PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Dollar Rent a Car



Pagina's : 1 [2] 3

angelique100
23-11-10, 10:07
Ik heb gisteren de bevestiging van dollar express gekregen maar kan nergens deze 7 euro terug vinden,vreemd inderdaad.

Maarten-Annique
23-11-10, 10:33
Waar zijn die 7 euro voor dan?
Dollar express is gewoon een kwestie van invullen?
Dat kan ook als Nederlander?

Maarten-Annique
23-11-10, 10:40
Dan volg ik dit draadje in spanning en wacht ik nog heel even met boeken.
Ik kan me niet voorstellen dat het niets met dollar.com te maken heeft.
Ik denk dat Cartrawler inderdaad gewoon faciliteert voor dollar en verder niets.

Ta2 Gerrit
23-11-10, 10:46
1. Geen flauw idee.
2. Ja, met rijbewijs en CC.
3. Ja, dat kan.

hrjhaan
23-11-10, 13:19
Description Included In Rate Payable At Counter Amount Tax Included
Additional driver Yes - - Yes
Other fees Yes - - Yes
Other fees Yes - - Yes
Other fees Yes - - Yes 11.67 USD No
Tax Yes Yes 0.82 USD No
Tax Yes - - Yes

Die 7 euro zijn dus de other fees en tax. Die moet je daar in dollars afrekenen. Ik denk dat ze bij Dollar.de tegen de dagkoers er een eurobedrag van maken.

Maarten-Annique
23-11-10, 13:58
Ben ik de enige wie het opgevallen is dat er bij de mid-size suv 'twee deurs' staat?
Ik heb nog nooit een Ford Escape or similar met twee deuren gezien...


http://img130.imageshack.us/img130/8072/2deurs.th.jpg (http://img130.imageshack.us/i/2deurs.jpg/)

angelique100
23-11-10, 14:10
Welk pakket heb jullie dan ,..toch ook Platinum.
Heb het bij mij even nagekeken maar kan echt geen getallen vinden.

Description
Included In Rate
Payable At Counter
Amount
Tax Included

Additional driver
Yes

Yes

Other fees
Yes

Yes

Other fees
Yes

Yes

Tax
Yes

Yes

Ta2 Gerrit
23-11-10, 15:27
Die 7 euro zijn dus de other fees en tax. Die moet je daar in dollars afrekenen. Ik denk dat ze bij Dollar.de tegen de dagkoers er een eurobedrag van maken.

Dat had ik ook wel gezien, maar ik vroeg mij af waarom dat niet direct afgerekend wordt. Het is ook niet wat extra's, het zit al bij de prijs in.

http://img708.imageshack.us/img708/5665/dollarcar.jpg (http://img708.imageshack.us/i/dollarcar.jpg/)

@ Angelique; we hebben inderdaad ook Platin (zonder GPS) en zo als bovenstaand staat het op de voucher.

angelique100
23-11-10, 16:47
Dit overzichtje bedoel ik inderdaad,hier staat mij alles op - of inclusive Yes, zelfde pakket ook zonder GPS.
Heb je misschien een optie voor tolpasje of afkopen annuleringskosten of iets dergelijks aangevinkt?
Ik probeer even mee te denken, alle extra opties buiten het pakket moesten volgens mij ter plaatse worden voldaan ...zou het zoiets kunnen zijn. Of misschien even contact opnemen.

hrjhaan
23-11-10, 17:12
@ Angelique: wel vreemd dat jij deze kosten niet hebt.
Wij hebben ook Platin geboekt. Geen extra opties genomen.
Heb nog even op dollar.de en op onze boekingsbevestiging gekeken, maar er wordt nergens een verklaring voor deze kosten gegeven.

Ik heb ook antwoord gekregen van dollar.com. Een express card kunnen ze niet vooraf koppelen aan een pre paid rental.
Dit was hun antwoord: Thank you for contacting Dollar Rent A Car. We are unable to attach the member number to a pre paid rental due to the additional information that has to be added at the counter. We apologize if this may be of any inconvenience to you. If you have a any additional questions please contact Member Support at 1-866-776-6667.

Ta2 Gerrit
23-11-10, 17:38
Ik heb net nog weer even een schijnboeking gedaan. Zelfde auto, zelfde periode.
Zijn ze weer 2 euro goedkoper dan gisteren ](*,). Maar wel weer de 7 euro.
En dit is de prijs voordat je ook maar wat voor opties kan invoeren. Blijft vreemd.

http://img525.imageshack.us/img525/7707/dollarrekj.jpg (http://img525.imageshack.us/i/dollarrekj.jpg/)

Maarten-Annique
23-11-10, 18:01
Ik begrijp nu dus dat je niets aan Dollar Express hebt nu je een pre-paid auto hebt gehuurd?

Ik snap ook niets van de 7 euro.
Ik zie die bij mijn fictieve boeking niet verschijnen.

http://img832.imageshack.us/img832/3100/dollarbedrag.th.jpg (http://img832.imageshack.us/i/dollarbedrag.jpg/)

sonja
23-11-10, 19:15
Ik begrijp nu dus dat je niets aan Dollar Express hebt nu je een pre-paid auto hebt gehuurd?


Je kunt wel gebruik maken van de express lane in het verhuur kantoor.:lol: Maar het is mij ook niet duidelijk of je met een prepaid voucher van USA-reisen direct naar de Dollar garage kunt gaan.
Ik had ze gemaild en het antwoord was dat we toch langs de 'rental counter' moesten. Weet iemand of hier de counter in de garage wordt bedoeld of in het verhuurkantoor?

knaapje
23-11-10, 19:23
Ik had vorige maand ook een prepaid Dollar auto op MCO.
Als je express member bent kan je doorlopen naar de garage, ook als je prepaid hebt.
Het gaat erom of je gegevens bij Dollar bekend zijn en die heb je bij je lidmaatschapsaanvraag opgegeven.

Knaapje

hrjhaan
23-11-10, 19:33
Volgens mij zijn ze wakker geworden bij dollar.de als ik nu een fictieve boeking maak ben ik € 150,00 duurder uit. Wij betalen € 597,00 voor een Minivan in juli/aug. voor 18 dagen. Als ik die nu zou boeken moet ik € 757,00 betalen.

Ta2 Gerrit
23-11-10, 19:42
Allerkrakens nog aan toe, die van ons is ook 125 euro gestegen sinds half zes vanmiddag.
Zal mij benieuwen hoe dit afloopt, de credicard was nog niet belast.

Dus is nu usareisen weer de winnaar (€500 voor onze auto en periode), mocht het misgaan.
Misschien was het gewoon een lokkertje, en hebben we mazzel gehad.

Maarten-Annique
23-11-10, 19:47
Shit...

Te laat geboekt...

Dollar.de is nu plots een stuk duurder!

Platin
EUR 608.96 für 19 Tage
midsize suv

Dit was een half uur geleden nog EUR. 497,19

Sunshine State
23-11-10, 19:51
'Periode 26 Sept 2011 t/m 25 Okt 2011: 29 dagen.
Ford Escape or similiar , Platin
€ 696,26 Afhalen en Retour Orlando MCO'


Dat gaat snel, we boekten gisteren voor 696,- nu voor 896,- Platin

Het is nog niet afgeschreven... ben benieuwd..

angelique100
23-11-10, 22:58
Van 843 naar 1002 platinum minivan 26 dagen

Ophalen RSW 19 juli retour Mia 14 aug

cloggie68
23-11-10, 23:02
Ik heb ook eerder deze week geboekt, nu 100 euro duurder dus hopelijk blijft de boeking intact, zou mooi zijn!

brutus
24-11-10, 12:27
ik wilde gaan boeken bij dollar.de maar ook ik ga nog even afwachten.

wel zie ik een groot verschil voor een midsize suv voor 12 dagen (meivakantie 2011) bij dollar.de : platin EUR 341.30
en bij cartrouwler.com : platinum EUR 472.24

hrjhaan
24-11-10, 19:19
Ik heb geboekt bij dollar.de. Mijn bevestiging waarmee ik naar de balie moet staat op dollar. Ik meldt me bij de dollar balie. Ik krijg een auto mee van dollar. Het enige wat linkt met cartrawler is de betaling. Waar zouden we ons druk om maken. Volgens mij hebben we daadwerkelijk alleen te maken met dollar en beheert cartrawler alleen hun website. Dus of je nu via usareisen.de, dollar.com of dollar.de boekt. Je staat allemaal in dezelfde rij bij dezelfde balie en in dezelfde garage. En daarmee hetzelfde personeel wat je helpt.
Sinds gisteren is dollar.de wel gemiddeld 150 tot 200 euro duurder geworden.

Sunshine State
24-11-10, 20:20
'Periode 26 Sept 2011 t/m 25 Okt 2011: 29 dagen.
Ford Escape or similiar , Platin
€ 696,26 Afhalen en Retour Orlando MCO'


Dat gaat snel, we boekten gisteren voor 696,- nu voor 896,- Platin

Het is nog niet afgeschreven... ben benieuwd..


Bij mij is het juiste bedrag afgeschreven, dus ...het gaat goed met de boeking bij dollar.
Nu nog vliegtickets zien te scoren, ik heb nog even ...

JvdL
24-11-10, 20:37
In het weekend geboekt:

op www.dollar.de (http://www.dollar.de/)

Periode 2 juli 2011 t/m 31 juli 2011: 29 dagen.
Ford Escape or similiar , Platin
€ 685,01 Afhalen en retour Tampa.

Ook bij mij het juiste bedrag afgeboekt.

Ta2 Gerrit
24-11-10, 21:46
Same here. De €455,- is weg, en nu maar hopen dat de auto er voor terug komt :mrgreen:

beccie25
24-11-10, 23:29
Inmiddels zijn we een paar dagen in florida en wilde ik graag mijn positieve mening met de mensen delen. Het gebruiken van de express card gaat heel makkelijk. in de garage nog wel wat handtekeningen moeten zetten. Wij mochten geen auto uitzoeken maar kregen een ford escape mee, een flinke, en hadden mid size suv geboekt. gezien het formaat denken we dat we fullsize hebben gekregen, maar omdat nergens in de auto een categorie of maar iets terug te vinden valt, is dat niet te zeggen voor ons...
Er werd nog vriendelijke extra vermeld dat we de auto echt leeg moeten terugbrengen? en helemaal niet aangedrongen op bijverkoop. zelfs niet na mijn vraag over de tolwegen ed.
dus voor ons prima ervaring!
groetjes rebecca

Chicco68
25-11-10, 00:20
De Ford Escape staat op de site van Alamo.com als Midsize SUV.
Fijne vakantie !

knaapje
25-11-10, 11:13
Aangezien het huren van een "Dollar" auto schijnt toe te nemen, wil ik even mijn ervaring kwijt met deze maatschappij.

Via Expedia een kompleet prepaid auto geboekt. d.w.z. met volle tank halen en ook weer terugbrengen of aftanken betalen.
Auto op MCO met expresscard opgehaald.
Bij de kiosk in de garage werd wat gehaspeld met de boekingen en er kwam een contract te voorschijn zonder verzekeringen. Het werd gecorrigeerd, maar toen kwam een creditcard-belasting te voorschijn van zo'n $ 650. Ik kreeg op mijn verzoek beide contracten mee met gegevens van baliedame en aantekening dat ik verzekerd was.
Ze zou de manager de volgende dag alles laten corrigeren.
Bij het terugbrengen kreeg ik netjes een bonnetje, wat op 0 eindigde.
Helaas bleek bij thuiskomst mijn cc voor EUR 400 belast.
Direct met mijn cc-mij (visa) contact opgenomen en meegedeeld, dat ik vermoedelijk bezwaar tegen deze betaling zou gaan indienen.
Expedia ingeseind en alles zou teruggedraaid worden.
Helaas was na haast 1 maand nog niets gecorrigeerd, ondanks herhaald contact.
De terugboeking door Visa moest binnen 30 dagen aangevraagd worden en heb ik dus helaas moeten doen. E.e.a. werd door Visa direct afgehandeld.
Alle kosten en moeite voor mij.

Lering uit dit verhaal:
Zelfs al eindigt je bonnetje op 0, toch controleren hoe dit tot stand komt.
Er bleek bij mij ergens op te staan dat een bedrag van mijn cc geboekt was en alles eindigde dus netjes op 0.

Knaapje

Overigens: Dodge Charger gehad, prima auto.

26/11/10 Aanvulling:
Vandaag bericht gehad van Expedia, dat zij in deze iedere verantwoordlijkheid afwijzen.
Contract is een zaak tussen Dollar en mij (???)
Wat zij dan doen is mij niet duidelijk. Ik moet maar direct met Dollar contact opnemen.

Voor mij: eens Expedia nooit meer Expedia.

Als ze toch nergens voor verantwoordelijk zijn of in willen bemiddelen, kan ik net zo goed direct boeken.
Overigens de Expedia-medewerker die ik direct na het voorval aan de lijn had hierover en waar ik copien van alle stukken naartoe gestuurd heb zei, dat het helaas wel meer voorkwam maar altijd goed opgelost werd.

[verwijderd]
25-11-10, 13:32
Dat had je bij elke maatschappij dus kunnen gebeuren als die medewerkster daar had gezeten. Gelukkig ben je attent geweest en heb je Visa de terugboeking laten regelen.

hrjhaan
25-11-10, 13:38
En aangezien je hier met 2 partijen te maken hebt Dollar en Expedia is het de vraag wie de fout heeft gemaakt. Expedia zou het ook voor je oplossen, maar dat is niet gedaan. Is inderdaad een goede tip om het bonnetje goed te controleren op cc afschrijvingen.

knaapje
25-11-10, 13:43
Nou, de fout ligt duidelijk bij Dollar, want de reservering stond uiteindelijk goed in het systeem.
De dame was alleen niet gemachtigd het te corrigeren en daar heeft Dollar dus een steek laten vallen.
Hooguit had Expedia als intermediair iets beter kunnen optreden.

Knaapje

sonja
25-11-10, 18:39
Er werd nog vriendelijke extra vermeld dat we de auto echt leeg moeten terugbrengen? en helemaal niet aangedrongen op bijverkoop.

Beccie, check je contract heel goed, dit werd ons nl, ook verteld,[-X maar op het contract stond een bedrag van rond de $ 70,- voor de prepaid petrol. We hadden dat niet gezien, moe, laat en je wilt naar je villa, dom, dom.](*,)
We hebben dat een paar dagen later kunnen laten corrigeren op een regionaal kantoor, maar we zijn nu extra alert. Dit was op Tampa airport.

beccie25
25-11-10, 23:26
dank je wel sonja, zal het nog even nakijken, maar het bedrag op het automaatje wat we moesten ondertekenen was iig 0,
maar zal het even nakijken en ook bij visa checken
thanks voor de tips
groetjes rebecca

elpedro
26-11-10, 14:15
Ik heb dit topic doorgelezen echter nog geen duidelijkheid gekregen omtrent het volgende (kan er ook overheen gelezen hebben :wink:):

Als ik via www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) voor april/mei 2011 een midsize-suv wil huren voor 22 dagen dan kan ik vervolgens nog kiezen tussen 'Super-Spar-Plus' en 'Super-Inklusiv-PLUS'.
Het verschil in bedrag vind ik persoonlijk behoorlijk nl. € 563,00 tegen € 654,00 (verschil € 91,00)

Het enige verschil, zoals ik het lees, zit hem extra bij de 'Inklusiv' in:
* Insassen- und Gepäckversicherung CPP
* Gebühr für alle zusätzlichen Fahrer über 25 Jahre
* Erste Tankfüllung

Punt 2 is voor mij niet relevant en zo'n eerste tank kan ik volgens mij wel verkrijgen voor minder dan € 91,00.
Ben ook de enige die zal rijden.
Dan geldt alleen nog die inzitende- en bagageverzekering.
Betekent dit dan wel dat ik bij die 'Inklusiv' volledig verzekerd ben en niet ergens nog wat vergeet waardoor ik verzekeringstechnisch enorm in de problemen kan raken?
En hoe relevant is die 'inzitende- en bagageverzekering' eigenlijk?

