PDA

Bekijk Volledige Versie : Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)



Pagina's : 1 2 [3] 4

Ta2 Gerrit
05-08-11, 23:28
De meest simpele manier is nog steeds de "Alamo optie"
Bij het afhalen van de auto neem je de zogezegde "SunPass" optie.


Het wordt je steeds gemakkelijker gemaakt. Je hoeft de optie niet eens meer te nemen.
Die heb je automatisch, en wordt actief op het moment dat je door de eerste Sunpasslane rijdt.

corrus
05-08-11, 23:32
En die 3 x US$ 2,- dan???

Die incasseren ze dan achteraf ook automatisch??

Aar joe suur???

Ebelix
05-08-11, 23:39
Ja, dat gebeurde bij ons ook achteraf. Wij hebben in april met een auto van Alamo rondgereden. Na thuiskomst werd de cc belast met de usd6 en het tolverbruik.

corrus
05-08-11, 23:44
Ik vraag me alleen af of men nu geen probleem krijgt als je (nét als ik) een mobile transponder hebt... Ik ga toch écht niet dubbel netalen...

Ta2 Gerrit
06-08-11, 00:10
Nee hoor, no problemo. Wij plakken de transponder er op airport in en melden hem "thuis" aan, en hebben nog nooit een extra rekening gehad.

Ik had dat ook al een keer aan Sunpass gevraagd; transponder trumps toll by plate.

jarjarbinks
06-08-11, 05:01
Ik vraag me alleen af of men nu geen probleem krijgt als je (nét als ik) een mobile transponder hebt... Ik ga toch écht niet dubbel netalen...

Op de site van Sunpass melden ze dit ook. Als je de auto meteen aanmeldt dus auto en kenteken invullen dan gaat zeker alles via je account.
Wordt je kenteken ergens opgenomen komen ze ook bij je transponder uit.

Dus geen dubbele kosten.

nancy1
06-08-11, 09:00
Kan je deze optie van zo'n sunpass dan niet bij Dollar nemen? Of is die inderdaad veel duurder?

corrus
06-08-11, 09:15
Als je van plan bent een heleboel tolwegen te gaan rijden is Dollar zeker een goede keuze. echter deze is duurder maar daar betaal je 1 bedrag en geen tolgeld meer achteraf...

Teleton
06-08-11, 09:20
Kan je deze optie van zo'n sunpass dan niet bij Dollar nemen?

De verhuurders bieden geen van allen een SunPass transponder aan. Wel is het mogelijk om de tolgelden electronisch te laten innen. Registratie vindt dan plaats via het kenteken.

Dollar heeft weer een andere variant bedacht; je koopt de tolgelden als het ware af. Voor een bepaald bedrag per dag mag je zo vaak je wil over de tolwegen rijden. Je sluit hiervoor vooraf een overeenkomst met Dollar af voor de gehele huurperiode.

De kosten bij Dollar zijn hoog. Daarom kopen veel forumleden die bij Dollar huren, zelf een SunPass. In de FAQ over de tol via de verhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100)en via een SunPass (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099) (mini)transponder vind je alle info en de nieuwste ontwikkelingen over dit onderwerp.

Voor de actuele prijzen wordt altijd naar de betreffende sites verwezen.

nancy1
06-08-11, 11:55
Weet iemand dan hoe hoog de bedragen bij Dollar zijn? De autohuur is namelijk wel goedkoper.
Mijn ervaring is dat je over het algemeen erg weinig tolwegen rijdt als je gewoon in Orlando verblijft en af en toe naar het strand gaat.

Teleton
06-08-11, 12:01
Dollar

Dollar en Thrifty bieden een andere optie. Voor een vast bedrag van $ 6,99 per dag (
juni2011) mag je tijdens de gehele huurperiode onbeperkt gebruik van de tolwegen maken.
De maximale fee bedraagt $ 36,99 per week. Je sluit hiervoor vooraf een overeenkomst met
de verhuurder af die voor de totale huurperiode geldt. Kijk voor actuele info op de sites van
Dollar (http://www.dollar.com/TravelCenter/TravelTools/Pass24.aspx) en SunPass (https://www.sunpass.com/rentalcar) .

Hans uit Koekelare
06-08-11, 18:32
Ik heb 57.95$ betaald voor 17 dagen voor 17 dagen alles inclusief bij dollar, ik heb wel veel gebruik gemaakt van tolwegen. Als ik gewoon de tolls had betaald aan de poortjes was ik zeker veel meer kwijt dan wanneer ik nu die pass24 van dollar heb genomen.

pkoole
07-08-11, 05:01
We zijn nu een tijdje onderweg en hebben onderweg van Miami naar Key West op een stuk tolweg gereden. Hier stond te lezen dat de tol op kenteken wordt afgerekend. Dat betekend dat de verhuurmaatschappij deze moet betalen. Ik neem aan dat wij deze rekening ook gepresenteerd krijgen. Wanneer worden deze bedragen door de verhuurmaatschappij geint?

Groeten Piet

Guus
07-08-11, 22:50
Ik neem aan dat wij deze rekening ook gepresenteerd krijgen. Wanneer worden deze bedragen door de verhuurmaatschappij geint?
Maar natuurlijk, inclusief de nodige toeslagen t.b.v. het autoverhuurbedrijf. Op zich is het ook prima te doen om via de US-1 van Miami naar Key West te rijden. Kost iets meer tijd (in ons geval 15 minuten) maar je ziet in ieder geval meer.

Teleton
08-08-11, 08:04
Maar natuurlijk, inclusief de nodige toeslagen t.b.v. het autoverhuurbedrijf. Waarom de man nodeloos ongerust gemaakt? Zo lang we niet weten wie de autoverhuurder is, weten we eigenlijk ook niks over ' de nodige toeslagen'. Klinkt zo onheilspellend, terwijl het ook erg kan meevallen. Toch?

cloggie68
08-08-11, 12:40
Ik heb 57.95$ betaald voor 17 dagen voor 17 dagen alles inclusief bij dollar, ik heb wel veel gebruik gemaakt van tolwegen. Als ik gewoon de tolls had betaald aan de poortjes was ik zeker veel meer kwijt dan wanneer ik nu die pass24 van dollar heb genomen.

Ik kan dat bijna niet geloven. Wij hebben 3 weken vakantie gevierd in Florida en 2000 mijl gereden en in totaal $9 uitgegeven aan toll via de Sunpass. Wij huurden ook bij Dollar en zelf een Sunpass Ministicker geregeld. De meeste toll varieerde maar van 0,25 tot 0,50 $.

Kan ik mijn account en het resterende bedrag gewoon laten staan en volgend jaar weer een nieuwe ministicker toevoegen??

[verwijderd]
08-08-11, 12:52
Je kan je account gewoon laten staan en volgend jaar vragen om overboeking van je saldo of kijken of je je nieuwe sunpass aan je oude account kan koppelen.

corrus
08-08-11, 13:07
Ik kan dat bijna niet geloven. Wij hebben 3 weken vakantie gevierd in Florida en 2000 mijl gereden en in totaal $9 uitgegeven aan toll via de Sunpass. Wij huurden ook bij Dollar en zelf een Sunpass Ministicker geregeld. De meeste toll varieerde maar van 0,25 tot 0,50 $.Dit zegt meer iets over het gebruik van tolwegen dan over het gebruik van een ministicker t.o.v. een all-in regeling met dollar...

Kan ik mijn account en het resterende bedrag gewoon laten staan en volgend jaar weer een nieuwe ministicker toevoegen??Ja hoor dat is mogelijk... vergeet alleen niet dat je minimum saldo US$ 10,- moet zijn...

weimar
08-08-11, 13:35
@cloggie68;
Hansuitkoekelare reed veel over tolbruggen (elke dag), en ja, dan tikt het wel aan. Sanibel is al 6 dollar.

cloggie68
08-08-11, 13:52
Ok, dat wist ik niet... onze hoogste toll was $2 bij Miami. Maar dat verklaart inderdaad een hoop.

pkoole
08-08-11, 14:05
We reizen met een auto van Alamo. Op de weg van Miami naar Key West wel borden gezien dat je, ik dacht, 0,75 dollar moest betalen, maar er was op geen enkele plek een betaalmogelijkheid. Nergens waren tolpoortjes. De melding over het innen op kenteken stond op de borden langs de weg.

Groeten,
Piet Koole

Teleton
08-08-11, 14:31
maar er was op geen enkele plek een betaalmogelijkheid. Nergens waren tolpoortjes. Daarom heeft Alamo een voorziening getroffen die altijd bij de huur inbegrepen is, of je nu wel of niet over de tolwegen gaat. Je betaalt de tol electronisch. Alamo heft hiervoor een toeslag van 2 dollar per dag met een maximum van 6 dollar over de huurperiode.

Afrekening vindt plaats nadat je de auto hebt ingeleverd. Meer info vind je in de FAQ (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100)over dit onderwerp.

Guus
08-08-11, 15:25
Waarom de man nodeloos ongerust gemaakt? Zo lang we niet weten wie de autoverhuurder is, weten we eigenlijk ook niks over ' de nodige toeslagen'. Klinkt zo onheilspellend, terwijl het ook erg kan meevallen. Toch?
Ik heb mijn berichtje nog eens nagelezen maar volgens mij valt het op zich wel mee wat ik zeg. M.i. niets onheilspellends aan. Het is nu eenmaal een feit dat autoverhuurbedrijven een toeslag berekenen voor het verwerken van te betalen toll gelden. Ik heb ook de bijgevoegde FAQ link eens bekeken. Grappig dat men het op dit forum steevast heeft over Herz, terwijl het toch echt Hertz is. Maar dat ter zijde.

chippie
09-08-11, 21:17
Inmiddels in de states en zoals teleton al eerder aangaf is er bij de balie ook geen kennis aanwezig m.b.t de tolwegen. Deze mijnheer gaf aan dat ik in Florida een kastje moest kopen en dat Alamo geen overeenkomst heeft met de tolbedrijven. Nu beweren de tolbedrijven het tegenovergestelde.
Maar goed voorlopig nog niet in de buurt van tolwegen.
Wat zouden jullie doen? Gewoon over de tolwegen gaan en aannemen dat het goed gaat komen of iets anders regelen?

knaapje
09-08-11, 22:36
Gewoon doorrijden met je Alamo auto.

Knaapje

hrjhaan
10-08-11, 02:49
Onze sunpass sticker werkt precies zoals in de eerdere beschrijving is aangegeven. Thuis de sticker geactiveerd, zonder kenteken en autogegevens. Meteen de sticker opgeplakt en over de sunpass lane in Miami gegaan. 's avonds de autogegevens ingevoerd. Na een paar dagen werde de eerste tol afgeschreven.
Weet iemand het volgende: ik kan alleen de gegevens van een maand eerder zien. Van de lopende maand krijg ik alleen het totaal afgeschreven bedrag in beeld. Doe ik iets fout of hoort dit zo. Ik kon zo nl. pas na 1 augustus zien of de tol van de eerste dag op 25 juli was afgeschreven.

trails
10-08-11, 07:27
Dit bericht ontvingen wij enkele maanden geleden van Alamo:
Hierbij ontvangt u de informatie over de tollpass service.

Toll Pass Service Convenience Charge (TCC)

De TCC is een service waarbij u gebruikt kunt maken van de express lanes bij tolstations. De Highway Toll Administration (HTA) zal de kosten voor tol automatisch afschrijven van uw creditkaart. De TCC kost u maximaal 6 USD per huur en is exclusief de uiteindelijke kosten voor tol. Deze service wordt aangeboden in de staten Florida, Colorado, Texas en de meeste autohuur locaties in Noord-Californië. De TCC is niet inbegrepen in de tarieven op Alamo.nl en voor meer informatie over deze service kunt u kijken op de website van de Higway Toll Administration. Wenst u gebruik te willen maken van deze service? Laat dit dan weten bij het ophalen van de huurauto op de desbetreffende autohuur locatie! Als u geen gebruik wenst te maken van deze service dan kunt u op de gebruikelijke manier betalen bij de tolstations of tolwegen vermijden.

chippie
11-08-11, 14:59
Gewoon doorrijden met je Alamo auto.Ga ik doen. Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met Alamo in de states en de vriendelijk dame van Alamo gaf aan dat het niet uitmaakt in welke staat je je Alamo auto hebt gehuurd, elke Alamo huur auto kan gebruik maken van de tolwegen in florida en aan de hand van de kenteken plaat worden de kosten later door de huurder betaald.
Dus zoals in de faq op dit forum ook al is aangegeven en ook door andere gebruikers. De verwarring (bij mij) is ontstaan door de tegenstrijdige emails van het Alamo call center.
Ik heb trouwens ook gebeld met het nummer wat hier genoemd is voor het registreren van je nummerbord. Daar vertelde men mij dat dit kon maar dat dit alleen geldt voor de Sumpass lanes en niet voor andere toll systemen in florida.

Michael66
11-08-11, 20:44
Zojuist heb ik op mijn Visa-afrekening gezien dat er $ 38.55 is afgeschreven door Alamo, met "TOLLS" als bijschrift. Omgerekend € 27.56.

Ik heb geen specificatie ontvangen (kun je die eigenlijk opvragen??). Lijkt mij toch alleszins redelijk als ik alles op een rijtje zet:
- $ 6.00 als basis-fee (3 x de dagfee van $2)
- $ 2.00 MIA airport naar Hollywood FL via tolweg
- $ 2.50 Hollywood - Miami via tolweg
- $ 8.00 Hollywood richting Key Largo v.v.
- $ 15.00 Hollywood - Kissimmee via de Florida Turnpike / Ronald Reagan Turnpike
- $ 11.50 1x Kissimmee - Jupiter via dezelfde turnpike
- $ 5.00 voor een keer of 10 kleine tolbedragen in Orlando/Kissimmee en bij de brug naar St. Pete Beach

Opgeteld kom ik aan zo'n 50 dollar.

Bedragen volgens Tollcalculator (http://www.floridasturnpike.com/TRI/index.htm) ("cash")

calypso
11-08-11, 21:19
Volgens mij moet dat zeker kunnen:

http://www.htallc.com/Receipt_RequestEHI.aspx?rental=204

Of als je een andere maatschappij hebt als Alamo gebruik je deze link:

http://www.htallc.com/ReceiptRequestAgencies.aspx

[verwijderd]
11-08-11, 21:40
... € 38.55 is afgeschreven door Alamo....Omgerekend € 27.56.



Knap hoe je Euro's al om kan rekenen naar Euro's, of heb je tegenwoordig ook Griekse Euro's. :-D

Njit
11-08-11, 21:45
Staat ook in de FAQ:

Kan ik een overzicht van de tolkosten krijgen?

Ja, op de site van HTC vind je een overzicht van de autoverhuurders (http://www.htallc.com/ReceiptRequestAgencies.aspx) die met hen samenwerken. Wanneer je je gegevens invoert, krijg je een overzicht van de tolkosten tijdens je huurperiode. Ook bij PlatePass kan je een overzicht krijgen van de autoverhuurbedrijven (https://www.platepass.com/tollRoads/FAQs.html) waar ze mee samenwerken en ook van de kosten (https://www.platepass.com/receipt/receipt.aspx).

martwe
13-08-11, 08:39
Ik kom er even niet meer uit.
Wij hebben een auto gehuurd via Alamo.
Moet ik nou tol betalen of gaat dit automatisch.

Teleton
13-08-11, 08:46
Ik kom er even niet meer uit.
Wij hebben een auto gehuurd via Alamo.
Waarom lees je de FAQ niet even? Die is er speciaal voor mensen die er even niet uitkomen. Of je tol moet betalen, hangt overigens af of je gebruik van de tolwegen maakt.
Alle auto’s van Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211) zijn geregistreerd, je hoeft verder niets te doen; geen contract, geen formulier, geen aan- of afmelding.

dennis-oostveen
13-08-11, 16:45
En anders vraag je het daar even aan de balie!

Ben je er zeker van dat je niets over het hoofd hebt gezien.

[verwijderd]
13-08-11, 18:54
En reken er dan maar op dat ze hun kans schoon zien om je van alles aan te smeren wat je niet nodig hebt, daar staan ze nml. om bekend bij de autoverhuur bedrijven.

De mensen achter de balie werken nml. voor een basisloon die aangevuld wordt met een provisie op alles wat ze je extra verkopen. Dus ze verkopen je graag een upgrade of extra verzekeringen want dat levert extra poen op.

