PDA

Bekijk Volledige Versie : Disney's Magic Kingdom



mellie
06-05-05, 04:11
Wat vind iedereen toch zo geweldig aan Magic Kingdom? Ja oke, het is leuk en als je in Orlando/Florida bent moet je er ook echt wel eens een kijkje gaan nemen. Maar om nou je hele vakantie alleen maar pretparken te bezoeken.. nee dankje. Ik weet niet wat het was, misschien had ik er wel meer van verwacht, maar Euro Disney vind ik persoonlijk leuker. Ligt dat nou aan mij of heb ik gewoon het verkeerde park bezocht?

Njit
06-05-05, 08:40
Ik hoop dat je niet alleen Magic Kingdom hebt bezocht. Juist Animal Kingdom en Epcot kun je nergens anders ter wereld vinden...

SpaceAce
06-05-05, 08:42
Wat vind iedereen toch zo geweldig aan Magic Kingdom? Ja oke, het is leuk en als je in Orlando/Florida bent moet je er ook echt wel eens een kijkje gaan nemen. Maar om nou je hele vakantie alleen maar pretparken te bezoeken.. nee dankje. Ik weet niet wat het was, misschien had ik er wel meer van verwacht, maar Euro Disney vind ik persoonlijk leuker. Ligt dat nou aan mij of heb ik gewoon het verkeerde park bezocht?

Magic Kingdom vind ik persoonlijk erg leuk, maar als ik zou moeten kiezen voor 1 park, zou ik toch voor Animal Kingdom of MGM gaan.

Ik begrijp namelijk uit je tekst dat je van de 4 Disneyparken alleen naar Magic Kingdom bent geweest? Dat zou ik inderdaad zonde vinden....

Michael66
06-05-05, 09:22
Wat vind iedereen toch zo geweldig aan Magic Kingdom? Ja oke, het is leuk en als je in Orlando/Florida bent moet je er ook echt wel eens een kijkje gaan nemen.

Wij hebben onze eerste reis Magic Kingdom maar half gedaan, alleen de dingen die we in eurodisney niet hebben. Maar toen was ik dan ook helemaal "kind-loos". Met mijn zoon ga ik nu altijd heel erg graag naar MK. Hij is helemaal gek van Buzz Lightyear en die "ride" doen we dan meestal ook meerdere keren. Verder zijn er in MK heel veel attracties die zeer geschikt zijn voor kleine kinderen, wat in de andere parken absoluut minder is. En natuurlijk is ToonTown Met Mickey's en Minnie's huisje heel leuk.
Je beleeft een park heel anders met kids dan zonder.


Maar om nou je hele vakantie alleen maar pretparken te bezoeken.. nee dankje.

Tsja, smaken verschillen. Op dit forum (en het Orlando-forum) zul je een heleboel forummers tegenkomen die daar geheel en al van mening met je verschillen. Ik denk dat ik van de 21 dagen die ik daar ben zo'n 16 dagen in pretparken doorbreng, 2 dagen kwijt ben aan honkbal in St. Petersburg en de resterende drie dagen wat anders doe, waarvan shoppen een hoofdbezigheid is.


Ik weet niet wat het was, misschien had ik er wel meer van verwacht, maar Euro Disney vind ik persoonlijk leuker. Ligt dat nou aan mij of heb ik gewoon het verkeerde park bezocht?

Zie ook het eerste stukje. Zonder (kleine) kinderen zijn er andere parken die interessanter zijn. De Disney-parken MGMStudio's en Epcot Center vindt ik persoonlijk echte aanraders, met Epcot als onbetwiste eerste. Veel te zien en te doen op het gebied van techniek en toekomst, en natuurlijk de landenpaviljoenen.
Buiten Disney: Universal Studio's. Heb ik jaren uitgesteld, maar dit jaar is zoonlief 5 jaar en oud genoeg om daar eens te gaan kijken.

O ja, zonder kinderen is het ook makkelijker om 's avonds nog lekker uit te gaan, bijvoorbeeld naar Disney's Pleasure Island of de Boardwalk van Universal. Mijn ervaring is dat de dagen met kids vaak vroeg beginnen en dan ook vroeg eindigen. Da's een aanpassing van je ritme en je mogelijkheden. Het went.

Eric
06-05-05, 11:30
Wat vind iedereen toch zo geweldig aan Magic Kingdom?
Disney Parijs is een nieuwere kopie van het Magic Kingdom in Orlando (en dat eigenlijk van Disney Anaheim)
Vandaar dat misschien Magic Kingdom wat ouder overkomt. maar....
Het gaat niet om het Magic Kingdom, maar om het gehele Disneygevoel, met maar liefst 4 pretparken, de waterparken, Disneyvillage, de monorail, alle hotels al die Disneybussen enz.enz.
In Parijs ben je in een, hoogstens twee dagen uitgekeken, terwijl je in Orlando aan een week nog niet genoeg hebt.
Vandaar dat we Disneyworld wel zeker GEWELDIG vinden, en zelfs mensen die niet van pretparken houden hier overstag gaan, en verliefd op Orlando worden. !!!!
Eric

mellie
06-05-05, 18:34
Dan heb ik denk ik toch niet het Disney gevoel.. MK was leuk, de parade's waren mooi en de atracties waar ik in geweest ben waren ook hartstikke leuk, maar ik heb het wel gezien. Volgende keer zou ik trouwens wel terug gaan, maar dan naar een ander Disney park. Als je alleen voor het MK gaat kun je naar mijn mening net zo goed naar het park in Parijs gaan. Maar ik vind wel dat het park in Amerika meer op kinderen gericht is. Universal en Seaworld zijn trouwens ook aan te raden.

petra
06-05-05, 19:39
Magic Kingdom.....ben ik helemaal verliefd op, vooral op die mega caroussel met de paarden, daar MOET ik echt in!! Het kasteel, alle disney figuren, ja Magic is het echt wel hoor.......

Petra/VS
06-05-05, 19:46
Dan heb ik denk ik toch niet het Disney gevoel.. MK was leuk, de parade's waren mooi en de atracties waar ik in geweest ben waren ook hartstikke leuk, maar ik heb het wel gezien. Volgende keer zou ik trouwens wel terug gaan, maar dan naar een ander Disney park. Als je alleen voor het MK gaat kun je naar mijn mening net zo goed naar het park in Parijs gaan. Maar ik vind wel dat het park in Amerika meer op kinderen gericht is. Universal en Seaworld zijn trouwens ook aan te raden.

Niet als je al in Amerika woont :D. Maar goed, die is flauw. Magic Kingdom in Disney World is inderdaad meer op kinderen gericht, want de andere parken hebben daar weer minder voor. Voor kleine kinderen hebben MGM Studios en Epcot Center (mijn favoriet!) niet veel te bieden.
Wij bezoeken MK altijd wel even, maar het grootste deel van onze tijd brengen we door in Epcot, meestal.
In Europa is er alleen het ene park, dus logischerwijs zit daar dan ook meer voor volwassenen bij. Bij MK wordt ook geen alcohol geschonken in de restaurants, want het is een park voor families met kleine(re) kinderen.

mellie
06-05-05, 19:57
Ja het viel me ook op dat er nergens wiet verkrijgbaar was. Vond dat echt vreemd. Hebben ze dat in het Europa gedeelte van Epcot wel? :wink: :D

Petra/VS
06-05-05, 20:33
:lol: Nee, want Nederland is er niet vertegenwoordigd :shock: .
Dat is trouwens iets, wat ik best jammer vind, ik denk, dat Nederland er een heel leuk paviljoen zou kunnen hebben 8) .

Eric
07-05-05, 00:14
:lol: Nee, want Nederland is er niet vertegenwoordigd :shock: .
Dat is trouwens iets, wat ik best jammer vind, ik denk, dat Nederland er een heel leuk paviljoen zou kunnen hebben 8) .

Weet je dat oorspronkelijk Nederland wel een plaats had gereserveerd? Maar die zuinige Hollanders vonden het denk ik te duur.
Eric

Jenn
20-06-05, 13:03
:lol: Nee, want Nederland is er niet vertegenwoordigd :shock: .
Dat is trouwens iets, wat ik best jammer vind, ik denk, dat Nederland er een heel leuk paviljoen zou kunnen hebben 8) .

Weet je dat oorspronkelijk Nederland wel een plaats had gereserveerd? Maar die zuinige Hollanders vonden het denk ik te duur.
Eric

Dat klopt. Noorwegen staat nu op de plaats die voor Nederland was bestemd. Ik geloof dat Pieter van Vollenhoven dat toen nog heeft tegengehouden omdat het idd te duur zou zijn en niet rendabel genoeg om daar een eigen pavilioen te hebben.
Jammer hoor.... We hadden er zoiets moois van kunnen maken! (Niet te vergeten de banen die er zouden zijn)
Nederland heeft nu z'n kans verkeken. De kans dat we er nu nog een pavilioen krijgen is zeeeeeer klein.

Eric
20-06-05, 13:58
Daar had ik nog wel eens willen werken, maar zover ik weet zijn de meeste personeelsleden daar alleen voor een seizoen als een stageplek.
Eric

Jenn
20-06-05, 23:13
Klopt, de meeste castleden zijn daar idd voor een seizoen met een stageplek. Maar er zijn ook speciale uitwisselingsprojecten voor mensen die uit de landen komen die in Epcot vertegenwoordigd zijn, en dus niet op zoek zijn naar een stageplek, maar enkel een baantje willen. Dat is ook voor een x-aantal maanden, maar de ervaring alleen is natuurlijk geweldig!! Ik had daar ook best een seizoen of wat willen werken... ;)

pascalbrouwers
14-04-08, 19:29
welke dag is ook alweer de lichtparade in mk.
volgens mij donderdag zaterdag.


pascal

Michael66
14-04-08, 19:38
Spectromagic heet die parade. Tijden en dagen veranderen per week / maand. Alle data en tijden kun je vinden op allearsnet (http://allearsnet.com/tp/ohours.htm#times).

NB: Hoofdletters vind je op je toetsenbord.

pascalbrouwers
14-04-08, 19:43
Spectromagic heet die parade. Tijden en dagen veranderen per week / maand. Alle data en tijden kun je vinden op allearsnet (http://allearsnet.com/tp/ohours.htm#times).

NB: Hoofdletters vind je op je toetsenbord.
Bedankt michael.
was de link kwijt van allearsnet, en kon effe niet meer op de naam komen.
spectromagic, i know.

Thx,
Pascal

Yvet
15-04-08, 00:34
Je kunt ook gewoon kijken op de site van Disney zelf, kijk dan bij MK en dan op kalender en als je op de datum klikt zie je alle tijden van openingstijden tot parades en vuurwerk enz enz.

Boy
09-07-08, 16:18
In Magic Kingdom heb je de stoomtrein die rondjes om het park maakt en daarbij op diverse plekken stopt. Ik kan me herinneren, dat ik op een gegeven moment langs een soort indianenscenario reed, waarbij een brandend huisje te zien was, voor zover ik weet is dit alleen vanuit de trein te zien. Weet iemand of dit huisje onderdeel is van een attractie en zo ja, van welke?

Njit
09-07-08, 16:32
Dit bedoel je?

http://allears.net/tp/mk/rail5.jpg

Heb de trein nog nooit gedaan :oops: dus kan je verder niet helpen..

