PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Suzenel



Suzenel
07-08-08, 19:36
Hallo Florida gangers

Wij gaan half september voor 3 weken naar Florida. De route is als volgt; Miami 4 nachten en daarna 17 nachten in een villa met zwembad in Kissimee. De accomadatie is van Disney Area Standard Homes. Zijn er mensen die er wat over kunnen vertellen over de villa's? Daar bedoel ik o.a mee de omgeving etc. Ook willen wij graag weten of een tripje naar de Bahama's wel te doen is in 1 dag met de boot of dat er misschien andere alternatieven zijn.
Kortom we hebben een aantal attracties op ons verlanglijstje staan zoals de Everglades en Key west. en als er nog tijd over is willen we ook naar Panhandle gaan . Dat ligt in een uithoek van Florida maar zeker de moeite waard om heen te gaan. Ten eerste het is niet zo toeristisch..Wie heeft er leuke tips en leuke verhalen voor ons?
Groeten Suze

Teleton
07-08-08, 20:04
Wij gaan half september voor 3 weken naar Florida. De route is als volgt; Miami 4 nachten en daarna 17 nachten in een villa met zwembad in Kissimee. de Everglades en Key west. en als er nog tijd over is willen we ook naar Panhandle gaan .

Hi Suze,

Hartelijk welkom hier op het Forum. Jullie gaan al snel en er is al een hoop geregeld. Wat als eerste opvalt is dat jullie een beetje wonderlijke volgorde hebben gekozen. Waarom maken jullie geen rondreis, bijvoorbeeld van Miami, via Key-West en de Everglades naar Orlando?

Als ik het goed begrijp heb je 17 dagen een villa en wil je vandaaruit je verlanglijstje afwerken. Heb je je dan wel geraliseerd dat het van Kissimmee naar Key-west 7 uur rijden is? Naar de Panhandle snel een uur of vijf.......leg eens uit waarom je het de moeite waard vindt om daar naar toe te reizen? Omdat het niet zo toeristisch is? Misschien zijn er in centraal Florida ook wel gebieden die niet zo toeristisch zijn als je denkt.

Misschien is het handig om je reisplan verder uit te werken en eens voor te leggen? Dan komen de tips vanzelf!

Suzenel
07-08-08, 20:40
Beste Teleton,

Bedankt voor je reactie. Leuk dat we zo snel al iets horen.
De reis die jij/u als aanrader aangeeft, is ook daadwerkelijk de reis die we gaan volgen. We vliegen via Washington naar Miami. Vanaf deze dag hebben we al een huurauto. Daar verblijven we 4 nachten in een hotel. Vanuit dit hotel gaan we o.a. naar de Everglades en The Keys. Na deze 4 nachten gaan we naar "onze" villa in Kissimmee. Daar verblijven we 17 nachten. Vanuit deze villa gaan we attracties bezoeken die in de omgeving liggen van Orlando. Uiteraard gaan we niet vanaf Kissimmee naar The Keys. Dat is inderdaad te ver. Dat Panhandle niet in de omgeving ligt van Orlando is ons bekend. En dat het niet in 1 dag te doen is, ook. Maar mogelijk met een onverwachte overnachting aldaar. Wie weet. Panhandle is misschien niet toeristisch maar dit maakt het niet minder mooi.

We zijn bekend met een aantal attracties in de omgeving van Orlando. Zoals de Disney Parken, Universal Studios, Epcot Center, zwemmen met dolfijnen, Seaworld, Kennedy Space Center en noem maar op.

Waar wij vooral nieuwsgierig naar zijn, is hoe onze villa eruit ziet/kan zien en of er nog meer verrassende attracties zijn die absoluut de moeite waard zijn. En of er mensen zijn die ervaringen hebben met kakkerlakken.

Maar eigenlijk hebben we er gewoon onwijs veel zin in en klinkt elke informatie als muziek in de oren.
Groetjes, Suz&El

Teleton
08-08-08, 09:06
Waar wij vooral nieuwsgierig naar zijn, is hoe onze villa eruit ziet/kan zien en of er nog meer verrassende attracties zijn die absoluut de moeite waard zijn. En of er mensen zijn die ervaringen hebben met kakkerlakken.


Hi Suze,

Disney Area Standard Homes is een verhuurorganisatie die villa's van particulieren in de Orlando/Kissimmee area verhuurt. Als het goed is heb je een sleuteladres gekregen. (For Key Collection 6365 Irlo Bronson Memorial Hwy , 34747 KISSIMMEE) In veel gevallen krijg je daar de locatie van de villa. De villa's liggen 3 tot 20 miles van Disney, dus het kan nog alle kanten op, je kunt ook in Haines City terecht komen. Het gaat om "eenvoudige" villa's, zelf schrijven ze: Located in established sub-divisions, all homes are of good quality and standards, meeting all basic requirements for a clean self catering holiday home. Perfect for the budget minded vacationer.

Kakkerlakken horen bij Florida, in de meeste huizen kom je ze niet tegen omdat er permanent bestreden wordt. Mocht je toch kakkerlakken in de villa hebben, bel je onmiddelijk de verhuurder.

Ta2 Gerrit
08-08-08, 09:19
Panhandle niet toeristisch ?? Dan moet je wel van de kust wegblijven :-)

Anders zie je Kissimmee, maar dan met een hagelwit strand voor de deur. Dus veel hotels, restaurants, shoppingmalls, outlet centers en attracties (veel minigolf) met voornamelijk Amerikaanse badgasten.
Maar wel een prachtige plek voor een strandvakantie, hoewel niet echt naast de (Kissimmee) deur.

Suzenel
09-08-08, 11:30
Hallo ta2 Gerrit,

Laat ik het zo zeggen Panhandle is nog niet zo erg bekend onder een grote groep Europese toeristen heb ik ergens gelezen. Ik zou al voor de hagelwitte stranden komen en voor het shoppen.
Een kennis vertelde me onlangs dat ze ooit in Florida in een plaats is geweest, helaas kon ze niet meer op de naam komen, alsof de tijd heeft stilgestaan van vroeger . Ik ben aan het speuren geweest op internet maar het heeft geen bevredigend resultaat gegeven. Heb jij enig idee welke plaats of omgeving het zou kunnen zijn?
Overigens ga ik verder met zoeken.
alvast bedankt