PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotelervaring: Helmsley Sandcastle Hotel, Sarasota



waterbank
01-01-05, 14:17
Wie heeft ervaring met dit Hotel. Wij willen hier in mei 2005 naar toe gaan aan het Lido Beach in Sarasota.

Gr. Carlo

Saschav
18-01-05, 23:56
Ik heb 2 jaar geleden in het Hotel Helmsley Sandcastle gezeten. Het is een mooi hotel, maar je moet wel weten waar je zit. Vraag of je aan de zeekant mag zitten, je zit dan meteen aan het strand en de appartementen zijn ook groter dan aan de zwembadzijde.
Wel heel schoon en vriendelijk personeel maar wel ver van restaurants. Je hebt een auto nodig.

Succes!!

Natasja L.
19-01-05, 13:52
Wij gaan de laatste jaren (al zo'n 10 jaar) naar het Helmsley Sandcastle. Het ligt een stukje verder dan het Holiday Inn. (zo'n 3 minuten verder rijden) Ik adviseer je ook om een kamer te nemen in het gebouw wat op het strand staat (gulf front rooms). Deze kamers zijn ruim, hebben een koelkastje (erg handig) en een balkon, waar je elke avond de zon onder ziet gaan. Het hotel heeft cabanas op het strand staan. Bij het Holiday Inn moet je eerst de weg en een parkeerplaats oversteken voordat je bij het strand bent. Dat vind ik een nadeel. Bij het Helmsley is alles binnen handbereik, en dat is fijn als je bv. even wilt gaan lunchen of een drankje wilt halen bij de poolbar. Je kan er lekker ontbijten en lunchen. (dineren ook, maar wij gaan altijd uit eten) Het personeel werkt er ook al jaren, dus die hebben het er ook naar hun zin, en dat merk je weer aan hun vriendelijkheid. Het hotel ligt op loopafstand van St. Armands Circle. Ongeveer 15/20 minuten lopen. Ook biedt het hotel een shuttlebus die je naar St. Armands Circle brengt. (Als het lukt zie je hieronder foto's van het hotel. (kan best dat het weer niet lukt en dan kan je mijn site bezoeken:

http://www.virtualtourist.com/m/8395d/bab4e/

http://p.vtourist.com/1704798-Sarasota_Beach-Sarasota.jpg

http://p.vtourist.com/1753541-Lido_Beach-Sarasota.jpg

monique2331
11-05-05, 18:09
The helmsey sandcastle in sarasota is een pracht hotel.
Het hotel staat echt aan het strand en je kan er heerlijk eten en een lekker zwembad met gratis badlakens.
De kamers zijn ook erg mooi. Het licht er aan waar je je kamer heb maar als je zee zicht heb dan heb je echt prachtig uitzicht

La quinta inn lakeside in orlando is ook een mooi hotel met mooie kamers met diverse restaurants en winkels in de buurt.
Ook gratis bus naar disney.

Njit
30-11-05, 11:27
Iemand ervaring met bovenstaand hotel, en met Sarasota in het algemeen?

TripAdvisor Reviews zijn goed!
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g34618-d85685-Reviews-Lido_Beach_Resort-Sarasota_Florida.html

Wat pluspuntjes die ik zo zie:

- Great location in walking distance of St. Armand's square for shopping
- Free garage parking
- Right on the beach
- Two pools, outdoor tiki bar with limited food, 2 other restaurants
- Clean rooms
- Clean and relaxing seating areas throughout
- Workout room with treadmills
- Close proximity to Sarasota airport
- Conceiege had lots of information on local places
- Free Highspeed Internet

Marcelg
07-03-06, 23:12
Days inn Key West, gewoon goed om te slapen, verwacht niet veel van het ontbijt en een iets wat ver weg van downtown, redelijk dicht bij Smathers beach, ik denk te ver om te lopen.
Voor Key West zal het ook een van de goedkopere hotels zijn.
Er zit wel een waffle house naast, ben ik persoonlijk niet gek op, maar dat zijn allemaal persoonlijke voorkeuren.

En zoals je natuurlijk begrijpt is Days Inn een hotel keten en daar krijg je dus niet the taste van Key West zoals in de kleine Guesthouses, die Key West maken tot wat het eiland echt is.

tamaralemmens
22-10-08, 20:59
Wij gaan er naar toe volgend jaar ben eens benieuwd

corrus
04-01-09, 22:36
Helmsley Sandcastle...
Goed hotel, veel terugkerende gasten... (dat zegt genoeg)

zier
10-01-09, 13:32
Ik heb 2 maal in het Helmsley een aantal dagen doorgebracht, de eerste maal zat ik niet aan de zeezijde. De kamer verschilt dan niet van een reguliere motelkamer. De tweede maal heb ik wat meer betaald, ter plaatse, en heb ik een kamer op de begane grond genomen direct aan het strand, met zeezicht uiteraard. Dat maakte een groot verschil, mooie kamers met een terrasje. Je loopt zo vanuit je kamer het strand op. Voor het overige is het een mooi hotel/motel, mooi groot zwembad met een gezellige buitenbar waarbij je goed zicht hebt op het zwembad.

tamaralemmens
10-01-09, 20:14
Hallo zier, wij gaan ook naar het helmsley en hebben ook een gewone kamer, maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je eventueel ter plaatse kunt upgraden naar een kamer met zeezicht (natuurlijk als beschikbaar is) Klopt dat? En heb je misschien een indicatie hoeveel dat kost? Dank je wel

zier
11-01-09, 14:53
Hallo Tamara,
Ik weet niet meer precies wat ik in totaal betaald heb, het is alweer een tijd geleden, de upgrade was iets van 80 dollar per nacht. Op de site van Helmsley kun je zien dat een Gulf Front kamer in mei ca. 250 dollar moet kosten en in april 350.
Groeten, Zier

0david0
21-05-09, 15:39
Wij hebben hier één nacht verbleven afgelopen week. Een simpel maar goed hotel. Je hebt er verzorgde kamers. Ze zijn wel niet zo groot maar ruim genoeg. Wij hadden een kamer met zicht op het zwembad. Het ligt ook heel rustig aan een mooi stukje strand. Dat 'walking distance of St. Armand's square ' zou ik toch maar niet voor waar aannemen. Wij hebben toch de wagen genomen want het is toch net iets te ver voor te voet te doen vonden wij. Ik vind het toch wel een aanrader als je in Sarasota wilt verblijven!

