PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto rijden in Orlando



Hedwig
01-03-05, 15:17
Hoe zit het met de afstanden in Orlando. Ik begrepen dat alles in miles gaat maar heb geen idee hoe groot Orlando eigenlijk is.
Kan iemand mij de afstanden (in km graag) vertellen van ons hotel in Lake Buena Vista (Vineland Avenue) tot
Disney MK
Sea World
Florida Mall
International drive
Kissimmee (Boggy Creek)

En ik heb begrepen dat de Int. Drive een soort superstraat is met allerlei
eetgelegenheden en uitgaanstips.
Hoe zit het daar met parkeren. (zijn er meters of parkeergarages of id)
Ik ben namelijk als de dood dat ik de auto niet kwijt kan. (geen held in autorijden). En kan je hier ook redelijke afstanden belopen?

gr Hedwig

Njit
01-03-05, 15:27
Hier heb je mooie online kaarten voor. Map24 (http://www.us.map24.com/) is een mooie.. Hier kun je start en eindpunt ingeven en hij laat je het aantal mijlen precies zien.. (je kunt via de nederlandse Map24 ook amerikaanse kaarten opvragen en dan zie je het in kilometers).

Van Vineland Av. naar Int. Drive is 7.32 miles (8 minuten rijden). Ik neem aan dat je er zelf wel uitkomt, anders moet je even een gil geven :)

Orlando is makkelijk rijden. Overal staan grote borden en alle wegen leiden naar Disney. Parkeerplaatsen zul je overal wel vinden..

Daniel
02-03-05, 21:25
Nog een tip voor het opzoeken van adressen en routebeschrijvingen: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=478

maro
29-07-08, 21:11
We komen op 27 dec.2008 aan Orlando (MCO)
Ik heb via Internet een auto gehuurd bij Alamo via Nederland
We komen rond 20H aan in Orlando en moeten dan auto ophalen en dan richting Davenport, Tuscan Ridge.
Kan me iemand vertellen op dit gemakkelijk is en hoeveel KM of miles dit is.
Davenport ligt in de buurt van de parken.
Ik heb een TomTOM 910 die ik kan meenemen.

Hoelaat is het donker in die periode? Is het gemakkelijk te rijden daar?

We willen verschillende parken gaan bezoeken, niet zo zeer de attrakties, gezien onze leeftijd (55+ en 60+) maar meer voor natuur, en sfeer.

Iemand goede suggesties.
We verblijven daar 18 dagen en vliegen dan nog voor drie dagen naar Memphis.(Graceland).
Alvast bedankt.

SuzanneVerbaan
29-07-08, 21:36
Het is om een uur zes donker dan (heb ik even voor je opgezocht) en uit eigen ervaring weet ik dat het heel prettig rijden is. De wegen zijn er breed, veel rustiger dan hier in Nederland en ook mag het verkeer niet zo hard. Het enige wat wennen is dat het verkeer op de snelweg je zowel links als rechts mag inhalen. Maar goed, serieus: liever in Florida op de snelweg dan hier in Nederland....

Qua leeftijd zijn jullie nog echt niet te oud voor Disney World hoor, haha :-) Nee serieus, je hebt daar geen achtbanen die over de kop gaan en dergelijke. En ook Disney MGM is erg leuk voor mensen van alle leeftijden en het zelfde geldt eigenlijk voor de andere twee Disneyparken........Animal Kingdom en Epcot.
Verder is Seaworld echt schitterend met allerlei leuke shows en bijzondere dieren.

En tja, verder ligt het er aan hoe ver je wil rijden. Miami met zijn art deco strand (3 uur weg), St. Petersburg met het grootste Dalimuseum ter wereld en Fort Meyers met zijn ongelooflijk grote villa's en dito jachten zijn ook prachtig. En zo heeft elke plaats wel iets bijzonders. Qua natuur zijn jullie sowieso goed op jullie plek. Florida is prachtig groen!

JKG
29-07-08, 22:39
Volgens Google Maps is het 31,7 mile (50km) en 41 minuten rijden.
Het rijden in Amerika is vrij relaxt (op de grote steden na denk ik, geen ervaring met hele grote steden, op Miami na dan) en ik denk dat het 's avonds qua drukte ook wel meevalt, zodat je dus rustig aan kan leren hoe en wat. Ik rijd meestal op de middelste baan en houd me dan gewoon aan de max. snelheid. Met TomTom scheelt het in elk geval al heel wat gestress!

Een andere tip als park is misschien wel Busch Gardens in Tampa, dierentuin en pretpark in één met een Afrika thema.

http://maps.google.com/maps?f=d&saddr=Orlando+Airport&daddr=Tuscan+Ridge,Davenport,+Polk,+Florida,+Veren igde+Staten&hl=nl&geocode=&mra=ls&sll=28.237254,-81.514435&sspn=0.292181,0.439453&ie=UTF8&ll=28.355755,-81.469116&spn=0.291856,0.439453&t=h&z=11

calypso
30-07-08, 07:27
Als je een TomTom 910 hebt moet dit helemaal geen probleem zijn, gewoon lekekr het address al hier in nederland als favoriet instellen. En de TomTom al aanzetten zodra je bij Almao bent zodat die alvast de Sattelieten kan zoeken.
Trouwens als je die TomTom hebt kun je toch zelf ook uitrekening hoeveel KM dit is?