Het belangrijkste hier is dus ook altijd dat je goed voorbereid op reis gaat en je niets laat aansmeren.

pkoole
13-08-11, 20:28
We rijden nu 2 weken door Florida met onze Alamo rentalcar en we zijn nog geen bijzonder dure tolwegen tegengekomen. Tolbedragen van een paar quarters tot een paar dollar en voor de brug naar Sanibel 6 dollar. In Miami betaalde ik om in het Art Deco district te parkeren al 10 dollar en in Key West weten ze er ook wat van. Deze bedragen vallen trouwens in het niet bij onze dagelijks levensonderhoud. Met ze vijfen zijn we al meer dan 100 dollar per dag kwijt aan eten, drinken, souveniertjes enz, enz. Dus die paar tolwegdollars doen me niets meer.

chippie
14-08-11, 03:33
En anders vraag je het daar even aan de balie!

Ben je er zeker van dat je niets over het hoofd hebt gezien.

Dat heb ik gedaan,maar deze beste mijnheer wist niets van toll af laat staan van pay by plate. En inderdaad gelijk van alles erbij willen verkopen, maar gewoon netjes nee zeggen en je betaald wat je van te voren hebt geregeld.

maantje71
14-08-11, 12:03
ik heb net even via de link die hierboven staat gekeken wat we kwijt waren aan tol.
wij hadden de auto vai alamo en komen incl 6 dollar fee aan 24.20 dollar.
wij zijn begonnen in Miami en via de keys naar Naples en Orlando gegaan.
ik vind het niet veel aan tol want er zit ook nog 6 dollar van Sanibel in.
Dus zo merk je ook wel zou je bij dollar het afkopen voor een hoop geld dat ze er daar aardig aan verdienen.

Teleton
14-08-11, 12:15
maar gewoon netjes nee zeggen en je betaald wat je van te voren hebt geregeld. Zo is dat! Niks vragen maar vooraf uitzoeken wat je precies wil. Dat regel je dan ook allemaal vooraf, in je luie stoel. Ter plekke lach je iedereen vriendelijk toe, schudt eens nee en dan hoef je je nergens zorgen over te maken...\\:D/.

Njit
15-08-11, 13:09
.... en je checked op je contract of jouw 'Nee' ook is overgekomen en niet 'per ongeluk' toch in een 'Ja' is veranderd.. Een stukje uit een oud verslag:


We lopen naar buiten en gaan op zoek naar de shuttlebus van Alamo/National. Deze is er nog niet en we moeten zo’n 10 minuten wachten. De shuttlebus zet ons af bij de balie van Alamo/National. Een vrij vriendelijke dame van National helpt ons, echter deze wordt al snel chagrijnig als ze merkt dat wij geen upgrade of de Road Service Plus willen hebben. Ze klaagt er zelfs over tegen haar collega’s. Als het bonnetje uitgedraaid wordt en Martijn zijn handtekening moet zetten, zien we tot onze verbazing dat ze tóch de Road Service Plus erop heeft gezet. We maken hier een opmerking van en de dame is vrij verbaast dat ze dit er toch opgezet heeft. Uh-huh, wij weten wel beter. We krijgen een nieuw bonnetje voor onze neus en die klopt wel. Alleen de 300 dollar drop off kosten excl tax moet nog worden betaald.

knutselaar
22-08-11, 04:14
De tolwegen rond orlando en naar de oostkust kun je gewoon nog betalen al dan niet gepast.Je hoeft je niet zoals ik een dure sunpas van bv dollar aan te laten smeren gewoon de luchthaven afrijden en tol betalen en bij de eerste de beste publix een sunpas sticker halen voor 5 dollar achter je voorruit plakken en online opwaarderen zo kun je zelf bepalen wanneer je wel of niet tol hoeft te betalen.Bij dollar kost het 7 dollar per dag om pass 24 te nemen erg duur aangezien een rit van orlando naar de oostkust maar $3,50 kost enkeltje.

[verwijderd]
22-08-11, 07:48
Alleen vergeet je te vermelden dat de Sunpass niet direct geactiveerd is na het aanmelden, hier gaat enige tijd overheen. Dus rijd je voor die tijd over een sunpass lane dan heb je toch echt weer met de kosten van de verhuur maatschappij te maken.

Teleton
22-08-11, 08:07
.Je hoeft je niet zoals ik een dure sunpas van bv dollar aan te laten smeren ..A: smeert Dollar je nooit een dure SunPass aan. De registratie geschiedt via je kentekenplaat, daar komt geen transponder aan te pas. Dollar doet je een voorstel en vraagt of je de tolkosten voor een vast bedrag wil afkopen. Je gaat daar vervolgens zelf mee accoord. Of niet.......


. zo kun je zelf bepalen wanneer je wel of niet tol hoeft te betalen..

B: kan je niet zelf bepalen wanneer je wel of niet tol hoeft te betalen. Op tolwegen moet je gewoon tol betalen. Tenzij je met Dollar een overeenkomst bent aangegaan, dan heb je de tolkosten voor een vast bedrag afgekocht.

Hans uit Koekelare
22-08-11, 19:21
57.95$ tol voor 17 dagen autohuur vond ik een koopje zoals ik tolbruggen en tolwegen gebruikt heb. :D

daantje40
24-08-11, 17:47
afgelopen donderdag de huurauto opgehaald bij budget in miami. Met sunpass, wel zo makkelijk. De volgende dag kom ik er ineens achter dat je dat ding "aan" en "uit" kunt zetten en natuurlijk stond hij uit. Daar had de meneer bij budget niets over gezegd... Weet iemand of dit ons een fikse boete gaat opleveren of is dit niet meer van belang als we een huur met sunpass hebben afgesloten?

knaapje
24-08-11, 18:32
Ik begrijp het even niet.
Heeft niet iemand er een oude transponder in laten zitten of is het wat anders?

Volgens de site van Budget neem je automatisch deel aan het syteem:

http://www.budget.com/budgetWeb/html/en/smartservices/etollfaq.html#What is Budget e-Toll?

Ook volgens de site van sunpass:
https://www.sunpass.com/rentalcar

Knaapje

daantje40
24-08-11, 20:11
Er zit een soort kastje met klitteband op de voorruit en daar zit een soort hendel aan met een rode en groene kant. ( dit klinkt nogal apart maar ik weet niet hoe ik het moet omschrijven )

Teleton
24-08-11, 20:15
Er zit een soort kastje met klitteband op de voorruit en daar zit een soort hendel aan met een rode en groene kant. Ook leuk, en apart maar de registratie voor de tolkosten vindt plaats via de kentekenplaat.

[verwijderd]
24-08-11, 20:15
Foto ?

Aan de normale transponder zit geen hendel. Maar anders moet je even kijken of er een andere budget vestiging in de buurt zit om het te vragen.

Teleton
24-08-11, 20:18
Of even bellen.....dat scheelt een rit! Overigens, hier (https://www.sunpass.com/howSunPassWorks) vind je een afbeelding van een normale transponder.

knaapje
24-08-11, 22:29
Dat is de huidige uitvoering.
Als je bijv. eens op Ebay.com kijkt zie je echter allerlei oudere uitvoeringen voorbij komen.
Daar zit bijv. nog een batterij in en er zijn er ook met rode en groene lichtjes om aan te geven of je tol betaald hebt tijdens het passeren.
Misschien is er dus ook wel een oudere uitvoering met een soort handel.
De bevestiging met klitteband komt wel voor bij oudere uitvoeringen.

Dus.....wellicht......mogelijk.....toch een transponder.

Knaapje

daantje40
25-08-11, 02:06
ff kijken of het lukt. nog nooit foto's geupload naar het forum. Er staat trouwens inderdaad e-toll op

http://94.100.114.178/1393650001-1393700000/1393675501-1393675600/1393675576_5_R0f4.jpeg

Teleton
25-08-11, 08:00
Heel aparte puzzel.....Lijkt er op dat iemand dit 'ding' in de auto heeft laten zitten. Ik neem niet aan dat je zelf een rekening hebt geopend en geld hebt gestort bij SunPass?

Zoals we op de site van Budget kunnen lezen, kennen zij alleen toll-by-plate. Ben wel benieuwd wat er nu precies speelt met dit 'ding'....


DING
Ik huurde laatst een car en daar zat een ding aan
Ik huurde laatst een car en daar zat een ding aan
Het was een ding met iets daaraan en daar dan van die dingen aan
Ik huurde laatst een car en daar zat een ding aan

Vrij naar Jeroen van Merwijk

knaapje
25-08-11, 14:19
Misschien dat iemand van de forummers, die in de USA wonen of gewoond hebben het bekend voorkomt??

Lijkt mij een (zeer) oud model.
De uitvoering voor de huidige zonder batterij zag er ieder geval al "moderner" uitr met de ledjes.
Knaapje

daantje40
25-08-11, 19:33
als niemand weet wat dit is, zie ik wel wat er gebeurt als we de auto inleveren en ik zal vragen wat dit voor ding is en het hier alsnog melden. Voorlopig hoef ik alleen maar rond te rijden!!:)in Florida:)

Thx iedereen voor het mee kijken/denken

Tigerbunny
29-08-11, 14:19
Heb me net door dit ganse topic geworsteld (amai, er valt precies wel veel te zeggen over de tolwegen ;) )Wij huren een auto bij Alamo en zouden dus voor de "sunpass" optie gaan.

Er is me al veel duidelijk geworden, ook door de FAQ ter zake. Wat me echter nog steeds een beetje verwart is het feit dit ik hier enerzijds las dat iemand zei " Bij het afhalen van de auto neem je de zogezegde "SunPass" optie" , waarop een ander repliceerde: "Het wordt je steeds gemakkelijker gemaakt. Je hoeft de optie niet eens meer te nemen.
Die heb je automatisch, en wordt actief op het moment dat je door de eerste Sunpasslane rijdt".

Dien je dus nog bij het afhalen van de wagen bij Alamo aan te geven of je deze sunpassoptie wil, of zit het al automatisch inbegrepen in je huurprijs en krijg je nadien gewoon de afrekening?

Alvast bedank voor jullie hulp.

Michael66
29-08-11, 14:29
Je hoeft niets aan te geven aan de balie. Alle auto's van Alamo zijn met nummerbord geregistreerd voor de tolsystemen. Gewoon instappen, lekker rijden over de Sunpass / EZ-pass rijstroken en achteraf krijg je de kosten verrekend via je creditcard.

A child can do the wash!

Tigerbunny
30-08-11, 10:59
Dat is simpel, je hoeft je dus over tol betalen, een voorraad quarters aanleggen, etc. geen zorgen meer te maken dan.

Ik neem aan dat de baliemederwerkers bij Alama dan ook niet zullen trachten hieromtrent nog "extra's" bij te verkopen.

Bedankt voor het snelle antwoord! O:)

chippie
30-08-11, 12:19
Waarschijnlijk niet, maar zoals ik al eerder vermelde, de balie medewerker van Alamo op Atlanta airport wist weer niets van tolwegen en de overeenkomst tussen Alamo en de tolwegen exploitant. Uiteindelijk heb ik een behulpzame Alamo medewerker aan de telefoon gehad die bevestigde dat je NIETS hoeft te doen bij een Alamo huurauto in welke staat die ook gehuurd is.
Uiteindelijk heb ik zelf geen ervaringen met de tolwegen in Florida omdat wij die niet hebben gereden.

Ritchie
04-09-11, 21:58
Het wordt je steeds gemakkelijker gemaakt. Je hoeft de optie niet eens meer te nemen.
Die heb je automatisch, en wordt actief op het moment dat je door de eerste Sunpasslane rijdt.

Is dat zo ? Kan ik dat ergens aan zien op de factuur dan ?
Of kan je het toch beter vragen.

ietie
04-09-11, 22:14
zijn er ook toll wegen in florida waar dit niet geld? of vallen ze allemaal onder hetzelfde systeem.

trails
05-09-11, 08:11
Dit zijn alle wegen waar het wel geldt:
http://www.htallc.com/TollRoads.aspx

http://www.htallc.com/alamo/#

daantje40
05-09-11, 17:44
Nou, nog even terugkomen op mijn e-toll apparaatje:bij het inleveren van de auto troffen we een weinig mededeelzame medewerkster die haar schouders ophaalde en zei dat alles via foto's van de kentekenplaat ging.... Daar we haar al terug moesten roepen om een antwoord te krijgen, heb ik niet kunnen informeren naar wat dat kastje dan in de auto deed....Ik verwacht dus gespaard te blijven van een fikse boete:grin::grin: Dat was natuurlijk het belangrijkste voor mij

randje35
06-09-11, 15:59
Is dat zo ? Kan ik dat ergens aan zien op de factuur dan ?
Of kan je het toch beter vragen.


Wij zijn van de zomer gewoon door alle fastpaslanes en Sunpaslanes gereden 3 weken lang met onze Alamo huurauto en toen we zo,n week of 3 thuis waren was er ongeveer 20 euro afgeschreven van de Visacard, dus voor de volgende keer weet ik het wel, gewoon weer overal door!! Maar je kan geen rekening zien of hoeveel keer je er door heen bent gereden alleen een totaalbedrag.
Gr Miran

maantje71
06-09-11, 16:55
hallo randje35.
op deze site ook uit dit onderwerp geplukt http://www.htallc.com/ReceiptRequestAgencies.aspx.
kan je wel precies zien waar je hebt betaald voor de tol.
wij hebben n.l. van de zomer ook van alamo een auto gehuurd en ik heb daar een uitdraai kunnen maken.

calypso
07-09-11, 07:19
Grooteste vordeel zal zijn dat je een eigen account kunt aanmaken en daar door van te voren geld in dit accoutn kunt storten.
Daardoor hoef je je niet druk te maken over de kosten want die worden dan automatisch afgeschreven.
En je tegoed verloopt niet, dus volgend jaar neem je weer een nieuw sticker en het bedrag wat je dit jaar over hebt kun je weer verder gebruiken, het bedrag gaat dus niet verloren.

knaapje
07-09-11, 12:48
Bovendien krijg je de aankoopprijs in de US van $ 4,99 als toltegoed terug bij activatie, dus kost de sticker eigenlijk niets en je krijgt ook vaak nog korting op de toltarieven.
Knaapje

randje35
08-09-11, 22:23
Hoi Maantje,

Oh wist niet dat er zo,n site bestond.
Vond 20 euro al niet veel hoor voor 3 weken.
Maar ben toch even nieuwsgierig , dus ga even kijken.
Dank je wel.
Miran

Heb inmiddels gekeken , maar das een handige site zeg.
Alle herineringen komen weer boven hahaha
Nog maals dank.

de jantjes
09-09-11, 17:41
Halllo,

Ik heb ook even de site bezocht maar zie dat er $ 4,- is gerekend voor tol.

Nu is er inmiddels al € 4,24 / $ 6,- afgeschreven van de cc maar dat is volgens mij voor de sunpas.

Op het schema staat $ 4,-
Nu zijn we die datum helemaal niet op deze tolweg geweest van Homestead naar Miramar ( 821)
We zijn die dag van Fort Meyers beach naar Orlando gereden dus niet eens in de buurt geweest

Ben benieuwd wat ze nog meer aan tol gaan berekenen we zijn wel naar Sanibel geweest maar die staat er nog niet op.Kan wat langer duren denk ik want daar hebben we even stil gestaan ( i.v.m. auto voor ons ) weet niet of dat gevolgen heeft.

Sunshine State
15-09-11, 11:42
Op de Dibb las ik dat mensen na een jaar nog een toll claim kregen... en dat ze moesten bij betalen..

Zie link:

http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=549230

Het blijkt toch iets groter dan een foutje...

De mensen van dit artikel kregen zelfs nog grotere claims terwijl ze niet eens van Orlando naar Miami waren gereden..
Zelfs met de foto's was geknoeid 8-[

http://www.ripoffreport.com/consumer-services/dollar-rent-a-car/dollar-rent-a-car-bogus-toll-c6284.htm

Don't shoot the Messenger ..

Lion
18-09-11, 15:03
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon toch geen antwoord vinden op mijn vraag:

Wij gaan in december voor de eerste keer naar Florida en gaan waarschijnlijk een auto via Dollar boeken.
Nu heb ik via het forum begrepen dat als ik een "sun-pass" heb voor de tolwegen, ik na aankomst nog het kenteken en gegevens van de auto moet doorgeven.

