PDA

Bekijk Volledige Versie : Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)



Pagina's : 1 [2] 3 4

Jan & Wilma
04-02-11, 22:34
Wij zijn ons aan het verdiepen in het hoe en wat van de tolwegen in Florida.
Inmiddels weten we dat er verschillende lanes zijn die allen een verschillende manier van betaling kennen. Wij zijn van plan om gewoon cash te gaan betalen omdat we niet veel gebruik zullen maken van de tolwegen. Maar hoe gaat dat? Krijg je aan het begin een kaartje en betaal je aan het eind van het trajekt of moet je bij het begin betalen en vervolgens bij elk tolpoortje wat je tegenkomt?
Het antwoord op deze vraag hebben we nog nergens kunnen vinden.
Wie helpt ons met dit voor ons nieuwe fenomeen van de USA?

Riverwood
04-02-11, 22:47
Wij hebben sinds kort een transponder,je moet er wel je floridarijbewijsnummer bij invullen en er kunnen maximaal 3 auto's op.

Groetjes Henke.

knaapje
04-02-11, 23:37
Ik denk niet dat Ta2Gerrit een Floridarijbewijs heeft, maar heeft wel een transponder (en hij schijnt te werken).
Ook weinig Amerikaanse snowbirds zullen een Florida rijbewijs hebben, maar wel een werkende transponder.

Knaapje

Ta2 Gerrit
04-02-11, 23:53
Inderdeed, het kan ook gewoon met een NL rijbewijs, want ik heb hem en hij doet ut :mrgreen)

Dus, Henke, je kunt (mits aanwezig) een Florida rijbewijsnummer invullen, maar het moet niet.

Ik was ook eerst van die gedachte (ook omdat het op de site niet helemaal duidelijk staat), maar heb er toen naar geinformeerd. Daarbij werd duidelijk dat ze niet echt van outside FL transponderaars uitgingen, dus die info ook niet op de site hadden gezet.
Maar ik kon gerust een transponder aanschaffen (waarvan akte) en gebruiken.
Ik heb dat toen ook hier vermeldt, ik denk zo'n 200 berichten geleden :-)

koenkamphuys
05-02-11, 16:54
Krijg je aan het begin een kaartje en betaal je aan het eind van het trajekt of moet je bij het begin betalen en vervolgens bij elk tolpoortje wat je tegenkomt?
Je stopt bij elk tolpoortje waar je een bedrag van omstreeks een dollar moet afrekenen. Je kunt kiezen tussen een bemand tolpoortje (change/receipts) waar ze wisselgeld kunnen geven, of exact coins, waar je gepast muntgeld in een mandje gooit (alles van dollar coin tot 5 cent wordt geaccepteerd).
Op middelgrote en kleine afritten en 's avonds laat soms ook gewoon op de snelweg vind je tolpoorten waar alleen gepast muntgeld in gaat.

knaapje
11-02-11, 19:05
@ Ta2Gerrit:
Ik heb van postings op een ander forum begrepen, dat je als je transponder al eerder geactiveerd is, dit ook later kunt doen of zelfs helemaal niet.
o.a. op: http://www.disboards.com/showthread.php?t=2191525
Ervaring mee?

Knaapje

Ta2 Gerrit
11-02-11, 20:38
Zolang er geld op je account staat is de transponder actief.
Echter om misbruik te voorkomen wordt er als rentalcar bestuurder wel van je verwacht dat je de periode dat je hem in FL gebruikt in je account aanmeldt. Dit is overigens optioneel.

Wat wel verplicht is, is het invoeren van de autogegevens, merk, kenteken en kleur.
Advies is dit te doen voordat je het eerste tolpoortje passeert, of i.i.g. zo snel mogelijk, dus het zou ook bij aankomst van je accomodatie kunnen.

Dat stond in de antwoordmail die ik deze week van Sunpass heb gehad.



Please be advised, you may use your Portable transponder in any vehicle in which you wish to use it. However, Sunpass requires you to add this vehicle tag to your SunPass account at your earliest opportunity. Preferably, before you drive through a toll. If it is after you go through a toll, please make sure your start date and time (on the vehicle page) is prior to usage. You may do that online or by contacting our Customer Service Department toll-free at 1-888-865-5352, Monday through Friday, from 7 a.m. to 7 p.m.
Please note, unless you specifically asked to have your transponder terminated, it is still active, as long as there are funds still on it.
Please let your friend know that a Mini transponder needs to be adhered to the glass on the windshild, as that glass acts an antenna and the Mini will not work correctly unless this is so.If your friend is a frequent visitor, maybe a Portable transponder (more expensive but can be moved between vehicles0 is the answer to this problem.
If you have any other questions or concerns, you may feel free to email https://www.sunpass.com/contactSunPass (wlmailhtml:{ACF4F02C-2CE5-45C8-97BC-CE7F33AFF5B0}mid://00000008/!x-usc:https://www.sunpass.com/contactSunPass) at any time.


Daar staat ook het Minisunpass sticker verhaal weer in. Die mag/kan niet in een hoesje, maar moet echt direct op het autoraam geplakt worden.
En wederom waag ik dat te betwijfelen :-$.

koenkamphuys
12-02-11, 09:21
Die mag/kan niet in een hoesje, maar moet echt direct op het autoraam geplakt worden. En wederom waag ik dat te betwijfelen :-$.
Sinds een tijdje ben ik op mijn werk bezig met een project voor RFID-technologie (in ons geval in bibliotheekboeken). RFID's zijn chips die geen voeding hebben van een batterij maar gaan werken van het zwakke stroompje dat wordt opgewekt als een lusvormig stukje draad door een magnetisch veld gaat. Het draadje dient dus als stroomopwekker maar ook als antenne naar de bron van de magnetische straling, want die probeert data op te vangen die de chip via de antenne uitzendt.

Ik ga ervan uit dat de sunpass-sticker werkt met vergelijkbare technologie.

Wat ik van het project in elk geval geleerd heb is, hoeveel factoren de betrouwbaarheid van het contact tussen chip en ontvanger beïnvloeden. De aanwezigheid van metaal kan bijv. de ontvangst enorm storen. Daarvan is er genoeg aanwezig in de auto. Ook andere geleiders van elektriciteit kunnen de ontvangst verstoren. Bij een vochtige ruit bijvoorbeeld kan ik me best iets voorstellen. Dus als je die zet tussen je sunpass-sticker en de ontvanger zou het zomaar mis kunnen gaan. Plak je de sticker op de ruit dan zit die laag er niet tussen.

In ons project hebben hebben we geen last van vochtige autoruiten ;-) maar wel ondervinden we grote problemen als er CD's als bijlage opgenomen zijn bij het boek omdat die het contact tussen de chip en de zender verstoren.

De transponder zal er mogelijk minder last van hebben, vooral omdat-ie stukken groter (= ruimte voor meer antenne) is en waarschijnlijk ook gevoeliger (en daarmee is de chip ook duurder). RFID-chips zijn er in vele prijsklassen variërend van 1 euro tot vele tientallen. Het chipje dat in de sticker van 5 dollar zit en dat je terug krijgt als je je tegoed op je account zet, kan nooit een al te duur chipje zijn. Je moet dan zorgen dat de omstandigheden optimaal zijn voor het contact met de zender. De plakinstructies voor de sticker zullen ongetwijfeld zijn voortgekomen uit uitgebreid testwerk en praktijkervaringen.

En dat de autoruit als antenne dient betwijfel ik ook. Ik denk eerder dat ze dat zo kort-door-de-bocht vertellen, om niet een lang verhaal op te moeten hangen als ik hier doe.

O en wie het niet gelooft: leg de sticker los in de auto en wacht op de boetes:?

Teleton
16-02-11, 10:17
of moet ik bij de verhuurder voor de license plate methode gaan waarvan ik nu het idee heb dat dat veel meer gaat kosten? Over welke verhuurder hebben we het.? Er zijn verschillende opties waarvan de mini transponder de voordeligste is, direct gevolgd door Alamo die maximaal 6 dollar voor de hele vakantie in rekening brengt. Voordeel is wel dat je daar verder niets voor hoeft te doen en je direct door kunt tuffen. It's up 2 You.

Ta2 Gerrit
16-02-11, 10:52
Wat Ton zegt, als het bij Alamo is zou ik voor die $6,- geen rompslomp aanhalen.
Bij Dollar schijnt het wel behoorlijk wat prijziger te zijn, dus dan is de sticker in beeld.

De sticker (Sunpass MIni) is te koop bij o.a. Publix en CVS, ook op Zaterdag en Zondag.
Maar ook dan, wel een paar kwartjes meenemen voor de eerste toll :-)

calypso
17-02-11, 11:06
Even ter informatie als je dus een auto huurt in een andere staat zoals Georgia, kun je niet van het Alamo Tollpass program gebruik maken!!
Dan zul je dus een transponder of Minipass moeten kopen!
Question: If I rent a car in Atlanta and drive with it to Orlando, can I use the Alamo Tollpass programm then. Or is this only available on cars rented in Florida?
Answer: Thank you for contacting Alamo Rent A Car. Unfortunately, the Tollpass can only be rent in the states that have toll-ways. Georgia is not one of those states. Thank you for your question and if you have other concerns please contact us again.

Teleton
17-02-11, 16:57
Even ter informatie als je dus een auto huurt in een andere staat zoals Georgia, kun je niet van het Alamo Tollpass program gebruik maken!!Dit is niet wat ik hierover op de Alamo site (http://www.htallc.com/alamo/#)lees... :-k Voor de aardigheid zal ik de vraag ook eens stellen, we wachten op de beelden uit Amerika.

Toegevoegd: Die zijn razendsnel binnen. Hulde! Op mijn vraag of ik met een in Atlanta gehuurde auto in Florida gebruik kan maken van het tollpass systeem kreeg ik dit antwoord:
All of our vehicles are registered with the state of Florida. Please use the Sunpass only lane and they will take a picture of the plate and that is how they process tolls for Alamo. Around two weeks after you turn in your vehicle you will be charged for the tolls plus a convenience fee which is 2.00 per day of use and up to 6.00 per rental.In de staat Georgia kan je geen gebruik van het programma maken, omdat het programma daar niet werkt. reis je met een auto van Atlanta naar Miami dan zal het systeem alleen in de staat Florida werken. Alamo neemt deel aan het programma Highway Toll Administration zodat hun klanten, daar waar dit tolpassysteem wel is ingevoerd, namelijk in Florida etc, electronisch kunnen betalen. Het systeem werkt volgens hun opgave (https://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=TPD)niet met een transponder, maar gewoon op de kentekenplaat.
Colorado, Florida, and Houston, TX
In these areas, the customer will drive through a designated toll based lane. When a renter utilizes these video based toll lanes, the toll system identifies the vehicle and the toll charges posted to the renter's credit card.
We (ALAMO) have partnered with Highway Toll Administration (HTA) to offer a TollPass Program in Texas, Florida, Colorado and California Bay Area. The TollPass Program is a service which allows the customers to drive through a designated toll express lane and pay electronically.
If you or any driver operate the rental vehicle in Northern California, Florida, Colorado, or Texas, and generate an unpaid toll, you will be charged our TollPass Convenience Charge of $2.00 for each day you use a toll road or bridge plus the cost of all unpaid tolls. The maximum TollPass Convenience Charge for the rental period is $6.00, plus the cost of all unpaid tolls. For information call 1-877-860-1284 or go to www.htallc.com/alamo
If you or any driver operate the rental vehicle in areas not served by TollPass and generate any unpaid toll(s) then you will be charged for all unpaid tolls and an administrative charge of up to $25.00 per rental.
Does Alamo offer the ability to use toll express lanes?
Yes! The Alamo TollPass program is our electronic toll collection program which makes travel more convenient! On roadways covered by our TollPass service, the program eliminates the need for travelers to carry change or wait in long cash payment lines at toll plazas, allowing Alamo renters to drive through electronic toll express lanes and pay tolls electronically. How are my toll charges identified and how do I pay for them?
The TollPass Program offered in Colorado, Florida, Texas, and California Bay Area is a service which allows the customer to drive through a designated toll express lane and pay electronically. When one of our rental vehicles passes through a designated toll express lane and generates an unpaid toll, the toll and any applicable TollPass Convenience Charge will be charged to the same credit/debit card that is used to rent the vehicle.

calypso
17-02-11, 21:57
Tja dan moet ik toch eens goed nadenken want de tol vanuit Atlanta naar Orlando is in totaal 3 dollar (enkele reis).
Als ik dan de fee en die $25,00 dolllar moet gaan betalen kan ik beter gewoon lang een tolboot gaan en cash betalen.

Teleton
18-02-11, 10:09
Tja dan moet ik toch eens goed nadenken want de tol vanuit Atlanta naar Orlando is in totaal 3 dollar (enkele reis).
Als ik dan de fee en die $25,00 dolllar moet gaan betalen kan ik beter gewoon lang een tolboot gaan en cash betalen. Ik weet niet goed hoe ik het verder moet uitleggen. Ik neem aan dat je de tol voor het stukje Turnpike voorbij Ocala bedoelt? Daar zijn toch Sunpass lanes of vergis ik me?

Als Alamo op de site en in 'mijn' mail aangeeft dat je met alle auto's, ongeacht waar je hebt gehuurd, gebruik kunt maken van de Sunpasstolwegen in Florida en dat je daarvoor 2 dollar per dag betaalt met een maximum van 6 dollar, dan hoef je je toch geen zorgen te maken over bovengenoemde clausule die alleen geldt voor de regio's waar het systeem niet van toepassing is?

De voorwaarden zijn volgens mij toch echt duidelijk.


All of our vehicles are registered with the state of Florida. Please use the Sunpass only lane and they will take a picture of the plate and that is how they process tolls for Alamo

Ta2 Gerrit
18-02-11, 15:41
Ik heb "ons adres" im Kissimmee ingevuld staan. Een US adres, dus.
Of je eigen adres met een US zipcode, dat is nl. het herkenningspunt.

En wat Corrus al zegt, gewoon aankopen bij Publix en dan account aanmaken.

knaapje
18-02-11, 21:00
Vandaar mijn opmerking.
Of je hem online koopt of bij de Publix maakt toch hiervoor niets uit.
Ik kan het daarom als antwoord op de vraag, die er boven staat niet plaatsen.

Knaapje

Ta2 Gerrit
18-02-11, 21:53
Wat ik er mee wilde zeggen is dat als je hem online besteld, je hem ook ergens naar toe moet laten sturen, en ze doen dat niet naar NL.

Nu weet ik dat calypso kennis in Alanta heeft en hem wss daar heen zal willen laten sturen, maar voor diegene die dat niet heeft is online kopen meer rompslomp dan even bij de buurtsuper aan te gaan.

calypso
19-02-11, 07:56
klopt dat was inderdaad mijn bedoeling, want ja naar Nederland zullen ze het inderdaad niet sturen, gezien hun website alleen aangeeft een US Adres. Dus ik gebruik gewoon maar het US adres van mijn vriendin dan maar ;-)
Scheelt mij ook weer tijd omdat ik dan niet hoef te wachten tot ik in Florida ben om die transponder te kopen. Maar kan natuurlijk dus ook gewoon door de express lane rijden en het op kenteken laten gaan zoals Teleton dus zei, naar aanleiding van het email naar de HTALLC.

vondutchga
25-02-11, 19:39
je moet het zelf weten maar ik zie meer en meer state troopers achter de tollplaza staan die auto;s aan de kant zetten die een "unpaid toll" genereren.

Nu kan je natuurlijk uitleggen dat je een Alamo wagen hebt en ze kunnen dat vast natrekken maar daar sta je dan met je goede gedrag, de 2 minuten die wint door de sunpass lane te gebruiken verlies met een vriendelijk gesprek met oom agent.

Alamo heeft die afspraken en in het verleden gebruikte ik twee wagens op 1 account maar tegenwoordig voor particulier gebruik als je meerdere unpaid tolls genereerd krijg je een briefje om de transponder te laten testen bij het service center en indien het te vaak voorkomt $100 :)

als je vaker komt gewoon een portable trnasponder aanschaffen als je niet zo vaak komt stickers. op je volgende trip koop je alvast 2 dan heb je er al 1 voor de volgende vakantie

Njit
04-03-11, 13:26
Iemand ervaring met Pass24 van Dollar? Ik zag een rate staan van $5.95 per dag or $27.95 per week in Florida inclusief alle toll charges.

We rijden met de auto van Orlando naar Miami en Key West. Op de Florida Turnpike hebben we sowieso een SunPass nodig.


Pass24®

http://www.dollar.com/TravelCenter/TravelPartner/Other/%7E/media/Dollar/Images/TravelCenter/Tools/Pass24%20landing%20page%20gif.ashxDrive like a local! Opt-in to Pass24®, a pre-paid toll service from Dollar Rent A Car, and bypass toll booths on your drive. No more waiting in long lines searching for coins or cash or waiting for receipts. With Pass24®, you'll cruise right through traffic in the express lane.

Pass24® gives your Dollar rental vehicle unlimited 24-hour toll usage for a low daily rate and is available in Dallas, Denver, Fort Lauderdale, Fort Myers, Houston, Jacksonville, Key West, Miami, Oakland, Orlando, San Francisco, Tallahassee, Tampa and West Palm Beach. Just ask for it at the counter when you pick up your vehicle.

Pass24® is provided by Rent A Toll.

http://www.dollar.com/TravelCenter/TravelPartner/Other/%7E/media/Dollar/Images/TravelCenter/Tools/RentATOLL_Logo%20gif.ashx

knaapje
04-03-11, 13:40
Toen ik pas zocht stond er een tarief van $ 6,99 p.d. of $ 39,99 p.w. Als ik nu via dollar.com een reservering maak staat er nog steeds:
Pass24
Electronic Tollways mean no cash accepted. Select this option for the perfect solution. $6.99 Per Day more information (http://javascript<b></b>:ShowPopup("PopupContainer_PASS 24", "HasInterestHiddenField_PASS 24");)en dat kan je alleen voor de totale huurperiode afsluiten. Ook in een posting van Fransje hierboven komt dit terug.
Waar heb je het gevonden?
Ik kwam dus voor 2 weken op zo'n $ 80. Reden om voor een transponder te gaan.

Als ik nou elders ook lees, dat Alamo schijnbaar je verplicht om de tol optie te nemen, wordt het gewoon een nieuwe melkkoe. Eerst de verplichte tank benzine, die gemiddeld minimaal 1/3 vol zit als je hem terugbrengt. Nu dit dus, voor je gemiddeld $ 7 p.d. aan tol over je gehele verblijfsduur opmaakt moet je heel wat af rijden.

Knaapje

[verwijderd]
04-03-11, 17:41
Bij Alamo is de tolpas maar $ 2,- per dag met een max. van $6 per huurperiode zoals ik het recentelijk gelezen heb, bij Dollar betaal je per dag een hoger bedrag en is de max. volgens mij per week. Daar is het ook niet interessant om de optie erbij te nemen.

knaapje
04-03-11, 18:19
Als ze dat volhouden, max $ 6 per huur, dan gaat het, maar het zal afhankelijk van de concurrentie wel af en toe verhoogd worden.
Daar komt dan wel de tol bij. Bij Dollar is dat inbegrepen.

Ik vrees echter dat het zoals bij de benzine gaat, de gallonprijzen zijn exorbitant hoog. 2.5 a 3 keer de pompprijs is normaal.

Knaapje

Ta2 Gerrit
05-03-11, 06:03
De brandstofprijs die alamo rekent is $1,50 p/g meer dan de reguliere. Vorige week gezien.

Wat ik begrepen heb van de Alamo.com site is dat de tol niet verplicht is (ik heb hem ook niet), maar wel automatisch gegenereerd wordt als je de eerste keer zonder betalen door een tolpoort rijdt. Vanaf dat moment gaat de toloptie in.
Als het zo zou werken, zou dat een mooie service zijn.

Teleton
05-03-11, 08:21
Als ik nou elders ook lees, dat Alamo schijnbaar je verplicht om de tol optie te nemen, wordt het gewoon een nieuwe melkkoe. Maar van een verplichting is toch helemaal geen sprake? Hoe willen ze je nu verplichten om door de Sunpass lane te rijden? De keuze is echt aan jou.

Of je betaalt cash, of je koopt een (mini) transponder die aan de voorkant van de auto wordt geregistreerd, of je betaalt via Alamo die het kenteken aan de achterzijde van de auto laten registreren. Mogelijkheden zat voor de verwende bestuurder, lijkt mij.

knaapje
05-03-11, 09:56
@teleton
Ik las ergens in een ander topic, dat Alamo van plan is de prepaid toll optie voor Fl verplicht te stellen.
Kan je dus zowel door de sunpass lane als de cash lane rijden.
Op de diverse Alamo sites heb ik er nog niets over kunnen vinden ook op de site van USAreisen nog niet.
Ik weet dus niet hoeverre het waar is en per wanneer.

@Ta2 Gerrit
Dat valt dan mee. Vorig jaar bij Dollar was het $ 7,50 p.g. bij een pompprijs ver onder de $ 3.

Knaapje

Teleton
05-03-11, 10:13
Kan je dus zowel door de sunpass lane als de cash lane rijden.
Ergens mis ik iets, je hebt dan toch nog steeds drie keuzes, cash, sunpass of Alamo? Of bedoel je misschien dat Alamo, in plaats van het huidige kentekensysteem waarbij je achteraf betaalt, een verplicht prepaid systeem in wil voeren? Kan me dat niet voorstellen, dan duperen ze alle (mini) transpondergebruikers.

Het huidige systeem van Alamo is als zodanig al verplicht. Iedere auto is immers geregistreerd. Je bent volledig vrij in de keuze om het te gebruiken. Cash betalers gaan door de cash lane, (mini) transponders en door de Sunpass-lane.

knaapje
05-03-11, 11:41
@Teleton
Je hebt op de weg 2 keuzes:
Sunpass lane
Cash lane waarbij als je een prepaid systeem toch je toll van je account betaald wordt (althans die mogelijkheid heb ik uit andere postings begrepen)

De betaling is of via Alamo of zelf, cash of transponder.

Ik begreep dat Alamo je nu wil gaan verplichten van hun eigen prepaid toll systeem te gebruiken, uiteraard tegen door hun vast te stellen tarieven en voorwaarden.
Dit zou dus betekenen, dat je als huurder niet meer zelf kunt betalen, hetzij cash hetzij via transponder.

Maar misschien is het loos alarm.
Gezien de reactie van Ta2Gerrit en de site van Alamo.com

Knaapje

koenkamphuys
05-03-11, 12:58
Het huidige systeem van Alamo is als zodanig al verplicht. Iedere auto is immers geregistreerd. Je bent volledig vrij in de keuze om het te gebruiken.
Zo werkt het bij Hertz ook. Je hoeft het dus niet vooraf op te geven, maar je betaalt een eenmalige "convenience fee" voor het gebruik van het systeem zodra je een keer door een tol bent gereden.