Als je op Local Live in de Birdseye View kijkt dan zie je dat het indianen-kamp midden in het bos ligt. Zou dan ook niet weten welk attractie er in de buurt ligt.

http://maps.live.com/default.aspx?v=2&FORM=LMLTCP&cp=nr3br38617nm&style=b&lvl=2&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=27656501&phx=0&phy=0&phscl=1&encType=1

FloridaVerslaafde
09-07-08, 17:06
Ik weet niet zeker maar volgens mij kom je langs een brandend huisje als je met de River Boat een rondje vaart. En het is volgens mij ook geen onderdeel van een attractie.
Maar....correct me if I'm wrong ;-)

Walter :cool:

Njit
09-07-08, 17:13
De Riverboat komt ook langs het Indianenkamp (duidelijk te zien op Local Live :) )

http://img143.imageshack.us/img143/1659/indianenqo7.png (http://imageshack.us)

Boy
14-08-08, 02:08
Bedankt voor de reacties,

ik ben sinds vanochtend terug uit Orlando, en heb dit jaar Magic Kingdom weer eens bezocht. Ik heb het huisje dat ik bedoelde gevonden, je komt er inderdaad langs tijdens een rondje met de River Boat en ziet hem vanuit de trein, hij staat op Tom Sawyer's Island, op een plek waar je als toerist niet kunt komen. Kleine verandering : Hij brandt niet meer.

Dr. Phlox
14-08-08, 13:39
Klopt het is geen attractie, maar meer een opvulling waar je leuke foto's van kan maken.
grz
Ton

moniqueo
14-08-08, 21:07
Wij hebben met de trein een rondje door het park gemaakt en kwamen ook langs dat indianenkamp. Maar inderdaad geen brandend huisje gezien.

calypso
09-04-09, 15:48
Het Magic Kingdom is gisteren gesloten geweest voor een aantal uur omdat het de volledige capaciteit bereikt had. Na een aantal uren is het park weer geopend. Gisteren was zelf Hollywood Studios ook hiervoor gesloten een aantal uur. Dus ondanks alle krediet crisis gaat het toch goed met Disney, aangezien dit toch vrij uniek is dat Disney de poorten sluit. Wat uniek is dat het zelf voor Disney Resort gast gesloten was, een zogenaamde fase 4 sluiting!

mattrob
09-04-09, 16:54
Jemig, dat is wel heel bijzonder zeg. Was het nog een speciale dag dan, daar in de US ?

disney-golf
09-04-09, 17:13
Easter holidays my friends!

Onderschat dit gebeuren niet in de V.S.
Veel hotels en villas zitten nu vol.

Chanty
09-04-09, 18:22
Jeetje, wat een drukte zeg... Hoop dat dat na de pasen weer voorbij is. Ik vind Mainstreet leuker over de straat dan over de hoofden ;)

cloggie68
09-04-09, 18:37
Oeps... ja ik had dit al gehoord van iemand die daar nu zit... nu maar hopen dat alle amerikaanse kids weer braaf op school zitten als wij gaan :)

Marjol
09-04-09, 19:53
Vreselijk, zo'n drukke dag. Dat zou ik echt niet willen meemaken...

nicole-onno
09-04-09, 21:57
Tot onze verbazing vierde ze in maart ook Sint Patrick Day toen waren de parken ook overvol. Ik kende dit alleen uit Engeland En ook de weekend van de lente spring break zelfde verhaal. Had wel het idee dat ze elke week wel een soort van feestdag hebben.

AlexFL
10-04-09, 01:03
Had wel het idee dat ze elke week wel een soort van feestdag hebben

Hebben ze ook, er is altijd wel een of andere feestdag.

calypso
10-04-09, 14:16
Schijnbaar is het echt druk want ook gisteren waren wederom de parken Magic Kingdom, Typhoon lagoon and Blizzard beach voor een aantal uren dicht ivm de capaciteit!

pvroovert
13-04-09, 09:51
Tot onze verbazing vierde ze in maart ook Sint Patrick Day toen waren de parken ook overvol. Ik kende dit alleen uit Engeland En ook de weekend van de lente spring break zelfde verhaal. Had wel het idee dat ze elke week wel een soort van feestdag hebben.

wij waren er vorig jaar eind october en wij dachten een lekkere rustige tijd !!
Niet dus het was net dat weekend columbus day en dus...harstikke druk
Die amerikanen gaan echt massaal met extra lange weekenden
en houden hun kinderen gewoon wat langer van school (mag daar schijnbaar) dus was het een hele drukke week
opzich jammer maar ook wel weer leuk om te zien hoe het dus is als het echt vol is

calypso
27-04-09, 20:49
Vond dit net op het Disney and More Blog (http://disneyandmore.blogspot.com/) en OrlandoSentinel (http://blogs.orlandosentinel.com/features_orlando/2009/04/disney-world-magic-kingdom-adventureland-pirates-league-jack-sparrow.html#more)

The new Pirates League will try to do for buccaneers what the Bibbidi Bobbidi Boutique has done for little princesses at Disney World.

The attraction, which will open at Magic Kingdom theme park June 29, will perform swashbuckling makeovers. Participants will receive pirate names before receiving a variety of accessories, including beards, eye patches, scarves, scars, earrings and gold teeth. These will be applied by a "veteran pirate" with sea-sailing tales.

After taking a sacred oath and an official portrait, guests will be part of Jack Sparrow's gang.

There will be three pirate packages.

+ First Mate Package ($49.95): bandana, choice of facial effects, sword and sheath, pirate coin necklace, 5x7 photo and a "personalized pirate oath."

+ Empress Package ($49.95): bandana, "shimmering" makeup, sword and sheath, pirate coin necklace, 5x7 photo and a "personalized pirate oath."

+ Captains Package ($124.95): choice of costume, facial effects, sword and sheath, pirate coin necklace, three 5x7 photos and the personalized oath.

The League will be located in the area between the entrance to the Pirates of the Caribbean attraction and the Pirates Merchandise shop. (Disney says this is currently backstage territory.)

But hang tight, mateys: Reservations cannot be made until May 11.

---
Zou eens tijd worden dat er voor de Boys ook wat werd gedaan. Lijkt me in ieder geval erg leuk voor de jongens om als piraat door het park te lopen.

Dr. Phlox
28-04-09, 09:54
Voor de jongens is het inderdaad ook leuk om zich nu te kunnen verkleden. Maar of het net als bij de meisjes een hype zal zijn betwijfel ik.
Grz
Ton

tomenvalesca
03-05-09, 19:03
heel leuk! vond het altijd zo jammer dat alleen de meisjes een make-over konden krijgen. leuk gezien!

Chanti
09-05-09, 22:06
Wat ontzettend leuk zeg!! Ik vind het idd niet meer dan normaal dat er voor jongens ook iets is.

van der Steen
25-06-09, 14:46
Zouden jullie ajb je top 10 van Magic Kingdom kunnen/willen geven en eventueel tips erbij :)

Bedankt alvast

robisjo
25-06-09, 14:53
01: Splash mountain
02: Big Thunder Mountain
03: Buzz Lightyear Space Ranger Spin
04: Monsters Inc Laughing floor
05: Peter Pan's Flight
06: Pirates of the Caribbean
07: Disney's Philharmagic
08: Many adventures of Winnie the Pooh
09: Carousel of progress
10: Jungle Cruise

Dr. Phlox
25-06-09, 16:31
01: Big Thunder Mountain
02: Space mountain
03: Splash mountain
04: Buzz Lightyear Space Ranger Spin
05: Stich's Great Escape
06: Tommorowland Indy Speedway
07: Monsters Inc Laughing floor
08: Haunted Mansion
09: Pirates of the Caribbean
10: Peter Pan's Flight

Mickey99
25-06-09, 16:54
Hier mijn top van het Magic Kingdom:

01: Het gehele park op zich :mrgreen:
02: De parade (middag & avond)
03: Wishes (vuurwerk)
04: Mainstreet, de winkeltjes en het kasteel, heerlijk om daar zo maar een uurtje rond te lopen 05: Mickey's Toowntown
06: Railroad (een rondje met de trein om het hele park heen)
07 t/m .....: Welke attrakties je eigenlijk niet mag missen zijn PhilharMagic, Big Thunder, Splash mountain, Monsters Inc, Pirates of the Caribbean, Buzz Lightyear, Stich's Great Escape, Haunted Mansion, Jungle Cruise, Space Mountain en Peter Pan's Flight.

De minste attraktie vind ik persoonlijk It's a small world maar verder vind ik ze eigenlijk allemaal wel leuk :-\"

belgske
25-06-09, 21:19
1. Spectromagic
2. Wishes
3. Splash Mountain
4. Space Mountain
5. Pirates of the Caribbean
6. Big Thunder
7. show van Mickey's Dream
8. Haunted Mansion
9. ontmoeting Mickey en Minnie
10. Jungle Cruise

Maar wat mij eigenlijk het meeste aanspreekt in Magic Kingdom is de sfeer die er in dit park heerst.
Als wij in de zomer van 2010 gaan, zal vooral Un. Studios centraal staan. Magic Kingdom mag echter absoluut niet ontbreken, anders is een Florida reis niet compleet.

Groetjes,

Belgske

Marjol
25-06-09, 21:42
1. Wishes (met stip op 1!)
2. Splash Mountain
3. Mickey's Philharmagic
4. Spectromagic
5. Buzz Lightyear Ranger Spin
6. Big thunder mountain
7. Jungle Cruise
8. Pirates
9. Winnie the Pooh
10. Monsters Inc.

disney fan
25-06-09, 22:18
1. Spectromagic
2. Mickey's Philharmagic
3. Wishes
4. Splash Mountain
5. Buzz Lightyear Space Ranger Spin
6. Mickey's Toowntown (vooral Minnie´s huisje)
7. Big Thunder Mountain
8. Peter Pan's Flight
9. Pirates of the Caribbean
10.Monsters Inc Laughing floor

Dit is mijn top 10 maar eigenlijk is de sfeer daar wat mij betreft het aller belangrijkste!
Ik voel me zodra ik het kasteel zie en de muziekjes hoor gewoon helemaal blij worden.
Lekker op een bankje zitten en genieten van die fantastische sfeer is ook al heerlijk.
De sfeer van Magic Kingdom is wat mij betreft "het echte Disney gevoel".
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Corrine
25-06-09, 23:51
1. Wishes (geweldig vuurwerk en muziek)
2. Mickey's Philharmagic (super 4 D show)
3. Splash Mountain (kan heel nat zijn...)
4. Big thunder mountain (lekker bochtjes in deze baan)
5. Pirates of the Caribbean (zoek Depp)
6. Spectromagic Wat een spektakel al die lichtjes)
7. Huisjes van Mickey en Minnie ( zo leuk nagemaakt let op leuke details)
8. Stich's Great Escape (Niet zo eng als voorganger van deze show)
9. Haunted Mansion (Niet eng maar leuke details)
10. Ijssalon in mainstreet (Heerlijk gewoon)

Verder is het heerlijk om de prinsessenmiddagshow te kijken van de prinsessen, met een heerlijk ijs, in de zon!:sun:

kol
26-06-09, 14:11
1. Mickey's Philharmagic (ik word hier erg blij van)
2. Wishes (geweldig vuurwerk en muziek)
3. Buzz Lightyear Space Ranger Spin (vooral omdat de kids het zo leuk vinden)
4. Pirates of the Caribbean
5. Monsters Inc Laughing floor (vooral als mijn man "the bad guy" is)
6. Cristal Palace (mmmmmmm)
7. Splash Mountain
8. Mickey's Toowntown
9. Big thunder mountain
10.Parades

Mijn tip voor Magic Kingdom.
Maak gebruik van de avond Extra Magical Hours!! Wij genieten hier altijd erg van. Niet meer zo druk, niet meer zo warm en een fijne sfeer in het park.

Mike Wazowski
28-06-09, 18:56
1. Philar Magic
2. Wishes
3. Splash Mountain
4. Hall Of Presidents
5. Tomorrowland Transit Authority
6. Pirates Of The Caribbean
7. Big Thunder Mountain
8. De winkeltjes :)
9. Jungle Cruise
10. Caroussel of Progress

cloggie68
28-06-09, 22:41
Ik las vandaag dit berichtje (http://blogs.orlandosentinel.com/features_orlando/2009/06/disney-world-magic-kingdom-pirates-league-pirates-of-the-caribbean.html) in Orlando Sentinel. Morgen (29 juni 2009) gaat er een nieuwe 'salon' open voor stoere jongens die een make over willen als piraat. De meiden hadden dit natuurlijk al in de Bibbedi Bobbedi Boutique.

