PDA

Bekijk Volledige Versie : Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje



Teachalot
02-04-05, 21:37
Wij willen volgend jaar met ons gezin een rondreis in Florida maken.
We hebben 3 kinderen die dan 9,7 en 5 jaar zijn.
De laatste keer dat we geweest zijn waren de twee oudsten nog zo klein dat ze in een babystoeltje met Martinair mee mochten en dat konden we dan gelijk in de minivan gebruiken. Nu zijn ze dus duidelijk te groot voor het babyzitje en vroeg ik me af hoe het staat met de wetgeving voor kinderen in Florida, moeten ze in een zitje en zo ja tot welke leeftijd of gewicht. Is het dan handig om het in het vliegtuig mee te nemen of daar ter plekke te kopen. Ik heb gehoord dat huren zo duur is dat je net zo goed een nieuwe kunt aanschaffen........
Wie weet hier meer over.

Bedankt
Simone

petra
02-04-05, 21:58
Hoi Simone,
Als je jongste dan 5 is, is het makkelijk om zo'n 'kussen' mee te nemen en in de auto te zetten, de anderen kunnen 'gewoon' in de gordel. Je kent ze vast wel, de kussens bedoel ik dan :lol: . Onze oudste was ook 5, de eerste keer en toen hebben we 2 van die kussens in plastic gedaan als baggage en daar in de auto gezet........

Michael66
03-04-05, 01:06
Ik heb één keer een autostoeltje gehuurd, maar daarna nooit meer. Kostte me $ 5 per dag voor 14 dagen = $ 70. Daar koop je een nieuw stoeltje voor. En ik kreeg nog eens een oud vies kreng mee, er was niets anders beschikbaar.
Sindsdien neem ik m'n eigen autostoeltje mee. Heb zo'n MaxiCosi Rodi, die past precies in een grote koffer. Op de heenweg zit'ie "solo" in de koffer, samen met een lege tas, op de terugweg issie niet meer alleen: de koffer is dan geheel opgevuld met allerlei zooi en zo, en de extra tas is dan inmiddels ook niet meer leeg.
http://www.maxicosi.nl/img/collection/rod100_2264.jpg

Maar wat precies de wettelijke regels zijn? Ik zoek nog even verder op internet.

Michael66
03-04-05, 01:16
Gevonden op het "oude" florida-prikbord: een uitgebreid onderwerp overkinderzitjes (http://www.prikpagina.nl/read.php?f=448&i=15337&t=15337).

Maureen
03-05-05, 11:07
Ik zag al eerder op dit forum een vraag over een autostoeltje!
Wij hebben zelf ook een huurauto voor 3 weken en hebben voor ons zoontje van 2,5 jaar dus ook een autostoeltje nodig!
Nou kost dat bij Alamo en Dollar $6,00 per dag (heb ik vernomen van het reisbureau)!
Dat is dus $126 (kan je beter leuke dingetjes voor kopen,toch?)
Ik heb met Martinair gebeld en je kan je eigen autostoeltje gewoon meenemen!
Er zijn 2 opties:Of je neemt hem mee het vliegtuig in en laat je kind er gewoon in zitten,op de stoel(hij mag dan niet breeder zijn dan 46 cm), of hij gaat bij de bagage en telt gewoon mee als bagage, aangezien je voor je kind al 64 kg mag meenemen moet dit geen probleem zijn!

Groetjes,Maureen.

Michael66
03-05-05, 19:40
Afhankelijk van welk formaat je gebruikt.

Maxi cosi (tot max. 9 maanden): zelf meenemen, in het vliegtuig op de stoel zetten en baby lekker laten slapen!

Maatje maxi cosi "priori": Is een erg duur kinderzitje, dus zelf meenemen in het vliegtuig, in de stoel zetten en daar je kind in laten zitten. Of - als je kind daar bijna uitgegroeid is - zie optie drie.

Maatje maxi cosi "Rodi": stoelverhoger met of zonder rugdeel. Heb ik de afgelopen jaren zelf meegenomen in een koffer. Grootste model "harde" Carlton-koffer met op de heenweg allen het kinderzitje en een weekendtas erin, op de terugweg naast het kinderzitje ook helemaal volgestopt met "aankoopjes". Alternatief is om daar iets te kopen: in de Walmart heb je al kinderzitjes voor minder dan $ 60, die voldoen echt wel voor de 2-3 weken dat je daar bent. En laat dat ding dan daar achter, of neem het mee. Kijk maar eens op de site van Walmart (http://www.walmart.com/baby?path=0%3A5427&dept=5427)

Iron_eagle
03-05-05, 21:02
aangezien je voor je kind al 64 kg mag meenemen moet dit geen probleem zijn!

64 kilo persoon, lijkt mij een beetje erg veel, weet je dat wel zeker?
Het verschilt natuurlijk bij veel maatschappijen, maar het maximale was volgens mij 32 kilo per persoon?

beppie
13-05-05, 21:43
Let wel op met een stoeltje daar kopen:
als je de auto gelijk vanaf het vliegveld meeneemt, krijg je de auto niet mee als het kind niet in een stoeltje zit en dan ben je dus nog verplicht er er 1 bij de verhuurmij te huren. Wat je wel kunt doen: zo'n kleine stoelverhoger meenemen en dan daar een echt stoeltje kopen.

mickey
14-05-05, 16:13
Een van jullie kan ook met kindlief biuten blijven wachten hebben wij ook altijd gedaan.Bij het uitrijden wordt er wel wat van gezecht,maar als je zegt dat je er gelijk een gaat kopen kun je toch zo doorrijden.

Maureen
14-05-05, 19:11
Ik heb gewoon de perfecte oplossing!(voor mij dan hé).
Ik neem gewoon mijn eigen autostoel mee, kan met Martinair gewoon mee in de bagageruimte of zelfs het vliegtuig in(dan moet je kind er wel inzitten), dus dat is net zo makkelijk en scheelt weer een hoop geld! (wat je vervolgens weer uit kan geven om nieuwe dingen mee terug te slepen,haha)


Groetjes,Maureen.

samantha
04-09-05, 10:43
Hoi
Ik heb een vraagje wie weet wat voor autostoeltje ik voor mijn 3 jarige zoon mag gebruiken in florida?
we hebben thuis een stoel verhoger met achterleuning,
wie weet of ik die daar ook mag gebruiken.

groetjes sam

marije
06-09-05, 06:48
Voor hoelang ga je naar Amerika?
Wij zitten nu voor 3 weken in Florida en hebben hier een autostoeltje gekocht bij de Walmart voor 40 dollar. Een perfect stoeltje. Als je via de autoverhuur een stoeltje huurt dan kost dat 5 dollar per dag.
Ik zou het gewoon hier kopen, je kan ook je eigen stoeltje meenemen.
Succes.

samantha
06-09-05, 18:46
Vandaar dat ik de vraag ook heb gesteld,Ik zou graag mijn eigen stoelverhoger mee nemen, we gaan voor 16 dagen naar orlando dus dat maal 5! voor dat geld koop ik liever wat leuks voor mijn kids.
Ik zag wel dat ze bij walmart online stoelverhogers(booster ofzoiets) verkopen dus ik neem aan dat het dan is toegestaan in florida.
Als iemand weet dat het niet zo is laat het me dan alsjeblieft even weten

Groetjes Samantha

lies-hattink
09-07-06, 15:25
Hallo allemaal

Wij hebben eindelijk besloten om voor onze vakantie toch een auto te huren en na een beetje gezocht te hebben hoe duur we zouden uitkomen, schrok ik me rot wat het kost om een kinderstoeltje erbij te huren.(€150,- ongeveer voor de maand!!)
Daar heb je dus een nieuw stoeltje voor!! Ik zat te denken om dan een stoeltje mee te nemen, je mag toch p.p. genoeg kg meenemen, we vliegen trouwens met united airlines of delta.

Mag je zo'n stoeltje goed verpakt in een doos meenemen en is dat aan te raden?
Hebben mensen ervaring hiermee?

Alvast weer bedankt
Lies

Michael66
09-07-06, 15:56
Wij hebben een Maxi Cosi Rodi. Die past precies in een groot formaat Carlton koffer (zonder "tussenblad"). Op de heenweg is dat stoeltje erg eenzaam in die koffer, maar op de terugweg stoppen we alle lege plekjes in de koffer helemaal vol.

Je kunt ook overwegen een stoeltje daar te kopen. Gewoon even bij de eerste beste WalMart stoppen en vanaf zo'n $45 heb je een stoeltje. Uiteraard afhankelijk van kwaliteit en model. Aan het eind van je vakantie laat je het gewoon achter in de auto.

Als je een tussenmodel hebt (1-4 jaar) dan is het lastiger. Dat zijn de duurste stoeltjes, kosten hier rond 150-200 euro. En in de VS zijn die ook niet goedkoop. Dan kun je overwegen je eigen stoeltje mee te nemen. Mag soms mee het vliegtuig in om als stoeltje te gebruiken op de vliegtuigstoel. Als dat niet kan/mag/wil, dan goed stevig verpakken als ruimbagage.

Laatste tip: veel minivans hebben ingebouwde kinderzitjes. Dus als je zo'n type auto huurt heb je vaak geen apart zitje meer nodig.

lies-hattink
09-07-06, 19:18
Hoi

Wij zitten precies in die tussenmaat, als we gaan is die kleine nog net geen 4.
Ik heb inmiddels alamo gemailt om te vragen of er idd van die ingebouwde kinderzitjes in de minivan zitten, alamo garandeerd modellen niet ouder als 9 maanden, dus je zou denken van wel.(wacht op antwoord)

Anders ga ik voor de zekerheid united of zo wel ff mailen of je de stoeltjes goed verpakt in een doos mag meenemen(als ruim bagage)

Bedankt voor de tips!

Groetjes Lies

M&M
09-07-06, 21:14
Wij hebben ons autostoeltje gewoon als bagage ingechecked.
Hij ging in een stevige plastic zak en hup het ruim in.
Inclusief een keer overstappen in washington kwam het stoeltje picobello aan in Tampa.
Wij vlogen met United Airlines, maar ik denk dat dat bij alle maatschappijen mogelijk is.
Succes!!

pascalbrouwers
09-07-06, 22:04
Wij hebben het gewoon mee genomen als handbagage.
Gekocht bij de gamma voor een habbekrats.

Wat je ook kunt doen is geen stoeltje meenemen.
De eerste rit zonder, volgende dag naar Wallmart en daar ééntje kopen.
daar zijn ze ook niet duur.

Volgend jaar gaat het stoeltje gewoon weer mee.

Pascal

raygwencaith
13-07-06, 22:46
Wij hebben onze dochter van 2.5 gewoon tijdens de vlucht in haar autostoel laten zitten, dat ging perfect kon ze ook goed slapen. Op de luchthaven gewoon over de buggy gehanken met de gordels ging allemal perfect.

Groetjes

Gwenda

We zijn net terug

beppie
22-07-06, 21:01
Wij hebben de eerste keer een nieuwe autostoel (moeten) kopen. We waren de steolverhoger kwijt geraakt in Miami.
Dit jaar hebben we een hele autostoel (dus met rug) bij de bagage ingechecked. Gaat gewoon als bijzondere bagage en telt niet voor je gewicht. En dat gaat allemaal prima hoor. De stoel komt met de koffers gewoon mee en zit een labelop, dus altijd te traceren ook.
Voordeel van zo'n hele stoel: ze kunnen er ook makkelijk in slapen.

ekkie50
24-07-06, 09:12
Wat je ook kan doen i.p.v. het kinderstoeltje in de huurauto achterlaten is om even langs de Thrift Store van de plaatselijke Salvation Army (leger des heils) te gaan en het te doneren. Zij blij, en jij ook een goed gevoel.

Het adres van die winkel (met spotgoedkope kleding en andere spullen) is 2744 N Orange Blossom Trail. Dat is iets ten noorden van downtown Kissimmee.

Michael66
25-07-06, 05:09
Eigen stoeltje meenemen heeft nog een extra voordeel: het is het EIGEN stoeltje van je kind.

Naast de Maxi Cosi Rodi neem ik ook altijd het gordel-ding mee dat ervoor zorgt dat de gordel niet zo snijdt in de schouder van m'n zoon. Ik heb er eentje van fleece-stof en dat vind'ie heerlijk.

En nadat we de huurauto hebben opgehaald duurt het dan meestal maar een minuutje of 2-3 voor hij in zijn eigen stoeltje ligt te pitten ....


http://img236.imageshack.us/img236/4926/200607210094yp7.jpg

lies-hattink
27-07-06, 11:47
Hoi Michael66

Ik denk dat we idd een eigen stoeltje voor valentijn meenemen, het is alleen dat we een nieuw stoeltje moeten kopen volgend jaar(helemaal niet bij stil gestaan) Hij zit nu nog in de tussenmaat, maar als we gaan zal die een maxi cosi rodi xp hebben, die zijn wel lichter en makkelijker mee te nemen heb ik begrepen?!

Ik heb jullie verslag trouwens gelezen en aan het volgen, helemaal geweldig, krijg er zo'n zin en moet nog zooooooooo lang wachten!!!
Ik las dat jullie vorig jaar nog een buggy voor jullie zoon hebben meegenomen, dat is dus wel aan te raden? Die kleine van ons is, als we gaan, bijna 4.

Nog een fijne vakantie

Groetjes lies

pascalbrouwers
14-11-06, 20:23
Snap ik niet goed.
Waarom verhoger meenemen van thuis, en vervolgens een autostoeltje kopen in Florida.

Een verhoger is toch voldoende.
Scheelt je voor 3 weken zo'n 5 dollar per dag.
Koop je hem bij Wallmart zal dit natuurlijk wel een stuk voordeliger zijn.

Maar het gaat erom dat je er al 1 bij je hebt. Dan hoef je er toch niet nog 1 te kopen.

Ik heb hem in ieder geval gewoon van thuis meegenomen en de hele vakantie gebruikt.

Groet,
Pascal

globetrottertjes
15-11-06, 11:59
valt autostoeltjes wel onder het gewicht en niet onder afzonderlijke bagage. Mijn fiets die ik had voorgenomen meetenemen vanuit Florida is apart. Ondanks dat ik 64 kg mag meenemen. Ik weet dat je gewoon een stoelverhoger mag meenemen zonder extra kosten. Wij hebben het meegenomen in de cabine en kinderen konden daar tijdens vlucht gewoon op zitten. Ik vraag mij alleen af of een stoelverhoger wel goed is voor jou kleine qua hoogte riemen.

pascalbrouwers
15-11-06, 14:22
de stoelverhogers worden toch ook in Nederland gebruikt.
En voor die paar weken, zal dit niet zo'n vaart lopen.
Per slot van rekening gaan we vakantie vieren\\:D/ en geen dagen achterelkaar rijden.
Als wij heel veel zouden rijden, dan zou ik haar ook liever in en ander stoeltje hebben.

Thuis hebben we een verhoger en een stoeltje.

Stoeltje vind ik te groot, en te veel gesleeps.

Gewoon je verhoger meenemen,en gebruiken.
Kun je achteraf nog altijd een stoeltje kopen.

Groetjes,
Pascal

raygwencaith
16-11-06, 21:50
Wij hebben onze autostoel gewoon meegenomen en onze dochter van toen 2.5 heeft uitstekend in de stoel kunnen slapen en veilig gezeten in de auto daar. Ik doe het de volgende keer weer zo. Het gesleep viel ook reizn mee, banden iets groter maken en je zet hem op je rug

hansem
05-06-07, 13:00
Dag Allemaal,

Wij gaan 29 december naar Florida, de tickets hebben we al geboekt. Onze dochter is dan 1 1/2 en we hebben voor haar een stoel geboekt.

Wat we ons afvroegen is hoe we haar het beste in het vliegtuig kunnen laten zitten? Ze kan denk ik wel alleen in de stoel zitten met de gordel om, maar ik lees ook over autostoeltjes.

