PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema manonn: Rondreis Florida - Bahamas



manonn
30-05-08, 16:12
Hallo,

Wij vertrekken in september op huwelijksreis naar Florida. Het enige wat al vast ligt zijn onze tickets Brussel-Tampa.
Wij zouden graag Orlando, The Everglades, Miami en Bahamas doen op drie weken tijd.
Over Orlando zou ik willen weten welke parken jullie aanraden.
Naar de Bahamas zouden we willen gaan zonder gebonden te zijn aan een cruiseschip. Ik heb gelezen dat Eleuthera heel mooi en rustig qua natuur is en dat interesseert ons wel. We zoeken niet echt het massatourisme op. Eerder een rustig hotelletje, bbq op het strand, cocktailtje drinken en wat cultuur opsnuiven. Is dat eiland dan geschikt? Kan je bijvoorbeeld ook van dat eiland een daguitstap maken naar een ander? Ik weet namelijk niet goed of dat qua afstanden en transport te doen is.

groetjes

Manonn

corrus
30-05-08, 17:06
Bahama's... deze hadden een hele mooie culuur (vonden wij) maar vandaag de dag is het meer touristencultuur geworden... jammer...

Op zich óók niets verkeerds mee, maar je moet er wél even aan wennen...
Grand Bahama is een erg mooi eiland wat natuur betreft, openbaar vervoer is matig.

:mrgreen:

manonn
02-06-08, 14:55
niet aan te raden dus als je meer op zoek bent naar rust en het waauw-gevoel?

corrus
02-06-08, 18:29
Tja, weet ik eigenlijk niet... Het hangt er allemaal een beetje vanaf wat je wél of wat je niet leuk vindt. :D

manonn
08-07-08, 16:44
Wij zijn op zoek naar een luxueus resort in key west (of in de buurt) voor onze huwelijksreis. hebben jullie tips?

Mickey99
08-07-08, 17:30
Misschien kun je eens in dit topic kijken om wat ervaringen te lezen:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5422

marcelis10
08-07-08, 18:28
Wij gaan de 26e juli naar het Doubletree Grand Key Resort. Wij hebben dit adres doorgekregen van kennissen die er in mei zijn geweest. Schijnt heel luxe en goed te zijn. Het ligt niet in het centrum maar er rijdt een shuttlebusje op en neer. In principe heb je je auto daar niet nodig. Kijk eind juli maar op mijn weblog daar zul je wel foto's en een reisverslag vinden.

Groetjes Monique

Marcelg
08-07-08, 18:37
http://www.pierhouse.com/accommodations.php
Dit is een luxe resort en op een geweldige plaats.

Een geweldig guesthouse wat je ook nog kunt overwegen is:

http://www.ambrosiakeywest.com/

Persoonlijk vind ik de guest houses iets aparts in Key West, het geeft je een heel ander gevoel dan hotels en resorts, maar dat kan voor iedereen natuurlijk verschillend zijn.

Noa
11-07-08, 20:56
Hallo,

Wij zijn net terug van de Keys. Wij hebben gelogeerd in het Doubletree Grand Key Resort. Een prima hotel met een gratis shuttlebusje die je elk uur heen en terug brengt naar het centrum. De kamers zijn groot en schoon.
Maar wij hadden de pech dat onze kamer vlak boven de wasserij van het hotel lag. Het leek wel een opstijgend vliegtuig, zo dreunde het door als de drogers op volle toeren stonden te draaien. Wij hebben na 1 nacht een andere kamers geeist, die ons meteen werd gegeven. Dus vraag om een kamer met uitzicht op het zwembad en zo hoog mogelijk. Verder niets nadeligs over dit hotel.
De parkeerkosten bedragen $ 10 per dag.

Heel veel plezier

patrickreijnen
13-07-08, 20:43
Wij hebben een paar jaar geleden ook in het Doubletree hotel geslapen in Key West en vonden het een heel goed hotel. Enige nadeel is dat het niet direct in het centrum is. Je kan er echter wel fietsen huren.