Nu is mijn vraag - aan jullie regelmatige en ervaren Florida-gangers - kan je in het hotel gebruik maken van internet of moet je daar voor je eigen laptop meenemen? Dat vind ik voor die ene keer gebruik niet zo handig. En 's avonds laat nog moeten zoeken naar een internetcafe o.i.d. lijkt me na zo'n lange reis niet werkelijk een optie.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

sonja
18-09-11, 15:41
Sommige hotels hebben een business centre, dat kun je op de website van je hotel vinden. De meeste forummers nemen echter hun eigen laptop, smartphone mee, wel zo handig. Veel hotels beschikken over wifi.

knaapje
18-09-11, 15:42
Helaas is daar geen 100% antwoord op te geven.
De kans is groot, dat je ergens kan internetten, maar staat het niet op de site van je hotel of stuur ze een mailtje met je vraag, dan weet je het zeker.

Maar om je sunpass-sticker te activeren en later op te waarderen heb je toch ook internet nodig.

Andere opmerking: Je schrijft "waarschijnlijk Dollar", waarom neem je dan voor deze eerste keer niet een auto van Alamo, dan heb je in ieder geval geen problemen met je toll. De huurprijzen zullen elkaar niet veel ontlopen denk ik.

Goede reis en veel plezier
Knaapje

Knaapje

jarjarbinks
18-09-11, 19:15
De vraag is; heb je nu al een sticker, dan kan je hem thuis activeren en later bv. in een hotel (hoeft niet eens je eigen te zijn) of in een internetcafe je kenteken toevoegen.

Als je hem nog niet hebt en dus in Florida koopt dan kan je hem pas acitveren en op kenteken zetten als je hem hebt. Dus dan moet je ook ergens internet regelen. Vergeet niet dat je dan ook de eerste keer langs toll nog cash moet betalen, of omrijden zodat je geen toll tegenkomt.

Er zijn zoveel plaatsen waar dit kan. Altijd wel in een hotel, of je vraagt bij de receptie op je ze helpen. Ieder groter hotel heeft wel internet. Internetcafe is er ook.

Wat je in ieder geval in NL kunt doen is een account aanmaken bij sunpass en eens rondkijken. Dan hoef je in Florida alleen de nodige zaken in te vullen en ben je binnen een paar minuten klaar.

PENPE
19-09-11, 14:00
De vraag is; heb je nu al een sticker, dan kan je hem thuis activeren en later bv. in een hotel (hoeft niet eens je eigen te zijn) of in een internetcafe je kenteken toevoegen.

Wat je in ieder geval in NL kunt doen is een account aanmaken bij sunpass en eens rondkijken. Dan hoef je in Florida alleen de nodige zaken in te vullen en ben je binnen een paar minuten klaar.

Goed idee, ik heb in juni al op voorhand een SunPass meegenomen uit Orlando dus ga vanavond alvast even een account maken.
Scheelt mij a.s. vrijdagnacht weer een hoop gedoe :razz:

Lion
20-09-11, 21:27
Ok bedankt voor jullie reacties.
Misschien toch maar voor de eerste keer een auto van Alamo reserveren.
Prijzen ontlopen elkaar niet veel, dat klopt.

Njit
21-09-11, 22:01
Alamo is wel handiger. Dan betaal je $6 en verder wat je verbruikt aan tol.
Dit gaat via je credit card.

Ik neem aan dat je een credit card hebt?

Cindy1969
21-09-11, 22:12
Ja, ik heb een CC.
Wat bedoel je met verder wat je gebruikt aan tol ? Stel dat ik door totaal 10 tolpoortjes ben gegaan, wordt dat dan achteraf van je CC afgeschreven ?
En hoe gaat dat dan bij zo'n poortje, daar je CC gebruiken of al bij de autoverhuurder ?
(sorry voor al mijn vragen, ben echt een nitwit op dit gebied...)

Ta2 Gerrit
21-09-11, 22:14
De tol wordt achteraf door je verhuurder (sort of) van je CC afgeschreven. Je hoeft daar zelf niks voor te doen.
Bij de tolpoortjes neem je de Sunpass lane, gewoon doorrijden, dus.

Let wel, dit gaat alleen op voor Alamo, National en Enterprise. Andere verhuurders, zoals Dollar, hebben andere regelingen.

Lindaa
02-10-11, 10:44
Ik lees wat tegenstrijdige dingen over hoe de tol te betalen op de I-75 van Naples naar Miami.

Kun je daar nog steeds cash betalen of moet dat met SunPass?

2theUSA
02-10-11, 10:50
Hoi Linda,

Het kan beide. in juni 2011 zijn wij er zonder Sunpass overgereden (waren we vergeten) en hebben we Cash betaald.
in juli 2011, de volgende trip, zijn we met Sunpass over de Alligator Alley gereden.

groet Christa

nikie1968
02-10-11, 13:28
FF hier op inhaken.....welk poortje moet je hebben als je cash wil betalen?????
kan je ook met creditkaart betalen of moet het gepast geld zijn????
Wij hebben eigenlijk tot nu toe altijd de tolwegen vermeden maar willen nu vanaf miami meteen door naar st pete's beach.......

Alvast bedankt Monique

corrus
02-10-11, 15:43
Nee... je kunt niet met een credit card betalen, da's in Frankrijk... ](*,)

Een "cash" poortje herken je aan het bord wat er bovenhangt

Change and Receipts OF Exact Coins Only.

Tessa35
08-10-11, 18:28
Hoi, ik vertrek 21 oktober naar Miami, ik heb een auto bij Dollar Car Rent gehuurd. OOk heb ik hier de sunpass besteld en ontvangen. Vraagje...kan ik mijn SumPass nu al activeren...? Of is dat te vroeg...2 weken van te voren? Wij vertrekken 18 november weer vanuit Miami terug naar Nederland.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat na activering de pass een bepaalde periode geldig is...maar ik kan dit stukje tekst nergens meer vinden dus twijfel of ik misschien iets door elkaar haal...

En dan kan ik nog iets niet terug vinden, stel ik activeer mijn pas nu, en zet daar het geld op. Ik kom aan in Miami dan moet ik dus mn kenteken door bellen (of mailen?) Maakt het verschil uit als ik alles via internet doe...dus kenteken en merk auto doorgeef...of dat ik het telefonisch doorgeef? Hiermee bedoel ik te vragen, is mijn pas eerder geactiveerd wanneer ik het doorbel...? Of maakt dit niets uit.

Andere vraag: wanneer werkt de pass,
Ik bedoel, na het doorgeven (via internet) wanneer kan ik dan over de toll wegen rijden ? Ik land om 18.30 uur dus als we geluk hebben, hebben we rond 19.30 de auto (ligt natuurlijk aan de drukte bij Dollar Car Rent) ik wil het kenteken via internet invoeren via de wifi in het hotel met de laptop

(Of is het toch echt beter dit telefonisch allemaal te doen?)

Sorry de vragen zullen hier best terug te lezen zijn, maar ik krijg ze niet gevonden...excuus Groetjes Tessa

Ow volgens mij zie ik nu dat de pas na ingeven kenteken...na 24uur beschikbaar is..? (dat is dus een gehele dag wachten en de tolwegen vermijden)

hrjhaan
08-10-11, 18:31
Thuis een account aanmaken en de sunpass activeren. 2 weken voor vertrek is prima. Krijg je het aankoopbedrag als tegoed weer terug. De pas werkt meteen op de aangegeven dag ook als het kenteken nog niet is ingevuld. Na aankomst zo spoedig mogelijk de auto en kenteken via internet invullen. Als je een einddatum invuld dan eindigd de pas ook automatisch na die dag.
Je hoeft de tolwegen niet te vermijden. Dit geldt alleen als je de pas na aankomst gaat activeren. Jij gaat dit thuis doen, dus je kunt meteen over de tolwegen.

Ta2 Gerrit
08-10-11, 18:32
Hoi, ik vertrek 21 oktober naar Miami, ik heb een auto bij Dollar Car Rent gehuurd. OOk heb ik hier de sunpass besteld en ontvangen. Vraagje...kan ik mijn SumPass nu al activeren...? Of is dat te vroeg...2 weken van te voren? Wij vertrekken 18 november weer vanuit Miami terug naar Nederland.
Je kunt je Sunpass inderdaad nu al activeren

Ik meen ergens gelezen te hebben dat na activering de pass een bepaalde periode geldig is...maar ik kan dit stukje tekst nergens meer vinden dus twijfel of ik misschien iets door elkaar haal...
Zolang er geld op je account staat is de pas geldig, maar als je de huurauto weer inlevert zul je de pas moeten verwijderen en is hij (normaal gesproken) niet meer te gebruiken. Een nieuwe pas (een volgende keer) kun je wel weer koppelen aan je Sunpass account. Wel kun je de pas instellen voor een bepaalde periode, zodat hij aan het eind ervan niet meer werkt. Je account blijft dan wel actief (zo lang er geld op staat)

En dan kan ik nog iets niet terug vinden, stel ik activeer mijn pas nu, en zet daar het geld op. Ik kom aan in Miami dan moet ik dus mn kenteken door bellen (of mailen?) Maakt het verschil uit als ik alles via internet doe...dus kenteken en merk auto doorgeef...of dat ik het telefonisch doorgeef? Hiermee bedoel ik te vragen, is mijn pas eerder geactiveerd wanneer ik het doorbel...? Of maakt dit niets uit.
Het kenteken kun je via je account doorgeven op de Sunpass website, maar kan ook telefonisch.

Andere vraag: wanneer werkt de pass,
Ik bedoel, na het doorgeven (via internet) wanneer kan ik dan over de toll wegen rijden ? Ik land om 18.30 uur dus als we geluk hebben, hebben we rond 19.30 de auto (ligt natuurlijk aan de drukte bij Dollar Car Rent) ik wil het kenteken via internet invoeren via de wifi in het hotel met de laptop
Invoeren kan na aankomst in je hotel, je geeft dan gewoon de tijd in vanaf dat je geland bent.

(Of is het toch echt beter dit telefonisch allemaal te doen?) Nee

Sorry de vragen zullen hier best terug te lezen zijn, maar ik krijg ze niet gevonden...excuus Groetjes Tessa

Meer informatie kun je vinden in de speciale FAQ (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099) over dit onderwerp.

PS. Als je account geactiveerd is werkt de pas onmiddelijk na aankomst, dus niet na pas 24 uur.

Tessa35
08-10-11, 19:01
Yess, thanks hrjhaan en Ta2 Gerrit. Deze informatie is echt heel nuttig. Ik ga de sunpass zometeen activeren, en hopen dat het lukt, lukt het niet dan ga ik bellen, want heb wel al verschillende keren gelezen dat het ooit niet wil lukken.

In ieder geval bedankt voor de info, ik was bang dat wanneer ik de pass nu zou activeren...de pass maar een maand geldig is en ik dus 2 weken mis zou lopen terwijl ik dan in Florida zit. groetjes Tessa

weimar
10-10-11, 11:18
Ik heb na mijn vakantie netjes de transponder van het raam gehaald.
In de SunPass applicatie staat hij nog actief, met saldo.
Kan ik de transponder ook deactiveren (en hoe), en blijft het geld dan op mijn account staan?
Of moet ik eerst een nieuwe toevoegen voor de volgende trip, en kan ik dan het geld overzetten van de ene naar de andere transponder?

Tessa35
19-10-11, 01:25
Hoi, ik weer...hehe

Iemand enig idee hoe de Sunpass in nederland te activeren? County...(ik las ergens Osceola) geen idee waarom...maar prima.
Dan Drivers Licence State/number... (aangezien ik vanuit Miamie reis, zal dit florida zijn, maar het nummer weet ik nog niet) dan mijn naam (dat is dus het makkelijkste stukje)

Vervolgens Suite or Apt....? Moet ik hier iets v een hotel invullen?

Dan STATE (moet dit nu Florida zijn...?) Zip Code

Phonenumber: (ik dacht toets mijn mobiele nummer in inclusief 0031
...maar dat gaat dus niet?) dus einde verhaal...ik prbeer me zojuist door de antwoorden in dit topic te worstelen...59 pagina;s...maar ben nog niet bij het antwoord....behalve dan...een beller is sneller...maar goed, ik heb al problemen met pagina 1...dus wellicht kan iemand me helpen. Thanks!

satpet
19-10-11, 09:16
Je moet een tel. nummber inbrengen dat overeen komt met de "county". Neem dat van je eerste hotel, appartement, villa of ...)

Ta2 Gerrit
19-10-11, 09:39
Heel veel antwoorden over de Sunpass kun je hier vinden http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099

En voor het activeren van de Sunpass kijk je hier http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=144836&postcount=421

Tessa35
19-10-11, 22:33
Thanks Gerrit, maar kwam er echt niet uit, dusss onder het motto: een beller is sneller ff gebeld met SunPass en hehe gelukkig hij is geactiveerd! :-)

satpet
20-10-11, 07:56
Thanks Gerrit, maar kwam er echt niet uit, dusss onder het motto: een beller is sneller ff gebeld met SunPass en hehe gelukkig hij is geactiveerd! :-)
Kan je uitleggen wat dan je probleem was?

duikkie
20-10-11, 12:29
sorry mensen , maar iets van 150 bladzijden doorploegen, en na 20 bladzijden het al helemaal niet meer weten , hier een vraag die waarschijnlijk al tig keer gesteld is.

wij gaan naar florida ;) auto gehuurd via sunny cars , die het weer bij alamo weg heeft.

zo te lezen is na 12 uur vliegen beter de toll weg te nemen, en eerst op vliegveld een zak kwartjes te bemachtigen ??, hebben ze daar een verzamelput dan ofzo, als elke toerist dat gaat doen ??
maar goed
we landen op orlando sanford international airport en moeten naar villa kissemmee ( homes welcome center)
via 417south exit celebration ( niet te vinden in overzicht die hier wel eens is gegeven) dan us 192

de vraag is eigenlijk simpel, wat ik ben vast niet de eerste die deze route rijdt

hoeveel hei-jes ( kwartjes ) kost deze route , alles alle muntjes direct herkend worden ;)

Teleton
20-10-11, 13:00
wij gaan naar florida ;) auto gehuurd via sunny cars , die het weer bij alamo weg heeft.

we landen op orlando sanford international airport en moeten naar villa kissemmee ( homes welcome center)


Om te beginnen heb je geen kwartjes nodig als je met een Alamo auto over de tolweg rijdt. Met iedere Alamo auto rijdt je gewoon over de SunPass-lane. Afrekening volgt via de creditcard na afloop van de vakantie, op de tolkosten na kost deze service je 2 dollar per dag met een maximum van 3 dagen, of te wel 6 dollar voor de hele vakantie.

Wil je vooraf precies weten hoeveel toll je betaalt, raadpleeg dan zelf de tollpasscalculator (https://www.sunpass.com/tollCalculator).

duikkie
20-10-11, 13:40
ik zal wel te stom zijn voor die tollpass site , wat ik wil komt er niet uit

gaan we in de gaten houden die sunpass-lane , anders niets over gehoord toen we auto bestelde hoor, ook in de papieren van reisbureau van en naar vleigveld staat neem los geld mee ?? betaal je dan minder toll met zo'n sunpass of evenveel en alleen voor gemak ??

zou het niet veel makkelijker zijn dat ze bij alamo dat geen aparte service noemen maar gewoon in de autohuur verrekenen , net als die verplichte volle tank borg.

knaapje
20-10-11, 13:51
Misschien moet je toch de moeite nemen om wat meer pagina's door te nemen, dan vind je alle antwoorden.

Reisbureau's weten vaak minder dan de forummers hier, omdat A/ ze er wellicht nog nooit geweest zijn of vele jaren terug een paar dagen met een georganiseerde promotie/rondreis. B/ omdat vele forummers er wonen C/ omdat vele forummers er al jaren, soms meerdere keren per jaar, komen. D/omdat dit forum gespecialiseerd is in Florida en de meeste reisbureau's niet.

Gewoon door de sunpass lanes rijden met je Alamo auto en het komt goed.