Wij hebben zelf een stoeltje van Romer (King TS Plus), die zit met een 3-puntsgordel vast.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

We vliegen met Martinair en zij vertelden mij dat we ruimte hebben voor een stoeltje van 48cm.

Groeten,
Marco

Anthonie
06-06-07, 06:23
Hoi

Gewoon meenemen, je dochter zal er veel plezier van hebben.Lekker in haar eigen stoeltje, en ze kan nog slapen ook.Wij hebben dit ook 2x gedaan.Eerste keer met onze dochter, die was toen 9 maanden.En nog een keer met onze zoon, die was toen 7 maanden.Ik vond het perfect gaan.We vlogen toen met United en een keer met Martinair.

Anthonie

P.s.Ik weet niet of je een auto heb gehuurd?,maar dan scheelt het je ook weer je het huren van een autostoel!,scheelt toch bijna een € of 5 per dag.

hansem
06-06-07, 08:59
Dag Anthonie,
Bedankt voor je antwoord.
Hoe zet je zo'n stoel dan vast? In de auto moet het met een 'driehoek', in het vliegtuig heb je alleen de heupgordel?

Weet jij ook hoe het zit met een kinderwagen? Hij moet inklapbaar zijn, maar hoe inklapbaar bedoelen ze? Zo'n soort die je ook op de fiets mee kunt nemen of ook een buggy? Wij hebben een Stokke XPlory.

Groeten,
Marco

Anita
06-06-07, 10:20
Wij hadden de stoel ook mee het vliegtuig ingenomen, maar ons dochtertje werd pas rustig toen ze eruit was! Wij hebben uiteindelijk de stoel ergens anders gezet en mevrouwtje zat prinsheerlijk in zo'n supergrote vliegtuigstoel!!! Was heel leuk.
Maar het is toch wel een aanrader hoor, om hem mee te nemen. Ik weet niet meer hoe de stoel vastgezet werd, maar daar wordt je in elk geval mee geholpen.

Wij hadden onze gewone, grote, (Teutonia, ook heel veel bekijks mee gehad in Orlando overigens...) kinderwagen bij ons en die mocht gewoon het ruim in. Geen enkel probleem

hansem
06-06-07, 10:56
Anita,

Wat voor autostoel was dat? Zo'n 'grote' of een verhoger oid?

Groeten,
Marco

Anthonie
06-06-07, 14:36
Hoi
Ook wij hadden een Romer King, en die werd gewoon met de heupgordel vast gezet.Geen enkel probleem.
Wij hadden een Quinny wagen bij ons en deze konden we meenemen tot aan de deur van het vliegtuig, daar werd hij in het ruim geplaats.Vraag wel met het inchecken om een speciaal bewijs, dat je hem ook weer bij het verlaten van het vliegtuig meteen uit het ruim wordt gehaald!Kun je hem meteen weer gebruiken.

En net wat Anita zegt, hun dochter vond het niet prettig, maar die van ons weer wel.Zo zie je maar weer het is altijd afwachten.

Anthonie

hansem
06-06-07, 14:53
Anthonie,

Bedankt voor je antwoorden. Erg goed.

Wij zijn in ieder geval weer gerustgesteld.

Tja, het is toch opeens anders geworden het reizen, eerst eigenlijk zonder ergens bij na te denken op reis en nu moet je met meer rekenening houden dan een camera enzo ;-).

We hebben er in ieder geval erg veel zin in en we zijn erg benieuwd hoe het gaat met Rosalie zo lang in het vliegtuig. Hopelijk goed want dan kunnen we de verre reizen weer snel oppikken!

Groeten,
Marco

Anita
06-06-07, 17:06
Wij hadden een Romer King, zo'n grote dus.
Maar zoals Anthonie al zegt: voor ieder kind zal het anders zijn natuurlijk. Onze dochter vond het maar niks, maar een ander kindje kan er juist blij mee zijn. Ik zou 'm zeker gewoon meenemen. Mocht het niks worden, dan vindt de stewardess altijd wel een handig plekje voor het "onding".

Succes!

Orangedevil
07-06-07, 18:37
Ik heb ook wel wat vragen. In Augustus word onze kleine geboren en we willen in September 2008 weer naar Florida dan is ze ruim 1 jaar. Nou mag een kleine tot 2 jaar gratis toch? Of kan je beter wel een stoel boeken? Met andere woorden, veel geld betalen voor een stoel of 9 uur op schoot?

mickmak
07-06-07, 19:29
Ins zoontje is met 14 maanden en met 24 maanden (hij werd 2 tijdens de terugvlucht) zonder eigen stoel mee geweest. We hadden wel geluk dat we op de heenweg toch een vrije stoel naast ons hadden maar hij heeft bijna de hele tijd op schoot gezeten of rondgelopen. Het ging prima en ik zou het zo weer doen.

Jackie

Dr. Phlox
07-06-07, 19:32
Met andere woorden, veel geld betalen voor een stoel of 9 uur op schoot?Dat is per kind anders. De een kan goed stil zitten en de andere is vervelend. Om dat voor je aan te geven is vrij lastig. Wij hadden het geluk naar portugal (is wel korter vliegen) dat er plaatsen vrij waren. Onze dochter was toen 17 maanden. Wel wat ouder dan die van jullie. Maar vraag het eerst goed uit of er kinder korting is of iets dergelijk. Aan de andere kant is een extra plek wel handig voor een klein kind. Maar zoals ik al eerder aangaf zal de tijd het uitwijzen of jullie keuze de juiste was.
In iedergeval veel succes met de zwangerschap en de bevalling.

Grz
Dr. Phlox

Anthonie
07-06-07, 19:51
Hoi
Persoonlijk zo ik het niet doen, op schoot nemen.Je moet er wel rekening mee houden als b.v. je kindje in slaap valt bij op schoot,dat je ermee zit! Snel wakker maken doe je dan niet want............moet je naar de wc.....wil je eten........Wij hebben er toen voor gekozen om een stoel te kopen, want het is een lange zit hoor! En je vakantie is toch al duur, dus wat maakt het nog uit!

Anthonie

Anita
08-06-07, 09:44
Ons dochtertje was 20 maanden toen ze voor het eerst meeging naar Florida. We konden haar toen "gratis" laten reizen (10% betalen), maar hebben er ook voor gekozen om een eigen stoel te reserveren voor haar. We hebben daar totaal geen spijt van gehad! Het is tijdens het eten natuurlijk al heel handig dat ze een eigen stoel heeft, inderdaad als ze in slaap valt en je wilt gaan lopen of naar het toilet. En dan daarbij; als je toch zo'n 9 uur met een kindje op schoot moet zitten.... dan ben je helemaal gaar als je aankomt!

Maar goed, voor iedereen is het anders. Wij hadden zoiets van "zo'n vakantie kost al klauwen met geld, dus dit kan er ook nog wel bij", maar ik kan me ook voorstellen dat je denkt "dat is nou net de druppel...".

succes!

hansem
08-06-07, 11:57
Yep, ik zou ook een stoel nemen voor de kleine. Dat is denk ik toch wat meer ontspannen reizen, zo leuk is dat vliegen toch al niet ;-).

Ben wel erg benieuwd hoe onze dochter het gaat vinden en of ze niet het hele vliegtuig wakker houdt ;-).

Anita
08-06-07, 15:58
Ben wel erg benieuwd hoe onze dochter het gaat vinden en of ze niet het hele vliegtuig wakker houdt ;-).

Misschien heb ik het hier weleens gepost, maar ik weet het niet meer. Toch wel een grappig verhaal in deze draad:

Ons dochtertje was dus 20 maanden toen ze voor het eerst meeging naar Florida. Ze had nog nooit eerder gevlogen, dus het was voor ons best spannend. Zou ze het leuk vinden, of niet?!
Alles ging goed; tijdens het taxiën viel mevrouw in slaap (in haar "grote" autostoel dus in de vliegtuigstoel). Dus wij waren al opgelucht! Dat ging een goeie vlucht worden!
Toen we eenmaal op goeie hoogte waren en de gordels los mochten, werd mevrouw echter ineens wakker en begon gelijk een keel op te zetten :shock: . Wat we ook probeerden; mevrouw hield haar mond niet meer dicht :oops: . Ik had een rugzakje voor haar ingepakt met wat speeltjes, cadeautjes, snoepjes en drinken, en ze had van Martinair ook een rugzakje gekregen met vanalles en nog wat. Dus wij dachten dat ze dat wel leuk zou vinden.... Niet dus; wat we ook gaven, ze moest niks hebben. Alleen maar huilen. Dat ging echt een héle lange tijd zo door (lijkt ook nogeens langer natuurlijk...) De steward en stewardessen kwamen ook geregeld proberen of ze krentjes ofzo wilde, maar nee hoor. Ze wilde écht niks!
Op een gegeven moment kwam de steward weer langs (Sebastiaan, een echte "stewardess".) en vroeg of Meike misschien even wilde "helpen" in het keukentje. Wij zaten op de laatste rij, dus tegen het keukentje aan. Hup, mevrouw uit haar autostoel en mee met Sebastiaan. En ze hád me toch een lol daar!!! De steward en stewardessen waren met haar aan het zingen, ze deden dansjes, ze mocht helpen... helemaal goed! Toen heeft Sebastiaan dus het autostoeltje ergens anders gezet, ze kon dus in de grote vliegtuigstoel gaan zitten. En toen was het goed!!! Mevrouw wilde allebei de rugzakjes, ze wilde alle snoepjes, ze wilde drinken, cadeautjes uitpakken, spelen, kleuren en ga zo maar door. We waren heel erg opgelucht natuurlijk.
Wat later kwam de purser om te vragen of mevrouwtje zin had om een eindje te gaan wandelen :lol: , dat was natuurlijk prima. Ze zijn een poosje weggeweest. Wij zagen hen naar voren lopen en ze bleven maar weg. Na een tijdje werd mevrouw weer bij ons gebracht. Ze was even de piloten gedag wezen zeggen en had dus in de cockpit gezeten! Wij vlogen in december 2001 en toen was het niet meer toegestaan om in de cockpit te komen, maar zij mocht mee! (met de purser wel te verstaan...)
De rest van die vlucht hebben we geen kind meer aan haar gehad. Onze ervaringen met het vliegtuigpersoneel (Martinair in dit geval) is heel erg goed. Dus mocht je kindje vervelend gaan doen, dan doen de stewardessen echt wel hun best om het kindje wat op te beuren.

In 2004 vlogen we van San Francisco terug naar Amsterdam. Op de luchthaven zeiden we tegen Meike: "kijk, die stewardessen gaan ons terug naar huis brengen" en Meike ging (natuurlijk...) gelijk staan kletsen met die meiden (ze was toen vier jaar). In het vliegtuig werd ze "herkend" door twee stewardessen. Ze zeiden dat ze wel wat hulp konden gebruiken en of Meike hen wilde assisteren. Dat werd niet tegen een dove gezegd natuurlijk. Hup, Meike op het karretje met tax-free spullen, stewardessenschort en -jasje aan en daar ging ze! Heel het vliegtuig door, in uniform, om spullen te verkopen. Was echt super (was KLM).

Nu vliegen we weer met Martinair en Meike vroeg al of ze weer zou mogen helpen in het vliegtuig :razz: ! Wij zijn benieuwd.....

Ik zal eens proberen of ik een foto van ons mevrouwtje in stewardessen uniform hier op kan krijgen...

http://inlinethumb06.webshots.com/4677/2176156480057813079S600x600Q85.jpg

http://inlinethumb18.webshots.com/4753/2936666610057813079S600x600Q85.jpg

Ik heb geprobeerd de foto's zelf hier te plaatsen, maar ik krijg het niet voor elkaar! Dan de links maar...

FrankS
09-06-07, 15:47
Wij zijn net terug van een tripje Florida, met onze 10 maanden oude dochter. We hebben haar autostoel (een Maxi-Cosi Tobi) meegenomen in het vliegtuig (Delta) en hadden ook een vliegtuigstoel voor haar betaald. Als je geen stoel gekocht hebt, dan mag je ook het autostoeltje niet mee de cabine in nemen, zelfs niet als er "toevallig" wel plaats is. Normaal gesproken zetten we dat autostoeltje met een driepuntsgordel vast, maar in het vliegtuig werkt het met alleen de heupgordel (om de basis van het stoeltje) ook prima. We hebben in 4 Delta-vliegtuigen gezeten en als laatste in een klein KLM-toestel van Kopenhagen naar Amsterdam. Die begonnen ineens wel moeilijk te doen over het autostoeltje. Officieel mag je van KLM alleen een autostoeltjes gebruiken dat geen bevestigingspunt voor een gordel aan de bovenzijde heeft, dus alleen met een heupgordel. Wij gaven aan dat ons autostoeltje die niet had (terwijl elke leek kon zien dat er wel twee gordelsloten aan de bovenzijde zaten) en mochten toen bij de gratie van de purser het stoeltje wel meenemen in de cabine.

We hebben zelf ook een Stokke Xplory en die ook meegenomen. Daarvoor hebben we ook de speciale transporttas aangeschaft, waar de gehele Stokke in kan (zowel met de bak als met het zitje - niet allebei tegelijk natuurlijk). Aan de gate checken we de ingepakte Stokke in en krijgen die op bestemming ook weer aan de gate terug, niet bij de normale bagage dus. Houd er wel rekening mee dat je in de USA zowat elke 50m wordt aangesproken op die "excellent stroller" en vragen krijgt waar je die kunt kopen, of die duur is en aansluitend het verhaal hoe een dochter/buurvrouw/achternicht nu zwanger is en op zoek is naar een stroller en dat deze wel heel geweldig is....

kiamzo
17-09-07, 17:29
Weet iemand tot hoeveel jaar kinderen in een autostoeltje moeten zitten.

Mijn kleinkinderen van 6/7 /en 8 jaar gaan volgend jaar mee

Michael66
18-09-07, 06:05
Weet iemand tot hoeveel jaar kinderen in een autostoeltje moeten zitten. Mijn kleinkinderen van 6/7 /en 8 jaar gaan volgend jaar meeMoeten zitten ... geen idee. Maar het is wel zo veilig om een autostoeltje te gebruiken. Of in ieder geval een stoelverhoger (ook handig dat de kids wat makkelijker naar buiten kunnen kijken ....).
Voor mijn zoon van 7 1/2 jaar is afgelopen zomer gewoon zijn eigen autostoeltje meegegaan in een koffer, en volgend jaar gaat 't ook weer mee.

wij hadden ook een vraag over het autostoeltje, voor onze kleine, van dan ca. 9 maandenis deze ook te huur bij een autoverhuur bedrijf?Ja, zijn te huur voor zo'n $ 5+tax per dag. Maar vaak van matige kwaliteit en in matige staat. Neem zo mogelijk je eigen stoeltje mee (in het vliegtuig mag het mee de cabine in, of als ruim-bagage). Als je huurt ben je al gauw ruim $ 70 kwijt voor twee weken, en voor minder koop je al een leuk stoeltje bij WalMart. Zie www.walmart.com (http://www.walmart.com). Kopen is dus ook een optie.

Marcelg
18-09-07, 06:56
All children under the age of 18 must be buckled up while riding in any car, pickup truck, or van on Florida's roads, no matter where they are sitting in the vehicle.
Children through the age of 3 must be secured in a federally approved child-restraint seat.
Children ages 4 through 5 must be secured by either a federally approved child-restraint seat or a safety belt.

raygwencaith
18-09-07, 14:19
Wij hebben nu al twee keer ons eigen autostoel meegenomen en de ervaring daarmee is gewoon uitstekend. Als je er een daar koopt bij de WalMart zou je toch vanaf de luchthaven al iets moeten verzinnen. Verder zit je kind heerlijk in het vliegtuig en zal het ook lekker slapen omdat de stoel bekend is, bij ons was dat in ieder geval zo.

Ik ga zekers niet meer zonder naar de States zolang ze in een stoel moet.

