PDA

Bekijk Volledige Versie : Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)



Pagina's : [1] 2 3 4

kris
13-02-05, 14:58
hallo

ik heb al gelezen dat er een aantal tolwegen zijn in florida , bestaat hier een website van en kan mij iemand vertellen hoeveel dit ongeveer kost en hoe dit eigenlijk in zijn werk gaat ( cash , creditcard )

alvast bedankt voor de reactie

kris

Ebelix
13-02-05, 15:17
Beste Kris,

De tolwegen in Florida heten Turnpike. http://www.dot.state.fl.us/turnpikepio/ is de site over de turnpike.

Je kan de tol zowel cash als met credit card betalen. Er zijn ook voldoende alternatieven om geen gebruik te hoeven maken van de Turnpike. Een voordeel is wel dat je lekker kan doorrijden op deze wegen.

Daniel
13-02-05, 16:27
De Florida Turnpike is slechts één snelweg die tolheffing kent. Er zijn er meerdere zoals bijv. de Rickenbacker Causeway naar Key Biscayne.

Hier kun je een (onvolledige :( ) lijst vinden van tolwegen: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_toll_roads

Daniel

ststone
13-02-05, 19:33
Cash Only, of de sunpass een soort apparaatje dat je achter je voorruit hangt.
Het kost initieel 25.-- maar is zo een 25% goedkoper.
Alleen voor de frequente verblijver.

Gewoon een zak met quarters meenemen. En even oefenen in the toll slam dunk.

Tosca
13-02-05, 20:32
ja gewoon zorgen dat je genoeg quarters meeneemt !

iemand misschien al een keer doorgereden zonder te betalen ???
ben best benieuwd of dan echt al die lampen en sirenes gaan werken ?
(of kijk ik misschien teveel films ???) :lol:

petra
13-02-05, 20:38
Je kunt er ook ander klein geld ingooien hoor, maar idd gooi wel raak, anders moet je je auto uit.......staat ook zo :oops:
'K heb nog nooit gezien dat iemand zo doorreed.....neem je wel een slagboom mee, niet zo goed voor je rental car :cry:

Danny
13-02-05, 21:17
Buiten de Quarters om. Je kunt bij iedere tolweg wel contant betalen (vaak tot 20 dollar biljetten). Het moet dus geen probleem zijn.

Volgens mij doen ze foto's maken van iedere auto (ongeacht of je betaald of niet). Als je niet betaald kunnen ze dit via het kenteken gewoon weer op je verhalen. Ofwel, de autoverhuurmaatschappij zal dit weer op jou verhalen.....

Ta2 Gerrit
14-02-05, 10:58
ik dacht dat er ook "tolpunten" waren zonder slagboom.
Maar kan me ook vergissen natuurlijk.

(kijk echt teveel films !!!) :lol:
Ze zijn er zeker wel zonder slagboom, maar ook met van die leuke spijkerbalken in de weg. Je houdt dan wel je motorkap en dak heel, maar het rubber aan de onderzijde van de mobiel wordt een beetje luchtloos :wink: .

ekkie50
24-04-05, 19:45
wat je gaat betalen hangt helemaal af van welke tollroad je neemt. Over het algemeen betaal je bij een toll plaza van een kwartje tot 1 dollar. Voor de vakantieganger is de E-pass of Sunpass geen optie (daarmee kan je gewoon doorrijden door de speciale E-pass ingangen), dus is het altijd handig om een aantal quarters en losse dollarbiljetten bij je te hebben voor het geval je op een toll road bent aangewezen. Het is niet prettig om de auto's achter je op te houden omdat je naar munten moet gaan zoeken in tassen, jaszakken etc.

Ik neem vaak de 417 om bijvoorbeeld naar Sanford te gaan, of om aan te sluiten op route 50 naar het oosten.
Helemaal uitrijden naar Sanford vanaf Kissimmee kost ongeveer 6,50 dollar. Vrij duur, als je het vergelijkt met de Florida's turnpike.
De 417 is overigens een prachtig stuk weg vind ik.

Hoe berekenen ze het bedrag dat je moet betalen? Wordt niet echt berekend, maar het hangt af van hoeveel toll plaza's je passeert (dus waar je de tollroad oprijdt en waar je er weer vanaf gaat). Elke plaza heeft zijn prijs, zogezegd.

Met de volgende link kan je meer informatie krijgen:
http://www.expresswayauthority.com/

Michael66
24-04-05, 21:52
Ik heb al gelezen dat bepaalde wegen in en rond Orlando 'toll roads' zijn. Heeft er iemand een idee hoeveel zo'n toll road kost en hoe die prijs wordt berekend?

Kijk maar eens op de toll calculator (http://www.expresswayauthority.com/mapsandtravelinfo/tollcalculator.php3), dan weet je wat je kwijt bent op je route.

arnovdb
07-03-06, 21:58
Wie kan er informatie over het volgende geven:

Kan deze tolweg ook met creditcard betaald worden?

Als dat niet mogelijk is, kan het alleen met muntgeld of ook met papiergeld betaald worden (welke coupures?)

Alvast bedankt voor de antwoordne
Arno

Anthony
07-03-06, 22:44
Cash of een Sun Pass (als toerist: cash). Je kan munten gooien in een soort korf of aan een persoon geld geven als je wisselgeld nodig hebt, wel even de juiste rij nemen dan. In heel zeldzame gevallen staat er wel eens helemaal niemand bij de tollbooths. Ik heb dat 1 keer meegemaakt bij een afrit en had toen geen kleingeld bij. Ik ben dan maar gewoon doorgereden en ben toen niet geflitst. Ik denk dat je gewoon niet hoeft te betalen als er helemaal niemand is. Maar een bordje was wel duidelijker geweest toen :)

Michael66
08-03-06, 04:53
Bij sommige afritten zijn alleen onbemande tollbooth's. En als je dan geen quarters hebt heb je een probleem.
Of is het inmiddels mogelijk om met CreditCard te betalen? Ik heb die mogelijkheid nog niet eerder gezien. Andere ervaringen?

Eric
08-03-06, 12:14
Je kan de tol normaal gesproken niet betalen met een creditcard, ik weet alleen niet hoe dat zit tussen Miami en Orlando, omdat je dat stuk in een keer betaald aan het eind.
Maar verder geld: gooi altijd een lading losse quarters en dollarbills in je auto, want je blijft ze nodig hebben.
Eric

Ta2 Gerrit
08-03-06, 14:34
Tot aan International Drive kom je vanaf de airport twee tolpunten tegen waar je cash (1 dollar) kunt betalen (of met de Exprespass, maar dat zul je wel niet bedoelen. Bij sommige afritten staat ook een booth waarin soms een persoon en soms een mandje (Celebration, aan het eind van de 417, in Kissimmee) waar de quarters in moeten. Zorg dus voor losse dollars en quarters als je in de auto stapt. Veel plezier 8)

Daniel24
08-03-06, 21:09
idd. je kan beter losse quarters bij hebben dan nog kleiner geld.
Wij hebben dat ook 1 keer gehad, dan sta je daar allemaal moeilijk te doen met een rij auto's achter je. Zeker als je het geld nog niet goed kent is dat lastig, wij hadden er zelfs al teveel in gegooit omdat hij niet open ging.

Anthony
09-03-06, 02:26
Het is in ieder geval zo dat de eerste 2 tollplaza's die je tegenkomt als je van het vliegveld komt zeker bemand zullen zijn. Dus zorg gewoon dat je daar wat wisselgeld krijgt. Ik heb trouwens net gelezen dat ze alleen briefjes tot 20$ aannemen maar voor een arme toerist die net is aangekomen maken ze vast wel een uitzondering als het nodig is.

Ta2 Gerrit
09-03-06, 14:53
Uiteraard kun je ook vanaf de airport richting Orlando gaan, via SR482 of SR528 (Beeline 1xtoll) en dan de I4 West richting Kissimmee, bijna tollfree. En zo zijn er no wel wat opties (OBT). Maar ik kan me zo voorstellen dat als je hier voor het eerst komt, je wat rustiger wilt beginnen met je USA rijervaring en dan kiest voor de 417 en de paar dollar toll voor lief neemt. Het tollfree alternatief is over het algemeen behoorlijk drukker dan de "rechtstreekse" 417.
Tis maar net wat je (kwijt) wilt :wink:

ekkie50
10-03-06, 19:29
Nooit van gehoord dat je met een credit card tol zou kunnen betalen. Lijkt me ook niet erg praktisch vanwege het "gedoe" met kaart en papierwerk terwijl de rij auto's achter je wel cash hebben en snel door kunnen.
Ik moest een keer zoeken naar quarters, en een kerel achter me werd me toch ongeduldig. Dus voortaan lekker kwartjes meenemen en onder handbereik houden.
De 417 is overigens mijn favoriete turnpike.

Barry1401
10-04-06, 02:10
Tot aan International Drive kom je vanaf de airport twee tolpunten tegen waar je cash (1 dollar) kunt betalen (of met de Exprespass, maar dat zul je wel niet bedoelen. Bij sommige afritten staat ook een booth waarin soms een persoon en soms een mandje (Celebration, aan het eind van de 417, in Kissimmee) waar de quarters in moeten. Zorg dus voor losse dollars en quarters als je in de auto stapt. Veel plezier 8)

Het hangt er uiteraard vanaf, wáár in Kissimmee je moet zijn, maar van OIA naar afrit Celebration (welke uiteindelijk uitkomt op de 192. is het $2,50 bij elkaar.
2 tolpoorten met "Change Receipt" ($1,- ieder) en 1 bij het verlaten "Exact Coins Only" ($0,50).

Ik heb een hekel aan de I-4...

ekkie50
17-05-06, 15:54
De I-4 bij Orlando is ook niet mijn favoriet vanwege de vaak enorme drukte, vele af- en opritten (soms zelfs een afrit via de meest linker rijstrook), bochtige stukken en lane-shifts. Ik moet nog altijd mijn volle concentratie gebruiken op die stukken. Wat mij verder altijd weer opvalt is de matige aanduiding bij de opritten. Slechts 1 blauw bordje wijst naar de I-4. Als je net in de verkeerde rijstrook zit is dat heel vervelend, want dan ben je net te laat, zeker als het heel druk is. Vaak wordt er ook nog met grote snelheid rechts ingehaald.

Michael66
31-08-06, 16:33
Artikel op St. Petersburg Times punt com (http://www.sptimes.com/2006/08/31/Tampabay/Bring_change_booths_w.shtml):


Bring change; booths will be empty
Expecting to save $500,000, the Florida Turnpike Authority will no longer staff some tollbooths.

TAMPA - Beginning Friday, drivers on Tampa-area toll roads may find their commutes a bit less convenient.

The Florida Turnpike Authority will remove toll collectors from seven ramps on the Veterans Expressway, the Lee Roy Selmon Crosstown Expressway and the Polk Parkway, meaning motorists must have exact change or a SunPass transponder. Gates will be open, but drivers without coins will be asked to mail payment to the Turnpike Authority, according to Joanne Hurley, a spokeswoman for the authority. Using license plate cameras in the toll lanes, authorities identify nonpaying vehicles and send letters to the owners, who then have 30 days to pay the toll or face a $100 penalty.

Additionally, the authority plans to reduce, but not eliminate, the staff at many toll plazas along those highways. The changes will eventually save the Turnpike Authority about $500,000 a year, Hurley said. "This is just good business practice, and we do it throughout Florida's turnpikes," she said. Still, the plan has left some toll collectors feeling uncertain about their futures and anxious about possible cutbacks in their hours. "My life is changing right now," said Olga Garcia, a Willow Avenue toll worker who has staffed tollbooths for almost four years. "My hours are changing." Hurley said workers had been notified that they would be offered alternative assignments to make up for lost hours. She said the authority wouldn't cut hours or lay off toll collectors. "We wouldn't do that to our employees," she said.

The projected savings will occur through attrition, she said, as toll collectors resign or retire. Closing booths also eliminates the need to pay overtime to staff them, which often occurs because of personnel shortages, she said. Hurley predicted motorists would adapt easily to the changes because many are commuters, who tend to be prepared for the tolls. Still, not all drivers are convinced. "I'm sure that if I didn't have the change, I'd use surface roads," said Nick Whittle of Seminole Heights, stopped at the Willow Avenue entrance to the Crosstown Expressway.Helaas wordt er geen woord gerept over de vele miljoenen toeristen die jaarlijks Florida bezoeken, en de last die die toeristen van deze maatregel ondervinden. Bij aankomst in Florida hebben veel (buitenlndse) toeristen namelijk meestal geen kleingeld bij zich, zodat met gepast kleingeld betalen wel erg lastig is.

Er bestaat wel zoiets als een Florida SunPass (http://www.floridasturnpike.com/index.cfm), waarmee je automatisch tol kunt betalen. Nadeel daarvan is dat je daarvoor vooraf een electronisch kastje moet hebben aangeschaft ($25+tax) en er in eerste instantie minstens $25 op moet storten. Autoverhuurders kunnen (vooralsnog?) niet zo'n kastje leveren bij huurauto's. Dat zou toch wel makkelijk zijn: overal gewoon doorrijden en achteraf via je creditcard belast worden voor die paar dollar aan tol. Voorlopig helaas nog niet .... :cry:

corrus
31-08-06, 21:56
Alle uitvalswegen vanaf OIA hebben en blijven met "change and Receipts"

Ik wil er even nog iets bij zeggen, zorg dat je iets meer hebt van die quarters... soms (te vaak naar mijn smaak) valt een muntje er zomaar doorheen, waardoor een onbemande oprit waar bijv. $0,50 in hoeft, ineens $0,75 wordt of zelfs $1,- wordt (mij al een paar keer gebeurd)...

Ook heb ik er zelfs wel eens een papieren dollar uit de trechter gehaald, die hield mijn muntjes tegen... (dát was dan weer een meevallertje)...

meannie
01-09-06, 19:57
Je koopt op het vliegveld bij aankomst een candybar met een 10 dollar biljet, vraag om wat kwartjes, en het probleem is opgelost. Toch iets eenvoudiger dan een MAESTRO kaart aanvragen.

Mytimothy
08-03-07, 17:16
Hmm... volgens mij was er op MCO een klein videogame zaak waar je dus spelletjes kan spelen. Hier kun je toch makkelijk 10 dollar wisselen in zo'n exchange apparaat, krijg je dus allemaal quarters!

Michael66
08-03-07, 18:31
Je bedoelt "Alien Attack" in de Main Terminal (South Walk)?

Klik (http://www.orlandoairports.net/goaa/concessions/shops.htm).

http://img130.imageshack.us/img130/7151/alienattacklsdg1.jpg

Almereontour
09-03-07, 09:12
Ik herken die onbemande hokjes van Puerto Rico.
Sta je als toerist toch raar te kijken met je dollar biljetten bij zo'n trechter van zo'n tolhokje.
Bedankt voor de tip om dit op het vliegveld al te regelen. (Of in Nederland als je met Amerikanen werkt)
Wat kost de tol ongeveer en zijn er veel tolwegen in Florida?
Zelf heb ik alleen gereden van Key West naar de Everglades en terug. Kan me niet herinneren dat ik tolwegen ben tegengekomen.

Michael66
09-03-07, 09:30
Wikipedia heeft een mooi overzicht (http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Toll_roads_in_Florida).

Norbert
01-05-07, 12:17
Ik las net op de site van het eerste hotel waar we na aankomst heen gaan, dat je ook een tolweg tegenkomt op de route van Miami-Airport naar MiamiBeach. De Highway 112 heet ie. Kosten zouden 0.75 dollar zijn.
Is dat dan per briefgeld te betalen, of kan dat alleen met muntjes??

Eric
01-05-07, 12:55
Je kunt ook met papier betalen, maar max $ 20,00, kleiner is beter !!
Wel de goede booth uitzoeken, staat er boven aangegeven.
Eric

pieterpostma
04-05-07, 21:49
Ik had vantevoren ook via dit forum de indruk dat er veel tolwegen zijn, dus ik ook in Florida veel quartes gespaard en 1 dollar biljetten. Nou ik kan je zeggen het valt enorm mee. Het hangt een beetje van jezelf af welke route je kiest. Omdat ik op een gegeven op moest schieten heb ik bewust voor de Florida Turnpike gekozen, toen ik eraf ging kostte me dat 8 dollar.
Maar omdat het sneller gaat heb ik vast ook benzine gespaard en zeker (veel) tijd gewonnen.
Alleen: Toen we echt al ons geld hadden uitgegeven op de laatste dag, op 1 dollar na, waren we bijna bij Orlando int. airport en ja hoor 250 m. voor de afslag was een: tolpoort. Hier moesten we 75 cent betalen.
Flauw om deze tol vlak voor de airport te plaatsen........

Eric
04-05-07, 21:52
Alleen: Toen we echt al ons geld hadden uitgegeven op de laatste dag, op 1 dollar na, waren we bijna bij Orlando int. airport en ja hoor 250 m. voor de afslag was een: tolpoort. Hier moesten we 75 cent betalen.

Beetje link om helemaal zonder geld naar de luchthaven te gaan.
Het zal je maar gebeuren dat je een uurtje of 12 vertraging hebt, kun je niets eten of drinken.
Of dat je bv. op weg naar de luchthaven pech krijgt, en dan geen geld hebt voor een taxi.
Ik zorg altijd dat ik minimaal een dollar of twintig over heb, meestal wel meer.
Eric

Michael66
05-05-07, 03:35
Ik had vantevoren ook via dit forum de indruk dat er veel tolwegen zijn, dus ik ook in Florida veel quartes gespaard en 1 dollar biljetten.Wat heeft je die indruk gegeven? Voor zover ik weet hebben we het hier alleen gehad over de route vanaf het vliegveld richting Int.Drive/192 (2x $0,75) en de Florida Turnpike.


