PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Rene Jansen: Miami-Miami



rene jansen
21-09-08, 12:30
Beste florida fans.

Wij gaan van 3 november tot 17 november naar Florida. Onze eerste keer. We hebben voor de vakantie alleen de reis geboekt en een auto. We willen zo een beetje vrijheid houden om ergens te overnachten. We hebben wel een reisschema in de gedachten, maar we willen natuurlijk zo veel mogelijk zien en hopen daarom op een paar tips om de wat minder bekende, maar toch mooie dingen te zien. De reis die we in de gedachten hebben is als volgt:

Dag 1: Aankomst in Miami, auto halen en dan een hotel zoeken in Miami.
Dag 2: Richting de Key west rijden en onderweg de Key largo en Islamorada te bekijken. 's avonds een hotel zoeken voor 1 nacht.
Dag 3: Van de Key west via de everglades naar Naples rijden waar we een hotel gaan zoeken.
Dag 4: Vanaf Naples rijden we via Venice naar Sarasota waar we de nacht weer willen door brengen.
Dag 5: Naar Tampa, Clearwater of st. peterburg. waar we 2 nachten willen blijven mits het weer goed is om aan het strand te gaan liggen. Wat nou precies de mooiste plaats is en rustigst horen we graag.
Dag 7: Orlando, Universal studio's. en dan overnachten in Kissimmee.
Dag 8: Eventueel naar Seaworld of naar een ander leuk park (suggesties zijn welkom)
Dag 9: Naar Daytona en Daytona beach.
Dag 10: Naar Cocoa beach om 's avonds de space shuttle te zien opstijgen (mits het doorgaat natuurlijk, maar dit houden we in de loop van de reis in de gaten)
Dag 11 tm 15: de oostkust afrijden en zoveel mogelijk dingen doen onderweg. Deze dagen hebben we niet echt een planning want er schijnt behoorlijk veel te zien te zijn aan die kant van Florida. Als iemand leuke bezienswaardigheden weet dan horen we het graag.
Dag 15: 's avonds gaat ons vliegtuig terug naar NL waar we de volgende dag weer landen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

MVG Rene Jansen

Susie One
21-09-08, 21:53
Hoi Rene,

Mijn advies om de hotel overnachtingen op Key West alvast vast te leggen. Ik heb van meedere personen in mijn omgeving gehoort dat het voor komt dat de hotels op Key West hoge bedragen berekenen voor de hotel overnachting. Wij hadden van te voren 2 nachten geboekt in Southernmost hotel op Key West.

Wij waren vorige week Zondag in Naples. Helaas was toen bijna alles dicht en hebben toen weinig van Naples gezien.

Op de pier van Clearwater Beach kan je een prachtige zonsondergang zien.

In je reisschema staat vermeld dat je een paar dagen wil besteden aan de oost kust. Deze dagen kan je beter besteden om bv langer in Kissinmee te blijven om de parken te bezoeken (voor een aantal parken heb je meerdere dagen nodig om alles te bezoeken) of aan de westkust.

Succes en veel plezier met het voorbereiden van je reis.

Susie One

HenkR
21-09-08, 23:42
Van Miami naar KeyWest en onderweg nog veel bekijken is bijna niet in 1 dag te doen. Net zoals van KeyWest naar Napels en de Everglades bezoeken wordt een zware. Neem daar meer tijd en minder om de oostkust af te zakken.

joanna
23-09-08, 12:52
Mijn advies om de hotel overnachtingen op Key West alvast vast te leggen. Ik heb van meedere personen in mijn omgeving gehoort dat het voor komt dat de hotels op Key West hoge bedragen berekenen voor de hotel overnachting.Wij waren vorig jaar in oktober richting Key West zonder reservering. Smiddags tegen een uur of 4 kwamen we een visitor center (richting KW rechts) tegen waar net de hotelaanbiedingen via de fax binnen kwamen druppelen voor de kamers die niet verhuurd waren. Voor leuke prijs daar een overnachting geboekt. We waren niet de enige, er gingen gelijk met ons nog 4 kamers weg voor die leuke prijsjes. Dus succes. Wel opletten dat het niet een "feest"weekend is want dat gaat het waarschijnlijk niet zo makkelijk lukken.
gr,
Ann

Yvet
23-09-08, 17:36
Zoals gezegd, miami-Key west in 1 dag en onderweg dingen bekijken plus Key West bekijken is geen doen.

Ook wordt er terrecht opgemerkt dat de oostkust wel leuk is maar nou ook weer niet superbijzonder.

Ik zou zeggen: Pak een volle dag Key West kun je op de heenweg onderweg lekker rustig alles bekijken en relaxed doen, dan een dag Key West waar je alles kan bekijken en kan gaan doen, dan de volgende dag terug.
Dan heb je veel meer rust anders is het zonde, ja je kunt zeggen ik ben in KW geweest maar dat is dan ook alles.

Pak inderdaad extra dagen in Kissimmee om daar te shoppen, andere parken te bezoeken etc etc.

Vanaf Daytona naar Cocoa is niet heel gek ver, pak die dag ook evt Kennedy Space Center mee.

Doe de oostkust vanaf Cocoa vanaf dag 14 dan reis je dag 14 vanaf cocoa naar bv Boca Raton en dan vanaf Boca Raton door naar Miami op dag 15.
Dit ga je met gemak redden, dan kun je rustig aan doen en lekker de B-wegen gaan rijden dus heerlijk langs de kust en evt onderweg ook nog stoppen.

Met dit schema houd je 2 dagen over (3 maar 1 ervan gaat naar Key West) en die zou ik beide in het gedeelte Kissimmee stoppen.

rene jansen
24-09-08, 11:33
Okej bedankt voor de tips. Maar als ik nu op booking.com ga kijken voor hotels in key west staan er maar 2 op en de rest is verder dan Marathon. Iemand een idee waar ik beter kan kijken? of misschien toch maar gewoon zonder reservering daar naar toe gaan rijden?

Heb inmiddels het reisschema wat aangepast en dan word het dus 2 dagen de keys en dan minder om langs de oostkust af te zakken.

Rene

Yvet
24-09-08, 14:01
Google: Hotel Key West en je zult heel veel sites vinden