PDA

Bekijk Volledige Versie : Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)



Pagina's : 1 2 3 [4]

Tini
24-06-12, 14:27
@Sonja, CC wordt wel direct belast maar het wordt nog niet direct van je betaalrekening afgeschreven. Tenminste dat is bij ons het geval. BV: heb vorig weekend vluchten voor volgend jaar geboekt en betaald met CC. Op mijn overzicht op internet is wel te zien dat mijn CC is belast voor dat bedrag en ook is het van mijn te besteden bedrag afgehaald. Het is echter nog niet van de girorekening afgeschreven.

sonja
24-06-12, 14:57
@Sonja, CC wordt wel direct belast maar het wordt nog niet direct van je betaalrekening afgeschreven. Tenminste dat is bij ons het geval. BV: heb vorig weekend vluchten voor volgend jaar geboekt en betaald met CC. Op mijn overzicht op internet is wel te zien dat mijn CC is belast voor dat bedrag en ook is het van mijn te besteden bedrag afgehaald. Het is echter nog niet van de girorekening afgeschreven.


Dankjewel voor de uitleg, heb geen ervaring met credit cards, na o.a meer dan 35 bezoeken aan de USA.

De giro bestaat al een aantal jaren niet meer.

j@cintha
02-07-12, 16:28
Nu ga ik toch twijfelen..... wij hadden vorig jaar bij het verhuur bedrijf een sunnpass gekocht.Volgens mij $60 Deze werd gekoppeld aan je kenteken.
Iedere keer dat je door een tolpoort reed werd je gefotografeerd.
De afrekening ging naar het verhuurbedrijf.
Volgens ons waren we goedkoper uit..... Na het lezen van alle berichten twijfel ik......

Teleton
02-07-12, 16:50
Nu ga ik toch twijfelen..... wij hadden vorig jaar bij het verhuur bedrijf een sunnpass gekocht. Na het lezen van alle berichten twijfel ik......en terecht! Verhuurders verkopen geen Sunpass. De Sunpass koop je zelf. En je zorgt zelf voor voldoende saldo op je rekening. De Sunpass is niet gekoppeld aan je kenteken. En deze kost ook geen $ 60. En je moet wel erg veel gebruik van de tolwegen maken, wil je meer dan $60 spenderen aan tolgeld.

Lees de faq over dit onderwerp (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100), hierin vind je alle actuele info en links naar de sites van de verhuurders.

Er zijn veel verhuurders en evenzoveel systemen. Het aantrekkelijkste systeem is dat wat o.m Alamo biedt. Gewoon rijden en geen kopzorg! Je betaalt voor deze service maximaal $ 6 fee voor de service en (plus! dus) de tolkosten.

j@cintha
02-07-12, 16:52
Hmm...weer wat geleerd. Dit jaar maar anders doen!

Syllvia
21-07-12, 10:01
Ik ben aan het zoeken naar een huurauto in oktober.
Gekeken bij Alamo.de, zover alles duidelijk, alleen zie ik nergens staan dat je max. 6$ betaald per huurperiode, voor de registratie van de tol.

Lees ik er overheen, of betaal je nu 2$ per dag hiervoor?

Njit
21-07-12, 10:11
De beide FAQ's van Ton zijn actueel:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13100-FAQ-Tol-betalen-via-de-autoverhuurder
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13099-FAQ-Tolwegen-in-Florida-en-SunPass

Maar het is ook op de Alamo.com site te vinden. Zie hier: https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2607

Syllvia
21-07-12, 11:15
Wij huren tegenwoordig auto's via www.economycarrentals.com (http://www.economycarrentals.com/) (20% goedkoper dan usareisen.de)

Zij zoeken de goedkoopste aanbieder, maar die zie je pas als je betaald hebt: bv Herz
In dat geval kun je geen $6 betalen voor de tolwegen. Ik vraag me af of dat handig is als je in de buurt van Orlando/Cocoa beach blijven. Weet iemand of daar veel "afritten" onbemand zijn?
Je kon eerder toch ook altijd met "quarters" betalen? Kan dat nog?

Ta2 Gerrit
21-07-12, 11:18
In de omgeving van Orlando kun je nog steeds met quarters betalen bij de afrit. De electronische snelweg begint in Miami, maar zal op den duur wel dichterbij komen.
Maar als je de mogelijkheid van Toll by plate hebt (Alamo/National), zou ik het voor die 6 dollar niet laten.

trails
21-07-12, 12:12
Wij hebben afgelopen februari overal gewoon met kwartjes betaald. Alleen een stukje rondom Miami is niet meer met cash te betalen, zoals Ta2Gerrit ook al zegt.

Teleton
21-07-12, 16:50
Zij zoeken de goedkoopste aanbieder, maar die zie je pas als je betaald hebt: bv Herz
In dat geval kun je geen $6 betalen voor de tolwegen. Valt wel mee hoor, dit is de laatste info die we over Herz hebben:
Herz

Alle auto’s van Herz en Advantage zijn geschikt om elektronisch tol te betalen. Voor deze service betaal je $ 2,95 per dag met een maximum van $ 14,75 per huurperiode. Het systeem is verder gelijk aan dat van Alamo, je hoeft er verder niets aan te doen. Zodra je gebruik maakt van de SunPass lane wordt je geregistreerd. De service fee en de tolkosten worden na afloop van de huurperiode geïnd. Het systeem heet PlatePass, zie voor meer info hun site (https://www.platepass.com/).

Syllvia
21-07-12, 19:20
Thanks voor de tips, aangezien we dit jaar omgeving orlando verblijven, gaan we voor de goedkoopste aanbieder:)

Ebelix
26-07-12, 02:55
De toltarieven in Florida zijn eind juni omhoog gegaan. Waar je eerst usd 0,50 betaalde betaal je nu usd 0,75. Kortom de tarieven zijn met een quarter onhoog gegaan.

PENPE
26-07-12, 08:11
De toltarieven in Florida zijn eind juni omhoog gegaan. Waar je eerst usd 0,50 betaalde betaal je nu usd 0,75. Kortom de tarieven zijn met een quarter onhoog gegaan. Ik begrijp dan ook niet waarom bv SunPass dit niet meldt op hun website....

Edit : Wel dus :o : http://floridasturnpike.com/tools_tollrates.cfm

Njit
26-07-12, 08:15
Hier alle info over de verhoging: http://www.sunshinestatenews.com/story/up-go-florida-tolls-sunday

A.Hofman
26-07-12, 08:27
En bij gebruik van de SunPass lane lane krijg je ook nog een korting van (meestal) een kwartje per keer, dus verdien je die $6 toch weer een beetje terug.

satpet
26-07-12, 08:33
En bij gebruik van de SunPass lane lane krijg je ook nog een korting van (meestal) een kwartje per keer, dus verdien je die $6 toch weer een beetje terug.

Volgens mij verdien je die 6$ niet terug. Teleton weet hier zeker meer van.
Tolbyplate rates zijn niet gelijk aan Sunpass rates volgens mij.

Teleton
26-07-12, 09:06
Over de directe korting kunnen we kort zijn. Sunpass is hier helder over:
SunPass customers typically pay 25 cents less than cash customers at most toll plazas and exits on Turnpike roads. Ook op de sunshine skyway krijg je direct korting. Verder wordt er kwantumkorting (https://www.sunpass.com/discountsAndRebates) gegeven op sommige routes. De gemiddelde toerist zal hier geen voordeel boeken. Let op: de korting geldt alleen voor houders van een transponder.

Maak je gebruik van Toll by plate (zoals de verhuurders Alamo, NAtional Herz e.a. doen) dan zijn er geen kortingsregelingen.

vaporizor
13-11-12, 07:52
Tot nu toe ben ik nog geen tolwegen tegengekomen waar ik niet met cash kon betalen. Had even nagevraagd bij een aantal mensen waaronder de informatiebalie van Publix (toen ik op het punt stond een sunpass mini te kopen). Allemaal zeiden ze niet te weten van een toll waar niet met cash betaald kan worden en raadde mij ook aan altijd op die manier te betalen. Erg vreemd aangezien ik zelf heb gelezen op meerdere plekken dat steeds vaker niet meer met cash betaald kan worden. Nu vermoed ik dat deze mensen zelf niet vaak op een tolweg rijden en heb dit zelf ook niet meer gedaan sinds ik van het vliegveld ben gekomen. Heb tot nu toe de tolwegen vermeden.
Wat is jullie ervaring hiermee?

Teleton
13-11-12, 08:43
Had even nagevraagd bij een aantal mensen waaronder de informatiebalie van Publix (toen ik op het punt stond een sunpass mini te kopen). Allemaal zeiden ze niet te weten van een toll waar niet met cash betaald kan worden en raadde mij ook aan altijd op die manier te betalen. Ik zou me voor informatie over de tolwegen in eerste instantie maar niet bij de medewerkers van de Publix melden....De juiste info vind je in het topic over de tolwegen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13099-FAQ-Tolwegen-in-Florida-en-SunPass). Hierin vind je ook de links naar de sites met de actuele informatie; electronic tolling wordt immers langzaam maar zeker vanuit het zuiden uitgebreid.

Of een minitransponder de juiste oplossing voor jullie is, hangt overigens af van welke verhuurder jullie auto is. Veel verhuurders hebben een prima regeling waar je niets voor hoeft te doen. Zij brengen voor deze dienst een kleine fee in rekening.

Teleton
25-11-12, 16:14
Electronic tolling op de Florida Turnpike wordt in 2013 verder naar het noorden uitgebreid. In de loop van het jaar kan je tussen het begin van de Turnpike en de I-595 niet meer contant betalen en ben je aangewezen op electronische tolbetaling.
http://img515.imageshack.us/img515/3033/kaartturnpike.jpg

Voor meer informatie raadpleeg je de faq over dit onderwerp (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13099-FAQ-Tolwegen-in-Florida-en-SunPass)of de site over All Electronic Tolling (http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/index.cfm)

knaapje
12-12-12, 13:45
Uit de newsletter, die ik vandaag van Sunpass ontving:





All-Electronic Tolling Update



More All-Electronic Tolling is coming to South Florida. Construction of a new Golden Glades all-electronic gantry on Florida's Turnpike in northern Miami-Dade County is underway. The new gantry will replace the Golden Glades toll plaza, and is anticipated to be operational in late 2013. Once all-electronic toll collection begins at the gantry, the existing toll plaza will be demolished over a period of several months.

As part of the project, a new SunPass-only ramp will be constructed for southbound Turnpike traffic exiting at Hollywood/Pines Boulevard (Exit 49) and heading west. It is estimated that 5,200 vehicles per day will use the new ramp, reducing backups at the existing ramp toll plaza. In addition, the ramp connecting northbound traffic on the Turnpike's Homestead Extension to the Turnpike Mainline will be widened from one to two lanes.

While construction is underway, motorists will encounter nighttime lane closures, generally between 9 p.m. and 6 a.m., at the three work zones. Click here (http://links.mkt1353.com/ctt?kn=38&ms=NDA2NDMyMjkS1&r=ODE5MjQzMDQ2MQS2&b=0&j=MTY5NzA5MzEyS0&mt=1&rt=0) to read more about construction along Florida's Turnpike.

pixiedust
21-12-12, 15:53
Okay....ik heb een beetje teruggebladerd en de zoekfunctie gebruikt, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk. Wij gaan in februari weer naar Florida. De vorige keer (2 jaar geleden) hebben we nog geen gebruik gemaakt van de Sunpass. Toen konden we nog overal cash betalen...maar ik heb begrepen dat dit nu niet meer overal het geval zal zijn. Dus...we zullen aan de Sunpass moeten. Kopen we die via Alama bij het ophalen van de huurauto (in Miami)? Of is het beter/goedkoper om 'm later zelf ergens te kopen (en waar dan? en heb je daar dan een speciaal device oid voor nodig)? Kortom...wie kan ons vertellen wat het best is? Ook heb ik hier op het forum de vraag weleens voorbij zien komen of iemand zo'n sunpass wil meenemen? Kan je een Sunpass van een ander gebruiken? Zit hier een bepaalde periode aan vast? Jullie merken...ik weet hier nog helemaal niets vanaf...dus alle info is welkom! Thanks alvast!

trails
21-12-12, 16:41
Ik begrijp dat jullie de auto bij Alamo hebben. Dan hoef je helemaal niks te doen en kun je zo door de Sunpass lanes rijden.
Je hoeft het niet eens te vragen of te melden bij Alamo.

Teleton
21-12-12, 17:44
Okay....ik heb een beetje teruggebladerd en de zoekfunctie gebruikt, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk. ! Trails heeft helemaal gelijk. Lees anders de FAQ over tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13100-FAQ-Tol-betalen-via-de-autoverhuurder)nog even door, dan ben je helemaal op de hoogte.

pixiedust
21-12-12, 18:54
Ow...nou da's dan helemaal makkelijk! Ik ga die topic nog even doorlezen! Thanks!

