PDA

Bekijk Volledige Versie : Estero Bay



Marcel
25-09-04, 15:35
Mijn Amerikaanse familie heeft me al een paar keer meegenomen op een zogenaamde sunset cruise door Estero Bay zuidelijk van Fort Myers Beach. Elke keer als ik op vakantie ga naar Florida wil ik op die cruise want het maakt elke keer veel indruk op me. Ik weet niet of de cruise nog steeds bestaat aangezien er flink gebouwd wordt aan de randen van dit natuurreservaat.

Met een kleine pontoonboot vaar je langs de mangrove eilanden in Estero bay naar een van de eilanden waar tegen avond alle watervogels hun slaapstek hebben. Onderweg krijg je vakkundig commentaar van de kapitein over de historie van Estero Bay en de dieren in dit beschermde gebied. Op weg naar de slaapplaatsen van de vogels kom je dolfijnen en manatees tegen. Naast de Ospreys kun je zelfs Bald Eagles zien als je geluk hebt.

Eenmaal aangekomen bij het eiland wordt er een rondje gevaren zodat je de vogels kunt bekijken. Het eiland stroomt tegen zonsondergang vol met pelikanen, aalscholvers, reigers en de zeer fraaie fregatvogels. Een prachtige gelegenheid om de vogels van dichtbij te zien.
Na een tijdje bij het eiland te hebben rondgedobbert is het tijd om de zonsondergang te gaan bekijken. Daarvoor wordt Estero bay verlaten via Big Carlos Pass. In de monding van de pass wordt dan de zonsondergang gadegeslagen. Een aanrader als je van natuur houdt.

Estero Bay Boat Tours Inc
5231 Mamie Street, Bonita Springs, FL 34134
(239) 992-2200

De laatste keer kostte de trip 12 dollar.
De dolfijnen zijn er altijd alleen de bereidheid om achter de boot aan te zwemmen varieert nogal. Zelfs een dolfijn heeft een keer een slechte dag.

Dit heeft wat filmrolletjes gekost.