PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Delta Airlines



Pagina's : [1] 2 3 4 5

Marcel
11-09-04, 10:38
Delta is de maatschappij waarmee ik eind deze maand naar Florida hoop te vliegen mits Ivan mijn vakantiebestemming dusdanig heel laat dat het mogelijk is. Bij CNN las ik echter nog meer verontrustend nieuws en ditmaal niet over Ivan maar over Delta. Wat nu precies de gevolgen van het bericht zijn weet ik niet maar het stemt me niet vrolijk.

Bron: CNN business
Delta tumbles on bankruptcy worries

Bondholders withhold debt buyback OK, curbing No. 3 carrier's room to maneuver outside Chapter 11.
September 10, 2004: 12:00 PM EDT

NEW YORK (Reuters) - Delta Air Lines Inc. said Friday it hit another bump in its effort to avoid bankruptcy as bondholders refused to give it permission to buy back certain debt it needs restructured, sending its shares down almost 6 percent.

The nation's No. 3 airline, which earlier this week unveiled plans to cut up to 7,000 jobs, had sought permission to buy back equipment trust certificates and pass-through certificates, both of which are secured bonds used to buy airplanes.

In a brief statement, Delta (DAL: down $0.17 to $3.75, Research, Estimates) said not receiving the required consents affects its ability to include these debt instruments in possible future restructuring steps.

Delta, based in Atlanta, said it was working to find solutions that will allow for an out-of-court restructuring.

Failure to get the required consents marks another big hurdle in the airline's restructuring drive after a group of investors faulted the company last month for leaving them in the dark about its restructuring plans.

The group -- calling itself the Committee of Senior Secured Aircraft Creditors of Delta Air Lines, which collectively owns more than $1.4 billion of Delta's debt -- had indicated that they needed more time to study Delta's restructuring plans.

Asking for permission was widely seen as a first step toward restructuring the company's debt outside of bankruptcy court. Delta has some $20 billion of outstanding total debt.

It began seeking for bondholder consents on Aug. 18, with an initial deadline of Aug. 31.

Daniel
11-09-04, 14:49
Moeilijk inderdaad om de gevolgen te overzien. Zo zit United Airlines net als Delta Air Lines ook al een paar jaar in Chapter 11 bankruptcy. Als ik het bericht goed lees willen de toezichthouders meer tijd om de plannen van Delta te bestuderen om uit die Chapter 11 te komen... Het lijkt mij niet dat hierdoor je vlucht in gevaar komt; het zou dan allemaal wel heel snel moeten gaan wil dat gebeuren.

Petra/VS
12-09-04, 01:01
Inderdaad zal Chapter 11 bankruptcy jouw vlucht niet in gevaar brengen. Als een bedrijf daarin zit, betekent dat, dat ze zich dusdanig moeten reorganiseren, dat ze weer rendabel worden. Een bedrijf blijft wel gewoon open, maar moet grote beslissingen eerst voorleggen aan een speciale bankruptcy rechtbank.
Pas als je leest, dat een bedrijf in Chapter 7 bankruptcy gaat, moet je je echt zorgen maken, dat betekent nl. dat het bedrijf zal sluiten. Dat is wel een paar keer met luchtvaartmaatschappijen (vooral charters) gebeurd, maar is met een groot bedrijf als Delta niet waarschijnlijk.

Marcel
13-09-04, 07:28
Bij Delta was ook nog sprake van een uitloop van Piloten. Velen gingen met vervroegd pensioen omdat het zo slecht met Delta ging. Ik heb in ieder geval nog een vliegticketverzekering afgesloten voor het geval het mis zou gaan met Delta. Ondertussen is er weer nieuws over een andere maatschappij die onder chapter 11 komt te staan.

US Air files Chapter 11
Talks with labor unions for $800 million in concessions go nowhere.
September 12, 2004: 8:14 PM EDT

NEW YORK (CNN/Money) - US Airways Group filed for bankruptcy protection Sunday for the second time in two years.

The Chapter 11 filing in the U.S. Bankruptcy Court in Alexandria, Va., came after the airline was unable to obtain $800 million dollars in annual cost cuts from its workers' unions. The airline had warned during talks the concessions were needed to avoid the bankruptcy filing.

"Customers should not notice any changes to flight operations or customer service because of this filing," the airline said in a statement on its Web site. "All bookings will be honored and there are no changes to our ticketing policies."

Bruce Lakefield, US Airways' president and chief executive, said in a statement that failure to obtain concessions heightened the need for the company, the seventh largest airline, to conserve its cash and proceed with its plans to overhaul the business and become a low cost carrier.

US Airways said it needed to cut costs by $1.5 billion in order to make its business to operate more like its discount rivals. The centerpiece of the cost-cutting blueprint, which it had hoped to get voluntarily, was $800 million in concessions from labor unions.

But the airline failed to get another penny from pilots, flight attendants, mechanics and other unions, who yielded nearly $2 billion to help the company out of its first bankruptcy.

"We have made the difficult but necessary decision to complete this process with the help of the court," Lakefield said. A Chapter 11 bankruptcy proceeding gives a company protection from its creditors while it reorganizes its business operations under court supervision.

The airline said its existing marketing and vendor relationships will continue. US Air said it received court permission to continue its dividend miles program.

The filing comes one day after the third anniversary of the Sept. 11, 2001 hijack attacks, which accelerated a cyclical softening of business into the industry's worst-ever financial crisis.

But US Air had been one of the most troubled of the major airlines even before the Sept. 11 terrorist attack. Its plans to be purchased by United Airlines parent UAL Corp. had been blocked by federal antitrust regulators earlier that year. That had left the airline with a difficult challenge to reshape itself and cut costs even before the terrorist attacks.

The attack hit the airline harder than perhaps any other. Its hub at Reagan National Airport in Washington D.C. stayed shut longer than any other airport, and the concerns about flying and security delays at airport hit its shuttle business, severely limited its most profitable business carrying passengers between Washington, New York and Boston.

Marcel
16-09-04, 14:13
Dit is uit de Naples Daily News van vandaag


Delta auditor expresses doubt about airline's ability to continue
By HARRY R. WEBER, Associated Press
September 16, 2004

ATLANTA — Delta Air Lines Inc. revised its annual report on Wednesday to reflect its growing financial difficulties and the possibility of seeking bankruptcy protection "in the near term."

The airline said that due to recurring losses and the increased risk of a Chapter 11 filing, its independent auditor, Deloitte & Touche, has reissued its report "to raise substantial doubt about the company's ability to continue as a going concern."

The announcement came as chief executive Gerald Grinstein backpedaled from his earlier hope that an agreement with pilots on stemming early retirements could be worked out by week's end.

In a news release, Delta said that since filing its annual report with the Securities and Exchange Commission for the year that ended Dec. 31, "significant events have occurred which have materially adversely affected Delta's financial condition and results of operations."

"These events, which have been reported in Delta's subsequent SEC filings, include a further decrease in domestic passenger mile yield and near historically high levels of aircraft fuel prices," the statement said.

In a separate announcement, Delta said it had offered to exchange $680 million of its debt with new notes secured by $1.3 billion worth of debt-free aircraft, flight simulators and flight training equipment. The offer was made to holders of $2.6 billion in various forms of Delta debt.

Earlier Wednesday, at a Commerce Club speech to Georgia business leaders, Grinstein was asked if his timeline still stood for reaching a deal with pilots on the early retirements.

"Probably not," Grinstein responded.

Asked why, Grinstein said, "We're in the middle of a discussion and I think they're going to be responsive, but it's now Wednesday and the pilots are scattered and it has to be reviewed by a lot of people inside the organization and you've got a weather condition coming into this airport, so all of those things tell me that it will be delayed probably beyond this week."

Grinstein then immediately left the building and did not take further questions from reporters.

Earlier in his speech, Grinstein said that regarding the company's larger request for $1 billion in concessions from pilots he is optimistic an agreement can be worked out. He gave no timeline, but was blunt in his assessment of what's at stake.

"What we've asked of the pilots is a significant concession," Grinstein said, adding, "They've developed a lifestyle and an expectation about what is going to happen and they're wrestling with it. My conviction is that we will get that resolved and I hope it will not be too far into the future, because these are really difficult times."

Asked for a response, union spokeswoman Karen Miller said, "We can only be part of the solution, but are committed to helping Delta in its recovery. We believe that we should focus on our efforts at the bargaining table and do not want to negotiate in the press."

Delta fears that its pilots could jump ship en masse because they are worried about their pensions amid United Airlines' threat to terminate its employee retirement plans. Several hundred Delta pilots have retired early in recent months, and more have threatened to, Grinstein has said.

Delta pilots who retire can elect to receive 50 percent of their pension benefit in a lump sum and the other 50 percent as an annuity later, regulatory filings show.

On Monday, Grinstein told reporters at an airline conference in New York that he was hopeful an agreement on that specific issue could be worked out by the end of the week.

The pilots union had balked at that timeline. Although it has said as recently as Tuesday that it is willing to negotiate with the airline, the union said an agreement on the pilot retirement issue would be contingent on further assurances from the company of protection for the pilots retirement plan.

Atlanta-based Delta said in a statement that the company's contract proposal to the pilots union "would preserve the pilots accrued pension benefits, including the pilots ability to receive money in a lump sum, and is designed to create a sustainable retirement plan going forward."

The union has consistently disputed that assertion.

"Delta has not guaranteed to protect the pilots' accrued benefits," said union spokeswoman Karen Miller.

Grinstein has said previously that the nation's third-largest airline would be forced to file for bankruptcy if it didn't get its pilot retirement issue under control by the end of September.

In his speech Wednesday, Grinstein seemed to suggest that he feels an agreement on the retirement issue can be worked out before the end of September deadline, though he cut his thought short in mid-sentence before being definitive.

"I have high hopes, even expectations, that will be solved and that that threat that was very imminent by the end of this month is probably — I'm not sure I'm allowed to say that, but I expect that it is going to be resolved."

Delta has warned that without pilot concessions it might have to file for bankruptcy.

In trading Wednesday, Delta shares closed up 1 cent at $4.10 on the New York Stock Exchange.

Daniel
16-09-04, 14:36
:? Het zou toch wel zeer triest zijn als nu ook Delta Airlines zou verdwijnen :cry:

In de loop der jaren zijn toch al een aantal airlines verdwenen waar ik nog wel herinneringen aan heb: Pan-Am, Eastern en Braniff bijvoorbeeld.

Gelukkig heeft de CEO nog wel vertrouwen in de onderhandelingen en 'verwacht' hij er wel uit te komen met de piloten.

We zullen zien...

Gino
16-09-04, 14:54
Delta zit overgens in de "SKy Team Airline Alliance", waar Air France en de KLM ook in zitten... :cry:
http://www.skyteam.com/EN/index.jsp

Ebelix
16-09-04, 15:30
Ik denk niet dat Delta verdwijnt. Ze moeten eens goed gaan reorganiseren en misschien zoals United veel meer moeten gaan werken met e-check in. Het valt mij bij Delta altijd op hoeveel mensen ze op de grond hebben rondlopen.

IK heb ook een vermoeden dat in het Skyteam de transatlantische vluchten herverdeeld gaan worden zodat er geen overlappingen meer inzitten en dat ze de prijs van de tickets op pijl kunnen houden en misschien wel iets verhogen.

Ik vind Delta wel een van de betere Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen.

Petra/VS
16-09-04, 15:55
Ik denk ook niet, dat Delta zal verdwijnen. US Airways zit ook al jaren in de problemen en vliegt nog. Zolang ze Chapter 11 bescherming krijgen is de kans, dat ze op een verstandige manier herstructureren vrij groot.
United heeft dat inderdaad ook gedaan en doet het beter.
Maar het blijft een moeilijke tijd voor de mammoet luchtvaartmaatschappijen hier in de VS, vooral nu er steeds meer kleine, niet vakbond gebonden, low budget maatschappijen opstaan.

Ebelix
16-09-04, 16:44
Je ziet hier in Europa toch hetzelfde verschijnsel. Er komen steeds meer low fare airlines.

De volgende stap is dat de low fare airlines de feeder worden van de grote jongens die dan alleen nog maar trans atlantisch en trans continentaal vliegen.

Schiphol wil niet voor niets een terminal bouwen om de low fare maatschappijen af te handelen.

youandi
04-10-04, 15:18
Hallo,

Wij vliegen volgende week vrijdag met Delta Airlines naar Miami. We moeten overstappen op Atlanta. Kan iemand mij vertellen of we eerst onze koffers moeten ophalen en weer moeten inchecken, door de douane moeten enz.

Kortom, wie heeft dit al een keer gedaan en kan ons vertellen hoe het in zijn werk gaat. We hebben anderhalf uur de tijd om over te stappen.

Daniel
04-10-04, 15:26
Volgens mij moet je altijd je koffers ophalen en door de douane meenemen als je het land binnenkomt. Dit betekent dus dat je in Atlanta je koffers van de band moet halen en ermee langs de douane gaan. Je hoeft ws. niet opnieuw in te checken; na de douane kun je je koffers gewoon weer kwijt op een band en kun je doorlopen naar de gate voor je vlucht naar Miami. Voor de zekerheid zou ik nog even navragen bij de incheckbalie hier in Nederland of het daadwerkelijk zo verloopt.

Succes!

Ebelix
04-10-04, 15:51
Ja, je moet je koffers na Immigrations van de band afhalen om door de customs te gaan. Na de customs kan je gelijk je koffers weer afgeven zodat ze doorgaan naar je eindbestemming.

De koffers worden in Nederland al gelabeld voor de eindbestemming.

Tip: Hou het adres van je hotel bij de hand. Dit moet je invullen op de formulieren die je in het vliegtuig krijgt.

Ebelix
04-10-04, 17:48
Ik ben totaal een keer of 4 op Hartsfield Airport in Atlanta geweest en elke keer is het gegaan zoals Daniel en ik het beschrijven.

Ik hoop voor je dat anderhalf uur voldoende is om over te stappen. Het is een erg groot vliegveld (het grootste in de wereld qua passagiersbewegingen) Je komt aan op concourse E (dit is de internationale terminal) Vevolgens moet je met een metro naar concourse T, A, B of D voor je volgende vlucht.

Daarnaast worden er tegenwoordig ook vingerafdrukken afgenomen en foto genomen. Gelukkig gebeurt dit allemaal digitaal. Het zal krap worden.

Als je de vervolgvlucht niet haalt is er geen man overboord. Een uur later vertrekt de volgende vlucht.

Daniel
06-01-05, 00:41
Volgens een artikel op CNN.com (http://money.cnn.com/2005/01/05/news/fortune500/delta/index.htm?cnn=yes) heeft Delta de prijzen flink verlaagt om zo de concurrentie aan te gaan met de zg. low-cost carriers. Laten we hopen dat dit betekent dat de tarieven naar Florida ook goedkoper worden en dat andere airlines spoedig zullen volgen!

mattrob
06-01-05, 10:01
Ik ben bang van niet. Het zijn alleen vluchten BINNEN de USA volgens mij.

Danny
06-01-05, 11:06
Er zijn ook maar weinig (low cost) carriers die vanuit NL naar de VS vliegen.

Maar nu wijk ik af. Delta noemt het Simplifairs....en zijn zoals Mattrob zegt, alleen voor vluchten binnen de VS http://www.delta.com/home/citypages/simplifares/index.jsp

We hebben dus vooralsnog pech :!: En waarom zouden de luchtvaartmaatschappijen de prijzen verlagen van NL naar de VS. Bijna alle vluchten zitten toch wel vol. :?

Daniel
06-01-05, 11:49
Klopt. Maar als je met Delta naar Florida vliegt bestaat je reisschema uit een intercontinentale vlucht en een vlucht binnen de States. Misschien dat dit laatste gedeelte dan goedkoper wordt en dan dus ook je totale vliegkosten...

mattrob
06-01-05, 12:19
Persoonlijk zou ik er niet op rekenen, daar zijn ze veel te gehaaid voor.

Ebelix
06-01-05, 12:37
Welke maatschappij zal de eerste stap zetten om low cost te gaan vliegen tussen Europa en Amerika :?:

Het zal niet lang meer duren

Danny
06-01-05, 15:10
Ik denk dat dat meer een politieke beslissing zal zijn. De huidige maatschappijen zullen zich daar natuurlijk hevig tegen verzetten. Het is dan nog maar de vraag of een dergelijke carrier landingsrechten krijgt en mee mag doen met het visumwaiver programma. Als je anders goedkoop kunt vliegen maar een visum moet aanvragen bij de ambassade, vraag ik me af of het nog wel zoveel scheelt.


Klopt. Maar als je met Delta naar Florida vliegt bestaat je reisschema uit een intercontinentale vlucht en een vlucht binnen de States. Misschien dat dit laatste gedeelte dan goedkoper wordt en dan dus ook je totale vliegkosten...

Even over het laatste gedeelte......die vluchten zijn meestal al vrij goedkoop. Zelfs via de maatschappijen zelf kun je die tickets vrijwel voor niets krijgen. Ze kijken volgens mij gewoon naar de totale afstand, het aantal overstappen en bepalen vervolgens de prijs. Nou ben ik natuurlijk geen luchtvaartmedewerker maar misschien is er iemand die hier duidelijkheid over kan geven.

Ebelix
06-01-05, 16:22
In een land als Nederland met een open skies overeenkomst met Amerika moet het niet zo moeilijk zijn om zo'n maatschappij op te richten. Het probleem zal zijn om slots te krijgen op Schiphol of op een regionale luchthaven.

Er gaan geruchten dat Continental van Newark naar Rotterdam wil vliegen maar helaas Rotterdam heeft ook geen slots meer beschikbaar. :(

RMB
02-03-05, 22:22
Wij vliegen bijna altijd met Delta, omdat ze via Belgie meestal het goedkoopste zijn. Wij vinden het ook plezierig vliegen met Delta.
Een ander voordeel is dat ze bijna altijd op tijd vliegen, hier kan Martinair nog wat van leren. Ik zelf heb de indruk dat je ook iets meer plaats in het vliegtuig hebt, maar ik kan het me ook verbeelden. Het eten vind ik bij geen enkele maatschapij lekker, ik eet meestal dan ook niets. De vlucht van JFK naar MCO zal waarschijnlijk door Song gebeuren, dit is helemaal fantastisch, leren stoelen met een tv in de stoel voor je. Kortom Delta is zeker geen verkeerde keus, vind ik !

petra
02-03-05, 23:08
Jaja, wij hebben een keer met Song gevlogen en we zaten zo'n beetje tussen de wielen, wat een :evil: maatschappij zeg!! Verder wil ik nooit meer met Delta, slechte ervaringen..... Sorry

He Gerrit, veel plezier!!!

Daniel
03-03-05, 10:22
Wij zijn gisteren net teruggekomen uit Tampa met Delta. De terugvlucht is wat stroef verlopen; vertraging van 40 minuten op Tampa waardoor we onze aansluiting naar AMS nog maar net haalde. De koffers hebben het helaas niet gehaald en die worden hopelijk vandaag gebracht...

Wat betreft de ervaring met Delta het volgende: ze vliegen volgens mij veelal met de ietwat verouderde 767-300. Deze geeft iets minder comfort dan bijv. de 777 van Continental en United. Je hebt bijv. wat minder ruimte en ook geen personal video system. Daarnaast moet je voor alcoholische dranken $4 of 4 Euro betalen, terwijl die bij United (ook bij Continental?) inbegrepen in de prijs zijn. De kwaliteit van het eten is ongeveer gelijk is mijn ervaring. Idem voor de service van het cabinepersoneel. Daarnaast vind ik het prettig dat je bij United een goeie kans maakt op Economy Plus stoelen; die hebben zo'n 15cm meer beenruimte en dat merk je echt!

Daniel

Jo
12-03-05, 14:00
Wij zijn al enkele keren met Delta geweest. Half juli vertrekken we weer (met Delta) vanaf Brussel naar Tampa.
Behalve dat we nog steeds tevreden zijn over Delta, speelt de prijs natuurlijk ook een belangrijke rol.
We betalen 463 euro p.p, waarbij we de keus hebben tussen wachten in New York of vanuit NY meteen verder via Cincinatti naar Tampa.
De rest van de juli-vluchten is gemiddeld 200+ euro p.p. duurder.
Toch de moeite waard dan.

Ta2 Gerrit
12-03-05, 15:29
Vorige week deze kant opgevlogen met Delta. Is niks mis mee. Wel een uur vertraging door de sneeuw op Schiphol, dus niet hun schuld, maar dat is er netjes uitgevlogen. Het is een bus met vleugels en veschilt niet veel met anderen. Voedsel is vliegtuig voedsel en pesoneel is amerikaans, dus goed. Geen schermpje voor je en betalen voor de alcodrinks, maar dat is ook niet anders dan (vaak) bij anderen. Op JFK goede service voor de transfer en zeker nog ¾ uur over van de 1½ uur transfertijd na de douane. Verder gevlogen met lokale partner Song. Iets vertraging door kapote ruit, maar ook weer "ingevlogen". Al met al niet beter of slechter dan de rest, behalve de verre oostenmaatschappijen dan. En tenslotte is het maar een vervoermiddel om je van A naar B te brengen en dan is alle waar naar zijn geld. In dat opzicht springt Delta er gunstig uit, niet te duur en service vergelijkbaar met de rest.

