PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema W1ck3D: Florida hals-over-kop



W1ck3D
26-08-08, 21:47
Beste Florida-vrienden,

Mijn vriendin en ik hebben (ruim op tijd *kuch kuch*) een trip gepland naar de VS.

Wat staat vast?
vlucht Brussel - New York (14/09/2008)
vlucht Miami - Brussel (03/10/2008

Wat staat niet vast?
De rest :-\"

Grapje uiteraard. Nee, we zijn van plan om eerst 3 dagen New York te doen, daarna 2 dagen Niagara watervallen en 3 dagen Washington DC.
Vanaf 23/09/2008 zouden we dan zuidwaarts trekken.

En toen begon ik te piekeren... :-k

Ik heb dus 9 volle dagen (en één dag om of te vliegen naar... of te rijden naar...) in Florida (of omgeving).
edit: de laatste dag (niet meegerekend) vertrek ons vliegtuig om 21.00 uur 's avonds.

Een eerste mogelijkheid is om vanuit Washington DC met de auto via de Blue Ridge Mountains naar Asheville te rijden, zo naar Savannah, Orlando (Disney & Cape Canaveral), Key West en Miami. een druk schema dus met veel rijden en zeer weinig tijd in Miami.

Een tweede mogelijkheid is om vanuit Washington DC naar Savannah te vliegen en van daaruit (iets meer relaxed) Florida te doen.

Een derde mogelijkheid is om vanuit Washington DC naar Orlando te vliegen en dan Florida über relaxed te doen.

In het laatste geval zou het zoiets worden;

Dinsdag 23/09 Savannah vlucht + city trip vlucht
Woensdag 24/09 Orlando rit Savannah - Orlando 452 km (4u28)
Donderdag 25/09 Orlando Cape Canaveral 0
Vrijdag 26/09 Orlando Disney World 0
Zaterdag 27/09 Miami Sightseeing Miami 378 km (3u40)
Zondag 28/09 Key West zalig strand dagje 233 km(2u55)
Maandag 29/09 Key West John Pennekamp NP 0
Dinsdag 30/09 Key West rit KW – Miami 233 km (2u57)
Woensdag 01/09 Miami Everglades (werelderfgoed) 0
Donderdag 02/09 Miami Miami – city trip 0
Vrijdag 03/09 Miami Vlucht Miami – Brussel


Hoe zouden jullie het doen? Wat zouden jullie bezichtigen?

Jullie feedback wordt meer dan gewaardeerd!!! =D>

Njit
26-08-08, 22:05
NYC - Niagara Falls - Washington DC is een flink stuk rijden.. Zie http://maps.google.nl/maps?f=d&saddr=new+york&daddr=niagara+falls+to:washington+dc&hl=nl&geocode=&mra=ls&sll=41.914535,-76.543525&sspn=3.964909,9.887695&ie=UTF8&t=h&z=6
Je zou ook nog kunnen overwegen om een dagje naar Toronto te kunnen gaan, bijvoorbeeld voor de CN Tower..

1 dag Orlando vind ik zelf te kort. Je schrijft Disneyworld. Dat zijn 4 pretparken, 2 waterparken, een shopping gedeelte etc etc.. Wat ga je er dan doen? (om nog maar niet te spreken over alle andere pretparken)

[verwijderd]
26-08-08, 22:15
New York - Niagara falls is idd pittig stukje rijden, zelf ben ik daar van 15-09 tot 20-09 maar ik vlieg op Buffallo. Kan je geen taxi vlucht nemen naar Buffallo of Hamilton(Canada) ?

Ook voor Orlando zou ik meer dagen uittrekken, er is daar genoeg te doen om een paar weken rond te hangen, lol

Voorkom dat je teveel rijd met de auto, wellicht is de trein ook nog een optie.