Alleen: Toen we echt al ons geld hadden uitgegeven op de laatste dag, op 1 dollar na, waren we bijna bij Orlando int. airport en ja hoor 250 m. voor de afslag was een: tolpoort. Hier moesten we 75 cent betalen.
Flauw om deze tol vlak voor de airport te plaatsen........Flauw? Juist niet, je rijdt toch op een tolweg en dan is het m.i. logisch dat je op elke afrit een tolpoort zet. En de afrit bij het vliegveld is nou eenmaal de meest gebruikte afrit, dus daar staat een grote tolpoort.

Ik zorg altijd dat ik minimaal een dollar of twintig over heb, meestal wel meer.
Gaat de volgende keer toch wel weer op ..... ;)

Riv71
07-05-07, 14:39
Wij waren 13 dollar kwijt van Orlando naar Miami over de tolweg...

Michael66
07-05-07, 18:53
Alamo is trouwens aan het bekijken of ze de SunPass ook op één of andere manier in hun huurauto's kunnen installeren. Dat gaven ze tenminste aan n.a.v. mijn vraag hierover. Zou mooi zijn, zijn we hier ook weer van het quarter-verhaal af.

Pipo Chris
26-07-07, 18:50
Hoi,

Heeft er iemand ervaring met toll poort boetes.

Ik reed op de toll weg en heb meedere malen moeten betalen.
Het was iedere keer 1,25 of 0,75 of 0,50 dollar.
En steeds was er gewoon de mogelijkheid op wisselgeld.
Vervolgens neem ik een afslag alwaar ik aan het eind toll moet betalen.
Het was 0,50 dit keer. Maar wat bleek er was niemand aanwezig, en je moest dus gepast betalen. En dat had ik dus niet. Ik heb de auto aan de kant gezet en een aantal andere auto's gevraag of ze konden wisselen. Maar niemand kon of wilde meewerken.
uiteindelijk ben ik door het poortje gegaan van de sunpass houders.
Daar wordt je automatisch geflits en de pas houders betalen dan automatisch.
Er stond een bordje fine 100$.
Is het nu zeker dat ik die boete krijg?
Ik zal die zeker via mijn verhuurbedrijf krijgen op mijn Credit Card?

Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt.

PC

pascalbrouwers
26-07-07, 19:21
Heeft er iemand ervaring met toll poort boetes.

Ik.....
Nooit iets van gehoord.
Is wel 2 jaar geleden.......
Kwamen we net van De luchthaven in Orlando op weg naar ons hotel.......

Met een beetje geluk hoor je er niets van.

De volgende keer is het misschien en idee om even van te voren je nummerplaat te blinderen [-X [-X

Groet,
Pascal

Almereontour
26-07-07, 20:40
Ik.....
Nooit iets van gehoord.
Is wel 2 jaar geleden.......
Kwamen we net van De luchthaven in Orlando op weg naar ons hotel.......

Met een beetje geluk hoor je er niets van.

De volgende keer is het misschien en idee om even van te voren je nummerplaat te blinderen [-X [-X

Groet,
Pascal

Je nummerplaat blinderen is altijd handig, ook in Nederland.
Alleen niet gepakt worden natuurlijk[-X

Pipo Chris
30-07-07, 04:41
Hoi,

Ok mooi.
Kreeg vd week mijn Credit card rekening, daar zat geen boete bij iig.

Later dacht ik er ook aan dat ik gewoon mijn achterklep open had moeten zetten zodat de kenteken niet te zien was. Of de auto onder het poortje door duwen en dan voor het kenteken lopen.

Maarja das achteraf.

Hopen maar dat ik niet bij de volgende keer bij het huur bedrijf alsnog kan gaan betalen ofzo.

PC

Petr@
30-07-07, 18:42
Wij hebben dit in april ook gehad. De eerste twee poortjes vanaf airport Orlando waren bemand en de derde niet. Ook niet genoeg geld. Degene voor ons blijkbaar ook niet want na wat gezoek in de auto reden ze maar door. Er gebeurde verder niets dus hebben wij de gok ook maar genomen. Nooit meer iets van gehoord.
Het lijkt me vrij veel voor te komen en ik denk dat ze niet al die moeite en kosten willen maken door bekeuringen te sturen, voor slechts 50 dollarcent.

corrus
01-08-07, 00:45
Ach... als dit té vaak gebeurd wordt de autohuur gewoon duurder...
Kunnen we daar weer over mopperen... :mrgreen:

Een beetje klein geld apart houden voor de toll... toch?
Lijkt me niet zo moeilijk... zeker als men wél voor honderden dollars kan shoppen...

kol
04-08-07, 01:31
Ik heb ergens gelezen dat ze pas boetes gaan uitdelen bij de tweede of derde keer doorrijden. Maar ja, bij een huurauto weet je nooit wat je voorganger heeft gedaan. Misschien reed die wel al twee keer door het poortje en was jij nummer drie. Lijkt me balen. Maar ja, je hebt nog niets gehoord dus waarschijnlijk een goede afloop.

calypso
04-08-07, 09:09
Gewoon even wat kleingeld apart houden, is toch niet echt moeilijk.
Waar praten we over een paar kwartjes dus.

Het zou kunnen dat de verhuur maatschappij dit weer verhaald op jouw als ze een boete krijgen maar of dat gebeurt is volgens mij onwaarschijnlijk. maar je mag het niet uitsluiten omdat zij wel weten wie op welk moment die auto had.

SpaceAce
04-08-07, 10:14
Een beetje klein geld apart houden voor de toll... toch?
Lijkt me niet zo moeilijk... zeker als men wél voor honderden dollars kan shoppen...

Nee, dat is zeker niet moeilijk... maar wel als je net een lange vlucht achter de rug hebt, komt net Florida binnen, je de auto op gaat halen en naar Tampa toerijdt... Je bent al 20 uur op, je lichaam vertelt je dat het 02.00 uur is en je nadert het eerste Tollpoortje

"Ohja, kwartjes voor het tollpoortje... "

:? Wij zijn dus het eerste tollpoortje ook maar doorgereden.

Mickey99
04-08-07, 11:03
Misschien zou het handig zijn als ze die betaalautomaten van die onbemande tolpoortjes zo aanpassen dat er ook $ biljetten in kunnen. De meeste mensen hebben wel biljetten bij zich.

Njit
04-08-07, 11:08
:? Wij zijn dus het eerste tollpoortje ook maar doorgereden.

Maar hebben wel 50 eurocent gedoneerd. Dat is zelfs nog meer als nodig was.
Maar het tolpoortje vond blijkbaar van niet. Dan maar doorrijden...

Marcelg
14-04-08, 02:19
Zomaar wat informatie, volgens mij was dit bij veel mensen niet bekend, met onderstaande kun je in ieder geval zo door de sunpass banen rijden en ook geen zorgen over het kleingeld voor de onbemande toll doorgang.


Every Hertz, Avis and Budget vehicle has been
enrolled in the PlatePass(R)system, regardless of the rental location.
Vehicles rented in other states can travel to Florida and utilize the
PlatePass(R) toll payment system. Dollar and Thrifty will follow in
October.
Under the terms of the agreement with American Traffic Solutions,
customers who rent cars from Avis, Budget and Hertz will pay daily fees of
$2.00 to $2.50 plus actual toll usage. Every vehicle is pre-enrolled and no
advanced commitment or contract is required for vehicle renters utilizing
these agencies. The toll charges will be automatically paid by PlatePass(R)
electronically. Charges will be billed to the renter's credit card utilized
to rent the vehicle. The daily fee for PlatePass(R) will only apply for
days when toll roads are actually used.
Under the Rent A Toll Pass24 pre-paid toll service with Dollar and
Thrifty, customers will enjoy unlimited toll usage for a flat daily fee of
$5.95 per rental day, or $27.95 weekly. All toll charges are included in
the daily or weekly fee.

Yvet
14-04-08, 12:01
Ja dat is heel wat als je vaak over de tol rijdt, maar als je van vliegveld naar villa of hotel rijd (dit is tolweg) en dan naar disney iedere dag of shoppen en sea world/universal en 1 x naar Kennedy Space Center.
Dan betaal je zo'n $6 aan totale tolgeld en dat betaal je dus bij je huurbedrijf per dag...

Tel uit je winst door gewoon te betalen op de ouderwetse manier.

Ga je erg veel (iedere dag meerdere keren) over de tolweg rijden dan is het intressant.

Chicco68
22-09-08, 14:27
Weet iemand of, als je vanaf Miami Airport naar Miami Beach rijdt over de "zover ik kan zien" 835 - 395 - 41, of men dan tolwegen tegenkomt?
We hebben hier in nederland namelijk wel dollars gehaald echter kleingeld hebben we nog niet.....
En, als er inderdaad tolwegen zijn, zijn die dan bezet zodat je aan een persoon kunt betalen of is er een "bak" waar je het geld in moet gooien?

rreedijk
23-09-08, 00:52
en op de meeste tolwegen zijn altijd wel een paar hokjes waar je aan een persoon kunt betalen.

Wij troffen natuurlijk een onbemande tolpoort waar je geld in moest werpen. En wat denk je, we kwamen niet verder dan 19 cent. DE vraag is wat doe je dan? We hebben hem gewoon in het tolpoortje gezet, gewacht totdat er iemand achter ons zou stoppen zodat we konden vragen om een dollar te wisselen. We wilden het risico niet nemen om er zonder te betalen doorheen te rijden want dat zal wel een bekeuring opleveren. De amerikaan achter ons was zo vriendelijk en schonk ons 50 cent :)
In het ergste geval had ik het kenteken afgedekt met een zak en was doorgereden. Je moet wat.
Zorg in ieder geval altijd voor wat 25 dollar cent munten in de auto. JUST IN CASE......=;

Syllvia
23-09-08, 03:13
Gisteren, dus echt wel wegen gehad met onbemande tolpoortjes......wij geen kleingeld, dat hadden we net lekker uitgegeven:)

dus dan maar tolwegen mijden, je komt nog eens ergens moet ik zeggen, heb ook wat wijkjes gezien van Orlando waar ik liever niet zou wonen. ik geloof dat het pleasure island streeet was, das heeel wat anders dan pleasure island:).

JKG
23-09-08, 22:08
ik al op de heenreis vanaf vliegveld, nog geen gps satellieten gevonden (duurt minuutje op 10), dus eigenwijs op de bonnefooi niet de routebeschrijving volgen en bekende punten opzoeken.. toen kwam ik ook bij een onbemande tolpoort, maar had gelukkig nog kleingeld van de vorige trip. Helaas kon dat apparaat niet goed rekenen,dus je kan er beter per munt ingooien volgens mij. Enfin,na de tolpoort had ik signaal en toen was ook de 192 snel weer gevonden.

Nu nog een paar dagen Miami (en een dagje Key West) en dan helaas weer naar Nederland. Alleen jammer dat het nu regent in Miami Beach...

corrus
24-09-08, 23:30
ik al op de heenreis vanaf vliegveld, nog geen gps satellieten gevonden (duurt minuutje op 10), dus eigenwijs op de bonnefooi niet de routebeschrijving volgen en bekende punten opzoeken..

Tja... :mrgreen:


toen kwam ik ook bij een onbemande tolpoort, maar had gelukkig nog kleingeld van de vorige trip. Helaas kon dat apparaat niet goed rekenen,dus je kan er beter per munt ingooien volgens mij. Enfin,na de tolpoort had ik signaal en toen was ook de 192 snel weer gevonden.

Dus volgende keer je routebeschrijving toch maar wél even lezen...
Ik denk dat je exit Celebration hebt genomen... da's een onbemande poort..
En dan heb je nog mazzel gehad... heel vaak in daar de betaal automaat ECHT helemaal defect.

kaboens
25-09-08, 21:22
als je doorrijdt wordt je geflitst en wordt er automatisch 100 dollar (want dat is de boete) ingehouden op je credit card door de verhuurmaatschappij.

knaapje
25-09-08, 21:25
Lijkt me sterk als de installatie aantoonbaar kapot is en je niet anders kunt betalen.

kaboens
26-09-08, 13:36
Tja dan zul je moeten bewijzen dat het apparaat op dat moment kapot was. Lijkt me best lastig te worden.

JKG
27-09-08, 11:47
Ik denk dat je exit Celebration hebt genomen... da's een onbemande poort.Daar heb je helemaal gelijk in, Celebration exit ;)
Probleem is dat de GPS ontvanger gewoon tijd nodig heeft om de satellieten boven Amerika te herkennen en je in de parkeergarage gewoon geen tijd hebt om een signaal te ontvangen en buiten meteen de snelweg op moet. Zal de volgende keer de routebschrijving erbij houden, maar eigenlijk hoeft dat al niet meer, moet gewoon de juiste kiezen (north/south) en niet eigenwijs doen :D Maarja, ik gaf het zelf al aan :smile:

Net thuisgekomen... de koffers zijn uitgepakt en opgeruimd, nu ff de foto's op de PC gooien en straks even een uurtje slapen ofzo.

JKG
27-09-08, 18:27
Het was trouwens de TomTom die me naar die exit stuurde hoor, maarja, die is dicht bij het Welcome Homes Center aan de 192 ;) Op dat moment had ik dus al wel een signaaltje. Maargoed, ik had dus genoeg los geld op zak en ook voor de volgende keer heb ik nog wat quarters liggen, altijd handig.

Alleen wel stom dat die automatische dingen vaak niet kunnen tellen, het was niet de enige betaalautomaat die op de basisschool niet had opgelet met optellen die ik tegenkwam.

Chicco68
09-10-08, 22:35
Ik ben van plan om mogelijk "binnendoor" te rijden vanaf Alamo naar ons hotel op Miami Beach.
Ik kan of via de 395 rijden of vanaf Alamo de NW 20th ST tot aan NE 2nd Ave, daar rechtsaf en vervolgens linksaf de Venetian Way te nemen.
Is er iemand bekend met deze route en, is het rond 19 - 20 u raadzaam om via dit gedeelte te rijden aangezien er volgens mij veel bedrijven liggen rond NW 20th St en het 's avonds het daar niet al te druk meer zal zijn?

corrus
09-10-08, 23:10
Je kunt helemaal binnendoor... Maar of je daar vrolijk van wordt... :lol:

Vanaf het vliegveld Exit soutrh nemen...
Doorrijden tot aan de kruising van Boggy Creek South... (tankstaion op de hoek)
Daar rechtsaf slaan... deze bijna helemaal afrijden tot aan de 192...
Je komt er dan helemaal aan het begin op... dan duurt het ongeveer meer dan een uur voordat je er bent...

Toch maar de Toll nemen dan...

Chicco68
09-10-08, 23:19
Meer dan 1 uur voordat ik er ben? :o
Als ik Google gebruik om van Alamo naar het hotel te rijden geeft hij aan dat de afstans ongeveer 9 mijl is en ongeveer 15 min zal duren......
Nu mag het ook een paar minuten meer zijn, maar 1 uur :roll:

PENPE
09-10-08, 23:23
Toch maar de Toll nemen dan...Lijkt mij ook, voor ongeveer $ 2,25 reed ik in zo'n 25 minuten van MCO over de 417 naar Hwy 27 8-)
Meer dan 1 uur voordat ik er ben? :o
Als ik Google gebruik om van Alamo naar het hotel te rijden geeft hij aan dat de afstans ongeveer 9 mijl is en ongeveer 15 min zal duren......
Nu mag het ook een paar minuten meer zijn, maar 1 uur :roll::-k hebben we het nu over rijden vanaf MCO of vanaf Miami ?

corrus
09-10-08, 23:27
Naar de 27???
Exit north nemen... met de 528 tot aan de I-4 en dan rechts de Ronald Reagan op...
en je staat op de 27...

Gaat best snel...

Chicco68
09-10-08, 23:29
Welk hotel??
Het Essex House Hotel op Collins Ave.
Maar als ik het zo lees lijkt het me inderdaad het verstandigste om gewoon de hoofdweg te nemen en vantevoren maar even iets te drinken pakken op Miami Airport om zo mijn $ 20 biljet te wisselen voor kleingeld.....


:-k hebben we het nu over rijden vanaf MCO of vanaf Miami ?
Vanaf Alamo naar Collins Avenue.

JKG
09-10-08, 23:53
Lezen!! Het gaat over Miami, niet over Kissimmee ;)

De tol zal echt niet veel zijn Chicco, gewoon lekker de tolwegen pakken. Bovendien ben je denk ik dan ook best wel moe en heb je gewoon zin om er snel te zijn. Volgens mij is het vanaf het vliegveld naar Collins Ave ook maar 1 dollar ofzo hoor... kan het mis hebben, maar veel kan het niet zijn in elk geval. Zorg er in elk geval voor dat je wel het poortje pakt waar ze change provided enz. hebben, je hebt nog een aparte bayside poort ofzo voor bewoners meen ik en dan heb je wel zo'n pas nodig :) Maar staat allemaal goed aangegeven van te voren.

Susie One
10-10-08, 20:19
chicco,

Wij waren vorige maand in Miami en waren vanaf Alamo naar het hotel USD 1,25 kwijt.

Geniet van je vakantie!

Susie One

JKG
03-04-09, 15:58
Ter info:

De prijzen van de tolpoortjes gaan bij veel tolpoortjes omhoog met 25 cent per zondag 5 april.

Tolls for 2 Axles Effective April 5.

