PDA

Bekijk Volledige Versie : Glassbottom tours



mapsit
27-04-05, 14:21
Waar kun je allemaal glasbottom tours doen en wat is er te zien?

Die bij John Pennekamp en bij Discovery Glassbottom Boat - Key West kan ik vinden, maar waar zijn er nog meer?

Vooral het koraalrif bekijken lijkt me interresant.

Iemand ervaringen?

Harm
27-04-05, 18:06
Hallo mapsit
Waarom met een glasbodem boot? Snorkelen is een veel mooiere ervaring.
Harm

Eric
28-04-05, 01:05
Hallo mapsit
Waarom met een glasbodem boot? Snorkelen is een veel mooiere ervaring.
Harm
Dat is zeker waar. met het snorkelen bij John Pennekamp State park heb ik geen ervaring, maar in Key West is het echt je geld dubbel en dwars waard !@!
Eric

mapsit
28-04-05, 09:16
Ik heb nog nooit eerder gesnorkeld, dus vandaar met een glasboot.

Eric
28-04-05, 11:15
Ik heb nog nooit eerder gesnorkeld, dus vandaar met een glasboot.
Geeft helemaal niks, als je nog nooit eerder hebt gesnorkeld, dat heeft de helft op ieder tripje nog nooit. Je krijgt alle spullen aan boord, ze leggen het goed uit, en op de boot blijft de hele tijd een bemanningslid opletten.
Je gaat met een groep van meestal zo'n 20 pax, en die blijven redelijk dicht bij elkaar. je kunt ertussendoor steeds naar de boot om bij te komen, en naar de anderen te kijken.
Eric

rvd4always
28-04-05, 11:22
Wij wilden in 2004 ook gaan snorkelen bij Pennekamp maar helaas werd alles gecanceld omdat het te hard waaide, jammer dan...

Eric
28-04-05, 11:31
Wij wilden in 2004 ook gaan snorkelen bij Pennekamp maar helaas werd alles gecanceld omdat het te hard waaide, jammer dan...

heb je weer wat om naar uit te kijken de volgende ronde !!
Eric

Harm
28-04-05, 11:49
Hallo
Als je niet bang bent voor water kun je al gauw snorkelen. Aan boord
krijg je de hele uitrusting zwemvliezen, masker etc en ook verplicht
een reddingsvest. Aan boord krijg je instructie en zoals Eric al schreef
ze houden je goed in de gaten. Wat ons betreft leuker dan een
glasbodemboot.
Harm

Michael66
28-04-05, 20:20
heb je weer wat om naar uit te kijken de volgende ronde !!
Eric

Fantastisch Eric, dit is nou de ultieme gedachte die aansluit op mijn levensvisie: Positief zijn! Lukt het vandaag niet, dan kijk ik er naar uit om het morgen alsnog te doen. Wanneer die "morgen" is, is niet belangrijk. Het komt. Er is altijd wel wat om naar uit te kijken. Zeker in Florida!

Baal niet van wat je niet hebt gezien, geniet van wat je wel hebt gezien en wat je nog kunt gaan zien!!

mickey
28-04-05, 20:47
Kun je met kinderen eigenlijk ook snorkelen?Mijn jongste is 5 en heeft een zwemdiploma.Ook ergens in de buurt van orlando?

Maartje
28-04-05, 22:23
Ja zeker kun je dat (sprak zij stoer). Ik heb overal gelezen dat als je kunt zwemmen, je ook kunt snorkelen. Wij gaan het dus ook met het hele gezin proberen, volgende week!

Bai,

Maartje

Petra/VS
29-04-05, 01:53
Het hangt een beetje van het kind af, want die grote zee is best indrukwekkend voor een kleintje.
Ikzelf voelde me ook pas wat rustiger met snorkelende kinderen op de open zee, toen onze jongste vorig jaar 9 was. Vijf is nog wel erg klein, hoor.