Teleton
26-11-10, 14:38
En hoe relevant is die 'inzitende- en bagageverzekering' eigenlijk?

Nauwelijks, want ik neem aan dat je zelf een reisverzekering hebt. Je redenatie klopt dus. Wij hebben dezelfde situatie met een chauffeur, dus kiezen we er ook voor.

[verwijderd]
26-11-10, 14:46
Als je dat verschil wil terug verdienen dan ruil je gedurende je vakantie de auto met lege tank om voor een andere omdat de auto niet bevalt of je huurt de auto per week en ruilt hem om.

En anders idd de goedkopere versie nemen, denk er wel aan dat mocht de eerste rijder wat gebeuren dat de ander dan de auto NIET mag besturen, mits in bezit van een rijbewijs.

Ta2 Gerrit
26-11-10, 15:27
Wij hebben dezelfde situatie met een chauffeur, dus kiezen we er ook voor.

Gewoon uit nieuwsgierigheid; wat betaal je dan voor een volle tank benzine ?
Of leveren jullie hem weer vol af ?


En anders idd de goedkopere versie nemen, denk er wel aan dat mocht de eerste rijder wat gebeuren dat de ander dan de auto NIET mag besturen, mits in bezit van een rijbewijs.

Ik denk dat je bedoelt "ondanks het bezit van een rijbewijs".
Als je niet als bestuurder op papier staat, ben je ook niet verzekerd als je wel gaat rijden.

[verwijderd]
26-11-10, 17:15
Wij hebben zelf een voorval gehad waarbij ik niet in staat was te rijden en dat mijn vrouw moest rijden, echter stond zij toen niet vermeld op het formulier omdat ze eigenlijk niet in Amerika wilde rijden.

Sindsdien melden wij ons altijd met 2 bestuurders voor de auto, voor het geval dat.

Teleton
26-11-10, 21:51
Of leveren jullie hem weer vol af ?


Nee, helaas lukt dat niet (meer). Je betaalt in zo'n geval de benzine vooraf tegen een achterlijk hoog bedrag per gallon. Wij rekenden dit voorjaar zo'n 80 dollar af voor de tank van een Jeep Cherokee. Maar als je de auto drie (of zoals vorige keer 6) weken huurt, dan haal je dat er wel dik uit.

Deze reis had ik een uitzonderlijke aanbieding van alamo.de. De huurprijs met een tank benzine en 2 drivers was lager dan het superspartarief bij usareisen. De keuze was snel gemaakt.

Ter info voor de liefhebbers: De auto vol afleveren lukt mij bij Alamo niet meer. Je kunt kiezen of dit systeem, of je laat de auto staan. Dollar doet het kennelijk nog wel voor amerikaanse klanten. Zij moeten d.m.v een kassabon aantonen dat er binnen een straal van 10 miles (?? give or take a mile) en binnen een bepaalde tijd is getankt. De Amerikaanse consumentenorganisatie was hier zeer boos over en er was tijdens ons verblijf twee keer een stukje over op de tv. Dollar werd als een slechte verhuurder bestempeld.

knaapje
26-11-10, 22:57
.....Dollar doet het kennelijk nog wel voor amerikaanse klanten. Zij moeten d.m.v een kassabon aantonen dat er binnen een straal van 10 miles (?? give or take a mile) .............

Niet alleen voor Amerikaanse klanten.
In oktober j.l. heb ik dit ook nog gehad.
Of tegen ongeveer 3 keer de pompprijs af laten tanken of zelf binnen 10 miles.
Niemand die dat controleerde trouwens.
Knaapje

Chicco68
27-11-10, 00:01
Of zelf gewoon in de buurt vol tanken en, als ze een kassabon o.i.d. niet accepteren, mogen ze er nog wel een halve gallon bijtanken tot hij helemaal vol is ;)

Teleton
27-11-10, 08:24
Niet alleen voor Amerikaanse klanten.
In oktober j.l. heb ik dit ook nog gehad.
Of tegen ongeveer 3 keer de pompprijs af laten tanken of zelf binnen 10 miles.

Zal zeker zo zijn maar resultaten uit het verleden.......In de voorwaarden van usareisen.de van Dollar voor 2011 staat hierover:



Bei der Fahrzeugübernahme wird eine Tankfüllung zu ähnlichen Preisen wie bei der regulären Tankstelle berechnet. Das hat den Vorteil, dass Sie bei Wagenrückgabe keine Tankstelle mehr suchen müssen und so den Wagen mit leerem Tank abgeben.


Zelf heb ik in mei 2010 onder dezelfde voorwaarden overigens, ook bij Dollar vooruit mogen betalen. Het alternatief (zelf voltanken) was niet bespreekbaar. Of je betaalt vooruit, of de auto blijft staan. Ik heb betaald....:-&

Frans_Natasja
27-11-10, 09:53
Wij hebben voor volgend jaar bij Dollar een intermediate 4 deurs met het Dollar Platinum pakket gehuurd. Mogen wij de auto dan wel met een lege tank terug brengen?

Ta2 Gerrit
27-11-10, 09:57
Volgens de voorwaarden wel. De eerste tankvulling zit bij de prijs inbegrepen.

belgske
27-11-10, 12:22
Afgelopen zomer met de Express Card rechtstreeks naar de garage. Zonder poespas en snel geholpen.
Betreft inleveren vd auto : volgetankt op de I-Drive, aangekomen bij Dollar zette men het contact aan en controlleerde de brandstofmeter... and that's it.
Geen enkel probleem nadien gekend.

HKB
27-11-10, 19:52
Maar je hoeft hem toch niet af te tanken,Belgske?

Lees al een tijdje mee,maar snap er niets meer van.

Heb zelf een Ford Escape platinum pakket gehuurd en ik mag hem dus leeg afgeven zonder dat er iets in rekening wordt gebracht?

Was ik maar bij Alamo gebleven.

Teleton
27-11-10, 20:22
Was ik maar bij Alamo gebleven...of bij moeder thuis....:-&:-&.

Met alle respect; je kijkt toch op je huurcontract en dan weet je toch zelf wat je voor contract hebt? Platinium gehuurd? Dat houdt dan in dat je de auto leeg inlevert. Klaar!

Wat dit betreft is er ook geen verschil tussen Dollar en Alamo al hanteren ze andere namen voor de condties.

HKB
27-11-10, 20:23
Erg vriendelijke reactie zeg,erg begripvol.

Njit
27-11-10, 22:41
Had misschien wat tactvoller gebracht kunnen worden maar er is geen enkele reden om spijt te hebben van Dollar. Je maakt er nu een groter probleem van dan het is.

Zoals Ton al zegt: de auto gewoon leeg inleveren. En op je bonnetje kijken dat er $0 als bedrag staat.

HKB
28-11-10, 06:20
Bedankt voor je reactie,maar ik maak er niet echt een probleem van.Er staan zoveel versies van inleveren,dat ik door de bomen het bos niet meer zag.En ik aangezien 2 maal eerder bij Alamo had gehuurd,zei ik meer voor de grap was ik maar bij Alamo gebleven.
Fijne mensen zijn dat hé,Bosschenaren! (ben er zelf ook eentje)

Teleton
28-11-10, 10:21
...zei ik meer voor de grap was ik maar bij Alamo gebleven. Fijne mensen zijn dat hé,Bosschenaren! (ben er zelf ook eentje)

Bij ons staat op de keukendeur: Oh, was ik maar bij moeder thuis gebleven....Oeps, sorry, nooit grapjes maken tegen Bosschenaren. Je kunt ze maar met twee dingen op de kast krijgen; huurcontracten en subtiele grapjes. O, o, ik ben me er eentje.......:oops:.

belgske
28-11-10, 11:16
en ik... ik... ik zeg niets :-#

moonlight91
05-01-11, 11:38
het `Inklusive Vollkasko` bij Dollar.de , is dat het zelfde als het `fully inclusive` bij Alamo

er zit nogal een aanmerkelijk prijsverschil op!

corrus
05-01-11, 12:06
Kan ik kort over zijn... Neen!

[verwijderd]
05-01-11, 13:01
Bij Platin heb je wel bijna alle mogelijke verzekeringen bij Dollar.de

moonlight91
05-01-11, 14:16
dus is het ful.incl. van Alamo uitgebreider dan het ink.voll. van Dollar?
begrijp ik dat hier goed uit

is dus bij het huren via Dollar het platin meest aan te raden?
het platin van Dollar komt voor een ford escape op het zelfde neer qua bedrag dan op de duitse site van Alamo ,maar dan met het full.incl.pakket
(maar dan is platin bij Dollar in dit geval wel weer uitgebreider,of zie ik nu door de bomen het bos niet meer)

het komt er dus op neer waar huur ik het goedkoopst de ford escape voor 13 dagen, maar wel met een net verzekeringspakket (1 bestuurder)

heb afgelopen jaar bij alamo.nl geboekt, maar daar is de escape een stuk duurder
ben dus nu de optie op de duitsesite aan het bekijken
en kwam door het forum ook op dollar.de uit.
ik heb dit topic globaal doorgenomen, en heb de indruk dat de service bij Dollar ook goed is.

Ta2 Gerrit
05-01-11, 14:47
het komt er dus op neer waar huur ik het goedkoopst de ford escape voor 13 dagen, maar wel met een net verzekeringspakket (1 bestuurder).

Bedenk wel dat het een Ford Escape or similar is, dus geen garantie op de Ford.
Maar het Platin pakket is inderdaad uitgebreider dan fully-inclisive.

Teleton
05-01-11, 15:35
dus is het ful.incl. van Alamo uitgebreider dan het ink.voll. van Dollar?
begrijp ik dat hier goed uit

De volgende vragen gelden eigenlijk in dit geval;

Welke verzekeringen/voorzieningen heb je nodig? Met een goede reisverzekering is het niet nodig aanvullend inzittenden te verzekeren. Ook je bagage hoef je niet dubbel te verzekeren.
Hoe lang ga je op vakantie? Reken bij een vakantie langer dan twee weken vooraf uit hoeveel je nu precies voor die gratis tank benzine betaalt. Misschien is het lage tarief, zonder eerste tank, wel voordeliger.
Hoeveel mensen gaan de auto besturen?
Als er maar een chauffeur is, waarom zou je dan voor het hoge tarief kiezen?

Als deze vragen zijn beantwoord, kan je pas bepalen welk pakket het beste is. Het is een beetje onzin om voor een duur, uitgebreid pakket te kiezen als je bepaalde onderdelen niet nodig hebt? Of om gedurende drie of meer weken een hoge huurprijs te betalen voor een "gratis' tank benzine?

[verwijderd]
05-01-11, 17:58
Het blijkt toch voor velen een hele moeilijke materie te zijn met al die verzekeringen. Zeker het afwegen van de verzekeringen zoals Teleton aangeeft verplicht je ook goed de voorwaarden van je reis verzekering te bekijken tot hoever de dekkingen zijn.

Voor mijzelf geldt dat ik altijd de mogelijkheid wil hebben dat mijn vrouw eventueel ook kan rijden als ik moeilijk of niet in staat ben te rijden. Wij hebben dit zelf al 2x voor handen gehad, 1x doodziek na het eten bij een tent in de Hollywood Studio's en 1x na een wortel kanaal behandeling.

Vandaar dat ik eigenlijk altijd voor het meest uitgebreide pakket kies.

Als je het er overigens voor over hebt kan je huurperiode ook uit elkaar trekken en steeds 1 week de auto huren en dan meerdere boekingen maken, dan kan je na die week de auto inleveren met lege tank en weer een andere meenemen met een volle tank. Kost dan evenveel als bv 3 aangesloten weken en je krijgt er dan 2 volle tanks bij cadeau.

Het lastigste is dan het plannen en omruilen van de auto.

moonlight91
05-01-11, 19:11
het komt er dus op neer waar huur ik het goedkoopst de ford escape voor 13 dagen, maar wel met een net verzekeringspakket (1 bestuurder)

.

dat het de fort escape is of een gelijkwaardig model had ik al mee gekregen.
ik wil een degelijkere auto dit jaar omdat we nu gaan rond touren
en dit model sluit het beste aan ,aan onze wensen
bij dollar kost de wagen met het platin net zoveel als bij alamo met ful.incl
dus met andere woorden meer voor minder dus,als het pakket uitgebreider is

afgelopen jaar hadden we ook geen `gratis` tank en daar waren we heel wat goedkoper mee uit.
fully incl.was voor ons toen voldoende ,dus als ik alamo boek neem ik dat iniedergeval weer
maar Dollar heeft dus alsik het goed begrijp geen pakket wat daar mee overeen komt
tis of minder of een uitgebreider pakket

[verwijderd]
05-01-11, 22:10
Als ik zelf eens kijk bij USAreisen.de naar de periode van 19 dagen dat wij de auto nodig hebben, wij nemen dan een midsize SUV:

Super Spar tarif, zonder extra bestuurder, zonder extra aansprakelijkheidsverzekering, zonder tank vulling en zonder inzittende verzekering zou dat komen op Euro 472,41 + eerste tank vulling ter plaatse te betalen $40-70(Alamo)

Super Inklusiv tarif, met extra bestuurder, zonder extra aansprakelijkheidsverzekering, met tank vulling en met inzittende verzekering zou dat komen op Euro 594,51 (Alamo)

Super Spar PLUS tarif, zonder extra bestuurder, met extra aansprakelijkheidsverzekering, zonder tank vulling en zonder inzittende verzekering zou dat komen op Euro 529,41 + eerste tank vulling ter plaatse te betalen $40-70 (Dollar)

Super Inklusiv PLUS tarif, met extra bestuurder, met extra aansprakelijkheidsverzekering, met tank vulling en met inzittende verzekering zou dat komen op Euro 635,31 (Dollar)

En bij Dollar.de:

Platin pakket bij Dollar.de (met als verschil dat schade aan ramen, banden en onderkant auto niet is meeverzekerd, verder vergelijkbaar met Super Inklusiv PLUS tarif van USAreisen.de) Euro 553,42

Tja, het blijft altijd een afweging die je zelf zal moeten maken welk pakket en welke aanbieder je uitkiest. En let ook op de geldbedragen van de dekkingen als je een deel onder je eigen reisverzekering al gedekt hebt, zodat je niet van een koude kermis thuis komt als je er wat gebeurt op vakantie.

Hans uit Koekelare
06-01-11, 18:59
Bij Sunny Cars via mijn link van Airberlin zou ik voor 19 dagen all-in (ook ramen, banden en onderkant meeverzekerd) 573 € betalen.
Ik zelf heb al 2 maal via Sunny Cars geboekt, en alles is altijd tot in de puntjes geregeld hoor.