Overigens als je een vast bedrag wilt moet je bij Dollar huren, maar dat kost je in 90% van de gevallen meer.
Knaapje

duikkie
20-10-11, 17:59
zal bestuurster al die 60 pagina's laten doorworstelen ;) , weet ze gelijk hoe het werkt, zag ook ergens een test van borden ik had 80 % goed
maar bijrijder moet op borden letten, bestuurder op het verkeer ;)
dollar pech die heeft waarschijnlijk geen steekpenningen gegeven aan reisbureau hier, wat sunny cars was de beste volgens reisburo, dus dollar heeft geen goede contacten met ned. reisbureau's, zouden ze wat aan kunnen doen.

team werk krijg je met twee bestuurders ;)

afgekeken van de raily , of andere parcour westrijd, was nog voor de dom dom tijdperk. in nederland moet dat wel , hier staan verdekt flitsers in de berm
als bijrijder speur je naar allerlei dingen, dus vermeldt je ook de limiet snelheid, die hier plotseling wel eens kunnen veranderen om geld voor de overheid binnen te halen

Teleton
20-10-11, 18:42
Iemand enig idee hoe de Sunpass in nederland te activeren? Omdat de site van SunPass onlangs is aangepast en daarmee de ''oude" manier van activeren van het account niet meer mogelijk blijkt omdat dit kennelijk alleen nog maar met een US of Canadees rijbewijs kan, heb ik de firma gevraagd hoe Europese klanten hun account kunnen activeren. Het antwoord luidt alsvolgt:


While I understand this may be difficult the easiest way is to call Customer Service for assistance as a representative can create the account without some of the information the is listed as required online.

Voor de Europese gebruiker is dit geen vooruitgang, maar we zullen het er mee moeten doen. Binnenkort wordt de FAQ op dit forum aangevuld met deze nieuwe informatie.

knaapje
20-10-11, 19:11
Als je even Googled op drivers license of zo kom je voorbeelden en foto's van Amerikaanse en Canadese rijbewijzen tegen met nummers. Gewoon een fake nummer met het format van het voorbeeld invullen. Adres een hotel in de buurt. Dit soort "trucs" heb ik al diverse keren toegepast. Telefoonkaart, priceline, zelfs bestellingen van documentatie en is me vaak gelukt.

Ook het account van mijn vaste sunpass transponder staat op mijn woonplaats met daarna eigen postcode en dan Netherl ,AE en met telefoonnummer en ZIP van een hotel in Kissimmee. (AE is Armed forces Europe).Wat creatief mee omgaan lukt vaak. Zelfs documentatie, die men niet naar Europa wilde sturen kwam gewoon aan.
Knaapje

Mirjam Peeters
22-10-11, 01:00
Wij hadden onze auto bij Alamo gereserveerd en gevraagd hoe het met de sunpass zat. De verkoper gaf aan we automatisch van de sunpass gebruik konden maken, dat er geen extra kosten zouden zijn maar dat alleen de daadwerkelijke toll van de creditcard afgehouden zouden worden.
Afschrift van de creditcard hebben we nog niet ontvangen, maar ik hou jullie op de hoogte.

fransje
22-10-11, 03:47
Pas vlak voor ons vertrek naar Orlando, twee weken geleden, heb ik de sunpass geactiveerd. Met idd, zoals Knaapje al aangaf, wat creativiteit, omdat er specifiek een Amerikaans of Canadees rijbewijs nummer en een Amerikaans telefoonnummer werd gevraagd. Aangezien eigenlijk alleen mijn creditcardnummer van belang is, heb ik gewoon wat ingevuld en het werd gelijk geaccepteerd.
was het jullie trouwens al bekend (ik kon het zo gauw niet meer terug vinden) dat je met de sunpass ook op het vliegveld kan betalen bij parkeren? Gisteren zijn we naar het vliegveld geweest omdat onze zoon een cabrio gehuurd heeft voor een paar dagen. We hebben onze auto via de Sunpass lane de parkeergarage in gereden om met hem naar Alamo te lopen. Vervolgens is mijn man ook weer via de Sunpass lane naar buiten gereden. Vandaag kreeg ik een keurig mailtje van de Sunpass hoe laat en via welke lane er in-en-uit gereden was, en hoeveel het kostte.

corrus
22-10-11, 10:26
Parkeren op het vliegveld kan uitsluitend als je de Sunpass automatisch laat opwaarderen via je creditcard, anders niet.
Als je dit niet doet betaal je veel meer...

Tessa35
22-10-11, 10:57
zooo mijn sunpass was thuis al geactiveerd en ik zit nu in Miami.
Fijne ben net wakker (midden in de nacht t is hier 4.30) en ik kom erachter woepssie mn huurauto niet toegevoegd, dus net alsnog gedaan (vervelende we zitten 3 hoog, en het is nacht) en ze vroegen bouwjaar auto...ik heb geen idee, heb dus even ingevuld 2010 make en 2011 date.

Vraag is dit erg?

En nu krijg ik zojuist ook mail binnen sunpass dat het over 24 uur actief is?? Maar ik had hier begrepen dat ik toch over de tollanes kan nu toch?

Sorry ik weet t even niet meer groetjes Tessa

Ta2 Gerrit
22-10-11, 11:18
Je moet je account backdaten, dus de datum invoeren van een paar uur voor je aankomst.
Bouwjaar maakt niet zo veel uit, kenteken(license), merk (make) en evt. model (model) is belangrijker.

Tessa35
22-10-11, 14:10
Je moet je account backdaten, dus de datum invoeren van een paar uur voor je aankomst.
Bouwjaar maakt niet zo veel uit, kenteken(license), merk (make) en evt. model (model) is belangrijker.

Hoi Ta2 Gerrit, wat stom inderdaad...ik heb make 2010 nu dus veranderd in Ford en de tijd veranderd van 7.39 pm naar 4.39 pm. En nu kan ik dus gewoon over de tolwegen over een uur ofzo? Mn pas was al actief? ik geloof van wel, maar vraag het jullie toch voor de zekerheid thanks weer vanuit Miami


__________________

Teleton
22-10-11, 15:23
Er ligt een voorstel om de toltarieven per 1 juli 2012 met 11,7 % te verhogen en af te ronden op veelvouden van 0,25 cent.

Zoals je kunt zien hebben SUNPASS-transpondergebruikers wat voordeel. Gebruik je Toll-By-Plate via je autoverhuurder dan ben je net zo duur uit als cash-betalers.

http://img689.imageshack.us/img689/1081/aaatoltariefvanafjuli20.jpg
Mn pas was al actief? ik geloof van wel, maar vraag het jullie toch voor de zekerheid thanks weer vanuit MiamiTsja,het lijkt mij lastig om vanuit het forum te zien of je je SunPass hebt geactiveerd of niet, toch? De enige die er antwoord op kan geven is....SunPass. ALs je inlogt, weet je toch of je pas actief is?

Zodra je account actief is, kan je gebruik maken van de SunPasslanes. Als je je kenteken hebt geregistreerd, kan je dat in je account toch ook zien?

Bovendien wordt de tol geheven via de transponder en niet via het kenteken. Mocht het kenteken nog niet verwerkt zijn, dan is dat geen belemmering om de transponder te gebruiken. Het kenteken is slechts ter verificatie geregistreerd.
Iemand nog een Sunpass Mini Sticker over, of in staat deze nog mee te nemen.
Misschien heb je iets aan deze oplossing, jullie vliegen immers op Orlando waar je gewoon cash de tol kunt betalen. Je hebt alle tijd om je aan te melden.
Voor huurders is er nu nog een optie om de tol elektronisch te betalen. Je kunt telefonisch een Toll-By-Plate prepaid rekening openen. Bel tussen 7:00 en 19:00 uur lokale tijd naar 1-888-824-8655 (tel:888-824-8655) en geef je debet- of creditcard gegevens door. Verder meld je het kenteken van je huurauto en de periode dat je de auto hebt gehuurd. Het systeem werkt min of meer hetzelfde als bij een SunPass klant, alleen heb je geen transponder nodig. [/SIZE][SIZE=2]Meer informatie vind je op de site over All Electronic Tolling. (http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/index.cfm) Overigens, waar huur je de auto? Misschien heb je wel helemaal geen sticker nodig.
Daar we ook naar Miami gaan voor een paar dagen ben ik nu aan het rondkijken wat voor ons het makkelijkst is.Vanuit Sanford kan je over de tolweg 417 en aan de bemande tolpoort betalen als je de hoofdafslagen gebruikt. Bij de kleinere afslagen moet je contant betalen aan onbemande poorten, maar dat ligt niet voor de hand. Jullie huren toch een villa? Hangt een beetje af waar deze is.

Je kunt ook via de route vanaf Sandford over noord en de I-4 kiezen, dan kom je tot Kissimmee geen tolpoort tegen.

Zelf zou ik in jullie geval op de tweede dag bij de Publix een sticker kopen en deze activeren. Eigenlijk heb je de sticker pas nodig als je in de buurt van Miami komt.

Florida kent nogal wat tolwegen. Veel reizigers vragen zich af of het nu strikt noodzakelijk is om vooraf voorzieningen te treffen om electronisch tol te kunnen betalen. Misschien is het handig om nog eens wat zaken rond de tolwegen op een rijtje te zetten dan kan je zelf bepalen of het voor jouw trip nodig is om vooraf actie te ondernemen.

Waar kan je nu niet meer met cash betalen?
Als je gebruik maakt van de Turnpike (82) rond Miami, (Zie afbeelding) kan je niet meer cash betalen. Je moet dan vooraf zelf een voorziening treffen. Dat kan op verschillende manieren, lees hiervoor de FAQ over de tolwegen in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099) en tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100).

Op de Turnpike in de omgeving Miami kan je tussen afrit 1 en afrit 47 alleen nog maar electronisch betalen.

http://img829.imageshack.us/img829/6222/aaaallelectronictolling.jpg

Naast de Turnpike rond Miami zijn er nog een aantal tolwegen waar alleen electronisch betaald kan worden. Het betreft de State Road 924, State Road 874 en State Road 878 in de Miami-area. The Tampa-Hillsborough Expressway Authority (THEA) heft electronisch tol op de Selmon Expressway.

Dus waar kan je nog wel met cash betalen?
Op alle andere tolwegen in Florida kan je nog wel met cash betalen. Bij onbemande afritten gebeurt dit met muntgeld. De tolpoorten op de doorgaande wegen zijn bemand, accepteren dollarbiljetten mits in kleine coupures en hebben verschillende 'lanes' die door duidelijke pictogrammen worden aangegeven: Voor als je electronisch afrekent ( houd links, stop nooit!)
Voor als je contant aan een bemande poort afrekent
(hou rechts, sluit aan en stop)
Voor als je contant en gepast aan een onbemande poort afrekent.(hou rechts, sluit aan en stop)Wie op Miami Airport landt, hoeft niet bang te zijn dat hij 'zo maar' op de Turnpike terechtkomt of op een van de andere wegen waar electronisch tol wordt geheven. In veel gevallen, bijvoorbeeld als je naar South Beach, DownTown of Sunny Isles moet, rijdt je oostwaarts vanaf het vliegveld. De 836, 112 en 874 in de Miami area zijn ook wel tolwegen, maar je kunt er nog gewoon met cash betalen. Het is dus wel erg handig als je je voorziening om electronisch tol te betalen vooraf in orde maakt, maar niet strikt noodzakelijk.

Ook wie vanaf Miami vertrekt, hoeft niet beslist gebruik van de Turnpike te maken. Of je nu via de 41 of de 75 uit het oosten komt of uit het noorden, er zijn voldoende alternatieven om bij het vliegveld te komen zonder dat je over de Turnpike na afrit 47 hoeft te rijden.

Kom je uit het zuiden, dan kan je de Turnpike ontwijken door de 1 te volgen vanaf Florida City.

Wat moet je kiezen?
De keuze of je al dan niet een voorziening treft om electronisch tol te betalen maak je natuurlijk zelf. Cash betalen is nog steeds geen slechte optie.
Hou je van gemak, dan regel je dat de tol electronisch via je autoverhuurder wordt geind.
Iets minder gemakkelijk, maar wel weer iets goedkoper is de aanschaf van een transponder of de pre-paid pay-by-plate.EEn ding is zeker: kom je onverhoopt toch op een tolweg terecht waar alleen digitaal betaald kan worden, stop dan nooit maar rij door! De tol wordt hoe dan ook via je kenteken geind. Als je geen voorziening hebt getroffen (afhankelijk van je verhuurder, lees de voorwaarden van de verhuurder) komen er kosten bij. Jammer, maar dat heb je vast liever dan dat er een paar auto's bij je binnen knallen. toch?

knaapje
22-10-11, 19:31
Ton,
Goed en duidelijk overzicht.
Ik kwam vorige week nog een mogelijke lane tegen.
Bij de rechter rijen met contante betaling zag ik er op weg van Orlando naar KSC of v.v. ook nog een met cash betalen en E-pass. Schijnt te zijn voor het geval je of niet weet of je tegoed nog voldoende is of om te checken of je E-pass werkt.
Dus voor diegenen, die twijfels hebben een mogelijkheid om te weten of de sticker of transponder werkt zonder boete te krijgen in het geval hij het niet doet.

Knaapje

Mirjam Peeters
23-10-11, 00:27
Heeft iemand van jullie ooit van "integrity auto finance" gehoord?
Er is van onze creditcard ruim 600 euro ingehouden en we weten echt niet wat het zou kunnen zijn.
De rekening van de huur van de auto is gewoon op naam van Alamo afgeschreven.

Michael66
23-10-11, 08:13
integrity auto finance kun je opzoeken via Google. Dan kom ik uit in Oklahoma, bij een verkoper van tweedehands auto's.

Ik denk dat je het beste heel snel contact kunt opnemen met je bank of creditcard instelling om te laten bekijken of er iets niet goed gaat.

dennis-oostveen
23-10-11, 09:29
Ik heb ook gegoogled met Florida erachter en ze zitten ook in Jacksonville.

Mirjam Peeters
23-10-11, 11:48
Ik kwam er met googelen niet uit. We zijn in allebei de steden niet geweest. maar op dit moment al een de lijn met Visa.

mvanbeem
25-10-11, 10:29
OK dus als ik het goed begrijpt ben een beetje onzeker.

1 Alamo auto huren
2 melde bij alamo credit card nr geven
3 rijden maar over de tol wegen

nu mijn vraag geldt dit voor alle tol wegen in florida ?

Ta2 Gerrit
25-10-11, 10:51
1, 2 en 3; ja, ja (moet zowiezo vanwege de "borg") en ja. Verder niks en nada.

Dit geldt voor nagenoeg alle tolwegen in Florida behoudens enkele private roads, waar je of; waarschijnlijk nooit zult komen, of; het heel duideijk aangegeven staat. Dit geldt dan als een soort toegangsprijs naar een bepaald gebied.

De tollroads staan keurig met prijs (en betalingsmogelijkheid) in een lijst op Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_toll_roads_in_Florida).

mvanbeem
25-10-11, 15:16
Nou makkelijk toch

conclusie is een auto huren bij alamo

thanks nog 8 maanden pffff

Tessa35
06-11-11, 23:21
Hey hier een vraagje vanuit Fort Myers.
Wij hebben nog een bedrag van 8,84 Dollar op onze transponder staan en willen nog naar Sanibel/Captiva - Naples door de everglades naar Key West en dan terug naar Miami etcetera. Ik weet dat ergens in het Florida Forum een lijst staat met bedragen per tolweg, maar kan hem niet vinden, iemand enig idee waar ik deze vinden kan, zodat ik ongeveer weet wat ik nog bij moet storten op onze sunpass?

Alvast bedankt

Ow ik zag dat ik vanaf 10 dollar kon storten dus heb er gewoon 10 Dollar opgezet denk dat er nu wel weer even genoeg opstaat. Maar als iemand de link naar de tolwegen prijzen nog weet zou wel fijn zijn. Thanks

satpet
07-11-11, 07:43
Tessa35,

Hier de link (http://www.floridasturnpike.com/TRI/index.htm) met de calculator.
Prettige reis.

Tessa35
07-11-11, 15:27
thanks voor de link, maar daar kom ik niet helemaal wijs uit het lukt wel wat, maar kan niet alles aangeven.... Dacht dat iemand hier op het forum bedragen vd tolwegen had vermeld..

Ta2 Gerrit
07-11-11, 15:30
Drie berichten naar boven staat mijn link naar een Wiki lijst met bedragen.

Tessa35
09-11-11, 18:09
Drie berichten naar boven staat mijn link naar een Wiki lijst met bedragen.

