PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Sjelsa: Orlando-Orlando



Sjelsa
11-09-08, 13:53
Hallo,

Wij gaan van 25 juli tot 22 augustus 2009 voor de tweede keer naar Florida. We zijn volop bezig met de vakantieplanning. Dit is onze voorlopige planning maar er kan met van alles nog geschoven worden. Maar het is wel heel prettig als meerdere mensen hun mening of opmerkingen geven!

Met vriendelijke groet,

Sjelsa


25juli Vliegen
26juli Magic Kingdom
27 juli Animal Kingdom
28 juli Blizzard Beach en/of winkelen
29 juli Disney's Hollywood Studios
30 juli Kennedy Space Center (lancering Space Shuttle)
31 juli Blizzard Beach of winkelen
1 aug Epcot
2 aug Typhoon Lagoon
3 aug Animal Kingdom
4 aug Relaxen en/of Winkelen
5 aug Discovery Cove(dolfijnen zwemmen), daarna naar hotel in Tampa
6 aug Busch Gardens
7 aug Zwemmen bij Busch garden.
8 aug Busch Gardens
9 aug Clearwater of Sanibel of Sarasota ontdekken
10 aug Van Tampa via Naples (2,75 uur)daar naar een strand of stadje bezoeken, daarna naar Miami toe(2 uur)
11 aug Miami Winkelcentrum
12 aug Miami naar Key West (3,5 uur)
13 aug Key West
14 aug Van Key West, via Coral Castle (3 uur), via Fort Lauderdale (OCC opzoeken) (1uur), Kissimmee (3uur)
15 aug Universal studios
16 aug Seaworld en/of Wet 'n Wild
17 aug Islands of Adventure
18 aug Aquatica SeaWorlds Waterpark
19 aug Winkelen en Relaxen
20 aug Islands of Adventure of Universal Studio of een zwempark
21 aug Winkelen en/of de leukste attracties nog 1 keertje doen. Of plonzen in een zwempark
22 aug Vliegen

HenkR
14-09-08, 14:54
Poeh poeh. Dat wordt uitrusten als jullie thuis komen. :-D
De tijden die je rekent voor verplaatsingen is niet reeel volgens mij. Met een beetje file of even stoppen om te genieten zul je zeker er langer over doen.

utah
14-09-08, 15:09
Op dag 10 is het ware zonde Naples niet beter te verkennen...

Al bij al veel verplaastingen en alhoewel rijden er een zaligheid is zal het toch wel in de kleren hangen lijkt me zo.

Teleton
14-09-08, 17:30
Opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats; wij hebben ongelooflijke haast!

Waarom vliegen jullie eigenlijk van/naar Orlando? Je boekt al behoorlijk wat tijdwinst als je in Miami begint, dan de Keys "doet" en vanuit Orlando terugvliegt. Andersom kan ook natuurlijk.........jullie rekenen er waarschijnlijk op dat de lancering volgens plan verloopt!

Karin17
14-09-08, 17:40
Ik vind het een zeer pittig schema met maar weinig rustdagen. Zorg dat je in een bere-conditie bent!
Voor Sea-world heb je echt een hele dag nodig terwijl 2 dagen Busch Gardens wel weer veel is (tenzij jullie echte rollercoasters-fans zijn).
Succes met verder plannen!

Sjelsa
15-09-08, 16:44
Leuk om jullie reacties te lezen! Nu even wat antwoorden.

We hebben toch maar besloten om 1 of 2 nachten in Naples te blijven. Ik heb ergens gelezen dat ze daar dolfijnen en roggen hebben zien zwemmen, dat wil ik ook graag zien! Het liefste ook nog schildpadden...als iemand weet waar je dat goed kan zien hoor ik dat graag! Miami zie ik niet zo zitten dus dat vervalt dan. Maar dat moeten we nog even goed bekijken ivm afstanden. Misschien daarna in Key Largo een nacht slapen voor we naar Key West gaan. De andere afstanden zullen we ook nog even beter bekijken.

