PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Dollar Rent a Car



Pagina's : 1 2 [3]

Teleton
22-11-11, 14:08
Nog even na gebeld ...
Naar wie gebeld, want wij van wc eend willen nog wel eens wc eend adviseren...Bij wie gehuurd? Dan kunnen wij het ook zien!

Via co.uk staat 'ie vandaag in de lijst voor 260 euro. Bij .de voor 271 euro en bij usareisen.de voor 298 euro. Dus 235 euro ziet er heel mooi uit, maar wie o wie biedt deze auto met een volledig pakket, ex fuel en drivers, aan voor 235 euro?

moniquekruiningen
22-11-11, 18:51
E-bookers.com


En vertel me niet dat t niet klopt..... want dan wordt ik geeeeeeekkkkk!!
Ben zo lang aan t zoeken geweest.. In eerste instantie was ie niet boekbaar.... dus ik dacht....daar gaan we.. maar na nog een telefoontje met e-bookers (in A'dam) bleek dat zij m ook niet konden boeken, paar uur later kreeg ik een telefoontje dat ik m kon boeken.. waarschijnlijk was de verbinding met de dollar site uit de lucht en ICT had t opgepakt... en opgelost meteen gedaan dus... en via shopkorting nog eens € 8.75 korting....

moniquekruiningen
22-11-11, 21:47
Nu maar hopen dat dit lukt... want dan is er eindelijk het bewijs (nadat ik mijn dochter in bed heb gestopt!)

http://img713.imageshack.us/img713/9678/ebookt.png (http://imageshack.us/photo/my-images/713/ebookt.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

[verwijderd]
22-11-11, 21:55
Monique, je bent me net voor want ik krijg exact hetzelfde als dat jij krijgt.

En hier de condities die er bij horen:
Prijs inclusief:



Luchthaven toeslag
Schadeverzekering en diefstalverzekering zonder eigen risico.
Lokatie toeslag.
Aanvullende WA verzekering
Lokale belasting
WA verzekering in geval van schade aan derden
Ongelimiteerde mijlen/kms
Kenteken registratiekosten.


Prijs exclusief:



Extra bestuurder
Kinderzitje voor baby
Brandstof: U krijgt de auto mee met een volle tank benzine en u dient deze leeg in te leveren. Er zal voor een tank benzine worden doorbelast op uw creditcard. Er zal in geen geval refund gegeven worden op niet-gebruikte brandstof.
Navigatiesysteem
Persoonlijke inzittenden verzekering
Bagageverzekering
Wegenwacht hulp.
Toeslag voor jonge bestuurders is niet inclusief en dient ter plaatse te worden voldaan. Deze toeslag is van toepassing op bestuurders van 21 t/m 25 jaar. De hoogte ervan is afhankelijk van de leverancier en auto categorie.

peterwoudje
22-11-11, 22:03
Is het wel een al risk verzekering??

moniquekruiningen
22-11-11, 22:09
Ik heb gevraagd bij e-bookers of ik nog een verzekering bij moest afsluiten en die meneer zei: ze zullen je wel nog iets proberen te verkopen, maar dat is niet nodig. Je bent volledig verzekerd.... mss dat ik tzt daar nog maar eens een mail aan waag, om te kijken of ik het op schrift kan krijgen...

Maar eerlijk gezegd verwacht ik de hele dag al een mailtje met een... sorry voor die prijs kan t natuurlijk echt niet....

rolandino
22-11-11, 22:15
"Onze tarieven zijn fully inclusive waar vermeld: CDW/LDW (LDW (Collision Damage Waiver/Loss Damage Waiver)"

Zie ook: https://www.ebookers.nl/book/bookingpath?execution=e1s1&_eventId=popup302 Lijkt mij (met het oog van een leek) goed te zitten.


Voor 60 euro meer krijg je volgens mij hetzelfde bij usareisen. Shoppen loont dus, en in dit geval is ebookers goedkoper. Wij hebben wel bij usareisen geboekt (Alamo minivan, dus niet bij dollar), omdat het daar weer goedkoper was.

moniquekruiningen
22-11-11, 22:19
Thanks Rolandino... voor je bemoedigende tekst... ik heb echt heeeel wat uren op internet gezocht... en uiteindelijk dit gevonden... en zo blij dat ik voor de prijs waar ik bij een ander nog niet een koekblik had, nu een echte auto (voor mijn dochter en mij zelf, goed zat) heb kunnen boeken!

rolandino
22-11-11, 22:23
Ik verbaas me eigenlijk altijd over de grote verschillen, en dus hoeveel er blijft kleven, tussen de brokers. Nu ben ik een behoorlijke leek, en ga ik puur uit van wat ik zo snel met Google kan vinden. Ben wel benieuwd of Njit al hetzelfde bedrag heeft weten tevoorschijn te toveren? ;-)

Njit
22-11-11, 22:35
Ben wel benieuwd of Njit al hetzelfde bedrag heeft weten tevoorschijn te toveren? ;-)

http://www.priceisrightinfo.com/PriceIsRightLogo.gif

Teleton
22-11-11, 22:47
Ikmss dat ik tzt daar nog maar eens een mail aan waag, om te kijken of ik het op schrift kan krijgen...

Maar eerlijk gezegd verwacht ik de hele dag al een mailtje met een... sorry voor die prijs kan t natuurlijk echt niet.... Het is een mooie prijs, vandaag is 't ie al weer wat hoger. Ook dit zijn dagprijzen. Net op tijd geboekt. En geboekt is geboekt, dus geen zorg over mailtjes, de prijs kan niet meer veranderen. Prijswijzigingen krijg je alleen nog als de tax wijzigt en dat komt nauwelijks voor.

De condities worden niet berpaald door e-bookers maar door Dollar. De voorwaarden staan in je huurcontract dat je pas krijgt als je de auto ophaalt. Op de site van Dollar kan je vast ook die voorwaarden wel vinden, maar dat zijn een heleboel kleine lettertjes......

Het verzekeringspakket van Dollar is standaard en het maakt niet uit of je dit bookt via e-autohuur, usareisen.de. Uitzondering is iig Sunny Cars, die iets duurder zijn, maar wel een afwijkend pakket leveren. Bij het ophalen van de auto betaal je een tank benzine met je creditcard. That's it. Het huurcontract staat dus ook niet op $ 0.00 in dit geval

Alle andere voorstellen wijs je af. Je krijgt dan je huurcontract waarop je een aantal paraafjes moet zetten vanwege het afwijzen van de voorstellen (let op, alleen tekenen als decline is ingevuld) Uiteindelijk teken je het contract. Bij het inleveren van de auto staat je bon niet op $ 0,00 want je betaalt wel de benzine.

Laat je niet in de war maken door opmerkingen over een all risk verzekering. Het systeem met het verzekeren van huurauto's in de VS is volstrekt onvergelijkbaar met 'ons' systeem. Je komt bij geen enekel aanbieder de keuze "all rsik" tegen. Het pakket dat je nu hebt is goed, niet meer over piekeren.

Teleton
22-11-11, 22:49
http://www.priceisrightinfo.com/PriceIsRightLogo.gif

Bij mij rekenen ze meer. Ieder krijgt wat 'ie verdient, kennelijk.

http://img836.imageshack.us/img836/7782/aaaaadollar.png (http://imageshack.us/photo/my-images/836/aaaaadollar.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

rolandino
22-11-11, 22:52
Je zit bij MCO te kijken Teleton, je moet bij SFB kijken. Had zelf de fout ook eerst gemaakt. Ik kom uiteindelijk op precies dezelfde prijs uit als Monique.

moniquekruiningen
22-11-11, 22:53
Dat maakt mijn dag weer goed Teleton...
Maar ik haal m iets later op en lever m iets eerder in; mss dat dat nog uitmaakt?? 19.00u vs 15.00u?? Of zou leeftijd er iets mee te maken kunnen hebben of t feit dat ik een vrouw ben??

Teleton
22-11-11, 22:57
Maar ik haal m iets later op en lever m iets eerder in; mss dat dat nog uitmaakt?? 19.00u vs 15.00u?? Of zou leeftijd er iets mee te maken kunnen hebben of t feit dat ik een vrouw ben?? Oei, maakt allemaal niks uit, als je de auto maar niet later terugbrengt. Dat kost geld, want de huurperiode is per 24 uur.

Oeps, even vergeten dat er tegenwoordig meer opties dan MCO zijn. Dan blijkt niet alleen het vliegen naar SFB voordelig te zijn, de autohuur scheelt ook al.....!

moniquekruiningen
22-11-11, 23:19
Nee, nee de auto gaat eerder terug, we vliegen om 18.00 uur.. dus het plan is om er nog eerder te zijn... no worries...

Ik blijf trouwens shoppen... and keep you posted... we hebben geen COUPONNING in Nederland... anders deed ik dat ook wel... maar internet afstruinen naar de laagste prijzen is wel een hobby, niet persé omdat ik geen geld heb... maar wel omdat ik het dan weer aan iets anders kan uitgeven.. :-)

georgesken
08-12-11, 17:29
hallo allemaal, ik had nog een vraagje ivm de express card.

Als je met meerdere bestuurders bent, heeft dit dan nog zin om te doen want alle bestuurders moeten toch geregistreerd worden, niet? Of doe je dit dan in de garage of moet je toch aan de balie aanschuiven?

[verwijderd]
08-12-11, 17:32
Dit kan gewoon bij de kiosk in de garage.

corrus
08-12-11, 17:46
Kiosk in de garage???

Waar staat die dan... Naast het kantoortje? of noem je dat een kiosk...

[verwijderd]
08-12-11, 18:52
Zo'n veredelde bouwkeet dan.

corrus
08-12-11, 19:59
Nee, ik was serieus...

Bedoel je nu zo'n kastje of het kleine kantoortje in de garage...

[verwijderd]
08-12-11, 20:05
Ik was ook serieus, het is een veredelde bouwkeet die in de garage staat. Maar bij dollar op MCO heb je ook nog een kantoortje als je je aan komt lopen aan de linker kant en die is het niet. Express members mogen zich rechts melden bij de keet/loket/kiosk.

Overigens heb ik bij Dollar nog nooit zo'n computer incheck kiosk gezien, want die bedoel jij. ;-)

(Dat wordt volgende week toch maar even een kijkje nemen in de Dollar garage. :-D)


Zoiets als hieronder staat er in de garage.

http://miami.e-zrentacar.com/images/orld_img_gallery/kiosk1.jpg

belgske
11-12-11, 11:49
yep, zoiets is het.

in 2010 ook rechtstreeks naar dat dingske gegaan... van te voren alle gegevens thuis al doorgegeven.
Men wordt er zo snel geholpen, dat ze bij mij nog niet eens de moeite namen mijn rijbewijs te checken. Maar goed ook want na 3 dagen kwam ik erachter dat ik dat thuis had laten liggen. #-o
Voor komende zomer voor alamo gekozen, omwille van het gemak met de toll.

Lindaa
27-12-11, 19:04
Wij zijn in november in Naples geweest en hebben absoluut 100% zeker GEEN gebruik gemaakt van een tolweg.
Nu hadden we al een dispuut met Dollar over een auto die we omgeruild hadden. Daar hebben we 64 dollar voor teruggekregen.

Echter de volgende dag halen ze 25,75 dollar van de cc.
Bij navraag blijkt dit om een toll violation te gaan van 75 cent, opgehoogd met administratiekosten van 25 dollar.

Ik heb ook aangegeven dat ik 100% zeker weet geen tolweg te hebben bereden.

Wellicht dat het over de eerste auto gaat die wij ingeruild hebben en dat degene daarna dit gedaan heeft, maar de boete nog naar ons gaat?!
Lijkt me sterk maar ja.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
Ze zeggen een brief te sturen over de violation, maar wordt dit geen welles nietes spel?

Wat te doen? Het is geen groot bedrag, maar het gaat mij om het principe.
Ik heb gewoon geen tolweg bereden.

Ik weet wel dat wij nooit meer bij Dollar huren. Dit is het zoveelste gezeik...

knaapje
27-12-11, 19:49
Gelijk een dispuut aanmelden bij je creditcard maatschappij.!!!!!!