JKG
10-03-11, 19:04
Langs de Golf kwam ik weinig tolpoorten tegen, ze zijn er wel op i75 en i275, maar ik heb in TomTom aangegeven om die niet te pakken. Maar van Orlando naar Miami via de westkust is wel een beetje om, ben je wel zo 2 uur langer onderweg. Stoppen jullie ergens onderweg nog / bepaalde dingen die je aan die kant wil doen?

knaapje
13-03-11, 16:57
Vandaag mijn sunpass transponder geactiveerd. Via site gaat het vlot mits je wat krom denkt. Uiteraard worden er alleen US gegevens geacccepteerd op diverse plaatsen. Gewoon mijn NL adres ingevuld met woonplaats en daarachter postcode en NL, maar dan weer later "out of state" en Fl., anders werkt het niet. Zipcode van hotel en als telefoonnummer, het faxnummer van het hotel ingevoerd. Voor je creditcard moet het ook weer een beetje krom met zipcode. Bij auto type werd een Ford C-max geaccepteerd, ik denk dat er geen een in de US rondrijdt. Voor kenteken werd XYZ9999 als Floridiaans keteken ook geslikt.

Alles bij elkaar is het een kwestie van gewenning, als je meerdere keren dit soort accounts geopend hebt (Priceline, diverse hotelketens, noem maar op)
ga je weten wat je ongeveer moet invullen.
Alleen vreemd, dat op het account de laatste digit van mijn transpondernummer niet te voorschijn komt, misschien is dat een controle-getal. Ik heb dat inmiddels nagevraagd.

Knaapje

Ta2 Gerrit
13-03-11, 17:50
Je moet inderdaad een beetje krom denken. Ik heb ons "vaste" adres in Florida ingevuld als woonadres, en ook dat telefoonummer en zipcode.
En bij de CC gegevens ons eigen adres, maar ook met 34747 als zip.

Auto invullen doen we pas als we de auto hebben, en ook de periode dat we die hebben.
De transponder (althans de auto) wordt aan het eind van die periode automatisch afgemeldt.
De transponder is atijd aktief, zolang als er geld op je account staat i.i.g.

Dus, invliegen, transponder achter het raam plakken en wegrijden. It's a simple.
En ja, het laatste cijfer ontbreekt op je account.

knaapje
15-03-11, 18:21
Even de reactie van Sunpass op mijn vraag over de laatste digit van het transpondernummer:
I would like to confirm that you have successfully activated your transponder. Please be advised that we use the last digit as a check digit only, to differentiate between retail transponders and transponders sold from the Operations Center. It has absolutely no other use and will not show up in your SunPass account.Knaapje

dennis-oostveen
06-04-11, 23:24
Het volgende heb ik niet gelezen hiervoor:

Als je een sticker koopt en activeert en je rijd door de fastlanes, activeert de sticker van het verhuurbedrijf dan ook niet? Hoe weet zo'n tollbooth nou van welke sticker hij wat af moet halen.

Ta2 Gerrit
06-04-11, 23:29
De verhuurbedrijven (althans Alamo) worden via het kenteken belast, dus per foto.
De sticker gaat met een chip, dus als die gesignaleerd wordt, gaat die voor.

Wij hebben hetzelfde met de transponder, wat eigenlijk een sticker is met een steviger jasje ;-).

Sonja65
09-04-11, 12:17
Ik zie dat dit vrijwel alleen over alamo gaat.
We hebben een auto gehuurd bij dollar rent en moeten van het vliegveld van Orlando naar Kissimmee ik neem aan dat we ook tolwegen tegenkomen kunnen we dan ook contant betallen of hebben die auto ook een sticker ofzo?

Vanuit Orlando gaan we naar Miami Beach langs de kust af zijn daar ook stukken met tolwegen?

Ta2 Gerrit
09-04-11, 13:23
Je kunt contant betalen, maar zorg wel voor wat quarters voor het laatste poortje bij Celebration, daar is het alleen gepast (2 quarters).
Dollar heeft ook een tolpas programma (Pass 24), maar die is prijzig ($6.99 p/d). Dan kun je beter een sticker bij bijv. de Publix aan schaffen, de volgende dag.

http://img41.imageshack.us/img41/7034/dollarpass.jpg (http://img41.imageshack.us/i/dollarpass.jpg/)

Je kunt in Miami geraken zonder dat je een tolweg regenkomt, maar als je toch een sticker hebt, en je wilt even een stukje snel, is dat mooi makkelijk, want de tolwegen rond Miami hebben steeds minder bemande poorten, dus kun je ook niet contant betalen.

Teleton
09-04-11, 14:26
... want de tolwegen rond Miami hebben steeds minder bemande poorten, dus kun je ook niet contant betalen.Sterker nog; er zijn nu helemaal geen bemande tolpoorten meer in Miami en Fort Lauderdale. Aan de turnpike van Orlando naar Miami kan je nog wel cash betalen.

Voor de tolwegen waar geen bemande tolpoort meer is, staan overal grote instructieborden. Nooit stoppen, maar met de aangegeven snelheid door het poortje rijden.

Toeristen die zelf geen voorziening hebben getroffen krijgen de rekening, al dan niet met een vergoeding van hun verhuurmaatschappij, die, zoals we weten verschillende tarieven hanteren, achteraf toegestuurd.
naar wat moet ik dan vragen?
Probeer eens " Sunpass sticker" . Ze worden bij de klantenservice verkocht, kan niet missen.

koenkamphuys
09-04-11, 17:00
Maar kan ik met dat pasje dan wel door die poortjes rijden van orlando naar Miami zonder te betalen omdat het niet meer bemand is?
Het wordt van je tegoed afgeschreven. Lees dit topic even aandachtig door, vooral de link op deze post (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=139414&postcount=284).


En waarom nooit stoppen is het gevaarlijk om te stoppen?
Euh...op de snelweg?


En jullie hebben het over de Turnpike is dat een weg?
De tolweg van Miami via Orlando naar Ocala. Er zijn tolvrije alternatieven maar deze weg is zonder meer de snelste.

moonlight91
09-04-11, 19:37
dus samengevat,in jip en janneketaal... als je door de onbemande tolpoortjes in geheel florida rijd word het automatisch via ALAMO geregistreerd(kenteken) en betaal je bij inlevering van de auto..... ($6 voor 14 dagen(in ons geval) + de gemaakte tolkosten onderweg)

en dat hoef ik niet als extra optie te boeken bij het ophalen van de auto bij aankomst MCO
zolang ik gebruik maak van cashlanes word het niet geactiveerd
.......

zo begrijp ik het nu als ik in dit topic lees.... klopt het?

Sonja65
09-04-11, 23:37
Dus ik kan dat bij dollar rent dus ook doen wat Moonlight schrijft via het kenteken?
Zou wel zo handig zijn

Teleton
10-04-11, 05:04
Dus ik kan dat bij dollar rent dus ook doen wat Moonlight schrijft via het kenteken?
Zou wel zo handig zijn Dollar hanteert tot nu toe een ander systeem. Kijk even op hun site (http://www.dollar.com/TravelCenter/TravelTools/Pass24.aspx)of zoek op dit forum in het topic over Dollar. In het kort komt het hier op neer:
Ordinarily, Pass24 pre-paid toll service is available to Dollar Rent A Car customers for $5.95 per day or $27.95 per week in Florida, which includes all toll charges

[verwijderd]
10-04-11, 10:59
Als je bij dollar huurt kan je beter de eerste tolpoortjes contant betalen en dan bij de eerste publix zo'n vignet halen en op het raam plakken, scheelt je behoorlijk in de kosten.

Bij Alamo zijn de kosten een stuk lager dan bij Dollar.

knaapje
10-04-11, 14:32
@Teleton:
Dollar denkt de goudmijn ontdekt te hebben.
Inmiddels is het $ 6,99 per dag en $ 36,99 per week (Ex Tax?)
En voor de hele huurperiode!

Knaapje

Noot;
Het weektarief zie ik inmiddels ook niet meer op hun site, dus misschien is het wel gewoon 7*$6,99.

Sonja65
17-04-11, 20:25
Als ik het dus goed begrijp dan kan ik bij een publix (tankstation) een sunpass kopen voor 4.99 dollar en kan ik hem dan ook daar op laten waarderen voor 10 dollar maar doen zij hem dan ook regristeren of is dat niet nodig?
Als het niet zo is dan heb ik geen andere keus om dan een te kopen bij dollar rent.
Maar iemand zei tegen me dat ik op de weg van Orlando naar miami beach langs de kustweg geen turnpike is, alleen aan het begin van de weg is een tolweg.

Alvast bedankt Sonja 65

hrjhaan
17-04-11, 20:29
Je kan de sticker bij een Publix (supermarkt) kopen voor 4,99 dollar. Je moet het zelf registreren via internet en 10 dollar opwaarderen. Op de Sunpass site vindt je alle informatie hierover.

Je kan ook altijd nog contant betalen.

corrus
17-04-11, 20:31
Registreren dien je zélf te doen via internet...
Dit is vereist indien je een SP transponder hebt.
Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de SP ministicker.

Teleton
17-04-11, 20:43
Maar iemand zei tegen me dat ik op de weg van Orlando naar miami beach langs de kustweg geen turnpike is, alleen aan het begin van de weg is een tolweg.
Tsja, als je niet over de turnpike rijdt, hoef je natuurlijk ook geen tol te betalen. Da's logisch........

En het opwaarderingsbedrag is minimaal 10 dollar, daarmee kom je niet van Orlando naar Miami over de turnpike. Je moet wel zelf je saldo in de gaten houden......

De kustweg 1A1 is een leuke weg om een stukje te rijden. Hou er rekening mee dat je hier niet erg hard opschiet, met een beetje geluk rijd je er 30 mijl per uur.

Contant betalen is geen goed advies lijkt mij. Dat lukt vanaf een bepaald punt echt niet meer. Daarom is er nu juist de E-pass. Kijk op de site voor meer info. www.floridasturnpike.com (http://www.floridasturnpike.com)

Sonja65
17-04-11, 21:02
Nou denk dat we hem hem maar bij dollar rent erbij pakken dan kunnen we rijden waar we willen.
Want als ik hem zelf moet gaan regristreren dan zal ik ook nog een internet cafe ofzo moeten opzoeken.
De 1A1 is dat dan de kustweg die recht langs de zee loopt om het zo maar te zeggen?
Er zal toch ook wel een mogelijkheid zijn om die weg te verlaten en een turnpike op te rijden of niet?
Alvast bedankt

Teleton
18-04-11, 02:50
Nou denk dat we hem hem maar bij dollar rent erbij pakken dan kunnen we rijden waar we willen.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Als je je daar prettig bij voelt, moet je dat zeker doen, maar kijk nog eens goed of je die kosten er wel uithaalt. Dat kan je zelf het beste uitrekenen.

Waarom neem je niet even rustig de tijd om het hele Sunpass verhaal door te nemen? Zo ingewikkeld is het niet. Je kunt vooraf je rekening (https://www.sunpass.com/selectSelectCustomerTypePersonalActivateTransponde rNewAccount)openen en als je in Florida aankomt geef je telefonisch de gegevens van de minitransponder en je auto door. Je kunt, als je je route hebt bepaald, op de site al een indicatie van je tolkosten berekenen, dan weet je ongeveer hoeveel je vooraf moet storten. Er zijn tegenwoordig honderden adressen waar je je saldo kunt opvragen, dit is gratis. Voor cash bijstorten brengt men en vergoeding van 1,50 in rekening. Je kunt natuurlijk ook met je creditcard via internet bijstorten. Alles staat op de site heel duidelijk uitgelegd, je moet er alleen wel even zelf de tijd voor nemen om het te lezen.

Je kunt eventueel ook proberen hier op het forum afspraken te maken met een medeforummer die misschien wel een transponder voor je wil meenemen. Dan heb je al je gegevens, behalve die van de auto vooraf kunnen verwerken.

Misschien heb je problemen met de vertaling van de site. Leer dan nu hoe je met de Google-vertaler werkt. Ook handig als je daar bent en je raakt in een situatie verzeild die je niet voorzien hebt. Als je eenmaal in Florida bent, zal je je toch zelf moeten redden.


De 1A1 is dat dan de kustweg die recht langs de zee loopt om het zo maar te zeggen? Er zal toch ook wel een mogelijkheid zijn om die weg te verlaten en een turnpike op te rijden of niet?

Als je op de kaart kijkt, zie je dat de 1A1 een tweebaansweg is die van noord naar zuid langs de kust loopt. Maar er lopen meer wegen van noord naar zuid. Een daarvan is de tolweg, die Florida's Turnpike (http://www.floridasturnpike.com/about_system.cfm)heet. Je kunt dus niet een Turnpike oprijden, je rijdt de Turnpike op. Vanaf Florida City tot de grens Miami Dade/Broward County zijn er geen tolhuisjes meer waar je kunt betalen.

Alternatieven voor de Turnpike zijn de 95 en de 1, dit zijn geen tolwegen. Ze zijn de hele dag door erg druk, er wordt veel aan de weg gewerkt je moet dus op het nodige oponthoud rekenen. Vooral bij slecht weer zijn deze wegen een ramp.

Misschien komt het niet aardig over, maar als ik nog een tip mag geven: lees je vooraf in over de snelwegen en vooral ook de verkeersregels in Florida. Zorg ook dat je een beetje weet welke plaatsen waar ongeveer liggen en hou er rekening mee dat de aanduidingen soms summier zijn. Een Amerikaan slaat niet links of rechts af, maar gaat Noord, Zuid, Oost of West. Daarom staat er op veel dashboards in de auto met een kompas aangeven in welke richting je rijdt.

Ook het rijden met de StomStom vereist de nodige handigheid. Zo zal het systeem aangeven dat je rechts moet aanhouden. Maar dan zit je, bijvoorbeeld als je op de 1A1 of 1 rijdt wel dikwijls in de verplichte rijbaan voor rechtsaf.....:-&.

theovg
18-04-11, 10:25
Maar rond Orlando kan je toch nog gewoon contant betalen of is dat ook al veranderd.

corrus
18-04-11, 10:27
In en rond Orlando kun je óók nog gewoon met contant geld betalen....

Teleton
18-04-11, 17:20
Misschien is het voor de formaliteit, maar ze geven wel aan dat het even duurt voor je hem kan gebruiken.Dat klopt helemaal, daarom zou ik me vooraf aanmelden. (Create a personal account (https://www.sunpass.com/selectSelectCustomerTypePersonalActivateTransponde rNewAccount)) Als je bent aangemeld krijg je bericht met je Sunpass accountnummer. Je kunt ook vooraf je saldo aanvullen, het minimum is 10 dollar. Je rekening is dan actief. Als je de rekening pas ter plekke opent, dan geldt inderdaad de wachttijd. Daarna kan je je gegevens over de code van de E-pass en het kenteken van de auto invullen of doorgeven. Dat is logisch, want bij een volgend bezoek heb je ook weer een andere auto en een andere Ministicker, terwijl je account met je saldo blijft bestaan.
Je moet wijzigingen volgens de site direct doorgeven.Telefonisch doorgeven kan ook: 1-888-865-5352. Zodra je de minitransponder aanmeldt, wordt je saldo automatisch verhoogd met het aankoopbedrag van de Mini.

Al met al heb je er nogal wat zorg over. Daarom betaal ik zelf graag de maximale zes dollar servicekosten die Alamo in rekening brengt. Hiervoor nemen ze me al het werk uit handen. En ik hou heel erg van mijn gemak......#-o
En ook kijken wat de tolwegen kosten wat we gaan gebruiken, tenminste als ik het kan vinden.Dat lukt vast; klik hier (http://floridasturnpike.com/tools_tollrates.cfm).

corrus
18-04-11, 17:55
Daarna kan je je gegevens over de code van de E-pass en het kenteken van de auto invullen of doorgeven.
En voor het kenteken registreren, heb je die beruchte wachttijd...

(je bent toe aan Nederland Ton... Gaat niet goe met u...)

knaapje
18-04-11, 18:33
Al met al heb je er nogal wat zorg over. Daarom betaal ik zelf graag de maximale zes dollar servicekosten die Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211) in rekening brengt. Hiervoor nemen ze me al het werk uit handen. En ik hou heel erg van mijn gemak......#-o.En daarom heb ik een transponder gekocht, dan zijn alle aanmeldingen vooraf en wachttijden over. Alleen eerst 1 keer activeren en saldo op zetten, daarna z.s.m. je kenteken invoeren, maar dat kan evt. binnen redelijke tijd na aankomst en velen beweren, dat het zelfs helemaal niet echt noodzakelijk is.
Overigens, bij Alamo vallen de kosten mee, bij Dollar en bijv. Thrifthy (=1 moeder) zijn de kosten incl. tol zo'n $ 40 per week en alleen voor de gehele huurperiode af te sluiten. Dat was nog een reden om een transponder te nemen.

Knaapje

hrjhaan
18-04-11, 21:42
Op de site van Sunpass staat het volgende:
If you activate your SunPass Mini and establish your prepaid account today, you can use your new SunPass Mini in MDX, EPASS and Leeway lanes tomorrow m orning after 6 a.m. All other lanes/bridges, typically within 2-3 hours from time of activation.Als je dus voor vertrek thuis je account aanmaakt, met een fictief kenteken, kun je er meteen mee rijden. Bij de eerste gelegenheid op internet wijzig je het kenteken.
Volgens mij heb ik al ergens in dit topic gelezen dat iemand het zo had gedaan, en dat het goed is gegaan.

knaapje
18-04-11, 23:43
Er zal voor het kenteken een verschil zitten tussen de mini/sticker (die voor 1 auto bedoeld is) en de transponder (die je van auto naar auto mee kunt nemen en zelfs ook voor meerdere auto's min of meer tegelijkertijd kunt gebruiken)

Knaapje

SenT
19-04-11, 14:28
Bij de aanvang van de huur van de auto op de luchthaven van Orlando bij Dollar. Eens geïnformeerd naar hun systeem was het voor de ganse huurperiode (16 dagen) alle taxen in $ 49.95. Afzetters...
Besloten het zonder te doen en dat lukt tot nu toe prima.
De expressway rond de baai van Tampa (Selmon expressway) is blijkbaar enkel te gebruiken met Sun pass of de methode "we bill your plate". Wat wordt met dat laste bedoeld? Iemand ervaring mee en dan vooral in de combinatie met autoverhuurbedrijven?

Chicco68
19-04-11, 21:27
Al met al heb je er nogal wat zorg over. Daarom betaal ik zelf graag de maximale zes dollar servicekosten die Alamo in rekening brengt. Hiervoor nemen ze me al het werk uit handen. En ik hou heel erg van mijn gemak......#-o
Zo denk ik er dus ook over. Vorig jaar ook gedaan en lekker door kunnen karren voor die $6.
Wat ik me alleen afvraag...... op de meeste linkse rijstrook zag ik soms iets staan van "Fast Lane" of iets dergelijks.......
Kan ik daar ook gebruik van maken met mijn SunPass of krijg ik dan troubles?

Ta2 Gerrit
19-04-11, 21:40
Ja hoor, die kun je gebruiken. Die zijn juist bedoelt voor Sunpass/or similar.

r.teeuwsen
20-04-11, 11:03
Ik snap niet zo heel veel van deze discussie, ik heb een transponder, doe hem achter het voorruit, rij naar huis en voer het kenteken in.... je kunt tot een dag terug gegevens invoeren... zo moeilijk is het niet hoor... vinkje aanzetten bij Rental Car, klaar!
Ik heb nog nooit probelemen gehad met deze manier van werken, gaat prima.
Alleen voor het EERSTE gebruik moet je hem koppelen aan je CC en dan wel ff 'automatisch' laten opwaarderen, dat is gewoon makkelijker. Je kunt zelfs op de dag van vertrek weer de tijd meegeven wanneer hij uit het systeem gehaald moet worden. Dus als je denk ik ben om 5 PM op het vliegveld zet je 5h15 PM er in....
Of even via een Ipod/Ipfone op het vliegveld van Orlando (gratis WiFi)

Succes!! Remco

Teleton
20-04-11, 17:39
Als ik het goed begrijp hebben we een aantal ervaringsdeskundigen die terecht naar de wachttijd verwijzen. Zo staat het immers ook op de site en zelf hebben ze er ook die ervaring mee.

Aan de andere kant zijn er kennelijk (toekomstige) Minigebruikers die er anders over denken. Dus heb ik de zaak nog maar eens schriftelijk voorgelegd aan Sunpass vanuit het perspectief van een toerist die in Miami aankomt en de Turnpike op wil met z'n Minitransponder.

De concrete vraag was: Is de Minitransponder nu geactiveerd als er een saldo en transpondernummer op je rekening staat, of is 't ie geactiveerd als er een saldo/kenteken/ transpondernummer is geregistreerd en verwerkt? In dat laatste geval hebben toeristen een dik probleem omdat ze in de tijd tussen het doorgeven en het registreren In Miami de Turnpike niet op kunnen.

Hun reactie vind je hieronder, de vraag is niet naar mijn zin beantwoord maar bevat wel andere info die van belang kan zijn.

Ik heb voor een aantal forumleden een Mini meegenomen die ik deze week zal versturen. Zij zullen hem ongetwijfeld zo snel mogelijk proberen te activeren. De vraag is dus of dit lukt zonder kenteken, want hierover blijft onduidelijkheid bestaan. Een van hen zal vast wel op dit forum willen laten weten hoe dat in de praktijk verder verloopt.

Zelf dacht ik gelezen te hebben dat Mattrob de mini vooraf heeft geactiveerd en ter plekke probleemloos het kenteken van de huurauto heeft doorgegeven en de tolpass direct heeft gebruikt, maar ik kan er helemaal naast zitten. Mocht je het lezen en even tijd hebben RJ, dan horen we het graag.

Ook bij de "zuignap" transpondergebruikers lijkt een meningsverschil te bestaan; Corrus en Knaapje hebben als ik het goed begrijp een andere ervaring (wel wachttijd na kenteken doorgeven) dan Remco ( kenteken doorgeven en karren maar).

Mij verbaast het dat je als toerist in een miljoenenstad als Miami, niet gewoon direct gebruik van de tolwegen kunt maken met je Minitransponder met saldo, maar dat je zou moeten wachten tot zij de kentekengegevens hebben verwerkt. En dan werken ze kennelijk ook nog eens niet in het weekend, volgens onderstaand bericht. Uit oogpunt van de toerist zou men nog wel eens naar de gebruikersvriendelijkheid van het systeem mogen kijken, zeker als straks op meerdere tolwegen de bemande tolboots worden afgeschaft.


