PDA

Bekijk Volledige Versie : Mei of Juli/Augustus



Biancav
09-08-08, 15:10
Hallo,

Kan iemand mij vertellen wanneer je het beste naar Florida kan gaan. Wij twijfelen tussen de meivakantie of de zomervakantie maar wat is nou het verschil???

Alvast bedankt voor de antwoorden :razz:.

Groetjes van Bianca

Ta2 Gerrit
09-08-08, 15:36
In de Meivakantie is i.i.g. de temperatuur een stuk aangenamer.

cloggie68
09-08-08, 15:58
En de vliegtarieven liggen meestal een stuk lager.... en de parken minder druk... in de meivakantie!

cindy74
09-08-08, 22:04
mei is veel minder vochtig en het er rustiger in de parken

marcelis10
09-08-08, 23:41
Wij zijn net terug uit Florida (24 juli vertrokken en 8 augustus terug) en ik zou ook aanraden in mei te gaan. We hebben vooral de eerste week ontzettend veel regen gehad. En dus niet zomaar een bui van een half uur nee echt uren aan een stuk. En dat is toch minder. En zeker omdat het daar ook echt hard regent. Verder is het in mei ook minder druk in de parken inderdaad. Dus als je te kiezen hebt zou ik voor mei kiezen. De laatste dagen was het er 40 graden en meer.

Groetjes Monique

disney fan
10-08-08, 10:53
Mei is de mooiste maand om te gaan!
Niet veel regen en een prima temperatuur.
Ben zelf al 4 keer in mei geweest en altijd toppie weer!!

Yvet
10-08-08, 14:24
Ik ga volledig mee met de antwoorden hierboven.

toch even een negatief iets over de mei periode, er zijn dan lovebugs iiritante beesten, verder niks bijzonders en heel goed mee te leven.

Marjol
10-08-08, 21:41
Wij hebben hetzelfde dilemma gehad toen we in 2006 besloten naar Orlando te gaan en zijn uiteindelijk voor de meivakantie gegaan vanwege alle bovengenoemde redenen. Het enige voordeel van de zomervakantie is volgens mij het feit dat je langer kunt gaan, verder kan ik alleen maar nadelen opnoemen t.o.v. mei.

Mei is echt een perfecte periode. Niet erg druk, heerlijk weer, lagere vliegtarieven... gaan dus!

Des
10-11-08, 12:31
Hallo,

Welke maand zouden jullie aanraden om te gaan?
Helaas is het voor ons niet mogelijk om buiten deze maanden te vertrekken.
Ik heb al begrepen dat dit niet de beste maanden zijn om te gaan, maar als je toch een advies mag geven, welke maand is dan het beste ook w.b.t. de hoeveelheid regen.
Eventueel begin juni of eind augustus/begin september kan ook.

Groeten Des

Njit
10-11-08, 12:32
Zie ook hier: FAQ: Het weer in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4464)

Des
10-11-08, 12:38
Hoi Njit,

Dat topic heb ik inderdaad ook gelezen en tevens ook een paar reisverslagen van die periodes maar ik ben ook nieuwsgierig naar wat ervaringsadviezen:smile:

Dr. Phlox
10-11-08, 12:40
We zijn van 11 Juli tot 3 Augustus geweest. Op een enkele kleine bui na, droog, warm en geen stormen.
Grz
Ton

raygwencaith
10-11-08, 13:08
Wij geven de voorkeur aan juni en bij vertrek voor 17 juni ben je bij United mooi in prijs.

Wij gaan volgend jaar voor de 3e keer en vinden juni/juli gewoon heerlijk. Warm, af en toe een bui maar dat stoort totaal niet.

disney-golf
11-11-08, 01:24
Ik ben dit jaar in april, juli en september in Kisssimmee geweest en weet uit vroegere ervaringen dat juni het beste is.
Goedkoper vliegen, nog niet te druk, minder kans op regen, niet te heet, niet zo vochtig en de prijzen zijn nog niet aangepast.
Dit is mischien een topic voor een nieuw draadje:idea:
April was het goedkoopste in winkels en restaurants, juli was veel duurder + 10 a 15% en in september was het weer wat goedkoper...
Heel raar maar effectief zo!

