PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Milla: een week Miami, 2008



Milla
23-10-08, 05:59
Een week Miami.

Donderdag 16 oktober vlogen wij, mijn vriend, broertje, zusje en ik, met Martinair naar Miami.

Na een paar zware maanden, waar bij we eerst in Maart te horen kregen dat onze oma niet lang meer te leven had, overleed ze uiteindelijk op 28 juli. Niet lang daarna, begin september, verloren we onze andere oma. Voor mij, de grootste klap dit jaar, was 28 juli, het moment dat ik bijna naar huis wou gaan, en mijn moeder hoor zeggen: Ze beweegt niet meer, ze voelt zo koud. Mijn oma was overleden, terwijl ik haar nog geen 10 minuten daarvoor nog over haar voorhoofd geaaid had, en ik dacht dat ze lag te slapen. We waren dan ook blij om de herfstvakantie lekker weg te gaan. Vakantie, daar waren wij wel aan toe na zo’n rotzomer.

Een week Miami, ik was niet echt van plan om hierover een verlsag te maken voor het forum, maar we hebben zoveel meegemaakt deze week, wat ik echt met jullie moet delen!

Eindelijk vertrokken we dan. Met z’n 4-tjes voor het eerst naar Amerika. Zon, Zee & Strand, lekker luieren en veeeel shoppen daar gingen we voor! Na veel slechte verhalen over Martinair gelezen te hebben, hoopten we dat ons al die ellende niet zou overkomen. We vertrokken om 13.40 uur, nahja…20 minuten later vanwege slecht weer, maar goed, beter 20 minuten dan 3/4/5 of 6 uur, of zelfs nog later…of…het ergste…een dag later pas vertrekken! De service bij Martinair vonden wij goed. De stewardessen waren vriendelijk, het eten, tot onze verbazing, was best lekker, en we konden goede films kijken. Ik keek meteen Sex and the City The Movie, en daarna nog een stukje van 27 dresses gekeken. 9uurtjes en 30 minuten gingen voor ons gevoel best snel om. Toen we eindelijk in Miami waren, moesten we eerst allemaal naar de wc. Toen ik naar binnen liep was ik verbaasd! Hoezo kon ik bijna iedereen zien zitten op de pot? En hoezo kon ik zien hoe een vrouw haar broek optrok? De deuren hingen zo hoog! Zal wel amerikaans zijn ofzo dacht ik. Vanwege de airco voelde ik niet hoe warm het werkelijk was. Ik had het eigenlijk best koud, maar deed mijn vest toch maar niet aan. Ik weet nog wel dat toen ik in 2004 in Jakarta was, mijn vest aan had, met spijkerbroek, All Stars, en sportsokken aan ook nog. Toen ik naar buiten liep kreeg ik een klap in mijn gezicht! What thaaa hellll!!! Niemand van mijn familie die ook niet ff zegt dat een vest en spijkerbroek te warm is. Iedereen keek ons (Ja, ik was niet de enige mafkees, mijn neefje en nichtjes liepen er ook zo bij) aan alsof we gek waren. Waren we dus ook hahaha. Dussss..in Miami dacht ik…laat ik maar lekker blijven rondlopen in mn T-shirtje. Ik had al gelezen op het forum dat je dus eerst door een paspoort controle moet voordat je je koffers kan halen. Omdat ik de oudste zus was, en we dezelfde achternaam dragen, mochten mijn broertje, zusje en ik dus in een andere rij. Mijn vriend bleef staan in de rij waar wij eerder ook stonden, op een gegeven moment mochten wij naar beneden om onze koffers te halen, en ik hoopte maar dat ik mijn vriend niet hoefde te zoeken. Nadat wij onze koffers hadden gepakt, kwam mijn vriend ook aangelopen. Gelukkig! Het is goed gegaan! Toen we naar buiten liepen was het net alsof ik weer in Jakarta was. Wat een hitte! My Godddd……

