Florida Forum

Welk pretpark?

Neilz
1 februari 2005, 15:54
Hoi,

Ik vroeg me af.. Ik zal maar 2 á 3 dagen in Orlando zijn tijdens mijn Florida trip deze zomer.. Maar wélke 2 á 3 parken moet ik nou bezoeken!

Ik lees echt heel uit een lopende meningen over alle parken, maar vraag het dan toch maar.. Wat is jullie top 3 van de parken in Orlando? En zet er misschien ook bij waarom.. Ik vind namelijk bijvoorbeeld thrill en film/cartoon attracties gaaf.. Daarom zou ik dus een andere keuze maken dan jullie.. Ik weet in ieder geval nog bijna niks over de parken.. vandaar de vraag...

1...
2...
3...

petra
1 februari 2005, 16:05
1. Magic Kingdom (splash mountain, space mountain)
2. Epcot (testtrack)
3. MGM (tower of terror)
...........

Ta2 Gerrit
1 februari 2005, 18:31
Absolute Nummer ÉÉN voor thrill's en cartoon ; Island of Adventure van Universal Studio's. MGM is ook niet verkeerd en voor de schrikmedoodhartklachtenafdeling Skull Kingdom :o en uiteraard Terror on Church Street #-o .

brenda
28 februari 2005, 16:44
Ik vond Adventure Island geweldig!!! Vooral The Hulk en natuurlijk Spiderman ride fantastisch. Jurrasic Park ook te gek! In MGM studio's : The Tower off Terror waanzinnig en Aerosmith!!!

Universal studio's Back to te future (is wel een oudje maar blijft leuk!) :lol:

Aniekje
2 maart 2005, 12:00
Absolute nummer 1: Sea World :D
nummer 2: Disney's waterpark Blizzard beach, met de langste stijle glijbaan van de wereld 8)
nummer 3: alle andere parken,

veel plezier!

Petra/VS
8 maart 2005, 01:35
Nummer 1 voor ons: Epcot Center!
Nummer 2: Island of Adventure
Nummer 3: MGM of Busch Gardens, moeilijke keus

Stephanie
13 maart 2005, 17:00
Hallo,

Waarschijnlijk zal ik één dag besteden kunnen aan Universal, ik zal dus een keuze moeten maken uit Islands of Adventure en Universal Studios.
Ik meen begrepen te hebben uit de officiële site dat Islands of Adventure meer om de coasters etc. draait, terwijl Universal studios meer om de films zelf gaat. Maar ik zie niet echt een Studio tour o.i.d. op de site (wat in Hollywood wel het geval is). Wat is dan precies het verschil tussen beide parken? En als je maar één van beide kan bezoeken, welk is dan het leukste? Zelf ben ik absoluut een thrillridesfanaat, maar mijn reisgenoot is dan weer meer een filmfanaat.

Eric
13 maart 2005, 17:36
Hallo,

Waarschijnlijk zal ik één dag besteden kunnen aan Universal, ik zal dus een keuze moeten maken uit Islands of Adventure en Universal Studios.
Ik meen begrepen te hebben uit de officiële site dat Islands of Adventure meer om de coasters etc. draait, terwijl Universal studios meer om de films zelf gaat. Maar ik zie niet echt een Studio tour o.i.d. op de site (wat in Hollywood wel het geval is). Wat is dan precies het verschil tussen beide parken? En als je maar één van beide kan bezoeken, welk is dan het leukste? Zelf ben ik absoluut een thrillridesfanaat, maar mijn reisgenoot is dan weer meer een filmfanaat.
Gewoon op tijd gaan, en een combinatieticket voor een dag halen.
Je Moet gewoon beide gezien hebben !!

Stephanie
13 maart 2005, 18:44
Ik vind op de site dat een 1-Day/1-Park ticket 59$ kost, dan heb je dus toegang tot Universal studios OF Islands of adventure.
Als ik dan op één dag beide parken wil doen, moet ik dus voor die ene dag per persoon 2 keer een kaartje van 59$ kopen, en dat zie ik niet direct zitten :wink:
Dus: welk van beide zou je dan kiezen?

Eric
13 maart 2005, 19:31
Ik vind op de site dat een 1-Day/1-Park ticket 59$ kost, dan heb je dus toegang tot Universal studios OF Islands of adventure.
Als ik dan op één dag beide parken wil doen, moet ik dus voor die ene dag per persoon 2 keer een kaartje van 59$ kopen, en dat zie ik niet direct zitten :wink:
Dus: welk van beide zou je dan kiezen?

Je hebt ook combitickets voor beide parken, maar ik ben met je eens, 1 park is goedkoper.
Nu zijn de Studio's het origenele park, uiteraard gericht op films, maar ook met veel rides, terwijl islands of adventure meer een rollercoaster park is.
Ik zelf had afgelopen zomer ook niet zoveel tijd, en heb dus voor de studio's gekozen, want dat vind je nergens anders, terwijl je de rides van Islands ook ergens anders kunt doen.
Let op: dit is een persoonlijke keuze.
Succes, en kijk bij het kopen van de tickets of ze toch geen voordelige combitickets hebben !!
Eric

Ta2 Gerrit
14 maart 2005, 12:36
Die combitickets zijn er en kostten, eergisteren nog, $78,- ex tax, net als die van $59,- trouwens. Na 5 uur wordt alles anders, dan is parkeren ($9,-) gratis en de tickets $20,- goedkoper. Dan kun je nog wat attracties meepakken en dan gaan genieten van het concert van Mardi Grass, in ons geval Lynyrd Skynyrd, een favo band van ons. Mardi Grass duurt nog tot April en of die "na 5 uur regeling" altijd geldt, weet ik niet. De City Walk is wel iedere avond tot laat open en zeer druk, dus zal het parkeren wel altijd gratis zijn savonds.

cleverred
16 maart 2005, 06:28
Hoi Stephanie,

Ten eerste, heel jammer dat je maar 1 dag kunt besteden aan Universal studio's. Beide parken hebben namelijk wel iets.

Zowel de studio's als Island of adventure gaan beide over films. Wel vind ik Island of Adventure, meer een pretpark, er staan een aantal standaard atracties zoals rollercoasters en een soort space shot (van Six flags) waaraan ze gewoon een filmnaampje hebben gegeven.
Wel heeft dit park ook een paar toppers hoor! zoals de atractie van Spiderman, bizar gewoon, dit is een 3D film, flightsimulator en rijdend karretje in een. En samen met de attractie van Jurrasic Park (heel dat gedeelte eigelijk) moet je gewoon gezien hebben.

Bij de studio's hebben ze meer aparte attracties die echt over films gaan. Zoals Jaws, een wat oudere attractie, maar zeker de moeite waard. Dan heb je het idee dat je echt in Universal studios geweest bent.
Ook moet je hier Terminator 3D, ET en earthquick gezien hebben! Stuk voor stuk staaltjes techniek en appart.
Er is ook een nieuwe attractie, een rollercoaster in het donker van de Mummy, ik heb me laten vertellen dat die gewoon je van het is, en de space mountain verslaat.
Zelf ga ik over 2 weken even controleren of dat daadwerkelijk het geval is. :D

Maar als ik jou was zou ik toch een combi ticket nemen, lekker naar de studio's gaan, maar zeker even in Island of adventure Spiderman en het gedeelte Jurrasic Park bekijken.
Misschien is er wel een avond dat het park langer open is? Heb je er meer tijd voor.

GREETZ, en ik hoor graag hoe het geweest is! :lol:

cleverred
16 maart 2005, 08:15
voor mij:

1)Magic Kingdom (het gevoel dat je echt in WDW bent geweest en natuurlijk splash mountain)
2)MGM (Tower of Terror :D , Rock and Rollercoaster, Muppets 3D
3)Universal Studio's (Terminator 3D, ET, Men in Black, lache)

Ieder park heeft eigelijk wel een goede attractie.....zucht, er is ook zo veel. :roll:

nieuwenoord
25 maart 2005, 20:01
Over parkeren bij Universal Studios gesproken: is dat te doen met een camper?

Ebelix
26 maart 2005, 11:48
Over parkeren bij Universal Studios gesproken: is dat te doen met een camper?

Kijk op bijgaande link. http://themeparks.universalstudios.com/orlando/website/phi_directions.html

Parkeren van een RV is mogelijk.

nieuwenoord
26 maart 2005, 15:16
Lekker snugger, dat had ik zelf kunnen bedenken :oops:

Sorry!

Ebelix
26 maart 2005, 19:03
Geen probleem. We zijn hier om te babbelen en elkaar te helpen. Je hoeft je niet te schamen :D

Jenn
21 juni 2005, 17:41
Als je van thrill film/cartoon rides houdt dan mag je Islands of Adventure niet overslaan! Super leuke thrill rides die allemaal iets met film en cartoon te maken hebben!

1. Islands of Adventure (thrill rides van the Hulk, Spiderman, Jurassic Park, Popey, duelling dragons, en oor de kids is er Dr. Seuss)
2. MGM Studio's (een zalig filmpark met natuurlijk the Tower of Terror, Rock 'n Roller Coaster, Muppets 3D, de nieuwe stuntshow, en het spectaculaire Fantasmic)
Hou je meer van films als Jaws, Back to the Future, Men in Black, Blues Brothers en the Terminator, dan is de Universal Studio's een hele goede keus. Beide parken kan je makkelijk in een dag doen, hebben een gezellige en relaxte sfeer en leuke restaurantjes.
3. Magic Kingdom. Gewoon een must do als je voor de eerste keer naar Florida gaat. =)

Window
21 juni 2005, 20:06
1. Universal Studios! Back to the Future, Men in black.. en natuurlijk een onvergetelijk slechte jaws attractie! :p Oh en een schattige Flintstones ritje, en Nickelodeon attracties zijn daar ook. Maar dat is eigenlijk alleen leuk als je een kind bent/hebt en daar ook naar kijkt.
2. Magic Kingdom - Je bent niet naar Disney als je niet naar Magic Kingdom bent geweest.
3. Sja.. de rest? Ik houd helemaal niet van achtbanen en moet toegeven dat ik niet in alle disney parken ben geweest. Epcot was gaaf. Maar verder hebben alle parken wel iets voor de liefhebber. Sea World vond ik stom (heb het niet op dierenshows), Busch Gardens was leuk gedaan.