Dankje Ta2 Gerrit! Krijg zojuist mail van Sunpass....Low Balance (8, 34 Dollar) maar volgens mij redden we het hiermee wel...mwja zo niet..dan hebben we n probleempje...dus misschien toch maar weer wat bij storten. Ik kijk even naar je linkje! Groetjes vanuit Key West! In de zon!

Hey nog even een ander vraagje...wij hebben de Sunpass.....gaan altijd netjes over de Sunpass Lanes. We denken dat we niets meer op het pasje hoeven bij te storten aangezien we nog een week hebben...en niet heel veel meer zullen rijden...We zijn nu aan het relaxen.

Maar....stel, wij rijden met onze sunpass...door de tolpoortjes waar je cash moet en kan betalen (want deze zaten er op onze route vanuit Fort Myers naar hier Key West wel...een paar) ...kan dit met de sunpass? Ik neem namelijk aan dat dit kan....en dat er dan NIET ook nog vd SunPass wordt afgeschreven.... Toch? iemand ervaring met deze vreemde vraag?

Ta2 Gerrit
09-11-11, 21:43
Ik weet niet anders dan dat er altijd een Sunpass Lane is. Daar staat vaak een gedeeld bord boven; cash/exact change en het Sunpass logo.
Daar kun je dus ook gewoon doorrijden. Betaal je cash, dan betaal je dubbel.

http://img840.imageshack.us/img840/1873/sunpass.png (http://imageshack.us/photo/my-images/840/sunpass.png/)

Jostravels
14-11-11, 17:19
Bij de cashlanes hangt ook een sunpass-scanner. Die scant automatisch. Dus als je dan cash betaalt, betaal je inderdaad dubbel. En denkt de cashier dat je gek bent...

[verwijderd]
14-11-11, 17:47
Bij de cashlanes hangt ook een sunpass-scanner. Die scant automatisch. Dus als je dan cash betaalt, betaal je inderdaad dubbel. En denkt de cashier dat je gek bent...

Dat is ALLEEN als het sunpass logo ook afgebeeld staat op het bord boven deze rijstrook. Wat volgens mij niet overal het geval is.

Teleton
14-11-11, 18:09
Dat is ALLEEN als het sunpass logo ook afgebeeld staat op het bord boven deze rijstrook. Wat volgens mij niet overal het geval is.
Klopt helemaal, wanneer dit zo is, wordt het aangegeven met het bord zoals Gerrit aangeeft.


http://img840.imageshack.us/img840/1873/sunpass.png (http://imageshack.us/photo/my-images/840/sunpass.png/)


Om misverstanden te voorkomen: Dit risico op 'dubbel betalen' geldt alleen voor auto's met een (mini) transponder. Gebruik je deze tolpoort met een huurauto waarmee de toll via het kenteken wordt geregistreerd, dan kan je er gerust cash afrekenen zonder bang te zijn dat je dubbel betaalt.


Overigens valt het met dat dubbel betalen ook wel mee, volgens SunPass loop je het risico dat je dubbel betaalt. En, al zou ik zelf alle moeite niet doen voor die paar kwartjes, in voorkomende gevallen willen ze het nog crediteren ook:
SunPass will not credit your account for duplicate activity unless valid cash receipts are provided to SunPass within 90 days of the original transaction. The amount of the credit will be at the SunPass toll rate.

Ta2 Gerrit
17-11-11, 21:25
Het laatste nieuws van Sunpass, voor de liefhebber;
http://www.floridasturnpike.com/sunpassages/index.html

mattrob
18-11-11, 18:11
Ik weet niet of dit een apart topic kan/moet zijn, anders moet deze maar verplaatst worden.

Vorig jaar met de kerst hadden wij voor de eerste keer de SunPass Mini gekocht en dat werkte prima. Alleen bij het inleveren van de auto, zijn we vergeten de sticker eruit te halen. Geen probleem, dacht ik nog, ik verwijder gewoon de auto uit het systeem en geef aan dat we 30 december de US weer verlaten. Zo gezegd, zo gedaan.

Maar aangezien we bijna weer gaan, ging ik mijn account eens bekijken. Ook omdat mijn ouders er zitten, die kunnen er dan ook gebruik van maken. En ik heb een nieuwe SunPass Mini binnen inmiddels. Toen ik ingelogd was, zag ik tot mijn verbazing dat ik $ 75 rood stond :shock: ! Ik voelde de bui al hangen natuurlijk ...

Gebeld met SunPass, en inderdaad, de maanden januari tot juni 2011 is er lekker gebruik gemaakt van mijn sticker. Ondanks dat ik de auto uit mijn account had gehaald, blijft de sticker actief, totdat mijn account geblokkeerd was in juni. Er blijkt ook sinds juni ook al een incassobureau op gezet te zijn; maar die hebben mij niet kunnen bereiken. Ik heb wel de juiste naam op het account, maar het adres van de villa indertijd. Die heeft mij nog niets laten horen, maar hij zal toch wel een berichtje gehad hebben, vermoed ik zo ...

Nou ja, ik doe maar even niets, en vraag maar een nieuw account aan. Maar dus wel even de waarschuwing hier, dat je het echt niet moet vergeten, en als je dat wel doet, dan SunPass bellen om het account te blocken .... Niet zo'n slimme actie van mij :oops:

Anthonie
18-11-11, 18:20
Hoi

Ook wij waren vergeten de pas er uit te halen. Toen we in het vliegtuig zaten kwamen wij er achter.
Ook bij ons was er ruim $20,- afgeboekt, die we niet meer terug kregen.

Voor iedereen, haal je pas uit de auto scheelt je een hoop ellende.

Anthonie

Njit
18-11-11, 18:29
Het staat ook in de FAQ van Teleton. Andere tip: huur via Alamo. Dan kun je de Sunpass ook niet vergeten. En je kunt net zo'n mooi overzicht opvragen.

calypso
18-11-11, 19:17
Beste wat je kunt doen is nadat je de transponder niet meer gebruikt gewoon een refund aanvragen, dan word het resterend geld terug gestort op je credit card en het account automatisch opgeheven, want zodra het account op $0,00 staat word dit auomatisch gedaan. Zo heb ik het ook gedaan en bevestigd gekregen van Sunpass.com.
Weet je ook zeker dat er niks meer afgeschreven word van je transponder.

trails
18-11-11, 20:10
Wat ik me al heel lang afvraag is: hoeveel wordt er eigenlijk gebruik gemaakt van tolwegen?

Velen onder ons (ver)blijven in de Kissimmee/Davenport/Orlando area en wijzelf maken eigenlijk alleen gebruik van de I-4, I-drive, de 192 en de 27 en komen alleen van en naar MCO op een stukje tolweg en dat kost maar een paar kwartjes. En zelfs die stukjes tolweg kunnen vermeden worden. Er kan tenslotte ook nog overal met cash betaald worden (op een klein stukje bij Miami na).

Vorig jaar zijn we nog naar KSC geweest en ook dat kostte maar een paar kwartjes.
De eerste kwartjes hebben we gekregen door een paar $$ te wisselen op MCO.
Pas de problème dus.

Gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant en ik ben hier toch wel benieuwd naar, want wat ik hier allemaal al heb gelezen geeft het menig FF-er toch wel wat hoofdpijn.

Njit
18-11-11, 20:15
Ons laatste afschrift was voor $19.25 aan tol. Maar wij zijn dus ook richting Miami geweest. Met Alamo zit het er gewoon bij. Weinig kopzorgen aan :)

Ta2 Gerrit
18-11-11, 21:45
Ons laatste verbruik, in Oktober, was $30,-, en dat is zo'n beetje ons tweewekelijks gemidelde, al was het in het voorjaar iets meer vanwege de Turnpike vanaf Miami.

We zijn nog al 417 (Florida Greenway) adepten, en gebruiken die regelmatig om via Sandford in Daytona v.v. te komen, en zo de drukte op de I4 bij Orlando te mijden.
Dat zal de komende vakantie wat minder zijn :mrgreen:

jastsali
19-11-11, 10:49
Afgelopen maand voor het eerst gebruik gemaakt van de mini sticker. (en dan te bedenken dat we er al 25 jaar komen) Echt ideaal. Ondanks dat de tol maar een paar kwartjes kost is het verrekte handig dat je overal kunt doorrijden. Een groot voordeel was ook dat we het konden gebruiken in de parkeerkelder van MCO, toen we familie moesten afhalen (en terugbrengen) Wel zorgen voor voldoende tegoed op je account. Nieuwe sticker voor volgende keer al vast meegenomen.

trails
19-11-11, 12:49
Ondanks dat de tol maar een paar kwartjes kost is het verrekte handig dat je overal kunt doorrijden.

Toch even een vraag daarover. Rijden jullie die weg dan zo vaak? Ik bedoel, wij rijden 1 keer heen en 1 keer terug naar MCO en dan zijn die paar kwartjes (in mijn ogen dan) toch simpeler. Ik hoor het graag van je want ik blijf benieuwd. :-D

jastsali
19-11-11, 18:41
Wij maken vanaf onze locatie in Clermont regelmatig dagtrips over tolwegen en/of bruggen richting Atlantic en richting Tampa. Dus het beperkt zich niet tot MCO-Clermont v.v. over de 528 of 417. Wat te denken van de 429 in Kissimmee en de Turnpike. Van deze wegen pakken we regelmatig een stukje mee. De kosten zijn beperkt, maar het is toch prettig dat je zo kunt doorrijden en nooit hoeft te zorgen voor kwartjes bij de onbemande tolpoorten.

theovg
19-11-11, 19:43
We zijn nu bijna tien dagen terug,en hadden een auto gehuurd bij Alamo en hebben gewoon de sunpass lanes genomen.
Toen we de auto ingeleverd hebben stond het bonnetje op nul ,op het forum had ik gelezen dat een andere firma de tol van mij creditkaart haalt.
Maar tot nu toe is er niks belast of afgehaald,weet iemand hoelang dat ongeveer duurt.

rolandino
19-11-11, 19:49
Dat bonnetje geeft inderdaad niks aan. Bij ons was het 1e deel na een maand van de CC afgehaald, en de maand erop nog een klein beetje.

Njit
19-11-11, 20:01
Maar tot nu toe is er niks belast of afgehaald,weet iemand hoelang dat ongeveer duurt.

Je kan hier iig je kosten zien: http://www.htallc.com/ReceiptRequestAgencies.aspx

knaapje
02-12-11, 14:24
Er schijnt toch iets te gaan dagen!
Quote uit de Sunpass newsletter:

A ready to use transponder for visitors...
Do you have family or friends that come to visit Florida several times a year, or even planning their first trip to Florida? Help them save money like you by purchasing a SunPass especially for them. SunPass now offers a SunPass Mini that comes preloaded with $20.00 of toll funds at a cost of $24.99. It is ready to be used immediately after purchase. While registration is not required with this preloaded SunPass Mini, it is strongly recommended in order to enjoy all the benefits of SunPass. Funds can be added to the preloaded unit and they never expire. This allows the unit to be used year after year.

You can purchase a preloaded SunPass Mini at the Okahumpka Service Station (Milepost 299) and the Snapper Creek Service Station (Milepost 19).
..........

Men schijnt nu toch ook aan bezoekers te gaan denken, misschien gaan ze ze ooit wel opsturen naar Europa.
Vraag me af of je deze dan niet op de ruit hoeft te plakken, volgens de tekst blijft hij bruikbaar, maar of dat alleen in dezelfde auto is staat er niet bij.

Knaapje

sonja
02-12-11, 14:53
Een goede ontwikkeling, het zou nog prettiger zijn als men de pass op de luchthaven of bij de car rentals zou kunnen kopen. Nu moet je eerst naar
Okahumpka Service Station (Milepost 299) of the Snapper Creek Service Station (Milepost 19):?:.

knaapje
02-12-11, 15:07
Ach, het begin is er, ze begrijpen schijnbaar eindelijk, dat er buiten Florida ook mensen wonen, die met een auto (in Fl) rijden.

Knaapje

Teleton
02-12-11, 15:13
De ready to use minitransponder was er al langer hoor, die adressen worden al lang genoemd op hun site. Zie ook deze posting van april (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=144375&postcount=312). Maar in deze vorm heb je er als toerist natuurlijk niet zo veel aan aan, je kunt bij het Shellstation 24 uur terecht, het andere adres heeft beperkte openingstijden.

marijke8
21-12-11, 14:53
Wie kan mij helpen met de activering van mijn mini sunpass. Afgelopen zomer wilde ik de pas 1 dag van te voren activeren toen lukte het al niet en heb maar weer cash betaald op de tolwegen. Nu ik heb nog 3 dagen voor mijn vakantie. Als ik mij registreer en een PIN ingeef vraagt het systeem om een 4 digit day time PIN. Kan iemand mij hiermee helpen. Heb ook inmiddels al een mail gestuurd naar Sunpass.
Ik had alle info van de fam. Haan en Teleton uitgeprint en opgevolgd. Maar het lukt nog steeds niet.
gr,
Marijke8

Teleton
21-12-11, 15:46
Heb ook inmiddels al een mail gestuurd naar Sunpass.
..een beller is echt sneller. Dit wordt niet per mail opgelost. Gewoon bellen en dan lossen ze het vast op.

Maak voor jezelf even een scriptje met wat je wil vragen, dan wijst het zich vanzelf. Succes!

marijke8
21-12-11, 17:55
Please enter a confidential 4-digit (numeric) identification number to verify your identity when requesting account information.Dus zodra ik alles heb ingevoerd ook het adres in Florida. Geeft hij deze melding:
Please enter a 4 digit day time number.Volgens mij is dat dus een 4 cijferig nummer. Heb ook al de tijd geprobeerd.
Ik ga wel bellen, en het proberen uit te leggen. Zoals Teleton al aangeeft een scriptje maken.
Bedankt voor het meedenken.
marijke8

Teleton
21-12-11, 18:26
Bedankt voor het meedenken.

Laat je nog even weten hoe het afloopt? Het laatste bericht van Sunpass was toch al dat er door gebruikes van buiten de US gebeld moest worden om de transponder aan te melden.
Aangepast najaar 2011.
Als je al over een Mini Transponder beschikt kan je deze vooraf activeren. SunPass raadt je aan om telefonisch contact met hen op te nemen. Activeren via de site lukt alleen als je een US- of Canadees rijbewijs hebt. Het telefoonnummer en het mailadres vind je op de gebruiksaanwijzing van de Mini Transponder of op de site van SunPass. (https://www.sunpass.com/selectAcceptAgreementActivateTransponder)

knaapje
21-12-11, 18:30
Wat vraagt het systeem nu precies??
En wanneer?
Ik zie 3 verschillende teksten:

.......vraagt het systeem om een 4 digit day time PIN..........
........Please enter a confidential 4-digit (numeric) identification number ..........
.........Please enter a 4 digit day time number............

1e weet ik niet
2e zou je eigen aangemaakte pin code kunnen zijn
3e Laatste 4 cijfers van een telefoonnummer?? als je area code al bekend is???

Ik heb mezelf destijds ook aangemeld en diverse mensen op dit forum. maar gezien de postings hier altijd in orde gekomen.
Ik heb zelf geen enkel probleem ontmoet.

Succes
Knaapje

[verwijderd]
21-12-11, 19:42
Is het niet gewoon de tijd waarop de transponder in werking moet treden in uren en minuten ?

En anders zoals Teleton ook al aangeeft even bellen en ze helpen je er zo door het aanmelden heen, absoluut geen probleem ook niet als je ze niet meteen begrijpt.

marijke8
22-12-11, 17:01
Net gebeld met Sun pass zij hebben telefonisch een account voor mijn aangemaakt. Netjes geholpen door de klantenservice. Dus de pas kan 25 december gebruikt worden, zodra ik het kenteken heb van de auto kan ik deze activeren. Had alles bij de hand zoals rijbewijs, creditcard en sunpass mini. Hebben er gelijk 10 dollar opgezet en 5 dollar gekregen dus in totaal 15 dollar.

Dus dit is ook opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Marijke8

Frans_Natasja
23-12-11, 20:37
Die 4 cijferige "PIN code" is toch om in combinatie met je transpondernummer in te loggen op de sunpass site zodat je het tegoed op kan waarderen?