Meteen hoorde ik de andere 3 zeggen: Waar moeten we heen? Moeten we lopen naar Alamo? Moeten we een taxi nemen? Ik moest lachen, en zei: Er komt zo een shuttle bus, dus relax!! Na 5 minuten nog geen Alamo busje, en meteen begonnen ze weer: Komt ie wel? Moeten we niet zelf naar een plek waar die busjes staan ofzo? Ik moest weer lachen, en zei: Hij komt zo langs joh! Heb geduld mensen…heb geduld. Jah hoe weet je nou dat die bus komt? Nou gewoon omdat ik altijd op het Florida Forum lees, als jij slim was had jij dat ook gedaan! Mijn vriend was stil en zei meteen, okeeej je zal wel gelijk hebben. En ja hoor…nog geen 10 seconden later zie ik in de verte het blauwe Alamo busje aan komen rijden. Toen we daar eindelijk waren, en mijn vriend aan de beurt was, leip ik snel naar hem toe om te zeggen dat hij goed moest lezen voordat hij overal zijn handtekening onder zetten. Hoezo? Jah, dat heb ik ook gelezen op het forum, gewoon doen! Nadat alles klaar was en we eindelijk in de auto zaten, gingen we op weg naar ons hotel. Four Points by Sheraton. Toen we daar aankwamen werden we vriendelijk verwelkomt door een man van de Valet parking. Onze koffers werden netjes naar boven gebracht, wij deden ff andere kleren aan, en gingen meteen door naar de Burger King. Aan de overkant zat Domino’s Pizza, dus we konden niet kiezen, uiteindelijk toch maar naar Burger King gegaan. Eenmaal binnen, kwamen we erachter dat er nog meer Nederlanders waren. 2 jongens die een paar tafeltjes verder zaten waren volgens mij zo zat als wat, ook de andere Nederlanders merkten dit op, ik hoorde een vrouw zeggen: Die is zeker onder invloed. Dus blijf je naar ze kijken, en hoppaaaa…1 van hun viel van zijn stoel. We moesten meteen lachen, maar om narigheid met dronken jongens te voorkomen zijn we naar buiten gegaan, en hebben op de parkeerplaats staan lachen. Wat een idioten!

De volgende dag waren we echt onnozel vroeg wakker. 05.45 uur!! Ik had wel eens gelezen op het forum hierover, maar aangezien ik een dikke slaapkop ben, dacht ik dat mij dat ckerrrrr niet zou overkomen. WEL DUS! Tegen 09.30 uur gingen we richting IHOP. Ik had in het verslag van Orangedevil een foto gezien van lekkere pancake’s met aardbeien en banaan. Die hadden mijn zusje en ik ook genomen. Het was echt ontzetten lekker, maar veel te veel voor ons, en dan met name voor mijn zusje. We konden het niet op, maar gelukkig hebben we 2 vreetzakken bij ons die de rest op aten. Na IHOP gingen we richting de Walmart. Chips, drinken, broodjes…alles ging mee. Gelijk ff van die grote rode bekers voor mijn oom meegenomen. Die was al eerder naar Miami geweest, en vroeg ons of we dit voor hem wilden meenemen. Ofcourse! Al met al waren we een uur in de Walmart, en heb ik ook nog even de Amerikaanse ELLE en Vogue meegenomen. Magazines zijn een verslaving van me namelijk. Terug in het hotel met al onze tasjes, (Jeeezzz wat overdreven, 1 plastic tasje voor 1 tijdschrift!) gingen we maar naar het strand. We zagen dat je kon jet skieen, dus dat gingen we doen! 80 dollar voor een half uur. Geen geld vonden wij, vorig jaar in Spanje moest je 50 euro voor 15 minuten betalen namelijk. Uit eindelijk zijn we nog een uur geweest ook nog. Ik had het nog nooit eerder gedaan, en werd dan ook meteen weer terug geroepen door de man die de jet ski verhuurt. Ik moest eerst het zogenaamde “ haven” uit varen, voorbij 4 van die roze ballen in het water, en dan mocht ik keihard gaan sjeesen. Ik ging dus al hard voordat ik nog de 3e bal voorbij was. De man begon meteen boos over advocaten en politie als ik iemand in het water had “aangereden” . Oke, opnieuw. Ik eerst al die ballen voorbij, en toen maar ver de zee in. Geen mens te bekennen, dus eindelijk keihard heen en weer met dat monster. Geweldig!! Mijn zusje achterop gilde maar HARDERRR HARDERR!!! Verder de zee in!! Na het strand gingen we wat eten bij Tony Roma’s. Heeeerlijk die spare-ribs!! Toen weer terug naar het hotel en lekker chillen in de jacuzzi.