Bij mij werd een vooruitbetaalde huur (ongev. $ 600) nog een keer op mijn cc belast bij inleveren.
Gelijk ICS gebeld en formulier met stukken opgestuurd, werd prompt terug gedraaid door ICS.

Pas na 6 weken betaalde ook Dollar het terug.

Knaapje

Lindaa
27-12-11, 20:03
Heb ING al om zo'n formulier gevraagd.

acanewyork
27-12-11, 21:05
Een tijdje terug had Dollar ook ten onrechte een bedrag van mijn creditcard afgehaald. Ik heb meteen contact gezocht met dollar via email. Het bleek dat ik volgens dollar over een tolweg was gereden zonder daarvoor te betalen. Volgens hen ging het om een tolweg bij Miami. Vreemd, aangezien ik daar nog nooit van mijn leven ben geweest. Bovendien heb ik de hele vakantie in Orlando en omstreken doorgebracht.

Ik heb Dollar geschreven dat ik die dag uitgaven heb gedaan met mijn creditcard en dat ik zo dus kon bewijzen dat ik niet in Miami was. (was ook zo) Ik kreeg binnen een dag bericht terug:
After further research in response to your inquiry I have determined the information provided by the tolling authority is incorrect. We apologize for any inconvenience. A credit has been issued for $25.50 which should become available within 7 to 10 business days.
If you have any further questions or concerns please give us a call at 866-255-0794.Mijn advies is om deze maatschappij zeker aan te schrijven. Ik heb inmiddels mijn geld weer terug, maar ben wel het vertrouwen in Dollar een beetje kwijt geraakt. Jammer omdat ik inmiddels toch al zo'n tien keer een auto bij hun heb gehuurd in Florida. Nooit eerder problemen gehad, maar dit ging mij echt te ver. Voor de volgende keer heb ik maar een auto bij Alamo gehuurd.

[verwijderd]
27-12-11, 21:07
En gewoon even naar Dollar mailen of bellen om duidelijkheid te krijgen in het waar, wanneer, hoe laat en met welke auto dit dan gebeurt zou zijn.

Je kan altijd ergens even een misser gehad hebben maar dan moet Dollar dat kunnen aantonen. En heb je inderdaad een tolpoort verkeerd genomen dan kost dat je de tol + een boete van $25,- bij Dollar.

Maar ik zou eerst even contact op nemen om de gegevens op te vragen.

Lindaa
27-12-11, 21:41
Dit hebben ze net teruggehaald:
Hello,
Per our history, this toll charge was billed in error. We issued a refund in the amount of $25.75 back to the credit card on file. Please allow 7 to 10 business days for credit to appear on the card. We apologize for any inconvience this may have caused. If you have any additional questions please let us know. Thanks
Maar mijn vertrouwen in Dollar is ook wel weg...

Michael66
27-12-11, 21:52
Waarom is je vertrouwen weg? Je had een dispuut over een afschrijving, die is keurig opgelost binnen een dag. Zoiets kan gebeuren. En volgens mij siert het Dollar dat ze dit zo snel voor je hebben opgelost. Daar kunnen heel veel andere partijen een voorbeeld aan nemen!

Kortom: Altijd goed de afschrijvingen online of op je creditcard afschrift controleren.
Bij onduidelijkheid over een afschrijving de afschrijvende partij om opheldering vragen.
Bij onenigheid over de afschrijving dit direct duidelijk maken aan de afschrijvende partij + bij je creditcard bedrijf (bank, ICS, etc) aangeven dat je een dispuut hebt.
Zodra je het afgeschreven bedrag terug hebt gekregen van de afschrijvende partij licht je uiteraard je creditcard bedrijf in dat het dispuut is opgelost.

En de case van Lindaa is ook weer opgelost.

[verwijderd]
27-12-11, 23:26
Ik sluit me volledig aan bij Michael, dit is toch keurig en zeer snel opgelost.

Dit kan je overal gebeuren. Maar de keuze uit de verhuurbedrijven is groot genoeg om het eens elders te proberen natuurlijk.

Lindaa
28-12-11, 07:49
Waarom mijn vertrouwen weg is:

- tot twee keer toe een auto met mankementen meekrijgen
- teveel benzine moeten betalen als je de auto omruilt
- medewerkers die je op een agressieve manier extra's aan willen smeren
- en het toch wel heel raar is dat ik mijn geld terugvraag en ze dan gelijk daarna een tolboete eraf halen
- en " zoiets kan gebeuren" vind ik niet als je tol en boete heft terwijl iemand zeker geen tolweg heeft bereden en dan er als iemand bezwaar maakt achter komt dat het niet klopt
- er zijn in zuidwest Florida geen wegen waar je 75 cent tol moet betalen...

trails
28-12-11, 08:24
Dollar schijnt dit regelmatig te doen.

Dit had ik eerder al op het topic over Dollar gemeld (bericht 465, 31 oktober):

Op deze site heb ik recentelijk 2 topics gelezen over de Dollar tol oplichters:

http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=549230&highlight=dollar+toll

http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=554521&highlight=dollar+toll

Als het wordt afgeschreven gelijk naar je bank om door te geven dat het een frauduleuze incasso is.

Succes.

Njit
28-12-11, 08:51
Oplichters is wel een zware beschuldiging. Ik denk dat het meer is dat ze hun administratie niet goed op orde hebben. En zo kan het dus voorkomen dat er Toll wordt afgeschreven op jouw account terwijl je de auto allang ingeleverd hebt.

jbdutch
28-12-11, 09:07
Ik heb ook achteraf een rekening gehad voor een tank benzine die nog al aan de stevige kant was.
De dame aan de balie wist me ervan te overtuigen dat ik al betaald had voor die tank benzine en dat ik hem dus leeg moest inleveren.

trails
28-12-11, 09:22
Als dit vaak voorkomt, zie andere fora, dan vraag ik me af of dit "administratieve ongelukjes" zijn.

jbdutch
28-12-11, 09:59
Precies,zie deze lijst van het gerenommeerde J.D Power.
Een uitgebreid consumenten onderzoek van alle verhuurbedrijven in de US.

http://www.jdpower.com/Travel/ratings/rental-car-ratings/

Teleton
28-12-11, 10:59
De dame aan de balie wist me ervan te overtuigen dat ik al betaald had voor die tank benzine en dat ik hem dus leeg moest inleveren. En wat is nu precies het probleem want ik weet niet wat je bedoelt? Afhankelijk van wat er in de huurvoorwaarden staat, betaal je de tank benzine inclusief je huurtarief of apart. Je levert de auto met een zo leeg mogelijke tank in en er wordt geen restitutie verleend over de tankinhoud. Dat is het spel, zo zijn de regels.....Tenzij je speciale voorwaarden hebt vastgelegd die je met het forum zou willen delen.

Njit
28-12-11, 11:22
Precies,zie deze lijst van het gerenommeerde J.D Power.
Een uitgebreid consumenten onderzoek van alle verhuurbedrijven in de US.

http://www.jdpower.com/Travel/ratings/rental-car-ratings/

Alleen wordt er bij de best presterende bedrijven nooit gehuurd door Forum-leden. Enige echte uitschieter is National.
Alamo, Dollar en Hertz scoren allemaal 'About Average' volgens JD. Vind het overigens wel opvallend dat Avis 'Below Average' scoort. Dit is een dure maatschappij om te huren.

Maar je kan uit het onderzoek niet opmaken welke luchthaven nu het best presteert. Toeristische bestemmingen als Orlando en Miami zullen anders scoren dan een plaatselijke vestiging.

http://img259.imageshack.us/img259/4093/20111921.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/259/20111921.jpg/)

De Press-Release is ook wel leuk om te lezen. Ik heb wat interessante stukken gemarkeerd:


Overall satisfaction in 2011 averages 758 on a 1,000-point scale, up from 750 in 2010, driven by increases in satisfaction across all six factors compared to 2010.

“Rental car companies continue to build upon the improvements made in 2010 and are bouncing back from the lower satisfaction levels reported in 2008 and 2009,” said Stuart Greif, vice president of the travel practice at J.D. Power and Associates. “As positive as this increase in satisfaction is, there remains ample opportunity for rental car companies to further delight their customers in the future, particularly in leveraging technology.”
According to Greif, there are opportunities for rental car companies to enhance the rental car experience, save customers time, better inform and set customer expectations and create efficiencies for rental car company operations. These include integrating customers’ mobile devices within rental cars for hands free communication, music or navigation; digitally measuring gas tank levels for more accurate charges; communicating mileage and gas information digitally from the vehicle as customers return cars; and providing real-time estimates of shuttle van or bus arrival times to customers.
The study finds that the average wait time to pick up a rental car is 17 minutes, which improves from 20.5 minutes in 2010. However, in one key area, the pick-up process, satisfaction drops considerably among customers who have to wait more than five minutes to receive their vehicle (An overall satisfaction score of 825 among customers who wait one to five minutes vs. 809 among customers who wait six to 10 minutes).
“The culture of immediacy creates expectations around timeliness of service that can be challenging to meet,” said Jessica McGregor, manager of the travel practice at J.D. Power and Associates. “While the improvement in wait time is certainly positive for the industry, rental car companies must continue to balance the need to serve their customers more quickly with the need to provide improved levels of service by their employees.”
ACE Rent A Car ranks highest in customer satisfaction among rental car companies for the first time with a score of 793, performing particularly well in the shuttle bus/van and costs and fees factors. This is also the first time the Indiana-based independent rental car company appears in the study rankings.
Enterprise follows in the rankings with 787, performing particularly well in the leisure/personal customer segment. National ranks third with 768.

The following tips may be helpful to consumers when renting a car:


If a kiosk is available, use it instead of waiting in line at the counter. While very few customers currently use kiosks, those who do tend to be more satisfied with the experience overall.
Understand the different options offered—such as insurance and fuel—before reserving or picking up a vehicle.
Reserve a navigation system in advance if necessary and leverage smartphones if you are traveling with someone who can help you navigate.
Bring a Bluetooth or other wireless hands-free device so you can use your phone safely while driving.
If a problem with the rental car experience occurs, be sure to report it to the company. Many customers never report their problems, so the company doesn’t have the opportunity to resolve them.

The 2011 North America Rental Car Satisfaction Study is based on more than 12,500 evaluations from business and leisure travelers who rented a vehicle at an airport location within the previous 30 days to being surveyed. The study was fielded between January 2011 and September 2011.

jbdutch
28-12-11, 12:27
Mijn punt was dat ik werd overgehaald te geloven dat ik al voor een tank brandstof betaald had.Ik neem aan dat de dame in kwestie hier financieel beter van werd.Ze liet een contract zien waaruit zou moeten blijken dat ik er al voor betaald had en de auto dus zo leeg mogelijk in moest leveren.
Ik had natuurlijk alle andere verzekeringen die deze dame mij aanbood afgeslagen,nu had ze toch nog iets aan mij verdiend.





En wat is nu precies het probleem want ik weet niet wat je bedoelt? Afhankelijk van wat er in de huurvoorwaarden staat, betaal je de tank benzine inclusief je huurtarief of apart. Je levert de auto met een zo leeg mogelijke tank in en er wordt geen restitutie verleend over de tankinhoud. Dat is het spel, zo zijn de regels.....Tenzij je speciale voorwaarden hebt vastgelegd die je met het forum zou willen delen.

Njit
28-12-11, 13:09
Dan snap ik het nog niet. Je schrijft dat je een contract te zien kreeg waarin stond dat je de tank benzine al betaald had. En dat je hem leeg moest inleveren. En je kreeg nu een rekening omdat je hem vol had ingeleverd? Wat voor een pakket had je afgesloten bij Dollar?