S.R. 528

Airport Plaza - $1
Beachline Main Plaza - $1.25
International Corporate Park - $1

S.R. 408

Good Homes Road - $0.25
Hiawassee Main Plaza - $0.75
Hiawassee Road - $0.50
Pine Hills Main Plaza - $1
Old Winter Garden - $0.75
John Young Parkway (S.R. 423) - $0.75
Orange Blossom Trail - $0.50
Mills Avenue - $0.50
Bumby Avenue - $0.50
Conway Road - $0.75
Andes/Semoran Blvd - $1
Conway Main Plaza - $1
Semoran Boulevard (S.R. 436) - $0.75
Dean Road - $0.50
Dean Main Plaza - $0.75
Rouse Road - $0.50

S.R. 417

John Young Main Plaza - $1.25
John Young Parkway (S.R. 423) - $0.75
Orange Blossom Trail - $0.50
Landstar Boulevard - $0.50
Boggy Creek Main Plaza - $1.25
Boggy Creek Road - $1
Lake Nona Boulevard - $0.75
Narcoossee Road - $0.75
Moss Park Road - $0.50
Innovation Way - $0.50
Lee Vista Boulevard - $0.50
Curry Ford Main Plaza - $0.75
Curry Ford Road (S.R. 552) - $0.50
Valencia College Lane - $0.25
Colonial Drive (S.R. 50) - $0.50
University Main Plaza - $0.75
University Boulevard - $0.50

S.R. 429

Forest Lake Main Plaza - $1.25
West Road - $0.75
S.R. 436 - $0.25
C.R. 535 - $0.50
Independence Main Plaza - $1.25
New Independence Parkway - $0.75

S.R. 414

Maitland Main Plaza - $1.00
Keene Road - $0.50
Hiawassee Road - $0.25

Bron: http://www.cfnews13.com/ExpresswayAuthority/ExpresswayAuthorityHeadlines/2009/4/3/get_ready_to_pay_more_on_toll_roads.html



Dat wordt dus extra quarters sparen. :wink:

By the way, ik zoek nog een Florida state quarter, heeft iemand zoiets nog dubbel? :-\"

FrankS
03-04-09, 15:59
Het lukt me altijd vrij aardig om de tolwegen te mijden. (Dankzij TomTom...)

van der Steen
04-04-09, 18:53
Het lukt me altijd vrij aardig om de tolwegen te mijden. (Dankzij TomTom...)

en ben je 2x zo lang onderweg ;)

Michael66
04-04-09, 19:55
En zie zie je een heleboel meer van Florida,

Laten we die discussie maar laten voor wat'ie is .... dit onderwerp gaat over de verhoging van de tolprijzen.

pzomerdijk
15-11-09, 12:35
Afgelopen vakantie hadden we een auto gehuurd bij Alamo en de borgstelling afgehandeld met cc. Welnu, bij aankomst heb ik het eerste tolpoortje gemist. 2 weken terug kreeg ik een brief dat ik moest betalen, 10,75 dollar. Alamo had de rekening al vereffend met de desbetreffende instantie. Uit de brief begrijp ik dat binnen 30 dagen de kosten van de cc worden afgeboekt. Nu krijg ik 1 week later alweer een bericht van Alamo dat ik de ,,boete'' nog niet heb betaald. Ik begrijp er niets van. Zijn er mensen met ervaring als bovenstaande? Graag reactie! B.v.d.

Teleton
15-11-09, 13:27
Uit de brief begrijp ik dat binnen 30 dagen de kosten van de cc worden afgeboekt. Nu krijg ik 1 week later alweer een bericht van Alamo dat ik de ,,boete'' nog niet heb betaald. Ik begrijp er niets van.

Je kunt misschien even kijken of informeren of er een afboeking bij de creditcardmaatschappij in de pijplijn zit. Mocht dit niet zo zijn, schrijf je het best even een mailtje aan de klantenservice van Alamo. Nog beter; bel even, want een beller is sneller. De normale gang van zaken is zoals je hierboven hebt beschreven, het wordt via de cc verrekend.

Ta2 Gerrit
15-11-09, 19:22
Ben ook wel benieuwd hoe het afloopt, want ik verwacht ook nog zo'n bericht.
Onverwachte tolpoort, letterlijk geen kwartje in de zak, dus maar door gereden.

@ pzomerdijk: Hoe lang heeft het geduurd na jullie vakantie voordat je dit bericht kreeg ?

AlexFL
15-11-09, 21:57
Zorg gewoon dat je voor 3 a 4 dollar quarters op zak hebt voordat je de airport verlaat (ruim voldoende om overal in orlando/kissimmee te komen maar stel je voor je neemt per ongeluk de verkeerde afslag en moet nog eens de tolweg op om terug te rijden.)

De meeste tolpoorten zijn gewoon bemand en kun je met dollars betalen maar afritten en opritten zijn vaker onbemand waarbij je de kwartjes in een machine moet 'gooien'. als je doorrijd zonder te betalen word je geflitst en krijg je dus meestal achteraf van alamao bericht dat je nog wat moet betalen.

[verwijderd]
16-11-09, 00:02
Wij wisselen dus bij de eerste tolpoort meteen wat dollars voor de andere tolpoorten, verder hebben ze her en der wel zo'n automaat ergens hangen om je geld te wisselen en daar maak ik ook gebruik van om maar niet te kort aan quarters te hebben.

Ik heb wel een keer gehad dat er alleen een sunpass en een contant betaal poortje was en dat die van contant betalen niet werkte, tja, wat dan ???

Uiteindelijk toch maar door gereden en nooit iets van gehoord.

koenkamphuys
16-11-09, 08:17
Bij sommige maatschappijen (o.a. Hertz) krijg je 'Platepass' mee; daarmee kun je vrijuit door de tolpoortjes scheuren zonder boete en wordt het 'verbruik' op je creditcard afgeboekt. Plus een 'convenience fee' van 10 dollar... there's always a catch.

[verwijderd]
16-11-09, 08:43
Dat is tegenwoordig bij Alamo ook mogelijk tegen $10 per week als ik het me goed heug, maar ja, zuinige hollanders rekenen dan eerst uit of ze $10 opmaken per week aan tol. :-k

Maar je kan nu dus inderdaad een tol vignet of responder erbij huren.

Patrick
16-11-09, 09:53
Mocht je geen kwartjes op zak hebben, zoals ons de laatste keer overkwam, stap dan even uit de auto en kijk naar de grond. Liggen vaak nog wel kwartjes om de tol te betalen. De Amerikanen gooien niet altijd raak, en hebben geen zin om voor een kwartje uit te stappen \\:D/

Yvet
16-11-09, 11:41
Wat mss ook een tip is om aan kwartjes te komen is:

Koop op het vliegveld (Orlando of zelfs al bij je overstap vliegveld) bij een kiosk een rolletje kauwgom of mentos ofzoiets kleins.
Betaal met 10 dollar en vraag om wat kwartjes terug.
Lukt het niet de eerste keer om wat kwartjes te krijgen loop naar de volgende kiosk en koop weer iets kleins en vraag weer om kwartjes.
Zo heb je vaak al wat $1 dollarbills gekregen en vaak ook wel genoeg kwartjes.

Inmiddels hebben we een voorraadje aangelegd maar zo hebben wij dit vroeger wel eens gedaan.

Ta2 Gerrit
16-11-09, 14:04
Dat is tegenwoordig bij Alamo ook mogelijk tegen $10 per week als ik het me goed heug, maar ja, zuinige hollanders rekenen dan eerst uit of ze $10 opmaken per week aan tol. :-k

Maar je kan nu dus inderdaad een tol vignet of responder erbij huren.

Dat was tijdens ons laatste bezoek nog "in de maak", maar nu dus (ook volgens de int. Alamo site) daadwerkelijk mogelijk.
De $10,- (of $2.50 p/d) is alleen voor de transponder, exclusief tol, die wordt later verrekend.
Je betaalt dus alleen maar om niet te hoeven stoppen. Het lijkt me wel wat :-k

Teleton
16-11-09, 17:33
Wel handig vind ik, en mezelf kennende goed voor mij.

Nou, handig......Het is een beetje afhankelijk van wat je van plan bent. Voorbeeld: Voor een 'normaal' bezoek aan Orlando rijden wij bij aankomst via de South Exit over de tolweg naar Kissimmee. Hier staan bemande tolpoorten, je betaalt en krijgt wisselgeld, 'k Zou niet weten wat daar moeilijk aan is of hoe je die tolpoorten zou moeten missen. Wanneer je tussentijds een afslag neemt, heb je met onbemande tolpoorten te maken. Voor Cane Island en de 192 Kissimmee is dit niet aan de orde.

Ook op de terugweg naar het vliegveld heb je, als je over de Sand Lake Road langs de Florida Mall rijdt, nog net één (bemand) tolpoortje. Wachtrijen hebben we nog nooit meegemaakt. Verder komen we niet op tolwegen, dus kan men het wel zuinig vinden, maar wij hebben er zelf gewoon geen behoefte aan om met een tolpasje van $ 10 in de week door de op rekening poort te mogen rijden.

Je kunt zelf van te voren aardig bepalen of je veel gebruik van de tolweg zult maken. Opletten door welke poort je rijdt, moet je toch als je kunt kiezen uit bemand, onbemand en op rekening. Om op zeker te spelen, zou ik, als ik jou was, in ieder geval wel voor bemand kiezen. Verder is de hier eerder geven tip om zo snel mogelijk wat kwartjes te sparen natuurlijk prima. Dan kan je, onder normale omstandigheden, niets gebeuren bij de tolpoort.

Als ik me goed herinner neem jij je TomTom toch mee, dan kan je kiezen of je een route met of zonder tolwegen wilt rijden. Je komt overigens niet 'zo maar'op een tolweg terecht, het staat heel duidelijk aangegeven. Dus of een pasje voor jou handig is, is maar helemaal de vraag, voordelig lijkt het me in ieder geval niet.

hzengerink
16-11-09, 19:51
Wij hebben dit jaar bij Dollar onze auto gehuurd, en de tol afgekocht voor 20 dollar. Hiermee konden we door alle tolpoortjes rijden in heel Florida! werkte perfect en geen gedoe met kwartjes. desondanks blijft het spannend omdat er wel steeds een rood stoplicht blijft branden ;) wat overigens zo hoorde volgens dollar (dit hadden we na 10 keer toch maar even gecheckt, zou anders toch 1000 dollar boete zijn ;)

Ta2 Gerrit
16-11-09, 22:24
Met de transponder heb je niks met die rode lichten te maken, je blijft nl. op de "linkerbaan", ofwel de doorgaande weg.

Het lijkt mij wel handig, wij nemen de 417, behalve van MCO > Kissimmee v.v. (de 528 is zelfs goedkoper :-)) ook nog wel eens vanaf Sanford naar "huis" en dan heb je een stop of 6. We doen dat om de Orlandospits te vermijden, maar de 417 is dan ook redelijk druk, dus scheelt het doorrijden bij de tol aardig wat tijd.

Je kunt de transponder ook zelf aanschaffen, was vorig jaar $25,-, maar dan moet je ook een Sunpass account aanmaken waar je wat geld op weg zet, voor de verrekening, en dat vonden wij te veel rompslomp.
Dan zou de huur (hoewel relatief duur) een uitkomst zijn.

Tinkerbell
17-11-09, 10:05
Toen we vertrokken uit Miami richting Orlando zaten we op een gegeven moment helemaal alleen op een gedeelte van de snelweg.
We vonden het al vreemd tot we de bortjes Sun Pass en fine boven de weg zagen hangen. Oeps dat was dus 100 dollar boete.
We dachten eigenlijk dat we wel post zouden krijgen van Hertz hierover ter zijner tijd.

Ondertussen las ik in dit topic en heb ik toch maar eens even op de Hertz site gesnuffelt.

Ik kwam daar de volgende site tegen : https://www.hertz.com/rentacar/byr/index.jsp?targetPage=USplatepass.jsp?leftNavUserSe lection=globNav_3_5_1&selectedRegion=United%20States


Nu is mijn technisch engels niet zo goed maar volgens mij betaal je gewoon automatisch 2,50 dollar per dag en kun je gebruik maken van de Sun Pass wegen????

Wie kan dit eens even voor me "vertalen"?

Teleton
17-11-09, 10:38
volgens mij betaal je gewoon automatisch 2,50 dollar per dag en kun je gebruik maken van de Sun Pass wegen????

Bij Herz is deze service volgens mij altijd bij de huurpijs inbegrepen. Je kunt dus onbezorgd doortuffen. Tolgeld wordt via de creditcard verrekend. Zelf zeggen ze er over:



There is no need to sign up or reserve anything. If you would like to use the cashless toll lanes all you have to do is drive through. In Florida, your rental car license plate acts as the transponder.

bprince
18-12-09, 12:53
Afgelopen vakantie hadden we een auto gehuurd bij Alamo en de borgstelling afgehandeld met cc. Welnu, bij aankomst heb ik het eerste tolpoortje gemist. 2 weken terug kreeg ik een brief dat ik moest betalen, 10,75 dollar. Alamo had de rekening al vereffend met de desbetreffende instantie. Uit de brief begrijp ik dat binnen 30 dagen de kosten van de cc worden afgeboekt. Nu krijg ik 1 week later alweer een bericht van Alamo dat ik de ,,boete'' nog niet heb betaald. Ik begrijp er niets van. Zijn er mensen met ervaring als bovenstaande? Graag reactie! B.v.d.

Ook wij hebben een zelfde brief gekregen van Alamo waarin staat dat de boete, door rood licht rijden[-X, afgeschreven gaat worden van mijn creditcard, vervolgens een brief dat we niet betaald hebben en de week daarop nog een brief of we de creditcard gegevens willen doorgeven om de boete te betalen.

Ik heb Alamo nu 2 keer proberen te bellen maar de wachttijden zijn zo lang dat ik na 15 minuten opgehangen hebt. Toen een mail gestuurd naar Alamo die mij een mail terug hebben gestuurd dat ik bij een ander department moet zijn. Die heb ik ook een mail gestuurd en hoor er vervolgens niets meer van:-( Ik heb ze net nog een mail gestuurd met de mededeling dat ze het geld kunnen afschrijven of kunnen wachten totdat ik terug ben in de US, maar dat ik geen geval mijn creditcard gegevens via de post ga versturen.

Inmiddels heeft mijn zoon dezelfde brieven gekregen omdat hij een tolpoort gemist zou hebben en hij heeft ook een mail naar Alamo gestuurd.

pzomerdijk
18-12-09, 15:01
Ik heb inmiddels een brief geschreven en richting het Citations Department in Tulsa gestuurd. Je schrijft dat je mail hebt gestuurd! Als je een mail-adres hebt van het Citations Department dan zou ik die graag hebben. De brief is inmiddels al 2 weken weg en nog niets gehoord. Ook ik heb inmiddels al meer dan een uur aan de lijn zitten wachten om vervolgens alleen aan te horen dat ik een belangrijke klant ben.... Nou zit ik niet op te wachten..... en dat voor 12 dollar. Ik ga in juli weer richting Orlando en huur weer bij Alamo. Ik hoor het dan wel...... Overigens, als je je cc als borg hebt gebruikt is het nummer toch bekend. Bovendien heb je dan met je handtekening Alamo gemachtigd om eventuele boetes via je CC te innen. Opnieuw opsturen zou ik ook niet doen. Heb aangegeven dat ze via PayPal, bankaccount o.i.d. het geld kunnen krijgen.

bprince
18-12-09, 15:23
Email adres: 'citations2@vanguardcar.com'

Onderstaande email heb ik gestuurd:
We received a violation notice from you on 11/20/09 in where you tell us to charge my credit card on file. Today we received a similar letter in where you ask me to give you my credit card info or call the number: 1 800 935 0112. I tried to call that number from my home (Netherlands in Europe) two times and waited for about 30 minutes to get somebody on the phone. Too bad but I didn’t succeed in calling you and neither I will send you my credit card information by mail. By the way, this is a very weird question from a company like Alamo to ask for credit card information by mail (no proof at all that this goes to Alamo) while the credit card info is already on file with you.

I have no issue at all in paying but I’m not going to call the Citations Department (whatever that is) because they don’t pick up the phone. It already costs me 30 minutes making out of the country calls (rather expensive calls)!

Again my credit card info is on file with you and I’m happy to accept that you charge me for the violation. Or you make a note and I will pay when I’m back at your counter for my next stay in the US.

FloridaFrankie
30-12-09, 23:14
Ik ben in februari van dit jaar per abuis ook met een Alamo-auto voorbij een tolpoort gereden, maar heb hier nooit meer iets van vernomen ...
Het af te sluiten abonnement spreekt me dan ook erg aan voor volgend jaar. Geldt dit voor alle tolwegen in Florida (ga ook Orlando - Miami v.v.)? Begreep dat de tolpoorten van verschillende ondernemingen zijn? Kun je dit abonnement al bespreken bij de autohuur (moeten we n.l. als enige nog doen) of sluit je dit af aan de balie?

Vike32
31-12-09, 14:14
Kun je dit abonnement al bespreken bij de autohuur (moeten we n.l. als enige nog doen) of sluit je dit af aan de balie?

Van de Alamo site:
How to I sign up for Alamo's Toll Pass program?

Colorado, Florida, and Houston, TX
Every rental car is setup in advance. No pre-enrollment or sign up is required. Simply select the toll pass service at time of rental.
Meer info hier (https://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=TPD)

Ta2 Gerrit
31-12-09, 15:09
Ik had het (een tijd terug) al gezien op de Alamo site en was erg benieuwd.

Het moet wel heel erg nieuw zijn, want afgelopen Oktober keken ze nog alsof ze water zagen branden. Ik zal er in Februari maar weer naar vragen.
Het lijkt ons in ieder geval wel handig, we pakken nog al eens een tolweg.

vondutchga
31-12-09, 17:59
Ik moet toegeven dat ik niet alles gelezen heb maar sunpass heeft tegenwoordig een sticker met transponder, de sticker kost je 4.95 en als je $10 opwaardeert krijg je een credit van 4.95 dus de sticker is gratis.