Morgen de Miami City Tour….
Die zal ik schrijven/typen als ik vrijdag thuis kom. Het is hier nu 23.00 uur. Morgenavond vertrekken we naar huis, dus ga ik maar slapen.

Hoop dat jullie het leuk vinden om dit te lezen, Have Fun!

Milla
25-10-08, 01:44
We zijn weer thuis. Vanmorgen om 09.30 geland op Schiphol. Meteen tosti's gegeten op Schiphol, mennn wat is de kaas hier lekker!! Miami was echt te gek maar we zijn ook wel weer blij om thuis te zijn. Nu die bende hier weg werken....pfffff.

Zaterdag 18 oktober gingen we de Miami City & Boat Tour doen. 7 uur ging het duren.
We werden sochtends om 09.30 netjes opgehaald door het busje. Nadat we iedereen opgehaald hadden, gingen we op weg naar de boot. We waren al wat laat, omdat onze bus driver om moest rijden vanwege een hardloop iets voor Pink Ribbon volgens mij. Toen we eindelijk op de boot waren, was het dan ook erg druk en hadden wij geen goede plaatsen om te zitten. Zijn dus maar ergens gaan staan waar we wel alles goed konden zien. Het was echt ontzettend leuk en mooi om zo alles van Miami te zien. De huizen, ahum, villa's bedoel ik...van grote sterren bekijken is altijd leuk, maar als je zo dichtbij bent is het nog leuker!

http://94.100.113.162/385400001-385450000/385443001-385443100/385443054_5_TBKN.jpeg

Volgens mij zijn de foto's te groot, heb ze maar van mn hyves gejat, als het niet goed is hoor ik het wel.

Na de boot tour zijn we ff gaan winkelen bij Bayside Marketplace. We hadden honger en gingen wat broodjes bestellen. Terwijl mijn vriend en broertje stokbroodjes grilled cheese bestelden, ging ik een smoothie halen bij Enerjuicer. Dat was de eerste Captain Mango smoothie die week, en ckerrrr niet de laatste! Damn, wat lekker zeg! Ondertussen stonden de jongens nog steeds te wachten op onze broodjes. We moesten 13.30 ongeveer terug zijn, en zo laat was het al bijna. Het duurde maar en duurde maar, en toen was het 13.30! Ik ging snel kijken of de bus er al stond, maar die stond er nog niet. Sommige mensen die de tour ook deden stonden wel al te wachten. Ik liep snel terug naar de rest, en de broodjes waren nog niet klaar! What thaa ffff...opschieten joh!! De vrouw die bezig was met onze broodjes ging ook nog doodleuk staan telefoneren, en de andere medewerkster ging ff met haar vlecht bezig! Mijn vriend vroeg of het bijna klaar was want onze tourbus kon er elk moment zijn. Ohh I'm sorry sweety! zei ze, pakte de broodjes in en klaar. Was dat alles? Moesten we hier zolang op wachten?! My God!! Hoezo onnozel? Mijn broertje pakte de zak met broodjes aan en zei: About time, slimme sjaak. De vrouw zei: What?? Waarop mijn broertje geirriteerd antwoorde: Of je worst lust. De vrouw begon te lachen en snapte er niks van. Maar beter ook!

