Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Delta Airlines
moniquekruiningen
02-05-17, 22:12
Vandaag echt een super ervaring met Delta op gedaan.
Ik boekte mijn tickets bij Kiss and Fly, toen er in maart een flightchange was, die ik via de app my trip door kreeg, maar niet via Kiss and Fly, zocht ik contact met de Delta helpdesk en werden er (per ongeluk, zo bemerkte ik) door KLM nieuwe tickets uitgevaardigd. Per ongeluk omdat ik later begreep dat dit altijd door het reisbureau waar de tickets werden gekocht gedaan moet worden. Op het moment dat iemand anders de tickets uitgeeft, neemt hij de boeking over en kan het reisbureau er niet meer aan.
Gisteren kreeg ik weer een flightchange door van Kiss and Fly, ik kon de wijziging wel accepteren, maar later kreeg ik een mail dat ze geen nieuw ticket meer konden uitreiken. Dus ben ik online bij Delta gaan kijken.. daar zag ik wel de vluchtwijziging verwerkt maar zag ik op de vlucht van Atlanta naar Düsseldorf geen stoelnummers meer en die kon ik ook niet kiezen.
Eerst maar eens via messenger een bericht gestuurd. Ze gaven aan dat ik contact moest opnemen met de helpdesk, want deze vlucht had een Air France nummer. Bij Air France ingelogd en daar zag ik wel stoelnummers voor Atl-Dus maar niet meer voor Atl-Mco en vv. Om gek van te worden dus toch maar gebeld.
Om een lang verhaal nog langer te maken...
Tickets werden opnieuw gemaild en ja hij zag ook geen stoelen... ik had ook nog een vraag over een eventuele upgrade voor de terugvlucht naar Premium comfort+, dus... hij verbond me door met een Amerikaanse collega.
Ze vonden het erg vervelend dat ik niet zelf kon kijken en zodoende nog twijfelde of ik wilde upgraden... ik was nl nog erg aan t twijfelen over de prijs en wilde eerst eens weten wat voor stoelen we wel kregen van Atl naar Dus en stiekem hoopte ik dat de upgrade iets goedkoper was geworden.. of dat ik ze mss later op de luchthaven goedkoper kon wijzigen.
ik legde uit dat ik vorig jaar op de terugvlucht een trombose been had opgelopen en dat de extra kosten mss toch wel het overwegen waard waren. Maar ik kon niet zelf zien welke stoelen beschikbaar waren.. dus dat maakte het wel lastig.
Aan een kant van Delta werd ruggespraak gehouden en toen kwam de dame weer aan de lijn met de vraag of ik een rolstoel en bijbehorend transport nodig had, wat gelukkig niet aan de orde is.. even later meldde ze zich weer met de mededeling dat ik een gratis upgrade kreeg.. WoW ik wist niet wat ik hoorde, had er niet op gehoopt of om gevraagd.. one moment please zei ze, ik ga t regelen.. Nog wat later kreeg ik de supervisor aan de telefoon en die vertelde me, dat ze wel wist dat ik alleen de terugvlucht had overwogen up te graden.. maar ik kreeg een gratis upgrade voor mij en mijn dochter voor alle vluchten.. tja daar werd ik toch wel heel erg blij van.. WoW
dat ze vriendelijk zijn bij Delta had ik al ervaren.. maar dit..
so far niks dan goeds uit mijn mond over deze maatschappij.
Wij vliegen op 19 mei voor het eerst via Detroit naar Florida. Is dat een fijn vliegveld? Wij hebben iets meer dan 1,5 uur de tijd om over te stappen.
Wij zijn regelmatig op de terugweg via Detroit gegaan, dat is zeer goed te doen. We vinden het ook een leuk vliegveld, met kunst, een fontein met watershow en live muziek.
Heenweg hebben we geen helaas geen ervaring mee.
OK, Thanks. Ik ben benieuwd. Jammer dat we een korte overstaptijd hebben. Ik vind het altijd wel fijn om even wat te eten tijdens de tussenstop. Vooral als het een leuk vliegveld is.
Detroit is een heerlijke luchthaven voor de heenweg, niet te druk dus je bent zo door de controle heen en ook niet zo groot zoals andere luchthavens. Als wij met Delta vliegen heeft Detroit echt onze voorkeur.
Bij Detroit loopt bovenin het gebouw ook een soort tram, die stopt aan beide einden van de hal en in het midden. Mocht je niet het hele stuk terug willen lopen als je aan het eind bent kun je dit deze tram nemen.
Ik dacht al zoiets gezien te hebben op een foto. Leuk!
Detroit is een heerlijke luchthaven voor de heenweg, niet te druk dus je bent zo door de controle heen en ook niet zo groot zoals andere luchthavens. Als wij met Delta vliegen heeft Detroit echt onze voorkeur.
Kan ik me helemaal bij aansluiten.
Diverse keren op de heenweg en terugweg via DTW gevlogen. Laatst in maart j.l.
Alles rustig en overzichtelijk. Op de heenweg altijd binnen 3 kwartier tot een uur na landing door alles heen en weer bij de gate.
Is naast Philadelphia mijn favoriet voor de heenweg.
Het ritje met de tram is ook leuk als je tijd over hebt, mooi tijdverdrijf!
Dat hebben wij wel eens gedaan toen we haar een paar uur moesten wachten.
Knaapje@ Fijn om te horen. Met ruim 1,5 uur overstaptijd maak ik me toch altijd zorgen, omdat we wel eens heel lang in de rij hebben gestaan. We hebben toen bijna onze aansluiting gemist. Maar volgens mij was dat op Chicago of op Washington. Dat zijn ook grote vliegvelden.
Elstars@ Misschien hebben we op de terugweg tijd hiervoor, maar ik betwijfel het. Maar wel leuk om te zien.
Overigens: Er is een apart topic over Detroit.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?8293-Vliegen-van-naar-via-Detroit-(Michigan)/page7
Vandaag weer eens een vluchtwijziging gehad waardoor we geen aansluiting op de terugweg vanaf Orlando via JFK naar Amsterdam meer hadden. Meteen met Delta gebeld en we konden het geheel naar onze wens in orde maken. Nu vliegen we terug via Atlanta met precies de vlucht die we wilden hebben en die bij de oorspronkelijke boeking veel te duur was (daaron hadden we hem toen niet gekozen). Delta (telefoniste was van KLM) biedt echt uitstekende service! Dit hebben we vaker aan de hand gehad en het is steeds naar volle tevredenheid opgelost. Geen gedoe, maar gewoon binnen 10 minuten geregeld.
b767-300er
11-07-17, 06:22
Boeken jullie rechtstreeks bij delta?
Ja, wij boeken rechtstreeks bij Delta. Onze ervaring is dat er een hoop gedoe ontstaat bij een vluchtwijziging als je bv. bij Expedia boekt, want dan moet je met Expedia regelen dat ze met Delta (of andere maatschappij) contact opnemen om jouw wensen te bespreken. Dat doen we liever zelf. We hebben wel eens gehad dat Expedia eigenlijk niet meteen contact wilde opnemen, omdat de vlucht nog lang niet zou worden uitgevoerd en het nog wel een half jaartje zou duren. We hebben toen hemel en aarde moeten bewegen om Expedia te laten beseffen dat het voor ons erg belangrijk was om zekerheid te hebben,ook al was het lang van tevoren.
Voordeel van boeken bij Delta: stoelkeuze in Economy is gratis, meteen al bij boeking. Geen extra kosten dus voor de stoelen en je kunt ze meteen boeken. Welke maatschappij doet dat nog tegenworodig?