Teleton
11-11-08, 09:44
weet uit vroegere ervaringen dat juni het beste is.Minder kans op regen, niet te heet, niet zo vochtig.

Mischien is het beter om voor het weer af te gaan op de statistieken in plaats van een paar persoonlijke waarnemingen. Zo is de gemiddelde dagtemperatuur in juni en juli gelijk maar is de luchtvochtigheid en de kans op regen in juli iets lager dan in juni, wat de meest vochtige maand is. De luchtvochtigheid zorgt er wel voor dat het benauwd heet kan worden. Omdat de regen in korte tijd en in grote hoeveelheden valt, verstoort het overigens je vakantie nauwelijks. Als voorbeeld; gemiddeld valt in Orlando in juni 186,5 mm regen tegen 71 mm bij ons.

Voor wie meer over het klimaat in centraal Florida wil weten: http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?from=tenDay_bottomnav_business

happy86
14-05-09, 17:44
Hoi allemaal,

Ik wilde dit jaar op vakantie naar Miami met mijn vriendin.
Vorig jaar zijn we niet op vakantie gegaan. Nu met dat extra geld dachten we laten we gek doen en naar Amerika gaan.

Goed toch maar besloten voor Miami, omdat het lekker zonnig is en blabla de rest weten jullie ook wel :grin:. Nu kan ik boeken voor begin juli voor 9 dagen of eind augustus/begin september voor 2 weken voor dezelfde prijs.
Wat raden jullie mij aan? Ik heb namelijk rond gekeken en blijkbaar regent het elke dag daar (meer in augustus) en in augustus heb je kans op hurricanes :???:.

Wat raden jullie mij aan? Ik kan trouwens alleen in de zomermaanden i.v.m. school, werk enz...Tenzij jullie me een hele goede reden hebben om toch maar niet te gaan rond deze periode.

Ik ben trouwens van plan om een auto te huren voor minimaal een week en de buurt eens te verkennen :sun:.

Alvast bedankt,

Happy86

kol
14-05-09, 19:37
Ik vind dat het niet zo heel veel uitmaakt. Juli en ook augustus en september zijn alledrie warm en vochtig. De regen beperkt zich meestal tot een flinke onweersbui in de middag. Het hurricane seizoen start op 1 juli en loopt t/m november. De top van het hurricaneseizoen ligt in augustus en september. Je kunt natuurlijk ook pech hebben en er een of meer in juli (of een andere maand) treffen. Helaas is dit nu nog niet te voorspellen. Ik denk dat de meeste mensen op dit forum zich niet laten afschrikken door de hurricanekans. Ik zelf ga liever in de zomer dan bijvoorbeeld in mei. Ik vind een onweersbui s'middags wel lekker. Veel mensen zullen hier weer anders over denken. Ieder heeft zo zijn voorkeur. Als ik zou moeten kiezen tussen 9 dagen en 14 dagen, dan ging ik er absoluut 14!!! Liefst natuurlijk langer. Als je een auto hebt (volgens mij echt een must) is er in de buurt veel te doen. Je zou bijvoorbeels naar Key Largo kunnen rijden om te snorkelen. Kijk dit forum maar eens goed door. Tips genoeg. Er zit een zoekfunctie bovenaan de bladzijde.

Nicole

Julo
15-05-09, 12:43
Ik was vorig jaar 2 weken begin juli was af en toe een regenbui maar voor de rest goed weer. Wat je wel hebt begin juli is de 4th of july party. Surfcomber Hotel poolparty. Dat is echt hellemaal geweldig. Moet je maar even kijken op youtube.

Frankie48
15-05-09, 21:49
Hai,

wij (gezin met 3 kinderen van 10/13/16 jaar oud) zijn mei vorig jaar naar Florida geweest : fantastische (meest mooie) vakantie ooit. Destijds vertelde een winkelier aldaar dat we NIET in het hoogseizoen moesten komen : het zou er erg warm/vochtig zijn met erg veel drukte (Amerikanen hebben dan schijnbaar enkele weken vakantie). Daarnaast zou er sprake zijn van veel muggen en vliegjes in bepaalde (natuur)parken. Wij zijn aan het overwegen om eind juli/begin augustus 3 ad 4 weken naar Florida te gaan. Heeft iemand goede/slechte ervaringen/tips ??

cindy74
15-05-09, 22:58
yep het is in augustus warm en vohtig met elke namiddag een hoosbui . En koop ginder een goede muggenmelk en je bent niet prikbaar voor muggen :) . Natuurlijk is het in de parken drukker als je in het laagseisoen gaat maar als je dit weet en je 3 a 4 weken hebt zou ik me er niet te druk over maken .

