PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Robertbu: Orlando - Miami



robertbu
15-09-08, 18:44
Nog 3 weken en 3 dagen en dan is het voor ons zover, onze 1e reis naar Florida (tevens onze huwelijksreis).
We zijn al druk bezig geweest met plannen maken, en hebben ook al een aantal dingen gereserveerd. Voor ons Disney Dining Plan hebben we al restaurants gereserveerd voor ontbijt en diner al dan niet met Disneyfiguren.
Voor St. Pete Beach en Naples hebben we nog geen echte plannen, maar waarschijnlijk gaan we daar wel nog een boottochtje maken. Alle suggesties zijn van harte welkom.
Natuurlijk gaan we ook nog shoppen, maar dat hebben we niet in ons schema opgenomen.

Ons schema ziet er als volgt uit:
Dag 1: 10/10 reisdag Amsterdam - Detroit - Orlando
Dag 2: 11/10 Hollywood Studios (ochtend) /Animal Kingdom (middag) & auto ophalen bij Alamo
Dag 3: 12/10 Kennedy Space Center incl. Nasa up close tour (ochtend) / Epcot (middag)
Dag 4: 13/10 Animal Kingdom (ochtend) / Magic Kingdom incl. Not so scary Halloweenparty (middag&avond)
Dag 5: 14/10 Epcot (ochtend) / Hollywood Studios (middag)
Dag 6: 15/10 Magic Kingdom of Downtown Disney (ochtend) / reis naar St. Pete Beach
Dag 7: 16/10 St Pete Beasch (ochtend) / reis naar Naples
Dag 8: 17/10 Naples (ochtend) / Everglades / Miami
Dag 9: 18/10 Miami en omgeving (evt. Ducktrail)
Dag 10: 19/10 Miami en omgeving
Dag 11: 20/10 Miami / cruise Bahama's (Nassau)
Dag 12: 21/10 Cruise Bahama's
Dag 13: 22/10 Cruise Bahama's
Dag 14: 23/10 Cruise Bahama's
Dag 15: 24/10 Cruise Bahama's / aankomst Miami
Dag 16: 25/10 Miami - Detroit - Amsterdam

Het is de bedoeling dat we ook een reisverslag gaan bijhouden, helaas zal ik deze pas na onze vakantie op het forum kunnen plaatsen omdat we geen beschikking hebben over internet. Ben nu druk bezig met het maken van een weblog, zodra deze af is zal ik de link er ook opzetten.

Groetjes,
Marion & Robert

utah
15-09-08, 19:08
Ik merk 2 pretparken op éénzelfde dag?

Zal aartsmoeilijk worden om dat te combineren denk ik.

Teleton
15-09-08, 19:40
Oef....zelf ben ik al moe als ik naar de eerste acht dagen kijk, maar jullie zijn nog jong (denk/hoop ik...) en gelukkig kunnen jullie tijdens de cruise al een beetje uitrusten. In Orlando komt in ieder geval niet veel van shoppen, ben ik bang.

Weet je zeker dat je KSC en Epcot op één dag kunt/wilt combineren? Deze week las ik nog in een reisverslag dat ze vanuit Orlando/Kissimmee na twee uur op KSC aankwamen.... Als je in de middag op Epcot aankomt, rijdt de tram niet zo vaak, kortom: je zit erg in tijdnood. Misschien heb je geluk en kan je vooraan parkeren. Eén geluk, het is een erg rustige periode maar of je attracties als Soaring en Racetrack kunt doen, blijft de vraag. Voor de shows is ook niet veel tijd. Alles kan hoor, maar of het echt genieten wordt is nog maar de vraag. Ik hoop het maar, want in dit stadium is er niet veel meer aan te passen, je hebt vast de Close up tour gereserveerd.