Ta2 Gerrit
26-08-08, 23:39
Ik zou i.i.g. gan voor optie 3 wat het transport betreft. Via Savannah is leuk, maar daar zou je dan ook een dag moeten doorbrengen, en dus verliezen.
En van Savannah naar Orlando is een behoorlijke afstand, met onderweg St. Augustine en Daytona die ok weer tijd gaan kosten.

Zo blijft er steeds minder over voor "de rest" van Florida, die je toch al in een moordend tempo gaat doen. Ik zou persoonlijk even mijn wensen op een rijtje zetten, strand en partytime tegenover pretparken en daar mijn reis op afstemmen.
Kies je voor het eerste, dan zou ik van DC direct naar Miami vliegen en van daar uit (wat langer) naar Key West en de Everglades.

Voor de pretparkversie zou ik wat langer in Orlando blijven, Key West vergeten, en dan de laatste paar dagen Miami doen. De reistijden die je noemt komen waarschijnlijk van een Google Maaps of zo en zijn (doordat ze zuiver theoretisch zijn) erg aan de krappe kant. Er kan rustig een uurtje per reis bij.
Succes met de planning.

W1ck3D
26-08-08, 23:39
Je schrijft Disneyworld. Dat zijn 4 pretparken, 2 waterparken, een shopping gedeelte etc

Hm, om het reisschema te verlichten hebben we net besloten om Disney aan onze neus voorbij te laten gaan. Tja, je moet keuzes maken hé.
Maakt dat we iets meer tijd hebben om andere zaken te bezoeken.

De optie om al rijdend naar Florida te gaan ligt zo nog steeds open.
OK veel rijden maar de Blue Ridge Mountains spreken ons allebei dan ook flink aan.

Wellicht dat Florida dan wordt gereduceerd tot
- Cape Canaveral
- Everglades
- John Pennekamp NP
- Miami

Als minder aangetrokkene tot pretparken, vermoed ik dat dit dan de beste keuze is om in een korte tijd te doen. (?)

calypso
27-08-08, 07:32
Savannah-Orlando doe je niet op 4 en half uur, reken daar toch maar gauw 6 uurtjes voor, ja de route planners zeggen misschien 4 uurtjes maar het is een verdomd lang stuk. Heb het zelf al gedaan.

W1ck3D
27-08-08, 08:04
Ja, dat zijn richttijden. Ik tel daar doorgaans de helft bij en in sommige gevallen zelfs het dubbele. We zijn dan toch een dag kwijt aan rijden wellicht dat we tussenin eens kijken om ergens te stoppen en iets te bezoeken.

Teleton
27-08-08, 08:36
...volgens mij heb je best nog gelegenheid om de Rocky Mountains, Las Vegas, Los Angeles en San Francisco er bij te doen in die drie weken.......#-o

Zonder gekheid; je rijdt niet "even" door de Blue Ridge Mountains. Zo te zien ga je toch nog te veel uit van ideale omstandigheden. Dat akn ook anders. Zo kan er in september verschrikkelijk hard en lang regenen, weten wij uit ervaring. Je kunt dan echt geen kilometers maken omdat sommige wegen door overstroming afgesloten zijn.

Nita
27-08-08, 13:56
Mijn ervaring is dat het te veel (willen) doen op een trip je toch nekt op een gegeven moment. New York is zeker de moeite waard, daar moet je vind ik toch zeker minimaal 3 volle dagen door brengen. Persoonlijk zou ik dan dat hele stuk erboven vergeten op deze trip en eventueel Washington DC ook. Je focussen op NYC en dan op het gemak gaan rijden en zeker Savannah aandoen, maar er dan ook de tijd voor nemen. Ik vond het zeer de moeite waard.... Veel suc6