Natasja L.
22-05-09, 12:04
Dat 'walking distance of St. Armand's square ' zou ik toch maar niet voor waar aannemen. Wij hebben toch de wagen genomen want het is toch net iets te ver voor te voet te doen vonden wij.
Ik geeft toe dat je in de VS vrij snel de Amerikaanse levenstijl overneemt, maar voor Nederlandse begrippen is dit m.i. toch echt ‘walking distance’. De afstand van hotel tot aan St. Armands Circle is welgeteld 1950 meter. Als we te voet gaan (ook wij pakken over het algemeen de auto) lopen we dat in maximaal 20 minuten. Hierbij moet ik wel zeggen dat wij altijd in een zeer rustig tempo lopen. Mensen die een klein beetje doorlopen kunnen het gemakkelijk in 15 minuten doen. De gehele route tussen hotel en St. Armands Circle is overigens voorzien van een voetpad.

0david0
22-05-09, 18:52
Was dit nog geen 2 km? Leek toch wel wat langer maar hebben niet echt naar de afstand gekeken:D Ja van zo'n auto word je inderdaad lui.

zier
24-05-09, 16:44
Even een correctie: ik kwam laatst de nota tegen van de upgrade, die bedroeg 30 dollar per nacht en niet 80 zoals ik eerder meldde.

Z.

AstridV
25-05-09, 18:04
Wij zijn er 2 keer geweest in de periode september en vonden het een heel goed hotel. Ook het restaurant is goed.
Het is er lekker rustig. En de circle is niet echt op loop afstand.

Natasja L.
25-05-09, 18:15
Wij zijn er 2 keer geweest in de periode september en vonden het een heel goed hotel. Ook het restaurant is goed.
Het is er lekker rustig. En de circle is niet echt op loop afstand.

Ben ik nu de enige die 2 km (1950 meter om precies te zijn) niet ver vind? Ik dacht dat de mensen op dit forum wel wat gewend waren. De meeste gaan dag in dag uit naar een Disney Park (of een ander park) en slenteren van 's ochtends tot 's avonds van attractie tot attractie. Daarom dacht ik dat 1950 meter geen probleem zou zijn. Maar ja, aan de andere kant. Als je een auto voor de deur hebt staan, waarom zou je dan moeilijk doen als het ook makkelijk kan, nietwaar? Conclusie: voor de sportievelingen en wandelaars onder ons is 1950 meter best te doen. Ben je daar absoluut geen liefhebber van, dan raad ik je aan om het advies van de anderen op te volgen; pak de auto of de shuttle van het hotel.

AstridV
26-05-09, 14:28
Ja, als je het zo bekijkt dan is 2km niet ver.
Maar in zo'n park ben je bezig en is er heel veel te zien.
De weg van het Helmsley hotel naar Armand cricle is niet echt veel te beleven. En dan is 2km lang. :wink:

Natasja L.
26-05-09, 15:34
Ja, als je het zo bekijkt dan is 2km niet ver.
Maar in zo'n park ben je bezig en is er heel veel te zien.
De weg van het Helmsley hotel naar Armand cricle is niet echt veel te beleven. En dan is 2km lang. :wink:

Misschien scheelt het dat ik goed gezelschap bij me heb ;) ?? Het is in ieder geval nooit saai!

tamaralemmens
26-05-09, 20:58
Nou Natasja L. Mij had je allang over gehaald met je mooie foto's. Ook wij gaan deze zomer naar het Helmsley, en tja.. wat is 2 km op zo'n hele rondreis, wij nemen wel lekker de auto, lui als we zijn. Hahahaha

@zier: Bedankt nog voor je berichtje over de bijbetaling, als er kamers over zijn zullen we dit zeker doen, thank you

belgske
26-05-09, 21:32
In okt '08 4 nachten verbleven. Bij aankomst ook een upgrade naar zeezicht gedaan voor $40 per nacht. Zeker doen. De talrijke aanwezigheid van watervogels (vooral pelikanen), die aan de branding op visjacht gaan is een lust voor het oog.
De Zwembar is idd een gezellige bedoening, aan de ene kant het zwembad, aan de andere kant het parelwitte strand.
En wat hier al veel aan bod is gekomen : de afstand naar St Armands Circle. Ik heb de meters niet geteld, maar meer dan een half uurke heb ik er niet over gedaan. En dan ben ik nog door een wijk gewandeld, naar huizen kijkend.

marijke8
26-05-09, 21:38
2006 en 2007 in Helmsey sand castle heerlijk aan het parelwitte strand. Wil je niet aan het strand liggen dan blijf je bij het zwembad. Rond 16.00 uur heerlijke hapjes.

donkertjes
28-07-09, 00:16
Wij zijn net terug van, oa, het Helmsley. Kamers zonder zeezicht zijn ook prima; zonsondergang kun je ook gewoon vanaf het strand zien. Jammer dat er vrijwel geen golfslag is. Hotelpersoneel is vriendelijk, lekker eten en 's avands is Armands Circl gezellig. Auto valt goed te parkeren.