De volledige Gas Policy staat op Dollar.com


I. Gasoline Policy: The renter must refill the gas tank of the vehicle within a 10-mile radius of the rental return facility and present a fuel receipt to avoid a refueling charge unless the renter chooses the prepaid fuel option. If the renter chooses the prepaid fuel option, the renter will pay a specified charge as set forth in the rental agreement and have no obligation to return the vehicle with a full tank of fuel. There is no credit or refund given for any fuel in the tank at the end of the rental. If the renter does not choose the prepaid fuel option and does not return the vehicle with a full tank of gas, the renter will be required to pay a fuel charge to compensate DOLLAR for the cost and service of refueling the vehicle. The fuel charge is based on the estimated number of gallons needed to refill the tank multiplied by the rate per gallon charge specified in the rental agreement. DOLLAR locations may use different methods of estimating the number of gallons needed to refill the tank and these methods of estimation necessarily rely on human judgment. Most DOLLAR locations estimate the number of gallons needed to refill the gas tank either (1) by reading the fuel gauge to estimate the approximate amount of fuel needed to refill the tank (for example, one-half tank) and multiplying that number by the manufacturer's specified fuel tank capacity, or (2) if the renter did not purchase any fuel during the rental, by reading the odometer to determine the amount of miles driven during the rental and dividing that number by the vehicle's estimated average fuel efficiency (miles per gallon) based on the manufacturer's fuel efficiency specifications. When renting in Canada, miles and gallons shall be kilometers and liters.

jbdutch
28-12-11, 13:34
geboekt via expedia,zonder volle tank.
Die dame toonde mij echter een contract waarin stond dat die volle tank al wel inbegrepen was.

knaapje
28-12-11, 13:43
Ik heb vorig jaar via Expedia een Dollar auto gehad. (MCO)
Het was precies zoals hierboven door Njit gepost, volle tank bij afhalen en of vol terug met bewijs van aftanken of per gallon afvullen betalen.
Knaapje

Njit
28-12-11, 14:21
Dan snap ik het nog niet. Als je de tank benzine al betaald hebt dan mág je de auto leeg inleveren maar het móet niet. Zou wel erg krom zijn in mijn ogen..


If the renter chooses the prepaid fuel option, the renter will pay a specified charge as set forth in the rental agreement and have no obligation to return the vehicle with a full tank of fuel.

knaapje
28-12-11, 14:37
De verwarring ontstaat door twee mogelijkheden:
1 volle tank bij afhalen, maar nog niet betaald en dus vol terug of verbruik betalen.
(Dit had ik dus)
2 volle tank bij afhalen en al in huursom betaald of (misschien ook nog mogelijk, lijkt mij uit de posting van JBdutch) ter plekke bij afhalen betalen en dan zo leeg mogelijk terug.

In beide gevallen krijg je de auto dus afgetankt mee.
Ik denk dat JBdutch daar in de fout gaat met zijn postings.

Knaapje

Njit
28-12-11, 14:46
Maar 'leeg' terug is een geen verplichting indien je optie 2 hebt. Het is niet zo dat je dan maar rondjes moet gaan rijden om de tank leeg te maken. Je krijgt enkel geen geld terug voor de benzine die er nog inzit.

[verwijderd]
28-12-11, 18:45
Ik denk dat de fout er al in ligt dat hij dus blijkbaar niet wist wat er in zijn contract stond. Je moet toch echt zelf goed opletten welk contract je afsluit met de verhuurder.

En op een eerder bericht omtrent het betalen van brandstof bij het omruilen van een auto als er een gebrek mee is, daar heb ik nog nooit voor een tank brandstof hoeven te betalen. Maar ik huur dan ook altijd met volle tank benzine vooraf betaald.

jbdutch
28-12-11, 19:31
Ik wist wel dat het niet in mijn voorwaarden stond maar deze dame hield vol dat de eerste tank altijd inclusief was als de auto bij expedia geboekt werd.na een lange reis geef je het wat sneller op.mijn punt is dat de medewerker altijd zal proberen om iets extra's aan je te verkopen ook als je nergens op in gaat.

[verwijderd]
28-12-11, 20:46
Ik wist wel dat het niet in mijn voorwaarden stond maar deze dame hield vol dat de eerste tank altijd inclusief was als de auto bij expedia geboekt werd.na een lange reis geef je het wat sneller op.mijn punt is dat de medewerker altijd zal proberen om iets extra's aan je te verkopen ook als je nergens op in gaat.

Mijn ervaringen bij Dollar op dit punt zijn vele malen beter dan bij Alamo, waarbij ik elke keer werd lastig gevallen omtrent upgrades en extra verzekeringen. Afgelopen week bij Dollar hoefde ik slechts te tekenen en werd er helemaal niets geprobeerd aan te smeren.

Maar ik blijf erbij dat je zelf altijd moet weten hoe je contract in elkaar zit en anders altijd gewoon "all inclusif" moet huren.

trails
29-12-11, 08:29
Mijn ervaringen bij Dollar op dit punt zijn vele malen beter dan bij Alamo, waarbij ik elke keer werd lastig gevallen omtrent upgrades en extra verzekeringen.

Door je aan te melden bij Alamo's "Save Time" kun je gebruik maken van de kiosk en kun je bij de extra opties gewoon op No klikken.

WQN
21-03-12, 10:29
Hallo!
Hebben jullie goede/slechte ervaringen met Dollar rent a car op Tampa Airport?
Zien op internet diverse slechte beoordelingen en zijn nu beetje huiverig om daar een auto te huren.
Hoor graag!
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Vr. gr.

Njit
21-03-12, 10:44
Ik heb hier wat ervaringen gelezen: http://www.yelp.com/biz/dollar-rent-a-car-tampa
De meeste klachten zijn uit onbekendheid met het systeem.

Persoonlijk zou ik overigens bij Alamo huren. Dan ben je meestal qua Toll veel goedkoper uit. Zie ook FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100)

sonja
21-03-12, 13:17
Wij hebben vele malen bij Dollar op Tampa gehuurd en geen problemen ondervonden.
Omdat we nu op Orlando vliegen zijn we overgestapt naar Alamo i.v.m. hun handige Toll systeem, zoals Njit hierboven aangeeft.

WQN
21-03-12, 20:49
bedankt voor de reacties!
We hebben weer voor Alamo gekozen. Idd goede ervaringen met hen.
vr. groeten

Lindaa
11-07-12, 18:56
Wat is jullie mening over het optioneel te boeken roadsafe - bij Dollar -.
Is het zinvol? De verkoper probeert je altijd te overtuigen dat het nodig is, wij hebben het nog nooit gedaan.

Teleton
11-07-12, 19:48
Wat is jullie mening over het optioneel te boeken roadsafe? De vraag is eigenlijk eerst wat je met roadsafe bedoelt? Mocht dit het Roadside Plus programma van Alamo (https://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=ROA)zijn, dan is hier al veel informatie over uitgewisseld. Het komt er simpel op neer dat ieder zijn eigen afwegingen moet maken voor deze optie, die risico's dekt zoals zoals het kwijtraken van de sleutel, het zonder benzine komen te staan of het risico van een versplinterde ruit.

De een vind het prettig om dit risico af te dekken, de ander lost het zelf op. Of zorgt dat hij de voorziening niet nodig heeft, want laten we eerlijk zijn; hoe vaak ben je je sleutel kwijt of sta je zonder benzine? Maar zie je zelf geen kans om een wile te wisselen bij een lekke band, dan ben je zeker voor een korte vakantie, goedkoper uit met Roadside Plus dan dan je een garagist moet laten komen.

Njit
12-07-12, 08:40
Als ze bij Dollar huurt dan zal ze wel niet het programma bij Alamo bedoelen denk ik ;) Bij Dollar heb je een aantal Extra's: http://www.dollar.com/en/Car_Rental_Information/Main/Optional_Extras.aspx



RoadSafe
If you don’t have a credit card or auto insurance with built-in roadside assistance, this inexpensive little add-on will save you from having to hire a tow truck or locksmith if an unforseen incident occurs on the road.

Maar het verhaal van Ton gaat ook hierbij op..

Teleton
12-07-12, 19:52
Als ze bij Dollar huurt dan zal ze wel niet het programma bij Alamo bedoelen denk ik ;)

Maar het verhaal van Ton gaat ook hierbij op.. Gelukkig maar. Beetje vreemd van lindaa om het bericht te wijzigen nadat er al inhoudelijk op gereageerd is......

Njit
12-07-12, 20:15
Ach ja, je had ook zelf even verder kunnen denken als Alamo ;) Dat Linda haar bericht even verduidelijkt is alleen maar goed lijkt me..

Teleton
13-07-12, 08:55
Ach ja, je had ook zelf even verder kunnen denken als Alamo ;) Dat Linda haar bericht even verduidelijkt is alleen maar goed lijkt me.. Voortaan wacht ik even met meedenken en reageren tot lindaa de vraag duidelijk heeft gesteld. Hoef ik minder zelf te denken......

knaapje
25-10-12, 18:47
Dit jaar weer bij Dollar op MCO via Expedia.nl een auto gehuurd.
Een compact, maar met een "klantenpas" en een van internet geplukte upgrade coupon, een intermediate gekregen.

Ik kon zonder problemen doorlopen naar de garage, net als 2 jaar geleden in JAX trouwens.
Alles werd, zonder verder vragen of aandringen vlot afgehandeld, ik moest alleen de benzine betalen.
Vreemdgenoeg bleek mij later dat ik ongeveer maar 3/4 van de tankinhoud had betaald.
De agent liep met mij mee naar een rij auto's en zei dat ik daaruit een kon uitzoeken.
De keuze werd een Ford Fusion (Mondeo), weliswaar zo'n 1 1/2 jaar oud, maar superluxe uitgevoerd. Leer, el. verstelbare stoelen, goed audiosysteem enz.
Ook het terugbrengen verliep vlot. Er werd even om de auto gelopen, de km.stand genoteerd en de 0-bon overhandigd.

Al met al een verademing in vergelijking met wat anderen bijv. met Alamo op MCO ervaren.
Wel een toevoeging, ik heb zelf een toll-transponder. Het toll-systeem van Dollar is niet bepaald goedkoop.

Teleton
25-10-12, 19:27
Al met al een verademing in vergelijking met wat anderen bijv. met Alamo op MCO ervaren.
Nou.....nu moeten we het ook niet overdrijven hoor. Bij beide verhuurders gaat het immers in de regel prima, maar (zoals overal waar gewerkt wordt) er loopt ook wel eens iets helemaal mis waarbij de onbekendheid met het systeem van de huurder, geen onbelangrijke rol speelt.

trails
25-10-12, 20:52
Ondertussen bij Alamo, Dollar, Budget en National gehuurd, alles op MCO. Eerlijk gezegd hebben we nog nooit "gedoe" gehad. Je kan wel eens pech hebben maar volgens mij zijn er geen "slechte" verhuurders.

knaapje
25-10-12, 22:10
Nou.....nu moeten we het ook niet overdrijven hoor. Bij beide verhuurders gaat het immers in de regel prima, maar (zoals overal waar gewerkt wordt) er loopt ook wel eens iets helemaal mis waarbij de onbekendheid met het systeem van de huurder, geen onbelangrijke rol speelt.

Dat laatste kan zeker bijdragen aan de ondervonden problemen.
Ik wil ook niet beweren, dat er bij Dollar nooit iets fout gaat, maar als je dan toch op dit forum diverse keren leest over de negatieve ervaringen van anderen met name met doorzeugende medewerkers van Alamo, dan is het toch een verademing, dat je zelf bij Dollar gewoon vlot en correct geholpen wordt.
Vorig jaar op MIA trouwens met Alamo, dezelfde goede ervaring.
De medewerker keek op de reservering en zei alleen dat alles had behalve de Roadside service of ik die wou hebben. Na mijn "dank U" werd er verder ook niet meer over doorgezeurd. Ook op JAX een zelfde goede ervaring met Alamo. Ik weet dus dat het daar ook kan.

rogzwanenburg
25-10-12, 22:43
ook wij hebben in augustus een auto gehuurd bij dollar in miami.
inderdaad geen geleur om extra's er bij te verkopen en achter af geen extra verrassingen van de creditcard
afgeschreven wat vorig jaar door budget wel werd gedaan.
zij hadden dus wel heel snikkie ons laten tekenen voor extra's die overbodig waren maar waar je
als je voor het eerst in de usa komt ook niet echt kundig in ben!

moonlight91
26-10-12, 10:41
wij hebben deze keer voor het eerst bij Dollar gehuurt
normaal huren wij altijd bij Alamo
de reden van de switch was enkel alleen van uit het praktische
we vlogen op key west, en alamo heeft daar geen bali op het `vliegveld`
maar ruim 4km daar vandaan
we zijn over Dollar ook heel tevreden, geen gezeur over de extras
er werd wel automatisch het tolsysteem in rekening gebracht, wat overigens wel erg duur is vind ik
toen ik de beste man uit legde dat onze route niet over tolwegen liep
en ik dus het tolsysteem er niet bij wou
vroeg hij of ik hier zeker van was,en beaamde dat ik daar idd gelijk in had
en corrigeerde netjes
ook was het gehuurde automodel niet aanwezig, en kregen we 2x gratis upgrade
normaal op MCO en ATL bij alamo mag je de auto zelf uitzoeken, nu kregen we bij Dollar op keywest er een toegewezen
weet natuurlijk niet of dat altijd bij Dollar zo is..
wij hebben er in iedergeval een goede ervaring mee nu

Teleton
26-10-12, 11:57
zij hadden dus wel heel snikkie ons laten tekenen voor extra's die overbodig waren maar waar je
als je voor het eerst in de usa komt ook niet echt kundig in ben! Hmmmm....ondertekenen doe je zelf, toch? Wat is er dan 'snikkie' aan? En als je ergens niet kundig in bent, of je begrijpt iets niet dan gaan er toch allerlei alarmbellen rinkelen om juist niet te tekenen?