Plak dat ding op het raam en klaar is Kees.

aan het eind van de vakantie van het raam halen en je hoeft niemand verder te betalen (behalve natuurlijk de tol die je betaald via de sticker)

Stickers zijn bij CVS en publix te koop (www.sunpass.com (http://www.sunpass.com))

Ta2 Gerrit
01-01-10, 23:14
Goede tip. Ik was al eens bezig geweest met de gewone transponder, maar dat is een beetje verwaterd.
Maar dus nu ook bij de Publix, dat maakt het een stuk makkelijker. Er is al een mailtje de deur uit om te vragen of het met een Europees rijbewijs kan. Stond niet echt duidelijk op de site.

Wim1308
02-01-10, 18:30
Wat ik me nog afvraag, hoe duur het is als je bij zo'n tolpoortje moet betalen? Aangezien het verstandig is om quarters te verzamelen, kan dit bedrag toch niet zo hoog zijn lijkt me...

Ta2 Gerrit
02-01-10, 19:09
Dat varieert nog al; soms 2, soms 3 quarters, maar ook $1 of $1,25.
Via de 407 van het vliegveld naar Kissimmee bijv. is het 2x $1,25 en 1x $0,50.

Volg je deze weg andersom naar Daytona (wat wij nog wel eens doen, en vice versa) dan kom je zo'n 6 tolpoorten tegen, dus dan is een transponder of sticker wel handig.
Ik denk dat het de transponder wordt; die kan mooi meeverhuizen, inclusief het toltegoed.

vondutchga
02-01-10, 20:37
europees rijbewijs? waarvoor? je koopt die sticker, plakt hem erop and thats it.

Je kunt de sticker NIET opnieuw gebruiken dus als je hem eraf haalt kun je hem weggooien.

Maar zoals gezegd als je er $10 op zet (sunpass.com met je credit card) krijg je de 4.95 terug dus dat is in Nederlandse ogen een deal toch of niet?

En nog een reden op bijv. de 529 (bee line express) krijg je 25ct korting als je met sunpass rijd ipv. cash

Ta2 Gerrit
03-01-10, 22:09
europees rijbewijs? waarvoor? je koopt die sticker, plakt hem erop and thats it.

Daarvoor :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

http://img686.imageshack.us/img686/8408/minipass.jpg (http://img686.imageshack.us/i/minipass.jpg/)

[verwijderd]
04-01-10, 02:07
Oeps dat wordt voor mij niets wat betreft die sticker aangezien ik hem niet kan overplakken. Alle laatste huurauto's heb ik omgeruild, elke keer dat ik een huurauto heb heb ik er gedurende de vakantie wel een mankement aan, of ze moeten een service beurt hebben terwijl ik hem net een paar dagen heb of een gordel weigert dienst, of hij gaat rechtsaf als ik het stuur los laat.

vondutchga
04-01-10, 16:49
lol ja jeroen in jouw geval kun je wel aan het stickers kopen blijven.

Ik denk met jou (en gerrit's reputatie) kun je beter een "losse" transponder aanschaffen.

@gerrit, ik kan me niet herineren dat ze mij om mijn rijbewijs gevraagd hebben, in de winkel iig niet als ze op de site wel vragen simpel 123456789 :)

6foot6
15-01-10, 10:34
Heeft een amerikaans rijbewijs dus 9 cijfers en geen letters?

Laat maar, ik heb even gezocht http://images.google.nl/images?hl=nl&source=hp&q=drivers+license&gbv=2&aq=0&oq=drivers soms 9, soms 8, soms geen, soms combinaties

[verwijderd]
15-01-10, 20:36
Nee, maar Gerrit wil er graag alles over weten als je meer info hebt over deze verhuurder. :lol:

Maar de slechte auto's die ik vorig jaar had kwamen allemaal van Alamo, 4 stuks heb ik er totaal gehad in 3 weken tijd. Vandaar dat ik de laatste keer bij Dollar heb gehuurd en helaas werkte daar na iets meer dan een week opeens de gordel achterin niet meer dus konden we hem ook omruilen. Wel vond ik de auto's van Dollar er beter uit zien dan die van Alamo, dus komende vakantie proberen we Dollar nogmaals uit.

Ontopic: Vandaar dat ik die sticker niet zo zie zitten of ik moet een nieuwe auto mee krijgen volgende keer, dan bel ik Richard wel als ik dit topic niet meer kan vinden. :D

koenkamphuys
18-01-10, 08:28
Op de 417 heb je nog twee tolsystemen, viel me op: E-pass en Sunpass. Betekent dat dan dat je twee transponders op je auto moet plakken?

Reza
20-04-10, 15:58
wat is nu de beste optie om te betalen voor de tolwegen bij autohuur Alamo ?
Kan jij daar bij huren gelijk iets afnemen en weet iemand of dat prijzig is ? Sticker lijkt handig maar bij auto wisselen (onverhoopt) geen goed plan. Ik deel graag in jullie ervaringen ...

[verwijderd]
20-04-10, 16:04
Ik betaal wel gewoon bij die poortjes zo vaak kom ik er eigenlijk toch niet langs. De rest is denk ik leuk als je er vaak bent of langere tijd bent en vaak langs die routes komt.

Reza
20-04-10, 16:18
als het goed is wel 3 weken lang ! maar is dat dan lonend en .. hoe betaal je , contact cc ? of betaal je provisie door met cc te betalen ? ons huis zit aan de I4 dus tolweg wordt denk ik wel vaak over heen en weer.

Ta2 Gerrit
20-04-10, 16:54
Je kunt bij Alamo een transponder voor de tolpoorten huren, voor $10,- p/w. De kosten voor tol worden dan met je CC verrekend en hij is verhuisbaar.

Je kunt hem ook zelf kopen (bij Publix) voor $24.99 extax en zelf je account beheren.
Dan kun je hem nog eens vaker meenemen :-)
E.e.a. hierover staat in mijn laatste reisverslag (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10497&page=3).

Teleton
20-04-10, 17:31
ons huis zit aan de I4 dus tolweg wordt denk ik wel vaak over heen en weer.

Tol op de I-4 (http://wdbo.com/localnews/2010/01/i4-toll-lanes-close-to-reality.html)? Ik zou eerst maar eens goed uitzoeken waar je zoal naar toe wilt en welke tolwegen je precies gebruikt voor je een transponder huurt/koopt. Voor ritjes naar de attracties heb je er echt geen nodig. Maar neem je bijvoorbeeld dagelijks de Osceola Parkway, ga je regelmatig naar Daytona of zo, dan hoef je met een transponder lekker niet in de rij te staan.

Michael66
20-04-10, 18:21
Je kunt bij Alamo een transponder voor de tolpoorten huren, voor $10,- p/w. De kosten voor tol worden dan met je CC verrekend en hij is verhuisbaar.
Je kunt hem ook zelf kopen (bij Publix) voor $24.99 extax en zelf je account beheren.Hmm, ik ruik een opportunity. Kunnen we die transponders gaan verkopen of verhuren via de Florida Forum Shop (http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop)?

:-D :-\"

bas&manon
27-04-10, 23:01
hallo,
ik heb een klein vraagje tussen door ik heb op de site gezocht maar kon het niet vinden. wat zijn de tol kosten tegenwoordig van kissimmee naar miami south beach en terug uiteraard.

wij hebben een auto gehuurd bij alamo

mvg bas

Tinkerbell
27-04-10, 23:42
Bij Hertz even nagevraagd of we de tolwegen kunnen gebruiken.De auto's hebben een transponder. Hadden we een mazzeltje. We konden alle dagen gebruik maken van de Sun pass en E pass voor 10 dollar.

Ta2 Gerrit
27-04-10, 23:48
Ook Alamo verhuurt deze transponders. $10,- p/w en de tolkosten worden nadien verrekend met je CC.

bas&manon
27-04-10, 23:56
top bedankt voor de snelle info. alleen nu weten we de kosten van kissimmee naar miami en terug nog niet?

Michael66
28-04-10, 10:24
Hier kun je het helemaal zelf berekenen: http://www.sunpass.com/tollcalculator.cfm?From=Help

JKG
28-04-10, 11:09
Ik betaalde eind 2008 nog $ 13,60 enkele reis over de turnpike van Kissimmee tot aan Miami Beach. Dat zal nu wel 15 dollar of 15,50 zijn. Zoals de calculator in de link van Michael66 ook laat zien. In Miami zelf heb je ook nog her en der tolwegen.

Keizertjuh
18-05-10, 00:22
Hoi allemaal dit is misschien een stomme vraag maar Oké.
We zijn vanmorgen uit kissimmee weggereden richting cocoa beach, nu dus moeten we nou bijelk poortje stoppen op deze weg? Sorry als het al ergens staat maar het internet valt hier elke keer weg. Alvast bedankt Danielle

PENPE
18-05-10, 00:25
Ja je moet bij ieder poortje betalen #-o

Groetjes,
Pieter

A.Hofman
18-05-10, 10:41
http://www.sunpass.com/missedtoll.cfm
If you are driving a rental car and missed a toll:
Please contact your rental car agency directly for their policies regarding missed tolls.


Ik ga in elk geval de Sunpass aanschaffen, voor het gemak en je krijgt meestal een kleine korting op de toll. We zullen regelmatig gebruik maken van de tolwegen, dus verdien je de Sunpass toch weer een beetje terug.

Boek je de Sunpass al bij de autoreservering, of bij de balie op het vliegveld?

Ta2 Gerrit
18-05-10, 10:51
Let vooral op de zinssnede "missed a toll". Als je op een (lange) tolweg consequent bij alle poortjes doorkacheld, zou ik geen minuut wachten om Alamo te contacten.
Op dit moment ben je een "repeat offender" en sta je misschien al gesignaleerd.

Ik dacht te hebben gelezen dat alle auto's van Alamo standaard uitgerust zijn met een transponder, dus misschien kunnen ze die nog met terugwerkende kracht activeren, en kun je de toll alsnog voldoen.
Even Alamo bellen (variant op Apeldoorn ;-)), dus

hrjhaan
18-05-10, 11:38
Ik dacht te hebben gelezen dat alle auto's van Alamo standaard uitgerust zijn met een transponder, dus misschien kunnen ze die nog met terugwerkende kracht activeren, en kun je de toll alsnog voldoen.


Als er een transponder in zit, moet je die dan zelf laten activeren bij het afhalen van de auto? En moet je dan nog aanvullend een pas kopen?

[verwijderd]
18-05-10, 12:27
Als je geregeld naar Florida gaat is de aanschaf van een transponder waarschijnlijk zelfs voordelig ipv deze bij de verhuurder erbij te huren.

Maar daar was al ergens de nodige tekst over en ik meen dat Ta2 Gerrit er ook 1 had gekocht afgelopen jaar.

Ta2 Gerrit
18-05-10, 15:13
Als je hem zelf aanschaft moet je hem ook zelf (op kenteken) activeren.
Bij huur zal de verhuurder dit voor je doen.

mrloes
18-05-10, 17:43
Op onze huurauto zat een sticker, links boven op t raam.
De uitleg vertelde ons dat we over de Sunpass-baan konden rijden, de barcode wordt dan gescand en vanaf dan ging je betalen, via je credit card, die geregistreerd stond bij t verhuurbedrijf, in ons geval Budget.
We hebben dit niet gedaan omdat ik liever gewoon meteen betaal wat t kost dan achteraf. Nu hebben we ook zelden gebruikt gemaakt van een tolweg, alleen van t vliegveld naar de villa en op de dag van naar huis gaan idem. We moesten 3x tol betalen met in totaal t bedrag van $ 3,25 als ik t me goed herinner dus iets van $ 6,50 voor die twee keer.

Het was vreemd dat Budget dit niet aan ons heeft uitgelegd en we t zelf uit moesten dokteren. Toen ik t verhaal op de sticker de 1e keer las was t dan ook erg onduidelijk maar later viel t quartertje wel. ;)

[verwijderd]
18-05-10, 19:33
Maar dan nog moet je hopen of er van uit gaan dat die sticker ook aangemeld is en nog actief is. Voor hetzelfde geld is hij inactief gemaakt of iets dergelijks en krijg je achteraf nog voor elk tolpoortje een boete.

Ik zou het er zelf niet op wagen als ik er niet zeker van zou zijn dat hij geactiveerd is en dat het ook ergens vermeld staat in de huurovereenkomst.

Ik betaal ook braaf bij de poortjes en behalve de rit van en naar de Spaceshuttle lancering, toen stonden er grote rijen, is het tijdverlies maar gering om even te betalen. En waarom haasten als je vakantie hebt.:D

Michael
18-05-10, 22:02
De sticker wordt gekoppeld aan de huurovereenkomst. Stopt deze, dan stopt ook de overeenkomst (bron Budget). De volgende huurder moet dan dmv het passeren van een fast lane, de sticker zelf weer activeren (of niet natuurlijk). Deze is dan gelijk geactiveerd voor je hele huurperiode. Dit is dan automatisch te zien bij de autoverhuurder, welke nooit meer zal (kunnen) rekenen dan de huurovereenkomst van het voertuig.
Wij vonden het erg makkelijk en bij ons scheelde het lekker veel tijd. Ook nog een voordeel, je mist nooit een tolpoortje met het risico van een boete.

Ik heb mij laten vertellen dat vooral het laatste tolpoortje voor het vliegveld van Orlando nog wel een (per ongeluk) gemist word.
Ook het tussendoor wisselen van wagen (storing oid) is keurig geregeld.

Ta2 Gerrit
18-05-10, 22:21
Eigenlijk werkt het net zo als de transponder, alleen moet je het dan zelf doen.
Je voert bij je account van Sunpass het kenteken en de huurperiode in, en klaar.

Mocht je hem dus per ongeluk in de auto laten zitten, dan is er weinig aan de hand.
Hij wordt dus eigenlijk automatisch "uitgeschakeld".

En in Oktober melden wij ons, met het gratis Wifi op MCO, keurig weer aan :lol:

sccambuur
19-05-10, 04:17
FF een vraagje. Wij kwamen gisteren van Orlando Airport af, met huurauto. En kwamen we meteen 2 tollpoorten tegen, op weg naar ons hotel, we waren erg vermoeid enz, vooral nadat gedoe met de aswolk, en wilden gewoon zsm naar het hotel. Dus we hadden nog geen dollars gepind, alleen heb dus wel een CC. Maar daarmee kun je blijkbaar niet betalen bij de tolpoorten. Bij de 1e deden ze niet moeilijk (1$), en mochten we doorrijden (zonder betalen), de 2e kregen we een briefje, dat we achteraf die dollar nog ff moesten betalen, en mochten ook gewoon doorrijden toen. Maar hoe serieus is dit nou?? Hebben we nu mazzel gehad, of kun je een ontiegelijke boete krijgen als je die 1$ niet betaald? Gaat mij niet om die ene $, maar kan er nergens echt uit op maken, hoe ik die ene dollar nu alsnog moet betalen :(. Iemand ervaring hiermee??

Keizertjuh
19-05-10, 04:35
Oke..net Alamo gemaild met het probleem. We hebben maar 3 a 4 tolls gemist. Hoop dat ze er geen probleem van maken. moeten ze maar beter uitleg geven als je geen toll pass wil ofzo. Is eigenlijk onzin want soms om de 3 a 4 mile staat er een tol. Dan is het ook weer niet veel geld dat je moet betalen(tussen 25 cent en 2 dollar). Maarja voor de mensen die dit lezen..Neem een toll pass. scheelt enorm veel geziek en stoppen

sccambuur
19-05-10, 05:32
Idd. Ik heb die tollpass dus ook afgewezen, dacht dat het weer een aansmeer trucje van hun was. echter heb ik nu dus genoeg geld bij me steeds om wel te betalen, en heb er dus maar 1 gemist, tenminste toen kreeg ik zo'n briefje. En die andere zei dat het zo ook wel prima was..

koenkamphuys
19-05-10, 08:19
(...) de 2e kregen we een briefje, dat we achteraf die dollar nog ff moesten betalen, en mochten ook gewoon doorrijden toen. Maar hoe serieus is dit nou??
Het briefje geeft je instructies hoe je moet betalen maar ik vermoed dat ze ervan uitgaan dat je een cheque met het ontbrekende bedrag en het ingevulde formuliertje moet opsturen. Als je geen Amerikaanse rekening hebt wordt dat wat lastig, volgens mij hebben ze de cheque hier al jaren geleden afgeschaft. Niet betalen zal waarschijnlijk betekenen dat ze je alsnog de boete moet betalen.
Wat zijn de instructies op het formulier dat je kreeg? Ik heb een Amerikaanse bankrekening en dus de mogelijkheid op cheques te versturen. Mogelijk kan ik je helpen. Stuur me even een persoonlijk berichtje (dus niet via de discussie zelf) om te kijken of ik dit voor je kan afhandelen.

Idd. Ik heb die tollpass dus ook afgewezen, dacht dat het weer een aansmeer trucje van hun was.
In zekere zin is het ook zo want je betaalt een 'convenience fee' voor het gebruik van hun transpondertjes, vaak 10 dollar of zo. Daar verdient inderdaad iemand weer aan. En Alamo staat welbekend om hun aansmeertrucjes.

(...) moeten ze maar beter uitleg geven als je geen toll pass wil ofzo. Is eigenlijk onzin want soms om de 3 a 4 mile staat er een tol. Dan is het ook weer niet veel geld dat je moet betalen(tussen 25 cent en 2 dollar). Maarja voor de mensen die dit lezen(...)
Nou niet om het een of ander... als ik enorme borden langs de snelweg zie dat ik tol moet betalen is nou niet het eerste dat ik denk 'nou dat zal wel niet voor mij gelden', en evenmin dat het allemaal vanzelf wel goed komt als ik volgas doorkar. Volgens mij kon je toch echt wel vooraf verwachten dat als je niet betaalt, dat je dat op de een of andere manier terug zou horen. Dat het gaat om veel tolpoortjes en kleine bedragen doet daar niets aan af.