Ta2 Gerrit
13-07-08, 23:54
Wij hebben in 1991 in het Marriott Casa Marina gezeten (tegenwoordig Wyndham) en vonden dat toen erg luxe, en volgens de huidige website http://www.casamarinaresort.com/ is dat nog steeds zo.
Met eigen strand en beachboy for your convenience en een paar meter van het Southernmost Point.

manonn
04-08-08, 14:42
Hallo,

Binnen 33 dagen vertrekken we naar Tampa samen met een bevriend koppel. We blijven er eerst 4 nachten en gaan dan voor 5 nachten naar Key West (te lang?!).
Daarna hebben we nog 2 weken over maar weten echt niet meer waar naartoe!! Miami lijkt ons super maar een leuk hotel op Miami Beach lijkt ons echt te duur (prijs/kwaliteit).
We willen graag ook enkele daagjes rust in een superdeluxe hotel maar waar?
Dus onze vragen:
Welke steden/regio's raden jullie ons aan
Waar vinden we een (enigszins betaalbaar) luxehotel met een mooi rustig strand?

een paniekerige Manonn

manonn
04-08-08, 15:05
Bedankt voor jullie reacties
we zijn nu aan het kijken voor een mooie guesthouse. misschien Heron House Court?

groetjes

knaapje
04-08-08, 15:24
Zoals in een ander draadje al naar je gezegd: Wat heeft je belangstelling?
Wat is je budget idee?

Een eerste antwoord:
Geen paniek. Er zijn mensen die al meer dan 25 jaar in florida komen en nog steeds niet alles gedaan hebben.
5 dagen op Key West zou ik zelf te lang vinden, maar er zullen er anders over denken. Ik vind het te toeristisch en druk en duur.

Als je een auto hebt, neem ik aan, en als je het met het andere koppel goed kunt vinden, neem ik aan, anders neem je ze niet mee op huwelijksreis, kan je overwegen om verder ter plaatse te beslissen wat je gaat doen.
Je hoeft je in september niet druk te maken over volgeboekte hotels. Overal zijn kamers te krijgen. Je kunt afhankelijk van weer en belangstelling dan gewoon door florida trekken.
Neem een paar goede gidsen en een goed kaart en/of atlas van Florida mee en je hebt in het vliegtuig 10 uur om met zijn 4 te overleggen..

Geen paniek.
Prettige dag en goede reis

Knaapje

Teleton
04-08-08, 15:42
een paniekerige Manonn

Hi Manonn,

Snel de paniek opzij zetten zou ik zeggen. Paniek is erger dan brand. Daarna fluks zelf aan het werk om een planning voor de reis te maken.

Voorbereiding: Reisverslagen lezen, reisplannen bekijken en...daarna zelf beslissen. Je gaat lekker lang, dus alle tijd om van Florida te genieten.

Voorstel: Je maakt zelf eerst een overzichtelijk reisplan en legt dat aan het Forum voor. Uit dat reisplan blijkt wat jullie zelf leuk vinden. Vervolgens kan je daar dan tips en opmerkingen over verwachten.

Tips: Welke steden of regio's is een onmogelijke vraag. Hoe moet een ander nu weten welke streek jij leuk vindt? En wat is een betaalbaar superdeluxe hotel? Een Miami hotel lijkt je te duur. Ze zijn er in alle prijsklassen hoor, echt waar. Volgens mij kan niemand in je portemonnee kijken.... Raadpleeg dus de sites van de verschillende hotelaanbieders, zo krijg je in ieder geval een beeld van de kosten! De zoekfunctie van dit Forum doet ook wonderen, vooral bij paniek!

Of 5 nachten op Key west voor jou te lang is? De een doet Key West in 2 of 3 dagen, zie de reisverslagen. Maar weer een ander wil er wel twee weken blijven, vanwege de sfeer, de restaurantjes, de volgende gaat er wonen...! Zoek eerst uit wat er voor jouw gezelschap zo leuk in Key-west is en beslis hoe lang je er wilt blijven....zelf! Maak je over de stranden geen zorgen, die zijn allemaal rustig, en zeker over 33 dagen als de vakantieperiode voorbij is.

Het concrete antwoord op jouw vraag "waar vinden we een betaalbaar luxe hotel met een mooi en rustig strand" luidt: In Florida. Vast en zeker! Maar je moet er echt een beetje je best voor doen om er een leuke vakantie van te maken. Kom maar op met je voorstel en je concrete vragen, dan is er altijd wel iemand die je kan helpen.....

