PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Jabo: Orlando - Miami - Cruise



jabo
22-11-08, 13:12
In 1991 maakten we voor de eerste keer kennis met Florida en 18 jaar later volgt in 2009 een hernieuwde kennismaking;

Ons schema ziet er als volgt uit:

Vliegen met Delta Airlines:

heenreis: 08 april 2009 AMS-ATL-ORL
terugreis: 26 april 2009 MIA-ATL-AMS

Autohuur via Avis, cat A

09 april : niets ingepland, we hebben 4 overnachtingen geregeld in het
Quality Inn Hotel op de Int. Drive
10 april : hele dag naar Epcot, incl. vuurwerkshow
11 april : hele dag naar Animal Kingdom
12 april : naar St. Pete Beach, middag strand, Sirata Beach hotel
13 april : naar Naples, 's-middags JN Ding Wildlife Resort Park, 's-avonds
naar de Pier en stad, hotel Bayfront Inn 5th Ave
14 april : lange autorit via route 41 naar Key West, 2 overnachtingen
geregeld in Doubletree Grand Key Resort
15 april : hele dag in Key West
16 april : van Key West terug naar Miami, we hebben 3 overnachtingen
geregeld in het Albion Hotel (art deco district)
17 april : vrije ochtend in Miami - 's-middags excursie Ducktours
18 april : Everglades / Shark Valley, fietstocht
19 april : vrije ochtend in Miami - 's-middags inschepen voor cruise
20 april : Westcaraibische Cruise met de Carnival Valor, relaxdag op zee
21 april : Grand Cayman Island
22 april : Roatan Island (Honduras)
23 april : Belize
24 april : Cozumel (Mexico)
25 april : Relaxdag op zee
26 april : Terugkeer in de haven van Miami - na ontscheping met de taxi
naar het vliegveld voor de vlucht naar huis
27 april : aankomst Amsterdam en terugreis naar het mooie Friesland

We gaan voor de eerste keer een cruise meemaken. Onze keuze is gevallen op de Carnival Valor, op de betreffende bestemmingen tijdens de cruise kunnen we uit veel excursies nog een keuze maken.

Ik ben benieuwd naar tips en aanbevelingen.

Jabo

derrobbie
22-11-08, 14:30
Hee, Da's toevallig.
Dit lijkt onze vakantie van 2 maanden geleden wel.
Deden de ongeveer dezelfde route met de auto en ook de Carnival Valor, alleen deden wij de oost-caribische route.
Wij hadden hut 6453, helemaal aan de achterkant van het schip.
We hebben een prachtige tijd gehad.
Stel je tijdens het in- & uitchecken bij de Valor alleen wel in op een hele drukte. Was net een mierennest op de kade.
Echter eenmaal aan boord keert de rust al snel terug en kun je heerlijk ontspannen.
En als je van normale 'soda' houdt als cola, sprite of iets dergelijks is het misschien iets om de eerste dag aan boord gelijk een pasje te kopen waarmee je de rest van de week onbeperkt kunt drinken.
Alleen drank kost dan extra.

Nog even over die geplande Ducktours, Misschien is de Miami Thriller (http://www.thrillermiami.com/) ook wel een idee. Wij vonden het in ieder geval een super attractie en je komt ook langs star island.

Vast veel plezier in florida.

ps, toevallig ook via fly2florida geboekt?

jabo
22-11-08, 14:46
Dag Derrobbie,

Inderdaad via Fly2florida geboekt, hun aangeboden reis hier en daar een beetje aangepast. De 1e indrukken van Fly2florida zijn positief. Ik had al gelezen dat het met het inchecken wat hectisch is. Bedankt voor de tip om een pasje te kopen voor soda's.

Ik zal de Miami Thriller nog eventjes bestuderen, er is nog niets definitiefs geregeld in Miami, dus we kunnen nog alle kanten uit.

We hebben er zin in !

derrobbie
22-11-08, 15:12
De 1e indrukken van Fly2florida zijn positief.

Fly2florida is ons ook prima bevallen. Alles was prima geregeld.
Wij gaan volgend jaar ook weer via hun alleen nu zonder cruise.

Trouwens, vooraf en aan boord van de Valor bieden ze je vaak aan om een taxi of shuttle te reserveren maar wij hebben dat niet gedaan en er was ruim voldoende aanbod om je toch weer naar het vliegveld te vervoeren. Die reservering hoeft dus niet per see.

Ook de vlucht van en naar atlanta zal je vast bevallen. Vond de stewardessen aardig en behulpzaam en er is d.m.v. schermpjes in de stoelen genoeg te doen onderweg.
En na aankomst is het eerste hotel maar een kleine 20 minuten rijden. Erg prettig.