Ta2 Gerrit
19-05-10, 09:45
moeten ze maar beter uitleg geven als je geen toll pass wil ofzo. Is eigenlijk onzin want soms om de 3 a 4 mile staat er een tol. Dan is het ook weer niet veel geld dat je moet betalen(tussen 25 cent en 2 dollar).

Dit vindt ik nou een beetje onzin. Tot niet zo lang geleden was er helemaal geen mogelijkheid voor een tollpass in huurauto's (of je moest zelf een transponder aanschaffen) en moest je gewoon bij ieder poortje betalen.
Nu is er dan wel die service (en ja, daar wordt aan verdient) en moet Alamo e.a. dus gaan uitleggen wat er gebeurt als je hem NIET neemt ](*,)

Het lijkt mij niet zo moeilijk; het is net als overal anders, heb je een kaartje, mag je doorlopen, heb je geen kaartje, moet je betalen.:-k :mrgreen:

JKG
19-05-10, 10:56
Betere uitleg is inderdaad onzin. Je ziet ruim van te voren hoeveel je moet betalen en welke lanes je kunt gebruiken (exact coints, change provided, sunpass). Dan weet je toch dat Sunpass een abonnement is.. 'pass' zegt dat al. Of dacht je dat dat de route voor de zon was? :) 'The sun can pass here'. :mrgreen:

Als je dan bij de andere booths een slagboom staat, vraag je je zeker af waarom mensen stoppen om te betalen ipv dat ze allemaal gratis door kunnen rijden?
Ik betaal gewoon cash, geen transponder ik weet namelijk niet wanneer mijn volgende keer Florida zou zijn na de komende keer en zo'n abonnementje voor de huurperiode betaal ik niet, die is hoger dan de keren dat ik tol moet betalen. En de keren dat ik in de file stond voor een tolpoortje, kan ik op 2 vingers tellen van de 3 vakanties in Florida.

pumi1000
19-05-10, 11:48
Die tolpoortjes zijn prima, maar wat ik vervelend vond waren de poortjes waar je kwartjes in moest gooien en waar dus niemand zat..........dus je wilt wel betalen maar dat gaat niet als je geen kwartjes hebt!

Toen we aankwamen en naar het hotel reden troffen we dus 1 poortje waar we 2 kwartjes in moesten gooien.....en je begrijpt het al die hadden we niet. Hebben we er wat nederlands geld in gemikt - stoplicht ging van rood af maar niet op groen......(geen slagboom). Bij alamo niets van gehoord (nog niet) bij inleveren huurauto.

[verwijderd]
19-05-10, 12:51
Die ken ik ook inderdaad, vandaar ook dat ik altijd bij het eerste poortje 5 dollar omwissel voor quarters want dat gebeurt mij dus nooit meer dat ik zonder quarters bij een poortje sta waar je alleen gepast kan betalen.

Overigens heb ik ook een keer gehad dat er slechts 1 zo'n poortje was en dat deze dus niet werkte. Geld zat er zat in de basket maar de machine was kapot. In overleg met de Amerikaan achter me maar doorgereden en nooit wat van gehoord.

JKG
19-05-10, 13:05
Bij Celebration heb je er eentje zonder persoon erbij. En laat ik nou 's avonds daar mn open portomonnee wegstoten met mn elleboog. Al het kleingeld door de auto heen in het donker.. nou ga dan maar zoeken naar een gepast bedrag met een beetje snel tempo om mensen achter je niet te laten wachten :mrgreen: . Nadeel van die automaten is inderdaad dat ze wel eens stuk zijn of bepaald geld niet tellen. Of dat een of andere idioot er toch een (geld)briefje in heeft gefrommeld waardoor er niet geteld kan worden.

Michael66
19-05-10, 19:49
Gewoon je tomtom instellen op "tolwegen vermijden" en je hebt nergens last van. Heb ik per ongeluk gedaan twee jaar terug toen we heeeel laat van het vliegveld naar de villa moesten. Geen idee waar we allemaal geweest zijn (het was donker) maar we zijn "gratis" zonder tol gekomen waar we wilden zijn.

Op zich ook heel erg leuk om eens niet de grote wegen te nemen. De kleinere wegen zijn ook leuk, soms ook best snel en je komt onderweg nog eens verrassende en leuke dingen tegen.

yabbadabbadoo
20-05-10, 10:19
En toch blijft het voordeliger om gewoon tol te betalen.
Als je de tolwegen vermijdt, rij je om en bovendien heb je stoplichten op secundaire wegen waardoor je met afremmen en optrekken veel meer benzine verbruikt.
Tolwegen mijden is false economy. Inderdaad een goede tip hier van iemand om bij de eerste bemande tolpoort voor 5 dollar om te wisselen in quarters.

Syllvia
20-05-10, 10:24
Gewoon je tomtom instellen op "tolwegen vermijden" en je hebt nergens last van. Heb ik per ongeluk gedaan twee jaar terug toen we heeeel laat van het vliegveld naar de villa moesten.

Haha, ben je nou Nederlander of niet ! ;-)

Alle gekheid op een stokje, vorig jaar hebben wij ook eens de tolwegen gemeden, is inderdaad leuk, kwamen echt door ons onbekende mooie straten in orlando en omgeving.

Yowannes
22-05-10, 13:17
Wij zijn op onze hele rondreis door Florida geen 1 onbemande tolpoort tegen gekomen.

Wij wel, afgelopen December.
Vliegtuig was geland omstreeks 18u. Omstreeks 21u zaten we op de autostrade van Orlando airport naar Kissimmee. Ik herinnerde me van de vorige reis dat we 2 tolhuizen zouden tegenkomen (maar realiseerde me niet dat we toen een paar afritten vroeger zijn afgereden :razz:).
Resultaat: bij de eerste tol 1 USD met een briefje betaald (aan een persoon). Bij de tweede tol 1,25 USD betaald met kwartjes (aan een persoon). Bij de (totaal overwachte) derde (en onbemande tol): 0,75 USD gepast te betalen met kwartjes... Oeps... Even paniek...
Gelukkig had m'n vriendin nog exact 3 kwartjes zitten. Om "lekke banden" en "wilde achtervolgingen" te vermijden zijn we er dan ook maar meteen afgereden.
Al bij al weer een belevenis meer... ;)

FloridaFrankie
25-05-10, 22:37
Wij dumpen altijd al het muntgeld in het bakje naast de handrem. Als er een tolpoort aankomt gaat m'n vrouw geld tellen en zijn we weer van een hand muntjes af. Wordt meestal niet eens geteld (niet gek als je er 40 dollarcent-muntjes bij doet :p). Wil volgende keer wel zo'n Sunpass-kastje kopen, zag deze bij Publix liggen. Is wel een stuk handiger.

Overigens vorig jaar per abuis met een Alama-auto de Sunpass-strook genomen, dit jaar (wederom bij Alamo) niets van gehoord. Was even bang dat ik alsnog mocht aftikken :oops:

moonlight91
26-05-10, 13:18
wij hadden ook `de pech`dat bij de tolweg die we tegen kwamen toen we naar clearwater B gingen,
het stoplicht na 4 quaters nog geen groen licht gaf, na nog 1 poging zijn we uiteindelijk ook maar door gereden
bij het inleveren van de auto niets gehoord ...
maar ja wat niet is kan misschien nog komen

ekkie50
28-05-10, 14:30
Al deze ellende heb ik ook al eens meegemaakt: geen quarters of dollarbiljetten bij de hand (in het donker), en als je ze wel hebt zit je met een zware buidel geld die je mee moet zeulen. Mijn oplossing voor dit jaar, en ALLE volgende jaren: voor 6 dollar de tollpass optie aan je autohuurcontract toevoegen. Je kunt direct de E-pass lanes gebruiken en dus lekker doorrijden, en alle tol wordt automatisch van je creditcard afgeschreven. Alamo biedt deze optie, ik weet niet zeker of de andere verhuurbedrijven dit ook doen, maar ik denk van wel gezien de felle concurrentie onderling.

Ta2 Gerrit
28-05-10, 14:47
$6,- ?? Ik dacht dat het $2,- p/d tot een max van $10,- per huurperiode was.
Althans, dat heb ik een keer gelezen op de alamo.com site, bij de aankondiging.

Maakt ook niet (meer) uit, heb nu toch een eigen malloochempie :-)

pumi1000
28-05-10, 14:54
Vandaag een brief gekregen van Alamo dat we een tolpoortje niet betaald hebben.
1,25 dollar. Samen met de administratieve kosten wordt er 7,25 dollar van onze creditcard afgeschreven.

Ik snap alleen niet welk tolpoortje het dan geweest is, want wij hebben er maar 1 gehad waar we geen kwartjes hadden en daar moesten 2 kwartjes in (bij aankomst naar hotel en toen hebben we er nederlands geld in gegooid :D). Valt me wel mee dat het maar 7,25 dollar is. Het kan dus wel dat je achteraf nog iets hoort en deze keer ook nog zeer snel.

corrus
28-05-10, 15:39
Alamo biedt deze optie, ik weet niet zeker of de andere verhuurbedrijven dit ook doen, maar ik denk van wel gezien de felle concurrentie onderling.Het E-pass principe werkt perfect... Echter het gaat regelmatig fout doordat Alamo keer op keer fouten maakt...

Dus E-Pass "persoonlijk" werkt PERFECT!
Maar E-Pass via het Alamo is een rampenplan.

Teveel afschrijven...

Verkeerde dingen afschrijven, verkeerde data afschrijven... zelfs op data dat je alweer thuis bent...

Zal ik doorgaan?

Ik ken mensen die al maanden bezig zijn om het teveel/verkeerd ingehouden geld weer terug te krijgen...

Ta2 Gerrit
28-05-10, 21:01
En buiten dat krijg je met je eigen transponder nog korting op de tol ook :-)

ekkie50
29-05-10, 11:50
Ik snap het niet. Ik dacht dat Alamo je alleen de Epass optie aanbiedt, maar dat een officiele instantie (hun 'verkeer en waterstaat' of zo) voor de echte afschrijvingen zorgt. Ik ga nu in ieder geval wel goed m'n creditcard afschriften in de gaten houden na wat er hiervoor is gezegd. Om eerlijk te zijn had ik onderweg soms m'n twijfels of het systeem goed zou werken. Toen ik een keer de E-pass gate passeerde ging er een orange knipperlicht aan, en een andere keer meende ik een geluidssignaal te horen. Ik was echter van mening dat een eventuele fout voor rekening van Alamo zou komen, want...wat kan IK verkeerd hebben gedaan?

@Gerrit: het is echt slechts 6 dollar voor de gehele huurperiode. Ik heb het op m'n huurcontract gecheckt. Misschien moet ik toch ook maar zo'n pieremechoogemkassie kopen zoals de jouwe.

ekkie50
10-07-10, 09:05
De eindafrekening van de toll pass via Alamo is binnen, en er staan gelukkig geen onaangename verrassingen op. Alles bij elkaar heb ik slechts 24 dollar aan toll gespendeerd. Met de toll pass optie erbij dus in totaal 30 dollar toll avontuur. Volgende keer maak ik er weer gebruik van denk ik O:)

JKG
10-07-10, 09:43
Behalve dan dat Alamo liegt en zegt dat je voor 6 dollar klaar bent.
Hoeveel was je anders kwijt, zeker niet bijgehouden? Denk 24 dollar? :mrgreen:

ekkie50
10-07-10, 16:56
Tegen mij heeft Alamo in ieder geval niet gelogen. Bovendien was ik al op de hoogte van de details door hun website te raadplegen voordat ik op reis ging. Heeft Alamo tegen jou dan wel gelogen?

JKG
11-07-10, 10:47
Yep, ik kon voor 6 dollar zo'n Sunpass krijgen en dan kon ik langs alle tolpoorten rijden, was zo terugverdient want als je veel tolwegen rijd, ben je veel dollars kwijt en met deze 6 dollar was alles geregeld.

Natuurlijk wist ik ook wel hoe het zat, dus de beste man vriendelijk bedankt. Vind het niet erg om even te stoppen en heb nergens file gehad voor de tolpoorten.
Trouwens, zo oplettend was hij niet want hij vergat te vragen of het adres op mijn rijbewijs nog klopte. Al heb ik er diverse malen gehuurd, men slaat het blijkbaar niet op, uiteindelijk bleek het oude adres op de papieren te staan. Zelf trouwens niet naar gekeken, alleen naar alle kosten waar ik voor moest tekenen.

FloridaFrankie
13-07-10, 22:24
Ik heb laatst een brief gekregen van Alamo waarin werd verweten afgelopen mei (onbetaald uiteraard) door een tolpoort gereden te zijn (weet na dit vorig jaar wel gedaan te hebben dat dit nu pertinent niet het geval kan zijn, maar goed) en of ik (gelukkig slechts) $ 7 wil aftikken (mogelijk te weinig muntjes gegeven, weet anders ook niet). In de brief stonden keurig al mijn creditcard-gegevens waarop men dit ging vorderen.
Paar weken later kreeg ik opnieuw een brief waarin werd verzocht creditcard-gegevens op te hoesten om de $ 7 af te kunnen schrijven. Ik heb persoonlijk nogal moeite om allerhande creditcardgegevens af te geven (nummer, naam, driecijferige code). Ik heb het postadres nog wel gecheckt; dit lijkt in orde.
Iemand ervaring? Nu maar hopen dat met de aanstaande bezoeken aan Florida men hier niet weer over begint ... En wat een gedoe voor $ 7, dit moet inmiddels een veelvoud hebben gekost

PENPE
13-07-10, 22:36
Staat er geen datum en tijdstip op van het moment dat dit gebeurt zo zijn ?
Al met al weer een reden te meer om het bekende "0-bonnetje" goed te bewaren :-k

Groetjes,
Pieter

JKG
13-07-10, 22:48
Ik denk dat het 0-bonnetje hierop geen zin heeft, tenzij je die tolwegoptie afneemt. Als ik FloridaFrankie goed begrijp had hij deze optie niet.

Waar mag je die creditcard gegevens opgeven? Per email of via een beveiligde website (https)? Via email zou ik het zeker niet geven.

PENPE
13-07-10, 22:56
Ik denk dat het 0-bonnetje hierop geen zin heeft, tenzij je die tolwegoptie afneemt. Als ik FloridaFrankie goed begrijp had hij deze optie niet.

Op het bonnetje staat ongetwijfeld een datum/tijd en stel nou in dit geval dat
de volgende huurder vd auto nou 'gratis' door dat poortje zou zijn gereden, dan
kun je aantonen dat jij het in ieder geval niet was...

Groetjes,
Pieter

pumi1000
14-07-10, 10:31
@floridafrankie

Wij hebben hetzelfde gehad als jij. Na terugkomst in Nederland kregen we van Alamo Amerika een brief dat we een poortje gemist hebben en dat hun 7 dollar betaald hadden voor ons, die zij wilden incasseren op onze creditcard. Aangezien we onze huurauto al vooraf betaald hadden in Nederland kwam er 2 weken daarna weer een brief van Alamo Amerika dat we toestemming moesten geven dat zij die 7 dollar mochten afschrijven. De brief van hun moesten we invullen en terugsturen. Ik heb er een kopie van gemaakt, ingevuld en teruggestuurd. Heb mijn creditcard nagekeken en zag dat ze inderdaad nu die 7 dollar geïncasseerd hebben omgerekend 6 euro.

Wij kunnen ons 1 poortje herinneren wat we niet betaald hebben, omdat we toen nog geen quarters hadden. Ik heb net even gekeken in de brief van Alamo en het tijdstip is inderdaad 1 mei (aankomstdag) 7.02 pm. dus dat kan kloppen.

Ik vind 7 dollar dan nog reuze meevallen, want bij sommige poortjes stond zelfs 100 dollar boete als men niet betaalde...........

JKG
14-07-10, 11:02
@Penpe;

Dat zou nog kunnen, maar dan is hun registratie wel heel slordig,tenzij het misschien de dag van inleveren zou zijn. :lol:
In elk geval die bonnetjes nooit (nouja, na een paar jaar dan) weggooien. Ik heb 'm zelfs nog van de eerste keer. :)

FloridaFrankie
15-07-10, 21:43
@ Pumi1000
Ok dank, dat is geruststellend. Ecaxt hetzelfde verhaal.
Ik weet waar het gebeurd zou moeten zijn (vlak voor Orlando Airport), maar ben echt 100% zeker, al was het maar na de misser van vorig jaar.
En ... nulbonnetjes. Ken ik niet, nooit van gehoord. Misschien een slim idee voor oktober. Aan de andere kant $ 7 ...

JKG
15-07-10, 22:22
Je krijgt altijd een bonnetje als je je auto in hebt geleverd. Hierop staat dan dat je nog 0,00 USD moet betalen. Staat er wel een bedrag op, dan gaat er iets niet goed.

Noa
21-07-10, 16:29
Ik maak nu hetzelfde mee als Pumi1000. Ik kreeg eerst een "boete" van 0.75 dollar, verhoogd met 6 dollar Omdat ik dacht dat Alamo mijn credit card gegevens had dacht ik dat ze het zouden afschrijven. Nu kreeg ik gisteren een brief waarin vermeld stond om mijn CC gegevens op te sturen. Ik ben hier niet zo blij mee. \

FloridaFrankie hoe heb jij dit gedaan? Ik wil mijn gegevens ook niet doorgeven. Heb zelfs Visa gebeld en die adviseren mij geen gegevens door te sturen. Ik moet zeggen dat ik dit alles zeer toeristonvriendelijk vindt. Om voor een paar dollar zulke toestanden aan te halen

Ik weet echter niet hoe ik deze "bekeuring" moet betalen. Ik heb al zitten denken om 10 dollar in een brief te doen en op te sturen naar het adres wat er op de brief staat.

