PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Mike: Orlando - Westkust - Key West - Miami



MichelAngelo66
23-10-08, 23:06
We hebben de stoute schoenen aangetrokken en willen in juli volgend jaar naar het zonnige Florida. Eindelijk, vijf jaar geleden hadden we alles al geboekt, maar kwam er iets tussen.

We hebben 2 kids. Op moment van vertek zijn ze 4,5 en bijna 13. We willen daarom wel wat parken aandoen, maar ook wat rust inbouwen. We hebben het volgende idee:

1/7-09 Aankomst Orlando, verblijf Marriott Village (Springhill of Fairfield)
2/7-09 Bezoek Daytona Beach en racetrack
3/7-09 Magic Kingdom
4/7-09 Animal Kingdom
5/7-09 Epcot
6/7-09 rustdag met wat shoppen en zwemmen
7/7-09 Kennedy Space Centre bezoek
8/7-09 Seaworld
9/7-09 Disney Hollwood Studios
10/7-09 Vertrek naar Clearwater beach, verblijf Sheraton Sand Key
11/7-09 Naar baseball game Tampa Bay Rays vs. Oakland Athletics
12/7-09 stranddagje
13/7-09 Vertrek naar Sarasota, verblijf Helmsey Sand Castle
14/7-09 Vertek Fort Meyers, verblijf ???
15/7-09 bezoekje Sanibel Island
16/7-09 Vertrek naar Naples, verblijf Trianon Old
17/7-09 Vertrek naar Key West, verblijf Southern Most
18/7-09 stranddagje
19/7-09 Vertrek naar Miami, verblijf The Palms
20/7-09 shoppen en verkennen
21/7-09 idem en strand
22/7-09 Vertrek naar Amsterdam

Ik heb nog niets geboekt, heb nog wel even tijd. Maar ik hoor graag jullie mening. Jullie adviezen over de mogelijkheden en onmogelijkheden. Zijn de hotels goed of hebben jullie betere/goedkopere alternatieven.
Zouden jullie nog ergens een dagje extra pakken of juist minder. Of zelfs iets overslaan om ergens anders meer te kijken?

Alvast bedankt voor het schieten!
gr.Mike

Teleton
26-10-08, 04:17
.... maar ook wat rust inbouwen.

Oeps, waar zit de rust in de eerste 10 dagen? Gelijk na aankomst naar Daytona? Hoe lang duurt de reis voor jullie? Jullie bezoeken daarna drie parken direct na elkaar, gaan een dagje shoppen (of dat niet vermoeiend is) of zwemmen en dan weer drie dagen naar parken.......Vergeet niet dat de weersomstandigheden in die tijd verre van ideaal zijn.

Misschien moet je eerst wat reisverslagen lezen? In willekeurige volgorde Mattrob, Dr. Phlox of Michael66 schrijven bijvoorbeeld heel leuk over het reizen met kids. En er zijn veel meer voorbeelden.

En waarom in een hotel in Orlando? Denk eens aan een villa, townhouse of condo. Bedenk ook wat de lol voor 2 kids is om heen en weer naar Key West te tuffen.......

Onmogelijk? Ben je mal.... In Florida is niets onmogelijk maar onthoud wel: Florida's too much;-)! Succes met de voorbereidingen.

HenkR
03-11-08, 20:13
Mike,
Ik zie niet waar de rust in je schema zit.
Je wil natuurlijk in die dagen alles doen. Ook zie een aantal keren een hotel voor 1 nacht. Ook dat lijkt mij niet ideaal met kinderen en dan ook nog met je koffers inpakken/uitpakken (althans eruit leven). Poeh

MichelAngelo66
03-11-08, 21:07
Teleton en HenkR, bedankt voor jullie reactie natuurlijk. Maar hoe kan ik dat dan beter indelen?

Wij willen sowieso de Disney parken bekijken. Is het dan beter om Daytona en Space Centre te laten varen? Zou ik wel jammer vinden eigenlijk. Ons idee is om bij het bezoeken van de parken 's middags naar het hotel te gaan. De kleinste een tukkie doen en de rest bij het zwembad hangen (daarom ook geen villa verder weg). Daarna 's avonds het park weer aandoen. En desnoods pakken we nog een stukje park op een andere dag. Die toegangskaarten zijn toch 7-10 dagen geldig?

Een paar parken aan het begin en een paar aan het einde van de vakantie lijkt me ook geen optie. Naast het toegangskaartjes probleem kost het reistijd van Miami naar Orlando.