Leef je er wel uit! Je krijgt maar een eerste echte kans! :)

Eric
21 juni 2005, 20:10
Nou Neilz, ben je er wat mee opgeschoten? Volgens mij niks. het is namelijk zo, zoveel mensen, zoveel meningen.
En met zoveel parken in de buurt, zijn er wel honderd antwoorden mogelijk.
Ik kan je maar een raad geven: Probeer niet alles in een keer te zien, als je zo weinig tijd hebt, maar doe liever 2 of 3 parken goed, en bewaar de rest voor de volgende keer, des te meer redenen heb je om gauw op herhaling te gaan.
Eric

paul
17 juli 2005, 19:36
dit zijn de vragen waar ik na een dagje surfen nog steeds geen echt helder beeld heb

wij gaan dinsdag a.s. ruim 2 weken naar Orlando en willen zoals ik het nu zie, met onze kids van 13,15 en 17 naar :

universal sudios
islands of adventure

magic kingdom
epcot
animal kingdom

seaworld
busch gardens

denken jullie dat ik nog iets mis ?

mijn conclusie is dat ik uiteindelijk daar lokaal maar eens ga kijken naar combitickets ipv op het net te boeken

we gaan dinsdag a.s. weg en de woensdag is dan toch zo een bijkomdag dus dan kan ik wel even op stap

lijkt dat een goed idee?

heeft iemand nog andere waardevolle suggesties?

thanks

Njit
17 juli 2005, 20:20
denken jullie dat ik nog iets mis ?

Je zou nog een bezoek kunnen brengen aan:

- Downtown Disney
- DisneyQuest
- OldTown (G-Force en Skycoaster)
- Mall
- Thema-zwembaden (bij Disney)

Tickets heb je verschillende opties. Mijn advies is om je daar toch van te voren in te verdiepen.

- Disney -> Magic Your Way. http://www.vliegusa.nl/magicyourway6.asp#uitleg

- Universal + Seaworld -> FlexTicket

Window
17 juli 2005, 23:32
Qua pretparken zit je denk ik wel goed aangezien je de grootjes wel te pakken hebt. Je hebt er zeven uitgezocht, dus je gaat 1 week pretparken (of iets meer) en de andere week (of iets minder) shoppen, strandgaan en andere attracties bekijken? Ik zou dan niet de eerste paar dagen alleen maar pretparken doen, maar toch een beetje afwisselen om het gevoel van 'weeeeeeer een pretpark' te voorkomen. Het is vermoeiender dan je misschien denkt. :wink:

Ik zou ook eerst goed kijken wat er vantevoren te regelen valt, wat de tickets betreft. Het kan aardig wat schelen.

YvesL
7 februari 2006, 12:01
Hallo

Zoals jullie in florida algemeen kunnen zien gaan we in juli naar florida.
Tijdens onze rondreis zijn we 5 volle dagen in Orlando en één dag onderweg van Tampa naar Orlando

Mijn vraag is nu welke pretparken moet ik zeker gedaan hebben.

Ik dacht aan:

Dag van Tampa naar Orlando
--> Busch Garden en mss Cypress Garden

Orlando
Dag 1
--> Magic Kingdom
Dag 2
--> Epcot
Dag 3
--> Seaworld en mss Wet'n Wild
Dag 4
--> MGM-Studios
Dag 5
--> Universal Studios.

Nu heb ik al veel gehoord dat Universal bestaat uit twee parken maar moet je ze allebei doen of is er een dat echt beter is dan het ander
Ook zijn wij al twee maal naar Eurodisney geweest en heb ik gehoord dan Magic Kingdom vergelijkbaar is ermee (alleen groter).
We twijfelen nog aan Wet'n Wild om dan een namiddagje rust te nemen of gewoon wat later naar Seaworld te gaan en het een dagje rustigere te doen omdat we dan toch al bijna twee weken onderweg zijn.

Wat is jullie mening erover?

Pol
7 februari 2006, 15:10
Hallo

Zoals jullie in florida algemeen kunnen zien gaan we in juli naar florida.
Tijdens onze rondreis zijn we 5 volle dagen in Orlando en één dag onderweg van Tampa naar Orlando

Mijn vraag is nu welke pretparken moet ik zeker gedaan hebben.

Ik dacht aan:

--> Busch Garden en mss Cypress Garden

Orlando
Dag 1
--> Magic Kingdom
Dag 2
--> Epcot
Dag 3
--> Seaworld en mss Wet'n Wild
Dag 4
--> MGM-Studios
Dag 5
--> Universal Studios.

Nu heb ik al veel gehoord dat Universal bestaat uit twee parken maar moet je ze allebei doen of is er een dat echt beter is dan het ander
Ook zijn wij al twee maal naar Eurodisney geweest en heb ik gehoord dan Magic Kingdom vergelijkbaar is ermee (alleen groter).
We twijfelen nog aan Wet'n Wild om dan een namiddagje rust te nemen of gewoon wat later naar Seaworld te gaan en het een dagje rustigere te doen omdat we dan toch al bijna twee weken onderweg zijn.

Wat is jullie mening erover?

Je moet niet vergeten datg een paar uurtjes rust wel fijn zijn, anders ben je helemaal kapot. Wat betreft MK tegenover DLRP, er staan in MK maar een paar andere attracties, zoals Splash Mountain (aanrader) en Jungle Cruise. Ik ga dit jaar ook en wil per se naar MK voor Splash Mountain en de rest. Ik zou Busch Gardens alleen doen, zonder Cypress dus.

marisca
7 februari 2006, 16:35
Daar ben ik het helemaal mee eens alleen zou ik proberen 2 dagen voor Universal uit te trekken omdat het ook 2 parken zijn , En allebei zeer de moeite waard!! Zitten jullie volgens jullie planning 26 juli in Universal ??? :?: Greetings Marisca.

YvesL
7 februari 2006, 18:02
We komen normaal de 20ste juli aan in Orlando
En vertrekken de 26ste juli terug.
We gaan dan langs silver springs naar st augustine.
Is Cypress Garden dan niet echt de moeite.

Ik twijfelde nog om ofwel op de 26ste voor we vertrekken uit orlando seaworld te doen en na de middag naar St Augustine te rijden. Op deze manier creeer ik een extra dag voor de twee universal te bezoeken.

SpaceAce
7 februari 2006, 19:07

Dit klopt inderdaad. Natuurlijk is wat Pol zegt ook waar. In Magic Kingdom staan een paar andere attracties meer, maar qua vergelijking heeft Magic Kindom en Disneyland Resort Parijs hetzelfde concept.

Magic Kingdom vond ik zelf wel leuk, maar als je dit puur voor die paar attracties meer zou doen, zou je kunnen overwegen om Disney's Animal Kingdom hiervoor in plaats te bezoeken. Dit park is namelijk uniek.

Misschien zou je er zelfs een combinatie van kunnen maken. Omdat Animal Kingdom vroeg gaat sluiten (in verband met de dieren die gaan slapen) zou je na je bezoek aan AK naar Magic Kingdom kunnen gaan voor die andere attracties, de sfeer en natuurlijk voor de vuurwerkshow 'Wishes'.

Stephanie
8 februari 2006, 19:07
Voor seaworld heb je echt wel een hele dag nodig hoor! :)
En beide parken in universal zijn even leuk :)
(wel allebei niet zo groot trouwens, doe ze misschien allebei op één dag?)

marisca
9 februari 2006, 06:59
Wat stephanie zegt is haast onmogenlijk om de 2 parken van universal te bezoeken in 1 dag, Vooral omdat jullie in de maand Juli gaan! Dan is het Crowded! Neem dan een combi park met disney"s Magic kingdom want dan kun je de attracties doen die je in Parijs niet hebt! Dan hou je mischien nog een extra dag over voor Universal . Ik zou tenminste alles willen zien in Universal, Maar dat ben ik! Groetjes Marisca.

http://img145.imageshack.us/img145/363/animatiemagazijn258gu.png (http://imageshack.us)http://img145.imageshack.us/img145/7449/20461114dk.gif (http://imageshack.us)http://img145.imageshack.us/img145/8136/dino113jz.gif (http://imageshack.us)Je kijkt je ogen uit met de Attracties die ze daar hebben. By By Marisca.

YvesL
14 april 2006, 14:41
Valt het te doen om Epcot en een paar attracties van MK op één dag te bezoeken om daarna de parade in MK nog mee te pakken of is er een beter show in Epcot.
Hoeveel tijd heb je nodig voor Seaworld, want we zouden in de late namiddag nog willen gaan shoppen en wat gaan rusten aan het zwembad.

We zouden nu volgend programma willen afwerken:

--> Busch Garden daarna naar Orlando
Orlando
Dag 1
--> Universal Studio
Dag 2
--> Epcot + kort bezoek aan MK
Dag 3
--> Seaworld + shopping
Dag 4
--> MGM-Studios
Dag 5
--> Island of Adventure

Is dit haalbaar of niet?

Eric
14 april 2006, 16:42
Alles is altijd haalbaar, het hangt er gewoon vanaf wat je wil zien, en of je bereid bent om heeeel vroeg op te staan.
Je moet gewoon keuzes maken, als je alles in Orlando één keer wil zien, heb je aan drie weken denk ik nog niet genoeg.
Maar waarom zou je je zo vastpinnen op een vast programma? Kijk gewoon hoe leuk je het vind, en kijk ter plaatse wat je kan doen.
Hele dag MGM is rijkelijk veel, als je daardoor andere parken niet kan zien.....
Van park naar park kost ook veel tijd, dus eerst MK, dan Epcot en daarna de parade bij MK lijkt me zonde van alle reistijd.
Maar...alles kan natuurlijk, maar is het slim ? Dat hangt echt van jullie zelf af.
Als je alles precies planned, ben je niet flexibel, bv. als het een middag hoost van de regen (komt nogal eens voor daar.
Succes, Eric

marisca
14 april 2006, 16:51
Alles is altijd haalbaar, het hangt er gewoon vanaf wat je wil zien, en of je bereid bent om heeeel vroeg op te staan.
Je moet gewoon keuzes maken, als je alles in Orlando één keer wil zien, heb je aan drie weken denk ik nog niet genoeg.
Maar waarom zou je je zo vastpinnen op een vast programma? Kijk gewoon hoe leuk je het vind, en kijk ter plaatse wat je kan doen.
Hele dag MGM is rijkelijk veel, als je daardoor andere parken niet kan zien.....
Van park naar park kost ook veel tijd, dus eerst MK, dan Epcot en daarna de parade bij MK lijkt me zonde van alle reistijd.
Maar...alles kan natuurlijk, maar is het slim ? Dat hangt echt van jullie zelf af.
Als je alles precies planned, ben je niet flexibel, bv. als het een middag hoost van de regen (komt nogal eens voor daar.
Succes, Eric

Om op planning terug te komen Eric , Hoe kan het eigenlijk dat je als nederlander bij Disney geen planning kit kan bestellen.
Je moet dan uk resident zijn of amerikaan?
Ik heb hem niet zo zeer nodig omdat ik aardig bekend ben met Disney world( 6 de keer ).
Maar voor de andere forumers misschien een uitkomst, :? Ik had het ook wel leuk gevonden hoor ! Ik hou wel van frutsels en foto's en plaatjes van alles wat met orlando te maken heeft.
Maar om op de vraag terug te komen , Eigenlijk worden wij gewoon gediscrimineerd dat wij dat niet mogen ontvangen! :?