Groetjes

Gwenda

Michael66
19-09-07, 03:44
Verder zit je kind heerlijk in het vliegtuig en zal het ook lekker slapen omdat de stoel bekend is, bij ons was dat in ieder geval zo.Bij ons meestal ook zo, heerlijk in slaap zodra we het vliegveldterrein verlaten. Alleen dit jaar niet. Stoeltje zat in koffer en alle koffers waren onderweg ergens anders achtergebleven .... dus maar even zonder stoeltje richting villa gereden.

fam.z'meer
19-09-07, 10:14
waar zetten je kind & stoel neer dan?
Baby moet toch op schoot?

FrankS
19-09-07, 10:38
Baby moet alleen op schoot als je geen stoel betaald hebt. Wij betalen altijd gewoon een stoel en plaatsen dan de autostoel op de vliegtuigstoel. Ze slaapt héérlijk tijdens de reis - en wij ook.

famdr
06-02-08, 16:26
Hallo,

Wat mij niet duidelijk is hoe gaat dat in de USA met leeftijd of lengte voor kinderen in een autostoel?
InNED is het naar lengte 1.40 en in europa bijna overal maar bij het verhuurbedrijf van de auto kon ik er niet uitkomen hoe de regels zijn.

Wie weet het wel?

Gr Astrid

Michael66
06-02-08, 16:50
Flordia laws are as follows
Kids below 4 years old are required to be in a car seat. Children over 4 it is recommended to be in a booster seat although it isn't required.
* Rear facing seats should never be used in the front seat if the vehicle contains an active passenger-side airbag. Although not mandated, the safest place for your child of any age is in the back seat of the vehicle.

** Independent of regulations, children between the ages of 4 and 8, or weighing under 80 lbs, should sit in a booster seat.

Depending on what state you are currently in depends on how much you will pay. You can get booster seats from about 30 dollars to about 70 dollars. Car seats are about 130 dollars at walmart unless they are on sale in which case you can get them for as little as 70 dollars. If you do purchase a car seat I would reccomend one that converts from a rear facing seat with a five pound minimum to a booster seat with a hundred pound maximum. It is the only one you will have to buy for your child.

Zoiets? Meer info hier (http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070211225913AAsy2AS).

Dit zijn de minimum-eisen, hier moet je dus aan voldoen. Maar gezond verstand zegt dat je gewoon zelf ook even moet nadenken wat het veiligste is voor je kind en jezelf. ALS er ooit iets gebeurt en je hebt niet de veiligste manier gekozen ....](*,)

Dr. Phlox
06-02-08, 19:49
Is een booster seat een stoelverhoger ?
Grz
Ton

famdr
06-02-08, 21:00
De wetten van Flordia zijn als volgt de Jonge kinderen onder 4 jaar oud om in een autozetel worden vereist te zijn. De kinderen meer dan 4 wordt het geadviseerd om in een hulpzetel te zijn hoewel het niet wordt vereist. * Breng het onder ogen zien van zetels groot zou moeten nooit in de voorzetel worden gebruikt als het voertuig een actief passagier-zijluchtkussen bevat. Hoewel verplicht gesteld niet, is de veiligste plaats voor uw kind van enige tijd in de achterbank van het voertuig. ** de onafhankelijke van verordeningen, kinderen tussen de leeftijden van 4 en 8, of het wegen onder 80 pond, zou in een hulpzetel moeten zitten. Afhankelijk van welke staat u momenteel binnen bent afhangt van hoeveel u zult betalen. U kunt hulpzetels van ongeveer 30 dollars aan ongeveer 70 dollars krijgen. De zetels van de auto zijn ongeveer 130 dollars bij walmart tenzij zij op verkoop zijn waarbij u hen voor zo weinig kunt krijgen zoals 70 dollars. Als u een autozetel koopt die ik reccomend die omzet van een achter onder ogen ziende zetel met een vijf pondminimum in een hulpzetel met honderd pondenmaximum. Het is enige u voor uw kind zult moeten kopen


Dit is de tekst in het ned vetaald op een vertaal site en het komt er op neer in NED zijn de kinderen beter beschermd door de wet als in FL . Ik neem de tipter harte en koop wel een stoeltje bij de wallmart Jauwk is wel 6 maar een iel mannetje liever een paar dollar voor een zitverhoger als rariteiten waar je niet opzit te wachten.

Gr Astrid

Michael66
07-02-08, 06:19
Is een booster seat een stoelverhoger ?Ja, een stoelverhoger.

sanlot
22-06-08, 22:23
Wij gaan over 4 weken naar florida met onze zoon van 3,5 jaar, voor hem hebben we een autozitje zo'n lage lichtgewicht. Die nemen we dus mee.
Maar onze dochter is 10 maanden en die heeft nu een maxicosy en die willen we eigenlijk thuislaten.
Nu willen we graag een stoeltje huren of kopen daar, maar ik schrok van de huurprijs, 7.50 euro per dag en dat maal 14 dagen.
Maar heb je daar goedkopen winkels waar je ze kunt kopen?
Anders huren we hem gelijk op het vliegveld.

cloggie68
22-06-08, 22:31
Bedoel je zoiets (http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=8054494) ?? Deze is dus van de Walmart, het is natuurlijk even afwachten of ie daar ook daadwerkelijk is maar er staan er meerdere (vergelijkbare) op de site voor rond de $50. Lijkt mij goedkoper dan huren (we waren zelf op zoek naar booster seats, vandaar dat ik ze tegenkwam).

sanlot
22-06-08, 22:51
dat scheelt zeker een hoop geld. En ik vindt het een super leuk stoeltje.
Waarschijnlijk zullen we hem dan ook nog mee naar huis proberen te nemen.
En Walmart zit die een beetje overal, wij zitten in Kissimmi?

cloggie68
23-06-08, 12:37
Walmart zit inderdaad gewoon in Kissimmee, dus ik zou het gewoon proberen om het daar te krijgen. Dat doen wij ook voor de boosterseats!

wendy
23-06-08, 12:48
Hallo,

Nemen jullie je kinderen dan het eerste ritje van het vliegveld naar hotel/huis/wallmart gewoon zonder zitje mee?
Doen de amerikanen daar niet moeilijk over met al hun overdreven regels en verzekeringen?

cloggie68
23-06-08, 14:31
Die van mij zijn dan 5 en bijna 7 en naar wat ik heb gelezen zijn ze dan niet verplicht om in een zitje te zitten in de VS? Ik vind het zelf wel zo fijn voor ze dus vandaar. Maar goed, het is voor iedereen anders denk ik, ik lees dat genoeg mensen zelf een zitje meenemen. Wij reizen het liefst (in ieder geval heen :) ) met zo min mogelijk bagage.

annette
23-06-08, 16:19
Wij nemen voor onze jongste (2.5 jaar) haar eigen autostoel mee en voor onze oudste (5.5 jaar) huren we daar een boosterseat. En het slepen van de autostoel valt ook reuze mee wanneer je de stoel vast kunt maken aan je handbagage trolly.


http://www.toteatot.com/images/img3_b.gif


Of hem op een soort onderstel kunt zetten en zo mee kan nemen.
http://www.travelingwithkids.com/prodimages/products/largeimage/1214.jpg
Heb je ook aardig wat bekijks op het vliegveld en het voordeel vind ik dat onze dochter er gewoon in kon blijven zitten.

Groet Annette...

petrajessy
23-06-08, 23:39
http://www.walmart.com/catalog/catalog.gsp?cat=110234
Wij hebben mijn dochter van drie en een half gewoon het eerste ritje in de riem gezet. De volgende dag naar wlal mart gereden en daar een stoeltje gekocht (roze met bloemetjes.....kijk die hebben ze niet in Nederland) dus we hebben hem ook weer mee genomen. In het vliegveld kregen we er een zak om heen.
Maar als je misschien geen gesleep wil met je buggy (je lichtgewicht neem je waarschijnlijk mee tot aan de gate maar ik beodel de wagen waar je mee de parken in wilt en zo)...dan kun je overwegen om een combi te kopen zoals in de link hierboven.
mooie buggy met maxi cosy achtig zitje voor 169 dollar.

ietie
24-06-08, 16:42
Bij ons was een auto stoeltje aanwezig in de villa die wij gehuurd hadden, zo goed als nieuw met de orginele doos en beschrijving, vrij te gebruiken voor de huurders, dus als je een villa hebt gehuurd snuffel eens rond in de garage of in de kast van de kinder kamer.
Volgens het gasten boek moest er zelfs een buggy aanwezig zijn maar die hebben we niet kunnen vinden,als je er toch een moet kopen ze zijn veel goedkoper als in nederland en de printjes van de bekleding zijn lekker fleurig!

Michael66
24-06-08, 19:29
Sommige auto's (vaak de minivans) hebben een ingebouwd kinderstoeltje:

http://img65.imageshack.us/img65/6743/lbintegratedchildseats1kp5.jpg

Siggie
13-08-08, 14:54
Ik lees jouw berichtje over autostoeltjes. Wij gaan samen met onze zoon van bijna 2 in oktober met een camper cruisen. Het lijkt me zon gesjouw om dat autostoeltje mee te nemen. De buggy moet nl ook al mee. Waar kan je ze dan huren? Waar we onze camper gaan huren kan het in ieder geval niet.

Nicole
14-08-08, 14:49
Als je geen zin hebt om een autostoeltje mee te nemen. Dan zou ik zeker niet huren maar er 1 kopen in bv de Walmart. Scheelt een hoop geld.

Fr@nk
15-02-09, 17:47
Wij gaan 13 maart 2009 weer naar Orlando hebben een auto gehuurd bij Hertz Fullsize car.
Nu weet ik niet omdat er een baby meegaat van dan 10 mnd of het verstandig is een autostoeltje te huren bij hertz of er een vanuit nederland mee te nemen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Moderator Michael66:
Ik heb je vraag toegevoegd aan het bestaande topic over dit onderwerp. Hier kun je al heel wat ervaringen en info vinden.

ietie
15-02-09, 22:41
Huren is niet echt goedkoop, voor dat zelfde geld en soms nog goedkoper zou ik in florida een nieuwe kopen, misschien kun je met hertz afspreken om het stoeltje maar voor bv 2 dagen te huren en in die tussen tijd zelf een nieuwe te kopen, vaak hebben de verhuur bedrijfen rondom orlando verschillende drop off points waar je ( misschien) het auto stoeltje kan inleveren zodat je niet helemaal weer terug hoeft naar het vliegveld.
Een stoeltje uit nederland mee nemen kan natuurlijk ook, het enige nadeel vindt ik altijd dat het best wel een gesleep is en er niet altijd even voorzichtig mee om gesprongen wordt .
Kijk eens op de site van bv wallmart naar de prijzen van een stoeltje, dan zul je zien dat de prijzen reuze meevallen , je hebt dan een schoon en veilig autostoeltje van een goede kwaliteit, en mocht het stoeltje in nederland overbodig zijn, zet het op een verkoopsite en je verdient je geld zo weer terug.

karlijn
27-02-09, 12:47
Hallo allemaal

Ik ga samen met mijn vriend en mijn dochter van 14 maanden 6 weken naar Californie. (Sorry, later doen we florida een keer aan) Maar nou heb ik een vraag. Alle autostoeltjes in nederland worden vast gemaakt met een driepunts gordel en in het vliegtuig en in amerika volgens mij met een tweepunts gordel. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Wij willen heel graag de maxi cosi tobi meenemen in het vliegtuig en in de camper. Wie kan ons helpen met de oplossing.

Groetjes Karlijn

Michael66
27-02-09, 13:26
In het vliegtuig inderdaad met een tweepuntsgordel. Geen probleem, past er goed omheen, strak aantrekken en alles zit goed vast.

In de auto: gewoon achterin met een driepuntsgordel. Net zoals in NL/BE.

karlijn
28-02-09, 18:28
En weet je ook hoe het in een camper gaat? Alvast heel erg bedankt. Ik maak me gelukkig geen zorgen meer.

groetjes

DeniseH
20-06-09, 12:29
Wie heeft er recente ervaring met het meenemen van een autostoeltje (categorie 9-18 kg, dus géén maxi cosi) op een vlucht van Martinair?

Op hun site staat dat het mag, maar ik vind op internet ook verhalen over dat de bemanning het alsnog kan weigeren en dat het niet gebruikt mag worden tijdens starten en landen.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar recente ervaringen.

[verwijderd]
20-06-09, 19:48
Wij hebben vorig jaar voor onze zoon van toen 3 jaar een auto stoel verhoger meegenomen en gewoon in het vliegtuig gebruikt, echter werd ons bij de 3e vlucht verteld dat het met starten en landen niet gebruikt mocht worden.

Dus daarna hebben wij hem bij starten en landen onder de stoel geschoven en tijdens het vliegen de kleine erop laten zitten, zo kon hij spelletjes spelen op het schermpje van de stoel voor ons.

Bewust hebben wij toen niet zijn grotere (lees uitgebreidere) autostoel meegenomen die wij gebruiken voor de langere autoritten thuis.

Verder in Amerika hadden wij de equinox met 3 punt gordels.

Orangedevil
20-06-09, 21:50
Vorig jaar zijn we onze stoel kwijt geraakt na het inchecken, waarschijnlijk gestolen. Nu willen we de stoel meenemen het vliegtuig in maar het lijkt me niet echt handig zo'n bakbeest mee het vliegtuig in en door de gangpaden.

sjemmie
22-06-09, 12:30
Weliswaar geen ervaringen met Martinair, maar wel met Lufthansa.
We hebben een autostoeltje gekocht in de US bij de Walmart. Eentje die goedkoop, licht en FAA approved was. Laatste was wel belangrijk, omdat ze op de terugvlucht op beide vluchten (MCO-FRA en FRA-AMS) daarnaar gekeken hebben. Dochter heeft er heerlijk in gezeten.

annette
22-06-09, 18:16
Wij hebben vorig jaar gebruik gemaakt van een heel handig systeem ´wielen onder je autostoeltje´ Het had wel wat aanpassingen nodig voor een EU autostoel (wij hebben een Romer King), maar ik moet zeggen het is echt een uitkomst. Kijk maar een op http://www.travelingwithkids.com/proddetail.php?prod=434 Bij Delta was het in ieder geval geen enkel probleem en we konden het autostoeltje op deze manier ook door het gangpad heen krijgen.
Mocht je interesse hebben je mag hem van ons overnemen als je wil.

Groet Annette...

harryhonda
07-08-09, 23:05
Onze kinderen van 6 en 7 gaan deze keer mee, vorig jaar naar Madeira hebben ze in het vliegtuig gewoon op de stoelverhoger gezeten. Ik wil die stoelverhogers ook meenemen in het vliegtuig naar Miami (martinair). Zijn ze verplicht om in de huurauto in een stoelverhoger te zitten ? Een gordel om is natuurlijk vanzelfsprekend en voor de kinderen is het ook makkelijk omdat ze dan wat meer naar buiten kunnen kijken, maar wat zegt de wet ? In de reispapieren staat dat ze tm 6 in een stoelverhoger moeten.

Njit
07-08-09, 23:16
Per staat verschillend. Zie hier: http://www.iihs.org/laws/childrestraint.aspx
Maar ik zou persoonlijk gewoon voor de meest veilige optie gaan...

harryhonda
07-08-09, 23:20
THx, duidelijke site !!
tussen 4 en 5 jaar mogen ze in een volwassenen gordel. Ik ga voor de veilige optie en neem voor allebei de kinderen de verhoger mee.

cloggie68
08-08-09, 11:51
Wij bleven alleen rond de parken (dus geen rondreis) en waren van plan om voor onze jongens van 5 en 6 bij de Walmart een booster seat te kopen. Uiteindelijk helemaal niet gedaan, de jongens zaten prima in de RAV4 achterin in de gordels.