Ondertussen stond de bus er nog steeds niet, het was al 13.40. We waren toch niet te laat?? Nope..iedereen stond te wachten. tegen 14.00 kwam de bus pas aanrijden. Ik riep mn broertje en zusje die aan het kijken waren in de Guess winkel, toen ze eruit liepen zei mn broertje weer: " About fucking time! Er staat in dat forumulier dat we optijd moeten zijn anders rijden ze gewoon weg, en komen ze zelf dik half uur te laat! Wat een sjaaaks jonge" Het is warm, en de jongen heeft al zo weinig geduld hahaha. Word nog leuk deze middag! We gingen verder en kwamen werkelijk overal in Miami. Mijn camera bleek het ineens niet meer te doen, low battery. Shitttt...hoe kan dat nou??? Ik baalde als een stekker en maakte de rest van de dag maar foto's met mn iPhone. Toen we ondertussen bijna op het eind waren, gingen we langs een Fresh Market. We stonden te wachten tot iemand ons ging helpen. Maar het duurde weer lang. Op een gegeven moment hoorden we een man roepen...45? 46? 47? Ik keek mijn vriend aan en vroeg: Waarom telt hij? Mijn vriend weer: Weet ik veel, misschien niks te doen ofzo. Toen kwam een vrouw bij ons en vroeg of we al geholpen waren en wat ons nummer was...wat bleek...we moesten een nummer trekken!! Waaaaat dom van ons! Het ding stond ook nog achter ons! We voelden ons echt van die domme toeristen, voor het eerst in Amerika. Eenmaal klaar gingen we richting de kassa. Mijn broertje voorop ging aan de linkerkant van de kassa staan. Een vrouw die bij de kassa stond keek hem vreemd aan. Toen kwam een medewerker, en keek hem nog vreemder aan. Wat bleek...hij stond aan de vekeerde kant van de kassa. Weeeeer zo'n domme actie van ons! De vrouw die aan het afrekenen was moest hard lachen, haar man was de boodschappen aan de linker kant van de kassa, dus naast de medewerker, aan het inpakken. Dus mijn broertje dacht...ow ik ga naast de man staan. Wij lagen weer in een deuk, om weeeer een domme actie van ons. De tour ging verder en wij begonnen ons te vervelen. We waren moe, en dit gedeelte van de tour, Coral Gables, Venetian Pool etc..vonden wij saai. Venetian Pool waren ze mee bezig, dus voor ons was er weinig te zien. De tourguide bleef maar praten en grapjes maken, maar wij vonden het niet zo grappig meer. Nederlanders die achter ons zaten vonden het ook saai worden. Gelukkig, we zijn niet de enigen. Ik was wel blij dat we de tour hadden gedaan, want we kunnen wel zeggen dat we echt alles in Miami hebben gezien!

Eenmaal terug bij het hotel, het was ondertussen al 18.00 uur, lieten we onze auto voorrijden, en gingen naar Aventura Mall. Van mijn oom hoorde ik al dat daar een mooie food court zat, dus we gingen daar wel ff iets eten. Toen we aan kwamen rijden werd ik al helemaal hyper. BLOOMINGDALES! MACEY'S!! Ja jaa...de shopaholic in mij kwam meteen naar boven. Nadat we de auto geparkeerd hadden, liepen we naar binnen. 3e verdieping. Kwamen meteen langs Johnny Rockets. Mijn vriend heet Johnny, en wou meteen een foto van hem voor het restaurant. Oke, wat jij wil! Met de roltrap naar beneden, en meteen een Frapp gehaald bij Starbucks. Daar kreeg ik spijt van...want toen we nog een roltrap naar beneden gingen, zag ik Enerjuicer! Ik ging een Captain Mango halen, en liep dus met 2 bekertjes drinken. Het was ontzettend koud binnen door die airco en door mijn 2 ijskoude bekertjes kreeg ik het nog kouder. Al snel had ik het warm, toen ik Victoria's Secret zag. Vanuit Nederland heb ik weleens geprobeerd om lingerie te bestellen op het i-net, maar koste me zoveel dat ik het altijd maar liet. Nu kon ik gewoon de winkel binnen lopen! Mijn vriend had me een paar maanden geleden al gezegd dat ik daar wat mocht uitkiezen van hem. How sweeet! Ik liep naar binnen en mijn mond viel open. Wat een mooie winkel! De verkoopster zag mij hyper wezen, en kwam meteen naar me toe. " Girl, I'll show you our new collection!", Ik liep meteen met haar mee, en ze liet me de collectie zien. Ik was er weg van, en ze vroeg of ik wat wou passen. Normaliter hou ik daar nie zo van. Ik pak altijd de kleding die ik mooi vind in mijn maat, en loop meteen naar de kassa. Dat gepas in die hokjes, blegghhh..liever niet! Nu, deed ik het toch maar wel. Ik wou niet terug komen in het hotel en er achter komen dat het me niet staat of dat het niet goed zit, en dan alsnog terug moeten, en dan wel passen. Dus ik dacht, ik pas nu wel gewoon. Mijn vriend, nieuwschierig als ie was, liep met me mee en ging voor mijn pashokje zitten op een krukje. Er stonden nog wat andere vrouwen te wachten tot een paskamer vrij kwam. Ik hoorde mijn vriend zeggen: " Oooh la-laaa, Adriana Lima!" Ik dacht, heb je hem weer met z'n Adriana en moest zachtjes lachen. De andere vrouwen vonden het blijkbaar ook grappig en moesten hard lachen. Een verkoopster stuurde mijn vriend weg, omdat mannen eigelijk niet bij de paskamers mogen komen. " I'm so sorry, but you have to go". No problem zei mijn vriend en liep weg. Ik was blij met wat ik gepast had, maaaaar...kon natuurlijk niet kiezen welk setje ik wou. De verkoopster zei: Then take them both! Waarop ik antwoorde: " Okay, my boyfriend pays, so who cares!" Ze moest lachen en zei tegen mijn vriend: You are a very good boyfriend! Mijn vriend lachte als een boer met kiespijn, en zei: Ach, it's no problem, with christmas she doesn't gets any present! De verkoopster moest weer lachen, maar nu was ik degene die lachte als een boer met kiespijn!