Wij moesten betalen bij KLM voor stoelkeuze bij boeking! Daarom kiezen we liever voor een Delta-toestel.
Ik begrijp het niet. We zijn een maand geleden met American Airlines gevlogen en hebben de vlucht maanden eerder geboekt. We moesten toen voor de stoelselectie betalen, dat staat ook op hun website: https://www.aa.com/pubcontent/jbax/includes/main.jsp?airlineCode=ba&locale=en_GB&category=travelInformation&file=mmbseatingpolicy.html
Het is pas gratis als je eerder geen stoel hebt gekozen en dat pas bij check in, dus binnen 24 uur voor de vlucht, doet.
@ Barry DH hoe kan het dan dat jij wel eerder gratis stoelen kon boeken bij boeking? Had je misschien een baby mee, want daarmee is het wel gratis. Ben je club member, heb je speciale assistentie nodig? Had je full flexible ticket?
AA heeft geen "gratis stoelen" sinds ze samen zijn met BA
Oke, dan was het eerder wel gratis en nu niet meer.
Moet Delta/KLM echt een compliment maken over de afhandeling m.b.t teruggave geld i.v.m een vtraging van meer dan 6 uur, vertrek vanaf Schiphol ging keurig op tijd maar na anderhalf uur vliegen moest het vliegtuig terug naar Schiphol door een technisch mankement.
Om een lang verhaal kort te houden omgeboekt naar andere vluchten en zo konden we toch nog die dag weg gelukkig, we kwamen i.p.v 4 uur in de middag om 1 uur 's nachts bij ons hotel in Orlando aan zonder koffers, vervelend maar we zijn in Florida en de outlets mall om de hoek ;-).
Bij terugkomst na de vakantie klacht ingediend bij KLM met 14 dagen gestort op de bank per ticket € 600 voor de vertraging €108 voor de comfortseats die we niet hadden om dat we waren omgeboekt en de rekening van € 290 euro voor de aanschaf van benodigdheden omdat de koffers pas na 3 dagen boven water kwamen .
Het enige waar de KLM een mail overstuurde was om van iedere persoon die geld terugkreeg een banknummer te geven zodat er aan iedereen apart uitbetaald kon worden.
Top geregeld ik denk snel maar weer een ticket boeken :-).
edit: Tickets waren rechtstreeks geboekt bij Delta.
Ik heb de stoelen bij AA voor de heen en terug reis gewoon gratis vastgelegd , zonder baby gewoon 3 volledige tickets. Wij vliegen september en heb de stoelen in Januari al vastgelegd.
Barry: dat is fijn voor jullie, vreemd dat dat bij ons dus niet was.
Cant: goed geregeld, ook wij hebben zo'n soort ervaring gehad met snelle teruggave van de compensatie en vergoeding van extra maaltijdkosten. Wij vinden de service echt goed.
Misschien omdat wij heen en terug volledig met AA vliegen ? Zou het anders ook niet weten , vind het wel jammer worden dat je bij meer en meer maatschappijen moet betalen.
Hoefde vorig jaar ook niet voor de stoelen te betalen die kon ik gelijk vastzetten. Wel toen ik later ging upgraden naar comfortclass daar waren wel kosten aan verbonden. Kijk wel regelmatig of je nog steeds je gekozen stoelen hebt want het gebeurt regelmatig dat je ineens andere hebt, raar maar waar, is me vorig jaar 3 keer gebeurd maar kon het gelukkig zelf weer terug zetten. Snap ook nog steeds niet hoe dat kan?
Ff een vraagje?
mijn dochter en haar gezin, zitten sinds gisterenochtend op Düsseldorf . Ze zouden met Delta naar fort Lauderdale vliegen.
de vlucht van gisteren is geannuleerd. Ze hebben in een hotel overnacht en zouden vandaag om 9.00 uur vliegen, werd eerst 12.00 uur en nu al 14.00 uur. Kunnen niet voorspellen of de vlucht nog plaatst vindt.
Ik neem aan dat ze recht heeft op een vergoeding. Maar is dat voor één keer vertraging of ook weer voor de tweede dag.
Delta heeft op zich wel goed gezorgd, eetcoupons en hotelovernachtingen. Maar ze komen nu minimaal één dag en in het ergste geval twee dagen later aan. Best veel op een reis van 9 dagen.
ze heeft geboekt bij KLM en vliegen met Delta, bij wie moet ze zijn met haar claim?
Ik zou het altijd bij de KLM proberen daar zij de belangen van Delta behartigen in Europa.
b767-300er
10-08-17, 20:21
EU regelgeving is ooo hier van toepassing.
Claimen doe je bij de maatschappij waarvan het vluchtnummer op je ticket is. Ook al vlieg je met Delta dan kan dat prima bij KLM
Ff een update over De vlucht van mijn dochter met Delta.
Zijn nu net in Fort Lauderdale gearriveerd, 30 uur later dan gepland. In Düsseldorf 27,5 uur vertraging en toen in Atlanta nog eens 2,5 uur. ik hou mijn hart vast voor de terugreis.
b767-300er
11-08-17, 08:07
Terugreis heeft niets met de heenreis te maken.
Na 30 jaar op en neer vliegen naar Amerika, weet ik dat ook wel. Ben alleen bezorgd. Maar oké , ben hier weer exit
Na 30 jaar op en neer vliegen naar Amerika, weet ik dat ook wel. Ben alleen bezorgd. Maar oké , ben hier weer exit
Vertragingen zijn altijd heel vervelend en zeker op een korte reis. Mag ik weten vlogen ze de 10 de?
Wij hebben vorige maand geclaimd via de KLM vlucht was rechtstreeks geboekt bij Delta, wij moesten terug naar Schiphol na 1 1/2 uur vliegen ivm een motorstoring hoorde we toen weer aan de grond stonden, nog dezelfde dag kunnen vertrekken na omboekingen op Schiphol. zouden eigenlijk rond 17.00 uur aankomen in Orlando maar was nu 01.00 uur in de nacht. Eerst claim ingediend bij Delta na 1 week geen enkele reaktie gehad toen ingediend bij de KLM binnen 10 dagen 600 euro vlucht, 115 euro comfort stoelen, 287,00 euro voor kleding die wij moesten kopen omdat de koffers pas na 3 dagen in Orlando bij het hotel werden afgeleverd ik zeg TOP geregeld door de KLM. ( wij waren met 3 personen en voor de kleding bonnen overlegd ).
Bij een boeking via tix, kan je dan bij Delta (tegen betaling) ook al direct stoelen reserveren, of is dit enkel mogelijk vlak voor vertrek?
Bij Delta hoef je niets te betalen voor stoelreservering! Dat kan ook meteen bij de boeking of elk ander moment dat je dat wilt doen. Heb je bij Tix een bevestigingsnummer van Delta gekregen? Die moet je gebruiken bij 'manage my booking'' op de Delta website.
Sweetsugar
06-02-18, 11:51
Ik kan de rechtstreekse vlucht van Delta naar Orlando niet vinden voor de kerstvakantie.
Is dit alleen in de zomer periode, weet iemand dit?
Dit zagen we ook een paar weken geleden, maar het lijkt er nu op dat de rechtstreekse vlucht nu toch weer wordt aangeboden. Twee weken geleden stond dit nog niet in het schema bij Delta, vorige week zagen we dat er weer vluchten zijn vanaf 30 december en vandaag zagen we dat er ook weer eerder vluchten staan aangegeven. Het lijkt erop alsof er iedere week weer meer vluchten bij worden vermeld in het schema.