2lingmams
17-09-09, 12:32
Wij zijn in oktober 2007 naar Orlando geweest (inmiddels al weer een tijdje geleden dus misschien nu wel anders)

Wij hadden toen via usareisen.de (alamo) een auto gehuurd.
We wilden eigenlijk de autostoeltjes ook bij de wallmart gaan kopen maar dit was niet nodig.
Toen wij de auto gingen halen lag daar een mega berg met autostoeltjes die je kosteloos mocht gebruiken.
Ik heb dit daar ook nog aan een medewerker gevraagd.
De meeste stoeltjes zaten keurig verpakt in plastic, wwarschijnlijk door eerdere toeristen aangeschaft en in de auto achter gelaten.

Ik weet niet of dit tegenwoordig nog zo is.
Maar hoogstwaarschijnlijk weten andere florida gangers dit wel.

Angelina
04-04-10, 01:31
Hmm dilemma dilemma.
Wij gaan over 4 weken met onze 4 kindertjes naar Orlando.
Vorig jaar ook geweest, maar toen was de kleinste 10 mnd. Hij had een eigen stoel en we hadden de maxicosi bij ons. Zijn oudere broertje was toen 2 1/2 jr, maar dat is een rustig mannetje. Reis ging supergoed!

Nu dit jaar, is onze jongste dus anderhalf geweest en thuis al een kleine stuiterbal :wink:
Dat weerhoudt ons echter niet om dit jaar niet te gaan hoor. We slaan ons er wel doorheen.
Van langere autoreizen hebben we al gemerkt dat hij gewoon wakker blijft, dus ook daar hopen we niet op hahahaha.
Het is gewoon een klein mannetje met heel veel energie, heel anders dan zijn iets oudere rustige broertje.
Hij heeft weer een eigen stoel dus we hoeven hem gelukkig niet op schoot bezig te houden.
Nu kunnen we dus ook een autostoel meenemen, waar hij in zit. Maar zo'n ding is echt loeizwaar om daarmee te zeulen. Voor in het hotel maakt het natuurlijk niet uit, maar 4x in en uit het vliegtuig (=met overstap) zeulen met zo'n zwaar ding en je 4 kindertjes bij elkaar zien te houden etc etc........is dat het wel waard? Zou het echt zoveel profijt geven?
Anderzijds is hij in een autostoel verplicht om even stil te zitten en dat is natuurlijk ook goed voor dat kleine lijfje. Ik denk echt dat hij uit de gordel vh vliegtuig klimt, wat me al een ramp lijkt dat half uur dat je opstijgt........

Wat is wijsheid?

Moderator Ta2 Gerrit:
Ik heb je vraag toegevoegd aan het bestaande topic over dit onderwerp. Hier kun je al heel wat ervaringen en info vinden.

Enriekie
04-04-10, 10:17
Ik zou de autostoel meenemen in het vliegtuig.
Ik begrijp dat het een heel gezeul is maar je kindje zit veel beter.

Wij hadden voor onze zoon (3jr) een zitverhoger meegenomen, deze zat op de heenreis in de koffer en op de terugreis gewoon meegenomen om op te zitten in het toestel.

Hij kon nu ook echt naar buiten kijken.
Was veel prettiger.

raygwencaith
04-04-10, 20:58
De autostoel kun je tijdens je verblijf op de lichthavens aan de buggy laten hangen. Heeft bij ons altijd goed gewerkt.

Angelina
04-04-10, 22:43
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Het is natuurlijk wel anders of je met zijn drietjes vertrekt of net als wij met 4 kinderen. Je hebt in principe je handen al vol aan het bij elkaar houden vd kids.
Maar toch neig ik zelf wel naar meenemen (ondanks dat we ook nog eens 2x van hotel verwisselen tijdens onze vakantie).
Ik denk echt dat de kleine rustiger in zijn stoeltje kan zitten.......

(oh en aan de buggy hangen is bij ons geen optie, daar is de autostoel te zwaar voor en de buggy te licht ;))

ejb
04-04-10, 23:05
Wij gaan dit jaar ook met onze drie jonge kinderen (3; net 2 en dan 9 maanden) wij nemen voor de oudste twee het autostoeltje mee en zetten die op de vliegtuigstoel en voor de jongste gaat het autostoeltje mee als bagage (voor hem hebben we geen stoel). Vorig jaar hadden we voor de oudste het autostoeltje op de vleigtuigstoel (ook een actief mannetje en inderdaad tijdens opstijgen en landen was het stoeltje perfect en op de terugweg heeft hij er in de slaapstand in geslapen). Voor de (nu ;-)) middelste hadden we het autostoeltje mee als bagage.

Angelina
05-04-10, 01:13
Hoe ging dat dan om met zo'n bakbeest door de smalle gangpaden te lopen?

ejb
05-04-10, 16:49
Wij vlogen vorig jaar op Miami en niet op Orlando, dat was goed te doen. Dit jaar vliegen we op Orlando, ben benieuwd hoe het daar gaat. Nu moet ik eerlijk zeggen dat wij een groot voordeel hebben dat mijn schoonouders ook mee gaan, maar anders zou ik toch ook alles op alles zetten om de stoeltjes mee te nemen, het is zoooo makkelijk (zowel voor in het vliegtuig als voor in de auto, al lees ik uit jouw post dat jullie geen auto huren volgens mij). Het is inderdaad even sjouwen, in ieder geval van het vliegtuig door de douane, daarna wordt alles met karretjes enzo natuurlijk een stuk makkelijker. Ik had de rugzakjes en fleecdekens van de kinderen vorig jaar tussen de gordels van het autostoeltje gepropt, zodat ik zo weinig mogelijk 'andere zooi' vast hoefde te houden.

dutchcruisers
05-04-10, 23:12
Wij zijn gisteren teruggekomen uit Orlando en hebben ervoor gekozen onze autostoel gewoon in te checken en niet mee te nemen in het vliegtuig. Onze dochter vindt langere autoritten helemaal niks, kan niet goed stilzitten en we hadden wel door dat 10 uur in de autostoel voor ons niet zou werken. Ze valt trouwens ook in de auto zelden in slaap (op vakantie zowaar wel een keer, maar dat doen die parken he). Wij zijn blij dat we het niet hebben gedaan, nu had ze wat meer bewegingsvrijheid en kon ze even gaan liggen. Maar ja, wij hadden er maar eentje bij ons.

erkens
09-04-10, 22:01
Wij hebben na veel lezen besloten voor onze twee kinderen (3 en 1) de stoeltjes te kopen bij Walmart. Ongeveer $45 en $29. ben je zowieso al veel goedkoper uit dan huren. de eerste rit hebben we ze gewoon op de achtebank in de heupgordel gezet. Bij terugkomst hebben we ze gewoon kunnen inchecken als bagage (gratis!) en dus geen gesjouw! Anders hadden we ze gewoon daar gelaten :wink:
Kijk maar eens op de site van walmart.

Maartjeniels
04-05-10, 14:20
Goedemiddag allemaal,

We gaan in juli naar Florida en hebben ook het autostoel probleem. Huren te duur en meenemen lijkt ons een behoorlijk gesleep, vooral omdat we niet de hele periode een auto hebben.

Nu hebben we on internet gelezen dat er ook goedgekeurd opblaasbare autostoeltjes bestaan. Heeft iemand hier ervaring mee en nog belangrijker weet iemand waar we deze kunnen krijgen.

Alvast bedankt.

Ebelix
04-05-10, 14:30
Of bij aankomst een stoeltje kopen bij de Wal Mart of de Target. Goedgekeurde stoeltjes zijn te krijgen vanaf usd 50.

Maartjeniels
04-05-10, 15:13
Dat is inderdaad een mogelijkheid, alleen mogen de kids dan heel even zonder? Vanaf het verhuurbedrijf? Ik heb ergens gelezen dat daar heel lastig over wordt gedaan!

Teleton
04-05-10, 15:43
alleen mogen de kids dan heel even zonder?

Euh...wat denk je zelf? De boete is 60 dollar in Florida. Per overtreding!

Ebelix
04-05-10, 17:13
Dan huur je voor 1 dag een stoeltje als dat mogelijk is. Je brengt het stoeltje dan terug bij het verhuurstation in de buurt van je hotel/condo/villa.

Bij de Wal Mart kan je online uitzoeken wat je wilt hebben en klaar laten leggen in de winkel naar keuze waar je het kan ophalen. Je drukt je bestelling af en neemt deze mee naar de customer service en je krijgt daar je bestelling.

Ik weet niet precies wat de regels zijn in Amerika maar hier in Nederland mag je op schoot achterin de auto je kind kortstondig vervoeren. Zo ook in een taxi. Ik denk dat het van de agent afhangt of je wel of niet een bekeuring krijgt. Ik heb wel vaker gemerkt dat de agenten naar toeristen toe met een waarschuwing volstaan. Zeker als je kan aantonen dat je op weg bent om een stoeltje te gaan halen.

Keuzes zijn altijd moeilijk.

Michael66
04-05-10, 17:30
Nu hebben we on internet gelezen dat er ook goedgekeurd opblaasbare autostoeltjes bestaan. Heeft iemand hier ervaring mee en nog belangrijker weet iemand waar we deze kunnen krijgen.
Dat is inderdaad een mogelijkheid, alleen mogen de kids dan heel even zonder? Vanaf het verhuurbedrijf? Ik heb ergens gelezen dat daar heel lastig over wordt gedaan!Hoi,
Het is gemakkelijker als je aangeeft wat je precies hebt, wanneer en waar. Een link naar een website zou helemaal mooi zijn. Dat voorkomt weer allemaal geruchten en halve (on)waarheden, die dan weer onkracht moeten worden omdat misschien iemand jouw berichtje leest en dan ergens (jouw bericht dus) iets heeft gelezen over ......

Pffff ..... een heel epistel zo.

sjemmie
05-05-10, 02:41
Het "ik heb ergens gelezen" is inderdaad wel wat onduidelijk. Als je de directe links gebruikt, kunnen we heb ook "ergens" meelezen en dan onze visie daarop geven.

Wat wij gedaan hebben in 2009 is een autostoeltje bestellen bij de Wal*Mart vanuit Nederland met een Site-to-Store optie. Je autostoeltje staat dan gereserveerd bij een Wal*Mart naar keuze. (Kijk wel even van te voren tot hoe laat de Site-to-Store pick-up balie geopend is bij de Wal*Mart die je gekozen hebt, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.) We hebben onze dochter achter in de heupgordel gezet van vliegveld naar Wal*Mart en vanaf de Wal*Mart in het autostoeltje.

Voordeel van de autostoeltjes die je koopt in de US: ze zijn vrijwel allemaal FAA Approved en mogen als autostoel in het vliegtuig (op de gewone stoel), als dat nodig is.

In 2010 deden ze aanvankelijk moeilijk bij Martinair over het autostoeltje, maar eenmaal bij het vliegtuig geen problemen. Hij is immers FAA Approved en mag dus gewoon mee naar binnen. Vanuit de US naar NL is er niet eens naar gekeken of gevraagd.

yabbadabbadoo
06-05-10, 03:40
Wij zijn zaterdag in Orlando aangekomen en hebben zelf een kinderstoeltje ( verhoger ) meegenomen omdat ik absoluut geen 70 USD wilde betalen voor 2 weken huur. Ze zagen bij Alamo dat ik met de kinderen naar de auto liep en het stoeltje uit de reistas haalde, niemand zei iets. Op de terugweg laten we hem hier, kunnen er meer spullen mee uit de outlet stores. Je bespaart daar zoveel geld mee, dat ik daarvan wel weer een nieuwe verhoger koop bij de Hema voor 18 euro of zo.

A.Hofman
06-05-10, 09:26
All children under the age of 18 must be buckled up while riding in any car, pickup truck, or van on Florida's roads, no matter where they are sitting in the vehicle.
Children through the age of 3 must be secured in a federally approved child-restraint seat.
Children ages 4 through 5 must be secured by either a federally approved child-restraint seat or a safety belt.



Dus als ik het goed begrijp mag onze dochter van 4(ze is fors) gwoon in de gordels, zonder stoeltje of verhoger. ?

Ebelix
06-05-10, 11:37
Zo lees ik dat ook. Anders kan je altijd bij de Wal Mart of Target een verhoger halen voor weinig geld.

corrus
06-05-10, 20:03
Dus als ik het goed begrijp mag onze dochter van 4(ze is fors) gwoon in de gordels, zonder stoeltje of verhoger. ?
'
Yep....

Echter persoonlijk vind ik 4 jaar eigenlijk niets... koop toch gewoon een boosterzitje man...

Vindt je dochter ook nog leuker ook. ze ziet dan ook nog wat meer...

Michael66
06-05-10, 21:04
Dat laatste is zeker een argument. Sommige automodellen in de VS hebben een hoog naar achterlopende carrosserrie, waardoor kids op de achterbank weinig zicht naar buiten hebben.

Al blijft veiligheid natuurlijk de belangrijkste reden.

Trouwens, m.n. SUV's en minivans hebben nog wel eens een ingebouwd kinderzitje. Je klapt dan een deel van een achterstoel om en er zitten dan ook kindergordels.

liekie79
26-08-10, 13:50
weet iemand welke autostoeltjes geschikt zijn voor bijna 3 jarigen? afmetingen mogen lxbxh 45x43x80 zijn. en voorzien van keurmerk ECE/R44/03 of 04.

Ze zijn nog geen 15 kilo, dus mogen eigenlijk nog niet op zo'n booster seat volgens mij. En dat lijkt me ook niet handig. Hoe zitten ze dan in het vliegtuig vast? alleen mnet die heupgordel? daar komen ze toch makkelijk uit als ze willen?

Ik hou me aanbevolen voor alle suggesties

Lelli Kelly
26-08-10, 21:09
Liekie: ik begrijp je vraag niet helemaal maar wij gaan binnenkort (november) ook met onze (dan net) 3 jarige dochter naar Florida. We nemen haar eigen autostoel mee als ruimbagage (Maxi Cosi Tobi, de autostoel na de Maxi Cosi voor baby's zeg maar). Zij zit ook nog niet op een stoelverhoger (is ook nog geen 15 kilo). We vinden het prettig als ze iets vertrouwds heeft in de auto want ze is al niet zo'n autorij-kind.
In het vliegtuig zitten kinderen alleen in een heupgordel, net als volwassenen. Alleen mensen met kinderen onder 2 jaar die een kind op schoot moeten hebben krijgen een extra gordel aan hun eigen gordel vast. Ik weet niet of je dat bedoelt ?
Afgelopen jaar met een vlucht van Munchen naar Schiphol een krijsende dochter gehad omdat ze met landen haar gordel niet vast wilde maar het moest van mij natuurlijk (ik dacht toen: oh nee nu ben die vrouw met dat kind in het vliegtuig.. ;-) )

corrus
26-08-10, 21:40
Heel vaak wordt er zelfs al geen extra gordeltje gegeven, het blikt veiliger te zijn om zuigelingen daar juist niet in te doen...

Dat gordeltje wordt aan je eigen gordel vast geschoven, maar in een "brace" situatie of in geval van een simpele klapband zou je met datzelfde gordeltje je kindje fijn drukken.

liekie79
26-08-10, 22:44
hallo Lelli Kelly en Corrus,

bedankt voor de antwoorden, maar dat is eigenlijk niet wat ik bedoel, ik zal het even duidelijker verwoorden, sorry:

Ik wilde ook hun eigen vertrouwde autostoeltjes meenemen in het vliegtuig en daarna in de huurauto plaatsen. Ook het type wat na de maxi cosy komt, met 5 puntsgordels erin. Maar helaas worden die niet geaccepteerd (ik vlieg met air berlin en de eisen van een autostoeltje zijn iig het keurmerk ECE/R44/03 of 04 (deze klopt wel) maar de maat is buiten proporties, hij moet nl binnen de maten blijven van 45x43x80 en daar komt hij overheen. enkele cms maakte niet zoveel uit. maar die van mij waren 55x45x61 dus dat scheelde in de lengte 10 cm.