Er was ooit een tijd (lang, lang geleden...)waarin er regelmatig misbruik van de onwetendheid/domheid van de huurder werd gemaakt. Verhuurbedrijven hebben helemaal geen zin in gedoe en negatieve publiciteit, dus is er aan de balie in de afgelopen jaren wel het een en 't ander veranderd. Er kwamen speciale pakketten voor Europese huurders en overzichtelijke, gemakkelijk leesbare contracten. Probleem is dat de eenvoudige baliemedewerker de hele dag contracten staat te maken voor Amerikaanse huurders zodat deze van 'ons' systeem de ballen verstand heeft. Sommigen vinden dat die medewerker zich volledig aan 'onze' gewoonten moet aanpassen. Anderen vinden dat de buitenlandse huurder zich ook wel een klein beetje mag verdiepen in het contract dat hij ter plekke aangaat, zodat 'ie wel degelijk weet waarvoor hij zijn handtekning zet. In de meeste gevallen loopt de autohuur goed af, zie de recente berichten hierover op dit forum.

Ik kan me gelukkig de tijd niet heugen dat er hier werkelijk een vorm van oplichting of misbruik werd gemeld. Een forumlid kwam er ooit beslist niet doorheen aan de balie van Alamo toen zij extra kosten in rekening gebracht kreeg. Zij reclameerde, werd buitengewoon slecht behandeld en verzuimde helaas voet bij stuk te houden. Helaas voor haar is dit een hele vervelende, uitzonderlijke situatie. Andere 'toestanden' zijn bij mijn weten niet gerapporteerd.

Sommige medewerkers van autohuurbedrijven zullen ver gaan om je iets extra's te verkopen. Het is inherent aan het provisiesysteem waarin zij werken. Deze slimpies aan de balie zullen zich maar al te graag beroepen op een misverstandje. Gelukkig is daar dan de schriftelijke huurovereenkomst waarin alle afspraken zijn vastgelegd. Te vaak tekenen huurders maar raak om dan achteraf te merken dat hunhandtekening veel te gemakkelijk is gezet, zonder enige controle en vooral zonder na te denken. Gevolg; stampij op fora want dan is het ineens 'snikkie' gebeurd terwijl de voorwaarden en de bedragen met koeienletters op het contract staan genoemd, vlak naast de paraaf en de handtekening van de slaapkop die stond te suffen toen hij het contract aanging. Dat lijkt mij toch echt niet 'snikkie' van de baliemedewerker of de verhuurder maar gewoon een beetje dom van de huurder............

robeninge
28-02-13, 20:16
Wij gaan 4 weken naar Amerika. We hebben een auto gehuurd bij Dollar. We vertrekken in Atlanta en rijden zo naar Florida, de auto wordt terug ingeleverd in Orlando.
Ik begrijp niet goed hoe het zijn met het tollsysteem. Wat is het voordeligste voor ons?

Groetjes

Hans uit Koekelare
28-02-13, 21:28
Ik denk dat je best een mini sunpass aanschaft zodra je in Florida aankomt en direct activeert op nummerplaat met je cc.
Of dat er misschien iemand 1 sunpass al kan meebrengen vanuit Florida voor je.

PENPE
28-02-13, 23:48
We vertrekken in Atlanta en rijden zo naar Florida, de auto wordt terug ingeleverd in Orlando. Ik begrijp niet goed hoe het zijn met het tollsysteem. Wat is het voordeligste voor ons? Ik neem aan dat je je route een beetje hebt voorbereid en dus weet hoeveel tolwegen je onderweg gaat tegenkomen. Heb zelf jaren gewoon gebruik gemaakt van de Cash-Lanes bij de tolpoorten, sinds vorig jaar maak ik echter gebruik van de Toll-by-Plate ( heet bij iedere verhuurder anders ) optie. Het voordeel is dat je gewoon lekker relaxed kan 'cruisen' en niet iedere keer moet stoppen om die muntjes in die bak te keilen. De SunPass-sticker die Hans Uit Koekelaere noemt is natuurlijk ook wel een optie, maar niet echt handig als je op een bepaald moment opeens je auto moet omruilen (ivm defect bv).

Wat voor advies kreeg je bv van de organisatie waarbij je hebt geboekt ?

Ta2 Gerrit
01-03-13, 09:21
Het tolprogramma bij Dollar (https://www.sunpass.com/rentalcar) is een dure optie, zeker t.o.v. 'Toll by plate' van bijv. Alamo/Hertz/Avis, dus dan is de Sunpass mini van Hans zo slecht nog niet.
En dat ding is, mocht je het nodig vinden, best wel verhuisbaar, als je het met tape aan de voorruit maakt bijv., maar je mag er van uit gaan dat je het normaal gesproken met één auto kunt doen.

Als je veel tol gaat rijden (dagelijks de Turnpike op en neer ;)) dan is het Dollar programma op den duur weer voordeliger.
Zo niet, dan koos ik, bij weinig tolgebruik, voor cash-lanes, of in geval van verblijf rond Miami (waar cash betalen steeds schaarser word) voor de sticker.

Hans uit Koekelare
01-03-13, 18:59
Inderdaad Gerrit, wij hebben de vorige keer in Florida gehuurd bij Dollar en we hebben heel veel toll roads en tol bruggen gereden en we hebben een flinke besparing op onze tol gehad omdat we voor het tol programma van Dollar hadden gekozen.

knaapje
01-03-13, 20:55
Als recidivist/Florida-ganger word ik steeds blijer met mijn transponder. 1 Keer aangeschaft, op de ruit plakken en rijden!! Alleen niet vergeten hem er bij het inleveren weer af te halen.

Hans uit Koekelare
01-03-13, 21:14
Kan gebeuren knaapje.:cool:

moniquekruiningen
16-03-13, 20:39
via eautohuur vanavond mijn huurprijs bij Dollar nog wat kunnen verlagen... 18 dagen midsize SUV in juli van 456 euro naar 405.48 euro verlaagd....
Het blijft de moeite om te checken zo nu en dan!

moniquekruiningen
17-03-13, 13:37
Ik kwam deze aanbieding tegen, heeft iemand hier ervaring mee? In Tampa? En ben ik wel slim als ik dit doe?? Moeder en dochter... hoeveel auto hebben we nodig? En wat kost dat meer aan brandstof of valt dat wel mee?? Ik ben enorme autogek, niet mbt sportieve auto's wel mbt 4wd en pickups...

https://www.dollar.com/TravelCenter/TravelAgents/~/media/Dollar/Images/TravelCenter/Agents/TAUP_coupon.ashx

frankz
18-03-13, 09:53
de aanbieding zelf ken ik niet, maar volgens mij kan je ook gewoon Tampa selecteren bij de booking. En ja verder hoe groter hoe meer ze slurpen en dat geldt ook zeker voor de suv's

knar
18-03-13, 14:40
Kun je mij misschien vertellen waar je die aanbiedingscoupon vandaan hebt, misschien kunnen wij hem ook gebruiken, we huren vanaf 9 mei tot en met 1 juni a.s. een midsize suv vanaf Tampa?

moniquekruiningen
18-03-13, 16:25
hier is de link!


http://www.dollar.com/~/media/Dollar/Images/Business/Government/GOV_DOL_UPG_Coupon.ashx

knaapje
18-03-13, 19:35
De coupon uit je link is wel alleen voor overheidspersoneel. Gelukkig is er nog een andere: https://www.dollar.com/TravelCenter/TravelAgents/~/media/Dollar/Images/TravelCenter/Agents/TAUP_coupon.ashx

r.teeuwsen
18-03-13, 21:10
Let op: een compact of mid-size auto is GEEN Mid-Size SUV!! Daar is die bon niet geldig voor! Proberen kan altijd uiteraard.... Bon uitprinten en meenemen, gebedje doen, kleine tip geven.... Daar heb je meer succes mee.
Ruzie over die bon maken niet! Heb al een paar keer iemand voor mij gehad aan de balie/kiosk die uit zijn stekker gaat om zijn gelijk te halen, maar zonder succes...

moniquekruiningen
18-03-13, 21:14
Stom dat ik de verkeerde link heb door gegeven... zucht snel snel willen hè?? Goed dat er iemand beter keek dan ik, Thanks Knaapje..
Ruzie maken was ik niet van plan... we gaan naar Florida omdat het daar zo heerlijk relaxed is... en ach een Ford Escape of een Jeep Liberty is goed genoeg voor ons hoor.... als er maar niet iets veeeeel mooiers staat....
Maar dan nog, bijbetalen doe ik niet voor een auto.. en als ik er in rijd kan ik de buitenkant toch niet zien...

r.teeuwsen
18-03-13, 21:59
Kon ik mij ook niet voorstellen Monique, maar er zijn er genoeg bij die de bon niet goed lezen en daar van leer trekken...Vandaar de mededeling dat hij niet voor Mid-Size SUV upgrade is, de auto die de meeste hier huren op dit vrolijke vakantieforum ;-)

knaapje
18-03-13, 22:50
Ik kreeg met de bon vorig jaar een upgrade van compact (Ford Focus klasse) naar een Ford Fusion (is een Mondeo in de USA). De bon bestaat al jaren.

ivanunen
17-05-13, 21:12
weet iemand of het navigatie systeem van Dollar goed is? ik heb normaal Never Lost van Hertz maar wil deze keer bij Dollar de auto huren. De never Lost van Hertz is erg uitgebreid met restaurants, hotels/motels op prijs, winkels etc.

Njit
17-05-13, 21:52
Bij Dollar krijg je een Nuvi: http://www.dollar.com/TravelCenter/TravelTools/GPSNavigation.aspx . Dit is een Garmin.


Simple and easy to useTurn-by-turn audio directions
Provides vocal and visual prompts
Search by address or category
Easily find food, lodging, and any other destinations
Units programmed for multiple languages
Bluetooth® wireless technology
Receive alerts about traffic tie-ups and road construction
Convenient for navigation by car or foot
Small and portable

http://www.dollar.com/~/media/Dollar/Images/TravelCenter/Tools/nuvi660%20lr%20%20jpg.ashx

ivanunen
17-05-13, 22:10
dus eigenlijk hetzelfde ongeveer als de Never Lost van Hertz? Zou geweldig zijn.
Bij Dollar krijg je een Nuvi: http://www.dollar.com/TravelCenter/TravelTools/GPSNavigation.aspx . Dit is een Garmin.

Njit, bedankt! heb jij deze zelf ook al eens gebruikt? of bij Dollar gehuurd?

Njit
17-05-13, 22:38
Nee. Wij hebben altijd onze eigen TomTom mee. Huren is relatief best duur. Zeker als je een lange periode gaat is het goedkoper om bij de Walmart een navigatiesysteem te kopen en deze eventueel later weer te verkopen. Gebeurt wel vaker hier op het Forum.