Harm
29-04-05, 08:33
Als het water rustig is hebben zelfs kinderen geen moeite met snorkelen.
Ligt natuurlijk helemaal aan het kind. Als het een echte waterrat is heb je
geen probleem. Bij wat meer golfslag kan een kind problemen hebben.
5 jaar is wel erg jong. Meestal zijn de snorkelaars een paar jaar ouder.
Maar het is waar. Als je kunt zwemmen kun je ook snorkelen. Voor het
snorkelen zul je verder naar de kust moeten. Met name richting de
Key’s. Orlando heeft alleen maar zwembaden. Of je moet richting
Ocala gaan daar zijn div springs waar je ook kan snorkelen.
Niet georganiseerd, dus je moet voor je eigen snorkel spullen zorgen.
Harm

Maartje
29-04-05, 22:12
Onze jongste is ook 9, dus dat moet lukken!
Soms kunnen kinderen van 5 zodanig zwemmen (en zijn ze in het bezit van een diploma) dat het net lijkt alsof ze elk moment koppie onder kunnen gaan. Ik denk wel dat je echt het idee moet hebben dat je kind heel vertrouwd is in het water, liefst ook een B- en beter nog een C-diploma heeft, maar dat zal op deze leeftijd nog wel niet aan de orde zijn, ook al geloof ik in wonderkinderen hoor!

Bai,

Maartje

Stephanie
30-04-05, 15:17
Ik denk dat het ook belangrijk is of je kind in het algemeen bang is van dieren of niet. Als het bvb. bang is van honden is de kans wel reëel dat het ook bang zal zijn van de vele vissen.
Succes!

mickey
08-05-05, 11:00
Bedankt voor alle reacties,wij gaan ook nog een weekje naar Bradenton dus misschien dat we daar ergens kunnen snokelen.Mijn zoontje is inderdaad een waterrat en heeft zowel zijn a en b diploma.Ik vroeg mij alleen af of er een minimum leeftijd aan verbonden was.

mapsit
26-08-05, 10:12
Om maar eens op een 'oudje' terug te komen.

Als je moet kiezen tussen een glasbottomtour bij John Pennekamp of Key West, waar gaat de voorkeur naar uit?

Een van twee wil ik namijk op programma zetten, maar kan nog geen doorslaggevende keuze nemen. Tot nu toe neig ik de kant van Pennekamp te gaan...

Stephanie
26-08-05, 16:47
aha ik zit met precies dezelfde vraag :)
key west past beter in ons schema, maar ik denk dat pennekamp mooier is ?
twijfel, twijfel ...

a en m
26-08-05, 17:48
Wij hebben gesnorkeld op Key West, bij een bedrijfje die connecties had met het hotel waar we zaten. Het bedrijfje heet 'Froggies'' en we hebben dolfijnen gezien in het wild en zijn gaan snorkelen bij heel mooi koraal en heel veel vissen!! Was echt super!!!

knaapje
26-08-05, 19:51
aha ik zit met precies dezelfde vraag :)
key west past beter in ons schema, maar ik denk dat pennekamp mooier is ?
twijfel, twijfel ...

Ik heb zelf 3 keer JP gedaan en 1 keer vanuit KW.
JP is meer dan alleen de boottocht. Je kunt het park bezoeken, als ik me goed herinner kan je er fietsen huren (met instructie hoe je moet handelen als er een alligator op het pad ligt) en er rijdt een treintje.
Er is een goed visitorcenter.
KW was in mijn ervaring toch meer een toeristenboot.
Maar het zal ook wel persoonlijk zijn en hoe je het treft, qua weer en route die genomen wordt.

