PDA

Bekijk Volledige Versie : [Nieuws] Extra Tax bij ophalen auto op Orlando Airport (MCO) per 1 oktober 2008



calypso
02-10-08, 10:26
Even dit topic weer aanhelen omdat ik graag wil weten of er mensen zijn die hier tegen aan lopen tijdens de huur van de auto in Orlando.
Heb namelijk met USAreisen.de gebeld en die weten nog van niks.

Dus ben benieuwd of er mensen zijn die nu naar Orlando gaan en aan auto huren bij Alamo en deze tax dan alsnog moeten betalen of niet?

From 1st October 2008 Orlando International Airport will be implementing a Customer Facility Charge. All clients collecting cars from On Airport rental desks will incur a charge locally at the time of collection. The cost of the charge will be $2.50 plus tax for each day of the car hire to a maximum of $12.50 plus tax.

Berichten afgesplitst om verwarring te voorkomen

corrus
02-10-08, 11:38
Dus ben benieuwd of er mensen zijn die nu naar Orlando gaan en aan auto huren bij Alamo en deze tax dan alsnog moeten betalen of niet?

Helaas, dit geldt voor iedereen die de aoto op of na 1 oktober 2008 ophaald, ongeacht het tijdstip van boeking. :cry:

Dollar doet ook al hetzelfde...

FloridaVerslaafde
02-10-08, 21:55
geldt dit alleen voor de verhuurders op de luchthaven, of ook voor die buiten de luchthaven zitten zoals Hertz ?

:cool:

Ta2 Gerrit
02-10-08, 22:15
Sinds wanneer is Wouter Bos, onze nationale belastingverzinner, uitgeleend aan MCO ??

Evenzogoed bedankt voor het bericht; anders had ik de Alamobalie misschien wel aangevallen ;-)
Overigens hebben we dit in Maart nog niet hoeven betalen.

calypso
02-10-08, 22:30
geldt dit alleen voor de verhuurders op de luchthaven, of ook voor die buiten de luchthaven zitten zoals Hertz ?

:cool:
Alleen voor het Airport aangezien de tax is opgelegd door het airport!



Evenzogoed bedankt voor het bericht; anders had ik de Alamobalie misschien wel aangevallen ;-)
Ja dat zou niet goed geweest zijn!
Overigens hebben we dit in Maart nog niet hoeven betalen.
Nee klopt is ook pas sinds gisteren 1 oktober van kracht.

6foot6
03-10-08, 09:10
Tijd dus om buiten de luchthaven te huren dwz op de luchthaven voor één dag en vervolgens ter plekke met weer een volle tank benzine

Ik heb dit als eens eerder geprobeert maar dat ging niet zo goed omdat de uitgekozen stadslocatie(ergens op de 192) gesloten bleek, bovendien was er keus uit maar twee auto's.

Weet iemand een (Alamo) vestiging met wel voldoende uitrusting?

Njit
03-10-08, 09:28
Alleen is een auto voor een dag huren duurder dan per week. Die ene dag kost je $2.50 extra aan tax.

Prijzen bij USAReisen.de:
Compact per dag: 26.41
Compact per week: 118,32 (= 16.90 per dag)

Schiet je dus weinig mee op... Op een weekprijs zou het wel kunnen schelen
Week 1: 118.32 + 7 x $2.50 (17.50 USD = 12.6196 EUR) = 131 euro
Week 2 en 3: besparing van 12.61 per week = 25 euro

Geert76
03-10-08, 09:54
Njit;

In jouw berekening pak je die $2.50 per dag maal 7 dagen= $17.50.
Maar zoals in het eerste voorbeeld van Calypso, "The cost of the charge will be $2.50 plus tax for each day of the car hire to a maximum of $12.50 plus tax"

Dit wil toch zeggen dat je ongeacht je huurperiode een maximum van $12.50 betaald?
In mijn geval, ik huur 3 weken een auto van Alamo MCO, betaal ik toch niet 21 maal $2.50?

6foot6
03-10-08, 09:57
Alleen is een auto voor een dag huren duurder dan per week. Die ene dag kost je $2.50 extra aan tax.