Hier zaten wij op te wachten, we zijn er blij mee.
Sweetsugar
02-03-18, 18:01
Ik heb het ook gezien idd!
Ik had vorige week een goede aanbieding gezien met Delta, maar kan nu de vluchten niet meer vinden... blijf het maar even in de gaten houden, aangezien ik pas rond November wil gaan
Wij zagen ook een goede prijs vorige week (zo’n 100 euro goedkoper dan de dagen ervoor) en hebben meteen geboekt! Daar zijn we blij om.
Vanaf 24 mei 2019 vliegt Delta (https://www.travelpro.nl/delta-van-amsterdam-naar-tampa-dagelijks-naar-la/) dagelijks rechtstreeks van Ams - TPA
De vlucht van Schiphol maarvorlando met Delta is nu bij KLM of de website van delta ongeveer even duur. Echter bij KLM kun je niet de comfort econome boeken. Ze zeggen dat dit kan als je geboekt hebt bij KLM. Klopt dat? Kun je dan ook gewoon je stoelen kiezen of kan dat pas bij het online inchecken via KLM?
Zou graag de comfort stoelen willen maar begrijp dat als je via delta boekt je de vergoeding bij vertraging niet krijgt encvia KLM wel. Dit omdat delta Amerikaans is en je dan met hun regels te maken hebt en KLM de Europese regels aan moet houden.
Ik zou lekker bij Delta boeken zodat je gelijk de economy comfort kan boeken. Zij voeren de vlucht uit en ook Delta heeft prima voorwaarden bij vertraging.
De vlucht van Schiphol maarvorlando met Delta is nu bij KLM of de website van delta ongeveer even duur. Echter bij KLM kun je niet de comfort econome boeken. Ze zeggen dat dit kan als je geboekt hebt bij KLM. Klopt dat? Kun je dan ook gewoon je stoelen kiezen of kan dat pas bij het online inchecken via KLM?
Zou graag de comfort stoelen willen maar begrijp dat als je via delta boekt je de vergoeding bij vertraging niet krijgt encvia KLM wel. Dit omdat delta Amerikaans is en je dan met hun regels te maken hebt en KLM de Europese regels aan moet houden.
Ik kon mijn stoelen gelijk vastleggen maar comfort is mij niet gelukt. Toen ik het KLM aan de telefoon vroeg (nog heel lang voordat we vlogen), zei zij dat ik de website/ app in de gaten moest houden en dat het ergens in de komende maanden wel mogelijk zou zijn. Dat is nooit het geval geweest maar heb er ook niet meer voor gebeld (was tevreden met de niet-comfort plaatsen). Dus ook ik raad je aan via Delta te boeken als je comfort stoelen wil hebben.
Maar comfort bij Delta is tegenwoordig toch een heel andere categorie ticket? Dat heet premium economy en heeft eigen (hele hoge) prijzen. Dus volgens mij kun je niet zomaar meer comfort stoelen boeken bij Delta, dat kan alleen bij vluchten uitgevoerd door KLM.
Maar comfort bij Delta is tegenwoordig toch een heel andere categorie ticket? Dat heet premium economy en heeft eigen (hele hoge) prijzen. Dus volgens mij kun je niet zomaar meer comfort stoelen boeken bij Delta, dat kan alleen bij vluchten uitgevoerd door KLM.
Mijn tickets heb ik al een hele tijd geleden geboekt en op de Delta app staat vrolijk dat je de stoelen kan upgraden (naar Delta comfort+) maar vervolgens krijg je alleen de keuze uit economy stoelen. Dus als het een andere boekingsklasse is dan mogen ze de app ook wel eens aanpassen.
Comfort+ zijn de rijen 13 tot en met 17 in de Boeing 767....
Bagage van Amsterdam naar Orlando: Als ik op de volgende pagina kijk: https://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage/before-your-trip/checked.html/#StandardCheckedBagAllowance
Staat er het volgende: (MC = main Cabin. , DC + = Delta comfort+ en BE = basic Enocomy)
https://preview.ibb.co/mS6rBp/bagage_delta.png (https://ibb.co/fHjdrp)
Dit betekend dat Je bij Main Cabin en Delta Comfort 23kg gratis mee mag nemen toch per persoon?
Geboekt bij delta.
Zij gaven aan dat alle voornamen ingevuld moesten worden. Met het gevolg dat de laatste letter van de voornaam mist in het secure system. Delta heeft aan dat dat geen probleem is dus daar ga ik vanuit.
Op het ticket komt dus Annetje Elisabet te staan ipv Annetje Elisabeth
Het gaat om de eerste naam. Onze ervaring is dat de tweede naam niet nodig is. Die hebben wij nog nooit ingevuld en er is nog nooit iemand geweest die daar iets van heeft gezegd. We hebben daar nooit problemen mee gehad.
Heb je de eerste naam wel precies zo ingevuld als in het paspoort staat? Als je officiele naam in je paspoort Annejet zou zijn, dan moet je die invullen en niet iets anders.
Alles Komt overeen op de laatste letter na wat bij het boeken wel ingevuld is maar wat weggevallen is door de lengte.
Inderdaad, ik doe tweede naam ook nooit, en is nog nooit iets van gezegd. Als de eerste naam plus achternaam maar precies overeenkomt zoals in je paspoort ;-) ! En nog beter, zoals het in de leesstrip onderaan in het paspoort staat. Wij hebben sinds kort Global Entry, en daar gaat het om die leesstrip. Daarom hadden wij in verleden wel eens problemen met online inchecken en zo. In het paspoort staat de achternaam met ü ! En in de leesstrip staat dit als 'ue' ... Je moet het maar weten ... Wij boekten tot voor kort dus altijd met alleen 'u' omdat je die puntjes erop niet kunt invoeren.
AH oke. Ja Delta gaf expliciet aan dat het wel moest dus gedaan. Nagevraagd bij hun op twitter en zij gaven aan dat het geen probleem is als de 1e naam en achternaam correct is. Vandaag gebeld met het nederlandse nummer en daar werd ook aangegeven dat het klopt omdat de naam te lang is. Als de 1e voornaam maar volledig is en de achternaam.
Wij zijn alvast aan het kijken voor volgend jaar en overwegen nu de rechtstreekse vlucht te gaan proberen met Delta/KLM van Amsterdam naar Tampa waarmee ze in mei volgend jaar gaan starten. Omdat ik graag stoelen met meer beenruimte (1.93) wil maar absoluut niet geconfronteerd wil worden met wachtrijen voor de plee voor mijn snufferd, ben ik aan het proberen om uit te vogelen hoe die vliegtuigindeling nu precies zit. Ik weet dat ze met een 767-300 vliegen, maar ik zie verschil in de stoelindeling en met name de plaats van de toiletruimtes op de website van Delta t.o.v. bijvoorbeeld de informatie op de site van bv. Seatguru. Wij willen op de heenreis main cabin economy vliegen en terug comfort+. Iemand advies? B767-300 misschien?
Wij zijn in september met een B 767 van Delta van Amsterdam naar Orlando en terug gevlogen. Tweezitstoelen aan linker- en rechterkant liepen in 1 rij door het hele vliegtuig, toiletten waarin in het middengedeelte waar de meerzitsrijen zijn.
Toiletten waren rond rij 20-21-22. Het viel ons op dat de stoelen goed waren om te zitten, economy was redelijk ruim, vergeleken met bv. KLM of Air Berlin, maar we weten niet hoe het voelt als je jouw lengte hebt. Mijn man is 1.84, ik kleiner.
Overigens, we weten niet of iedere vliegtuigindeling hetzelfde is.