Garmin is hét merk in de US. Zijn gewoon prima systemen.

moniquekruiningen
20-05-13, 15:11
Ik neem ook mijn eigen navigatie mee, kaart van de vs gekocht voor 49 euro en rijden maar.. Dit jaar gebruik ik m voor de 2e keer, dat geld is zo allang terugverdiend!

colindavdkaaij
02-09-13, 19:45
Goedenavond , zie onderstaande boekingsvoucher voor 13-9-2013 a.s. Wij krijgen volgens de boeking een Jeep Liberty. Nu ben ik doorgaans goed ingelicht qua auto's. Maar ik heb werkelijk geen idee welke auto ik in mijn mik krijg als de Jeep er niet is.
Dus mijn vraag....wat kan ik als een representief alternatief zien bij deze organisatie?

Lokale autoverhuurder: Dollar USA
Ophaallocatie: Orlando Airport
Voertuigcategorie: IFAR / IFAR e.g. Jeep Liberty A/C A/

knaapje
02-09-13, 20:14
IFAR is een intermediate SUV.
Als je rechtsboven in deze pagina bij de zoekfunctie IFAR ingeeft krijg je een hele rij postings te zien met ongetwijfeld diverse voorbeelden.

Njit
02-09-13, 20:35
Dit is de poster die bij Dollar hangt: http://www.dollar.com/Business/~/media/Dollar/Files/CorporateRoadmap/DollarFleet2013.ashx
Je kunt er niet op zien welke modellen bij IFAR horen maar het is wel handig om te weten wat er zeker niet bij hoort.

Fleurida
02-09-13, 22:17
Hallo, ik heb een lijstje met IFAR auto's van National. Ik denk niet dat er veel verschil in zit. Misschien heb je er wat aan.

IFAR/IRAR: Intermediate SUV with AWD/2WD, e.g. 2014 Jeep Compass Sport 4×4, 2013 Buick Encore AWD Convenience Group, 2013 Kia Sportage LX, 2013 Chevy Captiva Sport LTZ, 2013 Toyota RAV4 LE AWD, 2013 Hyundai Santa Fe Sport AWD, 2013 Ford Escape SEL-AWD 2.0L, 2013 Ford Escape SEL Plus, 2012 VW Tiguan S, 2012 Hyundai Tucson, 2012 Mazda CX-5

colindavdkaaij
03-09-13, 10:29
Bedankt voor de input....ik zag overigens op de voucher dat ze $ 12,- per dag en max. $ 72,- mogen rekenen voor een babystoeltje. Ik heb zo'n stoeltje 2 weken nodig. Ik neem aan dat er geen kleine lettertjes zijn waardoor ze alsnog nog meer kunnen berekenen? Ik kan namelijk niets vinden in de voorwaarden. Nu scheelt het wel dat ik na een lange vlucht in Orlando land en niet in Miami. In Orlando zijn ze over het algemeen wat vriendelijker en minder "commercieel/inhalig".

Njit
03-09-13, 10:39
Voor $72 kun je bij de Walmart ook een prima stoeltje halen: http://www.walmart.com/search/search-ng.do?ic=16_0&Find=Find&search_query=booster+seat&Find=Find&search_constraint=0
En dan heb je een schoon, nieuw stoeltje..

Zie verder ook:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?743-Autostoeltje-kinderstoeltje
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?10314-Autohuur-Kinderen-in-de-auto

Mammatina
08-05-14, 14:53
Hoi allemaal, wij gaan volgende maand naar Orlando en daar willen wij een dodge huren (we gaan met 7 personen).
We hebben een autoverhuur bedrijf gevonden en die heet Dollar rent a car.
Heeft iemand enig idee wat de borg is van zo'n auto? Ik kan het werkelijk nergens online vinden.
Er is een email heen gegaan maar toen kregen we ook een vaag antwoord terug dat het aan het bedrijf ligt?
Hopelijk kunnen jullie ons helpen :up:
Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt!

Michael66
08-05-14, 14:59
Hi Mammatina,
Dollar Rent a Car is een bekend autoverhuur bedrijf. Daar is ook al een heleboel over geschreven op het forum. Ik heb je vraag dan ook toegevoegd aan het onderwerp dat hier over gaat. Misschien kun je hier alvast wat info vinden die je helpt.

Veel plezier in Florida!
Michael66 (moderator)

NB: Bij aankomst bij de balie geef je je creditcard. Die registreren ze en er wordt een bedrag (meestal rond $250) "gereserveerd" op je creditcardrekening. Na inlevering van de auto wordt dat bedrag weer vrijgegeven. Je betaalt dus niets aan borg (tenzij je schade aan de auto krijgt).

Mammatina
08-05-14, 15:03
Ow sorry ik heb er denk ik helemaal overheen gelezen :o
Ik ga zo op me gemakkie even de berichten lezen,dankjewel!

Michael66
08-05-14, 15:05
Ik heb nog een NB-tje toegevoegd aan mijn bericht hierboven, om je alvast wat op weg te helpen.

Mammatina
08-05-14, 20:25
Ik heb nog een NB-tje toegevoegd aan mijn bericht hierboven, om je alvast wat op weg te helpen.


Dankjewel! Dit is het antwoord dat ik zocht!

Teleton
09-05-14, 17:02
We hebben een autoverhuur bedrijf gevonden en die heet Dollar rent a car.


Misschien is het goed om even de link te plaatsen die je gebruikt. Het is namelijk niet verstandig om via dollar.com te boeken en het is nu niet duidelijk of je dat wellicht overweegt. Je huurt in dat geval volgens de Amerikaanse tarieven en dat is niet verstandig. Veel slimmer is het om een prijsvergelijking te maken op basis van de paketten voor de europese huurders. Er zijn aanzienlijke prijsverschillen per aanbieder. Het kost je dus even wat tijd om de aanbieders (brokers en verhuurders) met elkaar te vergelijken. Je kunt de uitkomst natuurlijk altijd nog even door de medeforummers laten toetsen.

Verder zou ik, als ik jou was, nog eens even goed nagaan of je wel met 7 personen en hun bagage in een Dodge Caravan of soortgelijk model past. Afhankelijk van je reisgezelschap zou het best eens kunnen zijn dat er betere opties zijn; denk bijvoorbeeld aan het huren van twee midsize suv's.

PENPE
09-05-14, 20:57
Verder zou ik, als ik jou was, nog eens even goed nagaan of je wel met 7 personen en hun bagage in een Dodge Caravan of soortgelijk model past. Inderdaad daar heeft Teleton gelijk in, als je alle 7-zitplaatsen van de Crand Caravan/Town & Country gebruikt blijft er maar bar weinig bagageruimte over, ondanks dit op onderstaande foto niet zo lijkt :

http://i15.photobucket.com/albums/a377/thatyellerbelly/CAR%20PHOTOS%20-%20FLORIDA%202014/Rearview.jpg

En ja, zowel Teleton als ik hebben ervaring met deze auto ;-)

Mammatina
10-05-14, 16:14
Bedankt voor jullie antwoorden.
De dodge zelf is puur voor het rijden daar, niet voor de bagage.
Wij worden vanaf het vliegveld opgehaald door een busje van het hotel.
Ik zal eens kijken of ik de link kan vinden.

Teleton
10-05-14, 16:41
De dodge zelf is puur voor het rijden daar, niet voor de bagage.
En hoe is de samenstelling van jullie groep dan? 7 volwassenen? En gaan jullie er alleen maar hele kleine ritjes mee maken?

Mammatina
11-05-14, 11:39
Wij gaan met 4 volwassenen en onze kids zijn 8 (twins) en 4.
We willen niet echt hele grote afstanden rijden.
Ik denk dat Anna maria Island de grootste afstand is die we willen rijden.
Verder is het gewoon handig als je op de parken bent en je kan gaan en staan waar je wilt
zonder afhankelijk te zijn van een busje dat je op bepaalde tijden haalt en brengt.
Schoonmoeder loopt ook niet helemaal super meer dus voor dit soort dingen zeg maar.

Mammatina
11-05-14, 11:42
Vergeet nog te melden dat ik de enigste ben met een rijbewijs dus 2 auto's dat gaat niet.

Teleton
11-05-14, 12:31
Wij gaan met 4 volwassenen en onze kids zijn 8 (twins) en 4.
Doorgaans hebben zulke auto's 4 riante stoelen en een bankje voor de kids. Mits je geen lange tochten maakt, moet dat wel lukken. De twins zullen toch nog niet van die hele lange benen hebben? En voor wat betreft de boeking: weet je zeker dat je dit boekt bij een verhuurder/broker die de "europese" voorwaarden hanteert?

Marretje
01-08-14, 12:41
Hallo Mammatina,
Ik heb eindelijk dit forum gevonden. Zo ook de link voor het transport: https://www.orlandocarriers.com/index.php
Deze gaat zowel vanaf Sanfort als van International. Dus super. Je hebt ook Mears, maar die is toch wat duurder!!

Mammatina
02-08-14, 16:20
Hey Marretje ik heb het gezien ja.Was vorige maand toch helemaal top met carriers? Ging super!
Maar dat zoeken laat ik aan jouw over ;-)

acanewyork
23-09-14, 20:54
Van 22 juli tot 12 augustus heb ik een huurauto gehuurd via Expedia bij dollar rent a car. Nu we na een heerlijke vakantie weer thuis zijn lag er twee weken geleden een boete van Dollar rent a car op de deurmat. Ik zou bij 3 tolwegen niet betaald hebben. De boete is $48,34 en inmiddels al van de credit card afgeschreven. Na enig speurwerk kwam ik er achter dat deze tolwegen in de buurt van Miami zijn. Ik ben daar helemaal niet geweest. Ik ben de hele vakantie in de buurt van Orlando geweest. Vreemd dus. Dus heb ik een mailtje geschreven naar Dollar. Dollar ziet het probleem niet zo want ik krijg een mailtje terug waarin in er op gewezen wordt dat ik de prepaid toll heb afgewezen. (hebben ze dan überhaupt de mail wel gelezen?)

Dus vanmiddag er nog maar weer een mailtje aan gewaagd. Ik had alle papieren van de autohuur bewaard, dus die er maar eens bij gepakt. Wat blijkt nu: op het huur contract staat een andere licence plate nummer dan de huurauto die ik gehad heb. Ik had nog een aantal foto's van de vakantie waar de huur auto op stond en de nummerplaten verschillen dus met het huurcontract en de boetes. Het lijkt er niet eens op. Dus heb ik dollar daar maar eens op gewezen in de email. Alle bewijsstukken: huurcontract, bonnetjes, foto's van de gehuurde auto allemaal opgestuurd. Daarnaast ook nog een uitdraai van mijn creditcard statements gemaakt. Die bewijzen dat ik helemaal niet in de buurt van Miami was op de dagen dat ik de boetes zou hebben gekregen. Vandaag meteen weer bericht terug gehad:


Please accept our sincere apology for any misunderstanding of the toll and administrative fee assessed on your recently completed rental. Unfortunately we at customer service are unable to remove a violation charge. If you feel you have been charged incorrectly or you would like further details about the violation or administrative fee, please contact ATS at 877-759-5823 or www.rentalcarticket.com (http://www.rentalcarticket.com/).

Thank you once again, Ms. A., for taking the time to notify us of this situation. We look forward to serving you again soon at Dollar Rent A Car.

Sincerely,

xxxx
Customer Service Representative

Persoonlijk vind ik dat ze zich er makkelijk van af maken door je door te verwijzen naar de ATS. Volgens mij ligt de fout bij dollar. Misschien is er een verkeerde barcode op de auto geplakt. Deze scannen ze namelijk altijd als je de garage verlaat en dan controleren ze je rijbewijs. Hoe kunnen ze mij in hemelsnaam een andere auto meegeven dan op het bonnetje staat. Ik heb er echt nooit bij stil gestaan om het bonnetje te controleren met het nummerbord. Is blijkbaar wel nodig gezien mijn recente ervaring. Dus medeforumers wees gewaarschuwd voor deze praktijken.