Ta2 Gerrit
23-12-11, 22:07
Helemaal goed !

marijke8
27-12-11, 23:21
Ik moest met een account nummer en de 4 cijferige pin inloggen om het kenteken in te voeren. Vandaag voor de eerst uit geprobeerd en het werkt perfect.

breaker9240
03-01-12, 12:15
Als je een auto huurt in Orlando zit er dan steeds zo een kastje in de wagen?
Zoniet moet je deze hebben of kan je op de tolwegen steeds stoppen en betalen?

Sven

Ebelix
03-01-12, 12:45
Bij welke maatschappij huur je de auto?

breaker9240
03-01-12, 13:21
Dat is bij Alamo.

Njit
03-01-12, 13:50
Lees even de FAQ: FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100)

breaker9240
03-01-12, 13:55
Handig!

Thx Njit!
Dus ik kan gewoon doorrijden zonder te stoppen en ook op die sunpass lanes rijden e.d.?

Ebelix
03-01-12, 14:34
Ja, je kan dan gebruik maken van de sunpass lanes.

orient
11-01-12, 16:22
Dat is bij Alamo.


Ik had ook bij Alamo gehuurd en wil je wel even melden dat je gewoon door rood moet rijden, dus niet stoppen.

Kenteken aan de achterkant van de auto (voorkant heeft geen kenteken in Florida) wordt geregistreerd, vandaar dat het stoplicht op rood blijft staan.

Teleton
11-01-12, 17:22
Ik had ook bij Alamo gehuurd en wil je wel even melden dat je gewoon door rood moet rijden, dus niet stoppen.



Oeioeioei....of dat nu een goede tip is, betwijfel ik. Je tip is zeker niet bruikbaar als je over de snelweg rijdt. Je rijdt dan met de auto full speed door de sunpasslane, tenzij anders aangegeven door matrixborden o.i.d. Niet inhouden, niet stoppen, maar altijd doorrijden. Het is een snelweg en niemand rekent er op dat je stopt! Een truck rijdt je hardstikke te pletter.

Ben je in de rij terechtgekomen waar je moet stoppen en betalen (beetje suf want waarom zou je in de rij gaan staan....) dan zeg je even tegen de dienstdoend tollenaar dat je via het kenteken betaalt. Zij laten je dan door. Niet gewoon op z'n hollands doorijden, dan heb je echt kans dat die politieauto uit het niets verschijnt.......Leg het dan maar uit, met je handen in je nek!

Bij de onbemande tolpoorten op de uitritten hoef je alleen maar te stoppen als er een auto voor je staat. (Het geeft zo'n rotzooi als je op je voorganger knalt.) Is er verder niemand, dan kan je de tolpoort op de ter plekke aangegeven snelheid passeren.

orient
11-01-12, 22:29
Bij het verhuurstation van Alamo werd me verteld dat ik geregistreerd stond en dus bij de 1e keer passage automatisch ging betalen.

Het stoplicht bij de onbemande controle bleef echter op rood staan, terwijl het normaal op groen moet springen. Ik ben gewoon doorgereden.

Bij het volgende station heb ik een medewerker aangesproken en hij zei dat als ik geen code op mijn voorruit had, ik gewoon door kon rijden en dat men dan kentekenregistratie doet (zoals bij Alamo dus was gezegd).

Later heb ik onze amerikaanse vriend ook nog gebeld die bij de afwikkeling in het verhuurstation erbij was en hij zei dat ik het goed had gedaan, want bij Alamo had men het zo verteld.

Alles is goed gegaan, maar daarom waarschuw ik dat je niet moet gaan stilstaan bij een Sunpasslane als het stoplicht op rood staat, maar gewoon met gematigde snelheid doorrijden.
Dit dus alleen als je bij het verhuurstation doorgegeven hebt dat je geregistreerd wil staan voor de Sunpasslanes.

Ik heb overigens heel weinig gebruik van de Sunpasslanes gemaakt. De Interstate vond ik veel gezelliger om te rijden omdat je dan van alles ziet en door dorpjes rijdt. Ik was met vakantie en ik kwam niet met het doel naar Florida om zo spoedig mogelijk van A naar B te rijden.

rolandino
11-01-12, 23:37
Je hoeft bij Alamo niet op te geven dat je gebruik wil maken van het tollpass programma. Als je geen sunpass sticker/kastje hebt werkt het automatisch goed.

Teleton
12-01-12, 08:35
Bij het verhuurstation van Alamo werd me verteld dat ik geregistreerd stond en dus bij de 1e keer passage automatisch ging betalen.

Tot zover klopt het verhaal, je kunt met alle auto's van Alamo door de Sunpasslane omdat de kentekens van hun auto's standaard geregistreerd staan.


Dit dus alleen als je bij het verhuurstation doorgegeven hebt dat je geregistreerd wil staan voor de Sunpasslanes. ..en dit is dus absoluut niet juist. Je geeft bij Alamo nooit door of je geregistreerd wil staan. Alle kentekens van hun auto's staan gewoon standaard geregistreerd.

Het is geen optie waar je voor kiest, het hoort, net als de ruitenwissers en de achteruitkijkspiegel, gewoon bij de auto. Of je ze gebruikt, maakt de bestuurder uit. Het gebruik van de ruitewissers is gratis, voor de electronische tol betaal je Alamo een fee van 2 dollar per dag, met een maximum van 6 dollar per huurperiode.

sonja
12-01-12, 16:24
Het is me niet bekend of dit al ergens voorbij is gekomen, maar als je wilt weten wat de stand van de verbruikte toll charges zijn dan kun je dat hier (http://www.htallc.com/tollpass/?nav_flag=off) opzoeken. Je kunt ook bellen met nr. 1 877 765 5201.
'Klein' nadeel: het kan in Florida een maand duren voordat de kosten zichtbaar worden.

Ta2 Gerrit
12-01-12, 17:29
Dat is dan wel het tollcharges overzicht van de Alamo/National/Enterprise gebruikers.
De tollcharges van Sunpass zelf (ministicker/transponder) staan binnen 24 uur op je account.

orient
12-01-12, 22:27
Het is geen optie waar je voor kiest, het hoort, net als de ruitenwissers en de achteruitkijkspiegel, gewoon bij de auto.Aha... Teleton, dat wist ik dus niet.
Het kwam bij mij over dat deze heer zei dat ik nu geregistreerd stond toen ik het doorgaf aan zijn balie en zodoende nu door de Sunpasslanes mocht rijden.

Sorry dat ik dat verkeerd begrepen heb. Bedankt in ieder geval, weet ik dat voor een evt. volgende keer.

Teleton
13-01-12, 17:02
Sorry dat ik dat verkeerd begrepen heb. Bedankt in ieder geval, weet ik dat. Geeft niets, graag gedaan en bedankt voor de sportieve reactie!

Juist voor de mensen die het forum als naslagwerk gebruiken is het handig als de info precies klopt, vandaar dat bij dit soort berichten de puntjes op de i moeten, wat mij betreft. Komt op het scherm misschien wel eens vervelend over, maar is zeker niet vervelend bedoeld!

delessine
14-01-12, 09:31
Je kan met alle huurwagens de tol lanes gebruiken. Je krijgt trouwens ook korting als je deze gebruikt. 1$ cash 0,80$ als je sunpass gebruikt. Deze wordt achteraf op je CC afgerekend .

Teleton
14-01-12, 11:06
Je kan met alle huurwagens de tol lanes gebruiken.

Schei nou toch eens uit met die onzin! Je kunt ook met alle huurwagens met 160 over de International drive scheuren......Of met alle huurwagen bij Hess tanken.Of desnoods met alle huurwagens door de plassen rijden......

Natuurlijk kan je met alle huurwagens de Sunpass lanes gebruiken. Maar dan is het wel handig om te weten welke voorwaarden de verhuurder hieraan heeft verbonden,toch? En daar gaat het in dit topic juist over. Als je met een Dollar auto zo maar over de Sunpass lane gaat rijden, zonder dat je dit vooraf in je huurcontract hebt vastgelegd, betaal je een fijne fee! Zullen forumleden die jouw opmerking serieus nemen, reuzefijn vinden!

Edit: En je uitleg over de sunpass klopt ook al niet. Tip van Ton: Als je niks te melden hebt, doe het dan niet hier. Of zorg er voor dat je berichten kloppen. Als je de Sunpass transponder gebruikt ben je zelf verantwoordelijk voor je saldo; je saldo moet vooraf worden aangevuld. Er wordt beslist achteraf geen bedrag van je cc afgehaald.Dat doen sommige verhuurders. Je gooit alle systemen door elkaar.........

Waarschijnlijk bedoel je dat je op iedere huurwagen een transponder kunt gebruiken. Zeg dat dan. Al wisten we dat al een poosje.

Tot slot nog even een vraagje; Doe eens iets nuttigs en geef hier eens een link naar de kortingsactie van SunPass 1$ cash = 0,80 $ als je Sunpass gebruikt.

knaapje
14-01-12, 19:00
Ton,
Voor wat betreft het eerste gedeelte kan ik me alleen maar bij je aansluiten.
Wat betreft je vraagje:
met enige nuance is dat wel zo
https://www.sunpass.com/tollSavings
Er wordt met de transponder (losse of sticker) in een aantal gevallen korting gegeven en dat werkt echt, ik heb er zelf n.l. een.
Knaapje.

Teleton
15-01-12, 09:36
dat werkt echt, ik heb er zelf n.l. een.
Knaapje. Ik weet het en ik ken zelf de kortingsregeling ook wel, maar dat is i.i.g. niet 1$ cash = 0,80 , toch? Dit topic wordt dikwijls geraadpleegd, daarnaast zijn er faq's over dit onderwerp die met regelmaat worden onderhouden als er op dit gebied wijzigingen zijn.

Forumleden moeten er op kunnen vertrouwen dat de info hierover tiptop in orde is. 1$ cash = 0,80 is geen kortingsregeling die bij mijn weten wordt gehanteerd. De bestaande regeling is wel wat ingewikkelder. Maar soms komt er nieuwe info, waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Vandaar de uitnodiging aan delessine om aan te tonen dat er een korting bestaat 1$ cash = 0,80 .....[-o<.

elstars
15-01-12, 19:49
Je kan natuurlijk ook gewoon "betalen" op de oude manier bij de (meestal)dame in het hokje. Altijd een vriendelijk woord en het behoudt de jobs, jobs, jobs.... wat Obama en Rutte zo graag willen.....:p

We hebben altijd nog gewoon cash kunnen betalen, zowel bij een hokje aan de dame of gepast in het "vangnet" wat overigens nog best moeilijk mikken is zo vanachter je stuur;)

trails
15-01-12, 20:11
Doen wij ook, vind ik ook wel zo gezellie :razz: en zoveel tijd kost het niet. En jawel: jobs.

gonniegans
15-01-12, 22:03
Kan dat nog steeds overal? Dan hoef ik me niet druk te maken over het regelen van een transponder. Dit jaar gaan we nl voor het eerst sinds jaren weer vanaf Miami naar Orlando en moet ik over dit soort dingen gaan nadenken... We hebben bij Dollar gehuurd.

trails
15-01-12, 22:24
ALs je dit topic doorneemt, of de zoekfunctie gebruikt, dan zul je tegenkomen dat met name bij Miami wegen zijn waar je niet met cash kunt betalen.
Dus het ligt eraan waar je gaat rondrijden.

delessine
15-01-12, 23:05
Ik weet het en ik ken zelf de kortingsregeling ook wel, maar dat is i.i.g. niet 1$ cash = 0,80 , toch? Dit topic wordt dikwijls geraadpleegd, daarnaast zijn er faq's over dit onderwerp die met regelmaat worden onderhouden als er op dit gebied wijzigingen zijn.

Forumleden moeten er op kunnen vertrouwen dat de info hierover tiptop in orde is. 1$ cash = 0,80 is geen kortingsregeling die bij mijn weten wordt gehanteerd. De bestaande regeling is wel wat ingewikkelder. Maar soms komt er nieuwe info, waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Vandaar de uitnodiging aan delessine om aan te tonen dat er een korting bestaat 1$ cash = 0,80 .....[-o<.


voor alle duidelijkheid. Als je cash Betaald , betaal je 1$ . Als je de sunpass gebruikt betaal je 0,80$ of een korting van 20% , dat is wat sunpass ook adverteert.

Start Saving Today
SunPass customers typically pay 25 cents less than cash customers at most toll plazas and exits on Turnpike roads. A trip from Sunrise Boulevard in Broward County to the Disney World exit costs cash customers $15.70. SunPass customers pay only $12.40, a savings of $3.30 one-way, or $6.60 round trip.

[verwijderd]
16-01-12, 00:39
Delessine als je verder kijkt zie je dat er maar op een enkele weg korting wordt gegeven en dan ook nog vooral als je er x keer overheen bent gereden. En meestal redden we dat niet in een vakantie.

Jouw stukje wijst slechts op de turnpike en dat is slechts 1 van de wegen waar Toll wordt geheven en er zijn er nog veeeel meer dan alleen de turnpike.

Teleton
16-01-12, 08:33
voor alle duidelijkheid. ... .

Voor alle duidelijkheid? Lees nou gewoon eerst eens goed wat er staat op de site van SunPass. Daar staat heel wat anders dan 1$ cash = 0,80 ! Je verkoopt flauwekul over de kortingsregeling omdat je niet goed begrijpt dat deze slechts voor bepaalde trajecten geldt. En je verkoopt flauwe kul over de cc betaling achteraf omdat je met een sunpass transponder vooraf zelf je saldo moet aanvullen. En dan durf je nog je bericht te beginnen met "voor alle duidelijkheid"? Als er iemand hier in dit topic voor verwarring zorgt, ben jij het wel....:-&.

Vriendelijk verzoek: Hou daar nou mee op. Het is irritant als je berichtjes gecorrigeerd moeten worden omdat ze feitelijk onjuist zijn en het komt de sfeer hier ook niet ten goede. Uit de forumregels:
Onzorgvuldige, onduidelijke en slordige posts roepen andere reacties op dan jij voor ogen hebt; namelijk de ergernis van jouw medeforummers.

elstars
16-01-12, 12:04
Er staan ook nog een paar links op Wegenwiki:

http://www.wegenwiki.nl/Florida
http://www.wegenwiki.nl/SunPass

Ook leuk is het overzicht van alle (hoofd) wegen.

Wij kregen de mogelijkheid om PlatePass te gebruiken bij Hertz, maar hebben dit niet gedaan.
info: www.PlatePass.com (http://www.PlatePass.com)
Maar volgens de site doen alleen Hertz en Advantage dit.
Als ik het goed begrijp betaal je de tolls + een service fee van $2.95 per dag gedurende de huurperiode met een maximum van $14.75 per maand. Betalingen gaan via de CC en worden alleen door PlatePass geregeld (dus niet door Hertz).
**PlatePass® Toll Payment Service is currently offered by Hertz and Advantage.



Al die soorten toll regels lijken allemaal verwarrend (en dat zijn ze ook misschien ook wel een beetje), maar wat Teleton ook zegt: Lees gewoon goed de voorwaarden en vraag ook bij je Car-rental hoe of wat.

Ik heb geen ervaring met andere verhuurders, dus daar zeg ik niets over maar bij Hertz heb ik een keer een Sunpass stikker op de ruit gehad die ik kon laten activeren maar dat heb ik toen niet gedaan. Wel heb ik toen een keer per ongelijk een poortje gemist. Ik kreeg netjes de rekening thuis (in Holland): $ 0.25 + $ 9.75 administratie kosten.....

Het systeem werkt dus wel ha ha..

peterwoudje
16-01-12, 21:32
wij hadden al een auto geboekt via Alamo, nu echter door de kortingsaktie van Hertz hebben wij overgeboekt naar Hertz, scheelde bijna € 200,-. Mijn vraag over Hertz ;
kent Hertz net als Alamo een automatische tol registratie en zoja moet je dit bij het ophalen van de auto doorgeven dat je dat wenst?

grpeter

Njit
16-01-12, 21:41
Zie hier, daar worden al je vragen beantwoord: FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100)

Snelle antwoord: ja, vergelijkbaar met Alamo. Maar dan voor max. $10 per maand plus toll.

jbdutch
17-01-12, 05:58
$14,75 tegenwoordig:

https://www.platepass.com/TollAuthorities/AboutPlatePass.html

Hertz and Advantage offer this service for $2.95 per rental day, plus incurred tolls at the cash toll rates, if PlatePass® is used at any time during the rental period. The maximum service fee (excluding tolls) is $14.75 per rental month

Teleton
17-01-12, 10:08
$14,75 tegenwoordig Dank voor de tip! Binnenkort wordt de FAQ is aangepast aan het nieuw tarief...:-D. Wat een team!