Volgend jaar pakken wij ook de vlucht naat Tampa. We vinden Delta erg prettig om te reizen.
Thanks Elstars! Ik ben er inmiddels denk ik wel uit. Het vliegtuig naar Tampa heeft vermoedelijk een andere indeling dan die richting Orlando en is volgens mij van het type 767-300 (76Z) V2. Deze versie klopt met de indeling op de boekingssite van Delta. Deze heeft dus de economy+ op rij 13 t/m 17 en vanaf rij 18 de economy main cabin. Stoelen met meer beenruimte bij de nooduitgang op rij 21 maar dat zijn preferred seats die volgens Delta alleen bij check-in beschikbaar zijn of je moet een Medallion member zijn. Toiletten zitten daar ter hoogte van rij 13, dus naast een economy+ stoel! Lekker als je wilt slapen en elke keer die deur incl. licht open en dicht.:rolleyes:
Het is met de B 767 van met name Delta "gokken" gezien Delta meerdere type B 767 vliegt,
Op de heen weg AMS - MCO hadden we duidelijk een oudere kist, weinig beenruimte, klein tv scherm en geen usb/power units.
Terwijl we op de weg terug beduidend meer beenruimte - grotere tv schermen en wel de usb/power units hadden.
Het blijft gissen welke type kist je hebt,
Maar je kan altijd kijken op de site van delta onder mijn-reis, dan inloggen met je naam en of e-ticket reserveringsnr.
Dan kan je zien waar je zit en de WC etc zijn. Je kan door je email aldaar achter te laten; je ook laten informeren over evenuele
vlucht veranderingen,
moonlight91
11-01-19, 10:10
Wij zijn afgelopen kerstvakantie met Delta voor de zoveelste keer naar Orlando
gevlogen, alleen deze maal had ik (perongeluk) de Premium select geboekt.
via expedia had ik tickets gevonden voor een mooie prijs, nu bleek achteraf dus dat de heenvlucht via detroit
Premium select was.
Wat dus het volgende inhoud:
*stoelen vastzetten bij reservering
*inchecken en baggage (2x ruimte bagage pp) in de sky priority lane
dus super snel incheck en door de security
*priority labels aan je bagage
*toegang tot de Delta lounche
*priority lane bij boarden
* ontvangst met een glaasje bubbels aan boord
*zeer ruime stoelen met voetenbankje
*tasje met tandenborstel/tandenborstel , slaapmasker , bodylotion enz
* noisecancel koptelefoon
*ander menu dan de maincabin geserveerd op borden en met echt bestek op een linnen’placemate’
al met al lux gevlogen, wat toch echt een stuk fijner was dan normaal
helaas op onze terugvlucht gewoon de maincabin net als anders
We vliegen steeds met Delta Airlines in comfort+
Aangezien ik net over de 2meter lengte ben is dit een vereiste voor mij. De extra beenruimte is echt wel een meerwaarde.
We hebben in het verleden ook meermaals getracht om thv de vleugels te zitten, maar ook meermaals moeten vaststellen dat deze al ingenomen waren.
Dat je de andere extra's erbij krijgt is leuk meegenomen ( priority boarding / jouw eigen bin space / bijkomende gratis drankjes/ enz) maar geen must.
Wel vindt ik het relatief duur voor wat extra beenruimte -> bijna 400 euro extra H/T voor mij en mijn vrouwtje.
Momenteel aan het uitkijken voor 2 tickets in sep 19 -> via de site van Delta kom ik op ongeveer 1600 euro -> BRU - AMS - MCO + MCO - AMS - BRU in comfort +
Expedia / cheap tickets enz zijn niet goedkoper....
Comfort + van BRU naar MCO H/T + Castle hotel I-Drive + SUV PFAR Alamo voor 11dagen = +- 3600 euro voor ons 2
Vandaag vast gesteld dat onze (reeds bestelde) tickets zijn gewijzigd.
Ipv 1 stop BRU / ATL / MIA is het nu BRU / JFK / ATL / MIA = dus 2 stops , wat we absoluut niet wilden. Bovendien is er nog een bijkomend probleem : bij de gewijzigde vlucht komen we in ATL aan om 17:58 terwijl we moeten de aansluitende vlucht naar MIA halen die om 16:38 in ATL vertrekt.
Morgen eens verhaal gaan halen bij Delta. Rare wending...
Vervelend voor je. Ik raad je aan om Delta meteen op de hoogte te stellen en een tegenvoorstel te doen dat jou goed uitkomt. Onze ervaringen met Delta hiermee zijn positief. Vaak lukt het om de vlucht te krijgen die je wilt, zonder verder gedoe. Gewoon proberen! Succes.
Gisteren gebeld en alles werd netjes opgelost. BRU JFK MIA wordt het. Klantendienst was overigens zelf verwonderd dat de overstaptijden onmogelijk waren. Het feit dat ik aanhaalde dat ik als klant de wijziging zelf moest ontdekken werd genoteerd. Op mijn vraag: wat als ik dit niet zelf had ontdekt?, bleef het stil.
Bekend verhaal. Ons ook overkomen. Je moet echt zelf goed in de gaten houden of er veranderingen doorgevoerd zijn anders kun je voor vervelende verrassingen komen te staan..
Wij hebben het vorig jaar ook gehad, bij Delta. We zouden DUS - ATL - MCO vliegen, maar de dagelijkse vlucht DUS - ATL werd 4 keer in de week, en wij werden dus omgeboekt van DUS - AMS - ATL (en dan MCO). Nou vindt mijn vrouw vliegen verschrikkelijk, dus dit ging hem niet worden. Ook gebeld, en alles keurig opgelost. Sterker nog, ik heb gevraagd of we vanaf AMS konden vliegen (en dus niet DUS), wat voor ons niet heel veel uitmaakt (DUS is dichterbij voor ons), en dat was geen probleem. Sterker nog, we mochten ook wel omboeken naar de rechtstreekse vlucht van AMS naar MCO, dus mijn vrouw was helemaal blij ;-) ! Dus dat zou je nog kunnen vragen, of je niet vanaf AMS rechtstreeks mag (als AMS te doen is voor jullie) !
BRU komt ons beter uit, want wij wonen op 50 km van Zaventem. Eerste intentie was om op MCO als eindpunt te nemen. Doch was Miami in totaal zowat 600€ goedkoper. We blijven daarom 1 dag in Miami tegen de luchthaven en halen pas de dag nadien de wagen op. Om dan naar Daytona te rijden. Zelfde in terugkeren: we blijven onze laatste dag in Miami om van daar uit naar huis terug te keren. Het leuke is dat we in ons reisschema dus ook Miami hebben. Als is het telkens maar voor 1 dag. In het verleden hebben we daar al 1 volle week op South Beach ( Townhouse hotel) verbleven, en dat was voldoende. 1 dagje Dolphin Mall en 1 dagje Lincoln road is een meerwaarde nu.
We denken er over om voor volgend jaar zomer te boeken bij Delta. Rechtstreekse vluchten AMS - MCO. Zijn er recente ervaringen qua zitcomfort, beenruimte en verzorging aan boord?
Ja zeker, afgelopen september rechtstreeks met Delta naar MCO gevlogen. Delta heeft een nette service. Nog wat extra dingetjes als een menukaartje en verfrissingsdoekje. Je krijgt een warme maaltijd en iets van een broodje of ontbijt afhankelijk van de tijd dat je vliegt. Beenruimte normaal vergeleken met andere vliegtuigen (dus niet heel ruim), stoelcomfort iets beter dan klm maar volgens mij zoeken ze voor vliegtuigstoelen altijd naar de meest oncomfortabele stoelen die ze kunnen vinden.
ik vind Delta in ieder geval beter dan Britisch Airlines. En rechtstreeks is ook best wel fijn!