Leuk (maar wel weer prijzig natuurlijk)... mijn oudste zou wel eens Kapitein Haak willen worden denk ik!

Sabrina
05-07-09, 11:31
1/ Mickey's PhilarMagic
2/ The Many Adventures of Winnie the Pooh
3/ Splash Mountain
4/ Wishes
5/ Jungle Cruise
6/ Pirates Of The Caribbean
7/ Big Thunder Mountain
8/ The Haunted Mansion
9/ Spectromagic
10/ The Enchanted Tiki Room - Under New Managment

tomenvalesca
05-07-09, 15:15
1. philarmagic
2. spectromagic
3. wishes
4. Space Mountain
5. Pirates of the Caribbean
6. toontown
7. peter pans flight
8. Haunted Mansion
9. splash mountain
10. big thunder mountain

Chanti
05-07-09, 16:18
Ik zou niet eens meer een lijstje kunnen geven, het is voor mij al weer 10 jaar geleden dat ik in Disney World ben geweest en de dingen die ik heb gezien zijn niet bepaald recent. Verder kan ik dus ook niet over de 'nieuwere' dingen een oordeel geven.

Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit in de big thunder mountain ben geweest (ben voor een of andere reden altijd met iemand in pretparken die een hekel heeft aan 'achtbanen' of die er niet in kan, dus sla dat soort dingen dan maar over) Toch zie ik deze op veel lijstjes staan. Is het 'gewoon' een achtbaan of is er iets bijzonders aan? Want ik merk dat ik nu toch stiekem wel nieuwsgierig ben.

cloggie68
17-07-09, 22:04
Er gaan al een poosje geruchten over een fikse uitbreiding en opknapbeurt van Fantasyland in het Magic Kingdom

Lees hier (http://thedisneyblog.com/2009/07/17/magic-kingdom-fantasyland-expansion-plans-leaked/) en hier
(http://www.d-log.nl/angrylog/log/151686/Gelekt%3A%20de%20uitbreiding%20van%20Magic%20Kingd om%20Orlando/)

pascalbrouwers
18-07-09, 10:24
Uitbreidingen klinken mij als muziek in de oren.
laat maar komen.
Als het maar niet zo lang duurt als bij potter ;-)

Pascal

Njit
18-07-09, 12:35
Mooi spul heeft tijd nodig :)

MichelAngelo66
29-07-09, 23:48
1. Mickey's PhilharMagic
2. Splash Mountain
3. Fourth of July Fireworks
4. Monsters Inc. Laugh Floor
5. Buzz Lightyears's Space Ranger Spin
6. Jungle Cruise
7. Dream Along With Mickey
8. Pirates of the Caribbean
9. The Hall of Presidents
10. It's A Small World

Maar het mooiste: de FastPass!!!!!

Chanti
04-08-09, 18:16
Thanks meh1965!!!

parrot
11-08-09, 05:49
Top 10 in augustus:

1) heeeeeeeeeel vroeg komen (dan kan je nog wat doen.....)
2) heeeeeeeeeel veel geduld voor alle attracties die stuk gaan tijdens de dag
3) een nieuw horloge kopen dat net zo rekent als Disney; wachttijd simpelweg verdubbelen met 2
4) vooraf een tactische planning maken hoe je je fast pass-en gaat aanvragen
5) gok er op dat ze je zonder fast pass toch niet tegenhouden (beetje pleasen en hup daar ging weer een familie van 20 man)
6) ga niet zonder fastpass in een attractie tenzij je graag van onnodig wachten houdt
7) Mickeys Philarmagic is inderdaad heel grappig
8) ga niet naar Monsters Inc met kinderen die geen engels spreken (is een engelse live comedy show, wel heel kanp gedaan overigens)
9) Buzz Light Year is ook heel grappig (neem fast pass want binnen staat een zeer grote rij!)
10) Tja en Big Thunder Mountain is de enige echt leuke attractie nu Space Mountain dicht is!

Kortom als je van Disney wilt genieten ga buiten het seizoen alhoewel Amerikanen zelf ook steen en been klagen dat de lol er eigenlijk wel vanaf is, tenzij je het leuk vind om tig duizend mensen om je heen te hebben. Er is letterlijk geen stukje straat meer te zien, alleen mensenmassa's

Hannah
11-08-09, 09:32
Volgens mij heb jij geen leuke vakantie gehad....

liesje1967
11-08-09, 14:32
Ben je weer een ervaring rijker.....

pascalbrouwers
11-08-09, 15:08
Top 10 in augustus:
En nu ben ik benieuwd naar jou top 10 attracties :-D



groet,
Pascal

parrot
12-08-09, 06:44
Kijk vandaag net terug uit Universal. Wachttijd 0 tot 15 minuten! Dat is nog eens een dagje pretparken! Kinderen (9 & 13) waren heel duidelijk in hun keuze veeeeeeeeeel leuker dan Disney! (En geloof me ook wij waren fan want vroeger was het wel leuk maar nu echt overladen niet leuk meer VOL)

En nee, 1 dagje niet leuk Disney verpest onze vakantie niet hoor! Het is gewoon geen Magic Kingdom meer, helaas.........

En voor wat de waterparken betreft voor gezin met kinderen is Aquatica een aanrader!

Ritchie
21-07-11, 21:30
Magic Kingdom

Het Magic Kingdom is een pretpark in het Walt Disney World Resort. Het was het eerste park binnen dit resort, het werd geopend op 1 oktober 1971. Het park is een soortgelijke kopie van Disneyland in Anaheim, het eerste park wat in 1955 is geopend.
Het park bestaat uit 6 themagebieden nl.: Main Street U.S.A., Adventure Land, Frontier Land, Liberty Square, Fantasyland en Tomorrowland.
Hieronder zie je een plattegrond van het park, het themagebied Mickey’s Toontown Fair is inmiddels gesloten.

http://img841.imageshack.us/img841/5074/mkmap.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/841/mkmap.jpg/)


Main Street U.S.A
Main Street U.S.A. is de hoofdstraat van het Magic Kingdom, met op het einde daarvan het kasteel (Cinderella Castle genoemd). Links en rechts van de main street zijn verschillende winkeltjes en restaurants, er is zelfs een kapperssalon. Main Street USA kent een paar attracties nl.:
Walt Disney World Railroad
Een ouderwetse stoomtrein die rondom het park gaat, deze rit duurt ongeveer 20 minuten, je kunt tussendoor op 1 plek uitstappen, en wel bij het het themagebied Frontierland, als in de toekomst het deel Fantasyland weer klaar is van zijn opknapbeurt, dan komt daar ook een station. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder, er is geen minimum lengte eis aan deze attractie verbonden.
Main Street Vehicles
Stap in de paardentram, brandweerauto of bus om een ritje te maken vanaf de ingang naar het kasteel, of anders om. Iedereen mag hier in, er is geen minimum lengte eis aan deze attractie verbonden.

Adventure Land
In Adventure Land ga je op ontdekkingsreis door Afrika, Zuid Amerika, Azië, het Midden Oosten en zelfs een Caraïbisch plein. Adventure Land kent een aantal attracties:
The Enchanted Tiki Room
Leuke show met zingende vogels, bloemen, en Tiki beelden. Iedereen mag hier in, er is geen minimum lengte eis aan deze attractie verbonden.
Jungle Cruise
Leuke boottocht over exotische de rivieren van Afrika, Azië en Zuid Amerika, onderweg wordt op een hele leuke manier van alles verteld over wat je ziet, een leuk avontuur. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder, er is geen minimum lengte eis aan deze attractie verbonden.
Pirates of the Caribbean
Een boottocht met een een paar kleine afdalingen door het land van piraten, gebaseerd op de films. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder, er is geen minimum lengte eis aan deze attractie verbonden.
Swiss Family Treehouse
“Klim” in de boomhut van deze Zwitserse familie, en kijk hoe ze daar hebben geleefd. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder, er is geen minimum lengte eis aan deze attractie verbonden.
The Magic Carpets of Aladdin
Maak een ritje in het vliegende tapijt van Alladin, je kunt deze zelf besturen, je kunt omhoog en omlaag, maar pas op !!! je kunt een klein beetje nat worden. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder.

Frontier Land
In Frontier land loop je als het ware door het wilde westen van Amerika, dit deel kent een paar spectaculaire attracties:
Big Thunder Mountain Railroad
Een leuke en spannende achtbaan in de vorm van een mijntrein die door een stadje raast waar naar goud wordt gezocht. Houd je ogen goed open want er zijn verschillende leuke dingen te zien onderweg. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder, er is een minimum lengte eis van 1.02 meter aan deze attractie verbonden.
Country Bear Jamboree
Een show waar beren zingen, dansen en muziek maken.
Frontierland Shootin' Arcade
Een schiettent zoals op de kermis, je moet er wel extra voor betalen.
Splash Mountain
Een boomstam rit met een hele grote afdaling, en een paar kleinere, onderweg zie je veel leuke dingen. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder, er is een minimum lengte eis van 1.02 meter aan deze attractie verbonden.
Tom Sawyer Island
Een leuk eilandje waar je met een vlot naar toe gaat, je kunt daar rondlopen en verschillende dingen kunt bekijken.

Liberty Square
In Liberty Square komt de Amerikaanse geschiedenis tot leven, hier waan je je in een Amerikaans revolutionair dorpje.
Liberty Square Boat
Vaar met een radarstoomboot over de rivieren van Amerika
The Hall Of Presidents
Ga op reis door de geschiedenis van Amerika, en ontmoet alle presidenten tot aan Barack Obama toe.
The Haunted Mansion
Een spookhuis. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder.

Fantasy Land
Hier bevind je je in de werld van de sprookjes en kinderfilms
it’s a small world
Een darkride waarin men een boottochtje maakt door de gehele wereld en kennis maakt met Walt Disney's visie op wereldvrede. Erg leuk, vooral de muziek blijft na de attractie gegarandeerd in je hoofd zitten. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder
Cinderella Castle
Het symbool van het Magic Kingdom, hier woont Assepoester.
Dumbo The Flying Elephant
Vlieg met Dumbo hoog door de lucht, kunt deze zelf besturen, je kunt omhoog en omlaag. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder.
Mad Tea Party
Draai in een theekopje rond, de attractie is gebasseerd op de verhalen van Alice in Wonderland. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder.
Mickey's PhilharMagic
Een 3D film met stukjes uit verschillende bekende Disney tekenfilms.
Peter Pan's Flight
Vlieg over Londen met het piratenschip, je zit dan diverse scenes die met de film te maken hebben. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder.
The Many Adventures of Winnie the Pooh
Reis in een honing door de wereld van Winnie de Poeh en zijn vriendjes. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder.
Snow White's Scary Adventures
Reis door verschillende scenes van de film. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder.

Tomorrowland
Loop rond in het land van de toekomst, in de visie van Walt Disney
Astro Orbiter
Vlieg rond in een raket hoog boven tomorrowland. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder.
Buzz Lightyear's Space Ranger Spin
Ga zitten in een karretje, en schiet op alles wat je tegenkomt, je kunt er punten mee verdienen. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder.
Monsters, Inc. Laugh Floor
In deze interactieve attractie kun je lachen,praten met een van de hoofdrolspelers van de film.
Space Mountain
Een leuke overdekte achtbaan, met speciale effecten. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder, er is een minimum lengte eis van 1.22 meter aan deze attractie verbonden.
Stitch's Great Escape
Stitch ontsnapt, en komt je bezoeken, je ruikt hem, en hij springt op je hoofd, attractie is nagenoeg in zijn geheel in het donker. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder, er is een minimum lengte eis van 1.02 meter aan deze attractie verbonden.
Tomorrowland Speedway
Race in een auto over een leuk circuit. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder, er is een minimum lengte eis van 0.80 meter aan deze attractie verbonden.
Tomorrowland Transit Authority PeopleMover
Een leuke rit van ca. 10 minuten boven tomorrowland, je ziet o.a. een stukje van space mountain en Buzz Lightyear's Space Ranger Spin. Kinderen onder de 7 jaar moeten worden begeleid door iemand van 14 jaar of ouder.
Walt Disney's Carousel of Progress
Maak kennis met een typische Amerikaans familie, waarvan het huishouden in de loop der jaren flink veranderd, door technologishe verbeteringen.