Barry1401
14 april 2006, 17:30
Succes, Eric

Om op planning terug te komen Eric , Hoe kan het eigenlijk dat je als nederlander bij Disney geen planning kit kan bestellen.
Ik heb hem niet zo zeer nodig omdat ik aardig bekend ben met Disney world( 6 de keer ).
Maar voor de andere forumers misschien een uitkomst, :? Ik had het ook wel leuk gevonden hoor ! Ik hou wel van frutsels en foto's en plaatjes van alles wat met orlando te maken heeft.
Maar om op de vraag terug te komen , Eigenlijk worden wij gewoon gediscrimineerd dat wij dat niet mogen ontvangen! :?

Ik weet nog wel een truukje daarop...

Wij hebben een huis in Florida,
Stuur maar ff een PMmetje sturen naar mij... ik bestel 't voor dáár... maar ik kan er maar 1 op dat adres ontvangen...
Juli ben ik daar weer en neem ze het mee terug, en wat jullie er dan zelf meedoen moeten jullie zelf weten... :lol: :lol: :lol:

SpaceAce
14 april 2006, 18:03

Ik heb hem gewoon kunnen bestellen, een paar jaar geleden (zo'n anderhalf jaar ofzo).

Edit: ik zie nu ook waarom het toen wel kon en nu niet meer. Toen konden we nog de plaatsnaam gewoon zelf invullen. Nu staat er gewoon standaard United Kingdom :cry:
Helaas hebben we een videoband en geen dvd, anders zag ik nog wel andere mogelijkheden :wink: :?

Eric
14 april 2006, 18:18

Daar vraag je me zowat.....
Ik heb geen idee, heeft iemand wel eens geprobeerd gewoon zo'n kit te bestellen? Wie weet lukt het gewoon. Of een brief schrijven aan Disney dat je het discriminatie vind....
Ik weet het dus echt niet, iemand een idee?
Eric

Barry1401
14 april 2006, 23:42

Daar vraag je me zowat.....
Ik heb geen idee, heeft iemand wel eens geprobeerd gewoon zo'n kit te bestellen? Wie weet lukt het gewoon. Of een brief schrijven aan Disney dat je het discriminatie vind....
Ik weet het dus echt niet, iemand een idee?
Eric

Een brief schrijven heeft ook geen nut...

En eigenlijk een beetje logisch... ze hebben ons helemaal niet nodig...

Hieronder wat "Facts and Figures".

Visitors per year: Disneyland Resort, Ca. - Walt Disney World Resort Fl. (2005) 100%

Extrapolation figures visitors % cut/year

Citizens from- in %

95% US Citizens (including 36% floridians)
1 % Asian Citizens
2 % South American citizens
1% African Citizens
1% European, oceania and the rest of the world Citizens

En wij horen bij laatste in het rijtje...

Zo zie je maar weer...
Van die laatste ene procent is ongeveer 30 % afkomstig uit de UK
Wat daar van overblijft 70% van die laatste procent, is minder dan ééntiende % afkomstig uit nederland...
En dan hebben we het óók nog over cijfers van bezoekersaantallen gerekend over Beide parken...

Wij zijn maar een te verwaarlozen miniscuul spelertje, in dit grote geheel...

Wij zijn helemaal niet interessant voor de Walt Disney Company... tenminste, wat de 2 Amerikaanse parken betreft.

.

Petra/VS
17 april 2006, 03:10
Wij komen net terug uit Orlando en hebben zeven parken in net zoveel dagen gezien. Er is voor ons geen equivalent voor Disney. De andere parken zijn ontzettend leuk, maar Disney doet alles (bijna) perfect. Voor ons verslag zie mijn blog (http://nederlandseamerikaan.blogspot.com). Ik zal er binnenkort een apart reisverslag van maken. Mijn mening: jullie besteden veel te kort aan Disney, ik zou in plaats van Seaworld Animal Kingdom bezoeken en een kort bezoek aan de Magic Kingdom in een druk seizoen is onmogelijk. Denk aan de Apenheul (of willekeurig welk park) in Nederland midden op de dag en je weet waarom ;).
Vergis je niet in de grootte van de parken! Alleen het van de ene naar de andere attractie lopen kost flink wat tijd, vooral in Epcot... eigenlijk in elk park! En overal staan rijen wachtenden.

Petra/VS
17 april 2006, 03:14
Zo zie je maar weer...
Van die laatste ene procent is ongeveer 30 % afkomstig uit de UK
Wat daar van overblijft 70% van die laatste procent, is minder dan ééntiende % afkomstig uit nederland...
En dan hebben we het óók nog over cijfers van bezoekersaantallen gerekend over Beide parken...

Wij zijn maar een te verwaarlozen miniscuul spelertje, in dit grote geheel...

Wij zijn helemaal niet interessant voor de Walt Disney Company... tenminste, wat de 2 Amerikaanse parken betreft.

Hmm, ik heb anders deze week heel wat Nederlands gehoord. Minder dan Brits Engels, wel te verstaan, maar toch. Op die miljoenen bezoekers zijn het er heel wat, hoor. Bij Universal Studios hebben de kluisjes een optie voor Nederlands, overigens.

Michael66
17 april 2006, 08:38
Hmm, ik heb anders deze week heel wat Nederlands gehoord. Minder dan Brits Engels, wel te verstaan, maar toch. Op die miljoenen bezoekers zijn het er heel wat, hoor. Bij Universal Studios hebben de kluisjes een optie voor Nederlands, overigens.

Zolang het niet te veel Duits wordt ben ik tevreden .....

(alleen ik het duitse paviljoen in Epcot ind ik het niet zo erg :))

EllenM
21 augustus 2006, 12:47
hallo allemaal,

ik wil als we in oktober gaan eventueel ook op zoek naar wat kleinere parken (misschien een soort kinderboerderij) voor onze dochter van dan bijna 11 maanden. heeft iemand hier ervaring mee in de buurt van orlando?

Njit
21 augustus 2006, 12:53
Zoiets? http://www.greenmeadowsfarm.com/

http://www.greenmeadowsfarm.com/images/head-logo-p1.gif http://www.greenmeadowsfarm.com/images/head-logo-p2.gif

EllenM
21 augustus 2006, 18:29
inderdaad, naar zo iets ben ik op zoek. heeft iemand nog meer ideeen, mag ook totaal iets anders zijn, anders het maar voor de allerkleinsten leuk is.

Chantalgouda
21 augustus 2006, 19:37
Hoi Ellen,

Wij zijn in 2000 ook met ons 7 maanden oude zoontje naar Orlando geweest. We zijn inderdaad naar green meadows petting farm geweest. Erg leuk voor de allerkleinsten en heel anders dan wij een kinderboerderij kennen.

Verder zijn we bij Sea world geweest. Een grote uitvoering van Dolfinarium Harderwijk en ook dat was leuk voor Steven. We zijn wel 2 keer een halve dag geweest zodat het te overzien was. Vaak kan je je kaartje inwisselen voor een kaartje van 2 dagen. Gewoon na de ingang.

Ook een (Disney) waterpark is een aanrader. Ook voor de allerkeinsten zijn er leuke dingen te doen en Steven vond ook de lazy river fantatisch op onze buik.

Wij hebben een honbalwedstrijd met hem gekeken (St-Petersburg) en de pier daar waar altijd erg veel pelikanen zijn en een aquarium binnen.
Ook zijn de naar de racebaan in Daytona geweest , waar je met een treintje over het parcours kan en het strand van Daytona.

Ik kan me nog herinneren dat eigenlijk alles wel kan als je maar rekening houdt met de slaaptijden. Zo'n kleintje is al heel blij met alle indrukken.

Succes met zoeken.

Groetjes Chantal

Michael66
22 augustus 2006, 01:46
Even een paar aanvullingen van het eegaatje:
Wij zijn in 2000 ook met ons 7 maanden oude zoontje naar Orlando geweest. We zijn inderdaad naar green meadows petting farm geweest. Erg leuk voor de allerkleinsten en heel anders dan wij een kinderboerderij kennen.
Onze zoon (Steven) vond het erg leuk. Was al vaak naar een kinderboerderij geweest hier in Gouda en dus wel wat gewend. De Amerikanen daar zijn wel erg bezorgd om veiligheid. Toen wij wat dicht bij een kip kwamen wa het al gauw "please be careful" en zo.
Het ziet er overigens heel anders uit dan een kinderboerderij in Nederand: meer een rondleiding langs een aantal omheinde delen waar dieren "uitgestald" zijn. Wel een leuke dag-attractie, maar redelijk duur ($ 22 per persoon). Zorg dat je een coupon hebt voor een paar dollar korting.

Verder zijn we bij Sea world geweest. Een grote uitvoering van Dolfinarium Harderwijk en ook dat was leuk voor Steven. We zijn wel 2 keer een halve dag geweest zodat het te overzien was. Vaak kan je je kaartje inwisselen voor een kaartje van 2 dagen. Gewoon na de ingang.
Voordat we naar Florida gingen waren we al een keertje naar Harderwijk geweest, en Steven stond bij de dolfijnenshow van pret te springen op schoot. Daardoor was de keuze voor SeaWorld voor ons gemakkelijk. Steven heeft daar dan ook veel plezier gehad. Ook hier waren we rond negen uur in het park en om een uur of twee / drie weer weg naar het hotel voor een slaapje. Bleek een goede keus als dagindeling.
Tegenwoordig kun je je dagkaart inwisselen voor een kaartje dat 7 dagen geldig is (zeven achtereenvolgende dagen vanaf de eerste dag dat je 'm gebruikt). Onze ervaring is dat we met ons kleine kindje liever twee of drie korte dagen naar een park gingen, om een uur of twee / drie naar het hotel voor een slaapje en dan eventueel aan het begin van de avond nog wat shoppen of zo. Een slaapje tussendoor in de buggy kan ook wel, maar haalt het niet bij de rust van de hotelkamer. Dat geeft ook veel meer rust voor jezelf, is minder van "we moeten door" of zo. Gun jezelf ook vakantie, die heb je zeker ook nodig. Rust is voor iedereen goed!