Wat adviseren jullie mij te doen? Ik had ook in Nederland al betaald voor mijn auto.

Teleton
21-07-10, 16:40
I Ik had ook in Nederland al betaald voor mijn auto. Maar toch niet voor tolgeld en eventuele boetes?

Zo maar op eigen houtje geld in een enveloppe opsturen zou ik zeker niet doen. Waarom neem je geen contact op met Alamo? Dan kan je ze er op wijzen dat je cc-gegevens bij hen bekend zijn. Vervolgens hoor je wel, waarom de gegevens nog eens apart opgegeven moeten worden.

Wanneer echt duidelijk is dat de rekening voor tolgeld en de boete via Alamo betaald moet worden, zou ik trouwens niet zo'n moeite hebben met het opgeven van de cc-gegevens. Iedere willekeurige baliemedewerker krijgt ze toch ook?

Noa
21-07-10, 16:57
Ik heb al contact opgenomen met Alamo. Zelfs gebeld naar Amerika. Zij zeiden dat mijn CC declined oftewel geweigerd is. Bullshit Ik heb Visa gebeld en met mijn kaart is niets aan de hand.
Ik denk dat ik inderdaad maar een kopie maak en de gegevens doorstuur. Als er meer geld van de rekening wordt afgeschreven kan ik altijd bewijzen dat het om minder ging.
Wel een gedoe hoor

pumi1000
21-07-10, 20:06
Ik zie op mijn creditcard afschrift van deze maand dat het klopt wat alamo ingehouden heeft. 7,25 dollar door Alamo rent-a-car Orlando.

Omdat we dus in Nederland de auto betaald hebben (gewoon via de bank) heb je in Amerika alleen de creditcard gebruikt als borg. Ze mogen dan niet zomaar geld afschrijven zonder je toestemming. De brief geldt dus al toestemming dat ze de 7 dollar boete af mogen schrijven. Gewoon een kopie maken van die brief dan heb je dat als bewijs mocht er meer worden afgeschreven.

In die brief staat trouwens ook een link naar de alamo site en eventuele boetes van tol en bekeuringen.

Je kunt niets anders doen dan de brief tekenen en terugsturen denk ik.

goedhartl
22-07-10, 03:01
@ekie50;
Wij hebben ook de E-pass of Sunpass gelijk aangeschaft, aangezien we niet wisten hoeveel de tol zou zijn.
Je moet met 25 mph langs de poortjes en klaar is kees!
Was inderdaad maar $6,- excl. tax.

Ta2 Gerrit
22-07-10, 10:32
Wij hebben ook de E-pass of Sunpass gelijk aangeschaft, aangezien we niet wisten hoeveel de tol zou zijn.
Je moet met 25 mph langs de poortjes en klaar is kees!
Was inderdaad maar $6,- excl. tax.

25 Mph ?? Dat zal toch wel niet. Je kunt gewoon op snelheid blijven, hoor.
Behalve dan bij de afritten, daar moet je inderdaad langzamer.

Bij de $6,- ex. komen nog wel de kosten van de tol bij, om compleet te zijn.

Patrick#23
22-07-10, 19:07
Ik zie hier allemaal mensen die verstand hebben van deze tolacties. Wij gaan 7 augustus ook een tour maken door Florida. Orlando-Forth Lauderdale-Key West-Miami-Forth Myers (tamiami trail)-Clearwater-Orlando. Ik heb mijn eigen tom tom bij dus kan tolwegen omzijlen. Wat raden jullie ons aan? Sunpass of niet. En wat zijn de kosten voor een Sunpass?

Teleton
22-07-10, 19:35
Ik heb mijn eigen tom tom bij dus kan tolwegen omzeilen. Wat raden jullie ons aan? Sunpass of niet. En wat zijn de kosten voor een Sunpass?

Tsja, wat wil je zelf? Word je gelukkig als je de tolwegen links laat liggen en houd je van stoplichten, uitritten, 4 stop kruisingen, afremmen, optrekken, op de wegen rond de grote steden? Dan zou ik het zeker doen. Zoek je een vlotte, snelle en veilige verbinding? Wat kan jou die paar centen van de tolweg dan schelen?

Voor de kosten van de Sunpass (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=127007&postcount=157)hoef je het niet te laten, daar is hier al 't een en 't ander over geschreven. Je kunt ook hun eigen site (http://www.floridasturnpike.com/)nog eens bekijken voor alle informatie over hun minipass en de toll calculator (http://www.floridasturnpike.com/TRI/index.htm).

knaapje
22-07-10, 20:32
Gewoon zorgen, dat je een hoop Quarters in de auto hebt liggen (Is trouwens ook handig voor de wasmachines in hotels) en wat kleine dollar- coupures.

Voor een vakantie zou ik de heisa niet overhoop halen.
Echt wachten voor een tolpoort heb ik nog niet meegemaakt en je weet wat je kwijt bent en geen problemen achteraf. Je moet heel wat afreizen om, zeg, $ 30 tol kwijt te zijn.

Maar iedereen zijn eigen idee.....

Knaapje

Michael66
22-07-10, 21:07
Ik mik m'n kleingeld altijd in de auto in de middenconsole en bij de tolpoorten grabbel ik dan wat bij elkaar om in het mandje te mikken of af te geven. Nog nooit misgegrepen en nooit lang in de rij gestaan. Nee, laat mij 't maar zo blijven doen, op de "ouderwetste" manier, ik ben nou eenmaal al een ouwe l0l.

Ta2 Gerrit
22-07-10, 21:48
Deze ouwe löl vindt het gewoon vet om zo'n transponder te hebben. Gadgetgek hè.
En hij doet nog goede diensten ook. En, echt Nederlands, je krijgt korting op de töl \\:D/

goedhartl
22-07-10, 22:10
25 Mph ?? Dat zal toch wel niet. Je kunt gewoon op snelheid blijven, hoor.Zoals ik dus zei, 25 mph langs de poortjes, dan maken ze een foto van je nummerbord en kun je daarna gewoon weer de toegestane snelheid rijden.
Als je harder rijdt kunnen ze je nummerbord niet fotograferen volgens mij en riskeer je dus een boete. (wegens te hard rijden in ieder geval)
Je betaalt die $6,64 alleen voor de pas, net als je voor je ov chipknip moet betalen en als je dan langs zo'n tolpoortje rijdt (25mph) wordt het bedrag op je Sunpass (E-pass) gezet. Ik heb mijn afrekening nog niet gehad, maar ik ben benieuwd. We zijn nl. ook naar Miami gereden....

[verwijderd]
22-07-10, 22:10
Bij de eerste tol poort kan je wisselen, ik vraag daar altijd quarters terug.

En idd bij alle aankopen op de luchthaven ook quarters terug vragen en niet gepast betalen uiteraard.

Ta2 Gerrit
22-07-10, 23:23
Zoals ik dus zei, 25 mph langs de poortjes, dan maken ze een foto van je nummerbord en kun je daarna gewoon weer de toegestane snelheid rijden.

Foto van je nummerbord ? Dat is dan nieuw. Als wij op de tolwegen langs de poortjes van de tolbooths rijden houden we, net als iedereen, echt niet in. Dat is juist een voordeel van de Sunpass sticker of transponder.

Ik denk ook dat je ter plekke gearresteerd gaat worden als je op de highway vol in de remmen gaat om van 65 naar 25mph te komen, but who am I :-\"

Als je door de poortjes moet, wordt je wel gevraagd snelheid te minderen, wat het betalen ook wat gemakkelijker maakt :lol:

JKG
22-07-10, 23:53
Gaat het wel op kenteken? Bij Alamo hadden ze een barcode achter de voorruit op een papiertje geprint. En als je die optie niet wilde hebben, wisten ze niet hoe snel ze dat achter de ruit vandaan moesten pakken. ;) Snelheid minderen lijkt me inderdaad sterk, foto's maken van kentekenplaten kan tot op hoge snelheden.

goedhartl
23-07-10, 14:11
Je mindert langzaam in snelheid natuurlijk.
Met 65 mph lijkt mij trouwens ook niet echt veilig om langs die poortjes te gaan.....

En toch staat er zodra je de poortjes nadert dat dit de maximale snelheid is.....Dus wij braaf die 25 aangehouden elke keer. Dat van die foto zei mijn man.....dus nam ik dat aan. Klinkt logisch, want volgens mij berekent Alamo dan de tolkosten die op het kenteken staat in de periode dat wij de auto hadden, achteraf door aan ons.

JKG
23-07-10, 14:57
Ik moet erop terugkomen goedhartl, je hebt gelijk. Nog even met Streetview wat tollpoints bekeken en op de banen staat ook 'sun pass slow 25mph' geschilderd. Daarnaast heb je soms nog onbemande booths en daar wil je niet met 65mph langs scheuren, te smal om stuurfouten te corrigeren.
Al zijn de streetview beelden wel een jaar of 2 a 3 oud op sommige plekken en is er wel wat veranderd in de tussentijd bij de tolpoortjes (sunpass is volgens mij nu soms op gescheiden rijbanen t.o.v. waar men nog met geld wil betalen).


Overigens een kleine (nouja, het kan veel geld schelen) tip voor mensen met TomTom en GEEN sunpass; TomTom zal je dirigeren om door de sunpass poorten te rijden, let op dat moment dus niet op de TomTom, maar op de toll-borden.

Ta2 Gerrit
23-07-10, 15:57
Zo snel geef ik het niet op, hoor, en ook niet direct gelijk, al denk ik dat we het hier over twee verschillende dingen hebben.

Met mijn Sunpass ga ik namelijk niet door de poortjes, maar er langs (behalve als het niet anders kan), en daar kun je echt gewoon doorkachelen, geloof me.
Dus volg in het vervolg de rode pijl, er staat niet voor niets "highspeed" :lol:

http://img834.imageshack.us/img834/6734/tolbooth.jpg (http://img834.imageshack.us/i/tolbooth.jpg/)

Teleton
23-07-10, 17:24
SunPass Only Lanes
http://www.sunpass.com/images/sign1.gif These lanes have been installed exclusively for SunPass customers, and therefore are not equipped with toll attendants or coin-operated toll baskets. As a SunPass user, you have the ability to drive straight through these lanes at speeds up to 25 mph.

SunPass Express Lanes - Express Lanes allow SunPass customers to travel safely at highway speeds while radio frequency readers mounted high overhead on gantries deduct the toll.

http://www.sunpass.com/images/sign2.gifExact Change/SunPass Lanes These lanes are for cars only, no trailers. They are equipped with both traditional, coin-operated toll hardware and SunPass readers. Because of their multiple functions, SunPass customers using these lanes must be careful to watch the vehicles in front of them to determine whether they will stop and pay with change. Even if the lane is clear, you must come to a stop and wait for the light to turn green and the gate to rise.
When the gate is raised, the toll has been collected and it is safe to proceed. SunPass Portable transponder owners will hear "beeps" from their transponders. The SunPass Mini Sticker transponder is not equipped to emit any audible signals. When paying a cash toll while the Mini Sticker transponder is installed on your vehicle windshield you may be double charged. SunPass will not credit your account for duplicate activity unless valid cash receipts are provided to SunPass within 90 days of the original transaction. The amount of the credit will be at the SunPass toll rate.

Voor alle info over Sunpass, zie hun site (http://www.sunpass.com/howlaneswork.cfm).

JKG
23-07-10, 19:24
Die high speed lanes zijn wat recenter en nog niet overal. Waar je die high speed lanes hebt, hoef je idd niet langzamer te rijden, maar waar de sunpass poortjes nog tussen de gewone tollbooths zitten, moet je wel langzamer.

Maar die highspeed lanes, dat zijn de banen waar de TomTom je doorheen stuurt, daar dus opletten als je met een recente TomTom-kaart rijd en je geen e-pass/sunpass hebt.

Lea
23-07-10, 19:36
Klopt, Tomtom stuurde mij ook iedere keer netjes rechtdoor maar Lea ging rechts want deed contant betalen. Is inderdaad iets om toch even goed in de gaten tehouden.

nee
24-07-10, 04:35
Het is handig om een sunpass aan te schaffen. Te koop bij de Publix, voor 4.99 dollar.
Na activatie via internet, is het de volgende dag al bruikbaar. Superhandig, werkt als een chipkaart. De $ 4,99 wordt bijgeschreven op je tegoed.

hrjhaan
24-07-10, 05:05
Wij hebben ook de sunpass optie genomen bij Alamo voor 6 dollar. Bij Miami kun je inderdaad gewoon op snelweg snelheid over de linkerbaan voorbij scheuren. Bij Fort Myers in de buurt moet je echt door een smal poortje, dus daar kun je alleen stapvoets doorheen. Bij ons zit ook een streepjescode achter alle ramen geplakt, dus ik denk dat ze die scannen. Nummerbord aan de voorkant gaat een beetje moeilijk, want 99% van alle auto's hier heeft alleen een nummerbord aan de achterkant. En voor zover ik het heb kunnen zien wordt je van vooraf gefotografeerd/gescand.

marjoleinenrick
24-07-10, 10:43
Heeft Dollar ook zo'n sunpass?

Zo niet, is het dan dus het handigst om deze bij publix ofzo aan te schaffen? Of is het meer de bedoeling als je heel vaak in florida komt dat je zo'n pass heb?

[verwijderd]
24-07-10, 10:57
Dollar heeft het ook, echter denk ik dat de pas zelf halen bij bv Publix voordeliger is.

En ik lees veel over de streepjescodes die achter de ramen zit van de rentals, dat is niet voor de Sunpass maar alleen voor de verhuurder om te scannen welke auto het is die terug komt. En het is erg makkelijk voor dieven om te zien welke auto er nu een rental is.

Ik laat meestal alleen die op het voorraam zitten en verwijder de rest van de ramen, nog nooit wat over gehoord bij het inleveren.

koenkamphuys
31-07-10, 16:15
Onlangs heb ik voor ons gewaardeerd lid sccambuur de tol betaald voor een gemist poortje; zij hadden een formulier gekregen maar die ging er van uit dat je een amerikaanse bankrekening had en een cheque kon uitschrijven; dat laatste heb ik voor de $1 dan maar gedaan.

Kom ik weer thuis in ons buitenverblijfje, ligt er een keurige brief van de expressway authority in de mailbox, waarin uitgelegd wordt dat ik de tol niet zelf hoefde te betalen maar dat die via de verhuurmaatschappij al was geind. Compleet met de ongeïnde, originele cheque van $1.

Omdat ik met een eigen auto rijd, heb ik bij een muntjesmandje maar eens een envelopje meegenomen waarmee je je tol kunt betalen. Als je doorgereden bent zonder te betalen kun je een cheque toevoegen voor het verschuldigde bedrag en die in het envelopje stoppen en opsturen. Op de cheque moet je je nummerplaat, datum en tijd noteren waarmee ze kunnen achterhalen wie er alsnog niet op de bon hoeft te worden geslingerd.

Er was daar ook een grote swipe voor een creditcard. Kennelijk kan het daarmee ook. Dit was trouwens de toll facility op de 417 bij Celebration die eigendom is van Florida's Turnpike Inc in Ocoee. Een ander deel van de 417 is onder beheer bij de Expressway Authority. Geen idee hoe die ermee omgaan.

Dus om een hele lange discussie kort te maken, volgens mij zit het zo:



Het overgrote deel van de Florummers kart met een huurauto van een van de grote maatschappijen over Florida's tolwegen. Die autoverhuurders hebben een overeenkomst met de twee uitbaters van tolwegen in Florida en een gemiste tolpoort zal bij hen op de afrekening van de huurauto verschijnen, verhoogd met een convenience fee (of hoe de verhuurder de opslag ook maar noemt) die een veelvoud is van het tolbedrag. Een bekeuring hoef je sowieso niet te verwachten.
Dan is er nog anderhalf forumlid en een paardenkop die niet met een huurauto rijdt. Die zijn zelf verantwoordelijk voor het betalen van de tol. Dat betekent: een transponder kopen, of de tol netjes aan de poortjes afrekenen met voldoende kleingeld, of een cheque van een amerikaanse bankrekening opsturen. Die moet je dan dus ook hebben.

FloridaFrankie
08-08-10, 00:01
Beste Noa,

heb op internet gecheckt en gezien dat ik niet de enige ben. Het postbusadres behoort echt toe aan Alamo, dus toch gegegevens verstrekt (huur binnenkort weer daar een auto, dus wil geen gedonder op de luchthaven). Weet eigenlijk niet eens of het al afgeschreven is ..