Wat betreft het vliegen naar Orlando en vertrek in Miami is op zich een leuke optie maar wij willen een soort rondje Florida maken. En hebben we eerst pretparken dan een soort rustperiode met rondreizen en daarna weer pretparken. Anders vinden we het teveel pretparken achter mekaar.

Wat betreft de rustdagen: Wij zijn in 2007 ook al in de Disneyparken, Universal Studio's en Seaworld geweest en hebben we ontzettend veel gezien ook de minder leuke attracties. Die kunnen we nu dus lekker overslaan dat scheelt veel! En we kunnen ook hoppen dus misschien pakken we 2 parken op 1 dag en dan hebben we er weer een rustdag bij.
Busch Gardens is voor ons nieuw dus vandaar dat we dat goed willen onderzoeken en omdat we vorige keer 3 keer naar Seaworld geweest zijn vinden we nu 1 dag wel genoeg.

We blijven duimen dat we deze keer een lancering mogen meemaken, de vorige keer was het helaas ook uitgesteld...

Bedankt voor het meedenken en de reacties !!
Groetjes Sjelsa

Yvet
15-09-08, 16:48
Ik vind het ook erg druk en niet altijd even logisch maar als jullie het willen opdelen in 2 delen pretpark dan snap ik dat wel.

Mijn tip is reken niet zo onwijs voorzichtig met je reistijd, wat je nu hebt staan is echt té krap genomen dat is namelijk reistijd als je niet stopt, geen ander verkeer tegenkomt en ook harder rijdt dan de toegestane snelheden.

Je moet toch echt het maal 1.5 of zelf 2 doen wil je een adequate berekening hebben.

Lannie
15-09-08, 19:06
Het liefste ook nog schildpadden...als iemand weet waar je dat goed kan zien hoor ik dat graag!


Wij hebben heel veel schilpadden gezien in Silver Springs en Chrystal River... maar dit is niet in zee en ik denk dat je dat wel bedoelt?!

Jolanda

Sjelsa
15-09-08, 21:35
Ja, het liefste zou ik er bij willen zijn als ze eieren gaan leggen. Maar ik heb net gelezen bij Canaveral National Seashore dat dat in Mei en Juni gebeurd. Helaas te vroeg voor mij.
Misschien dat we naar Silver Springs of Chrystal River gaan, bedankt voor de tip.
Groetjes Sjelsa

reneefrankrijk
18-09-08, 07:28
Het is wel ons soort schema, wij zijn ook van die mensen die graag bezig blijven, dat is voor ons ontspanning en rust. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Wij weten dat van onszelf.
Als je daar niet tegen kunt dan heb je een heel erg vol schema.
Ik vind alleen die dagen alleen maar in de auto zitten, want daar komt het op neer, niet iets waar ik voor zou kiezen.

Trouwens, je gaat wel heeeeerlijk lang.
Groetjes, Renée

Sjelsa
29-09-08, 16:12
Nee, we gaan niet meer heeeeerlijk lang, helaas. We waren alles globaal aan het berekenen en het werden toch iets te veel euro's. Dus maar besloten een weekje korter te gaan. We hebben wel gelijk de vliegtickets gehaald!!
We gaan nu van 25 juli tot 15 augustus en onze nieuwe planning ziet er als volgt uit:

25 juli Vliegen en naar hotel Best Western Lakeside
26 juli Magic Kingdom
27 juli Animal Kingdom
28 juli Winkelen/relaxen
29 juli Disney's Hollywood Studios
30 juli Kennedy Space Center
31 juli Typhoon Lagoon en/of winkelen
1 aug Epcot
2 aug Winkelen/relaxen
3 aug Discovery Cove, daarna naar Hotel Dolphin Beach Resort
4 aug Busch Gardens
5 aug Clearwater of Sanibel of Sarasota ontdekken
6 aug Winkelen en/of relaxen dan richting Naples naar Hotel Trianon Old Naples
7 aug Naples
8 aug Naar Key West naar Hotel Double Tree Grand Key Resort
9 aug Key West
10 aug Van Key West naar terug naar Orlando naar het Marriott Courtyard
11 aug Universal Studios
12 aug Winkelen en/of relaxen
13 aug Islands of Adventure
14 aug Aquatica
15 aug Vliegen