Ook een (Disney) waterpark is een aanrader. Ook voor de allerkeinsten zijn er leuke dingen te doen en Steven vond ook de lazy river fantatisch op onze buik.Op mijn buik. En die poepbroek onderweg vergeten we maar eventjes voor het gemak .... :roll:

Wij hebben een honbalwedstrijd met hem gekeken (St-Petersburg) ...
Dat duurt wel erg lang. Chantal is regelmatig met hem "op stap" geweest, want meer dan drie uur op één plek zitten is voor de meeste kleintjes wel wat veel. De ervaring van de vele beelden en het geluid zijn overweldigend, en vooral heel leuk. Indoctrinerend ook, want hij vind het nog altijd leuk (en heel "normaal") om elk jaar naar Tropicana Field in St. Petersburg te gaan.

... en de pier daar waar altijd erg veel pelikanen zijn en een aquarium binnen.
Wij hebben in Nederland ook al veel dierentuinen en zo bezocht, waardoor Steven erg geinteresseerd is geworden in allerlei dieren. De pelikanen op de Pier zijn erg leuk, maar ook erg opdringerig als je ze eten wilt geven. Da's normaal, want die beesten weten precies wanneer iemand iets voor ze heeft en reageren daar op.
Het aquarium op de Pier was altijd gratis, maar is dat sinds 2005 niet meer. De paar dollar entree is het toch wel waard, het is niet uitgebreid, wel leerzaam en leuk voor een half uurtje of zo.

Ook zijn de naar de racebaan in Daytona geweest , waar je met een treintje over het parcours kan en het strand van Daytona.
Wat ik daar (binnen bij de Nascar-experience) het leukste vond was toen onze zoon een speelkameraadje had gevonden en die twee hard lachend over de vloer achter elkaar aankropen. Dat had overal kunnen gebeuren .... Het grote voordeel van deze "attractie" is dat het er nooit erg druk is (tenzij er een grote race is uiteraard). Je kunt er lekker je tijd nemen om alles te bekijken en kunt gemakkelijk je kindje eventjes los laten ronddolen.

Ik kan me nog herinneren dat eigenlijk alles wel kan als je maar rekening houdt met de slaaptijden. Zo'n kleintje is al heel blij met alle indrukken.
Rust en regelmaat. Dat is wat wij eigelijk die hele vakantie hebben proberen te doen en het heeft er zeker voor gezorgd dat we een leuke vakantie hebben gehad. Mijn (onze?) belangrijkste tip is dan ook om je vakantie niet te vol te plannen, je dag in te vullen rondom de rust (slaap) die je kindje nodig heeft. Het aantal beschikbare uren is daardoor misschien minder, maar je geniet des te meer van de tijd die je wel hebt. Niets "moet", alles kan een volgende keer ook nog wel.

Geniet van je vakantie!!

mickmak
22 augustus 2006, 07:53
Hoi Ellen,
Ons zoontje is nu 3 en inmiddels 3x meegeweest naar Orlando. Mijn ervaring is dat het voor zo'n kleintje niet echt veel uitmaakt waar je naar toe gaat.
Als er maar genoeg rekening wordt gehouden met slapen en spelen en eten.
In de disneyparken heb je trouwens perfecte babyrooms. Daar kan je in alle rust de borst geven of een fles opwarmen, eten geven en luiers verschonen.
Ons zoontje sliep gewoon in de buggie of in de rugdrager. We vonden Seaworld echt leuk voor hem.
Ik zou dat liever doen dan een kinderboerderij waar je veel voor betaald en wat m.i. niet echt bijzonder is.
Als je naar een waterpark gaat moet je wel zwemluiers meenemen want die zijn daar verplicht.

Jackie

EllenM
22 augustus 2006, 15:34
bedankt alvast voor jullie reacties. zelf zou ik ook graag weer terug willen naar seaworld, maar mijn man heeft het wel gehad na 2x. daarom op zoek naar alternatief. heb er ook al overgedacht om zelf met haar te gaan en de heren (mijn man en onze vriend) moeten dan maar gaan golfen.

king
21 februari 2007, 21:10
Wij zijn 4 dagen in Oelando en willen 3 parken bezoeken.
Seaworld, Universal studio,s en een waterpark.
Wat is de beste en goedkoopste optie.
Wij zijn met 4 volwasenen tenminste kinderen 19 en 16 jaar
Groetjes.

Michael66
21 februari 2007, 23:42
Deze combinatie? Gewoon kaartjes kopen aan het loket!

Voor Seaworld kun je goedkoper vantevoren via hun website kaarten kopen. Zie het Seaworld onderwerp op dit forum. Keyword "Lowes".

larsfrissen
9 april 2007, 18:09
Hallo,

Wij gaan in November naar Florida. Wij willen in Orlando 3 pretparken bezoeken. Onze keus is gevallen op Bush Gardens en Sea World....maar het derde park staat nog niet vast.

Wie kan ons helpen. Heb jij goede ervaringen met Islands of Adventure of Universal Studios? Zijn er misschien andere parken die de moeite waard zijn?

Wie wil ons helpen?

Alvast Bedankt!!!

Gr. Lars

Njit
9 april 2007, 18:22
Welkom Lars. Orlando heeft een heleboel pretparken. Hier een keuze uit maken is erg lastig. Waar ben je naar op zoek? Achtbanen/Thrills? Dieren?

Bekijk ook eens http://www.florida-vakantie.nl/

larsfrissen
9 april 2007, 18:24
Wij zijn een groep van 5 personen van 25 jaar tot 27 jaar dus we zoeken eigenlijk veel variatie achtbanen, water maar ook bijv. goede filmthema's.

Gr. Lars

Jasmino
9 april 2007, 18:28
Wij zijn een groep van 5 personen van 25 jaar tot 27 jaar dus we zoeken eigenlijk veel variatie achtbanen, water maar ook bijv. goede filmthema's.

Gr. Lars

Dan is er volgens mij maar 1 antwoord mogelijk: Island of Adventure! Mooi park, geweldige sfeer, top-attracties. Je voelt je, alsof je onderdeel uitmaakt van een tekenfilm, maar dan wel eentje vol met actie en spektakel. The Hulk en Duelling Dragons zijn top-achtbanen, maar ook de overige attracties zijn geweldig. Twee heel mooie waterattracties, en nog een aantal die zo uniek zijn dat je ze nergens ter wereld tegenkomt. Ik wist het dus wel!

Ta2 Gerrit
9 april 2007, 19:56
Hallo,

Wij gaan in November naar Florida. Wij willen in Orlando 3 pretparken bezoeken. Onze keus is gevallen op Bush Gardens en Sea World....maar het derde park staat nog niet vast.

Wie kan ons helpen. Heb jij goede ervaringen met Islands of Adventure of Universal Studios? Zijn er misschien andere parken die de moeite waard zijn?

Wie wil ons helpen?

Alvast Bedankt!!!

Gr. Lars

Ook ik zou voor IOA kiezen, vanwege de thrill rides. Maar US is ook niet te versmaden, en daar zijn de rides en attracties gekoppeld aan bekende films, ook leuk. Dat is ook zo bij MGM, die is m.i. nog leuker, en dan voornamelijk om de Tower of Terror :mrgreen: . Maar IOA wint het bij ons =D>

Misschien overbodig maar Bush gardens ligt niet bij/in Orlando, dus komt er een uurtje of 3/4 v.v. reistijd bij je pretparkbezoek. Dat je ´t maar weet.

Mytimothy
13 april 2007, 14:14
Ik zou zelf ook voor IOA gaan, mijn inziens het leukste park van allemaal.. zeker ook door Spiderman, dit is pas een ride!!

marisca
14 april 2007, 19:49
Wij hebben ook altijd een probleem met kiezen maar iedere keer willen we weer alles gaan doen haha!
Het IOA vinden wij ook het meest gave park maar US ook ivm the mummy onze favoriete ride!
Blijft moeilijk maar als je niet veel tijd hebt zou ik ook voor IOA gaan.
gr marisca:D

eeyore
8 mei 2007, 20:18
Ik zou ook voor IOA gaan super park met echte thrill-rides en waterbanen waar je in iedergeval zeiknat in kan worden. Zoals popeye en bluto's blige-rat barges. Er was geen draadje meer droog. En spiderman is ook super.

suuske78
14 augustus 2007, 15:38
Hallo allemaal!

Wij gaan volgend jaar voor het eerst naar Florida :razz:!! We gaan twee weken met de kinderen (bijna 3 dan en 8 jaar) Welke parken moeten we zeker bezoeken? Het zal om ong 8 parken gaan denk ik? Wat kun je dan het beste doen? Tickets via internet kopen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes susan

calypso
14 augustus 2007, 15:47
Disney Magic Kingdom, Annimal kingdom, Seaworld
allemaal 200% de moeite waard om te doen en ook nog leuk voor de kinderen

Mickey99
14 augustus 2007, 16:17
Hallo Susan, welkom op het forum!

Qua pretparken zit je in Florida helemaal goed. Welke parken je zou kunnen bezoeken? Als je er een stuk of 8 zou willen bezoeken zou ik in ieder geval de 4 pretparken van Disney bezoeken (Magic Kingdom, MGM-studio's, Epcot en Animal Kingdom). Verder zijn Seaworld, Universal Studio's en Busch Gardens ook leuk.

Je zou ook nog naar een waterpark kunnen gaan. Daar kun je je ook prima vermaken en meteen wat uitrusten c.q. zwemmen (als je in 2 weken tijd 8 parken wilt bezoeken kun je tussendoor wel een rustdag gebruiken ;)).

Voor wat betreft de aanschaf van tickets; in dit topic kun je zien waar je het goedkoopst de Disneytickets aan kunt schaffen:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3112

Voor Seaworld en Universal zijn er vaak aanbiedingen als je de tickets online besteld. Gebruik de zoekfunctie op het forum hiervoor.

Veel succes!

Groetjes,
Sonja

Yvet
14 augustus 2007, 16:18
Ik zou Universal afraden want daar is weinig te doen voor de kleinere kinderen.

De parken zeker te bezoeken zijn:
Alle 4 de Disney parken
Sea World.
Kennedy Space Center.

Astronaut Hall of Fame is leuk maar hoeft niet perse.
Bush Gardens ben ik nog nooit geweest en mijn voorkeur gaat naar Animal Kingdom.

Je gaat 2 weken dus die tijd alleen kun je al in de omgeving van Orlando besteden, wat is jullie plan, een rondreis of 1 vaste plek??

Daarnaast hoe wat en waar de tickets te bestellen, van te voren of niet ect ect kun je het beste even de zoekfunktie voor gebruiken is heel veel info terug te vinden over wat anderen hebben gedaan enz enz.