Rijden in de USA is veel meer relaxed dan hier in Nederland althans dat is mijn ervaring!

computrein
30-07-08, 17:25
Het is mij inderdaad ook erg meegevallen met het rijden in Orlando. Als je in Nederland terug komt moet je echt wel even wennen hoor, al dat gehaast en bumperkleven :mad:

Je zou ook eens naar Cypress Gardens kunnen gaan (winterhaven). Was voor ons (ook vanaf Davenport) een kleine 50 minuten rijden dacht ik. Mooi park met attracties en natuur waar het over het algemaan niet erg druk is.

Groetjes,
Nick

pascalbrouwers
30-07-08, 18:03
En de TomTom al aanzetten zodra je bij Almao bent zodat die alvast de Sattelieten kan zoeken.

Rijden in de USA is veel meer relaxed dan hier in Nederland althans dat is mijn ervaring!

Letop het kan soms vrij lang duren voordat hij de satelieten gevonden heeft.
Als je land als het effe kan meteen aanzetten.

als hij ze gevonden heet, gaat het de volgende keer veel sneller.
dit is ieder geval mijn ervaring de laatste jaren.....

Pascal

JKG
30-07-08, 18:45
Hoe doen die TomToms het eigenlijk met warmtewerende ruiten? Dat scheelt namelijk ook nog wel eens met ontvangst.. dan kan je een externe antenne aansluiten. Heb zelf een PDA met TomTom erop en een losse GPS muis, die gooi ik dan in het handschoenenvakje want onder de voorruit 0,0 ontvangst. Het moet dus echt door de motorkap heen en dan is het geen probleem.

FrankS
31-07-08, 11:42
Ik heb mijn TomTom 910 gebruikt in diverse types auto: Rav4, Trailblazer, Jeep Liberty; in geen van deze auto's was de ontvangst een probleem en altijd zonder extra GPS antenne.

maro
31-07-08, 20:16
Bedankt voor jullie reacties.

reneefrankrijk
02-08-08, 11:34
Wij zaten afgelopen februari ook op Tuscan Ridge. Weet je welke straat jullie zitten? Wij zaten Corvina Drive.
Tuscan Ridge is het makkelijkste te bereiken als je de I-4 rijdt en afslag 55 neemt. Dan de 27 op naar links (richting noorden). Tuscan Ridge is dan de 1e community aan de linkerkant.
Later gingen wij via de Ronald Reagan Parkway/Champion's Gate de I-4 op.
In februari was het rond 18.30 donker.
De parken zijn via de I-4 het makkelijkst en snelst te bereiken. Ook ligt langs de 27 een Wal*Mart en Publix, maar er ligt ook een Publix bij de afslag Champion's Gate, afslag 58.
groeten, Renée

picacat
03-08-08, 04:00
Hoi Maro,

Wij hebben ook een auto van Alamo en ik ben nu in Orlando/Tampa. Wij hebben zelf onze tomtom one meegenomen en ik had een kaartje gekocht van Florida bij Bol.com. Werkt perfect ,altijd 11 satelieten :-) Het rijden is super relaxed, absoluut niet te vergelijken met NL. Zo goed als alles is 3 baans en je rijdt gemiddeld 55 mile p/u. Ook niet overdreven druk zoals thuis. Nu ben ik nog in Tampa maar maandag gaan we door naar Orlando, zijn we tussendoor ook al geweest maar in circa 3 kwartier zou je op je bestemming moeten wezen, relaxed en wel. Op deze routeplanner www.mapquest.com (http://www.mapquest.com) zou je alles moeten kunnen vinden. Heel veel plezier in december!

Ohh als aanvulling. Ik ben dan wel geland bij Tampa maar ter plekke kwam ik er pas achter dat ze een vliegveld shuttle hebben rijden naar hun kantoor alwaar je je auto ophaalt. Ik dacht eigenlijk dat dat bij het vliegveld was (Dat had ik als locatie opgegeven) maar dat was met de shuttle nog een stukje rijden (Tampa dan). Dat zou je van te voren misschien nog kunnen checken, maar de service van Alamo vind ik tot zover erg goed.

JKG
12-08-08, 10:02
De topicstarter landt op MCO, Alamo zit daar op het vliegveld. Koffertje ophalen, een verdieping lager je auto halen, naar buiten lopen, over het zebrapad de parkeergarage in en je auto halen bij het loketje. Geen shuttle nodig, tenzij de reisorganisatie het anders heeft geboekt :)