De reactie die ik van Sunpass kreeg waaruit in ieder geval blijkt dat het wel mogelijk is dat je een geactiveerde Mini kunt kopen op twee adressen en da's dan weer goed nieuws, al moet je er wel veel moeite voor doen:



Please be advised, SunPass will not mail a transponder outside of the U.S. or Canada. This means you will have to wait until you arrive to purchase a transponder. (Unless you have a local address or friend who can receive a transponder in Florida.)

Once a Mini is bought, in most cases, it has to be activated. (You may buy a Mini transponder at the serivce plaza in the Miami area, known as Snapper Creek, which is ready to use upon purchase. You may also buy a MIni at any Sedano pharmacy in Miami-Dade county which is ready to use upon purchase.)

In order to activate your new Mini, you may click, on the home page of the website, on "click here to Activate a transponder" and follow directions from there. Or, you may contact our Customer Service Department toll-free at 1-888-865-5352, Monday through Friday, from 7 a.m. to 7 p.m. and we will activate it for you. Once it is activated, you may use it on any Turnpike road in two hours. You may use it on Miami-Dade Expressway roads the next morning after 6:00 A.M.

If you have any other questions or concerns, feel free to email https://www.sunpass.com/contactSunPass (wlmailhtml:{9FDB9A3B-7B08-4CB3-BB06-79892995CDE2}mid://00000004/!x-usc:https://www.sunpass.com/contactSunPass) at any time.

Ta2 Gerrit
20-04-11, 17:52
Ook bij de "zuignap" transpondergebruikers lijkt een meningsverschil te bestaan; Corrus en Knaapje hebben als ik het goed begrijp een andere ervaring (wel wachttijd na kenteken doorgeven) dan Remco ( kenteken doorgeven en karren maar).

De wachttijd bij de gewone transponder heeft betrekking op de activering.
Dat kun je dus thuis doen, en dan kan het wat duren voordat je account actief is.

En dat account blijft net zo lang actief tot dat je het zelf opzegt.
Het kenteken kun je doorgeven na aankomst in FL, zo snel de mogelijkheid zich voordoet, dus zo gauw als je laptop in de lucht is, bijvoorbeeld.

Je dient dat dan wel te backdaten, dus tijd en datum invoeren vanaf bijv. dat je vliegtuig landt. Maar je kunt vanaf het vliegveld direct de tolweg op, je transponder wordt bij de eerste tolpoort direct gescand.
Het kenteken doorgeven (en de tijd dat je dat kenteken "gebruikt") is puur een dubbelcheck, de transponder heeft een eigen code.

Maar het account is altijd actief, ook als je niet in Florida bent, mits er saldo op staat, natuurlijk. Dat is i.i.g. onze ervaring.

knaapje
20-04-11, 18:34
@teleton
Mijn transponder is tot nu toe alleen geactiveerd en saldo op gezet, nog niet werkelijk gebruikt. Echter een fake kenteken en autotype doorgeven ging, evenals het later verwijderen. Net zoals Gerrit beschrijft is hij nu actief en moet ik hem dus t.z.t. zonder meer kunnen gebruiken.

Het zijn en blijven Amerikanen (bestaat er nog iets anders dan de USA????? ). Als je je account aanmaakt kom je sowieso al tegen: kenteken en rijbewijs, "county" opgeven of "out of state". In het gunstigste geval weten ze dan dat ook Canada nog bestaat. Telefoonnummer idem.

Iets doen voor toeristen van "overseas"? Nooit van gehoord. Je vraagt je eigenlijk af waarom we er met zijn allen nog zo graag naartoe gaan.
:grin:

Ik begrijp, dat deze transponder al geactiveerd is...

Knaapje

chippie
21-04-11, 11:35
En voor die mensen die nog meer info will m.b.t. een huur auto en toll, kijk eens op deze link: http://www.htallc.com/tollpass/?nav_flag=off
Persoonlijk vind ik die $6,-- extra per huurperiode die je betaalt bij Alamo niet te duur. Volgens mij is dat een prettig systeem zonder dat je zelf ook maar iets hoeft aan te schaffen. Gewoon door de express lanes rijden en afrekenen wanneer je je auto weer inlevert.

Omdat ik het graag zeker wilde weten heb ik een mail gestuurd naar htallc om aan te geven of bovenstaande klopt, dit was hun antwoord:
If you were to drive a car from Alamo to Florida, you would be able to go through the Sunpass lanes. There is nothing you need to do to activate the service other than drive through the Sunpass Only lanes. A picture of your license plate is taken and that is how the toll is picked up.

Please keep in mind that there is a convenience fee of $2.00 per toll usage day, not to exceed $6.00 for the entire rental period. The convenience fee remains inactive on the days that you do not use the toll roads.

Jojo7826
22-04-11, 22:45
ja gewoon zorgen dat je genoeg quarters meeneemt!Dit hebben wij vorig jaar gedaan, per ongeluk, we konden niet meer terug.
Wij maar denken dat we bij het inleveren van onze huurauto (Alamo) een boete moesten betalen. Ik geloof ongeveer 2mnd na thuiskomst, kregen wij nog een creditcrd afschrijving van Alamo, ongeveer € 10,--, dus dat viel reuze mee.;-)

yosam
22-04-11, 23:18
als je doorrijd gebeurt er niks, wordt foto gemaakt en daeze gaat naar verhuur bedrijf en die weer naar jouw met de 100 dollar fine.
maar meestal is dit afgekocht en hoor je niks, ze weten dat die toristen fouten maken:-$ maar zou voor die paar kwartjes geen ricico lopen

Ta2 Gerrit
23-04-11, 00:05
Dit is weer een geheel nieuwe stelling, en vraagt dus om enige toelichting, denk ik.
$100,- fine ? Nog nooit van gehoord. De forummers die dit al meegemaakt hebben kregen $25,- boete + de toll per overtreding. Dit staat ergens op het forum, ik kon het zo snel niet terug vinden.

Toeristen die de fout in gaan sparen? Dat kun je vergeten. Zie hierboven.
Bij Alamo krijg je gewoon een rekening achteraf voor de Sunpass ($6,-) en de toll, maar bij de verhuurders die nog niet met een automatisch tolprogramma werken, kan het dus een dure hobby worden.

Maggie55
23-04-11, 00:32
Wij zijn vorige week terug gekomen van bijna 3 weken Florida. Op de 1e dag een Sunpass mini gekocht. Het aanmaken van het account ging niet helemaal goed maar via het gratis tel.nr. Prima geholpen door een medewerker van Sunpass.

Voor 6 dollar (Alamo) zouden we de moeite niet nemen om een eigen account ed aan te maken maar bij Dollar is het zeer prijzig. Wij waren in totaal iets van 11 dollar kwijt aan toll. Omdat we bij een laag saldo automatisch lieten opwaarderen dmv de cc hadden we na afloop nog saldo over. Na inlevering van de huurauto even gebeld en Sunpass stelde voor het account te beïndigen waardoor het saldo teruggestort wordt.

Alles bij elkaar prima ervaring met Sunpass en lekker kunnen doorrijden.

Teleton
23-04-11, 10:17
als je doorrijd gebeurt er niks, ...nou noem het maar niks! Als je door een E-pass lane rijdt, heb je de procedure Gerrit, za'k maar zeggen en dat kan onvoordelig uitpakken. En als je zonder te betalen langs een bemande of onbemande tolpoort rijdt waar je wel had moeten doneren, verschijnt er uit het niets een (motor) agent in je spiegel. Leg het dan nog maar eens uit dat je een toerist bent die een fout maakt....[-o<.

pumi1000
23-04-11, 11:05
Wij huren de auto ook bij Alamo en overwegen zo'n sunpass voor 6 dollar.

Is E-pass lane hetzelfde als sunpass lane waar je dan door mag rijden met zo'n sticker? (werd hierboven beschreven door DrDre)

Teleton
23-04-11, 11:15
Wij huren de auto ook bij Alamo en overwegen zo'n sunpass voor 6 dollar.

Bij Alamo krijg je geen sticker. De registratie gaat via het kenteken. Afrekenen geschiedt door een derde partij, Alamo geeft je gegevens door.

Je kunt met een auto van Alamo op de aangegeven snelheid door de Sunpass en E-pass lanes rijden. Als de snelheid moet worden aangepast, wordt dit aangegeven op de matrixborden.

pumi1000
23-04-11, 18:46
@teleton

Vorig jaar hebben we alleen contant betaald. Achteraf kregen we van Alamo een brief dat we bij 1 poortje niet betaald hadden. Gelukkig was de boete in totaal maar 7 dollar.

Nu is er de keus om voor 6 dollar de optie te nemen voor de tolwegen, waarbij je achteraf de tol betaalt. Dan kun je dus niet een poortje meer missen (of je quarters zijn op........) ik denk dat dit wel heel makkelijk is en 6 dollar is niet veel, ook omdat ik lees dat sommige tolboots niet meer bemand zijn. We willen ook trips maken naar beide kusten en plaatsen.

Heb jezelf ook de optie van Alamo gebruikt of alleen contant betaald?

Chicco68
24-04-11, 02:00
Ik heb vorig jaar de optie van Alamo in ieder geval wel gebruikt. Gewoon doorrijden zonder snel weer even wat kleingeld bij elkaar te moeten zoeken. Achteraf netjes verrekend en dat voor $6 !! Ik wil niks anders meer ;)

Teleton
24-04-11, 09:11
Heb jezelf ook de optie van Alamo gebruikt of alleen contant betaald?Voor de Turnpike hebben wij de Alamo methode gebruikt, da's dus twee dollar plus de tol. Verder komen we niet veel op de tolwegen. Op de heen- en terugreis naar het vliegveld hebben we contant betaald.

De afrekening bij Alamo geschiedt nu door een derde partij, we wachten rustig af want tot nu toe hebben we nog geen afrekening.

Jostravels
27-04-11, 17:31
Wij huren de auto in New Orleans. Zou Alamo daar ook op de hoogte zijn van de $6-optie? Of toch maar een sunpass light kopen zodra we in Florida aankomen?

Ta2 Gerrit
27-04-11, 17:37
Je zou even contact op kunnen nemen met http://www.htallc.com/Alamo/#
Die verzorgen het tolprogramma van (o.a.) Alamo.

hrjhaan
28-04-11, 21:46
Op het Orlandotips forum heeft iemand een korte samenvatting gemaakt over de Sunpass sticker. Misschien wordt het zo voor velen wat duidelijker:

1) je zorgt dat iemand al een sticker meeneemt vanuit Florida kost $4,99 ex tax bv. bij Publix).
2) minder dan 30 dagen voordat je naar Florida gaat meld je je aan op de site van sunpass. Hiervoor moet je je gegevens invullen van je CC maar ook je woonplaats.
3) je woonplaats (adres) in NL of BE mag je niet gebruiken, pakt het systeem niet. Vul daar het adres in bv van de villa of het hotel waar je heen gaat.
4) je telefoonnummer opvullen met 000 etc.
5) activeer het nummer van je sticker in het systeem. Hier moet je je nummer invullen en ook je account aanvullen met $ 10,-. Daarnaast krijg je $4,99 bij geschreven, dit is het bedrag wat de sticker gekost heeft. (dus je account bevat nu $14,99 voor de toll).
5a) Je kunt 2 manier activeren om je tegoed voldoende te houden, handmatig dat wil zeggen steeds geld toevoegen (inloggen en een bedrag van je CC overschrijven) of automatisch steeds geld laten toevoegen (gaat ook via je CC). Dit zie je in je menu bij Sunpass weer terug.
6) reis lekker naar Florida en stop je sticker in je handbagage.
7) als je een auto hebt uitgezocht plak je je sticker op de aangegeven plaats (staat op het papiertje dat bij de sticker zit). Ga rijden en zorg dat je bij de Toll de Sun pass Express lane volgt, dus gewoon doorrijden.
9) het systeem van de tol herkend meteen je sticker en zal de tol al afschrijven.
10) kom je bij je villa of hotel schijf het kenteken op van je auto en het merk / type.
11) als je internet contact hebt vul je de auto gegevens in op je account bij Sunpass.
12) ongeveer dag later zie je als je weer inlogt dat je eerste tol al is afgeschreven (met erbij precies waar, datum en tijd).
13) in de toekomst gewoon alleen de Sun pass express lane gebruiken.
14) houd je tegoed in de gaten en vul het aan wanneer nodig (krijg je ook mail van)
15) als de vakantie er weer op zit (helaas) de sticker eraf halen in de garage van de verhuurder en weggooien (niet vergeten), hij is nadat je hem verwijderd hebt niets meer waard en kan niet nogmaals gebruikt worden.
16) thuis de code van de sticker (transponder) weer uit je gegevens halen bij Sun pass.
17) als je nog tegoed overhoud dan kan je die het volgende jaar weer gebruiken met een nieuwe sticker.
18) ben je op vakantie en moet je je huurauto ruilen dan in de garage de sticker eruit en weer weggooien. Van te voren eerst een nieuwe halen en deze weer activeren zoals eerder gezegd. Een sticker die uit van het glas gehaald is kan nooit meer gebruikt worden, je beschadigd hem en is dan kapot (hoe voorzichtig je ook bent). De nieuwe sticker levert je ook weer $4,99 op je saldo op dus dit zou geen probleem moeten zijn.

Maggie55
29-04-11, 10:20
Ook wij hebben afgelopen maand een minipass gekocht gelijk na aankomst. 'sAvonds in het hotel gelijk account aanmaken en activeren. Het duurt dan even, maar de volgende dag kun je op pad. Heeft prima gewerkt, en de sunpass lanes bij de snelweg zijn duidelijk aangegeven. Rustig doorheenrijden... Wij hadden em zo ingesteld dat de pass automatisch weer geld opwaardeerde als ie onder de 5 dollar kwam. Het resterende bedrag na de vakantie hebben we terug laten storten. Wij waren dus goedkoper uit dan het bedrag dat Dollar rekent voor toeristen. Prima gegaan

Anthonie
29-04-11, 13:28
Ook wij hebben zo'n Sunpass gekocht, alleen is er 1x een klein bedrag afgeschreven en verder niks meer. Ben bang dat ik straks bij Alamo nog een rekening krijg.
Er staat nog steeds $ 14,29 op mijn pas, terwijl ik de Turnpike heb genomen en rond Miami heb gereden.

Gr
Anthonie

trails
04-05-11, 11:29
Is het nog mogelijk om op de 528 (van MCO noord naar I-4) en op de 417 (van MCO zuid naar I-4) met cash te betalen?
Dit zijn de enige stukjes waar wij tolweg gebruiken en om alleen hiervoor nu een Mini Sunpass te moeten aanschaffen...

Ta2 Gerrit
04-05-11, 11:36
Tot aan Maart (want toen waren wij er) i.i.g. nog wel, en ik heb van Sunpass ook nog geen tegenberichten gezien, dus je kunt daar rustig van uit gaan.

Neem wel wat losse quarters mee voor de (onbemande) tollbooths bij de afritten.

trails
04-05-11, 13:18
Dit antwoord kreeg ik net via een Britse site van de eigenaar van www.uscarhire.co.uk (http://www.uscarhire.co.uk) (waar wij altijd de auto boeken):

There are still cash lanes, just that they also have the toll pass lanes too.

The alternative is Alamo's Toll Pass system which is far more reasonable than Dollars and other suppliers. They charge $2 for any day you use a toll, plus the cost of the toll. So if during your stay you only use tolls on 2 different days, then you pay $4 plus the actual cost of the tolls used. You do not even have to elect to use the Toll Pass when you collect the car as it just kicks in when you go through a Sun Pass / EZ Pass toll lane.

Dus i.i.g. voor ons een stuk goedkoper dan wanneer je een (mini) Sunpass zou moeten kopen.

Ta2 Gerrit
04-05-11, 14:11
Dus i.i.g. voor ons een stuk goedkoper dan wanneer je een (mini) Sunpass zou moeten kopen.

Een sticker kost in feite niets, want je kunt het aanschafbedrag weer bijschrijven op je account, maar de optie van Alamo is gewoon veel handiger.

Dat gaat volautomatisch en je kunt er in de vakantie zo vaak gebruik van maken als je wilt, want de max. bijdrage is 6 dollar (plus toll + tax), dus geen megabedrag.

Wij hebben zelf de transponder, bij frequent FL bezoek nog goedkoper :lol:

Njit
04-05-11, 14:37
Even vraagje aan de experts:

Wij hebben bij Dollar gehuurd. We zijn in Orlando (13 dagen) en daarna naar Key West en Miami. Dan is het dus handiger om de stappen van hrjhaan te volgen?
Want bij Dollar betaal je $5.99 per dag..

ps, misschien dat iemand een FAQ/samenvatting kan maken. Want 43 pagina's is een beetje teveel om door te lezen :)

Teleton
04-05-11, 15:50
Want bij Dollar betaal je $5.99 per dag..


Ik zou eigenlijk eerst de totale toll voor de reis bepalen met de toll-rate calculator (http://floridasturnpike.com/TRI/index.htm). Die $ 5,99 bij Dollar is wel inclusief tolkosten, toch? Voor 80 dollar kan je gaan en staan waar je wilt, tijdens de hele vakantie. Jullie hebben vast ook een dagje Tampa gepland, denk ik zo? En de Space Coast? Kijk eens wat alleen de Turnpike van Orlando naar Miami kost, dan ben je al zo'n 15 dollar kwijt. Vliegen jullie terug uit Miami?



Pass24® gives your Dollar rental vehicle unlimited 24-hour toll usage for a low daily rate.


Ik vind het lijstje van HRJHaan overigens erg overzichtelijk. De geleerden zijn het er helaas nog niet over eens of je nu een geactiveerde pas hebt als er een saldo op staat, of pas als het kenteken geregistreerd en verwerkt is. Blijft een lastige....

Er is ook een variant met een bestaand kenteken, lijkt me toch tricky want wie zegt me dat die auto op dat moment niet ook met een sticker of transponder rondrijdt?

knaapje
04-05-11, 15:51
@Njit
Bij Dollar is het wel voor de gehele huurperiode betalen of niet.
Als je in de 13 dagen dus maar 5 dagen op een tolweg komt ben je toch zo'n $ 70 a $ 80 kwijt. (Maximum is zo'n $ 40 per week incl tax)

Knaapje

jarjarbinks
04-05-11, 17:31
Mensen de beschrijving op de vorige pagina komt van mij. Prima dat hij hier ook gebruikt wordt.

Mijn ervaring is dat ik de transponder geregistreerd heb in NL. Meteen bij de huurauto opgeplakt (dus nog niet het kenteken in gevuld) en gaan rijden. In de villa aan aangekomen heb ik het kenteken ingevuld en zag dat de eerste tol al was afgeschreven, dus zonder kenteken. Maar breng je kenteken gewoon 's avonds dan wel de volgende dag in, is een kleine moeite. De sticker kan je toch in geen andere auto gebruiken. Nadat je hem verwijderd hebt doet hij het niet meer en moet je een nieuwe kopen.

Je kunt ook een box met een vaste transponder kopen, echter deze kost volgens mij nu $25 en krijg je niet terug in je saldo zoals de Sticker. Natuurlijk is deze handiger, maar ook deze moet je registreren en ook hier moet je steeds je kenteken invullen. (en niet vergeten als je de auto weer terug brengt :D ). Vergeet je de sticker dan kan je hem meteen deactiveren in je account. Kan ook met de box, maar deze ben je kwijt en dus $ 25,- weg.

Wat ieder handig vindt moet hij/zij doen. Persoonlijk vind ik de sticker zeer makkelijk.

Veel plezier met het doorrijden door de tol

Teleton
05-05-11, 11:00
Dit antwoord kreeg ik net via een Britse site van de eigenaar van www.uscarhire.co.uk (http://www.uscarhire.co.uk/)
There are still cash lanes, just that they also have the toll pass lanes too.We weten natuurlijk niet welke vraag er precies is gesteld, maar het lijkt er op dat deze informatie niet klopt. Op onderdelen is een nuancering niet verkeerd want zo ontstaan er misverstanden.

Zowel rond Tampa als Miami zijn er flinke stukken waar echt geen cash lanes meer zijn. Ook bij de 'kleinere' afslagen rond Orlando zijn ze afgeschaft, zowel bemand als onbemand. "There are still cash lanes" zeker, maar niet op alle trajecten:
The Turnpike has completed the first conversion to all-electronic open road tolling on the southern 47 miles of the Turnpike, from U.S. 1 in Florida City to the Miami-Dade/Broward County line. The conversion was implemented on February 19, 2011. Click here (http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/projects.html) for more details about this project.Ook de informatie over de kosten is niet volledig; Alamo rekent $2 dollar fee per dag met een maximum van 3 dagen voor de huurperiode. Je bent dus nooit meer dan 6 dollar aan fee kwijt.

Of het aanbod van Dollar onvoordeliger is, hangt af van het gebruik van de tolwegen. De kosten bij Dollar zijn inclusief de tolkosten, dat hoeft per definitie dus niet onvoordelig te zijn.

Ta2 Gerrit
05-05-11, 17:16
Ik denk dat het veel eenvoudiger is dat de Dollargangers de eerste tol vanaf MCO (528 of 417) gewoon cash betalen en dan bij de eerste de beste gelegenheid (Publix bijv.) de sticker zelf aanschaffen.

Je kunt ze wel mee laten nemen voor de webshop, maar dan; hoeveel en voor welke prijs ? Portokosten erbij, en het risico dat je er mee blijft zitten, of tekort hebt.
Of er moet een Florummer die dat voor eigen kop wil doen.

Dus voor de smachtenden; kijk eens wie er nu in FL zitten en waag er een PB aan ;-)

reneefrankrijk
05-05-11, 19:15
We weten natuurlijk niet welke vraag er precies is gesteld, maar het lijkt er op dat deze informatie niet klopt. Op onderdelen is een nuancering niet verkeerd want zo ontstaan er misverstanden.

De vraag waar dit antwoord betrekking op heeft stond 2 postings erboven, #425. Dus het gaat om de 2 wegen vananf MCO naar Kissimmee toe.

Wat betreft de kosten heb je gelijk, want er is een maximum van $ 6 per huurperiode, iets wat in het Engelse antwoord verzuimd werd te vermelden.

In het geval van bovengenoemde vraag (2 keer tol van en naar MCO) is Alamo dus goedkoper. Maar cash het allergoedkoopste. Het ging puur om dit specifieke geval.

Ta2 Gerrit
23-05-11, 23:39
In Florida is het voor 99% mogelijk om overal tekomen zonder dat je een tolweg ziet, en op vele tolwegen, mocht je die onverhoopt toch tegenkomen, kun je nog met cash betalen.
Dus dan is een Sunpass niet nodig, maar op de tolwegen waar contant betalen niet mogelijk is zul je toch iets anders moeten verzinnen.