Indien er informatie niet klopt, geef het even aan via een PB, dan pas ik het aan.

calypso
18-09-11, 09:29
Disney is toch schijnbaar nog iets van plan om de 40st verjaardag te vieren want de opening's uren zijn veranderd en op 01 Oktober is het park dus nu open tot middernacht. (was eigenlijk om 22:00) Met Wishes om 21:00uur en 2 keer de Electric Parade om 20:00uur en om 22:00uur. Dus voor degene die er zijn veel plezier jammer dat ik er zelf niet bij ben.

Njit
18-09-11, 09:49
We landen rond 1600 in Orlando. Maar ik denk niet dat we dan nog even 's avonds het park in gaan :)

corrus
18-09-11, 16:25
We landen rond 1600 in Orlando. Maar ik denk niet dat we dan nog even 's avonds het park in gaan :)Wimp!!! :lol: :lol: :lol:

tomenvalesca
18-09-11, 19:44
zeker Disney-dollars meenemen, zijn nu ook in een speciale 'verjaardag editie' en kan je nadien nergens meer vinden. Bij ons hangen ze te pronken aan de muur.

Njit
18-09-11, 21:27
Goede tip! Waar kun je die halen in Disneyworld?

cant51
18-09-11, 22:04
Gisteren ook een speciale Pin gekocht limided Edition.

calypso
19-09-11, 08:20
Goede tip! Waar kun je die halen in Disneyworld?
Deze kun je in het Magic Kingdom krijgen in elke disney store op Downtown Disney.

tomenvalesca
19-09-11, 10:12
in Hollywood Studios (halen wij ze altijd) als je binnenkomt de eerste winkel aan je linkerkant (guest service, dus ga ervan uit dat je ze in elk park bij guest service kan krijgen) wij nemen bij elke reis een pakketjes mee (1-5-10$)

calypso
02-10-11, 08:57
Een video impressie van het hele gebeuren

mxZeoUcxT00

cindy74
10-11-12, 06:06
Splash mountain gaat dicht zijn van 2 januari tot 19 maart .
http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/rehab.htm#magickingdom

Er zijn bij de attractie pirate of caribbean zeemeerminnen bij gekomen deze zullen te zien zijn aan het begin van de ride
http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/magickingdom/adv-pirates.htm#new

De kleine zeemeermin ride
http://m.youtube.com/#/watch?utm_medium=facebook&feature=youtu.be&utm_source=twitterfeed&v=QYITI0xIufU&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DQYITI0xIufU%26feature%3 Dyoutu.be%26utm_medium%3Dfacebook%26utm_source%3Dt witterfeed&gl=NL

Starbucks komt in de plaats van de bakkerij op mainstreet
http://www.disunplugged.com/2012/11/09/starbucks-to-replace-the-main-street-bakery-at-magic-kingdom/?utm_medium=facebook&utm_source=twitterfeed

Veronique maastricht
12-12-12, 15:28
Ik zie toch andere attracties in dat overzicht hier dan de attracties die in Parijs zijn. Mijn ouders en ik houden houden helemaal niet van 8banen maar vinden de sfeer binnen een park het altijd juist maken of niet. Wat andere attracties of shows vinden we dan wel erg leuk. Is MK dan iets voor ons?
(ben ooit in Epcot geweest maar vond het toen niet zo spectaculair, leuk maar niet het Disney gevoel... Animal Kingdom vond ik wel leuk, leuke sfeer ook en MGM vind ik in Parijs al enorm tegenvallen, weet niet hoe het in Orlando is.... moeilijk mens, I know! ;-) )

cindy74
12-12-12, 17:12
Mgm vind ik persoonlijk ook een van de minste . Magic kingdom is echt disneysfeer snuiven he en het vuurwerk is er ook super . En er is een stukje van het nieuwe gedeelte open ....altijd leuk om mee te pikken en als je niet houd van achtbanen moet je dit park doen het is echt nostalgie . Animal kingdom blijft ook mijn favorite park .

Mushu
12-12-12, 21:02
Voor (Disney) sfeer zit je in MK goed. In de Disney parken gaat het niet om de achtbanen maar inderdaad om de sfeer en het hele verhaal rondom de attracties. Leuke shows en mooi vuurwerk vind je ook in MK (maar ook in Hollywood Studio's, Epcot en Animal Kingdom). Animal Kingdom is ook mijn favoriete park en dat vooral om de sfeer (is echt een gevoel, kan het niet duidelijk uitleggen). Hollywood Studio's in WDW is wel een stuk beter dan de Studio's in Parijs maar ook mijn minst favo park (al ben ik weer echt fan van de Rock 'n Rollercoaster). Dus gewoon lekker naar MK gaan en genieten van alles om je heen!

cindy74
12-12-12, 21:07
Mushu volgens mij zijn wij echte. Disneyfreaks

rolandino
12-12-12, 23:46
Ik vind Animal kingdom eigenlijk het minste park. Het ademt veel minder Disney uit (op veel vlakken gewoon niet). Heeft zeker wel leuke attracties (de safari bijvoorbeeld), maar ook veel twijfelgevallen voor mij (denk aan het gehele kinderboerderij stuk). Hollywood studio's vond ik wel erg leuk, zeker de show in de avond was geweldig, en alleen daarom zou ik al daarheen gaan.

Mushu
13-12-12, 14:59
Ja dat denk ik ook Cindy!
En smaken verschillen ook op het forum. De een gaat voor MK en de ander voor Epcot. Ik vind alle parken geweldig voor mij is Disney niet alleen Prinsessen en Mickey Mouse maar vooral dat alles er zo goed uitziet, het schoon is, de mensen vriendelijk zijn, er overal een verhaal achter zit en, en, en... En na meer dan 10 bezoeken komen er ook herinneringen bij: "Weet je nog toen we de eerste keer hier kwamen...." en "Daar hadden we toen een leuk gesprek met...." etc.

Njit
13-12-12, 15:19
voor mij is Disney niet alleen Prinsessen en Mickey Mouse maar vooral dat alles er zo goed uitziet, het schoon is, de mensen vriendelijk zijn, er overal een verhaal achter zit en, en, en...

het Disney gevoel dus :) En dat kun je niet uitleggen... Ik wordt er altijd erg vrolijk van..

pixiedust
13-12-12, 15:20
Helemaal eens met Cindy en Mushu...MK is sfeer! Mainstreet vind ik eigenlijk het allerleukst van het hele park (en nee...dan hoef ik niet eens persé iets gekocht te hebben in de winkeltjes). Gewoon zo'n heerlijk kneuterig sfeertje. De attracties kan ik inmiddels dromen. Komende vakantie hebben we slechts 2 dagen om alle Disneyparken te 'doen'. Voor de attracties gaan we niet naar MK (hoewel we Jungle Cruise niet over zullen slaan), maar we willen zeker even sfeer snuiven.

Mijn favoriete park is toch eigenlijk Epcot. Voelt misschien het minst 'Disney', maar ik vind het een heerlijk park! Studio's vind ik leuk...heb het minst met AK, hoewel daar idd ook wel heel gave attracties zijn (Dinosaur, safari, it's tough and de Expeditie).

cindy74
13-12-12, 16:53
Stja na 28 keer parijs en 10 keer orlando ken ik het ook uit mijn broekzak ....makkelijk is dat je niet hoeft te lopen met plattegronden en ik weet elke wc zijn dus moet je hoognodig weet ik altijd wel een plekje ;) .
Wij vinden het top dat we kunnen wandelen en alles en iedereen kunnen afkijken inplaats van we moeten hierin en daarin neeeje bij ons is het the easy way zaaaallliigg . En erna zalig in een disneyhotel slapen gewoon supergoed zijn ze ! En de man in het securetyhuisje die roept ....you belong here........pfffff krijg heimwee

Michael66
12-04-13, 19:02
Gewoon een leuk filmpje.
Tinker Bell's Magical Nook meet-and-greet with Disney Fairies at Magic Kingdom.


http://youtu.be/IBT73BoaUHM

HarIre
06-05-13, 11:15
Afgelopen april in Magic Kingdom geweest, vooral gedaan voor onze dochter (van bijna 4), ik heb zelf erg weinig met dit soort attractieparken. Ook MK heeft daar geen verandering in weten te brengen. Dat het voor kinderen een heel leuke ervaring is of kan zijn begrijp ik nog wel, maar wat volwassenen er toch aan vinden zal ik nooit begrijpen, maar ja smaken verschillen. Komt misschien ook wel door de drukte, die kennelijk nog lang niet op zijn hoogtepunt was, ik vind een half uur of langer in de rij staan voor een "attractie" al te veel.

Maar goed mijn dochter heeft het denk ik heel leuk gehad en daar hebben we het dan voor gedaan.

Michael66
06-05-13, 12:09
@HarIre:
Bedankt voor het delen van je ervaring. Je bent echt niet de enige die er zo over denkt.
En zoals je zegt: je kind heeft er van genoten, en jij hebt genoten van je kind dat het erg leuk vond. Dat vind ik ook heel veel waard.

trails
06-05-13, 13:32
Wij vinden eigenlijk alle WDW parken top, en dat zeker niet in de laatste plaats vanwege de sfeer en het "happy" gevoel wat je krijgt van al die vrolijkheid.
Maar, wij gaan niet lang in een rij staan. Daarom zijn we bij opening daar en blijven tot hooguit 1 uur in de middag. Evt. gaan we dan 's avonds nog even terug voor het vuurwerk.
We volgen wel een bepaalde route in een park en houden ons daaraan. Scheelt hopen tijd in de wachtrijen.

Reza
07-05-13, 14:43
Graag meningen over het nieuwe deel van MK waar ze veel reclame voor maken, Fantasyland, hoe vonden jullie het? Zijn de huisjes van onze muis enzo nou verdwenen? Ik zag ze niet op de kaart en vond ze zo leuk....

cindy74
14-05-13, 09:16
Yep de huisjes zijn verdwenen .

Mushu
14-05-13, 12:32
Ja Mickey's toontown is weg (sinds 2011). Het nieuwe gedeelte is nog niet af in 2014 gaat de mijntrein van de 7 dwergen rijden maar daar wordt nu nog hard aan gewerkt. Verder is Dombo verplaatst naar het nieuwe gedeelte. Er zijn nu 2 Dombo attracties en de rij is interactief (je kan een beeper krijgen en je kinderen in de tent laten spelen totdat de beeper afgaat en je de attracties in mag). Goofy's barnstormer is behouden gebleven maar het uiterlijk is iets aangepast. Verder vind je er het kasteel van het beest (= restaurant Be Our Guest), Enchanted Tales with Belle (Belle vertelt een verhaal met guest interactie) en Under the Sea (verhaal vd kleine zeemeermin in een karretje). Het ziet er mooi uit en past wat meer bij het overige gedeelte van Fantasyland. De attracties zijn natuurlijk vooral op kinderen gericht maar beter van kwaliteit dan veel andere fantasyland attracties.

