PDA

Bekijk Volledige Versie : [Villa] Lake Davenport Estates, Davenport



Nita
12-10-08, 13:16
Hallo, We zijn alweer een goeie week terug uit Florida :sad: en bij deze wil ik jullie toch even op de hoogte stellen van het volgende met betrekking tot onze accomodatie:

We hadden geboekt via USAFunVacations en wisten van tevoren niet waar we terecht zouden komen. We hadden een luxe villa met zwembad geboekt en zijn terechtgekomen in een villa aan 255, Riggs Circle op de Davenport Estates (aan de 27). Het ging om een ouder huis, denk begin jaren 80. De buurt bestond, zoals we hebben kunnen inschatten uit vakantie verhuur accomodatie met hier en daar permanente bewoning. Onze buren aan de ene kant waren ook vakantiegangers en aan de andere kant bleken we vaste buren te hebben. Om deze buren gaat het. Het huis en tuin zag er erg slecht onderhouden uit, het gras stond zeker een halve meter hoog, hele oude pick-up met lekke band te koop voor de deur en afval (oude stoelen e.d.). De eerste avond kwam een van de bewoners aan mijn man vragen of hij wiet (???) had. Niet dus. En kwam er laat (rond een uur of 12) veel lawaai uit het huis, alsof er een fikse ruzie was. Maar wat schetste onze verbazing een paar avonden later, nadat we 2 dagen weg waren geweest; de buren waren bezig stroom af te tappen uit een stopcontact aan onze voorgevel! Volgens de bewoner, die naar buiten kwam toen hij ons zag komen, had hij geen licht. De stekker is een aantal dagen blijven zitten wat ons een uitermate ongemakkelijk gevoel gaf maar we hebben gedoogd omdat we geen problemen op onze nek wilde halen (er liep van allerlei pluimage in en uit daar)

In de tweede week belde er iemand vroeg in de avond aan. We hadden bij terugkomst die dag al het idee gehad dat er iemand in en om het huis geweest was wat ons weer een uitermate ongemakkelijk gevoel gegeven had. Er stond een meneer die vertelde dat hij die dag binnen geweest was omdat hij dacht dat wij er niet meer waren (???) Toen hij onze spullen nog zag liggen overal had hij begrepen dat hij abuis was. Heel vaag!

Wat we ook vreemd vonden is dat er na een week niemand is geweest om het zwembad schoon te maken e.d. We zijn al vaker in Florida op vakantie geweest en tot nu toe is het altijd het geval geweest dat er na ongeveer een week iemand monsters kwam nemen en het zwembad schoonmaakte. Binnen de LAN waren er in de twee buiten hoeken twee perkjes gemaakt van witte keien waar het onkruid ook tierig huishield en waar niks aan gedaan was. Beetje teleurstellend qua onderhoud dus. Maar wat ons het meest verontrust heeft en een zeer onprettig gevoel gegeven heeft tijdens ons verblijf waren de 'vaste' buren met hun praktijken en het onaangekondigde bezoek van een wildvreemd persoon die zomaar binnen kon tijdens onze afwezigheid die dag. Tel daarbij ook op een voordeur die niet fatsoenlijk af te sluiten was en dan denk ik dat het voor het betreffende verhuurstation misschien een goed idee zou zijn als men de betreffende villa eens grondig zou nakijken/renoveren en voor USA Funvacations misschien om haar boekers daar niet meer onder te laten brengen. Natuurlijk heb ik dit in een soortgelijke mail aan USA Funvacations laten weten de afgelopen week, maar ondanks het goede contact voorafgaande aan de vakantie en hun prompte reacties, heb ik tot op heden niks van hun gehoord hierop...

PENPE
12-10-08, 13:47
Hoi Nita,

Wat erg dat jullie vakantie door dit soort zaken toch wel een beetje verpest is. Wij hebben 2 jaar geleden op Lake Davenport Estates gezeten op 206 Rochester Loop en daar was alles picobello in orde. Wij hebben 5 jaar geleden ook zoiets meegemaakt maar na klagen bij de managementcompany kregen wij een andere villa aangeboden. Ik neem aan dat jij ter plekke ook een klacht hebt ingediend bij de managementcompany ?