Nu is er op dit forum al heel weinig te vinden over campers in het algemeen, lat staan over zoiets specifieks. Daar moet je toch echt bij je reisbureau of Cruise America zijn, dunkt mij.

moonlight91
24-05-11, 10:17
van de week is door alamo de toll af geschreven op de CC van afgelopen vakantie
$14 in totaal van een rondje orlando/miami/keywest/naples/sanibel island/tampa/orlando .....

lekker makkelijk,overal zodoor rijden,zonder steeds te moeten grabbelen achter quaters

Ta2 Gerrit
25-05-11, 09:17
Idd, maar de pas is tien dollar voor onze drie weken.

Dat valt nog erg mee. Niet zo goedkoop als Alamo ($6.-), maar zeker geen hoofdprijs.
En dat er nog toll overheen komt is logisch voor de meeste mensen, maar voor de onwetenden (jullie duidelijk niet) is er het kattebelletje van Teleton :-)

Sonja65
25-05-11, 15:32
Vandaag de reispapieren gekregen:-P
En wat zie ik dat we nu bij Alamo de huurauto hebben ipv bij dollar rent.
Denk niet dat het veel uitmaakt ofwel?

We hebben ervoor gekozen om toch de sunnpas bij het verhuurbedrijf te pakken omdat dit de eerste keer is dat we naar de States gaan.

Teleton
25-05-11, 16:02
Denk niet dat het veel uitmaakt ofwel?
Denk het eigenlijk wel. Bij Alamo hoef je verder niets te doen, je kunt direct met de auto door de electronische tolpoortjes. En dat kost je 2 dollar per dag met een maximum van 6 dollar per huurperiode, exclusief de tolkosten.

De regeling bij Dollar is ingewikkelder en duurder, dus jullie hebben mazzel.

Sonja65
25-05-11, 22:53
Oke dus toch wel en als ik het goed begrijp is het 6 dollar en dan de kosten van de tolpoortjes? moet ik dat vragen aan ze voor de sunpass?

Alamo ligt dat in de hal van aankomst of moeten we buiten een busje pakken erna toe, ja is nu weer andera als het was, ik zag bij exitreizen op de site dat ze nu met Alamo zaken doen. Komt wel ff goed uit hihi.

Is alleen erg jammer dat we als de auto inleveren in Miami dat we rond de 50 dollar moeten betalen omdat we hem niet inleveren in orlando is zeker ook normaal?

angelique100
26-05-11, 11:46
Wij hebben dit keer gehuurd bij Dollar helaas 6$ per dag x 27 = 162 dollar .

We verblijven in Cape Coral en gaan wel nog een paar keer naar Miami/Fort Lauderdale en een aantal dagen naar de Keys zou dit icm met het dollar systeem een beetje in de buurt komen qua kosten. Het linkje met de onbemande tolporten daar kom ik even niet uit, misschien weet iemand dit, zou het in ons geval een oplossing zijn om 162 dollar te betalen want volgens mij betaal je toch ook steeds tol rondom Cape Coral,.....weet het niet meer zeker..(en naar en van de keys zou er ook geen cash optie meer zijn?)

Of toch maar gewoon een MiniSunn,...

knaapje
26-05-11, 12:19
Nou je hebt 1 geluk.
Het maximumbedrag per week is $ 36,99, maar per dag $ 6,99. Zie:

https://www.sunpass.com/rentalcar

Voor je $ 162 tol betaald hebt moet je heel wat afrijden in minder dan 27 dagen, want op de Keys heb je alvast geen tol.
Ik zou gaan voor de mini (sticker) transponder.
Knaapje

jjmbvink
26-05-11, 14:03
Vraagje,
Ik ga 3 weken met een auto van Dollar rent a car een rondje florida maken miami,orlanda,westkust,keys, en terug naar Miami.
Wat is nu de beste optie?? Een mini sunpass kopen, eentje bij dollar kopen of gewoon contant, creditcard betalen bij de tolpoortjes.
Wie weet het antwoord?

angelique100
26-05-11, 14:35
Probleem is dat je bij sommige tolpoorten niet meer cash kan betalen,..(oa omgeving Miami/ en volgens de Dollar site de Keys)
Helaas heeft Dollar voor een duurdere en onhandige manier gekozen.

Ik ben me op dit moment ook aan het inlezen hoe en wat maar waarschijnlijk is ook voor jullie de sticker de voordeligste optie.
tenzij je heel veel gaat rijden en meer dan 120 $ aan tol zal moeten betalen dan is de Dollar optie uiteraard de beste omdat dit inclusief tol is.

Ik baal er wel van dat ik het in Nederland niet allemaal kan rondmaken (kan ik jullie tenminste om hulp vragen als ik er niet uitkom).:-$


Begrijp ik het nu goed, ??
aankomst -naar de publix sticker kopen (2x 1 voor volgend jaar )
naar de villa +account aanmaken / gegevens invullen adres kenteken ed en CC (heb al gelezen dat soms niet gelijk lukt)
volgende dag /na 24 uu r= Sunnpass lane nemen.
auto retour= sticker verwijderen !
thuis gegevens account (nr sticker en kenteken verwijderen)

Misschien kan het forum mini transponder stickers gaan verkopen, dan wil ik er bij deze 1 bestellen haha.Zo niet mocht iemand nog een plekje over hebben in de koffer,.........ik betaal vooraf. :p

Teleton
26-05-11, 16:00
Vraagje,
Ik ga 3 weken met een auto van Dollar rent a car een rondje florida maken miami,orlanda,westkust,keys, en terug naar Miami.
Wat is nu de beste optie?? Een mini sunpass kopen, eentje bij dollar kopen of gewoon contant, creditcard betalen bij de tolpoortjes.
Wie weet het antwoord?Bij Dollar kan je geen mini SunPass kopen.
Contant betalen lukt niet op bepaalde delen van de tolweg.
Creditcard betalingen kent men niet in Florida.

Wat voor jou de beste optie is, bepaal je zelf. Heb je al gekeken of je route over de tolwegen gaat of dat je ze kunt/wilt vermijden?

Stel dat je toch voor tolwegen kiest dan ben je bij Dollar het minst gunstig af. In bericht 465, hier vlak boven, geeft Knaapje precies de regeling en de kosten aan.

In jouw geval zou ik waarschijnlijk een SunPass Mini transponder kopen. Lees ook de FAQ's (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099) over dit onderwerp met o.m. een overzicht van de tolwegen, de kosten en de adressen waar de transponder te koop is, hoe je hem activeert etc.
aankomst -naar de publix sticker kopen (2x 1 voor volgend jaar ) Helemaal goed!

naar de villa +account aanmaken / gegevens invullen adres kenteken ed en CC (heb al gelezen dat soms niet gelijk lukt)Kan, maar een handiger oplossing is je account vooraf aanmaken en de ontbrekende gegevens van de sticker en de auto, ter plekke doorgeven.
volgende dag /na 24 uu r= Sunnpass lane nemen. Tsja, dat hangt er vanaf waar je naar toe gaat. Er zijn heel veel wegen waar je helemaal geen tol betaalt.....maar als je een keer over de SunPAss lane wil rijden: go your gang!

auto retour= sticker verwijderen ! Helemaal correct.
thuis gegevens account (nr sticker en kenteken verwijderen)Kan, maar waarom zou jet doen, je kunt je account toch aanpassen als je de volgende keer gaat?

Ze zijn nog niet alle dertien goed, maar je bent wel door naar de volgende ronde.

Dr. Phlox
27-05-11, 10:59
Tja, het valt niet mee om deze discussie goed op papier te krijgen.
Wat ik begrijp is dat je niet overal met cash kan betalen, maar ik lees ook weer stukjes dat je dit nog steeds overal kan. Wat is nu waar?
Dus eigenlijk is mijn vraag of het mogelijk is dat de forumers die dit al geheel hebben uitgezocht dit dan in een overzicht in dit topic kunnen aangeven met wat je moet doen om gebruikt te kunnen maken van de tolwegen. En indien het per verhuurbedrijf afwijkt dit dan per verhuurbedrijf.

Dan zal dit topic een stuk duidelijker worden (ook voor ons :wink:).
Grz
Ton

Teleton
27-05-11, 11:34
Dan zal dit topic een stuk duidelijker worden (ook voor ons :wink:).


Ton, je wordt op je wenken bediend; lees de faq's over de SunPass (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099)en Tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100). Voor discussie en aanvullende vragen blijft dit topic gehandhaafd.

Je kunt zeker niet meer overal met cash betalen, rond Miami en Tampa zijn er hele stukken waar je alleen nog maar electronisch kunt betalen. In de komende tijd wordt dit steeds verder uitgebreid.

De belangrijkste autoverhuurders worden ook in de FAQ vermeld, al zal je toch steeds de links naar de autoverhuurders moeten gebruiken. De tarieven en voorwaarden worden regelmatig aangepast, daarom heeft een vermelding in een overzicht ook zo z'n nadelen.

Dr. Phlox
27-05-11, 12:18
Bedankt Ton,
Gelijk de link gelezen. Ik gebrijp dus uit onderstaande (we huren bij ALAMO) dat ik niks hoeft te doen en overal gewoon kan doorijden zonder nog cash te betalen.
Grz Ton
Alamo, National en Enterprise
Deze verhuurbedrijven hebben hun wagenpark geregistreerd. Wanneer je met een van hun auto’s een tolpoort passeert, wordt het kenteken fotografisch geregistreerd. Voor deze service brengt men een vergoeding van $ 2 per dag in rekening. Per huurperiode betaal je maximaal drie dagen vergoeding, zodat de kosten nooit meer dan $ 6 per huurperiode bedragen. Daarnaast betaal je de tolkosten. Na de huurperiode worden de kosten via de creditcard afgeschreven. Je ziet de tolkosten niet op de factuur die je na afloop van de huur krijgt, de tolgelden worden door een derde partij geïnd. Alle auto’s van Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211) zijn geregistreerd, je hoeft verder niets te doen; geen contract, geen formulier, geen aan- of afmelding. Onderstaande lanes zijn te gebruiken :
http://img845.imageshack.us/img845/6496/sunpasslanes.png

Met een huurauto van Herz, Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211), Budget, Avis, Dollar, Budget, Advantage, National of Enterprise kan je altijd direct gebruik maken van de tolpoorten die door bovenstaande borden worden aangegevenIndien we gebruiken maken van de cashpoortjes dan gebeurt er niets dubbel?

sonja
27-05-11, 14:21
De volgende tollwegen in de buurt van Miami hebben geen tolpoortjes waar je cash kunt betalen:

Gratigny Parkway SR924
Don Shula SR874 en Snapper Creek SR878
I-95 Express lanes
Florida Turnpike (Homestead extension) from Broward/Miami-Dade County Line/Milepost 47 to US1Milepost 0 in Florida City (dit is de route naar de Florida Keys)

Vanaf de luchthaven naar Miami Beach kun je makkelijk de tollweg vermijden, neem Le Jeune Road en je komt uit in MB.

In Tampa geen tollpoort waar je cash kunt betalen bij:
Lee Roy Selmon Crosstown Expressway SR618.

Had een informatie kaart vanuit Miami meegenomen, die heb ik overgetyped.

Teleton
27-05-11, 15:59
Indien we gebruiken maken van de cashpoortjes dan gebeurt er niets dubbel?

Op de site van SunPass staat ergens dat het verstandig is om een betaalbewijs te vragen als je toch cash betaalt.

Zo kan je eventueel aantonen dat je dubbel betaalt. Wij zijn verschillende keren met de Alamo auto door de cash-lane gegegaan, maar dit stond niet op de factuur.

De rekening hebben we ongeveer een week na de vakantie op de CC gezien en...het klopte als een bus! Een dag via de SunPass lanes voor twee dollar plus de tolkosten. Perfecto!

pumi1000
27-05-11, 18:32
Wij hadden ook de auto van Alamo en hebben door de sunpaslanes gereden, nergens contant betaald. Ben benieuwd wat de eindafrekening gaat worden. Zal dan de 6 dollar zijn voor de sunpass + tolkosten. We zijn nu 2 weken terug, maar nog niets gehoord.

We hebben de auto wel vooraf betaald hier via AE. Zou het dan toch automatisch afgeschreven worden van onze creditcard? Ik herrinner me het geval van vorig jaar dat we 1 tolpoortje gemist hadden en we een brief kregen uit USA dat ze de boete + tol - totaal 7 dollar - niet konden innen en we de creditcardgegevens moesten bevestigen om het af te laten schrijven (toen hadden we ook vooraf betaald).

A.Hofman
28-05-11, 08:05
. We zijn nu 2 weken terug, maar nog niets gehoord.

Bij ons duurde het 7 weken voordat we de afrekening kregen.




Dus als ik het goed begrijp hoef ik aan de Alamobalie er niks over te zeggen,en kan ik gewoon door de sunpass poorten rijden en gaat alles automatisch.

Klopt helemaal, vanaf het vliegveld kun je direct de sunpass/Epass lanes nemen.

Teleton
28-05-11, 08:32
. Zou het dan toch automatisch afgeschreven worden van onze creditcard? Zo is het! De inning van de tolgelden gaat niet via Alamo. Zij geven wel je creditcardgegevens door aan de partij die de tolgelden int. Komt vast helemaal goed.

Je kunt ook nu al met je huurcontract inloggen en zelf opzoeken welke rekening er precies open staat.

Kan ik een overzicht van de tolkosten krijgen?

Ja, op de site van HTC vind je een overzicht van de autoverhuurders (http://www.htallc.com/ReceiptRequestAgencies.aspx) die met hen samenwerken.
Zie voor meer info hierover de FAQ. (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100)

moonlight91
28-05-11, 10:56
Wij hadden ook de auto van Alamo en hebben door de sunpaslanes gereden, nergens contant betaald. Ben benieuwd wat de eindafrekening gaat worden. Zal dan de 6 dollar zijn voor de sunpass + tolkosten. We zijn nu 2 weken terug, maar nog niets gehoord.

ik heb enkele pagina`s terug dit al gepost,
wij zijn 6 mei terug gekomen en een dag of 10/12 later is er $14 afgeboekt door alamo voor de toll

pumi1000
28-05-11, 15:54
Vandaag gezien op cc dat er 3 dollar is afgeschreven, Alamo toll staat erachter.

@Teleton
Ik heb eens gekeken op de tollsite en je kunt inderdaad heel makkelijk inloggen met je contractnummer om het overzicht te zien. Ik zag gelijk dat de volgende betaling 6 juni afgeschreven gaat worden.

Ik moet zeggen het werkt super makkelijk bij Alamo dat je zo door kunt rijden voortaan bij de tolpoortjes via de sunpasslanes. Ik had het dus wel nog gevraagd bij aankomst bij alamo balie over de toloptie, maar alles gaat voortaan automatisch, je hoeft er niet meer om te vragen.

Ta2 Gerrit
29-05-11, 11:39
De stickers zijn te koop bij de service balie van Publix. Soms gewoon in een rek voor de balie, maar ik heb ook wel gezien dat ze ze achter de balie houden. Even vragen.

edenanita
31-05-11, 15:48
@Teleton, in de Tampa area zijn nog steeds cashlanes. Volgens een neef van me die daar permanent woont, zxal er altijd minstens 1 cashlane blijven bestaan

Teleton
31-05-11, 16:16
Volgens een neef van me die daar permanent woont, zxal er altijd minstens 1 cashlane blijven bestaan

Tsja, een neef. Daar kan deze site (http://www.tampa-xway.com/pages.aspx?ID=2121013406)over de de selmon expressway in Tampa niet tegen op, natuurlijk.....;-). Voor je neef, die er permanent woont en alle andere ongelovige Thomassen een citaat:
If you are used to paying cash and you're wondering where are the toll booths - welcome to all electronic tolling en de afbeelding van de site:

http://img718.imageshack.us/img718/2725/selmonexpresswaytampa.png (http://img718.imageshack.us/i/selmonexpresswaytampa.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

edenanita
01-06-11, 14:16
Heeft het nut om die stickers nu al mee te nemen?? Als je die stickers activeert (moet toch ook daar gebeuren omdat het op kenteken gaat) is deze de volgende dag pas beschikbaar voor gebruik. Kun je dat ding toch net zo goed daar halen?? Ook jammer dat deze stickers eenmalig gebruik zijn...

Heb je by the way ook geen amerikaans adres nodig om een account aan te maken met corresponderende credit card voor een sunpass mini?

knaapje
01-06-11, 15:09
Ja kunt je account aanmaken en alles op voorhand activeren, zonder kenteken en zonder US adres. (evt. je eerste hotel nemen.)
Sterker nog, je kunt je kenteken zelfs uren na aankomst pas invullen en toch al door tolpoortjes gaan.
Als je daar de sticker koopt en/of daar pas activeert moet je wat uren wachten voor je het kunt gebruiken.


Ook jammer dat deze stickers eenmalig gebruik zijn...

Voor zo'n $ 25 heb je een transponder, die je kunt blijven gebruiken.
Knaapje


Correctie:
Je moet toch eerst een transponder of sticker hebben voor je de eerste keer een account kunt aanmaken.

corrus
01-06-11, 20:59
+ US$ 10,- die er altijd als minimaal saldo op moet staan...

Teleton
02-06-11, 09:13
Ook jammer dat deze stickers eenmalig gebruik zijn... Nu is er een systeem dat je in feite geen cent kost, is het weer jammer....

Waarom?Je account blijft gewoon bestaan als je dat wil, je hoeft met de volgende mini niet meer te doen dan je gegevens van de auto en de nieuwe mini door te geven. En dat alles gratis en voor niks, nada, noppes. De aanschafkosten worden immers zodra de sticker geactiveerd is, op je saldo bijgeschreven. Leuker kunnen ze het toch niet maken?

Zoals Knaapje zegt, je kunt ook een transponder kopen voor 25 dollar. Da's een investering.....Ook prima, maar het hele forum zou op z'n kop staan als dit de enige manier zou zijn om electronisch tol te betalen. Want ons bint zuunig.

Overigens denk ik zelf dat de SunPass mini transponder voor de gemiddelde toerist zodra Dollar het huidige systeem van tol betalen aan de markt aanpast, helemaal niet meer interessant is. Voor een paar dollar rijdt je immers, zonder je druk te maken over je saldo, kwartjes of aanmelden, bij de meeste autoverhuurders al dan niet over de SunPass lane, fluitend naar je bestemming.

pzomerdijk
02-06-11, 10:25
Heb nog even vorig jaar nagekeken bij Alamo maar zie alleen maar 6 dollar afgeschreven en geen tolkosten.... mmmmm, merkwaardig. Voor ons lijkt de Sunpass mini sticker het meest logisch, kom aan op Sanford en pak dan Tol 417. Kun je waarschijnlijk gewoon cash betalen..... Althans, daar ga ik vanuit.
Heb even gekeken op de site en na alle info hier lijkt het duidelijk. Wel een vraag over het formulier:

https://www.sunpass.com/selectSelectCustomerTypePersonalActivateTransponde rNewAccount

Gegevens zijn gericht op de Amerikaanse staten. Zo ook het Driver's License State/Number....... Je moet daar ook een staat aangeven. Ik kan er niet echt uithalen of het een verplicht veld is (state) en gelezen dat bijv. telefoonvelden met 000000-en kunnen worden opgevuld.....

Wie ervaring met het invullen van NL rijbewijsnummer..... ?

Is er toevallig ergens een actueel overzicht van Tolwegen waar staat aangegeven waar je contant of niet-contant NOG kunt betalen.....?

jarjarbinks
02-06-11, 10:51
Het gaat hier vooral om dat er betaald wordt voor de toll. De rest controleren ze minder of niet.

Zelf heb ik bij adres het adres van de laatste villa ingevuld. Dit staat er nu nog.
Bij telefoonnummer gewoon 12345....
Mijn rijbewijs heb ik wel ingevuld met het echte nummer.

Daarna had ik mijn pass sticker geactiveerd. Dit alles in Nederland een paar dagen voor vertrek zodat je ook de $ 4,99 van de sticker op je account krijgt geboekt. Nu is de sticker al actief (een paar uur nadat je alles hebt ingegeven).

Plak hem achter het raam van je huurauto zoals aangegeven in de handleiding en rijd naar je hotel / villa maar ga zeker door de toll met een van de 3 stickers zoals in de handleiding van Teleton.

Kom je in je hotel of villa schrijf dan even het kenteken op en zet je auto erin.
Soms kan je nu al zien dat er wat afgeschreven is als je door je toll bent gereden.

Zorg voor voldoende saldo op je rekening, deze gaat nooit verloren. Ik heb nu ook nog $ 4,35 staan van vorig jaar. Je kunt regelmatig inloggen en zien hoeveel toll al afgeschreven is. Kom je onder de $10 dan krijg je email voor het aan te vullen. Zoals je ziet heb ik dit nog niet gedaan sinds vorig jaar. Maar zoals gezegd als je gaat rijden zorg dan voor voldoende saldo, altijd meer dan $ 10,-.

En rijden maar................ \\:D/\\:D/\\:D/\\:D/\\:D/\\:D/

Teleton
02-06-11, 11:07
Is er toevallig ergens een actueel overzicht van Tolwegen waar staat aangegeven waar je contant of niet-contant NOG kunt betalen.....? De tolwegen zijn helaas niet in eigendom van een eigenaar. Je zult dus niet snel een actueel overzicht van alle AET wegen vinden. AET = All Electronic Tolling. Je kunt deze site (http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/about.html)raadplegen voor actuele info over de Turnpike. Deze is nu al tot aan de grens Miami Dade volledig AET. Rond Miami kan je dus zonder voorziening geen gebruik maken van de Turnpike en moet je een alternatief kiezen.

In de Tampa area is ook een tolweg uitgerust met AET. Hier een link naar de site van de Selmon Express Way in de Tampa Bay Area (http://www.tampa-xway.com/pages.aspx?ID=2121013406).

pzomerdijk
02-06-11, 11:31
Daarna had ik mijn pass sticker geactiveerd. Dit alles in Nederland een paar dagen voor vertrek zodat je ook de $ 4,99 van de sticker op je account krijgt geboekt. Nu is de sticker al actief (een paar uur nadat je alles hebt ingegeven).

Hier begrijp ik uit dat je vooraf al een sticker hebt..... of is het handig om je account aan te maken en ,,stickergegevens en nummerplaat'' later toe te voegen.... Sorry dat ik het toch niet helemaal door heb

@Teleton: Welke post .. staat ,,de Teleton Handleiding''. Thx. Bedankt voor de overige info.....

@All: Toll 417 Sanford - Davenport (27) is die wel via ,,betaalpoortjes'' te rijden.....?

Teleton
02-06-11, 12:04
Er zijn twee FAQ's aangemaakt: Tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100) en Tolwegen in Florida en SunPass (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099) Hierin vind je algemene info en links naar de actuele sites.