Prijzen bij USAReisen.de:
Compact per dag: 26.41
Compact per week: 118,32 (= 16.90 per dag)

Schiet je dus weinig mee op... Op een weekprijs zou het wel kunnen schelen
Week 1: 118.32 + 7 x $2.50 (17.50 USD = 12.6196 EUR) = 131 euro
Week 2 en 3: besparing van 12.61 per week = 25 euro


De "charge" is maximaal $12,50, maar je vergeet de volle tank, toch ook al gauw $50,00

De tax bestaat al lang voor Miami, toch is/was er geen verschil in huurprijs tussen Miami/Orlando

Ik vlieg zelf naar Ft Myers, maar overweeg deze switch na een week voor de volle tank en een schone/grotere(inkopen) auto dus nogmaals:



Weet iemand een (Alamo en dus niet op MCO) vestiging met wel voldoende uitrusting?

Teleton
03-10-08, 10:43
Tijd dus om buiten de luchthaven te huren dwz op de luchthaven voor één dag en vervolgens ter plekke met weer een volle tank benzine

Tsja, eerst schrijf je dat je de auto voor één dag wil huren, dat zet nauwelijks zoden aan de dijk want wie rijdt er nu direct na aankomst binnen 24 uur zijn tankje leeg? Je maakt er nu één week van, dat verandert de zaak natuurlijk rekenkundig.

Ik heb zelf wel wat "ervaring" met de kleinere locaties in de Disney area 192 en Lake Buena Vista. Tot nu toe zelfde ervaring als jij: geen keuze, of oudere (shabby) auto! In ons geval betrof het problemen met de auto. Jammer maar prima opgelost door Alamo. We zijn wel naar MCO gereden.

calypso
03-10-08, 11:21
Njit;

In jouw berekening pak je die $2.50 per dag maal 7 dagen= $17.50.
Maar zoals in het eerste voorbeeld van Calypso, "The cost of the charge will be $2.50 plus tax for each day of the car hire to a maximum of $12.50 plus tax"

Dit wil toch zeggen dat je ongeacht je huurperiode een maximum van $12.50 betaald?
In mijn geval, ik huur 3 weken een auto van Alamo MCO, betaal ik toch niet 21 maal $2.50?
Nee het klopt je betaald maximaal maar 12,50$.
Ik huur ook voor 2 weken en zal dus waarschijnlijk $12,50 moeten betalen. Hoewel dit nog niet duidelijk is want volgens USAREISEN.de zittten alle taxes erbij ook deze volgens hun.

Daarom ook mijn vraag aan mensen die nu naar Orlando gaan en via USAREISEN.de gehuurd hebben bij Alamo te horen of deze nu wel of niet moeten bijbetalen!

Ta2 Gerrit
03-10-08, 12:27
Ik zal het je 12 Oktober vertellen.

Njit
03-10-08, 12:32
Njit;

In jouw berekening pak je die $2.50 per dag maal 7 dagen= $17.50.
Maar zoals in het eerste voorbeeld van Calypso, "The cost of the charge will be $2.50 plus tax for each day of the car hire to a maximum of $12.50 plus tax"

Dit wil toch zeggen dat je ongeacht je huurperiode een maximum van $12.50 betaald?

Helemaal gelijk. Was nog niet wakker :)

calypso
03-10-08, 13:40
Ik zal het je 12 Oktober vertellen.
Dank je, en ben zeer benieuwd naar de uitslag ervan ;)

Ta2 Gerrit
14-10-08, 05:28
Wij hebben NIETS hoeven bijbetalen :-P

calypso
14-10-08, 10:22
Kijk dat is goeie informatie, nou dan hoop ik dat in December dit ook nog zo is en ik ook niks hoef te betalen.

Dank je voor de info!

HenkR
29-10-08, 20:05
Net terug. Wij hebben de auto bij Dollar op Orlando airport opgehaald (in Miami ingeleverd). Wij hebben geen TAX hoeven te betalen.

corrus
29-10-08, 20:10
Net terug. Wij hebben de auto bij Dollar op Orlando airport opgehaald (in Miami ingeleverd). Wij hebben geen TAX hoeven te betalen.

