PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk waterpark?



Monique
23-09-04, 09:32
Aangezien niemand hier een onderwerp over plaats de volgende vraag...

Wat vinden jullie het beste waterpark en waarom?

Antonie
23-09-04, 13:13
Dat verschilt een beetje waar je van houdt. Wil je veel glijbanen, dan is Blizzard Beach het aangewezen park. Gewoon Zwemmen is daar echter wat moeilijker en het is daar drukker dan in bijvoorbeeld Typhoon Lagoon.
Wil je een wat rustiger park waar je wat meer ruimte hebt om te zwemmen, dan in Typhoon Lagoon het aangewezen park. Hier is het zoals gezegd wat rustiger.
Wil je nog meer glijbanen en actie, dan moet je naar Wet 'n Wild. Het enige nadeel van dit park is, dat het niet gethematiseerd is zoals de Disney waterparken.

Persoonlijk vind ik Blizzard Beach het leukst. Vooral het uitzicht van Mount Gushmore is erg mooi. Je kunt de omliggende parken namelijk zien liggen (Epcot, Animal Kingdom en MGM).

toverfee
25-09-04, 10:06
ik heb de waterpretparken nog niet kunnen vergelijken
ik ben alleen nog maar naar typhoon lagoon geweest en dat was wel heel erg leuk
de volgende keer ga ik denk ik naar blizzard beach 8)

groetjes toverfee

Daniel
25-09-04, 11:59
Ik heb eigenlijk alleen maar Wet 'n Wild gezien en dat was een tijd terug. Was wel erg leuk! Vooral die glijbanen (en de naamgeving daarvan!) zijn super.

rvd4always
26-09-04, 14:16
Blizzard Beach en Typhoon Lagoon zijn fantastisch!
Zeker naar toe gaan. Kijk voor foto's van BB en TL op mijn site... :idea:

Orangedevil
03-10-04, 15:42
Weet er iemand of ze veel kluisjes hebben in Typhoon Lagoon?
Wij willen namelijk foto's maken en filmen maar als er weinig kluisjes zijn dan kunnen we de camera's niet mee nemen.Of zou het half oktober niet druk zijn zodat er kluisjes genoeg zijn?

Of kan je met een stempel naar buiten om je spullen in de auto te leggen en dat weer terug het park in?

Zijn er trouwens bij Kraken in Seaworld ook kluisjes?

FrankS
04-10-04, 16:40
In Typhoon Lagoon zijn voldoende kluisjes. Je kunt overigens wel naar je auto en daarna terug in het park, maar zorg dan wel dat je een stempel krijgt bij het tussentijds verlaten van het park.

Vlak voor de ingang van Kraken in SeaWorld zijn ook kluisjes.

rvd4always
04-10-04, 16:53
Zoals Frank al zei zijn er genoeg kluisjes in Typhoon Lagoon en overigens bij Blizzard Beach ook!

Ik heb namelijk ook eerst de boel bij TL en BB gefotografeerd en heb toen mijn toestel in de kluis gedaan.

Je kan kiezen tussen een kleine of een groote kluis. Ik geloof dat die groote kluis 8 dollar moest kosten.

Als ik jou was zou ik gewoon met openingtijd bij TL zijn zodat je in ieder geval een kluisje hebt, dat gaat je lukken...

Groet,

René 8)

Orangedevil
04-10-04, 23:06
Ok bedankt.

Vroeg zullen we er niet zijn want we meoten eerst nog een stuk rijden,we willen om 8 uur in Miami aanrijden en dan toch wel rond een uur of 1 in het zwembad zijn. Maar is ook wel fijn dat je naar je auto kunt.

FrankS
05-10-04, 09:09
In Oktober is het echt niet druk en zullen er absoluut genoeg kluisjes beschikbaar zijn.

mattrob
05-10-04, 17:15
Kluisjes zat. Je moet ook haast wel, behalve als er iemand de hele tijd op het 'strand' blijft liggen. Ik vond het persoonlijk wel erg prijzig, die kluisjes. Hoef je niet te betalen voor parkeren, moet je een kluisje huren :( ! Maar ik vond het toch wel erg tricky om de spullen (bv. paspoorten en geld) in de auto te laten !

Overigens wel handig, is als je denkt veel te drinken, een gratis refillable mug te kopen. Volgens mij $ 10 en de hele dag gratis bijvullen. Als je later weer komt, kan je alleen een sticker kopen, voor een lager bedrag. Is trouwens alleen in beide Disney waterparken !