Groeten
Knaapje

Harm
26-08-05, 20:35
Hallo
Als het om de onderwater flora en founa “ ” gaat maakt het niet uit waar je gaat John Pennekamp of Key West. Aan de wal is het wel anders Key west is een dorp waar van alles te doen is vooral tegen zonsondergang. John Pennekamp is een state park. Het is maar net waar je van houd. Maar als je thuiskomt en je bent niet op Key West geweest kon je wel eens spijt krijgen. () Als je naar de key’s rijd kom je langs John Pennekamp .
Harm

Stephanie
26-08-05, 23:07
. Maar als je thuiskomt en je bent niet op Key West geweest kon je wel eens spijt krijgen. () Als je naar de key’s rijd kom je langs John Pennekamp .
We logeren sowieso een keer op Key West en een keer op Key Largo, dus dat is geen probleem.
Het probleem is enkel dat als we op key largo gaan snorkelen/glassbottom , we dan diezelfde dag nog moeten doorrijden naar Orlando, en dat is misschien een beetje nipt, zeker met het visitor center erbij.
Vandaar dat Key West beter uitkomt, dan moeten we daarna enkel nog doorrijden naar Key Largo.

Harm
27-08-05, 08:47
We logeren sowieso een keer op Key West en een keer op Key Largo, dus dat is geen probleem.
Het probleem is enkel dat als we op key largo gaan snorkelen/glassbottom , we dan diezelfde dag nog moeten doorrijden naar Orlando, en dat is misschien een beetje nipt, zeker met het visitor center erbij.
Vandaar dat Key West beter uitkomt, dan moeten we daarna enkel nog doorrijden naar Key Largo.
Dan is de keuze niet moeilijk. Van Key Largo naar Orlando is het ruim 450 KM . Als je vooraf nog een paar uur wil snorkelen of J P wilt bezoeken kom je wel erg laat in Orlando en moet je wel flink door rijden. De snorkel tour duurt meestal een paar uur.
http://www.pennekamp.com/
http://www.bestonkeywest.com/thingstodo.htm
mischien heb je wat aan deze links voor tijden en prijzen.
Harm

Stephanie
27-08-05, 14:28
De vraag is wat erger is:

- snorkelen op key largo en dan doorrijden naar orlando
- op doorreis van key largo naar orlando de everglades bezoeken

Aangezien het programma nogal krap is, zullen we sowieso één van deze dingen moeten doen :?

Harm
27-08-05, 17:58
Zoals ik al schreef je moet om in Orlando te komen een flink stuk rijden. Als je dan ook nog eens laat vertrekt word het een lange dag. Ik kan je niet vertellen wat je moet doen, dat zul je zelf moeten beslissen. Ikzelf zou dan bij vertrek vanuit Key West richting Orlando niet in Key Largo verblijven maar in Florida City. Van daaruit is het mogelijk op de dag van aankomst eerst de Everglades aan te doen, of onderweg naar Florida City bij Key Largo nog te gaan snorkelen etc. De volgende dag kun je dan rustig de ruim 450 KM naar Orlando rijden.
Harm

Stephanie
27-08-05, 18:31
De hotels liggen al vast dus dat kan niet meer veranderen.
We vinden het in elk geval niet erg om om 21h ofzo pas aan te komen!

Harm
28-08-05, 13:10
Omdat ik niet weet hou jouw route er uit ziet is het natuurlijk moeilijk om je wat advies te geven. Als je smorgens vertrekt uit Key West ben je zo op Key largo. De middag kan je dan vullen met een snorkel of glasbodem tour. De volgende dag kun je dan vertrekken om in de everglades wat te gaan zien. En daarna door naar Orlando.
Harm

mapsit
29-08-05, 09:32
Hallo
Als het om de onderwater flora en founa “ ” gaat maakt het niet uit waar je gaat John Pennekamp of Key West. Aan de wal is het wel anders Key west is een dorp waar van alles te doen is vooral tegen zonsondergang. John Pennekamp is een state park. Het is maar net waar je van houd. Maar als je thuiskomt en je bent niet op Key West geweest kon je wel eens spijt krijgen. () Als je naar de key’s rijd kom je langs John Pennekamp .
Harm

We gaan van miami naar key-west (1nacht) en dan weer naar de everglades. Dus niet echt heel veel tijd om van alles aan te pakken, JP geeft nog steeds de voorkeur, kunnnen dan later op de dag nog vanalles doen bij Key west.