Ik ben benieuwd naar de reactie van USA Funvacations :roll:

Groetjes,
Pieter

Nita
12-10-08, 14:05
Hoi Pieter,

Klinkt zo logisch nu je het zegt, maar dat is helemaal niet in ons opgekomen! Jessus wat stom. Het hele gedoe heeft inderdaad onze vakantie pret wel wat gedrukt want je voelt je niet thuis in je 'eigen' huis. Denk dat er in die buurt verder nog wel meer problemen zijn tegenwoordig, want in de straat achter ons is in die twee weken ook regelmatig een sherrif met collega's 'op bezoek' geweest omdat het daar rommelde....
Jammer :-( Ben ook heel benieuwd naar de reactie van USA Funvacations, ze zullen er weinig aan kunnen doen in dit geval, maar heb het meer gestuurd als waarschuwing voor eventuele volgende klanten. Ben ook benieuwd of ze eerder dergelijke ervaringen gehad hebben...

remon
12-10-08, 18:05
Hadden jullie niet eens wiet bij je ? =;

;)

kentcourt
12-10-08, 18:21
Hallo,

Misschien weer een reden om gewoon van een Nederlander te huren. Is ons in het verleden altijd zeer goed bevallen. En hebben nu zelf een woning.

Syllvia
12-10-08, 18:26
Als je een huis huurt van een Nederlander, kun je ook nare buren hebben toch?

groetjes Sylvia

kentcourt
12-10-08, 18:37
Maar daar kan je van te voren wel wat meer info krijgen. Bij de diverse bureau's weet je niet van te voren waar je terecht komt. En ik denk dat de meeste nederlanders wel met hun huis in een betere buurt zitten (wij wel in ieder geval)

Nita
12-10-08, 20:15
@ kentcourt; We hebben ook gewoon via U.S.A. Funvacations (uit Nederland) geboekt, niet zelf rechtstreeks via Internet of zo...

@Sylly; LOL volgens mij ook :lol: Denk dat het hier meer te maken gehad heeft met het feit dat het om een wat oudere accomodatie ging, naar mijn inschatting uit begin jaren 80. Als het om een nieuw huis in een nieuw complex gaat is alles meestal wel tiptop, maar na verloop van een aantal jaren kan ik me voorstellen dat mensen hun huis verkopen bijvoorbeeld en dan is het maar afwachten wat ervoor in de plaats komt...


Hadden jullie niet eens wiet bij je ? =; ;)

:-s nee, :shock: kun je nagaan ;) ;)

kentcourt
12-10-08, 20:41
Hallo Nita,

De meeste huurwoningen zijn pas enkele jaren oud. Deze verhuurder had deze woning gezien het huis ernaast allang uit zijn bestand moeten halen. Daarom hoe korter de lijnen en minder schakels des te beter het is voor huurders.

PENPE
12-10-08, 23:46
Hoi Edward,

Lake Davenport Estates is opgeleverd omstreeks 2000 dus de villas zijn nog niet zo gek oud. De hele 'oude' communities zijn o.a. Lindfields.

Maar volgens mij maakt het niet uit of je nu in een oudere of nieuwere community zit, het is en blijft toch afhankelijk van wat er naast je zit.

En op welke manier ik ook een villa huur, ik heb altijd een aantal schakels dus zal dat niet veel uitmaken.

Groetjes,
Pieter

Albert38
13-10-08, 20:12
Natuurlijk heb ik dit in een soortgelijke mail aan USA Funvacations laten weten de afgelopen week, maar ondanks het goede contact voorafgaande aan de vakantie en hun prompte reacties, heb ik tot op heden niks van hun gehoord hierop...

Wat ik niet kan geloven dat USA Funvacations niet weet welke bungalow jij kreeg. Ook dat ze nu niet snel met een reactie komen spreekt voor zich.
Maar bel ze maar eens op, ze zijn je wel een verklaring schuldig en als ze echt zo goed zijn zoals ik hier vaak lees dan mogen ze je ook wel financieel toegemoet mogen komen.