Ta2 Gerrit
15-05-09, 23:12
Niet gaan ;-) In den beginne zijn wij ook een keer of 3 in Augustus/September geweest en het is dan inderdaad bloedwarm, met een humidity van 90+%.
En af en toe een stortbui van Olympisch kaliber, heftig en kort, zonder verkoeling te brengen.

Voor ons een reden om ons in die periode niet meer te laten zien, en omdat er dan geen Bike Week is, natuurlijk :-)
Maar ondanks dat hebben we ons toen ook goed vermaakt (het was nog in onze parkendagen), mits je op tijd even de verkoeling opzoekt en voldoende rust en drinkt.

Voor en najaar blijft (vooral voorjaar) temperatuursgewijs natuurlijk het best, maar het is nooit een straf om naar Florida te gaan, welk seizoen dan ook.

Syllvia
16-05-09, 08:50
Als ik naar het aantal mensen kijk hier op het forum, die in de zomervakantie gaan, zal het wel te doen zijn neem ik aan.
Nu weet ik wel dat als je schoolgaande kids hebt, je bijna niet anders kunt, maar als het veel te warm/druk e.d. zou zijn, zouden mensen toch een andere vakantie kiezen lijt me :)

rarossel
16-05-09, 11:01
Hallo,

wij zijn afgelopen jaar eind juli, begin augustus met onze 3 kinderen (11,14en15) geweest en gaan dit jaar weer in dezelfde periode. Als je met schoolgaande kinderen wat langer wilt gaan dan heb je niet veel keus.

Het is ons meegevallen met de warmte, echter wel je tempo aanpassen. We hebben alles kunnen doen wat we wilden in 3 weken tijd.

Groetjes Erika

reneefrankrijk
17-05-09, 10:57
Ik vond de zomer ook te vochtig en heet. En te druk. Maar als je niet anders kunt dan zul je het moeten accepteren. Wij gaan in elk geval niet meer in de zomer.
Maar onze kinderen hebben in februari 2 weken vrij en we mogen er een week aan vast plakken (wij kunnen tegenwoordig niet meer tussen april en november i.v.m. ons werk). Dus eigenlijk boffen we, vinden wij tenminste.

Hannah
17-05-09, 11:08
Wij zijn in mei (!!) vorig jaar geweest en hadden toen al dagen dat het echt 35 graden was. Voor ons geen pretje! Wij hebben 10 dagen Disneyparken gedaan en 35 graden (geen zuchtje wind) is dan echt niet lekker!
Wij hebben daarom zelfs besloten februari eens te beproeven volgend jaar. Kijken hoe dat bevalt, want wij willen graag van de mooie details genieten en net lopen puffen de hele dag!

lisje
17-05-09, 22:13
Hallo,
Wij zijn vorig jaar eind juli geweest en het was toen idd op sommige dagen bloedheet maar wij hebben dit wel graag... Van regen hebben we toen maar 1 keer (van de 14 dagen)last gehad. Helaas was dit juist wanneer we in Animal kingdom waren.
Dit jaar zijn we in februari en in april geweest en de temperatuur was een heel verschil. In februari was het op sommige momenten koud, hadden echt onze lange broek nodig. Helaas hadden we daar niet echt aan gedacht en waren we dus "verplicht" even te gaan shoppen ;-)... Vooral 's avonds was het heel fris.
In april was de temp veel aangenamer. Maar toen heeft het wel 2 dagen (van de 7) geregend. En als ik zeg regen, is het regen. Het is toen rond 17h30 begonnen en het was om 23h nog bezig. Het kanaal achter onze villa was duidelijk meer opgevuld de volgende morgen.