De slaappplaatsen aan de westkust zijn inderdaad wel een vraag. Er zitten een paar (te) korte stops tussen. Maar welke plaats kan ik dan het best laten vallen? De rust is hier toch te vinden op die mooie stranden?

En Key West...... tja, het zal wel een stukkie rijden zijn, maar ik wil dat eigenlijk niet missen. In Florida zijn en dan niet naar de Key's? Nee, daar wil ik echt naar toe.

pascalbrouwers
03-11-08, 22:07
Teleton en HenkR, bedankt voor jullie reactie natuurlijk. Maar hoe kan ik dat dan beter indelen?

Wij willen sowieso de Disney parken bekijken. Is het dan beter om Daytona en Space Centre te laten varen? Nee niet doen, ga er gerust heen alleen in een andere volgorde. neem eerst en rustdag voordat je gaat reizen. Al is het maar een uur rijden , geloof me je bent moe van zo'n langer reis. plan je eerste dag vd vakantie met rust. zeker met een kleine van 4 jaar oud. ga bv zwemmen in typhoon lagoon. en in de namiddag shoppen, lekker relaxed.
Zou ik wel jammer vinden eigenlijk. Ons idee is om bij het bezoeken van de parken 's middags naar het hotel te gaan. De kleinste een tukkie doen en de rest bij het zwembad hangen (daarom ook geen villa verder weg) dit is altijd goed, dan heb je in disney area ook een prima hotel uitgekozen . Daarna 's avonds het park weer aandoen. En desnoods pakken we nog een stukje park op een andere dag. Die toegangskaarten zijn toch 7-10 dagen geldig?

Een paar parken aan het begin en een paar aan het einde van de vakantie lijkt me ook geen optie is een hele goede optie maar dan moet je wel terug vliegen via orlando. Naast het toegangskaartjes probleem kost het reistijd van Miami naar Orlando.

De slaappplaatsen aan de westkust zijn inderdaad wel een vraag. Er zitten een paar (te) korte stops tussen. Maar welke plaats kan ik dan het best laten vallen? De rust is hier toch te vinden op die mooie stranden?

En Key West...... tja, het zal wel een stukkie rijden zijn, maar ik wil dat eigenlijk niet missen, nee absoluut niet missen, maar ga wel minimaal 2 nachten erheen. het is te mooi om 1 nacht te blijven en tevens te ver rijden. In Florida zijn en dan niet naar de Key's? Nee, daar wil ik echt naar toe.


Tipje rij bv vanuit orlando naar clearwater beach = 2 uurtjes rijden.
rij bv vanuit orlando naar daytona = 1 uurtje rijden.
Dit is allemaal goed te doen vanuit 1 plaats.
Hoef je niet iedere keer naar een ander hotel, zorgt toch voor iets meer rust.
wil je dan naar het baseball gaan kijken, hoeft niet iedereen mee. Rij je effe op en neer.....
Kan de rest lekker in het hotel in orlando blijven.Marriott Village ligt naast een leuke shopping mall, ga jij naar baseball kijken, en vrouwtje lief je CC plunderen.

Succes met plannen........

Groet,
Pascal

Teleton
04-11-08, 03:11
Ons idee is om bij het bezoeken van de parken 's middags naar het hotel te gaan. De kleinste een tukkie doen en de rest bij het zwembad hangen (daarom ook geen villa verder weg). Die toegangskaarten zijn toch 7-10 dagen geldig?

En Key West...... tja, het zal wel een stukkie rijden zijn, maar ik wil dat eigenlijk niet missen. In Florida zijn en dan niet naar de Key's? Nee, daar wil ik echt naar toe.

In Amerika zijn en de Rocky Mountains missen? En de Grand Canyon? En Las Vegas? Mij maakt het natuurlijk verder niets uit, jij wilt naar Key West en je kunt het best zelf bepalen of je de kids daar een lol mee doet. Over de indeling heeft Pascal al een goeie tip gegegeven. Zelf zou ik ook tot 13/7 in Orlando blijven en daarna naar het zuiden afzakken.