Phillostar
12-01-11, 00:02
De vakantie voorpret is voor mij weer begonnen, geen Florida dit maal maar 3 weekjes west coast (LA-1wk en Vegas-2wk).

Ik moet ook weer rond kunnen tuffen in een bak en omdat Dollar vorig jaar beviel gaat ik wederom bij hun een auto huren.

Nu wil ik een 4x4 achtige auto of een auto die iig wat hoger op zn poten staat. Welke modellen heeft Dollar naast de Ford Explorer nog meer in de Mid-size SUV klasse?

Heeft er hier btw iemand van het forum al ervaring opgedaan met de engelse UK website van Dollar (qua prijs zijn ze momenteel wat voordeliger).

theovg
12-01-11, 03:50
In November kregen wij bij Dollar de GMC acadia en we hadden een midsize suv gehuurd.

twinmom1995
13-01-11, 21:21
Wij hebben een auto gehuurd bij dollar.de en deze betaald met de creditcard.
Vorige weken wilden wij de benzine betalen met dezelfde cc wat niet lukte.
Wij wisten zeker dat het saldo goed was.
Meteen Mastercard gebeld, toen bleek de cc geblokkeerd ivm veiligheidsredenen. Er waren 20.000 cc geblokkeerd zonder deze mensen in te lichten. Na een tijdelijke blokkering zou er een definitieve blokkering volgen.
We hebben de definitieve blokkering meteen laten ingaan en inmiddels een nieuwe cc ontvangen.
Helaas heeft deze cc een ander nummer.
Heeft iemand anders ook wel eens de auto betaald met een andere cc dan de cc waarmee de auto wordt opgehaald ?

Ta2 Gerrit
13-01-11, 21:59
Ik denk dat je het beste toch even contact moet gaan opnemen met dollar.de.
Wij hebben wel zo iets aan de hand gehad, maar dan met Schiphol Smartparking (de auto in FL was toen met een andere CC gehuurd, gelukig)

We hadden Smartparking ruim op tijd gereseveerd, en in de tussentijd een andere CC gekregen. Schiphol gebelt, geen punt, gewoon de oude kaart meenemen en die in de gleuf douwen, en klaar was Klara.

Daar aangekomen gebeurde er dus niets, hoe we de kaart ook aanboden. Hij was niet meer actief, en dus konden we met de nieuwe kaart gewoon vol tarief afrekenen.
Gelukkig was er nog wel plek, anders was het probleem nog groter geweest.

Uiteindelijk hebben we het laatstbetaalde geld na de vakantie, en correspondentie met Smartparking wel teruggehad, maar het was wel even lastig.

Bij autoverhuurders is het eerste wat ze vragen de CC waarop de reservering gemaakt is, en daarna pas voucher en rijbewijs. Net als vaak bij de luchtvaarders, als je via e-tickets geboekt hebt, al is daar het paspoort ook meestal voldoende.

Dus even bellen met Dollar.de lijkt mij niet onverstandig.

twinmom1995
14-01-11, 21:14
Inmiddels gebeld met dollar.de
Het is geen probleem omdat de auto al betaald is.
Op de Vouher staat het oude cc nummer niet vermeld.
De nieuwe kaart moet op de naam van de hoofdbestuurder staan.
Opgelost dus :-)

nikie1968
14-01-11, 21:33
effe een tip...

HOU JE HUURPRIJS IN DE GATEN....
als ie goedkoper wordt passen ze je prijs naar beneden aan...

bij ons scheelde dat vorig jaar bijna 100 euro...

[verwijderd]
16-01-11, 19:33
Maar even apart topic(toegevoegd: maar door moderator inmiddels aan bestaand topic toegevoegd) voor gemaakt zodat deze makkelijker te vinden is voor iedereen en niet onvindbaar wordt in het autohuur topic.


Coupon (https://www.dollar.com/TravelCenter/TravelAgents/%7E/media/Dollar/Images/TravelCenter/Agents/TAUP_coupon.ashx)

Met deze coupon gratis upgrade van compact naar midsize en van midsize naar fullsize indien beschikbaar. Geldig tot 31-12-2011.

Frans_Natasja
16-01-11, 20:26
Wij hebben via American Estates een auto bij Dollar gehuurd. Kunnen we dan ook gebruik van deze coupon maken?

corrus
16-01-11, 20:29
Is uitsluitend geldig indien je geboekt hebt bij www.dollar.com (http://www.dollar.com)

[verwijderd]
16-01-11, 20:31
Is uitsluitend geldig indien je geboekt hebt bij www.dollar.com (http://www.dollar.com)

Dat zou wel flauw zijn, ach nee hebben we ja kan je krijgen.

Toch heb ik eerder mensen gehoord over een upgrade coupon die wel een grotere auto mee kregen en het lijkt me gezien de prijzen stug dat die via Dollar.com hadden geboekt.

knaapje
18-01-11, 19:59
Is uitsluitend geldig indien je geboekt hebt bij www.dollar.com (http://www.dollar.com)

Via Expedia een vlucht/hotel/auto pakket geboekt met een compact van Dollar. Gratis upgrade naar Intermediate in pakket.
Coupon op MCO gegeven en ik kreeg een Dodge Charger mee.
Dat is toch een Fullsize?

Knaapje

JKG
18-01-11, 22:49
Dodge Charger is Fullsize inderdaad.

r.teeuwsen
18-01-11, 23:09
ThanXX, hij ligt al op de printer (2x)

Super!!

pzomerdijk
29-01-11, 20:57
Is dollar.de een afgeleide site van dollar.com? Via dollar.com naar keuze Duitsland kom je uit bij de. Ik vraag me nu af: geldt de free upgrade nu wel of niet?

theovg
30-01-11, 12:29
Volgens mij wel.
Dollar.de is ook een originele site dus ik denk dat je gewoon je upgrade krijgt.

cindy74
30-01-11, 15:53
nog een vraag bij de categorie jeep ford escape staat geen categorie boven wat boek je dan en krijg je wel een midsize suv bij de rest de categorie er wel boven .

Teleton
30-01-11, 15:57
nog een vraag bij de categorie jeep ford escape staat geen categorie boven wat boek je dan en krijg je wel een midsize suv ?
Waar staat dat? Op welke site?

cindy74
30-01-11, 16:03
Bij www.dollar.de (http://www.dollar.de)
de andere wagens hebben wel een categorie erboven staan bij de prijsofferte aleen de jeeps niet zowel de ford escape niet als de grotere jeeps niet . Krijg je dan wel een suv moesten deze er niet zijn ?

knaapje
30-01-11, 16:05
Ik heb net een midsize SUV via Dollar.de geboekt.
Het is een beetje vreemd, ondanks dat het een Dollar site is kan ik niet met mijn DollarExpress iets doen op de site. I kan nergens het nummer invoeren.
Vorig jaar via Expedia geboekt en toen kon ik ook niets toevoegen van Dollar.
Ik ben echter op MCO gewoon doorgelopen naar de garage en daar kon ik gewoon mijn card geven, alle gegevens waren bekend en ik kreeg met de coupon toch een upgrade mee. (ondanks of dankzij de card, dat weet ik niet).

Knaapje

Toevoeging: Ik heb een mail gestuurd naar dollar.de en kreeg toen een telefoonnummer in Engeland terug. Hiermee gebeld en mijn nummer werd aan de reservering toegevoegd.



Bij www.dollar.de (http://www.dollar.de)
de andere wagens hebben wel een categorie erboven staan bij de prijsofferte aleen de jeeps niet zowel de ford escape niet als de grotere jeeps niet . Krijg je dan wel een suv moesten deze er niet zijn ?

Als ik op MCO een reservering probeer te maken staat er toch een Ford Escape ( midsize) en Jeep Grand Cherokee (fullzize) op.
Dat bedoel je toch?
Knaapje

cindy74
30-01-11, 16:10
ja bij mij staat boven de jeep ford niets en boven de andere standaard of midsize

knaapje
30-01-11, 16:15
Misschien even hier kijken:
http://www.dollar.com/Tour/Images/~/media/Dollar/Images/Tour/2008_Fleet%20pdf.ashx

Knaapje

brutus
30-01-11, 21:36
Als je nu een mid size suv huurt via dollar.de en de upgrade (bon paar pagina's geleden) kan gebruiken. Ga je dan met een standaard of full size weg. Of werkt het niet bij een suv.

theovg
31-01-11, 10:10
Nee het gaat volgens mij niet om een suv,maar om een compact en midsize dus de gewone auto's.

knaapje
03-02-11, 19:50
Ik heb dus zoals eerder gepost een auto bij Dollar.de gehuurd voor oktober a.s..
Tot mijn verrassing werd van mijn cc slechts zo'n 80% van het huurbedrag afgeschreven.

Iemand ervaring hiermee?
Wordt het restant pas kort voor het afhalen belast op de cc?

Knaapje

[verwijderd]
03-02-11, 19:59
Bij Dollar.de moet je een klein deel aan de balie betalen, dit staat ook vermeld op je reservering.

Misschien komt het bedrag overeen ?

knaapje
03-02-11, 20:26
Dat klopt. In dit geval $9,72.
Het verschil, buiten dit bedrag, is echter haast EUR 100.

Knaapje

knaapje
03-02-11, 23:10
Het is vreemd. Ik heb een mid-size SUV voor 14 dagen platinum geboekt voor EUR 482,35 plus $ 9,73 in USA te betalen.
Ik heb een bevestiging gekregen van de boeking en daarin, ergens klein tussen tekst, blijkt te staan, dat er EUR 383,74 op mijn cc wordt geboekt en dit wordt ook daadwerkelijk op mijn cc belast.
De hele boeking met alle voorwaarden klopt echter. Op de voucher wordt geen bedrag genoemd, alleen dat alles prepaid is.
Ik kan het bedrag niet thuisbrengen.

Wacht maar even af of Dollar er op terugkomt.

Knaapje

Description Included In Rate Payable At Counter Amount Tax Included Additional driver Yes - - Yes Other fees Yes - - Yes Other fees Yes - - Yes Other fees Yes Yes 9.08 USD No Tax Yes Yes 0.64 USD No Tax Yes - - Yes

De opmaak is een beetje onduidelijk, maar alles is included, alleen laatste "other fees en tax" zijn "payable at counter" de rest is 0

brutus
08-02-11, 00:27
heeft er iemand ooit geboekt bij https://www.dollar.co.uk

ik ben op zoek voor de mei vakantie (13 dagen)
mid size suv (platinum)

dollar uk €363.57
dollar de €417.74

de opzet van de site is trouwens percies het zelfde.

[verwijderd]
08-02-11, 10:32
Als je bij contact gegevens van beide sites kijkt krijg je volgens mij ook dezelfde gegevens.

Toen ik pas geleden aan het struinen was kwam ik erachter dat hetzelfde bedrijf deze website's exploiteert. Voorwaarden zijn ook hetzelfde mits je hetzelfde pakket neemt.

theovg
08-02-11, 10:32
Net even gekeken voor ons voor in November 14 dagen dollar.de 490 euro en dollar.uk 413 euro en usa reisen 423 euro.
Is gewoon een site van Dollar dus daar kan je gerust boeken.

knaapje
20-02-11, 23:09
Het is vreemd. Ik heb een mid-size SUV voor 14 dagen platinum geboekt voor EUR 482,35 plus $ 9,73 in USA te betalen.
Ik heb een bevestiging gekregen van de boeking en daarin, ergens klein tussen tekst, blijkt te staan, dat er EUR 383,74 op mijn cc wordt geboekt en dit wordt ook daadwerkelijk op mijn cc belast.
De hele boeking met alle voorwaarden klopt echter. Op de voucher wordt geen bedrag genoemd, alleen dat alles prepaid is.
Ik kan het bedrag niet thuisbrengen.

Wacht maar even af of Dollar er op terugkomt.

Knaapje

Description Included In Rate Payable At Counter Amount Tax Included Additional driver Yes - - Yes Other fees Yes - - Yes Other fees Yes - - Yes Other fees Yes Yes 9.08 USD No Tax Yes Yes 0.64 USD No Tax Yes - - Yes

De opmaak is een beetje onduidelijk, maar alles is included, alleen laatste "other fees en tax" zijn "payable at counter" de rest is 0


Bij Dollar nagevraagd, maar na 14 dagen nog geen antwoord.
Wie schets echter mijn verbazing. Ik keek nog daarnet even op de de site van Dollar.de en exact dezelfde reservering kost momenteel EUR 355. Dat is zo'n EUR 130 goedkoper dan toen ik dik 2 weken geleden de reservering maakte en ook EUR 40 minder dan van mijn cc is afgeschreven.
Zouden de tarieven momenteel zo sterk dalen?

Knaapje

cindy74
21-02-11, 08:01
ze zijn inderdaad naar beneden gegaan ik heb de prijzen zowat gevolgd omdat we onze auto nog moesten boeken begin deze week nog 466 euro zondag 388 euro voor een midsize suv voor 15 dagen .

Heb nog een vraag kan je je boeking van dollar.de koppelen aan je express kaart em ja hoe moet ik ze mailen of bellen .

theovg
21-02-11, 08:27
Met de boeking bij Dollar kan je geen expresskaart opgeven.
Misschien later na de boeking per mail maar dat heb ik ook nog niet geprobeerd.

hrjhaan
21-02-11, 08:33
Bij een boeking via dollar.de kun je niet je express kaart laten koppelen. Ik heb dat geprobeerd door een e-mail te sturen naar dollar.com. Dit is niet mogelijk. Je kan op de plaats van bestemming direct doorlopen naar de garage en daar alsnog je express kaart laten koppelen.

Njit
21-02-11, 08:48
Net ook even vergeleken. Scheelt voor onze autohuur in oktober bijna 100 euro met USAReisen voor een Midsize SUV.

Michael66
21-02-11, 09:01
@Njit
Bij welke is het goedkoper?
Is het 100 euro duurder of goedkoper of duurder bij dollar dan bij usareisen?

cindy74
21-02-11, 09:03
bij ons is dollar.de goedkoper en wel bijna 80 euro en als je bij alamo wil boeken via usareisen wel 100 euro

pzomerdijk
21-02-11, 09:16
Heb zojuist gekeken naar Midsize SUV voor de periode 22 juli t/m 19 augustus bij dollar.de en usareisen.de

Dollar.de Platin EUR 707.52

Usareisen.de dollar super inclusiv plus EUR 847,08

Volg de prijsontwikkeling een beetje en vorige week was dollar.de nog duurder dan usareisen.de! Een spectaculaire verlaging!

Platin en super inclusiv plus zijn nagenoeg gelijke ,,verzekeringspakketten'' en voor vergelijk van belang.

knaapje
21-02-11, 09:40
Ik heb via Dollar.de gereserveerd en kon mijn express card nummer koppelen:
........
Thank you very much for your correspondence.
Please kindly contact us directly on 0044800252897 to have your Dollar Express number added to the car hire booking.
Kind Reagrds,
Gosia
Dollar Team

Knaapje

pzomerdijk
21-02-11, 09:57
Heb altijd gehuurd bij Alamo.

Vraag
Wordt de borg bij Dollar net als bij Alamo belast via je cc?

theovg
21-02-11, 10:02
Ja volgens mij wel.
Het wordt gereserveerd en halen het er af als het nodig volgens mij hetzelfde als bij Alamo.

angelique100
22-02-11, 12:51
prijzen zijn inderdaad aan het zakken.