Ritchie
01-07-13, 21:56
De eerste trein van de Snow White attractie is inmiddels aangekomen in het Magic Kingdom

http://img850.imageshack.us/img850/5430/yt0w.jpg

Veronique maastricht
19-07-13, 10:54
Ik ga met mijn ouders naar MK. We gaan maar 1 dag 1 park. Gaan voor het Disney gevoel en niet voor attracties etc. Dat is gewoon iets persoonlijks. Ikzelf vond Epcot niet zo geweldig maar animal kingsom wel maar daar zijn mijn ouders niet zo voor, niet zo een dieren fanaten zullen we maar zeggen. ;-) Nu zie ik dat er kaartjes zijn voor halloween en die een stuk goedkoper zijn... ik kom er alleen niet zo wijs uit hoe dat kan? Gewoon entree kaartje is bijna 100 dollar deze maar 59 (ex tax). Weet iemand hoe dat zit? Misschien geen hele dag toegang? Ik kan het echt zo snel niet op de site terug vinden of ik kijk er gewoon enorm overheen!

Thanks!

SpaceAce
19-07-13, 11:21
De kaartjes voor Halloween zijn inderdaad alleen voor 's avonds :)

Njit
19-07-13, 11:27
Deze kaartjes bedoel je denk ik: https://disneyworld.disney.go.com/events-tours/magic-kingdom/mickeys-not-so-scary-halloween-party/

Dit zijn kaartjes voor de Halloween party 's avonds. Het park gaat dan om 19:00 dicht voor iedereen die geen apart kaartje gekocht heeft.
Je kunt echter al om 16:00 al het park in met je MNSHP kaartje.

Hier nog wat meer info: http://www.disneytouristblog.com/mickeys-not-so-scary-halloween-party-review-tips/

En hier ons verslag van de Halloween Party: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/10/dag-10-maandag-10-oktober-keys-to-the-kingdom-tour-magic-kingdom-mickeys-not-so-scary-halloween-party/

moonlight91
19-07-13, 12:50
wij hebben de haloween partij in oktober 2012 gedaan
we waren rond half 7 in het park
het is wel een gekkenhuis hoor, voor atracties heb je niet echt tijd
en niet alle eet gelegenheden zijn open
trick or treat is groots opgezet, en je komt ook echt met een berg snoep weer terug in je hotel aan
de sfeer is fantatisch, en de parade is ontzettend leuk
wij gaan dit jaar weer!!

Veronique maastricht
21-07-13, 01:19
Super bedankt voor de snelle reacties en extra info. Ik ga het bij mijn ouders eens in de groep gooien. ;-) nogmaals, gaat ons om de sfeer en een enkele attractie. Misschien is dit dan wel een leuk alternatief! En park is dan laat open dus als je om 16.00 daar bent.... ik heb er hoe dan ook al zin in om te gaan ongeacht welk entree kaartje het ook wordt! ;-D

Veronique maastricht
21-07-13, 17:42
@njit, ik heb net je reisverslag gelezen. Dus als ik het goed begrijp kunnen we om 16.00 dan al het park in en is het open tot 00.00? Zelfs de attracties?! Want dan is de keus gauw gemaakt en gaan we ipv een "gewone" mk dager een halloween mk dag van maken!

Mushu
21-07-13, 18:45
Met een kaartje voor het Halloweenfeest mag je idd va 16u het park in, je krijgt dan een armbandje om. Als om 19u het feest begint, zijn er wel restaurants en attracties die sluiten. Het vuurwerk en de parade zijn de speciale Halloweenversies. Verder zijn er als extra's trick or treat locaties en een aantal Holloweenshows. En natuurlijk veel verklede mensen, ook erg leuk om te zien!

Veronique maastricht
21-07-13, 22:21
Ik moet gewoon voor het disney gevoel in it's a small world en ben nog mooot in de peter pan vlucht geweest en vefder vinden wij de shows altijd geweldig! Dus om 16.00 dan door naar deze 2 attracties en natuurlijk een echt usa feestje vieren met halloween. Ik ben verkocht, even kaartjes kopen!! ;-D

Njit
21-07-13, 22:57
Wellicht een leuke halloween-outfit scoren bij de Walmart. Ben je helemaal in stijl :)

Mushu
21-07-13, 23:00
Wij zijn vorig jaar naar het Halloweenfeest geweest en gaan dit jaar weer. Is volgens ons dus zeker de moeite waard. En in die twee attracties gaan, moet lukken. Vorig jaar waren die ook in de avond, tijdens het feest, open. En vergeet de Haunted Mansion niet, is wel zo leuk voor de Halloweensfeer. Veel plezier.

Veronique maastricht
22-07-13, 00:19
Dank je! De tickets zijn in the pocket!! En wij gaan verkleed als NL toeristen... ;-)
En we zullen zorgen dat we om 16.00 op de stoep klaar staan! Oke, wij wandelen wat door het park als het feest is maar de sfeer zal toch aanwezig aan!
Bedankt voor de tips!

Michael66
26-08-13, 14:35
Een paar cijfers m.b.t. het nieuwe Fantasyland in Magic Kingdom.
Bron: Orlando Sentinel (http://www.orlandosentinel.com/the-daily-disney/os-fantasyland-by-numbers-20121213,0,5364897.story)
6: stone figures on the bridge to Be Our Guest Restaurant
7.5: height, in feet, of the Audio-Animatronic Ursula in the Under the Sea — Journey of the Little Mermaid ride. She's 12 feet wide.
20: height, in feet, of the ballroom ceiling in Be Our Guest
21: acres that make up "new" Fantasyland (The original Fantasyland was 10 acres, Disney says.)
25: mph of the Barnstormer roller coaster
32: flying elephants on the doubled-up Dumbo attraction, now featuring two spinning carousels
84: candles on the center chandelier at Be Our Guest
86: length, in feet, of the hand-painted mural in the loading area of Under the Sea
87: age in years of Pete, as in Pete's Silly Sideshow, a meet-and-greet area in Storybook Circus. Pete is the longest-running continuous Disney character, having debuted in 1925's "Alice Solves a Puzzle."
115: windows in Beast's Castle
250: calories in LeFou's Brew from Gaston's Tavern
183: characters in the Under the Sea ride (128 are featured in one scene alone)
1,181: days between Disney's announcement of the Fantasyland expansion and its grand opening
2,000: peanuts created to press into the walkways of Storybook Circus
12,000: "book-a-likes" in the library at Enchanted Tales with Belle
20,000: Leagues Under the Sea, an attraction that operated where the Fantasyland expansion stands. The submarine-themed ride closed in 1994.

satpet
09-01-14, 09:57
Voor diegenen die het nog niet wisten:
Het grootste geheim van WDW.
(http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140108_00918393)

Michael66
14-02-14, 05:22
Welk "land" in MK ben jij?

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1555506_10151859182042015_172349892_n.jpg

Michael66
26-02-14, 15:39
Had je het al gezien?

Het plein voor het kasteel in Magic Kingdom is/wordt aangepast.
De bedoeling is vooral om de grote mensenmassa's rond de vuurwerkshows beter aan te kunnen. En het creëren van ruimte voor Fastpass+ klanten.
Zie ook: http://goo.gl/9On93O

Voor:

http://s25.postimg.org/uw2gh5yxb/Screen_Shot_2014_02_25_at_1_41_38_PM_1.png (http://postimage.org/)

Na:

http://s25.postimg.org/d7appjn67/Screen_Shot_2014_02_25_at_1_41_58_PM.png (http://postimage.org/)

Ritchie
26-02-14, 16:48
vind het toch wel jammer, er is toch wel wat groen (bomen) verdwenen

Anthon14
27-02-14, 08:45
Heel logisch dat ze daar nu wat aan doen want het is daar soms zo druk dat je er amper langs komt, mooi ook die 2 extra paden naar de extra uitgangen van Disney die bij extreme drukte open gaan.

Michael66
27-02-14, 22:16
http://youtu.be/NWBktbaiFb8

Michael66
03-06-14, 09:49
Ontmoet Tinkerbell in haar Magical Nook:


http://youtu.be/W26iDKvlG1k

Antonee
20-06-14, 21:31
Ben benieuw naar New Fantasy land ! Zeker naar the little mermaid ride !
favorite ! We zouden begin sep gaan (2-12 sep) hopelijk niet te veel volk dan...

cheryldevreugd
12-08-14, 18:21
Ik ben disney fan dus denk dat ik wel genoegen neem met MK ;)

Niels Jansen
27-08-15, 16:16
Wij gaan met 2 kids dan 3,5 en 1 jaar oud naar Florida. Magic Kingdom wil de oudste sowieso heen voor de parade. Kunnen we omdat ze nog te klein zijn voor attracties Magic Kingdom dan in 1 dag doen of moeten we 2 dagen boeken?
Entree prijzen zijn aardig hoog dus als 1 dag dan voldoende is scheelt dat weer in de kosten.....en is Animal Kingdom interessant om te bezoeken ondanks dat ze nog niet in attracties kunnen?

Mushu
27-08-15, 17:48
In WDW zijn de parken gericht op families. Dus weinig heftige attracties en veel mogelijkheden om zelfs met een baby in te gaan! Voor de attracties waar je met baby niet in kan/wil is er child swap. Verder is er in de parken veel te zien en zeker ook in Animal Kingdom. Mijn advies zou zijn om het heel rustig aan te doen zeker met kleine kinderen. Dus liever meerdere dagen dan 1 heel drukke dag.

Bosevents
27-08-15, 17:48
Omdat ze zo klein zijn zou ik zeggen neem een tweede dag om alles rustig te bekijken ipv ren je rot door het park omdat het mot.

Animal kingdom is geweldig zeker met kleintjes omdat dieren nou eenmaal leuk zijn.

Verhoudingsgewijs is een meerdagen kaart niet veel duurder.
Dus neem de tijd en geniet van de tijd dat je er bent.

Carthrax
28-08-15, 11:59
Hoeveel dagen zijn aan te raden om de parken een beetje goed te bekijken? Wij willen 2 (misschien 3) week richting en eigenlijk wil ik een week uittrekken voor het bezoek aan de Disney parken en Universal.
Wij gaan met kinderen van 10 en 2. Maar omdat WDW al sinds ik klein was een droom was wil ik toch er voldoende de tijd voor nemen.

Nicktim
28-08-15, 12:55
Dit is echt een heel handige link om de parken zo volledig mogelijk te zien en in welke volgorde je dat het beste kan doen:
https://www.undercovertourist.com/touring-plans/

Veel plezier! Wij gaan volgende week!

Iris02
28-08-15, 13:21
Een week voor de Disney parken, Universal en Island of Adventure is qua dagen misschien wel genoeg, maar qua vermoeidheid zou ik er zelf niet zo snel voor kiezen. Het slenteren door de parken, de temperatuur en de (mogelijke) drukte kan behoorlijk slopend zijn. Als je niet in een Disney Hotel verblijft of in een hotel bij Universal dan komt daar ook nog reistijd bij. Een voorbeeld: om vanaf de parkeerplaats van Magic Kingdom bij de ingang te komen kost je op drukke dagen zo 30 minuten. Als het heel druk is en je moet wachten op de boot of de monorail dan kan je zo een uur kwijt zijn. Dan ben je nog niet eens binnen......
Verblijf je niet in een Disney hotel dan komt daar nog reistijd bij naar je hotel of villa. Het kan heel druk zijn op de wegen rondom de parken,
Een en ander zal schelen als je niet in het hoogseizoen gaat.

Niels Jansen
28-08-15, 13:32
Wij willen begin mei gaan dan is het nog goed te doen qua drukte?

Iris02
28-08-15, 15:55
Begin mei is het in ieder geval stukken rustiger dan tijdens de kerstperiode, meivakantie of in de maanden juli/augustus.
Begin mei heb je wel te maken met feestdagen zoals Hemelvaart, moederdag en op de derde zaterdag van mei Armed Forces Day.

Mushu
28-08-15, 16:53
Mei is prima te doen. Moederdag is voor ons in ieder geval nooit drukker geweest dan andere dagen. Maak gebruik van fastpasses en kijk regelmatig op de app naar de wachttijden. Ik vind http://www.easywdw.com een handige site voor planning. Je hoeft niet in te loggen of te betalen op die site en de uitgebreide blogs geven veel info.