Noa
08-08-10, 15:49
Beste FloridaFrankie,

Ik heb het formulier dat ik van Alamo gekregen had maar teruggestuurd met mijn cc gegevens en het " hele" bedrag ad $9 is nu keurig afgeschreven. Ik moet eerlijk zeggen dat het netjes is afgehandeld. Ik hoop dat het bij jou ook is gebeurd. In ieder een goede les voor de volgende keer. Het zal me niet meer snel gebeuren dat we tolpoortjes over het hoofd zullen zien en misschien maar een sunnpas aanschaffen

famvis
02-09-10, 16:56
Hallo,
Wij zijn nu 5 weken terug van en fantastische vakantie naar Florida.De auto hadden we gehuurd bij Alamo.
Bij thuiskomst lag er al een brief bij de post, waar in stond dat we vergeten! waren tol te betalen.
Daar waren we op voorbereid want dat was ook 1 keer het geval,
een paar weken later lagen er 6 brieven op de mat, met ieder een vergeten! tolpoortje van 1 dollar!!. Deze zouden automatich geincasseerd worden, maar voor die van 7 euro ( 1 dollar tol plus 6 dollar straf) moesten we de brief invullen met onze creditcard gegevens.Kun je die gegevens zomaar per post sturen!!!!!!!
Blijf het toch vreemd vinden, dat je op (wat bleek 1 dag) 6 keer vergeten bent tol te betalen, we waren hier juist zo precies mee. We kregen er op een gegeven moment zelfs lol in om iedere keer 25 cent te mikken in de plastic bak.
Wel bleek dat we die dag vanuit Orlando naar Daytona waren geweest , dus wel een flink eind gereden, maar dan nog je rijd niet zomaar een tolpoortje voorbij.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Ta2 Gerrit
02-09-10, 17:39
Dan moeten jullie haast wel via de 417 zijn gereden. Daar kom net zo'n beetje 6 tolpoorten tegen (tussen Celebration en Sandford). De Interstate 4 heeft ze echt niet :-)

Als daar iedere keer 6 dollar straf bij komt, kan het nog mooi oplopen.

famvis
02-09-10, 18:30
Het gekke is dat de 6 die tegelijk kwamen 1 dollar waren daar kwam geen straf!! bij.
En wat de roes betreft,volgens mij mis je zomaar geen 6 tolpoortjes, maar goed het maakt natuurlijk ook allemaal niet uit , het is alleen wel even de vraag hoe we dit gaan regelen, wie heeft hier ervaring mee.

Ta2 Gerrit
02-09-10, 18:51
Daar kun je, een paar berichten terug van Noa, gelijk zien dat die het gewoon opgestuurd hebben.
Mocht je dat niet willen, kun je m.i. beter even contact opnemen met Alamo.

hrjhaan
02-09-10, 19:24
Gewoon de volgende keer een sunpass nemen voor $6. Werkt perfect en geen verrassende brieven op de deurmat bij thuiskomst.

pumi1000
02-09-10, 19:42
@famvis

Zoals eerder hierboven geschreven hebben wij hetzelfde gehad afgelopen mei.
Brief van Alamo met het verzoek gegevens in te vullen e terug te sturen zodat ze gemachtigd waren om de 7 dollar (incl. boete 6 dollar) af te schrijven van de creditcard (dit moest omdat we vooraf de auto in Nederland hadden betaald).
Alles wordt netjes afgehandeld.

koenkamphuys
03-09-10, 08:01
...moesten we de brief invullen met onze creditcard gegevens.Kun je die gegevens zomaar per post sturen!!!!!!!
Vreemd verhaal. Je kunt je afvragen of de brief wel van Alamo komt. Die heeft namelijk je creditcardgegevens en is bovendien (staat in de kleine lettertjes) gerechtigd de tol direct te incasseren. En zo gaat het normaal ook.

In jullie geval: bel eerst met Alamo om te verifiëren of de brief wel van hen afkomstig is in plaats van een of andere oplichter. Daarnaast komt natuurlijk de vraag hoe het mogelijk is dat er zomaar 6x wordt geconstateerd dat je een tolpoortje hebt gemist terwijl je van niets weet. Je reed van Orlando naar Daytona. Ik neem aan over de I-4. Die kent geen tolpoortjes - het is een freeway. Vraag Alamo of ze records kunnen overleggen waaruit blijkt dat je over een tolweg hebt gereden.

Tenslotte nog dit: uit je verhaal begrijp ik dat je voor elk gemist tolpoortje een brief hebt gehad voor $1 + $6. Voor zover ik weet wordt normaliter de tol opgeteld en daar bovenop eenmalig de 'convenience fee' van $6 gerekend. Al met al genoeg reden om er een telefoontje aan de verhuurmaatschappij aan te wagen.

Noa
03-09-10, 08:31
Dit hebben wij gedaan. Wij hebben gebeld met Alamo Nederland, Engeland, waar het hoofdkantoor schijnt te zitten en zelfs met Alamo USA. Geen van allen kon mij antwoord gegeven op mijn vragen.Ze begrepen niet eens waar ik het over had. Ik had ook het idee dat zij onze CC gegevens hadden, maar dat schijnt niet zo te zijn. Zodra je de auto inlevert worden de gegevens vernietigd.
Ik kan me wel herinneren dat wij toen wij naar Daytona Beach reden tolpoortjes aan de zijkant van de weg zagen, maar wij dachten dat dit voor degenen waren die de weg af gingen.
Ik heb na al het gesteggel mijn gegevens maar opgegeven, ik moet eerlijk zeggen dat het netjes is afgehandeld. En wat Teleton mij al schreef, overal zijn onze CC gegevens bekend, dus als iemand wil frauderen kan dit altijd. In dit geval heb je weinig keus, dus heb ik de 3 (!) boetes van in totaal $9 maar betaald. Ik hou natuurlijk wel in de gaten of er meer van mijn CC wordt afgeschreven, althans bedragen die ik niet kan herleiden.

pzomerdijk
03-09-10, 11:34
Wij hebben vorig jaar ook een Tolpoort gemist. Wij hadden ook na een paar weken een rekening van 12 dollar o.i.d. op de deurmat liggen. Deze afhandeling kwam van Citations Department in Tulsa en heb toen geprobeerd te bellen. Ik had ook zo het idee dat er iets niet in de haak was en niet van plan om met CC te betalen. (Brief was onderschreven door ene Linda ASKEW was ik interpreteerde als ASK YOU. Omdat we dit jaar ook weer gingen huren bij Alamo had ik geen zin aan gezeur voor die 12 dollar en heb maanden later uiteindelijk na veel mailverkeer betaald met CC om van het gedoe af te zijn.
Lees voorgaande berichten in dit Topic voor eventuele mail-adressen e.d.
Dit jaar heb ik 6 dollar betaald bij Alamo om via de ,,Sunpass-poort'' te rijden. Ik ga er vanuit dat dit allemaal goed is gegaan bij die Tolpoorten. Ik lees wel eens dingen over een tolpas en transponders en weet ik al niet wat. Ik heb alleen 6 dollar betaald wat ook op het contract staat en is ingehouden. Alle rekeningen die nu nog volgen stuur ik door naar Alamo.

pumi1000
03-09-10, 16:57
Lees de berichten hierboven door dan zie je dat meerdere mensen van het forum dit heb meegemaakt van die brief.

Wij hadden de auto vooraf betaald hier. Je moet ze dan toch toestemming geven om die boete te mogen incasseren. Heb ook mijn creditafschrift in de gaten gehouden en het werd netjes door Alamo USA afgeschreven.

famvis
08-09-10, 17:09
Hallo,
Ben blij om te horen dat we niet de enige zijn met dit gevalletje van 'tolpoortfraude' haha. Brieven zijn de deur uit, en nu maar afwachten, het was voor ons de eerste keer Florida,dus allemaal nogal vreemd, maar goed... veel mensen hier gaan wat vaker, dus hebben schijnbaar al wat meer ervaring.

Chicco68
15-09-10, 16:46
En inderdaad een volgende keer $6 betalen voor de Sunpass en je bent van alle zorgen af! Wij hebben dat dit jaar ook gedaan, geweldig! Vorig jaar hebben we steeds kleingeld in de bakjes moeten gooien, maar met de Sunpass was het veel relaxter en.... de rijen (als die er al zijn) zijn bij de Sunpass ook veel korte c.q. niet aanwezig ;)

hrjhaan
15-09-10, 22:10
Wij hadden ook de sunpass voor $6 en kregen vandaag de creditcard afrekening. $9,25 met een "gunstige" koers van 1,29 = € 7,19 te betalen voor de toll. We hebben niet speciaal gelet op tolwegen. We namen willekeurig de wegen. Onze tomtom ging automatisch via de sunpass lanes. Volgend jaar zeker weer de sunpass.

marjoleinenrick
16-09-10, 04:03
Wij hebben bij Dollar van te voren iets van 50 dollar betaald, en die vrouw zei dat ook als we daar over heen gingen niks meer hoeven te betalen. We zijn nog in Florida en we hebben pas 3 keer een tol weg gehad, en ook nog waar we nog 2 keer bij moesten betalen omdat ze heen sunpass poort hadden (naar sanibel bijv). Ik voel me nu echt een beetje ge-je-weet-welt!
:(

[verwijderd]
16-09-10, 10:15
50 dollar is wel heel erg veel als je dat betaald hebt voor de Sunpass, lijkt me dat dat niet kan kloppen.

Overigens zal dat bedrag op je contract exact vermeld staan, kan je het in ieder geval zelf even checken of het voor die Sunpass is.

sjemmie
16-10-10, 02:07
Net terug uit Florida en deze keer (na wat lezen op de blogs en forums) een Sunpass sticker gekocht bij de Publix. Account aangemaakt op Sunpass.com en een eerste storting gedaan. Huurauto ingevuld en gereden. Heerlijk! Niet meer op te hoeven letten, in de rij te hoeven wachten bij de cash lanes. Online kun je netjes de uitgaven nakijken. Meteen nieuwe stikker gekocht voor een volgende keer Florida. Oh en de $4.99 die je kwijt bent voor de stikker, die krijg je meteen als tolbedrag op je stikker aangevuld bij je eerste storting.

A.Hofman
17-11-10, 21:08
Bij het ophalen van onze auto van Alamo op MCO heb ik gevraagd om een sunpass sticker. Was niet nodig verzekerde de meneer mij, ALLE voertuigen van Alamo staan nu geregistreerd bij Sunpass, activeren is ook niet nodig. Registratie gaat via de kentekenplaat. Je betaald wel $6 voor het gebruik +de toll. Bij het passeren van een E-PASS poortje heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen en cash betaald.
Nu maar hopen dat het allemaal klopt, de rekening zal binnenkort van de CC worden afgeschreven.

hrjhaan
17-11-10, 21:24
Bij ons ging dat helemaal goed. Na 2 maanden kwam de afrekening pas. We hadden wel voor $9 tol. Wij hebben ook bij een E-pass poortje betaald omdat we niet zeker wisten of dat hetzelfde was. Volgens de meneer bij het poortje was het wel hetzelfde maar onze auto gaf geen groen licht, dus hebben we maar contant betaald. Toen zaten we even in de rats of ze ons wel hadden aangemeld bij Alamo, maar het is helemaal goed gekomen.

ralfbosz
19-11-10, 09:36
Betaal je dan ook nog per dag een bedrag? Want ik lees soms een bedrag van een paar dollar per dag en dan maakt het wel een dure optie. Dus is er naast die 6 dollar nog een ander (dagelijks) bedrag wat je betaald op de toll na :).

A.Hofman
19-11-10, 09:42
Nee, alleen $6 'aansluitkosten' en de toll(met een kleine korting). Mocht je nou incidenteel een keer langs een tolpoort rijden, dan is het verstandiger om cash te betalen. Vaak gaat het maar om $1,- of zelfs $0,50. Als wij de Turnpike van Inverness naar Orlando namen moesten we $7 toll betalen(retour), en dan is zo'n Sunpass veel handiger(en sneller).

ralfbosz
19-11-10, 16:20
Ben bekend met de tarieven, gaat me vooral om het gemak. De vorige keer trouwens in FL eigenlijk alleen de Turnpike als toll gehad (en van en naar vliegveld). Zo'n sticker lijkt me handiger, maar kun je die makkelijk 'meenemen' in een andere auto? Of gewoon het kleingeld bewaren zodat je na de vlucht kleingeld voor de poortjes hebt.

hrjhaan
19-11-10, 21:13
Op www.sunpass.com (http://www.sunpass.com) staat de volgende tekst: The SunPass Mini cannot be hand-held or moved from car to car. It must be permanently mounted to the windshield or it won’t work, because the windshield acts as an antenna. Once removed, the Mini will no longer function and cannot be reattached to the windshield.

Dit betreft de sticker die je kan kopen bij Publix voor $4,99.

De Sunpass voor $6 bij Alamo is al geactiveerd en dan heb je geen kleingeld meer nodig bij de poortjes. Je tol wordt dan achteraf via je creditcard afgerekend.

Als je maar één tolpoortje tegenkomt dan is het natuurlijk goedkoper om wat kleingeld mee te nemen en cash te betalen.

Het is net waar je zelf de voorkeur aan geeft, gemak of goedkoop.

beccie25
25-11-10, 00:33
iemand enig idee? Wij hebben via dollar onze auto gehuurd, vonden de tol optie te duur en hebben daarom besloten gewoon de tolwegen contant te betalen. Maar de turnpike naar key largo komt het voor dat ze de tol registreren by licenseplate only en je dus niet contant kunt betalen......
hoe wordt dit verder opgelost? gewoon van de creditcard afgeschreven?
alvast bedankt voor het antwoord
mvg rebecca

Ta2 Gerrit
25-11-10, 10:19
Wij hadden afgelopen zomer hetzelfde bij Denver. Ook alleen via kentekenregistratie.
Alle tollbooths gesloten, dus zijn we maar gewoon doorgereden.

Het tolbedrag (+ boete), ongeveer 6 euro, is later automatisch van onze CC afgeboekt.
Dit was wel bij Alamo, maar ik denk dat Dollar ook zo iets gaat doen, mocht het zo ver komen.

Als je er wel een boete bij krijgt (dus geen transponder aan boord hebt zoals wij - NC auto), is de toloptie opeens niet zo duur meer :mrgreen: :lol: Sorry, kon het niet laten ;-)

Tinkerbell
05-12-10, 21:01
All-Electronic Open Road Tolling

Florida's Turnpike Enterprise is moving forward with implementing all-electronic open road tolling, which allows customers on Florida's Turnpike to pay tolls without slowing down or stopping. With all-electronic open road tolling, traditional tollbooths will be removed and ALL customers will pay their tolls electronically, through either SunPass transponders or a new "TOLL-BY-PLATE" program. With the elimination of tollbooths, customers will experience a safer, faster and more convenient ride to their destination. All-electronic open road tolling is better for the environment because cars are not stopping and idling at the toll plazas, which reduces emissions and improves customers' gas mileage. To learn more about how all-electronic toll collection is being implemented on the Turnpike please click on the TV and watch the short informational video.
The Turnpike plans the first conversion to all-electronic open road tolling on the southern 47 miles of the Turnpike, from U.S. 1 in Florida City to the Miami-Dade/Broward County line . Construction began this fall, and the conversion will happen in early 2011. Click here (http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/projects.html) for more details about this project.
http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/Images/tollbyplatesign.PNG (http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/Toll-by-Plate/Proposed%20Turnpike%20Toll%20Rates.pdf)SunPass customers should not experience much difference to their current ride except that all tolling locations will be highway or ramp speed gantries. They will continue to pay the discounted SunPass toll amounts and receive the customer service benefits and airport parking at many airports around the state. SunPass is the preferred method of electronic toll collection and now there are more options — the SunPass Portable and the SunPass Mini. The SunPass Mini retails for $4.99, but when you register, the $4.99 purchase price is reimbursed to you in the form of a toll credit, so it’s kinda-sorta FREE. Click here (http://www.sunpass.com/) for more details.
For non-SunPass customers, including tourists and infrequent local travelers, the Turnpike will be implementing the TOLL-BY-PLATE program, which captures an image of a license plate and bills the registered owner of the vehicle for the tolls. The TOLL-BY-PLATE program is flexible and allows for customers to call in and pay their tolls before they receive a bill, call in and register for a TOLL-BY-PLATE account, or just wait for their bill in the mail. Payments can be made with cash, credit, and debit, through multiple payment methods including mail, on-line, or through new payment kiosks located at major retailers. Click here (http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/toll-by-plate.html) for more information on the TOLL-BY-PLATE program.
Click here to download a printer-friendly brochure about All-Electronic Tolling. (http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/Documents/Brochure-%28English%29.jpg)
Florida's Turnpike Enterprise held a public hearing outlining the TOLL-BY-PLATE electronic toll collection process on Thursday, February 18, 2010. For more details and to view a recording of the hearing, click here (http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/publicmeeting.html).








http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/about.html

koenkamphuys
06-12-10, 07:59
Voor de autohurende toerist betekent dit in vrijwel alle gevallen dat de tolafhendeling via de verhuurmaatschappij gaat. De zet daar nu een extra heffing op met een mooie naam (bij Hertz heet-ie convernience fee) die je nu niet meer kunt voorkomen door de tol af te rekenen bij het poortje.

[verwijderd]
06-12-10, 08:41
Dan ben je straks dus aan de verhuur maatschappijen overgeleverd qua tarieven welke zij in rekening gaan brengen voor deze dienst. Laten we dan maar hopen dat die in alle redelijkheid bepaald zullen worden.

edenanita
06-12-10, 12:08
All,
geldt dit alleen voor de turnpike of gaat dit in heel florida geimplementeerd worden??

@Lindaa, ik denk dat het aanschaffen van een minipass wel wat lastig wordt, deze gaat op kenteken van de auto. Je zou een kastje kunnen kopen, die kost $25 en deze kun je van auto naar auto meenemen

hrjhaan
06-12-10, 13:02
Je kunt een Sunpass mini Sticker bij o.a. de Publix kopen en via internet je kenteken registeren. Zie www.sunpass.com (http://www.sunpass.com).

koenkamphuys
07-12-10, 08:17
Op de Sunpass site:


SunPass Mini cannot be hand-held or moved from car to car. It must be permanently mounted to the windshield or it won’t work, because the windshield acts as an antenna. Once removed, the Mini will no longer function and cannot be reattached to the windshield.Dus weg saldo na je vakantie, plus de eenmalige kosten. Ik geloof dat je dan beter uit bent met de grillen van de autoverhuurmaatschappij. Ook fijn als je halverwege de vakantie van huurauto moet wisselen.


geldt dit alleen voor de turnpike of gaat dit in heel florida geimplementeerd worden??
Voorlopig alleen een stukje turnpike, later heel FL. - zoals te lezen is in het stukje dat Tinkerbell plaatste.