Nadat mijn vriend had betaald en ik blij met mijn aankopen de winkel uitliep werd ik terug geroepen door mijn vriend. " Je broertje is nog wat aan het uitkiezen". Owjaaa mijn broertje en zusje zijn er ook nog! Tuuuurlijk was ik die niet vergeten, hahahaha. Mijn broertje wou wat meenemen voor zijn vriendinnetje, hij stond bij een bak met allemaal prulletjes van Victoria's secret, als je daar iets van uitkoos kreeg je er een klein knuffelbeertje bij. Ik stond naast hem te wachten, en zag steeds een verkoopster smoezen tegen haar collega. Op een gegeven moment riep ze een andere collega erbij, en zag ik ze met z'n 3tjes staan smoezen. Nou, als ik ergens niet van hou.... Mijn broertje had wat gevonden voor zijn vriendin en liep richting kassa. Meteen liep een verkoopster naar de bak, en zei tegen haar collega. I'm missing one! Ik schrok, en dacht, hier zaten ze dus over te praten met elkaar. Ze denken dat mijn broertje wat probeerd te jatten! Ik vond hun houding erg irritant, en liep de winkel uit. Ik was benieuwd wat ze nu gingen doen, misschien gingen ze mijn broertje aanhouden? Ik heb de hele tijd naast hem gestaan en weet gewoon...mijn broertje heeft niks meegenomen. Hij liep de winkel uit en het alarm geen niet af. Niemand die achter hem aankwam of wat dan ook. Ik zei tegen mn broertje wat die verkoopsters dachten dat hij gedaan had en hij was meteen boos..." Sjonge jongeee...koop ik daar wat en dan denken ze ook nog dat ik een crimineel ben. Cker omdat ik zwart ben!" Wij moesten lachen en zeiden dat ie de komende dagen maar niet meer op het strand moest liggen want dan werd ie nog zwarter. We gingen een sportwinkel in, en opeens ging het alarm af. Huh?? we komen toch binnen? Geen mens keek ervan op, dus misschien had dat alarm ding kuren. Toen we de winkel uit liepen, ging het alarm weer af. What the helll?? Weer gingen we een winkel naar binnen en weer ging het alarm. Mijn broertje zei: " Shit joh, volgens mij komt het door mij". Hij opende zn tas, en keek in het tasje van Victoria's Secret. En ja hooor.. bij 1 van de strings voor zijn vriendin was het veiligheids ding er niet afgehaald. Ik was verbaasd. " Je hebt toch niet gestolen daar?!" Meteen keek ie me boos aan: "Denk jij nu ook al dat ik een crimineel ben?!" Hij liet me de bon zien, en hij had idd betaald. 3 strings voor 30 dollar. Ik zei dat we terug moesten zodat hun dat veiligheids pinnetje eraf konden halen want anders ging elke keer het alarm af bij elke winkel waar wij naar binnen gaan. " Neeuj! Ben je gek ofzo? Dan beweren hun weer dat ik het heb gejat, ik heb geen zin om hier in een cel te zitten hoor!" Ik zei dat ie nergens bang voor hoefde te zijn want hij heeft de bon waar op staat dat hij betaald heeft. De verkoopster is het zelf vergeten. En ze miste 1 vijl uit de bak zei ze, geen string. Wij terug.