Anthon14
28-08-15, 20:09
Zorgen dat je bij opening in de parken bent, dan kun je ook de openingsceremonie zien, dan zijn de wachtrijen beperkt en kun je eerst de normaal drukkere attracties doen en daarna de rustige attracties. Dit scheelt je heel veel tijd.

Hoeveel dagen je moet uittrekken is altijd erg lastig te zeggen aangezien het er ook aan ligt hoe vroeg je in het park bent en tot hoe laat je wilt blijven. Voor Magic Kingdom heb je om alles te doen toch echt meer dan 1 dag nodig en mocht je Epcot overwegen daar geldt hetzelfde voor.

stephie
05-02-17, 21:29
Wij willen aankomende vakantie weer eens een keer naar Magic Kingdom. Nouja wij.....ik wil dat graag Haha. Mijn man is niet zo enthousiast. Ik wil ook nog eens op onze trouwdag gaan, maandag 22 mei :D
Even een vraag. Waar kun je nu precies Duckstad bekijken? Het heet ongetwijfeld anders in Amerika. Wij zijn in 2011 in Magic Kingdom geweest. Toen was er een fikse verbouwing aan de gang in het park. Sommige gedeeltes waren toen afgesloten.

Anthon14
05-02-17, 22:15
Dan moet ik je teleurstellen want Duckstad zul je er niet zien. Een paar jaar geleden is helaas het huis van Mickey en Minnie afgebroken en daar zijn nieuwe attracties voor terug gekomen. Maar ook zonder Duckstad is het een leuk park om heen te gaan.

stephie
05-02-17, 22:23
Heb ik het toch goed gelezen. Ik vond via Google een oud krantenartikel waarin ik zoiets las.
Kan het dan zijn dat Duckstad nog wel te vinden is in WDW Anaheim?
Al ben ik niet van plan om mijn reis om te boeken hoor Haha. Ik heb er inderdaad alle vertrouwen in dat Magic Kingdom leuk genoeg is :up::D

corrus
05-02-17, 22:36
In Disneyland Anaheim Resort is inderdaad nog Toon Town. :cool:

stephie
05-02-17, 22:43
Leuk! Nouja we gaan ooit nog wel die kant op :)

stephie
02-04-17, 11:03
N.a.v. de tip van Mushu heb ik de website easywdw.com even bekeken. Ik ben werkelijk verbaasd dat iemand er een hele studie van maakt hoe en wanneer je de parken het beste kan bezoeken.
Maar handig voor ons :D
Ik zag een aantal attracties voorbij komen waar ik nog geen ervaring mee heb. Bijvoorbeeld Jungle cruise. Is dat leuk?
En de attractie van Winnie the Pooh? Waarom is dat zo populair?
De trein van de zeven dwergen schijnt ook populair te zijn. Is dat meer voor kleine kinderen?
Ik vond toen Big Thunder Mountain en Splash Mountain erg leuk.

masch
02-04-17, 11:35
Jungle Cruise is een boottocht waarin je een tour krijgt door een jungle met een gids. Veel humor tijdens de cruise.
Winnie the Pooh is een rit in een karretje door de wereld van Winnie the Pooh en daarna kom je 'in een droom' terecht. Erg leuk voor kinderen, maar niet heel spannend :) Ook de wachtrij is de moeite waard, erg veel te doen voor kids.
De Seven Dwarfs Mine is de nieuwste attractie in MK. Een achtbaan, welke best hard gaat, maar het vooral van het thema moet hebben. Erg gaaf. JZorg wel dat je een fastpass hebt, want de wachtrij kan oplopen tot 120! minuten.
Big Thunder en Splash Mountain zijn nog steeds leuk :D

stephie
02-04-17, 13:20
Dank je wel! Ik denk dat Peter Pan dan leuker is dan Winnie de Pooh. Wij hebben geen kinderen. Er mag wel een beetje spanning zitten in de attracties. Volgens mij kun je Peter Pan wel vergelijken met Droomvlucht van de Efteling? The Seven Dwarfs klinkt leuk! Ik kan me idd herinneren dat er de vorige keer zo'n giga rij stond.
Ik ga me binnenkort helemaal verdiepen in alles. Dan kan ik een mooi plan maken voor 22 mei.

Mushu
02-04-17, 13:27
Jungle Cruise vind ik altijd erg leuk. De woordgrappen zijn al jaren hetzelfde en super flauw maar dat maakt het ook weer leuk. Winnie the Pooh doe ik alleen als er bijna geen rij staat of als ik een fastpass over heb. Niet een van de sterkste attracties maar voor kleine kinderen zeker leuk en voor volwassenen vermakelijk. Ik ben wel een fan van Tigger en Eyore..... De ride is waarschijnlijk populair omdat het in Fantasyland ligt en het voor alle leeftijden (en kinderen) geschikt is.
De Seven Dwarfs Mine Train is nieuw dus populair. Geen heel bijzondere of spannende achtbaan maar wel mooi gemaakt. En als je photopass hebt dan krijgt je niet alleen een foto maar ook een heel grappig filmpje van de rit!
En ja die site van easywdw is super handig. Erg gedetailleerd en mooie foto's en gratis goed advies. Er zijn trouwens meer van die gekken. En ook veel gekken die de blogs op zijn site altijd lezen :p.

stephie
02-04-17, 14:47
Ok, bedankt voor de toelichting.
Op dit moment neig ik er naar om de dag te starten in Frontierland. We kunnen dan meteen naar Big Thunder Mountain gaan. Op zich vinden wij de openingsshow niet zo spannend, dus daar hoeven we niet op te wachten.
Vervolgens misschien Fastpasses vastleggen voor Splash Mountain. Ook wil ik een fastpass vastleggen voor Space Mountain en seven dwarfs. De vierde ter plaatse daar ga ik nog over nadenken.
Leuk leuk leuk!! Lekker plannen!!

Mushu
02-04-17, 18:57
Als je direct naar Frontierland gaat dan kan je Splash Mountain misschien nog zonder fastpass doen. Eerst Big Thunder en dan Splash. Dan kan je die fastpass voor Jungle cruise gebruiken. De vierde fastpass zou Pirates of the Caribbean, Haunted Mansion of Buzz Lightyear kunnen zijn. Little Mermaid is op bepaalde momenten (meestal 's avonds) goed te doen ruim onder de 20 minuten. En als alles druk is en jullie willen even wat rust dan zijn de People Mover of Carousel of Progress (beide in Tomorrowland) ook vaak goed te doen.

stephie
02-04-17, 19:48
Ja dat is wel een goed idee idd. Haunted Mansion vind ik ook erg leuk. Maar uiteraard wil ik ook attracties doen, die we in 2011 niet gedaan hebben en die we ook niet in Parijs hebben gedaan.
Ik ga alles even op een rijtje zetten en dan ga ik rond 25 april de tickets online kopen!;)

stephie
22-04-17, 21:07
Ik heb net een soort van miniplan opgesteld voor ons bezoek aan Magic Kingdom op maandag 22 mei.
We starten in de ochtend in Frontierland. Volgens de website easyWDW, wachten veel mensen op de openingsshow bij het kasteel. Wij hopen dan redelijk snel Big Thunder Moutain te kunnen doen. Daarna een fastpass vastgelegd voor Splash Mountain. Hierna duiken we de Haunted Mansion in met een fastpass. In de tussentijd misschien nog een keer Big Thunder of Splash Mountain.
Helaas was seven dwarfs niet meer te plannen voor de ochtend of middag op die dag met een fastpass. We hebben ook nog een fastpass voor Space mountain in de middag.
Voor de rest zien we het wel. Dit zijn de attracties die we echt graag willen doen. De overige attracties moeten we ter plaatse even bekijken ivm de wachttijden.

Ik krijg steeds meer zin in de vakantie!

Mushu
22-04-17, 22:13
Kijk op de dag zelf ook nog of je de fastpasses kan aanpassen. Stel dat je zonder fastpass redelijk snel in Splash kan, dan kan je die fastpass misschien ter plekke nog omzetten naar Pirates of iets anders. Ook blijven kijken of er fastpasses voor de 7 dwergen vrijkomen, kan zomaar gebeuren. Nadat je alle drie de fastpasses gebruikt hebt, kan je voor een vierde gaan. Verder heerlijk genieten en af en toe even rust nemen in een restaurant, winkel, of kijkend naar bijvoorbeeld een show of de Dapper Dans.

moonlight91
22-04-17, 22:32
Ik zou zelf voor de Haunted M geen fast pass vast zetten maar aan een andere atractie besteden
De Haunted M is altijd kort qua wachtijd

stephie
22-04-17, 22:59
Bedankt voor het meedenken. Ik zal de Seven Dwarfs in de gaten blijven houden. Wellicht zet ik de Haunted mansion nog om voor iets anders.
Ik zag wel dat er behoorlijk wat attracties zijn bijgekomen sinds 2011. Ik ben benieuwd!
In 2011 zijn we volgens mij ook op een maandag naar Magic Kingdom geweest. We konden toen in de ochtend zonder al te lang te hoeven wachten in zowel Big Thunder als Splash Mountain.

moonlight91
17-05-17, 11:28
In oktober is het de bedoeling dat mijn ma en ik naar de not so scary haloween party gaan met zijn tweeen, mijn man en zoon zetten ons daar af om vervolgens zelf naar de horror night in universal te gaan
Maar nu .... is er een guest drop off bij het Magic Kingdom ?

Njit
17-05-17, 11:36
Ja hoor. De Guest Drop Off zit bij het Ticket en Transportation Center.

moonlight91
17-05-17, 12:21
En hoe kom je daar Njit ?
Gewoon via de normale ingang en bij de betaalhokjes melden ? Of is er een andere route?

Mushu
17-05-17, 13:25
Gewoon de parkeerplaats naar Magic Kingdom volgen. Dan kom je vanzelf bij het Ticket and Transportation center. Je kan niet voor de deur van het Magic Kingdom afgezet worden met eigen vervoer. Alleen als je vanaf een Disney Resort met Disney Transportation naar MK gaat wordt je echt voor de ingang van het MK afgezet. Anders kom je altijd bij het Ticket and Transportation center uit.

moonlight91
17-05-17, 18:36
Ok dan zullen we het wel vinden, tis ook niet onze eerste keer daar 😂 (Alleen dan wel op deze manier ☺️) vanuit het hotel is er ook de optie om met een shuttle naar epcot te gaan en van daaruit door naar MK

Het is voor de late avond wel de bedoeling om de monorail van MK naar Epcot te pakken ,hoe lang ben je dan onderweg ?

Njit
17-05-17, 20:35
Er gaat geen directe lijn. Van MK naar TTC met de Express is ca 10 minuten. Daarna overstappen op de Monorail richting Epcot. Als je alle aansluitingen achter elkaar hebt kun je er in 15-20 minuten zijn. Maar ik zou eerder 45-60 minuten rekenen.

Je kan er ook voor kiezen om voor meerdere dagen de Disney Express te kopen: https://disneyworld.disney.go.com/guest-services/express-transportation-options/

moonlight91
17-05-17, 22:48
Het is maar voor 1 avond dus een meerdaags ticket is geen optie
De hotelshuttel rijd vanaf epcot heen en weer dus zullen we voor de terugweg een uur moeten in calculeren (of ik pik de auto in en stuur de mannen naar universal met de shuttle). 😂

Mark1984
31-05-17, 16:39
wij zijn anderhalve week terug voor het eerste in Disney geweest (magic Kingdom)
hoe werken die fastpasses nu eigenlijk? Moet je daar extra voor betalen of heeft iedereen hier recht op?

Mushu
01-06-17, 00:06
Fastpassen zijn inbegrepen en dus voor iedere gast met een geldig entreebewijs te verkrijgen. Het is wel raadzaam om zo ver mogelijk vooraf aan je bezoek de fastpasses vast te leggen (via My Disney Experience).

