PDA

Bekijk Volledige Versie : Key West: Bus of auto



Vke
03-03-08, 19:22
Hallo Key West fans,

Op 29 april landen we in Miami. Na twee nachten daar te verblijven, willen we naar Key West gaan ( en daar ook twee nachten verblijven ) om van de sfeer daar te genieten. Eerst wilden we een wagen huren in Miami, maar zijn er nog andere manieren om in Key West te geraken.. ???
Dan kunnen we de centjes gebruiken voor een beter hotel.

Idee is om dan een wagen te huren in Key West wanneer we terug naar het vasteland vertrekken, ipv een huurwagen 3 dagen onbenut op Key West aan het hotel te laten staan.

Ideas ?

V'ke (zwaar aan het aftellen) :mrgreen:

Marcelg
03-03-08, 23:19
Een huur auto is de goedkoopste manier om in KW te komen.
Vliegen of de bus zijn beide duurder.

Natasja L.
04-03-08, 10:40
Hallo Key West fans,

Op 29 april landen we in Miami. Na twee nachten daar te verblijven, willen we naar Key West gaan ( en daar ook twee nachten verblijven ) om van de sfeer daar te genieten. Eerst wilden we een wagen huren in Miami, maar zijn er nog andere manieren om in Key West te geraken.. ???
Dan kunnen we de centjes gebruiken voor een beter hotel.

Ideas ?


Er zijn verschillende mogelijkheden, zoals inderdaad een auto huren. Wat je ook kan doen is per boot naar Key West gaan. Dit kan met de Key West Express. Voor 53 dollar heb je een enkele reis en de boottocht duurt ongeveer 4 uur. Hieronder de link naar hun site, met prijzen en tijden.

http://www.seakeywestexpress.com/miamitokeywest.htm

Als je met de boot gaat, dan mis je wel heel veel. Er zijn zoveel mooie plaatsen onderweg die de moeite waard zijn om even te stoppen. Zoals leuke restaurants of gewoon voor het uitzicht.

Gaan jullie trouwens met een shuttle naar je hotel in Miami?
Het nadeel als je een auto wilt huren vanaf een locatie in Miami Beach, is dat meeste kantoren om 18:00 uur dicht gaan. Dus je moet erg vroeg vertrekken vanuit Key West om op tijd in Miami te zijn. Dat zou ik zelf zonde vinden van de dag. Met de boot is de laatste vertrektijd 18:30 uur. Ik zou het liefst zo lang mogelijk blijven hangen op Key West (of één van de andere Keys) en zo op je gemak terugrijden. Of je moet er voor kiezen om de auto langer aan te houden, maar ja dan gaan de kosten weer omhoog. Ik begrijp dat dit in jullie geval nu net niet de bedoeling was.

Maar ja, hoe kom je van je hotel naar het vertrekpunt van de boot? Lastig allemaal als je geen auto hebt. Zonder auto ben je eigenlijk nergens....

misstulp
24-04-08, 18:22
Je kunt ook met de grey-hound.
Dit is een bus en dat kost geloof ik 20 dollar.
Het nadeel is hij stop overal en het duurt echt wel de hele dag voordat je er bent.
Een auto huren is wel makkelijker, wel even rond shoppen voor de beste prijzen.

knaapje
24-04-08, 21:46
Het 3 dagen langer huren van een auto hoeft niet veel duurder te zijn.
Het is mede afhankelijk van de totale tijdsduur van de huur.
4 dagen huren is bijv. haast net zo duur als 1 week. 11 Dagen dus vrijwel net zo duur als 14.
Kijk dus even hoe het in jullie geval uitpakt.

Knaapje

Vke
26-04-08, 22:56
Dinsdagochtend vertrekken we (eindelijk) naar de Sunshine State. Alvast bedankt voor jullie tips. We hebben ondertussen via Alamo een wagen gehuurd.

V'ke

Chicco68
27-04-08, 12:04
Hey dat is mooi, nog 2 nachtjes slapen dus ;) Zouden jullie ook willen laten weten hoe het gegaan is met de autohuur bij Alamo? Ik heb er namelijk ook een auto gehuurd voor in Oktober.......
Een fijne vakantie alvast !!!

Jasonsx
28-05-08, 21:55
Florida fans!!

Wij arriveren 30 juli in Miami! Nu willen wij heel graag naar de Keys, is dat een beetje te doen met de auto? We hebben zelf een dikke SUV gehuurd, dus de auto is geen probleem, maar de reistijd?! En wat zijn nog meer mooie plekken om te bezichten in en rondom Miami?!

Groetjes Reinier

utah
28-05-08, 22:22
Met de auto: 167 mijl – ca. 3 uur 35min

pieterpostma
28-05-08, 22:49
Florida fans!!