Nu heb ik op internet al veel gezocht op soortgelijke stoeltjes, maar die zijn bij mijn weten allemaal vrij groot. Ik kon alleen boosters met rugleuning vinden binnen die maat en die zijn volgens mij altijd vanaf 15 kg en dat zijn ze nog niet. En ook nog geen 3 jaar. (ik heb een tweeling trouwens).

Het is ook echt de bedoeling dat ze in het vliegtuig zelf ook in een stoeltje vast zitten met een 5 puntsgordel, anders zijn ze niet te houden en blijven ze eruit klimmen. Met 5 puntsgordel blijven ze gewoon relaxed zitten, want ze weten dat ze er niet uit kunnen en accepteren dat ook dan.

Ik vroeg me dus af of iemand weet welke autostoeltjes (merken/types) er zijn, die wel binnen dit formaat vallen, en dus ook een eigen gordeltje hebben (zo'n 5 puntsgordel in het stoeltje zelf dus, zodat ik die kan kopen ipv een booster.(heupgordel en pas vanaf 15 kg)

of mocht iemand zulke stoeltjes over hebben...

Als er nog iets niet duidelijk is, dan hoor ik het wel weer;-)

corrus
27-08-10, 00:39
Ok.
Start again from scratch...

Wat is de leeftijd van het kind...
Indien het kind 2 jaar of jonger is, zal je géén toestemming krijgen om het stoeltje mee aan boord te nemen...
Indien het kind 2 jaar of ouder is is het geen probleem het stoeltje mee te nemen in de cabine zodat het kind daar op kan zitten... Meestal wordt dit ook niet gerekend als (hand)bagage

Is dit wat je bedoelde, of zoek je gewoon zo'n stoeltje.
Indien je gewoon zo'n stoeltje zoekt kan ik je niet verder helpen

Michael66
27-08-10, 08:34
Ik zie eigenlijk zelden dat iemand een autostoeltje (groter dan de Maxi Cosi) meeneemt in de cabine van het vliegtuig. De meeste kids zitten toch lekkerder / beter gewoon in de vliegtuigstoel. Meer ruimte en bewegingsvrijheid. Voor een lange transatlantische vlucht is een kinderstoeltje i.m.o. niet zo geschikt, aangezien dat de beweging veel te veel beperkt. Voor eventjes is dat OK, maar voor 10 uur of langer ....
Mijn zoon vond (en vindt) het altijd heerlijk om op allerlei manieren te zitten / liggen / hangen, afhankelijk wat' ie aan het doen is. Met enkele kussentjes (die je in het vliegtuig ter beschikking krijgt) kun je een heerlijk plekje voor je kindje maken. Met een fleece-dekentje (slaapzakje) dat we altijd meenemen is dan een heerlijk " eigen" plekje te maken, waar de lange vlucht goed door te komen is.

Lelli Kelly
27-08-10, 09:12
Een vriendin van mij had vorig jaar ook haar autostoeltje meegenomen in het vliegtuig en had spijt als haren op haar hoofd ! Doordat die autostoeltjes zo groot zijn hadden zij en haar man ook veel minder bewegingsruimte. Op de terugreis heeft ze ze dus niet meer in het vliegtuig meegenomen.
Ik zou het je ook niet aanraden hoor ! Je kinderen kun je beter lekker laten bewegen op hun stoel.

au3
27-08-10, 14:14
Indien het kind 2 jaar of ouder is is het geen probleem het stoeltje mee te nemen in de cabine zodat het kind daar op kan zitten...

Dit deden wij dus ook altijd, de autostoel mee in de cabine en ons kind erop, maar tot onze verbazing werden wij dit jaar door de flight attendant van Virgin erop gewezen dat dit bij hen niet toegestaan was.:shock:
Dus kind eruit, autostoel bovenin...er werd een autostoel van Virgin gehaald, deze werd op de stoel gemonteerd :-\" :-\" :-\" ...en toen weer kind erin.

Kortom, mijn tip: als je met Virgin vliegt en je neemt je autostoel mee, check deze dan in en reserveer van tevoren een stoel bij Virgin (als je je kind tenminste in een autostoel wil zetten).

Groetjes,
Audrey

annette
29-08-10, 12:41
Wij hebben de autostoel wel meegenomen zodat onze dochter goed kon zitten. Dit was een Romer King quickfix. Wat je moet meten is eigenlijk het onderstel dit is het gedeelte war tussen de leuningen moet passen. Wij vlogen toen met Delta. Op dit moment kan ik geen foto meesturen, maar wanneer dit wel weer gaat zal ik je er een sturen.
Groet Annette

damian08
29-08-10, 14:57
Wij wilden ook een autostoel meenemen in het vliegtuig, wij hebben een Maxi Cosi Axiss, best een groot ding.
Maar nu ik hier weer lees dat je toch wel krappies gaat zitten, het is toch best een groot onding in zo'n kleine vliegtuigstoel. En tja misschien zit mijn zoon ook gewoon lekker in de vliegtuigstoel.
Heb nog 3 weken om er over na te denken..

liekie79
27-11-10, 02:20
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Nu ik dat van de ruimte lees, twijfel ik inderdaad ook wel. Maar ik ben dus alleen met 3 kids en zit er ook niet op de wachten dat ze steeds van hun stoel af willen en overal heen willen lopen, want de vlucht duurt veel te lang om netjes te blijven zitten denk ik.
Voordeel van zo'n stoeltje is weer: ze slapen heerlijk en bijna direct als ze ook maar een beetje moe zijn, zonder kick te geven.
Zonder stoeltje is dat erg lastig bij hun want dan gaan ze elkaar in de weg zitten.

Ik heb zelf het een en ander uitgezocht, maar ben niet heel erg ver gekomen na al die maanden; Ik vlieg dus met airberlin en heb eerst nog een stop in europa, vandaar denk ik de afmetingen van die stoel (want die zijn vrij klein).

De max afm daarvan zijn dus h80 x b43 x d 45 Alleen de maxi cosi priori xp en de bebe confort Iseos vallen redelijk binnen deze maten (scheelt enkele cm's maar dat mocht van airberlin, als het niet teveel was) Probleem is wel dat er bijna geen stoeltjes te verkrijgen zijn (tegen redelijke prijs) die met een 2 puntsgordel vast te zetten zijn en ook nog eens aan de eisen voldoen.

Vandaag kwam ik er achter dat NANIA ook boosterseats heeft van 9-36 kg ipv 15-36. En voor mij heel belangrijk; ook met 5 puntsgordels erin! Deze kun je later verwijderen als je hem als booster gaat gebruiken. Deze vallen dus geheel binnen de vereiste afmetingen. Ik moet alleen nog nagaan of ze voor 2 puntsgordel geschikt zijn.

oh trouwens; met 2 jaar of jonger mag je wel een stoeltje meenemen, als je maar gewoon betaald hebt voor je kleine. Bij de "baby's reizen gratis mee optie" natuurlijk niet, want die moet dan op schoot.

euskris
09-08-11, 22:38
hallo,ik lees op het forum dat je een autostoeltje kan kopen bij wallmart.
kan iemand mij vertellen wat een goedkoop/veilig stoeltje zou kosten en of het dan idd goedkoper is om er een te kopen of toch te huren.
en wat is de dichtbijzijnde wallmart in de buurt van het vliegveld.

bedankt alvast grt kristel

Ebelix
09-08-11, 22:47
Ga naar Walmart.com en kies storelocator. Vervolgens vul je de postcode, 32827, van de luchthaven in en op de kaart zie je de Walmart die vlak bij de luchthaven is. Via store to site kan je wat je nodig hebt van te voren bestellen.

Michael66
09-08-11, 23:01
Vorige maand heb ik ze bij Walmart (http://www.walmart.com/search/search-ng.do?search_query=car+swat&ic=48_0&Find=Find&search_constraint=0) zien staan voor $39+tax van het merk Cosco. Van Evenflo zijn de rond $65-75, Graco komt op $85-150.

euskris
10-08-11, 09:23
hey micheal...
is walmart kopen, inpakken, wegwezen of moet je het van te voren bestellen??
en ben druk aan het kijken welke het dichtste bij het vliegveld is.
zouden we dan even moeten smokkelen met de oudste en dat ritje los(wel de riem aan,ik zal ookwel achter gaan zitten) of is dat onverantwoord of hebben we snel een boete te pakken(dan is een stoeltje huren wel goedkoper ;)

hoe doet de rest dat!!

tnx kris

r.teeuwsen
10-08-11, 09:40
Hoi Kris,

Ik zou gewoon die kopen die Michael66 noemt, prima stoel.
Hebben wij zelf ook staan.
Zou trouwens eerst eens kijken of je hem wel nodig hebt er niet één in de Villa staat.
(tenminste als je die hebt) In de meeste is hij wel aanwezig....

Greetz, Remco

Michael66
10-08-11, 09:43
Pakken, betalen en inladen! Is meestal wel op voorraad.

Ik kan je uiteraard niet adviseren om je kind een stukje zonder stoeltje te vervoeren vanaf het vliegveld. :-\"
Zelf heb ik dat wel al een paar keer gedaan, zonder problemen. Het verkeer is (zeker op de weg vanaf het vliegveld) veel rustiger in Florida dan in NL/BE, dus dat vond en vind ik zelf wel kunnen. Maar nogmaals: die afweging is aan jou.

De Walmart's in de buurt van MCO? Tja, da's afhankelijk van je bestemming. Een kaartje: http://maps.google.nl/maps?q=wal-mart+supercenter+orlando&hl=nl&ll=28.414352,-81.355133&spn=0.420934,0.837021&sll=28.430657,-81.452723&sspn=0.052609,0.104628&geocode=CS7Tw4Gyh3ciFaL1sQEdGsQk-yHSTXCqjdfyJg&fll=28.331582,-81.412125&fspn=0.421262,0.837021&z=11
De dichtsbijzijnde is op New Goldenrod Road, maar da's meestal uit de richting.
Als je richting Kissimmee gaat vind ik de handigste die op de 535 / Vineland Road of op de 192 / kruising Vine st./S. Bass Road.
Als je richting Orlando / International Drive gaat vind ik die op S John Young Prkway - kruising Sand lake Road goed bereikbaar.

Ta2 Gerrit
10-08-11, 09:45
hey micheal...
is walmart kopen, inpakken, wegwezen of moet je het van te voren bestellen??

Als het op voorraad is, is het inderdaad inpakken en wegwezen, maar om op zeker te gaan kun je het beter volgens de suggestie van Ebelix doen.
Kost niks extra, en mits tijdig besteld blijft het een paar weken bij de gewenste Wal*Mart liggen. Dan weet je zeker dat je hem hebt.


Via store to site kan je wat je nodig hebt van te voren bestellen.

Teleton
10-08-11, 10:22
of hebben we snel een boete te pakken(dan is een stoeltje huren wel goedkoper ;)

Toch ben ik wel eens verbaasd dat 'goedkoop' of 'boete' een overweging kan zijn wanneer het om veiligheid gaat. Maar ieder maakt zo zijn eigen afwegingen over wat verantwoord is :-\".

Bron: Wikipedia.


New visitors to Miami should be aware that the area's drivers are particularly aggressive. AutoVantage.com's Road Rage Survey has rated Miami drivers the rudest in the country for a third year in a row [19] (http://www.autovantage.com/global/scripts/promo.asp?ref=avAUTVANonlgs01). This shouldn't discourage anyone from using the roadways, but a passive approach to Miami driving can save you from an unwanted exchange with another driver, or even worse an accident. Posted speed limits are ignored by most drivers, especially on larger roads with lower speed limits. Two examples are I-95 and state road 826 (The Palmetto Expressway). The eastern portion of state road 836 (The Dolphin Expressway) between Miami International Airport and downtown Miami handles traffic that exceeds its capacity, and contains several left-hand exits, including the eastbound off-ramp to Lejuene Road (NW 42nd Avenue), which is the posted route, and the quickest route to Miami International Airport.

[verwijderd]
10-08-11, 12:20
Waarom neem je hem niet mee? Je kan een autostoel als extra item inchecken.

euskris
10-08-11, 14:29
ik mag een maxi cosi inchecken...maar geen autostoel vanaf 3jr(valt buiten de maat) los van al het gesjouw
ik weet ook niet of je een autostoel voor 1 dag kan huren...zal eens mailen of dat dat kan??/en of ze die dan weer komen ophalen ;)
of een deal maken: zeggen dat ik een stoel wil voor 40/max 60 dollar anders kopen we er een.misschien trappen ze er in!! want 12 dollar voor een stoel x 15 dagen...en dan keer 2...is niet grappig!!! dus op naar walmart


en ik kies zeker voor veiligheid...maar niet voor en stukje van 5min.
maar ik zie wel dat het veel langer is,dus moeten we iets verzinnen.

en bestellen is beter dan weten we het zeker...kunnen we meteen onze jetlegg verslaan!!

dennis-oostveen
10-08-11, 15:27
ik heb vorig jaar ook gewoon een autostoeltje meegenomen het vliegtuig in, beetje doordouwen en het stoeltje past. Ze (BA)hebben niet gekeken naar de maat en een keurmerk.

Als het een bekend merk autostoeltje is, zullen ze er niet moeilijk over doen.

Mijn zoontje heeft de hele reis in het stoeltje gezeten en is niet lastig geweest. Hij kon lekker naar buiten kijken, eten (klaptafel staat iets scheef) en slapen in een stoeltje waar hij aan gewend is.

Wat betreft het dragen van het stoeltje: Mijn zoontje heeft op de luchthavens los gelopen en de buggy gebruikte ik om het stoeltje in te zetten. Je hoeft niet te dragen en je kan nog een tas in het stoeltje zetten, zodat je ook niets om je schouder hebt hangen.

Zie ook de foto op mijn blog denfinflorida. Naar beneden scrollen tot 2010.
http://denfinflorida.blogspot.com

euskris
10-08-11, 15:53
misschien toch overwegen om er maar gewoon een meetenemen en hopen dat ze niet moeilijk doen...dat zou voor ons het echt het makkelijkst/veiligste zijn!!!

heerlijke fotos....krijg er al zin in!! tips altijd welkom...grt kristel

ietie
10-08-11, 16:16
Heb je niet toevallig een auto gehuurd met een ingebouwd uitklaapbaar kinder zitje?

fitnessmouse
11-08-11, 09:54
Ik heb vorige keer 1 autostoel (de middelste maat voor peuters met 5-puntsgordel) ingecheckt en 1 daar gekocht (een doorgroeimodel met 5-puntsgordel maar ook bruikbaar als zitverhoger met/zonder leuning). Op de terugweg de oude daar gelaten en de nieuwe meegenomen, maar wel ingecheckt. en dit jaar waren ze wat groter en heb ik voor beide een trunki boostapack gebruikt (een rugzak met ingebouwd zitverhoger). Is goed bevallen.

Michael66
11-08-11, 10:47
Ja, het wordt allemaal wat makkelijker als ze iets ouder worden. Voor mijn zoon (inmiddels 11.5) hebben we dit jaar alleen een stoelverhoger meegenomen. Gekocht bij MArskramer voor 5 eurootjes en in Florida achtergelaten. Op zich is hij al groot genoeg om zonder stoelvergoger achterin te kunnen zitten. Maar aangezien hij dan minder zicht heeft doordat de ramen vaak pas op zijn ooghoogte beginnen, heeft hij er toch voor gekozen om prinsheerlijk op "zijn troon" te zitten.

euskris
18-08-11, 12:52
Geachte mevrouw Roovers,

Uw baby heeft ook recht op bagage, indien u geen koffer meeneemt maar een autostoeltje is dit natuurlijk geen probleem.

We hebben een babybascet aangevraagd, echter kan deze nooit van te voren bevestigd worden. Dit zal bij check in bepaald worden afhankelijk van het totaal aantal baby's aan boord en naar aanleiding van de leeftijd en groote van de baby's.