Michael66
23-03-05, 20:19
Vorig jaar voor het eerst met Delta via JFK naar Orlando gevlogen. Vanaf JFK met SONG. De overstap was wat kort, daardoor heeft één koffer de vlucht nietr gehaald. 's Avonds was er nog een vlucht en de volgende ochtend stond de koffer keurig voor de deur van onze villa.

Voordeel van Delta boven Martinair: een paar centimeters meer beenruimte. Lijkt niet veel, maar als je klem zit bij Martiair (zoals ik) dan zit je net niet klem bij Delta.

Terugvlucht via Cincinatti was overigens geheel vlekkeloos.

Dit jaar weer via Delta / JFK geboekt, was weer de goedkoopste.

Michael66
08-04-05, 20:57
Zojuist bericht gehad van American Vacations waar ik heb geboekt dat Delta ook een brandstoftoeslag van € 20 gaat berekenen. Of dit per persoon is, per enkele reis of per vlucht (met tussenstop = 2 vluchten) weet ik nog niet precies. Ik ga denk ik maar gewoon zorgen dat ik voor 13 april betaald heb, dan hoef ik die opslag namelijk niet te betalen (voordeel van een lijnvlucht: eenmaal betaald = niets meer bijbetalen).

Ik zet het mailtje van American Vacations later nog wel bij dit onderwerp. M'n draadloze verbinding laat me nu even in de steek waardoor ik het bericht niet kan ophalen ..... (wat heb ik het toch slecht).

(bericht ook gepost op het forum van Ben)

Het bericht van Am.vac.:


Geachte mijnheer en mevrouw,

Vandaag werden wij verrast doordat enkele luchtvaartmaatschappijen, waaronder Delta Airlines, de brandstoftoeslag gaan verhogen met 20 euro per persoon.
Indien wij de vliegtickets laten printen voor 13 april wordt dit bedrag niet doorberekend. Dit houdt echter wel in dat het bedrag van de vluchten uiterlijk op 13 april as. op onze rekening moet staan.

Wij begrijpen dat het veelal om een fors bedrag gaat, in uw geval om x.xxx,-- euro.

Wilt u zo vriendelijk zijn om ons per omgaande te laten weten of u de vluchten aan ons betaalt teneinde de verhoging te ontlopen of dat u kiest voor de verhoging. In het laatste geval zenden wij u binnenkort een nieuwe factuur.

Excuses voor het ongemak, u begrijpt dat wij hier verder niets aan kunnen doen.

Dennis545
01-05-05, 14:59
We kan mij vertellen of Delta kleine TFT schermpjes in de rugleuningen heeft zitten voor the inflight entertainment.

Michael66
01-05-05, 15:30
Nee, tenminste niet in Economy.
Zie http://www.seatguru.com/airlines/Delta_Airlines/Delta_Airlines_Boeing_767-300_I.php

Tekst bij "Video":

BusinessElite has in seat personal video with 8 video channels, classic arcade games, and Airshow. There is no in-seat video in Economy, it has a video projector at the front of the section along with additional video monitors throughout the cabin. Movies are played on flights longer than 4 hours. In Economy, you'll need the special double prong headphone adapter to use your own headphones. If you need to purchase headphones the cost is $2.

Lijkt mij duidelijk.

Njit
01-05-05, 15:34
In Economy, you'll need the special double prong headphone adapter to use your own headphones. If you need to purchase headphones the cost is $2.[/i]

Op de vlucht van NL naar de USA krijg je deze gratis.. Op de binnenlandse vlucht moet je ervoor betalen. Goed bewaren dus :)

Michael66
01-05-05, 15:46
Toen wij vorig jaar met Song van JFK naar MCO en kregen daar de koptelefoons gratis bij de ingang van het vliegtuig.

Ik heb inmiddels bakken van die koptelefoons. Ik neem dan ook meestal m'n eigen koptelefoon mee en zo'n verloopstekker.

glenn
03-05-05, 18:00
hebben vorige maand , met Delta gevlogen naar JFK. En we hadden geen schermpjes voor ons.

De volgende vlucht met Song (partner van Delta) , van JFK naar Orlando , hadden we wel een "persoonlijk" tv-tje.

Hoofdtelefoons waren overigens bij beide vluchten gratis.

ulrich
29-05-05, 21:01
hoi,
ik vertrek op 19 juli van brussel naar newyork,en van newyork naar orlando met delta airlines en song.
terugkomst van orlando naar atlanta,en dan naar brussel.
nu is myn vraag,kan ik nog gewoon inchecken aan de balie zoals vroeger,of moet ik my inchecken via kiosk checkin???
laat iets weten aub
ik dank u

groetjes ulrich

Ebelix
30-05-05, 00:18
Je kan, nee je moet, nog gewoon inchecken aan de balie. Alle intercontinentale en of internationale bestemmingen moet je op de gewone manier inchecken. Alleen heb je geen papieren tickets meer. Je paspoort is voldoende om in te checken. Alle bagage wordt doorgelabeld naar je eindbestemming.

Veel plezier.

ingrid
30-05-05, 22:00
Hallo allemaal,

Wij vertrekken op 16 juli met Delta Airlines naar Orlando, en zijn al druk met de voorbereidingen, echter ben ik niet zo'n held met vliegen dus lig ik er nu al van wakker hoe dat allemaal zal gaan?
Een aantal vragen houden me bezig, wie kan me gerust stellen?

1. kan je als je een pakketreis hebt geboekt ook je stoelnummers laten vastleggen? ik zie de kids al voorin zitten en ik achterin :(

2. We hebben een overstap in Atlanta van 1 uur en 15 minuten, is dit voldoende? en wat als we deze vlucht missen?

3. Wat gebeurd er nu precies met de bagage? er wordt gezegd dat deze wordt doorgelabeld? maar wat houd dat nu precies in? en moet je dan ook nog door de douane? wel erg krappe tijd lijkt me?

4. Als we terug gaan moet je de vlucht dan herbevestigen? of is dit allemaal al in orde als je een ticket hebt?

Alvast bedankt weer voor jullie reakties!!

Groetjes van Ingrid

Eric
30-05-05, 22:51
Op diverse plaatsen op dit forum worden al je vragen al beantwoord, maar in het kort wil ik wel wat antwoorden geven.
Of je de stoelnummers al kan bespreken bij Delta durf ik je niet te zeggen dat zou ik bij het reisburo waar je die pakketreis boekt moeten navragen. Anders zou je Delta moeten bellen, ze hebben een tel. nr. in Amsterdam en ook een balie op Schiphol die van ongeveer 7 - 12 open is.
Overstappen in Atlanta in 1 uur 15 minuten is normaal gesproken NIET haalbaar, Atlanta is een van de drukste Amerikaanse luchthavens, en de immigration duurt daar extreem lang. Je moet dan ook nog je bagage ophalen, daarmee door de douane, en die opnieuw afgeven (niet inchecken) Dus ondanks het feit dat de bagage wel doorgelabeld is, moet je hem toch in Atlanta (POE) inklaren. Met een beetje pech moet je ook nog met het treintje naar een andere terminal, en krijg je nog een keer een securety check.
Reken op een kleine 2 uur.
Ik zou gewoon een andere vlucht vragen aan je reisburo, allemaal stress is geen leuk begin van je vakantie.
Terugvlucht herbevestigen is normaal gesproken nergens voor nodig, ik heb het nog nooit gedaan.
Eric

True1969
31-05-05, 09:40
Ik ga as dinsdag eveneens met delta op reis. Op delta.com kun je met je 6 cijferig reserveringsnummer alle stoelen voor alle vluchten vastleggen.

Groet,
Henri

Dennis545
31-05-05, 13:58
Wij hebben afgelopen maand met Delta gevolgen. Ik had vooraf de E tickets ontvangen op een a4tje. Hierop staan de vluchtnummers en confirmationnumer vermeld.

Wanneer je naar www.delta.com gaat en je klikt op My Itineraries dan kan je je naam en confermationnummer intoetsen, je logt dan in en ziet al je vluchten die geboekt zijn (ik had er vier). Wanneer je een vluchtnummer kiest dan krijg je een overzicht van het vliegtuig. Je ziet welke stoel je zit en waar dit in het vliegtuig is. Wanneer er nog stoelen vrij zijn kan je dit dus wijzigen.

TIP wanneer je achter in het vliegtuig zit en er zijn nog plaatsen daarvoor vrij, neem die dan. Wij zaten achterin en grepen veelal naast bepaalde zaken, zoals geen krant meer, geen diner waar welke je net gekozen had etc.

Wij zijn overigens vaker naar Amerika gevlogen en dit was de eerste keer met Delta, moet zeggen ik hoop ook de laatste keer. Geen goede ervaringen opgedaan.

Wij hebben niet hoeven herbevestigen alles stond al vast.

Heel veel plezier !
Dennis

José Huntjens
31-05-05, 17:14
Delta zelf raad wel aan om je terugvlucht te'"confirm"en. Dit eigenlijk meer voor je zelf, dat je zeker weet dat je vertrektijd niet veranderd is!
Dit kan vanaf 3 dagen voor de terugvlucht. Tel. nummer is 800-221-1212.
Aangezien dit gratis is, is het een kleine moeite voor een zeker gevoel!

Ebelix
31-05-05, 18:15
Ja, ik ben ook altijd tevreden over Delta. Het enige probleem met de vluchten van 5 weken terug van Amsterdam naar Tampa was dat de vliegtuigen helemaal vol waren. Terugweg waren ze gelukkig niet helemaal vol waardoor ik voor mezelf toch meer riumte kon regelen.

Dennis545
08-06-05, 14:18
De ervaringen:
Heenweg A'dam - NY: vertrek prima op tijd, na 1 1/2 uur vliegen kregen we onze maaltijd die precies 5 minuten op onze schoot bleef liggen. Er kwam een melding vanuit de cockpit dat we een motorstoring hadden maar dat dit 9 van de 10x een computer fout was. We moesten direct landen, Shanon Airport. Men zei 10-15 minuten en weer weg dit werd 6 uur. Gelukkig mochten we wel het vliegtuig uit. Heel veel mensen hadden geen tijd gehad om het eten op te eten. Er was een verwachting dat er nieuwe maaltijden uitgedeeld werden maar helaas. (zal wel niets meer op het vliegveld aanwezig zijn geweest men had ons tenslotte ook niet verwacht)
Kleinigheid, er waren niet genoeg kranten, uitgerekend wij zaten achterin het vliegtuig en grepen dus mis.

2e Vlucht via SONG NY-Orlando: operated bij Delta was prima, een luxe uitgevoerd vliegtuig, allemaal lederen stoelen, 24 kanalen TV voor eenieder etc, geen problemen.

3e vlucht Orlando-Cincinatti: geen problemen

4e vlucht Cincinatti-A'dam: vlucht op zich goed, crew had een slecht humeur, stoel van mijn vriendin was defect, kon niet achterover, airco werkte slecht het was snikheet. Slapen was erg moeilijk, mij lukte het niet. Het was al met al niet zo erg geweest als er een goede flight entertainment was maar deze was ook zeer slecht.

Deze ervaringen zet ik tegenover mijn ervaringen met United Airlines, Singapore Airlines en North West.

Ik zeg niet dat het slecht is bij DELTA, mijn ervaringen zijn persoonlijk en wellicht incidenteel.

Eric
08-06-05, 14:29
Dat klinkt inderdaad niet al te best, maar op de keeper beschouwd is eigenlijk alleen dat er niet voldoende eten was gewoon erg slecht van Delta.
Dat met die kranten is op de helft van de KLM vluchten ook het geval, een motorstoring kan de beste voorkomen, het is heel vaak te warm of te koud in een vliegtuig en kapotte steolen komen ook wel vaker voor.
Je hebt maar zelden een vlekkeloze vlucht, in november jl vloog ik met KLM per busines class naar Atlanta, en zowel op de heen als op de terugweg haperde het entertainment systeem, en hadden we geen film !!
Over Song hoor ik trouwens alleen maar positieve dingen, ook op andere forums, jammer dat ze niet transatlantisch vliegen.
Trouwens, dat vliegveld van Cincinnati, is dat een beetje wat?
Ik vlieg oktober met Delta via Cincinnati.
Eric

Ebelix
08-06-05, 14:51
Cincinnati is een prima luchthaven. De vlucht uit Amsterdam is de eerste die aankomt uit Europa dus als je snel bent ben je zo door immigrations en customs.

Het grootste voordeel van deze luchthaven is dat je niet ver hoeft te lopen of van terminal te wisselen voor de volgende vlucht. De luchthaven is erg overzichtelijk en biedt genoeg vertier om de tijd te doden voor de volgende vlucht. Beter dan Atlanta en veel beter dan JFK.

RLS
24-07-05, 21:40
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes.
Ik vlieg volgende week naar Florida. Ik vlieg helemaal alleen, diegene waar ik mee op vakantie ga is dan al in Florida. Ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden of het allemaal goed gaat. Ook qua veiligheid tijdens de vlucht etc.

1) Ik vlieg met delta eerst naar New York (JFK), heb daar 1,5 uur om over te stappen om mijn vlucht naar Orlando te halen.
Is die 1,5 uur tijd genoeg? Ik heb gbeld naar delta, en daar zeggen ze (natuurlijk) van wel, maar ik las hier op het forum dat 1,5 in bijvoorbeeld Atlanta te weinig is.

2) Wat gebeurd er als ik mijn aanlsuiting mis? kan ik dan gratis de volgende vlucht nemen?

3) Heeft iemand ervaring met Orlando International Airport? Is het daar relatief gemakkelijk om iemand te treffen en om af te spreken (ik wordt daar namelijk opgehaald) en heb de site van MCO eens bekeken, en lijkt me vrij ingewikkeld.

4) Ik vlieg emt delta, daar kun je normaal inloggen om je stoel etc alvast te regelen. Maar hij geeft aan dat hij mijn naam niet kan koppelen aan het vluchtnummer, ik Delta gebeld, zeggen ze dat dat komt omdat het een internationale vlucht is en je daarom niet online dit kunt regelen. Maar ik las hier op het forum mensen die dit WEL kunnen met een internationale vlucht :? , iemand tips hiervoor?

5) Zijn er goede securtiy checks etc? Dat zou voor m'n eigen gemoedsrust wel goed zijn namelijk.

Alvast heel erg bedankt.

Orangedevil
24-07-05, 22:27
1. 1,5 uur is zeker wel genoeg,tenzij je vertraging hebt natuurlijk.Maar ja als je een overstap van 3 uur zou hebben en je hebt 3,5 uur vertraging dan haal je het ook niet.

2.Weet ik niet ,maar denk wel dat het je nix extras gaat kosten.

3.olgens moet het goed kunnen gaan want iedereen komt met de monorail in het hoofdgebouw aan.Misschien kan je afspreken bij de Disney winkel of de Universal winkel.alhoewel ik niet weet of je daar mag komen als je niet gaat vliegen of gevlogen hebt.Je zou ook bij een de balie van bv. Alamo kunnen afspreken.

4.Denk ook dat het niet vantevoren kan .

5.Ja, in nederland moet je eerst bij de paspoortcontrole door een scan incl bagage.Dan krijg je nog een kleine ondervraging bij het vliegtuig en nog een check.
En in Amerika precies hetzelfde misschien nog wel strenger want er lopen zelfs honden rond en als je iets van ijzer hebt in je riem of je schoenen word je meteen apart genomen.

RLS
24-07-05, 22:53
bedankt alvast:)!
Ik ben wel al eens naar Amerika gevlogen een jaar of 5 geleden maar toen was ik nog vrij jong (ben nu ook pas 19). Dus weet daar niet meer veel vanaf omtrent het vliegen en securtiy etcetc.
Ik las dat iemand die 1,5 uur had in Atlanta veel te weinig tijd had met die 1,5 uur?! Ligt dat dan aan het vliegveld of waaraan?

Hoe zit het trouwens meet de douane? Moet ik op de vlucht naar New York die groene kaart invullen, en daarna door de douane? Of pas in Orlando? Welke gegevens heb ik nog maar nodig voor die kaart te kunnen invullen?
ik las hier: ID, adres hotel, en verder zijn normale vragen?

Daniel
25-07-05, 00:31
bedankt alvast:)!
Ik las dat iemand die 1,5 uur had in Atlanta veel te weinig tijd had met die 1,5 uur?! Ligt dat dan aan het vliegveld of waaraan?
Meestal ligt dat dan aan de combinatie van immigration, customs en security controle. Als je ver moet lopen naar de andere gate dan helpt dat ook niet echt. Ik probeer altijd vrij snel het vliegtuig uit te zijn en niet te treuzelen onderweg naar immigration.


Hoe zit het trouwens meet de douane? Moet ik op de vlucht naar New York die groene kaart invullen, en daarna door de douane? Of pas in Orlando? Welke gegevens heb ik nog maar nodig voor die kaart te kunnen invullen?
ik las hier: ID, adres hotel, en verder zijn normale vragen?
Je moet bij de immigration van New York de groene kaart inleveren. Dus invullen tijdens de vlucht naar New York. Daarna ga je pas door de douane. Met je paspoort, ticket en adres van je hotel in New York heb je voldoende info om het groene formulier in te vullen. Maar lees ook even de Florida FAQ; daar vind je meer info.

Ebelix
25-07-05, 00:31
Beste RLS,

Als je de aansluiting mist dan kan je gratis mee met de volgende vlucht. Als de mensen van Delta je niet bij de gate helpen dan moet je naar de dichtsbijzijnde info desk gaan en vragen of ze je op de volgende vlucht zetten. Het is net een busverbinding, bijna elk uur gaat er wel een vlucht naar Orlando.

Anderhalf uur moet genoeg zijn om over te stappen. Bij aankomst wordt er in het vliegtuig al omgeroepen naar welke gate je moet. Als ze dat niet doen zijn er genoeg schermen waar je kan kijken welke gate je moet hebben. De vluchten in Amerika staan op alfabet en niet op tijd zoals wij dat op Schiphol gewend zijn.

Je moet in het vliegtuig van AMS naar JFK een groene kaart en een witte kaart invullen. Bij de eerste stop in Amerika ga je altijd door de immigrations en customs. Hou het adres waar je de eerste nacht slaap bij de hand. Dit moet je invullen op die formulieren. Ze nemen geen genoegen meer met een hotel naam en plaats. Het moet een bestaand Amerikaans adres zijn. Verder zijn ze geintresseerd in je naw gegevens en je paspoortnummer. Wat ook wel handig is om je vluchtnummer bij de hand te houden. Kom je er niet uit met invullen kan je altijd een van de stewards of stewardessen om hulp vragen. Na immigrations kom je bij de bagage banden. Hier haal je je bagage op en ga je door customs. Direct na customs kan jeje bagage weer afgeven bij een bali zodat het de bagage meegaat naar Orlando. Op Schiphol is bagage al voorzien van een tag waarop staat dat je bagage naar Orlando moet.

Als je in Orlando aankomt haal je daar de bagage van de band. Dit is ook de beste plaats om af te spreken met de mensen die je komen halen. Geef ze het vluchtnummer en de aankomsttijd door en dan spreek je af bij de band waar je bagage op komt.

Om van te voren een stoel te reserveren moet je in bezit zijn van een e-ticket. Heb je dit dan kan ik je verder helpen. Heb je een conventioneel ticket dan kan het op als je incheckt. Zorg dat je vroeg op Schiphol bent. Je kan niet online inchecken. Als je in het bezit bent van een e-ticket dan staat daar vast al een stoelnummer op vermeld.

Je hoeft nergens voor te vrezen. De checks zijn heel grondig en vinden meerdere keren plaats. Als er iets verdacht is en men twijfeld dan gaat die persoon niet mee. Zo is het tegenwoordig. Pak zelf je bagage en verlies je bagage niet uit het oog. Dan kan je met een gerust hard alle vragen correct beantwoorden.

IK hoop hiermee al je vragen beantwoord te hebben. Wordt niet zenuwachtig en blijf rustig. Alles komt goed en je zal een wereldvakantie hebben.

Veel plezier.

Orangedevil
25-07-05, 00:42
Ik weet niet wat iemand erstaat onder weinig tijd.Misschien wil iemand wel ff op het gemak alles doen en nog eten tussendoor.Dan heb je inderdaad niet veel tijd.Maar puur het overstappen moet gewoon kunnen hoor binnen 1,5 uur.

Misschien had diegene wel pech dat ie de groene kaart verkeerd in had gevuld en dat ie terug moest of dat het heel druk was bij de douane omdat er veel vliegtuigen waren geland.Of iets met de koffers of dat de gate gewisseld werd.

Wijzelf hadden ook eens 1,5 uur maar omdat we in Amsterdam 1 uur ertraging hadden hadden we nog maar een half uur oer en dat hebben we zelfs gered (met rennen:))

Je vult op weg naar NY de witte en groene kaart in.Van de groene scheuren ze een deel af en de rest moet je bewaren tot aan het eind an de vakantie want dan nemen ze hem in.De witte lever je na de douane in.Je komt bij de uitgang vanzelf iemand tegen.
Dus van NY naar Orlando hoef je ze niet in te vullen.