Nog even een praktische vraag: Waar en hoe laat haal je de auto op? De lokale verhuurstations zijn niet, zoals op het vliegveld, 24 uur open. Verder is er daar ook nauwelijks keuze. Als je hem vroeg in de ochtend ophaalt, moet je hem ook vroeg in de ochtend inleveren bij vertrek, sluit dat wel aan bij je cruise? Of je moet de auto een dag langer huren. Ik zou hem zelf liever gelijk bij aankomst op het vliegveld ophalen. Maar misschien verblijven jullie in een Disneyhotel, met alle luxe van transport van het vliegveld etc?

Al met al, een drukke maar mooie reis! Lees ook de verslagen van andere honeymooners (ik weet zo Marjol uit mijn hoofd maar er zijn er meer) want zij hebben leuke tips om je bezoek aan parken, hotels en restaurants speciaal te maken. Geniet er van en ik ben benieuwd naar jullie reisverslag.....na de reis!

rubje
15-09-08, 19:41
Je propt wel erg veel in 1 dag in Orlando... 2 parken op 1 dag ga je niet redden en vergis je niet in de reistijd van en naar Kennedy Space Centre. Je kan beter gaan shoppen of zo als je vroeger terug bent als ik nu denk.

Ik zou dus uitgaan van 1 park per dag bijvoorbeeld:
11/10 Epcot (zal er wel druk zijn vanwege het food/wine festival)
12/10 Space Centre/shoppen of downtown disney
13/10 Magic Kingdom
14/10 Hollywood studio
15/10 Animal kingdom en dan naar St. Petersburg

En ik zou de auto gelijk van het vliegveld meenemen, dat lijkt me wel zo handig.

robertbu
17-09-08, 23:15
@ Tetlon: Allereerst bedankt voor je reactie. Ik weet het een druk schema is. We overnachten in deze dagen in het Disney All Stars Movie hotel, en kunnen dus ook gebruik maken van de extra uren. Daar hebben we ook een beetje naar gekeken met onze dagindeling. Dus kunnen we ook gebruik maken van de shuttle service van het hotel naar de parken, zodat we met parkeren na het KSC niet zoveel problemen hebben.
De auto kunnen we dan 's middags ophalen bij Alamo zodat we met het inleveren van de auto ook goed uitkomen.

Wij zijn allebei niet echte achtbaan types, dus ik denk dat we daar ook wel beter mee weg komen.
Wat betreft het KSC dat is inderdaad al geboekt dus daar kunnen we niets meer aan veranderen.

@ Rubje & @ Utah: Jullie ook bedankt voor jullie reactie en suggesties, denk dat ik hierboven jullie opmerkingen al een beetje beantwoord heb.

We zullen jullie suggesties zeker in ons achterhoofd meenemen, bedankt alvast.

Groetjes,
Marion & Robert

joanna
18-09-08, 00:12
.
Voor St. Pete Beach en Naples hebben we nog geen echte plannen, maar waarschijnlijk gaan we daar wel nog een boottochtje maken. Alle suggesties zijn van harte welkom.


Kijk even op de volgende website (je moet dan wel weer reizen naar clearwater) voor een boottochtje:

www.seacreamer.com (http://www.seacreamer.com)

Ik heb me laten vertellen dat je op tijd bij de boot moet zijn en zorgen, dat je achterop terechtkomt. De dolfijnen kennen de boot en zullen met de golven gaan spelen en het schijnt dan totaal geen moeite te kosten dit op de camera vast te leggen.

Veel plezier,
gr,Ann

Teleton
18-09-08, 08:46
..zodat we met het inleveren van de auto ook goed uitkomen.

Goed geregeld! Check je de openingstijden van Alamo?

robertbu
18-09-08, 16:03
Goed geregeld! Check je de openingstijden van Alamo?

We vliegen ook 's middags weer terug, en op het reisbureau hebben ze gekeken wat de beste tijd voor ons is om de auto op te halen zodat we in Miami niet in de problemen komen.

@ joanna: Dank je wel voor je tip, ga er zeker even naar kijken.

Groetjes,
Marion & Robert