fatma30
27-08-08, 16:55
Tijdens ons verblijf afgelopen Aug. hebben we het volgende gedaan. 14 dgn Florida (Orlando als thuis basis) en vandaar uit 3 dagen New-York. Gevlogen vanaf MCO naar JFK. Vlucht duurt een kleine 3 uur. 3 dagen New-York heb je echt nodig om iets te kunnen zien en/of ondernemen.
Mijn tip dus: Vlieg als het kan naar het zuiden. Rijden kost te veel tijd en eens kom je jezelf tegen tijdens zo'n krappe planning. (hierboven vlg mij ook reeds aangekaart)
Tip: vlieg op NY voor 3 volle dagen. rij door naar the Falls voor 1 dag en vlieg vanaf Buffelo naar Orlando of Miami, huur een auto en maak mooie tripjes of rij van Orlando naar Miami (of omgekeerd, afhankelijk waar je het eerst bent)
mvg
Fatma

W1ck3D
27-08-08, 18:17
Vriendelijk dank voor alle reactie's.
Ik ben hier zeer blij mee \\:D/

Eén tendens is me inderdaad wel duidelijk.
Met de auto van Washington naar Florida is wellicht te veel om op zo'n korte tijdspanne te doen.

Back to the drawingboard it is en eens kijken wat ik kan doen.

Edit: Minder ambitieus maar wel meer relaxed.

14/09 New York Vlucht Brussel - NY vlucht
15/09 New York New York city trip 0
16/09 New York New York city trip 0
17/09 New York New York city trip 0
18/09 Niagara Falls rit NY – NF + Falls by night 656 km (7u04)
19/09 Niagara Falls Niagara Falls 0
20/09 Washington DC rit NF – DC + NM monumenten 651 km (7u48)
21/09 Washington DC Washington DC city trip 0
22/09 Washington DC Washington DC city trip 0
23/09 Vlucht Savannah
24/09 Citytrip Savannah
25/09 rit Savannah - Orlando via St. Augustine
26/09 Orlando - Cape Canaveral 1uur rijden
27/09 Miami Sightseeing Miami 378 km (3u40)
28/09 Miami Everglades 0
29/09 Key Largo - John Pennekamp NP 100 km
30/09 Key West - kayakken @ Honda State Park
01/10 Key West - Beetje aan het strand liggen
02/10 Key West rit KW – Miami 233 km (2u57)
03/10 Miami vlucht Miami – Brussel vlucht

Met bovenstaande planning heb ik nog 2 dagen om ergens iets te doen.
Pretpark misschien of ergens een stad bezoeken.

Al in de goede richting, niet?

Eventueel de twee dagen opvullen door een vlucht naar Savannah te kiezen ipv Orlando en daar een dag te blijven en andere dag te rijden naar Orlando via bv. Augustine en Daytona Beach (snel ff blik werpen en door)

reneefrankrijk
29-08-08, 08:29
Beste Florida-vrienden,

Zondag 28/09 Key West zalig strand dagje 233 km(2u55)
Maandag 29/09 Key West John Pennekamp NP 0
Dinsdag 30/09 Key West rit KW – Miami 233 km (2u57)


Over Orlando en de rest is al voldoende gezegd.
Hoezo zalig dagje strand als je van Miami naar Key West rijdt? Veel tijd hou je daar niet over en Key West biedt veel meer dan alleen strand.
Van Key West naar John Pennekamp rijden en dan weer terug naar Key West?? Snap ik niet, doe dat dan met een overnachting op Key Largo i.p.v. terug naar KW om de dag erna weer naar Miami te rijden.

Als ik eerlijk ben zie ik niet veel logica in je overzichtje, het lijkt alsof jullie alles willen doen en zien in die paar dagen. Zooooo jammer.
Zoal het nu staat zie je eigenlijk niks.
Fijne vakantie!

Teleton
29-08-08, 08:59
25/09 rit Savannah - Orlando via St. Augustine
26/09 Orlando - Cape Canaveral 1uur rijden


De hele reis staat in het teken van snel ff blik werpen en door, dat is wel duidelijk. Reneefrankrijk heeft gelijk met het voorbeeld van Miami. Ik begrijp zelf niet goed waarom je van St. Augustine via Orlando naar Kennedy Space Center wilt. Om in Orlando te slapen? Veel meer kan je niet doen, ben ik bang.