De geldigheid van Disneytickets is 14 dagen na eerste dag gebruik van het ticket voor het aantal aangegeven dagen. Verder zou ik niet weten waarom een villa, townhouse of condo verder rijden is dan Marriot Village. Wij hebben daar verschillende keren gelogeerd maar vanwege de drukte naar de Premium Outlets en de kerk, is het complex helemaal niet zo gemakkelijk of snel bereikbaar. De Buena Vista entrance van WDW met zijn vele stoplichten en de drukte rond DTDisney is ook al geen weg om even lekker op te schieten. Verder grenst dit complex aan de I-4. Deze drukke weg zorgt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat voor veel kabaal. Wij zitten nu in een heel rustig, gloednieuw appartementencomplex, vlak achter de 192 en rijden via de Osceola Parkway binnen 10 minuten naar AK, het park dat hiervandaan het verst weg is. Kosten zijn, afhankelijk van periode, min of meer gelijk aan kosten hotel. Ook de 'oudere' wijken aan de westkant van de 192 zoals Lindfields, hebben een prima snelle verbinding naar Disney.

'k zou er nog eens goed over nadenken, misschien is het toch wel handig om een wasmachine, een droger, een koelkast, een oven, een magnetron, een vaatwasmachine, twee badkamers, twee toiletten, een eigenslaapkamer voor de kids, een geruisloze airco, een parkeerplaats voor de deur, een communitypool waar vrijwel nooit iemand anders in is, een internetverbinding en een balkonnetje te hebben. Je bed mag je zelf opmaken, da's waar\\:D/.

lisje
08-11-08, 15:29
Mijn man en ik zijn deze zomer voor het eerst naar Florida geweest en wij hadden ook zo'n druk schema. Eigenlijk was ons schema nog drukker, wij waren amper 3 dagen in Orlando en voor de rest hadden wij elke nacht een ander hotel. Vorig jaar hebben wij de West-kust rondgetoerd. Ik was beide keren blij dat onze dochter niet mee was. Zij is deze zomer 3 jaar geworden. Ik weet wel dat het voor veel mensen geen optie is om kinderen bij oma zo lang te laten, moet ieder voor zich uitmaken, maar als je ze meeneemt moet je er wel rekening mee houden dat sommige dingen die je echt wel wilt zien, niet gaan kunnen.
Voor ons meisje geboren was, hebben wij dikwijls gezegd,; "zelfs met kinderen blijven we onze "reisstijl" aanhouden (veel rondreizen dus)" nu moet ik zeggen dat die gedachte toch wel sterk verandert is. In februari gaat zij voor de eerste maal mee en wij hebben nu gekozen om op 1 plaats te blijven. Wij gaan voor 1 weekje en onze eerste dag is een rustdag (zwembad en nm shoppen (wat voor ons echte ontspanning is))In Juli gaan wij dan terug, dit keer voor 5 weken en wij verblijven overal 1 week.
Wat Key west betreft; ik zou, zoals *pascalbrouwers* zegt, ook voor min 2 nachten gaan. wij zijn 1 nachtje geweest. Dit was echt zéér kort, en het moet gezegd, met kinderen bij , ben je niet zo snel als zonder. Ik weet niet of we evenveel zouden gezien hebben met ons Heyke erbij. Weet bijna zeker van niet. En als je zegt dat je niet naar Florida kan zonder de Keys te zien dan wil je ze toch zeker wel goed bezoeken en zoveel mogelijk kunnen genieten.
Helaas kan ik je geen tips geven hoe je het het beste kan doen, dat laat ik liever aan de kenners onder ons over. Zoals reeds gezegd, er zijn hier een paar mensen die ervaring hebben met "Florida met de kids".
Nog veel succes en een heel leuke vakantie gewenst!!

grtz

MichelAngelo66
13-11-08, 10:50
@lisje: Bedankt voor alle reacties. Heel leerzaam en we gaan dat zeker meenemen in onze verdere planning.
Inderdaad is thuis laten geen optie. Onze dochter ging al met zes maanden mee naar Mexico. Weliswaar geen rondrit, maar een resort. Maar wel wat tripjes gedaan. Dus we passen wel wat aan, dat is natuurlijk geen probleem.
Key West willen we sowieso wat langer aandoen. Staat in onze 1ste planning al 2 nachten, maar misschien is een extra nacht wel handig.
Verder zijn de stops aan de westkust inderdaad een beetje teveel. Goed plan om vanuit Orlando naar het baseball in Tampa te gaan. Eén stop aan de westkust is denk ik het beste dan, maar waar? Naples? Fort Meyers? Sarasota?