MattRob

mapsit
14-04-05, 08:52
Hoi,

Ik heb gezien dat er verschillende waterparken in Orlando zijn. Omdat ik ze niet allemaal kan bezoeken, zou ik graag van jullie horen welke de mooiste "thrill rides" (alleen of met meerder personen) heeft. Mijn eerste indruk is Wet en Wild.

Jeroen

petra
14-04-05, 09:00
Dan ga ik voor Blizzard Beach, leuk voor in je eentje, maar ook voor met meer, zoals je zei. Ze hebben zo'n soort kanon waar je 'afgeschoten' wordt naar beneden. (Nog nooit gedaan hoor) Tyfoon Lagoon is er ook nog, maar die vonden wij wat minder, ieder zijn keus he?
Zwem ze!!

Syl71
14-04-05, 09:25
Waarom vond je Tyfoon Lagoon minder?

petra
14-04-05, 09:53
Hmmm, persoonlijk dan he? Het sfeertje was anders, volgens mij is het ook een wat ouder park, en we waren het eerst bij Blizzard, misschien ben je dan al 'verpest'? Weet ik veel???? Hier schiet je ook niets mee op he?

clafra92
14-04-05, 11:21
Ik ga altijd met mijn kids naar Typhoon Lagoon. Dat is echt geweldig, maar mijn kinderen zijn 4 en 7 jaar. De meeste attracties bij Blizzard zijn wat te heftig voor hen.

Daniel
14-04-05, 11:27
Ik ben een hele tijd geleden naar Wet 'n Wild geweest en daar zaten best spannende glijbanen bi. Volgens mij heette er een de Niagara oid. Ik moet nog een keer naar Typhoon Lagoon en de anderen... :roll:

Eric
14-04-05, 12:15
Er zit nogal een verscil tussen de verschillende parken.
De twee Disney parken, TL en BB zijn echte familieparken, terwijl in W&W ook veel jongelui komen.
W&W is verreweg het spectaculairst, met een heleboel glijbanen, waarvan verschillende meer-persoons zijn.
Ook is W&W vaak sávonds open, met speciale disco avonden, soms met live optredens aan de rand van het zwembad, waarbij iedereen in het zwembad op een tube ligt.
Van de twee Disneyparken is Blizzard Beach het nieuwste (scheelt maar 2 jaar) en is wat meer gericht op glijbanen en attracties, terwijl Typhoon Lagoon echt een strandpark is, met het grootste golfslagbad van Florida, een heerlijke lazy river waar je in 20 minuten rond het park drijft, een duikavontuur waar je kunt snorkelen (extra betalen) en prima terreintjes om te zonnen.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, Eric

Ta2 Gerrit
14-04-05, 13:10
Typhoon Lagoon is wat meer laidback met de Lazy River en wel een hele mooie golfslag. Blizzard Beach vonden wij wat spectaculairder met die enorme steile glijbaan waar je met 100 km/pu naar beneden suist. Die schroeit je de haren van je rug :wink: . Moet je gedaan hebben :!:

petra
14-04-05, 16:35
Nog even voor wat verwarring zaaien dan.....bij Blizzard kun je ook heeeeerlijk in de zon liggen en heb je ook een 'lazy river' waar je in een bandje, in je eentje of met z'n tweeen, rond het park gaat. Zie een van mijn foto's......ga ik lekker doen over 3 maandjes :lol: 8)

Eric
14-04-05, 18:20
Zei ik dan dat dat niet kon? Ik bedoelde alleen dat Typhoon Lagoon iets meer een luier park is dan Blizzard Beach, maar verder is het ongeveer dezelfde opzet.
Soms heb je trouwens geen keus, want in de winter is vaak maar een van de twee open, en in de zomer als het druk is, dan is (of zijn ze) vaak al om 11:30 vol, en mag je er niet meer in !!
Eric

Michael66
14-04-05, 18:30
Ik vind zlef Typhoon Lagoon leuker dan Blizzard Beach, en met Wet & Wild ga ik dit jaar voor het eerst ervaring opdoen.
TL vindt ik fantastisch vanwege de enorme golven. Echt supergaaf! Ik ben niet zo'n glijbanen-freak. Wel hek een keertje de Humungo Kawabongo gedaan, met 65 km/u naar beneden gaat erg hard en het water spuit gewoon je neus lekker schoon ....
Wel vindt ik het belangrijk dat er veel schuduwplekjes zijn, want met mijn rossige huid verbrand ik anders levend :twisted: :twisted: En die schaduw is er volgens mij meer in TL.