Dollar is geen Alamo...

Michael66
29-10-08, 20:12
@ corrus: Het gaat toch om een airport tax? En Dollar zit toch ook op de airport (MCO)? Of mis ik even iets? :-k

theovg
29-10-08, 21:32
Hallo

Ik heb de papieren gekregen voor de vakantie voor 27 november daar zit een briefje bij dat ik airporttax moet betalen bij aankomst in Fort Lauderdale US 2,50 per dag max US 12,50 .

Groeten Theo

calypso
29-10-08, 22:39
Bij wie heb jij je auto gehuurd dan? want volgens USAReisen.de is dit nog steeds inbegrepen in de prijs, dus nu weet ik het ook niet meer?

Yvet
29-10-08, 23:04
Dollar is geen Alamo...

Ik snap hem ook even niet Corrus, zeker gezien je op pagina 1 dit schrijft:

Dollar doet ook al hetzelfde...

En dat het gaat om een airport tax en geen afzonderlijke tax van een autoverhuurder...

theovg
29-10-08, 23:13
Bij wie heb jij je auto gehuurd dan? want volgens USAReisen.de is dit nog steeds inbegrepen in de prijs, dus nu weet ik het ook niet meer?



IK heb de auto gehuurd bij Alamo via Usafunvakanties.
Die heb ik erover gebeld en ze zeggen dat het 1 Oktober is ingegaan.
Ik zie het wel als daar aankom ben er in ieder geval op voorbereid.

Jill
02-11-08, 10:20
Op onze voucher staat dat de airporttax inbegrepen is. Wij hebben ook via usareisen geboekt.

mafo
02-11-08, 10:28
Bij ons staat het wat algemener, geboekt bij Alamo NL zal nog wel laten weten hoe dit dan bij het ophalen gaat.

Rental Voucher Includes
Onderstaand tarief is het Alamo Gold en is inclusief:
Ongelimiteerde kilometers/mijlen*,
CDW + diefstalverzekering, Extended Protection (aansprakelijkheidsverzekering), alle lokale
belastingen, luchthaventoeslag, toeslag voor 3 extra bestuurders en een volle tank benzine.

calypso
02-11-08, 11:57
Dit is het antwoord wat ik van USAReisen.de gisteren heb ontvangen, naar aanleiding van mijn vraag;

We only have the packages super-spar-plus and super-inklusive-plus.
you have choosen the super-inklusive-plus package. we have no informationen and no negative customer feedback, that a fee of USD 2,50 per day has to be payed.
we don't offer a package called "Gold". Maybe you have to pay this fee if you book directly via Alamo but not if you booked via our side.

cant51
02-11-08, 15:52
Wij hebben onze auto 2 oktober opgehaald bij Alamo op het vliegveld van
Orlando moesten $ 13,31 volgens mij betalen (incl.tax) voor 4 weken
auto huur.

Ta2 Gerrit
02-11-08, 17:57
Wij hebben onze auto 2 oktober opgehaald bij Alamo op het vliegveld van
Orlando moesten $ 13,31 volgens mij betalen (incl.tax) voor 4 weken
auto huur.

Was die ook gehuurd via usareisen.de en zo ja, met wat voor pakket ?
Wij hadden de Super inklusiv plus en hebben (op 12 Okt.) echt niks bij hoeven te betalen.

Teleton
02-11-08, 18:14
Auto gehuurd via AE; Alamo Gold.
Opgehaald op 24 oktober.
Op de bon: Customer facility charge 2,50 a day; included.

corrus
02-11-08, 22:09
Bij wie je 'm gehuurd hebt doet echt niets terzake...

Diegene achter de balie... Die vergeet 'm los af te rekenen...

Da's voor ons mooi meegenomen...

calypso
02-11-08, 22:13
Op zich klopt het wat je zegt, maar als ik straks moet betalen dan verhaal ik dit toch wel op USAReisen.de, want ik heb nu diverse keren gevraagd en volgens hun zit het dus erbij. Dus mocht dit dan klopt hun verhaal dus niet. Daarom ook dat ik dit op email wilde hebben van hun!

knaapje
02-11-08, 22:36
................. en dat allemaal over $ 12,50 (plus tax) ?????