Deze zomer gaan we terug eind juli/begin augustus. Onze dochter van bijna 4 gaat dan ook mee en we nemen er de hete temps graag bij.

grtz,
Lisje

an25
21-05-09, 07:55
Wij zijn al een paar keer in Juli /aug geweest ( schoolvakanties vanm de kids) en ja,het is warm ,maar wel goed uit te houden hoor. En soms een flinke onweersbui ( heftig maar kort). Van vliegjes of muggen hebben wij geen last gehad. Bij de attracties doen ze hun best om alles koel te houden. En overal is airco. Dit jaar gaan we weer!

koenkamphuys
25-05-09, 22:12
Destijds vertelde een winkelier aldaar dat we NIET in het hoogseizoen moesten komen(...)
Ach. Zelf vind ik de regentijd de mooiste tijd. De manier waarop dagelijks de onbeduidende stapelwolkjes in no time tot tropische hoosbuien uitgroeien is een attractie op zich. 't Is natuurlijk wel wat ongemakkelijk want je wordt er nat van. In de droge tijd - voorjaar en wat daar voor winter doorgaat - is het klimaat beslist aangenamer. Maar als ik niet in het regenseizoen ga dan mis ik mijn plensbuien... ik denk dat ik een afwijking heb :wink:

amerikaflorida
28-05-09, 22:15
Wat voor muggenmelk is er dan aan te raden. Is die in Nederland niet te koop? Wij zijn ook redelijk gevoelig voor muggensteken.

Michael66
28-05-09, 22:18
Even de zoekfunctie gebruiken met het "tover"woord DEET en je vind er heel veel info over hier op het forum.

Dr. Phlox
29-05-09, 10:37
Wij zijn van 11 Juli t/m 3 augustus 2008 gegaan met 3 kinderen 17 - 14 - 6
Het is ons qua weer allemaal meegevallen we konden overal goed tegen en hadden weinig regenbuien. We hebben Key West - Miami en Orlando aangedaan. Onze volgende trip zal ook in die periode vallen.
Grz
Ton

rob gertsen
01-06-09, 16:17
Ik heb even zitten zoeken maar kan het niet zo snel vinden:-k. Er is al veel gezegd over het klimaat en de drukte per seizoen, maar hoe laat wordt het midden in de zomer eigenlijk donker in Orlando?

sonja
01-06-09, 16:31
Ongeveer 20.00 uur, hier kun je het vinden:

http://www.sunrisesunset.com/calendar.asp

Michael66
01-06-09, 19:50
Je bent niet de eerste die met die vraag komt, uiteraard. Daarom hebben we het ook al op een centraal punt op het forum opgenomen in een topic mt andere "variabele" zaken als het weer en de dollarkoers:

http://floridaforum.nl/announcement.php?f=11

mrloes
24-08-09, 01:03
hallO

Ik kom er stilaan achter dat de tickets in juli/aug toch echt een stuk duurder (zullen) zijn dan in mei dus nu ben ik aan t uitpluizen of t niet slimmer is om van 1-15 mei te gaan. Misschien ook omdat t dan minder
warm is en evt minder druk in de parken?
Zijn er mensen hier die daar iets zinnigs over kunnen zeggen?
We gaan sowieso 'maar' 2 weken (Orlando) en willen een villa huren, incl huurauto.
Ons gezelschap bestaat uit 3 volwassenen en 2 kids, 12 en 15 jaar.

parrot
24-08-09, 01:16
Mei vs. Augustus:

Augustus = start hurricane seizoen dus kans op (dit jaar niks....) + 's middags heftige regens en vaak onweer.

Augustus = ook Amerikanen vakantie dus kans op extra druk. Dit jaar uitsluitend probleem in het (niet meer) Magic Kingdom, overige parken geen enkele drukte overlast. (kinderen willen hier nooooooit meer naartoe.......)

Augustus is lekker de tijd nemen want langer vakantie. De tickets zijn het duurst, het verblijf is goedkoop. Je kan voor weinig meer 3 weken gaan.....

Augustus is minder last van jet lag want meer tijd om uit te rusten (in ieder geval de kinderen)

Mei = rustiger weer + waarschijnlijker beter weer dan thuis

Mei = heel krap aan plannen om precies 14 dagen te kunnen; gelijk de volgende dag weer naar school cq werk (jetlag)

Mei = weinig vliegtuigstoelen beschikbaar om precies 14 dagen te gaan en bijna iedereen wil "maximaal"

Mei = wat ga je dan nog in de zomer vakantie doen????