6foot6
27-12-12, 09:06
Bron telegraaf


Faillissement Holiday Cars

door Paul Eldering SASSENHEIM, donderdag
De Nederlandse autoverhuurder Holiday Cars International vraagt vandaag faillissement aan na grote financiële problemen. De 38 medewerkers worden ontslagen.
Duizenden vakantiegangers die een huurauto op Holidaycars.com hebben geboekt en betaald, komen in de problemen als ze hun auto willen ophalen op de reisbestemmingen. Alleen al deze kerstvakantie gaat het om zo’n 4000 stellen en gezinnen.
Velen krijgen ter plekke geen auto meer mee en zijn hun geld kwijt. Wie de huurauto via reisbureaus of vliegmaatschappijen heeft besteld, kan proberen de extra betaling daar te claimen. Holiday Cars is zelf niet gedekt door het garantiefonds SGR.
Holiday Cars is een grote bemiddelaar met 30 miljoen euro omzet. Schuldeisers zouden nog miljoenen van Holiday Cars tegoed hebben. Oprichter Robbert Jan Meerpoel wilde een doorstart maken, maar dat is mislukt. „Ik sta open voor investeerders.”

Njit
28-12-12, 09:16
Let er op dat de site nog steeds actief is op http://www.holidaycars.com/nl/ . Daar dus geen auto meer boeken anders ben je gewoon je geld kwijt!

chippie
28-12-12, 16:15
Voor het geval het nog niet duidelijk is:
http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/21186106/__Veel_gedupeerden_door_failliet_Holidaycars__.htm l

Michael66
15-01-13, 20:03
Ook de Sunpass transponder ontkomt niet aan vernieuwing:
Like cellphones, computers and iPods, SunPass, too, is evolving and getting leaner. But unlike the others, it offers fewer functions.
The latest portable transponder — the SunPass Slim — is barely an inch wide, compared with the original plastic transponder, introduced in 1999, which is about the size of a deck of cards. And the new version doesn't beep to signal drivers have paid a toll when they pass through a plaza or under a gantry. But the lack of beeping doesn't seem to bother many consumers. Sticker tags, which are not portable and do not beep, are gaining in popularity. Introduced in July 2008, there were active 3,138,611 tags as of Jan. 9, compared with 3,125,639 transponders.

Here's what you need to know about the recently released transponder:

What's the advantage of the new transponder over the sticker tag?
Although the SunPass Slim costs $25 vs. the $4.99 tag, the Slim can be used in all vehicles registered to your SunPass account. The sticker tags can't be transferred. Once you remove the sticker tag from your windshield, it won't work.

What features are not available on the new portable transponder?
Beeps, lights and display.

Why weren't these features included?
The technology of the earlier models — first introduced in 1999 — was slower and it took longer for the transponder and the toll plaza to exchange information. With the launch of open road tolling, officials say it was important to shorten transaction times. In the digital world of 2013, customers no longer need a transponder display to see their account balance. They now have almost immediate access to their history via computers, cell phones and other mobile devices.

How do I know if I've paid a toll if my transponder doesn't beep?
Check your account online. Or call SunPass at 888-865-5352 to arrange to have a statement mailed to you for $1.50 a month. You can obtain up to 18 months of statements online at no charge.

Does the new transponder require batteries?
No. The feedback features in older models — beeps, lights, display — required batteries, which needed to be replaced. Officials say the lack of batteries makes the new portable model more reliable and saves users replacement costs.

If I have an old transponder, can I still use it?
Yes. But some of the features such as the beeps, lights and display won't work, depending on the model because those extras have been phased out.

How many drivers pay tolls electronically with SunPass vs. cash?
About 8 in 10 drivers use SunPass. At rush hour on some stretches of the turnpike such as the Homestead Extension in Miami-Dade County, it's even higher.

How about using SunPass outside Florida or E-ZPass in Florida?
Not yet. Officials are working on details that would allow users to pay for tolls outside their respective system. Starting in July, drivers in Florida and North Carolina who pay tolls electronically can use their transponders in either state. North Carolina uses Quick Pass.

Where can I buy SunPass and how much does it cost?
At Publix, CVS, AAA Auto Club South, Navarro, Sedano's, any turnpike service plaza or at sunpass.com.Bron: http://www.orlandosentinel.com/fl-sunpass-evolution-20130115,0,4927683.story

http://www.trbimg.com/img-50f481b7/turbine/sunpass-product-shots-24---print-quality.jpg-20130114/600

knaapje
16-01-13, 13:42
Leuk stukje, met de bekende klok en klepel.

Ook het vorige model transponder had al geen lampjes, geluiden of batterijen meer. Ik geloof dat zelfs het voor-vorige model al geen batterijen meer had.

Een plaatje van de nieuwe slim uitvoering staat er blijkbaar ook niet bij, maar kan je hier vinden;
http://www.orlandosentinel.com/sunpass-product-shots-bw.jpg-20130114,0,6116719.photo

Ach het scheelt weer als je op je 23 kg bagage moet letten, hoewel ik hem altijd in de handbagage doe.

Het registreren van je (huur) auto op je account (met transponder) kan zijn voordelen hebben i.v.m. controles of boetes, maar is niet noodzakelijk.
Juist een van de voordelen van een transponder is, als je vaker in Fl. komt, het een kwestie is van, op de voorruit plakken en rijden. Het werkt gelijk. Het is wel aan te bevelen hem dan via je creditcard te laten "opladen". Later kan je altijd nog op je hotelkamer de gegevens van de auto invullen als je dat wilt. En hem niet vergeten weer eraf te halen als je de auto inlevert.

mattrob
21-01-13, 16:38
Sinds 1 januari 2013 is er een verandering in het systeem van de Sunpass Mini Sticker (en misschien wel veel meer; ik begrijp dat er aardig wat aan het veranderen is); de kosten van $ 5 worden niet meer op je account erbij gezet, maar zijn eigenlijk soort administratiekosten/aankoopkosten. Ik heb vandaag gebeld, omdat ik vrijdag mijn sticker geactiveerd had, en er $10 opgezet had, maar niet de $5 zag verschijnen. Helaas dus, alhoewel op zich wel begrijpelijk natuurlijk, dat je die sticker niet 'voor niets' krijgt.

Ik had toevallig voor de volgende trip alweer een sticker gekocht, maar eigenlijk moet ik nu toch maar overgaan op de transponder !

r.teeuwsen
21-01-13, 20:02
Ik werk sinds het begin met de transponder heb er toen meteen twee gekocht omdat we nogal eens met twee auto's rijden en ben zeer tevreden, die eenmalige aanschaf ben ik allang weer vergeten!

Frans_Natasja
21-01-13, 20:17
Wij hebben de transponder nog liggen die we in 2011 hebben gebruikt. Als we volgend jaar weer gaan nemen we deze weer mee.

Ta2 Gerrit
22-01-13, 09:44
Wij rijden ook al weer een aantal jaren tot volle tevredenheid met de transponder. Wat minder hussle en bussle t.o.v. de sticker en de aanschaf is door de tolkortingen alweer verrekend ;)

mattrob
22-01-13, 11:43
Ja, dat is ook zo. Alleen sticker was toch 'gratis', ben ik erg gevoelig voor :p

axzel
30-01-13, 22:11
Wellicht dat het al gevraagd is, maar met een Alamo auto kan je dus gewoon doorrijden bij de tolpoortjes. Hiervoor rekenen ze een bedrag van 2,95$ per dag + toll. Ik neem aan dat die 2.95$ alleen wordt gedaan per dag dat je door een tolpoortje rijdt? Of geldt dit vanaf de dag dat je door een tolpoortje rijdt t/m inleveren van de auto?


Overigens werkt die toll-calculator niet helemaal, ik kom er dan ook niet goed uit of er vanaf tampa airport naar Clearwater (beach) tolwegen zijn, en van Clearwater naar Orlando. Iemand die dit toevallig weet?

PENPE
30-01-13, 22:25
Aan die $2,95 per dag zit een maximum van, even uit mn blote hoofd, iets van $14 totaal voor je huurperiode. Daar komen de tolgelden dan nog bij.

Vanaf Tampa naar Clearwater en dan naar Orlando kom je geen tolpoorten tegen ;-)

trails
31-01-13, 06:06
Dit staat op hun site:

The TollPass Convenience Charge is a $2.95 charge for each day you use a toll express lane on roadways covered by our TollPass provider, up to a maximum of $14.75 per rental, plus the cost of all unpaid tolls.

En hier is de link:
https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2281

ReizenDoorAmerika
03-02-13, 10:30
Waarom zou je $ 2,95 per dag betalen?
In de supermarkt kun je een SunPass Mini transponder kopen voor zo'n $ 5,00.
Deze $ 5,00 wordt op je account gestort, zodat de SunPass Mini dus eigenlijk gratis is.

mattrob
03-02-13, 10:42
Voor het gemak kan je natuurlijk gewoon via Alamo betalen. De $ 5 krijg je overigens sinds 1 januari niet meer op je account gestort, dus dat zijn ook 'kosten' geworden.

natascha666
03-02-13, 11:39
stel ik heb een huur auto van alamo en ik neem zon sunpass mini sticker.... wordt ik dan niet 2 keer gerekend? Moet je dat van te voren aangeven dat je niet van de alamo service gebruik maakt? Ik vond het trouwens wel super handig met de alamo methode, overal lekker door kunnen rijden en we waren achteraf maar een paar dollar kwijt :)

mattrob
03-02-13, 11:41
Nee hoor, wordt niet 2 keer gerekend, systeem herkent de pas en zal dan niet op kentekenplaat bij Alamo in rekening brengen. Wij hebben dat al meerdere keren gedaan, en nog nooit fout gegaan. Er zijn meerdere forum-leden hier die dat zo gedaan hebben, en ik heb nog nooit van iemand gehoord dat er dubbel gerekend is.

trails
03-02-13, 12:39
Waarom zou je $ 2,95 per dag betalen?

... met een maximum van $ 14,75 per huurperiode!!!
Het is inderdaad het gemak van er niks voor hoeven te doen en, laten we eerlijk wezen, wat is nou $ 14,75 voor een bedrag op het gehele kostenplaatje voor een reis naar Amerika?!

captain-oats
14-02-13, 10:29
Heb nooit geweten dat als je een auto huurt bij Alamo je gewoon kan doorrijden bij de tolpoorten... ideaal zeg! :) Voor die 14,95 dollar extra toeslag + tolkosten hoef ik het niet te laten... je geeft toch al onzettend veel uit tijdens zo een vakantie dus dit kan er wel bij.
In september heb ik weer een huurauto van Alamo dus vanaf dan rij ik er gewoon doorheen ipv centen bij elkaar te schrapen ;)

Als extra bevestiging: je hoeft dus ook niks door te geven bij de balie?

moonlight91
14-02-13, 10:34
Nee, Je hoeft aan de balie niets te regelen...zo gauw je de eerste sunpass toll passeerd word het automatisch geactiveerd

captain-oats
14-02-13, 11:10
Bedankt voor het snelle antwoord! Dat is dus dan wel echt ontzettend ideaal! :) Wow

Iris1990
15-02-13, 11:08
Gisteravond onze huurauto bij Alamo opgehaald, maar eigenlijk met zijn alle niet aan de tollpass gedacht. En het ook niet met de baliemedewerker over gehad. Is hij automatisch aangesloten? Wij zijn gister namelijk wel over een tollweg heen gereden.... maar nu weten we niet of het geactiveerd is of niet.... oeps..!!

Edit: oeii volgens mij geeft moonlight 91 erboven net uitleg... (het zal de jetleg wel wezen)

Hans uit Koekelare
15-02-13, 17:12
Hij wordt automatisch geactiveerd.

Michael66
25-02-13, 22:56
Voor de gebruikers van een eigen sunpass kastje of sticker:
"SunPass users with iPhones or iPads can now access their accounts through a free app."
unPass users with iPhones or iPads can now access their accounts through a free app released recently by officials with Florida's Turnpike.
Customers will be able to view transponder and account activity for 90 days, edit vehicle information and replenish their accounts with a previously stored credit card.
Android users already have access to a free app with similar functions.Meer in de Orlando Sentinel: http://ow.ly/i29sC

LET OP: dit geldt dus niet voor de meesten van ons, die de tol-by-plate optie gebruiken die via de autoverhuurder loopt.

Ta2 Gerrit
25-02-13, 23:11
Ik heb op de HTC (Android) al een tijdje een Sunpass app, maar deze is veel uitgebreider, Ik kan alleen maar de rekening aanvullen, dus niet de auto invoeren en zo.
Toch maar een I-phone kopen dan :o

petrix65
26-02-13, 07:15
Wij hebben vorig jaar juli twee en een halve week door Florida rondgereden met een auto van Alamo en ook gebruik gemaakt van de Sunpass poorten. We hebben tot nu toe nog geen rekening van de tol gehad van Alamo, dus we hebben een vaag vermoeden dat ze ons vergeten zijn:cool: of dat er iets anders mis is gegaan in hun administratie. Of zijn er meer waarbij dit zo lang heeft geduurd? We zijn maar niet van plan om slapende honden wakker te gaan maken, we wachten rustig af..:rolleyes:

Ta2 Gerrit
26-02-13, 09:49
Dat zou ik ook doen :p

Maarten-Annique
26-02-13, 09:59
Ik weet het, het klinkt stom, maar ik blijf het allemaal niet kunnen doorgronden met die tolwegen.
Wat is nu wijsheid om te doen.
Wij hebben twaalf dagen een minivan gehuurd via Alamo.
Wat is nu het makkelijkste?
Mijn ouders van in de 70 reizen ook mee en het moet dus zo simpel mogelijk zijn.

