PDA

Bekijk Volledige Versie : Onze vluchttijden zijn veranderd



molly
05-08-08, 14:24
Wij vliegen half september pas, maar ik ging eens op de site kijken, logte in met onze bevestigingscode en zag dat we andere tijden hebben gekregen en volgens mij maken we nu ipv op Washington, op Chicago een tussenlanding. We komen uiteindelijk zo'n 2 uur later aan op Orlando. En terug komen we ook 2 uur later aan.

Heeft iemand dit wel eens gehad?? Vraag me af waarom dit nu al is veranderd?

Groetjes Molly

FrankS
05-08-08, 14:27
Met welke maatschappij vlieg je?

molly
05-08-08, 14:43
We vliegen met United Airlines maar geboekt via US Airways!

FrankS
05-08-08, 14:53
Ik vlieg half september (de 19e om precies te zijn) ook met United, via Washington, naar Orlando. Als ik inlog dan zie ik gewoon mijn originele vlucht staan. Zie je de wijziging op de site van United of op die van US Airways?

molly
05-08-08, 15:01
Wij vliegen de 16e, ik log in op de site van US Airways en daar staan de gewijzigde tijden. Er staat ook dat ik ergens op moet klikken om ermee accoord te gaan.

Komt er veel vertraging voor met United dat jij weet??

ilssse
05-08-08, 15:10
haha ik had een gecancelde vlucht met United... Maarja dat kan bij elke luchtvaartmaatschappij gebeuren...

molly
05-08-08, 15:25
O? Das helemaal handig, maar dat wist je wel iets van te voren of kwam je daar op schiphol zelf achter?

FrankS
05-08-08, 15:44
Ik heb vorige week wel een wijzigingsbericht ontvangen voor onze vlucht; het eerste deel is ongewijzigd, maar de tweede vlucht (Washington - Orlando dus) is 26 minuten vertraagd. Niet erg bijzonder dus. Op eerdere vluchten met United via Washington of Chicago is mijn ervaring dat m.n. de binnenlandse vlucht nogal eens vertraging oploopt.

ilssse
05-08-08, 15:46
nee daar kwam ik pas op schiphol achter....! Dat was idd even balen maar verder heb ik hele positieve ervaringen met United

Yvet
05-08-08, 15:56
Over dit onderwerp zijn al verschillende topics, kijk even met de zoekfunktie.

Kort samengevat.
Ja een vliegtuigmaatscappij mag dit doen het wordt gezien als gement verandering.

Het gebeurd veel vaker.

Komende tijd zal het nog vaker gaan gebeuren gezien maatschappijen geld proberen te bezuinigen.

United is voor deze vluchten aan het overstappen op kleinere vliegtuigen, daardoor worden sommige mensen ipv met overstap Washington op de vlucht met overstap Chigaco gezet.
Sommige mensen worden overgezet gewoon random, niet iedereen dus.
Een wijzeging kan daardoor voor de 1 wel gelden en voor de ander niet.
(uiteraard worden gezinnen niet uit elkaar gehaald, maar als je andere achternamen hebt zou het wel kunnen gebeuren).

Dit overstappen gebeurd al een maand of 6-7 maar daardoor blijven vluchten aangepast worden.

United is net als zoveel maatschappijen aan het schrappen met vluchten en daardoor worden ook de vluchtschema's aangepast en daardoor kunnen tijden dus ook veranderen.


Het enige wat je hier tegen kunt doen is regelmatig checken hoe jouw vluchten staan aangegeven.

molly
05-08-08, 16:45
@ Ilssse:

Oo das idd balen zeg! Nou daar gaan we maar niet van uit! :-(

@ Yvet:

Bedankt voor de info! Aha dus de passagiers worden eigenlijk opgesplitst. Misschien dat de vertragingen zo ook minder worden?

Nouja ik zal de site in de gaten blijven houden en hopen dat de vlucht op genoemde tijden gewoon vertrekt!

Syllvia
05-08-08, 16:47
wij vliegen ook de 16e , ik zie inderdaad staan via chicago, maar nergens de tijden?


inmiddels gevonden:)

Yvet
05-08-08, 17:58
Over het algemeen heeft United weinig tot geen vertraging.
Tuurlijk komt het voor.

Ikzelf heb het nu 1x meegemaakt dat United vertragingen had en dat was afgelopen mei, door het superslechte weer in Chigaco was er een vertraging.
Maar verder heb ik het nog nooit meegemaakt.
En ik versta onder een vertraging in dit geval voor zo'n lange vlucht niet het later vertrekken, maar later aankomen op plaats bestemming.
Mocht je een 30 min later vertrekken dan haal je dat in de lucht wel weer in....

