PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Pompierke: Orlando-Key West-Orlando



Pompierke49
25-08-08, 10:32
Hallo,

Volgend jaar in mei wil ik een rondreis maken in Florida.
Ben reeds 2 keer eerder in De VS geweest(Texas 2006 en Californië-Nevada-Arizona 2008 met www.fireobservers.org (http://www.fireobservers.org)),
maar ditmaal wil ik zelf voor het eerst een rondreis plannen.

Momenteel ligt er nog helemaal niets vast, behalve het feit dat we het er op gaan wagen :-\"

Wellicht plan ik geen ongeloofelijk originele trip, maar ik zou toch graag hebben dat de kenners hier er eens een blik op werpen, met vooral het idee in het achterhoofd dat ik en mijn vriendin ons -dan- 4jarig zoontje meenemen. Is ons idee niet te zwaar voor zo'n kleine kapoen en moet ik eventueel meer rustpunten inplannen ?

Dag 1: reisdag naar Orlando (hotel 1)
Dag 2: Klimatiseren en een dagje strand in Daytona beach
Dag 3: Bezoek Disney - Magic Kingdom
Dag 4: Bezoek Seaworld
Dag 5: Bezoek Kennedy Space Center (gewone toer) achteraf shoppen
Dag 6: Reis naar Miami Beach (ik plan een tussenstop in het Navy seal museum in Fort Pierce en eventueel in Vero Beach) (hotel 2)
Dag 7: Dagje strand in Miami beach
Dag 8: Everglades
Dag 9: reis naar key west (hotel 3)
Dag 10: reis terug naar Miami (hotel 4)
Dag 11: bezoek Fort Lauderdale
Dag 12: reis Miami-Fort Myers beach (hotel 5)
Dag 13: strand en bezoek fort myers
Dag 14: Reis naar Orlando (hotel 6)
Dag 15: vlucht terug naar huis

Alle bedenkingen en tips zijn meer dan welkom. Is er nog wat interessants te zien op de route tussen Fort Myers en Orlando om eventueel nog een tussenstop te maken ?

vln
25-08-08, 10:37
Een kapoen is een gecastreerde haan (http://nl.wikipedia.org/wiki/Haan_%28kip%29). Het castreren (http://nl.wikipedia.org/wiki/Castratie) wordt gedaan om de haan rustiger te maken, waardoor hij beter groeit en dus meer vlees krijgt dan een "gewone" haan.:wink:

Mij lijkt het niet al te inspannend, ik snap alleen de titel Orlando - Key West - Orlando niet bij bovenstaand schema.

Pompierke49
25-08-08, 10:39
Een kapoen is een gecastreerde haan (http://nl.wikipedia.org/wiki/Haan_%28kip%29). Het castreren (http://nl.wikipedia.org/wiki/Castratie) wordt gedaan om de haan rustiger te maken, waardoor hij beter groeit en dus meer vlees krijgt dan een "gewone" haan. :grin: maar in België toch een veelgebruikt woord hoor

Mij lijkt het niet al te inspannend, ik snap alleen de titel Orlando - Key West - Orlando niet bij bovenstaand schema.

ik had iets te snel op verzenden geklikt, vandaag dat er een stuk van het reisschema niet op stond.

Pompierke49
01-09-08, 14:51
Het lijkt wel alsof ik het ideale schema heb gevonden. Geen enkele opmerking of bedenking :razz:

Yvet
01-09-08, 15:40
Ik vind het verre van ideaal....

De eerste dag wil je naar Daytona Beach, dit is een uur rijden vanaf Orlando, waarom zou je dit doen als je ook de bedoeling hebt te klimatiseren???? Neem een hotel of villa met zwembad en laat je kinderen daar lekker spelen.

Dag 5 is KSC, en daarna shoppen, het is wederom een uur rijden naar KSC en weer terug, je bent daar de hele dag bezig, ik denk niet dat je kinderen het in dank afnemen dan ook nog te moeten gaan shoppen.
Shoppen is anders dan in Nederland, grootser,wijder.

Wat wil je doen in Key West???
Je gaat dag 1 heen en dag 2 terug, het is een 5uur rijden vanaf miami en dan kom je aan, ga je naar je hotel en de volgende ochtend weer terug.
Ga dan tot Key Largo of sla de Keys over.

Verder vind ik dat je megaveel heen en weer rijdt.
Wat is de bedoeling na dag 5 ga je terug vanaf KSC naar Orlando om de volgende dag gedeeltelijk weer terug te moeten??
Ik zou een hotel nemen in de buurt van Titusville (KSC) en dan dag 6 besteden om te rijden naar Fort Lauderdale vandaar naar Miami.
Als je perse de keys wilt hier dan de Keys doen en dan vanaf de keys of vanaf Miami door de Everglades naar Fort Myers.
Dit is een rit van 5 uur zonder stops!!!!
Dan wil je van Fort Myers naar Orlando rijden dit is een rit van ruim 4 uur.