Ja zeker, afgelopen september rechtstreeks met Delta naar MCO gevlogen. Delta heeft een nette service. Nog wat extra dingetjes als een menukaartje en verfrissingsdoekje. Je krijgt een warme maaltijd en iets van een broodje of ontbijt afhankelijk van de tijd dat je vliegt. Beenruimte normaal vergeleken met andere vliegtuigen (dus niet heel ruim), stoelcomfort iets beter dan klm maar volgens mij zoeken ze voor vliegtuigstoelen altijd naar de meest oncomfortabele stoelen die ze kunnen vinden.
ik vind Delta in ieder geval beter dan Britisch Airlines. En rechtstreeks is ook best wel fijn!
Dank je wel voor je reactie !!! Klinkt voor ons prima. En ja echt comfortabel hebben we pas 1x gezeten (afgelopen jaar met terug met TUI de Luxe)
Rechtstreeks vinden we echt super fijn dus vandaar ook deze keuze.
Wij vliegen graag met Delta. Het zitcomfort in de economy class vinden we prima, veel beter dan menig andere maatschappij. De service (warm doekje, eten, drinken, ijsje e.d.) uitstekend en erg vriendelijk personeel. We kunnen Delta van harte aanraden. Prijs is voor ons ook steeds goed geweest, rond 500 euro pp. Erg fijn dat Delta rechtstreeks vliegt naar Orlando en nu ook Tampa.
Afgelopen zomer met Delta gevlogen. Hadden comfort stoelen geboekt. Net wat meer beenruimte. :). Wel wat duurder maar dat was het waard.
Laatste keer Delta was mi niet ok. Oude toestellen. Service ondermaats. En stoelen op het randje van totaal versleten. Toch maar eens ergens anders gaan kijken in het vervolg. Comfort + is eigenlijk te duur voor wat het inhoud.
Wij gaan de 31e voor het eerst met Delta richting Orlando. Vliegen de gewone economy class. Ben benieuwd, zal mijn bevindingen hier plaatsen.
peterwoudje
16-10-19, 12:44
Via welke site hebben jullie gereserveerd, en is het een rechtstreekse vlucht .
FloridaFabian
17-10-19, 16:48
Onlangs nog heen en weer gevlogen tussen AMS-MCO met Delta. Had niet beter gekund. Directe verbinding met 2-4-2 opstelling dus zaten met zijn tween naast elkaar zonder 'vreemde' er tussen of naast. Prima aanbod enterntainment in het seatback systeem. Eten was vanaf MCO wat minder dan vanaf AMS maargoed, wat verwacht je dan ook van vliegtuigvoedsel?
Via welke site hebben jullie gereserveerd, en is het een rechtstreekse vlucht .
americanestates.nl, hun hebben voor de rest alles verzorgd. Rechtstreeks AMS-MCO idd.
Wij vliegen het liefst met Delta, altijd erg tevreden, zeker ook over de service aan boord (incl gratis WiFi voor sms/whatsapp) en Customer Support (vooral als je naar de US belt), ook over de vliegtuigen. Maar goed, ook ik heb (interne US vlucht met Delta) wel eens in een heel oud toestel met heel weinig beenruimte gezeten ... En ik heb ook wel eens een wat mindere ervaring gehad. Ik denk dat alle grote US maatschappijen (Delta, United en AA) wel heel vergelijkbaar zijn, en dat je alle positieve en negatieve verhalen bij beide terug zal vinden. De rechtstreekse vlucht naar Orlando en Tampa ook goede ervaringen mee ! Dus zal vast niet tegenvallen; en anders zou je net een keertje pech hebben ... Kan ook !
Goed te lezen dat de reactie's overwegend goed zijn en ja natuurlijk kunnen er altijd mindere ervaringen zijn dat realiseren we ons ook wel.
Inmiddels hebben we geboekt, AMS - MCO rechtstreeks. Helaas nog even wachten maar we hebben weer wat om naar uit te kijken.
Vraagje: Op onze terugvlucht Orlando-Detroit-Amsterdam is de overstaptijd na een aantal wijzigingen inmiddels teruggebracht tot 43 minuten. Iemand ervaring of dit wel voldoende is?
Vandaag een super service gahad van Delta, heb mijn tickets voor afgelopen oktober moeten annuleren ivm met een onverwacht grote operatie van mijn man en het advies daarna zeker 6 maanden niet te vliegen, toen ik de tickets annuleerde kreeg ik sky-miles voor nieuwe tickets maar die waren geldig tm maart 2020 en dat is voor mijn man te snel.
Vandaag KLM gebeld die konden niets voor mij doen door verbonden naar de USA situatie uitgelegd aan een heel vriendelijk medewerkster van Delta vroeg of we in mei konden vliegen zij moest dit overleggen met haar supervisor en dat kon wel even duren,nam inderdaad wat tijd inbeslag maar werd keurig geregeld, ik zeg top service
Van Delta ze waren het tenslotte niet verplicht volgens hun voorwaarde, dus in mei 2020 weer richting Florida ��
Vraagje: Op onze terugvlucht Orlando-Detroit-Amsterdam is de overstaptijd na een aantal wijzigingen inmiddels teruggebracht tot 43 minuten. Iemand ervaring of dit wel voldoende is?
Ja hoor, dat moet voldoende zijn. Detroit is een vrij overzichtelijk vliegveld en niet zo groot (alhoewel er een metro binnen in het vliegtuig rijdt). Je kan gelijk van het ene vliegtuig door naar het volgende, zonder allerlei controles. Dus dat gaat vast goedkomen !
Vandaag KLM gebeld die konden niets voor mij doen door verbonden naar de USA situatie uitgelegd aan een heel vriendelijk medewerkster van Delta vroeg of we in mei konden vliegen zij moest dit overleggen met haar supervisor en dat kon wel even duren,nam inderdaad wat tijd inbeslag maar werd keurig geregeld, ik zeg top service
Van Delta ze waren het tenslotte niet verplicht volgens hun voorwaarde, dus in mei 2020 weer richting Florida ��
Top service ! Die ervaring hebben wij ook met ze; ik bel altijd gelijk naar de US ;-) ! Heerlijk dat jullie dan weer kunnen. Sterkte voor je man !
wij hebben een overstap van 57 minuten op ATL iemand hier ervaring mee ?
wij hebben een overstap van 57 minuten op ATL iemand hier ervaring mee ?
Het is mij in 20 minuten gelukt. Geen aanrader echter :D
In 57min is dat echt wel te doen. Atlanta is wel groot, maar er rijdt onder de grond een metro naar de verschillende terminals. En, net zoals boven al gezegd, op de terugweg hoef je niet door allerlei controles, dus dat moet prima lukken.
Mattrob doe ik normaal ook maar kwam er om de een of andere reden niet doorheen daar gesprek werd tot 3x verbroken na opname door Delta dus toen maar via de KLM en daar hun doorverbonden.
Ah, dat is verstandig ! Ik vind KLM niet heel klantvriendelijk, maar doorverbinden kunnen ze blijkbaar wel ;-) !
In 57min is dat echt wel te doen. Atlanta is wel groot, maar er rijdt onder de grond een metro naar de verschillende terminals. En, net zoals boven al gezegd, op de terugweg hoef je niet door allerlei controles, dus dat moet prima lukken.
dank je dat stelt mij iets meer gerust
Heb toch uiteindelijk toch de vlucht gewijzigd naar een vroegere vlucht met een overstaptijd van anderhalf uur.