Kortom; ga een plus & min lijstje maken en kijk wat er beschikbaar is (vliegplaatsen) en wat je het comfortabelst vindt......

En ja, augustus is SALE in de outlets!!!! TH spijkerbroeken voor 18 dollar.....

TIP: ga in augustus, neem een paar dagen meer, maak een stopover in New York (3 nachten) en neem die stad ook mee. Absoluut de moeite waard (= ervaring kind 9 & 13!)

fitnessmouse
24-08-09, 09:51
onze voorkeur gaat uit naar de meivakantie, want, beter weer en de tickets zijn goedkoper.
Wij gaan ook altijd maar twee weken, want mijn man heeft niet zoveel vakantiedagen en da's altijd krap met plannen.

mickmak
24-08-09, 10:17
Mijn voorkeur gaat uit naar de Mei vakantie omdat
-het weer dan perfect is (gewoon lekker warm en geen regen)
-het niet heel erg druk is
-de tickets goedkoper zijn

Ik ben nog nooit in de zomer geweest maar die hitte lijkt me niks en die dagelijkse regenbuien vind ik echt niet leuk.

Het nadeel van de meivakantie is dat je maar 2 weken kan maar goed, je gaat niet langer dus dan valt die reden al af.
Als je op tijd boekt dan kan je zeker wel stoelen krijgen op de juiste datum.

Veel succes met plannen.

Jackie

patgooss
24-08-09, 10:41
Wij zijn in de zomer geweest. Was er behoorlijk druk in de parken. Ook regelmatig een flinke regenbui aan het einde van de middag. Komend jaar gaan we eind april begin mei 3 weken. Zoals wij van een aantal regematige Florida gangers hebben begrepen is het dan rustiger en het weer is er erg lekker!

disney fan
24-08-09, 14:40
Komend jaar gaan we eind april begin mei 3 weken. Zoals wij van een aantal regematige Florida gangers hebben begrepen is het dan rustiger en het weer is er erg lekker!

Wij gaan al jaren in april of mei en ook dan is er altijd SALE in de outlets!!!!

patgooss
24-08-09, 14:58
Volgens mij hebben ze niet anders als SALE in de outlet! We gaan met 4 volwassenen en 2 kinderen. De verwachting is heen met 4 koffers, de terugweg zal minimaal op 6 uitkomen!

[verwijderd]
24-08-09, 15:08
Kijk eens op Orbitz.com voor je tickets, wel met 1 overstap maar zitten toch wel mooie prijzen tussen voor het hoogseizoen.

Echter staan ze er nu pas tot ergens 20 juli in dus nog even geduld voor de augustus prijzen.

Met de huidige koers zag ik voor juli prijzen van Euro 530 pp gemiddeld 2 volwassenen en 2 kinderen, vooral vanwege de mooie stand van de dollar.

Lea
24-08-09, 17:08
Als het meezit gaan wij meteen na de eindexamens dus zeg maar de eerste 2 weken van Juni.

Zal dan wel niet zoveel verschil zitten met Mei denk ik.

Natasja L.
24-08-09, 17:18
Normaal gaan wij altijd in mei naar Florida. Dit jaar kon het niet anders en zijn wij in augustus (vandaag teruggekomen) nog in Florida geweest. Mijn voorkeur gaat zeker uit naar mei! De luchtvochtigheid is een stuk lager, de temperatuur is perfect! In mei weinig last van muggen in tegenstelling tot augustus. Ik ben weer lekker gestoken! Dus ik zou het wel weten! Mei dus!!

rob gertsen
24-08-09, 21:27
Als je schoolgaande kinderen hebt (zoals ik) dan is mei geen optie. Je wilt toch minimaal 2 weken weg. De kids hebben ook maar twee weken vakantie en het is naar mijn mening crimineel;) om ze (met 6 uur tijdverschil in de benen) direct weer in de schoolbanken te zetten. Enige alternatief is dan de zomer. Maar dan kun je lekker 3 of 4 weken gaan:razz:

Lea
24-08-09, 21:30
Dat is helaas wel zo.

Daarom profiteer ik er ook van om na de eindexamens te gaan, ook wel geen weken de tijd want moet toch ruim op tijd terug zijn voor ( niet te hopen) herexamen(s).