Je hebt paspoort gegevens nodig,je hotel gegevens van je eerste nacht je vluchtnummer etc.Normaal gesproken kan je alles zo invullen met behulp van dingen die je bij hebt.(tickets,paspoort)

Bij de douane kan het zijn dat ze vragen wat je in Amerika komt doen en hoe lang enzo.

RLS
25-07-05, 00:51
Oke, heel erg bedankt al allemaal.
Ik vlieg overgens vanaf Brussel, maar dat maakt verder geen verschil lijkt me.

Ik bezit een e-ticket. Daar staat een reserveringsnummer bij waar je normaal mee zou moeten kunnen inloggen op de site van Delta.
Maar als ik mijn naam en dat nummer invoer krijg ik een melding dat ze bij dat nummer mijn naam niet kunnen koppelen :S?

Nou, inmiddels is het wel gelukt, maar ze ik moet dus bij firstname m'n achternaam invullen en bij last name mn initialen :S ??? Gaat dat geen problemen opleveren??? Overgens staat het daarna wel weer in de goede volgorde!

RLS
25-07-05, 11:43
Pak zelf je bagage en verlies je bagage niet uit het oog. Dan kan je met een gerust hard alle vragen correct beantwoorden.


Zodra ik de bagage incheck, kan ik niets meer controleren natuurlijk. Maar is het niet zo dat er een of andere gek iets in mijn koffer kan stoppen??

Ebelix
25-07-05, 12:58
Dit is wel heel erg doemdenken. Ik bedoel met in de gaten houden van je bagage dat je voordat je bagage incheckt het niet uit het oog verliest. Na het inchecken kan je er geen toezicht op houden.

Ook het luchthavenpersoneel wordt streng gecontroleerd. Zeker de mensen die aan de vluchten naar Amerika werken.

Relax er is niets aan de hand en ga genieten van je vakantie. Er is geen reden om zenuwachtig te zijn. Amerikanen zijn erg servicegericht en ze zullen je helpen als je de aansluitende vlucht mist.

Als is in orde, ook met je ticket. Als de naam op het ticket maar overeen komt met de naam in je paspoort (in welke volgorde dan ook)

Veel plezier.

RLS
25-07-05, 14:42
Danku :)!

Rest mij (voorlopig) nog 1 vraag.
Is het mogelijk voor mensen die niet vliegen om tot aan de bagageband te geraken?

Ebelix
25-07-05, 14:43
Ja, in Orlando is dat mogelijk. Je komt namelijk met een binnenlandse vlucht aan vanuit New York.

rvd4always
25-07-05, 14:51
Als je elkaar wilt treffen op een airport, zorg dan dat jullie beide een triple band gsm bij de hand hebben zodat jullie elkaar in USA kunnen bellen!

RLS
25-07-05, 16:00
Als je elkaar wilt treffen op een airport, zorg dan dat jullie beide een triple band gsm bij de hand hebben zodat jullie elkaar in USA kunnen bellen!

Dat hebben we inderdaad. dat is wel handig ja!

Njit
25-07-05, 16:59
Als je elkaar wilt treffen op een airport, zorg dan dat jullie beide een triple band gsm bij de hand hebben zodat jullie elkaar in USA kunnen bellen!

... of SMS-en :)

Window
25-07-05, 18:10
Maar aangezien degene die je op komt halen, gewoon bij de band kan staan, moet het niet zo makkelijk zijn elkaar te missen, toch?
Ik bedoel, ik word al jaren aan de band opgehaald, en je ziet elkaar altijd meteen staan.
En als je met je Nederlandse abo/prepaid in de VS gaat bellen, ben je ook kostbare beltijd kwijt. :) In Orlando hoef je je geen zorgen te maken, denk ik.

RLS
25-07-05, 18:30
Maar aangezien degene die je op komt halen, gewoon bij de band kan staan, moet het niet zo makkelijk zijn elkaar te missen, toch?
Ik bedoel, ik word al jaren aan de band opgehaald, en je ziet elkaar altijd meteen staan.
En als je met je Nederlandse abo/prepaid in de VS gaat bellen, ben je ook kostbare beltijd kwijt. :) In Orlando hoef je je geen zorgen te maken, denk ik.

Dat moet dus geen probleem worden.
Staat op de monitoren aangegeven welke vlucht bij welke band etc hoort?

Window
25-07-05, 18:32
Ehm... weet ik niet, ik ben nooit de ophaler, maar de opgehaalde. Ik zou vermoeden van wel.Maar je ontvangstcomité kan het altijd vragen aan het grondpersoneel.

Ebelix
26-07-05, 00:33
Dat moet dus geen probleem worden.
Staat op de monitoren aangegeven welke vlucht bij welke band etc hoort?

Ja. Net zoals op Zavetem.

Marcel
15-09-05, 22:51
Het gaat dus niet zo goed met Delta, de maatschappij waarmee ik in oktober naar Florida vlieg. Voor zover ik het goed heb begrepen blijft het business as usual.



Delta's Restructuring
On September 14, 2005, Delta Air Lines, Inc. and our subsidiaries1 took a necessary and responsible step to secure our future by voluntarily filing for reorganization under Chapter 11 of the U.S. Bankruptcy Code. We have taken this action as part of our ongoing efforts to make Delta a simpler, more efficient and cost-effective airline. We will continue normal business operations throughout the reorganization process.

Now, as always, our customers remain our number one priority. We will continue to uphold the high standard of operational excellence that is our heritage. In particular, we want you to know that:

Your travel plans are secure - We are operating our full schedule of flights, honoring tickets and reservations as usual, and making normal refunds and exchanges. You can count on the convenience and choice you've come to expect from the more than 7,500 daily flights to 502 destinations in 88 countries that we along with our SkyTeam and codeshare partners provide worldwide.
Your SkyMiles are secure – The award-winning SkyMiles program has not been affected, and you can continue to enjoy the program’s benefits—including Delta Crown Room Clubs®, double miles on qualifying purchases with the Delta SkyMiles Credit Card from American Express, and the opportunity to earn and redeem miles on the thousands of flights offered by SkyTeam and our vast network of global airline alliances.
Today, as always, Delta’s proud team of dedicated professionals is at your service. We appreciate your loyalty and the opportunity to meet your personal and business travel needs—now and in the future.

http://www.delta.com/about_delta/deltas_restructuring/index.html

Eric
19-10-05, 16:46
Ik vlieg morgen vanaf Atlanta terug met Delta.
Delta is een prima maatschappij, en je hoeft je geen zorgen te maken.
Vroeg inchecken en vragen om een nooduitgangseat kan nooit kwaad, maar dat zijn maar een paar stoelen en iedereen wil daar graag zitten.
Je vlucht zal wel vol zitten, omdat Delta net gestopt is met de vluchten op Cincinnati, en veel mensen omgeboekt zijn.
Atlanta is een prima maar heel erg drukke luchthaven, met berucht lange rijen bij de security controle, dus neem je tijd.
Eric

Michael66
20-10-05, 21:18
Delta is in mijn ogen altijd beter dan Martinair!! De alom "geprezen" chagerijnige, oude stewardessen vallen heel erg mee (ik heb geen nare ervaringen), de stoelen zijn een stuk ruimer dan bij M., tussenstop is op de totale reistijd (incl. inchecken bij autoverhuur etc.) vergelijkbaar.

Mijn ervaringen zijn dus erg positief!!

Eric
21-10-05, 23:41
Ben net terug met Delta, en een perfecte vlucht gehad, ruime stoel leuke film en aardige stewardessen.
Aleen het eten was dit keer niet te pruimen, maar op de heenweg weer wel, en dat gebeurt overal wel eens.
Alleen een koffer heeft de aansluiting in Atlanta niet gehaald, maar ik heb er alle vertrouwen in, dat die morgen bezorgd wordt.
Eric

Stephan
27-10-05, 21:46
Hallo allemaal,
wij vliegen 23/12 met delta naar Florida en zitten hier op het forum heel veel te lezen en kennis op te steken.
Wat we echter niet helemaal bevatten is het volgende, we lezen dat veel mensen op een fleamarket ff een extra koffer kopen voor de terugreis met alle gekochte spullen.
Delta geeft aan dat je een cabine-case mag meenemen (18kg maar daar hebben we grote twijfels bij = echt staat op delta site) een normale koffer waar 22,5 kg in mag en een eventuele handtas o.i.d. dit alles is per persoon!
Nu weet ik niet hoeveel jullie in een koffer stoppen (of hoe klein de koffer is :lol: ) maar wij zien niet echt hoe je naast je "heenreis" koffer + het aantal kg's die daar in zitten ook nog een extra koffer mee kunnen nemen zonder over het totaal van 22,5 kg per persoon te komen 8-[
Wij willen natuurlijk ook zoveel mogelijk koopjes etc mee terug kunnen nemen dus slimme tips zijn welkom.
We hebben al wel bedacht om heen zo min mogelijk mee te nemen en de zware stuff in de cabin case te mikken :lol:

gr.stephan

Jasmino
27-10-05, 23:00
Hallo Stephan,

Volgens mij gooi je nu 2 dingen door elkaar.

De Cabin-bagage of carry-on baggage is de bagage die je meeneemt het vliegtuig in. Dit mag bij Delta dus een koffer zijn van maximaal 56cm x 35,5cm x 23cm, en die mag maximaal 18kg wegen.

De Checked bagage is de bagage die je incheckt en die wordt ingeladen in het "vrachtruim" van het vliegtuig. Deze bagage haal je na aankomst op bij de bagage claim, dat zijn grote (meestal ovale) bagagebanden waar alle koffers van iedereen in het vliegtuig terecht komen. Je mag naast de carry-on bagage nog 2 koffers per persoon meenemen. Elke koffer mag (sinds kort) maximaal 23kg wegen.

Je kunt hier de regels nog eens nalezen: http://www.delta.com/traveling_checkin/baggage/baggage_allowance/index.jsp#carryon

Sinds kort hebben alle maatschappijen het maximale gewicht per koffer teruggebracht van 32kg tot 23kg. Mocht je vroeger nog 64kg per persoon inchecken, is dat nu dus maar liefst 18kg minder. Voor mensen die flink inkopen, of die op de heenreis al een heleboel meenemen, is dat dus een behoorlijke aderlating. Ik heb wel geluk, want ik vlieg met United Airlines, en die hebben de regels wel aangepast, maar pas voor tickets die zijn gekocht op of na 7 september. Laat ik de mijne nu net hebben gekocht en betaald op 6 september...... Da's pas geluk hebben!

Shopping is voor veel Amerika-gangers een populaire bezigheid, ik moet bekennen dat wij ons er ook altijd goed aan begeven :lol: En ja, als je dan maar 1 koffer meeneemt op de heenweg, dan heb je op de terugweg dus een extra koffer nodig. Die mag je dus ook gewoon meenemen, want je mag per persoon immers 2 koffers mee terug nemen.

Groetjes,
Jacqueline

Ta2 Gerrit
28-10-05, 11:36
Let (op de heenvlucht) wel even goed op dat je het max.gewicht niet overschrijdt. Wij zijn net een goede week weggeweest naar de US en waren niet op de hoogte van de nieuwe regeling. Nu was dat voor ons geen probleem, maar meereizende vrienden hadden één koffer voor hun beiden en die woog 25 Kg. De dame aan de incheckbalie weigerde die prompt wegens overgewicht, of er moest bijbetaald worden ! 20 en een beetje euri per Kg :evil: !

Nu wilden we snel even wat overpakken in onze bagage, maar dat was uit den boze; we moesten dat maar buiten de rij doen, volgens miss Azijn.
No way José, en in de loop naar de volgende vrije balie hebben we even een paar itempjes "overgekast" (30 seconden werk) en aldaar bij een wat vriendelijker exemplaar ingecheckt.

Op de envelop waar de boardingpasses inzitten stond nog gewoon 32 kg p/p overigens, wat bij mij de neiging losmaakte om het de uiterst onvriendelijke incheckmuts, die ook bij de gate aanwezig was, even in te wrijven. Niet gedaan trouwens,je hebt tenslotte vakantie :D .

Nog wel even een Delta pluspuntje ; in tegenstelling tot onze nationale vliegers kun je bij Delta gewoon je hotel/verblijfplaats voucher laten zien, waar ze het netjes invoeren in hun systeem. Je hoeft dus niet zelf eerst een formulier (het grote oponthoud probleem) met je eerste adres en je naam in te vullen, die zij later weer moeten gaan invoeren in het systeem.
Het kan ook rechtstreeks en dus zonder oponthoud :!:

Stephan
30-10-05, 15:06
Jasmino..bedankt voor je reactie. We hadden geen twee dingen door elkaar gegooid maar hebben wel over het feit heengelezen dat er twee ipv 1 koffer per persoon mag worden meegenomen :oops: Nu begrijp ik dus het fleamarketverhaal :D
Voor wat betreft de cabin-case....ga ik toch echt ff nachecken via telefoon bij delta want 18 kg per cabin-case lijkt me toch erg veel :shock:

Gerrit, ook bedankt voor je reactie. Wij vliegen met delta en jij schreef dat je dan alleen de bevestiging van je hotel hoeft te overleggen en de airline neemt dat dan keurig over op de formulieren. Goede tip..scheelt weer een hoop invulwerk 8)

Natasja L.
31-10-05, 08:59
Op de site van Delta staat dat de "Carry-On Baggage" tot 18 kg mag wegen. Let wel op de afmetingen (56cm x 35.5 x 23cm).

Stephan
31-10-05, 21:13
Hoi Natasja :D
Yep op de site staat inderdaad de 18kg voor cabin-case en ik heb net via een vriend (met tassenwinkel) de juiste cabin-cases besteld.
Ik ga dinsdagmiddag voor de zekerheid toch ff bellen met delta want ik blijf het een heel apart verhaal vinden...18 kg in cabin case :shock:
Als het echt zo is dan kan er in ieder geval nog meer mee terug 8) 8)

Stephan
01-11-05, 16:34
Vandaag even gebeld met Delta....en jawel hoor een ieder mag echt 18 kg aan carry on bagage meenemen :shock:
De, overigens zeer voorkomende dame, gaf aan dat ze vaker gebeld werden om dit te verifieeren en dat de persoon die navraag deed elke keer weer versteld stond van het aantal kg's!
Wel werd er benadrukt de afmetingen van het cabin-case koffertje niet te overschrijden omdat je anders alle vlieguren met je koffertje onder je benen zit :(

Michael66
01-11-05, 18:31
Overigens geldt de regeldat je één stuk handbagage mag meenemen van de eerder genoemde afmeting, en daarnaast één stuk "persoonlijk item". Dat kan een handtas zijn, maar ook een laptoptas. Dat wetende (en ik moest toch een tas voor m'n laptop kopen) heb ik een wat ruimere tas gekocht. Dat was maar goed ook, want één van de koffers was te zwaar en een deel van de inhoud konden we toen mooi overhevelen in die tas.

De complete handbagage-toelichting lees je hieronder of via deze link (http://www.delta.com/traveling_checkin/baggage/baggage_allowance/index.jsp#CarryOn):


Weight:
Items must weigh less than 40 lbs. (approx. 18kgs).

Size:
No more than 45 linear inches (L+W+H) and fit in an overhead or underneath the seat in front of you. Use Size Wise™ units to determine if your bag is acceptable as carry-on baggage. (approximate dimensions 22" x 14" x 9" or 56cm x 35.5 x 23cm).

Baggage types allowed:
Personal Items include:
- a male or female purse
- a briefcase
- a laptop/computer*
- a camera case
- a diaper bag
- an item of a similar size or smaller size to those listed above, such as Personal Electronic Devices.

*All laptop/computers must be carried aboard and cannot be checked. For information about Delta's battery-saving system for laptops, visit our laptop power adapter page.

Additional Items that may be brought on board and do not count towards your allowance:
- food items for immediate consumption
- assistive devices such as wheelchairs or crutches, provided passenger is dependent on them
- one box or bag of duty free merchandise
- coat jacket
- umbrella
- one item of reading material

Some packages, sporting goods, dangerous, fragile or bulky items may require special handling. For information on special items you want to carry on, see Special Baggage.

Acceptance may be limited based on available space.

May be subject to additional restrictions on certain flights.

goerik
20-07-06, 18:28
20-07-2006

ATLANTA - Delta Air Lines verbetert haar service in Economy Class. Zo ontvangen reizigers gratis bier, wijn of een cocktail tijdens hun maaltijd. Daarnaast worden gratis toiletkits uitgedeeld. Eerder besloot Delta al haar service in Business Class te verbeteren met onder meer lederen stoelen en een persoonlijk inflight entertainment systeem.

Passagiers in Economy krijgen nu ook een eigen menu, evenals een extra snack tijdens de vlucht. Deze snack kan bestaan uit onder andere ijs, chocola of koekjes.


bron:luchtvaartnieuws.nl

Tja, wat zit er in zo'n toiletkit ??

Erik :?

Njit
27-07-06, 17:02
Over Delta is al vaak geschreven op dit forum. Probeer de zoek-functie eens (bovenin de balk staat een link (http://www.floridaforum.nl/search.php)).

De ervaringen zijn wisselend. Zelf heb ik goede ervaringen met Delta. Ik ben 1m97 dus wat betreft ruimte is geen enkele vliegtuigmaatschappij voor mij ruim genoeg :) Het eten was prima en je kreeg gewoon een heel blikje drinken ipv een bekertje. Ze hebben alleen geen Personal Entertainment.

Naar Orlando zul je wel altijd een overstap hebben. Ze vliegen niet rechtstreeks. Bij binnenlandse vluchten krijg je geen eten.

Tina
01-08-06, 21:59
Wij hebben vorig jaar met Delta gevlogen en dat was prima, hoor. Er heeft zich geen enkel probleem voorgedaan. Gewoon goede service.

calypso
12-12-06, 22:25
Ik kan via Delta Airlines een ticket krijgen a 415.46euro inclusief taxes met een tussenstop in Atlanta. Vind ik echt wel een redelijke prijs om te doen.
Dit zou dan eventueel het schema zijn;
Vertrek op 1 sep van AMS naar MCO (stopver op ATL van 1,5 uur)
Dan op 16 sep van MCO naar ATL
Dan op 29 sep van ATL naar AMS (stopover van 2uur op JFK)

Helaas heb ik geen ervaring met Delta Ailines, dus mijn vraag heeft iemand hier wel eens mee gevlogen en wat zijn de ervaringen hiervan?

Eric
12-12-06, 23:10
Maar als direct antwoord: Zeker mooie prijs, en schema is goed te doen, alhoewel 1,5 uur in Atlanta wel haasten is i.v.m dubbele security.
Eric

Jan en Jolanda
13-12-06, 00:25
Wij vliegen al jaren met Delta. Prima maatschappij. Vriendelijk personeel, goede service, genoeg ruimte....
Ik heb er niets op aan te merken.
En de prijs is ook goed.

Jolanda

Marcelg
13-12-06, 02:58
Zeker een goede prijs, de 1,5 uur is genoeg mits je op tijd van ams vertrekt, maar nog geen zorgen want delta vliegt vanaf atl bijna ieder uur naar mco, dus als je een vlucht mist kom je zeker op een volgende vlucht.

Delta bevalt mij altijd goed.

Mickey99
13-12-06, 08:12
Wij hebben afgelopen september/oktober voor het eerst met Delta gevlogen en het is ons zeer goed bevallen!
Prima service en prima prijs! Wij vlogen van Amsterdam naar New York en 5 dagen later vanaf New York door naar Orlando. Vanuit Orlando via tussenstop van anderhalf uur in Atlanta weer terug naar Amsterdam. Zeer zeker voor herhaling vatbaar.

Natasja L.
13-12-06, 09:46
Ook wij hebben de laatste jaren alleen maar met Delta gevlogen. Ik ben er wel tevreden over. Over het algemeen hebben ze ook de beste prijs. Het is ook de moeite om Skymiles member te worden. Zeker als je vaak naar Amerika gaat. Elke keer als je vliegt krijg je punten, soms hebben ze aanbiedingen dat je dubbele punten krijgt. Uiteindelijk kan het je een gratis ticket opleveren. Ik heb dat punt ook al eens bereikt en het is toch leuk om een gratis vlucht te krijgen naar Amerika. Vooral voor mensen met kinderen en de 'frequent flyers' onder ons kan het aardig snel oplopen. Het heeft nog meer voordelen; als je Silver Medaillon Member bent dan mag je ook (na Bussiness Class) als eerste het vliegtuig in....dus nog genoeg ruimte in de opbergkastjes en geen mensen die de gang blokkeren enz. Ach, kijk anders maar op de site van Delta, daar vind je alle informatie.

Ik moet wel zeggen, dat als ik ergens anders een betere prijs kan krijgen voor een vlucht (dan moet er wel een redelijk prijsverschil tussen zitten) ik dat niet zal nalaten om daar dan te boeken. Ik heb het alleen nog niet meegemaakt.

Wat de prijs betreft; ik denk wel dat die prijs heel erg redelijk is. Ik zou zeggen: Doen!

VinMor
05-01-07, 15:54
Kan je in Delta airlines gewoon je eigen (normale) koptelefoontjes meenemen?? Of zijn het van die speciale dingentjes??

calypso
05-01-07, 16:01
Volgens de site http://www.seatguru.com/airlines/Delta_Airlines/Delta_Airlines_Boeing_767-300_I.php



http://www.seatguru.com/images/icon_audio.gifThere are 12 channels of audio entertainment on this plane. In Economy, you'll need the special double prong headphone adapter to use your own headphones.
Audio Listings (http://www.delta.com/traveling_checkin/inflight_services/entertainment/radio/index.jsp)
Moet je een adapter hebben.