Vorige week 1033 minivan platin 26 dagen juli/aug
vandaag 902
paar maanden terug 851 (geboekt)

Njit
22-02-11, 13:25
bij ons is dollar.de goedkoper en wel bijna 80 euro en als je bij alamo wil boeken via usareisen wel 100 euro

wat zij zegt :) We hebben inmiddels dus al via dollar.de een Midsize SUV geboekt..

SenT
24-02-11, 08:58
Bij Dollar nagevraagd, maar na 14 dagen nog geen antwoord.
Wie schets echter mijn verbazing. Ik keek nog daarnet even op de de site van Dollar.de en exact dezelfde reservering kost momenteel EUR 355. Dat is zo'n EUR 130 goedkoper dan toen ik dik 2 weken geleden de reservering maakte en ook EUR 40 minder dan van mijn cc is afgeschreven.
Zouden de tarieven momenteel zo sterk dalen?

Knaapje


Op de site van dollar.de heb ik dit gevonden bij de algemene voorwaarden:


wat betreft de gedeeltelijke betaling:

Sie zahlen zu dem Zeitpunkt, wenn Sie Ihre Buchung tätigen, eine Anzahlung auf Ihre Buchung, und der Restbetrag wird bei Ihrer Ankunft an die Mietwagenfirma gezahlt; oder
Sie zahlen zu dem Zeitpunkt, wenn Sie Ihre Buchung tätigen, die kompletten Mietgebühren für den Mietwagen und zahlen bei Ihrer Ankunft nur für Benzin/Diesel und optionale Extras; oder
Sie zahlen zu dem Zeitpunkt, wenn Sie Ihre Buchung tätigen, noch nichts. CarTrawler nimmt die Reservierung in Ihrem Namen vor, ohne dass Sie etwas zahlen, und Sie zahlen der Mietwagenfima die kompletten Kosten für den Mietwagen bei Ihrer Ankunft.
wat betreft de prijsdalingen en -stijgingen:

"CarTrawler bemüht sich sicherzustellen, dass die Preise, die zum Zeitpunkt der Buchung auf der Buchungs-Engine angegeben werden, in jeder materiellen Hinsicht korrekt sind. Trotzdem behält sich CarTrawler das Recht vor, den zum Zeitpunkt einer Buchung angegebenen Preis zu ändern, falls der angegebene Preis einen offenkundigen Fehler aufweist. CarTrawler wird sich bemühen, den Kunden so bald wie möglich zu benachrichtigen, falls der zum Zeitpunkt der Buchung angegebene Preis inkorrekt war. Im Falle einer Änderung des zum Zeitpunkt der Buchung angegebenen Preises steht es dem Kunden offen, entweder den geänderten Preis zu zahlen oder alternativ eine Rückerstattung aller gezahlten Beträge zu fordern. Die Wechselkurse, die von CarTrawler für die Anzeige der Preise in der gewählten Währung verwendet werden, werden häufig aktualisiert. Die von Ihrem Kreditkartenunternehmen verwendeten Wechselkurse können variieren. CarTrawler kann nicht für etwaige Abweichungen infolge von Wechselkursdifferenzen zwischen dem von CarTrawler angezeigten Preis und dem von Ihrem Kreditkartenunternehmen berechneten Betrag haftbar gemacht werden."

Is dit misschien een antwoord op je vraag?

Maar ik blijf ook wel benieuwd naar hun antwoord.

Voor wat betreft de dollarkoers: ik heb de indruk dat ze die inderdaad volgen. Gisterenavond was het voor een midsize-SUV (platin) nog €391, deze morgen was het € 387.

Ik ga nog even dit topic verder volgen of er nog antwoorden van dollar komen maar waarschijnlijk ga ik volgende week toch boeken.

knaapje
24-02-11, 10:10
Helaas heeft het geen van 2 met deze zaak te doen.
1 Het is geen "betalingsregeling" alles moest gelijk betaald worden, alleen een klein bedrag (ongev. $ 10) moet lokaal betaald worden.
2 Gaat over fouten in de getoonde tarieven en het recht dan te annuleren.

Knaapje

Yvet
25-02-11, 19:19
Hoihoi,

Heerlijk zo'n forum!!!
Nu ben ik net in de autohuur gedoken lees ik dat Dollar.de goedkoper is geworden, geweldig!!

De laatste jaren hebben we bij usareisen geboekt omdat dat iedere keer nog goedkoper was maar nu ziet het er toch echt naar uit dat dollar.de goedkoper is.

We zijn met zijn tweetjes waarvan alleen Emiel rijdt, we hebben dus maar 1 bestuurder nodig. Ook de navigatie (die we niet gebruiken eigenlijk) brengen we zelf mee.

Nu heb ik 2 vragen waar ikzelf even niet uitkom en ook niet kon vinden eerder in dit topic.

** Wat is nu precies het verschil tussen het pakket Super Spar en het pakket Inklusive Vollkasko?? Zelfs de vertaler gaf hierbij geen hulp.

** Kun je als je een pakket neemt exclusief de benzine, deze tank afrekenen bij afhalen van de auto, tegen de normale prijzen die dan bij tankstations gerekend wordt of alleen tegen de prijzen die de verhuurder rekent (vaak toch wel 3x de prijs die dan gerekend worden bij de tankstations)??

Hartelijkd ank weer voor jullie hulp!!

Jomie
25-02-11, 20:01
Hallo @Njit
Kun je bij usareisen.de kostenloos annuleren ??

Jomie

[verwijderd]
25-02-11, 21:13
Je kan daar kosteloos annuleren mits je nog 3 dagen voor de reis zit. Al heet ik geen Njit. ;-)

Jomie
26-02-11, 07:45
Hallo Jeroen

Bedankt, ik ga annuleren dat scheelt mij zeker 100 euro bij dollar.de
410 ipv 511 voor 16 dagen huur van mid size SUV.

grts,

Johan

JKG
26-02-11, 08:46
Yvet, als ik de voorwaarden naast elkaar houd (wat best makkelijk op die site gaat),
zijn dat de aanvullende verzekering en de uninsured motorist protection (UMP) verzekering. Meer niet. De rest is gelijk.. trouwens, mijn vertaler gaf dit wel aan. :mrgreen:

Ik zelf zou voor het 'Platin' pakket gaan om echt volledig vezekerd te zijn. De kans om een klappertje te maken met iemand die niet verzekerd is in Amerika, is naar mijn mening best reeel en dan heb je natuurlijk een volle tank er bij in zitten.

Njit
26-02-11, 09:40
Wij hebben ook de Platin genomen. We namen bij USAReisen altijd All-Inclusive - een deuk is zo gemaakt.

Teleton
26-02-11, 10:15
Over de kleine lettertjes van de verzekeringen raken we niet snel uitgepraat. Veel 'eigen' interpretaties leiden tot verwarring. Ook de gedachte "als we alles nemen, zitten we zeker goed" zit vaak dwars bij het maken van de beste keuze. Ieder maakt natuurlijk zijn eigen keuze, maar het is wel handig om de keuze te maken op de juiste gronden. Wat misverstanden uit de laatste berichten toegelicht:

Het maakt bij een deuk, of je er nu schuld aan hebt of niet, echt niet uit of je voor het Platinum pakket hebt gekozen of voor Inclusive vollkasko. Beide pakketten bieden bij schade dezelfde dekking. Het Super Spar pakket biedt voor een deuk of misschien totall-loss nog wel voldoende dekking, maar wijkt af omdat het verzekerd bedrag te laag is. Ik zou dat pakket nooit adviseren. Niet alleen de verzekering tegen de onverzekerde automobilisten ontbreekt, maar ook de onmisbare aanvullende verzekering. Dat betekent dat je slechts voor het wettelijk geldende bedrag in Florida bent verzekerd. Niet voldoende!

Niet inbegrepen in Super Spar:

Zusätzliche Haftpflichtversicherung, Nicht versicherter Autofahrerschutz, Alle “Zusatzfahrer”-Gebühren, Voller Tank bei Mietbeginn, GPS-Satellitennavigation (Garmin nuvi), Unfallversicherung, Notfallkrankheitsschutz, Kindersitz, Gebühr fur nicht volljährige Fahrer, Skiträger

Het Inclusive volkasko pakket biedt ook heus de zelfde dekking bij onverzekerde bestuurders, waarom zou je dan voor een duur pakket kiezen? Inbegrepen in Vollkasko Pakket:


Im Mietwagentarif inbegriffen: Unbegrenzte Kilometer, Schadenersatzverzichtsklausel, Zusätzliche Haftpflichtversicherung, Nicht versicherter AutofahrerschutzAlle Steuern sowie Flughafen- und örtliche Gebuhren


Ingrepen in Platinum Pakket:



Unbegrenzte Kilometer, Schadenersatzverzichtsklausel, Zusätzliche Haftpflichtversicherung, Nicht versicherter Autofahrerschutz
Alle Steuern sowie Flughafen- und örtliche Gebuhren, Alle “Zusatzfahrer”-Gebühren, Voller Tank bei Mietbeginn, Unfallversicherung

Het Platiunum pakket biedt je een dekking voor bijkomende schade na een ongeval. Geneeskundige kosten, bloed op je t-shirt, bril kapot enz.enz. In de regel zijn "wij" daar prima voor verzekerd via de reisverzekering. Bij een dubbele dekking hoef je nooit op een dubbele uitkering te rekenen, echt niet! Verzekeringstechnisch is het ook niet fijn om een dubbele dekking te hebben. De maatschappijen zullen proberen de schade op elkaar af te wentelen, en jij maar wachten.......:-k.

Het Platinum pakket is bij uitstek geschikt als je met meer bestuurders reist. Ter plekke voor extra bestuurders betalen is immers duurder dan dit pakket. De tank benzine? Da's een kwestie van rekenen. In sommige gevallen kan je veel beter zelf de brandstof voor je rekening nemen. Vuistregel: hoe langer je gaat, hoe onvoordeliger het Platinum pakket is als het je om de 'gratis' tank brandstof gaat.

Om op de vraag van Yvette terug te komen: Jullie gaan van 17/4 t/m 7/5, als ik me niet vergis. Welk pakket voor jullie voordeliger is, hangt af van de duur van de huur van de auto.

Zijn jullie drie weken in Florida? Het verschil tussen Vollkasko en Platinum bij een midsize SUV is dan 200 euro. Stel de kosten van één tank benzine op 65 dollar. Pakweg, 44 euro! In jullie geval zou de keuze dan, uit prijstechnisch oogpunt op het Vollkasko Pakket moeten vallen. Je hebt immers vast al een doorlopende reisverzekering? Bij het ophalen betaal je via je cc voor de tank benzine. Je kunt de auto dan leeg inleveren. Er zijn hardnekkige verhalen op fora dat er ook nog steeds mensen zijn die de auto vol terug mogen brengen. In de voorwaarden van Dollar staat echter dat het niet meer wordt toegestaan om de auto zelf af te tanken. Het mag wel, maar ze brengen hoe dan ook, een tank in rekening.

ZIjn jullie één week in Florida en wordt er verder gecruised? Dan is het verschil tussen Vollkasko en Platinum bij een midsize SUV 39 euro. In dat geval is het Platinum Pakket een goede keuze. Voor 5 euro verschil, kan je het risico op stijgende olieprijzen en dalende dollarkoersen niet nemen.

Yvet
26-02-11, 13:03
Yvet, als ik de voorwaarden naast elkaar houd (wat best makkelijk op die site gaat),
zijn dat de aanvullende verzekering en de uninsured motorist protection (UMP) verzekering. Meer niet. De rest is gelijk.. trouwens, mijn vertaler gaf dit wel aan. :mrgreen:
Dank je wel voor de hulp, mij vertaler werkte dus wel.....
Er werd namelijk aanvullende verzekering vertaald, leuk maar dan heb ik nog geen info (welke aanvullende verzekeringen?? sommige moet je hebben sommige niet).
Maar ik heb inmiddels begrepen dat het om aanvullende verzekering LIS/EP gaat.
En daar heb ik wat aan, ik ben nog van de oude stempel waar vroeger gewoon CDW en LIS werden aangegeven nu wordt het volledig uitgeschreven (nog steeds te begrijpen) of gewoon een ander naampje gegeven. Vandaar de verwarring.



Het Super Spar pakket biedt voor een deuk of misschien totall-loss nog wel voldoende dekking, maar wijkt af omdat het verzekerd bedrag te laag is. Ik zou dat pakket nooit adviseren. Niet alleen de verzekering tegen de onverzekerde automobilisten ontbreekt, maar ook de onmisbare aanvullende verzekering. Dat betekent dat je slechts voor het wettelijk geldende bedrag in Florida bent verzekerd. Niet voldoende!

Het Inclusive volkasko pakket biedt ook heus de zelfde dekking bij onverzekerde bestuurders, waarom zou je dan voor een duur pakket kiezen?

Dank je Ton,
Idd nu werd het helemaal duidelijk weer.
Het goedkoopste pakket is idd nooit nemen omdat je dan te weinig verzekerd bent.
Wat een gewoonte dier ben ik toch, eerst deed ik het allemaal uit de reisgids en daar stonden dus idd alle verzekeringen genoemd (CDW,LIS enz enz) en toen gingen we over naar usareisen.de dat was even puzzelen maar dat hadden we inmiddels ook door en dan nu weer naar andere sites (weer andere naampjes en andere uitleg) maakte het even onoverzichtelijk.
Maar eigenlijk best dom (jaja ik geef het zelf toe) als ik bij de 1 niet het meest voordelige pakket neem waarom dan bij de ander wel, er veranderd dikwijls helemaal niks binnen de pakketten (maar het evrgelijken is moeilijker vandaar de verwarring).

Wij gaan zelf idd altijd voor het middelste pakket of voor het duurste pakket.
Idd is dit afhankelijk van de huurperiode en het verschil tussen beide omdat voor ons alleen de tank benzine het verschil maakt.



Om op de vraag van Yvette terug te komen: Jullie gaan van 17/4 t/m 7/5, als ik me niet vergis. Welk pakket voor jullie voordeliger is, hangt af van de duur van de huur van de auto.

Zijn jullie drie weken in Florida? Het verschil tussen Vollkasko en Platinum bij een midsize SUV is dan 200 euro. Stel de kosten van één tank benzine op 65 dollar. Pakweg, 44 euro! In jullie geval zou de keuze dan, uit prijstechnisch oogpunt op het Vollkasko Pakket moeten vallen. Je hebt immers vast al een doorlopende reisverzekering? Bij het ophalen betaal je via je cc voor de tank benzine. Je kunt de auto dan leeg inleveren. Er zijn hardnekkige verhalen op fora dat er ook nog steeds mensen zijn die de auto vol terug mogen brengen. In de voorwaarden van Dollar staat echter dat het niet meer wordt toegestaan om de auto zelf af te tanken. Het mag wel, maar ze brengen hoe dan ook, een tank in rekening.

ZIjn jullie één week in Florida en wordt er verder gecruised? Dan is het verschil tussen Vollkasko en Platinum bij een midsize SUV 39 euro. In dat geval is het Platinum Pakket een goede keuze. Voor 5 euro verschil, kan je het risico op stijgende olieprijzen en dalende dollarkoersen niet nemen.

Wouw wat een geheugen, het is idd bijna 100% goed de data.
Wij gaan van 15 April - 7 Mei.
Maar we gaan eerst naar Californië toe en komen pas de 24-ste naar Florida.
Dat maakt het verschil tussen Vollkasko en Platinum maar €53 en dus gaan we voor het gemak van het platinum pakket.