En scheelt ook wel in de kosten, dat ik buiten de vakantie's om kan gaan.

rob gertsen
24-08-09, 23:00
Lea,

Als ik kon zou ik ook in het voorjaar gaan want er zijn dan niet alleen prijstechnische voordelen. De voordelen van het voorjaar zijn al opgesomd. Gewoon zorgen dat herexamen niet nodig is:mrgreen:

i.westdijk
24-08-09, 23:48
Wij gaan volgend jaar weg in de meivakantie. 30 april valt op vrijdag, dus die dag kan je er ook nog bij pakken. Heb op de scholen van de kinderen nog 1 dag extra gevraagd en gekregen, dus wij vertrekken op donderdag 29 april en komen 15 mei terug op zondag [met martinair, is inmiddels al wel weer duurder geworden, wij hadden vroeg geboekt] En ach die jetlag nemen we op de koop toe.
Groetjes Irene

mattrob
25-08-09, 12:56
Is juist wel goed om ze met jetlag in de schoolbanken te zetten, zijn ze juist weer snel in het ritme. Ik vind het ook altijd prima om gelijk dag erna weer te gaan werken. Mijn vrouw werkt niet, die doet er altijd wel een weekje over om de jetlag te verwerken (die gaat weer overdag even uurtje op de bank liggen, etc, etc). Het beste is weer snel in je Nederlands ritme te komen ;) !

Wij zijn al vaak in de zomervakantie geweest, en ook aantal keer in mei. En alle voordelen (en nadelen) zijn al genoemd. Als je toch 2 weken wilt gaan, zou ik lekker in mei gaan. Wij willen ook wel eens lekker lang weg, en dan is zomervakantie enige optie voor ons. Maar ik vind zelfs een weekje Florida al de moeite hoor :mrgreen:

cloggie68
25-08-09, 13:02
Hier ging het met het ene kind prima en met het andere niet... De jongste van 5 ging de volgende ochtend weer vrolijk naar school en was snel weer in het ritme. De andere pakte 's avonds 14 uur (!) slaap en moest de volgende ochtend nog spugen van vermoeidheid, die hebben we toen dus maar een ochtend thuisgehouden. Overigens was de eerste schooldag wel een woensdag dus hoeven ze maar tot 12 uur naar school. De oudste zoon (toen 6) ging donderdag weer vrolijk naar school...geen probleem.

Marita
30-08-09, 17:30
Zelf dit jaar voor de eerste keer in mei geweest volgend jaar alweer. Niet zo druk in de parken (seaworld en universal) uitverkoop was er ook en heel mooi weer. En volgend jaar weer rechtstreeks met martinair geboekt wat willen we nog meer?
Dat de tijd wat vlugger gaat.

mattrob
30-08-09, 18:08
uitverkoop was er ook

Het mooie van Amerika is dat ze ALTIJD wel een reden hebben voor uitverkoop =D> ! Dan is het de ene feestdag, dan de andere, dan is het de geboortedag van die, dan van de ander, dan is het dit, dan is het dat.

Toen wij in New York woonden, kregen we natuurlijk elke dag wel folders in de bus, en echt elke week had Macy's aanbiedingen en afprijzingen, en echt altijd met een 'reden'. Wij vonden het prima :lol: !

RoyFamily
30-08-09, 23:18
In de meivakantie ben ik nog niet geweest maar dat gaan we volgend jaar uitproberen: 30 april heen, 14 mei terug (kunnen we nog 2 dagen bijkomen).
Wel zijn wij 2 jaar geleden in de zomer geweest. Fantastisch, maar wel bloedverziekend heet. Heel druk in de parken (lange wachtrijen en in de waterparken soms geen bedje meer verkrijgbaar).
Ik las overigens recentelijk in de krant dat er onderzoek is gedaan naar wachtrijen. Wat bleek: een attractie zonder wachtrij is lang zo leuk niet. In de wachtrij schijnt een spanning te worden opgebouwd die zorgt voor een extra adrialineshot!
Als laatste: 4 tickets kostte mij 2 jaar geleden in de zomer € 3000,= en nu heb ik daarvoor "slechts" € 2000,= neergeteld.

