PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Mike en Senna



rotterdammike
11-11-08, 20:35
Hoi,

Ik ben al enige tijd jullie forum aan het volgen. In juli 2009 ga ik samen met mijn dochter (dan 7) naar florida. We vertrekken 13 juli vanaf dusseldorf en landen op 1 augustus. De laatste dagen willen we de parken in orlando gaan doen. Twijfel nog wel over een camper of een auto huren? Verder heb ik nog weinig gelezen over alleenstaande ouders die op vakantie gaan naar florida om rond te trekken. We willen wel de highlights van florida zien. Een hoop mensen verklaren me voor gek.......;) we gaan toch. Mijn persoonlijke voorkeur was wel de westcoast maar dat is te veel in de auto zitten voor haar. Mensen met tips ik hoor het wel............ Verder blijf ik effe spieken bij iedereen.

Groetjes Mike en Senna

Mickey99
12-11-08, 18:50
Welkom op dit leuke forum http://img408.imageshack.us/img408/7759/wave2yr3.gif (http://imageshack.us)

Je hebt groot gelijk dat je lekker naar Florida gaat. Er is daar zoveel leuks te doen. Ik weet dat er nog niet zo heel lang geleden iemand van het forum alleen met haar 3 kinderen naar Florida geweest is. Ik weet alleen niet meer zo snel wie dat ook al weer was, wellicht iemand anders?

Ze heeft in ieder geval wel een reisverslag bijgehouden en misschien kun je daar nog wat tips uit halen.

Succes met de plannen!

Edit: hier kun je het bewuste reisverslag (van Lady-M) vinden:
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6844

Teleton
13-11-08, 08:42
Allereerst welkom op dit leuke en leerzame Forum!

Het verschil tussen de reis van Lady-M en jullie is dat jullie willen rondtrekken en de familie Wouters rond Orlando is gebleven. Opvallend is dat je aangeeft zelf liever naar de westkust zou zijn gegeaan maar dat Sienna dan teveel in de auto zou moeten zitten. Een kilometer in Florida is toch net zo lang als in California ;-).

Als je 'de highlights' van Florida wil zien, maak je automatisch veel kilometers. Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of je een 7-jarige er en plezier mee doet om naar Key-West te rijden. Een verblijf in een villa of town-house in Orlando met tripjes naar een strand, Bush Gardens en Kelly Park zou je kunnen overwegen. Onze (eenmalige) ervaring met reizen met kids naar Florida; de parken, inclusief of misschien juist wel bij uitstek de zwembaden, zijn veruit favoriet.

Vergeet niet dat juli een warme maand is met temperaturen rond de 33 graden en een hoge luchtvochtigheid. De reis is vermoeiend en door de vele indrukken moet je jezelf maar zeker je dochter af en toe rust gunnen.

Mijn tip: Lees bijvoorbeeld ook het verslag van Michael66 die, weliswaar met een compleet gezin, naar Florida reisde en de reis afstemde op de mogelijkheden en behoeften van zijn zoontje. Volgens mij gaat het toch meer om het kind dan of de reis met één of twee ouders wordt gemaakt?

Veel succes met de voorbereidingen!

Syllvia
13-11-08, 12:18
whoow leuk dat jullie naar Florida gaan!
Ik denk dat het echt een onvergetelijke reis gaat worden :)

Vooral orlando en omgeving lijkt me een succes voor jullie, de pretparken de shoppingmalls......

Als Senna kan zwemmen zou ik voor een villa gaan met zwembad.

Is voor PapaMike ook veel leuker, als ze dan slaapt kun jij nog lekker buiten zitten aan je bad, in een hotel zit je toch op de kamer bij je slapende dochter.

groetjes Sylvia