Wat is jullie eenvoudige advies?

Ta2 Gerrit
26-02-13, 10:11
Het eenvoudigste is gewoon wegrijden en nergens op letten, zeker bij Alamo (https://www.sunpass.com/rentalcar). Mocht je een tolpoort passeren, wordt je automatisch aangemeld en draai je mee in het programma. De deelname ($2,95p/d -max $14,75 nu) en de tolgelden worden vanaf dat moment op je CC afgeschreven, al kan dat even duren (zie boven)

Passeer je de hele vakantie geen tolpoort, gebeurt er niks.

angelique100
26-02-13, 10:13
Is niet stom hoor, de meest eenvoudige oplossing is helemaal niets doen en gewoon door de tol heenrijden. Alamo zal dan max 15$ berekenen op je CC + de tol kosten natuurlijk. De goedkope manier is om te werken met een Sunpass sticker deze koop je bij bv de Publix of eventueel hier alvast op het forum. Deze optie is goedkoper 5 $ maar je moet dan wel zelf de auto aanmelden en een account aanmaken (deze sticker is niet direct geactiveerd) je kan het wel alvast vanaf Nl doen dan even je kenteken toevoegen. Ik zelf zou voor die paar Dollar en je geeft zelf al aan zo simpel mogelijk gewoon lekker door de tol heenrijden en Alamo laten afschrijven.

Maarten-Annique
26-02-13, 10:19
Mooi. Dank jullie wel. Helder verhaal.
Ik ga dan voor die 12 dagen niet lopen rommelen met aanmeldingen etcetera.
Ik laat het door Alamo verrekenen voor beide auto's. Dat bedrag op een hele vakantie maakt dan ook niets meer uit.
Gemak dient de mens...

Nog een kleine vraag.
Ik heb begrepen dat er één toll weg is waar je enkel nog 'digitaal' kunt betalen. Klopt dat? Welke is dat?

Ta2 Gerrit
26-02-13, 10:27
Dat is de Florida Turnpike (Orlando-Miami), maar ook daar heb je geen hinder van, want je betaalt "by plate" als je het Alamoprogramma volgt, ook daar.

Michael66
26-02-13, 10:46
Wij hebben vorig jaar juli twee en een halve week door Florida rondgereden met een auto van Alamo en ook gebruik gemaakt van de Sunpass poorten. We hebben tot nu toe nog geen rekening van de tol gehad van Alamo, dus we hebben een vaag vermoeden dat ze ons vergeten zijn:cool: of dat er iets anders mis is gegaan in hun administratie. Of zijn er meer waarbij dit zo lang heeft geduurd? We zijn maar niet van plan om slapende honden wakker te gaan maken, we wachten rustig af..:rolleyes:Blijkbaar is er ergens in het proces van jouw huurauto - tolpoort - sunpass administratie - aanlevering bij Alamo - doorbelasting aan jou iets niet helemaal goed gegaan.
Niets aan doen. Geniet ervan en niet meer aan denken.

http://www.benlinders.com/wp-content/uploads/Customer-Services.jpg

dennis-oostveen
13-03-13, 15:34
Kreeg vandaag een e-mail van holiday cars ( heb in het verleden 1 keer bij hun geboekt ), ze hebben dus een doorstart gemaakt, zitten nu in Amsterdam en er zijn een aantal veranderingen door gevoerd:

De belangrijkste veranderingen:


Nieuwe website
Gespreid betalen
Groter aanbod huurauto's
Gratis annulering
Geen Credit Card kosten
Nieuwe klantomgeving
Nieuwe contactgegevens



We zullen zien hoelang ze blijven.

Njit
13-03-13, 15:48
Op hun Contact pagina staat het volgende:


1) Is er een doorstart?
De rechtbank Den Haag heeft op 27 december 2012 Holiday Cars International B.V. en op 28 december 2012 Holiday Cars Group B.V. in staat van faillissement verklaard.

Per 31 januari 2013 is er een doorstart gerealiseerd. Wij hebben het merk Holiday Cars.com en het IT systeem overgenomen.

Indien u vóór 28 december 2012 een boeking hebt gedaan via het oude Holiday Cars, dan zult u voor de afwikkeling van uw vordering of het verkrijgen van nadere informatie contact moeten opnemen met de curator mr. C.A. de Weerdt van Geelkerken Linskens Advocaten te Leiden. U kunt haar per e-mail (insolventies@gl-advocaten.nl) of per post (postbus 2020, 2301 CA Leiden) bereiken.

Het is alleen wel leuk om te zien wie de 'Wij' zijn:


Holidaycars.com maakt doorstart met nieuwe eigenaren

Het failliete Holidaycars.com (http://www.holidaycars.com/) maakt een doorstart met nieuwe eigenaren. De verhuurder van auto’s wil terugkomen op de markt met een geheel nieuwe strategie, vertelt het nieuwe managementteam in TravMagazine (http://www.travmagazine.nl/inloggen?url=/managementnieuws/id/6647/holidaycars_maakt_doorstart.html).

Holidaycars.com, dat in 125 landen actief was, werd eind december 2012 failliet verklaard. De autoverhuurder kon de jaarlijkse winterdip in het aantal boekingen vorig jaar niet meer overbruggen, zo meldde de curator in december aan Nu.nl (http://www.nu.nl/economie/2992555/veel-gedupeerden-failliet-holidaycars.html). Dit terwijl het bedrijf niet ltijd daarvoor nog door vakantiebeoordelaar Zoover tot meest populaire autoverhuurbemiddelaar van Nederland werd verkozen. Oprichter Robbert Jan Meerpoel liet nog weten zelf een doorstart te overwegen, maar die kwam er niet.

Nieuw management
Holidaycars.com telde in totaal 50 medewerkers. Ex-medewerkers Michel Houthoff en Laurent Zbinden hebben nu samen met een niet bij naam genoemde investeerder het bedrijf gekocht, inclusief het IT-platform en de domeinnamen die horen bij Holidaycars.com. Het nieuwe verhuurbedrijf richt zich volledig op de b2c-markt, meldt TravMagazine. ‘Als de nieuwe organisatie staat, hopen we ook weer enkele grote online spelers in de reiswereld te kunnen bedienen', zegt Houthoff tegen de vaktitel.

roadtripflorida13
01-04-13, 19:22
Hoi Allemaal,
Na alles gelezen te hebben, maar toch alles door elkaar heen staat. Heb ik een topic aangemaakt voor mijn vraag, omdat ik hoop zo een duidelijk antwoord te krijgen.
We willen de auto huren bij alamo.co.uk/brits omdat deze het goedkoopst is. We vliegen op Tampa.
Veel mensen hebben hier goede ervaringen mee zo te lezen en ze zijn de goedkoopste, vandaar onze keus.
Wij vragen ons af of Alamo in Engeland ook al voorzieningen in de auto's heeft voor de tolwegen en anders wat we het beste kunnen doen. Een sticker kopen of een transponder. We vertrekken in mei al dus is allemaal kort dag.

Alvast bedankt.

Njit
01-04-13, 19:37
Of je nu bij Almo.nl. Alamo.de, Alamo.co.uk huurt, uiteindelijk krijg je een Voucher mee die je aan Alamo USA laat zien. En de voorzieningen wat betreft tol zijn standaard bij Alamo. Zie dit topic waar het allemaal wordt uitgelegd: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13100-FAQ-Tol-betalen-via-de-autoverhuurder

knaapje
01-04-13, 19:38
Begrijp ik het goed: je hebt via Engeland een auto in Florida gehuurd.? Waarom wil je dan weten of ze in Engeland voorzieningen voor tolwegen in de auto's hebben.? Als je de auto's in de USA bedoelt, dan maakt het niet uit waar of hoe je hem gehuurd hebt, je krijgt een Florida auto met alle Floridiaanse mogelijkheden van tol betalen.

roadtripflorida13
01-04-13, 20:08
Begrijp ik het goed: je hebt via Engeland een auto in Florida gehuurd.? Waarom wil je dan weten of ze in Engeland voorzieningen voor tolwegen in de auto's hebben.? Als je de auto's in de USA bedoelt, dan maakt het niet uit waar of hoe je hem gehuurd hebt, je krijgt een Florida auto met alle Floridiaanse mogelijkheden van tol betalen.

Ja, ik bedoel inderdaad of er verschil in zit of je de auto via Nederland boekt of via Engeland, maar uit het antwoordt van NIJT heb ik antwoord op mijn vraag.. Ik ga even de andere topic bekijken..Bedankt voor het antwoord.

sunnyrojo
08-04-13, 10:25
Wij wilden graag een sunpass kopen voordat we erheen gaan en kregen dit van Dollar teruggemailed. Is denk ik duurder, en volgens mij kan je de sunpass niet bij hun van tevoren aanvragen, weet iemand hier iets van?
Our Miami International Airport (MIA)location offers a toll option called PASS24. This option costs $7.99 per day. It is an electronic tollby-pass option that allows the driver to bypass all toll booths and avoidelectronic toll charges on all the toll roads in the city or state, asapplicable; and, as many times a day as necessary. If not purchased,customers must pay Dollar for unpaid toll road violations (including violationscaptured by camera) charged by the toll authority plus a $15.00 administrativefee per violation. If customers have a personal transponder or account,it may not transfer to the rental vehicle and they will be charged a toll violation. Please be advised that some toll roads are managed electronically and have nomanned booths. GPS units rented from us can be programmed to avoid tollroads.

knaapje
08-04-13, 11:09
Heb je dit topic al eens doorzocht op "dollar" ? De sticker kan je alleen in winkels, supermarkten e.d. kopen, niet via de verhuurmaatschappijen

patries
08-04-13, 11:39
Onlangs via Eautohuur bij Dollar voor 3 weken een auto gehuurd, ophaallokatie Miami Airport en ter plaatse, bij Dollar dus, een sunpass voor 107 dollar aangeschaft....daarmee kun je onbeperkt gebruik maken van de tolwegen......

Bieg
08-04-13, 12:41
@Sunnyrojo

De Sun Pass transponder koop je o.a. bij de Publix en kost ongeveer $25. Wij nemen er een paar mee in mei. Eventueel kunnen we er voor jullie ook 1 meenemen. We komen 12 mei weer terug in NL.

knaapje
08-04-13, 14:37
Onlangs via Eautohuur bij Dollar voor 3 weken een auto gehuurd, ophaallokatie Miami Airport en ter plaatse, bij Dollar dus, een sunpass voor 107 dollar aangeschaft....daarmee kun je onbeperkt gebruik maken van de tolwegen...... Om misverstanden te voorkomen: Je koopt dan geen sunpass, maar je betaalt Dollar voor de tolkosten die zij via de nummerplaat doorbelast krijgen. Let op dat je een nieuwe sticker of transponder eerst moet activeren voor hij werkt.

sunnyrojo
09-04-13, 07:35
@Bieg heel erg bedankt voor je aanbod. Wij hebben gisteren nog een mailtje gekregen van Dollar waarin zij dus ook zeggen dat de tolkosten alleen op de dagen die je gebruikt de tol wordt berekend dus dat is in principe alleen rond Miami, (7,99) de rest is nog redelijk te vermijden (als we dat willen), dus het is te doen.

Teleton
09-04-13, 08:30
Wij hebben gisteren nog een mailtje gekregen van Dollar waarin zij dus ook zeggen dat de tolkosten alleen op de dagen die je gebruikt de tol wordt berekend dus dat is in principe alleen rond Miami, (7,99) de rest is nog redelijk te vermijden (als we dat willen), dus het is te doen.Wil je de tekst van het mailtje eens plaatsen? Het komt namelijk niet overeen met de voorwaarden van het Pass24 systeem van Dollar. Je betaalt een flat fee van 7, 99 met een maximum van 41, 99 per week. Tol betalen per dag is binnen dit systeem niet mogelijk.

sunnyrojo
09-04-13, 11:55
Oeps inderdaad bedankt Teleton,(was vroeg vanochtend toen ik het mailtje bekeek) en van het maximum zetten ze er niet bij, dus dat moet ik gauw even navragen wordt vervolgd ha ha!!hier het mailtje :

Thank you for your email.
No, the Pass24 charge is charged Per Day, for theentire time the Dollar vehicle is in your possession, whether you happen todrive on Toll Roads each day or not.
Angela - Dollar.com Help DeskHoe weet je dat van het maximum $41.99 Teleton? Zoals ergens al eerder stond ben ik nu ah proberen om het verhuurbedrijf om te zetten, hoop dat het lukt

trails
09-04-13, 16:13
Staat op deze site:
https://www.sunpass.com/rentalcar
en hier:
http://www.thedibb.co.uk/forums/Car-Rental-Toll-Pass-schemes-p-517.html

knaapje
09-04-13, 16:36
@teleton Moet het niet zijn $ 41,99 per week ???