Soms is het mogelijk om de avond voor de vlucht al in te cheken en je koffers alvast af te geven. Weet iemand of Delta ook zoiets heeft?
Jammer. Het is zo makkelijk.
Ik vlieg op 16/9 met Delta Boeing 767 naar MCO. Aan welke kant van het toestel kan ik dan het beste zitten wanneer ik niet de zon in mijn raam wil hebben? Heen GH en terug AB of net andersom?
Klopt. Wij zitten wel lekker in het zonnetje. Op de heenweg linker kant van het toestel. Voor jullie zou het dan stoelen GH zijn en terug AB.
En toen waren de oegtickets van AMS naar MCo in novemver geannuleerd zonder bericht... de DL410 en 411 vliegt voorlopig niet. Een x aantal vluchten worden gereduceerd vanwege de crisis. Maar leuk dat ze het laten weten...
Nu maar vliegen via detroit met premium select. Dinsdag maar eens bellen want kan de ecredit niet online inwisselen.
ronenivonne
27-04-20, 09:07
Wij de vlucht in Oktober( KLM en uitgevoerd door Delta ) richting Tampa hetzelfde. Ook uit de schema’s gehaald. Wij hebben toch al besloten om niet meer te gaan dit jaar. Erg jammer, maar gezondheid gaat voor. Dan maar uitkijken naar wanneer get wel weer allemaal kan.
Krullenbol
27-04-20, 10:04
Ook bij mij Delta MCO-AMS rechtstreeks op 22 aug. eruit gehaald....
Toch fijn om even bij te lezen op het forum! Onze vlucht AMS-TPA van 27/9 ook voor de zekerheid gecheckt. Blijkt ook geannuleerd zonder bericht! Gebeld met KLM, we konden onze vlucht zonder problemen omboeken, maar dan wel met een overstap. Het wordt nu vertrek 27/9 Amsterdam-Minneapolis-Tampa en terug Tampa-Atlanta-Amsterdam met gunstige overstaptijden en vertrektijden. Beide lage vluchten in Economy comfort. Tevreden met de geboden service.
Waar zien jullie dat de vluchten eruit gehaald zijn?
Wij hebben een vlucht met Delta staan voor as 5 juli
(natuurlijk snappen we dat die niet door zal gaan maar zou fijn zijn als we dit zeker weten kunnen we ook verder met andere dingen)
(natuurlijk snappen we dat die niet door zal gaan maar zou fijn zijn als we dit zeker weten kunnen we ook verder met andere dingen)
Als het goed is dan heb je een confirmation number gekregen bij je boeking. Daarmee kan je inloggen op de site van Delta. Dan zie je vanzelf of je vlucht nog "bestaat". Het hoeft dus niet te betekenen dat alle vluchten zijn geannuleerd. Even een telefoontje naar Delta kan ook geen kwaad om het zeker te weten: 020-7219128.
Ik heb ingelogd bij delta om te kijken hoe het met de vlucht staat. (was bezig met het wijzigen van de vlucht van juni naar november, had dus 4 vluchten erin staan tot ik gisteren probeerde in te loggen en toen kreeg ik vlucht niet gevonden. Had ook een KLM nummer gekregen en daar stond dat het geannuleerd was. Contact met Delta gehad en die gaven aan dat alle directe vluchten vanaf AMS naar Orlando geannuleerd zijn vanwege de crisis en minder reizigers die verwacht worden. In de loop van het jaar kan het terugkomen maar dan zul je opnieuw moeten boeken aldus Delta.
Als het goed is dan heb je een confirmation number gekregen bij je boeking. Daarmee kan je inloggen op de site van Delta. Dan zie je vanzelf of je vlucht nog "bestaat". Het hoeft dus niet te betekenen dat alle vluchten zijn geannuleerd. Even een telefoontje naar Delta kan ook geen kwaad om het zeker te weten: 020-7219128.
Alle directe vluchten tussen Amsterdam en Orlando zijn t.n.o geschrapt, schijnbaar ook de directe vluchten tussen Tampa en Amsterdam. -> bron twitter van Delta.
Krullenbol
27-04-20, 17:22
Als ik inlog bij KLM en dan mijn vlucht gegevens zie ik alle vluchten staan. Ook de vluchten die
eruit zijn gehaald.
Bij Delta alleen nog mijn heenvlucht zichtbaar de rest is allemaal weg.
De heen vlucht zal wel blijven staan want die is op Detroit en daar wordt
nog steeds op gevlogen.
Bij de Broker staan alle vluchten nog steeds op " on time" :-)
Als ik inlog bij KLM en dan mijn vlucht gegevens zie ik alle vluchten staan. Ook de vluchten die
eruit zijn gehaald.
Bij Delta alleen nog mijn heenvlucht zichtbaar de rest is allemaal weg.
De heen vlucht zal wel blijven staan want die is op Detroit en daar wordt
nog steeds op gevlogen.
Bij de Broker staan alle vluchten nog steeds op " on time" :-)
Ja heb nu een vlucht van AMS naar Detroit en dan van Detroit naar MCO.
Heb net even zitten zoeken en we hebben een KLM nummer dus daar gezocht en er staat bij Geannuleerd.
We hebben van het reisbureau nog niks gehoord maar daar zal het vast heel druk zijn en het is natuurlijk nog geen 5 juli.
Ook dit was een rechtstreekse vlucht.
We gaan morgen maar es navraag doen bij het reisbureau.
Onze vluchten op 9juli van Dusseldorf naar Atlanta en terug plus de daarbijbehorende binnenlandse lijnvluchten staan er nog wel in. Ben benieuwd. We wachten ook maar af.
Ik denk dat die er ook spoedig uit worden gehaald, helaas.
Inmiddels rechtstreekse vlucht Ams-Tpa omgeboekt (na annulering door Delta) naar 1 overstap in Atlanta. Ook als is de kans aanwezig dat het niet door gaat toch maar alvast vastgelegd incl. de stoelen.
FloridaFabian
01-05-20, 13:34
Heb je daar wel iets van een compensatie voor gekregen vanuit Delta als ik mag vragen? Met tussenstop is toch minder ‘waardevol’ dan direct, hoewel je op dit moment blij bent met ieder mogelijk ticket natuurlijk.
Heb je daar wel iets van een compensatie voor gekregen vanuit Delta als ik mag vragen? Met tussenstop is toch minder ‘waardevol’ dan direct, hoewel je op dit moment blij bent met ieder mogelijk ticket natuurlijk.
Die overtuiging had ik ook, onze Delta tickets zijn bij de KLM omgeboekt en daar zit qua prijs (incl. stoelreservering) een verschil in van 330 euro. Eerst geprobeerd een claim in te dienen, maar dat lukt niet online omdat de vlucht niet meer bestaat :mad:. Daarna gebeld met Delta, maar die waren gewoon "rude" en zeiden dat beide tickets dezelfde prijs hadden. Terwijl ik toch echt weet wat ik in totaal aan Delta betaald heb en wat het nu omgeboekte ticket incl. comfortstoelen bij de KLM kost. Ik heb nu een schriftelijke klacht ingediend, kijken hoever we komen. En anders zijn we inderdaad toch wel blij dat we als we kunnen vliegen. Het geld was toch al uitgegeven en begroot. :rolleyes:
Heb je daar wel iets van een compensatie voor gekregen vanuit Delta als ik mag vragen? Met tussenstop is toch minder ‘waardevol’ dan direct, hoewel je op dit moment blij bent met ieder mogelijk ticket natuurlijk..