De 417 loopt niet tot de 27 door maar eindigt in Kissimmee met een afrit op de 192 of eventueel op de 4. Google geeft dit ook aan in de routebeschrijving:
Neem afslag 64 en voeg in op de FL-530 W/US-192 W/W Irlo Bronson Memorial Hwy richting Magic Kingdom
Ga verder op de US-192 W/W Irlo Bronson Memorial HwyJe kunt de 417 van Sanford tot genoemde afritten afrijden en cash tol betalen.

Afhankelijk van de dag van aankomst kan je ook overwegen om gewoon via de 4 naar Davenport te rijden. Op doordeweekse dagen ontstaat de file al vanaf 16:00 uur, in het weekend is er rond die tijd vaak minder verkeer rond Orlando.

jarjarbinks
02-06-11, 12:21
Hier begrijp ik uit dat je vooraf al een sticker hebt..... of is het handig om je account aan te maken en ,,stickergegevens en nummerplaat'' later toe te voegen.... Sorry dat ik het toch niet helemaal door heb

Maakt niet uit dat het nog onduidelijk is we blijven uitleggen tot het duidelijk is.

Nogmaals de volgorde die al eens eerder beschreven is door mij en kijk ook op het stukje van Teleton.

1) je zorgt dat iemand al een sticker meeneemt vanuit Florida (zoals je ziet op eerdere foto's) kost $4,99 ex tax bv. bij Publix).
2) minder dan 30 dagen voordat je naar Florida gaat meld je je aan op de site van sunpass. Hiervoor moet je je gegevens invullen van je CC maar ook je woonplaats.
3) je woonplaats (adres) in NL of BE mag je niet gebruiken, pakt het systeem niet. Vul daar het adres in bv van de villa of het hotel waar je heen gaat.
4) je telefoonnummer opvullen met 000 etc.
5) activeer het nummer van je sticker in het systeem. Hier moet je je nummer invullen en ook je account aanvullen met $ 10,-. Daarnaast krijg je $4,99 bij geschreven, dit is het bedrag wat de sticker gekost heeft. (dus je account bevat nu $14,99 voor de toll).
5a) Je kunt 2 manier activeren om je tegoed voldoende te houden, handmatig dat wil zeggen steeds geld toevoegen (inloggen en een bedrag van je CC overschrijven) of automatisch steeds geld laten toevoegen (gaat ook via je CC). Dit zie je in je menu bij Sunpass weer terug.
6) reis lekker naar Florida en stop je sticker in je handbagage.
7) als je een auto hebt uitgezocht plak je je sticker op de aangegeven plaats (staat op het papiertje dat bij de sticker zit).
ga rijden en zorg dat je bij de Toll de Sun pass Express lane volgt, dus gewoon doorrijden.
9) het systeem van de tol herkend meteen je sticker en zal de tol al afschrijven
10) kom je bij je villa of hotel schijf het kenteken op van je auto en het merk / type.
11) als je internet contact hebt vul je de auto gegevens in op je account bij Sunpass.
12) ongeveer dag later zie je als je weer inlogt dat je eerste tol al is afgeschreven (met erbij precies waar, datum en tijd).
13) in de toekomst gewoon alleen de Sun pass express lane gebruiken.
14) houd je tegoed in de gaten en vul het aan wanneer nodig (krijg je ook mail van)
15) als de vakantie er weer op zit (helaas) de sticker eraf halen in de garage van de verhuurder en weggooien (niet vergeten), hij is nadat je hem verwijderd hebt niets meer waard en kan niet nogmaals gebruikt worden.
16) thuis de code van de sticker (transponder) weer uit je gegevens halen bij Sun pass.
17) als je nog tegoed overhoud dan kan je die het volgende jaar weer gebruiken met een nieuwe sticker
18) ben je op vakantie en moet je je huurauto ruilen dan in de garage de sticker eruit en weer weggooien. Van te voren eerst een nieuwe halen en deze weer activeren zoals eerder gezegd. Een sticker die uit van het glas gehaald is kan nooit meer gebruikt worden, je beschadigd hem en is dan kapot (hoe voorzichtig je ook bent). De nieuwe sticker levert je ook weer $4,99 op je saldo op dus dit zou geen probleem moeten zijn.

angelique100
02-06-11, 22:08
Volgens de dollar (car rental) site zijn er een aantal plaatsen waar geen cash optie meer is,. hier even het lijstje van hun site.

Pass24® gives your Dollar rental vehicle unlimited 24-hour toll usage for a low daily rate and is available in:

Baltimore*
Chicago (Midway and O'Hare)
Dallas (Tollways around Dallas have no option to pay cash for tolls)
Denver (Tollways around Denver have no option to pay cash for tolls)
Fort Lauderdale (Areas south of Ft. Lauderdale have no cash option for tolls)
Fort Myers
Houston
Jacksonville
Key West (Tollways into and out of the keys have no cash option for tolls)
Miami (All Toll Roads in Miami Dade County have no cash option for tolls)
Milwaukee
Newark
New York City (JFK, LaGuardia, Manhattan)
Oakland
Orlando
Philadelphia
Richmond*
San Francisco
Tallahassee
Tampa (The Selmon Expressway has no cash option for tolls)
Washington Dulles*
Washington Reagan*
West Palm Beach

Ta2 Gerrit
03-06-11, 00:34
Hier begrijp ik uit dat je vooraf al een sticker hebt..... of is het handig om je account aan te maken en ,,stickergegevens en nummerplaat'' later toe te voegen.... Sorry dat ik het toch niet helemaal door heb

@All: Toll 417 Sanford - Davenport (27) is die wel via ,,betaalpoortjes'' te rijden.....?

Je kunt geen account aanmaken als je geen transponder (sticker of echte ;)) hebt.
Het invullen van het transpondernummer is een verplicht veld, en als je dat niet hebt kan het formulier niet gecompleteerd worden, en dus het account ook niet.

Vanuit Sandford is alles nog met cash te doen. Reken op een dollar of 6 à 7 tot aan Celebration of de I4. Het ligt een beetje aan waar je zit op de 27 of je bij Celebration de 417 moet verlaten of een stukje door moet naar de I4.

PENPE
16-06-11, 04:08
Ik wil als afsluiting van dit topic <<verplaatst vanuit ander topic>> nog even mededelen dat op alle tolwegen waar wij als forumleden gewoonlijk rondrijden zoals de 417, 429 en I-95 van/naar Daytona nog steeds met muntgeld betaald kan worden.

Helaas is ons 'tolgeldbuideltje' nu ook bijna leeg en ook wij hebben inmiddels de SunPass-stickers aangeschaft voor onze volgende trip die komen gaat.

Groetjes vanuit Kissimmee waar het nu zeer zwaar onweert,
Pieter & Petra

Ta2 Gerrit
19-06-11, 20:18
De transponder heeft altijd voorrang op de kentekenregistratie van Alamo.
Maar die moet je dan wel z.s.m. aanmelden, uiteraard.

ruthytje
19-06-11, 21:35
corrus: bij alamo moet je $6 betalen voor de service alleen + tolwegen, tot zover ben je waarschijnlijk akkoord. Met de sunpass in feite enkel de tolwegen gezien je de opstartkost gestort krijgt op je tegoed rekening. Ik hoop dat je hiermee ook akkoord bent.

Wat ik me afvroeg is: alamo heeft voor al zijn wagens dit soort akkoord met sunpass, dus wist ik niet of de camera bij de tolhuis zou eerder de nummerplaat (of what ever hij afleest van de alamo-huurwagen) of de sunpass mini transporter voorrang geeft.
klinkt misschien dom maar ik twijfelde of de transporter zin had in een alamo wagen door wat ik me hierboven afvraag. een verwittigd vrouw is er twee waard en ik hoop dat je de tijdelijke domme blondje attack kunt vergeven (no offense bedoeld aan onze blonde forumleden aub!)

corrus
19-06-11, 21:42
Houdt er in ieder geval wél rekening mee dat je voor de MiniSticker ook gedurende je vakantie het internet nodig hebt... dit in het geval dat je het saldo moet opwaarderen.

Mijn advies is eenvoudig...
Wil je het op de meest gemakkelijke manier?
Kies de Alamo optie.
Kost US$ 6,- (is dus duurder dan de MiniSticker)
Maar als je jezelf druk moet gaan maken om US$ 6,- dan kun je het beste de benenwagen nemen...

jarjarbinks
19-06-11, 23:11
Houdt er in ieder geval wél rekening mee dat je voor de MiniSticker ook gedurende je vakantie het internet nodig hebt... dit in het geval dat je het saldo moet opwaarderen.

Corrus er is ook een optie bij de MiniSticker om je saldo automatisch te verhogen.
Dit kan je instellen in je account.
Het saldo wat je over hebt kan je volgende keer met een nieuwe sticker weer gebruiken.

Dus je hoeft niet Internet altijd bij de hand te hebben, al hoe wel het natuurlijk wel makkelijk is, niet alleen voor de MiniSticker :lol:

[verwijderd]
20-06-11, 07:33
@jarjarbinks;
Maar je zal die sticker toch moeten activeren voordat je er gebruik van kan maken. Tevens zal je de auto in je account moeten toevoegen want het lijkt me niet dat je vooruit al weet welke auto, kleur en kenteken je mee gaat krijgen. ;-)

Dus je hebt toch echt Internet toegang nodig.

hrjhaan
20-06-11, 08:40
Ik zou ook voor de Alamo optie van $6 gaan. Je hoeft niets te doen en achteraf wordt de tol van je creditcard afgeschreven.
Bij de MiniSticker moet je er ook nog om denken dat je die er weer afhaalt al je de auto inleverd.

jarjarbinks
20-06-11, 08:46
Maar je zal die sticker toch moeten activeren voordat je er gebruik van kan maken. Tevens zal je de auto in je account moeten toevoegen want het lijkt me niet dat je vooruit al weet welke auto, kleur en kenteken je mee gaat krijgen. ;-)

Ja Jeroen, officieel klopt dit. Zelf was ik er van uitgegaan dat je de sticker al in NL had. En ja de auto moet erbij dus één keer internet is nodig. Maar dit kan al heel snel in je hotel (altijd wel iets te vinden) of als je in een villa zit kan je altijd bij de receptie van de community wel even terecht.

Echter of je de gegevens van je kenteken echt nodig hebt betwijfel ik. Had ze ook pas een dag later ingevuld en zag ook al dat er al toll was afgeschreven, dus zou je zeggen dat een kenteken niet nodig is. Denk zelf dat er nog poortjes bestaan die alleen het kenteken registreren en die omzetten naar je account. Maar in iedere geval van het vliegveld (MCO) naar Kissimmee hoef je nog geen kenteken, dit gaat goed met alleen een MiniSticker.

Echter mijn idee was je hebt echt niet iedere dag internet nodig om geld bij te vullen, en ja de eerste keer je auto erop zetten zou ik zeker doen maar is overal de volgende dag te regelen.

Teleton
20-06-11, 09:12
... bij alamo moet je $6 betalen voor de service alleen + tolwegen, tot zover ben je waarschijnlijk akkoord. Met de sunpass in feite enkel de tolwegen gezien je de opstartkost gestort krijgt op je tegoed rekening. Maar hou er ook rekening mee dat er altijd een minimumsaldo van 10 dollar op je rekening moet staan. Dat betkent of iedere keer bijlammeren of het saldo automatisch laten aanvullen. Vraag: Hoe haal je die 10 dollar er ooit weer af? Het systeem is niet gemaakt voor europeanen dus dat wordt vast weer een hele klus.

En een dubbele faciliteit in de auto om de tol te betalen? Da's de goden verzoeken, dat gaat vast mis. Niet voor niets is er een mogelijkheid om in beroep te gaan tegen dubbele inning van de tolgelden als de systemen naast elkaar worden gebruikt.....Een beetje blondje houdt het simpel!

Voor Dollar huurders is de Minitransponder een lastige maar voordeliger oplossing. Voorlopig, want gezien de marktontwikkeling zal Dollar dit systeem waarschijnlijk binnen afzienbare tijd aanpassen omdat de concurrentie hen aftroeft. De eerste stap is al gezet nu er een maximum fee is ingesteld.

Alamohuurders laten de sticker best links liggen.

calypso
20-06-11, 10:20
1. Is er al iemand die hier de Alamo optie gebruikt heeft?
2. Hoe lang duurt het dan nadat de auto terug gebracht is geworden voordat het bedrag werkelijk afgeschreven word van je CC?

pzomerdijk
20-06-11, 10:26
Kies de Alamo optie.Corrus, helemaal eens met je advies. Hier houden mensen van eindeloze discussies waardoor het allemaal niet overzichtelijker wordt. Alamo is het makkelijkst, bij Dollar = mini sticker, blijf je alleen rondom Orlando gewoon betalen in de ,,betaalrij''. Al dat activeren in NL van ministicker lijkt me zwaar overdreven. Als je bij Dollar hebt gehuurd ff tijd nemen om stickertje aan te schaffen en te activeren. Altijd wel ergens internet toch. Er bestaat altijd wel een kans dat er een paar dollar op blijft staan maar als je een auto terug brengt doe je de laatste liters benzine toch ook niet in een jerrycan.... Op de dollartjes letten is ok, maar overdrijf het niet.
1. Is er al iemand die hier de Alamo optie gebruikt heeft?
2. Hoe lang duurt het dan nadat de auto terug gebracht is geworden voordat het bedrag werkelijk afgeschreven word van je CC?Wij hebben deze optie bij Alamo vorig jaar gebruikt, werkt prima, ff regelen bij de balie. Betaling/afboeken op je rekening is afhankelijk van het moment wanneer je CC-maatschappij transacties innen. Bij MasterCard/SNS is dat altijd aan het eind van de maand. De transacties van een dag of 7 voor het eind van de maand worden/zijn bij ons meestal dan die maand nog afgeboekt.

Teleton
20-06-11, 11:40
Wij hebben deze optie bij Alamo vorig jaar gebruikt, werkt prima, ff regelen bij de balie.
Er is echt helemaal niets te regelen aan de balie. De regeling is bij iedere huur inbegrepen. Alle Alamo auto's zijn gewoon geregistreerd en geschikt voor het gebruik van de Sunpass-lanes.

Zodra je door de Sunpass lane gaat wordt je kenteken geregistreerd en volgt de afrekening. That's it.

Bij Dollar moet je de tolbetaling wel aan de balie regelen. Bij Alamo en veel andere verhuurders kan je zo doorrijden.

[verwijderd]
20-06-11, 12:03
@ Teleton, vanwaar die $10 ? Ik heb wel gezien dat dat het minimum is welke je bij kan storten maar je kan ook een lager bedrag dan $10,- op je account hebben doordat je door de tol poorten rijd.

Teleton
20-06-11, 12:35
@ Teleton, vanwaar die $10 ? Ik heb wel gezien dat dat het minimum is welke je bij kan storten maar je kan ook een lager bedrag dan $10,- op je account hebben doordat je door de tol poorten rijd. Je hebt gelijk Jeroen, je kunt met een minimum van 10 dollar bijstorten. En je kunt natuurlijk ook uiteindelijk aan het eind van de reis met een lager bedrag uitkomen, maar dan moet je iedere dag je saldo checken.....

Waar het mij in die reactie om gaat is dat de vergelijking met de 6 dollar vaste kosten van Alamo met de kosten van de Mini en de storting mank gaat omdat er hoe dan ook een saldo blijft staan dat in het ongunstigste geval 10 dollar is als je op het laatste moment nog moet bijstorten of, lastiger nog, wanneer dat automatisch voor je wordt gedaan als je onder het door jezelf bepaalde minimum komt.

andreleeflang
20-06-11, 20:23
Ik bezig met het activeren van mijn Sunpass. Ik kies keurig voor $10, maar op het eind is er sprak van $100. Wat doe ik niet goed?http://i49.photobucket.com/albums/f264/dreesman/Schermafbeelding2011-06-20om201759-1.jpg

ruthytje
20-06-11, 20:24
okay, ik volg jullie adviezen en laat de sticker linksliggen. Maar vorig jaar moest ik het wel aan de balie regelen (laat ons zeggen dat het enige was dat deze "dekker" aanvaard heeft). het afrekenen van je cc gaat bliksemsnel ;) Nu nog hopen dat mijn jeep liberty er is als ik toekom zoals gevraagd hoewel...

knaapje
20-06-11, 20:44
@andreleeflang

Ik denk, dat je dat zelf in het stap voor stap proces zult moeten ontdekken.
Zonder nieuwe transponder zal het niet meevallen voor medeforummers dit ook te proberen.

Wordt niet ergens gevraagd naar veelvouden van $ 10 om te laden en moet je dan dus 1 invulllen?

Knaapje

cloggie68
20-06-11, 20:44
Omdat wij bij Dollar hebben gekozen heeft een medeforummer voor ons een Sunpass ministicker meegenomen uit Florida. Over 11 dagen vertrekken we dus vanavond leek me een mooi moment om deze te activeren. Beschrijving erbij van het FF maar ik kom maar tot stap 5

5) activeer het nummer van je sticker in het systeem. Hier moet je je nummer invullen en ook je account aanvullen met $ 10,-. Daarnaast krijg je $4,99 bij geschreven, dit is het bedrag wat de sticker gekost heeft. (dus je account bevat nu $14,99 voor de toll).

Of eigenlijk... daar kom ik nou juist niet! Want daarvoor moet je de 'vehicle' registeren en de license plate al invoeren en die hebben we natuurlijk nog niet. Is iemand die ons advies kan geven hoe we toch verder kunnen met registreren?

knaapje
20-06-11, 21:11
Het is mij gelukt met als auto een Ford Cmax ( ja, echt!!)en een licenseplate van iets van XYX9999. Was wel voor een transponder, dus ik weet niet of het ook voor een sticker werkt.

Knaapje

[verwijderd]
20-06-11, 22:12
Het probleem met de $100,- die aangegeven wordt ipv de $10,- aan het eind bij het aanmelden van de Sunpass heb ik al doorgegeven aan Sunpass in mijn vakantie. Dit zou ook doorgegeven worden aan de verantwoordelijke mensen daarvoor maar helaas staat het er dus nog steeds verkeerd op.

Zelf denk ik dat het een foutje is en er uiteindelijk maar $10 van je CC afgaat maar ik kon het helaas niet zelf proberen omdat mijn transponder opeens niet meer online geactiveerd kon worden. Ik heb hierop gebeld met Sunpass en telefonisch mijn account laten aanmaken, echter vragen ze hier ook alle gegevens van de auto. Als je het uitprobeert, je krijgt na je opwaardering meteen een email met hoeveel je je transponder hebt opgewaardeerd.

En anders nogmaals een email sturen naar Sunpass met daar eventueel de printscreen aan toegevoegd zodat ze het zelf kunnen zien.
Overigens zal het snel duidelijk zijn dat het verkeerd is aangezien je bij Sunpass maar maximaal $99 kan opwaarderen.

Arie8
22-06-11, 10:06
wij gaan voor de eerste keer naar florida, even een vraag, ik lees veel over de sunpass sticker en apparaatjes, heb je dat echt nodig?, ik lees dat er wegen zijn waar je niet meer contant kunt betalen? of kun je alles wel contant af, wij gaan in augustus naar florida, onze dochter zit nu in miami en heeft iets aangesmeerd(?) gekregen bij dollar autohuur, hebben wij dat ook nodig?
ik neem ook aan dat als je een tolweg nadert je er niet zomaar even kunt omkeren om een andere weg te pakken.
hoeveel ben je ongeveer kwijt aan tol als je van orlando naar miami rijdt via de westkust en ook de keys bezoekt?

Teleton
22-06-11, 10:42
onze dochter zit nu in miami en heeft iets aangesmeerd(?) gekregen bij dollar autohuur, hebben wij dat ook nodig?

Nou, aangesmeerd..... ze was er toch zelf bij, hoop ik? Je hoort ook floridagangers klagen dat Dollar ze niet op de hoogte heeft gesteld van de mogelijkheid om de tol electronisch te betalen nadat ze een forse boete hadden gekregen. Zelf onvoorbereid vertrekken en dan naar de autoverhuurder wijzen, zo lust ik er nog wel eentje.....:-k

Rond Miami en ook op andere plaatsen in Florida kan je de tolwegen niet meer cash betalen. Rijdt je er (ongemerkt) toch op dan komen er naast de tolkosten aanzienlijke kosten bij die ook lekker op kunnen lopen. Als je op dit gebied onvoorbereid bent, kost het links- of rechtsom altijd meer geld dan wanneer je van de hoed en de rand weet.

Voor de hoed en de rand kijk je op dit forum in de faq's over de electronische tolbetaling (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099)en de oplossingen die verhuurmaatschappijen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100)bieden. Of jullie het ook nodig hebben? Tsja, da's weer een lastig te beantwoorden vraag. Alleen jij weet welke routes je gaat rijden. Kom je over de tolweg in de buurt van Miami? Dan ben je de Sjors en moet je een voorziening treffen. Heb je de hulp van Dollar nodig of zijn er alternatieven? Dat hangt weer van je persoonlijke plannen af. De keuze is aan jou.

De kosten voor de tolweg vallen alleszins mee, in de faq's vind je ook een link naar de tolcalculator.

Arie8
22-06-11, 10:53
weet ook niet of hij echt is aangesmeerd vandaar het vraagteken, ze had zich al voorbereid via het forum, maar je weet hoe het kan gaan, je staat daar, verreisd, het is al laat en je wil naar je hotel, de persoon achter de balie kan het mooi vertellen en dan ga je twijfelen.
lees zelf net ook wel tegenstrijdige berichten op t forum, de een zegt de sunpass sticker moet je niet doen, de ander raadt hem aan, als je voor t eerst naar florida gaat is dat lastig beoordelen wat je dan moet kiezen.
hoe werkt dat eigenlijk als je dan bij dollar 57 dollar betaalt voor de tolwegen, krijg je daar iets van terug, is het een soort account, saldo?

Teleton
22-06-11, 11:02
hoe werkt dat eigenlijk als je dan bij dollar 57 dollar betaalt voor de tolwegen, krijg je daar iets van terug, is het een soort account, saldo?Waarom lees je de FAQ niet even? Daar staat per verhuurder precies in hoe de regeling is. De FAQ is gemaakt om te voorkomen dat er eindeloos opnieuw uitgelegd moet worden hoe 't zit met de tolbetaling.

Er zijn verschillende systemen. Sommige lijken op elkaar andere verschillen, zoals die van Dollar, nogal. Je betaalt bij Dollar een flat fee voor de tol en de service. Bij andere methodes met een transponder moet je voor een saldo zorgen. Alamo en andere verhuurders rekenen een beperkte fee van 2 dollar per dag met een maximum van zes dagen per huurperiode.

