PDA

Bekijk Volledige Versie : Kilimanjaro Safaris



Greeneyes
20-08-08, 12:34
Hallo allemaal,

Even een vraagje aan de mensen die deze 'safari rit' hebben gedaan in Animal Kingdom.
Er staat op de site van Disney: Mild Thrill en

WARNING! For safety, you should be in good health and free from high blood pressure, heart, back or neck problems, motion sickness, or other conditions that could be aggravated by this adventure. Expectant mothers should not ride.

Expectant mothers should NOT ride.

Hoe heftig is deze rit nou helemaal. Het is toch gewoon een soort open truck waar je off road mee rijdt (word gereden) of zie ik dat verkeerd? Ik weet wel dat amerikanen extra voorzichtig zijn met vanalles en nogwat (i.v.m. claims e.d) maar dit is in principe toch gewoon een leuke attractie voor alle leeftijden?

Thanx alvast weer voor de info!

Dr. Phlox
20-08-08, 15:05
Ze willen zich zelf waarschijnlijk gewoon goed indekken. Het is inderdaad gewoon een open truck Er zit wel een verrassing in de rit, maar niets ergs. We vonden het een mooie rit. Wel wat lastig met foto's omdat de truck niet echt stopt en de weg hobbelig is. Je mag hem zeker niet overslaan.
Grz
Ton

Greeneyes
20-08-08, 15:42
Thanx, ja ik dacht al zoiets. Mooi, gaan we dat gewoon lekker doen. Hopelijk vallen de wachttijden een beetje mee rond half december.

breaker9240
20-08-08, 22:54
Trouwens een vraagje nog rondom deze attractie!

heb eens gelezen dat je voor openingstijd ofzo deze attractie al kon doen en je dan veel meer informatie over de dieren enzo kreeg.

Weet iemand meer hierover?

[verwijderd]
21-08-08, 08:26
Het lijkt een beetje op de Thunder Mountain in Disney Parijs. Als je daar al geweest zou zijn. Maar natuurlijk ander thema.

Deze vergelijking is mij niet bekend, het is gewoon een safarirondrit zoals in beekse bergen echter dan niet in een bus maar een open vrachtwagen met bankjes.

Michael66
21-08-08, 09:49
Deze dus:

http://img356.imageshack.us/img356/8195/orlando2xh0.jpg

Het hobbelt soms behoorlijk, zeker als er wat harder gereden wordt, en de bankjes zijn hard. Ik kan me daarom de waarschuwing van Disney wel voorstellen.

Overigens is er in Busch Gardens een vergelijkbare attractie: Rhino Rally. Die heeft zelfs nog een leeftijds- en lengterestrictie:
You must be 39 inches tall and a minimum of 3 years of age accompanied by an adult to ride Rhino Rally. Other safety restrictions may apply.

FrankS
21-08-08, 11:46
Trouwens een vraagje nog rondom deze attractie!

heb eens gelezen dat je voor openingstijd ofzo deze attractie al kon doen en je dan veel meer informatie over de dieren enzo kreeg.

Weet iemand meer hierover?

Volgens mij kun je dat alleen doen als gast in de Concierge rooms van Animal Kingdom Lodge. Het is de z.g. "Sunrise Safari Breakfast Adventure". Meer info daarover vind je o.a. hier: http://www.intercot.com/infocentral/dining/sunrisesafari.asp

breaker9240
21-08-08, 22:46
Bedankt voor het antwoord :d
Niet voor ons besteed dus ;).

Tielemans
23-08-08, 14:07
ja het is een beetje hobbelig en foto's maken wordt wat lastig maar ik vind dat juist wel charme hebben. zo heb je net iets meer het gevoel dat je ook echt op safari bent. als je de rust wil hebben om foto's te maken moet je maar gewoon naar een dierentuin gaan hoor.

Greeneyes
25-08-08, 11:24
Ja precies, beetje gehobbel is inderdaad helemaal niet erg. Als het maar geen rollercoaster vormen gaat aannemen ;-)
Ben benieuwd. Hopelijk zijn de wachttijden niet al te lang en laten de beestjes zich goed zien. We gaan in december dus als het goed is een prima temperatuurtje. Met temperaturen van +30 graden zijn dieren meestal niet al te aktief!

Njit
25-08-08, 12:50
Daarom kun je ook het beste vroeg gaan.. Dan heb je nog de kans dat je beestjes ziet..

NormanP
03-09-08, 00:39
Dit is een vrij rustige rit en goed te doen voor mensen die niet van big thrills houden, niet erger dan in Nederland over een verkeersdrempel rijden. En inderdaad het beste vroeg bij opening of vlak voor sluiten doen, want op het heetst van de dag zie je weinig dieren.