Jasmino
14 augustus 2007, 16:54
Ik zou Universal afraden want daar is weinig te doen voor de kleinere kinderen.

Daar ben ik het beslist niet mee eens, vooral Island of Adventure is geweldig voor kinderen! Het heeft veel attracties gebaseerd op tekenfilms, een hele kindersectie en een aantal fantastische attracties voor de hele familie. De achtbanen (dat zijn er maar 2) sla je dan gewoon over!

Alle Disney parken zijn geschikt voor kinderen, zeker ook Seaworld en Busch Gardens. Busch Gardens is een park dat in mijn persoonlijke top 3 staat!

zonnestraaltje
14 augustus 2007, 21:30
Wij zijn net terug uit Florida en hebben een zoon van 5 en van 8 jaar. Voor de grootste achtbanen in Busch Garden moeten ze 56 inch zijn. Mijn oudste zoon was nog te kort dus voor de achtbanen hoefde we daar niet te zijn. De safari tocht vind ik duidelijk minder dan in het Animal Kingdompark van Disney. Dus wat mij betreft was Busch Garden overbodig (als je al naar Disney gaat).

groetjes,
Karen

RoyFamily
22 augustus 2007, 23:31
Ook wij zij net terug uit Florida met onze tweeling van 9½.
Busch Gardens is een geweldig park met vooral veel fantastische rides, echter je moet daarvoor wel aan lengte eisen voldoen (zie de website van Busch Gardens). Amerikanen zijn daar zeer streng in dus denk niet dat er valt te sjoemelen!
Voor 2 weken Orlando zou ik aanraden om een 10-daagse Magic Your Way ticket te kopen met Water Park Fun & More Option. Wij hadden er ook nog een Hopper Option bij maar hebben daar eigenlijk geen gebruik van gemaakt. Om een park, met alle drukte in het hoogseizoen, goed te doen ben je echt wel een volle dag bezig. Het kan daarom prettig zijn een park in 2 of meerdere keren te doen.
Daarnaast zou ik adviseren een dagticket voor Seaworld te kopen. Prachtig park met fantastische shows! Met deze dagticket mag je zelfs nog een 2e keer gratis naar Seaworld.
Belangrijkste tip die ik eigenlijk wil geven: neem je rust(dagen). Zeker met kinderen is het echt niet mogelijk om 2 weken dag in dag uit de parken te bezoeken! Op de rustdagen kan je met je Water Park Fun Option lekker naar een waterpark om daar op een luie stoel bij te komen (tenzij je kinderen je meeslepen om van elke waterglijbaan die er maar is af te gaan :razz:).

Ivon
23 augustus 2007, 20:57
Wij vertrekken 20 september 2007 naar Orlando met ons zoontje van 2,5. Ik kan je dus nog niets vertellen over mijn ervaringen daar. Wel hebben we alle kaarten al in huis. Een 10 daagse hopper Disney pas bij American Estates. Na 1 week waren de kaarten binnen dus prima service, kosten € 232 p.p. en een 7 daagse hopper pas voor Universal, besteld via Universal site met korting Mastercard kosten $ 86,98 p.p. Wij hebben voor deze passen gekozen, zodat we kunnen gaan wanneer we willen. Per saldo is een 1 of 2 weekse pas vaak goedkoper dan een 1 of 2 daagsepas bij het park!
Succes met de voorbereidingen!

Harold
4 december 2007, 10:50
Hoi,

onze dochter van 3 is helemaal gek van Dora the Explorer, is zij te vinden in de parken van Disney of Universal?

Ik zag vorig jaar wel the Nickolodeon Suites aan de IntlDrive, maar we vonden haar toen nog te jong...

Groet Harold

Njit
4 december 2007, 11:12
Dora kun je in Universal Studios vinden..
Zie ook hier:

Op de foto met een Disneyfiguur! (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3510&highlight=disney+figuur)
Op de foto met een niet-Disneyfiguur! (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3536&highlight=dora) ‎

stippie
6 januari 2008, 13:56
Als je de tijd kunt vinden (en natuurlijk het geld) zijn ze allemaal de moeite waard.
Voor de kleinere kindertjes is Magic Kindom, Seaworld en Bush Gardens in Tampa aan te bevelen.

mc.kunst
15 maart 2008, 11:57
Kan iemand mij vertellen of de Universal studio's hetzelfde zijn als de Disney's Hollywood studio's, die in het Magic Your Way Base ticket zitten? Ik snap het geloof ik niet helemaal meer. Of zijn er gewoon 3 van dat soort parken (Disney's Hollywood, MGM en Universal studio's). Zo ja, lijken de drie parken op elkaar?

Ik hoop op jullie reactie?

Groetjes, Claudia :p

Njit
15 maart 2008, 12:00
MGM heet tegenwoordig Disney Hollywood :) (is dus hetzelfde)
En Universal Studios hoort bij Universal.

Zijn dus maar 2 parken. Bekijk de websites van de parken eens, dan krijg je wel een goede indruk:

http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks/parkLanding?id=MGMLandingPage&bhcp=1
http://www.universalorlando.com/usf_index.html

mc.kunst
15 maart 2008, 18:33
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of de Disney Hollywood studio's die bij het MYW-ticket horen, een beetje hetzelfde is als MGM en Universal? Of is het daar niet mee te vergelijken? Welk park is het leukst? Wij hebben 2 kinderen van 9 en 7. Kan je van MGM ook al ergens van te voren tickets kopen?

Ik hoop op een antwoord op mijn vragen! Alvast bedankt!

Groetjes, Claudia

Mickey99
15 maart 2008, 18:44
Hallo Claudia,

Zoals je kunt lezen in het antwoord van Njit vanmiddag (op je eerste vraag over de studio's) bestaan de MGM-studio's niet meer. Disney heeft de naam gewijzigd in Hollywood Studio's.

De websites zijn ook toegevoegd en je kunt zelf het beste even kijken wat je het meeste aanspreekt.

Gebruik ook de zoekfunctie op dit forum en je zult zo ook veel tips en ervaringen kunnen lezen.

mc.kunst
15 maart 2008, 20:59
Bedankt voor de reacties! Ik gebruik de zoekfunctie idd, maar het was me nog niet helemaal duidelijk. Nu wel!

Ik kon trouwens het eerste mailtje niet meer terugvinden, dus ik dacht dat het niet helemaal goed was gegaan. Vandaar die tweede.

Groeten, Claudia

Njit
15 maart 2008, 21:09
Ik kon trouwens het eerste mailtje niet meer terugvinden, dus ik dacht dat het niet helemaal goed was gegaan. Vandaar die tweede.

Je kan je eigen berichten heel snel terugvinden. Klik hiervoor op 'Directe Links' bovenin het menu:

http://img529.imageshack.us/img529/4886/directelinksnz3.png (http://imageshack.us)

Zie ook dit topic: Mijn discussies / Mijn berichten (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3858) en FAQ: Handig gebruik van het Forum (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3261)

Emma.x.love
30 maart 2008, 15:21
Heey,
Ik ga in de zomervakantie naar Orlando & Maimi. Nou ben ik nog opzoek naar leuke activiteiten wat ik dan aan me ouders kan laten zien (ben 13 jaar) en dat we daar dan misschien heen gaan.

Dus noem maar op. Welk pretpark vind jij het leukste?
Ik had al iemand gehoord over Seaworld, maar ik weet het nog niet. Me zusje en ik houden veel van achtbanen dus weet iemand een geschikt pretpark?

Groeten,
Emma :D

Ta2 Gerrit
30 maart 2008, 15:27
Buiten dat het wel handig zou zijn dat je eerst het forum eens doorspit (er staat genoeg in over alles), of de zoekfunctie boven aan de pagina eens laat werken, heb ik toch een antwoord; IOA ofwel Island of Adventure, van Universal.
Daar vindt je de meeste achtbanen, maar ook Busch Gardens kan er wat van.

Zoals gezegd, de zoekfunctie kan je vreselijk veel meer info opleveren, succes :-)

Mickey99
30 maart 2008, 15:28
Wat het leukste pretpark is is zeer persoonlijk er zijn er namelijk erg veel.

Zoals Ta2Gerrit ook al heeft geschreven: Gebruik de zoekfuctie op dit forum maar eens en kijk eens op de sites van de parken zelf dan krijg je het beste een indruk welke parken jij het leukste vindt.

Hier zijn in ieder geval al wat topics:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2672

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5748

Succes met zoeken!

petrajessy
30 maart 2008, 15:29
Holi Emma,
Nou de Disneyparken natuurlijk. Er ijn er 4 en ze hebben ook twee waanzinnige waterparken. De disneyparken liggen allemaal in Orlando. Maar dat weten je ouders vast wel!

ferret
2 juni 2008, 20:03
Je zou in Miami naar het Sea-aquarium kunnen gaan, dan heb je 1 dag meer in Orlando voor Disney en/of Universal.
Maar ook ik ben van mening dat alle parken geweldig zijn.

Njit
2 juni 2008, 20:09
Miami Seaquarium vond ik persoonlijk tegenvallen en zeker niet vergelijkbaar met Seaworld.

ferret
2 juni 2008, 20:36
Daar heb je gelijk in, maar zo houd je meer tijd over voor Olando.

Bambino
2 juni 2008, 21:58
Ik denk dat je ouders zelf ook wel een planning gemaakt zullen hebben omdat ze naar Orlando gaan, Orlando is eigenlijk alleen maar pretparken en shoppen voor de rest valt daar niks te doen :P

Wanneer en hoelang gaan jullie?

Als je van een echte kick houdt, www.skycoaster.cc

Njit
2 juni 2008, 22:08
Skycoaster is cool! 2x gedaan :)

54RL9rzZvCs

ferret
3 juni 2008, 17:14
DAPPER!!!!!!! Ik heb 2 x gekeken en dat was voor mij genoeg.
Ik vond hem toch wel heel eng.

Njit
3 juni 2008, 17:33
De eerste keer deed hun videocamera het niet. En we wilden toch die opname :)
Dus een tegoedbon gehad voor nog een keer. Daar hebben een paar dagen later gebruik van gemaakt. Opname was ook gelukt deze keer..

ferret
4 juni 2008, 09:23
Netjes van ze om een tegoedbon te geven. Voor hetzelfde geld zeggen ze: pech gehad. Maar dat betekende wel, dat je nog een keer moest. Ik ben niet bang aangelegd, maar dit gaat mij te ver. Mijn man heeft er 3 vakanties naar staan kijken en hij zegt, dat hij er in deze vakantie in gaat. Jaja, eerst zien.