Mijn tip is dus pas je schema iets aan zodat het een stuk rustiger wordt.
In de auto de hele dag is geen probleem maar wel met 2 kinderen van 4 jaar oud... En dan bij aankomst wil je ook nog dingen gaan bekijken en doen, daar hebben die 2 dan echt geen puf en geen zin meer in.
Ik zou dus op zeker Key West of eigenlijk de hele Keys overslaan en daardoor iets meer tijd pakken om rustiger kleinere stukjes te gaan rijden.....

Pompierke49
01-09-08, 16:30
Ik vind het verre van ideaal....

De eerste dag wil je naar Daytona Beach, dit is een uur rijden vanaf Orlando, waarom zou je dit doen als je ook de bedoeling hebt te klimatiseren???? Neem een hotel of villa met zwembad en laat je kinderen daar lekker spelen.


Dit leek me nu niet zo extreem. Als we nu een dagje naar de noordzee gaan, is het toch ook 2x 1,5 uur rijden. Kind enkelvoud overigens.



Wat is de bedoeling na dag 5 ga je terug vanaf KSC naar Orlando om de volgende dag gedeeltelijk weer terug te moeten??
Ik zou een hotel nemen in de buurt van Titusville (KSC) en dan dag 6 besteden om te rijden naar Fort Lauderdale vandaar naar Miami.


Heb je wel een punt; wou niet elke dag in een ander hotel zitten, en heb mijn schema daar iets te veel op toegespitst.



Wat wil je doen in Key West???
Je gaat dag 1 heen en dag 2 terug, het is een 5uur rijden vanaf miami en dan kom je aan, ga je naar je hotel en de volgende ochtend weer terug.
Ga dan tot Key Largo of sla de Keys over.


Ik wil de keys toch wel doen, dus misschien inderdaad beter een extra dagje key largo inlassen.

bedankt voor de opmerkingen.

Yvet
01-09-08, 17:10
Van harte welkom voor de opmerkingen daar zijn we voor.

Ik snap dat als je hier naar het strand wilt je evt ook een reistijd kunt hebben, alleen heb je dan geen dag vliegen achter de rug.

Misschien kun je het dan beter andersom combineren, de dag klimatiseren en shoppen. En dan de dag KSC samen laten vallen met het strand, dan ben je daar immers toch al....

Als je de Keys perse wilt doen is het mss een optie om je vliegticket niet Orlando terug te doen maar vanaf Miami terug ook dan win je weer extra tijd....

Teleton
02-09-08, 09:02
Het lijkt wel alsof ik het ideale schema heb gevonden. Geen enkele opmerking of bedenking :razz:

Misschien komt dat wel omdat hier al behoorlijk veel informatie over goede reissschema's te vinden is...........:cry:. De opmerkingen waren er wel hoor, maar het is gewoon niet zo leuk om dikwijls naar eerdere topics, tips en reisverslagen te verwijzen. Met een beetje voorbereiding kom je toch niet op het idee om zoveel zinloze kilometers te maken?

Jullie schema is van het en/en type. Niks mis mee voor de liefhebbers maar er is ook veel te zeggen voor een of/of reis. Die keuzes zal je toch zelf moeten maken. Over drie dagen achtereen een attractie als WDW/Seaworld en KSC bezoeken is ook al veel gezegd......Ga zelf maar na of je een vierjarige daar een plezier mee doet.

Yvet heeft de kilometervraag al gesteld. Misschien hebben jullie een kind dat heel gelukkig achter in de auto zit, maar als ik naar het aantal geplande kilometers kijk, kan je wel een betere tijdsbesteding vinden. Zeer waardevol is de tip over het vluchtschema, als er toch nog niets vaststaat zou ik die zeker ter harte nemen.

Ik zou echt nog eens wat reisverslagen lezen en de zoekfunctie gebruiken als het over reizen met kinderen gaat. Jij wil persoonlijk Key West wel doen, wees eens eerlijk, zou kapoentje van 4 daar nu ook zo over denken? "Juf, het was tien uur rijden, mar ik heb genoten van de zonsondergang?".

Lees bijvoorbeeld het reisverslag van Michael66 eens en zie hoe hun ventje (weliswaar iets ouder dan 4) genoten heeft van Aquatica en alle andere attracties terwijl de ouders toch voor de broodnodige rust zorgden als hij daar behoefte aan had. Dat lukt je echt niet als je nog 500 kilometer voor de wielen hebt. Zij hadden persoonlijk misschien ook wel andere leuke dingen in Florida willen doen dan naar een pretzwembad. Maar ze hebben genoten, alledrie!

Mijn persoonlijke mening? Bewaar de rondreis maar even tot kapoentje kapoen is geworden. Huur twee villa's; één aan het strand en één met een lekker zwembad rond Orlando en relax.......... Veel wijsheid en een fijne vakantie gewenst\\:D/

cindy74
02-09-08, 09:18
Ik vind dat je gelijk hebt teleton , als je kinderen van 4 jaar op de achterbank hebt zitten is het al erg van soms 2uur te rijden , na 2 min vragen ze al `is het nog ver ´.
Doe het rustig aan als je kinderen bij hebt van die leefdtijd is het veel beter van rustig aan te doen en te genieten van stand , zwembad en disney parken in plaats van uren in de auto te moetten zitten .