Maar dat kan verschillen ivm de verschillende types vliegtuigen. dus als je weet welk type je vlieg kun je het daar nakijken.

xl1067
05-01-07, 17:47
Ik ben afgelopen vakantie met Delta gevlogen en we kregen op de vlucht een koptelefoon met 2 pluggen (+ een adaptertje waarmee je die 2 pluggen tot 1 kan omzetten voor de gangbare apparaten). Je kan met je eigen koptelefoon natuurlijk muziek luisteren en films kijken maar dan heb je aan een kant geluid (dus of je steekt hem in het rechter- of linkergeluidskanaal). De koptelefoon van Delta die je krijgt is van een prima kwaliteit voor de doeleinde waarvoor je hem in het vliegtuig gebruikt.

Ta2 Gerrit
05-01-07, 22:31
Wij hebben die een paar vluchten geleden van Delta gekregen. Zaten in het zakje van de complementary headphone. Evenals de andersom plug en de headphone zelf. Slepen de eerste overal mee naar toe.
Over 8 weekjes weer, naar Orlando, met Delta !

Michael66
06-01-07, 12:45
Maar dat kan verschillen ivm de verschillende types vliegtuigen. dus als je weet welk type je vlieg kun je het daar nakijken.
Ik heb bij verschillende maatschappijen altijd dezelfde adapter-plugjes kunnen gebruiken. Delta, Martinair, etc. ... allemaal dezelfde.

Kun je aangeven bij welke mij. je een andere nodig hebt?

pascalbrouwers
06-01-07, 12:56
Effe een ander delta vraagje:

Met welke vliegtuigen vliegen ze v.a. AMS.
Zijn dit boeings 767 of 777 wellicht nog een ander type.

Kun je tevens vooraf je stoel laten vastleggen.

Groet,
Pascal

Michael66
06-01-07, 13:36
AMS <-> JFK vliegt Delta met een (oude) 767-300ER.

Vastleggen van stoelen vooraf kan. Als je hebt geboekt via een reisorganisatie: hun even contacten met je verzoek. Als je rechtstreeks bij Delta hebt geboekt: via de website.

marisca
06-01-07, 22:23
zijn jullie wel eens vaker met delta gevlogen gerrit?
Wij zijn nog steeds aan het dubben of las-vegas met zijn 2 of weer met zijn drieen naar orlando:)
maar delta is op dit moment het goedkoopste om mee te vliegen maar zelf nog nooit mee gevlogen ?
vertel....?
gr maris.

Njit
06-01-07, 22:31
Wij hebben ook een keer met Delta gevlogen naar de Westkust. Prima bevallen. Je hebt geen eigen schermpjes maar de service is verder prima.

xl1067
06-01-07, 22:53
Vandaag weer vlucht met Delta geboekt voor 14 juni naar Orlando. Vorige keer was het prima bevallen en in vergelijking met bijv US Airways en Continental heb je net die 1 a 2 centimeter meer beenruimte wat voor mij (1,90) erg fijn is. Service vond ik ook zeer goed, prima eten, komen vaak langs met water en bedienen je ook met een vriendelijke glimlach. Wat ik toch in de vluchten die ik heb gemaakt niet vaak ben tegen gekomen.

Wij hebben overigens via Dreizen geboekt en niet direct via Delta.

Michael66
12-01-07, 07:43
Sit maakt het allemaal weer wat makkelijker. Vnadaag op nu.nl:


'Delta en Northwest praten over mogelijke fusie'

WASHINGTON - Northwest Airlines en Delta Air Lines voeren gesprekken over een mogelijke fusie. De twee Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zouden kunnen samengaan nadat ze uit surseance zijn gekomen.

Dat hebben bronnen tegen de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal gezegd, zo meldde deze krant donderdag.
Bestuurders van beide luchtvaartmaatschappijen hebben elkaar de afgelopen weken geregeld ontmoet. Deze bijeenkomsten moeten de schuldeisers van Delta ervan overtuigen dat een combinatie met Northwest levensvatbaar is.

Doelwit
Delta is momenteel het overnamedoelwit van een andere Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, US Airways. Deze vervoerder heeft woensdag nog zijn bod verhoogd van 8,4 miljard dollar tot 10,2 miljard dollar.
De directie van Delta voelt niets voor een overname door US Airways en wil op eigen kracht uit de financiële problemen komen.
Een samengaan met Northwest wordt inmiddels gezien als een veelbelovende optie, aldus een bron tegen The Wall Street Journal.
Een andere ingewijde wist de krant ook te vertellen dat er gesprekken zijn geweest tussen United Airlines en Delta, maar deze hebben minder vaak en langer geleden plaatsgevonden. United voert ook oriënterende gesprekken met een andere Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, Continental.

KLM
Delta en Northwest zijn beide partners van de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep Air France-KLM. De topman van KLM, Leo van Wijk, is een groot voorstander van een fusie tussen de twee Amerikaanse branchegenoten. Dat zou de samenwerking tussen Air France-KLM en de twee aanzienlijk vergemakkelijken.
Analisten verwachten een grote consolidatieslag op de Amerikaanse luchtvaartmarkt. Het overnamebod van US Airways op Delta zou slechts het begin daarvan zijn.

marisca
12-01-07, 11:48
Voor de gene die het niet te duur willen maken met de vliegtickets in het hoogseizoen en twijfelen.....
Wij geloofde onze ogen niet toen we de totaal prijs zagen van deze vlucht voor 19 dagen.
We hebben geboekt bij nijenhuis via dusseldorf met delta , ovrstap atlanta.
Echt waar voor het hooseizoen incl belastingen waren we voor 2 volwassenen en 1 kind 1369,00 kwijt!
Dus probeer het ook als je nog in twijfel zit!!
Dit is gewoon een koopje hoor!~

gr maris8)

Ta2 Gerrit
12-01-07, 23:44
Delta zit al een paar jaar in de financiele problemen (chapter 11)en er is al een paar keer sprake geweest van een fusie cq overname door resp. United, US aiways en nu ook Northwest.
Maar ze vliegen gewoon door hoor.

corrus
13-01-07, 01:15
Volgens mij is een fusie aangaan met een ander, een samenwerkingsovereenkomst, dus geen overname.

Het enige gevaar is dat de Delta tickets door deze grap duurder zullen gaan worden en dat er dus co-sharing zal gaan plaats vinden...
Dus bijvoorbeeld Delta Arlines (operated by Northwest Airlines) van Amsterdam naar Detroit...

En of we daar vrolijker van worden???

mattrob
13-01-07, 10:49
Fusie is voor de uitvoering zo goed als hetzelfde als een overname. Bij een overname koopt de ene partij de ander, bij een fusie gaan twee partijen samen en gaan ze op in een nieuw bedrijf. Dat is dus echt wel iets anders dan een samenwerking [-X .

Het feit dat er niet heel veel verschil is tussen fusie en overname zie je bij KLM Air France. Soms wordt er gesproken over fusie, soms over overname. Het zit er waarschijnlijk een beetje tussenin, al neig ik toch iets meer naar een overname :-({|= !

Petr@
13-01-07, 14:23
De financiele problemen met Delta spelen inderdaad al een aantal jaren. wij verkopen het nog steeds op het reisbureau en als het echt problematisch wordt, mogen we dat niet meer. Het zal dus allemaal wel meevallen!
Je hebt inderdaad een goeie deal gemaakt!

Dirk
13-01-07, 22:43
Hallo
Wij hebben ook bij Delta geboekt via Supersaver op 5 aug heen en 26 aug terug met 2 volwassenen en een puber van 15 jaar voor 1386 €,We vliegen vanaf Dusseldorf

Natasja L.
16-01-07, 10:08
Ja maar ik heb direct via Delta geboekt en niet via D-reizen dus die verzekering kan ik niet nemen. of kan dat ook als los staande verzekering, ben nog nooit bij d-reizen geweest doe bijna alles via internet?

Als je bij Delta een ticket boekt, kan je geen vliegticket verzekering afsluiten. Ook niet via een verzekeringsmaatschappij. Alleen als je een vlucht bij een reisbureau of reisorganisatie (bv. Traveltrend, Hotelplan) boekt, bestaat er de mogelijkheid om een vliegticketverzekering af te sluiten. Eén van de voorwaarden: De op het boekingsformulier vermelde perso(o)n(en) van een in Nederland geboekte of gereserveerde lijnvlucht bij een of meer lijnvluchtmaatschappijen.

Wij hebben vorig jaar (voor december, New York) de tickets rechtstreeks bij Delta geboekt. Ik heb me er niet niet druk om gemaakt. Delta vliegt nog wel even door.

Michael66
17-01-07, 03:54
Vliegticketverzekerimg geldt niet voor airlines die onder chapter 11 vliegen...Oh, da's nieuw. Waar heb je die info vandaan? Ben erg benieuwd, want die verzekering wordt bij bijv. Delta-vluchten gewoon bijgeboek bij de meeste reisorganisaties.

En als ik kijk bij de verzekeringsvoorwaarden bij bijv. qqq.vliegtarieven.nl dan staat Delta gewoon bij de "gedekte" maatschappijen: http://www.vliegtarieven.nl/bxhulp/ticketverz.htm.

JP;Adria Airways
EI;Aer Lingus
SU;Aeroflot Russian Airlines
AC;Air Canada
AF;Air France
AI;Air India
KM;Air Malta
NZ;Air New Zealand
TS;Air Transat
AZ;Alitalia
NH;All Nippon Airways
AA;American Airlines
OS;Austrian Airlines
BD;Bmi British Midland
BA;British Airways
BW;BWIA International
CX;Cathay Pacific
CI;China Airlines
CZ;China Southern Airlines
CO;Continental Airlines
CY;Cyprus Airways
OK;Czech Airlines
DL;Delta Air Lines (http://www.cbsnews.com/stories/2005/09/14/national/main846524.shtml)
LY;El Al - Israel Airlines
U2; Easyjet
EK;EmiratesOV;Estonian Air
ET;Ethiopian Airlines
BR;Eva Airways
AY;Finnair
GF;Gulf Air
IB;Iberia
FI;Icelandair
IR;Iran Air
JL;Japan Airlines
JU;JAT
KL;KLM
KE;Korean Air
KU;Kuwait Airways
LA;Lan Chile
TE;Lithuanian Airlines
LO;LOT Polish Airlines
LH;Lufthansa
DM;Maersk Air
MH;Malaysia Airlines
MA;Malev
MP;Martinair Holland
IN;MAT-Macedonian Airlines
OA;Olympic Airways
FV;Pulkovo Airlines
QF;Qantas Airways AT;Royal Air Maroc
RJ;Royal Jordanian
SK;SAS Scandinavian Airlines
SQ;Singapore Airlines
SN;SN Brussels Airlines
SA;South African Airways
UL;Sri Lankan Airlines
LX;Swiss Air Lines
JJ;TAM Transportes Aereas
TP;TAP Air Portugal
TG;Thai Airways International
HV; Transavia Airlines
TU;Tunis Air
TK;Turkish Airlines
PS;Ukraine International Airlines
UA;United Airlines (http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/01/20/AR2006012001889.html?nav=rss_business/special/1)
US;US Airways
RG;Varig
VN;Vietnam Airlines
VG;VLM Airlines
LT;LTU Internl Airways
AR;Aerolineas Argentinas
PY;Surinam Airways
SV;Saudi Arabian Airlines
AH;Air Algerie
BS;British International
En in de polisvoorwaarden van o.a. Unigarant (http://www.unigarant.nl/NR/rdonlyres/2295575E-D731-42D0-BD2E-DDB56C7FC3FE/0/252290RSP5080106.pdf) en Fortis ASR (http://www.theusa.nl/reizen/vliegtickets/voorwaarden_vliegticketverzekering.pdf) vind ik daar niets over.

VinMor
27-01-07, 12:49
Is het waar dat je bij Delta moeilijk de film kan volgen op het grote scherm? Zoiets heb ik gehoord, en zou graag van jullie die bevestiging hebben...

Mickey99
27-01-07, 12:56
Het klopt dat ze bij Delta nog geen "eigen scherm" hebben. Dus de films kun je kijken via het scherm aan het plafond (zoals "voorheen" bij elke maatschappij). De algehele service en beenruimte e.d. zijn toch belangrijker dan een "eigen scherm" maarja, dat vind ik....


Zijn de films een beetje makkelijk te zien op de schermen?

Het ligt er ook een beetje aan waar je zit maar over het algemeen kun je de film wel goed volgen. Wij wisten vorig jaar dat we geen eigen schermpjes zouden krijgen en hebben toen wat extra leesvoer + puzzelboekjes enz. meegenomen. We konden de films echter prima zien en iedereen kreeg een gratis koptelefoon (wij hebben we wel eens € 5,00 voor moeten betalen bij Martinair).

VinMor
27-01-07, 13:19
We gaan gewoon vroeg naar schiphol, reserveren de plaatsen(want het lukt niet op de Delta site, omdat we het niet via hun hebben besteld). Nemen onze DVD speler ook mee, daar kunnen we één film mee kijken in het vliegtuig als we het eventueel niet kunnen zien...En veel boekjes!

Ta2 Gerrit
27-01-07, 14:25
Als je de code van Delta bij je ticketboer opvaagd (die hebben ze) dan kun je via je itinerary op delta.com zo je stoelen aanklikken.
Wij hebben die ook van Expedia en Worldticketcenter gevraagd (en gekregen) en het op die manier gedaan.

Jan en Jolanda
27-01-07, 17:03
Ik vind het bij elke maatschappij waar wij mee gevlogen hebben moeilijk om een film te volgen op het grote scherm. Er zitten bijna altijd wel wat hoofden voor en mensen staan ook wel eens op om iets te gaan doen. Een eigen scherm blijft natuurlijk wel ideaal. Een paar jaar geleden zijn we met Song (vliegt voor Delta) van Orlando naar New York gevlogen. Dan heb je dus wel een scherm met tv, radio en spelletjes...was leuk voor mijn dochter.

Jolanda

xl1067
29-01-07, 21:35
Ik heb de tickets via D-reizen besteld en kan ook niet inloggen en dat terwijl ik het vorige op dezelfde manier had geboekt en ik toen wel kon inloggen. Ik heb wel D-reizen gevraagd om gelijk stoelen te reserveren, iets meer achterin het toestel (ik had zelfs nog een rij aangegeven). Ze hebben alleen niet echt geluisterd want ze hebben ons op 2 van de 4 vluchten zelfs helemaal achterin gezet. Een voordeel is natuurlijk wel dat achterin vaker stoelen vrij zijn en ik zou best twee vrije stoelen naast me willen hebben (wie niet :razz:) met mijn 1.90.

Mytimothy
30-01-07, 12:49
Welnu, ik heb een vraagje over Delta en haar reserveringsmodule op internet. Hmmm... of misschien meer een probleempje waar ik mee zit te worstelen.

Ik heb vorig jaar Juni enkele e-tickets gekocht voor de vlucht op 20 April as. van Amsterdan via JFK naar MCO. Dit werd mooi bevestigd en kreeg ik tevens een reserveringsnummer waarmee ik via Delta zelf mijn stoelen kan kiezen. Dit heb ik natuurlijk direkt gedaan.. Echter, heb ik enkele dagen geleden voor de 3e keer een wijziging in de vluchtschema gekregen (verzonden door Montys Travel, waar ik e-tickets heb gekocht).. en wat blijkt nu, i.p.v. dat wij 's middags 13:15 uur van JFK naar MCO vliegen, moeten we tot 18:55 uur wachten... en dat terwijl er nog genoeg stoelen vrij zijn op oorspronkelijke vlucht.

Welnu, ik natuurlijk een e-mail sturen dat wij hier niet blij mee zijn, dat wij ook nog met kinderen vliegen en dat een wachttijd van 8 uur op JFK wel te veel van het goede zou zijn. Gaven ze als antwoord dat men deze informatie rechtstreeks van Delta hebben gekregen en dat men ons niet op vlucht DL 1838 kon boeken omdat deze al vol zat!!(?) Hoezo vol, je kunt er nu nog op boeken.

Maar anyway, als ik nu inlog op Delta en kijk zie ik dat ik toch gewoon nog op vlucht 1838 geboek sta, hmmmm... en dus gewoon lekker rond 13 uur kan gaan vertrekken.. Maar ja, het blijft dus vreemd.. bij Montys willen ze mijn e-tickets niet aanpassen ondanks mijn verzoek het zelf even na te checken.

mijn vraag is: Welke vlucht is de juiste, die op een e-tickets vermeld staat of die delta zelf aangeeft? Want ja, ik heb dus nu twee tijden en 1 hiervan is niet juist. Vreemde situatie he?

Ta2 Gerrit
30-01-07, 14:29
Is erg vreemd. Misschien heeft het iets te maken dat de DL1838 de duurste van die dag is. En als je de hele vlucht boekt bij Delta >AMS-MCO ziet het schema er nog weer anders uit.
Ik zou gewoon een belletje doen met Delta (+31 (0)20 - 201 3536) om even zeker te zijn.
Ze cancelen wel vaker vluchten en wijzigen tijden, maar deze staan nog gewoon in het schema.

corrus
30-01-07, 14:46
Ik heb vorig jaar Juni enkele e-tickets gekocht voor de vlucht op 20 April as. van Amsterdan via JFK naar MCO. Dit werd mooi bevestigd en kreeg ik tevens een reserveringsnummer waarmee ik via Delta zelf mijn stoelen kan kiezen. Dit heb ik natuurlijk direkt gedaan.. Echter, heb ik enkele dagen geleden voor de 3e keer een wijziging in de vluchtschema gekregen (verzonden door Montys Travel, waar ik e-tickets heb gekocht).. en wat blijkt nu, i.p.v. dat wij 's middags 13:15 uur van JFK naar MCO vliegen, moeten we tot 18:55 uur wachten... en dat terwijl er nog genoeg stoelen vrij zijn op oorspronkelijke vlucht.

Monty Travel kan daar niets aan doen.
Het zien van lege stoelen zegt niets over de beschikbaarheid in de door jou ooit gekochte stoelen.


Welnu, ik natuurlijk een e-mail sturen dat wij hier niet blij mee zijn, dat wij ook nog met kinderen vliegen en dat een wachttijd van 8 uur op JFK wel te veel van het goede zou zijn. Gaven ze als antwoord dat men deze informatie rechtstreeks van Delta hebben gekregen en dat men ons niet op vlucht DL 1838 kon boeken omdat deze al vol zat!!(?) Hoezo vol, je kunt er nu nog op boeken.

Ook hier geldt hetzelfde, die bewuste boekbare stoelen hoeven niet meer in de stoelklasse te vallen die je destijds geboekt hebt.


Maar anyway, als ik nu inlog op Delta en kijk zie ik dat ik toch gewoon nog op vlucht 1838 geboek sta, hmmmm... en dus gewoon lekker rond 13 uur kan gaan vertrekken..

Delta past dit vaak niet aan, voor het geval ze nog eens moeten wijzigen...


Maar ja, het blijft dus vreemd.. bij Montys willen ze mijn e-tickets niet aanpassen ondanks mijn verzoek het zelf even na te checken.

Indien de (e)Tickets reeds zijn afgegeven, kunnen deze niet meer worden gewijzigd, (tenzij je daar een hoop geld voor over hebt).


mijn vraag is: Welke vlucht is de juiste, die op een e-tickets vermeld staat of die delta zelf aangeeft? Want ja, ik heb dus nu twee tijden en 1 hiervan is niet juist. Vreemde situatie he?
Nee.. je "denkt" dat je 2 tijden hebt, terwijl er gewoon maar ééntje hebt, en die tijd moet aanhouden...

Welke???

De laatste die je van Monty Travel opgestuurd hebt gekregen.


.


Is erg vreemd. Misschien heeft het iets te maken dat de DL1838 de duurste van die dag is. En als je de hele vlucht boekt bij Delta >AMS-MCO ziet het schema er nog weer anders uit.
Ik zou gewoon een belletje doen met Delta (+31 (0)20 - 201 3536) om even zeker te zijn.
Ze cancelen wel vaker vluchten en wijzigen tijden, maar deze staan nog gewoon in het schema.
Nee... laat 'm nou niet ook weer met Delta gaan bellen...
Die kunnen niets doen omdat ze niet rechtreeks bij Delta zijn geboekt.
Die verwijzen 'm door naar Monty Travel.

En straks snapt ie het helemaal niet meer...

De tijden die hij het laatst gekregen heeft (van Monty) zijn de juiste...

Héél duidelijk voor mij... het is jammer dat hij geen vertrouwen heeft in diegene waar hij de tickets heeft gekocht.

Terwijl ze 'm de wijziging hebben toegestuurd.


.

Ta2 Gerrit
30-01-07, 15:12
Je zou bijna denken dat jij hem die tickets verkocht hebt ;-) , maar inderdaad, dat de goedkopere stoelen reeds verkocht zouden kunnen zijn op de betreffende vlucht was ik even vergeten. Shame on me
Wij krijgen ook regelmatig vlucht en tijdswijzigingen door bij Delta en zolang die gunstig uitpakken vindt ik het goed. Maar 8 uur wachten i.p.v. 2 uur zou ik ook niet leuk vinden.
Maar meestal is er niks aan te doen, tenzij je natuurlijk het vervelende met het aangename verenigd. We hebben in Maart op de terugweg ook een layover van bijna 8 uuur op JFK en duiken dan mooi even New York in.