Eric
14-04-05, 18:34
Ja zeker, als je bij T.L. meteen naar rechts gaat achter de handdoeken verhuur, heb je alle ruimte met veel schaduw.
Eric

Jenn
21-06-05, 18:30
En Typhoon Lagoon heeft met de nieuwe Grush 'n Gusher nu ook een echte thrill ride! =)

Eric
21-06-05, 21:15
Ik heb een even gekeken, en dat lijkt me inderdaad een te gekke attracte.
Kijk zelf maar eens hier :http://themeparks.about.com/od/disneyworldgallery/ss/WDWTLCnG.htm
Eric

Orangedevil
01-07-05, 23:40
Ik ben alleen nog maar in Typhoon Lagoon geweest.2 keer zelfs. We vonden het daar zo leuk de 1e keer dat we niet naar Blizzard Beach zijn gegaan maar een 2e keer Typhoon Lagoon. In Typhoon Lagoon heb je ook spectaculaire glijbanen maar misschien iets minder dan bij Blizzad Beach.Volgens mij is Typhoon Lagoon ook meer een zwempark dan Blizzard Beach.De hele dag in de rij staan vind ik nix met die hitte.

Het snorkelen met de haaien is trouwens gratis en is in heerlijk ijskoud (zout) water.

Michael66
01-07-06, 10:49
Met dit warme weer hier in NL wel interessant: naar welk waterpark in Orlando verlang je het meest? En waarom?

marisca
02-07-06, 09:09
Nou ik verlang het meest naar Typhoon lagoon, Omdat ik dat een geweldige opzet vind hebben.
Het golfslagbad is ook mega gaaf met die mega tsunami's, die om de minuut uit het niets komen!
Hou je bikini maar stevig vast want die raak je zo kwijt met die krachtige golven.
Nee, het is echt zo!

En het zwemmen en snorkelen tussende haaien vond ik ook erg leuk!
En ik ben gek op die luie rivier , Lekker op zo'n bandje drijven en nergens aaan denken, Heerlijk relaxed!!

Ik ben blij dat het nu ook lekker weer hier is, dan komen wij al lekker in de stemming, Of niet michael?
Hoeveel nachtjes nog?
Ja we peperen ze het wel even in he!hi hi hi

Groetjes Maris :wink:

deh78
02-07-06, 15:09
Eerlijk gezegd moet ik me daar nog in verdiepen (letterlijk en figuurlijk) omdat ik nog nooit in de V.S geweest ben is dit nieuw voor me dus vertel op waar kun je het best naar toe gaan.

Dennis

Daan
02-07-06, 18:10
Wet 'n Wild.
Waarom? geen idee. Ik denk omdat dat het me het meeste aan wet t-shirts laat denken :)

Ik zal deze wel in november beantwoorden :)

pascalbrouwers
02-07-06, 21:31
Met kinderen denk ik Typhoon Lagoon.

Ik vind dit Park geweldig.

We want waves. :lol:

deh78
02-07-06, 22:03
En als je met 2 volwassenen bent welk park is dan top

Dennis

pascalbrouwers
02-07-06, 22:20
Gewoon naar Typhoon Lagoon gaan.
wij zijn daar voor het eerst 8 jaar geleden geweest, en toen waren wij met ons tweeen.

Weet je het niet zeker volg dan de uitslag vd poll die Michael66 heeft gemaakt.

Groetjes,
Pascal

Mytimothy
03-07-06, 12:41
Ik heb voor Wet 'N Wild gekozen aangezien dit het enige zwempark is waar ik geweest ben. Vond het ontzettend gaaf, mede door de vele verschillende glijbanen waar ik toch wel de benen uit mijn lijf heb gelopen. Vooral de Black hole was zeer gaaf. Volgend jaar gaan wij Typhoon Lagoon en Blizzard beach bezoeken, en dan zien we wel welk in mijn ogen de beste is.

marisca
03-07-06, 13:35
Wet'n wild is ook geweldig!
Ze zijn allemaal geweldig!
Vooral disco H2o van wet'n wild is een must! 8)

Chanty
03-07-06, 21:11
Ik heb gestemd, maar dan waar ik op dit moment plannen voor heb gemaakt. TL trekt mij op het eerste gezicht meer dan BB. Het tropische sfeertje vs het sneeuwlandschap. Maar er staat nog niets vast en misschien veranderen we daar spontaan.