Ta2 Gerrit
09-04-13, 16:56
Hoe weet je dat van het maximum $41.99 Teleton? Zoals ergens al eerder stond ben ik nu ah proberen om het verhuurbedrijf om te zetten, hoop dat het lukt


@teleton Moet het niet zijn $ 41,99 per week ???

Zoals het in de link van Trails (https://www.sunpass.com/rentalcar)al staat is het inderdaad een 'weekly fee'.

sunnyrojo
10-04-13, 14:46
bedankt voor jullie info, ik heb er veel aan gehad en ben dan ook deze topic een beetje door gaan spitten. Teleton : n.a.v. een eerder bericht over het annuleren vd huurauto heb ik het verhuurbedrijf gebeld nu kreeg ik ineens keuze uit 2 mogelijkheden : 44 euro minder betalen voor mijn huidige auto gehuurd bij Dollar (voelen natuurlijk ook de bui al hangen met hun hoge weekly fees, ( wel onder gelijke voorwaarden ,bedrag wordt teruggestort)of 30 meer dan dat ik nu betaal en dan overstappen naar Alamo (daar komt dan nog max $14,75 plus toll bij. Wij hebben voor het eerste gekozen want omgerekend ontloopt het elkaar niet zoveel. Toch 44 euro terug! thanx!

Claudia2013
12-04-13, 18:06
Wij gaan 31 mei naar Stanford en halen daar de huurauto op, ik dacht via Budget. Nu las ik dat je sunpass of een transponder kon aanschaffen voor de tolwegen. Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen die twee en hoe ik het beste aan een van die 2 kan komen?

pbec
13-04-13, 10:51
Wij gaan binnenkort naar florida en hebben een auto gehuurd voor 5 dagen, dan een cruise en daarna nogmaals een autohuur voor 2 dagen. Allebei de autohuur is bij alamo. We gaan de volgende route maken: Vliegveld orlando MCO, clearwater, melbourne, cape canaveral. daarna cape canaveral, orlando, disney, vliegveld orlando MCO.
Kan iemand mij zeggen of ik tol heb, waarschijnlijk wel, en hoe dat gaat. Ik heb iets gelezen over elektronisch betalen of met muntjes, of dat ik 2x iets aan moet schaffen voor het elektronisch betalen? kan dit bij de verhuurder, ik heb ook gelezen dat je iets kunt kopen in supermarkten??
Wie helpt mij op weg? Alvast bedankt

Hans van Demen
13-04-13, 11:17
Bij Alamo heb je niets nodig, tol wordt gewoon via je CC verekend.

By the way'; wij maken zeer weinig gebruik van tolwegen, gewoon lekker de kaart op de slip, en om de tolwegen heen rijden, je ziet ook nog eens veel meer ! Afgelopen januari is er bv in totaal € 6,28 afgeschreven.

moonlight91
13-04-13, 13:27
bij alamo is het gewoon een kwestie van door de sunnpass lanes rijden
de afrekening komt via je cc enkele weken later
niks geen omkijken naar, heel makkelijk
je hoeft niets te regelen, het toll by plate systeem word geactiveerd op het moment dat je de eerst toll lane passeerd

Minneke
14-04-13, 09:21
KLopt! Niets zo gemakkelijk als bij Alamo huren. Je moet je niets aantrekken van de tol. De afrekening volgt via je creditkaart.

Patrick
14-04-13, 10:54
Grappig, wist ik helemaal niet. En toch regelmatig bij Alamo gehuurd. Heeft Hertz ook zoiets?

arno
14-04-13, 11:34
ja hertz heeft zo een zelfde systeem weet alleen zo gauw de kosten niet maar dit kun je op hun site vinden

pbec
14-04-13, 11:40
Oke, duidelijk. Alweer een punt om van he lijstje af te strepen.
Bedankt voor de feedback.

Ta2 Gerrit
15-04-13, 08:35
Grappig, wist ik helemaal niet. En toch regelmatig bij Alamo gehuurd. Heeft Hertz ook zoiets?


ja hertz heeft zo een zelfde systeem weet alleen zo gauw de kosten niet maar dit kun je op hun site vinden

In hetzelfde linkje a (https://www.sunpass.com/rentalcar)ls een bericht of 5 naar boven staan de tarieven van de diverse autoverhuurders m.b.t. Sunpass

Innoveda
15-04-13, 20:20
Klopt het dat het bij Hertz nu $24,75 kost? Toen ik boekte was het volgens mij nog iets van 14$ nogiets. Wij huren 22 dagen een auto, maar we rijden niet steeds op tolwegen. Is het dan niet voordeliger om tol op en andere manier te betalen? Dit is natuurlijk wel het makkelijkste.

sunnyrojo
16-04-13, 14:33
wie heeft ervaring met Dollar dat er meer wordt gevraagd dan op sunpass.com/rentalcar wordt vermeld,? (deze stond eerder in topic aangegeven) ( is ook voor andere verhuurbedrijven.)

knaapje
16-04-13, 16:41
@sunnyrojo Kan je aangeven waar je dat precies gelezen hebt?

A.Hofman
16-04-13, 19:51
Klopt het dat het bij Hertz nu $24,75 kost? Toen ik boekte was het volgens mij nog iets van 14$ nogiets. Wij huren 22 dagen een auto, maar we rijden niet steeds op tolwegen. Is het dan niet voordeliger om tol op en andere manier te betalen? Dit is natuurlijk wel het makkelijkste.

Volgens deze pagina :
https://www.hertz.com/rentacar/partner/index.jsp?targetPage=platepass.jsp&selectedPartnerCode=PL&partnerType=S&leftNavUserSelection=globNav_8_1

kost het $2,50 per dag, met een maximum van $10 per maand (plus de toll natuurlijk).

Innoveda
16-04-13, 21:14
Ok, allemaal verschillende prijzen dus. We zullen het dus maar af moeten wachten als we daar zijn. Ik hoop dat jij gelijk hebt A.Hofman.

sunnyrojo
17-04-13, 07:41
op tripadvisor, dit is een oud!!bericht, en daarom wilde ik graag nieuwe ervaringen weten van forumleden die er pas geleden iets hebben gehuurd.

PENPE
17-04-13, 15:29
Klopt het dat het bij Hertz nu $24,75 kost? Inderdaad, ik heb vorige week $ 24,75 betaald

Innoveda
17-04-13, 16:17
Inderdaad, ik heb vorige week $ 24,75 betaald

En daar komt de tol nog bij toch? Is het dan zo dat als ik op dag 1 over een tolweg rijd en daarna niet meer ik $24,75 moet betalen. Ik vind dat wel veel geld.

Kun je ook om de tolwegen heen rijden? Of gewoon cash betalen? Dat lijkt me voordeliger.

Ebelix
17-04-13, 16:26
Dat kan in de omgeving van Orlando en Tampa. In de omgeving van Miami is het niet meer mogelijk om cash te betalen. Je kan je navigatie instellen dat je niet over tolwegen wilt rijden.

PENPE
18-04-13, 16:12
En daar komt de tol nog bij toch? Is het dan zo dat als ik op dag 1 over een tolweg rijd en daarna niet meer ik $24,75 moet betalen. Ik vind dat wel veel geld.

Kun je ook om de tolwegen heen rijden? Of gewoon cash betalen? Dat lijkt me voordeliger. Dat klopt inderdaad, je betaald $24,75 + de tolgelden. Je moet het gewoon zien van het gemak wat je er van hebt en ook de tijdswinst die je onderweg hebt want met tolwegen vermijden ben je meestal (veel) langer onderweg. Als wij bijvoorbeeld vanaf onze villa naar The Loop Mall rijden, zijn we er over de tolweg met een klein kwartiertje, zouden we de tol vermijden dan doen we er gauw 40 min over. Ander voorbeeld is de rit van Orlando Airport naar Kissimmee, hierbij kom je onderweg iets van 4 tolpoorten tegen, als je cash betaald moet je iedere keer stoppen en heb je vaak een wachtrij(tje) bij de tollbooth. Heb je echter prepaid-toll dan kun je lekker doorkarrren, tijdswinst op dit stuk is al gauw 10 minuten.

En dan nog, die $24,75 is maar peanuts op het totale bedrag wat je trip kost ;-)

Innoveda
19-04-13, 08:47
Klopt hoor, dat het t.o.v. het gehele bedrag maar een schijntje is, maar alle beetjes helpen toch? Bovendien vind ik een prijsstijging van 10$ (bijna 70%) voor een administratieve dienst erg hoog. Ook vind ik het vreemd dat Hertz nu ineens meer vraagt dan de andere verhuurders in het rijtje. Ik krijg het gevoel dat ze op deze manier gewoon wat extra geld willen verdienen. Korting geven op de autohuur en het dan op deze manier weer (een beetje) terug willen verdienen. Waar betaal je die 25$ eigenlijk precies voor? Wat doen ze voor dat geld?

Wij gaan een rondreis maken en hebben in principe geen haast, dus tolwegen zullen we toch regelmatig mijden. Ik zou het alleen vervelend vinden dat als we toch een stukje over een tolweg moeten (eenmalig) we dan 25$ moeten betalen. Dat de optie van tol-by-plate de makkelijkste is dat snap ik wel, maar wat is nu de goedkoopste optie om tol te betalen?
Ik denk dat we dan maar doen wat Ebelix aangeeft. Cash betalen en tolwegen rond Miami mijden.

Ik heb ook iets gelezen over een sticker die je ergens kunt kopen. Is dat nog een voordelige optie en hoe gaat dat dan?

Ta2 Gerrit
19-04-13, 09:13
Over de MiniTransponder (sticker) is al een apart topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13099-FAQ-Tolwegen-in-Florida-en-SunPass), niet helemaal actueel meer, maar als hulpmiddel nog prima in orde.
Voor actuele prijzen en verkooppunten kun je altijd nog op de site van Sunpass (https://www.sunpass.com/howSunPassWorks)terecht.

Maar de voordeligste optie is natuurlijk tolwegen vermijden (en de verloren tijd op de koop toe nemen), wat op zich goed te doen is, en waar nodig (en dat mogelijk is) cash betalen.
Of, wat Hertz betreft, links laten liggen en de auto elders huren :D
Voor mezelf kan ik alleen maar zeggen; die paar tientjes 'tolwinst' op 2 weken vakantie betaal ik iedere keer graag voor de fijne tijdswinst.

knaapje
19-04-13, 11:31
Voor die $ 24,75 heb je haast een eigen transponder, ben je voor "eeuwig" overal vanaf. Moet je hem natuurlijk niet vergeten uit de auto te halen als je hem inlevert.

Ferno
19-04-13, 12:38
Maar de voordeligste optie is natuurlijk tolwegen vermijden (en de verloren tijd op de koop toe nemen), wat op zich goed te doen is

Probeer ik sowieso zoveel mogelijk te doen, zie je ook een beetje van de slaperige stadjes van Florida zoals Apalachicola.
Kost wel veel tijd idd. met alle stoplichten etc.

Heb nu al een paar keer vanuit Destin naar Tampa gereden via de kustlijn, erg leuk om te doen, mooie natuur daar!

Helaas kom je soms wel per ongeluk toch op een Tol stuk terecht en als je dan niet contant kan betalen is het wel lekker dat je niet gelijk een boete aan je broek hebt.
Je krijgt er ook nog iets van 30$ administratie kosten bij, ik heb het een keer gehad een paar jaar terug.

jastsali
03-05-13, 10:28
Misschien al wel bekend maar ik kon er in dit forum niets over vinden. Er is nu een Sunpass app voor iPhone. Handig om al op het vliegveld direct na aankomst je huurauto aan je sunpass account toe te voegen. Ik neem aan dat er ook wel een app voor Android zal zijn, maar dat heb ik niet uitgezocht.

knaapje
03-05-13, 11:24
Als je al een actieve transponder hebt is dat nergens voor nodig. Je kunt het rustig op je hotelkamer of de volgende dag aan het zwembad doen (of zelfs helemaal niet)

Zenp
19-05-13, 09:45
Ik heb een vraagje..
Wij gaan vanaf Miami naar Orlando /kissimmee en willen via de turnpike rijden. Weten jullie wat de tolkosten ongeveer zijn en op je deze moet betalen?

A.Hofman
19-05-13, 10:12
Via de Sunpass lanes zal het zo'n $15 zijn, afhankelijk van waar je precies de Turpike oprijdt/verlaat.

trails
19-05-13, 10:44
http://www.floridasturnpike.com/TollCalcV3/index.htm
Beginpunt aanklikken - eindpunt aanklikken, et voilà...
Je kunt ook nog aangeven of je door de Sunpass gaat of cash wilt betalen.

JKG
26-05-13, 16:33
Wat gebeurd er als je een sunpass ministickertje hebt en je de auto bij Alamo gehuurd hebt? Deze hebben standaard een opt-in als je onder de Sunpass poort door rijd, welke pakt hij dan, de mini sticker of een foto van de kentekenplaat met daardoor activatie van die 14,75 dollar per huurperiode (excl. tolkosten)? Daar ben ik wel eens benieuwd naar.

jarjarbinks
26-05-13, 17:08
Hij pakt de ministicker, tenminste deed hij bij mij. Heb alle jaren met een ministicker gereden en pakte altijd deze zowel Alamo al ook Dollar.
Had thuis wel de ministicker helemaal aangemeld etc. De eerste avond in Florida verder de auto geregistreerd.