Mickey99
04-08-08, 15:42
Moderator Mickey99:
manonn; Ik heb je vraag van vandaag toegevoegd aan je eerdere topics waarin je advies vraagt voor jullie reis.

Teleton
04-08-08, 18:07
Key West: Heron House Court
Leuk hotel. Absoluut geen hotel sfeer, juist heel huiselijk, erg leuk. Kamers zijn super schoon. Eigenaar is heel aardig. Beantwoord al je vragen, zoekt dingen voor je uit etc. Zwembad en jacuzzi zijn verwarmd, maar heerlijk, inclusief ligbedden. Ontbijt is erg goed en uitgebreid (bij de prijs inbegrepen). Locatie is goed, niet in de drukte en Duval Street en oude haven zijn op loopafstand. Auto kan je voor de deur parkeren en kost niets. Prijs is niet duur voor Key West

Ziet er dus perfect uit, blijkt uit deze review van een Forumlid. Even beslissen hoe lang je daar wil blijven en je kunt aan de slag. Maar dan zelf uitvinden of er kamers beschikbaar zijn. Key West is immers geliefd!Oeps......vast voor je gekeken in die periode. Dat ziet er dan weer minder goed uit, sommige dagen zijn al volgebeoekt, met name in het weekend. Maar....wij weten niet precies wanneer je naar Key West wil gaan, misschien wel lekker op een doordeweekse dag.

Dus, check your dates, misschien heb je geluk. [-o<[-o<http://www.heronhousecourt.com/gallery.htm

Pas wel op dat de data die je kiest, goed aansluiten bij de rest van je programma. Voor je het weet, zet je jezelf helemaal klem en dat zou zonde zijn. Vliegen jullie overigens ook weer terug van Tampa?


Over Orlando zou ik willen weten welke parken jullie aanraden.

Alle themaparken zijn leuk, maar het is ongetwijfeld lastig kiezen. Op het Forum vind je heel veel info. Probeer deze maar eens, maar er zijn er vast nog meer: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5380

Neem gerust een week de tijd voor Orlando, dan heb je nog niet alles gezien. Misschien een goed idee om een villa of appartement te huren in plaats van een verblijf in een hotel? Je zult verbaasd zijn over de rust en de luxe die dat biedt.


Naar de Bahamas zouden we willen gaan zonder gebonden te zijn aan een cruiseschip.

Zijn de Bahama's definitief uit het programma? Dan heb je er ook geen tips over nodig. Maar veel mensen hebben van en korte cruise genoten, zeker Honeymooners kunnen zo'n unieke gelegenheid om zich eens een paar dagen heerlijk in de watten te laten leggen, niet laten ontnemen.

Nu het H-woord toch gevallen is. Wist je dat hotels en themaparken erg goed voor de Honeymooners zorgen? In veel gevallen wordt er iets speciaals gedaan. Meer weten? Zoek op "huwelijksreis".

Zo, een paar dagen Tampa, een weekje Orlando en een verblijfje op de Keys na een tochtje door de Everglades met misschien toch maar een korte cruise. Blijft er nog wel tijd over voor een paar daagjes Miami? Vast wel. Nu alles nog even in de juiste volgorde zetten en klaar is Manonn. Leuk he, voorpret?:razz::razz:

Mickey99
04-08-08, 19:36
Wij hebben in mei 2006 gelogeerd in Heron House en waren zeer tevreden. De omschrijving die hierboven staat klopt helemaal en in onderstaand topic kun je er ook nog wat foto's van zien:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2489

manonn
05-08-08, 11:46
Bedankt voor jullie geruststellende reacties!:razz:
We hebben een huis van een kennis in Tampa ter onze beschikking dus zullen daar regelmatig naar terugkeren. Een eerste planning ziet er als volgt uit:
3 nachten Tampa
5 nachten Key West (rechtstreeks vanuit Tampa)
2 nachten miami
3 nachten Tampa
2 nachten Orlando
3 nachten Tampa

De nachten in Tampa kunnen we eventueel inkorten en vervangen door een andere uitstap of Orlando verlengen? Miami en Key West kunnen we ook nog verlengen of verkorten, nog niets staat vast...