Veronique maastricht
17 juni 2008, 09:19
Zit nou al 6 weken in dilemma... :!:

Disney of Universal....
Disney in Parijs al vaker gedaan en Universal in Salou...
Sowieso gaan we een dag naar seaworld voor de shows.
Dan blijft er 1 dag over (hebben een rondreis dus zijn niet zo lang in Orlando) en ik kan niet kiezen! Echter 1 probleem, hoeft niet om de achtbanen te zijn want ik durf niet in die dingen die over de kop gaan. :-& Dus het gaat verder om andere shows/attracties en sfeer.
Kan iemand mij een tip of iets geven om mijn dilemma iets makkelijker te maken!? :D

Alvast bedankt.

Groetjes,
Veronique

Michael66
17 juni 2008, 09:26
Eén tip om je dilemma nog groter te maken: vergelijk de Disney-/Universal-parken in Europa niet met de parken in Orlando. De namen lijken wel op elkaar, maar daar houdt de beste vergelijking dan ook wel mee op.

Het beste kun je zelf nog maar eens goed kijken op de websites van de verschillende Disney- en Universal-parken, de beschrijving van de attracties en shows nog maar eens goed bestuderen en dan zelf een keuze maken. Dat kunnen wij hier namelijk nooit voor jou doen.

Helaas.

Disneyfan1970
17 juni 2008, 09:37
Als je voor de sfeer, Thematisering, en de shows / parade's e.d. gaat, dan staat Disney daarin natuurlijk ruim op nummer 1.
Ondanks dat het niet te vergelijken valt, heb je in DLRP waarschijnlijk alletwee de parken gedaan. Dan heb je Qua gewoon park een aardig beeld van Orlando, en Qua studio's niet echt, maar ergens ver in de verte is het toch hetzelfde idee.
Dan blijven er als je het zo bekijkt nog Animal Kingdom en Epcot over.
Dan heeft Animal Kingdom met de Lion King, en Nemo, en de Parade, denk ik toch meer shows te bieden als Epcot, terwijl Epcot geweldige attractie's heeft, en alle landen daar bezoeken is ook erg mooi..

Succes met je keuze ;-)

Veronique maastricht
17 juni 2008, 10:20
Oke, toch al iets wijzer geworden. Ik dacht dat de Disney zoals Parijs zou zijn, alleen veeeeeeeeeeel groter. Maar toch verschil dan. Is de universal in Orlando ook met verschillende werelden of juist niet? Shows van Disney zijn zeker altijd schitterend, Studio's vond ik in Parijs ook erg leuk. Alleen zo klein....
Ik ga me de site's van de parken nog eens bestuderen. Hebben de parken wel nog andere leuke/aantrekkelijke attracties behalve de meest spectaculaire achtbanen?

Thanks!
Veronique

laanvdj
17 juni 2008, 13:21
Wij zijn vorige week naar Epcot geweest en gaan volgende week naar MGM. Vorig jaar naar Animal Kingdom.
Andere jaren gingen we altijd naar Universal Studio's, deze vonden wij mooiere shows en actracties hebben.
Wij zijn geen echte disneyfans en worden dit ook niet.
Je moet het echter allemaal een keer gezien hebben.
Voor Universal, Island of adventure en Seaworld zijn er mooie aanbiedingen te koop.
Maar het is nog altijd je eigen keus.
Veel succes.

calypso
17 juni 2008, 14:50
Als je toch al niet zo van Rollercoaster houd ga dan naar Disney veel meer te zien, En zoals hierboven al gezged totaal anders als in Parijs!!

Marjol
17 juni 2008, 19:31
Disney! Disney! Disney!

Zo, duidelijk genoeg? :P

En als je een park moet kiezen: Animal Kingdom

SpaceAce
17 juni 2008, 19:54
Zoals gezegd:

Disneyland Resort Parijs bestaat uit twee parken: Disneyland en Walt Disney Studios Park. Walt Disney World Orlando bestaat uit vier parken: Magic Kingdom, Animal Kingdom, Epcot en Hollywood Studios (voorheen MGM Studios).

Het Disneyland van Parijs komt het meest overheen met Magic Kingdom in Orlando, echter verschilt er toch nog wel iets hoor. Er zijn een paar attracties meer, maar qua concept lijkt het inderdaad wel op die van Parijs. Maar toch heeft dit park ook zijn eigen charme.

De Universal waar jij in Spanje bent geweest (Port Aventura) lijkt totaal niet op Universal Studios Orlando. En daar komt bij dat naast Universal Studios in Orlando ook nog een ander park staat, namelijk Island of Adventure. Deze laatste zal niets voor je zijn aangezien daar behoorlijk veel achtbanen staan :)

Persoonlijk zou ik voor een Disneypark gaan en dan zou mijn voorkeur uitgaan naar Animal Kingdom of Epcot.

Michael66
18 juni 2008, 00:42
En daar komt bij dat naast Universal Studios in Orlando ook nog een ander park staat, namelijk Island of Adventure. Deze laatste zal niets voor je zijn aangezien daar behoorlijk veel achtbanen staan :)Is twee achtbanen "veel"?

Volgens mij heb je er alleen de Hulk en Duelling Dragons, en verder vooral heel veel anderssoortige attracties. Of ben ik abuis?

SpaceAce
18 juni 2008, 06:00
Vergeet Flying Unicorn en Pteranodon Flyers niet. Volgens RCDB zijn dat toch ook achtbanen ;)

Veronique maastricht
18 juni 2008, 08:03
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie tips!!
Ik ga ook eens de internet pagina's raadplegen, gelukkig heb ik nog 21 dagen om me te bedenken!! Hahahaha.
Laat me nog met 1 ding. Kun je met zo'n entreekaart alle parken van Disney bezoeken, of met 1 kaartje beiden Universals of moet je voor ieder park een apart kaartje kopen?

Nog een laatste vraag, echt een laatste. Kun je wel naar Downtown Disney ook al ben je niet in het park geweest, dus geen entree kaartje hebt? Is dat vrij toegangkelijk en zo ja, is dat s'avonds open?

Thanks!
Veronique

Njit
18 juni 2008, 08:17
Voor Disney verwijs ik je naar dit topic: Disney Tickets: Een prijsvergelijking (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3112)
Voor Universal kun je online verschillende tickets kopen:

http://www.universalorlando.com/images/tickets/1p1d_tkt_img.gif

http://www.universalorlando.com/images/tickets/2p1d_tkt_img.gif

http://www.universalorlando.com/images/tickets/2pUnlmtd_tkt_img.gif

Zie hier: http://www.universalorlando.com/tickets.html

Nog een laatste vraag, echt een laatste. Kun je wel naar Downtown Disney ook al ben je niet in het park geweest, dus geen entree kaartje hebt? Is dat vrij toegangkelijk en zo ja, is dat s'avonds

Downtown Disney mag je zonder kaartje in. Zie ook hier voor meer info:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5380 (post #7)

Corry
18 juni 2008, 08:21
Zijn net terug en hadden een 1 day hopper kaartje voor Disney. Kun je meerdere dingen op 1 dag doen anders is je kaartje slechts voor 1 park. Wij hebben op die ene dag, Animal Kingdom, Magic Kingdom en Epcot "gedaan". Van alles een beetje en dat was net mooi maar wij hadden Disney ook al een behoorlijk aantal keren daarvoor gedaan toen ons kind nog meeging.

Njit
18 juni 2008, 08:29
1-daagse Hopper is relatief duur. En denk ik alleen aan te raden als je er al vaker bent geweest en een 'Best of' van de parken wilt doen.

Het toevoegen van de Hopper functie aan je Base Ticket kost $45 (onafhankelijk van het aantal dagen - ook bij een 10-daags ticket betaal je $45 voor de Hopper functie).

ilssse
18 juni 2008, 08:43
zoooow corry 3 parken in 1 dag!!!
Ik hoor van mensen die doen 1 park in 3 dagen haha

corrus
18 juni 2008, 19:03
Zijn net terug en hadden een 1 day hopper kaartje voor Disney. Kun je meerdere dingen op 1 dag doen anders is je kaartje slechts voor 1 park. Wij hebben op die ene dag, Animal Kingdom, Magic Kingdom en Epcot "gedaan". Van alles een beetje

Dat was dan wel een hééééél klein beetje... :mrgreen:

Marjol
18 juni 2008, 21:17
3 parken in één dag? Wow! :o

Wij hebben wel eens twee parken op een dag gedaan, maar dat vond ik eigenlijk wel het maximum :D

pascalbrouwers
19 juni 2008, 10:06
Vergeet Flying Unicorn en Pteranodon Flyers niet. Volgens RCDB zijn dat toch ook achtbanen ;)

Flying Unicorn is dit en achtbaaaan.
Hahahahahahaha :lol::lol::lol:
dit is een stjoekstjoektreintje :-\":-\"

fatma30
19 juni 2008, 10:22
Persoonlijk ervaring met Universal. Leuk, goed park. Ik kan het echter niet vergelijken met Disney aangezien ik hier -nog- niet geweest ben.
Ik heb een video opname van Universal tijdens mijn laatste bezoek -Febr. 2008- gemaakt.
Indien gewenst kom je een dag naar Roermond (onze woonplaatst) en kijk je naar onze video (er staat ook Epcot en cape canaveral op) Mogelijk dat je dan wat indrukken op kunt doen.
Even PB sturen.
Mvg
T. op het Veld
Roermond

Njit
19 juni 2008, 10:41
Er is ook veel op Youtube en Google Video te vinden.
Verder is zijn Flickr ook veel foto's te vinden:

http://www.flickr.com/groups/waltdisneyworld/pool/
http://www.flickr.com/groups/ioa/pool/

(leuk om de foto's met Piclens te kijken. Zie IE/FF Plugin Tip: PicLens (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6682&highlight=piclens) )

Corry
19 juni 2008, 11:24
Jaaaaaaaaaaaa, 3 parken op 1 dag. Wij zijn vliegende hollanders. Was wel leuk ook alleen begon het om half vijf werkelijk ONGELOOFLIJK te regenen en onweren. In no time 20 cm water in Epcot en ze kregen het ook nog bijna niet weg.

SpaceAce
19 juni 2008, 16:17
Flying Unicorn is dit en achtbaaaan.
Hahahahahahaha :lol::lol::lol:
dit is een stjoekstjoektreintje :-\":-\"

Ook de kiddies zijn achtbanen. Hij telt in ieder geval wel mee met onze coastercounter :D

Veronique maastricht
24 juni 2008, 09:52
Toevallig niemand die foto's online heeft van de Disney studios en Universal? Eens spieken zou ik wel leuk vinden....