Dit is me een aantal jaren geleden trouwens ook al eens overkomen. Toen heb ik ook een mailtje geschreven naar customer care van Dollar en ik kreeg het bedrag direct terug gestort op mijn creditcard. Ik had nu dan ook hetzelfde verwacht van Dollar

Ik trouwens nog contact zoeken met de ATS. Ben benieuw wat ze te zeggen hebben. Ik ben bang dat het een kastje naar de muur verhaal gaat worden. Zijn er no mensen op het forum die soortgelijke problemen hebben gehad met dollar rent a car?

Anthon14
23-09-14, 21:24
Troost je, ik denk dat er nagenoeg niemand is die zijn kenteken controleert met de papieren die hij/zij krijgt.

Ik heb ook van Dollar een keer een boete gehad vanwege een tolpoortje maar ik kon aantonen dat ik een tol kastje heb en dat ik de auto netjes had aangemeld bij Sunpass en de boete werd meteen ingetrokken. Ik moest hiervoor wel contact opnemen met Sunpass om dit te regelen omdat die alles terug konden zien en kreeg daarna keurig een bericht van Dollar dat de boete ingetrokken werd.

Heb je ook je bonnetje van het inleveren van de auto nog? Staat daar misschien wel het juiste kenteken op?

In het uiterste geval zou je je creditcard maatschappij kunnen vragen voor terug boeking.

acanewyork
23-09-14, 21:30
Dat bonnetje heb ik nog wel , maar daar kan ik de nummerplaat niet op terug vinden. Dollar heeft inmiddels al allemaal scans gekregen van al mijn bonnetjes maar verwijzen dus door naar ATS. Mogen maar eens contact zoeken.

Patrick
23-09-14, 21:48
Is er niets te doen met de CC maatschappij?

acanewyork
23-09-14, 21:55
Dat kan denk ik wel, maar bij de boete zat meteen een dreiging dat als ik niet zou betalen ik in de toekomst misschien geen huurauto meer zou kunnen huren omdat ik de boete niet had betaald. Dat wil ik natuurlijk ook weer niet riskeren aangezien ik elk jaar 1 of 2 keer naar Orlando ga.

Patrick
23-09-14, 22:08
Dat risico zou ik ook niet nemen dan. Hoe oneerlijk ook, zou ik misschien gewoon die boete betalen. Of je moet er "zin" in hebben om er veel tijd aan te besteden met de eventuele belkosten.

Njit
23-09-14, 22:14
Nu zijn er wel meer bedrijven als Dollar. Alleen is Dollar onderdeel van Hertz en hoort daar verder ook nog Thrifty bij. Dus dat dreigement zou betekenen dat je huurmogelijkheden sterk beperkt worden als je niet zou betalen. Wel een beetje een gemeen dreigement.

Via Skype kun je overigens gratis bellen met USA 800, 866, 877 en 888 nummers. Dus het hoeft je alleen tijd te kosten..

Iris02
24-09-14, 06:41
Ik kan mij voorstellen dat je dit wilt rechtzetten, maar zelf zou ik mij afvragen of al die energie die ik er in zou moeten steken, die 48 dollar waard is. Het kost je alleen maar heel veel irritatie en stress (slecht voor je gezondheid ;D ). Het gaat om een bedrag dat te overzien is, zou het om honderden dollars gaan dan zou het een ander verhaal zijn.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je geen actie moet ondernemen hoor, dit is gewoon mijn bescheiden mening.

Marco Tiel
26-09-14, 12:01
Het betreft hier oplichting. Ik heb er geen ander woord voor. Vorig jaar heb ik tweemaal precies hetzelfde gehad. Op plekken waar ik nooit geweest was en op tijdstippen laat op de avond dat wij in onze villa met de kinderen waren geweest. Het betreffen geen schokkende bedragen dus veelal laten mensen het los en blijft het bedrag bij de persoon die het toegeeigend heeft.
Ik heb met mijn creditcardbedrijf contact opgenomen. Het bedrag werd niet terug gestort. Het verhaal was dat een cc-maatschappij een afspraak heeft met autoverhuurbedrijven dat dit niet mogelijk maakt. Principieel als ik ben ben ik blijven bellen en emails versturen naar de cc-maatschappij waarna ze snel klaar met mij waren en bij grote uitzondering alsnog het bedrag terug hebben gestort. Elke keer mijn telefoontjes beantwoorden en emails terugsturen kost als bedrijf gewoon meer dan het bedrag terugstorten.

Fleurida
26-09-14, 13:57
Klagen op de Facebook pagina wil ook wel helpen, kijk maar naar de blunder van National van vorig jaar. Via mail en telefoon kwamen we nergens maar als je klaagt op Facebook( net als half Europa volgens mij:rolleyes: ) lukt het wel. Daar houden bedrijven niet zo van.

acanewyork
26-09-14, 17:50
Even een update. Inmiddels via de mail contact gezocht met de ATS. Net een mailtje terug gekregen dat de zaak in behandeling is genomen en dat ik de uitslag van het onderzoek binnen 10 werkdagen krijg. Dollar rent a car trekt zijn handen er van af met de mededeling dat ik toch echt bij de ATS moet zijn een zinnetje dat ze hopen dat ik volgende keer weer een auto bij hun huur. Ik dacht het niet! Ik hou jullie op de hoogte

acanewyork
03-10-14, 19:20
Inmiddels heb ik een berichtje gekregen van de ATS dat de zaak gesloten is en dat ik eventuele veranderingen in mijn zaak kan bekijken op hun website. Daar natuurlijk direct naar toe gegaan en heb gezien dat de boete aan mij wordt terug betaald. Het heeft veel werk gekost, maar dan toch eindelijk het geld terug gekregen. Inmiddels is het bedrag terug gestort op mijn creditcard. Wel een klein verschil door de valuta koers, maar dat laat ik verder maar zitten. Ik kan jullie wel zeggen dat ik voortaan wel eerst de nummerplaat ga controleren met het bonnetje dat ik mee krijg. Ik wil dit niet nog een keer meemaken. Bedankt voor al jullie adviezen en medeleven.

Njit
03-10-14, 20:13
Eind goed al goed :up:

Anthon14
03-10-14, 20:37
Gelukkig is het allemaal afgehandeld.

Je hebt overigens kans dat Dollar hier echt niets aan kon doen om dat de huurder de actie moet ondernemen naar de instantie die de boete heeft uitgedeeld. Zoals eerder vermeld hebben wij dat gehad met een onterechte boete voor de tolweg. Nadat we doorverwezen werden door Dollar naar Sunpass werd de boete ook snel ingetrokken.

En wij zijn nog steeds een tevreden huurder van Dollar. :D Maar ieder zijn keuze.

Linda & Patrick
05-10-14, 09:33
Hallo,
In november vertrekken wij weer naar ons zo geliefde Orlando. Dit keer hebben wij onze boeking gedaan via Expedia, voor een zeer mooie prijs. Ook onze huurauto hebben wij met een mooie deal in combi met de vlucht via Expedia bij Dollar rent a car geboekt.
Over de wijze van inleveren van de auto, wel of geen volle tank bij inleveren, is een beetje vaag en daar kon de medewerkster van Expedia ons ook niet echt op antwoorden.

Willen jullie even met ons meekijken?
Dit staat op de bevestiging:
" Dollar Rent A Car Compact 4 portieren: Airconditioning, automatische versnelling, onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada."

Hoe moeten wij de auto inleveren, mag dat gewoon met een lege tank of kunnen we beter zelf aftanken en met een vole tank inleveren?
Is het verzekerings pakket genoeg? Het lijkt ons van wel, of zien wij iets over het hoofd?

Dan heb ik nog een vraagje over hoe Dollar rent à Car met de toll heffing omgaat qua betaling.
Bij Alamo was het volgens vorige keer volgens mij zo dat je gewoon door kon rijden en zij het achteraf van je creditcard inhielden?!
Als ik het goed heb kan je toch niet meer cash betalen bij de tollpoortjes? Ben benieuwd hoe Dollar omgaat met de betalingen van Toll...

Heel graag horen wij can jullie de antwoorden op onze vragen!

Groetjes Linda

S@skia
05-10-14, 13:03
Wij hebben afgelopen vakantie geboekt bij Dollar en toen we wegreden heb ik gezien dat we betaalden voor een volle tank bij inlevering. Ik ben toen teruggegaan en een nieuw bonnetje laten maken op zelf vol inleveren want dat scheelt best wel wat.

Verder, en dat lesje hebben wij geleerd.......moet vooraf als je de auto meeneemt regelen dat je door de toll heen kunt rijden dit in tegenstelling tot Alamo etc. Wij dachten dat dit bij Dollar ook kon en kregen achteraf nog een rekening :rolleyes:, daar hebben we nog wel wat vanaf gekregen maar het is natuurlijk duurder dan vooraf goed regelen!!

Succes en fijne vakantie!!

Linda & Patrick
05-10-14, 21:39
Bedankt voor je antwoord.
Stond de volle tank vooraf al op jullie rekening?
Je moet dus zelf aangeven dat je zelf de auto aftankt bij aflevering?

Op welke manier kun je de tol vooraf regelen bij Dollar dan?

S@skia
05-10-14, 21:57
Als je de auto gaat halen krijg je een bonnetje en daar staat het op, dat laat je op nul zetten. De toll dien je ook te regelen bij het halen van de auto in de garage of bij de desk in de luchthaven of transportation center. Wij regelen thuis meestal dat we niet in de rij hoeven staan maar door kunnen lopen naar de garage waar de auto's staan. Bij Dollar heet dat Dollar Express en bij Alamo bijvoorbeeld heet dat Direct Road.

Wolf2014
06-10-14, 12:47
Toen wij ons meldden aan de balie van Dollar, kregen we de optie om de auto met volle tank in te leveren of de tank van tevoren af te rekenen. Wij hebben gekozen om de tank vooraf te betalen en dus de auto gewoon in te leveren. Uiteraard is dit over het algemeen duurder, omdat je de tank niet helemaal leeg rijdt (al is het wel de sport om dit zoveel mogelijk te doen:rolleyes:), maar het is wel gemakkelijk omdat je niet hoeft te zoeken naar een tankstation in de buurt.
Ook wat betreft de toll kregen we de vraag of we gebruik wilden maken van de express pass, dan betaal je een x-bedrag aan huur, plus de kosten van de toll die je onderweg passeert. Omdat wij niet veel gebruik zouden maken van toll wegen hebben we dit niet gedaan en steeds gewoon cash betaald aan de loketten.

knaapje
19-10-14, 04:20
Ik heb vorige week in Jacksonville een Dollar auto opgehaald met volle tank betalen. Ik heb die optie standaard in mijn Dollar express staan.
Ik heb ongeveer 15 dollarcent per gallon meer betaald dan de pompprijs. Bij een intermediate dus ongeveer $ 3 meer.
Tank zover mogelijk leegrijden en het zal je dan zo'n $ 10 in totaal meer kosten.
Is mij het gemak waard.
Ik heb trouwens ook meegemaakt dat ik veel minder dan de tankinhoud moest betalen.

Schonaldinho
19-10-14, 15:10
Ik sta op het punt een Ford Escape te huren bij Dollar.
We landen op Fort Lauderdale Hollywoord international Airport en ik zag al dat ik de Dollar moest hebben bij 600 Terminal Drive.
Via recensies op Google lees ik echter allemaal slechte dingen over de service etc. Iemand hier ervaring mee?

Ik boek overigens via EasyTerra. Kan ik dan nog extra kosten verwachten?
Mijn vriendin en ik willen allebei graag rijden, voor zover ik gezien heb zit dat in het goldrate pakket.

Tol kan toch nog steeds met CC of cach betaalt worden bij de poortjes?

Ebelix
19-10-14, 18:38
Niet in de Miami omgeving.Daar zijn geen bemande poortjes meer om cash of met cc de toll te betalen. Je bent dan aangewezen op het toll programma van dollar of je moet zelf een sun pass transponder (groot of klein) met account hebben.

acanewyork
09-11-14, 11:03
Inmiddels heb ik een berichtje gekregen van de ATS dat de zaak gesloten is en dat ik eventuele veranderingen in mijn zaak kan bekijken op hun website. Daar natuurlijk direct naar toe gegaan en heb gezien dat de boete aan mij wordt terug betaald. Het heeft veel werk gekost, maar dan toch eindelijk het geld terug gekregen. Inmiddels is het bedrag terug gestort op mijn creditcard. Wel een klein verschil door de valuta koers, maar dat laat ik verder maar zitten. Ik kan jullie wel zeggen dat ik voortaan wel eerst de nummerplaat ga controleren met het bonnetje dat ik mee krijg. Ik wil dit niet nog een keer meemaken. Bedankt voor al jullie adviezen en medeleven.