Eventueel de twee dagen opvullen door een vlucht naar Savannah te kiezen ipv Orlando en daar een dag te blijven en andere dag te rijden naar Orlando via bv. Augustine en Daytona Beach (snel ff blik werpen en door)

Dit snap ik ook niet; je vliegt nu toch naar Savannah volgens jouw schema? Volgens mij ben je, voor dat je hals-over-kop vertrokken bent, de weg al kwijt.............;-)
Neemt niet weg dat ook ik je een fijne vakantie wens!

fatma30
29-08-08, 14:29
Ik moet me aansluiten bij de vorige reacties. Je reisschema is verwarrend. Te veel in onlogische volgorde. Persoonlijk zou ik maar enkele dingen vastleggen en voor de rest ter plekke beslissen. Jullie willen te veel in een te korte tijd. Je komt op plekken vaarvan je alleen maar kunt zeggen: "ik ben er geweest". Jammer. De rit New-York via Niagara naar Washington is al genoeg om 10 dagen door te brengen. Waarom toch naar Savannah?
Vlieg vanaf Washington naar Orlando, blijf daar 4 dagen en rij door naar Miami, blijf hier ook 2 a 3 dagen en rij door naar Key-West voor 2 a 3 dagen en rij terug naar Miami voor de terug vlucht naar Europa. Zo krijg je ook je 20 dagen om.
Nogmaals, je plant teveel op een te korte termijn.
veel succes
Fatma

W1ck3D
29-08-08, 18:26
Sorry voor de soms euh chaotische planning.

Zoals ik eerder al schreef heb ik op basis van de reactie's op de vorige pagina het reisschema al flink veranderd.

14/09 New York Vlucht Brussel - NY vlucht
15/09 New York New York city trip 0
16/09 New York New York city trip 0
17/09 New York New York city trip 0
18/09 Niagara Falls rit NY – NF + Falls by night 656 km (7u04)
19/09 Niagara Falls Niagara Falls 0
20/09 Washington DC rit NF – DC + NM monumenten 651 km (7u48)
21/09 Washington DC Washington DC city trip 0
22/09 Washington DC Washington DC city trip 0
23/09 Vlucht Savannah
24/09 Citytrip Savannah
25/09 rit Savannah - Orlando via St. Augustine
26/09 Orlando - Cape Canaveral 1uur rijden
27/09 Miami Sightseeing Miami 378 km (3u40)
28/09 Miami Everglades 0
29/09 Key Largo - John Pennekamp NP 100 km
30/09 Key West - kayakken @ Honda State Park
01/10 Key West - Beetje aan het strand liggen
02/10 Key West rit KW – Miami 233 km (2u57)
03/10 Miami vlucht Miami – Brussel vlucht

@reneefrankrijk: je citaat komt uit een eerder reisschema (pg1) dat ik al een tijdje geschrapt heb. Desalnietemin zeker bedankt voor je reactie.
Op 29/09 wil ik in de ochtend naar Key Largo rijden (en daar 's avonds ook verblijven) om het John Pennekamp NP te bezoeken.
Ik vermoed dat ik vanuit Miami toch geen uren naar John Pennekamp NP rijdt, of vergis ik me hierin?

Daags erop wil ik dan naar het Bahia Honda State Park rijden in Key West om daar te kayakken of eens een jetski te huren. 's avonds ergens in Key West een B&B boeken zodat ik daags erna een hele dag rustig Key West kan bezoeken, beetje baden, etc. Relaxen dus.

