PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: de Marcantjes



marc
11-11-08, 11:38
Hallo,

Als koppel hebben we reeds enkele fantastische vakanties beleefd in VS; we zoeken er steeds de combinatie van avontuur en luxe (bv 2 nachten in een tentje diep in de G Canyon zonder iemand tegen te komen en vervolgens enkele nachten in Hard Rock hotel in Vegas).
Intussen is ons gezinnetje compleet (3 kinderen 7 - 5 en 3 jaar) en gaan we het er voor het eerst op wagen om tijdens de komende kerstvakantie met zijn allen naar de VS te gaan.
Florida lijkt ons de meest gewezen locatie en zodoende ben ik op dit forum terecht gekomen.
De tickets zijn besteld, nu komt de voorbereiding.

Onze verwachtingen : zon, zee en fun met een avontuurlijk sausje en enkele pretparken als kers op de taart.

Zullen we een RV huren, of toch de tent meenemen en een ruime monovolume huren, gecombineerd met enkele hotelovernachtingen ...

Wie kan ons een beetje op weg helpen; alle suggesties zijn welkom en ik ben jullie hiervoor alvast zeer dankbaar.

groetjes,
Marc Tongeren (B)

Teleton
11-11-08, 13:50
Hi Marc,

van harte welkom op dit vrolijke vakantie Forum. Prettig vooruitzicht heb je voor de feestdagen. Maar realiseer je wel dat je niet de enige avonturier bent die die kant opgaat. Het komt er nu op aan om snel een strak plan te maken en de afspraken vast te leggen d.m.v. reserveringen. Op goed geluk zou ik maar niet gaan in die periode. Hotels lopen nu snel vol, met de verkrijgbaarheid van RV's in die periode ben ik zelf niet bekend. Maar ook als je met de feestdagen buiten de deur wilt eten, zul je je plan moeten trekken.

Over het reizen in de kerstvakantie is al het een en ander geschreven op dit Forum. Met de zoekfunctie in de blauwe balk vind je het vast! Het komt er op neer dat je je goed moet voorbereiden op een bijzonder drukke periode, zeker in de parken. Hierdoor wordt de maximum capaciteit dikwijls al vroeg op de dag bereikt. Ook het hoppen of onderbreken wordt hierdoor nogal beperkt. Wanneer je het park verlaat, kan je er niet meer in. Een strakke planning is ook hier weer noodzakelijk.

Suggesties over een verblijf in Florida zij hier op het Forum te over. Kijk bijvoorbeeld eens in de rubriek Reisverslagen of Reisschema's http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=26 en http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=16 In de regel maken (nieuwe) forumleden eerst hun plan en leggen ze het vervolgens voor. Dan is het ook veel zinvoller om er suggesties op los te laten. Zon, zee en fun willen we immers allemaal en er zijn echt heel veel manieren om daar invulling aan te geven. Voor bruikbare suggesties zal je dus zelf eerst echt wat meer informatie moeten geven.

Bijvoorbeeld: Hoe lang blijf je en op welke luchthaven vlieg je? Welke route vliegen jullie en op welke dagen? Je overweegt de tent, een rv of een hotel, maar heb je wel eens aan een villa of town-house gedacht? Vergeet niet dat de kleintjes even tijd nodig hebben om zich aan te passen aan de tijd en de vermoeiende reis.

Ook is het verstandig om rekening te houden met grote drukte met de bijbehorende vertragingen tijdens de reis. Het luchtruim was vorige Kerstvakantie zwaar overbelast, de weersomstandigheden werkten niet mee en velen strandden compleet onvoorbereid op de vliegvelden. Wat plaids en opblaaskussentjes kunnen, naast speelgoed in de handbagage, met drie kleintjes wel van pas komen al hoop je natuurlijk dat je ze niet nodig hebt.

Avontuur genoeg, zou ik zeggen. De fun zit voorlopig eerst in de voorbereidingen en dan ben ik er van overtuigd dat je een geweldige vakantie tegemoet gaat met je gezin.

corrus
11-11-08, 20:58
Het meest belangrijke voor de kerstvakantie, zijn toch wel de vliegtickets...
Als je deze nu nog niet hebt kon je nog weleens tegen een groot (en nu inmiddels prijzig) probleem aanlopen...