PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwembad met "kooi"



Cor2
13-10-08, 16:38
We overwegen een villa te huren en zien veel huizen met een kooi rond het zwembad (tegen insecten). Kan iemand vertellen of je gewoon kunt zonnen in zo'n kooi, of moet je er dan buiten gaan liggen om bruin te worden. Iemand enig idee?

flogolfex
13-10-08, 16:46
Maak je geen zorgen over de "kooi" die is er inderdaad om insecten te weren tijdens het regenseizoen wanneer het heel vochtig is. Het zonnetje komt er gewoon doorheen. Een goede raad van een Floridiaan: laat je niet verrassen door de zon. Soms is het niet echt zonnig en dan vergeet men al snel een beschermende zonnecreme te gebruiken. Ik heb hier al veel "kreeftjes" zien rondlopen!
Alvast een prettige vakantie gewenst.:cool:

Michael66
13-10-08, 16:52
Zoiets heet een "screened pool", oftewel een zwembad omgeven door horren. Dat horrengaas houdt wel een beetje zon tegen, maar dat is niet echt veel. Je kunt er dus heel goed zonnen, zelfs ietsjes langer dan in de open lucht. Reken je niet rijk; de zon in Florida is heel erg sterk, moordend zelfs. Smeer je in met een hoge beschermingsfactor, ook al doe je dat "normaal" niet.

NB: het is niet alleen om de insecten buiten te houden. Ook grotere dieren houd je zo buiten: kikkers, salamanders, slangen, wasberen, schildpadden, alligators .... Het geeft echter nooit een garantie dat die beesten niet binnen komen. Een vriendin die in de buurt van Tampa woont heeft al eens een alligator in haar pool gehad, ondanks de "kooi". Schildpadden knagen wel eens aan de webbing en dan hebben andere beesten vrij spel. Ik heb mijn zoon dus aangeleerd om ALTIJD eerst vanachter het raam te checken of hij beesten ziet, dan voorzichtig naar buiten te gaan en een rondje rond de pool te doen om e.e.a. te checken.

6foot6
13-10-08, 21:44
Zoiets heet een "screened pool"

of ook wel Florida room

PENPE
13-10-08, 21:49
... Het geeft echter nooit een garantie dat die beesten niet binnen komen. . Ik heb mijn zoon dus aangeleerd om ALTIJD eerst vanachter het raam te checken of hij beesten ziet, dan voorzichtig naar buiten te gaan en een rondje rond de pool te doen om e.e.a. te checken...

Wij hebben dit jaar ook 2x een slang(etje) en de nodige kikkertjes bij onze pool gehad en sindsdien stapt Petra ook erg voorzichtig naar buiten :lol: :

http://bp0.blogger.com/_itsdkGev1vo/R_rv1M_8n_I/AAAAAAAAAlg/WDqlIaEzFQI/s1600-h/07-04+DSC_0039.JPG

Groetjes,
Petra & Pieter

lucas
14-10-08, 01:45
wij hadden een black widow ,maar dan in de garage,er kwam gelijk iemand van de pestcontrol .hij zij dat als je erdoor gebeten word minstens drie dagen in het ziekenhuis ligt.