Mark1984
01-06-17, 11:29
Fastpassen zijn inbegrepen en dus voor iedere gast met een geldig entreebewijs te verkrijgen. Het is wel raadzaam om zo ver mogelijk vooraf aan je bezoek de fastpasses vast te leggen (via My Disney Experience).

ah ok. weer wat geleerd. we hebben op de dag zelf pas de tickets gekocht (impulsief laatste dag van de vakantie besloten om af te sluiten met disney).
jammer dat er bij aanschaf en vermelding van eerste x bezoek dit niet werd verteld maar ach. toch een leuke dag gehad, had misschien wat wachten gescheeld :)

moonlight91
01-06-17, 14:00
Als je de tickets pas op de dag zelf hebt gekocht vrees ik dat er toch niet veel mogelijkheden meer waren geweest
resortgasten mogen 60 dagen van te voren hun fastpassen vast zetten
gasten van buiten wdw hebben die mogelijkheid 30 dagen voor bezoek

Mushu
01-06-17, 15:23
Voor de echt populaire attracties zijn alle fastpasses al ver vooraf uitgegeven. Maar het had wel iets kunnen schelen met attracties als bv Pirates of the Caribbean of Haunted Mansion daarvoor kan je vaak nog wel fastpasses op de dag zelf krijgen. Maar jullie dag was toch ook leuk en dan ga je gewoon weer een keer om de fastpasses uit te proberen :D

Frouke
22-06-18, 17:29
Staan dagtickets voor Magic Kingdom op datum? Dien je de tickets te gebruiken op de dag dat je hebt ingegeven op de kalender bij het bestellen of ben je vrij om zelf je dag te kiezen wanneer je MK bezoekt? Ik zou ze bij Disney zélf bestellen en we zouden eind juli willen gaan.

Mushu
22-06-18, 18:19
Als het goed is staat er geen vaste datum op maar er zijn wel voor de seizoenen verschillende tickets. Vandaar dat je een datum moet aangeven. Maar kijk even goed bij de voorwaarden!

Frouke
23-06-18, 23:48
ok, dankjewel! :)

Frouke
24-06-18, 20:46
Wat is over het algemeen de meest rustige dag van de week om MK te bezoeken half/eind juli?

pixiedust
24-06-18, 22:47
Wat is over het algemeen de meest rustige dag van de week om MK te bezoeken half/eind juli?

Misschien heb je hier (https://www.undercovertourist.com/orlando/crowd-calendar/?gclid=EAIaIQobChMIlsakjIjt2wIVQ-AbCh1TywFkEAAYASAAEgIiBfD_BwE)wat aan. Ik weet niet hoe accuraat het is, maar wij hebben er al een kijkje op genomen voor augustus.

Frouke
25-06-18, 23:50
Deze had ik al uiiiiitgebreid bestudeert, maar ik geraak er tóch niet echt wijs uit. :confused: Volgens velen is het sowieso altijd druk, dus ik heb uiteindelijk maar gewoon een dag geprikt die handig uitkwam in ons reisschema (zal een dinsdag worden) :)

Frouke
25-06-18, 23:57
Ik ben mij nu ook al aan het verdiepen geweest in het gebruik van de Fastpassen. Ik heb ze alle 3 gereserveerd. Kan iemand mij zeggen of mijn attractielijstje tot hiertoe ietofwat haalbaar is? Ik heb er totaaaaaaaaaaaaaaaal géén idee van wat ik mij moet voorstellen van drukte en hoeveel tijd ik voor alles moet uittrekken per attractie zowel mét als zonder FP.
Mijn planning is als volgt: 7 dwarfs treintje om 8u (zonder FP) dan naar Monsters Inc Laugh Floor rond 8u30 (zonder FP), dan Buzz Lightyear mét FP (tussen 8u15 en 9u15), Splash Mountain mét FP (tussen 9u25 en 10u25) en mijn 3de FP tussen 10u30 en 11u30 heb ik gebruikt voor Big Thunder Mountain. Alvast bedankt! :up:

Don Tuse
26-06-18, 00:33
Wij plannen de FP altijd voor 's middags. Stel 7 dwarfs en Monsters lopen uit en het wordt later dan 9:15. Wij doen de attracties zonder FP 's morgens en gebruiken de FP's dan 's middags.
Kijk maar op mijn vlog.

Mushu
26-06-18, 09:59
Het blijft altijd moeilijk om advies te geven en te voorspellen hoe druk het is. Wat ik altijd doe is in ieder geval FP gebruiken voor attracties die ik zeker wil doen.
De fastpasses die je hebt gereserveerd moeten lukken met die tijden want over het algemeen hoef je niet lang te wachten als je fastpass hebt. Houdt er wel rekening mee dat je van Buzz naar de andere kant vh park moet voor Splash. Een fastpass tot 10:25 betekent dat je tot die tijd (+ 5 minuten volgens mij) kan aansluiten in de fastpass rij dus je hebt best even de tijd. De ochtend gaat er helemaal van afhangen hoe snel je bij de mijntrein bent. Als je om 8:20 aankomt dan kan je er van uit gaan dat je minimaal 1,5 uur in de rij staat zonder fastpass. Voor de mijntrein moet je dus echt even je best gaan doen om te zorgen dat je als een van de eerste daar aankomt. Dat betekent dat je vroeg bij de ingang moet zijn en bij opening heel snel naar het kasteel moet lopen. Daarna op de juiste plaats bij het kasteel gaan staan en zodra de openingsshow voorbij is met de massa naar de mijntrein doorlopen.
Hier vind je een algemeen touringplan: https://www.easywdw.com/easy/magic-kingdom/magic-kingdom-touring-plans-rope-drop-wait-times-and-fastpass-priority/
Deze is duidelijker voor wat je moet doen om je mijntrein te halen en wat je op een drukke ochtend kan verwachten: https://www.easywdw.com/easy/blog/magic-kingdom-easter-week-8am-rope-drop-to-seven-dwarfs-mine-train-32918/
Als je volgens advies hierboven besluit je fastpasses naar de middag te zetten dan is je mogelijkheid om een 4e en volgende fastpass te bemachtigen natuurlijk beperkter. Zelf houd ik daar niet zo'n rekening mee maar dat heeft er mee te maken dat ik al heel vaak geweest ben, waarschijnlijk nog vaak zal gaan en er altijd meerdere dagen ben. Dus wat nu niet gaat, komt morgen wel. Dat maakt het een heel stuk relaxter.
Maak er een leuke dag van en neem ook je rust om alles eens goed te bekijken of even lekker te eten en bij te komen.

Frouke
27-06-18, 20:21
Jawadde, dás nog eens een uitgebreid antwoord op mijn vraag! :up::up::up: Heb er toch enkele goei tips uit gehaald uit jullie links! Voor ons is het maar 1 dag MK dus tussendoor naar onze villa gaan is geen optie. Daar vind ik de tickets een tiiiiiikeltje te duur voor ;) Wél gaan we na het opgebruiken van de 3 FP een tempootje lager dus het is niet de bedoeling dat we door het park heen razen zonder er écht van genoten te hebben... Ik dacht ná de 3 FP ons rustig ergens op te stellen voor de parade (om hoe laat gaat deze doorgaans door trouwens)? En daarna nog wat rondwandelen en terwijl nog enkele shows/attracties mee te pikken. Welke show mét disneyfiguren is volgens jullie de mooiste en de grootste aanrader?

Frouke
27-06-18, 20:42
Ps: gaat de Disneyparade doorheen Mainstreet sowieso door om 15u of wordt deze afgelast bij slecht weer?

Mushu
27-06-18, 22:02
De parade van 15u kan inderdaad afgelast worden ivm slecht weer maar dat gebeurt niet heel vaak. Er is ook nog een leuke kleine parade, the shake it move it parade. Die is een paar keer per dag. Verder is er nog een paar keer een show voor het kasteel die wel leuk is. Ook nog een show met de muppets op Liberty square een paar keer per dag maar die is denk ik niet zo leuk voor kleine kinderen.

Frouke
27-06-18, 23:15
Ooh, maar mijn kindertjes zijn al niet zo klein meer hoor. 12, 14 en 16 jaar :p
Merci voor je snelle reactie!:up:

Don Tuse
28-06-18, 00:26
De parade van 15u kan inderdaad afgelast worden ivm slecht weer maar dat gebeurd niet heel vaak. Het gebeurd nooit.

Frouke
28-06-18, 12:24
Ok. Heb nòg een vraagje.... Mag je eigen eten en drinken meenemen?

Mushu
28-06-18, 13:03
Ok. Heb nòg een vraagje.... Mag je eigen eten en drinken meenemen?
Ja dat mag. Maar geen eten dat nog opgewarmd moet worden.

Frouke
28-06-18, 15:39
Ok, dankjewel! :)

P9ol
29-06-18, 00:03
Nou, wij hebben onze eerst jaar walt disney world, tig keer de “regenparade” gezien en 0 keer de gewone.

Frouke
29-06-18, 23:46
Wel raar dat ze die parade in die periode om 15u inplannen niet want volgens hetgeen ik al gelezen heb is dan toch de grootste kans op onweers/regenbuien? :confused:

Mushu
30-06-18, 00:15
Wel raar dat ze die parade in die periode om 15u inplannen niet want volgens hetgeen ik al gelezen heb is dan toch de grootste kans op onweers/regenbuien? :confused:
valt mee hoor. Er is weinig te voorspellen ah Floridiaanse weer. Soms regent het flink in het ene gebied en een paar km verder is het droog. Ik heb vaker in de brandende zon gestaan tijdens een parade dan in de regen.

Mushu
30-06-18, 08:19
Deze had ik al uiiiiitgebreid bestudeert, maar ik geraak er tóch niet echt wijs uit. :confused: Volgens velen is het sowieso altijd druk, dus ik heb uiteindelijk maar gewoon een dag geprikt die handig uitkwam in ons reisschema (zal een dinsdag worden) :)

Toevallig staat er nu een heel blog op easywdw die jouw vraag probeert te beantwoorden. Als je het leest, kom je tot de conclusie dat het niet heel veel uitmaakt en het ook slecht te voorspellen is wat een goede dag is. https://www.easywdw.com/easy/blog/does-it-really-matter-which-day-of-the-week-you-visit-disney-worlds-magic-kingdom/

moonlight91
30-06-18, 10:55
Daarbij vind ik druk of niet druk/rustig voor magic kingdom
toch niet te vergelijken met nederlandse(belgse) begrippen voor een rustig dagje
pretpark hoor...

Mave
01-05-19, 13:12
Hoi, iemand nog tips voor dit park, ik heb nog behoorlijk wat vragen aangezien dit onze eerste keer MK wordt.;)

-Fastpass tickets... welke en vanaf hoe laat? Wij willen met rope drop de SD mine train doen en daarna in de ochtend bijv winnie the pooh en Ariël. Verder de Moutains... we hebben 2 zoons van 12 en bijna 15. Wat moeten we gezien hebben?

-Hoe lang duurt het om van de parkeerplaats naar de ingang te komen? Boot of monorail? Is het überhaupt te doen om smiddags nog even naar ons huurhuis te gaan als het druk is? ( ongeveer 10 min. Van t park verwijdert)

-Als je je creditcard koppelt aan je Magic band kan je dan ook met je magic band betalen bij restaurants in de parken en Disney Springs? Of is dat alleen mogelijk als je in een Disney hotel verblijft?

-Waar kan je het beste eten? Nog een lekkere snack die we gegeten moeten hebben?

