PDA

Bekijk Volledige Versie : Veiligheidstax



cindy74
24-08-08, 11:46
We hebben op 22 augustus onze vliegtickets betaald bij brussels sn . Een dag later belt het reisbureau ons op met de melding dat er nog extra veiligheidstax bijkomt voor amerika het zou ons nog eens 40 euro per persoon extra kosten . Heeft iemand hier ervaring mee en kunnen ze dit nog vragen nadat je je tickets betaald hebt en uitgeschreven zijn ?

Teleton
24-08-08, 12:01
Hmm, vreemd. Zodra er is betaald, is de koop volgens mij definitief. Heb je er al over gebeld om nadere informatie te vragen? Ze moeten toch kunnen uitleggen hoe dit zit en op grond van welke afspraak ze nu nog een toeslag in rekening brengen?

Als ik zoek op Brussels SN kom ik bij World Ticket Center. Heb je de tickets daar gekocht en betaald, dan kan je de leveringsvoorwaarden nog eens nalezen of opvragen. Maak anders het juiste adres even bekend.

En wanneer heb je ze precies besteld? Is er een offerte van beschikbaar?

cindy74
24-08-08, 12:05
we hebben we op het reisbureau besteld en betaald , hetzelfde reisbureau heeft ons de dag erna opgebeld om te zeggen dat sn gebeld heeft en dat er een foutje met de pc was en dat deze tax er niet bijgerekend was

corrus
24-08-08, 12:05
Heeft iemand hier ervaring mee en kunnen ze dit nog vragen nadat je je tickets betaald hebt en uitgeschreven zijn ?

Theoretisch kan dit niet.
Een vliegticket is eigenlijk een soort contract.
Als dit contract éénmaal is afgesloten en betaald is, kan niemand daar meer iets aan veranderen.

cindy74
24-08-08, 12:10
ze hebben het reisbureau zelf terug opgebeld met de melding dat we 40 euro per ticket moesten bij betalen een soort veiligheidstax die enkel naar amerika word aangerekend . We konden de tickets alsnog annuleren
We hebben de tickets bij actief travel in leopoldsburg gekocht en betaald .

Teleton
24-08-08, 12:11
een foutje met de pc was en dat deze tax er niet bijgerekend was

Dan is de fout voor rekening van het reisbureau, ze kunnen er nu niet meer op terug komen.

Het is overigens maar de vraag of zij de tickets kunnen annuleren... woon je in Belgie?

cindy74
24-08-08, 12:15
heb dit juist gevonden dus we zullen dit gewoon moeten bijbetalen
Artikel 4: Belastingen, tarieven en toeslagen
4.1 TARIEVEN
Tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven, zijn de tarieven enkel van toepassing op het vervoer vanaf de luchthaven van vertrek tot aan de luchthaven van aankomst. Hierin wordt het vervoer over de weg tussen luchthavens en tussen de luchthaven en stadsterminal niet inbegrepen. Uw tarief zal berekend worden in overeenstemming met ons toepasselijk Tarief op de datum van betaling van uw Vervoersbiljet voor het vervoer op de specifieke data en route vermeld op het Vervoersbiljet. Indien u uw reisroute of reisdata verandert, kan dit een invloed hebben op de te betalen prijs.
4.2 BELASTINGEN, VERGOEDINGEN EN KOSTEN
De toepasselijke belastingen, vergoedingen en kosten opgelegd door de overheid of andere autoriteiten, of door de uitbater van een luchthaven, zullen door u betaald moeten worden. Op het ogenblik van aankoop van het Vervoersbiljet zal u geïnformeerd worden van de belastingen, vergoedingen en kosten die niet opgenomen zijn in het tarief. Normaalgezien zullen de meeste hiervan apart op het Vervoersbiljet aangeduid worden. De opgelegde belastingen, vergoedingen en kosten met betrekking tot het luchtvervoer zijn aan voortdurende veranderingen onderhevig en kunnen na de datum van uitgifte van het Vervoersbiljet opgelegd worden. Indien er een verhoging is van een belasting, vergoeding of kost vermeld op het Vervoersbiljet, zal u verplicht worden deze verhoging te betalen. Hetzelfde geldt indien een nieuwe vergoeding of kost opgelegd wordt na uitgifte van het Vervoersbiljet. Anderzijds, in het geval van afschaffing of verlaging van de reeds betaalde belastingen, vergoedingen of kosten bij de uitgifte van het Vervoersbiljet zodat ze niet meer van toepassing zijn op u, of een kleiner verschuldigd bedrag, kan u een terugbetaling eisen indien de autoriteiten of entiteiten die de belastingen, vergoedingen en kosten inden ook een respectievelijk terugbetaling aan ons doen.