JKG
26-05-13, 17:14
OK, dus van Alamo kreeg je op je creditcard achteraf geen rekening. ;)
Goed om te weten, bedankt!

PENPE
26-05-13, 20:13
Als ik het zo bekijk zal altijd eerst de voorruit gescand worden, en als daar door de scanner een (geldige) sticker wordt gedetecteerd zal het tolbedrag worden afgeschreven. Wordt er echter geen sticker gedetecteerd dan zal automatisch de nummerplaat worden gescand en automatisch de toll-option worden geactiveerd.

Lijkt me logisch, althans, zo zie ik het ;)

http://img197.imageshack.us/img197/7928/bwattachment5301347.jpg

corrus
26-05-13, 21:11
De sensoren in de toll gates detecteren gewoon geen RFD chip, dus fotograferen ze de plates

JKG
27-05-13, 22:06
Mooi stukje techniek.. maar omdat die camera's toch eerst je kentekenplaat zien en dan pas je voorruit, had ik zo die vraag. :)
Maargoed, met RFID detectors maakt het dat een stuk makkelijker (die techniek), ik wist niet dat dat in die ministicker zat.

knaapje
27-05-13, 22:56
................ maar omdat die camera's toch eerst je kentekenplaat zien en dan pas je voorruit.......................

........en de nummerplaat achterop dan??

corrus
27-05-13, 22:59
Tja Jan-Kees.. Gotcha! :p

Daarom schreef ik ook RFD chip niet gedetecteerd??
Fotootje (smile)

jarjarbinks
27-05-13, 23:01
Mooi stukje techniek.. maar omdat die camera's toch eerst je kentekenplaat zien en dan pas je voorruit, had ik zo die vraag. :)
Maargoed, met RFID detectors maakt het dat een stuk makkelijker (die techniek), ik wist niet dat dat in die ministicker zat.

Je hebt staten waar voorop geen kentekenplaat verplicht is. Dus volgens mij wordt altijd achter een foto gemaakt en nooit voor.
Dus eerst sensor en dan foto.

Ritchie
04-06-13, 09:49
Ik heb een vraag over de service van Alamo, die betrekking heeft op de tolwegen, ben effe de naam kwijt, je betaald geloof ik iets van $10 en dan wordt de tol wordt dan van je cc afgeschreven.

Hoe doen ze dat, je geeft bij de balie aan dat je dit wilt, maar ze weten toch nog niet welke auto dat je meeneemt ? Dus ze hebben het kenteken nog niet.
Ik vroeg me dat gewoon af.

Ta2 Gerrit
04-06-13, 11:37
Maar bij de uitgang hebben ze je gegevens wel, want zowel de auto, je contract en je rijbewijs worden gescand/nagekeken. Klaar is klara :cool:

Ritchie
04-06-13, 11:47
Dank je wel, ik had ffe geen idee hoe ze het deden

calypso
04-06-13, 13:08
Bedoel je deze http://www.htallc.com/

Ritchie
04-06-13, 13:15
Wat is hier het voordeel van, t.o.v. dat de verhuurder de kosten in rekening brengt op je cc.

rolandino
04-06-13, 19:53
Hoe doen ze dat, je geeft bij de balie aan dat je dit wilt,
Zelfs dat hoeft niet. Als je een poortje passeert met je Alamo auto gaat dat automatisch goed.

trails
05-06-13, 06:08
Hier nog eens de tarieven:
https://www.sunpass.com/rentalcar

bejavenlo
30-07-13, 15:52
voor 3 weken met een Alamo auto op de tolwegen rijden werd 14,44 euro afgeschreven

Michael66
31-07-13, 06:08
Mijn transponder die ik een paar jaar geleden gekocht heb - en dit jaar pas geactiveerd - werkt perfect!
"Leuk" ook om te zien dat direct alle tol wordt afgeschreven van je saldo.

De afgelopen week in 4 dagen rond de $15 tol betaald, vooral op de route Ft. Lauderdale - Miami, inclusief gebruik van de express lanes. Afhankelijk van de tijd op de dag kost het gebruik van die lanes $0.25 tot $3.50 per keer. De afgelopen dagen in St. Pete Beach is de brug vlak voor ons hotel (Don Cesar) al vele malen debet aan een afschrijving van $0.51 voor iedere keer dat we er overheen reden.

Michael66
01-08-13, 14:36
SunPass gaat de oudere modellen transponders vervangen. Zie http://bit.ly/14kQKfq
M.n. de modellen die een batterij bevatten en een geluidsignaal geven.

SunPass to replace oldest transponders
SunPass is replacing millions of older transponders with newer, battery-free models that will work on toll roads outside Florida.

Florida's Turnpike in June mailed about 25,000 postcards to drivers with older transponders, asking them to upgrade at no cost to a new slimmer portable model or a sticker tag. Starting in August, the remaining 2 million customers with outdated equipment will be contacted on a rolling basis either by email or by postcard.

If drivers refuse to swap, officials say their old transponders will be de-activated within the next 18 months.
Officials say they have no choice. The federal government has set an Oct. 1, 2016 deadline requiring the nation's toll roads to allow drivers to use one transponder on any toll road. And older portable models, including ones sold as recently as 2010, won't function properly elsewhere. The transponder upgrade is necessary and mandatory, said Turnpike Enterprise executive director Diane Gutierrez-Scaccetti. The notifications sent to SunPass drivers will include detailed instructions on how to replace their transponders, by either returning a form in the mail, contacting a call center set up to handle the swap, or online at sunpasstagswap.com.

Officials urge customers to wait until they get contacted first by SunPass before attempting to replace their transponder to avoid overwhelming the SunPass customer service center. "Be patient," Gutierrez-Scaccetti said. "We want to make sure we respond to everyone in a timely fashion."

SunPass has sold more than 8 million transponders since the program was launched in 1999. The total cost of the replacement program to the turnpike, which runs the SunPass program, isn't known. It will depend on whether drivers choose to swap for a $25 portable model or a $4.99 sticker tag. In addition to incompatibility with other systems, computer chips in older transponders can go bad. "In some instances, a transponder's data can get scrambled and the unit may lose its identifier," said Sonyha Rodriguez-Miller, a turnpike spokeswoman. "This may happen due to radio frequency interference or a low battery." Some drivers earlier this year were charged more than twice what they should have paid in tolls because their vehicles were mistaken at toll plazas for bigger rigs.

SunPass unveiled its latest portable transponder — the SunPass Slim — about a year ago. It's barely an inch wide, compared with older models the size of a deck of cards. Because it has no batteries, it doesn't beep when a toll is paid and is expected to last longer.
For years, drivers in South Florida, especially snowbirds from the Northeast, have clamored for one transponder they could use in any state. On Monday, North Carolina's Triangle Expressway in the Raleigh area began accepting SunPass. It's the first of what's expected to be many agreements between SunPass and other states around the country with toll roads.
http://www.sun-sentinel.com/media/photo/2013-07/76866553.jpg

corrus
04-10-13, 13:50
Dat doorrijden op de Sunpass Lanes gaat tegenwoordig toch al...
De minitransponder is tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar nuttig indien je een huurauto hebt van Dollar, want Alamo heb je automatisch al Sunpass.

Wearethere
04-10-13, 15:18
Klopt idd. Had ik niet vermeld. Daardoor heb ik hem ook over. Mocht je bij Dollar of andere verhuurder auto huren die niet de "Sunpass" optie heeft dan is deze sticker handig. Bedankt voor je aanvulling corrus.

Michael66
14-10-13, 21:51
Hoe krijg je het voor elkaar .....?!?!?!

Zie http://bit.ly/165psKv

http://img844.imageshack.us/img844/336/kjif.jpg

Ritchie
16-10-13, 10:10
Vandaag netjes de afschrift van Alamo gekregen, hier een kleine selectie:

http://img856.imageshack.us/img856/5597/371n.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/371n.jpg/)

laanvdj
17-10-13, 13:06
wij zijn in de zelfde periode geweest, hebben nog niks ontvangen.
kreeg je het afschrift per email?
cc is ook nog niet belast.

Ilse_
25-11-13, 17:51
Ik heb even wat terug zitten lezen maar weet niet of ik het nu goed begrijp dus vandaar nog even dit berichtje.....

Als ik een Sunpass Stikker aanschaf ( en een account aanmaak ) kun je die meteen bij t verlaten vd garage op je voorruit plakken en klaar is kees. Je kunt dan via de site je saldo bijwerken en bijhouden???

Als ik niks regel dan kun je gewoon rijden via de Tolwegen en regels Alamo dit direct aan de hand van je CC gegevens.......??


Is er een verschil in tarief wat je dan betaald??

Ik heb met beide geen ervaring en heb dus ook geen idee wat wijsheid is om te doen ........

Hans van Demen
25-11-13, 19:14
Bij mijn weten hebben alle auto's van Alamo een SunPass sticker ( Correct me if i'm wrong) berekening via je CC kost je plm 10 tot 15 Dollar voor een paar weken.


Wij kopen nooit geen stickers oid, als je geluk hebt hoor je soms ook niks meer van de tolkosten. En anders kost het je een paar tientjes voor enkelen weken.

Njit
25-11-13, 19:47
Alamo werkt met Toll by Plate (via je nummerplaat dus) . Verdere details zie http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13100-FAQ-Tol-betalen-via-de-autoverhuurder

Ilse_
25-11-13, 19:56
Thnx voor de antwoorden.

Misschien een domme vraag dan maar rij je dan wel gewoon door het "SunPass Poortje" ??

Dan hoeven we dus niks te regelen want die paar tientjes op 3 weken lijken me erg redelijk !!

mblokland
25-11-13, 19:59
Ja je kan gewoon door de Sunpass tolpoortjes rijden, soms blijven de lichten rood maar hier hoef je je niks van aan te trekken.

Ilse_
25-11-13, 20:10
Oke, Duidelijk............ Dus alleen de auto nog boeken en klaar !! hahahahaha

PENPE
25-11-13, 20:29
Ja je kan gewoon door de Sunpass tolpoortjes rijden, soms blijven de lichten rood maar hier hoef je je niks van aan te trekken.

Sterker nog, je hoeft niet eens door de poortjes, je kunt gewoon de 2 linkerbanen aan blijven houden :D

http://img546.imageshack.us/img546/3364/2zpt.png

Njit
25-11-13, 20:41
Er komt overigens nog een bedrag aan Toll bovenop het bedrag wat je voor de service van electronische Toll kwijt bent. Dit wordt achteraf van je creditcard afgeschreven.

satpet
26-11-13, 08:47
Als je veel gaat rijden. Bv van Orlando naar Miami en terug + nog war rondrijden in Miami is het de moeite om de sticker te kopen. (zelfs als je bij Alamo huurt)

Ilse_
26-11-13, 12:00
Tja we hebben niet de plannen om echt rond te trekken met de auto dus het zullen alleen dag-ritjes zijn en 1x van Orlando naar Miami ..... dus dat lijkt me niet veel.

Ta2 Gerrit
26-11-13, 17:15
Vergeet niet dat je op tolwegen naar en rond Miami (die je overigens niet hoeft te nemen) lang niet altijd contant kunt betalen en dus aangewezen bent op sticker, transponder of Alamo TBP.

sjemmie
26-11-13, 19:56
Onze ervaring van de afgelopen weken is, dat we op een aantal plaatsen goed moesten opletten. Voordat je het weet rij je op een tolweg, die alleen met sunpass of kentekenregistratie afgerekend kan worden. De kentekenregistratie methode is duurder dan de sunpass methode. Geen idee hoe deze met huurauto's afgerekend wordt. Wij hebben een paar jaar geleden een sunpass transponder gekocht die elke keer weer mee gaat op vakantie, dus wij zullen wel op die manier afrekenen. (Uiteraard houden we de afrekeningen van Alamo goed in de gaten om dubbele kosten te voorkomen.)

Ilse_
26-11-13, 20:02
Ta2 Gerrit : Bedoel je met Alamo TBP het kenteken registratie systeem..... ??

Ik wil wel graag iets waarmee we overal door kunnen rijden zonder gedoe. Dus dan desnoods toch maar een stikker aanschaffen......????

knaapje
26-11-13, 20:20
Als je echt geen gedoe wilt, moet je gewoon Alamo TBP (Toll by plate) nemen.
Hoef je niets voor te doen en werkt overal automatisch.

Brandsmaatje2
26-11-13, 20:58
Wij huren dit jaar voor het eerst een auto bij Alamo. Moet je dan nog iets regelen bij het ophalen als je de tolwegen via toll by plate wil betalen?

Bieg
26-11-13, 21:35
Nee hoor, als je de eerste keer door de poortjes rijdt maak je automatisch gebruik van Toll by Plate.

Ilse_
27-11-13, 08:30
Dus ook op de grote toll wegen naar Miami???

satpet
27-11-13, 08:45
Wij hebben in 2012 een sticker gebruikt (bedankt aan de persoon op dit forum die deze voor ons heeft meegebracht).
Ook al hadden we bij Alamo gehuurd kwam dit voordeliger uit. Het komt bijna altijd voordeliger uit als je goed met de je je credits op "sunpass" goed beheerd. Om 6€ te verdienen is het een hele rompslomp, want je moet je informeren over het systeem, een sticker bekomen, die sticker operationeel krijgen zonder US of Canada adres, ....
Maar als je zoals wij in 2012 voor meer dan 60 $ aan tolwegen gebruikt zou ik het wel overwegen.