Maar inmiddels ook een hele goede tip gekregen van een heel erg betrouwbaar iemand:mrgreen: voor Alamo en het ziet er naar uit dat ik daar voor €9 meer dan het Vollkasko van Dollar een platinum pakket heb.
Bijna een no-brainer dus!!!

Super bedankt voor jullie hulp!!!

Jomie
26-02-11, 14:14
Hallo Yvet

De tip van Alamo levert ons bijna 200 euro op, bij USAreisen 518 euro, bij Alamo 324 euro beide een midsize SUV voor 16dgn:lol::lol:

grts,

Johan

knaapje
26-02-11, 14:29
Mijn ervaring met de klantenservice van Dollar.de is niet best.
1e vraag over dropoff charge, maand geleden gesteld, bevestiging ontvangen, maar geen antwoord.
2e vraag over verschil in tarief ook al 3 weken geleden, bevestiging ontvangen en nog geen antwoord.

Iemand gelijke ervaringen?
Knaapje

JKG
26-02-11, 17:17
Als ik zo lang moest wachten op een email, ging ik toch echt bellen.
Met Dollar.com betere ervaringen, die reageren binnen een paar dagen.

Yvet
26-02-11, 18:30
Mijn ervaring met de klantenservice van Dollar.de is niet best.
1e vraag over dropoff charge, maand geleden gesteld, bevestiging ontvangen, maar geen antwoord.
2e vraag over verschil in tarief ook al 3 weken geleden, bevestiging ontvangen en nog geen antwoord.

Iemand gelijke ervaringen?
Knaapje

Als het zo lang zou duren dan had ik allang op een andere manier contact gezocht.
Ik ben niet zo heel erg geduldig.....

ConQuestador
12-03-11, 11:02
Zijn de prijzen weer aan het stijgen? 1 a 2 weken geleden was een Dodge challenger voor 15 dagen (begin juni) volgens mij onder de 300 euro bij dollar.de Nu is deze alweer 390 euro en bij usareisen.de is die 380 euro.

Ik twijfel nu een beetje of ik moet boeken (voordat ie verder stijgt) of toch even moet wachten (wellicht daalt ie weer). Waar deze enorme schommeling vandaan komt snap ik niet zo goed, want de dollar is maar 2cent gestegen sindsdien.

i.westdijk
14-03-11, 17:25
Vandaag ook gekeken bij de prijzen bij dollar.de Een paar dagen geleden voor 25 dagen een minivan ong 850 euro [platinpakket] Nu vandaag weer boven de 1000 euro. Had ik nu maar eerder geboekt.

ConQuestador
16-03-11, 18:48
Ik heb gemerkt dat op dit moment eautohuur weer de goedkoopste is. Ik baal overigens ook een beetje dat ik niet geboekt heb toen het zo goedkoop was :(

HKB
17-03-11, 14:59
Net geboekt bij eautohuur,was idd de goedkoopste.Bedankt voor de tip!

17dgn ophalen Orlando 9-9 en 25-9 inleveren op Fort Myers Airport

Compact -Premium pakket met GPS en extra bestuurder E 483

Lion
29-04-11, 09:50
Goedemorgen allen,

Ik kwam zojuist achter een opmerkelijk verschil in huurprijzen bij Dollar:

ophalen: 26/12/2011 Miami Airport - inleveren: 5/1/2012 Orlando Airport

bij Dollar.de: Midsize SUV - Euro 401,44 - Standard SUV - Euro 601,82
bij Dollar.co.uk: Midsize SUV - Euro 384,62 - Standard SUV - Euro 424,99

dit alles inkl. het meest uitgebreide pakket + GPS.

Kan het werkelijk zo zijn dat bij een en dezelfde verhuurmaatschappij zulke verschillen ontstaan?. Ik kan nl. zo snel geen verschillen in de voorwaarden vinden.

cindy74
29-04-11, 10:15
yep dat was bij ons ook zo snel boeken is de boodschap want morgen kan dit er anders uitzien

cloggie68
29-04-11, 14:14
Bij ons was (voor deze zomer 3 weken) juist dollar.de weer goedkoper... het hangt dus echt van allerlei factoren af blijkbaar!

[verwijderd]
29-04-11, 15:59
Sterker nog, achter deze sites zit ook nog eens dezelfde firma die het afhandelt. Kijk maar eens bij de mail gegevens. :-o

Lion
29-04-11, 16:12
Sterker nog, achter deze sites zit ook nog eens dezelfde firma die het afhandelt. Kijk maar eens bij de mail gegevens. :eek:


Juist, dat schreef ik al reeds. Het is allemaal "Dollar".
Dus vandaar mijn reactie: vanwaar deze verschillen??

Of zie ik iets over het hoofd? (voorwaarden etc)

[verwijderd]
29-04-11, 17:53
Nee, je ziet niets over het hoofd mits je wel hetzelfde pakket neemt.

Maar wat ik bedoel is dat het ook hetzelfde sales office is, dit kan natuurlijk wel verschillen per land.

Maar bij deze beide sites is het:
Sales Offices

The Chapel,
Mount Saint Anne's
Milltown, Dublin 6
Dublin
Ireland

dennis-oostveen
29-04-11, 19:50
Waarschijnlijk worden de verschillen veroorzaakt door de koerswissel.

Dollar.de wisselt van dollar naar euro.

Dollar.co.uk wisselt van dollar naar pond en dan weer naar euro.

[verwijderd]
29-04-11, 21:32
Dan maken ze vast ergens een rekenfout. :-D

Want anders wil ik door geld te wisselen ook wel rijk worden.

dennis-oostveen
30-04-11, 09:45
Dit is de enige uitleg die ik hier van kan maken.

Misschien denken ze: "laten we het in de UK goedkoper maken omdat daar de economie het meest op z'n gat licht en de Duitsers genoeg te besteden hebben"

Lion
30-04-11, 13:19
Ok, bedankt voor de reacties.
Ik kan dus maar het best via dollar.co.uk boeken.

Het is toch m.i. allemaal "dollar" dus verschil zal er verder niet zijn v.w.b. voorwaarden en dekkingen. (Voor zover ik het kan beoordelen).
Maar de verschillen zijn dermate groot dat ik ben gaan twijfelen.

Als hierover andere ervaringen zijn, dan lees ik dat nog graag.

Het verschil tussen een Midsize en een Standardsize is trouwens zo klein dat ik maar overweeg om een Standardsize te boeken.
(Als tenminste het verschil in (bagageruimte) er ook is.
We gaan met 2 volw. + 2 kinderen en onderweg zal er nog wel een extra tasje bagage bijkomen:-P

[verwijderd]
30-04-11, 13:54
Dat het allemaal Dollar is maakt niet uit, dit wil niet zeggen dat je hetzelfde krijgt als je huurt. Het blijft altijd controleren of alle verzekeringen erbij zitten die wenselijk zijn.

Als je bv huurt bij Dollar.com dan zit er zo goed als niets bij de huur en moet je de randvoorwaarden/verzekeringen allemaal ter plaatse regelen.

Maar bij de duitse/engelse site heb je met het platinum pakket zo goed als alles gedekt.

dennis-oostveen
30-04-11, 14:34
Het verschil tussen een Midsize en een Standardsize is trouwens zo klein dat ik maar overweeg om een Standardsize te boeken.
(Als tenminste het verschil in (bagageruimte) er ook is.
We gaan met 2 volw. + 2 kinderen en onderweg zal er nog wel een extra tasje bagage bijkomen:-P

Als jullie rond gaan toeren zou ik voor een wat groter model gaan, als je op
een plek blijft is standard size prima

Lion
30-04-11, 15:15
Als jullie rond gaan toeren zou ik voor een wat groter model gaan, als je op
een plek blijft is standard size prima

Denk je dat de midsize/standard size niet groot genoeg is qua bagageruimte voor 4 personen.? Wij gaan reizen met 4 reistassen + ter plaatse nog een tas extra waarschijnlijk.
Moet ik dan naar een full-size?
Wij willen wel graag een SUV ivm de lekkere hoge zit.

[verwijderd]
30-04-11, 15:37
Mits je inderdaad niet teveel bagage mee zeult is een midsize SUV wel voldoende. Maar verwacht niet dat je er meer dan die 5 tassen in kwijt kan.

Met 4 volwassenen is het misschien toch het overwegen waard om een slag groter te nemen, maar alles naar budget.

Tip: Neem een donker afdekkleed mee of koop die daar om over je bagage heen te leggen, dat houdt je spullen meer uit zicht.

Lion
30-04-11, 18:11
Is het werkelijk een groot verschil tussen een Mid-size SUV en een Standard-SUV?.
Ik heb geprobeerd via wat foto's een verschil te ontdekken maar dat wordt me eerlijk gezegd niet geheel duidelijk.
(als ik tenminste de categorie-auto's vergelijk - bijv. Ford Escape vs Jeep Grand Cherokee). Maar de vraag is natuurlijk altijd - welke auto krijg je mee?

[verwijderd]
30-04-11, 18:23
Welke auto je mee krijgt is altijd de vraag. Bij de standaard SUV heb je achter wat meer zitruimte en de bagageruimte is wat groter.

Neem je 5 reistassen mee en niet al te grote volwassenen dan zal de midsize SUV waarschijnlijk voldoen.

Lion
30-04-11, 18:55
Maar bij de duitse/engelse site heb je met het platinum pakket zo goed als alles gedekt.

Wat bedoel je met - zo goed als alles - ik kan niets vinden wat nog meer dekking kan geven. (tenminste vergelijkbaar met andere verhuurbedrijven)
Of zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten?

[verwijderd]
30-04-11, 19:04
Met zo goed als alles hou ik een slag om de arm omdat er discussies zijn geweest omtrent bv. kapotte ramen en schade aan de onderkant van de auto. En elke verzekering kent uitzonderingen en zo is het ook met de verzekeringen voor huurauto's.

Er wordt van jou als huurder verwacht dat je correct omgaat met de auto, je mag bv niet op onverharde wegen/paden rijden. Ook is er een lopende discussie geweest of schade aan ramen en banden wel of niet in de dekking zitten.

Als jij geen gekke dingen doet met de auto hoef je je met het platinum pakket geen zorgen te maken.

knaapje
30-04-11, 19:10
Waar ik ook altijd even naar kijk, is of er op het huurcontract nog extra (verzekerings) opties staan behalve iets als Roadside ass.
Staat er verder niets van acc/decl open en probeert de agent mij verder niets aan te smeren, ga ik ervan uit dat er voor hem/haar niets meer te verdienen is en heb ik alle benodigde verzekeringen.

Knaapje

wendy1
02-05-11, 12:18
Als ik kijk voor een Dollar platinum via co.uk dan kom ik voor een midsize suv hierop uit;
Ford Escape or similar EUR 774.32 for 28 days
tax Included in Rate
additional driver Included in Rate
Rental includes: Unlimited Mileage, Loss/Collision Damage Waiver, Supplemental Liability Insurance, Uninsured Motorist Protection, All Taxes and Airport and Local Fees, All Additional Drivers Charges, Initial Tank of PetrolKijk ik naar Alamo.de dan kom ik voor het standaard pakket incl. 1 (gratis) aditional driver op 724 euro;
Collision Damage Waiver Full Im Tarif eingeschlossen
Concession Recoup Fee 9.89% Im Tarif eingeschlossen
Rental Car Facility Chg 4.60 Pro Tag Im Tarif eingeschlossen
Tire/battery Fee .02 Pro Tag Im Tarif eingeschlossen
Florida Surcharge 2.00 Pro Tag Im Tarif eingeschlossen
Vehicle License Fee .69 Pro Tag Im Tarif eingeschlossen
Sales Tax Im Tarif eingeschlossen
Unlimited Mileage Im Tarif eingeschlossen
1 kostenloser Zusatzfahrer Im Tarif eingeschlossen
Collision Damage Waiver FullIm Tarif eingeschlossenConcession Recoup Fee 9.89%Im Tarif eingeschlossenRental Car Facility Chg 4.60 Pro TagIm Tarif eingeschlossenTire/battery Fee .02 Pro TagIm Tarif eingeschlossenFlorida Surcharge 2.00 Pro TagIm Tarif eingeschlossenVehicle License Fee .69 Pro TagIm Tarif eingeschlossenSales TaxIm Tarif eingeschlossenUnlimited MileageIm Tarif eingeschlossen1 kostenloser ZusatzfahrerIm Tarif eingeschlossen
Beide hebben dus 1 ad.driver wat ik ook nodig heb, maar wat is nu het verschil qua verzekeringen (bij alamo zit geen volle tank dat heb ik wel gezien)..

deh78
02-05-11, 12:38
Ik heb afgelopen week toch maar weer geboekt usareisen.de voor een Dollar midsize-suv auto.

Car: Dollar 15.08.-02.09.2011
USA74 Super-Inklusiv-PLUS
OUT: MCO - IN: MIA
TYP: IW Midsize-SUV 4türig or similar
Prijs : 596,49 euro

Gr. Dennis

SenT
02-05-11, 22:52
Is het werkelijk een groot verschil tussen een Mid-size SUV en een Standard-SUV?.
Ik heb geprobeerd via wat foto's een verschil te ontdekken maar dat wordt me eerlijk gezegd niet geheel duidelijk.
(als ik tenminste de categorie-auto's vergelijk - bijv. Ford Escape vs Jeep Grand Cherokee). Maar de vraag is natuurlijk altijd - welke auto krijg je mee?

Als je de auto op luchthaven van Orlando huurt (MCO): we mochten kiezen uit de rij van midsize SUV. Het waren bijna allemaal Ford Escape-modellen en dit op een enkele Jeep na (was wel geen Grand Cherokee). De Escape was groot genoeg voor onze bagage: twee reiskoffers van 110 liter, een trolley van ca. 40 liter en twee grote rugzakken. Dit past in de koffer zonder dat het boven de zetels van de achterste rij uitkwam. Was comfortabel genoeg voor onze rondreis (twee volwassenen en twee kinderen).

Lion
04-05-11, 16:53
Wij vliegen naar Miami, maar misschien mag je daar ook wel kiezen.

Moet je dan wel eerst lid worden van Dollar-Express?.
Of is dat alleen maar om een eventuele lange rij bij de balie te vermijden?

Teleton
04-05-11, 17:04
Wij vliegen naar Miami, maar misschien mag je daar ook wel kiezen.

Of je al dan niet je auto zelf kunt kiezen, vind je in dit overzicht (http://www.usareisen.de/mietwagen/dollar/)van Dollarverhuurstations. Klik op 'stationsliste'. In Miami wordt de auto toegewezen.

Dollar Express staat los van de zelfkeuze:
Dollar EXPRESS members have a designated line and counter area for preferential service. Present your driver's license and credit card number for verification, sign the rental agreement and get on your way. Upon return, a Dollar agent will greet you in the parking lot and quickly present your receipt for expedient returns

cloggie68
04-05-11, 18:53
Ik heb bij dollar.de geboekt (afhalen in Tampa, terug inleveren in Miami) en heb inmiddels ook een dollar express pasje in mijn bezit. Vervolgens heb ik gevraagd of ze mijn boeking kunnen koppelen aan het dollar express account maar dat blijkt niet mogelijk omdat het om een 'prepaid rental' gaat.
Betekent dus waarschijnlijk dat ik geen gebruik kan maken van de 'designated line and counter area'?

