PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Smullie



smullie
11-08-08, 22:01
hallo Florida fans,

hierbij wil ik mij even voorstellen, daar ik de komende weken nog wel even op dit fourm rond zal hangen. Het geval wil namelijk dat ik van 13 tot 25 september door floirda zal gaan reizen. voorafgaand aan mijn reis heb ik namelijk een cursus in Savannah. Inderdaad, heel erg vervelend hoor ik jullie denken, 5 september vlieg ik via Atlanta naar Savannah om daar een cursus voor mijn werk te volgen, omdat deze cursus in mijn geplande vakantie valt heb ik met mijn baas kunnen regelen dat het retourticket naar achter in tijd wordt geschoven om zo mijn vakantie achter de cursus te kunnen plakken. na de cursus wil ik "all by myself" met een huurauto het volgende reisschema volgen,

13 sept van savannah naar JacksonVille
14 sept van JacksonVille naar Cocoa Beach
15 sept Kennedey Space Centre
16 sept van Cocoa Beach naar Tampa
17 sept Tampa omgeving
18 sept van Tampa naar Fort Meyers
19 sept fort Meyers omgeving
20 sept van Fort Meyers naar Miama
21 sept Miami omgeving
22 sept Miami omgeving
23 sept Miami omgeving
24 sept van Miami naar Key West
25 sept Key West naar Miami Airport
26 sept Miami-Atlanta-Amsterdam

uiteraard is dit mijn eerste gedachte en ben nu een beetje aan het uitstippelen, welke hotels, welke huurauto, welke bezieningswaardigheden, mijn interesses liggen voornamelijk in natuur, steden en cultuur, de pretparken laat ik dus een beetje links liggen.

voor zover even mijn eerste bericht, heb al gezien dat er een hoop info op dit forum te vinden is.

groetjes

SMullie

BroWorld
11-08-08, 22:15
Leuke combinatie zo met je werk, scheelt weer in je ticketkosten.

Zoals je zelf al aangeeft, zul je veel tijd hier doorbrengen om je plan te maken.
De vele pretparkentips moet je dan maar even voor lief nemen en naast je neer leggen.
All by myself geef je al aan, het is geen hoogseizoen in die periode, dus misschien een optie om je auto te regelen en verder een hotel op lokatie te zoeken, zo blijf je beetje flexibel wat in jouw geval wel leuk is denk ik.

Verder heb je leuke plaatsen in je plan staan, met genoeg cultuur om op te snuiven, bij de omgeving miami zit ook de everglades neem ik aan als natuurgebied.

Heel veel lees-en post plezier hier.;)

smullie
14-08-08, 21:50
............ bij de omgeving miami zit ook de everglades neem ik aan als natuurgebied.....................

hier wil ik zeker een paar dagen doorbrengen, daarom ook mijn langere verblijf in miami zodat ik deze kant uit kan wijken.

ik ben druk bezig de hotels en de auto uit te zoeken, heb hier alleen een paar twijfels over

de auto - omdat ik thuis in een cabriootje rij (17 jaar oude mx-5) en omdat het hier zo'n flut zomer is geweest zit ik er over te denken in florida een convertible te huren om toch van het open rijden te genieten, ik heb het jaargetij natuurlijk niet voor het uitkiezen, het is daar nu winter maar het is de moeite waard, ik bedoel regenen kan het altijd, geeft ook niets, maar wat is de kans dat ik open kan rijden tijdens mijn verblijf in september, iemand ervaring ?

de hotels - is het goedkoper om daar ter plekke impulsief te gaan boeken, dat ik ze hier vooraf bijvoorbeeld wel uitzoek of dat ik ze via internet al ga boeken.

thanks for any answers

Smullie

mirjam-p
15-08-08, 09:36
Op zich een goed reisschema.
Als ik jou was, zou ik toch minimaal 1 dag extra nemen op Key West ten koste van Miami. Je bent toch wel even onderweg en komt daar hoogst waarschijnlijk pas 's middags aan. Om de volgende dag dan al terug te gaan, is het wel een hele reis en er is genoeg te beleven op Key West (snorkelen).
Zelf hebben wij de hotels in Nederland geboekt bij een reisbureau. Toen wij de kamerprijzen zagen in de hotels waren we blij dat we dit hadden gedaan. Ter plekke behoorlijk duurder ondanks de lage dollar.
Met boeken van hotels in Florida via internet hebben wij geen ervaring.
Vanuit Fort Meijers kun je naar Sanibel island. Hier is een natuurreservaart: J.N. Ding Darling National Wildlife Refuge. Hier kun je met de auto, tram, fiets of kano doorheen. De tram maakt stops onderweg en ook met de auto kun je overal stoppen.
Prettige vakantie.

Ta2 Gerrit
15-08-08, 17:57
Je zou een dag kunnen winnen door van Savannah in een keer door te rijden naar bijv. Daytona. Dan ben je al bijna bij KSC.

Mocht je toch in Jacksonville willen overnachten, kan ik je Best Western Jacksonville Beach aanbevelen. Leuk hotel, vriendelijk personeel en div. restaurants en bars op loopafstand.

Als auto wordt hier de cabrio vaak afgeraden, mede door de krappe bagageruimte en de zon op je kneiter. Maar als je daar geen last van hebt (veel bagage), is het in September zeker goed te doen.

Minervi
15-08-08, 19:16
ik heb het jaargetij natuurlijk niet voor het uitkiezen, het is daar nu winter maar het is de moeite waard, ik bedoel regenen kan het altijd, geeft ook niets, maar wat is de kans dat ik open kan rijden tijdens mijn verblijf in september, iemand ervaring ?

Het is daar nu gewoon zomer zoals bij ons hoor. Florida = noordelijk halfrond.
Zomer (juni-aug) = 40°C
Winter (dec-feb) = 20°C
Regen = juli tot november (tropische buien)

smullie
15-08-08, 21:28
bedankt voor de reacties,

@ Ta2 Gerrit
de bagage ruimte van een cabrio is niet veel, (ben ik mee bekend, bij een vakantie in een MX-5 met z'n tweeën zit zelfs het dashboard kastje nog vol), maar dit keer reis ik alleen dus it's my, my suitcase and the car, denk dus dat ik voor de cabrio ga.

Best Western in Jacksonville was me oog ook al opgevallen, sowieso de best western hotels, zit daar vaak in vanwege werk en bevalt qua prijs/kwaliteit goed.

@ mirjam-p
dank voor de tip, ik heb besloten de hotels hier in nederland te boeken, behalve die van de laatste dagen in miami en key west zodat ik daar wat flexibeler ben.

kwam natuurlijk even plotseling een cursus en dan even een tripje, maar krijg er steeds meer zin.

Smullie