Moderator Njit: inmiddels al gedaan

moniquekruiningen
26-01-12, 20:28
Ik heb nu voor de 2e keer een poging gedaan om het topic door te spitten, maar lees eigenlijk vooral veel over alamo... ik heb bij Dollar (via booking.com) gehuurd en kon geen sunpass of iets dergelijks kiezen.. wat kan ik t beste doen??

Ta2 Gerrit
26-01-12, 20:55
Alamo of National huren ! :mrgreen:
Dollar werkt wel met de Sunpass, en die is aan de balie op het vliegveld bij te boeken.

Alleen is Dollar één van de (zo niet de) duurste voor wat het tolprogramma betreft, vandaar de lovende verhalen over Alamo, die daar het goedkoopst mee is.

Of je het tolprogramma van Dollar erbij wil hangt natuurlijk ook af van wat jullie willen gaan rijden. Blijf je in Orlando en omgeving, dan is cash betalen misschien wel een betere optie.
Ga je rond Miami cruisen wordt het moeilijker. Daar kun je lang niet overal cash betalen, en heb je dus een toloptie in de auto nodig.

Maar alle plaatsen zijn ook te bereiken zonder dat je één tolweg tegenkomt. Dat gaat soms wel gepaard met omrijden of in de file staan, maar dat is dus de keuze.

In de speciale FAQs pagina (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=21)van het forum staan ook heel veel tips, onder andere over de toll.

moniquekruiningen
26-01-12, 21:01
Thanks... voor de snelle reactie. maar Dollar zal in mijn geval toch wel goedkoper zijn... ik heb de prijs meerdere keren vergeleken en zelfs bij Dollar/booking.com zelf betaal ik vandaag 100 euro meer dan waar ik t voor heb vast weten te leggen. De bedoeling is (voor zover ik nu weet 10 dagen Orlando, we landen op Sanford, verblijven op International Drive. Hebben kaartjes voor, schrik niet, 7 dagen Disney. Willen 4 dagen, 3 avonden gaan. 2 dagen Seaworld en dan nog wat shoppen, wellicht 1/2 dagen de omgeving in, maar NIET naar Miami..
Geeft dat een beeld van wat we nodig hebben??

Ta2 Gerrit
26-01-12, 21:10
Dan heb je mijns inziens niet eens een tolprogramma nodig.

Michael66
26-01-12, 21:13
Extra keuze: even helemaal niets doen. Gewoon afwachten.

Waarom? In het afgelopen jaar is er van alles veranderd m.b.t. tolverwerking bij diverse autoverhuurders. Door allerlei vragen vanuit de markt verwacht ik dat er de komende tijd ook nog wel wat gaat veranderen bij diverse verhuurders.
Zoals je o.a. op dit forum kunt lezen is er veel verwarring. En een duidelijke voorkeur voor gemak tegen de laagse prijs. Op dit moment biedt Alamo dit volgens mij, met automatische toll-by-plate* en verrekening achteraf**. Als dit gemak veel klanten naar Alamo trekt, dan volgen anderen dit, of komen met nog betere alternatieven.

Kortom: Relax & Wait. Da's ook een mogelijkheid/


= je hoeft niets te regelen en kunt gebruik maken van de Sunpass-lanes
** = je krijgt de tolkosten + max. $6 adm.kosten via CC verrekend

moniquekruiningen
26-01-12, 21:13
Kijk dat is een antwoord waar ik wat aan heb!!
We gaan voor de eerste keer.. mijn dochter is 11 en ik heb wat goed te maken met haar! (Ben vorig jaar veel weggeweest voor mijn werk) daarom is dit een reisje met veel fun voor haar. Mochten we net zo enthousiast worden als velen hier op het forum, gaan we van de zomer mss wel weer... om wat meer te zien.. We hebben er echt enorm zin in!!

Njit
26-01-12, 21:32
Booking.com verhuurt zelf geen auto's. Die lopen via eAutohuur. Maar da's verder ook prima :)

belgske
26-02-12, 10:51
We hebben een auto gehuurd bij Dollar.
Deze zomer rijden we van Key West naar Orlando. Via diverse sites gekeken waar je nog contant kunt betalen (en dan vooral de route Miami - Orlando)... ik geraak er eerlijk gezegd niet goed aan uit. Daarom wat verder gezocht... kwam ik bij uit bij 'toll by plate'-system.
https://www.tollbyplate.com/index
Toll-by-plate is op het eerste gezicht een goed alternatief. Het systeem is echter niet echt duidelijk voor mij. Heeft ook te maken dat ik enkel het 'school'-engels onder de knie heb.
Zijn er mensen die hier al gebruik van gemaakt hebben of me hier wat wegwijs in kunnen brengen.
Alvast bedankt!

rolandino
26-02-12, 11:28
Je zit verkeerd te zoeken, je dient te kijken bij de optie die dollar aanbied: https://www.sunpass.com/rentalcar

Hier staat:
- $6.99 flat fee per rental day
- $36.99 maximum weekly fee Pass 24® must be sold for the length of the rental contract. It cannot be purchased only on certain days. Pass 24 ® is a duration-based model and provides unlimited toll road access for a low daily fee per the length of the rental agreement.

Je dient dit bij het ophalen van de auto te laten activeren, anders kun je hier geen gebruik van maken.

Als je erg veel gaat rijden (minimale toll waarde van 7 dollar per dag) dan is Dollar een prima optie. Zul je minder rijden dan kun je beter kijken naar een Mini Sticker Transponder (https://www.sunpass.com/howSunPassWorks). Dit is een sticker die je op je voorruit plakt en waar je voordat je gaat rijden een bedrag op moet zetten, net zoals een pre-paid sim kaart.

Teleton
27-02-12, 14:17
Je zit verkeerd te zoeken, je dient te kijken bij de optie die dollar aanbied: https://www.sunpass.com/rentalcar


Nou, ik vind het eigenlijkniet zo verkeerd. Als Dollarhuurder kan je gewoon gebruik maken van het toll-by-plate systeem. Het werkt nagenoeg hetzelfde als het Sunpass systeem, alleen heb je geen transponder nodig. Wat is er mis mee, vraag ik me af.

Ta2 Gerrit
27-02-12, 15:10
Je zit verkeerd te zoeken, je dient te kijken bij de optie die dollar aanbied: https://www.sunpass.com/rentalcar (https://www.sunpass.com/rentalcar)

NIet zo zeer verkeerd, maar wel beperkt, want op de door Belgske aangegeven site staat een specifieke verwijzing voor rental-cars, en die leidt je naar exact dezelfde pagina als die jij aangeeft.

Voor Dollar is er dus keus tussen hun eigen programma of een gekochte transponder, zoals al gezegd.

rolandino
27-02-12, 15:26
@ Teleton, je kunt je vast wel aanmelden, maar de site start al gelijk met:

If you are not the registered owner of the license plate, please CLICK HERE (https://www.tollbyplate.com/contactTollByPlate) for contact information."
Daar vind je geen aanmeld formulier, enkel een contact formulier/nummers. Het enige logische wat je vind is zoals Gerrit al aangeeft de normale lijst.

Een ieder die wil, en wat meer uitzoekt zal zich dus vast wel aan kunnen melden, maar of dat zinvol is voor de vakantie vierende Florida bezoeker? Bij het aanmelden als named gebruiker lukt dit namelijk al niet (enkel US/Canada). Als unnamed kom je vast wel wat stappen verder, maar of de aanmelding ook geheel lukt..

belgske
27-02-12, 17:44
alvast bedankt voor het meedenken.
Als ik het goed begrijp uit het filmpje dat op de aangegeven site staat, kun je een winkel binnenstappen (landing op Key West, diverse locaties aanwezig) waar je dit kunt kopen.
Maar als ik jullie hoor dan ben ik als Europeaan en dollar-huurder, genoodzaakt me voor een toll-by-plate me hiervoor bij Dollar te melden?

Ik zoek even verder voor de nodige details.

Njit
28-02-12, 07:50
Of je huurt bij Alamo ;)

belgske
28-02-12, 08:11
@ Njit,

dat had ik in eerste instantie ook gedaan. Maar doordat onze terugvlucht een dag later ingepland wordt, moest ik de autohuur ook met een dag verlengen. Blijkbaar ging dit enkel door volledig te annuleren en opnieuw een auto te huren. Toen was de huurprijs vd auto via Alamo plots bijna 150 euro duurder.
Ook de tijden van onze heenvlucht zijn veranderd. Nu komen we om 21h05 ipv 17h15 aan in Key West en omdat Alamo aldaar om 18h00 zijn kantoren sluit, leek het me handiger om bij Dollar te huren 505 euro. Die kantoren zijn tot 23h00 open.
Daarom ook ben ik me aan het verdiepen in dat toll gedoe :-k

Alamo zou idd makkelijker geweest zijn, maar het zij zo

hrjhaan
28-02-12, 14:54
Je kunt ook iemand vragen om een Sunpass sticker voor je mee te nemen. Deze kun je vooraf registreren. Na aankomst de sticker op de voorruit plakken en rijden maar. Kenteken kun je ter plaatse via internet invullen. Hebben wij vorig jaar ook gedaan toen we bij Dollar hadden gehuurd. Werkte prima.

Harm
18-03-12, 20:13
Als je bij Alamo huurt zou ik hier eens kijken.


http://www.htallc.com/alamo/

Kelly73
09-04-12, 12:55
Hallo allemaal,
Over twee weken vertrekken we naar Florida. Ik heb al veel informatie en tips verzameld via dit forum. Nu heb ik echter nog een vraagje. Als ik ter plekke een sun pass sticker koop, hoe lang duurt het dan tot hij geactiveerd is en klaar voor gebruik?
Kan je echt nergens meer de toll met credit card betalen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten Kelly

trails
09-04-12, 13:50
Afhankelijk van waar je rijdt, kun je nog gewoon met cash betalen op veel plaatsen.

Don Fernando
09-04-12, 14:03
Ik heb de voorgaande jaren gewoon tegen het verhuurbedrijf gezegd "including Sun Pass" en zij regelen dan alles.

rreedijk
09-04-12, 15:51
Paar jaar geleden, bij Alamo op Orlando Airport, werd na het uitkiezen van de auto en bij het verlaten van de parking gevraagd of ik gebruik wilde maken van de sunpass. Dit gedaan en dat was ideaal. Kosten werden uiteindelijk van de creditkaart afgehouden. Geen idee of dit nog zo is, maar ik hoop van wel, gezien ik in mei weer ga.

Teleton
09-04-12, 16:36
Ik heb de voorgaande jaren gewoon tegen het verhuurbedrijf gezegd "including Sun Pass" en zij regelen dan alles.

Dat is makkelijk. Het maakt qua kosten nogal verschil of je dat aan de Alamo of an de Dollarbalie zegt. Bovendien verschillen de procedures en de voorwaarden per verhuurbedrijf nogal.

@ Reedijk; Alamo vraagt niet of je gebruik wil maken van de Sunpass. Daar zit het gebruik gewoon in het huurcontract waarin de voorwaarden vermeld staan. Je kiest er zelf voor om het te gebruiken, of juist niet. Bij Dollar (en anderen) staat de voorziening op je huurcontract en dien je hiervoor apart te tekenen.

@ Kelly73 Over het rijden met de SunPAss transponder is een FAQ (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099)waarin je denk ik veel antwoorden op je vragen vondt. Het is in ieder geval niet zo dat, als je een sticker koopt, deze 'vanzelf' wordt geactiveerd. Je kunt dit zelf per internet of per telefoon doen. Van belang is bij welke verhuurder je je auto ophaalt. Heb je bij Alamo gehuurd, dan heb je helemaal geen sticker nodig.

Yvet
09-04-12, 16:36
Bij Alamo hoef je dit niet aan te geven.
Als je door een tolpoortje gaat wordt er de tol berekend en $2 extra per dag met een maximum van $6.

Als je met deze manier door een tolpoortje gaat betaal je ietsje minder tol per keer en dus maximaal $6 per vakantie extra.

Teleton
09-04-12, 17:33
Als je met deze manier door een tolpoortje gaat betaal je ietsje minder tol per keer en dus maximaal $6 per vakantie extra.

Oei, Yvette, bijna goed...;). Dit klopt precies:
$6.00 maximum fee per rental period plus tolls (at posted cash/TOLL-BY-PLATE rates)Maar de tolkosten zijn echter niet lager (ook niet ietsje) dan de cash-kosten.
2.00 fee per rental day (24 hr. interval) that customer incurs tolls, plus tolls (at posted cash/TOLL-BY-PLATE rates)

Als je voor een SunPass sticker kiest, krijg je op het traject van de turnpike wel korting.
SunPass customers typically pay 25 cents less than cash customers at most toll plazas and exits on Turnpike roads. A trip from Sunrise Boulevard in Broward County to the Disney World exit costs cash customers $15.70. SunPass customers pay only $12.40, a savings of $3.30 one-way, or $6.60 round trip.

Kelly73
09-04-12, 17:49
Wij hebben idd de auto via Dollar gehuurd. De tolkosten via Dollar all-inn nemen is best prijzig tov andere verhuurmaatschappijen. Vandaar dat ik andere mogelijkheden aan het bekijken ben. Zo las ik inderdaad op dit forum over de sunpass maar het was me nog niet helemaal duidelijk hoeveel tijd dat activeren kost. Uren of dagen?

gonniegans
09-04-12, 19:14
Ik weet niet waar (bij wie) je hebt gehuurd, maar ik had bij eautohuur.nl gehuurd en dat bleek automatisch Dollar te zijn. Doordat ik later pas las over de hogere tollkosten wilde ik mijn reservering annuleren. Dat kan kosteloos bij eautohuur. Zij hebben toen mijn reservering omgezet in Alamo, hoefde ik niks voor bij te betalen. Heel netjes van ze, want het tarief dat ik nu betaal is een stuk lager dan op die andere autoverhuursites als alamo.co.uk/brits en die Duitse site. Misschien dat je dat nog kan proberen, ben je gelijk overal vanaf.

Teleton
09-04-12, 19:25
Dat kan kosteloos bij eautohuur. Lees er de Algemene voorwaarden op na: kosteloos annuleren kan alleen als je het volledige bedrag vooraf hebt voldaan.


Reserveringen die volledig betaald werden op het moment van het boeken: Kunnen gratis online geannuleerd worden tot 48 uur voor de aanvang van de huur. Houdt er aub rekening mee dat als u een reservering binnen de 48 uur voor het ophaaluur & datum annuleer dat u dan ook kosten zal hebben die gelijk zijn aan 3 dagen huur. Er zullen noch terugbetalingen, noch extra kosten bij komen bij het annuleren van een 3 daagse huur of minder. Geen terugbetalingen of extra kosten zijn toepasbaar voor reserveringen die minder of gelijk zijn aan 3 dagen huur. Indien het voertuig niet opgehaald kan worden wegens onvoldoende documentatie of bij het falen van een geldige kredietkaart te tonen zal de reservering behandeld worden zoals een annulering die gemaakt werd binnen de 48 uur voor het ophalen van de huur.
Reserveringen met borg: Een annulering die meer dan 48 voor het ophalen van de huur geannuleerd word zal een kost hebben die gelijk is aan de borgsom. Reserveringen die geannuleerd worden binnen de 48 uur na de aanvang van de huur zullen kost hebben die gelijk is aan een 3 daagse huur of de borgsom naargelang de hoogste kost. Geen terugbetalingen of extra kosten zijn toepasbaar voor reserveringen die minder of gelijk zijn aan 3 dagen huur. Indien het voertuig niet opgehaald kan worden wegens onvoldoende documentatie of bij het falen van een geldige kredietkaart te tonen zal de reservering behandeld worden zoals een annulering die gemaakt werd binnen de 48 uur voor het ophalen van de huur.

Kelly73
09-04-12, 19:26
Wij hebben ook via eautohuur bij Dollar. Bedankt voor de tip. Ik ga het ook proberen om te zetten naar Alamo. Scheelt een hoop.
Groeten kelly

gonniegans
09-04-12, 19:54
Klopt Teleton, dat had ik ook van tevoren even gelezen. Maar ik heb direct met m'n cc betaald en het werd ook gelijk afgeschreven. Anyway, ze kwamen zelf met het voorstel om het om te zetten toen ik de reden noemde. Nu houden ze in elk geval de centjes...