Teleton
07-12-10, 09:22
Dus weg saldo na je vakantie, plus de eenmalige kosten. Ook fijn als je halverwege de vakantie van huurauto moet wisselen.


Dat dacht ik ook, Koen. Maar mij is het volgende uitgelegd door een behulpzaam forumlid:
Die sticker is idd voor eenmalig gebruik, maar je tegoed blijft op je account staan. Als je een volgende keer weer een nieuwe sticker koopt, kan je die op je bestaande account bijvoegen, en krijg je er weer 4,95 bij aan tegoed.

Een ander forumlid liet een afbeelding van zijn account zien, dus ik ben overtuigd.....;). Het saldo is dus niet weg. Problemen zoals wisselen van de auto en eerste rit na aankomst tot de Publix om zo'n sticker te kopen, blijven natuurlijk wel.

A.Hofman
04-01-11, 11:29
De afrekening van de toll is inmiddels binnen. $43 voor een keer of 7 retour Inverness-Orlando over de Turnpike. Incl. de 'aansluitkosten' van Alamo.

beccie25
04-01-11, 14:32
hoi gerrit,
hahaha, dank je wel nog voor het antwoord, lees het pas heel laat, maar thanks! tot op heden nog niets gehoord? cc niet en de afrekening verscheen ook niets op. inmiddels alweer 3 weken thuis, maar ja, we horen het nog wel
groetjes rebecca

edit 15-1:
nog even een laatste reactie
bvandaag een brief gekregen van dollar. in verband met de tol via kentekenplaat, iets waar wij tijdens onze vakantie niet onderuit kwam aangezien wij via de turnpike van miami naar key largo zijn gereden. we hadden niet voor de toloptie van dollar gekozen omdat we dat behoorlijk prijzig vonden, maar de achteraf rekening bedraagt 101,25. waar 1,25 aan tol 4 keer 25 dollar boete. we schrokken hier toch wel erg van. toch een beetje een domper voor iets waar je als reiziger weinig aan kunt doen. als we dit van tevoren hadden geweten hadden we natuurlijk wel voor de toloptie gegaan.
een wijze les voor de volgende keer

6foot6
15-01-11, 21:48
Hier snap ik dus even niets van.
De turnpike eindigd(of begint) in Miami en komt(gaat, loopt) niet door Key Largo.
Als je de dollar optie niet wilt zul je zelf moeten betalen, waarom heb je dat niet gedaan?
Via de US1 kom je er ook, zonder tol, dus hoezo weinig aan te doen

beccie25
15-01-11, 22:13
hoi 6 foot, sorry dat ik het verkeerd heb omschreven. wij hebben gewoon de tom tom advies gevolgd en niet de tolwegen uit gevlakt, omdat we het geen probleem vonden om tol te betalen.
alleen dat was op deze weg dus niet mogelijk om zelf de tol te betalen. de tol werd berekend via de kentekenplaat. er waren dus geen tolbooths, waar je doorheen moest, ze flitsten op de weg je kentekenplaat en word dus achteraf berekend. dus je kan het niet ter plaatse betalen! dit wisten wij niet vantevoren dat dit er ook was... vandaar. volgende keer toch anders maar een sunpass kopen of de dollar optie nemen.
want had al gelezen dat ze deze optie ook veel meer in florida willen gaan invoeren. lees ook het verhaal van gerrit, die hetzelfde had... alleen via alamo ze een stuk minder kosten berekenden.

calypso
16-01-11, 09:57
Meer info over sunpass en de boetes kun je hier vinden
https://www.sunpass.com/rentalcar

Daar staat dus ook dat Dollar een Administration fee vraagt van $25,00, als je de optie niet neemt bij afhalen van de auto!

Citaat : Customers are clearly notified of the potential of the $25.00 Admin fee when they decline.

JKG
16-01-11, 15:42
Die 25 dollar is als je toch de Sunpass baan gebruikt ipv de baan om even te stoppen en te betalen (voor zo lang dat nog kan).

"No billing is done after the fact unless they fail to select the tolling option and still uses SunPass. EPASS or LeeWay ONLY Lanes"

[verwijderd]
16-01-11, 16:20
Wat mij opvalt in de lijst is dat er nogal verschil zit in de kosten per verhuurder voor de Sunpass optie. Ik zit zelf te overwegen om te gaan voor een losse transponder voor in de auto die je dan elke keer weer meeneemt naar de volgende vakantie.

Iemand hier ervaring mee?

Ta2 Gerrit
16-01-11, 22:27
Ja hoor, deze iemand. En hij werkt na behoren. Het enige wat je moet doen op de airport is via wifi en laptop de gegevens (make/model/color) van de auto aan je account toevoegen.
Of het eerste stuk (MCO-417/528) tol betalen en dit in je accomodatie doen.

Eénmalige aanschaf $25 +tax, en je krijgt nog korting op de tol ook.

[verwijderd]
16-01-11, 22:44
En na afloop de auto gegevens weer uit je account halen of maakt dat niet uit omdat je de transponder meeneemt?

En waar te koop? Ook gewoon bij Publix en CVS net als de sticker ?

Ta2 Gerrit
16-01-11, 22:59
Je kunt je account weer schonen, maar het hoeft niet, want je geeft bij de invoer van de data ook gelijk de tijd op dat de transponder actief moet zijn.
Dus als je vakantie voorbij is wordt de transponder inactief en blijft je geld "stilstaan".

Dat je die gegevens moet invullen is een dubbelcheck. De transponder reflecteert een signaal van de tolpoort (hij is daarom ok batterijvrij), maar er wordt ook tegelijkertijd een foto gemaakt om te zien of de auto matched met de transponderklant.

Dus bij een "nieuwe" auto wel de nieuwe gegevens invullen. Je kunt meerdere auto's ingeven, zodat je de transponder in meerdere auto's kunt gebruiken.
En hij is te koop bij Publix, CVS, AAA en Navarro

calypso
17-01-11, 11:19
Die 25 dollar is als je toch de Sunpass baan gebruikt ipv de baan om even te stoppen en te betalen (voor zo lang dat nog kan).

"No billing is done after the fact unless they fail to select the tolling option and still uses SunPass. EPASS or LeeWay ONLY Lanes"
Klopt als je inderdaad dus de Sunpass lane gebruikt zonder Sunpass transponder dan wordt je dus een administration fee van $25,00 aangerekend.

Let wel op dat die betaalde/bemande tolboots dus weggaan op korte termijn!

JKG
17-01-11, 21:44
Van die op de turnpike was ik op de hoogte, hoe zit het met de tollbooths bij bijv. de 417 etc.? Ook alleen nog maar Sunpass lanes in de toekomst?

Ta2 Gerrit
17-01-11, 23:36
Let wel op dat die betaalde/bemande tolboots dus weggaan op korte termijn!

Dat korte termijn valt nog wel mee hoor. Ze zijn er net mee begonnen en alleen nog maar op het laatste stukje Turnpike (http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/about.html). Dat wordt volgende maand actief.

Daarna volgt de rest van de Turnpike, wat in 2014 klaar zou moeten zijn.
Dat laatste stukje (Miami-Florida City) kost al bijna 60 miljoen, dus ik denk dat de rest van Florida's tolwegen nog wel even op zich laat wachten :mrgreen:

Teleton
23-01-11, 13:40
Als fervent kwartjesdonateur ben ik het spoor over dit onderwerp even kwijt. Dus eens even in de kleine lettertjes m.b.t. de tolpas van Alamo gedoken.


If you or any driver operate the rental vehicle in Florida and generate an unpaid toll, you will be charged our Toll Pass Convenience Charge of $2.00 for each day you use a toll road or bridge plus the cost of all unpaid tolls. The maximum Toll Pass Convenience Charge for the rental period is $6.00, plus the cost of all unpaid tolls.

If you or any driver operate the rental vehicle in areas not served by TollPass and generate any unpaid toll(s) then you will be charged for all unpaid tolls and an administrative charge of up to $25.00 per rental.

Je kunt dus voortaan direct vanuit het vliegveld door de Sunpass-lane, als je dat wilt.


Cashbetalers sparen 6 dollar uit tijdens de hele vakantie.
Vakantiegangers met een transponder betalen ietsjes minder tol omdat zij korting krijgen. Ze hebben wel eerst 25 dollar voor de transponder betaald, dus dit is eigenlijk alleen maar geschikt voor grootverbruikers....:wink:.
Meer info over het Toll Road Usage Program van Alamo: www.htallc.com/alamo (http://www.htallc.com/alamo)

[verwijderd]
23-01-11, 15:40
Vakantiegangers met een transponder betalen ietsjes minder tol omdat zij korting krijgen. Ze hebben wel eerst 25 dollar voor de transponder betaald, dus dit is eigenlijk alleen maar geschikt voor grootverbruikers....:wink:.



Of voor de fervent Florida gangers. ;)

En Alamo heeft er inmiddels een goed betaalbaar iets van gemaakt helaas hebben nog niet alle verhuurders hetzelfde tarief voor de toll optie. Hopelijk volgen ze snel.

Ta2 Gerrit
23-01-11, 16:14
Wij hebben de transponder al weer een tijdje. Toen we hem kochten waren de verhuurders ook net zo'n beetje bezig met het tolplan.
Het max. bedrag bij Alamo was toen $12,- (nu dus de helft) wat ons plan sterkte om hem toch maar zelf aan te schaffen. Die was dus na 1 jaar al terugverdiend.

Als het toen $6,- max. was geweest had ik misschien getwijfeld.
Hoewel...., dan had het 2 jaar geduurd voor dat we in de plus zaten. Makkie :lol:

pumi1000
23-01-11, 16:47
@ Teleton

Betekent dit dat je bij Alamo 6 dollar moet betalen en dat je dan nergens geen tol meer hoeft te betalen?

Had al ff verder gezocht en zag dat het een sunpas sticker is, zodat achteraf de tolkosten worden verrekend met je creditcard, toch?

Teleton
23-01-11, 18:27
..zag dat het een sunpas sticker is, zodat achteraf de tolkosten worden verrekend met je creditcard, toch?

.. zo is het! De Alamo auto wordt door het systeem herkend en je betaalt de tolkosten via de creditcard. Voor de moeite brengt Alamo 2 dollar per dag in rekening, maar nooit meer dan drie dagen, zodat je in totaal niet meer dan 6 dollar voor deze service betaalt.

knaapje
01-02-11, 22:47
Heeft iemand ervaring met de Sunpass transponder, niet de sticker, in de omgeving van Miami?
We vliegen naar Miami en gaan dan gelijk via Homestead(overnachting) naar de Keys voor een paar dagen en dan weer via de Westkant richting Orlando. Ik begrijp binnenkort dat op dat traject alleen nog electr. te betalen is.

Het lijkt mij de moeite om gelijk een transponder te kopen, ook voor toekomstige vakanties. Ik heb hem deze vakantie al terugverdiend.(14 dagen bij Dollar kost zo'n $ 80)

Weet iemand of hij ook op Miami airport te koop is?

Knaapje

Ta2 Gerrit
02-02-11, 00:25
Mits er één van deze zaken, Publix, CVS, AAA en Navarro, op Miami Airport zit, is hij daar te koop.
Er zal er minimaal vast wel één in de buurt zitten, vermoedt ik.

mattrob
02-02-11, 13:41
Het lijkt mij de moeite om gelijk een transponder te kopen, ook voor toekomstige vakanties. Ik heb hem deze vakantie al terugverdiend.(14 dagen bij Dollar kost zo'n $ 80)


De sticker is trouwens 'gratis', zeker als je vaker gaat (je tegoed blijft 'eeuwig' staan); en het is vrij eenvoudig, steeds de nieuwe sticker even online toevoegen aan je bestaande account en de kosten van de sticker worden bij je account gevoegd. Bij ons afgelopen trip prima bevallen :mrgreen:

Ebelix
02-02-11, 13:46
Ik huur dit jaar via Car hire agency en ik heb voor Alamo gekozen. Ik lees net dat Alalmo deze service voor usd 6 aanbied plus het verbruik aan tolgelden. Dit is interessant. Aan de andere kant komen we ook met regelmaat in Florida dat de aanschaf van de transponder ook tot de mogelijkheden behoort. Normaal gesproken huur ik niet bij of via een tussenpersoon bij Alamo maar kies ik voor Hertz.

knaapje
02-02-11, 14:45
Hier heb ik het vandaan, maar het staat op meerdere sites:
http://www.fla-keys.com/news/news.cfm?sid=7989

Knaapje

knaapje
02-02-11, 15:32
Als ik dit https://www.sunpass.com/pdf/MiniWebPDF_E.pdf lees, heeft dus geen zin op de airport of er dichtbij een transponder te kopen en weg te rijden. Het duurt minstens enige uren na activering voor je hem kan gebruiken.

Zijn er andere ervaringen?

Knaapje

hrjhaan
02-02-11, 20:54
@ mattrob
Hoelang duurt het ongeveer voordat je sticker actief is nadat je het kenteken en type auto hebt aangemeld?
Wij landen in Miami en komen langs 1 tolpoort als we naar ons hotel rijden. Als ik de sticker op het vliegveld activeer kan ik dan het 1e tolpoortje al voorbij rijden via de sunpasslane of is het verstandig om daar contant te gaan betalen?

mattrob
02-02-11, 21:18
Heb je al een sticker dan ? Je kan hem al gelijk activeren, zelfs zonder auto. Ik weet niet meer hoe lang het duurt voordat hij geactiveerd is ...

hrjhaan
02-02-11, 21:25
Iemand neemt een sticker voor ons mee zodat wij de sticker al kunnen activeren voordat wij vertrekken. Ik had begrepen dat je dan alleen nog je kenteken en type auto door moet geven. Wij gaan dit voor het eerst proberen, dus hebben geen idee hoe dit werkt. Het enige onzekere is voor ons nog even het 1e tolpoortje. Herkent hij daar dan al ons kenteken of duurt het een tijdje voordat de sticker actief is op dat kenteken? Iemand die dat weet?
Als het ons goed bevalt nemen we meteen weer een sticker mee voor de volgende keer.

mattrob
02-02-11, 22:34
Toen ik dit hele verhaal uitzocht, kreeg ik van mede-forummer het volgende antwoord:

Sticker is ideaal, had hem al in NL. Meteen aangemeld zonder auto erin.
10$ erbij en je hebt dan 14,95$ (inclusief de aankoop van de sticker).

Meteen opgeplakt in de huur auto en door de fastlane.
Werkte meteen, zag een groen licht. In de vulla 's avonds meteen de auto erbij gezet en je zag ook meteen de eerste afschrijving. Ondanks geen auto boekt hij het toch af.

Njit
03-02-11, 11:40
6.35 x 7.62 cm dus :) (ik reken nooit in inches)

Ik denk niet dat het werkt als je het op een stukje glas plakt. Je ruit werkt als ontvanger.


INSTALLING SUNPASS MINI
SunPass Mini cannot be hand-held or moved from car to car. It must be permanently mounted to the windshield or it won’t work, because the windshield acts as an antenna. Once removed, the Mini will no longer function and cannot be reattached to the windshield

en een foto van zo'n ding:

http://adios.pcmike.net/%7Epcmike/sunpass02.jpg

Ta2 Gerrit
03-02-11, 12:42
Hij hoeft niet direct op het glas geplakt te worden, dus een hoesje zou kunnen.
]6. Can I mount SunPass someplace other than the windshield?
A: No. Unless SunPass is properly installed on the windshield, the SunPass in-lane equipment may not read it. Handholding or placing the SunPass Portable transponder on the dashboard may work sometimes, but will not work all the time. Transponders installed incorrectly or not at all may result in your failure to pay the toll, possible fines and the issuance of Uniform Traffic Citations. However, some vehicles have metallic oxide in the windshield, which may necessitate the transponder being mounted elsewhere.Als hij handheld ook zou kunnen werken, zou het in een hoesje zeker moeten werken. Hoewel ? Een eindje verderop staat dit weer;
28. Do I mount my Mini Transponder to the outside or the inside of the vehicle windshield?
[INDENT]A: The Mini Transponder must be permanently mounted to the inside of the windshield or it won't work, because the windsheild acts as an antenna. Once removed, the Mini will no longer function and cannot be reattached to the windshield.Dus dat wordt toch eerst even testen :-)

knaapje
03-02-11, 12:50
@Ta2Gerrit.

Wat jij neerzet gaat over de transponder (kastje). De laatste postings gaan over de sticker en die schijnt niet te werken als je hem niet opplakt.
De transponder zal in een hoesje wel werken. Hij zit normaal ook met een paar zuignappen vast en maakt dus geen kontakt met de ruit.
Knaapje

Ta2 Gerrit
03-02-11, 12:59
misschien een hele domme vraag, maar kan je niet meer gewoon contant betalen???

Nog wel, maar dat zal in de loop der jaren gaan veranderen (en het is lastig :mrgreen:)

@ Knaapje; ik had mijn post al wat ge-edit, maar in principe werken de transponder en sticker hetzelfde, dus vandaar mijn conclusie. Er zit gewoon een herkenningschip (denk aan de huisdierchip) in beide, die als het ware gescand wordt.

Een raam als antenne lijkt me ook wat vergezocht, maar het kan natuurlijk wel als een soort schotel werken, die het scansignaal "breder" opvangt.
Maar of de sticker dan persé op direct het raam geplakt moet worden, betwijfel ik.

Ik moet toch nog contact opnemen met Sunpass en dan zal ik het eens vragen.
Misschien morgen meer........:-D

Michael66
03-02-11, 23:34
Ter info hierbij een flyer van sunpass.com in pdf-formaat:

http://img192.imageshack.us/img192/218/sunpass.jpg (https://www.sunpass.com/pdf/MiniWebPDF_E.pdf)
Klik op het plaatje