Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Helena
Goodmorning! Ik ben Helena en ik wil graag naar Miami in december met mijn 20-jarige dochter. We zijn er nog nooit geweest, maar omdat zij haar studie aan het afronden is en daarna graag een jaar naar Miami wil, willen we daar eerst een keer naartoe. Ik ben heel benieuwd naar alle onderwerpen waarover ik ga lezen op dit forum, fijn dat er zoiets bestaat.
Hartelijk groet, Helena
Have a nice day!
Welkom en heel veel plezier op het Forum. Lees eens wat reisverslagen door om snel een beeld te krijgen van Miami. En als je gerichte vragen hebt dan horen we het graag.
maar omdat zij haar studie aan het afronden is en daarna graag een jaar naar Miami wil, willen we daar eerst een keer naartoe.
Welkom op dit Vrolijke Vakantie Forum waar je aan het juiste adres bent voor al je vragen over een verblijf in Florida! Er zijn hier onder meer toeristen, kampeerders, overwinteraars en bewoners, dus er zit nogal wat kennis en informatie. Profiteer er van!
Gaan jullie alleen "maar" naar Miami of gaat de reis ook nog naar andere gedeelten van Florida? Een fijne cruise misschien, of een paar dagen naar Disney in Kerstsfeer? Ennne...wat wil je dochter precies gaan doen in Miami gedurende dat (eventuele) jaar? Zoals je misschien wel weet is het nog niet zo eenvoudig om er legaal te gaan werken/studeren.
Om te beginnen wilden we eerst gewoon een vakantie houden in inderdaad 'alleen maar' Miami maar nu ik zo op dit forum rondkijk,word ik er enthousiast over om er wat andere dingen aan vast te knopen.
Over het evt. studie/werk jaar(of evt. half jaar) had zij gedacht te gaan werken in een hotel en een studie Spaans te doen, maar er zijn nog geen vaste plannen. Dit zou ook pas in juni kunnen plaatsvinden.
Welkom op dit leuke forum.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je reuze enthousiast wordt bij het lezen van alle reisverslagen.
Ik wil niet gelijk reuze ontmoedigens bezig gaan maar......
Ik vraag me alleen af of er wel goed is gekeken naar de mogelijkheden om naar Miami te gaan voor je dochter.
Even zomaar werken in een hotel zit er niet bij, het is niet heel makkelijk om Amerika binnen te komen....
Zij kan wel een studie Spaans gaan doen maar dan mag ze niet werken want dat staat het visum niet toe. Een visum voor werk is bijna niet te krijgen dan moet je een baan al hebben en dan moet de werkgever garant gaan staan voor haar (wat duizenden dollars betekend).
Een studie volgen (ook al is het Spaans) kost ook duizenden euries, even als overzichtje ik was voor 6 weken studie 6000 euro kwijt (dat is incl grote uitgaven zoals vliegticket) maar je moet rekenen op zo'n €500-€750 per week en dat is dan voor eten, huisvesting, studie enz enz.
En hier zijn geen scholarships voor.
Het enige wat natuurlijk kan is dat het via haar huidige school gaat, als stageplek.
Dan zijn er andere openingen te vinden, maar dan moet de school die stagemogelijkheid wel hebben, de school moet het dan regelen en niet zijzelf.
Maar ook dan zit je vast aan een visum.
Ik ben benieuwd hoe jullie het gedacht hadden te gaan doen.
Ik zou het erg leuk vinden als jullie ons op de hoogte zouden houden.
Op dit soort Visa kun je hier ook veel lezen: Tijdelijke visa voor Amerika (http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=13) (AllesAmerika forum)
Een tijdje terug is er een heel berichten circus geweest met iemand (Flying Dutchman) die ook stage in Miami in een hotel liep of nog loopt. Wellicht kan hij jullie ook helpen met info.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6785&highlight=stage+miami
Dank je wel, dat is veel nuttige informatie; ik zal het allemaal uitpluizen :?. Wat betreft onze vakantie in Miami heb ik ook nog een vraag, ik las ergens iets op het forum dat iemand een cruise voor een weekend ging maken vanuit Miami, is zoiets betaalbaar [-o< en waar kan ik daarover gegevens vinden en kan ik dat vanuit Nederland boeken? Have a nice day!
Moderator Mickey99:
Helena; er zijn op dit forum al een paar topics waar je info over cruisen kunt vinden (gebruik de zoekfunctie maar eens).
Graag dit topic beperken tot het voorstellen.
Indien je nog vragen over een bepaalde cruise hebt kun je die in een bestaand topic over cruisen stellen of een nieuw topic openen.
Ik ga even kijken. Ben hevig op zoek naar een directe vlucht, ik krijg allemaal vluchten met overstap en dat wil ik niet. Is dat altijd zo of is het seizoensgebonden?
Ik ga even kijken.
Topics over vluchten dan maar in Florida Algemeen? Krijg je onmiddellijk antwoord.......:-\"