Mytimothy
30-01-07, 15:14
Oke, maar dan nog.. mijn tickets heb ik dus bijna 8 maanden geleden gekocht. Het kan toch niet zomaar zijn dat ik, nu we bijna gaan, te horen krijg dat ik een VEEL latere vlucht krijg?? Wat is dit dan voor een onzin?

Verder heb ik Delta zelf een e-mail gestuurd, want ja... wil het ook van hen horen. Men gaf mij via e-mail aan dat ik gewoon die vlucht 1838 heb. Snap je nu mijn verwarring? Heeft niets te maken dat ik die organisatie (Monty) waarvan ik mijn tickets heb, niet vertrouw. Wat heeft dit verder eigenlijk met vertrouwen te maken, m.i. meer met geloofwaardigheid. En ja, als je van hen andere informatie krijg dan van Delta zelf, dan weet je het op den duur toch zelf ook niet meer. Enne, hoe lang denk je dat Delta erover doet om z'n site te updaten, want het is nu inmiddels twee weken verder en er zijn enkele stoelen extra bezet, maar nog altijd een hele hoop vrij. :-S

Mytimothy
31-01-07, 10:24
Goeie morgen luitjes, zeg ik heb net weer een mail gekregen van Monty, wederom met een wijziging.. echter verwijst deze nu wel naar juiste vlucht en tijdstip. Dus ja, ik mag (voorlopig) dus toch mee met DL1838 om 13:15 uur i.p.v. 18:55 uur.. Pfff, gelukkig. :-)

Ps. Aankomst NY is 11:20 uur, vetrek dus om 13:15 uur... is dit een beetje te doen qua formaliteiten zoals controles ed?

Ta2 Gerrit
31-01-07, 10:43
Dus ja, ik mag (voorlopig) dus toch mee met DL1838 om 13:15 uur i.p.v. 18:55 uur.. Pfff, gelukkig. :-)

Ps. Aankomst NY is 11:20 uur, vetrek dus om 13:15 uur... is dit een beetje te doen qua formaliteiten zoals controles ed?

Is het toch weer goed gekomen. Mooi toch ?
Wij hebben regelmatig deze tussenstop gehad (w.o. afgelopen Maart nog), met een layover van ± 1½ uur en hadden ruim voldoende tijd om de volgende vlucht te pakken. Het is een beetje een wandeling tussen de twee terminals, maar we hadden altijd een ruim half uur over.
En met een beetje geluk stap je op een golfcart (ook al gehad) die je netjes bij je gate af zet.

VinMor
03-02-07, 18:21
Ik zit een beetje op internet te surfen, en nu zie ik dat sommige Delta vliegtuigen toch echt een eigen videoschermpje aanwezig hebben. Heeft iemand al meegemaakt dat hij of zij een eigen schermpje had met deze luchtvaartmaatschappij?

calypso
03-02-07, 18:36
Zelf heb ik het nog niet meegemaakt omdat ik nog niet gevolgen heb met Delta, maar heb inderdaad ook op het internet gelezen dat in sommige vliegtuigen je een eigen schermpje hebt, alleen niet op de internationale vluchten.
Tenminste nog niet Delta is wel aan het moderniseren maar dan kan nog wel effe duren gezien de huidige situatie met Delta.

Ta2 Gerrit
03-02-07, 18:50
Als die vlucht met Song (Delta binnenland partner) uitgevoerd wordt, wat zeer aannemelijk is, heb je zeker een schermpje voor je.
En dat is erg leuk want er zit ook een soort van Triviant op, waar je dan met/tegen je medepassagiers speelt.
Hebben wij al diverse keren met genoegen gespeeld. De tijd (en jij) vliegt.

marisca
04-02-07, 15:02
Dus wat ik begrijp is dat als je met delta vliegt het ook mogenlijk is, dat je met overstap atlanta zomaar met song verder kunt vliegen?:-?

Mickey99
04-02-07, 15:14
De kans is er dat Song de binnenlandse vlucht uitvoert. Maar het is een mogelijkheid dus niet 100% zeker.

Wij zijn in oktober met Delta van New York naar Orlando gevlogen en dit was "gewoon" met een Delta toestel (er stonden toen wel veel toestellen van Song tussen de Delta toestellen). Ook de terugvlucht vanaf Orlando naar Amsterdam waarblij we een tussenstop hadden op Atlanta was met een "eigen" toestel van Delta.

Eric
04-02-07, 23:48
Het kan ook nog een toestel van "Delta connexion" zijn. Dit is volgens mij een feeder van Delta.
Eric

Ta2 Gerrit
05-02-07, 00:22
Wij hebben altijd nog met Song binnenlands gevlogen, zowel van en naar JFK, ATL en MCO, maar 100% zeker is dat nooit. Het kan ook met een eigen Delta vliegtuig, of met American Eagle, Atlantic Southeast Airlines, Chautauqua Airlines, Comair, Freedom Airlines, Shuttle America of SkyWest.
Vaak wordt dat vermeld bij Delta.com in je itinerary of op je e-ticket (operated by...), maar ook dat verschilt.
Gewoon op je af laten komen, niet letterlijk natuurlijk :-)

pascalbrouwers
13-02-07, 17:07
Klopt het dat er tussen de stoelen vd delta vliegtuigen (bv 767-300) 110volt dozen zitten.
Hiermee zou je dan je laptop kunnen gebruiken gedurende de reis.
Dit heb ik gelezen ergens in deze topic bij een berichtje van Calypso.

Ta2 Gerrit
13-02-07, 18:08
Volgens seatguru (http://www.seatguru.com/airlines/Delta_Airlines/Delta_Airlines_Boeing_767-300_I.php)alleen in de BusinessElite klasse.
Zit je daar niet, moet je even een lang verlengsnoertje meenemen ;-)

Michael66
15-02-07, 05:09
Er staat inderdaad op seatguru dat in business wel 110v is.
Geen 110V maar EmPower:
EmPower® is the most widely installed in-seat power system in the skies today. Over 125,000 seats on 40 airlines feature this type of port. EmPower features 15V DC power at up to 75 watts per outlet and if you want to plug in your laptop, you'll need an adapter that is compatible with EmPower. If you already have a cigarette style adapter, you can buy a small, inexpensive device that will allow you to use your cigarette adapter with an EmPower port.

Ta2 Gerrit
15-02-07, 09:40
Geen 110V maar EmPower:

Ik had dat ook wel gezien, maar vond het wat te omslachtig om allemaal uit te leggen :oops:
Ik ging er van uit dat diegene die businessclass reizen dat wel wisten en diegenen die dat niet doen (de meesten denk ik) er toch niks aan hadden :razz:
Vandaar mijn korte antwoord :-$

keplah
23-02-07, 23:11
L.S.,

Ik heb 2 vraagjes over vliegen met airmiles:

- Is er iemand die mij kan vertellen of je ook tickets kan kopen (met name Delta..) door een gedeelte met airmiles te betalen en de rest gewoon bij te betalen? Ik zie het op de site van Delta niet echt staan.

- Zijn er wellicht nog aandachtspunten zoals black-out datum of andere mogelijke valkuilen?

Alvast bedankt voor de reacties!

corrus
23-02-07, 23:29
Volgens mij kun je niet een gedeelte SkyMiles en een gedeelte bijbetalen. Je moet dus altijd het volledige vereist aantal SkyMiles moeten inleveren.

Valkuilen zijn er niet, maar let wel op dat je de airport tax wél altijd moet betalen (want die zijn niet voor de airline)... de Q-tax betaal je niet... (Q-Tax = Brandstof+Veiligheidstoeslag) want die is wél voor de airline, en zijn in (in dit geval) het SkyMiles verhaal opgenomen.

en je krijgt uiteraard géén SkyMiles over die gratis vlucht, maar dat vind ik ook logisch.

raygwencaith
23-02-07, 23:30
Als je het over de Airmiles kaart hebt die je oa bij AH gebruikt dan is deze te gebruiken bij de KLM. Op de site www.airmiles.nl (http://www.airmiles.nl) kun je zien waar je je gespaarde punten voor kunt gebruiken en hoeveel punten iets kost. Hierbij de Link met de KLM vluchten waar je tickets met Airmiles kunt kopen, alleen zie ik daar voor de VS alleen New York op staan.

http://www.airmiles.nl/airmiles/default.asp?location=home.inwisselen.reisenverblij f&co=KL

Succes.

Overigens raad ik je aan diverse offertes aan te vragen mbt to je reis en de diverse ticketaanbiedingsites te bekijken.

Groet

Gwenda

Guus
24-02-07, 16:01
Ik heb 2 vraagjes over vliegen met airmiles:
- Is er iemand die mij kan vertellen of je ook tickets kan kopen (met name Delta..) door een gedeelte met airmiles te betalen en de rest gewoon bij te betalen? Ik zie het op de site van Delta niet echt staan.!
Bij Delta bestaat de mogelijkheid om een beperkt aantal punten bij te kopen. Deze regeling is speciaal in het leven geroepen voor het geval je net te weinig punten hebt voor een ticket.


- Zijn er wellicht nog aandachtspunten zoals black-out datum of andere mogelijke valkuilen?

Er zijn geen valkuilen. Een standaard ticket kost 50.000 skymiles plus luchthavenbelasting. De luchthavenbelasting wil nog wel eens variëren (o.a. afhankelijk van de luchthavens waarvan je gebruik maakt). De laatste keer dat ik op deze manier een ticket heb besteld, betaalde ik €45. Andere toeslagen, zoals b.v. brandstoftoeslag, zijn bij Delta niet van toepassing. Als je gaat voor de 50.000 punten tickets is het zaak om deze zo vroeg mogelijk vast te leggen. In principe kan dit 364 dagen voor de vertrekdatum. Ik heb gemerkt dat veel mensen ook daadwerkelijk zo vroeg boeken. Vooral als je meer dan 1 ticket wilt, is het aan te raden om deze zo vroeg mogelijk vast te leggen. Tevens moet je rekening houden met het feit dat er slechts een beperkt aantal stoelen per vlucht voor dit soort tickets zijn bestemd. Je kunt dit omzeilen door een ticket van 100.000 te nemen. Dan vervallen namelijk alle beperkingen. Een andere optie is om zelf even alle mogelijke vluchtcombinaties na te gaan. Ook die van de Sky Team Members. Op die manier valt er altijd wel een oplossing te vinden. Althans, dat is tot nu toe mijn ervaring.

calypso
26-02-07, 18:58
Gaat online inchecken ook met Delta.....:oops:NEE, helaas;

Here are some reasons which may not allow you to check-in on delta.com.:

- No seats assigned
- Schedule changes (voluntary or involuntary)
- Upgraded itineraries (which have not been reissued)
- Passenger's SkyMiles account not added to the itinerary
- Not applicable to international travel
- Credit card presentation for purchases made within 5 days of departure
- Codeshare flights
- Special Service Request

heikje
27-02-07, 11:09
ivm het eten op een delta vliegtuig.

Ik ben net terug en op de heenreis hebben we een slaatje, dan kan je kiezen of kip of taglitelli, een kaasje en een cracker en een sandwiche en koekje en frisdrank en één sterke drank naar keuze.. (dit is de lunch)

dan komen ze nog verschillende keren langst om te vragen of je water of frisdrank wilt hebben.

en ongeveer een 1.5 uur voor landing komen ze nog rond met een stukje pizza en frisdrank voor iedereen.

We hadden echt de indruk dat we bijna contstant iets aan het eten of drinken waren.. Moest je trouwens iets niet lusten mag je dat zeggen en dan krijg je van het gene je wel lust enkele extra..

Op de terug weg: * keuze kip of taglitelli
* frisdrank en water zoveel ja wilt
* kaasje en koekje
* cakeje
* banaan
* croissant
* gelei
* fruitsapje


Op de lange vluchten krijg je ook oortjes om op te steigen, oortjes om de muziek of filmen mee te beluisteren, en zo'n doekje om voor je ogen te doen om te slapen, een dekentje en een kussen.. Dit alles kreeg ik op de tussen vluchten niet..
Ik zou Delta aan iedereen aanraden, het personeel is supervriendelijk en het eten is best lekker (en ik heb een maagring dus ik moet zowiezo opletten wat ik eet en het ging prima)
Met de terugreis iets meer problemen gehad (3 uur vertraging) maar dat kwam door de grote sneeuwval in newyork, kon delta zelf dus niets aan doen..

Beybey

xl1067
06-03-07, 18:03
Na dat ik vroeger al een lid ben geweest van het oude Frequent Flyer programma van KLM maar die account is inmiddels verlopen, heb ik me nu ingeschreven voor het Skymiles programma van Delta. Ik heb alleen een paar vragen voor de mensen die hier al langer lid van zijn.

1. Ik krijg neem ik aan mijn Skymiles pas opgestuurd nadat ik de eerste punten op mijn account heb laten bijschrijven?

2. Op 14 juni vlieg ik met Delta van Amsterdam naar Schiphol. Op het moment van boeken had ik nog geen Skymiles account, wanneer ik bij de incheck mijn Skymiles nummer doorgeef neem ik aan dat ik alsnog de punten toegewezen krijg?

3. We vliegen met 3 personen onder dezelfde boeking en maar 1 persoon heeft een Skymiles account. Kan je dan de punten voor 3 tickets op 1 Skymiles account laten bij schrijven of moet iedere reiziger een eigen account hebben?

Mickey99
06-03-07, 19:38
Wij hebben in mei ook de pasjes aangevraagd en het ging als volgt:




1. Ik krijg neem ik aan mijn Skymiles pas opgestuurd nadat ik de eerste punten op mijn account heb laten bijschrijven?

Nee, je pasje krijg je na het aanmelden binnen een paar weken thuis gestuurd.

2. Op 14 juni vlieg ik met Delta van Amsterdam naar Schiphol. Op het moment van boeken had ik nog geen Skymiles account, wanneer ik bij de incheck mijn Skymiles nummer doorgeef neem ik aan dat ik alsnog de punten toegewezen krijg?

Ja, bij inchecken pasje laten zien en als je je pasje nog niet hebt maak je een printje van de mailbevestiging van de aanvraag van je pasje hierop staan je gegevens en het nummer.

3. We vliegen met 3 personen onder dezelfde boeking en maar 1 persoon heeft een Skymiles account. Kan je dan de punten voor 3 tickets op 1 Skymiles account laten bij schrijven of moet iedere reiziger een eigen account hebben?

Volgens mij moet iedereen een eigen pasje hebben. Dus ik zou voor de andere reizigers ook een pasje aanvragen.

calypso
06-03-07, 20:29
1. Ik krijg neem ik aan mijn Skymiles pas opgestuurd nadat ik de eerste punten op mijn account heb laten bijschrijven?
Klopt nadat je je hebt aangemeld krijg je op je scherm een pasje te zien dat je kunt uitprinten, en gebruiken totdat, je de eerste keer gevlogen hebt.!
Heb mij ook in december ook geregistreerd daarom dat ik dit weet, en ook nog niet met Delta voorheen gevlogen!

Eric
06-03-07, 20:51
3. We vliegen met 3 personen onder dezelfde boeking en maar 1 persoon heeft een Skymiles account. Kan je dan de punten voor 3 tickets op 1 Skymiles account laten bij schrijven of moet iedere reiziger een eigen account hebben?

Helaas gelden de miles alleen voor de pasjeshouder, dus al heb jij de tickets betaald voor je medereizigers, je krijgt hun miles niet.
Eric

VinMor
07-03-07, 19:10
Heeft Delta een balie op schiphol? Ik zou graag, als het mogelijk is, mijn tickets laten 'upgrade' naar firstclass tickets.....

Iemand een idee of dit mogelijk is bij Delta...(en wat zal zoiets kosten om dit op de dag van vertrek te laten doen)?

Michael66
07-03-07, 19:30
Tja, Vincent, da's een goede vraag. 99,9 procent van de bezoekers hier vliegt "economy". Heb je al wat info van de website van Delta afgehaald?

Ik schat dat je voor die upgrade minstens €1000-1200 per ticket betaald.

Ta2 Gerrit
07-03-07, 19:40
Het zal zeker mogelijk zijn, maar niet erg goedkoop. Ik wilde gisteravond onze terugvlucht verzetten (het eerste deel MCO>JFK) naar een later tijdstip op dezelfde dag. Via internet gecheckt op beschikbaarheid. Die was er, en het verschil in prijs tussen "onze"en de latere vlucht was $27,- p/p, dus nog te doen. Na een vlot 3 kwartiertjes :sad: aan het 1-800 nummer gehangen te hebben was de uitslag dat het zeker mogelijk was, mits we even $169,- (ja, U leest het goed :evil: ) PER PERSOON wilden bijbetalen.
Dus verblijven we nu maar de originele 8 uurtjes layover in de Big Apple, wat wel inhoudt dat we in winterkleding uit Orlando gaan vertrekken.

Mickey99
07-03-07, 20:13
Toen wij in oktober van New York naar Orlando vlogen kon je een upgrade nemen voor $ 75,00 per persoon maar dat hebben wij voor dat kleine stukje toen niet gedaan. Toen wij aan het eind van onze vakantie terugvlogen naar Nederland hebben we geprobeerd om voor de vlucht vanaf Atlanta naar Schiphol te upgrade te regelen maar toen moesten we hiervoor $ 1400,00 per persoon bijbetalen. Dat hebben we toch maar niet gedaan.

corrus
07-03-07, 22:26
Degene die met Freq. flyer miles hebben, upgraden ze liever naar business en de business naar first, zodat er dan weer Economy Pax vrijkomt voor hun Waiting List.. want die raak je in de regel beter kwijt...

Eric
08-03-07, 00:07
Ze doen het ook al niet, omdat dan de mensen die een gigabedrag voor de firtsclass hebben betaald gaan klagen, en/of hetzelfde gaan doen.
Dan maar liever de stoelen leeg laten.
Ik zou zeker op € 1000 pp extra rekenen. Ik heb wel eens business class gevlogen, maar heb de meerprijs er echt niet voor over !!
Eric

VinMor
09-03-07, 17:38
heeft er iemand fotos van de binnenkant van een Delta airlines vliegtuig? Er zijn vrij weinig fotos bekend op het internet!!

Alvast bedankt

Michael66
09-03-07, 18:27
Dit is 'm wel zo'n beetje:

http://img116.imageshack.us/img116/1226/boeingoe2.jpg

xl1067
09-03-07, 20:29
Ik had op mijn vlucht van Amsterdam naar Atlanta een soortgelijk vliegtuig/interieur als op de onderstaande twee foto's.

http://nl.airliners.net/photos/middle/2/1/1/1107112.jpg
http://nl.airliners.net/photos/middle/1/3/4/1074431.jpg


Ook nog een foto van de first class aangezien je overweegt om een upgrade te nemen.

http://nl.airliners.net/photos/middle/0/7/0/1118070.jpg

Guus
09-03-07, 21:02
Geen foto's maar wel een aanvulling op wat je in bovenstaande foto ziet. De foto van Michael laat een cabine indeling zien van 3 maal stoelen. Delta voert de vluchten tussen Schiphol en Atlanta, New York en Cincinnati uit met 767´s. De indeling in deze toestellen is altijd 2-3-2 (economy class). Handig om te weten. Vlieg je b.v. met z´n tweeën, dan kun je proberen om twee stoelen aan de zijkant te krijgen. Op die manier heb je tijdens de vlucht van niemand last (je vriend/man of vriendin/vrouw even buiten beschouwing gelaten). Vlieg je alleen, dan kun je wellicht beter een gangpadstoel in het middenstuk nemen. Als het toestel niet vol is, laten ze de gaten over het algemeen in het midden vallen. Als ik de keuze heb, dan kies ik persoonlijk altijd om met een 767 te vliegen. Ten eerste is de indeling gunstiger in vergelijking met andere toestellen (verhoudingsgewijs meer gangpadstoelen). Ten twee gaan er niet zoveel mensen in, waardoor je je bagage sneller kunt hebben.
Blijf ik zelf nog over met één vraag zitten. Wie neemt er nu in godsnaam een foto van de binnen kant van een vliegtuig?

Njit
09-03-07, 21:38
Van de afgelopen keer naar New York :)

http://img339.imageshack.us/img339/5831/res042020in20het20vliegwe1.jpg (http://imageshack.us)

http://img339.imageshack.us/img339/2816/res052020in20het20vliegjk7.jpg (http://imageshack.us)

(en ach, je verveelt je weleens in een vliegtuig. En we hadden nog nooit die schermpjes gehad)

cvr
22-04-07, 22:50
Ik zit nog even op de site van Delta te kijken naar de toegestane hoeveelheid bagage:

Carry-on Baggage

You can carry on one bag plus one personal item per passenger as long as it:

Weighs less than 40 pounds (18 kg).
Does not exceed 45 inches when you total length plus width plus height.
Fits easily into our SizeWise&#174; unit (approximately 22"x14"x9").
Fits in an overhead bin or underneath the seat in front of you.Checked Baggage

You can check two bags per passenger free of charge.
Each bag must:

Weigh 50 pounds (22.5 kg) or less.
Not exceed 62 inches when you total length plus width plus height.Lees ik dat goed??