Mickey99
24 juni 2008, 10:11
Hier kun je véél foto's van de Disney Studio's vinden:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3049

Michael66
24 juni 2008, 16:16
In mijn reisverslag van 2005 staan vanaf dag 5 redelijk wat foto's van Universal. In die van 2006 en 2007 foto's van Disney.

Veel plezier.

Veronique maastricht
25 juni 2008, 12:02
Bedankt!
Ik ga namelijk kiezen tussen een van deze 2... hahahaa. Alsof het dan makkelijker wordt...
Nog 14 dagen tot vertrek!

C. Minnaard
27 juni 2008, 19:51
Hoi, wij doen een dag Seaworld en een dag Universal en danbeide parken. Wel fast passes erbij besteld, dan hoeven we niet zo lang in de rij te staan! Een avond willen we ook gebruiken om naar Down Town Disney te gaan om toch een beetje in Disney sferen te komen (Disney Store)! Veel succes met je keuze en veel plezier! (wij zijn op 8 en 9 juli in Orlando en 7 juli reizen we er via KSC naar toe, dan wilen we die avond ook naar Down Town Disney, dus dat worden lange dagen...)
groetjes, Carla

laanvdj
28 juni 2008, 02:51
wij hebben deze vakantie alle parken van Disney gedaan maar lopen hier toch niet warm voor.
Wij vinden Universal Studios en Island of adventure toch iets meer voor volwassenen.
Wij hebben geen kleine kinderen meer en zien daarom misschien de "magic" niet meer.
Maar blijft subjectief.

Marjol
28 juni 2008, 10:42
Precies, want ik ben 28 en heb helemaal geen kinderen, maar ik zie de magic wél :)

Mickey99
28 juni 2008, 12:47
Dat is inderdaad erg persoonlijk want wij hebben juist "niets" met Universal.

Daar zijn we in 1999 voor het laatst geweest omdat we toen met familie waren en die er een keertje heen wilden. De jaren erna zijn we er geen enkele keer meer geweest zelfs niet toen Island of Adventure opende.

Nicola
13 juli 2008, 11:11
Wie kan mij adviseren welk park voor kinderen het leukst is.
Leeftijd kids 8 en 10 jaar.
We willen in totaal tijdens onze Floridatrip 4 parken bezoeken.
Waar we zeker heen gaan is Magic Kingdom/Sea World/Bush garden en dus 1 van de 2 Studio parken.

Heb al verschillende sites erover gelezen, maar wil graag informatie van iemand die beide parken hebben bezocht.

Nicola

Mickey99
13 juli 2008, 11:24
Moderator Mickey99:
Nicola; ik heb je vraag verplaatst naar dit topic met precies dezelfde vraag. Wellicht kun je dit topic eens doorlezen.

Daarnaast blijft het allemaal erg persoonlijk want de 1 vindt Disney leuker en de ander Universal (zoals je ook al kunt lezen in de reacties).

Mickey99
13 juli 2008, 11:39
Moderator Mickey99:
Nicola; op dit foum is het niet toegestaan om dubbel te posten. Ik heb je nieuwe vraag over Disney of Universal daarom verwijderd. Aanvullingen en/of andere vragen kunnen in dit topic geplaatst worden.

Teleton
13 juli 2008, 19:07
Heb al verschillende sites erover gelezen, maar wil graag informatie van iemand die beide parken hebben bezocht.

Misschien kan je gewoon vragen wat je precies wil weten? Om welke beide parken gaat het precies? Als je de verschillende topics en de reisverslagen leest, zie je wat kinderen leuk vinden. En dat is altijd weer verschillend. De een is niet uit de attracties te slaan, de ander wil weer alleen naar de shows. Weer een ander wil niet nat worden, een ander giert het uit van de pret als hij er drijfnat uitkomt. In de reisverslagen vind je ook allerlei foto's.

Als ik je goed begrijp, twijfel je tussen Disney of Universal . Waarom bekijk je de verschillende attracties niet eens op hun sites? Jij kent jouw kinderen toch het best en dan kan je toch zelf beslissen of je voor Islands of Adventure gaat of toch naar Universal Studio's of toch maar naar Hollywood Studio's van Disney ?

Mocht je toch twijfelen tussen de twee Universal parken, dan geldt hetzelfde advies, vergelijk zelf de attracties. Of koop een 2 park 1 day ticket van Universal. Bevalt het ene park bij nader inzien niet, dan hop je naar nummer twee. Succes met de beslissing!

lucas
13 juli 2008, 20:04
Het allermooiste park vind ik busch garden in tampa,voor elk wat wils een dieren park en pretpark in 1 en dan ook nog verschillende shows het is wel 45 minuten rijden maar absoluut de moeite waard.

mary
8 augustus 2008, 11:04
Wij gaan in september een rondreis door florida maken en hebben 6 dagen de tijd om parken te bezoeken. De eerste dag komen we vanuit Tampa en moeten we natuurlijk ook nog inchecken in het hotel, en de laatste dag (zondag dus drukker??) moeten we naar Saint Augustine (geen idee hoeveel uur rijden van Orlando naar SA), Dus deze dagen hebben we minder tijd om een park te bezoeken.

We willen het liefst naar alle parken, maar als we moeten kiezen dan toch naar alle Disneyparken en afhankelijk van het weer 1 van de disney waterparken, Universal Studio's, Seaworld (mis ik nu nog een supergaaf park??). In Tampa willen we nog naar Buschgardens(maar daar slapen we ook een nacht, dus dat is qua planning geen probleem).

Welke van de parken kunnen we nou het beste combineren op 1 dag? Of kan ik maar beter een paar parken schrappen om tussendoor ook nog adem te kunnen halen?

Ik denk dat het het goedkoopst is om een base-ticket +waterpark te kopen (zonder hopperfunctie). Maar dan mogen we dus niet 2 disneyparken op een dag doen. En dan nog een combinatieticket voor buschgardens en seaworld en dan maar een los ticket voor universal (als ik gekke dingen zeg, hoor ik dat graag ;) ).

Dus eigenlijk samengevat is mijn vraag; ik wil 7 parken in Orlando in 4 hele en 2 halve dagen bezoeken. Welke parken kan ik het best voor een halve dag inplannen en welke tickets zijn voor mij het meest geschikt?

ilssse
8 augustus 2008, 14:35
Als ik zou kiezen zou ik niet meer dan 1 park op een dag doen en dat zou dit mijn keuze zijn:

1. Bush Gardens
2. Sea World
3. Universal Studio's/ Island of adventure
4. Disney's Magic Kingdom
5. Disney's Epcot
6. Waterpark

je zou eventueel Sea World in een halve dag kunnen doen en daarna naar een waterpark gaan maar dan moet je in Sea World wel goed de shows plannen.
Al hoewel ik 3 dagen in sea World heb rondgelopen omdat ik het daar zooooo geweldig vind hahaha

je kan een Flex ticket halen dan kan je de 2 universal parken, sea world, busch gardens en wet nd wild 14 dagen onbeperkt in en uit lopen dat is wel gunstig voor jullie.

Voor Disney een 2/3/4 (net wat je wil) daagse ticket. Ik zou niet met hopper doen want je bent zeker wel een hele dag bezig met een park naar mijn idee... maar misschien zijn er mensen met andere ervaringen?

mary
8 augustus 2008, 14:56
Dank je wel voor je antwoord! Idd slim om even naar de shows van Seaworld te kijken als je dat een halve dag wilt doen.

Njit
8 augustus 2008, 15:01
Hopper is alleen leuk als je er al een keer geweest bent of als je langer gaat.
Dan kun je een Best-Of dagje samenstellen. Maar aangezien je niet weet wat je moet kiezen kun je er prima een hele dag doorbrengen.

Hopper is een vaste prijs bovenop een ticket van $50
Zelfde geldt voor Waterparks Fun and More, ook dit is $50
Zie ook http://allears.net/pl/ticketchart.htm

corrus
8 augustus 2008, 15:01
Seaworld in een HALVE dag???

Da's nu geld weggooien, bovendien is er zoveel te zien dat je een hele dag zoet bent daar. :mrgreen:

Teleton
8 augustus 2008, 15:09
Dus eigenlijk samengevat is mijn vraag; ik wil 7 parken in Orlando in 4 hele en 2 halve dagen bezoeken. Welke parken kan ik het best voor een halve dag inplannen en welke tickets zijn voor mij het meest geschikt?

Hehe, ik ben nou al moe, en dan heb ik het alleen maar gelezen......Als je beslist meer Disneyparken per dag wil bezoeken, lukt dat helaas niet met de MB+waterpark. Daar verkopen ze de (duurdere) hopperkaart juist voor. Maar het schema dat je voorstelt, is eigenlijk een beetje zonde van je tijd. Je bent er dan geweest, maar je hebt het niet beleefd........Zo te zien hebben jullie een en/en vakantie in gedachten, terwijl je eigenlijk al weet dat het een of/of vakantie zou moeten worden.

Lees de reisverslagen maar eens na, 6 dagen achter elkaar is erg zwaar. Veel mensen plannen een extra rustdag in. Florida's too much....succes met de keuzes...........\\:D/

Ta2 Gerrit
8 augustus 2008, 15:16
Dank je wel voor je antwoord! Idd slim om even naar de shows van Seaworld te kijken als je dat een halve dag wilt doen.

Dat kan makkelijk, als je de shows onder elkaar verdeeld [-X, anders gewoon (wat Corrus al zei) niet doen.
Dan kun je m.i. nog beter MK (met re-entry stamp) combineren met een waterpark.
Wordt wel een lange dag, maar dan heb je ook wat.

Teleton
8 augustus 2008, 15:40
je kan een Flex ticket halen dan kan je de 2 universal parken, sea world, busch gardens en wet nd wild 14 dagen onbeperkt in en uit lopen dat is wel gunstig voor jullie.

Hoi Ilssse,

'k heb het even nagerekend, want met alle nieuwe tickets en combi's weet je maar nooit of er wat bespaard kan worden. En dat kan! Een Flexticket voor Seaworld, Buschgardens en de 2Universals kost volgens mij $ 279 ex. tax. Mogen ze ook nog naar Wet & Wild!

Losse e-tickets voor Busch & Seaworld kosten $89 en een 2Universal Combiticket (met W&W) kost $99,99. Het Flexticket is 14 dagen geldig, deze E-tickets "slechts' 7 aaneengesloten dagen, maar gezien het programma van Mary, moet dat lukken.....[-o<.