[verwijderd]
04-05-11, 18:56
Gewoon naar Dollar expres lopen en dan wordt het ter plekke geregeld, tot nu toe heb ik dat steeds gedaan.

En op MCO is de kiosk in de garage en dan kijk ik gewoon eerst welke auto's er staan en kies er een uit (in de uitgekozen huur categorie) en vervolgens loop ik naar de balie en vraag om die auto. En tot nu toe kreeg ik die gewoon mee.

NoWorries
05-05-11, 02:34
@cloggie68;
Ook ik heb via dollar.de geboekt en daarna een dollar express account aangevraagd. Daarna een verzoek per mail aan dollar.com gedaan om de boeking aan het express-account te koppelen: was geen probleem!

Bij ophalen in Fort Myers direct doorgelopen naar de garage en mijn naam stond op het scherm en alles was geregeld !

JasperVelders
05-05-11, 08:43
Dat is vreemd, ik kon mijn dollar.de reservering niet koppelen aan mijn Dollar Express account.

Vorige maand op MCO gewoon doorgelopen naar de garage en daar de reservering overhandigd, met mijn dollar express card. Nog even de gegevens van mijn vriendin laten toevoegen en binnen 5 minuten met de auto weg. Geen enkel probleem dus :)

cloggie68
05-05-11, 10:23
Ik ga nog wel een poging wagen, wel heel vreemd dat het dus de ene keer wel kan en de andere keer niet, blijkbaar hangt het dus af van de persoon die de mail beantwoord. Ik heb inmiddels ook een telefoonnr van dollar UK gekregen via PM (bedankt!) dus het komt goed. Ik moet alleen even kijken waar je je in Tampa moet melden met een Dollar Express card (op MCO weet ik dat het in de garage is maar Tampa zijn we niet eerder geweest).

sonja
05-05-11, 15:29
Wij konden de reservering ook niet koppelen en gingen dus braaf in de rij staan, weliswaar wapperend met de express card. Een medewerker riep ons toe dat we niet hoefden te wachten en meteen naar de garage konden doorlopen. In de kiosk was het geen enkel probleem, de man vond de reservering direkt en we mochten zelfs kiezen, ongebruikelijk voor Dollar.

wendy1
06-05-11, 21:17
Klopt het dat als je het platinum pakket hebt, je niet verzekerd bent tegen bijv. een kapotte ruit etc etc..

Is dat bijv bij Alamo gold ook zo?

Tekst van dollar.co.uk:
Other Restrictions: *Please note: In common with most car hire suppliers the insurance coverage does not cover damage to windows, wheels, tires, the roof, underside & interior of the vehicle, towing charges or damage caused negligently, willfully or recklessly.

[verwijderd]
06-05-11, 21:49
Er is iemand van het forum die dit nagevraagd heeft bij Dollar.de/uk en het ergens op het forum gemeld heeft maar ik kan het niet meer terug vinden.

Ik dacht dat het antwoord was dat dit bij "normale" gebeurtenissen wel gedekt was in Florida maar niet als je bv offroad gaat rijden.

Maar ik hoop dat iemand wel het antwoord terug weet te vinden om dit te bevestigen.

knaapje
06-05-11, 23:03
Wellicht dat je aan mijn posting refereert.
Ik heb er zelfs mijn contract op nagelezen en kon alleen de "off road" clausule vinden verder niets.
Wat mij nog meer in deze mening sterkte was het feit, dat je het ook niet extra kon meeverzekeren. Het is mijn idee, dat als het niet standaard gedekt zou zijn, ze het je wel aan de balie zouden proberen aan te smeren tegen een aardig extra bedrag.
Ook het contract staat dus niets van acc/decl.

Knaapje

Teleton
07-05-11, 08:09
Het draait hierom: caused negligently, willfully or recklessly. schade die willens en wetens, door onachtzaamheid en roekloosheid is veroorzaakt. Alle andere oorzaken zijn gewoon gedekt. Deze oorzaken zijn bij 'onze' verzekeringen overigens ook uitgesloten.

wendy1
07-05-11, 09:24
Hmm, als ik kijk op de site van usa-reisen bij Dollar dan kom ik bij het super-saver dit weer tegen;

Leistungspaket:Super-Spar-PLUSLeistungspaket:Super-Inklusiv-PLUSEingeschlossene Leistungen



Unbegrenzte Freimeilen Vollkaskoversicherung (LDW) ohne Selbst-beteiligung inkl. Glas-, Reifen-, Dach und Unter- bodenschäden 1 Mio.US-$ Zusatz-Haftpflichtversicherung (SLI) direkt vom Vermieter!
alle lokalen Steuern und Flughafengebühren

druppel
08-05-11, 21:33
ik kom toch nog even zeuren
We hebben een auto gehuurd via eautohuur.nl en krijgen die auto van dollar. We gaan een expresscard aanvragen . Als we nu in miami aankomen op de luchthaven moet ik dan eerst met de shuttle naar de garage van dollar ? ( of moet ik naar de balie van dollar op de luchthave ) Ik begrijp dat ik niet in de rij moet gaan staan maar direct moet doorlopen naar waar de auto's staan en dat daar dan weer een kiosk ( lees hokje ??) staat waar ik moet gaan wapperen met mijn expresscard

heb ik het een beetje goed gesnapt ?
( ik heb het hele onderwerp doorgelezen maar waar ik die auto nu op moet halen is me net even niet duidelijk )

jarjarbinks
08-05-11, 22:15
Volgens mij is het zo; als je niet rechtstreeks bij Dollar gereserveerd hebt (ondanks dat je een expresscard hebt) kan je niet rechtstreeks naar de garage. Je contract van eautohuur is niet gekoppeld aan je expresscard en dus moet je naar de balie. Bij de balie vullen ze bv. je rijbewijs nummer etc in of koppelen ze je contract aan de expresscard en hebben ze alle gegeven. Dit is ook zo bij Alamo en denk ik niet anders bij Dollar.

Je krijgt ook van eautohuur niet het rechtstreekse reserveringsnummer maar een voucher. Had je het directe nummer van je reservering dan kon je die koppelen aan je expresscard. Maar dat doen ze niet (eautohuur maar ook andere niet). Dit geeft de balie nog de kans op extra omzet in verzekeringen en upgrades. Anders had iedereen altijd kunnen doorlopen met welke reservering dan ook.

hrjhaan
09-05-11, 09:42
Als we nu in miami aankomen op de luchthaven moet ik dan eerst met de shuttle naar de garage van dollar ? ( of moet ik naar de balie van dollar op de luchthave ) Ik begrijp dat ik niet in de rij moet gaan staan maar direct moet doorlopen naar waar de auto's staan en dat daar dan weer een kiosk ( lees hokje ??) staat waar ik moet gaan wapperen met mijn expresscard

In Miami moet je eerst met de shuttle naar de garage. Er zijn geen balies meer op het vliegveld. Die zitten allemaal bij elkaar in één grote hal in de garage. Ze hebben ook allemaal gezamenlijk een shuttle.
Over de expresscard zijn de meningen nog verdeeld. De één zegt dat je meteen kunt doorlopen en volgens een ander moet je wel eerst naar de balie. Wij gaan in ieder geval wel meteen proberen door te lopen naar de garage met onze expresscard, ondanks dat deze nog niet gekoppeld is. Er zijn al een aantal reizigers geweest die dit ook hebben gedaan en waarbij de reservering alsnog werd gekoppeld aan de kaart in de garage.

[verwijderd]
09-05-11, 10:31
Mijn ervaringen op MCO zijn dat je bij de balie zelfs weggestuurd wordt en dus voor niets in de rij hebt gestaan als je je dollar express kaart/nummer laat zien. En dan hoeft de boeking daar niet aan gekoppeld te zijn dat doen ze in de garage bij de kiosk dan voor je.

Over 19 dagen doen we het weer zo.

mail.eve
09-05-11, 11:24
In Miami moet je eerst met de shuttle naar de garage. Er zijn geen balies meer op het vliegveld. Die zitten allemaal bij elkaar in één grote hal in de garage. Ze hebben ook allemaal gezamenlijk een shuttle.
Over de expresscard zijn de meningen nog verdeeld. De één zegt dat je meteen kunt doorlopen en volgens een ander moet je wel eerst naar de balie. Wij gaan in ieder geval wel meteen proberen door te lopen naar de garage met onze expresscard, ondanks dat deze nog niet gekoppeld is. Er zijn al een aantal reizigers geweest die dit ook hebben gedaan en waarbij de reservering alsnog werd gekoppeld aan de kaart in de garage.

Nog even een toevoeging op de shuttles. Gewoon naar buiten lopen, dit zijn witte bussen, voor alle autoverhuurbedrijven, die brengt je naar de grote hal, waar alles bij elkaar zit. Aldaar ga je naar de balie van jouw verhuur bedrijf. Mocht je een expresscard bezitten, dan kun je doorlopen, is het niet goed loop je gewoon terug!

[verwijderd]
29-05-11, 04:44
Gewoon even kijken op de dollar-site en je ziet wat ze met de termen bedoelen........en Nee! een mid-size is geen mid-size SUV enz.


http://www.dollar.com/Cars/FindACar.aspx

En van een compact naar een Mid-size SUV. Je zou wel willen.

Knaapje

Het is al even geleden dat de coupon in dit topic geplaatst werd maar wij hebben toch echt vandaag onze coupon verzilverd en rijden een Chevrolet Traverse :-\" terwijl wij een midsize SUV gehuurd hadden bij Dollar.de.

Dus ook voor de SUV wordt hij geaccepteerd en ook voor verhuur buiten Dollar.com om. Voor degene die nog gaan dus zeker de moeite waard om de coupon mee te nemen en hem ook proberen te verzilveren bij
dollar.

knaapje
29-05-11, 09:21
Goed dat ik het weet.
Ik heb in oktober een midsize SUV van Dollar en ook nog een coupon.

Knaapje

Njit
29-05-11, 10:01
Staat die Coupon nog ergens? Wij hebben hetzelfde :)

knaapje
29-05-11, 10:04
Bij deze:
https://www.dollar.com/TravelCenter/TravelAgents/~/media/Dollar/Images/TravelCenter/Agents/TAUP_coupon.ashx

Geen dank
Knaapje

Njit
29-05-11, 11:49
Tnx! We printen de bon uit en zien wel wat het wordt. Meer keuze is altijd beter..

[verwijderd]
29-05-11, 12:39
Het is voor mij ook zeker de gok weer waard om voor December weer bij Dollar.de te gaan boeken en wederom te proberen met de coupon een upgrade te krijgen.

Maarten-Annique
29-05-11, 14:30
Wow, da's leuk nieuws. Wij halen op 12 juni is Las Vegas een Mid-Size SUV op, maar gaan de bon zeker inleveren!
Ik laat weten wat het geworden is!

cloggie68
29-05-11, 16:12
Wij gaan het 1 juli ook proberen, maar dan in Tampa. Ben benieuwd of het gaat lukken!

baluga
29-05-11, 18:05
Bedankt voor de tip! Print hem toch maar ff uit..:)

cindy74
29-05-11, 20:42
bij ons lukte het niet :(

andreleeflang
01-07-11, 17:10
Via een een mail naar de helpdesk van de Expresscard is het me gelukt om mijn lopende reservering aan mijn expresscard te koppelen. :-)

dickvanvoren
05-07-11, 18:02
Hallo,

Ik huur voor het eerst een auto via dollar.de... uberhaupt voor het eerst in Amerika ;-)

Welk pakket kan ik het beste nemen? Inklusive voll casco of platinum?

Bij voorbaat dank!

Teleton
05-07-11, 18:42
Welk pakket kan ik het beste nemen?

Dat is niet zo maar te zeggen. Het hangt bijvoorbeeld af van hoe lang je de auto huurt en hoeveel bestuurders worden aangemeld. Daarnaast hangt het af wie je ter plekke meeneemt in de auto. Als er een oude tante uit Florida met je meereist, heb je waarschijnlijk een ander soort verzekering nodig, dan wannneer je met je eigen gezin, waarvan de leden op de reisverzekering staan, reist.

weimar
06-07-11, 03:28
Mij lukte het niet om de reservering gekoppeld te krijgen.
Ik kreeg een mail terug dat dat alleen voor gewone eigen boekingen gold.

Eergisteren kwamen we aan op Miami, gelijk doorgelopen naar de garage.
Daar vonden ze het al vreemd dat mijn naam niet op het bord stond als Express member, en bij het loket werd me meegedeeld dat het eigenlijk niet mocht en ik de volgende keer naar het gewone loket moest.

Logischerwijs werd dus ook de coupon geweigerd. Maar op zijn amerikaans werd ik wel netjes geholpen en mocht een auto uitzoeken.

Voordeel was dus a: geen wachtrij en b:mijn gegevens stonden al op het Express membership, en c:geen geleur over extras...

[verwijderd]
06-07-11, 08:31
Ik heb hem nog nooit gekoppeld gehad aan mijn express membership maar op MCO nooit problemen gehad. Zo verschilt het blijkbaar waar je de auto afhaalt.

dickvanvoren
06-07-11, 17:41
Dat is niet zo maar te zeggen. Het hangt bijvoorbeeld af van hoe lang je de auto huurt en hoeveel bestuurders worden aangemeld. Daarnaast hangt het af wie je ter plekke meeneemt in de auto. Als er een oude tante uit Florida met je meereist, heb je waarschijnlijk een ander soort verzekering nodig, dan wannneer je met je eigen gezin, waarvan de leden op de reisverzekering staan, reist.

Wij zijn alleen met zijn 2en en we zijn niet van plan mensen mee te nemen. het gaat om waarschijnlijk 2x keer 3 dagen omdat we tussendoor een cruise gaan doen en dan de auto willen inleveren in port canaveral

Teleton
06-07-11, 19:33
Wij zijn alleen met zijn 2en Dat helpt niet echt........[-o<. Laten we er van uit gaan dat jullie beiden willen rijden. Het maakt overigens niet uit, voor drie dagen huur is de platinum waarschijnlijk de beste keuze. Dit pakket is inclusief 2e chauffeur en de eerste tank benzine.

Port Canaveral staat overigens volgens mij niet in het keuzemenu van Dollar. Daarom kan ik de prijs niet precies vergelijken, maar de eerste de beste steekproef viel al in het nadeel van dollar.de uit.

usareisen.de al geprobeerd?

dickvanvoren
07-07-11, 00:04
hi heb idd bij usareisen gekeken. het afleveradres voor port canaveral is cape canaveral.

ik ga van 26/8 tot 5/9 en van 29/8 tot 2/9 op cruise. ik twijfel nog of ik 2x 3 dagen een auto huur voor de tijd in orlando en ritjes naar de cruise/luchthaven, of dat ik transport neem van/naar luchthaven en 2x een dag een auto om van/naar de cruiseterminal te rijden. qua kosten komen beide opties op zo'n 200eu..als ik in orlando ben ga ik alleen maar naar parken en shoppen, niet echt buiten orlando dus. wat zouden jullie doen?

ik kijk een beetje op tegen het rijden in een "vreemd" land na een lange vlucht en alle parkeerkosten etc, of zie ik te veel beren op de weg? ;)

Ebelix
07-07-11, 06:30
Je ziet veel te veel beren op de weg. In mijn opinie kan je niet zonder auto in Orlando. Zeker niet als je ook nog wil gaan shoppen. Het rijden in America kan je niet vergelijken met rijden in Europa. Het is daar veel makkelijker.

mineke
07-07-11, 08:56
Hallo Dickvanvoren,
net wat Ebelix al zegt je ziet echt heel veel beren op de weg, het rijden in Amerika is stukken relaxter dan hier in Nederland.
Ik zou echt voor het auto-huren gaan.
grtjes Mineke

Njit
07-07-11, 09:15
Parkeerkosten heb je in Orlando alleen bij de pretparken. Daarbuiten zul je nergens parkeerkosten betalen.