18kg handbagage en 2x 22.5kg aan koffers?

Klopt dit wel? En zo ja, als je 1 zware koffer meeneemt ipv 2...

Marjol
22-04-07, 22:57
Ja, dat klopt helemaal.

En één zwaardere koffer mag dus niet.

Ta2 Gerrit
23-04-07, 15:18
Het mag wel , maar dan krijg voor $25,- wel een mooi rood labeltje er aan :-\"

Eric
23-04-07, 22:46
En houd er rekening mee, dat als je overstapt, je 2 (twee) keer die toeslag moet betalen !!
Eric

Ta2 Gerrit
02-05-07, 09:26
Ontving vanochtend dit heugelijke, voor Delta althans, bericht ;

http://img224.imageshack.us/img224/4235/delta11ax2.jpg (http://imageshack.us)

Geeft voor sommige passagiers weer wat zekerheid =D>

theovg
17-05-07, 18:55
Maar wat gebeurt er als je de aansluiting naar amsterdam mist .Moet je dan naar een hotel ofzo dat je de volgende dag meegaat.en wie betaald dat hotel.Wij vliegen zelf met delta op 29 november via new york naar orlando met met 2 uur en 30 minuten overstap dat lijkt me lang genoeg
maar terug hebben we maar 1 uur en 30 minuten overstap als je dan vertraging hebt en je mist je vlucht naar amsterdam wat gebeurt er dan
heeft iemand dat wel eens mee gemaakt.

groeten theo

Eric
17-05-07, 19:42
Als je de vlucht mist door vertraging van de voorafgaande vlucht dient Delta een oplossing voor je te zoeken.
Dat kan zijn een andere vlucht (via via) of desnoods een hotel.
Maar anderhalf uur, dat moet wel heel raar lopen als dat niet lukt.
Amerikanen houden zelf 30 minuten minimum aan.
Binnenlandse vluchten in de USA vertrekken bijna altijd keurig op schema.
Eric

calypso
17-05-07, 22:52
Kan inderdaad een hotel worden maar meestal vinden ze wel een andere (lees latere) vlucht waar je dan op gezet word. En zoals Eric zei dit is de verantwoording van Delta dan.

Maar met 1uur30 moet je het normaal halen hoor.

corrus
17-05-07, 23:37
Ze dienen dat inderdaad wél te doen, maar soms doen ze dat óók weleens niet...
En wat dan?? Take them to court???

Een collega van mij, had vertraging door zware sneeuwval in Chicago...
Alles zat tegen... eerst op Amsterdam maar een kwartiertje, landde ook al veel te laat door diezelfde sneeubuien
Er zaten al meerdere vertragingen van andere toestellen voor...
dus het geheel was lekker opgelopen...
Toen zijn vlucht ook nog even was gecancelled voor die dag, had ie dus
écht een probleem. (want de volgende dag moest ie met een cruise mee)

Alle volgende vluchten... VÓL ! (van al die vorige vertraagde vluchten)

Kon wel een hotel némen, maar kréég niets...
Ze hadden 'm wel willen doorboeken voor de volgede dag, naar een andere vlucht, maar die zaten inmiddels ook al helemaal vol voor Miami...

Hij kon uiteindelijk wel op een aantal waiting lists komen, maar die moest ie dan 's-morgens héél vroeg allemaal nalopen... liepen helemaal op niets uit...

Is dus maar gaan slapen op een bank op O'Hare...
De volgende dag maar weer proberen...

De volgende ochtend vroeg uit pure ellende een vlucht voor (gelukkig) op een vlucht naar Ft. Lauderdale gekregen (aank. tijd, 14.00 uur) om vandaar snel een taxi naar Miami Cruise-terminal genomen voor zijn cruise...
Gelukkig hadden ze wel de koffer al vooruit gestuurd en naar de cruise terminal gebracht... (dát dus wél)

Tja... het kan soms tegenzitten...:sad: . . . . Sh*t happens (sometimes) :mrgreen:

Eric
18-05-07, 01:12
Ben zelf anderhalve maand geleden met Continental gestrand op Dallas, alle doorverbindingen naar Houston waren gecancelled vanwege het weer.
Ook wij kregen geen hotel (overmacht), maar zowieso zaten alle hotels in de wijde omgeving vol met gestrande passagiers....
Wel werd er om 05:45 een extra vlucht ingelast, en werd er een lounge voor ons in gereedheid gebracht, met stretchers, en voldoende snacks en drinken.
Uiteindelijk kwamen we met 9 uur vetraging aan in Dallas.
Gelukkig konden we om 08:30 meteen gebruik maken van de hotelkamer en werd de eerste nacht niet in rekening gebracht, ondanks het feit dat ik pas om 23:00 kon cancellen !!
Dus al met al toch netjes opgelost.
Eric

Guus
18-05-07, 11:44
@corrus; Je hebt alleen recht op vervoer, hotel, maaltijden etc. indien de vertraging verwijtbaar is. Dat is bijvoorbeeld het geval bij technische problemen. In alle andere gevallen hoeft de luchtvaartmaatschappij niets te vergoeden. Dat wil overigens niet zeggen dat ze in dat geval niets voor je doen.
In het voorbeeld dat je aanhaalt gaat het om vertraging a.g.v. weersomstandigheden. Dat ligt buiten de invloedssfeer van de luchtvaartmaatschappij. Vaak zie je dat in zo'n geval er gelijk veel andere vluchten worden geannuleerd, met het gevolg dat men je ook niet kan overboeken op een andere vlucht. Vanwege het sneeuwbaleffect kan het soms dagen duren voordat je alsnog je weg kunt vervolgen. Erg vervelend, maar dat is nu eenmaal het risico dat je neemt als je in de winter via Chicago vliegt.

pvroovert
21-05-07, 17:40
Ben net terug van vakantie met delta en ben er niet zo heel tevreden over

wij hadden geboekt met delta :
ams naar miami met een tussenstop in newyork jfk
toen we boekten zat er op de heenreis 4 uur tussen en terug 2 uur
wij dachten 4 uur mooi om te doen voor je door de imigratie bent en wat rondlopen dat gaat wel
maar op de dag dat we vertrokken was het al 5 keer veranderd en was de tussestop op de heenreis 7 uur geworden en de terugweg was hetzelfde gebleven
goed we gingen maar op tijd vertokken uit ams en een 3 kwartier eerdergelnd in newyork was dus al 7 3/4 uur wachten
op de heen weg verder niks te klagen over personeel en bediening was goed
na 7 3/4 uur gingen we op tijd in het vliegtuig om naar miami te vertrekken
maar er was iets mis en niemand wist wat en we werden 2 uur aan het lijntje gehouden dat we over 10 min gingen vertrekken
kregen in tussentijd niks te drinken of wat dan ook
dus naar bijna 10 uur te hebben gewacht vertrokken naar miami
in het vliegtuig niks te doen geen tv's muziek of niks ,kregen 1 zakje pindas en 1 klein bekertje cola thats it
dan de terugweg
inderdaad koffers inleveren
1 was 5 lbs te zwaar en er moest 25 dollar betaaldt worden om hem mee te nemen (wel eigen schuld te veel gekocht in usa wie heeft daar geen last van :)
de eerste rit op tijd vertrokken in hetzelfde saaie vliegtuig zonder tvs en muziek en mooi optijd gelandt in newyork
deze keer maar ruim 2 uur wachten en deze waren ook snel om
vond de terminal niet zo heel erg tegenvallen van delta overiges (had op andere discussies andere verhalen gelezen)
en op tijd het vliegtuig in om te boarden
en net als iedereen zaten we te wachten om op tijd te vertrekken alles was goed dachten we
Niet dus werden we weer ruim 2 uur voor de gek gehouden dat we ieder moment gingen vliegen
verder goede vlucht terug gehad
vond alleen dat het licht in het vliegtuig wel hadden mogen uitdoen onderweg
ik probeer altijd op die terugvlucht wat te slapen om een jetlag te voorkomen
al met al vond ik het geen succes met delta
mischien heb ik pech gehad met 2 vertragingen
werdt door meer mensen een trouble maatschapij genoemt en werdt zelfs effe vergleken met de onur air van amerika

calypso
21-05-07, 19:04
Tja heel vervelend natuurlijk maar over het algemeen hoor ik toch wel goede reacties op Delta. het kan natuurlijk altijd wel een keer fout gaan. Volgens mij had je dan ook wel recht op wat vergoeding zeker op de heen reis met zo'n lange delay.

jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt. Ik ga in September met Delta eens kijken of het dan ook zo is.

Ta2 Gerrit
21-05-07, 23:32
Wij vliegen regelmatig met Delta i.c.m. Song en hebben eigenlijk nooit echte problemen gehad, en zeker niet van het kaliber wat jullie is overkomen.
Ik denk dat het echt een gevalletje Murphy´s Law is geweest, zo veel tegenslagen in één vakantie. Delta is over het algemeen wel de goedkoopste, en met hele mooie verbindingen naar Orlando. En de terminal op JFK begint er ook steeds beter uit te zien. Ook wij krijgen nog wel eens een vluchtwijziging, maar die vallen nooit zo ongunstig uit als in jullie geval.

Afgelopen Maart hebben we wel een layover van een uur of 8 op de terugweg gehad, maar die was bij boeken al bekend. Er waren die dag weinig vluchten MCO » JFK, maar de meest gunstige (prijs/tijd) zaten al vol, dus hebben we maar een kamer geboekt bij HI Express op JFK en ons daar een paar uur vermaakt.

Conclusio; onze komende overzeese activiteiten beginnen gewoon weer met Delta, met uitzondering van die van volgende maand naar Las Vegas, die gaat met United, wegens extra aanbieding = goedkoper\\:D/

Eric
22-05-07, 00:24
Vliegen is de laatste jaren met geen een maatschappij een pretje.
De vliegvelden en de routes zijn overvol, en er hoeft maar dat mis te gaan, en je zit met een vertraging.
Wat overigens wel een kwalijke zaak is, dat jullie niet goed werden geinformeerd. Dat, plus een tegemoetkoming in de vorm van een drankje en hapje is wel het minste wat ze kunnen doen.
Ik vlieg zeer regelmatig naar de VS, vaak met Continental (mijn favouriet), maar soms ook met Delta vanwege een betere prijs of verbinding.
Wat jullie gebeurd is, komt bij alle maatschappijen voor, is niet typisch iets voor Delta. Anderhalve maand geleden nog een nacht vast gezeten op dallas airport met Continental.
2 jaar geleden vanuit Mexico kwam 's morgens het hele vliegtuig niet opdagen......... het schijnt er allemaal bij te horen.
Delta is de terminal op JFK wat aan het opkalefateren, maar vooral het inchecken (dat hoefden jullie dus niet) is nog steeds een drama.
KLM heb ik heel veel goede ervaringen mee gehad, echter met NorthWest een aantal wat mindere.
Conclusie: Er is niet een airline die op alle punten slecht scoort, maar ook geen een die er ver boven uitspringt.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren, maar toch is meestal de prijs die de doorslag geeft met welke maatschappij wordt gevlogen.
Eric

Michael66
22-05-07, 18:48
Mijn punt is meer: reizen naar Florida duurt nou eenmaal lang. En ja, ze geven je niet altijd alle informatie bij vertragingen en zo. Maar mijn ervaring is dat het allemaal een stuk makkelijker is als je je gewoon positief opstelt en het allemaal over je heen laat komen.

Ik ben ook een beetje allergisch voor termen als "niks te klagen" (jammer, niks te klagen .... Was 't nou goed of niet?), "wel 5 keer veranderd" (je boekt en je vertrekt, veel meer zit er m.i. niet tussen), "er moest $ 25 betaald worden" (eigen schuld, te zware dikke schuld, en ... je "moest" niks, je had ook wat achter kunnen laten. Keuzes ....), "kregen niks te drinken" (zo erg ... je kunt het nog steeds navertellen, toch?), "1 klein bekertje cola" (beter dan helemaal niets, en als je meer wil kun je toch wat kopen?), "geen tv's muziek of niks" (het vliegtuig vloog, da;s m.i. het belangrijkste. Voor entertainment kun je ook zelf zorgen), "hetzelfde saaie vliegtuig" (je was op de heenweg gewaarschuwd, en dan nog een keer .... hoe was dat spreekwoord met dat stoten en die steen ook alweer), "niet zo erg tegenvallen" (of: het viel mee!! Da's een stuk positiever)en "2 uur voor de gek gehouden" (... laat maar ...). Daar maak ik een heel erg negatieve inslag uit op. Kan verkeerd geïnterpreteerd zijn van mij, dus da's geheel voor mijn eigen rekening.

En het lezen van zo'n epistel zonder hoofdletters en leestekens ... het wordt er niet makkelijk op.

Nou, hé, heb ik me er toch weer toe laten verleiden ......:x En ik was nog zo van plan om niet te reageren. Ouwe gek die ik ben .....:^o

(Sorry Paula .....)

marisca
22-05-07, 19:10
ze vergeeft het je vast michael!
Ik heb ook ooit slechte ervaringen gehad met martinair maar dat was ook maar 1 keer en flink ook dus dan kan zo;n maatschappij niets goeds meer doen.
Ik maak mij btw niet druk over onze vlucht naar orlando as juli met delta ( voor het eerst).
Ik had ook slechte recenties gelezen over Northwest maar die vielen mij helemaal niet tegen, ik zou zo weer met ze gaan vliegen!
Alleen mag het personeel wat jonger worden want er liep alleen maar belegen kaas rond haha.
Tja mijn man wil ook wel even genieten van het uitzicht :)

Wat ik er dus mee wil zeggen is dat iedereen een keer een rotte appel uit de zak kan halen maar dat kan bij de aldie maar ook bij de appie!

gr maris

Michael66
22-05-07, 19:31
ze vergeeft het je vast michael!Ik hoop 't ....

Ik maak mij btw niet druk over onze vlucht naar orlando as juli met delta ( voor het eerst).Mooi, heeft ook geen zin om je druk te maken, het veranderd toch niets.

Ik had ook slechte recenties gelezen over Northwest maar die vielen mij helemaal niet tegen, ik zou zo weer met ze gaan vliegen!"vielen mij niet tegen" .... ook weer zo'n negatieve inslag .... Ze waren dus gewoon goed, toch?

Alleen mag het personeel wat jonger worden want er liep alleen maar belegen kaas rond haha. Tja mijn man wil ook wel even genieten van het uitzicht.Volgens mij houdt hij wel van belegen, dan heeft'ie tenminste sjans .... (botox-lady was het toch?)

Wat ik er dus mee wil zeggen is dat iedereen een keer een rotte appel uit de zak kan halen maar dat kan bij de aldi maar ook bij de appie!Hoe poëtisch en mooi gezegd!!
http://www.smiliez.nl/smiliez/anders/smilie_balkon2.gif

Arie
22-05-07, 19:46
Citaat:
vertrokken naar miami
in het vliegtuig niks te doen geen tv's muziek of niks ,kregen 1 zakje pindas en 1 klein bekertje cola thats it
dan de terugweg
inderdaad koffers inleveren
1 was 5 lbs te zwaar en er moest 25 dollar betaaldt
Heb ik het reisverslag gemist?:oops: :shock:

VinMor
22-05-07, 19:48
Ben net terug van vakantie met delta en ben er niet zo heel tevreden over




Had graag met je geruild!

Wij zouden op vrijdag 13(hoe kan het ook anders) april terug komen van onze vakantie in Miami/Orlando, maar doordat het begon te onweren hadden we een vertraging op Miami opgelopen van een 3 uur.
Natuurlijk hadden we onze vlucht gemist vanuit JFK. Dus wij in paniek hoe het goed zou komen.
Wij in de rij staan bij hun klantenservice, die we pas na een uur vonden doordat we 3 keer verkeerd waren gestuurd. Kregen we daar te horen dat we op een vlucht waren geboekt via Venetie -- Amsterdam. Maar die hadden we uiteraard ook al gemist, doordat niemand dat ons dat verteld had. Dus kregen we een KLM vlucht toegewezen die 'gecomfirmed' was door KLMWij moesten dus overnachten, omdat er geen vluchten meer vertrokken.
Wij de volgende morgen naar de terminal van KLM, kregen we te horen dat het niet mogelijk was dat die 'gecomfirmed' was en moesten we dus weer naar de terminal van Delta, en als je ooit op JFK bent geweest weet je wat voor een kolere afstand dat is(airbus, stuk lopen....).
Bij Delta aangekomen kregen we ook weer een ticket voor een van hun vluchten, maar dan wel een standby plaats. Dus dan ben je nog niet zeker van je plaats....
Wij daar uren gewacht voor onze vlucht, en uiteraard waren ze precies aan het staken op Brussel, kregen we te horen dat het vol was. En dat ze ook mensen zochten om hun ticket te verkopen voor 300 dollar per ticket OF een firstclass stoel voor de vlucht voor de volgende dag...Dus wij waren weer van slag dat we niet mee konden, want we waren met z'n 4e..
Een half uur later was het vliegtuig nog niet weg, en hadden we de hoop al opgegeven dat we die dag weg zouden komen!
Kwam er gelukkig een man aangerend vanuit het vliegtuig, dat er nog 2 plaatsen over waren(plaatsen van de crew). Wij hebben deze genomen die rechtstreeks naar Amsterdam ging. Mijn ouders hebben gelukkig daarna nog een vlucht later via Berlijn kunnen nemen, Firstclass...

Zo dit is een beetje mijn ervaring met Delta...:-\"

Michael66
22-05-07, 19:58
Had graag met je geruild!
Kijk, that's the spirit!! Het is allemaal goed gekomen. Bij lange vluchten kun je nou eenmaal vakr te maken krijgen met storingen en vertragingen. Communicatie is dan wel erg belangrijk, en helaas gaat dat dat niet altijd helemaal goed. En zoals een onbekende Grieks-Orthodoxe filosoof van Afro-amerikaanse afkomst met &#233;&#233;n been en een spraakgebrek ooit zei: "Shit happens!"

Eric
22-05-07, 22:34
Zo dit is een beetje mijn ervaring met Delta...:-\"
Maar het had bij elke maatschappij kunnen voorkomen !!!
De enige manier om dit soort dingen te voorkomen, is om een paar wolkenkrabbers in New York te bouwen met je naam er groot op (met geleend geld), en dan een eigen vliegtuig te kopen, (ook met je eigen naam erop) met eigen bemanning...... (en je blauw betalen aan alimentatie).
Of kijken of ergens nog loslopende Europese royalty is.
Eric

paula
22-05-07, 22:53
Nee, ik ben al de slaaf van Paula.
Nou, hé, heb ik me er toch weer toe laten verleiden ......:x En ik was nog zo van plan om niet te reageren. Ouwe gek die ik ben .....:^o
(Sorry Paula .....)
[-X [-X [-X Zal ik me dan nog maar een keertje voorstellen:
ik Strenge Meesteres.;)
En ik wist dat je het toch niet laten kon:-o :-o

Nog even over die vertraging Pieter, het blijft vervelend maar het hoort er soms nu eenmaal bij, wij hebben vorig jaar ook 6 uur vertraging gehad door een storm maar hebben ons prima vermaakt op Washington.
Gewoon wat spelletjes doen, boekje lezen, wandelingetje maken, hapje eten.

@Vincent, ik ben wel blij met dat bericht van vrijdag de 13e, blijft altijd spannend.[-o<
Wij vliegen dit jaar ook vrijdag de 13e dus staat ons nog wel wat te wachten, maar we houden de moed erin.:-o
Het is natuurlijk nog vervelender als je naar SF vliegt, dan duurt die 13e nog eens 9 uur langer dan normaal.#-o #-o
gr. Paula

FrankS
09-06-07, 15:36
Wij hebben ook laatst voor het eerst gebruik gemaakt van Delta. Heen op 22 mei via JFK naar MCO, terug op 28 mei, via Atlanta.

De heenvlucht van JFK naar MCO maakte (na een vertraging van 2 uur) een niet aangekondigde (maar blijkbaar wel geplande) stop in Richmond, hetgeen weer 45 minuten extra reistijd gaf. Als pleister op de wonde mag beschouwd worden dat we naast de Airforce One aan de gate stonden.

Terug was nog erger. We hadden een overlay van 2 uur in Atlanta, maar bij aankomst op MCO bleek dat de vlucht naar Atlanta 1.45 uur vertraagd was. Dat haal je dus nooit in 15 minuten, zeker niet op een groot vliegveld als Atlanta en al helemaal niet als je met een 10 maanden oude baby reist. Zonder verdere assistentie (van Delta) kwamen we letterlijk net op tijd bij de gate om de deur van ons vliegtuig naar Amsterdam gesloten te zien worden... Frustrerend dat die middag ALLE vluchten van Delta naar Europese bestemmingen vertraging hadden, behalve de vlucht naar Amsterdam... We konden 2 uur later vertrekken met een vlucht naar Kopenhagen en vandaar met een KLM vlucht naar Amsterdam. Toch maar weer even 5 uur extra reistijd, een extra overstap en heel veel gesleep met normale handbagage, een auto/vliegtuigstoel voor de baby, de baby zelf en een aan de gate in te checken wandelwagen...