Volgens mij moet de club van Mary gewoon binnen een jaar terug en méér tijd voor de parken vrijmaken. In dat geval zijn jaarabonnementen het voordeligst\\:D/

mary
8 augustus 2008, 16:10
hmm, jammer, ik dacht al dat ik iets wat te enthousiast was. Ik denk, als ik dit zo lees, dat zelfs al doen we maar een halve dag een park, dat we er verstandig aan doen om die andere helft van de dag een beetje bij te komen. Helaas dat we geen dagen hebben om na de vakantie van onze vakantie bij te komen ;).

Wij zijn al wel een aantal keer in Parijs naar disney geweest, dus in principe kennen we al 2 parken van world. Maar ik heb begrepen dat het toch ietsie pietsie anders is, en ik vind die parken van disney helemaal super. Ik ben zelf een hele tijd terug in San Diego naar Seaworld geweest, maar ik dacht maar een halve dag (maar wel helemaal geweldig). En in LA naar Universal. Islands of adventure kennen we beiden niet.

Misschien moeten we een waterpark laten schieten? Maar ja, ik denk dat we er voorlopig maar 1 keer komen, en dan wil je gewoon niet achteraf thuis spijt hebben dat je iets hebt overgeslagen (slapen doen we thuis wel haha).

Wat moeilijk zeg, om te plannen en keuzes te maken!!

ilssse
8 augustus 2008, 18:58
Ik moet eerlijk zeggen dat Ik Magic Kingdom in Orlando en parijs veel hetzelfde vind... In Orlando is het allemaal mooier maar de attracties zijn vrijwel hetzelfde. De hele opzet is hetzelfde zelfs de restaurants zitten op dezelfde plek. Dus misschien moet je die overslaan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik stiekem wel baalde dat ik niet een ander Disney park had gekoezen omdat wel veel op elkaar lijkt...
Maar ik heb gelezen dat er mensen zijn die daar heel anders over denken.

Het is inderdaad moeilijk om keuzes te maken hihi
Ik zou inderdaad ook dan als eerste een waterpark laten vallen. Wij zaten in Orlando tegenover Wet nd Wild en zijn er niet eens geweest haha veel te druk!!!

reisfanaten
10 augustus 2008, 21:54
Hallo,

er staat hier zoveel info dat het na uren surfen mij wat teveel wordt en ik niet meer kan kiezen.

Wij gaan 8 dagen naar florida waarvan we al zeker zijn dat we
een dag naar wet & wild gaan
een dag san diego zoo
en dan komt het: we zoeken nog een pretpark die:
voor 30+ leeftijd
van rolllercoasters tot andere antracties, dus wel een beetje wild.
Voor welk pretpark gaan we dan?

Met dank
Bart

Njit
10 augustus 2008, 22:01
Zelf ben ik Rollercoaster-fanaat dus heb wel wat ervaring.
De heftige attracties kun je vinden in Islands of Adventure en in Busch Gardens Africa in Tampa

http://www.universalorlando.com/ioa_index.html
http://www.buschgardens.com/BGT/

Teleton
11 augustus 2008, 05:53
Wij gaan 8 dagen naar florida waarvan we al zeker zijn dat we een dag san diego zoo gaan

Da's een heel mooi park, een slordige 6000 kilometer verder naar het westen:oops:. Misschien bedoel je Busch Gardens?

pascalbrouwers
11 augustus 2008, 08:05
Da's een heel mooi park, een slordige 6000 kilometer verder naar het westen:oops:. Misschien bedoel je Busch Gardens?
of seaworld....

Orangedevil
11 augustus 2008, 15:54
Of Lowry park zoo in Tampa.

Maar ik denk dat ie seaworld bedoeld want die zit ook in san diego.

reisfanaten
13 augustus 2008, 18:07
Inderdaad seaworld ipv san diego :-$

Maar we gaan ook naar San Diego later in de reis, vandaar

Dus jullie zouden gaan voor

http://www.universalorlando.com/ioa_index.html
http://www.buschgardens.com/BGT/

Eeven verder op de websites surfen.
Alvast bedankt voor de info.
Nog meer tips anders?

Teleton
13 augustus 2008, 18:26
Nog meer tips anders?

Vancouver Aquarium?[-o<[-o<

Zonder gekheid, let even op de e-tickets voor de geplande parken. De combi-ticket kost 99,95 excl. tax. en dan mag je ook nog naar Wet&Wild.

reisfanaten
16 augustus 2008, 09:21
Vancouver Aquarium?[-o<[-o<

Zonder gekheid, let even op de e-tickets voor de geplande parken. De combi-ticket kost 99,95 excl. tax. en dan mag je ook nog naar Wet&Wild.

Dag Teleton:

Wij willen ook naar Wet and Wild inderdaad ;)

We willen liefst:
Wet and Wild
Bushgardens
Sea World doen

Wat is de goedkoopste mogelijkheid om deze 3 parken te doen? Welk (combi) ticket nemen we dan best?

Groeten Bart
Wij bloggen op www.d24.be (http://www.d24.be) ;)

corrus
16 augustus 2008, 18:52
De Orlando Flex Ticket is voor jullie misschien een oplossing?

Ton
16 augustus 2008, 22:05
Kijk een eens bij de site van Sea world dan heb je combi tickets voor Sea World, Busch Gardens en een waterpark. Op Key West heeft mijn huiseigenaar mijn naam en email adres gebruikt en zijn adres opgegeven en dan heb je de mogelijkheid om als USA inwonende kaarten te bestellen via internet, je print ze uit en deze worden gescand bij de ingang.

Inderdaad is Island of Adventure en Busch Gardens de beste keuze. Evt is island of Adventure te combineren met de studio's op een dag. Is tot tien uur open.

Teleton
17 augustus 2008, 10:24
Wat is de goedkoopste mogelijkheid om deze 3 parken te doen? Welk (combi) ticket nemen we dan best?

De genoemde 3 park-ticket van 99,95 is voordeliger dan het flexticket.

Ik zou overigens niet sjoemelen met adressen, zoals een naamgenoot adviseert. Om te beginnen is het tegen de regels van dit vrolijke forum.

Vergeet ook niet dat je voor alle e-tickets gevraagd kan worden om je te legitimeren. En reken er op dat ze al van een kilometer afstand kunnen zien dat je geen local bent.:wink: 't Zal overigens ongetwijfeld wel eens lukken, maar waarom zou je voor een paar dollar het risico nemen?

Ton
17 augustus 2008, 22:13
Ik schreef ook niet dat je moet sjoemelen, ik heb alleen aangegeven wat mijn huiseigenaar heeft gedaan en ik heb ook geen aanbeveling gedaan op dit vrolijke forum dat andere dit ook moeten doen. Een ervaring is een ervaring en deze moeten ook gedeeld worden.

Dave en Marsha
18 augustus 2008, 18:48
Het enige park dat ik me kan herrineren voor een 30+ is dan toch wel Universal Studio's en Disney MGM Studio's

Seaworld is ook erg gaaf, maar meer een bezienswaardigheid dan een themepark...

Universal heb je een paar coole Rollercoasters zoals the Mummy en Jurrasic Park. Terwijl MGM studio's weer de beruchte Tower of Terror heeft en de Rollercoaster van Aerosmith...

Het is maar net waar je van houdt. Wil je nou alleen rollercoasters zou je toch echt naar Sixflags moeten of naar Ceeder Point :P Alleen is dat wel een dag of twee rijden met de auto....

Succes en veel plezier

Michael66
19 augustus 2008, 19:45
Als "ruime" 30-plusser (ben 41) kan ik je voor de wildste attracties toch wel Busch Gardens in Tampa aanbevelen. Het park met de meeste acht- en waterbanen, met als hoogtepunt de floorless Sheikra. Ik had me voorgenomen daar niet in te gaan, maar de zoon van onze vrienden daar wist me over te halen en het was FANTASTISCH!! Dan even flink nat worden in de Tidal Wave, dan nog een andere waterbaan, dan nog een tweedelige houten achtbaan (tiger en lion), vervolgens Gomtu (met de benen los) en dan uitrusten in de dierenpark-gethematiseerde attracties.

Als waterpark kan mijn zoon (8) maar ééntje adviseren: Aquatica. Dit nieuwe park heeft zijn hart gestolen. Vooral de wildwaterbaan, en later ook een aantal glijbanen. Ga daar vooral op een maandag naar toe, dan is het vaak erg rustig.

reisfanaten
20 augustus 2008, 23:35
Bedankt voor jullie reacties, ik zoek het even allemaal verder uit.

Groeten

brenda fritschy
26 april 2010, 20:18
Hallo, wij gaan deze zomer naar Orlando (met onze dochter van 10) en twijfelen tussenORLANDO FLEXTICKETS of de DISNEY-parken.
We zijn al 3 x in DLparijs geweest dus Magic Kingdom en Hollywoosstudios hebben we al gezien.
Weet iemand of het mogelijk is om alleen naar EPCOT te gaan, en zo ja wat is daar dan de prijs van. (kan het nergens vinden)
En als we toch voor Disney kiezen, zit er heel veel verschil met Parijs?

cindy74
26 april 2010, 20:54
En animal kingdom doe je dit niet zeker aan te raden met een kind van 10 hoor .Goh maar het is moeilijk te kiezen tussen fex tickets en disney tickets . zeker als je deeerste keer gaat en met een kind van 10 die vinden alles leuk op die leefdtijd .Als je disney parijs hebt gedaan ga je inderdaad dingen terug vinden die hetzelfde zijn zeker in magic kingdom .

corrus
26 april 2010, 21:05
En als we toch voor Disney kiezen, zit er heel veel verschil met Parijs?

Het verschil tiussen WDW en DLPR???
Da's appels en peren vergelijken...

mattrob
26 april 2010, 21:35
We zijn al 3 x in DLparijs geweest dus Magic Kingdom en Hollywoosstudios hebben we al gezien.

In aanvulling op Corrus, ik zou je nog maar eens verdiepen in je bovenstaande bewering :-k. Zoek nog maar eens hier op het forum; hier al veel over geschreven. En dat je Magic Kingdom en Hollywoodstudios al gezien zou hebben als je in Disneyland Parijs bent geweest, is echt onzin ...

brenda fritschy
26 april 2010, 22:52
Bedankt voor je aanvulling op Corrus, dit is trouwens de 2e aanvulling (Francien had Corrus ook al eens aangevuld):-\"

Maar goed, heb de hele avond alles weer doorgespit en denk toch wel dat het WDW gaat worden, zeker omdat het de eerste keer Orlando wordt en ikzelf totaal niet van 8-banen hou, geeft dit wel net dat extra puntje voor WDW.(en krijg ik mijn zin)
Hopelijk zijn we ooit weer in de positie om terug te komen voor de andere parken. (is het al de 10e van de maand ? :))

EZ Archive Ads Plugin for vBulletin Copyright 2006 Computer Help Forum