Njit
29-09-08, 16:23
Nog steeds een leuke reis. En je kan altijd nog een keertje terug :)

Teleton
30-09-08, 09:59
Nee, we gaan niet meer heeeeerlijk lang, helaas.
10 aug Van Key West naar terug naar Orlando naar het Marriott Courtyard


Maar wel een dagje heeeerlijk lang in de auto.........;). Het is bijna 400 mijl of 1000 kilometer. Het is te doen, zeker als er zeven zonnen staan. Maar een paar fikse regenbuien houden de boel al snel behoorlijk op zodat het wel eens een laaaaange rit kan worden. Voor de zekerheid zou ik de planning van 11 en 12 augustus maar vast omdraaien. Eerst een dagje relaxen en winkelen en dan naar Universal. Of misschien aansluitend aan deze rit een dagje naar Aquatica gaan?

Sjelsa
22-10-08, 23:07
We zijn alweer wat stapjes verder. Hier en daar wat kleine dingen verandert. De leukste verandering is dat we de eerste 9 dagen in Disney's Pop Century slapen! :D Daarna 3 nachten Dolphin Beach, dan 2 nachten Lemon Tree Inn. Dan hebben we nog 2 nachten waarvan we 1 nacht proberen in KeyWest bij Courtney's Place te slapen. (moet ik nog boeken)De tweede nacht word waarschijnlijk Best Western Oceanside Inn.(moet ik nog boeken) De laatste 5 nachten verblijven we in Marriott Fairfield Inn.
Disneytickets en Universal tickets en de auto zijn ook geregeld.
Er is al een kant van mijn schouders lichter. ;-) Nu de laatste dingen snel nog regelen oa Discovery Cove en Kennedy Space Center, die 2 hotels en dan is het volgens mij helemaal rond en kunnen we gaan genieten van het aftellen.
Groetjes Sjelsa
Hier nog het nieuwe schema:

25 juli Vliegen
26 juli Animal Kingdom
27 juli Epcot
28 juli Typhoon Lagoon
29 juli Disney's Hollywood Studios
30 juli Kennedy Space Center
31 juli Magic Kingdom
1 aug Relaxen/winkelen
2 aug Winkelen/relaxen/Disney Quest
3 aug Discovery Cove, daarna naar hotel in St. Pete Beach
4 aug Clearwater of Sanibel of Sarasota en/of Dolphin watchtour
5 aug Busch Gardens
6 aug Winkelen en/of relaxen, daarna naar Naples rijden
7 aug Naples, genieten van dagje strand en hopelijk dolfijnen zien
8 aug Op het gemak naar Key West rijden
9 aug Key West, snorkelen of glasbodemboot, daarna naar Fort Lauderdale
10 aug Sawgrassmil en OCC opzoeken, daarna terug naar Orlando
11 aug Universal Studios
12 aug Winkelen en/of relaxen
13 aug Islands of Adventure
14 aug Aquatica
15 aug Vliegen

oma van tijn
12-08-09, 20:08
Dag Sjelsa,

zo jullie zijn al een poosje onderweg? nog steeds op schema. Voor wat betreft schildpadden wij hebben enkele jaren geleden in Ford Lauderdale gelogeerd een hotel aan de zee. En iedere morgen reden daar quad's over het strand met emmers, die haalde de nesten van de schildpadden leeg dus ik zou zo zeggen daar leven vast en zeker nog veel schildpadden.
Ook op Kennedy Space Center hebben wij enkele hele grote gezien.

Trouwens ook namens Femke nog een super vakantie wij moeten nog heel even wachten (28 aug.) maar dan vertrekken wij