En ik ben het met Ebelix eens. Orlando is een stuk minder leuk zonder auto. We hebben het 1x met het OV gedaan en dat was ook gelijk de laatste keer. Je mist gewoon een heel stuk vrijheid.

dickvanvoren
07-07-11, 13:03
Ok bedankt voor de tips... nu nog even wat prijzen vergelijken en dan een auto huren.. iemand toevallig ook ervaringen met e-autohuur? ik zag dat je hier bij het maken van je keuze niet kan zien bij welke aanbieder je huurt? Twijfel verder alleen nog of ik een navi moet nemen, lijkt me wel verstandig he? ;-)

baluga
07-07-11, 13:06
Vorig jaar bij USAreisen gehuurd, en nu dit jaar bij Eautohuur. Ik heb eerst op de website gekeken en ze toen gebeld. Ik werd perfect geholpen en de prijs was bij hun het beste. Navigatie zou ik altijd doen. Je zou kunnen overwegen om de eerste rit van het vliegveld naar de walmart naar te nemen en daar een navigatie aan te schaffen. Scheelt weer in prijs t.o.v. Nederland. Succes.

pzomerdijk
07-07-11, 13:36
@dickvanvoren;
Prijzen die er nu staan bij eautohuur zijn gebaseerd op Dollar.... Prima afhandeling en snel bevestiging met voucher... Volgens mij is eautohuur op dit moment het goedkoopst.....

weimar
07-07-11, 14:29
Zoek eens op online wat een navi kost bij Walmart, en wat het kost bij de verhuuders.
Dan kan je altijd beslissen om eerst een kaartje af te drukken van de route naar de Walmart en er daar één kopen...

Hans uit Koekelare
07-07-11, 17:27
Ik heb zo pas een een standard SUV gehuurd bij e-autohuur, inderdaad de beste prijs en de navi zou ik er niet bij nemen, ik heb een kaart van de USA gekocht voor mijn TomTom voor 25,96€, voor die meerkost kan je die optie niet hebben hoor.
Ik werd ook prima geholpen bij e-autohuur ivm welke opties ik zou nemen enzo voort.
Mijn boeking is via dollar op Ft Myers.

B@rb
07-07-11, 20:14
@pzomerdijk;
Van de site van eautohuur begrijp ik dat je bij het boeken dus nog niet weet bij welk huuragentschap je de auto hebt gehuurd?
Of begrijp ik dit verkeerd?

Ik hoor het graag

knaapje
07-07-11, 20:37
Begrijp je goed.
Is een broker (makelaar) en brengt de huur onder waar hij het meeste aan verdient en misschien voor jou de beste prijs krijgt.
Knaapje

B@rb
07-07-11, 21:01
Ok. Hmm...het scheelt wel ontzettend veel als ik het gold+gps pakket van Alamo vergelijk en de (premium)pakketten via eautohuur.
Waar zit het addertje onder het gras??
Wie heeft er ervaring met deze site? (het gaat overigens maar om autohuur voor 3 dagen)

pzomerdijk
08-07-11, 09:54
Je kunt vrijblijvend een prijsopgave vragen? Krijg je een link met een voorstel en kun je meteen vragen waar e.e.a. wordt ondergebracht. Als je boekt staat overigens op de voucher bij wie je gehuurd hebt, dus het is niet een wilde zoektocht waar e.e.a. is ondergebracht.
M.b.t. verzekering: CDW-verzekering - diefstal protectie - aansprakelijkheid derden - SLI (extra aansprakelijkheidsverzekering) - Uninsured Motorist – verzekering zijn inclusief. Wil je nog extra bestuurder en volle tank benzine en/of navigatie, dan moet je meer betalen, logisch toch. Staat wel wat onoverzichtelijk op de site vind ik.
Wil je niet via een ,,tussenpersoon huren'', wat overigens de meeste mensen op dit forum wel doen, dan gewoon rechtstreeks boeken bij een verhuurder.
De afhandeling bij eautohuur was prima, dus.... al die bedrijven met een addertje onder het gras bestaan in deze tijd niet zo lang meer... De voorwaarden staan in het NL dus lees die goed zou ik zeggen.

lelici
04-08-11, 23:41
Hoi, nog even een vraagje over de Dollar Express Card waar ik me net voor heb aangemeld:
Begrijp ik het nu goed wanneer ik zeg dat ik niet meer naar de balie in Miami Airport hoef te gaan(de balie waar men je dus naar de garage stuurt)?
Ik kan met de usareisen.de voucher, Express Card en rijbewijs dus rechtstreeks naar de garage gaan???

Krijg ik deze card trouwens thuisgestuurd?

Thanks, guys!

hrjhaan
05-08-11, 02:19
Wij zijn inderdaad rechtstreeks naar de garage gegaan, maar moesten daar alsnog in de rij. Achteraf hadden we in de hal bij de balie sneller gekund.

weimar
05-08-11, 09:56
Wij zijn rechtstreeks naar de garage gegaan. Daar werd gevraagd of we een huurovereenkomst van de balie hadden, of dollar express member waren. Toen ik zei dat ik express member was, vonden ze het vreemd dat mijn naam niet op het bord stond (duh, ik had ook nog geen boeking bij ze).

Toen we de express kaart samen met de usareisen.de voucher overhandigden, werd ons verteld dat dat eigenlijk niet kon, en ik eigenlijk bij de balie had moeten zijn. Maar omdat ik toch express member was (en het heel lief vroeg), kon de dame het zelf wel afhandelen aangezien alle gegevens in het systeem zaten.

De voucher voor een upgrade werd niet geaccepteerd, want die was alleen voor 'echte' boekingen, en er werd nog wel vriendelijk gevraagd of ik de volgende keer naar de balie wilde gaan.

Dit was Miami, vorig jaar was het in Orlando geen enkel probleem. Ik denk dat het een beetje afhangt met wie je van doen hebt...

andreleeflang
05-08-11, 09:59
Net terug na 3 weken Florida. Heb voordat we weggingen mijn Expreskaart door de helpdesk van Dollar aan mijn prepaid reservering laten koppelen. Toen we in Miami aankwamen zijn we meteen doorgelopen naar de garage. Daar stond op een electronisch mededelingenbord: Welkom mister Leeflang :-) Onze auto stond klaar. Alleen één handtekening en alles was klaar. Enige nadeel was dat de "free upgrade" coupon die op het forum staat niet geaccepteerd werd. Had een midsize SUV besteld en kreeg een Ford Escape mee.

weimar
05-08-11, 10:28
Tsja, dat had ik ook geprobeerd. Meerdere malen gemaild, maar elke keer het antwoord dat de reservering niet gekoppeld kon worden. Vandaar dat mijn 'Welcome' niet op het bord stond.

@andreleeflang Heb jij telefonisch de reservering laten koppelen?

Overigens, vorig jaar werkte in Orlando de upgrade niet omdat de voucher alleen voor midsize naar fullsize geldt, en niet van midsize SUV naar fullsize SUV.
Die hadden ze me dan wel gegeven zei de dame in Orlando. Vandaar dat ik dit jaar geen SUV had gereserveerd, maar een gewone midsize. Maar helaas...

andreleeflang
05-08-11, 10:49
Hoi Weimar,

Nee ik heb het niet telefonisch gedaan. Wanneer je op de website van dollar.com een mail naar de helpdesk stuurt met het verzoek om de boel te koppelen dan is het zo geregeld

weimar
05-08-11, 10:52
Weer zo één die afhankelijk is van wie het afhandelt dus. Ik heb het een paar keer geprobeerd, direct na het kopen van de voucher en een maandje voor we afreisden. Maar beide keren: helaas, kan niet.

knaapje
05-08-11, 11:10
Ik heb via Dollar.de gereserveerd en op mijn mailtje om de expresscard te koppelen kreeg ik:

Thank you very much for your correspondence.

Please kindly contact us directly on 0044800252897 to have your Dollar Express number added to the car hire booking.

Kind Reagrds,

Gosia
Dollar Team

www.dollar.de (http://www.dollar.de/)


..........en het was geregeld.
Knaapje

weimar
05-08-11, 11:38
Ik heb via Dollar.de gereserveerd en op mijn mailtje om de expresscard te koppelen kreeg ik:
..........en het was geregeld.
Knaapje

Dat werkt wel ja, want het is direct bij Dollar geboekt. Maar ik had een usareisen.de voucher (net als Mister Leeflang)

lelici
05-08-11, 19:32
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de card aangevraagd en zie wel wat het oplevert. Ik ben tenslotte op vakantie. Als ik in 1 x door mag is dat mooi, moet ik wachten...so be it.
Ik ga nog wel even naar die free upgrade" coupon zoeken, want van een fullsize ben ik ook niet vies.

knaapje
05-08-11, 19:35
Bij deze:
https://www.dollar.com/TravelCenter/TravelAgents/~/media/Dollar/Images/TravelCenter/Agents/TAUP_coupon.ashx

Knaapje

lelici
05-08-11, 21:30
Hey, bedankt hoor. Ik heb wel gelezen dat ze hem bijna niet aannemen, klot dat?

[verwijderd]
05-08-11, 21:52
Ik heb de midsize SUV zelfs omgeruild voor een fullsize SUV met de coupon dus mij hoor je niet klagen. \\:D/

Teleton
06-08-11, 11:33
klot dat? Nou, eigenlijk niet. De coupon is namelijk niet geldig voor upgrades van een midsize suv naar een fullsize suv. Maar je mag het altijd proberen.

Lion
16-08-11, 21:52
Ik heb net eens zitten kijken voor een Midsize SUV voor de periode 26-12-2011 t/m 5/1/2012 en ik zie toch wel heel grote verschillen tussen Dollar.de en dollar.co.uk.
Voor zover ik het kan vergelijken zijn de voorwaarden m.i. gelijk.

Ik bedoel, het maakt toch niet uit of je in Engeland of Duitsland boekt??

voorbeeld:
Dollar Engeland - Euro 315,-- (Platinum)
Dollar Duitsland - Euro 370,-- (Platinum)

en met een evt. navigatie is het verschil nog groter.

Frans_Natasja
16-08-11, 22:01
Nou, eigenlijk niet. De coupon is namelijk niet geldig voor upgrades van een midsize suv naar een fullsize suv. Maar je mag het altijd proberen.

Wij hebben gisteren de coupon ook ingeleverd (hadden een intermediate gehuurd). De coupon werd zonder probleem geaccepteerd. Het ligt er waarschijnlijk wel aan welke medewerker er achter de balie staat.

[verwijderd]
16-08-11, 23:13
.................

Ik bedoel, het maakt toch niet uit of je in Engeland of Duitsland boekt??
........................


Sterker nog je boekt bij hetzelfde bedrijf. Kijk maar eens naar het mailadres voor klantenservice.

Voor afgelopen Juni had ik geboekt bij Dollar .de omdat die goedkoper was en nu bij Dollar.co.uk voor de kerst omdat die goedkoper zijn.

En de voorwaarden zijn helemaal gelijk bij beide sites.

Teleton
17-08-11, 07:29
Wij hebben gisteren de coupon ook ingeleverd (hadden een intermediate gehuurd). De coupon werd zonder probleem geaccepteerd. Ehm....de coupon is voor een upgrade van een midsize- naar een fullsize car. Logisch dat de coupon dan wordt geaccepteerd want da's precies wat er bij jullie aan de hand is; je had een midsize car gehuurd en hebt een full-size Impala meegekregen. Fijne car!

Had je een midsize suv gehuurd, dan kan je er niet zo maar op rekenen dat de coupon wordt geaccepteerd en je een full size suv meekrijgt.

angelique100
19-08-11, 20:56
Vorige maand voor de eerste maal bij Dollar gehuurd (voorheen altijd Alamo). En ik kan niet anders zeggen dan dat wij heel tevreden zijn. Ik had wel vooraf een exprescard geregeld maar omdat er niemand bij de gewone balie stond zijn we daar maar gewoon heen gegaan. Super vriendelijke medewerker die geen vragen stelde over extra verzekeringen of wat dan ook en ons benadrukte om de auto leeg in te leveren. Vervolgens stuurde hij ons naar de garage waar we zelf (hadden we niet verwacht) een minivan mochten uitkiezen. (vliegveld Fort Myers)

@ Lion, raar maar waar de prijzen kunnen ernorm verschillen per land met dezelfde voorwaarden wij hebben gehuurd bij dollar.de scheelde toen ruim 200 euro met uk.

r.teeuwsen
20-08-11, 01:25
Mid-Size SUV gehuurd..... met de upgrade coupon een Chevrolet TAHOE meegekregen, heel vervelend om drie weken in te rijden, maar zet me er wel overheen ;-)

Cindy1969
21-09-11, 20:38
Hoi allemaal, ik ga eind feb 9 dagen naar Orlando, en waar ik eerst geen auto wilde huren (te eng... dacht ik) ga ik het nu toch wel doen.
Dollar is voor mij het handigst omdat ik een transfer van het vliegveld naar hotel en vice versa heb geboekt, en de auto de volgende dag wil ophalen. En Dollar zit bij mijn hotel, International Palms.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Waar kan ik nu het beste boeken, via Autoreisen.DE, Dollar.co.uk, of Dollar.DE ?
De prijzen kan ik wel vergelijken, maar zit er nog veel verschil in verzekeringen ?
Ik ga alleen, wil het kleinste autootje huren, moet ik dan een platinum pakket huren, of is dat niet nodig, en kan ik gewoon voor het goedkoopste pakket gaan ?

Bedankt alvast voor de reacties.

knaapje
21-09-11, 21:01
Ga op zeker voor de eerste keer.
Boek via Usareisen of Dollar.de.
Als je alleen bent voor 9 dagen heb je genoeg aan het USA-spaar-plus-tarief van USareisen of vergelijkbaar met Dollar.de.
Je hebt dan alle verzekeringen, 1 bestuurder en geen brandstof.
Het duurdere pakket is eigenlijk alleen met meerdere bestuurders en brandstof, maar je kunt beter de brandstof apart betalen.
Je kunt ter plaatse eventueel Roadside assistance erbij nemen (een soort Wegenwacht) als je je erg onzeker voelt, maar dat moet je zelf zien.
Bijkomend voordeel van een auto van Alamo is dat automatisch je eventuele tol verrekend wordt, bij Dollar is dat nogal duur.
Misschien niet allemaal het goedkopst, maar de minste kans op problemen zo'n eerste keer.

Knaapje

Njit
21-09-11, 21:28
Knaapje: Dollar zit tegenover haar hotel en ze gaat maar een week. Dat maakt de keuze voor Dollar wat makkelijker. Tol is idd wat duurder maar met een week is het nog wel te overzien.