Wij arriveren 30 juli in Miami! Nu willen wij heel graag naar de Keys, is dat een beetje te doen met de auto? We hebben zelf een dikke SUV gehuurd, dus de auto is geen probleem, maar de reistijd?! En wat zijn nog meer mooie plekken om te bezichten in en rondom Miami?!

Groetjes Reinier

The Key is heel goed te doen met de auto, heel relaxed ( kun je alvast aan Key West) wennen. Een mooie rit, de omgeving zal je dwingen onderweg een paar keer uit te stappen!! Dat beloof ik je. Je zult denk ik zo'n dikke 4 uur rijden. Maar je zult daarvoor rijkelijk beloond worden!!

:-\":-\"

Vke
29-05-08, 11:40
Ik kan het bijna niet geloven dat we vandaag exact een maand geleden naar Miami zijn vertrokken en ondertussen al bijna weer twee weken terug thuis zijn. Miami was TOP. Zou morgen wéér vertrekken als ik kon. Het mooiste was onze trip naar Key West. We zijn om 11u bij Alamo (Miami Airport) vertrokken en zijn rond 16u in Key West gearriveerd. je kan het inderdaad niet laten om onderweg meerdere keren te stoppen. Het is een leuke baan waar je heel relaxed kan op rijden, vonden wij toch. De 7 miles brug was een leuke ervaring.

Aan Chicco68 en alle andere Alamo huurders : Wij hebben uiteindelijk een 4 deurs intermediate wagen geboekt via alamo.nl : 4 dagen = 128.50 euro volgens de Gold formule. Ter plaatse probeerden ze enkel nog een Road Assistance te verkopen aan $ 6.99 / dag. Maar dat hebben we vriendelijk van de hand gewezen. Na het voorleggen van mijn belgisch reispaspoort en onze 2 rijbewijzen was alles ok. Op de parking mochten we zelf een wagen kiezen uit de Intermediate reeks. We gingen voor een lichtgrijze Chevrolet (stijl PT Cruiser) die heerlijk reed. Benzinetank was vol. In de koffer konden we gemakkelijk onze twee grote koffers kwijt.

Onze trip : miami - key west - vero beach - cocoa beach - palm beach - fort lauderdale - miami south beach (waar we wagen inleverden en géén drop-off kosten moesten betalen) Buiten de volle tank die we meekregen hebben we nog zelf eens voor 46 dollar bijgetankt. Het was dus wel een zeer zuinige wagen.

Kortom... een aanrader !

wenniemetie
14-10-08, 16:43
Ik heb even een paar vraagjes met betrekking tot mijn (ons) bezoek aan Key West

We verblijven een aantal nachten op Marathon (hier is bewust voor gekozen). We willen 1 dag naar Key West.

Nu ben ik er al een keer geweest voor een paar uurtjes, maar niet zo goed voorbereid en we wisten dus eigenlijk niet zo goed wat we nou precies wilde in die korte tijd.
Dit keer wil ik het dus anders aanpakken.

We gaan al snorkelen e.d. dus de dag op Key West willen we ook echt gebruiken om Key West te bekijken.

Van de vorige keer weet ik nog dat parkeren een ramp was en dat de parkeergarages hartstikke duur waren.

Nu zit ik met een dillemma.

Vanaf Marathon gaat er een bus naar Key West, deze komt echter niet verder dan Searstown at Northside Dr.
Nu rijden er wel meerdere bussen op het eiland zag ik, maar wie weet hoe het precies met de kosten zit.

Wat ik heb kunnen vinden is dat het ritje van Marathon naar Key West ons $3 pp one-way gaat kosten. Maar op het eilandje zelf kost ook nog eens $2 pp one-way.
Nu willen we uiteraard meerdere dingen gaan bekijken, waaronder het Southernmost point. Weet iemand of het mogelijk is om een dagkaart ofzo te kopen waarmee we op alle bussen kunnen stappen en uitstappen als we willen.

Ik weet dat er ook van die trolleys rondrijden, echter deze vind ik vrij prijzig. Ook rijd deze maar tot een uur of 5 en we willen ook graag gaan genieten van de zonsondergang, dus dat zou dan niet kunnen (tenminste we komen dan nooit met de trolley terug bij onze bus)

Wie heeft er tips?

Ebelix
14-10-08, 17:49
Wat is prijzig? Als je op een dag usd 20 kwijt bent voor parkeren vind ik wel meevallen. Je parkeert de auto en je huurt een fiets waarmee je Key West mee gaat verkennen. Een fiets huren kost ongeveer usd 15 per dag. een scooter kost usd 35 per dag. Dit is echt een goede manier om het eiland te verkennen.

Succes.

Marcelg
15-10-08, 01:14
Openbaar vervoer is volgens mij waar je naar vraagt, hebben we hier nog nooit van gehoord.