Voorlopig lijkt dit me wel wat. Kenners?....

wo. 1/7 aankomst Orlando
do. 2/7 rustdag met zwemmen en wat verkennen
vr. 3/7 Magic Kingdom
za. 4/7 Hollywood Studios
zo. 5/7 rust met zwemmen en shoppen (of zijn de mall's op zondag dicht?)
ma. 6/7 Kennedy Space Centre
di. 7/7 Sea World
wo. 8/7 zwemmen, shoppen en baseball Tampa Bay Rays
do. 9/7 Epcot
vr. 10/7 Animal Kingdom
za. 11/7 Daytona Beach
zo. 12/7 vertrek naar Naples
ma. 13/7 strand
di. 14/7 strand en bezoek Sanibel Island
wo. 15/7 vertrek naar Key Largo via Everglades (onderweg airboat)
do. 16/7 vertrek naar Key West
vr. 17/7 strand, zwembad
za. 18/7 strand, zwembad
zo. 19/7 vertrek naar Miami
ma. 20/7 Miami strand, shoppen
di. 21/7 idem
wo. 22/7 vertrek naar Amsterdam

HenkR
13-11-08, 21:03
Het ziet er inderdaad wat rustiger uit qua hotel verplaatsingen.
Waar aan de Westkust je het beste een hotel kunt nemen moet je eens in de reisverslagen enz zoeken.
Het blijft nog een aardige afstand incl stop in de Everglades om KeyWest te bereiken. Net zoals terug van Key West via een dolfijnen show/zwemmen naar Miami.
Misschien een tussen stop met extra hotel halverwege de Keys op de heen weg. Kun je vandaaruit de dolfijnen doen voordat je naar KeyWest gaat. Van KeyWest dan direct door naar Miami. (1 dag minder KeyWest of Miami).

pascalbrouwers
14-11-08, 01:25
Dit is nu een goed schema, kan zo met je ruilen :wink:

Ik met wel henkr gelijk geven, tochtje van Sanibel naar Key West is wel heel erg lang.

Overweeg om te overnachten ergens in de everglades.
In de buurt van Homestead of florida city, of rij door tot en bv key largo.
Geniet die dag vd natuur, bezoek een alligatorfarm, ga op een propellerbootje.

Ga ervan uit als je naar key west rijdt dat niet opschiet, dus beter en onderbreking.

De malls zijn overigens op zondag open, ze gaan wel vroeger dicht.

Pascal

MichelAngelo66
16-11-08, 18:38
Het ziet er inderdaad wat rustiger uit qua hotel verplaatsingen.
Waar aan de Westkust je het beste een hotel kunt nemen moet je eens in de reisverslagen enz zoeken.
Het blijft nog een aardige afstand incl stop in de Everglades om KeyWest te bereiken. Net zoals terug van Key West via een dolfijnen show/zwemmen naar Miami.
Misschien een tussen stop met extra hotel halverwege de Keys op de heen weg. Kun je vandaaruit de dolfijnen doen voordat je naar KeyWest gaat. Van KeyWest dan direct door naar Miami. (1 dag minder KeyWest of Miami).

Ja, dat is wel een mooie tip. zit dan te denken aan een extra stop in Duck Key. Daar schijnt een resort te zijn waar je ook met dolfijnen kan zwemmen e.d. Een dagje korter in Miami lijkt me geen probleem.

Toch nog een vraagje omdat ik verschillende berichten hier op het Forum vind over de Keys (Teleton heeft me doen nadenken):
Naples zal de stop aan de westkust zijn, maar is bijv. Clearwaterbeach of een ander stop aan de westkust te prefereren boven Key West qua entourage of stranden? KW heeft natuurlijk het "op het meest zuidelijke puntje van VS geweest" verhaal, maar weegt dat op tegen de reisafstand?

Susie One
16-11-08, 20:56
Clearwater Beach heeft een mooi strand en je kan op de pier een prachige zons ondergang zien.

Key West is super. Van af het eerste moment hebben wij erg genoten. Wij zijn vanuit Naples naar Key West gereden. Deze autorit was ff te veel van het goede. Ik zou toch overwegen een stop te maken (wat je zelf al aangeeft) en de volgende dag doorrijden naar Key West.

Clearwater Beach en Key West wilden wij voor geen goud willen missen. Helaas hebben wij ivm tijdsfactor alleen een overnachting gedaan in Naples.