Connie
22-06-11, 11:22
Als ik op google kijk en route plan en zet tolwegen vermijden aan dan heb ik toch nergens last van? Of is google niet up to date?

Is naar Key West een tolweg?

We vertrekken vanuit miamiairport.En wij vinden het vaak leuker om niet over de snelwegen te rijden, alleen op lange rijdagen dan wel.

knaapje
22-06-11, 11:27
Er zijn meer wegen, die naar Rome leiden, dus je hoeft geen tolwegen te nemen.
Naar Key West een tolweg?
Hangt er vanaf waar je vertrekt, maar nee het laatste stuk wat je wel "moet" nemen is geen tolweg.

Knaapje

Arie8
22-06-11, 12:36
toch nog even een vraagje over de tol betalen bij dollar autorent, ik ben namelijk nu al zeker twee uur te zoeken, ook bij de site van dollar zelf maar kom er niet uit.
weet iemand hoe hun systeem werkt, je betaalt 6 dollar per dag, (dus over een huur periode van drie weken best veel),maar ja de auto is nu eenmaal daar gehuurd, krijg je daar dan van terug wat je zeg maar niet opgebruikt hebt. het lijkt me toch niet dat je elke dag 6 dollar opmaakt, zeker niet als je soms meerdere nachten in hetzelfde hotel verblijft en niet veel rijd.
en kun je als je dit gisteren bij dollar hebt vastgelegd, nog van dit systeem af en alsnog de sunpass sticker kopen?
hopelijk kan iemand hier antwoord op geven, ik ben inmiddels twee uur verder met zoeken. alvast bedankt

[verwijderd]
22-06-11, 12:55
Die 6 dollar betaal je voor het gebruik van "het systeem" voor de tol, daarin zitten dan de kosten van de tol. Dus het is juist nog hoger dan dat bedrag vandaar dat de meeste Dollar rijders gaan voor een ministicker die je op diverse plekken kan kopen of zelfs door een forummer vooraf al mee kan laten nemen. Hiermee ben je dan nml. stukken goedkoper uit.

Maar volgens mij staat dit ook allemaal uitgelegd in de FAQ waar Teleton naar verwijst.

knaapje
22-06-11, 14:46
@verwijderd
NEE NEE NEE
Bij dollar carrental is de $ 6 per dag inclusief tol.

Iemand die al jaren op het forum zit en meer dan 1000 postings heeft moet toch beter weten.
Je verwijst zelf naar de FQA

Knaapje

[verwijderd]
22-06-11, 15:04
@Knaapje, ik maak zelf gebruik van een losse transponder dus heb hier niet mee te maken, ik heb mijn tekst op jouw aangeven dan ook aangepast.

Volgens mij is het wel zo geweest dat je eerst een bedrag aan Dollar betaalde en daar bovenop nog de tol. Maar goed, tekst is aangepast. En Dollar blijft voorlopig een duurder systeem hanteren.

Overigens zie ik dit nergens staan op de site van Dollar zelf.

Teleton
22-06-11, 15:15
en kun je als je dit gisteren bij dollar hebt vastgelegd, nog van dit systeem af en alsnog de sunpass sticker kopen?Nee, je dochter kan er helaas niet van af. Die is bij het ophalen van de auto een overeenkomst met Dollar aangegaan die duurt zo lang de huurperiode is. Ze kan wel een SunPass sticker kopen, die komt dan goed van pas als je zelf gaat.

Dollar is kennelijk niet zo trots op de regeling want de kosten staan niet duidelijk op hun site. Oorspronkelijk was het 6 dollar per dag, hierin zijn de tolkosten en de servicefee inbegrepen. Er volgt dus geen afrekening.

Ik heb 'ergens' gelezen dat er inmiddels een maximum bijdrage per huurperiode vastgesteld zou zijn. Kan het op de site van Dollar en van Pass24 niet terugvinden. Zij komen niet verder dan: Vraag er naar bij de balie. Zodra iemand de juiste regeling kan noemen, zal ik de FAQ met deze info via Njit aanpassen.

Uit de discussie op dit forum blijkt dat de gemiddelde Floridaganger die goed voorbereid is, voor de Mini sticker van SunPass kiest als de auto bij Dollar is gehuurd.

Misschien ten overvloede nog eens een algemene waarschuwing: Het is in lang niet alle gevallen noodzakelijk om een voorziening voor electronische tolbetaling te kiezen. Je kunt, als je dat wilt, de tolwegen mijden.
Op grote delen van het tolwegennet in Florida zijn nog bemande tolhuisjes waar je contant kunt betalen.
Kies je in Miami voor de Turnpike dan is cash betalen niet mogelijk. Ook op andere plekken wordt electronisch tol geheven. Zie voor de laatste info de links in de FAQ over dit onderwerp. De situatie wijzigt regelmatig. Je wordt dan geflitst als je de electronische tolpoort passeert en krijgt de rekening met een boete via je verhuurder. Hoef je verder zelf niets aan te doen, je creditcard doet al het werk.Je hebt dus iets meer werk aan de voorbereiding als je naar Florida gaat. Of je een voorziening treft en welke dat is, is afhankelijk van je plannen. Gelukkig zijn die voor een ieder verschillend maar daardoor is een universeel advies niet mogelijk.

Wil je geen risico nemen, huur dan een auto via een van de verhuurders die de tolkosten en een lage fee in rekening brengt of koop ter plekke een Mini Sticker en zorg voor voldoende saldo zodat je onbezorgd gebruik kunt maken van het tolwegennet.
Overigens zie ik dit nergens staan op de site van Dollar zelf.Klopt, Jeroen. Vraag er naar bij de balie.......#-oHun voorwaarden zijn niet duidelijk, daarom lukt het ook niet om ze in de FAQ te linken. Zoals eerder gezegd, ik hou me aanbevolen voor tips dan kunnen we de FAQ updaten.

Aan de andere kant vraag ik me, met Knaapje, wel een af waarom er speciaal FAQ's worden gemaakt (en onderhouden...!) als ze toch niet worden gebruikt.

fransje
22-06-11, 16:14
Ik heb 'ergens' gelezen dat er inmiddels een maximum bijdrage per huurperiode vastgesteld zou zijn. Kan het op de site van Dollar en van Pass24 niet terugvinden.Teleton,
staat heel duidelijk op de site van Sunpass, is hier te vinden: https://www.sunpass.com/rentalcar
Dollar $6.99 flat fee per rental day $36.99 maximum weekly fee

masterkabal
22-06-11, 16:16
Ik heb vandaag contact gehad met Alamo over de Sunpass.
Het blijkt dat er helemaal geen kosten aan verbonden zijn.
Alle auto's van Alamo hebben een transponder en alleen de kosten die je maakt op de tolwegen worden op je creditcard in rekening gebracht.
Je hoeft dus helemaal niets te doen.
Je zal geinformeerd worden als je de auto ophaald. Laat je dus geen onzin aansmeren.

Teleton
22-06-11, 16:45
Ik heb vandaag contact gehad met Alamo over de Sunpass.
Het blijkt dat er helemaal geen kosten aan verbonden zijn.
Geen flauwekulletjes verkopen, graag. Het is voor sommigen al lastig genoeg, dan zitten we niet op verkeerde info te wachten. Alamo gebruikt helemaal geen Sunpass. De afhandeling bij Alamo geschiedt door HTC (http://www.htallc.com/). Doe je huiswerk goed, voordat je hier verwarring sticht.

De enig juiste info over het systeem dat Alamo hanteert is:

De kosten bedragen bij Alamo 2 dollar per dag met een maximum van 6 dollar per huurperiode.


Customers only will be billed for days they use the automated toll road. Costs for the TollPass Automatic program include all toll charges incurred plus a $2 per 24-hour rental period TollPass convenience charge, or $6 maximum per rental transaction.

masterkabal
22-06-11, 17:52
@Teleton,
Ik verkoop geen flauwekul. Zie hieronder de mail naar en van Alamo van gisteren. Privegegevens eruit gefilterd. Deze mail neem ik mee naar de balie van Alamo zodat ze niks aan kunnen smeren. Doe jij maar beter je huiswerk [-X
Thank you for allowing us to be of service to you.
Response Via Email (Betsy) 06/21/2011 02:22 PM
Dear Mr., Thank you for your question. You are correct, you will not need to ask for the sunpass. The agent at the location, will most likely go over all of the procedures with the sunpass when you arrive. The sunpass on the vehicle will keep track of all tolls you go through and charge accordingly.

Customer By Email 06/21/2011 02:14 PM
Dear Betsy, So i can pickup my car without having to ask about the sunpass? And drive through any of the sunpass tollboots without extra costs? This is a very good service from Alamo.

Response Via Email (Betsy) 06/21/2011 11:41 AM
Dear Mr., Thank you for the location. At our Orlando location, all of the vehicles have the sunpasses on them already, and there is not any additional charge for this. The only charges you will have will be for the tolls you drive through and they will be charged directly to the credit card that is on file for your rental.
It normally takes approximately 30 days for these charges to appear and you may obtain a copy of the receipt at http://htallc.com/ under "Toll Receipt".

Customer By Email 06/21/2011 11:14 AM
Dear Betsy, I'm picking up my car at Orlando MCO and will return it at MCO. For a period of 15 days.

Response Via Email (Betsy) 06/20/2011 03:07 PM
Thank you for your email. If you could please respond with the location you will, I will be happy to find out the cost of the Sunpass.

Customer By Email 06/18/2011 06:28 AM
I would like to know the Sunpass rates for Florida. Couldn't find the info about it on the website.

knaapje
22-06-11, 18:42
je kunt het luid en duidelijk hier vinden:
https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2607

Knaapje

pumi1000
22-06-11, 18:58
Bij Alamo krijg je een foldertje mee bij de balie over de tol.......je kunt met je huurauto meteen de sunpasslanes gebruiken zonder ook maar iets aan te vragen of te activeren. Dit kost je 2 dollar per dag en hooguit 6 dollar voor de totale huurperiode. Achteraf moet je de tol betalen via je creditcard. Ik moet zeggen het werkt erg makkelijk.

Teleton
22-06-11, 19:17
@ Teleton,
Ik verkoop geen flauwekul.
Zie hieronder de mail naar en van Alamo van gisteren.
Privegegevens eruit gefilterd.
Deze mail neem ik mee naar de balie van Alamo zodat ze niks aan kunnen smeren./

U verkoopt flauwekul, zegt u dat maar tegen Betsy. Met de groeten van mij! Uw verhaal doet mij denken aan dat van een dronken pastoor die beweert dat we op Hemelvaarstdag de geboorte van Jezus gedenken. U en Betsy hebben de klok horen luiden maar hebben geen idee waar de klepel hangt.

Hiermee veroorzaken u en Betsy onnodig vakantieleed bij de gemiddelde Floridaganger die toch al wat moeite heeft zich een weg te banen door deze lastige materie. Wat Betsy ook zegt, het is niet waar. U kunt dit op de diverse sites terug vinden en, ook niet onbelangrijk, u vergeet dat er inmiddels een hele schare van ervaringsdeskundigen op dit forum is die uw en Betsy's verhaal zullen logenstraffen.

Bij de balie van Alamo zal men u niets aansmeren wat met tolgeld te maken heeft. De tolgelden van Alamo auto's worden namelijk geind op basis van het kenteken van de auto. U vindt dit straks in uw huurcontract in de kleine lettertjes. Zolang u geen gebruik maakt van tolwegen, gebeurt er niets. Zodra u gebruik maakt van een tolweg en van de SunPass lane gebruik maakt, wordt het kenteken vastgelegd en krijgt u de rekening. 2 dollar voor de service op die dag en het verschuldigde tolgeld. Dat is alles. Komt geen apart contract, geen Sunpass Mini Sticker met transponder en geen Portable transponder aan te pas.

Ook ik heb, op uw speciaal verzoek, nog even contact opgenomen met Alamo. De Chatservice, werkt prima maar alleen als je zelf goed beslagen ten ijs komt en je niets op de mouw laat spelden. Heb uw incidentnummer voorgelegd. Uitkomst: Betsy kraamt onzin uit en u neemt het klakkeloos over. Schaam, schaam, sorry, sorry. Alamo probeerde mij wel ook wijs te maken dat je naar de optie moet vragen aan de balie. Na wat doorvragen blijkt ook dit niet nodig, de procedure verloopt zoals we hem hier op het forum hebben beschreven. Opgelost?

[verwijderd]
22-06-11, 19:43
Inmiddels even de folder van Dollar erbij gepakt en doorgelezen en de fee die betaald wordt is inderdaad inclusief de tolgelden, er komt geen rekening meer achteraf als je de sunpass optie bij dollar op je contract laat zetten vooraf tegen de betaling van de fee.

cloggie68
22-06-11, 19:54
Is het iemand al eerder gelukt om de Sunpass Mini sticker vanuit NL te activeren? Ik voer een 'fake' auto in en dat brengt me naar de volgende stap. Ik kan verder alle stappen doorlopen tot en met het einde en dan krijg ik de volgende melding.



Validation Error



We are unable to complete your request at this time.
Please contact SunPass at (888) 865-5352

Jammer want we vliegen op Tampa en ik wil toch graag de sticker geactiveerd hebben. Als niemand het hier weet ga ik van de week toch maar even het nummer bellen.

[verwijderd]
22-06-11, 20:33
Toen ik 2 weken terug de transponder wilde activeren waren er al problemen met het systeem, mocht het niet online lukken dan moet je even bellen met sunpass en dan wordt hij telefonisch geactiveerd en worden je gegevens er op gezet. Daarna heb je zelf direct toegang via de website tot je account.

chippie
22-06-11, 21:02
Om het verhaal van Teleton nog even te ondersteunen(bevestigen); Hier het antwoord dat ik kreeg van Alamo:
Our locations in Colorado, Texas, and Florida have the Toll Pass Service automatically processed to all rental vehicles if you go through a video toll way. You will be charged directly for any toll roads that are traveled on during the rental. This is more convenient and less costly to our customer's because you are not issued a citation or ticket if you forget to pay a toll. If you travel to avoid these toll ways, you will not be billed for the Toll Pass Service or any tolls. Please visit the website http://www.htallc.com/tollpass to view the toll receipts after your rental.En ook nog een keer van HTALLC
If you were to drive a car from Alamo to Florida, you would be able to go through the Sunpass lanes. There is nothing you need to do to activate the service other than drive through the Sunpass Only lanes. A picture of your license plate is taken and that is how the toll is picked up.
Please keep in mind that there is a convenience fee of $2.00 per toll usage day, not to exceed $6.00 for the entire rental period. The convenience fee remains inactive on the days that you do not use the toll roads.

Ta2 Gerrit
22-06-11, 22:27
Nog niet zo lang geleden was Alamo ook een stuk prijziger, maar ook die zijn verstandiger (klantvriendelijker) geworden. Zo haal je (en houdt je) klanten binnen, en dat zal Dollar toch ook willen.

Zelf heb ik geen probleem met Dollar. In Oktober huren wij weer eens bij hun (sorry, Alamo) en maak ik gewoon weer gebruik van m'n lifetime solution voor $25,- ex-toll :mrgreen:
Hoef ik ook niet deel te nemen aan deze eindeloze discussie :lol:

Teleton
23-06-11, 09:09
Dank voor alle tips m.b.t. de Dollar tarieven hier en in de mailbox. Ik zal de FAQ hierover z.s.m. aanpassen.
12:15 uur: De tekst is aangepast en naar Njit verzonden. Hij zal de aanpassing ongetwijfeld zodra hij in de gelegenheid is verwerken.

Voorwaarden, tarieven en baanvakken etc. wijzigen voortdurend. Ook komen er voortduren internetsites met informatie bij. Wie dit opmerkt, wordt vriendelijk verzocht het hier of per PB te melden zodat we op dit forum de informatie over dit onderwerp zo actueel mogelijk kunnen houden.

In de FAQ wordt overigens al veel gewerkt met links, zodat ieder die er belangstelling voor heeft, altijd bij de laatste versie terecht komt.

angelique100
25-06-11, 15:49
wie kan mij even helpen.

Ik ben op dit moment een account aan het maken op sunpass (bedankt verwijderd).
Nu heb ik alle velden doorlopen prima... maar nu ben ik aangekomen bij het laatste stukje. Of ik nu kies voor automatisch betalen wanneer mijn tegoed onder de 10 $ komt of zelf opwaarderen ik blijf steeds een bedrag te zien krijgen van 100$.
Order Total: $100,00
Wanneer ik deze verander naar bv $15,00 staat er $150,00 moet ik gewoon doorgaan of zal dit een fout zijn op de site?

Teleton
25-06-11, 15:59
ik blijf steeds een bedrag te zien krijgen van 100$.

Ik weet het niet zeker, maar kan het zijn dat je ergens 10 hebt ingevuld? verander dit eens in 1. Dan zou het opgelost moeten zijn. 'k Heb het maar van horen zeggen, zelf geen ervaring mee.......:-$

knaapje
25-06-11, 16:04
wie kan mij even helpen.Even terugkijken hierboven rond posting nr 541 staat er van alles over, probleem is bekend.
Knaapje

cloggie68
25-06-11, 17:34
Ik had hetzelfde, maar daarna werd ook mijn 'account' geweigerd. Ik ga maandag even bellen om te proberen telefonisch het account aan te maken, ik ga er ook vanuit dat we vrijdagavond gewoon naar St. Pete Beach aan kunnen rijden.

[verwijderd]
25-06-11, 17:39
De fout heb ik ook doorgegeven aan Sunpass maar blijkbaar snappen ze eht niet of hebben ze het probleem nog niet gevonden.

Emailen met Sunpass geeft als resultaat dat ze je aanraden even te bellen met hun helpdesk, deze helpen je dan door de procedure heen en stellen alles in. Hierna heb je d.m.v. een nummer en je wachtwoord toegang tot je eigen sunpass account.

Als je verlegen zit om echte auto gegevens, hieronder de gegevens van de huurauto zoals wij deze recent hebben gereden.

Chevrolet Traverse, kleur wit, bouwjaar 2011
Kenteken 933 YTM

Let er op dat je deze wel beëindigd zodra je in je account kan zodat je geen afschrijvingen krijgt voor deze auto als ze ergens via het kenteken werken.

sonja
26-06-11, 10:29
Wij hadden dat ook in Miami, uiteindelijk hebben we dat ding weggegooid#-oen de onbemande tolwegen vermeden, het was mogelijk en ook nog leuk om dat uit te vogelen. Volgens mij landen jullie in Tampa, no problem, I 275 south, je komt geen enkele tolweg tegen, behalve net voor St Pete de causeway, volgens mij een kwartje, maar de poortjes zijn bemand.

[verwijderd]
26-06-11, 13:56
Telefonisch het account aanmaken is zo gebeurd, enige nadeel is nu even dat je vanuit hier moet bellen of daar pas de volgende dag gebruik kan maken van je sticker. En eenmaal de account dan is het allemaal zelf via internet te regelen ook voor volgende keren mits je hem niet inactief maakt.

Je moet ook een auto opgeven vandaar dat ik even gegevens heb gegeven van een bestaande auto. Je kan natuurlijk ook de kleur aanpassen zodat het in ieder geval niet meer klopt.

Maar zodra je account is aangemaakt kan je de lengte dat je de auto zou hebben zo aanpassen, dan kan je dus aangeven dat hij bv over een paar minuten afloopt. Dan staat de auto niet meer in je account maar je account blijft wel actief.

Als je wil weten wat ze nodig hebben om je account te activeren kan je gewoon proberen je account aan te maken op de website, echter werkt het laatste stukje om de een of andere reden nu niet.

weimar
28-06-11, 14:35
Ik heb net de transponder geactiveerd (Tx verwijderd! =D>), geen problemen gehad bij het betalen. De pagina gaf gewoon 10 dollar aan.

Alleen ik zie nu dat de transponder direct geactiveerd is, maar er staat maar 10 dollar op. Niet de 4,99 extra. Klopt dit? Of moet ik geduld hebben?
*edit* is ondertussen bijgeschreven...

Ook staat bij het transpondernummer het door mij (twee keer) ingevoerde nummer, alleen zonder het laatste getal. Klopt dit ook?
*edit* ik denk het wel, want ik kan er ook mee inloggen...

knaapje
28-06-11, 15:33
Ook staat bij het transpondernummer het door mij (twee keer) ingevoerde nummer, alleen zonder het laatste getal. Klopt dit ook?
*edit* ik denk het wel, want ik kan er ook mee inloggen.Klopt, is een checkdigit.

Knaapje

cloggie68
29-06-11, 18:53
Ik heb het nummer gebeld van SunPass ( 001 888 865 5352 ) en werd daar uiteraard vriendelijk geholpen door een call center medewerker. Sunpass account geopend en het ministicker nummer toegevoegd. Lukt het dus niet via de website, dan gewoon even bellen.

Vanuit Nederland gebeld (omdat we over 2 dagen vertrekken). Aanmelden gaat telefonisch echt het makkelijkst, je wordt goed geholpen. Ze kunnen geen internationaal telefoonnummer invoeren dus dat blijft 'blank'. En verder hoef je ook geen fictieve auto op te geven, dat staat nu ook leeg in mijn account.

Ik kan nu inloggen in mijn account en mijn huurauto toevoegen zodra ik daar gelegenheid toe heb.

baluga
30-06-11, 00:19
Super Karen, dank je. Het is dus wel handig om wat quarters mee te nemen voor de eerste kilometers of is de Sunpass meteen actief nadat je het kenteken van de huurauto hebt ingevoerd?

[verwijderd]
30-06-11, 08:01
Baluga, als je je account hier al hebt geactiveerd dan kan je in Florida meteen gebruik maken van je sticker, wel moet je zo snel mogelijk de auto toevoegen aan je account.

Overigens kan je om hem te testen de cash lanes nemen waar op het verkeersbord ook het sunpass embleem opstaat, dan rij je rustig tot aan de slagboom/verkeerslicht en als deze je sunpass registreerd gaar het licht op groen. Anders kan je altijd nog cash betalen.

Maar let op, niet elke cash lane heeft ook het sunpass embleem eronder staan op het verkeersbord.

baluga
30-06-11, 18:12
Zojuist de Sunpass mini geactiveerd door even te bellen met Sunpass. No problemo, zeer vriendelijk en per ongeluk zeer grappig zelfs. Mevrouw dacht nl dat we uit Neverland kwamen ipv the Netherlands. Toen moest ik haar even uitleggen dat we een klein landje in Europa zijn, haha.

weimar
06-07-11, 03:38
De minitransponder werkt goed Jeroen!
Al was het even afwachten, want de transactie stond pas na één dag online.

Maar goed, het werkt!

Noot van aandacht: ik zag in Miami nog een paar betaalhokjes, maar ook veel plekken waar ze gesloten zijn, en een aantal waar ze gesloopt worden. Alleen degeen van het vliegveld naar Miami beach was bemand volgens mij.