Gisteren nog een naheffing gekregen van Dollar rent a car. 3 boetes was blijkbaar nog niet genoeg, dus nog maar even een 4e in rekening brengen. Vandaag maar weer een email geschreven naar alle partijen. Het is toch echt te gek voor woorden. Grrrrrr!!! Ik laat wel weer weten hoe het afloopt.

Anthon14
09-11-14, 12:02
Tja, zo zie je maar dat eigenlijk iets kleins is kan resulteren in een hoop ellende.

Maar denk dat niemand voorheen zijn kenteken controleerde met de verhuur papieren en dat nu toch wel gaan doen. Dit kan je bij elke verhuur maatschappij gebeuren.

lisje
04-06-15, 08:04
Hallo
Mijn excuses als er al een topic bestaat over 'Dollar' maar heb gezocht via de zoekfunctie en kwam die niet onmiddellijk tegen.
Dus start ik maar een nieuw topic.

Mijn vraag..
Wij hebben altijd al bij 'Alamo' gehuurd maar nu heb ik gemerkt dat de prijzen van 'Dollar' net iets aantrekkelijker zijn.

Wie heeft ervaring met Dollar?
Wij zouden de auto ophalen in Orlando en afleveren in Miami.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Wolf2014
04-06-15, 10:13
Wij hebben verleden jaar via Dollar gehuurd, maar geen bijzondere ervaringen. Uiteraard werd er geprobeerd ons een upgrade en extra's aan te smeren, maar niet op een vervelende manier. Een keer nee was voldoende in ieder geval. Ook over de auto waren we tevreden.

knaapje
04-06-15, 13:57
Ik heb al jaren een auto van Dollar, mede omdat ik meestal via Expedia een combinatie van vlucht, auto en hotel boek.
De combinatie prijs is dan meestal aantrekkelijk, nadeel is dat je via Expedia zo slechts met 1 bestuurder kunt boeken.

Ik heb een Dollar express account en kan zo doorlopen naar de garage.
Met de auto's nooit geen probleem gehad, afgezien 1 keer een aflopende band. Werd zonder probleem omgeruild.
Er wordt geen upgrade aangesmeerd, integendeel. Een keer stond er naast de booth een grote Dodge/Chrysler met een VIP-reserved kaartje erop. Bleek voor mij te zijn, terwijl ik hooguit een intermediate gereserveerd had. Andere keer vroeg ik naar een Ford. Kreeg in de garage een ECHTE. Een Crown Victoria zo'n model waar de politie en sheriff in rijdt. Een echte Amerikaanse bak zonder meerprijs vanaf een standard car.
Voor komende oktober weer via Expedia een Dollar intermediate gereserveerd met nog een coupon voor mogelijk 1 klasse gratis upgrade.

PENPE
04-06-15, 14:19
Wij hebben altijd al bij 'Alamo' gehuurd maar nu heb ik gemerkt dat de prijzen van 'Dollar' net iets aantrekkelijker zijn. Kun je een (prijs)voorbeeld geven aan de hand van jouw huurperiode en klasse auto ?

lisje
04-06-15, 22:16
Hartelijke dank voor jullie antwoorden...
Toen we indertijd voor de eerste maal bij alamo boekten was dit ook met enige voorzichtigheid en terughoudendheid.
Dus gaan we de sprong wagen en bij dollar huren. Wij huren steeds via usareisen.de en zij zijn momenteel goedkoper dan alamo.

Penpe; Voor de midsize SUV zou ik bij Dollar 764,13 € betalen en bij alamo 834€. Dus een kleine 70€ verschil. Daarmee kan ik volgens mij al eens gaan tanken. De voorwaarden zijn helemaal dezelfde.
Bij beiden kan zoawel ik als mijn man de auto besturen en hebben we een volle tank gratis. Voor de duidelijkheid beiden op de website: usareisen.de

Knaapje; van jou bericht wordt ik helemaal blij. :-) Dank je om je ervaring te delen.
Kan ik gewoon op de website van dollar zo een account aanvragen of heb je dit op een andere manier verkregen?

Groetjes

Anthon14
05-06-15, 07:41
Dollar express member wordt je via de site, gewoon aanmelden en even je lidmaatschapskaartje printen.

Alhoewel je tegenwoordig vaak een auto uit de rij moet halen mag je wel de balie op de luchthaven voorbij lopen en direct naar de balie in de garage doorlopen waar je zelden hoeft te wachten voor je aan de beurt bent.

knaapje
05-06-15, 11:17
Een kleine aanvulling:
Gelijk uit de rij een uitzoeken is op diverse luchthavens bijv. op MCO.
Vorig jaar op JAX stond er een auto klaar en daarvoor op PNS stond er ook een klaar en als bovenbeschreven ook op MCO stond er een keer een voor mij klaar, waar ik alleen maar blij mee was.

betsydijkstra
10-06-15, 21:04
Mag ik een vraagje stellen ondanks dat we dit jaar niet naar Florida gaan....dit jaar vliegen op Toronto en reizen door oost US en Canada. Wil auto huren op Toronto vliegveld via Dollar, ik kan nergens echt goed de voorwaarden vinden (schijnen gelijk te zijn voor US en Canada). Zie alleen iets over Loss waiver. Kan iemand mij verder helpen? Prijs is super, ruim € 250 goedkoper dan andere maatschappijen voor de 18 dagen. En dat wekt dan weer wantrouwen (Hollanders he :rolleyes:). Maar zouden we nog ergens rekening mee moeten houden dat er verrassingen komen bij het ophalen? Alvast dank!

Anthon14
10-06-15, 21:30
Let er wel even op dat je op je route dan geregeld langs Dollar vestigingen rijdt want wij hebben 1 keer een aantal dagen door moeten rijden omdat we geen Dollar vestigingen tegen kwamen waar we de auto konden omruilen. In sommige gebieden heeft Dollar amper vestigingen.

Jeroen Verbaas
16-07-15, 13:21
Hoi,

Wij gaan voor de 5e keer naar florida in september en hebben nu ook weer via rentalcars.com een auto geboekt. Dit keer bij Dollar. Waar wij alleen elke keer van in de war raken zijn de verzekeringen.
Als we aan de balie komen van het verhuurbedrijf worden er altijd extra verzekeringen aangeboden.

Dit is wat we bij rentalcars.com geboekt hebben.

Inbegrepen in de prijs
- Cascoschade vermindering (CDW)
- WA-dekking (TPL)
- Diefstalbescherming (TP)
- Aanvullende aansprakelijkheidsvezekering (SLI)
- Onverzekerde bestuurdersbescherming (UMP)
- Luchthaventoeslag
- Nationale veiligheidstoeslag
- Lokale belastingen
- Premium lokatietoeslag
- Onbeperkt aantal kilometers.

Verder hebben we een doorlopende reisverzekering van ING met wereld dekking.

Wat is verstandig om te doen? Extra verzekeren aan de balie of is dit niet nodig?
Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven zodat we met een gerust hart op vakantie kunnen en lekker veel kilometers kunnen maken.

Njit
16-07-15, 13:31
Je hebt de belangrijkste verzekeringen namelijk CDW en SLI. Het enige wat je nog ter plaatse zou kunnen afsluiten is RoadSafe. Zie http://www.dollar.com/TravelCenter/TravelTools/RoadSafe.aspx . Dit is voor als je een lekke band, lege accu, lege tank hebt.
Wij nemen deze zelf nooit. Band verwisselen is tot nu toe altijd gelukt ;)

Jeroen Verbaas
16-07-15, 13:36
Je hebt de belangrijkste verzekeringen namelijk CDW en SLI.

Kijk dat is goed nieuws. We schrikken steeds van de prijs die ze aan de balie geven voor de extra verzekeringen :eek:

Thanks voor de snelle reactie :up:

peterwoudje
16-07-15, 14:04
Let goed op dat er ook meer dan een persoon magrijden.

Jeroen Verbaas
16-07-15, 15:11
Let goed op dat er ook meer dan een persoon magrijden.

Moet ik niet betalen voor een extra bestuurder? Zo ver ik weet moet je altijd extra betalen voor een extra bestuurder.

Njit
16-07-15, 15:40
Ligt aan het pakket wat je afsluit. Sommige verhuurders hebben een All-Inclusive pakket waar extra bestuurders en/of een tank benzine in zit.

bertvlug
16-07-15, 19:28
Jeroen,
Ik zou je willen adviseren om met rentalcars.com contact op te nemen (ze hebben zelfs Nederlands sprekende medewerkers) en te bespreken of je voor alles verzekerd bent. Ik ga je garanderen dat ze. als je je auto gaat ophalen, gaan zeggen dat je voor sommige zaken niet verzekerd bent (terwijl je dat wellicht wel bent), maar in alle hectiek van reizen en auto ophalen zal je denken, ze hebben misschien wel gelijk en sluit je weer een verzekering af die niet gehoeven had.
Ik heb zelf al een paar keer met Rentalcars.com geboekt en tegenwoordig bel ik ze op (na afsluiten van boeking auto) om door te nemen of alles gedekt is. Maar zelfs na tig keer ben ik er 2 jaar geleden toch ingetrapt (had NIET gebeld met Rentalcars.com). De medewerkster va het verhuur bedrijf (niet Dollar maar een ander) bleef stug volhouden dat ik voor iets niet verzekerd was, omdat ik begon te twijfelen heb ik uiteindelijk toch maar toegegeven ($ 125 moeten betalen), later bij thuis komst Rentalcars.com gebeld en de affaire besproken, verzekering bleek niet nodig te zijn geweest, ik heb hen verzocht om een klacht in te dienen (wat ze zouden doen) vervolgens waren ze ook heel erg coulant, ze namen de helft van de kosten voor hun rekening en bij een volgende reservering kreeg ik die als korting.
Ik ben dus een tevreden klant van Rentalcars.com, maar nogmaals, bel ze op zodat je zeker weet dat alles gedekt is (ook even vragen over een extra bestuurder, vaak zit dat er ook al in)
Succes en veel plezier in Florida ☺☺

Jeroen Verbaas
17-07-15, 11:25
Ik zou je willen adviseren om met rentalcars.com contact op te nemen

Ik heb gister idd even met rentalcars contact opgenomen en moet zeggen dat was best een raar gesprek. :p
Belde met de vraag of ik nog extra verzekeringen nodig had maar de enige reactie die de medewerker gaf was, "maakt u geen zorgen meneer in de US heeft u geen eigen risico".
Dat was zijn antwoord op elke vraag die ik stelde dus daar werd ik niet veel wijzer van.

Mss moet ik andere dingen vragen? Maar vond het wel een beetje gek...

Hebben jullie nog tips over wat ik precies kan vragen voor de juiste antwoorden.

Njit
17-07-15, 13:24
raar gesprek indeed :)

Q: Wat is het weer in Florida
A: maakt u geen zorgen meneer in de US heeft u geen eigen risico

Jeroen Verbaas
17-07-15, 13:57
hahaha LOL
Maar..... geen tips? Los van het weer ;)

keesvankleef
07-02-16, 14:56
Hallo ik ben op dit ogenbik in orlando maar mijn express card van dollar werkt niet meer ze zeggen dat deze geen dienst meer doet bij prepaid bestellingen. Weet iemand hier iets over?

Ruud2004
07-02-16, 15:02
Volgens mij gaat het niet zo om prepaid bestellingen, maar om boekingen via een derde partij (broker). Dat vinden ze niet zo leuk bij Dollar. Wat wil je er dan mee, punten sparen? Ik ben al blij dat ik een aantal keren van hun "expressbalie" gebruik heb kunnen maken, ontliep zo een lange wachtrij. Tot nu aan nog steeds gelukt.

keesvankleef
07-02-16, 15:18
Ik wil alleen maar doorlopen naar de garage die punten zijn niet belangrijk.