Thuisgekomen heb ik via mail een klacht ingediend bij Delta. Niet omdat er vertraging was, maar omdat ze op geen enkele wijze hebben getracht ons onze vlucht te laten halen. Met een stalen smoel overboeken op een andere vlucht noem ik geen service. Tot mijn verbazing kreeg ik binnen 2 dagen antwoord, met excuses en de toezegging dat we een voucher kregen van $200 per persoon. Dát was weer erg netjes!

Eric
09-06-07, 20:10
Hebben jullie in het toestel van Orlando naar Atlanta aangegeven dat jullie een connectie naar Amsterdam hadden die je niet kon halen? Meestal mag je dan met voorang uitstappen (soms wordt je om die reden in de businessclass gezet) en ze zorgen dat er een shuttlekarretje klaarstaat bij de gate.
Gelukkig hebben jullie wel compensatie gehad.
Eric

FrankS
10-06-07, 09:13
Dat hebben we uiteraard gedaan. De purser gaf aan dat ze wel konden vragen aan de overige passagiers om nog even te blijven zitten, maar dat ze er niet aan konden beginnen om ons als eerste te laten uitstappen. En een shuttle-karretje was helemaal niet aan de orde... Dat was ook juist een van mijn bezwaren tegen de "service".

Miguel
07-08-07, 13:44
Hoi,
Wij hebben voor het eerst een reis geboekt naar Florida van 20 aug-6sep en we gaan uiteraard de eerste 10dgn naar Disney. Helaas was ons budget niet toereikend en hebben we All Star Sport resort geboekt.
Verder vliegen we met Delta. Ik heb opzich goede ervaringen met Delta als ik naar Peru vlieg. Je kan drinken wat je wilt, tv voor je neus, muziek aanwezig, goede stoelen, maar hier lees ik veel negatieve dingen erover.
Wij hebben dus 2 vragen;
1) Wie heeft ervaring met All Star sport resort? en
2) Heb je geen luxe meer als je met Delta vliegt naar Florida? Dus echt geen muziek en tv-tje voor je neus.

alvast bedankt voor de reacties.
groetjes Miguel newbie WDW

FrankS
07-08-07, 13:50
Ik ben een aantal keer in All Star Sport geweest. Een typisch Disney value-resort, net zoals Movies, Music en Pop Century. Afstand naar Animal Kingdom en Epcot / Studios valt mee, maar naar Downtown Disney (zeker met de Disney-bus, die flink om rijdt) en Magic Kingdom is het wel ver. Niet bepaald het meest rustige resort, dus als je ook tussendoor wil rusten kun je beter een kamer hebben met uitzicht op het parkeerterrein, want het zwembad (liever gezegd, de bezoekers daarvan) geeft nogal wat lawaai.

We zijn met Delta naar Orlando gevlogen. Niet echt goed bevallen, zeker niet vanwege de niet aangekondigde tussenstop in Richmond op de heenweg en de vertraging en gemiste aansluitingenop de terugweg. Na klacht wel goed afgehandeld en cheque ter waarde van $600 ontvangen.

Eric
07-08-07, 23:17
Delta is zeker geen verkeerde mij, alleen geen individuele schermen, maar grote aan het plafond.
Uiteraard wel muziek, gratis (niet alcoholische) drank en normaal eten aan boord.
Ze hebben 3 hubs onderweg naar Orlando, in volgorde van mijn voorkeur:
1 Ciccinnatti (redelijk overzichterlijk, geen lange rijen)
2 Atlanta (grootste luchthaven van Amerika, erg lange rijen)
3 New York JFK (oude troep, lange rijen, weinig vertier als je moet wachten)
Eric

FrankS
08-08-07, 16:02
Deze is 1 jaar geldig en kan besteed worden op tickets en "travel related expenses". Wat het laatste betekent in de praktijk is me nog niet geheel duidelijk. Zo probeer ik al een paar weken te achterhalen of deze ook gebruikt kan worden bij autohuur (National en Alamo zijn Delta partners).

lorre
08-08-07, 19:17
ik heb vorig jaar ook met delta gevlogen,geen problemen gehad.nu 26/8 vliegen we ook weer met delta met tussenlanding in atlanta,hopend op een goede vlucht en geen vertragingen groetjes, lorre

FrankS
09-08-07, 21:48
Ik heb nu antwoord van Delta: ik kan het alleen gebruiken voor vluchten, niet via delta.com (dus alleen via geautoriseerde agenten) en voor toeslagen op de vluchten (hogere klasse, bagagetoeslag, etc.)

lorre
11-08-07, 13:05
Hallo, gisteren papieren gekregen voor vertrek 26/8,weet er iemand als dat te halen is op de terugreis hebben we 55 min maar tijd tussen aankomst atlanta en vertrek naar brussel,zelfde terminal S ? bedankt lorre

FrankS
11-08-07, 14:05
Ik had 75 minuten en heb mijn aansluiting gemist. Als Delta op tijd is, dan haal je het wel. Maar mijn ervaring is dat Delta ook vaak niet op tijd is. Check maar vast wat een alternatief is vanaf Atlanta...

Guus
11-08-07, 16:11
Als je geen vertraging hebt dan is 55 minuten ruim voldoende. Officieel houden luchtvaartmaatschappijen (voor de terugreis) 30 minuten aan om je aansluiting te kunnen halen. Je mag dus zelfs 25 minuten verliezen. Weet je trouwens zeker dat je op de S terminal aankomt? Volgens mij vertrekken alle international vluchten namelijk vanaf de E gate. Volgens mij bestaat de S terminal zelfs niet. Maar ik kan me vergissen. Ik ben al een tijdje niet meer op Hartsfield geweest.

Eric
11-08-07, 20:36
Terminal S bestaat inderdaad niet, je hebt T, aan het stationsgebouw zelf, en A t/m E wat je via een treintje bereikt.
Bij aankomst/vertrek vanaf dezelfde pier is 15 minuten al voldoende (tenminste voor jou, de bagage is een ander verhaal), als je naar een andere pier moet mag je wel op een uur rekenen i.v.m. de security.
Eric

Ta2 Gerrit
12-08-07, 16:33
Volgens mij (maart nog geweest en moesten van A naar E) heb je met de security niets van doen als je tussen de concourses "reist". Security staat alleen bij de ingang van het treinstation, als je van buiten komt, dus

lorre
13-08-07, 00:52
Ik heb even de site bezocht van Atlanta airport=grondplan,het zal wel T gates zijn,want daar staat er een T5,van delta,mn papieren zullen niet juist getypt zijn,denk ik ? s ipv 5.Ik ga toch nog eens informeren, wil niet voor verassingen staan ginder

Mejel
14-08-07, 23:45
Ik heb gezocht, maar kan het niet vinden: op schiphol moesten we 3 uur van te voren aanwezig zijn om in te checken. Is dat in Orlando ook zo? We vliegen om 14.30, betekent dat dan om 11.30 inchecken? En dan van te voren nog de auto inleveren, ik neem aan bij Alamo, maar ook dat staat niet echt duidelijk in de papieren.
Ik maak me niet al te druk, eerst nog een paar heerlijke dagen hier.

calypso
15-08-07, 07:54
Ja ook in Orlando moet je 2-3 uur van te voren aanwezig zijn ivm de security checks en het inchecken je weet nooit hoe druk het is. En indien je de auto bij Alamo huurt zal je die nog eens daarvoor moeten inleveren, dit gaat meestal wel snel.
Maar zal uiteraard wel moeten gebeuren, ze kijken dan naar de kilometer stand en checken de auto even vlug op gebreken waarna je een afrekening krijgt.

En op Atlanta hoef je inderdaad geen koffers op te halen omdat deze doorgelabelt zijn tot in Amsterdam, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Veel plezier nog. ;-)

Charella
21-11-07, 12:04
Ik vlieg volgend jaar zomer, naar orlando met Delta airlines en ik maak een stop op Ciccinnatti, ik heb ongeveer 1.5 uur overstaptijd en ik had de volgende vraagjes daarover:

- Hoe zit het met de bagage als je over moet stappen? Zowel heen als terug?
- Is 1.5 uur genoeg overstaptijd?
- En wat verdere informatie over de vlucht zelf?

Alvast bedankt.

xl1067
21-11-07, 12:41
Hoi Charissa,

Wij hebben twee keer met Delta gevlogen en het is ons erg goed bevallen! Prima vluchten gehad. We vlogen via Atlanta naar Orlando dus over Cincinnatti kan ik je helaas niets vertellen.

Over die anderhalf uur, wij hadden de eerste keer op de heenreis anderhalf uur om op Atlanta over te stappen. We waren als laatsten aan boord en hebben aardig moeten opschieten maar het is ons gelukt! Kan me niet voorstellen dat Cincinnatti een grotere airport heeft dan Atlanta aangezien Hartsfeld Jackson echt megagroot is! Als het ons gelukt is moet het bij jullie ook gaan lukken.

De bagage moet je even ophalen van de bagageband en daarna weer bij een volgende bagageband afgeven, dan zorgen zij dat je koffers weer aan boord komen van het juiste toestel. Als je Delta/Delta vliegt zal dit sowieso wel hetzelfde zijn, je bagage wordt dan op Schiphol alvast doorgelabeld. Het wijst zich allemaal redelijk vanzelf hoor en er zijn genoeg vriendelijke Amerikanen op de airport die je kunnen helpen. (In Atlanta wel althans)

Groetjes!

Eric
21-11-07, 13:03
Cincinnatti is een middelgrote luchthaven en een belangrijke Delta hub.
Anderhalf uur is ongeveer het minimum, maar het is te doen.
Bij aankomst moet je eerst door de Immigratie, dit duurt het langst.
Daarna ga je je bagage bij de band ophalen, met bagage door de douane en meteen daarna geef je de bagage weer af aan het Delta mannetje.
Lijkt ingewikkeld, maar kan in feite niet fout gaan.
Je krijgt op Schiphol al een label met de eindbestemming erop.
Eric

xox-Sam
21-11-07, 15:21
Toevallig reis ik ook met Delta Airlines volgend jaar. Via Atlanta naar Orlando. Kan iemand iets vertellen over het entertainment bij deze vliegtuigmaatschappij? Bij Martinair heb je bijvoorbeeld bij Comfort Class een.. hoe noem je zo'n ding.. entertainment player. Hier kun je muziek op luisteren en 6 of 7 films bekijken.

zo kom je de reis lekker door! Heeft Delta ook zoiets dergelijks? Of moeten we toch maar het oude kaart pakketje meenemen.......

Ta2 Gerrit
21-11-07, 16:15
De laatste keer (Oktober)dat wij naar Atlanta reisden (en terug) hadden we wel een Personal Entertainment System in de rugleuning voor ons.
Maar dit is eerder uitzondering dan regel, want dit was voor ons een verrassing, terwijl we toch al tig keren met Delta die kant op zijn geweest.
Ligt aan welk toestel ingezet wordt. 767-300ER Intl. :-( of 767-400 Intl. :-)

xl1067
21-11-07, 16:52
De Delta-vluchten waren de keren dat wij vlogen redelijk sobertjes qua entertainment. Gewoon schermen in de gangpaden en kijken "wat de pot schaft". Alleen tijdens de vlucht Orlando-Atlanta hadden we echter wel eigen schermpjes waarop je bijvoorbeeld CNN kon kijken en naar vrij nieuwe muziek kon luisteren.

Wat betreft comfort is het bij Delta gewoon economy of business class, of dat moet recentelijk veranderd zijn. Verder vonden we op alle vluchten de stewardessen erg aardig, je krijgt genoeg te drinken en het eten is prima. Dat wil zeggen dat het voldeed aan de verwachtingen die je hebt bij "chicken or pasta". :-)

We vliegen volgende maand voor het eerst met United, ben erg benieuwd!

Oh ja, op de Delta website kan je een tijdje van tevoren alvast kijken welke films ze laten zien op de vlucht. Kan je daar even van laten afhangen hoeveel tijdschriften en aanvullend entertainment je meesjouwt in je handbagage.

Charella
21-11-07, 23:03
En ik had nog een vraagje over mijn overstaptijd van 1,5 uur is dat voldoende zijn er mensen die hier ervaringen meehebben?

Alvast bedankt.

corrus
21-11-07, 23:12
Zowel h&#233;&#233;n als terug geen enkel probleem, zeker niet op Ciccinnatti...

KEC*CVG
INTERNATIONAL TO DOMESTIC 90MINS
DOMESTIC TO INTERNATIONAL 75MINS

:mrgreen:

Ta2 Gerrit
22-11-07, 09:56
Anderhalf uur zou in principe voldoende (niet ruim) moeten zijn.
Wij hebben hier de laatste paar keren zowel op JFK als Atlanta ruim tijd aan gehad, maar het is natuurlijk afhankelijk van Immigrations, en hoe snel je daar door bent.
Of het ook op Cincinnati voldoende zal zijn, kan ik niet zeggen; geen ervaring mee.

Fr@nk
25-11-07, 14:30
Delta airlines is inderdaad wat sobertjes, ik zelf vlieg al jaren met united via dulles met de 777 geweldig toestel en met veel entertainment aan boord.
Een nadeel je komt pas laat aan op orlando international.(rond 20:00 uur)

monique2331
25-11-07, 21:26
hallo

Ik heb anderhalve week geleden de terugvlucht met delta gevlogen en ik moet zeggen deze vond ik beter
dan united airlines wat o.a. entertaiment betreft.
Een tv schermpje in de stoel voor je met wel 10 films
die je aan kan zetten wanneer je wilt. De films starten
wanneer jij wilt, en niet zoals bij united moet je wachten tot de film weer begint. De films worden daar steeds achter elkaar afgedraaid.
Heleboel muziek cd,s, radiozenders waar je naar kan luisteren, een aantal spelletjes wat je kan spelen en de vlucht bekijken met de kaart. Zelfs het lampje boven je en de stewardess roepen regel je via dat schermpje
Ook een zakje met tandpasta, tandenborstel, handcreme, oordopjes en een slaapmasker is aanwezig.
Dit was ook de eerste keer dat ik dit meemaakte bij delta.
Heb eerder gevlogen met ze en was het niet zo.
Maar ik vond het best zo.

Groetjes Monique

jaap
25-11-07, 22:14
Wij vonden vliegen met Delta ook een leuke ervaring. We kregen alleen vierkante ogen van al die films, wat een keus!

Bij de tussenvlucht van uit Ft lauderdale naar Atlanta. Werd er gelijk een film gestart die hele vlucht speelde en die ging zelfs door tijdens de landing.

Wij moesten op de terugweg een half uur rondjes draaien boven de noordzee in verband met mist. Kon je op je schermpje leuk de rondjes zien :?

Eric
26-11-07, 00:34
Delta gebruikt verschillende typen vliegtuigen in verschillende uitvoeringen, dus het is een beetje afwachten of je wel of niet een eigen schermpje tot je beschikking hebt.
Eric

brinma
12-01-08, 12:03
Beste floridagangers.

Even voorstellen echtpaar met een single dochter, andere dochter met aanhang gaan voor de 3e keer naar Lake Worth Florida, logeren in huis
familie, gaan van hieruit weer van alles bekijken. Vlogen voorheen met
Martin Air naar Miami, wordt ons aan bevolen met Delta te vliegen, tussen-stop Atlanta, naar West Palm Beach, is dan nog half uurtje rijden,
Miami 2 uur, plus erg druk daar(verkeer). Iemand ervaring, wat de beste
keuze is en of Delta goed is en een beetje ruim zit. Mijn man heeft hernia
gehad. Alvast thanks, hoop op goede tips.:grin:

MarcelR
12-01-08, 12:56
We vliegen in April ook met Delta.
Dusseldorf > Parijs > Atlanta > Orlando.

Misschien een omweg ..... klopt.
Maar pas enkele dagen geleden geboekt (ondanks erg druk) toch een zeer goedkope vlucht gekregen.
Dus dan mag een omweg wel. We zijn 3 uur langer aan het vliegen uiteindelijk. Maar ik hoef vanuit Zuid Limburg geen 2 uur naar Amsterdam te rijden en ben nu in een half uur in Dusseldorf. Dus dat spaar ik ook weer uit !! In Amsterdam had ik 3 weken parkeerkosten voor de auto, nu brengt een kennis ons even, dus geen parkeerkosten.

Vorig jaar Juni (2007) met Martinair rechtstreeks gevlogen naar Orlando.
Maar minder been ruimte dan Martinair kan gewoon niet meer.
Dus ik denk dat het wel goed komt met Delta !!

Martinair had een extra rij stoelen geplaatst in het vliegtuig om zo nog meer mensen mee te krijgen, wat ten koste kwam van weer beenruimte.

Janneman
08-02-08, 01:27
Hallo uit Zetten,
Wie heeft recent met Delta Airlines naar Orlando gevlogen? Wij hebben een tussen stop in Atlanta moeten we daar al door de douane? Is de bagage door gelabeld naar Orlando maar moeten we daar in Atlanta eerst de koffer nog ophalen? We hebben een auto bij Avis all incl. moeten we daar nog aparte verzekeringen bij afsluiten uit ervaring weet ik dat ze je graag wat aansmeren.Ik vlieg voor het eerst met Delta ze hadden een beoordeling van 6.8 terwijl b.v. KLM een 7.2 had is er wat op aan te merken?
P.S. Sorry maar ik was me helemaal vergeten voor te stellen.
Ik ben Jan Verhaaf 72 jaar en ga met Jannie mijn vrouw van 6 April tot 26 April naar St. Cloud vlak bij Kissemee. Wij mogen gebruik maken van een apartement van een goede kennis. We zijn al een keer of vijf in kissemee geweest o.a. de bekende tornado mee gemaakt in '98. Maar het is nu al bijna 8 jaar gelden dat we er voor het laast waren.

Marcelg
08-02-08, 04:52
Op Atlanta ga je door de douane, met je koffer, daarna op de transfer band zetten of aan de transfer balie afgeven.
Avis all inclusief, je hebt dus niets extra's meer nodig.

Ik vlieg vaak met Delta, ik heb niets te klagen.
Overal is wel wat, ik ben al blij als we op tijd vertrekken en aankomen.

calypso
08-02-08, 08:39
Heb al diverse keren met Delta gevolgen.

Ja alle koffers worden gewoon doorgelabled tot Orlando.
Normaal als je All Inclusief hebt heb je geen exytra verzekeringen meer nodig, daarom heet het all inclusief!
Delta heeft goeie service aan boord, en de ruimte is ook vrij goed, je krijgt ook genoeg te eten en drinken dus ik vind de servcie goed!

Er kan altijd iets mis gaan natuurlijk maar daar heeft elek maatschappij last van zoalng het maar goed opgelost word.
Mijn koffers waren de vorige keer te laat in Orlando, maar die werden netjes door Delta naar mijn hotel gebracht met een taxi zonder uiteraard bij te betalen.

Janneman
08-02-08, 12:49
Hartelijk dank vast voor jullie snelle reactie. Nog wat vraagjes, ik heb voor het eerst een e-ticket geboekt via E- bookers maar ik krijg nu zoveel mails binnen dat het moeilijk uit te zoeken is voor een oude man, welke ik nu precies nodig heb. Ik heb ze allemaal maar uit geprint en heb onder hand al een heel boekwerk met a 4 jes. Verder zit ik helemaal achterin vlak voor de toiletten ze zeggen dat het poor plaatsen zijn, in verband met mensen die steeds op de wc staan te wachten. En wij hebben raamplaatsen gevraagd, ik meen me te herinneren dat die laatste plaatsen helemaal geen raam hebben, weet iemand dat ? Niet dat het wat helpt want je kan toch niet ruilen maar vindt het wel interresant om te weten. Wie weet hoe het gaat met een combi ticket voor seaworld en Buch gardens er zou een shuttle lopen van af Kissemee iemand bekent?

Njit
08-02-08, 12:55
Verder zit ik helemaal achterin vlak voor de toiletten ze zeggen dat het poor plaatsen zijn, in verband met mensen die steeds op de wc staan te wachten.En wij hebben raamplaatsen gevraagd, ik meen me te herinneren dat die laatste plaatsen helemaal geen raam hebben, weet iemand dat ?

Ik neem aan dat je dat op Seat Guru hebt bekeken. Dichtbij het toilet heeft ook wel weer voordelen: je ziet gelijk of hij vrij is als je zelf moet :)
Zou me er verder niet druk over maken. Plekken bij de nooduitgang staan soms ook als Poor bekend omdat ze soms wat tochtig zijn. Maar je zit er wel weer ruimer. Elk voordeel heb z'n nadeel...


Wie weet hoe het gaat met een combi ticket voor seaworld en Buch gardens er zou een shuttle lopen van af Kissemee iemand bekent?

Zie hier: http://www.orlandoescape.com/buschgardens/shuttletransportation.htm

Teleton
08-02-08, 13:42
Beste Jan,

Prettig om kennisssen in de Kissimmee area te hebben. Fijne tijd om te reizen in april.

Wij heben prima ervaringen met Delta. Als je je niet happy voelt met de "toilet seats' bel Delta gewoon op en leg het voor. Mijn ervaring met de Amerikaanse maatschapijen is dat ze buitengewoon klantvriendelijk zijn en je echt proberen zo klantvriendelijk mogelijk te behandelen. Nee heb je, ja kan je krijgen.