Nita
13-10-08, 20:45
Heb vandaag een telefoontje gehad van USA Funvacations. Ze hebben me niet eerder te pakken kunnen krijgen (ben redelijk veel uit huis). Zoals PENPE ook al zei hadden we natuurlijk gewoon daar contact moeten opnemen met het sleutel adres (hotel beds) dat zei ook USA Funvacations en stom ](*,)stom ](*,)stom dat is zo logisch maar op dat moment niet in ons opgekomen. USA Funvacations had bij hotel beds de vraag naar villa's uitzet. Zij hadden ons dan vervolgens een andere villa moeten aanbieden en zo niet hadden we gewoon met USA Funvacations zelf kunnen bellen. Het was een plezierig gesprek en USA Funvactions vond het ook erg dat het zo gelopen is. We nemen het hen niet kwalijk. De reden dat we de mail gestuurd hebben is om ze ervan op de hoogte te stellen en als waarschuwing voor toekomstige Florida gangers, vandaar ook het bericht op dit forum. Gebeurd is gebeurd, niks meer aan te doen en een les voor de volgende keer! USA Funvacations gaat met de info wel wat doen en zal contact opnemen met hotel beds om daar verhaal te gaan halen....

JKG
13-10-08, 20:58
Vervelend om te horen Nita. Hier kan USAFV inderdaad niets aan doen, tenzij je inderdaad direct aan de bel had gehangen (eerst Hotelbeds en als die niet meewerken USAFV). Maargoed,dat is nu vaak genoeg gezegd en zoiets zal je nooit meer overkomen, daarvan ben ik overtuigd :) (misschien wel keer de pech van nog een slechte villa, maar niet langer dan een dag), gelukkig zie je zelf ook hoe het zit. :)

Zo lang men niet klaagt, kan men ook niets doen.
Ben benieuwd waar Hotelbeds nog eventueel mee komt. Niet alleen USAFV werkt via Hotelbeds maar ook vele andere reisbureaus.

@Albert38: Qua villa's weet geen enkele aanbieder op welk adres je pas zit, tot op de dag dat Hotelbeds je het adres geeft. Behalve als je dus direct via een particulier boekt. Wat USAFV wel weet, zijn townhomes. Ik heb nu 2x een townhome genomen bij ze zonder problemen, weet ik van te voren waar ik ongeveer kom te zitten omdat het makkelijk te googlen is.


En misschien volgende keer toch maar een paar gram wiet meenemen het vliegtuig in voor deze vriendelijke buren. Wie weet knijpen ze wel een oogje dicht bij de douane :mrgreen: .

Albert38
13-10-08, 21:29
Natuurlijk heb ik dit in een soortgelijke mail aan USA Funvacations laten weten de afgelopen week, maar ondanks het goede contact voorafgaande aan de vakantie en hun prompte reacties, heb ik tot op heden niks van hun gehoord hierop..

Dat neemt niet we dat ze naar mijn idee wel wat sneller hadden kunnen reageren. Dit had ook via mail kunnen gebeuren. Had bij onze reis dit jaar een bedrag betaald wat volgens het reisbureau niet klopte. Kreeg netjes via de mail een reactie, en 2 weken later had ik het geld retour.
Krijg toch het idee dat hier op het forum nog al makkelijk tegen negatieve verhalen van USA Funvacations word opgekeken. Ook zij maken fouten, zo eerlijk moet je wel zijn.

JKG
13-10-08, 21:45
Iedereen maakt fouten Albert, ik heb alleen nog nooit negatieve ervaringen gehad met USAFV (zelfs vandaag nog een auto en hotel geregeld via hun voor mn vakantie naar Las Vegas). En als iets te lang duurt, ben ik iemand die meteen belt. Ik ben niet het afwachtende type.

Maar normaal gesproken reageren ze idd wel snel, maar je weet niet wat er aan de hand is of hoe druk ze het hebben. Een telefoontje kan vaak opheldering bieden als je nog geen antwoord hebt gehad en je het toch nou wel eens wilt weten. Maarja, zo ben ik... bovendien hebben ze al eerder geprobeerd te bellen dus als er direct contact was, was het minder dan een week. Niet zo negatief doen hoor :)

Nita
13-10-08, 22:32
Zoals gezegd, heeft USAFV eerder telefonisch contact gezocht maar omdat ik de afgelopen week (en weekend) nagenoeg niet thuis geweest ben, hebben ze me niet kunnen bereiken. Vandaag was ik lekker thuis en is het wel gelukt: geen probleem!