Eric
29-08-05, 12:31
Even een vraagje. Als ik het goed begrijp, rijden jullie van Miami naar Key West en blijven jullie maar 1 nacht.
Nou heb je het erover dat je evt. onderweg naar John Pennekamp wil.
Dat betekend dat je pas 's-avonds in kew West aankomt, en dan moet je de volgende dag weer vroeg weg?
Dat lijkt me een zinloze rit.
Ik denk dat je, zoals zo veel anderen, verkijkt op de rit Miami - Keys.
Vanaf Miami Beach naar Key West neemt zeker zo'n 6 uur in beslag, maar dan moet je niet eens stoppen voor lunch !!!
Er zullen vast mede forummers zijn die het wel eens sneller hebben gedaan, maar dan moet je echt geluk hebben met het verkeer, het is merendeels een tweebaansweg, met bruggen die open gaan en veel stoplichten.
Eric

mapsit
29-08-05, 12:45
Even een vraagje. Als ik het goed begrijp, rijden jullie van Miami naar Key West en blijven jullie maar 1 nacht.
Nou heb je het erover dat je evt. onderweg naar John Pennekamp wil.
Dat betekend dat je pas 's-avonds in kew West aankomt, en dan moet je de volgende dag weer vroeg weg?
Dat lijkt me een zinloze rit.
Ik denk dat je, zoals zo veel anderen, verkijkt op de rit Miami - Keys.
Vanaf Miami Beach naar Key West neemt zeker zo'n 6 uur in beslag, maar dan moet je niet eens stoppen voor lunch !!!
Er zullen vast mede forummers zijn die het wel eens sneller hebben gedaan, maar dan moet je echt geluk hebben met het verkeer, het is merendeels een tweebaansweg, met bruggen die open gaan en veel stoplichten.
Eric

We weten dat het inderdaad een lange tocht is.
Laat ik de vraag dan bij deze stellen: Hoelang doe je er ongeveer over om van miami beach naar JP te rijden? Om 12:15 gaat daar een tour, de bedoeling was om deze mee te pikken en daarna door naar Key west. We hoopten dan daar rond etenstijd aan te komen

Harm
29-08-05, 22:28
Je maakt het niet eenvoudig om een antwoord te geven. Van Miami Beach naar JP is rond de 110 KM dus is dat in 1 a 2 uur te rijden afhankelijk van de drukte. Van JP naar Key West is het 175 KM dus weer afhankelijk van de drukte 2 tot 3 uur.
Harm

Eric
30-08-05, 01:06
Harm, het spijt me om het te moeten zeggen, maar je timing klopt niet.
Jij gaat uit van een gemiddelde snelheid die op dat stuk niet haalbaar is.
Miami Beach - John Pennekamp in twee uur kan, als je niet tever noordelijk in Miami Beach zit, maar de boot ban 12:15 moet zeker haalbaar zijn.
Vanaf JP naar key West is zeker 3 uur rijden, afhankelijk van het verkeer kan dat oplopen tot 4 uur.
Ik ben een keer of 4 naar key West geweest, vorig jaar nog 2 keer, dus ik weet echt waar ik over praat.
Eric

mapsit
30-08-05, 09:09
aha, hier kan ik in iedergeval mee verder puzzelen.
Bedankt.