Stoelvoorkeur is bij deze airline helaas niet mogelijk.

met vriendelijke groet,
Tix.nl


dus we nemen ons eigen stoeltje me...probleem opgelost!!

kvdbelgium
21-08-11, 17:12
Hier zijn we dan, aangekomen in Atlanta (en onderweg naar Florida).
Voor zij die nog twijfelen ivm gebruikt autostoeltje in vliegtuig. Ons advies is DOEN !
Onze 1,5 jarige was happy in his seat, sliep confortabel, en dat voor een vlucht van 9,5 uur (wij hielden ons hart vast, maar goed verlopen !)

Ik zie veel discussies omtrent afmetingen, types van autostoeltjes die kunnen gebruikt worden.

* Onze was Romer King Plus. Paste perfect, ook heel gemakkelijk met 2puntsgordel vast te maken. (KLM vlucht op Delta Vliegtuig)
* de stewardessjes leken het allemaal prima te vinden.
* wat absoluut noodzakelijk is, zijn wielen voor je kinderstoel anders sleur je je een breuk doorheen alle luchthavens. Wij gebruikten de Gogo Kids Travelmate (besteld in de US bij Overstock.com). Zeer confortabel om met de kinderstoel overal rond te rijden en veel bekijks ook (menig passagier maakte foto van het ding). De Romer King Plus staat niet op de lijst van compatibele kinderstoeltjes van de Travelmate (vooral amerikaanse modelletjes op de website), maar paste perfect.

Greetz,
Koen.

dennis-oostveen
22-08-11, 18:12
Wat betreft het dragen van het stoeltje: Mijn zoontje heeft op de luchthavens los gelopen en de buggy gebruikte ik om het stoeltje in te zetten. Je hoeft niet te dragen en je kan nog een tas in het stoeltje zetten, zodat je ook niets om je schouder hebt hangen.[/URL]

Zoals ik al eerder zei, dit is een perfecte oplossing als je kindje al los loopt.

Joontje
17-09-11, 16:28
Wij gingen vorig jaar met peuter van 3,5 jaar en wilden ook gewoon een stoeltje kopen in de Walmart (hadden we vaker gedaan). Helaas wilde de mevrouw bij de uitgang van Alamo (bij de slagbomen) ons niet laten gaan voordat ik een autostoeltje ging halen. Autostoeltje van Alamo gehaald (was schoongemaakt en zat keurig in een plastic zak) en achteraf dus rekening van ongeveer USD 80. Hij zat alleen in de gordels, als hij op zo'n ophoging had gezeten had het geen probleem geweest kreeg ik het idee.

Hij is nu 4 en eigenlijk willen we alleen de booster seat meenemen in oktober. Ik begrijp echter niet helemaal de wetten v.w.b. autostoeltje. Mag hij nu wel of niet met 4 jaar en ruim 16 kilo op een booster seat met autoriem of niet? Weet iemand dit precies?

Alvast bedankt!

noor05
24-10-11, 12:59
Hi Koen,

We sluiten ons helemaal aan bij je! Misschien nog een handige tip, want de Go-Go Kidz Travelmate en zijn vier wielige broertje de Infant Cruizer (ook best handig, kan je ook een maxi-cosi op kwijt!) hebben wij inmiddels in Nederland ook gevonden.

Wij hebben er ook veel bekijks mee en gebruiken zelf de Infant Cruizer, nu voor onze jongste telg.

groetjes Noor

Bryce2011
15-11-12, 12:44
Volgende week vertrekken met onze kleine man (1,5 jaar) richting Florida.
vorig jaar ging het prima om schoot, maar dit jaar toch maar een eigen stoel geboekt.
we vliegen vanaf Schiphol via Parijs naar Miami waarbij AMS-CDG met KLM en CDG-MIA met Air France.

Nu dacht ik dat ik alles goed geregeld had. Op de site van KLM gelezen dat hij in het vliegtuig in zijnneigen autostoeltje mocht, met als voorwaarde dat je dit even telefonisch moest melden.
Gisteren vertelde de medewerkster mij echter dat het stoeltje niet breder mag zijn dan 42cm.
je raad het al, ons stoeltje (maxi cosi priori) is 44cm breed.
ik heb inmiddels het hele internet afgezocht, maar voor zover ik kan vinden bestaan er geen stoeltjes in Cat 1 (9-15 kilo) welke 42cm breed zijn (er is een nieuwe dure van Chicco van 43cm)

heeft iemand ervaringen hoe de KLM hier mee omgaat? Op de site van Air France zijn ze namelijk weer een stuk makkelijker en daar staat: Als het past, dan past het...
weet iemand uberhaupt of een Maxi Cosi Priori in een vliegtuigstoel past?

we willen graag ons eigen stoeltje meenemen want het stoeltje dat we vorig jaar (voor twee keer de nieuwwaarde) hadden gehuurd bij Dollar was echt een vies en onhanding ding!
Mocht het niet lukken zullen we het stoeltje moeten inchecken als ruimbagage. (Kleine heeft geen eigen koffer, maar mag wel gewoon 23kg mee...)

chippie
15-11-12, 13:05
Ik heb even ge-googled en o.a. dit gevonden:
http://www.duikforum.nl/lounge/30082-klm-autostoel-mee.html
De KLM site is in ieder geval duidelijk:


(Auto)kinderzitjes
Als u een stoel voor uw kind heeft geboekt, kunt u het beste uw eigen (auto)kinderzitje (kinderbeveiligingssysteem) meenemen aan boord.

Dit zitje dient tussen de armleuningen van de vliegtuigstoel (42 cm/16,5 inch) te passen.
Uw kind en het zitje moeten volgens de aanwijzingen van de fabrikant van het kinderzitje worden vastgezet.
Het zitje mag geen defecten vertonen en moet zichtbaar zijn voorzien van een keurmerk voor gebruik aan boord van een vliegtuig van de Europese Unie of een andere officiële overheidsinstantie.

http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/travel_planning/children/index.htm

pbl
23-12-12, 12:45
Weet iemand of je voor een kind van 7 (130 cm groot) nog een zitverhoger of een autostoeltje moet gebruiken in Florida ?
Ik kan niet goed de regels vinden op internet en de ANWB beantwoord mijn vraag niet.
Thuis gebruiken we alleen een zitverhoger.

Mushu
23-12-12, 13:33
Via google dit gevonden: http://www.sheriff.org/safety/carseat.cfm Misschien heb je daar wat aan?

pbl
23-12-12, 15:11
Ja, dankje Mushu. Hier heb ik inderdaad wat aan !

marjolijne
23-12-12, 22:22
Een tip die ik eens heb gelezen is een spanband meenemen.
Hiermee kan je op de luchthaven het stoeltje bijvoorbeeld aan je handbagage koffertje binden.
Dan heb je er geen last meer van.

Bieg
11-07-13, 15:57
Je kunt ze hier bij de WalMart voor bijna niets aanschaffen. Moet je alleen de eerste mijlen even zonder doen. Scheelt je een hoop gesleep.

http://www.walmart.com/cp/Car-Seats/91365?povid=P1171-C1110.2784+1455.2776+1115.2956-L137

Orangecowgirl
11-07-13, 16:28
Voor $40 heb je een Cosco, voor $50 een Evenflo bij de Walmart. Hoe oud is je kind? Met dat gewicht moet je naar convertible seats kijken en hou er rekening mee dat kinderen tot 2 jaar rearfacing moeten.

bestmayo
11-07-13, 20:52
Hier dus ook twijfel of we een autostoel van thuis meenemen, de oudste van 3 kan dan ook in t vloegtuig lekker zitten?
Daar 1 kopen is ook een optie MAAR....ik heb begrepen dat je de auto dan niet meekrijgt...en de wallmart zit niet naast de autoverhuur neem ik aan.

Bieg
12-07-13, 15:12
Ik heb nooit meegemaakt dat ze naast de auto staan en controleren of je we een autostoeltje gebruikt.

Orangecowgirl
12-07-13, 15:30
Moet je even online kijken of er een Walmart dichtbij de car rental zit, soms heb je geluk. Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die de huurauto niet meekregen als ze geen autostoeltjes hadden. Maar ken veeeeeel meer verhalen van mensen die de auto ophalen, kinderen voor het ritje naar de Walmart maar gewoon in de gordels doen en dan hopen dat het allemaal goed gaat. Of ze kiezen ervoor om 1 ouder met kinderen bij de car rental achter te laten terwijl de ander snel naar de Walmart/Kmart/Target/Babies'r'Us rijdt. Of 1 ouder gaat met een taxi naar de winkel om stoeltjes te kopen terwijl de ander de auto ophaalt.

A.Hofman
12-07-13, 22:31
Onze dochter is nu voor de 3e keer mee naar Fl, toen ze net vier, bijna vijf, en nu zes is. Er is ons nog geen auto geweigerd omdat we geen stoeltje/verhoger hadden. Thuis zit ze niet meer op een verhoger, maar we hebben er nu toch maar een gekocht, anders kan ze niet uit het raam kijken. Niet omdat ze gekrompen is, maar die auto is zo groot :)

Orangecowgirl
13-07-13, 17:28
Ik verbaas me er altijd over hoe snel Nederlandse kinderen zonder verhoger in de auto mogen. Zijn de gordels in Europese auto's zoveel lager? Onze oudste was 6 toen onze laatste Europese auto overleed en ze had toen echt nog een verhoger nodig om veilig in de gordel te passen.

marjolijne
13-07-13, 22:40
In Nederland mag je pas zonder verhoger in de auto als je groter dan 1,35 m bent.
Mijn dochter is bijna 8 en zit er nog steeds in.
Dat moet ook wel want ze moet nog 10 cm :D

P9ol
14-07-13, 03:13
Wij hebben woensdag voor onze dochter van 6 een zitverhoger meegenomen van thuis.
Deze pasten prima in de handbagage vak. We vlogen met British airways en bij hun op de site staat dat je een autstoel gratis mag meenemen voor je kind. Er waren ook mensen die ze gewoon hadden in gecheckt.
Die van ons is een oud ding en zijn van plan om die aan het eind van de vakantie achter te laten.
We zaggen de volgende dag bij de Walmart dat de zitverhogers daar zo'n 12 dollar zijn.
Maarja wij durfde de gok niet aan om de auto niet mee te krijgen of erger....

satpet
15-07-13, 10:40
Wij hebben nog zo'n oude reiskoffer die meer dan 23kg weegt vol met kleding. Zo'n zitverhoger weegt minder en neemt toch wat plaats in. Zo blijft de koffer onder 23 kg en blijft de rest van de inhoud mooi op zijn plaats.

bestmayo
04-08-13, 21:51
Nog maar eens over een autostoel.

Twijfelen nog steeds of de stoel zelf meenemen, de oudste kan dan in t vliegtuig fijner zitten en daar meteen een stoel. De jongste zit nog in de maxi cosi maar niet voor heel lang meer. Nu willen we zo ie zo in NL voor hem achteruit blijven vervoeren, wat dus hier in Europa dure stoelen zijn. In florida bij de walmart heb je dus ook erg mooie stoelen die meteen tot 18 kg achteruit kunnen. Maar dan voor $180.
bv deze http://www.walmart.com/ip/Evenflo-Symphony-DLX-Convertible-Car-Seat-Ocala/21670114

Volgens mij een goed merk en goede stoel. Maar kan je die dan mee naar NL meenemen terug? Gaat in t ruim denk ik dan....blijft hij dan heel?
En mag je die in NL in de auto hebben.....is natuurlijk niet voor de eu markt...

Orangecowgirl
05-08-13, 00:15
Dat is inderdaad een goede stoel, vooral met de infinite slide system. Ik heb een iets andere voor ons jongste en vind het zo handig dat ik alles zo makkelijk kan verstellen. Maar of zo'n stoel in Nederland gebruikt mag worden...dat weet ik niet zeker. Ik weet dat Amerikanen die in Schinnen werken gewoon hun Amerikaanse stoeltjes mogen gebruiken maar ik weet niet of dat ook voor Nederlanders zo is. En dan ook nog de vraag of je zo'n stoeltje goed kan installeren. Heb je in Europese auto's ook LATCH haken? Dat stoeltje is met de gordel te installeren maar LATCH is toch ietsje beter. En ik weet ook niet zeker of de Nederlandse gordels en Amerikaanse gordels hetzelfde werken. Ons Duitse Romer King stoeltje kon ik niet goed in onze Dodge Caravan installeren met de gordel en er zaten geen LATCH haken aan de stoel. We hebben toen maar een Amerikaans stoeltje gekocht voor onze zoon ondanks dat de Romer op zich nog goed was.

Stoeltjes die mee gaan als ruim bagage kunnen beschadigingen oplopen die ernstig genoeg zijn om het stoeltje onveilig te maken. Probleem is dat je dat niet altijd kan zien aan de buitenkant. Maar aan de andere kant, veel van die stoeltjes worden ook flink heen en weer gegooid onderweg naar de winkel.

bestmayo
06-08-13, 16:16
ow goed dat je zegt dat jullie romer king niet goed in de dodge caravan paste...

Dat is weer meer stof tot denken...want past onze maxi cosi tobi er wel in dan? We hebben als t goed is straks ook een dodge caravan....

Wat een gedoe.....2 stoeltjes huren gaat nml $340 kosten, erg veel geld hoor. is het nog steeds goedkoper om 2 te kopen voor rond de 50-80$

Orangecowgirl
06-08-13, 23:47
Volgens de certified carseat technician zijn er meerdere Europese modellen die goed in Amerikaanse auto's te installeren zijn en de Romer King is daar 1 van. Ik heb ons stoeltje aan haar gegeven om mee te oefenen en voor demonstraties en er waren een paar auto's (geen minivans) waar de RK wel goed stevig stond. Maar in onze Caravan lukte het echt niet, de gordel bleef niet goed op z'n plaats dus het stoeltje viel om in de bocht. Sindsdien gebruik ik altijd de LATCH i.p.v. de gordel.

Maar ik weet van een ander Amerika forum dat er aardig wat mensen zijn die hun stoeltje meenemen in Nederland en er geen problemen mee hebben. En dan zijn er natuurlijk ook weer mensen met problemen zoals wij hadden. Het verschilt per stoeltje en per auto.

pbl
14-08-13, 04:20
Wij hebben ook getwijfeld of we een zitverhoger moesten huren of ter plekke aanschaffen voor onze dochter van 7 (ze is 135 cm groot). Hebben het niet gedaan. Bij aankomst in onze villa, bleek er een aanwezig te zijn. Deze villa hebben we bij engelse eigenaren gehuurd. Misschien een tip om bij de eigenaren van een villa of de organisatie na te vragen of er een autostoel of zitverhoger aanwezig is.

Greebe
27-01-14, 12:37
Even dit onderwerp een hubje geven, want de regels hieromtrend lijken te zijn vereenvoudigd. Allereerst kan ik uit ervaring zeggen: denk om taxi-ritten en kleine kinderen. In de taxi moeten kleine kinderen in een stoel of booster-seat (afhankelijk van leeftijd), maar deze zijn niet standaard in de taxi aanwezig. Oftewel, deze moet je zelf meebrengen! Dus denk niet dat je zoals in NL zonder stoeltje naar het hotel kan... sommige taxi-chauffeurs laten je gewoon staan.

Zelf rijden? De regels zijn eenvoudig op leeftijd: http://www.dmvflorida.org/seat-belt-laws.shtml
- Bij kinderen van 3 jaar of jonger is een goedgekeurd kinderstoeltje verplicht (dus ook in de taxi!)
- Bij kinderen van 4 t/m 5 mag je i.p.v. een goedgeekeurd autostoeltje ook al volstaan met een gordel alleen. Wel verstandig om een zitverhoger te gebruiken.
- Kinderen van 6 jaar en ouder mogen gewoon alleen met de gordel vervoert worden. LET OP! De bestuurder is altijd verantwoordelijk voor het dragen van de gordel... klinkt logisch, maar ga dus niet de discussie met de agent aan, als je oogappeltje zelfstandig de stoel is uitgeklommen...