Ik had al bedacht om mn bikini goed vast te houden bij dé golf, Marisca! ;) Ben één keer van een boot gesprongen bij Klein Curacao en merkte toen ineens dat niet alles meer op de juiste plek zat hahaha

Zwemmen met vissen in de buurt vind ik niet zo prettig, dus het snorkelen sla ik over ;)

Gr Chantal

kol
26-07-06, 20:46
Absoluut Typhoon Lagoon!!!
En natuurlijk naar de extra magical hours gaan op zaterdagavond (19.00-22.00)
Ook het snorkelen met de haaien en tropische vissen is erg leuk!!

Nicole :D :) 8) :wink:

Harold
22-09-06, 13:47
Hello iedereen,

in december 3 jaar geleden ben ik voor het laatst in Florida geweest, helaaas wilde er niemand met mij naar een waterpark, terwijl ik zwemmen en glijbanen fantastisch vind, december aanstaande, eindelijk een herkansing!

ik moet en ik zal een waterpark bezoeken,
welk park raden jullie mij aan, ik ben helemaal gek van supersnelle levensgevaarlijke attracties, glijbanen etc.. en eventueel misschien iets rustigers zodat mijn vrouw en dochtertje van 2 ook kunnen genieten ;)

Dank Harold,

is er trouwens ook een waterpark in de omgeving van Miami??

groetjes

Michael66
22-09-06, 20:05
All waterparken hebben speciale gedeeltes voor kleine kinderen. Voor een kid van 2 raad ik je echter af om Wet 'n Wild te doen. Da's over een paar jaartjes pas echt leuk, het kindergedeelte is toch meer voor kids vanaf een jaar of 4-5.

Typhoon Lagoon en Blizzard Beach hebben allebei wel een geschikt kinderwaterparadijsje voor kids van 2. Allebei leuk, dus afhankelijk van je eigen smaak. Kijk eens op de websites van beide waterparken, en laat bij je keuze vooral ook je eigen voorkeur meespreken, jij gaat immers toch ook mee?!

En in Miami? Uiteraard zijn daar ook waterparken, echter minder bekend en minder groot dan in Orlando. Heb er zelf geen ervaring mee. Zoek eens via Google (http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=DVXE,DVXE:2004-51,DVXE:en&q=miami+waterpark).

deh78
22-09-06, 23:28
Ik ben nu eindelijk ook naar een waterpretpark geweest, Wet and Wild.
Wel leuk zo iets heb je hier in NL niet.
We hebben daar een leuke tijd gehad zeker de H2o was mooi om te doen.

Dennis

marisca
24-09-06, 09:05
De H2O is nou echt onze favoriet in wet'n wild!;-)
Je hoort het liedje let's go inferno!!
Geweldig!

christophe
02-10-06, 23:44
wij vonden de crush n gusher eigenlijk wat tegenvallen, niet echt een lange glijbaan en eigenlijk een 'bumpy ride'.

maaikevgs
19-02-07, 14:51
Hoi allemaal,

Over een paar weken gaan man, zoonlief en ik eindelijk (weer) naar Florida. We willen heel graag naar een waterpark in de buurt van Orlando, maar onze zoon is pas 8 maanden.

Weten jullie of en bij welk waterpark betrouwbare kinderopvang is? Ik weet nog niet of we hem daadwerkelijk bij vreemden achter durven laten, maar dat zien we dan wel weer.

Bedankt!

Maaike

Njit
19-02-07, 15:05
Volgens mij is er geen Daycare in het park. Zie ook hier: http://www.allears.net/pl/infant.htm

Michael66
19-02-07, 16:06
Nee, dat is er niet. Wat is er wel?

Enkele resorts bieden opvang voor kids vanaf 4 jaar, de Kids Clubs.
Er zijn enkele goede babysitter-bedrijven die betrouwbare babysitters kunnen leveren. Die kunnen dan op je hotelkamer oppassen op je kids. In de Disney-resorts gewoon even vragen bij de receptie.

maaikevgs
19-02-07, 19:21
Bedankt voor de info! Ik denk dat we ons met z'n 3-en tot de zee beperken...

disney
23-02-07, 17:59
Hoi Maaike,

Je kunt misschien ook je zoontje meenemen. Zorg dan dat je er op tijd bent en een lekker plekje in de schaduw hebt. De waterparken hebben meestal ook wel een badje waar je lekker met je zoontje in kunt. Zelf kun je dan om en om ergens in.
groetjes,
hester

raygwencaith
23-02-07, 22:44
Ik zou mezelf erg ongemakkelijk voelen als ik mijn kind bij een vreemde achter zou laten om zelf even fun te hebben. Dan maar om en om en even minder lol omdat je het niet samen kunt doen maar dat hoort erbij als je kids hebt. Wij doen de dingen altijd om en om en als de kleine oud genoeg is om in dingen mee te gaan dan met z'n drietjes.