Nee helaas niet, echter de nu geboekte tickets kosten 6654 euro (comfort plus) en de rechtstreekse vluchten welke we in november 2019 hebben geboekt 4400. Kan er altijd voor kiezen om te annuleren en zonder kosten om te boeken naar rechtstreekse vlucht tot september 2022.
Wat een prima regeling is (vind ik), hiernaast vliegen we 3 van de 4 maal in een 3-3-(3) setup waarbij we zeer waarschijnlijk 2 rijen van 3 voor ons vieren hebben.
En weer een wijziging ( zelf ondekt want nog geen bericht gehad). Vlucht van MCO naar DTW stond zonder vliegtuig in het systeem en mijn stoelreservering dus weg. Bij het opnieuw boeken zie ik dezelfde route zelfde vluchttijden maar met een ander vluchtnummer. Nu dus overgezet naar dat vliegtuig. Hopelijk geen wijzigingen voorlopig. Niet goed voor je stresslevel. Zeker niet omdat je domnsetic comfort seats hebt en er bij dat vliegtuig er nog maar weinig beschikbaar waren. International premium selected seats. Ben benieuwd hoe dat is.
En 2 uur later was de vlucht DTW naar MCO gewijzigd. Ook bij die vlucht was het vluchtnummer niet te vinden bij opnieuw boeken en waren mijn stoelen weg en stond er geen vliegtuig gekoppeld aan het nummer. Opnieuw zoeken wees uit dat een andere vlucht met een ander vluchtnummer precies dezelfde tijd had. Denk dus dat ze vluchtnummers aan het wijzigen waren maar de huidige vluchten nog niet gecanceld hadden.
De Twitter crew heeft her weer netjes omgezet.
En weer een wijziging vanuit delta, Twitter ontploft over de onbereikbaarheid van Delta. We hebben nog 56 dagen (als we überhaupt gaan)
Ongelooflijk, ik heb al 3 keer een wijziging van Delta gehad in de afgelopen weken, en ik kon per Messenger elke keer weer Delta heel snel bereiken en ze hebben ons elke keer super geholpen. Vreemd dat ze dan zo onbereikbaar zijn ... Ik ben (al vele jaren) extreem tevreden over de service (en bereikbaarheid) van Delta, zelfs in deze crisis. Sterker nog, denk één van de betere maatschappijen wat dat betreft. Maar laten we duidelijk zijn; op dit moment is het bij alle maatschappijen zo extreem druk, dat ik veel begrip zou hebben voor enige vertraging in beantwoording van welke maatschappij dan ook !
Hier ook super tevreden van Delta, maar zijn helaas de duurdere maatschappij. Zo gaan we volgend jaar uitkijken naar een vervanger. En misschien starten vanuit Düsseldorf of AMS.
En weer een wijziging vanuit delta, Twitter ontploft over de onbereikbaarheid van Delta. We hebben nog 56 dagen (als we überhaupt gaan)
Uiteindelijk naar een paar uur naar volle tevredenheid een oplossing gevonden.
Ook wij zijn zeer tevreden over Delta!
Ik had vorige week op zondagochtend vroeg naar Delta in NL gebeld en had ze toen gelijk aan de lijn.
Hier ook super tevreden van Delta, maar zijn helaas de duurdere maatschappij. Zo gaan we volgend jaar uitkijken naar een vervanger. En misschien starten vanuit Düsseldorf of AMS.
Hmmm ... Mijn ervaring is dat ze toch wel vergelijkbare tarieven hebben met de andere grote partijen. Misschien inderdaad verstandig om ook eens vanuit DUS of AMS te kijken, of wellicht ook Tampa als aankomst vliegveld ? In mijn ervaring, in zijn algemeenheid, kijken deze partijen allemaal goed naar elkaar met tarieven. Maar goed, je kan op een bepaalde dag of bepaald moment natuurlijk pech hebben ... Met Google Flights kan je verschillende vertrek- en verschillende aankomstvliegvelden invoeren. Wellicht een optie om te vergelijken !
Ik had vorige week op zondagochtend vroeg naar Delta in NL gebeld en had ze toen gelijk aan de lijn.
Als je naar het 020-nummer van Delta belt en je kiest voor de optie Nederlands dan krijg je automatisch iemand van de KLM aan de telefoon die jou dan namens Delta verder helpt. Ik moet zeggen dat ik, ook na de derde vluchtwijziging, uitstekend geholpen ben met een vlucht van Amsterdam naar Tampa. Nu afwachten of het slikken van hydroxychloroquine een positief effect heeft gehad op de gemoedstoestand van die meneer met die kuif.
Witte kuif??
De man weet niet eens wat ie de vorige week heeft gezegd, laat staan heeft geslikt.
Hij heeft nog al een levendige fantasie. ;-)
gisteren wederom een vlucht wijziging, nu in de wacht voor een wijziging.
Voor de Deltagangers onder ons:
Wij zijn onze reservering weer kwijt en krijgen een foutmelding als we inloggen bij Delta. Dat is vaker gebeurd de laatste tijd en iedere keer blijkt er later weer iets gewijzigd te zijn. We zijn zijn benieuwd wat er dit keer uit komt.
Ik heb inmiddels al met 4 verschillende toestellen gezeten... Eerst een Airbus A350 / Toen een Boeing 768 300 / Toen een Boeing 767-200 / En nu weer terug in een Airbus A350.
Schiet mij maar lek. ;)
Schiet mij maar lek. ;)
Doen we niet. Geeft zo'n rotzooi. :o
Voor de Deltagangers onder ons:
Wij zijn onze reservering weer kwijt en krijgen een foutmelding als we inloggen bij Delta. Dat is vaker gebeurd de laatste tijd en iedere keer blijkt er later weer iets gewijzigd te zijn. We zijn zijn benieuwd wat er dit keer uit komt.
Ik kan ook niet inloggen, er staat dat ik het later moet proberen. Gaat om onze vlucht in april 2021.
Onze tickets zijn sinds half Mei ook verdwenen uit de Delta app. Waren tickets die ik van April had omgezet naar eind okt via BudgetAir. Bij navraag bij Delta bleek dat BudgetAir vergeten was hiervoor nieuwe tickets uit te geven. Blijkbaar verdwijnen ze dan weer uit het systeem. En helaas blijft het vanuit BudgetAir al 2 maanden oorverdovend stil.
Zowaar vandaag antwoord op mijn mail aan BudgetAir gehad. Zij zeggen dat Delta de vluchten(31 okt-19 Nov niet rechtstreeks)heeft geannuleerd en dat er restitutie is aangevraagd. Dit proces is volgens BudgetAir niet meer te stoppen. Ik vind het allemaal nogal raar hoor. Wie heeft er dan restitutie aangevraagd? En waarom zijn "mijn" vluchten nog steeds te boeken. En waarom zegt Delta iets heel anders? Zal er wel nooit antwoord op krijgen want communicatie met BudgetAir is drama zoals bekend.
Zowaar vandaag antwoord op mijn mail van BudgetAir gehad. Zij zeggen dat Delta de vluchten(31 okt-19 Nov niet rechtstreeks)heeft geannuleerd en dat er restitutie is aangevraagd. Dit proces is volgens BudgetAir niet meer te stoppen. Ik vind het allemaal nogal raar hoor. Wie heeft er dan restitutie aangevraagd? En waarom zijn "mijn" vluchten nog steeds te boeken. En waarom zegt Delta iets heel anders? Zal er wel nooit antwoord op krijgen want communicatie met BudgetAir is drama zoals bekend.
