PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen: Met assistentie



chantalm88
19-08-08, 16:07
Hoi mensen,

Ik lees zo hier en dan is dat er passagiers vertrekken met assistentie... en ik dacht nou ik daar toch werkzaam ben laat ik jullie wat info kunnen geven daarover of vraag het me zodat ik daar weer kan op antwoorden en eventueel dingen na kan checken:

De assistantie behoevende passagier wordt pas 1 uur voor vertrek naar binnen gebracht wordt en niet eerder, tenzij je zelf de rolstoel mee neemt!! Wel is het voordeel als je 1 uur van te voren naar binnen gebracht wordt dat je overal snel door heen komt...

Wel moet er rekening gehouden worden met het feit dat de assistentie om de desbetreffende passagier gaat, dus plek op de minicar zou er alleen maar zijn voor de passagier, tenzij er plaats over is maar ga daar nooit vanuit. Hou altijd in je achter hoofd dat de medereizigers mee kunnen wandelen met de minicar! ... maar het preboarden (als eerst instappen) is voor personen met assistentie en mensen met kleine kinderen:wink:

Waar jullie vast rekening mee kunnen houden is de assistentie code die aangevraagd moet worden bij het inchecken:

WCHR = staat voor minicar, de persoon wordt tot aan de gate gebracht (waarschijnlijk vervalt deze code bij de USA vlucht omdat deze geheel naar binnen gebracht moeten worden)
WCHS = staat voor rolstoel en minicar, de persoon wordt tot aan de deur van het vliegtuig gebracht en moet dan zelf het toestel in lopen!!!
WCHC = staat voor Carry On/ Carry off, de persoon wordt dan geheel begeleidt, gaat vaak met eigen rolstoel (indien aanwezig en de mogelijkheid er is omdat het geen elektrische rolstoel is) naar de gate, en wordt daar opgewacht door mensen van Axxicom Airport Caddy. Deze mensen helpen de persoon door middel van een klein vliegtuigstoeltje, die door de gang paden kan, naar binnen. De persoon wordt dan overgetild in de stoel, en kan vaak zelf dus helemaal niks of kan zich zelf door middel van schuiven in een andere stoel verplaatsen.

Ook zijn er nog andere mogelijkheden van assistentie, wil je daar over meer weten, stuur dan even een berichtje.

Als jullie de assistentie al bij de check in nodig hebben of al eerder moet dit via onze website gebeuren www.axxicom.nl (http://www.axxicom.nl/) of www.schiphol.nl (http://www.schiphol.nl/) en daar kun jullie dan verdere assisistentie aanvragen. Is de assistentie pas na de check in nodig, dan worden jullie door verwezen naar onze balie, zorg dan dat de code duidelijk en wel op de boardingpass/instapkaart staat anders moeten wij jullie helaas weer terug sturen naar de balie... DUS VRAAG HET BIJ DE CHECK IN BALIE AAN zou een beetje jammer zijn. Wij zitten met onze balie in vertrekhal 3, naast het cashierdesk van Martinair tegenover balierij 20/21

gr. chantal

JKG
19-08-08, 16:46
Met die duidelijke uitleg kunnen we daar ook werken ! :-)

corrus
19-08-08, 23:21
Een Wheel Chair kun je ook via je reisorganisatie aanvragen, dan wordt het door de Airline helemaal geregeld.

chantalm88
21-08-08, 23:23
Het klopt dat je het via je reisorganisatie kan aanvragen, helaas blijkt dan vaak dat wij op schiphol niks van de desbetreffende assistentie afweten... vandaar ook mijn berichtje over hoe je het 't best kan regelen op schiphol of vlak daarvoor.. dan komt het gelijk bij ons door en krijgt de desbetreffende passagier de assistentie die hij/zij behoeft.

Dit komt omdat wij niet in contact staan met de reisorganisatie en de airline het dan vaak niet goed doorgeeft omdat het bij hun niet goed binnen komt! en je kan verwarring krijgen over de codes die ik hierboven heb geschreven.

gr. chantal

Syllvia
22-08-08, 09:34
Met die duidelijke uitleg kunnen we daar ook werken ! :-)


Inderdaad :) ik zoek trouwens werk dus wie weet

corrus
22-08-08, 13:26
In de afgelopen 15 jaar is het bij ons helemaal nooit verkeerd gegaan...
Dus wij blijven het gewoon via de airline doen.

pyca
24-08-08, 23:29
In de afgelopen 15 jaar is het bij ons helemaal nooit verkeerd gegaan...
Dus wij blijven het gewoon via de airline doen.

En dan afhankelijk van de airline, huren zij Axxicom in om de passagiers te begeleiden. En assistentie van de airline is leuk maar begint pas bij de incheckbalie en eindigt in de aankomsthal.Terwijl axxicom ook elders passagiers op kan halen en weg kan brengen.

En als je al assistentie aangevraagd hebt via het reisbureau zou ik het checken met de airline. De ervaring leert dat dit (te) vaak niet goed doorkomt.