@Teleton: Het werd me verteld dat Savannah echt de moeite waard is en aangezien we geen pretparken gaan bezoeken leek me dit meer aangewezen dan om op Orlando te vliegen. Enige reden voor mij om in Orlando te verblijven is omdat ik van daaruit naar Cape Canaveral kan.
(misschien moet ik wel ergens anders verblijven nog dichter bij Cape C.)
25/09 is een dag waarin ik de reis van Savannah naar Orlando wat wil onderbreken door hier en daar eens te stoppen. Een reisdag want voor de rest kan ik die dag toch niet vele doen.

Stel dat ik Savannah laat vallen, dan heb ik twee dagen meer in bijvoorbeeld Miami. Maar is dat dan niet een beetje te veel Miami?

Ik waardeer jullie input enorm! Ik wil mijn reis zeker niet te zwaar maken, maar wil ook vermijden dat ik niet weet waarheen gaan.

Ta2 Gerrit
29-08-08, 21:36
Savannah is leuk, maar niet meer dan dat, althans dat is mijn recente ervaring (van Mei).
Washington daarentegen heeft mij meer vermaakt, dus die kan ik begrijpen.

Vanuit Savannah zou ik dan (via St. Augustine / Daytona voor een bliksembezoek, wat ook genoeg is) doorrijden naar bijv. Titusville en daar de nacht doorbrengen.
Zeer dicht bij KSC, zodat je dat kunt bezoeken en nog ruim de tijd hebt om door te crossen naar Miami.

Als je Orlando alleen maar wil gebruiken voor overnachting zou ik dat mooi links (of eigenlijk rechts) laten liggen en de kust blijven volgen. Scheelt je weer een aantal uren en kilometers en in de omgeving van KSC, Titusville is ook accommodatie genoeg.

reneefrankrijk
31-08-08, 16:31
Ik ben ook eens vanaf Jacksonville naar Savannah gereden en had het in een uurtje wel gezien. In jouw geval zou ik dat dus lekker overslaan.
Weet je al wat je in Miami gaat bekijken?
Ik weet niet of dit een overbodige tip is, maar wat wij altijd doen is eerst opschrijven wat we willen zien en doen en dan kijken hoeveel tijd we daarvoor nodig hebben. Dan pas de overnachtigen daaraan aanpassen. Anders heb je kans dat je 3 nachten in Miami zit (als voorbeeldje) en je het na een halve dag wel gezien hebt.
Natuurlijk is het voor iedereen persoonlijk, maar ik heb toch het idee dat jullie niet goed weten wat je waar wilt doen en zien.
In Bahia Honda kun je heerlijk aan het strand liggen en wat zwemmen, of je er kunt kajakken of jet-skiën weet ik niet, maar het is een State Park, dus het zou me ergens verbazen. Ik heb het er in elk geval niet gezien.
Als je van Key Largo naar Key West rijdt, dan heb je aan een uurtje Bahia Honda (of 2 uurtjes) genoeg.
Wat willen jullie nu eigenlijk echt gaan bekijken/bezoeken/doen in Florida??
Succes, Renée

W1ck3D
31-08-08, 23:26
Bedankt Renée voor je reactie.

Ik zal je goede raad de volgende dagen zeker opvolgen en dag per dag opschrijven wat we precies willen doen.

Mijn grootste probleem wellicht is de inschatting van de tijd.
Ik lees vaak wat er precies te doen is, maar er staat (doorgaans weinig) geschreven hoe lang iets duurt. Daarom ook dat ik je tip ivm Bahia Honda zeker meeneem. Daar zwemmen en dan doorrijden naar Key West.

Van een kant wil je natuurlijk zoveel mogelijk zien en doen, maar ik wil natuurlijk niet het gevoel hebben dat ik van de ene naar de andere plaats aan het racen ben zonder het allemaal in me te kunnen opnemen.
Jullie feedback heeft me in ieder geval al veel geholpen en deed me hierbij stilstaan.

*neemt een A4 blok bij de hand en gaat opschrijven wat we precies willen bezoeken*

Voor de geïnteresseerden: Ik heb mezelf even voorgesteld.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=78242#post78242