Fam. Lemmens
10-02-14, 07:52
Hallo,
ik heb met veel interesse jullie discussie gevolgd.
ook wij hebben een dodge grand caravan gehuurd voor 30/6 tot 30/7
wij zijn met 2 volwassenen en 3 kindjes van 2j, 6,5j en 7,5j.
wij dachten ginder de auto af te halen, naar een hotel in de buurt te rijden en te slapen (8km) zonder stoeltjes
en dan de dag erna in de wallmart (6km)een autostoel en 2 verhogers te halen.
is het mogelijk dat ze me de auto niet meegeven zonder dat ik autostoeltjes erin zet?
ik zou in uiterste nood zelf een maxi cosi priori kunnen meenemen uit onze 2de auto, maar past die dan?(we hebben ook nog een reboarder achterwaartskijkend stoeltje maar dat ding is echt niet te transporteren.)
En zou deze auto geschikt zijn voor onze familie, of moet ik een large SUV upgrade nemen?

Greebe
10-02-14, 13:02
Ik heb geen ervaring met verhuurbedrijven, maar heb begrepen dat sommige taxi-chauffeurs een gezin met kinderen kunnen weigeren, als je geen booster-seat hebt. Ze willen dan de verantwoordelijkheid niet dragen. Dit verschilt per bedrijf/chauffeur en heeft zeer waarschijnlijk een 1-op-1 relatie met de 'lawsuit'-drift van de amerikaan...

Ik denk niet dat autoverhuurders hier moeilijk om zullen doen, aangezien zij niet verantwoordelijk zijn voor de passagiers.. Ze zijn niet de chauffeur. Maar ik kan je uiteraard helaas geen enkele garantie geven. Misschien de moeite om even een mailtje naar het betreffende bedrijf te sturen?

Joontje
21-02-14, 18:39
Toen mijn zoontje 4 jaar was hadden we geen stoeltje mee (van plan bij de Walmart te kopen). Toen we de Alamo wilden verlaten werden we bij het uitgangsloket tegengehouden omdat hij niet in een stoeltje of ophoger zat. We moesten terug, een stoeltje huren en dat heeft ons 80 dollar gekost.... als we hem op een koffer hadden gezet was het hen niet opgevallen denk ik. Maar nu zat hij op de achterbank in de gordels.

Sindsdien neem ik altijd een booster seat mee. Ooit voor 15 dollar gekocht bij de Target en zit zo'n handig ding aan om om je trolley te doen.

Overigens hebben wij toen hij jonger was vaak het autostoeltje meegenomen (gekocht bij de Target) en dat ging altijd prima. Gewoon inchecken in een zak met bubblewrap erom heen.

Ta2 Gerrit
05-06-14, 01:21
Voor de belanghebbenden even een update van de Walmart; booster en stroller voor weinig. Hoef je ze ook niet mee te slepen.
http://s28.postimg.org/h0dxt384d/kqrz.jpg
En voor die prijs is er aan het eind van de vakantie altijd nog een groene WM bak. Hoeven ze ook niet meer mee terug.

Ebelix
07-06-14, 16:28
Of je brengt het aan het einde van de vakantie naar een Goodwill winkel.

julieke
30-08-14, 20:49
Even dit topic terug omhoog halen..

Zoveel verschillende ervaringen en ik wil eens kijken of er nog recente ervaringen zijn.

Wij willen een autostoel , maxi cosi tobi, meenemen in het vliegtuig. We gaan met Air Berlin.
iemand nog recent hiermee gevlogen , met autostoel?
Sommige maatschappijen doen niet moeilijk, anderen wel..

Ebelix
30-08-14, 21:33
In onze ogen is De Tobi is te groot en te waar voor in het vliegtuig. Wij hebben er zelf een. We hebben ook nog een maxi cosi Priori. Die is lichter en minder groot/breed dan de Tobi. Wel moet je er rekening mee houden dat bij security beide stoelen te groot zijn voor de scanners en dat ze handmating gecko trollers moeten worden. In Amerka neemt dat even wat tijd in be slag.

Bryce2011
31-08-14, 02:02
De site van Air Berlin geeft zeer heldere info over wat wel en niet kan:
http://www.airberlin.com/nl-NL/site/landingpages/family_services.php?utm_medium=redirect&utm_source=gezinsservice&utm_campaign=redirect_nl (http://www.airberlin.com/nl-NL/site/landingpages/family_services.php?utm_medium=redirect&utm_source=gezinsservice&utm_campaign=redirect_nl)

(Sorry, ik kan niet van die mooie verborgen linkjes maken..)

julieke
31-08-14, 21:37
Ja, en op hun site staat er een kind in een maxi tobi afgebeeld maar de maxi cosi tobi zelf staat niet bij de toegelaten stoeltjes
screenshot van de site nemen en meenemen :-)

Wen
07-09-14, 23:29
Misschien overbodig maar deze info kwam ik net tegen.. :cool:

http://www.dmv.org/fl-florida/safety-laws.php

Michael66
27-12-14, 00:40
Kinderzitjes vanaf 01-01-2015 ook verplicht voor 4- en 5 jarigen

Een verandering in de wet m.b.t. de kinderzitjes in Florida. Voortaan moeten ook kids van 4 en 5 jaar in een zitje of op een boosterseat zitten.
Voor de meeste Florida-gangers uit NL en BE zal het niet veel uitmaken, aangezien die het uit gewoonte al doen.
Maar toch maar even hierop attenderen.


New booster seat law takes effect Jan. 1

TALLAHASSEE, Fla. —The Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles says children ages 4 and 5 will soon be required to sit in a child safety seat or booster seat rather than only using a seatbelt. The change becomes effective on Jan. 1.

xecutive Director Terry Rhodes said that while seat belts save lives, booster seats elevate children to the height at which safety belts will properly secure them.

After age 5, children are ready to wear seatbelts with a booster seat if they are at least 4-foot-9 and can sit all the way back and bend their knees at the edge of the seat.

Past efforts to raise the age requirement for car seats have gone nowhere in the Legislature. Former Gov. Jeb Bush in 2001 vetoed a bill to increase the age. There are exceptions to the new law, including if a child is being transported by someone who is not a member of the immediate family.Bron1 (http://www.wesh.com/news/new-booster-seat-law-takes-effect-jan-1/30385078?utm_source=Social&utm_medium=FBPAGE&utm_campaign=WESH%202%20News%20-%20wesh2news&Content%20Type=Story&linkId=11335407) Bron2 (http://www.wftv.com/news/news/local/new-florida-booster-seat-law-takes-effect-jan-1/njZht/) Bron3 (http://www.nbcmiami.com/news/local/New-Booster-Seat-Law-Takes-Effect-Jan-1-286772941.html?_osource=SocialFlowFB_MIBrand)

Matthijmen
08-01-15, 21:01
Ik weet niet of iemand hier wat aan heeft, maar wij hebben Bubble Bum boosterseats.
Feitelijk zijn dat opblaasbare verhogers.
Dus geen gesjouw meer, ze zijn opgerold iets groter dan een rol beschuit, en makkelijk in de koffer mee te nemen.
Ze voldoen ook aan alle veiligheidseisen.

Laura
08-01-15, 21:08
He wat een goeie tip! Wij waren van plan om na het ophalen van onze huurauto naar de Wallmart te rijden en boosters te kopen maar ga deze optie nu even onderzoeken.

Wen
08-01-15, 21:22
Ik heb toevalling een opblaasbare autostoel gekocht op marktplaats. Ideaal en niet zwaar makkelijk in een tas of koffer te vervoeren.

Ik zag dat er nog een te koop is: http://m.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/autostoeltjes-en-veiligheidszitjes/m883921318-opblaasbare-autostoel-easy-car-seat.html

EddieG
04-02-16, 19:14
Hallo,

Ik ben nu al een paar dagen op diverse forums aan het speuren naar een antwoord op de volgende vraag: welk autostoeltje moet ik straks hebben als ik met mijn 3-jarige dochter (1,03 meter / 18 kilo) rond wil rijden?

Hier in Nederland zit ze alweer een paar maanden, zonder problemen in een stoelverhoger en vast met een autogordel. Dus we waren van plan om een boosterseat mee te nemen. Hier op het forum had ik begrepen dat dit geen probleem zou zijn.

Nou schijnt er per 1 januari 2015 nieuwe regelgeving te zijn in Florida. Wat ik zo lees zijn de regels verscherpt, maar mij wordt niet geheel duidelijk wat wel of niet toegestaan is?

Kan iemand mij hierover iets vertellen? Alvast bedankt.

Groet,
Eddie

Fleurida
04-02-16, 19:49
Hallo Eddie, dit kon ik hierover vinden. Misschien heb je er wat aan.

http://www.dmv.org/fl-florida/safety-laws.php#Florida-Child-Car-Seat-Laws

EddieG
04-02-16, 20:22
Bedankt Fleurida! Deze had ik ook gevonden, maar ik kan er niet uit opmaken of een boosterseat nu wel of niet mag?

Hopelijk is er het afgelopen jaar iemand geweest die hier ervaring mee heeft?

Niels82
04-02-16, 20:43
Als je doorklikt op die link van Fleurida naar de highway patrol staat er het volgende:

Florida law requires that children 5 years of age and under to be secured by properlyusing a crash-tested, federally approved child restraint device.
 Current law allows children aged 4 and 5 to be secured in a separate carrier, anintegrated child seat, or a safety belt. Beginning January 1, 2015 children aged 4 and5 will have to be secured in a car seat or booster seat.

Niet dat ik je op kosten wil jagen, maar wil je het zekere voor het onzekere nemen zou ik dus gaan voor een kinderstoeltje en geen booster. Voor de leeftijd 4 tot 5 wordt specifiek een kinderstoel of booster aangegeven.
Ook omdat dit op de safety law site staat:


Children 3 years old and younger must use a separate car-seat or the vehicle's built-in child seat.

P9ol
04-02-16, 21:52
Tot 6 jaar moeten ze ergens in of op.
En dan gewoon zoals je het hier ook zou doen.

Anthon14
05-02-16, 00:38
Je mag een autostoel voor een kind ook gebruiken in het vliegtuig mits ze voldoen aan een bepaald keurmerk, welk keurmerk dat is moet je even navragen of opzoeken op de site van de maatschappij waarmee je vliegt. Dan hoef je hem daar niet te kopen.

Wij hebben in het verleden ons kind in de auto stoel in het vliegtuig laten zitten zodat het ook daar beter in de stoel vast zat en ook nog beter naar het schermpje kon kijken.

Ook kun je hem als speciale bagage meenemen in het ruim, dit kost niets extra's.

Niels82
05-02-16, 14:02
Ook een goede tip anthon !

EddieG
05-02-16, 19:34
Iedereen bedankt voor de reacties en tips!

Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat onze kleine straks veilig in de auto zit. Ik denk dat we een booster seat meenemen, zodat we in ieder geval zonder problemen de huurauto mee kunnen krijgen. Dan kunnen we daarna nog altijd langs de Walmart om een stoeltje met een 5-punts gordel te kopen.

Niels82
05-02-16, 20:19
Hoi Eddie,

Er zit een walmart op nog geen kwartier rijden van MCO. mocht je daar je auto ook op willen halen kun je die nog overwegen.
Succes!

EddieG
05-02-16, 20:24
Hallo Niels,

Bedankt! We vliegen inderdaad op MCO, dus daar kunnen we dan wel even langs.

Lesli795
06-02-16, 18:38
Wij gaan in mei ook met een 3 jarige naar Florida. Hij is zelfs nog iets langer. Ik was ook aan het lezen over de eisen voor een autostoel. Ik dacht dat je een 3 jarige verplicht in een autostoel moet vervoeren.
Heb ergens gelezen dat mensen niet mochten vertrekken bij de autoverhuurder zonder stoeltje.
Wij twijfelen nu nog of we een autostoel meenemen tijdens de reis, of bij de verhuurder één huren voor ongeveer $70. Dat scheelt een hoop gesleep.

Niels82
06-02-16, 18:54
Meestal zijn ze iets duurder dan 70 dollar. ALs je een walmart in de buurt hebt van je vliegveld is dat bijna altijd voordeliger dan het verhuurbedrijf. Hetzelfde met navigatie overigens....

EddieG
06-02-16, 20:00
Hoi Lesli795,

Wat voor stoeltje gebruiken jullie hier in Nederland? Die van ons is een paar maanden geleden over gegaan van een stoeltje met een 5-punts gordel naar eentje waarbij je kleine vastzet met de gewone autogordel (Romer Kidfix XP) en dat gaat helemaal top. Het liefst willen we dat ze in Florida eigenlijk op dezelfde manier in de auto zit.

Nou is het bij het huren bij de autoverhuurder altijd maar de vraag wat je krijgt? En ze helpen je sowieso niet bij het installeren (dat heeft een juridische reden). En daarnaast ben je dan "veel" kwijt voor een stoeltje dat behelpen blijft. Wat dat betreft is de tip van Niels erg goed......even langs de Walmart.

Vraag blijft: laat de autoverhuurder je wegrijden als je kind van 3 jaar alleen op een booster seat zit? Ik ga maar gewoon een mail sturen naar de autoverhuurder. In mijn geval Alamo. Zodra ik een reactie krijg laat ik het weten.

Groet,
Eddie

Niels82
06-02-16, 20:14
Je leest er verschillende verhalen over. de een heeft wel een probleem de ander niet.
Als je er teveel aan twijfelt is het eigenlijk simpel, je vrouw en kind blijven buiten beeld voor de medewerker, maw bij de koffers bij bv de ophaal plek op het vliegveld, jij haalt de auto en pikt je familie op. Ben je dan nog steeds bang dat er iets gebeurt of dat je bekeurt wordt, haal de auto op, rij naar de Walmart voor alleen het stoeltje en rij weer terug, moet in een hele korte tijd kunnen :).

Hou er rekening mee dat de medewerkers bij alamo/budget/dollar/etc. op provisiebasis werken, des te meer ze verkopen, des te meer ze verdienen (vandaar altijd het gedoe rondom upgrades, verzekeringen etc.)

Lesli795
16-02-16, 11:52
Hoi Eddie,

Wij gebruiken in Nederland nog een Romer King, maar ook geregeld een verhoger (als we met anderen meerijden) die je met de autogordel vastzet, maar die zijn tot 4 jaar niet toegestaan in Florida, voor zover ik weet.
Wij gaan denk ik voor het huren bij Alamo. Geen gesleep op het vliegveld. Als ik het autostoeltje bijboek kost het me $70. Er staat een huurprijs per dag met een maximum van $70. Maar erg schoon lijkt het me niet.
Na zo'n lange vlucht weet ik dat wij alles zo gemakkelijk en snel mogelijk willen, dus geen gedoe met stoeltjes kopen ergens anders.

Anthon14
16-02-16, 19:42
In Nederland krijg je bij de autoverhuur gewoon een nieuwe kinderstoel mee en ik neem aan dat dat in Amerika niet anders is.

Ik zou me niet druk maken of ze je wel of niet door laten bij de verhuurder aangezien zij daar NIETS over te zeggen hebben, het is immers jouw eigen verantwoording en niet die van hun. En mochten ze wel stennis maken kun je altijd je partner laten uitstappen met het kind en naar de terminal laten lopen waar je ze ophaalt. Maar de verhuurder heeft hier niets over te zeggen

tomenvalesca
11-12-16, 12:29
In augustus zijn we eindelijk weg! Voor drie weken naar ons geliefde Florida, voor het eerst met ons dochtertje die dan (net) 2 jaar zal zijn.
Nu mijn vraag, in mijn ideale beeld neem ik onze autostoel mee in het vliegtuig, kan ze in het vliegtuig in haar eigen autostoel zitten en gebruiken we haar autostoel ook in de huurwagen.
We vliegen met Delta en ik word hoe langer hoe meer gek van al het zoekwerk...
Ik lees nl dat een autostoel die je meeneemt naar de US aan bepaalde voorwaarden moet voldoen en bepaalde 'stempels' moet hebben , maar als ik die voorwaarden opzoek
kom ik als antwoord tegen dat zo goed als geen enkele autostoel in Nederland en België aan deze voorwaarden voldoet, en dat deze dus niet mee zou mogen...
Waarom lees ik dan dat zoveel mensen toch hun autostoel meenemen? (want dat willen wij ook!!) Zie ik iets over het hoofd ofzo?

