PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Gino & Marloes: Orlando december 2008



Gino&Marloes
25-08-08, 13:20
Hallo,

Hier ons voorlopig reisschema.
Wij ontvangen graag tips en adviesen over ons schema,
bijvoorbeeld wat we met kerst en oud en nieuw het beste kunnen doen!


Zondag 21/12: Reisdag

Maandag 22/12: Omgeving verkennen/ Wet and Wild

Dinsdag 23/12: Universal Orlando

Woensdag 24/12: Rustdag/Winkelen/Zwemmen

Donderdag 25/12 (eerste kerstdag) Magic Kingdom

Vrijdag 26/12: Aquatica

Zaterdag 27/12: Island of Adventure/Zwemmen of Winkelen

Zondag 28/12: Busch Gardens of Kennedy Spacecenter

Maandag 29/12: Rustdag Winkelen/Zwemmen

Dinsdag 30/12: Animal Kingdom

Woensdag 31/12: (Oudjaarsdag) Epcot

Donderdag 01/01: Rustdag Winkelen/Zwemmen

Vrijdag 02/01: Sea World

Zaterdag 03/01: Disney MGM Studios

Zondag 04/01: Terug Reizen

svenehans
27-08-08, 14:31
Hoi! Lijkt een beetje op mijn schema... ga zelf begin oktober, kan je daarna vertellen hoe het bevalt..!

Gino&Marloes
03-09-08, 10:43
Dat zou handig zijn! Dan kunnen we horen of het beetje haalbaar is!

Teleton
03-09-08, 14:05
. ga zelf begin oktober, kan je daarna vertellen hoe het bevalt..!


Ga er maar van uit dat er een wereld van verschil tussen een bezoek in oktober en in de kersttijd zit. Reken in december maar op overvolle restaurants, parken en zwembaden. Het is een hele gezellige , maar ook de allerallerallerdrukste tijd......

Greeneyes
03-09-08, 14:17
Ga er maar van uit dat er een wereld van verschil tussen een bezoek in oktober en in de kersttijd zit. Reken in december maar op overvolle restaurants, parken en zwembaden. Het is een hele gezellige , maar ook de allerallerallerdrukste tijd......

Hoi,

Wij gaan 4 t/m 18 december. Hopelijk is het dan nog iets rustiger dan met de 'echte' feestdagen?

grtjs

Teleton
03-09-08, 14:24
Wij gaan 4 t/m 18 december. Hopelijk is het dan nog iets rustiger...

Klopt! Begin december is het al wel erg gezellig in Kerstsfeer! It's the most wonderful time of the year......ding....dong!

Gino&Marloes
03-09-08, 14:25
Ga er maar van uit dat er een wereld van verschil tussen een bezoek in oktober en in de kersttijd zit. Reken in december maar op overvolle restaurants, parken en zwembaden. Het is een hele gezellige , maar ook de allerallerallerdrukste tijd......


Ja we zijn er ons van bewust dat het super druk in Orlando is op dat moment, echter het lijkt ons ook idd een hele gezellige tijd en wij zijn (omdat 1 van ons nog student is) afhankelijk van de schoolvakantie!

Is het schema wel haalbaar dan? gezien de drukte! iemand ervaring hiermee?

Teleton
03-09-08, 14:36
Is het schema wel haalbaar dan?

Jullie hebben echt wel een mooi schema. Maar, zoals gezegd, vergelijken met een zelfde reis in oktober gaat niet op. Voor jullie periode zou ik wel de tourguide raadplegen. Kan je je op abonneren. http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5819 Misschien is het verstandiger om WDW op 25 december te mijden. Zelfde geldt voor Aquatica op de 26ste.

Winkelen op de dag voor Kerst is ook niet aan te raden maar gemakkelijk uitwisselbaar. Je kunt de drukte toch niet ontlopen, maar jullie hebben ruim de tijd genomen en dat lijkt mij perfect!

Epcot schijnt ook heel leuk te zijn op de 31ste, maar ook hier zullen 'ze' met de benen buiten hangen. Misschien moet je proberen een restaurant te boeken voor 25,26 en 31 december?

@Corrus, hier weet jij volgens mij heel veel van?

nicky-66
07-09-08, 10:50
Wij gaan 4 t/m 18 december. Hopelijk is het dan nog iets rustiger dan met de 'echte' feestdagen?Wellicht zien we elkaar dan!!

cindy74
07-09-08, 23:20
och als je het rustig aan doet en weet dat je overal moet aanschuiven is het al een pak beter. En geniet meer van de sfeer en de lichtjes .

brin
09-09-08, 13:57
Ik vraag me af of de winkels wel open zijn op 1 januari nieuwjaarsdag. Wij gaan ook van 20 dec t/m 3 jan en ben ook zo'n beetje onze planning aan het maken. Ik vraag me af wat we kunnen plannen om op kerst (25) en nieuwdag te doen ( als de winkels open zijn shoppen of anders magic Kingdom of Magic Studios, als de drukte wat meevalt). Wij willen op deze dagen niet de ganse dag bij het zwembad liggen, liever wat sfeer proeven...

corrus
11-09-08, 16:55
Ja hoor, op New Years Day zijn de winkels gewoon geopend.

Ceetje
11-09-08, 20:25
Ga niet te laat naar Epcot, de kans bestaat als je 's middags laat pas gaat dat het park vol is. Twee geleden was Magic Kingdom al om een uur of 12 gesloten [=vol] of Epcot toen ook helemaal vol is geraakt, weet ik niet. Het was wel erg druk, maar leuke ervaring.

ulkov
03-10-08, 13:36
Hoi,

Ben benieuwd naar de reacties van jullie. Wij gaan eind mei 2009 voor 14 dagen naar Orlanda en huren daar een villa met auto. We weten ook nog niet zeker wat we allemaal willen gaan doen/zien. iig zoveel mogelijk dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Groeten,
Ulko

wenniemetie
06-10-08, 19:43
zelf ben ik kerst 2005 in Orlando geweest. Wij hadden toen bewust besloten om niet naar disney te gaan op 25 dec (ze hebben geen 2e kerstdag daar dus 26e zijn we gegaan).

Maar uiteindelijk bleek met kerst wel alles dicht. Dus we hadden niet zoveel te doen. Ook veel restaurants waren gesloten, dus we hebben de dag ervoor vanalles ingekocht en het op de hotelkamer maar een beetje gezellig gemaakt.

Maar als ik het over zou doen, dan maar vroeg naar Disney en met kerst genieten in Disney. Het is daar altijd druk in december en vol = vol dus het kan nooit TE druk worden.

Geniet van je vakantie. De shows zijn echt TOP in die tijd.

mirjam-p
09-10-08, 13:54
Lijkt me leuk om in die periode in Florida te zijn. Het is aan te raden om zo vroeg mogelijk naar de parken te gaan, dan is het nog rustig. Je kunt dan het eerste naar de drukste attracties gaan, wachttijden vallen dan nog mee en alvast een fastpass voor een andere attractie halen zodat je later meteen kan doorlopen.
Als Epcot eerder dichtgaat op oudejaarsdag zou ik dit park op een andere dag doen, want je kunt hier eigenlijk wel 2 dagen doorbrengen.
MGM zou ik niet op de laatste dag doen, want ook hier kan het laat worden, zeker als je naar Fantasmic gaat (avondshow). Bijv. omruilen met Magic Kingdom. Hier ben je op tijd klaar.