In 2014 gaan we terug, we hadden in 2012 voor alle zekerheid een nieuwe sticker gekocht en we zitten nog altijd in het systeem.
De 3,37 $ op het account dat overbleef van 2012 is zo niet verloren.

Ieder voor zich moet beslissen of het de moeite loont.
Nog een voordeel met de sticker is dat je op hun site je "verbruik" goed kan bijhouden.

In Miami heb je inderdaad bijna geen tolhuizen en kan je met de sticker makkelijk gebruik maken va de "express lanes". De kosten van die express lanes kunnen wel oplopen: afhankelijk van de drukte tussen 0,25 en 3,75 $ (hoe drukker hoe duurder)

Bieg
27-11-13, 11:03
In plaats van de sticker kun je beter de uitvoering met zuignapjes nemen. Die laat zich makkelijk van auto naar auto verplaatsen. Is wel iets duurder maar voor gebruik in huurauto's veel handiger.

sjemmie
27-11-13, 17:47
Wij hebben dus zo'n zuignapjesapparaat. Dat bevalt prima. Ook die is goed bij te houden op de website van Sunpass (of op de mobiele site). Wat opviel is dat de TBP (Toll by plate = tol op kenteken) duurder is dan Prepaid Sunpass.

kiamzo
20-12-13, 22:38
Ben er nog altijd niet uit wat voor ons het beste is.
Hebben voor volgend jaar 3 wagens gehuurd bij National cars
wagen 1 voor 1 dag
wagen 2 voor 20 dagen
wagen 3 voor 1 dag
Moet ik dan telkens voor elke auto 14.75$ betalen plus tol of ben ik beter om een sunpass te kopen.
wat is voor mij het voordeligste

knaapje
21-12-13, 11:15
Wij hebben dus zo'n zuignapjesapparaat. Dat bevalt prima. Ook die is goed bij te houden op de website van Sunpass (of op de mobiele site). Wat opviel is dat de TBP (Toll by plate = tol op kenteken) duurder is dan Prepaid Sunpass.

Klopt. Tol by plate zullen de standaard toltarieven zijn en met de sunpass sticker of transponder krijg je vaak korting.

knaapje
21-12-13, 11:19
Kan je hier terugvinden:
https://www.sunpass.com/rentalcar

$2.95 per dag of maximaal $14.75 per huurperiode.

JKG
21-12-13, 12:28
Die prijzen zijn echt belachelijk. Vorig jaar bij Alamo was het nog $6.99 meen ik en dan nog de tolkosten er bovenop. Bij Alamo is dat nu $14.75, goed is nog te behappen, maar bij Dollar zijn ze echt van de pot gerukt. $8.99 per dag met een max van $45.99, daar kom ik nooit aan. Goed, bij Dollar is het wel 'unlimited use', maar hoevaak wil jij door zo'n poortje rijden om aan zo'n bedrag te komen? Gelukkig kan je kiezen, of gewoon zo'n mini-sticker kopen, natuurlijk.

Fleurida
21-12-13, 12:39
Wij hebben een kastje met zuignapjes, is makkelijk mee te nemen naar een andere auto en je krijgt nog korting op de tol ook:D Als wij aankomen plakken we hem in de auto en aanmelden met kenteken doen we als we in de villa zijn. Je kunt hem hier kopen: https://www.sunpass.com/sunPassRetailers

Fitzroy
22-12-13, 10:08
Vergeef me mijn domme vraag, maar kun je ook zonder Sunpass? Wij zijn voor het laatst in 2008 naar FL geweest en toen hebben we niet zo'n Sunpass gekocht en ook niet nodig gehad blijkbaar. Is dat nu anders?
Wij gaan maar een week en rijden alleen rond Miami en steken nog over naar Naples.

Ritchie
22-12-13, 10:48
Opzich wel, alleen worden de tolpoortjes waar je met geld kunt betalen steeds minder helaas.

Fleurida
22-12-13, 14:00
Toen wij 2 jaar geleden in Miami waren kon je al bijna nergens meer met cash betalen op de turnpike. En ze halen steeds meer poortjes weg waar dat wel kan. Zonder tol kan ook maar dan sta je misschien wel veel in de file. Het is maar net wat je wilt. Wij vinden dat zonde van onze tijd.

knaapje
22-12-13, 16:00
........ en dat kan je hier vinden:
https://www.sunpass.com/rentalcar

JKG
22-12-13, 20:14
Let wel op dat je rond Miami ook een eigen tolsysteem hebt en dat je dan niet door de automatische poortjes kan. Nou ja, kan wel, maar dan betaal je wel de hoofdprijs.
Zo heb je bijv. de Baypass, die je bijv. kan gebruiken op de Broad Causeway (922) tussen Bal Harbour/Surfside en North Miami en moet je ook tol betalen tussen Coral Way (Miami) en Key Biscayne op de Rickenbacker Causeway. Ook niet gekoppeld aan Sunpass. Baypass gaat wel vanaf half 2014 gekoppeld worden aan Sunpass, maar dan heb je volgens mij alleen de keus om 250 dollar te betalen om met flatfee heen en weer te rijden voor een jaar. Voor toeristen niet interessant. Daar dus wel wat muntjes in de auto bewaren.

Fitzroy
23-12-13, 06:09
Ik heb dat stukje wel gelezen maar werd er niet echt wijzer van. Je kunt dus nog wel zonder die Sunpass, of is het verplicht? Ik denk niet dat wij heel veel gebruik maken van de wegen, we zijn er voor de zon en om te shoppen.

satpet
23-12-13, 08:06
Fitzroy,
Niets is verplicht. Als je geen tolwegen wil nemen heb je geen SunPass nodig (of systeem van de autoverhuurder). Zet je navigatie zo in dat je geen tolwegen neemt. Kom je per ongeluk toch op een tolweg en huur je je auto bij Alamo, dan zal Alamo je de rekening sturen + een vaste kost (ik denk 2$/dag) voor het gebruik van "Toll by plate". Andere verhuurbedrijven bieden dit ook aan, maar ik ken ze niet allemaal.

De Rickenbacker Causeway naar Key Biscayne is sowieso betalend. Voor toeristen zoals wij, kan je daar beter cash betalen.

Ritchie
23-12-13, 18:12
$2/dag met een maximum van $6 geloof ik bij Alamo, bij gebruik van "Toll by plate"

knaapje
23-12-13, 18:30
$2/dag met een maximum van $6 geloof ik bij Alamo, bij gebruik van "Toll by plate"

Had je gedacht!
Kijken op :

https://www.sunpass.com/rentalcar

geeft je zekerheid!
$ 2,95 per dag en max. $ 14,75 per huur periode (plus de tol)

Ritchie
23-12-13, 18:47
Klopt, ik bedoelde iets anders, ik had me vergist.

JKG
23-12-13, 20:21
Voorheen was het dus wel $6.99 per huurperiode. Maar als de rest flink omhoog gaat in prijs, moet Alamo ook volgen. Maar je bent op vakantie en onder een Sun Pass ding door rijden is wel makkelijker dan in de rij gaan staan voor de coins. Tenzij je weinig over de tolwegen gaat. En anders activeer je 'm pas als je 'm er daadwerkelijk onder door gooit.

Ritchie
23-12-13, 20:24
wanneer was voorheen ?

PENPE
23-12-13, 21:09
wanneer was voorheen ? Een kleine 2 jaar geleden...

JKG
23-12-13, 23:14
Mwah, februari 2013 nog.

Fitzroy
24-01-14, 22:27
Inmiddels heb ik via Alamo Save Time al onze gegevens al ingeboekt en zouden we dus zo een auto kunnen oppikken. Ik kon echter bij de opties nergens aangeven dat ik van de Sunpass gebruik wilde maken. Gaat dit automatisch of moeten we alsnog naar de balies? En weet iemand of je op de Dolphin expressway nog gebruik kunt maken van cashgeld? Daar moeten we direct op als van het verhuurbedrijf naar ons hotel rijden.

Ebelix
25-01-14, 04:05
Zo ver ik weet is er rond Miami geen mogelijkheid meer om met contant geld te betalen.

Bij Alamo wordt automatisch de toloptie aangezet zodra je door de eerste tolpoort rijdt.

Fitzroy
25-01-14, 07:13
Thx Ebelix voor de handige informatie :up:

Hermanus
25-01-14, 08:02
Dit jaar voor het eerst gereserveerd bij Avis. Wordt hier de toloptie ook automatisch aangezet?

Bieg
25-01-14, 10:10
Zie hier de regeling voor de diverse verhuur maatschappijen m.b.t. het Sunpass Tol Programm : https://www.sunpass.com/rentalcar

dwouters85
01-02-14, 11:32
Dag allemaal. Ik ben helemaal nieuw op het forum en ben dus heerlijk alles aan het uitpluizen voor onze reis naar Florida. Ook wij zullen een auto gaan huren. Onze route word van Sanford naar ons hotel bij Universal van Orlando naar Crystal River, Crystal river naar Tampa en van Tampa gaan wij naar Miami. Buiten deze langere routes zullen we nog wat kleine uitstapjes maken. Hoogstwaarschijnlijk zullen wij onze auto via Sunny cars bij Alamo gaan huren. Nu lees ik dingen over een Sun pass en dingen over toll by plate van Alamo. Is deze laatste optie iets wat je automatisch krijgt bij Alamo? En door welke poort moet je dan rijden als je bij een turn pike aankomt? Of is het toch aan te raden alsnog een Sun pass aan te schaffen??

knaapje
01-02-14, 13:16
https://www.sunpass.com/rentalcar

Hier kan je het nodige vinden.
Als het regent dit topic eens goed doorspitten en je vindt het overige.

Een Sunpass is voordeliger.
Voordeel: Je krijgt korting op je toll en hebt geen overige kosten.
Nadeel: je moet hem hebben als je wegrijdt en hij moet geactiveerd zijn.

Hans van Demen
01-02-14, 15:41
Afgelopen kerst en oud en nieuw 13 dagen auto van Alamo, route : Miami via Ft Lauderdale-> Cocoa etc naar Orlando ->Sarasota -> Sanibel -> Naples -> Miami.( Gereden met roadmap op slip , we rijden altijd zonder TomTom) in deze 13 dagen ruim 1460 kilometer gereden, we kijken niet naar Tolwegen etc. Gister is op CC afgeschreven $ 17.40 = Euro 13,09.
Volgens mij moet je dan niet willen om met zo'n losse sunpas etc te willen reizen.

dwouters85
01-02-14, 16:32
@Hans van Demen;
Bedankt voor je reactie. Dus jullie hebben Toll by plate van Alamo gebruikt? En als je dan bij zo'n tolovergang komt; Van welk poortje mag je dan gebruik maken?

Fleurida
01-02-14, 16:59
Dit zijn de tolpoortjes, het wijst zichzelf.
http://blog.orlandoavenue.com/files/2009/08/toll-booth.jpg

Familie Rust
02-02-14, 10:15
@dwouters : Volgens mij kan je gewoon aanrijden bij een EXPRESS, SunPass ONLY, E-PASS ONLY or LeeWay ONLY poortje en dan doorrijden. Dan begin je automatisch met het systeem. Kost $2,95 per dag met een maximum van $14,75. Plus natuurlijk nog de tolkosten.

dwouters85
02-02-14, 11:15
Ok helemaal top!

Michael66
06-02-14, 18:46
Het foldertje dat ik afgelopen zomer meenam:

http://s25.postimg.org/7fofb5tzf/5s5d.jpg (http://postimg.org/image/7fofb5tzf/)

Op groot formaat: http://imageshack.com/a/img513/5268/5s5d.jpg

JKG
06-02-14, 19:28
@dwouters85; ik heb vorig jaar een filmpje gemaakt vanaf het vliegveld en dan via de 528 en I-4 naar Kissimmee (exit 64).
In onderstaande filmpje zie je hoe het gaat met de toll lanes. Ik heb 30 minuten in 6 minuten gepropt, maar de belangrijke dingen op normale snelheid gedaan, zoals de tolhokjes.

Hier een linkje naar het stukje met de tol (hij opent een paar sec. voor je op het stuk bent wat ik je wil laten zien);

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ndd0pi7EJRA#t=139

(kan niet tussen video tags, want dan opent hij vanaf 0 sec. en ik wil je specifiek laten zien hoe het zit met de tolls)


Wil je 'm toch helemaal zien;


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ndd0pi7EJRA#t=13 9

Revos
24-02-14, 16:20
Afgelopen kerst en oud en nieuw 13 dagen auto van Alamo, route : Miami via Ft Lauderdale-> Cocoa etc naar Orlando ->Sarasota -> Sanibel -> Naples -> Miami.( Gereden met roadmap op slip , we rijden altijd zonder TomTom) in deze 13 dagen ruim 1460 kilometer gereden, we kijken niet naar Tolwegen etc. Gister is op CC afgeschreven $ 17.40 = Euro 13,09.
Volgens mij moet je dan niet willen om met zo'n losse sunpas etc te willen reizen.