Cindy1969
21-09-11, 21:35
Ah dank je wel Knaapje ! Daar heb ik wat aan.
Wat Njit zegt, ik ga maar 9 dagen, en aangezien het sowieso de 1e keer Florida/Orlando is, en ik voor het eerst in het buitenland ga autorijden, en het allemaal best eng vind, ben ik niet van plan om ver weg te gaan. Het is meer dat ik mobiel ben binnen Orlando, weet niet waar de tolwegen beginnen, maar mocht dat pas buiten Orlando zijn, dan zal ik er niet vaak gebruik van maken ;-)

Njit
21-09-11, 21:44
Het 'probleem' met Dollar is dat je een flatfee betaald per week voor de tol. Of je nu wel of niet over tolwegen rijd, je betaald hetzelfde bedrag. Bij Alamo betaal je enkel wat je gebruikt.

Je bent niet verplicht om dit af te nemen bij Dollar. Als je enkel in Orlando rijd dan kun je ook contant betalen bij de tolpoortjes (zorg wel voor een lading Quarters). Volgens mij is dit in Orlando nog overal mogelijk maar dit weet ik niet 100% zeker.

Cindy1969
08-10-11, 21:56
Nog even een vraagje, las net het topic over Sunpass, maar moet je dit altijd van te voren regelen, maakt niet uit bij welke verhuurder je een auto huurt, of zit het er bij sommige bij ?
(sorry voor al mijn vragen elke keer, maar ben echt een noob op USA gebied...)

Ta2 Gerrit
08-10-11, 22:01
Bij Dollar kun je dit aan de balie op het vliegveld regelen. Bij de meeste andere verhuurders is dit automatisch. Maar je kunt je afvragen of je het überhaupt wel nodig bent.

Als je bij Dollar huurt, niet in de buurt van Miami komt en weinig van de tolwegen gebruikt maakt, is het veel goedkoper om een handvol quarters bij je te hebben.

Bij Alamo, National en Enterprise kost het je hooguit 6 dollar + toll, dus daar zou je het wel moeten doen, gebruik maken van hun tolprogramma. Dit gaat vanzelf werken zodra je het eerste tolpoortje op je weg passeert.

Cindy1969
08-10-11, 22:03
O ja, bij Alamo was het zo dat het automatisch wordt verrekend he ?
En ja, blijf in de buurt van Orlando, wil 1 keer naar het strand rijden, dan betaal ik dat liever contant.
En no way dat ik naar Miami zou durven te rijden :-P

Bqtje
09-10-11, 04:56
Wij zitten momenteel in Kissimmmee en hebben bij Dollar gehuurd zonder sunpass. We zijn naar Clearwater en naar Cape Canaveral gereden . We hebben de sunpass niet nodig gehad , konden alles met cashgeld betalen aan bemande poortjes . :-o

Cindy1969
09-10-11, 11:35
Goed te horen, dank je wel !
En veel plezier nog daar !

Eugenie
30-10-11, 18:22
Hallo allemaal! Het is lang geleden dat ik heb gereageerd maar ik wil toch even iets kwijt. Afgelopen zomer hebben wij ter plekke een auto gehuurd bij Dollar (Orlando). Er werd ons een Dodge Charger beloofd bij de balie, maar het bleek dat ze die helemaal niet meer hadden toen we de auto ophaalden. Veranderen van een full size naar een midsize kon niet meer helaas dus we kregen een Chrevolet Impala mee. Echter, deze auto hield het na een paar dagen voor gezien. We strandden 's avonds bij een Mall. We hebben er úren gestaan in de bloedhitte. Road Assistance van Dollar hield ons maar aan het lijntje met de belofte dat er binnen een half uur, 3 kwartier, 10 minuten etc. iemand zou komen. Onze dochter voelde zich inmiddels niet lekker en kreeg erge hoofdpijn. De airco deed het niet dus er zat niets anders op dan in de bloedhitte te wachten op de ons beloofde Road Assistance. Echt een heel vervelende toestand. Er is puntje bij paaltje niemand gekomen. Gelukkig kon mijn man de auto aan de praat krijgen en zaten we redelijk dicht bij het hotel. We zijn voorzichtig weggetuft met de angst ergens in het stikdonker te stranden langs de weg. De volgende dag hebben we de auto om kunnen ruilen. We hebben excuses gekregen van Dollar en thuis een voucher van USD 50,-- gekregen. Nu kregen we gisteren een brief van Dollar met een rekening van ruim USD 80,--. Niet betaalde tol. Nog nooit meegemaakt. Het betreft tolpoortjes die echt honderden kilometers verwijderd zijn van de plaats waar wij ons bevonden. Zelfs van een plaats 246 mijl verderop, 18 minuten voordat we de auto inleverden. De brief lijkt wel gekopieerd en is niet ondertekend maar ja ze geven aan onze creditcard al te hebben belast... dat gaan we morgen dus checken bij American Express. Er gaat weer een hoop tijd in zitten qua correspondentie met Dollar en de creditcardmaatschappij. Dus wat ons betreft... Dollar ... nee bedankt. Google ze maar 's....

[verwijderd]
30-10-11, 18:32
Zeer vreemd verhaal ik heb bij Dollar nog nooit ellende gehad en zeker niet met een Dollar auto. Maar het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat een auto het niet meer doet of problemen heeft anders hadden we in Nederland ook geen wegenwacht meer gehad.

Dat er niemand komt om je te helpen is natuurlijk niet correct van Dollar en ik heb gelukkig nog geen ervaringen met een huurauto die niets meer deed. Maar bij een winkelmall kan ik me voorstellen dat ze je niet zomaar gevonden hebben met die uitgestrekte parkeerplaatsen.

Wat betreft die Toll, er staat me bij dat daar recentelijk over gewaarschuwd is op dit of een ander forum. Nu weet ik niet meer of dit Dollar betrof maar het was in ieder geval niet pluis. Het hoe of wat weet ik niet meer exact maar er is vast iemand die daar nog wat meer vanaf weet.

In ieder geval goed je CC afschriften in de gaten houden en gewoon laten terug boeken.

Eugenie
30-10-11, 19:09
Wij dachten inderdaad ook in eerste instantie dat er een probleem zou ontstaan omdat we bij een Mall stonden geparkeerd. Gelukkig stonden wij vlakbij de ingang van de garage geparkeerd met uitzicht op de aankomende auto's. We hadden correct uitgelegd waar wij stonden en iedere keer kregen wij te horen dat ze er bijna waren. We hebben zelfs aangegeven waar wij precies stonden om ze op te wachten. Dat was allemaal geen probleem zeiden ze. Waren zelfs lichtelijk geirriteerd toen wij opperden dat de pop-a-lockwagen ons misschien niet kon vinden...

Zelf namen ze overigens geen contact op met ons we moesten zelf iedere keer bellen en aangeven dat er nog niemand was gearriveerd. Voordat je iemand aan de lijn krijg ben je een half uur verder.

Er zullen vast ook goede ervaringen zijn met Dollar, wij hebben er jaren geleden eens een keer auto gehuurd en geen problemen gehad. Maar dit was echt ongekend. Had me niet kunnen voorstellen de eerste avond in Orlando een slappe pizza te moeten eten in een oververhitte garage naast een vuilnisbak :)

Ik ga 's even zoeken "tolberichten". Bedankt voor je tip !

trails
31-10-11, 07:41
Op deze site heb ik recentelijk 2 topics gelezen over de Dollar tol oplichters:

http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=554521&highlight=dollar+toll

http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=549230&highlight=dollar+toll

Als het wordt afgeschreven gelijk naar je bank om door te geven dat het een frauduleuze incasso is.

Succes.

Eugenie
01-11-11, 09:53
Bedankt voor de info! Ik ga het straks even bekijken. We hebben inmiddels de situatie doorgegeven aan american express. Het bedrag is inmiddels afgeschreven en kan niet zonder meer teruggeboekt worden. Er wordt een zg geschil aangemeld. Amex gaat nu bij Dollar na op welke gronden het bedrag is afgeschreven. Wijzelf hebben een pittige mail naar Dollar gezonden die wij om de paar dagen zullen herhalen. Er wordt dus nu van twee kanten aan gewerkt.

O wauw... Ik heb het gelezen. Vond nog een linkje met een verhaal. http://www.ripoffreport.com/consumer-services/dollar-rent-a-car/dollar-rent-a-car-bogus-toll-c6284.htm

We wachten maar even af...

trails
01-11-11, 10:51
Nou, een waarschuwing dus!!!

Veel succes met de afhandeling!!!

TommyW
07-11-11, 12:12
Ik heb een auto gehuurd bij dollar, nu heb las ik over de express card van dollar. Heeft het nog zin om deze aan te vragen als ik over drie weken al heen ga? Of is dit te kort dag?

[verwijderd]
07-11-11, 14:14
Dat is gewoon via internet een formuliertje invullen en je kan je pasje met nummer uitprinten. Dan ben je meteen klaar.

Dus ja, dat kun je nog steeds gewoon doen.

TommyW
07-11-11, 14:37
Ok dank, dacht dat het pasje verstuurt werd. Dan ga ik direct even regelen;)

jbdutch
07-11-11, 16:21
Ik heb de dollar expresscard destijds (vorig jaar) wel via de post gekregen.
duurde een week of vier.

Teleton
07-11-11, 17:42
Ik heb een auto gehuurd bij dollar, De vraag is nu nog waar je de auto hebt gehuurd; Bij Dollar via een broker of direct Via Dollar.com? Wil je plezier hebben van je Express Card dan moet deze, dacht ik gekoppeld zijn aan je reservering. En dat lukt, wanneer je niet via Dollar.com hebt geboekt, bij de een wel en bij de ander niet volgens eerdere berichten in dit topic (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=152141&p).

TommyW
07-11-11, 18:44
Via eautoverhuur.nl, dat van de reserveringen koppelen had ik ook al gelezen, maar kan het altijd proberen natuurlijk. Maar als het een aantal weken duurt voordat je expresskaart er is dan heeft het weinig zin want dan zit ik al in miamiO:)

[verwijderd]
07-11-11, 20:20
Teleton, ik loop al een paar jaar zonder de reservering gekoppeld te hebben door naar de garage en mag daar elke keer wegrijden met een mooie auto. Het is zelfs zo dat ik de eerste keer bij de balie op de luchthaven weggestuurd werd toen ze in de computer zagen dat ik express member was.

Dus gewoon lekker naar de garage lopen en je daar bij de kiosk melden.

En wat betreft de pas, ik heb er nog nooit 1 opgestuurd gekregen. :-x

weimar
08-11-11, 08:49
En waar was dat? Mijn ervaring is: Op Orlando werken ze mee, en krijg je inderdaad een fraaie auto, maar Miami was moeilijk. Uiteindelijk werd ik niet teruggestuurd, maar het ging niet helemaal van harte.

[verwijderd]
08-11-11, 08:54
Weimar, ik ben tot nu toe altijd op MCO geland

6foot6
08-11-11, 17:35
Dus gewoon lekker naar de garage lopen en je daar bij de kiosk melden.



In de garage staat geen "kiosk"


http://www.uscarhire.co.uk/pictures/AlamoKiosk.jpg

[verwijderd]
08-11-11, 18:28
Dollar heeft bij mijn weten ook niet zo'n kiosk zoals jij plaatst, welke overigens van Alamo is.

Maar bij Dollar staat er een zgn. bouwkeet die ze daar kiosk noemen.

jbdutch
10-11-11, 09:16
Er is voor zover ik weet 1 bedrijf dat je dollar express card nummer aan de reservering toevoegd: http://www.uscarhire.co.uk/

Het voordeel is dat je dan niet in de rij hoeft te staan en allerlei verzekeringen krijgt aangesmeert.

[verwijderd]
10-11-11, 10:41
Daarvoor hoeft hij niet gekoppeld te zijn hoor en tegenwoordig vink je dat in MCO af op een terminal waar je zelf steeds je paraaf voor moet zetten dat je dingen weigert of accepteert . Dat gaat nu een stuk meer geautomatiseerd dan voorheen.

jbdutch
10-11-11, 10:58
Ik heb vorig jaar via expedia.nl een auto bij dollar gehuurd in las vegas.
Zij hadden er geen boodschap aan dat ik express member was en ik kon gewoon in de rij gaan staan.
Via expedia was het niet mogelijk mijn express card nummer aan de reservering toe te voegen.

Teleton
10-11-11, 13:50
Zij hadden er geen boodschap aan dat ik express member was en ik kon gewoon in de rij gaan staan.
. Klopt helemaal, want dat zijn gewoon de voorwaarden. Natuurlijk wordt er wel eens een oogje dichtgeknepen, maar je kunt er zeker niet op rekenen. Voor wie het lukt: mazzel. Sommige Expresse leden glippen er per ongeluk tussendoor.....\\:D/. Maar wie toch terug wordt gestuurd naar de balie, mag niet mopperen. Je had het per slot van rekening zelf in de voorwaarden kunnen lezen.

weimar
10-11-11, 15:51
Zowel op MCO als MIA (en RSW ook trouwens, moest een auto huren om vergeten spullen te halen...) was het feit dat alle gegevens al bekend zijn via het membership de reden om me toch in het hokje te helpen.

Bij MCO met een lach en zelfs moeite doen om de upgrade voucher geldig te laten zijn, in MIA met een beetje gemopper. Een vriendelijk woord (en iets over moe, lange reis, kinderen er bij) deed hier wonderen!

djroskam
15-11-11, 20:22
Hallo allemaal,

Twijfel nog een beetje over het voordeel van die "dollar-express-card". We landen volgende week vrijdag 25/11 namelijk op Orlando Sanford. Heb het forum beetje doorgespit, maar kom zo snel geen ervaring tegen van Dollar op Sanford. Is toch wat kleiner vliegveld (dacht ik), dus schiet je echt wat op bij zo'n express-lane? En kun je dan ook rechtstreeks melden bij de garage (ipv eerst bij de terminal op vliegveld)? En is deze garage dan makkelijk te vinden? Geboekt via eautohuur.nl trouwens. Geen extra verzekeringen laten aansmeren toch?

Hoor graag wat ervaringen!

John.

[verwijderd]
15-11-11, 21:13
De meeste leden landen ook op MCO ipv Sanford dus met Sanford is veel minder ervaring.

De Dollar Express card is gewoon gratis en kan online worden aangevraagd dus daar hoef je het niet voor te laten.

Verder durf ik dus niet te zeggen of je op Sanford ook een kiosk hebt en of de auto's in een garage staan of dat je met een busje naar de verhuur locatie toe moet.

Wel zie ik steeds dat de auto's van de express members apart staan opgesteld t.o.v. de andere auto's.

En verder gaat het om de tijdwinst die je er eventueel van hebt, als er niemand bij de balie staat kun je daar net zo goed terecht mits ze je niet doorverwijzen naar de express balie.

En behalve even nadenken over roadsite assistence geen verzekeringen erbij nemen aangezien je die waarschijnlijk al bij je pakket hebt afgesloten.

moniquekruiningen
21-11-11, 23:06
Ik ben in mijn nopjes.. vandaag voor de periode van 20/2 tm 2/3 een Midsize SUV gehuurd bij Dollar inclusief alle verzekeringen, services, fees en VAT. Voor de luttele, voor mij ongelovelijke prijs van € 235,24
Nog even na gebeld en ik hoef echt geen verzekeringen of andere zaken af te sluiten bij aankomst.. nu nog uitzoeken bij een ander topic wat en hoe met de tol...

Njit
22-11-11, 06:32
Dollar.com, dollar.de, dollar.co.uk ?

trails
22-11-11, 06:38
VAT is de Britse BTW...
Dus wellicht .co.uk