PDA

Bekijk Volledige Versie : Overnachten of doorrijden



ietie
18-10-08, 10:44
Wie weet hoe het werkt als ik bij aankomst op het vliegveld op het laatste moment besluit om toch nog een hotel te nemen en niet door te rijden naar onze gehuurde villa?
Wij hebben geboekt bij ae en zullen waarschijnlijk de sleutel van de villa op moeten halen bij hotelbeds, houden ze de villa voor je vast als je de sleutel niet op je gereserveerde dag ophaalt? moet ik ze een mail sturen voor die tijd?
Zijn er uberhaupt hotels beschikbaar voor 4 personen op het vliegveld zonder dat ik van te voren gereserveerd heb?(meivakantie)

petrajessy
18-10-08, 11:34
Als je je huurauto hebt dan moet je dus al je bagage daar in gooien, je auto parkeren bij een hotel , alle bagage uit laden (want die laat je toch niet de hele nacht in de auto). De volgende morgen alles weer inladen en bij de villa weer uitladen.
Indien je geen huurauto hebt moet je dus met al je bagage naar een taxi of pendelbus. Het is maar net wat je prettig vindt maar mijn ervaring is dat je als je eenmaal langs de douane bent lekker weer helemaal wakker bent. Soort adrenaline kick: je bent er eindelijk.....waar je je zo lang op hebt verheugd. De vermoeidheid slaat later pas weer toe. Ik neem aan dat ze de sleutel vasthouden. Je zou tenslotte ook vertraging kunnen hebben en later arriveren. Als je van te voren het tel nummer op zoekt kun je ze ook nog bellen.
Mijn kinderen vielen alledrie in slaap in de auto.....

JKG
18-10-08, 12:22
Zoals Petrajessy al zegt ben je wakker genoeg hoor. Als je eenmaal geland bent en je hebt je koffers en je huurauto kan je echt nog wel eventjes rijden. Ik ga daarna nog boodschappen doen, even nog wat drinken/tv kijken en dan m'n bed in.

Denk dus wel dat je het red om direct door te rijden via hotelbeds naar je villa.. maar zorg wel dat je navigatie hebt, altijd makkelijk in Amerika :)

utah
26-10-08, 08:32
Het is niet alleen een kwestie van goed wakker te zijn. Het is zelfs moelijk om in slaap te raken! #-o

JKG
26-10-08, 09:26
Was je zo enthousiast? :) Gewoon daarna je eerste boodschappen doen in de Walmart en dan wordt je vanzelf wel moe. Ik wilde toen echt naar huis om te gaan slapen. Denk dat we om half 1 's nachts wel in bed lagen. Redelijk netjes denk ik.

Over 4 maanden naar Las Vegas, met nog eens 3 uur extra tijdverschil en dan kom ik om 16.30u lokale tijd daar aan. Dat zal even wennen zijn om dan niet te vroeg te gaan pitten. In elk geval die eerste avond geen gokspelletjes doen waarbij je een beetje na moet denken. :mrgreen:

mafo
26-10-08, 11:19
Het is inderdaad zo dat je in de VS aangekomen bent moeilijk in slaap komt. Maar dat neemt niet weg dat je echt wel moe bent. Zelf zorg ik ervoor dat ik de eerste nacht zo dicht mogelijk bij het vliegveld kan slapen. Je reactievermogen is verre van ideaal als je 's avonds aankomt en nog een stuk moet rijden. Iedereen moet het uiteraard voor zichzelf weten maar ik beperk echt het autorijden tot een minimum die avond.

Marjol
26-10-08, 11:48
Ik heb daar absoluut geen "last" van, ik slaap meteen zodra ik een bed zie... en ik word ook pas weer wakker in de ochtend :)

Renske1978
26-10-08, 13:17
Je zou natuurlijk door kunnen rijden naar je villa en onderweg boodschappen doen enzo zoals al geopperd is. Maar als je niet teveel wilt spelen met je leven zou ik als ik jou was gewoon een hotelletje vlak bij het vliegveld nemen. Je valt misschien wel lastig in slaap maar je lichaam is echt wel uitgeput en je bent gewoon niet in staat om verantwoord auto te rijden. Maar ja 't is net als met alcohol hé sommigen kunnen ook prima rijden met 10 biertjes op, ze merken immers zelf nooit wat van gevaarlijke situaties....

ietie
26-10-08, 14:37
Het probleem bij mij is niet meteen de moeheid maar ik ben nogal kippig in het donker ondanks navigatie rijdt ik niet graag op een onbekende plek in het donker en dan ook nog eens in een vreemde auto.
Maar nu even naar mijn vraag terug , moet ik van te voren een hotel reserveren of kan ik op goed geluk ergens binnen lopen?
Ik weet dat er een hotel is in de vertrek hal van het vliegveld, wie heeft hier ervaringen mee?

pyca
26-10-08, 18:59
Een hotel reserveren, de amerikaanse autoriteiten verlangen een adres van je verblijfplaats.

Renske1978
27-10-08, 21:52
Ten eerste zou ik geen zin hebben om nog op zoek te moeten naar een hotel, zeker als je vertraging zou krijgen is het lekker te weten welk hotel je hebt. En zoals Pyca al zei, de douane wil je eerste overnachtingsplaats weten en dus moet je je eerste hotel wel boeken.

Het is natuurlijk ook wel fijn om van te voren te weten waar je heen moet, en dat het een comfortabel hotel is. Het lijkt mij in ieder geval de eerste nacht wel fijn om in een comfortabel hotel te slapen.

Ta2 Gerrit
28-10-08, 14:57
Als je helemaal niet wil rijden zul je een taxi moeten nemen of het airport hotel (http://orlandoairport.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp)moeten pakken wat je toch i.i.g. meer dan 200 dollar zal kosten.
Of de hotels met een airport shuttle die HIER (http://www.booking.com/airport/us/mco.nl.html?aid=303947;label=airport-mco-I3qiIlXedL*vnKFLDRqAzAS904357447;ws=&gclid=CNPutLOKypYCFQtCMAodp3keyw) vermeldt staan. Dan kun je de volgende ochtend ook met de shuttle terug om de auto te halen.