PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema wenniemetie: Orlando - Miami



wenniemetie
06-10-08, 20:15
Na in 2005 een hele rondreis door Amerika te hebben gedaan (LA- Las Vegas - LA - Orlando - Tampa - Naples - Miami - Marathon - Miami - Washington - New York) was ik tot de conclusie gekomen dat ik veels te weinig tijd had om echt van Florida te kunnen genieten.

Vandaar dat ik nu een wat ruimer schema heb gemaakt, alleen Florida dit keer.

za 28/3 vliegen naar Orlando via Atlanta, auto ophalen op vliegveld
zo 29/3 bijkomen van vlucht,informatie folders e.d. halen bij visitor center
ma 30/3 Outlet, midgetgolf
di 31/3 Disney Magic Kingdom
wo 1/4 downtown disney, midgetgolf
do 2/4 Outlet
vr 3/4 Discovery Cove (zwemmen met dolfijnen :-D )
za 4/4 Orlando bekijken, international Drive, bowlen (weet iemand waar?)
zo 5/4 relax dag
ma 6/4 Tampa, Busch Gardens
di 7/4 Outlet of evt waterpark (welke raden jullie aan?)
wo 8/4 Islands of Adventure
do 9/4 Tamoa bekijken of relaxdag
vr 10/4 Outlet
za 11/4 Rijden naar Palm Beach (zijn er onderweg leuke bezienswaardigheden?)
zo 12/4 Rijden naar Marathon
ma 13/4 relaxen, Kajakken, Marathon bekijken (is hier iets te bekijken?)
di 14/4 Key West bezoeken
wo 15/4 snorkelen
do 16/4 Rijden naar Miami
vr 17/4 Miami Tour (die van 7 uur)
za 18/4 Everglades bezoeken (wat zijn de aanraders?)
zo 19/4 Venetian Pool (deze is gesloten dus die valt af) of fiets huren en Miami te fiets ontdekken (wat is jullie idee?)
ma 20/4 relaxen op het strand
di 21/4 terug vliegen vanaf Miami via Atlanta
wo 22/4 aankomst Schiphol


Dit is wat we tot nu toe bedacht hebben.
Zijn er dingen die we echt missen en MOETEN doen?
Verder zijn er nog een aantal dingen die vragen oproepen bij ons (in het roze)
Uiteraard zijn alle tips welkom.
Nog een aanvulling bij de Everglades. We willen graag op zo'n airboat, verder maakt het niet uit hoe, wat, waar als we maar een goede indruk van de everglades krijgen.

mirjam-p
09-10-08, 13:47
Geweldig dat je nu een langere tijd in Florida kunt verblijven. Wij zijn afgelopen zomer 2 weken in Florida geweest, maar vonden dit veel te kort.
In Orlando staat alleen Magic Kingdom vermeld van de Disney parken. Deze is vergelijkbaar met Disneyland Parijs. Als je hier al bent geweest, kun je deze evt. laten vervallen, tenzij je het erg leuk vindt. Ik zou zeker naar Epcot gaan. Dit park bestaat uit 2 delen, future park (attracties) en world showcase. Dit is een park waar diverse landen uit de wereld zich presenteren, sommige hebben attracties en er worden ook veel shows en optredens gedaan. 's Avonds is er een vuurwerkshow op het water.
Echt de moeite waard. Je kunt hier wel 2 dagen doorbrengen.
Downtown Disney kun je ook op een avond doen. Je kunt daar dan gaan eten en de winkels zijn ook 's avonds open.
Vanuit Orlando kun je ook Kennedy Space Center bezoeken.
Snorkelen bij Key West is de moeite waard. Hier misschien zelfs nog een dag langer blijven.
Wij hebben een airboattocht gedaan in de Everglades. Het is leuk om zoiets een keer te doen maar het viel ons verder een beetje tegen.
Wij gingen naar het indianendorp. Daar was juist die dag een muziekfestival. Je kon het dorp alleen in als je een kaart kocht voor het muziekfestival. Ze hadden die dag ook geen alligatorshow. We hebben daar alleen een tocht met de airboat gemaakt. Je vaart dan door het moeras naar een eilandje. Daar ligt een afgerichte alligator die op fluitsignaal tevoorschijn komt omdat hij dan wat lekkers krijgt. Dit duurt totaal een halfuur. Je ziet dus niet erg veel van de Everglades.
Verder hebben we daar geen dieren gezien. Meer dode alligators langs de weg gezien.
Later hoorden we dat die alligatorshows eigenlijk helemaal niet zo leuk zijn, alligators worden aan hun staart rondgezwaaid enz.
Je kunt wel op bepaalde plekken de Everglades in en daar een wandeling maken of fietsen.

wenniemetie
10-10-08, 12:20
bedankt voor je reactie.

Wat betreft disney, dat is de keus van degene waarmee ik ga. Zij is nog nooit in USA geweest en heb haar dus de keuze laten maken voor welk disney park. Zelf ben ik dol op achtbanen en dus had ik al besloten dat ik in ieder geval naar busch gardens en islands of adventure wilde. Deze had ik vorige keer niet, omdat we toen twee disney parken hadden gekozen.
Maar zal het haar vertellen, misschien wil ze haar keuze nog veranderen...

Voor de everglades had ik de allligator farm in gedachten. Ik heb ook totaal geen idee van wat me te wachten staat, maar vind dat als ik nu voor de tweede keer voor langere tijd naar de USA ga, ik toch eindelijk weleens een NP moet bezoeken.

Waar we willen gaan snorkelen zijn we nog niet uit. We zitten op ongeveer 45 min rijden van key west, dus we kunnen alle kanten nog op.
Tips zijn zeker welkom.