PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Dave en Marsha: Chicago-Orlando-Miami-Bahama's, Nov 2007



Dave en Marsha
18-08-08, 18:37
Hallo luitjes,

Wij zijn nog maar net lid van het florida forum. Bij deze ook ons verslag van onze vakantie in de states:

Ik zie dat veel mensen een eigen site hebben waar ze hun verslagen hebben geplaatst. Helaas heb ik die nog niet :-(....

Ik weet niet meer precies op welke dag we waar naar toe zijn geweest. Ik zal proberen om het te versprijden over de 18 dagen :smile:

* Op 2 November 2007 zijn wij met 6 man (Mijn schoonouders, vriendin (Marsha), zwager en schoonzus) vertrokken van Schiphol naar Chicago Ohare Int'l Airport voor een familie bezoek. Na een rustige vlucht eenmaal aangekomen, hebben wij onze auto opgehaald en zijn wij vertrokken naar het noorden richting Waukesha (Winsconsin). Hier zijn wij een weekend gebleven. De laatste dag van het weekend hebben wij doorgebracht in Chicago Downtown. (Voor de mensen die ooit van plan zijn om naar Chicago te reizen, het is zeer de moeite waard, wat een geweldige stad). Een bezoekje aan de Sears Tower is dan ook wel 1 van de hoogtepunten.

* Na het weekend zijn wij van Chicago Ohare Int'l Airport vertrokken naar Orlando Int'l Airport. Ook hier hebben we weer een auto gehuurd waar we met 6 man zonder moeite in konden :P.
Van Chicago Ohare Int'l Airport zijn wij vertrokken naar Kissimmee Calla Lily Cove, waar wij een mooie villa hadden gehuurd met alles erop en eraan. 7 dagen lang hebben wij genoten van de vele pretparken en bezienswaardigheden. Kissimmee ligt mooi centraal als je alles wilt zien van de themeparks. Omdat het voor mij de eerste keer was in Florida hebben we een aantal parken uit gekozen:

Disney's Animal Kingdom
Disney's Magical Kingdom
Disney's MGM Studio's
Seaworld
Universal Studio's

Neem een hopperpas wil je meerdere parken bezoeken op 1 dag.

Dit zijn parken om nooit te vergeten. Voor jong en oud is het gewoon geweldig om hier te zijn geweest. Voor ieder wat wils. Vooral de spectaculaire laser shows aan het eind van de dag.

* Kennedy Space Centre was ook geweldig om te zien. Vanuit Kissimmee denk je dat het een uurtje rijden is, maar dat valt vies tegen. Pas dan merk je hoe groot de afstanden eigenlijk zijn. Op de TV zagen wij dat de Discovery terug zou keren naar Kennedy Space Centre. Met ons 6 besloten wij dan ook om richting de oost kust te gaan rijden. Eenmaal in de buurt te zijn aangekomen waren alle wegen hermetisch afgesloten voor alle bezoekers. Wij dachten dat we in duurt waren, maar helaas bleek dat we er nog een flink stuk vandaan zaten. Daar sta je dan, en niemand van de medewerkers die je dan verder kan helpen aangezien ze niets mogen zeggen. We zijn wat gaan eten en drinken bij een benzinepomp in de buurt van Cocoa Beach (ten zuiden van Cape Canaveral.) Hier hebben wij ook gelijk maar gevraagd of het mogelijk is om ook maar iets te zien van deze happening. Want dat is het!! Je maakt een lancering of terugkomst van een shuttle niet vaak mee. De medewerker van van de benzinepomp had dan ook een een leuk plekje voor ons in gedachten. Mits de shuttle van de andere kant zou aankomen. We moesten iets meer naar het noorden richting Cape Canaveral richting het strand. We hebben zijn raad opgevolgd en zijn vertrokken richting het noorden. Daar zaten we dan met z'n allen op het strand. En we waren niet de enige. Iederen weet hoe trots de amerikanen zijn op dit soort dingen. Het strand zat dan ook vol, mensen stonden met verrekijkers op het balkon om ook maar een glimp op te vangen van de shuttle. Na een vertraging van een paar minuten was het dan zover. Met een ongelofelijke harde klap kwam de shuttle door de geluidsbarriere heen en landde heel ver weg van ons op 1 van de landingsbanen van Cape Canaveral. Eveneens een waanzinnige happening dat je niet vaak mee maakt.