Dat zijn gelukkig niet de prijzen van de Franse tolwegen en geeft een goed overzicht van de kosten. Is jouw conclusie dus dat je beter met een creditcard kan betalen of heb je het Alamo systeem gebruikt? Wij hebben al een Sixt auto vastgelegd en die zijn erg duur met de sunpass.

leducw
24-02-14, 16:59
5€ per dag bij Sixt? is dat dan zoveel duurder als bij Alamo?
Ik heb er ook een wagen gereserveerd maar voor mij is dit het goedkoopst ivm underage fee

Hans van Demen
24-02-14, 17:12
@ REVOS: Wij hebben inderdaad het Alamo systeem gebruikt. Hoe dit werkt bij Sixt weet ik niet. Wij huren altijd bijAlamo hier via Nederland. De reden daarvoor is dat wij een 8 tal jaren geleden een ongeval hebben meegemaakt in Texas ( geen schuld en alleen blikschade) en we toen alle correspondentie in het Duits moesten doen ( Via een duitse maatschapij gehuurd) Nu kan ik een redelijke mondje Duits, maar ambts Duits gaat me toch boven mijn pet !

Volgens mij is dat ook het geval als je bij bv een engelse site boekt, je dan verder, als er iets gebeurd, je ook alles in het Engels moet doen ?

Revos
25-02-14, 14:16
Dat voordeel heeft Sixt ook. Elke keer als ik een vraag stelde aan Sixt Miami kreeg ik antwoord vanuit Hoofddorp in het Nederlands.

@Leducw: 5 euro per dag? Maar dat is bij 3 weken toch ook ruim 100 euro en dan kunnen we beter een transponder kopen voor 15 dollar (als dat mogelijk is...). Underage is inderdaad geen probleem bij Sixt las ik maar dat is voor ons niet aan de orde.

Revos
25-02-14, 14:53
Toch nog even gelezen op http://www.sixtblog.com/travel-advice/florida-toll-roads/

zij bieden dus voor $ 36,99 onbeperkte toegang tot de tolwegen. Maar voor 3 weken toch een dik bedrag, zeker als ik het vergelijk met het verhaal van Hans. We gaan vergelijkbaar rondje doen als Hans en dan is verschil $ 17 vs $ 111 wel erg groot. Als is comfort wel belangrijk.

dwouters85
08-04-14, 11:06
Toch nog even een vraag. Ik sta op het punt om onze auto bij Alamo te huren. Ik vindt zo'n toll by plate ideaal. Echter kan ik dit nergens terug vinden in de booking. Is dit iets wat ik bij aankomst los moet bijboeken? Hopelijk kan iemand mij aan het juist antwoord helpen.

Hans van Demen
08-04-14, 12:09
Hoef je niets voor te doen, zodra je het eerste tolpoortje doorrijd wordt het systeem vanzelf geactiveerd.

sunnyrojo
08-04-14, 12:43
https://www.sunpass.com/rentalcar deze link is ook wel handig

dwouters85
08-04-14, 12:45
Hoef je niets voor te doen, zodra je het eerste tolpoortje doorrijd wordt het systeem vanzelf geactiveerd.

Moet ik bij het ophalen van de auto wel aangeven dat ik gebruik van de Toll by plate wil maken? Of is dit bij Alamo sowieso maar de enigste keuze qua gebruik van tolwegen?

knaapje
08-04-14, 13:11
Je hebt ook de mogelijkheid met een toll sticker of een transponder te werken, maar die moet je eerst kopen bij bijv. een supermarkt of drugstore.
Als je die niet hebt werkt het automatisch via Alamo, hoef je niets voor te doen.

miepie56
08-04-14, 15:18
Als je een toll sticker hebt, is het dan mogelijk om deze pas in de villa te activeren of moet dat voordat je het verhuurstation verlaat? Ik heb een auto via Dollar en zie dat die erg prijzig is met zijn toll. Dit is een voordeliger optie en voor dat geld is wel iets anders te bedenken:o

knaapje
08-04-14, 15:21
Misschien even hier kijken?:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13099-FAQ-Tolwegen-in-Florida-en-SunPass&highlight=toll+sticker

jarjarbinks
08-04-14, 22:12
Als je een toll sticker hebt, is het dan mogelijk om deze pas in de villa te activeren of moet dat voordat je het verhuurstation verlaat? Ik heb een auto via Dollar en zie dat die erg prijzig is met zijn toll. Dit is een voordeliger optie en voor dat geld is wel iets anders te bedenken:o

Ondanks dat dit niet zo in het grote sunpass topic staat doe ik altijd het volgende en dat werkt prima.
Let op dit is voor iedereen op eigen risico natuurlijk.

Heb al jaren een account geopend bij sunpass en op een adres waar ik een villa gehuurd had.
Dit met mijn NL rijbewijs nummer.
Ieder jaar zorg ik via dit forum dat ik een sticker (nieuw) krijg (koop natuurlijk) en zet die een week voordat ik wegga op mijn account met een kenteken en auto.
Het kenteken en auto zijn verzonnen (ja natuurlijk een echt merk). en zorg voor voldoende saldo middels een CC op mijn account.
Dan gaan we op vakantie en krijgen de huurauto. Meteen plak ik de sticker op het raam op de juiste plaats en rijd er meteen door alle poortjes heen.
In de villa gekomen zet ik zo snel al mogelijk de sticker om naar de echte huurauto en kenteken waar ik in rijd.
De volgende dag kan je je account al controleren en zie je dat de eerste poortjes al zijn afgeschreven en werkt de sticker prima.
Weet altijd voor hoeveel ik ongeveer toll verbruik en zorg dat ik dat saldo ongeveer er op heb staan en kijk een paar keer of dit nog voldoende is.
Mocht je onder een bepaald saldo komen krijg je bij sommige poortjes netjes de melding low balans te zien en weet oke bijvullen. Ook dit kan eventueel automatisch met je CC. Dan wordt er automatisch geld bij geschreven van je CC als je onder de $ 10 komt. Er blijft altijd een paar dollar staan en die staan er na een jaar nog als dan het feest opnieuw begint.
Vergeet je sticker niet eruit te halen en ook je sticker af te melden op je account. Dit kan makkelijk en je geeft aan op welke datum en tijd de sticker opgeheven moet worden. Je weet van te voren wanneer je vertrekt en de auto gaat inleveren dus dat plus 1 uur is mijn eind datum / tijd.

Zo werk ik al 7 of 8 jaar met de sticker en tot nu toe prima gegaan en heb altijd veel plezier van de sticker. De sticker kost dan uiteindelijk niets want de aankoop kosten krijg je op je saldo bijgeschreven en gebruik je al toll geld.

Veel plezier in florida.

corrus
08-04-14, 22:43
https://www.sunpass.com/rentalcar deze link is ook wel handig


Moet ik bij het ophalen van de auto wel aangeven dat ik gebruik van de Toll by plate wil maken? Of is dit bij Alamo sowieso maar de enigste keuze qua gebruik van tolwegen?
Op een forum moet je wél dingen lezen hoor... ;)

Bieg
08-04-14, 23:24
@jarjarbinks : Er bestaan ook transponders met een twee zuignapjes. Die kun je heel makkelijk in en uit de auto halen. Scheelt je steeds een nieuwe sticker kopen en die vervolgens weer koppelen aan je account.

https://www.sunpass.com/images/eGoSunPassPortableSlim-a.jpg

Michael66
09-04-14, 07:42
@Bieg: Klopt, maar die transponders kosten $25 (of meer inmiddels?)
Terwijl de optie van Jarjarbinks niets kost, behalve misschien wat moeite en/of wat verzendkosten als hij een sticker via een ander forumlid koopt.
Ieder jaar zorg ik via dit forum dat ik een sticker (nieuw) krijg (koop natuurlijk) ....
.... De sticker kost dan uiteindelijk niets want de aankoop kosten krijg je op je saldo bijgeschreven en gebruik je al toll geld.

miepie56
09-04-14, 08:02
@Jarjarbinks; dank je wel voor je uitgebreide antwoord.
Lijkt me wel lastig om een nummerbord te verzinnen voor je start, met een beetje pech bestaat het echt.
Met de rest kan ik wel uit de voeten, gelukkig heb ik nog even om het allemaal goed voor te bereiden.
Een sticker voor de eerste keer en dan kan ik zelf een transponder met zuignapjes halen als ik er in oktober ben.

Michael66
09-04-14, 08:11
Krijg je de aanschafprijs van de sticker ($4.99) nog steeds vergoed als saldo in je account?
Op de website kan ik daarover niets (meer) vinden.
Of kijk ik niet goed genoeg?


2. How much does it cost to use the SunPass system?
A: The SunPass Portable transponder costs $25 plus tax and the SunPass Mini Sticker transponder costs $4.99 plus tax (all out of state customers are required to pay a flat 6% sales tax). Transponders are available online at SunPass.com and at all authorized SunPass retailers. Both units allow motorists to have tolls electronically deducted from a prepaid account. Both require a minimum opening balance of $10 for a personal account.
7. Is there a charge for replacement of a transponder due to loss, theft or accident?
A: Yes. Replacement cost is the same as the initial cost, $25.00 plus tax for the SunPass Portable transponder; $4.99 plus tax for the SunPass Mini Sticker transponder.

Bieg
09-04-14, 09:02
De transponders kosten nog steeds 24,95 bij Publix. Bij mijn weten krijg je niet de waarde van de transponder als balance op je account, althans dat heb ik niet gehad. Ik heb inmiddels 2 transponders voor onze gasten en 1 sticker voor mijzelf.

Michael66
09-04-14, 09:46
Thx Bieg.
Dat van de SunPass Portable transponders wist ik; het aankoopbedrag daarvan kreeg/krijg je inderdaad niet terug als saldo.
Het gaat mij om de sticker (de SunPass Mini), daar kreeg je het aankoopbedrag wel als saldo op je account terug. Maar die bepaling vind ik dus niet meer terug op de website.

Bieg
09-04-14, 14:22
Klop Michael, ik heb er één in mijn auto zitten in Florida, maar ze hebben mij niet geattendeerd op de cashback. Zal dus wel niet meer gelden.

Anthon14
09-04-14, 18:26
Wat ik begrepen heb uit een email van Sunpass is dat bedrag wat je eerder als tegoed kreeg met de stickers vervallen.

Bosevents
09-04-14, 19:48
Wij zitten in Davenport en gaan naar WDW en Seaworld misschien nog even naar Kelly park zijn hier eigenlijk veel tolwegen ?

Ilse_
09-04-14, 20:00
Ik zit ook ff mee te lezen want hier weten we ook nog niet wat we ermee moeten eigenlijk.

Heb ook vernomen dat als je bij Alamo huurt en je niks regelt van transponder of stikker je ook via de poortjes
door kunt rijden en dit achteraf via je CC afgeschreven wordt.??

Iemand hier ervaring mee??

Anthon14
09-04-14, 20:06
Ilse,

Met een auto van Alamo kun je gewoon onder de poortjes doorrijden want die maken gebruik van "Toll by Plate" voor een gering bedrag per huurperiode en uiteraard de tol kosten voor de tolpoortjes waar je gebruik van maakt. Velen maken hier gebruik van omdat het systeem van Alamo erg goedkoop is in vergelijking tot een aantal anderen. Degene van het forum die er geregeld komen schaffen vaak een transponder aan voor het gemak en die halen de kosten er in een aantal keer ook uit.

Bosevents, Bij de meeste tolpoortjes in/om Orlando kun je nog met geld betalen en het is natuurlijk aan jezelf hoeveel gebruik je van die wegen gaat maken, volgens mij kun je er niet helemaal aan ontkomen maar eerlijk gezegd probeer ik het ook nooit en accepteer die paar dollar aan tol kosten.

Ilse_
09-04-14, 20:11
Anthon14,

Thnx voor je antwoord. Dat bedoelde ik inderdaad. Ik schrijf het hier even op.
Dan zullen we daar wel voor gaan denk ik want dat lijkt me voor ons wel t makkelijkste.

José
09-04-14, 20:22
Wij betalen gewoon bij de poortjes, de ene keer muntjes in de bak gooien de andere keer bij een medewerker. Wij maken meestal alleen gebruik van de tolpoortjes op weg van en naar de luchthaven en deze manier bevalt ons prima.

knaapje
09-04-14, 21:44
Je verdient een transponder ook nog op een andere manier terug:
Je krijgt namelijk vaak korting op de tol en dat kan oplopen tot vrijwel 1/3 van het bedrag.
Cash en toll by plate zijn het volle tarief.

Michael66
09-04-14, 22:54
@knaapje: En snel ook! Ik heb net even gekeken en heb voor de route Kissimmee/St. Cloud naar Miami (airport) enkele reis met de Sunpass transponder $13.88 betaald. Met Toll-by-plate betaal je daarvoor $17.93.
Nog steeds geen schokkende bedragen, maar voor de mij gewoon de "sport" om hier kostenbewust mee om te gaan.
In twee vakanties heb ik de transponder al terugverdiend.

