PDA

Bekijk Volledige Versie : Oud en nieuw in Florida



Stephan
19-08-05, 17:53
Komt ie weer :D

zitten hier driftig te puzzelen, en stoeien nu met de vraag waar Oud en Nieuw te vieren :?:

In principe hadden we bedacht van 26/12 t/m 31/12 een hotel in orlando te boeken en de parken te bezoeken.

Daarna hadden was het plan om richting St.Pete Beach / Tr.Island te gaan maar nu twijfelen we.
Waar is het op Oud en Nieuw erg leuk? Moeten we wat later naar orlando gaan en daar oud en nieuw vieren omdat er daar gave festiviteiten zijn of gaan we na 5 nachten orlando naar een ander mooi plekje aan de golf van mexico (sunset is ook niet gek om de jaarwisseling mee af te sluiten en trekt ons na alle disney drukte ook wel heel erg)

Het gaat dan om ongeveer drie nachten (kan er 1 minder worden afh. van de verdere planning)

Wie heeft er tips?

Eric
19-08-05, 20:00
Ik heb een keer oud en nieuw in Amerika gevierd, en dat was in New York (en Boston), maar dat ligt een beetje uit de route voor jullie.
Ik zou zelf denk ik in jullie situatie proberen het te vieren in Disney, wat die nacht heel lang openblijft, of in key West, waar ik uit ervaring weet dat men er wel van een feestje houdt.
Eric

Marcelg
19-10-05, 00:32
Ik heb oud en nieuw nu een paar jaar in Key West meegemaakt, ik vind het maar een saaie bedoening.
Vuurwerk dus niet, uitgaan niet anders dan anders.

Ik kom voor oud en nieuw lekker naar Nederland, in dit geval het weer wat wij in Florida hebben past ook niet bij de feestdagen.

De huizen zijn echter wel prachtig verlicht.

Zoals je weet kerst is ook maar 1 dag en de baba's lopen hier nog steeds in hun tanktop op slippers, ik mis de sfeer die ik altijd in Nederland vind.

Eric
19-10-05, 00:47
Ja, jij woont daar nu een paar jaar, dus jij begint er aan te wennen, maar ik denk dat er maar een paar plaatsen in Amerika zijn, waar oudjaar tenminste nog een beetje wordt gevierd:
New York op Times Square
Disneyworld (vooral in DownTown Disney)
Key West, al is het daar inderdaad iedere avond eigenlijk wel feest.
Vuurwerk is zowieso nauwlijks een gewoonte in Amerika, en dan eerder nog op Independance day dan met New Years Eve, zoals oudjaar daar heet.
Eric

marijke van sonsbeek
16-09-06, 20:09
Wie heeft er tips om oudejaarsavond te vieren in florida wij zijn daar dan met 2 volwassen en een kind van 13 en een kind van 9.We hebben daar dan een huis gehuurd.
Zijn bijvoorbeeld de parken open of is er ergens een verzamelpuntwaar het leuk is om 24.00 uur om het nieuwe jaar in te luiden?

corrus
16-09-06, 21:01
Wij zijn altijd op oudejaarsavond in EPCOT ieder jaar weer... vreselijk gezellig... overal muziek... en een niet te vergeten vuurwerk...

Ceetje
17-09-06, 12:31
Hoi Corrus, ben jij ook degene die altijd bij het Canadese restaurant eet? en waar het mij vooral om gaat: reserveert. Want via de site van WD heb ik niet kunnen ontdekken hoe je dat kan doen, behalve bellen naar een telefoonnummer.

dorien
17-09-06, 13:59
Hallo Marijke, waar zitten jullie op oudjaaravond? Wij zijn die dag in Miami, vliegen op 30 december en blijven 1 dag in Miami voor we op 1 januari aan een korte rondreis beginnen (Miami-Naples-St Petersburg-Orlando). Wij weten ook nog niet precies waar we oudjaar zullen vieren, op straat of in het hotel (we weten alleen nog niet welk hotel we zitten vanwege een upgrade omdat het oorspronkelijke hotel vol zit). Ik kijk dus mee met de tips die je krijgt, misschien heb ik er ook wat aan.:wink:

corrus
17-09-06, 21:43
Hoi Corrus, ben jij ook degene die altijd bij het Canadese restaurant eet? en waar het mij vooral om gaat: reserveert. Want via de site van WD heb ik niet kunnen ontdekken hoe je dat kan doen, behalve bellen naar een telefoonnummer.
Ik bel altijd via WDW-DINE...

Maar meestal bestel ik een tafeltje voor de kerst en/of oudjaar in het restaurant, als we daar in de zomermaanden zijn...