Teleton
05-08-08, 18:11
Op eerdere vluchten met United via Washington of Chicago is mijn ervaring dat m.n. de binnenlandse vlucht nogal eens vertraging oploopt.

Lastig om dit uit eigen ervarin te meten. Yvet heeft weer een heel andere beleving. Zelf heb ik ook altijd geluk gehad met mooie aansluitende vluchten. De feiten zijn toch iets anders: Uit de statistiek blijkt dat 64 procent van de vluchten van Washington naar Orlando op tijd vertrekt. 8 % vertrekt laat, 5 % erg laat, 20 % excessief laat en 3 % van de vluchten vervalt.



Meer weten over de vertraging? Bijvoorbeeld of het in Chicago beter loopt? Kijk op www.flightstats.com (http://www.flightstats.com)

kayra
05-08-08, 22:00
Op 5 juli met UA via Washington naar Orlando: geen vertraging.
Aansluiting net gehaald door lange wachtrij bij de douane en het niet vlot afhandelen van de zaken.
Op 25 juli met UA van Orlando via Washington naar amsterdam. Vlucht vanuit Orlando op tijd. Op Washington 3,5 uur vertraging wegens mechanische problemen toestel en daardoor vliegverbod.
Ander toestel moest komen. Nog geen consumptie wordt er aangeboden, laat staan een vergoeding.

Syllvia
06-08-08, 07:47
. Op Washington 3,5 uur vertraging wegens mechanische problemen toestel en daardoor vliegverbod.
Ander toestel moest komen. Nog geen consumptie wordt er aangeboden, laat staan een vergoeding.

Wees toch blij dat er een ander toestel kwam! Ik vind dat ze het snel hebben opgelost .

groet Sylvia

FrankS
06-08-08, 08:48
Wie had het over meten? Er werd toch om ervaringen gevraagd? Overigens vind ik slechts 64% op tijd een belabberde prestatie.


Lastig om dit uit eigen ervarin te meten. Yvet heeft weer een heel andere beleving. Zelf heb ik ook altijd geluk gehad met mooie aansluitende vluchten. De feiten zijn toch iets anders: Uit de statistiek blijkt dat 64 procent van de vluchten van Washington naar Orlando op tijd vertrekt. 8 % vertrekt laat, 5 % erg laat, 20 % excessief laat en 3 % van de vluchten vervalt.

http://www.flightstats.com/go/graphs;jsessionid=A36735617C3BD78A7EA2AE220939A3F2 .ned:8009?img=-539996947&width=150&height=100&iehack=.png

Meer weten over de vertraging? Bijvoorbeeld of het in Chicago beter loopt? Kijk op www.flightstats.com (http://www.flightstats.com)

molly
06-08-08, 09:32
@ Silly:

Ooo wat grappig, dus we zitten in hetzelfde vliegtuig!

heb jij je plaatsen al gereserveerd? Ik belde gister namelijk toen vertelde die vrouw dat ze alleen nog plekken in het midden had, maar als je incheckt geven ze de rest van de stoelen vrij toch? Volgens mij is het zo dat als je als één van de eersten incheckt, je dan ook goede plaatsen naast elkaar hebt?

Groetjes!

Mag ik trouwens vragen, Silly, welk hotel jullie hebben genomen? Ik las namelijk bij ons hotel het ramada plaza gateway hotel ook een reactie van jou.

Teleton
06-08-08, 11:26
Wie had het over meten? Er werd toch om ervaringen gevraagd?

:oops::oops: De vraag was: "Komt er veel vertraging voor met United dat jij weet??"
Natuurlijk zijn de individuele ervaringen ook waardevol, daarom gaf ik eerst mijn persoonlijke ervaring en legde ik die, bij wijze van voorbeeld, naast die van jou en van Yvet. Maar onze 3 ervaringen zeggen helaas niet zoveel over de werkelijke situatie. Waarom zou ik, nu ze toch beschikbaar zijn, niet naar de beschikbare statistieken mogen verwijzen?

FrankS
06-08-08, 12:02
:oops::oops: De vraag was: "Komt er veel vertraging voor met United dat jij weet??"
Natuurlijk zijn de individuele ervaringen ook waardevol, daarom gaf ik eerst mijn persoonlijke ervaring en legde ik die, bij wijze van voorbeeld, naast die van jou en van Yvet. Maar onze 3 ervaringen zeggen helaas niet zoveel over de werkelijke situatie. Waarom zou ik, nu ze toch beschikbaar zijn, niet naar de beschikbare statistieken mogen verwijzen?

Ik zeg niet dat je niet naar beschikbare statistieken mag verwijzen, maar je quote mijn bericht met de opmerking dat het "lastig is om dit uit eigen ervaring te meten" om vervolgens je statistiekjes te geven.