Teleton
24-08-08, 12:23
Op het ogenblik van aankoop van het Vervoersbiljet zal u geïnformeerd worden van de belastingen, vergoedingen en kosten die niet opgenomen zijn in het tarief. Normaalgezien zullen de meeste hiervan apart op het Vervoersbiljet aangeduid worden. De opgelegde belastingen, vergoedingen en kosten met betrekking tot het luchtvervoer zijn aan voortdurende veranderingen onderhevig en kunnen na de datum van uitgifte van het Vervoersbiljet opgelegd worden.

Dat is voor mij nog maar de vraag. Je bent immers niet bij de aankoop geinformeerd over deze tax. Slechts wanneer het om een tax gaat die na 22 augustus wordt ingevoerd, hebben ze gelijk. Laten ze dat maar aantonen.

Ik zou zelf vliegensvlug prijzen bij anderen vergelijken. Wegwezen bij dit "foute" reisbureau. Of ben je al akkoord gegaan?

Michael66
24-08-08, 13:12
Na aankoop en betaling van een ticket kunnen de leverende partij (reisbureau) en de uitvoerder (luchtvaartmaatschappij) geen verhogingen meer doorvoeren. In hun (algemene) voorwaarden staat echter altijd dat door derden opgelegde toeslagen wel doorberekend kunnen worden.

Dus verhoogde brandstoftoeslagen (= luchtvaartmaatschappij) kunnen niet meer worden doorgerekend, maar veiligheidstoeslagen (=overheid of luchthaven) wel.

In dit geval vind ik de tijdspanne tussen betalen / ophalen van de tickets en de melding dat er extra betaald moet worden (één dag) wel erg kort. Hier is het reisbureau duidelijk tekort geschoten in de infoverstrekking. Daar kun je ze op aanspreken. Maar onder de verhoging ga je waarschijnlijk niet uitkomen, tenzij ze je een coulance-vergoeding doen.

Marcelg
24-08-08, 17:20
Ik denk dat je het dus betaald of annuleert, je zult niet veel verder komen dan die opties.
Wel vervelend.

Ik herinner me nog heel erg goed dat zo'n 7 jaar terug iedereen die met Martinair vloog een brandstof toeslag op schiphol moest betalen, tenminste bijna iedereen, ik stond in de rij voor wat voor mij terug naar de US was en iedereen klaagde, toen was het mijn beurt en ik hoefde niet te betalen, ik vroeg aan de dame waarom ik niet, ssstt is wat ze zei.
Ik kocht mijn ticket in de US, goedkoper dan menig persoon de ticket in Nederland voor gekocht had en om een of andere reden is het dus in de US wel zo dat als je het gekocht hebt dan is het afgelopen en zal de prijs niet meer veranderen.
Persoonlijk vind ik dat ook de eerlijkste manier, of krijgen jullie ook wel eens geld terug na een aankoop van een ticket doordat de vlucht goedkoper was geworden?
Dan heb ik niets gezegd.

cindy74
24-08-08, 19:21
onze vlucht koste ons 617 euro niet zo goedkoop we vliegen met american airlines , we wilden eerst met us vliegen maar ik heb hier vele slechte kritiek van gehoord dus hebben we dit maar niet gedaan heb er achteraf wel spijt van want us vroeg 407 euro voor de vlucht.
Ik heb nog nooit geld terug gekregen omdat een vlucht goedkoper was geworden