Ceetje
18-09-06, 19:45
tsja... niet aangedacht .... maar ja wij zaten helemaal aan de andere kant van de V.S.

corrus
18-09-06, 21:45
Dus......... Belluhhh.........

Je hebt al mazzel als ze nu nog ruimte hebben in Le Cellier voor oudejaarsavond...

marijke van sonsbeek
19-09-06, 13:12
Hoi Dorien,

We hebben een villa gehuurd in Kissemee maar we zijn er voor het eerst dus ik heb geen flauw idee hoever we overal vandaan zitten. Ik ben dus blij met alle reacties en tips die ik krijg.

Marijke

corrus
19-09-06, 14:30
Kissimmee is zo groot... Heb je de naam van de wijk??

Nicole
20-09-06, 13:56
Wij zijn een keer met nieuwjaar in magic kingdom geweest. Echt heel leuk. om een uur of 11 's avonds kreeg iedereen een zwarte hoed en een toetertje en zag je echt het hele park zo lopen. Was heel leuk om te zien. Verder was er om 12 uur vuurwerk. Was heel gaaf. Hou er wel rekening mee dat het wel heel druk is en dat als je denkt om laat in de middag te gaan, dat je niet eens binen gelaten word omdat het vol is.

ilse
19-11-08, 22:15
Hallo allemaal

Wie heeft tips waar we het beste oud en nieuw kunnen vieren?
Waar is er vuurwerk? We hebben al veel op internet gezocht maar niet echt iets geschikts kunnen vinden.

groeten Ilse

calypso
19-11-08, 22:56
Vuurwerk wordt in de USA niet zoals hier in Nederland overal afgestoken. maar meestal op een centrale plaats een groot vuurwerk georganiseerd. Je zou naar Disney of Universal kunnen gaan die hebben echt grote vuurwerk show op oud en nieuw.

Meestal zijn er in de grote steden ook op centrale plaatsen grote vuurwerk shows.
Maar denk niet dat net zoals hier in Nederland iedereen vuurwerk af zal steken want dan kom je van een koude kermis terug.

ilse
19-11-08, 23:12
Hoi Calypso,

We weten dat er alleen georganiseerde vuurwerkshows worden gegeven. We hebben dat al in Vegas, San Francisco en Sydney meegemaakt. Vind dat eigenlijk nog mooier dan apart afsteken.

Eigenlijk kunnen we dus het beste naar een van de parken gaan?

corrus
20-11-08, 01:06
Meestal zijn er in de grote steden ook op centrale plaatsen grote vuurwerk shows.

Niet in Orlando. (in de stad zelf niet, bedoel ik)

In Disney uiteraard wél. (en Universal)

Op oudejaarsavond zijn er op Epcot 2 vuurwerkshows, één van ongeveer 20 minuten en een héél spectaculair groot oudejaarsvuurwerk.
De eerste begint om 21:00 uur (duurt ongeveer 20 minuten)
En dan het grote nieuwjaarsvuurwerk welke begint om 23:30 uur en endigd om ongeveer 00:30
Bovendien is het de gehele avond feest, in ieder paviloen is wel iets te doen, meestal een soort dansfeest, maar altijd verschillende soorten muziekgenres.
Rond 21:00 uur gaat men beginnen met het uitdelen van hoedjes en feesttoeters (is niet aan mij besteed).

Ook de after party is altijd erg leuk en gezellig, die speelt zich af om het fontein (wat dichter bij de ingang)
Epcot mag je beslist niet missen... zelfs na ruim 10 jaar gaan we op oudejaardag nog steeds naar Epcot voor het oudejaarsvuurwerk...
Zo ook dit jaar. (in de regel met een ploeg van een man of 15)

Het is dan écht BEREDRUK, wil je persé in een attractie, tel je dan maar in voor wachttijden rond de 2 uur...
Epcot doe je op oudejaarsdag/avond niet voor de attracties, Epcot op oudejaarsdag/avond doe je voor de sfeer.

Houdt er alleen rekening mee dat je die dag VROEG naar Epcot dient te gaan, want voor je het weet zit het park aan "Maximum Capacity" dan komen er geen bezoekers meer in... éénmaal in het park is het geen probleem meer, je kunt er alleen niet meer uit om bijvoorbeeld een jas uit de auto te halen, want dan loop de de kans dat je niet meer terug naar binnen kunt.
Beter is het om direct na het binnenkomen een kluisje te huren en daar evt. wat vestjes in te doen als het toch te koud zou worden.
De afgelopen 3 jaar was het ongeveer 19 graden celsius met de jaarwisseling, maar 4 jaar geleden was het hartsikke koud, zo koud dat de mensen niet uit de restaurants weg wilden...
Dus neem van alles wat mee, zodat je jezelf evt. in laagjes kunt kleden.
Resort Guests kunnen altijd naar binnen, maar alleen op vertoon van hun "Resort Room Key Card". dit geldt uiteraard niet voor de bezoekers die niet op het resort verblijven.