De gezichten van de verkoopsters allemaal verbaasd. Alle ogen waren op mn broertje gericht. Is there a problem? vroeg ik. No, do you have a problem miss? vroeg een verkoopster me. Ik vertelde wat er aan de hand was, liet de bon zien en zei dat haar collega's waarschijnlijk dachten dat mijn broertje wat gejat had. Ze zei dat het haar speet, haalde dat pinnetje eraf en wenste ons nog een fijne avond en hoopte dat we nog eens terug kwamen. Ik wel, mijn broertje? Nee, die had het helemaal gehad met Victoria's secret!!

Milla
25-10-08, 03:20
Woensdag 22 oktober, 1 dag voordat we weer terug zouden gaan naar huis.
We wouden tegen 12.00 uur naar South Beach, en savonds nog voor de laatste keer eten en winkelen bij Aventura Mall.

Dusss, woensdagochtend tegen 11.45 reden we richting South Beach. We wouden alle 4 nog kijken bij Miami Ink. De tv-show waar we alle 4 vaak naar kijken. Mijn vriend wou graag een tattoo laten zetten door Darren Brass. We hadden niet verwacht dat dat ook werkelijk zou gebeuren, maar we konden altijd kijken toch?

We liepen naar de shop, en zagen dat ze waren verhuisd. We gingen de oude shop nog ff naar binnen om een foto te maken, en mijn vriend kocht een Deville shirt, ontworpen door Ami James. 1 van de eigenaren van LoveHate Tattoos. Toen zijn we gaan kijken bij het nieuwe pand. We zagen wel wat mensen zitten, maar helaas geen bekende gezichten voor ons. Toch wou mijn vriend een tatoo, hij zou er al super blij mee wezen, alleen al dat hij in Miami, bij LoveHate aka Miami Ink een tattoo had laten zetten. De tattoo zaak van Ami James en Chris Nunez!

We liepen naar binnen, en meteen zei de jongen die er werkte dat mijn zusje niet naar binnen mocht. Kids are not allowed in here! Mijn zusje moest buiten wachten, ze ging op het bankje voor de shop zitten, en ik bleef bij haar. Toen mijn broertje naar buiten kwam ging ik naar binnen. Shittt mijn camera doet het weer niet, weer die verrekte batterijen leeg!! Mijn broertje, de bastard had gisteravond mijn batterij oplader eruit gehaald om zijn psp op te laden, aaaaargh!! Gelukkig heb ik mijn iPhone. Kan ik toch nog foto's maken! Mijn vriend had al doorgegeven wat hij wou, zijn initialen op zijn rug. Hij kon meteen getatoeerd worden! Een man kwam van achter, zijn naam: Janos Masz. http://www.lovehatetattoos.com/janos-masz.html

Hij vroeg ons waar we vandaan kwamen. Mijn vriend zei Holland. Hij zei: Wauww, Holland! Mijn vriend zei: We love the show. Janos was verbaasd dat de serie ook in Nederland gedraait werd. Toen we vertelden dat wij hier alleen seizoen 1 op tv hebben, zei ie: Ohh, don't worry, there will come 3 more to ya! Hij vertelde verder dat ie al 18 jaar als tattoo artist werkte, en goed bevriend was met de, voor ons, bekende gezichten. We hoopten dat elke moment Ami, Chris, Yoji, Darren of Chris Garver binnen kwamen, maar helaas. Toen Janos klaar was met mijn vriend, gaf hij zijn kaartje, met zijn naam erop, en op de achterkant stond wat mijn vriend allemaal moest doen de komende 2 weken. Niet zwemmen in het zwembad of de zee, niet in een jacuzzi...Het was toch onze laatste dag, dus het maakte niet uit. Johnny ging nog op de foto met Janos, en wist dat hij volgend jaar weer terug wilde komen voor nog een tattoo. Ik begon te twijfelen, en zat er ook over na te denken om er 1 te laten zetten. Maar was bang voor de pijn! Ik kan niet zo goed tegen naalden in mijn lichaam! Ik besloot om het niet te doen, en nog een jaar te wachten, en wanneer we volgend jaar weer naar Miami komen, ik dan er dan 1 ga laten zetten.