Ruud2004
07-02-16, 15:21
Oké, als je via een broker hebt geboekt moet je toch even via hun expressbalie. (is onze ervaring...) Contract opmaken een controle CC en rijbewijs.

Anthon14
07-02-16, 18:27
Ik loop altijd meteen door naar de garage en omdat ik vooraf al heb aangegeven hoe ik wil huren ben ik daar in 1 minuut klaar en kan me auto uitzoeken. Hij staat niet voor je gereserveerd als je via een broker boekt maar je moet kiezen uit de rij.

keesvankleef
07-02-16, 19:24
Ik bedoelde ook via de kiosk in de garage dat deed ik altijd maar nu zij de man in de kiosk dat ik de volgende keer eerst naar de balie moet.

keesvankleef
02-05-16, 15:46
Hallo heeft iemand de laaste maanden de dollar express kaart gebruikt? Ik heb hem al jaren en er altijd veel plezier van gehad. De laaste keer werkte het echter niet meer en moest ik gewoon naar de Bali. Heeft iemand ervaring hiermee?

Anthon14
03-05-16, 05:51
Afgelopen week zonder problemen naar de kiosk in de garage gelopen en daar vrij snel met de papieren in de hand de auto uitgezocht. Enige is dat als je niet bij Dollar rechtstreeks hebt geboekt dat je uit de standaard rijen mag uitzoeken. Als je bij Dollar zelf boekt staat er een mooie auto speciaal voor jouw klaar, persoonlijk kies ik hem liever zelf uit.

Niels82
25-05-16, 17:18
Klopt wat Anthon aangeeft, het is alleen wel dat er wel heel veel Jeep Compassen en liberty's staan als je midsize boekt en op MCO ophaalt :P.
Zag dat ze ook een dodge Journey hadden, maar dat is Fullsize bij Dollar (Alamo heeft deze bij de mid size staan).

Anthon14
25-05-16, 18:26
Auto keuze voor de midsize SUV was inderdaad waardeloos deze keer, ik ben naar het loket gelopen en ben uiteindelijk met een standard SUV weggereden :D

Niels82
25-05-16, 19:06
goed geregeld ;-)

Was met een compass weggereden met 3 koffers erin, dat nooooit meer :P

fa341009
26-05-16, 10:45
goed geregeld ;-)

Was met een compass weggereden met 3 koffers erin, dat nooooit meer :P

Niels, bedoel je dat de koffer van de wagen te klein was voor 3 koffers?
Wij zoeken een mid size SUV te boeken voor 4 volwassenen, door uw comment begin ik te twijfelen of we wel voldoende plaats gaan hebben..

Don Tuse
26-05-16, 13:34
Vier volwassenen passen er wel in. Als die vier volwassenen ook allemaal een grote koffer hebben en handbagage wordt het een krappe boel. Ligt aan de omvang van de koffers, of het harde of flexibele koffers zijn en aan de kofferruimte van de auto. Over het algemeen staat er op de website van de verhuurder wel hoeveel personen (volwassenen en kids) er in een auto passen en hoeveel koffers (grote en kleine. Bij Alamo (https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars/car-details/US/IFAR-midsize-suv.html) bv staat bij de mid size SUV 5 personen en 2 koffers. Dat is wat voorzichtig geschat qua koffers maar het is wel een nuttige indicatie.

Als wij met drie personen gaan, huren we meestal een minivan. Nu is dat qua ruimte wel overdreven maar beter te veel ruimte dan te weinig. Ik moet zeggen dat als we van en naar het vliegveld rijden, ik toch altijd weer blij ben dat ik een grote auto heb gehuurd. We hebben ook wel eens een mid size SUV gehuurd met drie personen. Dat paste qua koffers net. Sindsdien huur ik geen midsize meer als we met meer dan drie zijn. Voor tijdens de vakantie is een mid size suv groot genoeg maar essentieel zijn de ritten naar en van het vliegtuig. Het is lullig als je na een vermoeiende reis er achter komt dat niet alle koffers in de auto passen natuurlijk.

Niels82
26-05-16, 19:40
Wij hebben 3 hardcase koffers van Samsonite en er pasten slechts 2 koffers in de kofferbak, 1 buggy en 2 rugzakken. Dan zit de kofferbak ook helemaal vol.
Wij zijn met 3 dus 1 koffer kon op de achterbank.

Deze auto met 4 personen met 4 koffers zou kunnen passen, maar echt comfortabel wordt het niet :)

Anthon14
26-05-16, 20:16
Ik probeer de koffers altijd gewoon rechtop te zetten dan past er meer in de midsize SUV want in de hoogte past dat meestal. Soms even schuin insteken omdat het dak bij de achterklep iets lager is. :D

Maar 4 volwassenen en 4 grote koffers + 4x handbagage gaat niet passen in een midsize SUV. Dan heb je toch minimaal een standaard SUV nodig of een minivan.

keesvankleef
18-07-16, 08:51
Heeft iemand al eens gebruik gemaakt van early check in van Dollar? Is dit ook mogelijk met een prepaid voucher?

keesvankleef
07-04-17, 16:51
Weet iemand de voordelen van de dollar express card?

Ruud2004
08-04-17, 11:20
Beetje locatie afhankelijk, maar je kan de rij wachtenden vaak voorbij lopen naar de DE balie. Het lukt vaak niet om je bij een broker gemaakte reservering te koppelen aan je DE Account, maar je van de domme houden en gewoon naar de DE balie lopen ook prima gaat. In voorkomend geval ben je dus sneller bij de auto's. Boeken via DE was voor ons nooit interessant.

knaapje
08-04-17, 13:19
Ik ben met mijn dollar express card en een reservering via Expedia op MCO al diverse keren gewoon doorgelopen naar de garage en de kiosk daar.
Nooit een opmerking over gehad.Sterker, toen ik aangaf graag een Ford auto te hebben liep er iemand mee om te kijken of er in mijn geboekte klasse Fords stonden en toen dat niet het geval was kreeg in 2 klassen free-upgrade naar een Ford Crown Victoria.

BarryDH
24-05-17, 20:03
Vandaag geboekt bij dollar zelf een nissan frontier pick up , van 17-9 tot 4-10 kwam deze op slechts 388,12. :)

Teleton
25-05-17, 10:56
Vandaag geboekt bij dollar zelf.... :) Heeft Dollar zelf de verzekeringen in jouw tarief verwerkt? Zo niet, dan vergaat het lachen je wel als je de auto ophaalt.

2 Weeks at $120.00 per week. Unlimited mileage. 3 Extra Days at $16.99 per day.
Cust Facility Chrg ($2.50 Per Day)
$12.50

Concession Fee Rec (10%)
$30.35

Florida Surcharge ($2.02 Per Day)
$34.34

State Tax (6.5%)
$24.75

Energy Surcharge ($1.49)
$1.49

Vehicle License Fee (3.8%)
$11.06

Total Est. Mandatory Charges
$114.49


Approx. Total
$405.46

knaapje
03-03-18, 12:53
Ik zie hier weinig voorbij komen, dat men bij Dollar huurt.
Misschien komt het door het seizoen waarin ik boek of reis. maar ik kom zeker met een combi reis via Expedia, heel vaak voordelig uit bij Dollar.
Toevallig vorig jaar niet, toen bij Herz gehuurd. Een nadeel via Expedia kan zijn, dat je maar 1 bestuurder kunt meeverzekeren.
Vorige maand weer een auto van Dollar gehad. Een midi SUV. Ik kreeg een Nissan Roque mee met nog geen 400 miles op de teller.

Anthon14
03-03-18, 14:15
Ik huur nog steeds elk jaar bij Dollar en tot grote tevredenheid. Meestal boeken wij de auto al vroeg via autoeurope waar we dan de beste prijs vinden. Gedurende de tijd daarna kijk ik af en toe of er betere prijzen te vinden zijn maar dat is zelden.

Fitzroy
03-03-18, 19:57
Wij zijn Alamo fan, een keer een uitstapje gemaakt naar Hertz en zo slecht bevallen dat andere maatschappijen geen optie zijn. Voordeel van Alamo vind ik dat je je eigen auto uit kunt zoeken.
Bij Dollar is dat toch niet zo?

Frans1949
03-03-18, 21:32
Ik heb ook vele malen een auto gehuurd via Eautohuur en dan opgehaald bij Dollar.
Zeer tevreden.
Toch een maar.
Een paar maal een auto gehuurd voor langer dan één maand.
Een keer zes weken een keer acht weken en een keer twaalf weken.
Dat kan nogal problemen geven.
Ze verwachten dat je de auto dan na dertig dagen terug brengt in de garage waar je hem hebt gehuurd.
Als je een rondreis maakt van twaalf weken dan ga je langs een Dollar garage ergens onderweg en moet er toch een hoop uitzoekwerk worden verricht.
Maar altijd wel opgelost.

Anthon14
03-03-18, 23:43
Wij zijn Alamo fan, een keer een uitstapje gemaakt naar Hertz en zo slecht bevallen dat andere maatschappijen geen optie zijn. Voordeel van Alamo vind ik dat je je eigen auto uit kunt zoeken.
Bij Dollar is dat toch niet zo?

Op MCO hebben wij altijd zelf de auto uitgekozen, maar op luchthavens waar dat niet kan hoef je ook niet zomaar alles te accepteren. Als ik daar een andere auto zou willen en die zie staan in de garage loop ik even terug naar de balie om dat te regelen. Over het algemeen is dat nooit een probleem.

knaapje
04-03-18, 13:16
Je kan op MCO zelf een auto uitzoeken.
Ik heb 2 keer meegemaakt dat er naast de kiosk een auto klaar stond. een keer een grote Chrysler, groter dan ik geboekt had. Deze keer dus een spiksplinternieuwe Nissan Roque. Als ik een andere gevraagd had, had ik waarschijnlijk uit kunnen zoeken, maar gezien het aanbod geen behoefte daaraan.
Een andere keer vroeg ik of ze een Ford hadden (klasse Focus geboekt). Iemand liep met me mee de garage in. Er stond niets, maar zei nog iets te hebben wat ik zonder meerprijs mocht meenemen. We gingen naar een andere garage en daar stond een Ford Crown Victoria, zo'n politiebak. Kostte wel wat benzine, maar dan reed je ook een echte Amerikaan.

mattrob
04-03-18, 18:26
Mocht het nog interessant zijn voor iemand; ik hoorde van een vriend dat je via de US Car Hire App (dus niet via de website) een hele goede deal kon scoren op SUV's en (Cara)Van's. Ik heb gelijk gekeken voor de zomer; en tot Standard SUV (en Van) inderdaad echt hele mooie prijs, € 450 voor 2 weken, bij Dollar. Ik wil alleen graag maatje groter, en dat was gelijk bijna 2 keer zo duur, dus daar geldt het niet voor ... Dus wie weet nog interessant voor iemand ! Ik heb verder niet gecontroleerd of nagekeken, anders dan voor mijzelf aankomende zomer.

Krullenbol
05-03-18, 16:20
Yep alleen even opletten met het invoeren van de datum (die springt soms terug) de tijd blijft goed staan. Voordat er stiekem een andere datum op de boeking staat :rolleyes:

sunnyrojo
10-03-18, 22:03
wij hebben ook heel toevallig via US Car Hire bij Dollar een SUV gehuurd, even getwijfeld vanwege de tol in Florida, maar we hebben besloten de transponder te kopen omdat de prijs wel heel gunstig was.
De huurprijs op de app was trouwens dezelfde als gewoon online (was makkelijker boeken)

Terpies
13-07-22, 23:27
Je verhuurder

Ruud2004
17-10-22, 13:23
Zojuist voor de 2e keer mijn reservering bij AutoEurope aangepast en lijk nu ook bij Dollar uit te komen. Ik heb ik al een tijdje niet bij Dollar gehuurd, dus eens kijken of mijn DollarExpress account nog werkt en wat ik er in het Miami Airport Rentalcenter mee kan doen. in het verleden liep ik (met boeking broker) gelijk door naar de garage, ben benieuwd of dat nog steeds kan.