PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema fenitome: Orlando-KeyWest-Miami-Orlando



fenitome
10-09-08, 20:15
Hoi,

Hier ons schema voor Florida, vertrekken 29 januari 2009, was het maar zover!
We reizen met 2 onze 2 kindjes (dan 1 en bijna 4)
Tips zijn van harte welkom!

Dag 1 Amsterdam – Orlando: Heenreis
Dag 2 Orlando: Boodschappen – Gatorland – Florida Mall
Dag 3 Orlando: Disney World, Magic Kingdom
Dag 4 St Petersburg: Bush Gardens
Dag 5 St Petersburg: Strand – Boottocht
Dag 6 St Petersburg – Fort Myers: Stadstour - Salvador Dali museum
Dag 7 Fort Myers – Key West: Bahia Honda Beach
Dag 8 Key West: Stadstour, Old town trolley, Bahama village – Strand – Mallory Square
Dag 9 Key West – Miami Beach: Everglades national park
Dag 10 Miami Beach: Stadstour - Strand
Dag 11 Miami Beach: Shoppen
Dag 12 Miami Beach – Cocao Beach: Strand
Dag 13 Cocao Beach – Orlando: Sea World
Dag 14 Orlando - Amsterdam: Terugreis

Groetjes

Njit
10-09-08, 20:29
Salvador Dali museum vond ik persoonlijk erg tegenvallen. Is best klein. Ze hebben er een aantal hele grote doeken hangen (die zijn dan wel weer mooi) maar echt lang zijn we er niet gebleven. Je kan ook uitleg van een gids krijgen. Dan is het waarschijnlijk wat interessanter :)

En het pretpark heet Busch Gardens. Voor de tuin van Bush moet je nog snel even naar Washington DC..

fenitome
10-09-08, 21:57
Aangezien we met kinderen zijn is klein best fijn ;-)
Manlief is ook niet zo van musea, puur voor mijn plezier dat we er heen gaan.

Ok Busch dus, zal beter op mn spelling letten....

Njit
10-09-08, 22:05
Tip voor op Key West: The Key West Butterfly and Nature Conservatory (http://www.keywestbutterfly.com/)

Erg leuk om een uurtje doorheen te lopen. Echt schitterende vlinders..

HenkR
14-09-08, 14:51
Dag 7 Fort Myers – Key West: Bahia Honda Beach
Wordt een zware dag, want ik ga ervanuit dat je toch wel een stop maakt in de Everglades

utah
14-09-08, 15:06
dag 13 lijkt me ook nogal zwaar...eerst de rit en dan nog naar Seaworld...:-k

Teleton
14-09-08, 18:01
We reizen met 2 onze 2 kindjes (dan 1 en bijna 4)
Tips zijn van harte welkom!

't wordt misschien vervelend, maar ook hier begrijp ik niet goed waarom je Orlando/Orlando reist. Zeker met twee kleintjes, zie ik er de pret niet van in om van Miami via Cocoa Beach naar Orlando terug te tuffen om nog snel fff naar Seaworld te gaan.

Ik heb verder geen verstand van Reinheid, Rust en Regelmaat, maar op de tweede dag zie ik: Boodschappen doen, naar Gatorland en dan naar de Florida Mall? Na een reis van een uur of dertien en een tijdsverschil van 6 uur? Of denk je misschien "ze kunnen toch nog geen klok kijken, dus dat merken ze niet..". En hup, de derde dag met de hele bups naar MK en de vierde naar Busch Gardens? Ik hoop echt dat het allemaal lukt, maar heb mijn twijfels......

Dr. Phlox
15-09-08, 13:25
Kan ik hieruit ophalen dat alles al vast staat. Zoniet, waarom begin je niet in Miami -Key West - Miami - Orlando. Scheelt een dag reizen die je dan weer ergens anders voor kan gebruiken. De vlindertuin in Key West (duval street) is zoals Njit aangeeft heel leuk. Zeker voor de kinderen. Als je geluk heb komen ze op je hoofd of zo zitten.
Verder zal het denk ik ook wel vermoeiend zijn voor de kids. Of ze moeten er tegen kunnen.
grz
Ton.

fenitome
16-09-08, 17:26
't wordt misschien vervelend, maar ook hier begrijp ik niet goed waarom je Orlando/Orlando reist. Zeker met twee kleintjes, zie ik er de pret niet van in om van Miami via Cocoa Beach naar Orlando terug te tuffen om nog snel fff naar Seaworld te gaan.

Ik heb verder geen verstand van Reinheid, Rust en Regelmaat, maar op de tweede dag zie ik: Boodschappen doen, naar Gatorland en dan naar de Florida Mall? Na een reis van een uur of dertien en een tijdsverschil van 6 uur? Of denk je misschien "ze kunnen toch nog geen klok kijken, dus dat merken ze niet..". En hup, de derde dag met de hele bups naar MK en de vierde naar Busch Gardens? Ik hoop echt dat het allemaal lukt, maar heb mijn twijfels......

En ik dacht een leuke familievakantie te plannen, wat doe ik ze aan!!! ;)

Maar ik ben misschien niet duidelijk genoeg dat het een een CONCEPT reisschema is?
Ik heb de dingen opgeschreven die we daar zouden kunnen doen.
Alles is onder voorbehoud hoe we, en dan vooral de kinderen, ons voelen.
Dat geldt eigenlijk voor alle dagen we laten de kinderen het tempo bepalen. Maar ze zijn wel wat gewend, lange autoreizen is ze ook niet vreemd.

We hebben de reis als bestaande reis geboekt. Dus alleen de invulling van dagen is aan ons.

Groetjes!

Teleton
16-09-08, 19:44
OK, het is een CONCEPT...;) Maar de data en de hotels staan toch vast? Blijft het dus een erg vol en druk CONCEPT.

Binnen twee weken moet je, naast de vermoeiende reis naar Florida, zeven keer van hotel wisselen.... Hoe zie je dan dat de kinderen het tempo aan zouden kunnen geven? Ik begrijp wel dat je dat graag wilt, maar je zult toch om 10 uur je kamer uit moeten. Van Ft Meyers naar Key West ben je echt wel een dag onderweg. Ik geloof graag dat je kinderen gewend zijn aan lange autoritten, maar..zo vaak achter elkaar?

Het concept van twee weken door Florida crossen blijft lastig. Zelfs mensen met "grote" kinderen stellen na dit rondje (waar ze drie weken overdoen) vast dat ze dagelijks toch wel erg vroeg op moesten om alles te zien.... Mijn tip: denk eens na over een alternatief voor het geval het toch ietsje te veel gevraagd is. Hou een adres (misschien Hotelbeds o.i.d.) achter de hand waar je je wellicht, just in case, een villa of appartement kunt huren om even tot rust te komen.

reneefrankrijk
18-09-08, 07:10
Rondreizen met kleine kinderen is voor iedereen persoonlijk. Ook een druk programma is erg persoonlijk. Wij hebben zelf ook geen behoefte aan een dag "rust" tussendoor, maar nogmaals: persoonlijk.
Mijn ervaring met onze kinderen toen ze klein waren: ze passen zich heel makkelijk aan. Maar ik vind wel de afstanden in jullie schema nogal groot. Wij deden dezelfde trip met onze kleintjes in 3 weken en hadden daardoor meer tijd ter plaatse.

Bahia Honda is erg mooi, ook met de kleintjes, Everglades hebben wij overgeslagen omdat we werden opgevreten door beestjes.... Maar wij gingen van Key West via BH naar Key Largo (glass bottom boat) en de dag erna naar Naples.
Veel plezier!
groetjes, Renée