Overigens gaat mijn dochter van nu drie in meer dingen dan moeders hihihihihi.

meisje
10-12-07, 18:14
Er zit in de omgeving van Orlando een heel mooi zwembad in (volgens mij Romeinse stijl)
Weet iemand hoe het heet en het adres?
Heb al de zoekfunctie gebruikt...kan het niet vinden...

thanx
meisje

bluedolph1n
10-12-07, 19:43
Weet je zeker dat het in Orlando is, en niet in Miami, in Coral Gables, Venetian Pool? http://www.venetianpool.com/Gallery/Gallery.html

Njit
10-12-07, 19:59
Daar dacht ik ook al gelijk aan. In Orlando heb ik er nog nooit van gehoord..

meisje
11-12-07, 08:22
Klopt!!
jullie hebben helemaal gelijk. Heb de link aangeklikt en dat is het zwembad dat ik bedoel...

Helaas wordt het dan wel iets verder rijden als we daar een dagje willen zwemmen.;)

Thanx
meisje

karinslu
14-03-08, 12:51
In ons programma willen we 1 dag naar een "waterpretpark"
Welk waterpark is het leukst om nar toe te gaan met 3 volwassenen, een dochter van 18 en 2 zoons van 16 en 13 die erg houden van: hoe spectaculairder hoe beter?

groet,
Karin

calypso
14-03-08, 13:15
Dan zou ik het nieuwe waterpark nemen van Seaworld Aquatica. niet dat de andere slechter zijn of zo. Maar het ziet er gewoon er mooi uit en spectaculair zeker.

CorrineJ
14-03-08, 13:39
Je kunt hiervoor een combinatieticket kopen met Sea World. Dan kun je deze twee parken, vanaf de eerste bezoekdag, 7 dagen onbeperkt bezoeken.

Dit kun je ook terugvinden in een topic over Sea World.

Groetjes,
Corrine

Victoria
14-03-08, 16:52
Vond zelf een dagje Typhoon Lagoon erg geslaagd
http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks/parkLanding?id=TLLandingPage&bhcp=1

Maar de volgende Florida trip ga ik zeker eens naar aquatica!

Teleton
15-03-08, 02:53
hoe spectaculairder hoe beter?

Voor de spectaculaire attracties moet je echt in Typhoon Lagoon of Blizzard beach zijn. Vooral het golfslagbad in TL! Wij zijn vorige week 3 keer in Aquatica geweest, erg leuk, zeer tevreden maar de attracties zijn relatief tam. Deze week deden we BB en volgende week naar TL. De sfeer in de Disney baden is onvergelijkbaar, het duurt jaren voor de begroeiing in Aquatica zich heeft ontwikkeld.

Voor sfeer en spektakel moet je bij Disney zijn!

karinslu
16-03-08, 12:16
Weet iemand of er in Florida ergens een leuk, betaalbaar en een beetje spectaculair zwembad is, wat niet bij disney en universal hoort (en daardoor wat meer betaalbaar is)

corrus
16-03-08, 12:26
AQUATICA...
Schuin tegenover Seaworld.
http://aquaticabyseaworld.com/Site/flash/homepage/Default.aspx

Mickey99
16-03-08, 12:31
In dit topic kun je meer vinden over Aquatica:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3007

Het is alleen wel een waterpark ;-)

Teleton
17-03-08, 01:55
Ergens in Florida is nogal vaag, een beetje spectaculair is lastig zoeken en wat meer betaalbaar is ook zo'n ondefinieerbaar begrip....:?::?:

Wat zoek je nu precies, waar zoek je het en wat wil je er voor betalen als de gangbare prijs ( rond de 40 dollar voor een dagticket) voor een kaartje bij Disney, Seaworld of Wet&Wild je te hoog is. Er is hier altijd wel iemand die kan/wil helpen, maar maak het dan ook echt mogelijk. Zoals de vraag nu gesteld is, doet hij me een beetje denken aan de vraag Wanneer heb ik de meeste kans op natuurijs in Florida?;)

Michael66
17-03-08, 20:50
Hier (http://themeparks.about.com/cs/waterparks/a/floridawater.htm) nog een paar opties. Maar waarom naar Florida gaan en dan een ander waterpark zoeken? Ik kan geen reden verzinnen.