Groetjes,
Susie One

HenkR
18-11-08, 23:47
Als je er toch bent en in 1 keer veel Florida wilt doen moet je KeyWest mee pakken. In je schema past het. Het is niet het strand, maar wel:
1. Zuidelijkste puntje met op 1 foto 2 oceanen en vanaf 1 punt en zon's opgang en ondergang
2. De sfeer
3. De "show" die er rond schemer/avond langs de waterkant wordt uitgevoerd door diverse personages

MichelAngelo66
19-11-08, 12:26
Kleine update in laatste schema doorgevoerd. Ik ben overtuigd; Key West moesten we dan toch maar niet overslaan, maar wel met een tussenstop.

Vanuit Naples eerst maar eens naar Key Largo en daar een hotel zoeken.
Daarvandaan naar Key West de volgende dag.
Miami bezoek één dag ingekort.

Het hotel in Orlando wil ik vanuit hier boeken (lijkt me wel prettig om daar niet eerst te moeten zoeken) en de rest daar onderweg. Er zijn met ANWB kaart of voordeel coupons nogal wat kortingen te verkrijgen als ik het goed begrijp. Is dat juist en vooral... is het verstandig om daar maar te kijken of er nog wat is?
Als ik nu zou boeken dan denk ik aan de volgende hotels:
Orlando - Marriott Village of Holiday Inn (ik wil een goed zwembad bij het hotel hebben), Naples - Trianon, Key Largo - ?, Key West - Southernmost of The Inn, Miami - BW Atlanti

gr.Mike

van der Steen
19-11-08, 17:10
Ey Michelangelo,

Ik heb bijna dezelfde reis als jou geboekt. Zie Reisschema van der Steen.
Ik twijfel alleen nog aan welke hotels we moeten nemen. Moet niet te duur zijn, het zijn maar overnachtingen voor 1 nacht namelijk (langs de westkust dan) en in Miami 3 nachten.
Wij hebben trouwens een huis gehuurd (uiteraard met zwembad) in Orlando. Is denk ik wel het makkelijkst. Ook niet duur overigens.

Succes verder met je reis. Ik hou het zeker bij.

Ed

pascalbrouwers
19-11-08, 20:29
het mooiste zwembad in key west heeft hotel THE INN AT KEY WEST.

Kijk voor foto's in ons reisverslag van vorig jaar.

Pascal

corrus
19-11-08, 20:51
het mooiste zwembad in key west heeft hotel THE INN AT KEY WEST.Alleen is deze niet meer zo voordelig als vorig jaar... :mrgreen:

MichelAngelo66
12-03-09, 11:40
Inmiddels is de vlucht geboekt. Een dag eerder i.v.m. de prijs.

Omdat we een mooie deal konden krijgen via een Engelse eigenaar zitten we niet in een hotel in Orlando. Een mooi Townhouse met drie badkamers op een mooi resort met een enorm zwembad leek ons ook wel wat.

Er komt een tussenstop van Naples naar Key West. Alleen ik weet nog niet of dat Key Largo of Islamorada wordt. Morada Bay Cafe op Islamorada schijnt heel leuk te zijn en we willen met dolfijnen zwemmen. We dachten aan Theater of the Sea. Is dat wat?


30/06 A'dam - Orlando via Houston met Continental Airlines
01/07 rust, verkennen, shoppen, zwemmen in resort
02/07 Hollywood Studio's
03/07 Magic Kingdom
04/07 rust, zwemmen en daarna feest i.v.m. 4th of July
05/07 Epcot
06/07 Kennedy Space Centre
07/07 rust, shoppen, zwemmen
08/07 Seaworld
09/07 Daytona Beach met bezoek racetrack
10/07 Animal Kingdom
11/07 Orlando - Naples
12/07 strand, haaien vangen :)
13/07 bezoek Sanibel Island
14/07 Naples - Key Largo of Islamorada via Everglades en Shark Valley
15/07 zwemmen met dolfijnen, wij dachten aan Theater of the Sea
16/07 Key Largo of Islamorada - Key West
17/07 genieten :)
18/07 Key West - Miami
19/07 South beach meemaken, Art Deco, tourtje
20/07 shoppen of als het geld op is dan zien we wel
21/07 Miami - A'dam via Newark weer met Continental
22/07 's ochtends aankomst Schiphol


We moeten alleen de hotels in Naples, Key Largo / Islamorada, Key West en Miami nog boeken. In Naples waarschijnlijk Inn on Fifth en Key West waarschijnlijk Southern Most. De andere weten we nog niet.
Hebben jullie daar nog een goed idee over?