Ook op het vliegveld staan waarschuwingen dat niet meer handmatig betaald kan worden.

hrjhaan
07-07-11, 08:42
Ik heb ook mijn sunpass sticker geactiveerd. Kreeg wel een foutmelding dat ik het later nog een keer moest proberen, maar als ik inlog krijg ik wel al mijn gegevens te zien. Alleen de auto staat er niet in. Ik ga er maar vanuit dat het goed gegaan is en dat ik ter plekke de auto nog even moet toevoegen.

weimar
07-07-11, 14:34
zolang hij geactiveerd is, is er geen probleem.

Overigens heb ik de auto met mijn iphone toegevoegd, bij de mobiele site wordt alleen om licenseplate en state gevraagd.

thamoker
07-07-11, 14:54
Voor iedereen die zich zorgen maakt omtrent de sunpass of het huren van een auto. HERTZ autoverhuurmaatschappij is supergoedkoop en in de prijs zit al een transponder voor de tolwegen. Het enige wat je extra moet betalen, zijn de kosten van de tol. Dit wordt gewoon afgeschreven van je visa.

Ik heb voor 7 dagen maar 120 euro betaald. Als je net als mij onder de 25 jaar bent maar wel minimaal 21, meld je dan aan als goldmember. Er is een truc om deze gratis te krijgen. Als goldmember betaal je geen underage fee en krijg je ook nog is korting.

Wie nog vragen heeft, stel ze gerust

rotarynette
07-07-11, 16:16
Beste floridagangers,gister op weg naar West Palm Beach vanuit Cape Coral(hwy 869) hadden we de verkeerde toll lane,we hadden te laat in de gaten dat we op de sunnpaslane zaten,konden niet meer terug.
Wat zou de boete zijn?
Volgens een medewerker was het geen 100 dollar maar een rentalfee...

[verwijderd]
07-07-11, 16:40
Belangrijk is welke autoverhuur bedrijf je bij hebt gehuurd, dan valt er iets te zeggen omtrent de eventuele kosten hiervan.

Bij dollar was het meen ik $25,-, zo een bedrag kreeg ik in ieder geval te horen toen ik de sunpass activatie weigerde.

Maar volgens mij bestaat er ook een mogelijkheid om dit nog snel af te handelen met Sunpass, misschien even op hun site kijken.

Teleton
09-07-11, 08:05
Auto gehuurd bij Alamo,de gold.
Probleem opgelost; dat kost je 2 dollar + de tolkosten. Met een auto van Alamo kan je gebruik maken van de SunPasslane. Dit kost je een fee van 2 dollar per dag met een maximum van 6 dollar over de gehele huurperiode.

Fee en tolkosten worden na afloop van de huurperiode via de cc verrekend.

trails
09-07-11, 11:34
We zijn blij dat we bij Alamo hebben gehuurd. Hebben we tenminste dat gedoe met die SunPass niet. Als we überhaupt al gebruik maken van tolwegen...
Tijdens de andere vakanties maakten we eigenlijk alleen van en naar MCO gebruik van een tolweg en die zijn ook heel goed te omzeilen door een andere weg te nemen.
We zijn inmiddels goed bekend met de wegen ter plekke en rijden zo naar onze villa (zonder GPS want die willen we niet).

marcelis10
09-07-11, 18:32
Hoi allemaal,

Wij hebben inmiddels een auto gehuurd via eautohuur bij Alamo. Nu heb ik in dit toppic hierover gelezen dat je daar een eenmalig pasje kunt kopen en dat als je over een tolweg rijdt dat verrekend wordt via je creditcard. Nu lees ik op de forummarktplaats dat er wordt gevraagd om stickers mee te brengen. Wat houdt die sticker in en wat is het verschil met pasje van de autoverhuurder? Een collega gaat volgende week naar florida en zou dan voor ons die sticker mee kunnen nemen.

Groetjes Monique

[verwijderd]
09-07-11, 18:46
Als je goed had gelezen in het Sunpass topic had je kunnen lezen dat als je je auto huurt bij Alamo je het makkelijkste hun aanbod kan gebruiken om voor $6 (ex. tolgelden) per huurperiode de door hun aangeboden Sunpass mogelijkheid te accepteren.

Het scheelt je het aanmelden van de Sunpass en het in de gaten houden van je tegoed op de sunpass voor het kleine verschil van $6,- .

fransje
09-07-11, 20:00
Hoi Monique,
die Sunpass sticker is eigenlijk hetzelfde als het systeem bij Alamo, en alleen nodig als je je auto bij Dollar huurt. Die vragen nl een giga hoog weektarief van $39,99!
Alamo is maar 1 dollar duurder dan de Sunpass sticker, dus dan heeft het weing zin, en wat verwijderd al aangeeft: het scheelt je zelf n hoop werk, en gemak dient de mens:razz:.
Diegenen die de sticker mee laten nemen vanuit Florida (waaronder ik) huren allemaal bij Dollar, vandaar.....

jarjarbinks
09-07-11, 21:08
Sunpass sticker is 6 dollar goedkoper. Je krijgt het aankoop bedrag terug en komt bij je toll saldo

Maar je hebt gelijk het is meer regel werk. Dus goed afwegen of je het aanmaken van een account je de 6 dollar waard is.

Teleton
10-07-11, 09:15
Oke duidelijk, dan regel ik het gewoon daar via Alamo.

Misschien nog duidelijker? Wie bij Alamo huurt, hoeft niets te regelen. Het is al geregeld. In je huurcontract. Wanneer je gebruik maakt van de SunPass lane wordt je kenteken geregistreerd en worden de tolkosten en de fee doorbelast. Maak je geen gebruik van de SunPass lane? Even goed vrienden. Alamo maakt het je dus gemakkelijk, er wordt niets verkocht, je hoeft nergens apart voor te tekenen en het staat je vrij om gebruik te maken van de service of niet.

Tessa35
19-07-11, 22:51
Hoi, misschien een stomme vraag, maar ik heb heel deze toppic gelezen :-& :D maar wellicht door het vele lezen iets over het hoofd gezien. Hoe kan ik vanuit Nederand aan een Sunpas komen? Ik weet dat ze hier niet verkocht worden.

Ook staat er ergens in deze toppic dat je het een kennis mee kunt laten nemen...en dan moet ik op het woordje : hier...klikken om in die toppic te komen...maar dan kom ik gewoon op de site van de pas zelf...dus ik zal wel een beetje blond zijn...maar kan ik hem dan via de sunpas zelf naar nederland op laten sturen...?? of zie ik nu echt iets over het hoofd O:)

Ik heb namelijk bij Dollar....en auto gehuurd (en wellicht dat ik dit nog om kan zetten) maar zo niet dan lijkt mij zo'n pas toch wel enorm handig. (Is deze pas ook buiten florida te gebruiken voor tol wegen?) Groetjes Tessa

PENPE
19-07-11, 23:17
.. Hoe kan ik vanuit Nederand aan een Sunpas komen? Ik weet dat ze hier niet verkocht worden..

Geen paniek, je kun hem gewoon kopen bij de klantenservicebalie van een PUBLIX als je eenmaal in Orlando bent. De tolweg 417 vanaf het vliegveld naar Kissimmee/Davenport heeft nog gewoon bemande tolpoortjes waar je contant kunt betalen dus da's helemaal geen probleem.

Als je vliegt met een overstap, kun je op je tussenstop alvast wat dollars omwisselen voor kleingeld :idea: wel zo makkelijk.

Oh ja, je moet natuurlijk voor het activeren wel de beschikking hebben over een internetaansluiting...

Groetjes,
Pieter

Hans uit Koekelare
19-07-11, 23:29
Ik heb ook bij dollar gehuurd en heb 57$ voor 17dagen flatrate betaald, vind ik een redelijke prijs dacht ik, als ik een sunpass zou nemen zou ik duurder uit zijn wegens de vele tolbruggen die ik iedere dag al genomen heb.

weimar
19-07-11, 23:49
Welke tolbruggen heb je genomen dan?? Die van Sanibel is 6 dollar, maar verder zijn ze volgens mijn goedkoop. De (oh, wat is tie toch mooi!) Skyway over de Tampa bay kost maar 1 dollar bijvoorbeeld.

*edit* maar 0,75 dollar zie ik net. Met Sunpass heb je korting.

Tessa35
20-07-11, 00:06
Als ik op de site van Dollar Car zelf zo'n 24pas in toets geeft deze aan voor 4 weken € 195,72 (ik weet dat er op de site staat dat het iets van 36 dollar per week is...maar dit geeft ie aan bij het aantal dagen van mij...dus vandaar dat ik gewoon op safe wil spelen en de sunpass het liefst wil aanvragen.

Is deze pas overigens ook buiten Florida te gebruiken? Of werkt deze daar niet? (want dan kan ik misschien alsnog beter omboeken naar Alamo?)


En zolang de voorraad strekt hier:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=12500
Hey Jeroen, bedankt, ik heb net snel de bestelling gedaan. :-D

Ebelix
20-07-11, 10:04
Ik vind usd 57 voor 17 dagen veel geld. Om dat eruit te halen moet je wel over heel veel tolwegen en bruggen rijden om aan dit bedrag te komen.

In de omgeving van Miami zijn geen bemande tolpoorten meer aanwezig. Alles gaat daar via Sunpass of via je kenteken. Buiten Florida is de sunpass niet te gebruiken. Als je een navigatiesysteem hebt kan je kiezen voor een route met tol en zonder tol. Het is mogelijk om van Miami Airport naar Miami Beach te gaan zonder tol te betalen.

Veel plezier.

Hans uit Koekelare
22-07-11, 03:39
Ik neem toch elke dag de tolbrug naar Ft Myers en heb toch al enkele keren naar de tol naar Sanibel genomen, gisteren tol richting Miami & Florida turnpike(onbemand) richting the Key's genomen.

marijke8
26-07-11, 11:52
even een vraagje over de sunpass sticker. Ben mij nu aan het aanmelden voor de sticker om deze in florida te gaan gebruiken. Systeem vraagt om een 4 cijferige day time Pin. wie o wie kan mij helpen. Ben wel wat laat want we vliegen morgen.

Jen876
26-07-11, 12:13
Als je er niet uitkomt gewoon bellen je wordt echt goed geholpen.

hrjhaan
27-07-11, 04:24
Vanaf het vliegveld van Miami naar Miami Beach kun je nog gewoon contant betalen. Ik heb mijn Sunpass sticker wel geactiveerd, maar er wordt nog niets afgeschreven. Vandaag door een betaal poortje gegaan en we kregen wel het groene licht. Het is even afwachten of de sunpass sticker het wel doet, of dat we straks bij Dollar alsnog de tol kunnen afrekenen.

Ta2 Gerrit
27-07-11, 08:39
Als het groene licht oplicht, wil dat zeggen dat je betaald hebt. De sticker werkt dus :-)
Betaling (zichtbaar op je account) kan soms wel even, 24 uur, duren, is onze ervaring.

Teleton
27-07-11, 11:07
, of dat we straks bij Dollar alsnog de tol kunnen afrekenen. Daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken. Bij Dollar betaal je namelijk vooraf. Zolang er niets in het huurcontract is vastgelegd, staat Dollar buiten de tolheffing.

Mocht er toch onverhoopt iets mis zijn met de transponder (wat ik niet verwacht, want hij komt van een goed adres.....:lol:) dan wordt je cc direct belast voor de boete en de tol. Maar, zoals Gerrit ook al aangeeft, als je lichtje op groen is gesprongen is alles naar behoren geactiveerd.

Voor alle forummers die in Miami komen:
Let wel even op bij de Rickenbacker en Venetian Causeway. Ronald Jajarbinks meldt dat er op die wegen niet cash betaald kan worden en dat je daar weer een aparte betaalmethode kunt verwachten. Het is nog niet duidelijk of de SunPass hier werkt. Het is nogal een uitzoekerij, zodra het helder is, zullen we dat in de FAQ vermelden.

Voorlopig is dit bekend:



The Rickenbacker Causeway is a toll road (http://en.wikipedia.org/wiki/Toll_road), owned and operated by Miami-Dade County (http://en.wikipedia.org/wiki/Miami-Dade_County,_Florida). Automobiles traveling southbound from Miami pay a toll of US$1.50 as of March 2009; northbound traffic is not charged any toll. Various pre-paid plans using a 'C-Pass' transponder are available.[2] (http://en.wikipedia.org/wiki/Rickenbacker_Causeway#cite_note-1)
Also known as (unsigned) State Road 913 (http://en.wikipedia.org/wiki/State_Road_913_(Florida)),[3] (http://en.wikipedia.org/wiki/Rickenbacker_Causeway#cite_note-2)[4] (http://en.wikipedia.org/wiki/Rickenbacker_Causeway#cite_note-3) the causeway’s northbound continuation is a pair of flyover (http://en.wikipedia.org/wiki/Overpass) ramps to northbound Interstate 95 (http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate_95_in_Florida) (unsigned SR 9A (http://en.wikipedia.org/wiki/Florida_State_Road_9A_(Miami))) and southbound Brickell Avenue (US 1 (http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Route_1_(Florida))/unsigned SR 5 (http://en.wikipedia.org/wiki/State_Road_5_(Florida))); the southbound continuation is Crandon Boulevard, which extends roughly five miles through the center of Key Biscayne, terminating near the Cape Florida Lighthouse (http://en.wikipedia.org/wiki/Cape_Florida_Lighthouse) in Bill Baggs Cape Florida State Park (http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Baggs_Cape_Florida_State_Park).



The Venetian Causeway crosses Biscayne Bay between Miami (http://en.wikipedia.org/wiki/Miami) on the mainland and Miami Beach (http://en.wikipedia.org/wiki/Miami_Beach,_Florida) on a barrier island (http://en.wikipedia.org/wiki/Barrier_island) in south Florida (http://en.wikipedia.org/wiki/South_Florida_metropolitan_area). The man-made Venetian Islands (http://en.wikipedia.org/wiki/Venetian_Islands) and non-bridge (http://en.wikipedia.org/wiki/Bridge) portions of the causeway (http://en.wikipedia.org/wiki/Causeway) were created by materials which came from the dredging of the bay. The Venetian Causeway follows the original route of the Collins Bridge (http://en.wikipedia.org/wiki/Collins_Bridge), a wooden 2.5 mi (4 km) long structure built in 1913 by John S. Collins (http://en.wikipedia.org/wiki/John_S._Collins) and Carl G. Fisher (http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_G._Fisher) which opened up the barrier island for unprecedented growth and development.
The causeway has one toll plaza (administered by the Miami-Dade County Public Works department (http://www.miamidade.gov/pubworks/tolls_venetian.asp)) on Biscayne Island (http://en.wikipedia.org/wiki/Biscayne_Island,_Miami_Beach,_Florida), the westernmost Venetian Island. The toll for an automobile is $1.50 (US).

Bron: Wikipedia.

hrjhaan
27-07-11, 11:24
Dank jullie voor het snelle antwoord. Maak me ook zeker geen zorgen. Wij zijn vanaf de car rental richting het noorden gereden en vervolgens richting Miami Beach. Daar kom je één tolpoort tegen. Daar kon je nog gewoon betalen. Toen wij richting de Tamiamitrail gingen had ik de tomtom op tolwegen vermijden gezet. We gingen helemaal om het vliegveld heen en kwamen daarna toch nog één tolpoortje tegen. Daar waren nog 2 hokjes bemand. Hier hebben wij even getest of de sticker ook werkte. We kregen meteen groen licht. Verder van Miami via Naples naar Bradenton geen tolwegen meer gezien.

calypso
01-08-11, 18:10
Vraagje over de activatie van de minipas, heb die instructie doorgelezen en daarin staat dat je de minipas pas 30 dagen voordat je weggaat kunt activeren.
Maar waarom is dit kan dit namelijk op de sunpass website nergens vinden?

knaapje
01-08-11, 19:17
Ik kan het even niet terugvinden, maar ik meen, dat als je hem eerder activeert, je de $ 4,99 toll tegoed niet meer kunt gebruiken.
Die vervalt 30 dagen na activatie.

Misschien weet iemand waar dit staat?

Knaapje

calypso
01-08-11, 19:49
het enige wat ik kan vinden is een vermelding op de sunpass flyer;
https://www.sunpass.com/pdf/MiniWebPDF_E.pdf

Valid debit/credit card $4.99 in non-refundable toll credits will be added to your starting balance following activation and registration.
Offer expires 30 days from date of purchase.

Dit zou dus inhouden dat het aanbod 30 dagen na aankoop niet meer geldt!
Wat dus betekend als de minpass die in de forum shop aangeboden zijn ouder zijn dan 30 dagen de $4,99 niet meer geldig is, tenminste zo lees ik het hierboven.

knaapje
01-08-11, 19:54
Valid debit/credit card $4.99 in non-refundable toll credits will be added to your starting balance following activation and registration.
Offer expires 30 days from date of purchase.


Ik denk, dat er bedoeld wordt 30 dagen na registratie/activatie.
De nummers van de transponders worden niet geregisteerd bij aankoop in een Publix o.i.d.

Knaapje

calypso
01-08-11, 20:06
Ja maar dat is dus niet wat er staat!
Date of purchase, betekend letterlijk datum van aankoop.

Trouwens kan ook niet vervallen na 30 dagen van activatie, aangezien er staat dat het geld in het account niet verloren zal gaan. >>Money on account never expires

Maximoes
02-08-11, 13:11
Ik zal even mijn ervaringen posten met Sunpass en de tolwegen in Florida. Ik ben sinds 2 dagen terug uit Florida. In Miami heb je de mogelijkheid om te betalen via de cash lane mocht je geen Sunpass hebben. Die had ik ook niet omdat Dollar daar 12$ per dag voor vroeg. Mijn intentie was om de tolwegen te vermijden met mijn Tomtom. Onderweg van Miami naar de Keys kwam ik per ongeluk (mijn fout) toch op de Turnpike terecht. Tot mijn verbazing kon ik hier niet betalen maar werd je kenteken gefotografeerd. Ik moest 3 x 25 cents betalen. Op zich geen probleem maar....in de voorwaarden van Dollar staat dat je voor elke violation een boete krijgt opgelegd van 25$ + de boete zelf. In mijn geval moest ik 75 dollarcent betalen + 75$. Ik ben toen naar de Publix gereden en heb een Sunpass mini (sticker) gekocht. Vervolgens naar de Starbucks gereden aan de overkant voor wifi om een account te maken. Ik moet je zeggen dat ik er ook niet uit kwam maar alle mensen in de starbucks waren zo hulpvaardig dat het mij alsnog gelukt is. Activatie zou in mijn geval een dagje duren. Na aankomst in Key Largo heb ik de klantenservice gebeld van Sunpass en hen mijn verhaal uitgelegd dat ik geflitst ben en dat mij een boete staat te wachten. De aardige vrouw zei dat ze zou proberen om het systeem terug te zetten zodat het zou lijken alsof ik geflitst ben op het moment dat mijn account al geactiveerd was. Mocht ik alsnog een email krijgen van de violation dan moest ik maar terugbellen. Enkele dagen later zie ik dat het gelukt is en dat de 75 dollarcent van mijn Sunpass is afgeschreven. Verder probleemloos gebruik gemaakt van mijn Sunpass.

Ta2 Gerrit
02-08-11, 13:46
Ik zal even mijn ervaringen posten met Sunpass en de tolwegen in Florida. Ik ben sinds 2 dagen terug uit Florida. In Miami heb je de mogelijkheid om te betalen via de cash lane mocht je geen Sunpass hebben.

Hulde voor je vindingrijkheid, maar bovenstaand moet je toch even uitleggen.
Hier wordt altijd beweert, en ik heb dat ook zelf ervaren, dat je in Miami i.i.g. op de Turnpike niet meer cash kunt betalen.
Welke wegen hebben dan nog wel de cash mogelijkheid ?

Ik vond overigens in het voorbijgaan nog wel een lijst met alle tolwegen in Florida (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_toll_roads_in_Florida) en de bijbehorende tarieven. Als je op de betreffende wegen klikt zie je het hele traject incl. afslagen en tollbooths

weimar
02-08-11, 15:26
Hier wordt altijd beweert, en ik heb dat ook zelf ervaren, dat je in Miami i.i.g. op de Turnpike niet meer cash kunt betalen.
Welke wegen hebben dan nog wel de cash mogelijkheid ?


Wat me wel de afgelopen maand opviel, is dat er aardig wat tollplazas (rond Miami) op dit moment worden verbouwd.
Dus ik denk dat zelfs al kan het nu nog op sommige plekken, het zeer snel overal alleen maar automatisch kan.

Voor de rest alleen maar tol gezien op de Sanibel brug, en de Skyway brug over de Tampa bay. Waar overigens beide nog ouderwetsch betaald kan worden aan een dame/heer.

Maximoes
03-08-11, 08:23
Hulde voor je vindingrijkheid, maar bovenstaand moet je toch even uitleggen.
Hier wordt altijd beweert, en ik heb dat ook zelf ervaren, dat je in Miami i.i.g. op de Turnpike niet meer cash kunt betalen.
Welke wegen hebben dan nog wel de cash mogelijkheid ?Ik Miami zelf kun je nog met cash betalen en bestaan de cash lane nog. Maar buiten Miami heb je volgens mij bijna geen mogelijkheid meer om cash te betalen en dien je een Sunpass te hebben. Ik zag trouwens vlakbij de Dolphin mall een bord staan van Sunpass waarop werd geadverteerd en waarop stond dat alle cash lanes verdwijnen. De Dolphin mall bevindt zich net na een tolpoort.
In Orlando en omgeving kun je echter nog steeds cash betalen.

Teleton
03-08-11, 09:18
Ik Miami zelf kun je nog met cash betalen en bestaan de cash lane nog. Voor de Turnpike? Ik geloof er niets van.

FTE folders en hun internetsite geven heel andere informatie:

All Turnpike tolls are now collected electronically between the U.S. 1 (Exit 1) and County Line Road (Exit 47) interchanges in Miami-Dade County; no cash or credit cards are accepted. Motorists must use either SunPass or TOLL-BY-PLATE, and everyone will have the benefit of paying tolls without having to stop.
Op onderstaand kaartje kan je zien om welk deel van de Turnpike dit precies gaat. Als dat niet 'in' Miami is, dan weet ik het niet. Maar Miami is nogal groot en er ligt nog een heel groot gebied ten noorden van afrit 47.

http://img607.imageshack.us/img607/9836/turnpike.png (http://imageshack.us/photo/my-images/607/turnpike.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Misschien wil je zo vriendelijk zijn om dan nu precies aan te geven waar op de Turnpike je dan precies nog wel cash kunt betalen? Dat zou de discussie meer helpen dan tot twee keer hier te roepen dat je 'in Miami' wel cash kunt betalen.