Ook erg leuk is Buccaneer Bay @ Weeki Wachee Springs (http://www.weekiwachee.com). Dat ligt bij Tampa in de buurt. Voor $13.95/10.95 + tax kun je dit leuke park in, de zeemeerminnenshow zien, dierenshows bezoeken en ook nog gebruik maken van het zwembad, dat het water betrekt uit de natuurlijke bron.


Florida's only spring-fed waterpark. Enjoy our white sandy beaches, thrilling flume rides, kiddie pool area, lazy river tube ride and beach volleyball.

Njit
18-03-08, 15:03
Ook erg leuk is Buccaneer Bay @ Weeki Wachee Springs (http://www.weekiwachee.com).

Ziet er erg leuk uit. I think we've got a Winner!

http://weekiwachee.com/photo/albums/userpics/10001/normal_Apr14-06%20007.jpg

http://weekiwachee.com/photo/albums/userpics/10001/normal_Buc%20Bay%20Overview%20Jun%2011-04%20008.jpg

http://weekiwachee.com/photo/albums/userpics/10001/normal_Cannonball%20Aug05-05%20022.jpg

Teleton
18-03-08, 16:19
uit de natuurlijke bron.

Ziet er erg leuk uit, goeie tip, gaat in het archief. Perfect voor mei- vakantie en later.


Mother Nature zal hier denk ik zelf het zware werk moeten doen voor wat betreft de pool heating, cool......:sun:
Buiten het seizoen toch nog kans op natuurijs? ](*,)](*,)

Michael66
18-03-08, 17:30
Het leuke van dit park vind ik dat je naast de genoemde shows ook nog een boottochtje kunt maken over het riviertje. Dit riviertje is in de winter een schuilplaats voor vele manatees, als de zee wat kouder is. Maar ook in de zomer tref je er altijd wel een paar van deze mooie beesten aan.

Je kunt trouwens ook de rivier af-kanoën. Kano's en kayaks kun je op het parkeerterrein tegenover de ingang huren (beperkt aantal, dus kom vroeg als je zeker wilt zijn van een kano).

En dan ook nog een duik in het "zwembad".

Verwacht hier echter geen superdeluxe zoals in Disneywaterparken en zo. Het park is net van het faillissement behoedt en door de staat Florida overgenomen, die het nu ook runt.

Op de website kun je ook de dagen vinden dat er ex-meerminnen-reünie is. Dan kun je een dubbele zeemeerminnenshow zien: eentje met de huidige "cast" en eentje met dames tot aan de 80 jaar oud! Is wel grappig. En trots dat de dames na de show zijn!!

Het park ligt wel een behoorlijk stukje uit de richting vanuit Orlando / Kissimmee gezien. Je bent dan toch zo'n twee uur aan het rijden. Vanuit Clearwater / St. Petersburg is het ook nog wel een uurtje rijden. Wat je qua entreeprijs bespaart t.o.v. de "grote" waterparken ben je dus alweer voor een deel aan de dure :-# benzine kwijt.

karinslu
06-04-08, 13:18
Is er iemand die weet hoe het met de leeftijdsregels in de (water)pretparken in Florida zit?
Ik ben een aantal keer voor mijn werk oppad in Florida, en de kinderen willen op zo,n dag graag alleen naar een (water)pretpark.
Ze zijn 18, 16 en 13.
Maar omdat in de USA veel 21 jaar als norm wordt genomen vroeg ik me af hoe dat zit in de pretparken?

ik heb genoeg informatie, bedankt alle meedenkers.
inderdaag zocht ik zoiets als de"venetian pool" of dat zwembad met die zeemeerminnen.
alsik er een bezoek heb gebracht laat ik via dit forum mijn ervaringen weten.

groet,Karin

pyca
28-07-08, 19:10
Onze reis in het westen zit er bijna op, overmorgen vliegen naar Orlando. Nu willen we in dit weekje Orlando iig naar een waterpark, we zijn al 2x in Wet 'n Wild geweest, dus dat hoeft niet meer. Wat zouden jullie adviseren: Aquatica of een van de Disney waterparken?