Harm
30-08-05, 21:39
Harm, het spijt me om het te moeten zeggen, maar je timing klopt niet.
Jij gaat uit van een gemiddelde snelheid die op dat stuk niet haalbaar is.
Miami Beach - John Pennekamp in twee uur kan, als je niet tever noordelijk in Miami Beach zit, maar de boot ban 12:15 moet zeker haalbaar zijn.
Vanaf JP naar key West is zeker 3 uur rijden, afhankelijk van het verkeer kan dat oplopen tot 4 uur.
Ik ben een keer of 4 naar key West geweest, vorig jaar nog 2 keer, dus ik weet echt waar ik over praat.
Eric
Hoef je geen spijt van te hebben. Het stuk Miami Key West is altijd een moeilijk te schatten stuk. Heb je geluk rijd je er zo heen. Zit het tegen berg je dan maar. Ik heb er bijna nooit problemen gehad. Dus schatte ik het in uit eigen ervaring. Dat jij een andere ervaring hebt daar kan de vragensteller alleen maar lering uit trekken. () ik heb niet geschreven dat de boot van 12:15 niet haalbaar is?
Harm

moonlight91
27-01-11, 22:33
heel oud topic, maar schop het toch even naar boven

ik kwam deze boattours op internet tegen
is er iemand die me hier meer van kan vertellen
wat kan ik van die tour verwachten...
is het echt de moeite waard, kan me er niet veel bij voorstellen een boot met glasbodem...
maar mocht het echt heel mooi zijn wil ik dat natuurlijk graag eens mee maken de komende vakantie

ik hoor jullie ervaringen graag

koenkamphuys
27-01-11, 22:53
ik kwam deze boattours op internet tegen
Welke boottours?

Michael66
27-01-11, 23:39
@koen: zie de topititel :-D

knaapje
27-01-11, 23:56
Ik heb in de loop van 20 jaar een paar keer JP en een keer vanuit KW een tour gedaan en het was steeds zeker de moeite waard.
Positief: Je ziet toch het een en ander van het leven op de boedem en de reefs.
Negatief: Je ziet wat wij mensen allemal maar overboord d.nd.ren en te beroerd zijn om afval mee terug tenemen na een leuk dagje op het water.

Knaapje

JKG
28-01-11, 00:49
Van Fury wel eens in Key West de glassbottomboat gepakt bij sunset. Eerst naar ontzettend mooi blauw water en koraalrif, daarna terug en de sunset meegemaakt. Met wat geluk zie je nog wat dolfijnen en voor de rest champagne met sunset en daarna nog Mallory Square op, zeker leuk om te doen!

Syllvia
28-01-11, 09:52
In het Silver Spring Park heb je ook van die bootjes.
Vond het wel leuk, heel helder water en heel veel vis.
De bodem is erg mooi daar, je ziet ook waar de bron ontspringt.

moonlight91
28-01-11, 10:10
silver spring park ligt ver buiten onze route
(maar ja ...wel weer een optie voor een volgende vakantie haha)

de tour van fury, heb ik zojuist ook gevonden op het internet via google gevonden
alleen de link naar de officiele website doet het niet, maar kan het wel vinden via een andere site
we verblijven zowel op key west als key largo dus nu maar eens kijken waar we de boattour gaan doen

@knaapje....en tja helaas zitten de mensen wel zo in elkaar ,aan de ene kant willen genieten van de natuur en aan de andere kant hem gewoon om zeep helpen omdat we te beple*rd zijn de rommel achter ons kont op te ruimen

2theUSA
28-01-11, 13:50
Ik zou ook graag weten vanaf welke leeftijd kinderen mee kunnen?
Onze zoon kan op het laatste moment nog beslissen, dat hij toch niet durft, kan hij dan aan boord blijven of ben je verplicht het water in te gaan ?

knaapje
28-01-11, 16:57
@2theUSA
Ik denk, dat je iets naders bedoelt.
Een glassbottom boot op de Keys is een schip waar zo'n 50 tot 100 mensen op kunnen.
Ze hebben in het midden een grote glazen bodem. Wel tot 4 meter lang en ook tot zo'n 2 mtr breed. Je blijft dus gewoon droog aan boord.

Kijk hier maar eens voor een indruk:
http://www.pennekamppark.com/glassbottom.html

Veel plezier
Knaapje