Wij vliegen in ieder geval weer met de DL38 en39

Orangedevil
28-11-08, 02:12
Wij hebben ook al een keer of 6 geboekt bij Fly2Florida. Is altijd goed gegaan. Ik vind dat ze gunstige prijzen hebben.

We hebben al 2 keer gecruist en we willen in September voor de 3e keer gaan. We hebben al eens de cruise gedaan naar Cayman en Jamaica en de cruise naar de Bahama's. Voor de volgende keer hebben we dezelfde cruise op het oog als jullie. Zijn wel interessante bestemmingen.

Maar we twijfelen nog want als we deze cruise nemen hebben we minder tijd in Orlando dus het kan ook een kortere cruise worden met Key West en Cozumel.

De chaos valt op zich wel mee. Helemaal als je vroeg bent. Het is net zoiets als wanneer je net geland bent in Amerika. Door poortjes en wachten in een rij.

Op de Cayman Islands zijn we dus al een keer geweest en we hebben toen een eilandtour gedaan. We bezochten een rotsgebiedje(Hell),een schildpaddenfarm en we mochten zwemmen met Stingrays. Na de tour hadden we ook nog tijd om in het centrum wat te wandelen. Is wel een aanrader dat zwemmen met Stingrays.

Op het schip is een frisdrankkaart een goede optie. Voor een vast bedrag(voor een dag of 5 20$)kan je dan onbeperkt frisdrank halen. Je kan ze kopen bij je eerste drankje aan de bar. Je betaald trouwens niet met cash maar met je Sail en sign kaart. Bedrag word na je cruise van je CC afgehouden of je zet aan het begin van de cruise geld op je Sail en Sign kaart bij de receptie.

;)

Nijntje
28-11-08, 09:33
Hoi, heb 1.5 jaar geleden ook op de Valor diezelfde cruise gemaakt. Het is een lekkere boot met leuke bestemmingen. Als ik voor mezelf spreek heeft Grand Cayman wel de meeste indruk gemaakt en idd, zoals hierboven ook al genoemd, het zwemmen met de stingrays. Het is toch wel een erg machtig gezicht als je daar midden in de oceaan staat met allemaal stingrays die om je heen zwemmen.
Voor de rest een leuk schema, dus veel plezier alvast met de voorpret!

jabo
28-11-08, 10:27
Hallo Orangedevil en Nijntje,

Bedankt voor jullie reakties. Het is altijd leuk te horen dat iemand positieve ervaringen heeft en er met plezier op terugkijkt. Inmiddels heb ik een brochure ontvangen van Carnival, op papier lijkt het al heel wat, in het echt zullen we wel verbaasd staan.

Op youtube staan ook wat filmpjes van mensen die deze cruise hebben gedaan, o.a. ook van het zwemmen met stingrays. Het lijkt mij wel leuk, maar ik denk niet dat mijn vrouw het water in durft te gaan. We willen in ieder geval proberen om met een soort jeepsafari mee te gaan om ook wat van het eiland zelf te zien.

Nog even een vraagje, ik las dat er 's-avonds shows worden gegeven, hoe laat beginnen die en vonden jullie dit de moeite waard?

Orangedevil je zei : " De chaos valt op zich wel mee. Helemaal als je vroeg bent ".
Hoe laat waren jullie aanwezig bij het inschepen? We hebben zelf het plan om de zaterdagmiddag, voorafgaand aan de cruise de auto alvast in te leveren bij Avis.

We hebben ons reisschema voorafgaand aan de cruise niet helemaal volgepropt, we twijfelen nog een beetje of we het JN Ding Wildlife Resort Park moeten laten staan of dat we meer tijd in Naples gaan doorbrengen.

Jabo

derrobbie
28-11-08, 10:54
Misschien is dit (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2602&highlight=carnival) wel een leuke link voor je.
Er loopt namelijk al een draadje over een carnival cruise met veel info.

Nijntje
28-11-08, 11:09
Om je toch nog wat antwoorden te geven. De shows zijn er altijd in 2 voud. Je hebt nl 2 zittingen voor het diner 17.45/18.15 en 19.45/20.15 (of was het nou 20.15/20.45, nou ja, iig zoiets.) En aansluitend op het diner heb je dus 2 keer dezelfde show. Tussen het eten en de show zit nog wel een beetje tijd.. Soms heb je na of rond middernacht nog een late night show.

Wat betreft het inschepen, ik ga meestal al om een uur of 10/10.30 naar de haven en ben dan voor 13.00 op het schip. Kan je heerlijk aan boord lunchen! Als je zaterdagmiddag "pas" gaat, kan natuurlijk ook. Dan geld weer hoe later hoe sneller je er doorheen bent.

haring
15-12-08, 16:22
ik heb geprobeerd om je antwoord te geven op je vraag van de excursies is mislukt.
Stuur me even een Prive-bericht