Ebelix
11-12-16, 17:46
We hebben 3 keer een autostoel meegnomen in het vliegtuig en nog nooit heeft iemand gekeken naar stempels of labels. Alle keren hebben we een Maxi Cosi Priori meegenomen. Gewoon doen.

Lelli Kelly
16-12-16, 20:16
Wij namen onze Maxi Cosi Tobi mee als ruimbagage. Goed ingepakt met extra bescherming erom heen.
We gebruikten als beschermhoes een reishoes voor grote rugzakken. Te koop bij bijvoorbeeld Perry Sport.

Mijn kids zijn nu groter (5 en 9 jaar) en we nemen nu 2 booster seats mee in een sporttas.

Volgens mij moet je autostoel aan bepaalde maten voldoen om tussen de armleuningen van de vliegtuigstoel te passen. Veel autostoelen zijn te breed.

Ladybug
08-07-17, 11:40
Hallo allemaal,

wij zijn van plan om naar Florida te gaan met onze kinderen, maar we zitten een beetje met de vraag rondom autostoeltjes (kinderen zijn 7 maanden en 3 jaar). Mag je nu wel of niet je autostoeltjes vanuit Nederland meenemen? Wie heeft ervaring met het huren van autostoeltjes? Wie heeft ervaring met het kopen van een autostoeltje daar en zo ja hoe doe je dat met het vervoer naar de winkel?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Rachel

rjkd
08-07-17, 12:34
Hoi rachel,

onze jongste was 6 toen we de eerste keer gingen en wij hebben toen een Stoelverhoger gekocht in de aanbieding bij de kruidvat en deze meegenomen en daar gelaten toen we weggingen. WE hebben 6 euro betaald en dat was goedkoper dan huren. Een echte autostoel heb ik geen ervaring mee.

mads2017
08-07-17, 13:23
In 2015 hebben we een autostoeltje gekocht bij de Super Target voor $ 24. En toen kwamen we bij onze villa en bleek daar een stoeltje te liggen (dus weer terug naar de Super Target...)Als je een villa gaat huren is het in algemene zin aan te raden om te informeren wat er allemaal al is. Onze zoon was toen 5 jaar. Toen ie 2 jaar was hebben wij bij de camper een stoeltje bijgehuurd. In het vliegtuig gewoon een los ticket geboekt, geen extra stoeltje mee genomen.

Lelli Kelly
08-07-17, 15:18
Wij namen de autostoel altijd mee (als ruimbagage, goed verpakt) en ook nu de zitverhogers.
Kosten van de huur van een autostoel is meestal erg duur.

Bryce2011
08-07-17, 15:21
Volgens mij verschilt het per maatschappij.
paar jaar geleden hadden wij wel een autostoeltje meegenomen. Dit was bij KLM en was gratis.
meeste stoeltjes zijn echter te groot voor de cabin en moeten als bagage worden ingechecked.

Als "bijzondere bagage" was het stoeltje uiteindelijk zoek geraakt en pas 3 dagen later op de plaats van bestemming aangekomen. Hebben dus alsnog een stoeltje moeten huren. (Wel netjes kosten terug gehad vam KLM!).
sindsdien huren we een stoeltje bij de auto.
Ja, het is duur... maar scheelt een hoop gesleep.

ronenivonne
09-07-17, 19:42
Bij Airberlin mag je en de autostoel en de buggy gratis meenemen. Toppie dus :)
Wij heben vorig jaar de autostoel laten sealen, dit voldoet wel maar is evengoed niet handig met vervoeren. Je hebt al zoveel bagage.
Wij hebben ons nu een speciale tas gekocht voor de autostoel te vervoeren, kan ik hem op de rug hangen en hij is beschermd.

dirkmuis
12-07-17, 09:53
Wij hebben afgelopen jaar een stoeltje gekocht in de US (Walmart). Omdat onze dochter toen 1 was hebben we er een gekocht die zowel front faced als rear faced kan.
Daarnaast wil ik niet dat er met onze stoeltjes hier gegooid wordt. Je weet nooit wat er van binnen kapot kan gaan. Idem als je een stoeltje huurt. Die wij kregen bij Dollar (we hebben pas op dag 1 zelf gekocht) was smerig. En ook hier kan een ander ermee geslingerd hebben natuurlijk.
Deze stoel hebben we mee terug genomen als ruimbagage. Onze dochter was op dat moment namelijk een lap-child. We vlogen met UA en mochten het stoeltje inchecken en de buggy (paraplumodel) meenemen tot de gate.
Komend jaar vliegen we echter met Iberia waarbij een paar vluchten door AA worden uitgevoerd. Hoe dit werkt zijn de meningen over verdeeld.
Ik heb dit document gevonden wat zou zeggen dat je wederom zowel een autostoel als een buggy mee mag nemen (http://www.iberia-groups.com/SWK1821_JBA_Baggage_Allowance.pdf). Echter via de chat van Iberia op Facebook werd mij vertelt dat we dit als extra koffer moeten inchecken (en dus 75 euro betalen) en vervolgens verplicht zijn dit mee de cabin in te nemen om onze dochter in te laten zitten. Dit moet dan dus ook een FAA goedgekeurde stoel zijn.....
Wij gaan hem dus meenemen naar de luchthaven en wachten wel af wat daar gezegd wordt.
Andere optie is geen koffer mee te nemen voor onze dochter en alleen het stoeltje. Maar dit wordt vaak als speciale bagage gezien dus om deze dan vol te stoppen met spullen is ook niet echt handig.

Ladybug
12-07-17, 10:16
Hallo allemaal,

dank voor al jullie reacties. Met onze oudste zijn we al een keer naar Florida geweest en toen onze eigen autostoel meegenomen. Deze kon gratis mee. Echter ik vond het een heel gesleep met zo'n stoeltje, je bagage, handbagage en een buggy. Dan nu met 2 kinderen. Ik word al moe als ik er aan denk. Daar kopen is een optie alleen weet ik niet hoe we van het huurbedrijf naar de dichtstbijzijnde Walmart gaan komen. Iemand daar ervaring mee? En huren, twijfel ivm kosten en wat dirkmuis ook ervaren heeft smerig. Ik ga nog even verder nadenken. Al jullie reacties neem ik mee in mijn overweging.

dirkmuis
12-07-17, 10:21
Wij vlogen op San Diego en bleven daar 3 dagen. Dus dag 1 een stoeltje van de rental meegenomen (ja inderdaad een smerige). Dag 2 eerst een eigen stoeltje gekocht en ons rental stoeltje ingeleverd.
Zoveel slepen is het toch niet? Op de luchthaven pak je een bagagekarretje, alles erop, naar de incheckbalie en inleveren maar. Idem van je aankomst luchthaven naar de shuttle. Vaak staan er personen die helpen met tillen.

Daar kopen werkte bij onze dochter toen ze een lap child was. Maar nu ze een eigen stoel heeft zijn we blijkbaar verplicht om een FAA goedgekeurd stoeltje mee te nemen. Als ik me niet vergis hebben wij zoiets:
https://www.walmart.com/ip/Cosco-Scenera-NEXT-Convertible-Car-Seat-Choose-your-Color/41126745?variantFieldId=actual_color#about-item
En volgens de site van Cosco zit er aan de binnenkant een FAA approved label.

dirkmuis
14-07-17, 20:39
Oke mijn laatste post moet ik toch nuanceren. Je mag niet bij iedere maatschappij zowel een opvouwbare kinderwagen als een autostoeltje gratis inchecken.

Ik zit nu met dit probleem namelijk. Onze dochter is op moment van vliegen volgend jaar ouder dan 2. Dit houdt bij Iberia in dat je een koffer, een handbaggage en een stroller OF carseat mee mag nemen. Nu hebben wij dus de volgende opties:
-carseat meenemen en een koffer minder meenemen zodat we hem gratis mogen inchecken
-carseat meenemen en 75 euro per vlucht betalen (150 euro totaal dus) wat me nogal duur lijkt
-nog een carseat in amerika kopen voor 40 dollar maar wat doe je dan met je terugreis? Je kan dat ding toch niet zomaar op de airport ergens laten slingeren?
-carseat huren

Wellicht iemand die dit probleem eerder heeft meegemaakt. Huren doen wij liever niet (hooguit voor 1 dag om zelf een nieuwe te kopen) omdat die dingen vaak smerig zijn en je weet niet wat een ander ermee gedaan heeft. Je gebruikt ze uiteindelijk toch voor veiligheid.

tomenvalesca
15-07-17, 09:41
Wij vliegen binnen enkele weke met Delta, wij nemen voor ieder 1 koffer mee, een reisbedje en een autostoel. Een buggy kopen we ginder wel (een stuk goedkoper dan een kinderwagen...),
reisbedje mogen we gratis inchecken aan de zijkant van de incheckbalie (zouden we dus ook niet extra voor moeten aanschuiven) en de autostoel nemen we mee in het vliegtuig zodat onze dochter hierop kan zitten (samen met 2 rugzakken-handbagage, 1 met de hoogstnodige spullen voor ons en 1 met spullen voor de dochter),ze is het gewend om in haar autostoel te zitten, en als ze in slaap valt kunnen we deze omkiepen zodat ze meer 'ligt' , via de website van Delta staat inderdaad dat een autostoel bepaalde afmetingen en keurmerken moet hebben, maar we hebben in een chatsessie met Delta zelf nagevraagd en goedkeuring gekregen, dus gewoon het mailtje afdrukken en meenemen :)

dirkmuis
15-07-17, 10:14
Tja, wij vliegen met Iberia deze keer en als je kind ouder is dan 2 jaar is een stoel niet meer verplicht en moet je er dus voor betalen als je die mee wilt nemen. Of je hem nu incheckt of als kinderzit gebruikt. En om nu 75 euro heen en 75 euro terug te betalen. Dan verdelen we de koffers wel anders ofzo.

Trouwens, niet iedere Europese stoel krijg je in een vliegtuig. Zeker niet als je in Amerika gaat inchecken. Het moet volgens mij ergens een FAA aproved sticker hebben. Ze kunnen je alles vertellen over chat maar als het ter plaatse niet mag dan zit je daar alsnog met je stoel.

Het vreemde is dat onze Nederlandse Maxi Cose Axis van 300 euro+ destijds niet FAA approved is maar een Cosco van 45 dollar uit de Walmart wel.
Het zal er wel mee te maken hebben dat de Nederlandse met een 3 punts gordel vastgezet wordt en de Amerikaanse alleen met een heupgordel.

NaMiSe
20-01-19, 17:30
Even dit topic omhoog! Wij gaan komende zomer met onze twee meiden naar Florida. De oudste is dan bijna 12 jaar en bovendien al 1m60. De jongste is dan 9,5 maar net als haar mama wat kleiner uitgevallen....
Ze zal rond de zomer 1m35 aantikken, denk ik. Ik heb al diverse websites doorgespit, maar kom HET antwoord niet tegen. Moet zij nu op een zitverhoger (booster Seat) of niet? Volgens mij wordt aangeraden van wel, maar is het niet verplicht. Mijn idee is namelijk dan om van het vliegveld eerst naar onze eerste bestemming te rijden en dan de volgende dag eventueel een zitverhoger bij denWalmart te kopen. Ik zag dat die er al waren vanaf $12 en huren kost $150 voor onze periode.......
Of zelf de onze meenemen? Maar hoe dan, we hebben maar 2 koffers om in te checken.......
Wie heeft raad!

ronenivonne
22-01-19, 08:00
Onze dochter is nu 3. Wij nemen voor de 3de keer de stoel mee. Bij Delta mocht je buggy en kinderstoel gratis meenemen tot bepaalde leeftijd. Dit keer vliegen we met Lufthansa en hier mag je maar 1 van deze items gratis meenemen. 1 van onze kinderstoelen kun je makkelijk demonteren en de zit verhoger en leuning verdelen in de koffers. Zo nemen wij de kinderstoel mee. En dan kan de buggy gratis mee. In plaats daarvan hebben wij wel de max maat handbagage en in een handbagage koffer gaan dan kleren. Als jullie 2 koffers hebben met 4 man is dat misschien wat krap? Zo niet de booster in een koffer en kleren eromheen en dan 4 handbagage koffers aan de maximale maat meenemen?

Petradk
27-01-19, 12:54
Ik heb destijds een opblaasbaar zitverhoger (sowieso handig om te hebben) meegenomen voor het eerste ritje vanaf de auto-verhuur. Vervolgens hadden we voor $60 een autostoel gekocht bij Walmart, die we na de vakantie gedoneerd hebben bij Salvation Army. Misschien is dit een tip voor jou?

NaMiSe
27-01-19, 17:16
Ik heb destijds een opblaasbaar zitverhoger (sowieso handig om te hebben) meegenomen voor het eerste ritje vanaf de auto-verhuur. Vervolgens hadden we voor $60 een autostoel gekocht bij Walmart, die we na de vakantie gedoneerd hebben bij Salvation Army. Misschien is dit een tip voor jou?
Een opblaasbare zitverhoger? Die ken ik niet,, even googelen........Daarna hebben we genoeg aannen simpele zitverhoger

Petradk
27-01-19, 17:27
Ik heb ook even mee-gegoogled ;-) Deze heb ik https://www.bubblebum.co/us/. Ik gebruik hem niet de gehele vakantie, daarvoor is ie net niet handig genoeg, maar voor het begin of een taxi-vakantie is ie prima!

NaMiSe
27-01-19, 17:49
Ik heb destijds een opblaasbaar zitverhoger (sowieso handig om te hebben) meegenomen voor het eerste ritje vanaf de auto-verhuur. Vervolgens hadden we voor $60 een autostoel gekocht bij Walmart, die we na de vakantie gedoneerd hebben bij Salvation Army. Misschien is dit een tip voor jou?
Een opblaasbare zitverhoger? Die ken ik niet,, even googelen........Daarna hebben we genoeg aannen simpele zitverhoger

Edit: top zeg, ik heb een Bubblebum opblaasbare zitverhoger gekocht! Lijkt me echt superhandig!

Mattie
29-01-19, 14:00
Zonder me er verder in te verdiepen let er even op of deze ook is goedgekeurd. Hier in NL moet hij aan bepaalde EU regels voldoen (/keurmerk hebben) anders kan je alsnog een boete krijgen.

NaMiSe
29-01-19, 19:00
Zonder me er verder in te verdiepen let er even op of deze ook is goedgekeurd. Hier in NL moet hij aan bepaalde EU regels voldoen (/keurmerk hebben) anders kan je alsnog een boete krijgen.

Absoluut, maar deze is dus ook goedgekeurd! https://www.bubblebum.nl/veiligheid-bubblebum/
Top toch?

laredo
29-01-19, 21:48
Via Amazon.de voor 33€ nieuw te bestellen en gratis thuisbezorgd. link: https://www.amazon.de/dp/B0092MB0O2/ref=cm_sw_em_r_mt_awdo_u5kuCbT7QXC7X

NaMiSe
29-01-19, 23:23
Wij hebben m via Amazon.co.uk besteld voor £25 (omgerekend €28). Mijn zusje woont in GB en daarheen laten sturen. Als we daarheen vliegen in april, hebben we m meteen voor daar en nemen m daarna mee naar Nederland.

laredo
30-01-19, 12:06
Dat is een nog betere deal in jouw geval ;-). Ik heb helaas geen familie in GB dus dat is geen optie en dan is Amazon.de de goedkoopste met bezorging in NL/BE.