Mickey99
28-07-08, 19:27
Hai Carin,

Ik ben nog niet in Aquatica geweest maar ik kan je de Disneywaterparken zeer aanbevelen. Vooral Typhoon lagoon is mijn favoriet, een heerlijk relaxt sfeertje daar en de lazy river en het golfslagbad zijn super!

Succes met kiezen en een goede reis naar Florida en véél plezier daar! http://img172.imageshack.us/img172/6637/wave2yh2.gif

Marjol
28-07-08, 19:41
Ik vind beide Disneyparken leuker dan Aquatica. Ze stralen wat meer sfeer uit.

Mijn persoonlijke favoriet is ook Typhoon Lagoon.

Michael66
28-07-08, 19:41
Als je echt de keuze moet maken voor máár één waterpark #-o Dan zou ik kiezen voor Typhoon Lagoon. Mooi park, mooie attracties, fantastische golven van meters hoog en daarbij een mooie omgeving. Met veel zonmogelijkheen, maar ook best veel schaduwplekjes. Er heerst echt zo'n surfers-sfeertje, vind ik.

Blizzard Beach vind ik persoonlijk net iets minder. Maar no steeds erg goed. Disney is nou eenmaal erg goed in het "themen" van parken.

Aquatica ga ik dit jaar ook doen. "Ook" betekent dat ik niet hoef te kiezen, ik heb drie weken om lekker rustig aan te doen. Ik heb een jaarkaart SeaWorld en Busch Gardens genomen, en toen Aquatica er ook maar bijgenomen. Maar wat ik tot nu toe gezien heb ... beetje kaal nog. Lijkt nog een beetje op het kale Wet 'n Wild. Gewoon nog een paar jaartjes de tijd geven om volwassen te groeien, en dan echt gaan genieten.

Teleton
28-07-08, 19:55
Aquatica moet je op z'n minst een keer proberen, vind ik. (Vrijwel) Alles wat er over geschreven wordt is waar. 't Is nog en beetje kaal, je moet slippertjes aan anders verbrandt je je voeten. Maar het is er fris en nieuw, de glijbananen zijn wat minder spectaculair dan in Disneybadende wildwaterbaan is geinig, zoiets is er in de Disneybaden dan weer niet.

Wij waren er in maart, toen was van drukte geen sprake, je leest wel regelmatig dat het erg druk kan zijn. Geldt uiteindelijk voor Disney ook als de overloopparkeerplaatsen gebruikt worden...

'k zou het gewoon een keer doen, dan kan je in ieder geval meepraten! Veel plezier.

pascalbrouwers
29-07-08, 01:03
Als je wilt mee praten over iets nieuws, ga dan naar aquatica.
Hier zul je zeker en hele leuke dag hebben
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar typhoon lagoon.
Mijn dochterje haar keuze is aquatica........

ga je voor de eerste keer naar 1 vd genoemde parken zou ik voor typhoon lagoon kiezen, het toch iets meer magie....


Pascal

didierc
29-07-08, 17:51
Wij waren er een week of 4 terug. Hou er rekening mee dat het park regelmatig rond 11.00 vol is en dan dicht gaat tot een uur of 4.
Het was heel druk begin juli en er waren dus zeer lange rijen bij bijna alle attracties.

Gr Didier

pyca
03-08-08, 19:00
Tis Typhoon Lagoon geworden. We zijn er gisteren van 10.00 -20.00 geweest. Geweldig park, erg mooi aangelegd. De attracties zijn, naar ons idee, iets minder lang, hoog en spectaculair als Wet 'n Wild. Maar voor ons goed genoeg en Wet 'n Wild valt in het niets bij dit Park.

Nb we hadden trouwens kaartjes voor $69 in totaal ( 3Adults + 1 Child)maar daar hebben we wel wat voor moeten doen.........
een paar uur naar een Sheraton Timesharing verhaal moeten luisteren.
Wat een toneelstuk zeg, die mensen moeten kramp in hun kaken en oogspieren hebben van het neplachen en aardig doen. Maar wij zijn trouwens ook erg goed in toneelspelen, we wisten natuurlijk allang al dat we hier niet in zouden trappen[-X:D. Het was wel eens grappig om dit mee te maken.

NormanP
03-09-08, 00:45
Aquatica zou ik aanbevelen voor Blizzard Beach dat ik een tegenvaller vond, helaas geen tijd meer gehad voor Typhoon Lagoon, ondanks dat we daar kaartjes voor hadden, maar ja het weer zat niet echt mee (Tropical Storm Faye).

kol
05-09-08, 09:41
Zo zie je maar weer, iedereen beleeft het weer anders. Wij vonden Aquatica tegenvallen.