Teleton
09-04-12, 20:09
nog niet helemaal duidelijk hoeveel tijd dat activeren kost. Uren of dagen?

Lees de FAQ nog eens na, daarin staat precies wat er wel en niet kan. Je moet hoe dan ook, nadat je eerst een sticker hebt gekocht, telefonisch contact met SunPAss openemen. Dan duurt het ook nog evern voor de sticker geactiveerd is. Op zich is dat niet erg, mits je maar niet in Miami over de Turnpike gaat rijden.

Ook handig is de volgende optie, die ook in de FAQ beschreven staat enwaarbij je wel vooraf een rkeneing kunt openen:


Voor huurders is er nu nog een optie om de tol elektronisch te betalen. Je kunt telefonisch een Toll-By-Plate prepaid rekening openen. Bel tussen 7:00 en 19:00 uur lokale tijd naar 1- 888-824-8655 en geef je debet- of creditcard gegevens door.

Vervolgens meld je na aankomst telefonisch het kenteken van je huurauto en de periode dat je de auto hebt gehuurd.*) Het systeem werkt min of meer hetzelfde als bij een SunPass klant, alleen heb je geen transponder nodig. Meer informatie vind je op de site over All Electronic Tolling. (http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/index.cfm)

*) Hou rekening met weekends:
1-888-TAG-TOLL (888-824-8655)
Call to register for TOLL-BY-PLATE
Mon-Fri, 7 a.m. - 7 p.m.

Er zijn m.i. maar weinig Floridagangers die direct na aankomst in Miami de Turnpike opduiken. In alle andere gevallen betaal je de toll gewoon cash als je geen sticker hebt of als je de toll niet via de verhuurder betaalt.

Op de snelwegen rond Orlando zijn de tolpoorten bemand en kan je zelfs wisselen. Kleinere afslagen zijn onbemand, daar betaal je contant met muntjes.

Wil je een Ministicker dan haal je die ter plekke bij de Publix o.i.d.. Je belt met het nummer dat op de sticker staat, geeft al je gegevens door en je sticker is na een paar uur geactiveerd. Hou er rekening mee dat je zelf verantwoordelijk bent voor het saldo op je rekening.

Kelly73
09-04-12, 20:36
Dank je Teleton. Nu is het een duidelijk verhaal en overzie ik de mogelijkheden. Ik ga proberen zsm na aankomst in miami een ministicker te kopen.

knaapje
09-04-12, 21:58
...........en ben je echt Florida verslaafd of hoop/dreig je dat te worden, ga even langs de eerste de beste Publix en koop voor zo'n $ 25 plus tax een echte transponder.
Ben je voor jaren overal van af, mits je hem niet in de huurauto laat zitten..

Ta2 Gerrit
10-04-12, 09:44
...........en ben je echt Florida verslaafd of hoop/dreig je dat te worden, ga even langs de eerste de beste Publix en koop voor zo'n $ 25 plus tax een echte transponder.
Ben je voor jaren overal van af, mits je hem niet in de huurauto laat zitten..

En dan krijg je wèl structureel korting op de toltarieven, een leuk extraatje :lol:

Teleton
10-04-12, 10:22
mits je hem niet in de huurauto laat zitten......ben je er ook vanaf........:-#

corrus
10-04-12, 18:17
Ik ben 'm al 4 keer vergeten te pakken...
(kreng zit bij mij altijd achter de achteruitkijkspiegel)
Tot nu toe heeft de mevrouw van National 'm altijd keurig gegeven... :D

En de laatste keer heb ik 'm zomaar zélf gepakt... :lol:

sonja
10-04-12, 18:28
Dank je Teleton. Nu is het een duidelijk verhaal en overzie ik de mogelijkheden. Ik ga proberen zsm na aankomst in miami een ministicker te kopen.

Misschien wil iemand die wel voor je meenemen, kijk even op het Marktplaats topic, of plaats zelf een oproep. Miami is wat lastig, daar zijn nogal wat onbemande tolwegen. Je kunt wel zonder tolwegen naar Miami beach maar het is wel even zoeken.

jastsali
10-04-12, 18:36
....ben je er ook vanaf........:-#
Korte vraag: ik gebruik al een tijdje de sticker, maar overweeg de transponder. Nu heb ik ergens gelezen dat je deze moet verpakken in een zakje van zilverpapier om te voorkomen dat er ook tol wordt afgeschreven wanneer je onder een poortje doorrijdt en het ding gewoon in de koffer zit. Bijvoorbeeld wanneer we ons naar het vliegveld laten brengen en dus nog niet in de eigen (huur)auto rijden. Klopt dat en zo ja, hoe lossen julie dat op?

knaapje
10-04-12, 18:54
Je verhaal klopt.
Er zijn speciale zakjes verkrijgbaar bij diverse tollplaza's, kijk eens op de site van sunpass
https://www.sunpass.com/rfBag

Of zilverfolie ook werkt weet ik niet. Ik moet gewoon zelf naar de airport rijden , dus geen ervaring met het zaakje in de koffer.

corrus
10-04-12, 19:35
Ik zou alleen, als ik jou was, de transponder uit het zakje halen wanneer je op de luchthaven aankomt.
Je kunt er niet doorheen kijken daarvoor voor de TSA per definitie verdacht.

Kelly73
10-04-12, 19:42
Hoi allen, bedankt voor al jullie tips en duidelijke uitleg. Omdat we al over anderhalve week vertrekken leek het mij geen optie om zo'n sticker door iemand mee te laten nemen. Ik wilde er zelf een gaan halen bij de AAA, Publix oid bij aankomst maar mijn man heeft gister een mailtje gestuurd naar eautohuur en vandaag hebben ze al het contract omgezet van Dollar naar Alamo. Nu hoeven we niets meer apart te regelen of kopen. Heel fijn! Nogmaals dank voor jullie hulp.
Groetjes Kelly

Teleton
10-04-12, 19:46
..eautohuur en vandaag hebben ze al het contract omgezet van Dollar naar Alamo. Nu hoeven we niets meer apart te regelen of kopen. Heel fijn! Goeie service en fijn voor jullie, kan je gaan en staan waar je wil!

gonniegans
10-04-12, 20:23
Mooi! Dat was bij mij ook zo gepiept. Super service van eautohuur. Heb je helemaal geen gedoe meer. Fijne vakantie!

jastsali
11-04-12, 19:54
@ Corrus en Knaapje.
Bedankt!

knaapje
25-04-12, 14:45
.........Nu heb ik ergens gelezen dat je deze moet verpakken in een zakje van zilverpapier om te voorkomen dat er ook tol wordt afgeschreven wanneer je onder een poortje doorrijdt en het ding gewoon in de koffer zit. ..................

Gelukt!!!!!!
Gewoon via mijn account om een zakje gevraagd en het vandaag netjes per post ontvangen.
Het is een "zip"zakje van dik geplastificeerd alufolie.

Assy
04-05-12, 21:46
Onderstaande vond ik bij de FAQ. Is dit nog steeds van toepassing? Ik moet dus totaal niets doen op voorhand? En hoe werkt het dan, moet ik via een speciale 'lane' voor alamo of hoe zit dit juist?
Thanks!!

Alamo, National en Enterprise

Deze verhuurbedrijven hebben hun wagenpark geregistreerd. Wanneer je met een van hun auto’s een tolpoort passeert, wordt het kenteken fotografisch geregistreerd. Voor deze service brengt men een vergoeding van $ 2 per dag in rekening. Per huurperiode betaal je maximaal drie dagen vergoeding, zodat de kosten nooit meer dan $ 6 per huurperiode bedragen. Daarnaast betaal je de tolkosten. Na de huurperiode worden de kosten via de creditcard afgeschreven. Je ziet de tolkosten niet op de factuur die je na afloop van de huur krijgt, de tolgelden worden door een derde partij geïnd. Alle auto’s van Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211) zijn geregistreerd, je hoeft verder niets te doen; geen contract, geen formulier, geen aan- of afmelding.

Ta2 Gerrit
04-05-12, 22:04
Zoals de laatste regel van de FAQ al zegt; je hoeft verder niets te doen; geen contract, geen formulier, geen aan- of afmelding.

Ook niet in een speciale rij, alleen maar doorrijden bij de eerste de beste tolpoort (Sunpass lane), en je staat op papier.

ietie
05-05-12, 12:35
Nu heb ik wel een anderen vraag, wij hebben onze auto naar een paar dagen moeten omruilen ivm met een technisch probleem, ik zal nu waarschijnlijk 2 keer de 6 dollar moeten gaan betalen of verrekenen ze dat?

sonja
05-05-12, 15:02
Je hoeft maar één maal die 6,- dollar te betalen, je rental agreement nummer wijzigt nl. niet.

JKG
07-05-12, 23:15
Let wel even op dat je in Miami Beach als je over 96th street (Broad Causeway) rijd je een Bay Area Pass tollplaza hebt. Dit is GEEN Sun Pass. Gewoon betalen met geld dus en niet door zo'n Bay Area Pass poort rijden, want dat kost je iets meer. Ik ben ze verder in Miami nog niet tegengekomen, maar Miami (de bay area) is redelijk groot.

Hier een lijstje op Wikipedia met tol wegen; http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_toll_roads_in_Florida

chippie
08-05-12, 10:01
Mooi lijstje op wikipedia! Wat mij niet helemaal duidelijk is, hoe maak je het onderscheid tussen de verschillende tolls. Ik begrijp uit vorige postings dat er rond Miami andere Toll is dan de Sunpas. (Vorig jaar geen tolwegen gereden en ik weet ook niet of dat dit jaar gaat gebeuren)

JKG
13-05-12, 15:44
Zie je vanzelf wel, als je geen 'sun pass' ziet, maar die Bay Pass is puur op die ene weg, misschien is dat ook wel de enige weg. Rondom Miami heb je natuurlijk wel genoeg Sun Pass hoor.

Ik moet zeggen dat in mijn vakantie de tolkosten van Alamo meevielen, ik moest in totaal 25 dollar (18,75 euro) betalen. En ik herinner me dat alleen al de turnpike naar Miami vanaf Orlando zo'n 14 dollar is. DAn heb ik de Turnpike nog de hele andere kant opgedaan heen en terug naar Crystal River, heb ik per ongeluk de Express Lane in Miami naar Fort Lauderdale genomen (ik ging daar wel op tijd weer van af, maar toch ook die gepakt)... natuurlijk vanaf Orlando naar Kissimmee nog 2 tollplaza's gepasseerd. En dan moeten ook nog die 6 dollar kosten hier bij in zitten? Ongelovelijk! :mrgreen:

Assy
09-06-12, 13:09
Mag je met een alamo wagen eigenlijk gewoon door de prepaid only rijden? Dit deden wij eigenlijk telkens, maar nu begin ik toch te twijfelen...

Teleton
09-06-12, 14:17
Mag je met een alamo wagen eigenlijk gewoon door de prepaid only rijden?
Een prepaid only....? Via de Sunpass lanes kan je gewoon langs de tolpoorten rijden met een auto van Alamo. Je wordt geregistreerd via het kenteken en ontvangt de rekening via je creditcard. Maar een prepaid lane...die heb ik er nog nooit gezien.

Mickey99
18-06-12, 18:52
Ik zat even dit topic door te bladeren maar heb toch nog een vraagje aangezien er toch het een en ander veranderd is sinds wij voor het laatst in Florida waren.


Zoals de laatste regel van de FAQ al zegt; je hoeft verder niets te doen; geen contract, geen formulier, geen aan- of afmelding.

Ook niet in een speciale rij, alleen maar doorrijden bij de eerste de beste tolpoort (Sunpass lane), en je staat op papier.

Ik neem aan dat je dit vooraf (bij het ophalen van de huurauto) wel bij Alamo moet aangeven dat je gebruik wil maken van hun systeem of gaat dit ook automatisch? Sorry als het een "blonde" vraag is :oops:

Tini
18-06-12, 18:57
Geen dnkele vraag is 'blond'.
Je hoeft helemaal niets aan te geven, gaat volledig automatisch. Zodra je langs zo'n poort rijdt wordt de voel in werking gezet. Kosten worden automatisch op je cc verrekend.

Mickey99
18-06-12, 19:01
Bedankt voor je (snelle) antwoord! :D Weer een geruststelling ;)

sonja
18-06-12, 20:35
Het systeem werkt perfect, vandaag werden de tolkosten van de credit card afgeschreven van ons verblijf in Texas eind april. Het duurt dus een week of 6 voordat de verrekening plaatsvindt.

Tini
18-06-12, 21:34
Wanner wordt afgeschreven ligt aan de datum waarop je cc de betalingen verwerkt. Wij zijn de laatste twee weken van maart in Florida geweest. Tol van de eerste week is nog in maart afgeschreven, tweede week ging er in april af.
Maakt ook niet zo veel uit, betalen moet je toch en ons vielen de kosten behorlijk mee.

sonja
19-06-12, 20:57
Wanner wordt afgeschreven ligt aan de datum waarop je cc de betalingen verwerkt.

Begrijp niet zo goed wat je bedoelt. De verwerking van mutaties geschiedt dagelijks.
Aankopen gedaan op b.v. maandag zie je online op dinsdag, maw je cc wordt direct belast.

trails
19-06-12, 21:09
Is dat zo Sonja? Bij mij wordt het bedrag in 1 keer van de afgelopen 30 dagen afgeschreven, en wel aan het eind van elke maand. Als ik op de 23e iets met de cc betaal wordt het op het eind van de volgende maand pas afgeschreven. Met bijschrijvingen idem.

Njit
19-06-12, 21:27
Het wordt direct belast. Dit gaat dan van je limiet af. De bank schrijft het openstaande bedrag dan in 1x af. Maar volgens mij bedoelen jullie hetzelfde :)

sonja
20-06-12, 07:57
Het wordt direct belast. Maar volgens mij bedoelen jullie hetzelfde :)

@Trails: we bedoelen inderdaad hetzelfde:wink:

trails
20-06-12, 14:04
Ah, oké. :)

pzomerdijk
24-06-12, 00:38
Vandaag weer minitransporter gehaald bij Publix. Vorig jaar werkte dat prima. Nu had ik nog een oude actief en dat bedrag teruggevraagd. Is ook bevestigd. Nieuwe auto ingevoerd op reeds bestaand account en 10 dollar opgezet met cc. Saldo staat nu op 14,99. Dus dat is incl. 4,99 van de ministicker goed verwerkt.
Even later zag ik dat de oude transponder was verwijderd. Alles lijkt nu in orde, maar heb gebruik gemaakt van de Easy Pay methode saldo lager dan 10 dollar, 10 dollar ,,bijboeken'' vanaf cc. Alleen nu zie ik niet in mijn overzicht dat ik gebruik maak van deze methode.
In de status geeft hij aan om te kiezen easy pay of prepaid? Duurt dit even of gaat er toch iets niet geheel goed.
Is het wel mogelijk als je aangegeven hebt dat het om een huurauto gaat deze easy pay methode te gebruiken, of kun je dan alleen maar pp.?

jarjarbinks
24-06-12, 11:55
Is het wel mogelijk als je aangegeven hebt dat het om een huurauto gaat deze easy pay methode te gebruiken, of kun je dan alleen maar pp.?

Zelf gebruik ik ook al jaren de sticker. Maakt niet uit welke auto je hebt. Zelf gebruik ik de optie automatisch 10 dollar erbij niet. Kijk in Florida regelmatig wat ik er op heb staan en je krijgt een mail als het te laag is. Dan stort ik wat ik nog denk te verbruiken. Alles wat over is gebruik ik weer het jaar erna.
Of ik nu bij Alamo huur of ergens anders, maakt niet uit gebruik altijd de sticker. En ja Alamo kan ook alles automatisch is ook handig, maar vind het zelf leuk om ook een 'controle' over de toll te hebben. Het is maar wat je wilt.

knaapje
24-06-12, 13:04
Ik heb een "grote" transponder en bij mij wordt er gewoon iedere keer als het nodig is $ 10 op mijn cc belast. Op mijn account zie ik ook, dat ik per cc aanvul.
Uiteraard heb ik ook een huurauto.

Payment Method



You are enrolled in Easy Pay


https://www.sunpass.com/images/ei_easypay_logo.png Credit Card: XXXX