* Old Town is ook 1 van de bezienswaardigheden in de buurt van Kissimmee, met iedere zaterdag een groot spectacel met auto's uit de jaren 60 en 70. Veel winkeltjes, entertainment, waanzinnige oude auto's, kermis, Bungee Jump en nog veel meer. Zeker de moeite waard om daar 's avonds een kijkje te nemen.

* Dit zijn allemaal hele drukke dagen geweest. Veel in de auto gezeten, veel gezien en gedaan. De dagen dat we naar de themeparks zijn geweest zijn slopend voor je, maar wel heel erg leuk. Als je voor het eerst naar Florida gaat is het bijna een veplichting om dit alles te gaan bezoeken. ;)

* Na 7 dagen zijn wij vetrokken uit onze villa over de route 4 richting Tampa naar de westkust. Daarna richting het westen over de route 75 naar de Everglades. Via deze weg kom je langs hele mooie plaatsen waaronder:

Fort Myers
Bonita Springs
Naples

In Bonita Springs hebben we 2 dagen een hotel geboekt waar we even lekker konden uitrusten om wat van de westkust te zien.... Als je daar een stop maakt is het zeker de moeite waard om even naar het strand te gaan en 's avonds mooie foto's te maken van de zonsondergang. En als je goed kijkt zie je de haaien zwemmen in de buurt van de branding :smile: \

* Vanuit Bonita Springs verder naar het zuiden richting de Everglades.
Als je over de 75 rijdt zie je alleen maar moerassen. Wij hebben op een gegeven moment maar een afslag genomen anders zit je voor je het weet in Fort Lauderdale en heb je niets gezien van de Everglades.
Een boottochtje over de Everglades is ook zeker de moeite waard. De kans dat je krokodillen ziet is toch wel klein, ik denk dat je gewoon heel veel geluk moet hebben. Wij hebben er wel een aantal gezien.....
De tocht zelf is al erg leuk, zie je krokodillen dan is dat mooi meegenomen.

* Vanuit de Everglades over de 75 richting Fort Lauderdale waar we de laatste 4 dagen van de vakantie zouden gaan doorbrengen.
Eenmaal in Fort Lauderdale kregen we de kolder in ons bol om een tripje naar de Bahama's te boeken. Met een verkleind cruise ship naar de Bahama's voor 2 dagen was toch ook wel iets wat je gezien moet hebben aangezien je nu toch al zover van huis bent. De cruise naar de Bahama's was voor velen op de boot minder goed bevallen aangezien de zee erg ruig was. Ik en mijn schoonvader hadden onze maag goed onder controle en namen er nog een Budweiser op. :) Na 5 uur varen komen we aan op de Bahama's. Ik wist niet dat de zee zo mooi blauw (groen) kon zijn. In amerika was die al schitterend, maar vergeleken bij de Bahama's was het niets. We werden opgehaald door een busje die ons naar het hotel bracht waar we één nacht zouden blijven overnachten. Als je voor zee en strand gaat zit je daar perfect, alleen wordt het dan een dure vakantie....
De mensen zijn gewoon te vriendelijk en alles draait om tip. Alles wat je doet en vraagt staan ze met hun handen op. Moet zeggen dat je daar op den duur wel erg moe van wordt. Het weer was iets minder dan we hadden verwacht. Je gaat naar de Bahama's en denkt alleen maar aan 1 ding.... zon, zon en nog eens zon.
Het viel tegen als er een flinke wolk over kwam. Het viel dan ook best mee met de warmte, vooral als je lekker op het strand lag te bakken.

* Na de Bahama's hebben we nog 2 dagen lekker in Fort Lauderdale en Miami rond gehangen. 's avonds lekker wat eten en drinken. De laatste avond rustig aan gedaan omdat we 's nachts al vertrokken richting huis.
Op de heen en terug weg hebben we gevlogen met United Airlines, wat ons overigens heel erg goed is bevallen. Vanuit Miami naar Washington en in Washington overstappen naar Schiphol.....

Dit was een klein verslag van alles wat we hebben gezien en gedaan in 18 dagen tijd.

Als er vragen zijn dan beantwoorden wij ze graag!!

Groetjes,

Dave en Marsha