Ilse_
10-04-14, 14:24
Met de Toll-by-Plate methode kun je dan wel gewoon doorrijden bij de "sunpass" poortjes, of moet je telkens stoppen??

knaapje
10-04-14, 14:41
De eerste posting van deze blz al eens gelezen?
Bij sommige kan je zelfs gas bij geven.

Ta2 Gerrit
12-04-14, 11:06
Lezen ?? Wat is dat ? ;)

Familie Rust
13-04-14, 16:54
Weten jullie.... Als ik op vakantie ben wil ik gewoon zonder nadenken daar volop van genieten. Dan kost het wat extra $$$ maar daar spaar ik dan ook voor... Misschien een gekke instelling maar vakantie vieren zonder overal op te letten is zooooo lekker...

Fitzroy
13-04-14, 17:19
Wij waren afgelopen vakantie om precies te zijn € 15,- kwijt voor het toll by plate gebeuren. Wat is nu 15,- op een totale vakantie? Dan ga ik niet moeilijk doen met stickers of transponders.

Revos
13-04-14, 17:29
@Fitzroy;
Bedoel je dat je gewoon bij een poortje hebt betaald? Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk waar er poortjes zijn waar je niet kunt betalen.

Fitzroy
13-04-14, 19:36
Nee, wij hebben juist gebruik gemaakt van toll by plate. Dan rijd je door de lanes waarboven Sunpass aangegeven staat. De auto wordt dan geregistreerd en de afrekening volgt later via je creditcard. En dat was de somma van € 15,-.

Hans van Demen
13-04-14, 22:18
Heb dat al eerder geschreven, inderdaad wij maken ook altijd gebruik van toll by plate, en betalen ook nooit meer dan rond de 15 $ voor plm 14 dagen. Voor ons ook geen gedoe met stickers etc. gewoon rijden en die paar euro's meer of minder op dit soort reizen is verwaarloosbaar.

knaapje
13-04-14, 22:24
Het hangt af waar je een auto huurt.
Alamo is met het toll by plate systeem niet duur, maar bijv. Dollar is met zijn auto's vaak goedkoper van Alamo, maar met zijn toll systeem duurder en als je vaker gaat "loont" het dan eenmalig een transponder te kopen.
Toegegeven op het totale vakantiebudget is het niet veel.

Ritchie
14-04-14, 17:33
Waar kon je online ook al weer je tollkosten bekijken, ik kan de link van Alamo niet meer vinden :(

calypso
14-04-14, 17:56
http://www.htallc.com/ReceiptRequestAgencies.aspx

PENPE
14-04-14, 18:09
Denk dat deze officiële calculator van SunPass wel accuraat is : http://www.floridasturnpike.com/TollCalcV3/index.htm

knaapje
14-04-14, 18:31
Ligt het aan mij of werkt de calculator van hierboven niet?

Usatraveler
14-04-14, 18:46
Ligt het aan mij of werkt de calculator van hierboven niet?

Calculator blokkeert/werkt soms niet met internet Explorer probeer eens met google chroom

JKG
14-04-14, 20:17
Het is wat iedereen zelf wil. De een vind het leuk om nog extra te besparen, de ander heeft echt vakantie. Ik doe meestal ook lekker simpel toll by plate, maar ga je geregeld naar Florida, dan kan zo'n stickertje of transponder best handig zijn.

edit; ik zit weer eens te reageren op een bericht van de vorige pagina. ;)

Ritchie
14-04-14, 20:33
http://www.htallc.com/ReceiptRequestAgencies.aspx

Dank je Harry.

lisa78
18-04-14, 23:37
hoi allemaal,

ik heb al zoveel gelezen over de tolwegen in orlando, maar eerlijk gezegd begrijp ik er niks van..Wij zijn van plan om woensdag
2 weken lang Orlando te bezoeken, en dan willen we de auto van MCO huren en dan willen we de auto alleen om van t hotel naar disney en universal te rijden, restaurantjes te bezoeken etc. Geen lange roadtrips e.d.
Kan je niet gewoon cash betalen bij de tolwegen of is dit zo ontzettend duur dat iedereen stickers en transponders neemt?

Dit is ons eerste keer in Orlando....

PENPE
18-04-14, 23:48
In dat geval zou ik inderdaad alle tol cash doen, dat kan op dit traject. Zorg er wel voor dat je voldoende kleingeld hebt om van MCO naar Orlando te komen.
( Ongeveer een kleine 6 dollar )

Anthon14
19-04-14, 00:02
Ik zou als je de auto bij Alamo huurt toch gaan voor de toll by plate, kost je een paar dollar meer maar geen risico op een boete als je even niet oplet en op de verkeerde rijstrook zit, alles is immers nieuw voor jullie. Dan hoef je je nml. verder niet druk te maken om de tol poortjes.

En anders is het goed opletten en inderdaad al zorgen voor kleingeld (quarters) om de tol te voldoen, zorg dan dat je wel overal de cash lane volgt.

PENPE
19-04-14, 01:25
..zorg dan dat je wel overal de cash lane volgt..

Gelukkig staat dat altijd wel duidelijk aangegeven ;)


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/52/SR_417_University_Toll_Plaza.jpg/640px-SR_417_University_Toll_Plaza.jpg

En mocht je wel gebruik gaan maken van de toll-by-plate hou er rekening mee dat er bij de 'smalle' tolpoortjes een max snelheid geldt van 25Mph

https://lh6.googleusercontent.com/-TU7bEkrR3sc/U1G0Fk5QgYI/AAAAAAAANpQ/__KnU-wbpR8/w640-h427-no/Toll-Plaza-Florida.jpg

lisa78
19-04-14, 20:56
Bedankt voor jullie antwoorden ... ik was bang dat je juist niet cash kan betalen daar, er zitten denk ik wel mensen in die hokken?

Fleurida
19-04-14, 22:03
Bedankt voor jullie antwoorden ... ik was bang dat je juist niet cash kan betalen daar, er zitten denk ik wel mensen in die hokken?

waarom om neem je niet gewoon toll by plate van Alamo? Je maakt je nu al druk of het allemaal goed gaat. Straks maak je je druk of er wel mensen in de hokjes zitten en of je wel kleingeld genoeg hebt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van vakantie? Voor die $ 14,75 wilde ik dat gedoe niet. Je kunt best op een tolweg terecht komen al was het maar om de files op de I-4 te ontwijken... Ik wil in mijn vakantie in ieder geval niet in de file staan.:cool:

Ta2 Gerrit
21-04-14, 00:35
In dat geval zou ik inderdaad alle tol cash doen, dat kan op dit traject. Zorg er wel voor dat je voldoende kleingeld hebt om van MCO naar Orlando te komen.
( Ongeveer een kleine 6 dollar )

Ik neem aan dat je MCO-Kissimmee (US192) bedoeld, Pieter. MCO - Orlando is nl. gratis, stukje 528 en dan rechtsaf de I4 op.

MCO - US192 = $3.75 , 2x bemande tollbooth à $1.50 en 3 quarters (gepast) voor de vangbak bij bijv. Celebration of Osceola Parkway.

Maar, zoals al meer gezegd, nergens aan denken en toll by plate nemen maakt alles veel eenvoudiger.

PENPE
21-04-14, 05:06
Ik neem aan dat je MCO-Kissimmee (US192) bedoeld, Pieter. MCO - Orlando is nl. gratis, stukje 528 en dan rechtsaf de I4 op. Nee, ik rij namelijk altijd (bijna) de hele 417-Tollroad af omdat de villa's die ik huur meestal in de Hwy-27 area liggen

Lelli Kelly
21-04-14, 12:30
Is het niet mogelijk om met je creditcard de tol te betalen zoals in bijv Frankrijk?

corrus
21-04-14, 12:52
Neen, dit is niet mogelijk.

jarjarbinks
21-04-14, 13:20
Je kunt op het vliegveld direct pinnen met je bankpas. Dan heb je cashgeld. Op het vliegveld nog wat wisselen lukt ook altijd wel.
Dus cash zou geen probleem moeten zijn ook al kan je niet wisselen.

Lelli Kelly
21-04-14, 14:11
toch eigenlijk best raar...in het land van de creditcards!!

knaapje
21-04-14, 14:17
De tolbedragen zijn van een heel andere orde van grootte dan in Frankrijk.
In Florida is van zo'n 75 dollarcent tot 2 dollar heel gewoon.
Kom daar in Frankrijk maar eens om.

Revos
21-04-14, 15:07
Heb net toch ook weer zitten kijken op de sunpass toll berekeningsite. Het zijn idd prijzen van een paar dollar. Begrijp niet waarom dan het tollprogram van Sixt voor 3 weken $ 111 moet zijn. Aangezien we de eerste drie dagen in Miami verblijven ga ik een transponder kopen en op kenteken zetten. Lijkt mij idd het voordeligst.
Ik heb alleen niets kunnen vinden over de toll kosten van Miami naar Key West.

Fleurida
21-04-14, 15:29
Hallo Revos, op dit plaatje en deze links kun je dat zien.
1. Turnpike Mainline (http://www.floridasturnpike.com/about_system.cfm#1)
2. Homestead Extension of Florida's Turnpike (http://www.floridasturnpike.com/about_system.cfm#2)
3. Toll 589 - The Veterans Expressway/Suncoast Parkway (http://www.floridasturnpike.com/about_system.cfm#3)
4. Toll 417 – The Seminole Expressway/Central Florida GreeneWay/Southern Connector Extension (http://www.floridasturnpike.com/about_system.cfm#4)
5. Beachline Expressway (http://www.floridasturnpike.com/about_system.cfm#5)
6. Polk Parkway (http://www.floridasturnpike.com/about_system.cfm#6)
7. Sawgrass Expressway (http://www.floridasturnpike.com/about_system.cfm#7)
8. Western Beltway (http://www.floridasturnpike.com/about_system.cfm#8)
9. I-4 Connector (http://www.floridasturnpike.com/about_system.cfm#9)


http://www.floridasturnpike.com/maps/System_Map_Simple.jpg

Ta2 Gerrit
22-04-14, 10:58
Nee, ik rij namelijk altijd (bijna) de hele 417-Tollroad af omdat de villa's die ik huur meestal in de Hwy-27 area liggen

Oké, wij ook bijna. Wij nemen de voorlaatste afslag (Celebration). Dan komt er dus nog $0,25 bij mijn optelsom bij.

C Verkerk
22-04-14, 11:17
We gebruiken de mogelijkheid bij Hertz om de tol te betalen. De afrekening komt altijd achteraf als we thuis zijn maar nog nooit geen enkel probleem gehad.

Frans1949
23-04-14, 10:13
Wie wil mij een lange zoektocht besparen?
Ik vlieg aan op Miami.
Ik heb straks een Alamo huurauto.
Ik ben IN het bezit van een transponder.
Ik neem aan dat ik mijn kenteken ingevoerd MOET zijn voor ik de tolweg opga.
Als ik het kenteken niet krijg ingevoerd en ik wil van af Alamo naar Miami beach kom ik dan tolwegen tegen waar ik niet cash kan betalen?


Onze ervaring van de afgelopen weken is, dat we op een aantal plaatsen goed moesten opletten. Voordat je het weet rij je op een tolweg, die alleen met sunpass of kentekenregistratie afgerekend kan worden. De kentekenregistratie methode is duurder dan de sunpass methode. Geen idee hoe deze met huurauto's afgerekend wordt. Wij hebben een paar jaar geleden een sunpass transponder gekocht die elke keer weer mee gaat op vakantie, dus wij zullen wel op die manier afrekenen. (Uiteraard houden we de afrekeningen van Alamo goed in de gaten om dubbele kosten te voorkomen.)

Sjemmie, hoe meld jij je aan met je transponder als je aankomt en een huurauto neemt. Kan je via WiFi bij Alamo je transponder aanmelden op het juiste kenteken?

satpet
23-04-14, 10:58
Frans,
Het belangrijkste is dat je transponder (of sticker) actief is op datum en uur dat je vertrekt met de huurauto. Dat kan je op voorhand invullen. Geef een "fake" merk en kenteken op.
Eenmaal je wifi hebt kan je de juiste autogegevens en kenteken invullen.

Heb dat zo gedaan zonder problemen en heb dat van anderen ook al gehoord.

Ta2 Gerrit
23-04-14, 11:45
Als je transponder actief is (dus aangemeld bij Sunpass) en je daardoor een account hebt bij Sunpass, hoef je hem alleen maar aan het raam te plakken en je kunt op weg. Bij de eerste de beste gelegenheid, in je hotel o.i.d., dat je op het internet kunt voer je dan bij je account je "vehicle" in met de tijd vanaf dat je de weg op ging bij het vliegveld. En je moet natuurlijk wel een bedrag op je account hebben staan, maar dat lijkt me logisch.

In geval van een huurauto kun je ook nog de tijd opgeven dat je hem weer inlevert, waarvan je dan ook keurig melding krijgt op de dag van vertrek.
Dat doen wij al jaren zo, zonder enig probleem.

Michael66
24-04-14, 13:23
Dit onderwerp heeft inmiddels meer dan 1000 berichten, dus tijd om af te sluiten en een deel 2 te starten. Bij deze.