Vergeet geen "sit down" restaurant te reseveren, anders zal je het moeten de "counter services" moeten doen met burgers en dat soort dingen, of chinees, op zich niet zo verkeerd hoor...
Maar wil je echt in een restaurant gezellig dineren moet je echt van te voren vanuit Nederland reserveren, anders kun je het wel vergeten.

Alle andere Disneyparken hebben ook hun eigen vuurwerk (behalve DAK), maar geen van deze kunnen ook maar tippen aan dat van Epcot.

rembrandt
23-11-08, 20:19
Dat lijkt me echt geweldig om dat mee te maken.

Voorlopig zit dat er nog niet in voor mij, maar Epcot in augustus is ook leuk :razz:

Carlo
24-11-08, 23:45
Hoi,
hier wat tips: http://www.ehow.com/how_2176989_celebrate-new-years-eve-orlando.html

nnbellie
25-11-08, 14:26
Op oudejaarsavond zijn er op Epcot 2 vuurwerkshows, één van ongeveer 20 minuten en een héél spectaculair groot oudejaarsvuurwerk.
De eerste begint om 21:00 uur (duurt ongeveer 20 minuten)
En dan het grote nieuwjaarsvuurwerk welke begint om 23:30 uur en endigd om ongeveer 00:30

Corrus hoe laat moet je ongeveer klaar gaan staan/zitten voor de vuurwerkshow van 23:30 uur?
En waar zijn de beste plaatsen?




Resort Guests kunnen altijd naar binnen, maar alleen op vertoon van hun "Resort Room Key Card". dit geldt uiteraard niet voor de bezoekers die niet op het resort verblijven.

weet je dit zeker? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat ook resort guests niet meer naar binnen mogen wanneer de max cap bereikt is.
Wij verblijven wel in een Disney Resort, dus het zou wel handig zijn als het niet zo is.
Hoe laat is meestal ongeveer de max cap bereikt?

corrus
25-11-08, 14:50
Corrus hoe laat moet je ongeveer klaar gaan staan/zitten voor de vuurwerkshow van 23:30 uur?
Voor het oudejaarsvuurwerk gewoon op een plekje gaan zitten, ongeveer 2 uur van te voren... (sommigen blijven zitten na het eerste vuurwerk)
En waar zijn de beste plaatsen?Moelijk te zeggen, dit is ahankelijk van de windrichting...
Een tijd in de rook zitten is geen pretje... (bovendien zie je dan zeer weinig)
Maar de beste plaatsen, afhankelijk van de windrichting zijn:
Bij het American Pavillion of vlakbij het Japan Pavillion of bij het England Pavillion...
weet je dit zeker? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat ook resort guests niet meer naar binnen mogen wanneer de max cap bereikt is.
Wij verblijven wel in een Disney Resort, dus het zou wel handig zijn als het niet zo is.Max. Pax is bij het bereiken na 75.000 bezoekers (voor de gewone bezoekers)
Daarna nog een keer een Max Pax van 20.000 voor de resort guests
En dan nog een keer eer max. voor de CMs van ongeveer 5000... en belangrijke zakelijke connecties.

Hoe laat is meestal ongeveer de max cap bereikt?
Dat is nog veel moeilijker te zeggen... dat verschilt per jaar...

Ga nu maar gewoon rond een uur of 11:00 ('s-Morgens dus) er heen...
Voor je het weet zit het vol... In tijd van nood zou je nog altijd kunnen uitwijken naar Hollywood Studios.. en het dan later op de dag nog eens bij EPCOT proberen...
Magic Kingdom kun je vanaf 11:00 'smorgens helemaal wel vergeten. bovendien kun je daar helemaal niet lopen...
.

RMB
25-11-08, 21:47
Op de hoek 192/ John Young parkway stonden vorig jaar een aantal kraampjes met vuurwerk. Wij hebben toen het rustig was in dat kraampje gevraagd naar vuurwerk wat de lucht in ging, omdat ze alleen maar vuurwerk hadden wat op de grond bleef staan. Na lang doorzeuren en duidelijk te hebben laten merken dat we geen amerikanen waren maar buitelanders kwam er onder de tafel wat te voorschijn. Of het helemaal legaal was weet ik niet maar we hadden wel het mooiste vuurwerk van de straat

corrus
25-11-08, 22:21
De verkoop was illegaal en waarschijnlijk het vuurwerk ook...
Je hebt gewoon mazzel gehad dat je hiermee uiteindelijk niet gepakt bent...
In het oude gedeelte van Kissimmee zie je wel vaker van dit soort gasten rond de feestdagen...