Op een reis van duizenden $$$$$?

Knaapje

corrus
02-11-08, 22:47
................. en dat allemaal over $ 12,50 (plus tax) ?????
Op een reis van duizenden $$$$$?

Knaapje
Ja, precies wat ik ook wilde zeggen... :roll:

Ta2 Gerrit
02-11-08, 22:57
................. en dat allemaal over $ 12,50 (plus tax) ?????

Op een reis van duizenden $$$$$?

Knaapje

Dat is natuurlijk helemaal waar, maar zo langzamerhand is zo'n beetje de helft (zo niet meer) van je reissom belasting van wat voor een aard dan ook en dan is het prettig om te weten wat daar deze keer weer bij komt :mrgreen:

En de oorspronkelijke vraag van Calypso was ook puur informatief, hij wilde weten wie en wanneer moest betalen. De max. $12,50 is natuurlijk een druppel, maar komt er wel weer bij, behalve bij ons dan :lol:

En als het al inclusief is (wat bij usareisen het geval schijnt te zijn), is dat ook goed om te weten, om te voorkomen dat je dubbel (dus 2 druppels) betaald.

6foot6
03-11-08, 09:14
De lijst met extra kosten die er, in vergelijking met de totaalprijs, niet toe doen wordt steeds langer,
vliegbelasting
airport facility fee
veiligheidstoeslag
brandstofheffing
brandstofkosten
tolwegen.
"verplichte" fooien
enz

Het totaal van al deze "onbelangrijke" kosten overtreft mijn weekloon en dat vind ik lang niet verwaarloosbaar

calypso
03-11-08, 09:52
Het gaat me niet om de $12,50 zoals de reacties hierboven zeggen, maar om het principe.
Als USAReisen blijft zeggen dat het erbij zit, dan moeten zij erook maar voor op draaien als ik het dan wel moet betalen.
Want dan vind ik dat zij hun klanten verkeerd inlichten. Ik zit echt niet te zeuren om die $12,50, ik geef hier op de basis meer uit voor mijn lunch.

Jaimie
12-11-08, 17:27
Wij hebben onze auto via www.eautoverhuur.nl (http://www.eautoverhuur.nl) geboekt en krijgen een auto via Dollar. Heb net de site gebeld en Dollar sowieso rekent deze tax..

Ben dus benieuwd. Over 8 dagen zullen we het weten

HenkR
12-11-08, 20:01
Zoals al eerder in dit stuk aangegeven, heb ik geen TAX bij Dollar betaald in Oktober

Jaimie
12-11-08, 20:21
Tja het eerste wat die persoon die ik aan de telefoon zei was dat Dollar de tax rekent.. Daarom zei ik al, we zullen het gaan zien over 8 dagen

Hoop dat we net zo'n geluk hebben als jij HenkR!

Teleton
17-03-10, 17:07
Wij moesten bij Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211) een aiport fee betalen va 2,50 per dag ondaks dat we All-Inc hadden gehuurd. Ik had het idee dat dat standaard is? Via een touroperator geboekt, ik ben alleen even kwijt of die het nu bij Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211) heeft ingekocht of via Sunny Cars.

Marco, volgens de voorwaarden van Sunny Cars zou dit kunnen. De Customer facility charge staat niet specifiek in hun voorwaarden genoemd.

Zoals je in dit (oude) topic kunt zien, zijn de berichten nogal verschillend. Je bent in ieder geval niet de enige die heeft betaald........:-&. Maar jullie hebben dan hopelijk 2,50 per dag met een maximum van 12,50 dollar ex tax betaald?

Wij hebben de toeslag zelf nog nooit betaald. Dit jaar huren we via eautohuur en moeten we volgens de voorwaarden wel betalen. Al vraag ik me, b ij het nalezen van de voorwaarden, af of de toeslag misschien niet per 31 maart wordt afgeschaft. Of verhoogd.........:mrgreen:
CFC toeslag - $2.50+Tax per dag tot een maximum van $12.50+Tax for rentals commencing at Orlando Airport for pickups until 31.03.2010