O:) zal de volgende keer wat wiet verstoppen en ff langsbrengen bij de 'buurtjes' 8-[ ehhh :-k, nee toch maar liever niet, wie weet eindig je dan ook nog in zo'n tv programma over de douane op schiphol ;) Toch maar
liever niet.

lucas
14-10-08, 01:54
ik zit in sandy ridge davenport met in ieder geval aan een kant een nederlandse buurman,dat ook de zelfde managment company heeft.dus dat zit wel goed.

ietie
14-10-08, 12:28
Wij hebben dit jaar een villa gekregen in davenport(polo park), bij aankomst bleek dat de villa erg smerig was aan de binnenkant, heeeel veel stof als of er in geen weken een stofzuiger door heen was geweest, gelijk gemeld bij hotelbeds en daar werd prima op gereageerd, petje af voor hotelbeds prima service!

RMB
15-10-08, 10:10
Ik vind het plezieriger om van te voren te weten waar ik terecht kom in welk huis. Als je bij de bureau's boekt die zelf geen villa's hebben ben je afhankelijk van wat hun aangeboden krijgen. Russisch roulette? Toch vervelend als je voor iets meer geld weet waar je terecht komt en je vakantie niet verpest wordt door de locatie, of de leeftijd van de villa.
<<Mod Michael66: reclame voor eigen woning verwijderd>>

svenehans
15-10-08, 14:54
We zijn afgelopen maandag terug gekomen van 2 weken Orlando. We hadden vlucht + auto + bungalow via USAFV. De bungalow was aan de 27. Het zag er keurig uit, zoals eigenlijk het hele park. Niet bij iedere bungalow was iemand aanwezig, het was er zelfs erg rustig. 'Enige nadeel vond ik dat je vanaf het Home Welcome Center nog een eindje moet rijden nadat je de vlucht hebt gehad. Maar over de bungalow zijn we meer dan tevreden!

patspoel
23-10-08, 10:56
4 december krijgen wij een villa ergens in de omgeving Orlando.
Niet via USAFV maar via American Estates.
Deze doen ook via hotelbeds de huizen verhuren.
Ik vroeg bij hun of ik een voorkeur op kon geven, had ik hier weleens gelezen, maar dat was niet mogelijk.

Heeft iemand een emailadres van hotelbeds ofzo?
Mischien dat ik het dan zelf kan regelen....

Albert38
23-10-08, 20:21
Heeft iemand een emailadres van hotelbeds ofzo?
Mischien dat ik het dan zelf kan regelen....

http://r2.hotelbeds.com/corporate/index.jsp?loadIdi=no

Teleton
26-10-08, 03:40
Heeft iemand een emailadres van hotelbeds ofzo?
Mischien dat ik het dan zelf kan regelen....

Weet je dan naar welk adres je voorkeur uitgaat? Als je precies weet wat je wilt, kan je altijd een preferentie opgeven bij boeking. Garanties worden niet gegeven, je kiest nu eenmaal voor dit systeem, met alle voors en tegens.

Wij zitten overigens nu in een appartement waar we een preferentie direct bij de boeking voor opgegeven hebben bij AE.

corrus
26-10-08, 11:24
Dezelfde preferentie kun je ook bij USAFV opgeven...

Die maken gebruik van dezelfde supplier...
Appartementen staan in vaste communities, dus logisch dat de locaties daarvan w&#233;l bekend zijn.

rudi en ria
27-10-08, 16:31
MIsschien is het beter om volgende keer een huis/villa te huren in een "gated" community; ik vermoed dat daar een betere controle is op wie wat doet en waar gaat.

remco n.
29-10-08, 21:59
Wij zijn inmiddels ook terug villa is zeker niet tegen gevallen maar het gevoel dat je je niet helemaal thuis voelt in je eigen huis heb ik ook even gehad.
Naast ons ging bij de buren vaak s'avonds om 19.00 uur de garage deur open waar een paar mensen aan het gewichtheffen waren. Soms met luide muziek etc. dat is niet iets wat direct prettig voelt.
Gelukkig waren we vaak weg en hebben we er niet de hele vakantie last van gehad.

ietie
25-08-11, 21:34
Iemand de laatste tijd nog in 1 van de villa`s geweest.?
Ik ben benieuwd of het club huis een internet/wifi verbinding heeft voor zijn huurders.?

ietie
26-08-11, 22:57
Het laatste bericht komt uit 2008 er is vast iemand die na die periode nog geweest is toch?