Tegen 16.00 gingen weg richting Aventura Mall. Voor de laatste keer a die mooie winkels bij langs, voor de laatste keer nog een lekkere smoothie! Ik liep Armani Exchange binnen, en zag meteen een mooie jeans liggen. He! Waarom had ik die niet eerder gezien? Ik ging toch maar het pashokje in, en de broek zat lekker, mooi en ik ging 'm kopen. Hij koste 115 dollar. Vond ik geen geld voor Armani. In Nederland had ik ongeveer hetzelfde betaald voor een spijkerbroek van Diesel, Replay of G-Star. Ik zei de verkoper dat ik de broek wilde kopen, maar vroeg of hij achter misschien een nieuwe had liggen, omdat deze broek waarschijnlijk door veel meer dames was gepast, en ik gewoon graag een nieuwe wou. De verkoper, zijn naam was Adonis, begreep me, en zei: You're damn right girl, I will be right back. Ik ging de winkel weer in en zag ook een mooie jas. Koste eigelijk 125 dollar, maar was afgeprijsd voor 90 dollar. Ik paste de jas, en nam hem meteen mee. Toen kwam Adonis weer. I'm sorry miss, but we don't have a new one in the back. Ik baalde, maar wou de broek toch graag hebben, dus zei: It's okay, I'll take that one. Zo gauw ik de winkel uitliep, wist ik: It's not okay! Ik wil gewoon een nieuwe! Maar ik voelde me een zeurzak als ik terug zou gaan. De andere 3 zeiden: Ga terug, want anders krijg je spijt, die broek begint trouwens vaal te worden. Ze moesten steeds lachen en maakten grapjes over mijn pasgekochte Armani broek, dat wanneer ik thuis zou komen, de broek waarschijnlijk na 3 wasbeurten nog valer zou zijn, en dat zou niet de bedoeling zijn van zo'n dure broek. Ik zei ze dat ze hun mond moesten houden, en ging terug naar Armani. Ik sprak een verkoopster aan, vertelde hoe of wat, en vroeg of ze misschien nog 1x kon kijken of er een nieuwe lag achter? Mijn vriend zei ook nog: It's a girl thing, you know! De verkoopster lachte en zei dat het geen probleem was. 2 andere collega's van haar kwamen erbij en vroegen wat het probleem was. Alles uitgelegd en ze gingen me 3 man sterk naar achter om te zoeken naar mijn nieuwe broek. Na een tijdje kwamen ze terug, met een nieuwe broek! Die Adonis had gewoon niet goed gekeken! Ik was zo blij als een klein kind! De verkoopsters vertelden dat ze alle dozen overhoop hadden gehaald, maar dat ze blij waren dat ik blij was. Ik voelde me nog steeds een dikke zeurzak, bedankte ze, en liep zo snel mogelijk naar buiten.

Bij het hotel aangekomen hadden we eigelijk nog wel honger en besloten een pizza te bestellen. Ruim een uur later kwam de pizza bezorger. Die pizza smaakte erg goed!
We pakten snel nog onze koffer in, en gingen slapen. De volgende dag moesten we voor 11.00 uur uitchecken namelijk.

Donderdag 23 oktober.