Als je Key West in komt en je blijft met je auto een blok of twee/drie van het centrum af, dan is het allemaal gratis parkeren.
Elizabeth ST is 2 blokken voor Duval en loopt paralel aan Duval, daar kun je normaal goed parkeren.

Even voor iedereen die dit leest, je kunt niet parkeren in een vak waar recidental op de weg staat geschreven. Die zijn van ons (ha ha)
Tenzij je een kenteken plaat hebt waar Monroe op staat.
Ik heb deze nog nooit op een huur auto gezien.

Wij hebben dus een gewone Florida plaat, maar onder de cijfers en letters staat de naam van de county in ons geval Monroe.

Gebruiken wij een persoonlijke plaat dan krijgen wij een sticker for de recidental parking vakken.

Natasja L.
15-10-08, 10:29
Misschien de oplossing voor jouw 'probleem': Park 'n Ride! Je zet de auto weg en wordt met een shuttle naar het centrum gebracht. Voor $2 per uur tot een maximum van $13 dollar voor een hele dag is je parkeerprobleem opgelost. De shuttles rijden tot middernacht, dus je kan heerlijk genieten van de zonsondergang.

Zie de link hieronder voor meer informatie (tijden, locatie etc.):

http://www.keywestcity.com/egov/apps/services/index.egov?action=i&id=147&path=details

wenniemetie
15-10-08, 11:34
bedankt voor de antwoorden.
Jullie hebben me overtuigd.
Ik ga lekker met de auto.

Heb ik nog wel een andere vraag, wat zijn de echte must-sees op het eiland?

Ik heb het southernmost point en de zonsondergang op mijn lijstje staan, maar er is vast meer.

Sander
16-10-08, 14:52
Duval Street, Mallory Square (zonsondergang), de begraafplaats en directe omgeving (mooiste huizen), huis van Hemingway, etc.

Southern most point vond ik niet zo heel veel aan eerlijk gezegd (ligt niet bepaald op de mooiste plek van het eiland), en bovendien klopt het niet. Kijk maar op de kaart: het is helemaal niet het zuidelijkste puntje van het eiland!

Het fijnste is het om gewoon heerlijk vrij een beetje rond te fietsen en/of te wandelen. Alles is zo dicht bij elkaar! Veel plezier!

Syllvia
16-10-08, 18:09
Nee het zuidelijkste puntje is een legerbasis, en daar mogen de toeristen niet op.

utah
26-10-08, 09:28
Maar op Southern Most point staan wel de mooiste woningen van het hele eiland! Zeker de moeite waard om te zien.

JKG
26-10-08, 10:18
Er staan wel grote huizen.. onderstaande foto gemaakt met een simpel wegwerpcameraatje en laten inscannen (bij het afdrukken) bij Walmart. Heb al m'n foto's al uitgezocht dus denk dat de andere foto's van de huizen in dat straatje rondom SMP zijn weggegooid :)

http://img171.imageshack.us/img171/1984/16300017lk2.jpg (http://imageshack.us)

Mooie witte Impala he daar op de foto. :mrgreen:

suskenl
21-12-08, 00:37
ja auto, ik ben met de auto naar Key west gereden en inderdaad een fiets gehuurd ($15). ik kon de auto voor $6 us achter een hekwerk parkeren en naar het verkennen de auto weer ophalen en walla klaar voor $21 .Dat was bij een bedrijf waar ze fietsen en scotters verhuurden.

mafo
21-12-08, 11:37
Openbaar vervoer is volgens mij waar je naar vraagt, hebben we hier nog nooit van gehoord.

Ik weet niet hoe je het bedoelt Marcel maar ik heb zelf een paar keer het openbaar vervoer op Key West gebruikt om het eiland rond te komen. Tegenwoordig verblijf ik in hotels met Bus shuttles naar het centrum of de fiets maar de ze hebben nog steeds bussen. Hier staat wat meer info voor anderen die misschien in de toekomst de bus willen gebruiken. http://www.keywestcity.com/department/index.asp?fDD=14-0

Marcelg
22-12-08, 19:21
Ik bedoel dat er hier geen openbaar vervoer is op de manier zoals in Nederland met vele stopplaatsen, de bus die er is is er voornamelijk om de keys op te gaan of van andere keys naar keywest te gaan, maar even bij een bushalte gaan staan en naar het centrum van Key West gaan ieder half uur, heb ik hier nog nooit gezien.

mafo
22-12-08, 20:05
Nee het is inderdaad wel anders, waarschijnlijk een beetje gedaan om het taxi vervoer te stimuleren. Begreep dat op de Bahamas ook zo een regeling is vanaf de haven van Freeport. Daar komen geen bussen voor mensen die geen georganiseerde tour hebben. Die moeten met taxibusjes naar het centrum van Freeport.