En dat je op de Causeways nog cash kunt betalen, weten we. En dat er 'bijna' geen mogelijkheden meer zijn om cash te betalen weten we ook wel. En dat rond Orlando nog geen All Electronic toll geheven wordt ook. Geef dus alsjeblieft gewoon antwoord op de eerder gestelde vraag
Welke wegen hebben dan nog wel de cash mogelijkheid ?
. Daar hebben we wat aan.

Het is van tweeen een: Of we zijn niet goed geinformeerd en er zijn op de Turnpike tussen afrit 1 en 47 nog wel cash mogelijkheden, of je kletst een beetje uit de nek.....:-k.

Maximoes
03-08-11, 13:04
Voor de Turnpike? Ik geloof er niets van. Het is van tweeen een: Of we zijn niet goed geinformeerd en er zijn op de Turnpike tussen afrit 1 en 47 nog wel cash mogelijkheden, of je kletst een beetje uit de nek.....:-k.Als het op zo'n toon gaat dan hoeft het van mij niet meer Teleton. Wat bedoel je dat ik uit mijn nek zou kletsen. Alsof ik hier sta te liegen. Ik zou zeggen zoek het zelf maar lekker uit. Ik kom hier met goede intenties en bedoelingen. Als er onduidelijkheid bestaat dan kun je dat op een normale en volwassen manier zeggen en dan hoef je iemand niet voor leugenaar uit te maken.
Hier wordt altijd beweert, en ik heb dat ook zelf ervaren, dat je in Miami i.i.g. op de Turnpike niet meer cash kunt betalen.
Welke wegen hebben dan nog wel de cash mogelijkheid ?Klopt. Je hebt op de Turnpike in Miami en omgeving niet meer de mogelijkheid om cash te betalen. Duidelijk genoeg!!

tomenvalesca
03-08-11, 14:54
wij hebben tijdens onze laatste trip ( zijn terug van de 29ste juli) overal door kunnen rijden op de sunn pass lanes. Misschien ook wel omdat wij deels alle hoofdwegen gebruikten. Enkel op weg bij Kennedy Space Center even betaalt omdat hier een andere naam werdt gebruikt (ik denk dat het E pass was) en we niet zeker waren, de vrouw aan het tolloket zei ons dat dit gewoon hetzelfde was en we hier ook gewoon konden doorrijden. We hadden een auto gehuurd bij Alamo en hierin zat automatisch een Sunpass sticker. Groetjes

jarjarbinks
03-08-11, 15:05
Wat ik hier lees heb ik nog niet eerder gezien op het forum (of ik heb er overheen gelezen).

http://www.tollinterop.org/news/entry/miami-took-last-cash-toll-on-gratigny-fl924-sunday-night-now-aet

Het mag duidelijk zijn dat Miami bezig is om de cash lanes weg te halen. Mijn ervaring van vorige week is dat al veel plaatsen geen cash meer betaald kan worden. Als iemand interesse heeft kan ik nog wel wat aangeven via mijn uitdraai van mijn transponder.

Wat mij opvalt in de tekst is dat als je een transponder hebt je specifiek voor die plaats 50 cent betaald maar betaal je via plate (via kenteken bv. via Alamo) kost je dit per keer 65 cent. Natuurlijk niet de wereld van verschil maar toch is er een verschil. Iets wat ik nog niet wist.

Misschien ook nog oud nieuws maar zie ook http://mdxway.com/media_coverages/downloads/234/original_TollRoadsnews__Miami_took_last_cash_toll_ on_Gratigny_FL924_Sunday_night_-_now_AET.pdf?1276506482

Teleton
03-08-11, 15:15
We hadden een auto gehuurd bij Alamo en hierin zat automatisch een Sunpass sticker. We proberen de informatie op het forum een beetje overzichtelijk te houden. En het is ook fijn als het een beetje klopt al denken sommigen daar anders over. Weer anderen worden heel boos als hun informatie wordt gecoorigeerd. Jullie niet he, hoop ik......:-&.

Over de SunPass sticker (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099)en de inning van tolgelden via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100)zijn twee FAQ's waarin je alle info vindt.

Om te voorkomen dat toekomstige Floridagangers op zoek gaan naar de sticker in hun huurauto: Je zult geen SunPass sticker in je Alamo auto vinden. De inning van het tolgeld in een Alamo-auto geschiedt automatisch via het kenteken van de auto als je gebruik maakt van de SunPass lane. Alamo brengt voor deze service een kleine fee in rekening.

Een SunPass sticker moet je zelf aanschaffen, op je voorruit bevestigen en activeren nadat je een storting van minimaal 10 dollar op je account hebt gedaan. Nadat je met de huurauto door de SunPass lane bent gereden wordt de verschuldigde tol van je saldo afgetrokken.

weimar
03-08-11, 15:16
Gelukkig is het op de turnpike en andere snelwegen heerlijk relaxed rijden... :razz:

Met de Sunpass krijg je over het algemeen korting (of zonder krijg je een opslag). Logisch, want het scheelt een hoop administratie tov toll by plate lijkt me.

Off-topic: Overigens kunnen ze er in NL nog wat van leren hoe je een tolsysteem invoert en daarna ook oplegt dat het automatisch moet. En natuurlijk dat het ook met schappelijke bedragen kan...

knaapje
03-08-11, 15:17
Wat mij opvalt in de tekst is dat als je een transponder hebt je specifiek voor die plaats 50 cent betaald maar betaal je via plate (via kenteken bv. via Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211)) kost je dit per keer 65 cent. Natuurlijk niet de wereld van verschil maar toch is er een verschil. Iets wat ik nog niet wist.Het staat eigenlijk een beetje sneaky op de sunpass site (sunpass.com). Er wordt bij de rebates alleen over de transponder gesproken, niet over de andere systemen.
Het verschil zal wel voor de verhuurder zijn.

Knaapje

weimar
03-08-11, 15:30
Wat ik me overigens afvraag: ik ben nu in Florida geweest, heb een sunpass sticker gebruikt (en weer verwijderd uit de auto).

De transponder staat nog als actief bij Sunpass, met een saldo. Blijft dit gewoon staan, en kan ik dit de volgende keer (volgend jaar of nog later) over laten zetten op een nieuwe transponder, of vervalt dit ooit?
Ik heb al een nieuwe gekocht en meegenomen, maar gezien de vorige berichten over evt vervallen van het aankoopbedrag wil ik deze nog niet activeren.

jarjarbinks
03-08-11, 15:42
De transponder staat nog als actief bij Sunpass, met een saldo. Blijft dit gewoon staan, en kan ik dit de volgende keer (volgend jaar of nog later) over laten zetten op een nieuwe transponder, of vervalt dit ooit?Precies hetzelfde had ik ook. Het saldo heeft een jaar gestaan bij Sunpass op mijn oude transponder, nu een nieuwe geactiveerd en even gebeld met Sunpass. Hebben meteen de oude laten vervallen en het saldo op de nieuwe gezet.
Dit kan alleen als je belt, op mail reageren ze niet betreffende het overzetten van saldo (ja ze reageren dat je moet bellen).

Ook mijn saldo stond 1 jaar te wachten en wordt nu gewoon weer gebruikt.

Teleton
03-08-11, 15:57
Het verschil zal wel voor de verhuurder zijn.
Niet zo achterdochtig hoor...;). De verhuurder wordt er in ieder geval niet beter van. Alamo heeft immers niets met de inning van de tolgelden te maken. Betalen via het kenteken is gewoon duurder dan via de transponder, dat klopt. Voor 'ons' eenvoudige toeristen zet het maar weinig zoden aan de dijk. Het staat overigens 'gewoon' op de SunPass site. Niks sneaky, want het is een unique selling point voor hen. Koopt allen een SunPass, dan heb je voordeel...\\:D/

Voor de echte koopjesjagers een voorbeeld van de site:
Start Saving Today
SunPass customers typically pay 25 cents less than cash customers at most toll plazas and exits on Turnpike roads. A trip from Sunrise Boulevard in Broward County to the Disney World exit costs cash customers $15.70. SunPass customers pay only $12.40, a savings of $3.30 one-way, or $6.60 round trip.
A typical SunPass customer who uses the Turnpike 3 to 4 times a week saves approximately $125.00 annually!En wil je een overzicht van alle kortingen op de verschillende trajecten? Ze staan op deze site (https://www.sunpass.com/discountsAndRebates). Als je de tolpasscalculator gebruikt, zie je het voordeel direct op je scherm. Heerlijk.... zie het voorbeeld hieronder. Het cash-tarief is overigens gelijk aan toll by plate. En voor de kritische lezers: ja het is in Miami en er staat (nog) cash!

http://img818.imageshack.us/img818/8808/tolpasscalculator.png
Dit kan alleen als je belt, op mail reageren ze niet betreffende het overzetten van saldo (ja ze reageren dat je moet bellen).
Zo is dat! Voor de liefhebber meteen maar even het telefoonnummer:
26. How do I transfer funds from one transponder to another on my SunPass prepaid account?
A: Customers can transfer the prepaid balance from one transponder to another, whether the transponders are Portables or Minis, as long as both transponders are on the same account. Please contact the SunPass Service Center at 1-888-865-5352 to request a balance transfer of prepaid funds

deh78
03-08-11, 21:12
Hallo,

ik ga over iets meer dan een week richting Florida, ik heb al van iemand op het forum een mini sunpass stikker gekregen en nu probeer ik een account te maken.
Ik krijg iedere keer een fout melding dat ik de county niet ingevuld heb.
Maar ik heb volgens mij alles al geprobeerd...doe ik iets verkeerd misschien
http://www.floridaforum.nl/%3Ca%20href=http://imageshack.us/photo/my-images/232/382011210518.jpg/%20target=_blank%3E[IMG]http://img232.imageshack.us/img232/1503/382011210518.jpghttp://img232.imageshack.us/img232/1503/382011210518.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/232/382011210518.jpg/)

Gr. Dennis

corrus
03-08-11, 21:20
County = Osceola :D

Ta2 Gerrit
03-08-11, 21:36
Met een SunPass Transponder krijg je korting maar alleen bij de Toll Gates van de Turnpike...

Vorr de rest helemaal niets...

Alle kortingen en verschillen met toll by plate staan ook keurig vermeldt op de door mij al eerder genoemde wikipagina (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_toll_roads_in_Florida). Just for the fun of it :-D

deh78
03-08-11, 22:28
County = Osceola :D

Bedankt, maar lukte nog steeds niet.
Heb gebeld met Sunpass nu werkt alles.

Gr. Dennis

Hans uit Koekelare
04-08-11, 12:16
Dit hebben we meegekregen bij Dollar in Ft Myers

http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/index.cfm

trails
04-08-11, 15:02
Handige site hoor!!! Ik heb het gelijk bij de favorieten gezet.
Dus eigenlijk is de Toll-By-Plate nog makkelijker dan de Sunpass.

Gelukkig hebben we beiden nog niet nodig in Orlando-Kissimmee. We hebben nog genoeg kwartjes over van de vorige keer om van en naar MCO te komen.

Teleton
04-08-11, 15:17
Dus eigenlijk is de Toll-By-Plate nog makkelijker dan de Sunpass. Maar Toll-By-Plate kan je niet gebruiken met een huurauto. Er zijn meerdere opties, lees de voorwaarden (http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/PayingAToll.cfm?OutOfStateVehicle) voor de huurauto. Het kenteken staat toch niet op jouw naam? Dan ben je overgeleverd aan de voorwaarden van de verhuurder. En daar zit nogal wat verschil in.

Toll-by-plate is handig en vrij voordelig met een huurauto van Alamo. Je betaalt dan de tolkosten en de fee.
$2.00 fee per rental day (24 hr. interval) that customer incurs tolls, plus tolls(at posted cash/Toll by Plate rates. $6.00 maximum fee per rental period plus tolls(at posted cash/Toll by Plate rates)

Gebruik je Toll-by-plate met een huurauto van Dollar dan liggen de zaken wel even wat anders. En zonder vooraf afgesloten overeenkomst ben je nog slechter af.
$36.99 maximum weekly fee Pass 24® must be sold for the length of the rental contract. It cannot be purchased only on certain days. Pass 24 ® is a duration-based model and provides unlimited toll road access for a low daily fee per the length of the rental agreement

trails
04-08-11, 15:22
Dit staat bij het hoofdstukje Rental cars:

You may establish a TOLL-BY-PLATE prepaid account by calling 1-888-TAG-TOLL (888-824-8655) from 7 a.m. to 7 p.m. Monday through Friday. When speaking with a customer representative, provide a major credit card or debit card, the license plate number of the rental car, and the start and end dates of the rental period. It’s like being a SunPass customer, but without a transponder. Soon, you will be able to sign up for TOLL-BY-PLATE online.

The TOLL-BY-PLATE invoice option is not available for customers in rental cars; invoices are sent to the registered owner of the vehicle, not the driver

Wat ik hieruit opmaak is dat het prepaid betalen WEL met een huurauto kan maar de betaling met een maandelijkse rekening NIET.

Of begrijp ik het dan niet goed?!

Teleton
04-08-11, 15:32
Of begrijp ik het dan niet goed?! Ja hoor, je begrijpt het wel goed. Maar uit je eerste bericht begreep ik niet dat je voor de prepaid-optie zou gaan. "Gewoon" TBP is niet weggelegd voor huurders. En de prepaid optie is toch nu nog niet beschikbaar voor huurders?
Soon, you will be able to sign up for TOLL-BY-PLATE online.


TBP met een prepaid account is straks bijvoorbeeld voor Dollarhuurders een alternatief. Maar (op de transponder na) is er verder nauwelijks verschil met de SunPass Ministicker waar je immers ook je saldo moet storten en aanvullen. 't is dus maar net wat je prettig vind.

trails
04-08-11, 15:46
En de prepaid optie is toch nu nog niet beschikbaar voor huurders?Jawel hoor, maar dan wel telefonisch:
You may establish a TOLL-BY-PLATE prepaid account by calling 1-888-TAG-TOLL (888-824-8655) from 7 a.m. to 7 p.m. Monday through Friday.
Soon, you will be able to sign up for TOLL-BY-PLATE online.Dus de mogelijkheid om je online aan te melden komt binnenkort.

Teleton
04-08-11, 15:48
Soon, you will be able to sign up for TOLL-BY-PLATE online.

OOps......

Naar aanleiding van deze ontwikkelingen wordt de informatie in de FAQ over Tolwegen in Florida en SunPass (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099) binnenkort aangevuld met informatie over Toll-By-Plate.

Het 'gedoe' met de Minitransponder behoort met dit systeem tot het verleden. Toch is het nog lang geen rozengeur en maneschijn:

Als SunPass klant heb je een goed inzicht in de administratieve gang van zaken en zij zijn 24 uur per dag online bereikbaar om je kenteken door te geven.

Bij Toll-By-Plate moet je je voor 19:00 uur aanmelden. De site van Toll-By-Plate biedt over de voorwaarden in de kleine lettertjes nog niet zoveel duidelijkheid. Zodra ze het online aanmelden op orde hebben, zullen de voorwaarden ook wel duidelijker worden.

Wanneer uit vragen en reacties op het forum blijkt dat de FAQ moet worden aangepast/uitgebreid, dan zullen we dat doen.

chippie
04-08-11, 17:05
Mooie extra info, trouwens de faq van Teleton is ook duidelijk. Echter voor mij een klein onduidelijk dingetje, ik heb email contact gehad met alamo over de vraag of een auto gehuurd in Atlanta ook gebruik kan maken van de sunpass (dus foto van kenteken.) ik kreeg daarop een mailtje waarin verschillende staten waren genoemd die dit ondersteunde. Naderhand zag ik pas dat Georgia er niet bij stond. Dus ik weer een mailtje gestuurd, krijg je weer een heel ander antwoord, dat je een kastje moet huren???
Ik ga er maar van uit dat het callcenter niet helemaal weet hoe het zit.
Ik kan het altijd nog vragen bij het ophalen van de auto of bellen als ik ter plaatse ben.
Ik zal mijn ervaring hier posten.

corrus
04-08-11, 17:12
Volgens mij werkt SunPass uitsluitend in Florida! :

Teleton
04-08-11, 17:28
Ik ga er maar van uit dat het callcenter niet helemaal weet hoe het zit.
Ik kan het altijd nog vragen bij het ophalen van de auto of bellen als ik ter plaatse ben. Kan, mag! Maar heb je er dan wel vertrouwen in dat de baliemedewerker het weet? Vertrouwen is goed, controle is beter!

Is je vraag of je met een auto uit Atlanta GA in Florida gebruik kunt maken van de SUnPass-lanes? Dan is het antwoord: Ja!

Of is je vraag misschien of je met een Alamo auto over alle tolwegen in de verschillende staten van de VS kunt rijden?

calypso
04-08-11, 17:44
Is je vraag of je met een auto uit Atlanta GA in Florida gebruik kunt maken van de SUnPass-lanes? Dan is het antwoord: Ja!Tja echt duidelijk zijn de geleerde daar niet over
Antwoord Alamo:
Dear Mr,
Thank you for contacting Alamo Rent A Car. Unfortunately, the Tollpass can only be rent in the states that have toll-ways. Georgia is not one of those states. Thank you for your question and if you have other concerns please contact us again.
Regards, BrendaNaar aanleiding van bovenstaande een email naar HTAC gestuurd met als antwoord;
Dear Mr, I apologize, let me clarify our Sunpass program. All of Alamo's cars are registered with Sunpass, to activate the service all you need to do drive through the Sunpass Only lanes (the service doesn't work in the cash lanes). Around two weeks after you return the vehicle you will be charged for the tolls plus a convenience fee, which is 2.00 per day of use and up to 6.00 per rental.

If you have any questions feel free to email me back.
Thank you

David Wiesel
Highway Toll Administration
Office: (516) 684-9584 ext 837
Fax: (516) 570-0408Dus zeg het maar beiden instanties spreken elkaar dus tegen.

knaapje
04-08-11, 18:30
FQA rental cars:
http://www.floridasturnpike.com/all-electronictolling/FAQs.cfm?RentalCars

What if I rented a car out of state?
It is no different than renting a car in Florida. If renting from a participating company, the Turnpike will bill the company for the tolls

Lijkt mij duidelijk
Knaapje

chippie
04-08-11, 18:31
@Calypso; ik heb dezelfde ervaring, hier wat quotes naar aanleiding van de vraag of je met een huurauto van Alamo vanuit Atlanta gebruik mag maken van de tolwegen in Florida met „hun systeem":

Alamo op 19 april 2011;
Our locations in Colorado, Texas, and Florida have the Toll Pass Service automatically processed to all rental vehicles if you go through a video toll way. You will be charged directly for any toll roads that are traveled on during the rental. This is more convenient and less costly to our customer's because you are not issued a citation or ticket if you forget to pay a toll. If you travel to avoid these toll ways, you will not be billed for the Toll Pass Service or any tolls. Please visit the website http://www.htallc.com/tollpass to view the toll receipts after your rental.Antwoord van HTALC op 21 april 2011;
If you were to drive a car from Alamo to Florida, you would be able to go through the Sunpass lanes. There is nothing you need to do to activate the service other than drive through the Sunpass Only lanes. A picture of your license plate is taken and that is how the toll is picked up.
Please keep in mind that there is a convenience fee of $2.00 per toll usage day, not to exceed $6.00 for the entire rental period. The convenience fee remains inactive on the days that you do not use the toll roads.De eerste twee waren best duidelijk maar omdat er in het antwoord van Alamo niet werd gesproken over een huurauto uit Georgia stelde ik de vraag nogmaals aan Alamo.

Hiero antwoorden Alamo op 25 juni 2011;
Thank you for your email. Alamo does not have a agreement with any states toll system, your information is incorrect. Alamo offers a toll pass "unit" that registers the toll fees as you drive through. It sends a signal to charged the credit card you left on file when you pick up your rental. You will see those toll fees listed on your receipt when you turn in the rental.
If we can be of further assistance, please feel free to contact our reservations department at 1-800-GO-ALAMO (1-800-462-5266).Dit vond ik wel een heel raar antwoord dus heb ik geantwoord dat ik andere informatie had, hierop kreeg ik het volgende antwoord op 26 juni 2011:
Regarding the "Agreement". A number of states have agreed to let Alamo rental cars with the "toll pass unit installed" pass through the tolls without having to stop. You then pay the toll fees that have accumulated and will then be added to your balance to Alamo when you return the rental.Ik dacht nu snap ik het dus ik vraag voor de zekerheid het volgende:
Thanks again for your quick answer.
So just to be sure; when I pick up my rental car at Atlanta airport in August, I can drive through Florida and pass all the sunpass express lanes. The toll costs will be charged to my creditcard by Alamo?Hierop krijg ik op 27 juni 2011 het volgende antwoord;
You have to purchase the toll pass from Alamo or instead of having toll charges added to your balance you will have citations waiting for you.Best grappig grote bedrijven en callcenters :-))

chippie
04-08-11, 18:34
Lijkt mij duidelijkInderdaad, heel duidelijk (net als in de faq) maar vond het wel bijzonder de antwoorden van Alamo zelf. :)

knaapje
04-08-11, 18:43
Ach, het zijn net Nederlandse energie-, telecom- of internetbedrijven.
Misschien bel/mail je wel met hetzelfde callcenter in India of zo.
Knaapje

nancy1
05-08-11, 22:54
Help: ik weet nu niet meer hoe het allemaal werkt.
Voorheen betaalden we gewoon contant bij de poortjes. Nu begrijp ik dat er bij veel tolwegen geen mogelijkheid meer is om contant te betalen.
Van de reisorganisatie hoorde ik dat je beter bij Alamo een auto kan huren dan bij Dollar. Ze legden uit dat je bij beiden een soort van creditcard moet kopen om op die manier je tol te kunnen betalen. Bij Alamo schijnt dat een paar euro te zijn en bij Dollar richting de 70 euro?? Klopt dit verschil??
En wat houdt zo'n sunpass sticker dan in?
Dus met andere woorden: wat heb ik nodig om de tolwegen te kunnen betalen?

corrus
05-08-11, 23:10
De meest simpele manier is nog steeds de "Alamo optie"

Bij het afhalen van de auto neem je de zogezegde "SunPass" optie.
Alamo rekent hiervoor US$ 6,- voor de gehele huurperiode.
Daarna reken je iedere onderdoorgang van een tolpoort automatisch af.
Dit bedrag wordt dan gewoon van je credit card af gehaald, (vaak gebeurt dit pas als je al weer thuis bent).

Je kunt nu vanaf het moment van verlaten van de luchthaven meteen gelijk door iedere tolpoort heen...

Niets aan te melden... eigenlijk hoef je helemaal niets te doen...