De (een) shuttle naar Bush Gardens Tampa vertrekt vanf het Outlet Centre in Buena Vista. Je kunt hier je auto prima voor de hele dag parkeren.

Ta2 Gerrit
08-02-08, 14:16
Het kan via de site van Delta, maar dan moet je wel je boekingscode hebben.
Die is te verkrijgen via (in dit geval) E-bookers. Wij vliegen ook meestal Delta en hebben geboekt via zowel Delta.com, Expedia, Cheaptickets en AV, en altijd nog de Delta boekingscode gehad zodat we zelf een beetje met de zetels konden schuiven.

Ook als je Delta (020 2013536) belt (zeer behulpzaam) is het handig om die code te hebben.

A3
08-02-08, 20:48
Mbt Delta heb ik ook nog wel een leuke;

in oktober geboekt voor 8 personen naar NYC (JFK) en vervolgens van Buffalo - via Cincinatti - naar Orlando.

Vorige week wilde we 'voor de gein' eens kijken of we al online in konden checken. Wat bleek: onze vluchttijden waren plotsklaps veranderd. Heen vanaf Schiphol om 12.30uur ipv 08.40uur en de terugreis van 11.00uur veranderd in 21.00uur....

Op zich vervelend dat ze ons niet geïnformeerd hebben, maar geen ramp. Wel een ramp: oorspronkelijk hadden we twee uur overstaptijd in Cincinatti en nu drie uur (!) minder. Aankomst vanuit Buffalo om 08.40uur en om 07.40 uur weer door naar Orlando; da's nie handig........

Toen Delta meteen gebeld en ze hebben het in orde gemaakt, maar je zou maar even niets in het snotje hebben.... Dan ben je wel mooi de sigaar. Nog even afgezien van de gevolgen die eea heeft voor de reeds gereserveerde autohuur op diverse plaatsen; dat moet nu ook allemaal aangepast worden. Leuk......:mad:

MVG

A3

roanne
08-02-08, 21:59
Toevallig heb ik vorige week onze zitplaatsen ook veranderd bij Delta. Gewoon via de website van hun.... was even puzzelen maar is wel gelukt!:lol:

lindaatje
09-02-08, 11:18
Ik heb maar gebeld voor de plaatsen reserveren want heb via een nederland reisburo geboekt en volgens delta kan ik dan niet inloggen met het nummer .Heb het wel geprobeerd maar is niet gelukt .

roanne
09-02-08, 12:42
Wat raar, wij hebben ook gewoon geboekt in Nederland en lukte wel. hebben het nummer gepakt wat op de factuur stond en het ging prima.O:)

lindaatje
09-02-08, 14:21
Ik heb geen nummer op de factuur staan.Er staat niks op. Maar jij hebt wellicht rechtstreeks geboekt en niet bv via arke of oad?
Ik heb delta gebeld en een nummer gekregen maar dit lukte echt niet .Telefonisch uiteindelijk geregeld.

RCRC
09-02-08, 14:42
Wij vliegen met een Boeing 767-400ER van Delta naar Atlanta en van daaruit verder met een ander toestel naar Orlando. Delta vluchtnummer 39 heen (naar Atlanta) en terug Delta vluchtnummer 38 (vanaf Atlanta). Klopt het dat we dan van die schermpjes in de stoelen voor ons hebben, of weet iemand of ik dat ergens kan terugvinden op de Delta-site?

Ta2 Gerrit
09-02-08, 14:52
De 767-400ER heeft de schermpjes wel, de 300ER niet, althans dat hadden wij vorig jaar. Over 3 weken helaas een 300ER, of dat moet nog veranderen :-).
Je kunt dat terugvinden op www.seatguru.com (http://www.seatguru.com) , op de site van Delta helaas niet.

lindaatje
09-02-08, 14:53
Kijk even op www.seatguru.com (http://www.seatguru.com)
Volgens mij heb je schempjes als ik het zo bekijk. In ieder geval de intercontinentale vlucht.

barame
14-02-08, 21:26
Heeft iemand ook ervaring met de stoelen bij de emergency uitgang.
Je hebt natuurlijk veel beenruimte maar waar zitten dan de schermpjes in de stoelarm?
en is dat niet moeilijk kijken? Moet je dan ook niet telkens je tas opbergen?
Die mag toch niet op de grond bij zo'n uitgang?

corrus
14-02-08, 22:37
Stoelen in een "EXIT row" kun je niet van te voren boeken.
Ook mogen daar geen kinderen zitten jonger dan 16 jaar.

Indien er schermjes aanwezig zijn in economy zitten deze inderdaad in de stoelleuningen deze kun je via het klepje daarin omhoog trekken.
Net als je "tray table" (eettafeltje) :D
Het nadeel daarvan is dat de stoelleuningen niet omhoog kunnen.

Marcelg
18-02-08, 00:16
Wat is voldoende?
Ik heb als heel wat Nederlanders uitleg gegeven als het gaat om bijvoorbeeld het lezen van een verzekerings polis behorende bij de auto huur,(als die in het engels is) je denkt hier niet aan tot dat je ineens schade hebt en nu moet je dit doorlezen, het is dan ineens die text met moeilijke woorden, en dan printen ze het nog in kleine lettertjes ook. (Moet je ook je leesbrilletje nog niet zijn vergeten anders.............)

Ik ben ook van mening dat als je je eten en drinken kunt bestellen dan is dat voldoende voor je vakantie, of dit voldoende is om bij de uitgang in een Delta vliegtuig te zitten, ik weet het niet.

annette
27-03-08, 16:49
Walter,

Wanneer wij naar USA vliegen (en dat gebeurd al een jaar of 10/15) maken wij altijd gebruik van Delta. Wij vinden het een erg prettige maatschappij om mee te vliegen. Natuurlijk zijn er wel eens wat dingetjes voorgevallen maar dat gebeurd bij elke maatschappij. Wij hebben geen klachten over Delta.

Groet Annette...

Ta2 Gerrit
02-04-08, 21:06
Moderator Njit: aantal topics afgesplitst naar hier: Straalstromen (en Falanges) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5957)

Weer on-topic en actueel !!
Net onderstaand mailtje gehad van mijn Delta vrienden; goed nieuws.
http://img101.imageshack.us/img101/3574/deltaintfh2.jpg (http://imageshack.us)

Guus
03-04-08, 12:03
Volgens mij is dat inderdaad het geval. Ook United biedt deze optie alleen aan voor vluchten vanuit de VS naar Nederland. Vanuit Nederland naar de VS bestaat deze optie (nog) niet. Is ook niet nodig want vanwege het beperkte aantal passagiers die dagelijks met b.v. Delta of United vliegen gaat het inchecken in Nederland een stuk sneller dan op de meeste Amerikaanse luchthavens.

raygwencaith
15-04-08, 17:22
Delta Air Lines en Northwest Airlines samen verder als Delta (video)
15-04-2008
ATLANTA - De Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen Delta Air Lines en Northwest Airlines zijn het definitief eens geworden over een fusie. Dit heeft Delta dinsdag (14 april) officieel bekendgemaakt. Als de Amerikaanse autoriteiten akkoord gaan, vormen beide partijen de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld met als hoofdkwartier Atlanta. Jaarlijkse moet de fusie één miljard dollar aan synergievoordelen opleveren.

Het grotere Delta neemt Northwest over via een aandelenruil. Voor elk aandeel Northwest wordt 1,25 aandeel Delta gegeven. De nieuwe maatschappij heet dan ook Delta en de leiding komt in handen van de huidige baas bij Delta, Richard Anderson, die voorheen de leiding had over Northwest.

Delta is naar aantal passagiers gemeten de derde luchtvervoerder ter wereld, Northwest de vijfde. Bij Delta en Northwest werken 75.000 mensen. De maatschappijen hebben achthonderd vliegtuigen die 390 bestemmingen in 67 landen aandoen. De ondernemingen hebben een jaarlijkse omzet van naar schatting 22 miljard euro.

Naast het hoofdkantoor in Atlanta zal het nieuwe Delta kantoren hebben in Minneapolis/St. Paul en New York. Buiten de Verenigde Staten komen er vestiging van de nieuwe fusiecarrier in Amsterdam, Parijs en Tokio. Delta benadrukt in een verklaring dat door de fusie de banden met de transatlantische partners Air France (Delta) en KLM (Northwest) worden versterkt.

Obstakels
Naast het overtuigen van de mededingingsautoriteiten en aandeelhouders is er nog een onbstakel die uit de weg moet worden geruimd voor Delta en Northwest. De piloten van Northwest zijn in tegenstelling tot hun collega's bij Delta niet akkoord met de fusie. Ze eisen garanties over de senioriteit, ofwel de mogelijkheid om door te groeien tot gezagvoerder of over te stappen op een ander vliegtuigtype. Ook vanuit andere personeelsgroepen klinken sceptische geluiden over de overeengekomsn fusie.

Voor het filpje verwijs ik je graag naar de website: www.luchtvaartnieuws.nl

corrus
15-04-08, 22:03
Dus???

Eigenlijk is er dus niets rond...

raygwencaith
15-04-08, 22:55
http://www.newglobalairline.com/

mc.kunst
20-05-08, 00:18
Wij vertrekken pas op 15 dec., maar vandaag kregen wij een mail van USAFV dat we nu i.p.v. met UA met Delta vliegen. Kan je zo maar overgeboekt worden naar een andere maatschappij? Kan het ook nog zo zijn dat het weer terug gedraaid wordt?

Groeten, Claudia

Ta2 Gerrit
20-05-08, 00:28
Normaal gesproken gebeurt dat niet zo maar tussen 2 concurerende vliegtuigmaatschappijen, zeker niet zo ver van tevoren behalve als je al op Schiphol staat en je vlucht overboekt is.
Dan bieden ze nog wel eens een alternatieve vlucht aan met een andere maatschappij. Of geld en een latere vlucht :-).

Wij hebben het vorig jaar ook meegemaakt, maar dat was een voorstel van Teo van AV omdat United een superaanbieding had die ons 60 euro's scheelde met Delta, dus €360, - voor ons zessen.
Maar dat was een (goed) voorstel, dus geen oplegging. Ik zou gewoon even informeren bij USAFV naar de reden. Misschien scheelt het nog wat euro's ;-)

corrus
20-05-08, 00:29
Wij vertrekken pas op 15 dec., maar vandaag kregen wij een mail van USAFV dat we nu i.p.v. met UA met Delta vliegen. Kan je zo maar overgeboekt worden naar een andere maatschappij? Kan het ook nog zo zijn dat het weer terug gedraaid wordt?

Groeten, Claudia
Bel ze even op!!! Volgens mij is er gewoon iets fout gegaan.

mc.kunst
20-05-08, 00:59
Bedankt voor jullie snelle reacties Gerrit en Corrus. Ik had net besloten dat ik morgen idd even met USAVF zou bellen, check ik m'n mail nog even, is er net een mail van USAFV binnen gekomen, dat het idd om een fout gaat bij de reserveringssystemen in Atlanta, maar dat het inmiddels hersteld is en dat alles bij het oude blijft! Dus dat is ook weer uit de wereld. Maar iig bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, Claudia

spruitjes
29-05-08, 11:34
Hallo Allemaal...!


Hoeveel check-in bagage mag ik meenemen?
Dit is afhankelijk van de airline en de klasse waarmee je vliegt. Als je in Business Class vliegt mag je meer meenemen dan wanneer je in Economy Class vliegt. Voor Martinair Economy Class geldt 20kg bagage per persoon. Bij de meeste andere maatschappijen geldt 23 kilo (50 Amerikaanse ponden). Weegt je bagage meer (tot 32 kilo) dan wordt je verzocht om er wat uit te halen of bij te betalen ($25-$100). Voor de exacte bagagelimieten en voorwaarden de airlines kun je het beste even de respectievelijke maatschappijen en hun websites raadplegen.

Dit berichtje stond bij de FAQ,

Wij vliegen in augustus 2008 met Delta Ailines naar Florida.
Ik heb echter begrepen, dat wij 2 koffer a 22kilo per persoon mee mochten nemen.

Er zijn een hoop tegenstrijdige berichten, maar welke is de juiste ????

Ik wil niet voor verassingen komen te staan.

Alvast bedank voor het antwoord.

Groetjes Saskia Spruit

Njit
29-05-08, 11:49
Zie hier: http://www.delta.com/traveling_checkin/baggage/baggage_allowance/index.jsp

2 koffers van 50 pounds (22.5 kg) zijn toegestaan.

picacat
02-07-08, 20:07
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over de afmeting.

Eerst was de afmeting van een trolly 55 X 40 X 20. (dit is 115 cm).
Nu lees ik overal dat het 55 X 35 X 25 moet zijn. (dit is ook 115 cm).

En nu lees ik op de site van Delta dat het 45 inch mag zijn max. Dat is 114.3 cm. En de afmetingen 22 X 14 X 9 inch (dit is 55,8 X 35,56 X 22,86). Dan zou dus ook een dikte van 25 cm te dik zijn.

Iemand ervaring met handbagage en afmetingen bij Delta Airlines?
Misschien til ik er te zwaar aan maar ik ga voor het eerst naar Amerika en wil onze bagage absoluut niet inchecken. (Ik had dus 2 trolly's gekocht met afmering 55X40X20). Alvast hartelijk dank.

Gr

Sandra

Mickey99
02-07-08, 20:24
Ik zou me er in dit geval geen zorgen om maken. Als je ziet wat sommige mensen als handbagage meenemen.... Die paar mm van jou merken ze echt niet op hoor. Wij hebben nu een paar keer met Delta gevlogen (3 weken geleden nog) en je kunt die van jou met een gerust hart meenemen.

picacat
02-07-08, 21:59
Hoi Mickey,

Dank je voor je bericht!!
Wij vliegen 22-07 naar Tampa :-)
Meten ze het nooit op?

Mijn vriend ging laatst mee met Ryanair naar Barcelona, ook handbagage. Ook daar was de afmeting 55X40X20 (dat is echt standaard, ook als je een koffer koopt). Maar de koffers gingen in een pasklare mal zeg maar haha , pastte hij niet konden ze hem inchecken. Hij pastte gelukkig wel :-)

Gr,

Sandra

Ta2 Gerrit
02-07-08, 22:08
Je ziet die mallen wel meer staan bij de incheck, maar volgens mij wordt er (nu nog) (te) weinig op gelet.
Als je ziet wat mensen soms meeslepen de cabine in, dat gaat de 115 cm ver te buiten.
Maar op &#233;&#233;n of andere manier lukt het altijd, en we hebben nog nooit geen plek gehad in de overhead bin. Ik heb voor de komende reis wel een nieuwe laptoptrolley (past mooi bij de nieuwe laptop ;-) ) met ruimere afmetingen (45x40x20), puur om de megatas van de vrouw wat te ontzien.
Dus de Ipods, Nintendo's, Tomtom en de camera gaan nu mooi op wieltjes mee.

Ebelix
03-07-08, 13:03
Wat doe je dan met alles wat je in Amerika gaat kopen? Dat past allemaal niet in dat kleine koffertje.

Uit eerdere posts heb ik begrepen dat je vriend bang is dat de bagage niet aankomt. Wees gerust. Als de bagage dag 1 niet aankomt wat in 98&#37; van de gevallen wel het geval is dan komt het dag 2 aan en wordt het bij je thuisbezorgt. Dit geldt zowel op de heenweg als op de terugweg. Scheelt een hoop gesjouw. Minder dan 0,1% van de bagage komt helemaal niet meer boven water.

Eric

picacat
03-07-08, 15:14
Hoi Eric,

We gaan niks kopen in Amerika :-)
We gaan ruim 2 weken werken voor een goed doel en overnachten ook in het natuurreservaat. En omdat de tussenstop niet heel lang is checken we liever niks in.

Veel kleding krijgen we ook in het reservaat, dus we hoeven niet op chiq :-)

Toch nog klein vraagje. Ik weet niet waar je het gelezen hebt dat we bang zijn dat het niet aankomt maar ik denk dat je een andere poster bedoeld?
Ik heb in januari 1 draadje gestart waar ik moest beginnen ivm tickets etc.

Ebelix
03-07-08, 17:40
Dan ben ik in de war met iemand anders waarvan de vriend bang is dat de bagage niet aankomt.


In welk reservaat ga je de goede dienst verrichten?

picacat
04-07-08, 11:54
Ik dacht dat het gewoon grote katten opvangcentrum heet. Het ligt in Pasco County, nabij Brooksville.
Ongeveer een uur rijden vanaf het vliegveld in Tampa.

senkermens
03-08-08, 12:41
Wij vliegen in september 2008 op Cincinnati. Daar hebben we maar 1.20uur om over te stappen naar orlando toe. Wij vragen ons af of dit wel genoeg is om over te stappen. Wij hebben genoeg ervaringen gelezen over overstappen in atlanta maar heeft er ook iemand ervaring met cincinnati???

utah
03-08-08, 13:20
Vluchten en nummers veranderd? Geld dit ook voor tickets die we nog moeten krijgen (hoop op volgende week)?

Teleton
03-08-08, 13:37
Ik heb zojuist even mijn iternary gecontroleerd. Iedere minuut die gewijzigd wordt, staat altijd netjes vermeld, maar ik zie geen wijzigingen in onze vluchten van oktober en november.

Mickey99
03-08-08, 15:25
Daar hebben we maar 1.20uur om over te stappen naar orlando toe. Wij vragen ons af of dit wel genoeg is om over te stappen.

Ik heb zelf geen ervaring metCincinnati maar 1.20 uur is wel aan de krappe kant voor de heenreis. Het is niet onmogelijk maar je kunt beter iets ruimer aanhouden (minimaal 2 uur).

Marcelg
03-08-08, 17:02
1.20 is naar mijn mening voldoende tijd.
Natuurlijk kan het mis gaan, dat kan ook met 2 uur.

Ik denk dat je gewoon relaxed moet blijven en besef dat je gewoon in Orlando komt, al is het een andere vlucht dan die op je ticket staat, zo lang je er maar komt.
Het is zo makkelijk om te klagen over vertragingen, het heeft allemaal zijn redenenen, het belangrijkste volgens mij is dat ze je op een veilige manier ergens naar toe brengen.

mattrob
03-08-08, 17:12
Het wordt inderdaad wel allemaal netjes geregeld, mocht je de vlucht niet halen. Maar persoonlijk zou ik geen heenvlucht boeken waarbij ik maar 1.20 heb voor de overstap. Ik vind 2uur ook wel het minimum, ik heb liever dan iets relaxter. Op de terugreis vind ik een uur zelfs wel voldoende, maar heen .... Ik zou persoonlijk de gok niet nemen, maar nogmaals, het wordt allemaal wel geregeld voor je, mocht het niet goed gaan.

Ik heb net een vlucht met Delta geboekt in februari naar Salt Lake City. Ook hier heb ik voor de heenvlucht gekozen voor 2.25 overstaptijd. Dat vind ik precies goed, lekker relaxed.

Mickey99
03-08-08, 20:07
Ik heb net een vlucht met Delta geboekt in februari naar Salt Lake City. Ook hier heb ik voor de heenvlucht gekozen voor 2.25 overstaptijd. Dat vind ik precies goed, lekker relaxed.

Hier net zo, wij hebben voor de heenreis gekozen voor een overstaptijd van 2.35 uur. Daarom gaf ik al aan dat ik minimaal 2 uur aan zou houden maar dus liever iets ruimer ;). Tuurlijk kun je altijd pech hebben, en zelfs met 2 uur of langer problemen krijgen maar ik probeer liever het risico zo klein mogelijk te houden.

Voor de terugreis hebben we nu ook iets meer dan 2 uur de tijd genomen om over te stappen. Ze zeggen altijd dat voor de terugreis 1 uur ruim voldoende is, maar afgelopen vakantie hebben wij gemerkt dat 1 uur niet altijd voldoende is. Gevolg was 24 uur bivakkeren op de luchthaven van JFK :sad:

mattrob
03-08-08, 22:46
Voor de terugreis hebben we nu ook iets meer dan 2 uur de tijd genomen om over te stappen. Ze zeggen altijd dat voor de terugreis 1 uur ruim voldoende is, maar afgelopen vakantie hebben wij gemerkt dat 1 uur niet altijd voldoende is. Gevolg was 24 uur bivakkeren op de luchthaven van JFK :sad:

Dat is wel balen ja, maar dan heb je gewoon 'extra' pech gehad, heen 2 uur (ivm douane, koffers, etc) en terug 1 uur (geen douane, geen koffers) zou in principe redelijk ok moeten zijn. Natuurlijk kan je pech hebben met vertragingen, maar dan zou je ook heenreis extra tijd moeten nemen ;-). Of begin ik nu juist onduidelijker te worden :?

[verwijderd]
05-08-08, 10:38
Ik heb zelf geen ervaring metCincinnati maar 1.20 uur is wel aan de krappe kant voor de heenreis. Het is niet onmogelijk maar je kunt beter iets ruimer aanhouden (minimaal 2 uur).

Na de wijzigingen door Delta in onze reis, hebben wij nog maar iets meer dan 1 uur overstaptijd op cincinatti op de heenweg, dus als hun denken dat dat kan zal het wel. En anders vliegt er iets later nog een vliegtuig naar orlando, dus niet om ons druk over te maken.