Dit vind ik heel gek. Onze directe vlucht AMS-TPA werd gecanceld en is toen omgeboekt naar een indirecte vlucht die nog steeds op confirmed staat.
Het is natuurlijk ook heel gek. Ik denk dat BudgetAir een fout gemaakt heeft zoals Delta ook zei en dat ze dat niet willen toegeven. Dus dan zeggen ze maar dat Delta de vluchten heeft geannuleerd!
Wat een gepruts bij Delta Airlines. Na annulering van onze rechtstreekse vlucht AMS-TPA was deze voor eind september omgeboekt naar een overstapvlucht via JFK. Van de week bericht gekregen dat de vlucht van JFK naar TPA was geannuleerd, waarna we (gelukkig) kosteloos konden omboeken naar een vlucht in 2021 omdat we toch al van plan waren om niet te gaan. Na een telefoontje met een Engelssprekende dame van Delta werd de vlucht omgeboekt naar een rechtstreekse vlucht in juni 2021. De dame zei dat ze nog geen stoelen op deze vluchten kon vastzetten omdat het type vliegtuig nog niet bekend was. Nu hebben wij economy comfort stoelen op beide vluchten dus wilden wel zeker zijn van een goede plek. Toen alles was omgeboekt ging ik toch maar eens kijken op de site van Delta en toen bleek dat er gewoon stoelen geboekt konden worden, ook in de comfort klasse. Sterker nog, er waren al een aantal stoelen geboekt! Uiteindelijk gisteren het NL nummer van Delta gebeld en een andere mevrouw aan de telefoon gekregen. Die was duidelijk niet happy met het rommeltje was haar collega er van gemaakt had en heeft veel moeite moeten doen om alles weer goed te zetten in het systeem. Eind goed al goed, tickets geboekt en stoelen gereserveerd. Appartement vastgezet voor volgend jaar en gauw deze ellende van dit jaar achter ons laten!
Moest je lang wachten bij Delta voordat je iemand aan de lijn had? Ik heb vorige week nog een poging gewaagd en na 20 min in de wacht opgehangen. Het is ook irritant dat je niet te horen krijgt hoeveel wachtenden er nog voor je zijn.
Bij mij duurde het een half uur in de wachtrij terwijl ik om klokslag 08.00 uur aan de telefoon hing, heb gebeld met het NL nummer van Delta 020-7219128 en mijn skymiles nummer ingevoerd. In ieder geval beter dan het nummer van de KLM waar je een bandje krijgt dat de wachttijd meer dan 30 minuten is en dat ze je verzoeken op een later tijdstip terug te bellen waarna de verbinding wordt verbroken.
Omboeking number four......... net gezien op de app dat de rechtstreekse vlucht AMS-TPA voor 5 juni volgend jaar al weer gecancelled was...... Is nu omgeboekt naar vlucht met overstap AMS-ATL-TPA en terug TPA-DTW-AMS. We hopen er maar weer het beste van. Kennelijk zijn nu alle rechtstreekse vluchten op dit traject tot nader order gecancelled.
Omboeking number four......... net gezien op de app dat de rechtstreekse vlucht AMS-TPA voor 5 juni volgend jaar al weer gecancelled was...... Is nu omgeboekt naar vlucht met overstap AMS-ATL-TPA en terug TPA-DTW-AMS. We hopen er maar weer het beste van. Kennelijk zijn nu alle rechtstreekse vluchten op dit traject tot nader order gecancelled.
Leo, ik krijg ook omboeking na omboeking. Direct bij KLM geboekt.
Af en toe grappig. Bijvoorbeeld sta ik nu op een overstap in Detroit met slechts vijftien minuten overstaptijd.
Maar aangezien ik verwacht dat 5 oktober toch niet doorgaat wacht ik het maar rustig af.
Ik kan per direct de vlucht kosteloos annuleren of omboeken.
Is er hier ook iemand die bij Delta heeft geboekt en na zelf annuleren het geld terug heeft gekregen ipv de mogelijkheid om om te boeken tot 2022? Kun je überhaupt je geld terugkrijgen bij Delta?
Ja, ik had voor onze kinderen voor afgelopen zomer geboekt met Delta; vluchten zijn geannuleerd en geld is vrij snel teruggeboekt. Ik had via Facebook Messenger contact opgenomen, en toen was het vrij snel geregeld.
@mattrob: jij hebt zelf geannuleerd?
Nee, Delta had de vlucht geannuleerd, en daar kregen we geld voor terug. Mijn vrouw en ik zaten op andere vlucht met Delta, die hebben we zelf (4 uur van te voren) geannuleerd. Daar hebben we geen geld, maar ecredits voor terug gekregen.
Tickets geboekt voor 2021, 17-7 BRU-MCO comfort+ en retour 07-08 TPA-BRU.
wat bijzonder is dat op de heenweg comfort+ goedkoper is dan main en op de terugweg Delta One maar 75 euro extra kost ten opzichte van comfort+.
overigens e credits gebruikt van dit jaar geannuleerde vluchten, voor Brussel gekozen omdat dit veel goedkoper is dan vanaf Amsterdam.
helaas wordt er voorlopig niet meer rechtstreeks gevlogen.
ronenivonne
04-10-20, 12:08
Krijg je een voucher of geld terug als de travelban nog niet is opgeheven? Zou zomaar kunnen namelijk.
Krijg je een voucher of geld terug als de travelban nog niet is opgeheven? Zou zomaar kunnen namelijk.
We are broadly waiving change fees for travel impacted by coronavirus, including any flights purchased before April 17, 2020, departing March 2020 through March 2021 and all tickets purchased March 1 through December 31, 2020.
If your travel is eligible for a waiver, you can move your travel dates and even select a new destination. Your unused ticket will be applied toward your new flight, and in some instances a fare difference will apply. If the new fare is lower, you will receive an eCredit for the difference. If the new fare is higher, the difference will be collected. The fare difference will be waived for changes to existing travel March through September 2020 if originally purchased before April 17th and traveling to the same destination before September 30, 2020.
Delta vliegt wel dagelijks naar Detroit maar wij nederlanders mogen niet mee. Annuleert Delta deze vluchten voor ons of moeten wij dit zelf doen? De vlucht voor 25-10 staat namelijk gewoon nog in Mytrips!
Ben bang dat die vlucht niet geannuleerd gaat worden voor je. Hij gaat namelijk gewoon, dus waarom zouden ze annuleren. Je zou tot een dag van te voren kunnen wachten, dat heb ik ook gedaan met onze vlucht afgelopen zomer naar Atlanta; die vloog ook gewoon. Ik begreep wel van Delta, toen ik ze aan de lijn had, dat zij ook ecredits zullen geven als je uiteindelijk niet meegaat (zonder zelf te annuleren dus). Maar goed, misschien voor de zekerheid die gok niet nemen en dag van te voren zelf annuleren. Het is niet anders ...
Uiteindelijk besloten om zelf maar te annuleren. In overleg met Delta medewerkster gekozen voor een refund request. Volgens haar zou dit een week of vijf kunnen duren. We wachten af.
Wat een grapjassen bij Delta, wij voorzien dat onze vakantie in juni geen doorgang zal vinden, dus besloten om het er in november maar op te wagen. Gebeld om om te boeken naar november. Zelfde route, zelfde klasse comfort+, of we dan wel even 873 euro bij willen betalen. Nou dacht het niet. Ik wacht wel tot de travelban in maart verlengd wordt voor ik weer een poging doe om om te boeken.