We werden wakker om 08.00 uur. Gingen douchen, wat broodjes eten, en de laatste dingetjes inpakken. We waren klaar om onze hotelkamer uit te gaan, en beseften opeens dat we pas vanavond zouden vliegen. Wat gingen we nu eigelijk doen? We wisten niet wat we moesten doen, en besloten maar wat rond te rijden. We reden toch richting airport, en mn zusje zei: Zullen we anders naar Dolphin Mall gaan? Is toch vlakbij de airport. Nou dat vonden wij wel een goed plan,m dus richting Dolphin Mall! Ik blij, want dan kon ik voor de allerlaatste keer een lekkere Captain Mango halen. Eenmaal daar aangekomen had mijn broertje het idee om meteen naar links te gaan, want daar zat een winkel waar hij nog ff wilde kijken. In werkelijkheid, wilde hij gewoon langs de Halloween winkel, waar mijn zusje paar dagen daarvoor door een levende Chucky en Freddy Krueger de stuipen op het lijf werd gejaagd en zo schrok, dat ze alles bij elkaar gilde. We schrokken allemaal van die creeps, maar dat terzijde ;). Toen we bijna bij de winkel aankwamen zei mn zusje. Ik ga aan de linker kant lopen. Mijn broertje zei meteen: mietjeeee!! Is toch nep! Maar mn zusje boeide het niet, en liep verder. We moesten erg lachen om mensen die ze lieten schrikken, maar hielden ons hart vast voor wat a.s zondag 26 oktober zou komen. Dan gaan we met de familie naar Walibi, daar hebben ze dan Halloween Fright Night, en van horen zeggen moet dat ook echt eng wezen.

De uurtjes vlogen om, en tegen 15.00 uur besloten we maar de auto terug te brengen, en naar het vliegveld te gaan om in te checken. Toen we bij Alamo stonden, begon het keihard te regen. Wij snel onze koffers uit de auto pakken en naar binnen gerent! Niet lang daarna pakten we de shuttle naar airoport. Bij Martinair stond een rij. We waren blij dat we zo vroeg waren, nu was het nog niet zo druk! Na een half uur wachten ging de incheck balie open. Onze koffers waren niet te zwaar gelukkig. We waren er al bang voor, omdat we in Sawgrass Mills nogal veel hadden gekocht. We gingen om 19.00 boarden, en het was nu pas 16.15 uur. We gingen nog een frapp halen bij Starbucks, wat mij btw in Florida veel beter smaakt dan in NL, en na alle controles op naar de gate. We vertrokken op tijd. Geen vertragingen gehad dus op deze reis, daar waren we erg blij om! Wij zaten helemaal vooraan in het vliegtuig. Mooi dat beenruimte! Maaaar...mijn tafeltje, wat ik vanuit mijn stoelleuning moest uitklappen, was kapot. Omdat er naast ons nog 3 stoelen vrij waren, vroeg ik aan de stewardess of ik daar misschien mocht zitten. Dat mocht, maar ik moest nog even wachten want misschien kwamen er nog mensen uit Economy Class naar Comfort. Een tijdje later, ging een vrouw van een paar stoelen achter ons, op 1 van die lege stoelen naast ons zitten. Geen probleem, want er waren dus nog 2 vrij, dus kon ik wel naast haar zitten. Opeens pakte de vrouw al haar spullen, klapte alle 3 tafeltjes uit, en legde daar haar laptop, entertainment player en en andere spullen op. Ze deed haar schoenen uit, deed haar tas onder de stoelen voor haar en ging meteen uitgebreid liggen. Ik vroeg de stewardess nog of ik daar kon zitten maar ze zei: Dan heb je geen beenruimte die je nu hebt, en die vrouw ligt daar al. Ze liep meteen weg. Nahjaaaa zeg! Het eten kwam al snel, en ik hoopte dat ook nu het eten goed was, zoals op de heen vlucht. Maar ik vond het niet lekker, en hoord mensen om me heen ook klagen. De stewardessen waren gelukkig wel vriendelijk, behalve dan die ene chaggerijn.

Ons weekje was geslaagd, we hebben het echt leuk gehad. Volgend jaar willen we cker weer heen, maar dan ff combineren met een paar dagen Orlando.
Bij deze wil ik het forum bedanken voor alle tips, wij hebben er cker wat aan gehad!

http://94.100.114.71/391000001-391050000/391000001-391000100/391000062_5_tAF2.jpeg