Alle tips zijn welkom:cool:

Mushu
01-05-19, 23:38
Hoi, iemand nog tips voor dit park, ik heb nog behoorlijk wat vragen aangezien dit onze eerste keer MK wordt.;)

-Fastpass tickets... welke en vanaf hoe laat? Wij willen met rope drop de SD mine train doen en daarna in de ochtend bijv winnie the pooh en Ariël. Verder de Moutains... we hebben 2 zoons van 12 en bijna 15. Wat moeten we gezien hebben? Welke? Voor de attracties die jullie echt niet willen missen. Die tijd die je zelf handig vindt. Als je alle fastpasses in de ochtend inplant dan kan je daarna nog een nieuwe fastpass proberen te scoren (dus nadat de drie eerste fastpasses gebruikt zijn). Als je de derde pas in de middag of laat in de avond plant dan kan je dus voor die tijd geen andere fastpass krijgen. Maar fastpasses op de dag zelf zijn toch al niet makkelijk te verkrijgen dus persoonlijk vind ik het belangrijker goede fastpasses te nemen op voor mij handige tijden. Winnie the Pooh is vaak lang wachten dus handig met fastpass. Ariel is over het algemeen aan het eind van de dag goed te doen wat wachttijd betreft. Ik weet niet waar jullie zoons van houden maar Splash Mountain is denk wel een aanrader voor die leeftijd. Verder is Buzz Lightyear ook altijd leuk (zoek vooraf op internet op waar je op moet richten zodat je iedereen versteld kan doen staan van je score :D).

-Hoe lang duurt het om van de parkeerplaats naar de ingang te komen? Boot of monorail? Is het überhaupt te doen om smiddags nog even naar ons huurhuis te gaan als het druk is? ( ongeveer 10 min. Van t park verwijdert). ​Weet niet hoe lang het duurt, afhankelijk ook van waar je op de parkeerplaats staat. Misschien 15-30 min? Boot blijkt vaak iets sneller als het druk is maar gewoon doen waar je zin in hebt want heel veel maakt het niet uit. Als jullie huurhuis zo dichtbij is, kan je goed in de middag even weg vh park en dan later weer terugkomen. Maar is altijd wel gedoe natuurlijk.

-Als je je creditcard koppelt aan je Magic band kan je dan ook met je magic band betalen bij restaurants in de parken en Disney Springs? Of is dat alleen mogelijk als je in een Disney hotel verblijft? Volgens mij alleen mogelijk als je in een Disney hotel verblijft.

-Waar kan je het beste eten? Nog een lekkere snack die we gegeten moeten hebben? In MK? Waar houden jullie van? Counter service en/of table service? Favorieten van mij: Crystal Palace en Columbia Harbour House. Snack: genoeg lekkers! De dolewhip is wel een bekende in ieder geval (en erg lekker en fris).

Alle tips zijn welkom:cool:

Mave
02-05-19, 08:49
In MK? Waar houden jullie van? Counter service en/of table service? Favorieten van mij: Crystal Palace en Columbia Harbour House. Snack: genoeg lekkers! De dolewhip is wel een bekende in ieder geval (en erg lekker en fris).

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Is Winnie the Pooh sochtends nog te doen zonder fast pass of zou je het risico niet nemen? Zijn er later in de dag daar nog eventueel fastpasses voor te krijgen?

op zich maakt het ons niet uit of het counter service of table service is, als het maar lekker eten is. Ik las ergens dat ‘Be our guest’ Smiddags erg goed is en counter service dus geen reservering nodig... Heb je hier wel eens gegeten?

Ik ga eens kijken naar Crystal Palace en Columbia Harbour House....

de dolewhip....ik heb het idd vaker gehoord maar nog niet geprobeerd. Dus dat gaan we dit keer zeker doen:)

Mushu
02-05-19, 15:23
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Is Winnie the Pooh sochtends nog te doen zonder fast pass of zou je het risico niet nemen? Zijn er later in de dag daar nog eventueel fastpasses voor te krijgen?

op zich maakt het ons niet uit of het counter service of table service is, als het maar lekker eten is. Ik las ergens dat ‘Be our guest’ Smiddags erg goed is en counter service dus geen reservering nodig... Heb je hier wel eens gegeten?

Ik ga eens kijken naar Crystal Palace en Columbia Harbour House....

de dolewhip....ik heb het idd vaker gehoord maar nog niet geprobeerd. Dus dat gaan we dit keer zeker doen:)

Winnie the Pooh zal al snel een aardig lange rij hebben. Dat geldt eigenlijk voor alles in Fantasyland. Maar een vierde fastpass zou nog wel een mogelijkheid kunnen zijn. Ik ben dol op Winnie de Pooh maar de attractie vind ik niet echt een fastpass waard, die besteed ik liever aan wat anders. Wel voor als ik al mijn fastpasses gebruikt heb en Winnie is nog beschikbaar.

Be our Guest is wel leuk en goed te eten. Ze bieden net even wat anders dan de meeste counter service restaurants. Maar een reservering is wel aan te raden! Ook voor de lunch. Dit is het enige restaurant waar je voor de counterservice kan reserveren. Het is ook niet echt counterservice. Je bestelt je eten via een kiosk (scherm) of vooraf al bij de reservering. Daarna ga je ergens zitten en komen ze je bestelling aan tafel brengen. Zonder reservering is de wachttijd erg lang. In de avond is het table service en kan je op audiëntie bij het Beest. Loop na het eten ook even door de andere zalen, elke zaal is anders gethematiseerd. Zie hier mijn verslag: http://washingtontomagic.blogspot.com/2014/06/its-magic.html Het verhaal over de reservering bij de lunch in het verslag, klopt inmiddels niet meer. Je kan nu op de normale manier reserveren.

Mave
02-05-19, 21:30
Oh... ik dacht dat je smiddags niet hoefde te reserveren voor be our guest omdat het counter service is en ik zag geen mogelijkheid om te reserveren. Dan zal het dus vol zitten helaas. Leuk om je Blog even te lezen, heb nog alleen de foto’s bekeken maar straks als ik tijd heb ga ik lezen. Dank je wel!

winnie the pooh hebben ze niet in Disneyland Parijs dus vind ik t wel een must do:D, ik ga even de wachttijden op de app in de gaten houden om te kijken of ik er een fast pass voor ga gebruiken.

Bedankt weer voor de tips!

Mushu
02-05-19, 22:19
Quick-Service, at Your Service
When it comes to breakfast and lunch, our Guests rule! Order from a touch-screen terminal and soon your food will magically appear at your table. For cash orders or special dietary requests, Cast Members are also available to assist you.
Reservations are strongly recommended for all meal periods.

dit staat op de wdw website bij Be Our Guest. Je kan ook gewoon lunchtijden kiezen bij de reservering.

Wat Winnie the Pooh betreft, probeer gewoon een fastpass te scoren of ga in de rij staan. Ik vind een rij vanaf 20 min al lang maar ben dan ook verwend met mijn vele bezoeken en alles al 100x gedaan :). Pooh heeft een interactieve rij dus je kan je nog vermaken met de honingmuur ed.
En als je behoefte hebt aan afkoeling en zitten dan raad ik Carousel of Progress aan. Is eigenlijk een must vanwege de rol in de Walt Disney geschiedenis. En daarna zit je de hele dag met het liedje in je hoofd!

Mave
03-05-19, 09:57
Ik denk dat er geen tijden beschikbaar zijn, ik probeer t nog wel n andere keer.


Wat Winnie the Pooh betreft, probeer gewoon een fastpass te scoren of ga in de rij staan. Ik vind een rij vanaf 20 min al lang maar ben dan ook verwend met mijn vele bezoeken en alles al 100x gedaan :). Pooh heeft een interactieve rij dus je kan je nog vermaken met de honingmuur ed.
En als je behoefte hebt aan afkoeling en zitten dan raad ik Carousel of Progress aan. Is eigenlijk een must vanwege de rol in de Walt Disney geschiedenis. En daarna zit je de hele dag met het liedje in je hoofd!

Pooh proberen we gewoon gelijk na SD mine train in de ochtend. En anders idd smiddags met een FP. Ik denk dat we meer hebben aan fast passes vanaf 10.00 voor Space Mountain, Splash Mountain en bijv. Jungle C.

goede tip om naar Carousel te gaan om even uit te rusten, ik hoop sowieso dat t gaat lukken een hele dag want 2 jaar geleden lukte het niet in AK...vandaar mijn idee om smiddags toch even weg te gaan.

emma82
14-07-19, 23:58
Helemaal nieuw met Disney tickets hier... er is zoveel info en tips dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wij gaan binnenkort met onze 2 jongens van 8 en 5 jaar naar Florida. Wij willen 1 dag Magic Kingdom doen. Ik zie dat de prijzen super hoog zijn overal, maar ja Disney overslaan is ook geen optie...en het hoort er bij als je in Orlando bent! Via welke site kan ik beste reserveren voor 1 dag ticket? Of kan ik beter daar ergens direct tickets kopen? En welke attracties zijn aan te raden om fastpasses te nemen voor een 8 en 5 jarige?

Mushu
15-07-19, 13:48
Een ticket voor 1 dag ga je niet goedkoper krijgen dan aan de gate. Op undercovertourist.com zie ik dat ze zelfs wat duurder zijn dan aan de gate (dat schrijven ze er zelf bij). Het voordeel van tickets eerder kopen, is dat je ook eerder fastpasses kan vastleggen (moet je ze wel koppelen aan je MyDisneyExperience). De echt populaire attracties zijn waarschijnlijk niet meer te krijgen op de dag zelf (sommige zelfs een maand vooraf ook niet meer). Maar als je de dag goed voorbereidt dan is er veel mogelijk. Kijk eerst eens wat voor attracties en shows er allemaal zijn die je graag wil doen. Ik heb geen idee wat 5 en 8 jarige jongens leuk zullen vinden en het hangt er ook nog vanaf wat ze durven (al zijn de meeste dingen wel te doen in MK).
Misschien heb je wat aan deze site: https://www.easywdw.com/easy/magic-kingdom/magic-kingdom-touring-plans-rope-drop-wait-times-and-fastpass-priority/

emma82
15-07-19, 19:46
@ Mushu Bedankt voor je reactie!
Waar kan ik zien wat ongeveer de dagtickets kosten voor 2 volwassenen en 2 kinderen? Als ik op de Disney site of andere sites kijk dan zie ik alleen tickets voor meerdere dagen staan.

Njit
15-07-19, 20:12
Zie hier: https://www.mousesavers.com/disney-world-magic-your-way-ticket-price-chart/
Prijzen zijn variabel en afhankelijk van welke dag je wil bezoeken. Je kan hier ook zien dan 1-4 dagen duur is en dat het toevoegen van dag 5-6-7-.. relatief goedkoop is. Disney wil het liefste dat je meerdere dagen verblijft. Dagjesmensen zijn gewoon erg duur uit.

mirretje
30-01-21, 20:11
Hallo allemaal,

Als alles goed gaat, gaan we eind van dit jaar kerst en oud en nieuw in Florida vieren. Nu denken wij dat het misschien wel heel leuk is om op 25 december een park
te bezoeken.
Nu hebben wij alle parken al een aantal keer bezocht maar nog nooit met kerst. We twijfelen enorm omdat Magic kingdom qua rides voor ons het minste park is. Wij gaan met onze 2 dochters van 19. Ik denk echter dat het qua sfeer het mooiste park is. Als ik mijn hart laat spreken ga ik het liefst naar Epcot. Ook omdat de nieuwe attractie, ratatouille, open gaat.
Maar ik ben zo bang dat de sfeer tegenvalt.........
Wie kan advies geven??? We willen maar 1 dag want we gaan ook naar discovery cove.

Alvast bedankt!

Bieg
05-03-21, 04:55
Hoi Mirretje,

Magic Kingdom is het mooist versierde Disney park, we zijn er afgelopen december geweest (wel voor kerst hoor). Epcot vond ik persoonlijk gigantisch tegenvallen, de kerstversiering was heel weinig en de magie was ver te zoeken.
Hou er wel rekening mee dat het een gekkenhuis is op eerste kerstdag, vaak worden de parken al heel vroeg gesloten omdat ze capaciteit bereikt hebben. Geen idee hoe het dit jaar zal gaan en of ze vasthouden aan de lagere bezetting en reserverings verplichting, dan zal de situatie heel anders zijn maar dat weet niemand. Mocht je meer inside information willen hebben, we wonen om de hoek bij Disney ;).