Lea
31-08-09, 11:00
Mijn vakantie is ook beduidend goedkoper dan die van vorig jaar.

Vorig jaar 11 dagen rondreis 2 personen met alles wat er nog even tussendoor bij kwam afgrond 4000 euro

Komende vakantie eind mei(eigenlijk meer juni) 2 personen 16 dagen met condo en autohuur rond af op 2000 euro( zou nog iets meer kunnen worden maar verschil is erg groot)

patgooss
31-08-09, 15:06
Onze kinderen hebben dit jaar 3 weken achter elkaar vakantie! Laatste van april en eerste 2 van mei. Even een praatje met de directeur en we vertrekken 2 dagen eerder. Totaal 22 dagen in Florida. We kunnen niet wachten.

Wicked Florida
31-08-09, 17:03
Tja moeilijk, ook wij zitten met dit dilemma. We zijn al eens in mei geweest, en dat was perfect, al had ik een graadje warmer niet erg gevonden. Maar ook Augustus was goed te doen, de regen viel ontzettend mee in 2006. We hadden slechts drie x regen in drie weken, waarvan één dag de gehele dag. Wel was het regelmatig bewolkt, maar dat was eigenlijk wel lekker om de brandende zon wat tegen te houden. Kwa drukte viel het ons ook ontzettend mee, het was niet echt veel drukker dan in Mei, en na half augustus ontbraken zelfs in sommige parken de lange wachtrijen.
In juni zijn we ook wel eens geweest, maar dat doen we niet weer, dat was echt te heet.

parrot
31-08-09, 21:34
Afgelopen Augustus was het in Nederland heter dan in Florida dus waar hebben we het nog over!

Bovendien het weer is redelijk voorspelbaar en het regent kort maar heeeeeeel hevig en alleen of 's ochtends of 's middags of 's avonds. Daarna is het weer lekker afgekoeld! En ja het hoort ook bij Florida!

rob gertsen
31-08-09, 22:02
En ik geef me geld liever uit aan een reis richting Orlando dan aan een reis naar de Middellandse Zee wat voor ons het alternatief zou zijn.

Wat ons tegenhoudt om in juli/augustus is toch de warmte, de drukte en de regenbuien.

Ik geef mijn geld ook liever in Orlando uit, maar het is nogal veel meer geld wat er dan uitgegeven moet worden. Een vliegticket in het hoogseizoen kost gewoon tussen de 850 en 1000 euro. En dat is alleen nog maar de prijs van een ticket. Tel daar de rest bij op:-\" Een reisje naar de Middelandse zee is toch andre (geld) koek.

Over het weer in de zomer is al veel gezegd. Wij zijn in juli/augustus dit jaar 3 weken geweest. Het is enorm warm maar wel te doen. Rustdagen pakken en veel drinken. Het is ons goed bevallen.

hockey
01-09-09, 10:06
Volgend jaar zit het er voor ons niet in om 2 keer (mei en zomer) op vakantie te gaan (nee, we zijn niet zielig) Dan kiezen we er toch voor om in de zomervakantie te gaan, ook al is het duurder, warmer, noem maar op. Maar 7 weken in de zomervakantie thuis blijven vind ik geen optie.

fitnessmouse
01-09-09, 10:26
Ik geef mijn geld ook liever in Orlando uit, maar het is nogal veel meer geld wat er dan uitgegeven moet worden. Een vliegticket in het hoogseizoen kost gewoon tussen de 850 en 1000 euro. En dat is alleen nog maar de prijs van een ticket. Tel daar de rest bij op:-\" Een reisje naar de Middelandse zee is toch andre (geld) koek.



Nou, ja en nee. Het blijft wel een beetje appels met peren vergelijken. Voorheen huurden wij een stacaravan van eurocamp/selectcamp/canvasholidays.
Nu, in het hoogseizoen betaal je 2500 euro voor 2 weken, tel daar benzinekosten en tol bij op...

Kun je net de eerste twee weken (3 juli) of de laatste twee weken van de zomervakantie (eind augustus) kom je met pakweg 3000 euro toch een heel eind voor reis, auto en verblijf.

Alleen het bestedingspatroon is in Orlando toch een tikje anders dan aan de Middellandse Zee:lol: