PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: meeuwtje



meeuwtje
09-05-05, 14:27
Hallo allemaal!

Even voorstellen: ik ben Wil, 29 jr en woonachtig in Voorburg.
Komende zomer gaan mijn vriend en ik naar de USA.
We starten eind juli in New York, waar we 5 dagen blijven. Vanaf New York vliegen we door naar Atlanta waar we vrienden gaan bezoeken die daar wonen. Vanaf Atlanta willen we een auto huren en richting Florida rijden. We vliegen eind augustus vanuit Miami terug naar NL.

We wilden graag later het jaar richting USA, maar aangezien we onze vakantie in de zomerperiode hebben moeten plannen, wordt het dus de maand augustus..

Voor mij is het de 1e x Florida. Mijn vriend is al meerdere keren in Florida geweest (Miami en Orlando)

Ik heb inmiddels op het forum al veel tips en interessante zaken gevonden over Florida.
Wellicht dat iemand nog tips kan geven op de volgende vragen?
Hotel - thuis boeken of bonnefooi?
Auto huren - welke verhuurmaatschappij?
Everglades - te doen in de hete zomermaanden?
Cape Canaveral - aanrader?

Alle do's en dont's zijn uiteraard welkom!
Groeten

Eric
09-05-05, 14:37
Hallo allemaal!

Even voorstellen: ik ben Wil, 29 jr en woonachtig in Voorburg.

Welkom op dit forum, ik hoop dat we je een beetje op weg kunnen helpen.

Komende zomer gaan mijn vriend en ik naar de USA.
We starten eind juli in New York, waar we 5 dagen blijven. Vanaf New York vliegen we door naar Atlanta waar we vrienden gaan bezoeken die daar wonen. Vanaf Atlanta willen we een auto huren en richting Florida rijden. We vliegen eind augustus vanuit Miami terug naar NL.

We wilden graag later het jaar richting USA, maar aangezien we onze vakantie in de zomerperiode hebben moeten plannen, wordt het dus de maand augustus..

Voor mij is het de 1e x Florida. Mijn vriend is al meerdere keren in Florida geweest (Miami en Orlando)

Ik heb inmiddels op het forum al veel tips en interessante zaken gevonden over Florida.
Wellicht dat iemand nog tips kan geven op de volgende vragen?

Kijk nog eerst eens goed rond op dit forum, en gebruik daarbij de zoekfunctie, dan zul je zien, dat alle vragen al zeer uigebreid zijn behandeld. Ik zal in het kort vast wat antwoorden geven.

Hotel - thuis boeken of bonnefooi?

Daar zijn de meningen over verdeeld, als je goed met het internet overweg kan en je weet al precies waar je hoelang wil blijven, ben ik voor iemand die de eerste keer gaat geneigd te zeggen: via het internet boeken, evt via priceline.

Auto huren - welke verhuurmaatschappij?

Zijn allemaal goed, in Florida is Alamo meestal de goedkoopste, maar jullie huren in Atlanta, en leveren in in Miami, dus kijk eens naar een verhuurder die geen drop off charges berekend.

Everglades - te doen in de hete zomermaanden?

Geen enkel probleem, en je moet het zeker doen, die hitte valt erg mee vind ik persoonlijk.

Cape Canaveral - aanrader?

Als je tijd hebt, is een halve dag zeker leuk, vooral om dat er een shuttlelancering op het programma staat.

Alle do's en dont's zijn uiteraard welkom!
Groeten

Ik heb dus geprobeerd wat sumiere antwoorden te geven, maar snuffel op het forum rond, daar staat nog veeeeeel meer.
Eric

Michael66
10-05-05, 06:02
Zoals Eric al aangeef kun je veel antwoorden al vinden op dit forum. Via "zoeken" even een zoekterm ingeven en je komt een heel eind.

Wel wil ik je nog mijn persoonlijke mening geven over Cape Canaveral, of Kennedy Space Center (KSC) zoals het meer bekend is.

DOEN!!!

Mijn ervaring is dat het gewoon een schitterende ervaring is om daar eens te zijn. De sfeer wordt heel erg door het warme weer beïnvloed, zeker inde maand augustus als jullie gaan. De zinderende hitte in combinatie met de prachtige ruimtevaart-uitstallingen vond(en vind) in schitterrend. Ook kun je een echt gebruikte spaceshuttle inlopen om eens te zien hoe dat er eigenlijk uitziet (het is eigenlijk een soort ruimte-vrachtwagen). Tijdens de rondrit kom je in verschillende terminals waar een goed idee krijgt wat ruimtevaart zo'n beetje inhoud.

Echt een aanrader wat mij betreft.

NB: Dit jaar ga ik weer naar KSC, voor de 6e keer!