PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Han en Ellen



key_west
12-08-08, 23:08
Na zo'n 40x de westkust doorkruist te hebben van noord naar zuid en ook nog Alaska voor een paar weken gedaan hebben en dit alles met de tent gaan we nu naar Florida. Jullie begrijpen wel dat wij gek zijn op dit land. Maar Florida is dat nu echt zo leuk? Of gaan we hier spijt van krijgen?

Njit
12-08-08, 23:12
Als jij ons kunt vertellen wat je zoekt in een vakantie dan kunnen wij wel vertellen of je het kunt vinden :)

BroWorld
12-08-08, 23:18
Ja Florida is echt leuk, maar op mijn lijstje staat dan ook nog steeds de westkust, toch ga ik dit jaar naar Florida. Westkust wil ik 3 a 4 weken minimaal op mijn gemak kunnen doen, maar idd het is een leuk land om te verblijven.

Of Florida jullie zal bevallen is idd afhankelijk van jullie eigen reisinstelling en persoonlijke wensen.

Een voordeel is in ieder geval dat de vliegreis wat korter is ;-)

key_west
12-08-08, 23:19
Als jij ons kunt vertellen wat je zoekt in een vakantie dan kunnen wij wel vertellen of je het kunt vinden :)

Natuur en dit is nieuw voor ons mooie stranden.

Njit
12-08-08, 23:22
Weidse natuur zoals aan de Westkust zul je in Florida niet vinden. Mooie stranden wel.
Lees anders eens wat Reisverslagen (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=16) door. Dan krijg je het snelst een beeld.

Teleton
13-08-08, 09:26
Maar Florida is dat nu echt zo leuk? Of gaan we hier spijt van krijgen?

Florida is inderdaad onvergelijkbaar met de westkust. Ik zou me wel goed voorbereiden, zoals Njit al zegt: lees reisverslagen. Bij twijfel; Go West! Lijkt het je wel wat, probeer het dan een keer, maar zeg nooit dat je niet gewaarschuwd was voor het Florida-virus[-o<.

Spijt? Spijt heb je toch alleen van de dingen die je niet hebt gedaan?

mirjam-p
15-08-08, 10:00
Voor de natuur hoef je inderdaad niet naar Florida. Het lijkt soms net of je door het polderlandschap van Nederland rijdt. Wel mooie stranden.
Everglades is natuurlijk een groot gebied maar dat is toch beperkt voor bezoek.
Op Sanibel island heb je mooie stranden en een natuurpark.
Snorkelen op Key West is de moeite waard.

joanna
16-08-08, 22:53
Voor de natuur hoef je inderdaad niet naar Florida. Het lijkt soms net of je door het polderlandschap van Nederland rijdt

Ik vind de natuur in Florida ook mooi. Het is denk ik alleen minder overweldigend als wat je al gezien hebt en je moet er oog voor hebben. Totaal niet te vergelijken met de westkust. Wij vonden het Myakka State Park bij Sarasota erg mooi vorig jaar. We hebben er een prachtige wandeling gemaakt, uitkijktoren beklommen, leuk boottochtje over het meer. Gewoon eens rondzappen op de natuurparken van Florida om mooie plekjes te vinden want die zijn er zeker, ook in Florida. die stranden komt wel goed hoor. De kust aan de Golf vind ik persoonlijk het mooist. Wat ik aan de Atlantische kust heb gezien vond ik vergelijkbaar met onze kust aan zee. Verder hebben wij een route door de Everglades gereden (een aftakking van de tamiamitrail) waar we 2,5 uur over gedaan hebben en veel natuurschoon hebben kunnen bewonderen. Als je een held bent en van hiken houdt, hier liepen ook mooie wandelroutes. Dit jaar gaan we de Shark Valley trail bekijken. Misschien iets van de toeristische trekpleisters afwijken en dan kun je ook deze plekken vinden. Het is maar waar je van houdt en wat je wilt gaan doen. Alleen bergen en woestijn moet je niet verwachten[-X, die zitten in andere gedeeltes van Amerika voor zover ik heb gezien.
http://www.floridastateparks.org/
Veel plezier met plannen, gr.Ann