Met stip op één: Typhoon Lagoon
Een goede tweede: Blizzard Beach
Troostprijs voor: Aquatica

maaikevgs
09-10-08, 20:27
We hebben zoonlief inderdaad niet bij een oppas of kinderopvang durven achterlaten - ook niet via een hotel of gerenomeerd bureau. De waterparken hebben we maar even overgeslagen. Over 4 maanden gaan we weer een maand naar Florida... maar weer geen oppas hoor. Met die nieuwe baby erbij... :)

Groetjes en bedankt!

wendy1
17-12-08, 20:23
Hi!

Wij gaan eind mei 10 dagen naar Disney. Nu hebben wij 2 kinderen (bijna 3 en bijna 5), zijn de waterparken leuk voor die leeftijd??

Wij twijfelen nl. over het aan te schaffen ticket; hopper/base of waterparcs als extra optie.:-k

Gr,
Wendy

ietie
17-12-08, 20:35
Wij zelf zijn naar aquatica geweest, vond het erg leuk ook voor de kinderen.(geen disney park)
Houd er wel rekening mee dat je niet de hele dag in het park door brengt( wij in ieder geval niet) dit vooral omdat de zon erg fel is en de kinderen snel verbranden ondanks insmeren gaat het toch ongemerkt snel.

rembrandt
17-12-08, 21:13
Wij zijn alleen in beide Disney waterparken geweest. In Blizzard Beach hebben ze een heel leuk kindergedeelte. Maar ik denk dat kinderen zich prima vermaken in beide parken. Aleen moet je als ouder altijd in de buurt blijven omdat het erg druk is overal.

pascalbrouwers
17-12-08, 21:24
mijn favo = typhoon lagoon de favo van mijn dochter was typhoon lagoon en is nu aquatica......
Voor kinderen vanaf 3 jaar zou ik kiezen voor typhoon lagoon. Vind ik persoonlijk het mooiste waterpark, tevens het meest kindervriendelijk. Genoeg te doen voor kleine kinderen. Alternatief is aquatica, ook genoeg te doen vor de kleintjes. Blizzard beach vind ik toch iets meer voor de grotere kids

Groet,
Pascal

opletter
17-12-08, 21:39
Wij gaan ook weer in april begin mei en bezoeken zeker weer de parken ik heb zelf een dochter van 3,5 maand en een zoon van 6 jaar die heeft zich vorig jaar uitstekend vermaakt dus zeker een aan rader met kinderen er is zat te doen voor ze .Het is zeer mooi aangelegen en goed voorzien van personeel die alles goed ondercontrolle hebben.Wij gaan dit jaar met een groep van 8 personen en er is voor ieder wat wils.

Ik kan alleen maar zeggen doen.
en veel plezier
groet Roy

kol
27-12-08, 00:15
Hey Wendy,

Ik zou de extra optie er zeker bij nemen. De hele dag door de parken is natuurlijk erg leuk maar ook erg vermoeiend voor kids. Waterparken zijn echt een fijne afwisseling. Toen onze kids keiner waren, was Typhoon Lagoon hun favoriete waterpark. (Nu nog steeds trouwens) Aquatica vonden wij een beetje tegenvallen. Maar ja, dat is natuurlijk persoonlijk.

Nicole

rembrandt
27-12-08, 20:38
Wij pakken ook altijd de waterparks en more optie en niet de hopper optie. 's-morgens een waterpark in en op het eind van de middag naar een "major" park, werkt geweldig voor ons en de kids.

petrajessy
27-12-08, 21:46
Typhoon Lagoon!!! Mijn favoriet. Heerlijk surf sfeertje met lekkere muziek en relaxte sfeer. Daarnaast vele wuivende palmbomen en de drinkbekers voor 12 dollar waar je de hele dag drinken mee kunt halen bij de selfservice! Even met de beker langs een scan (inderdaad de volgende dag werkt ie natuurlijk niet meer) en de kinderen vonden dat ook weer prachtig om te doen!

Njit
28-12-08, 22:18
mijn zoontje van 4 1/2 vind de glijbanen super, maar mag daar niet van af denk ik......

De volgende beperkingen gelden:

Blizzard Beach


Summit Plummet - guests must be over 48 inches or 122cm
Slush Gusher - guests must be over 48 inches or 122cm
Downhill Double Dipper - guests must be over 48 inches or 122cm
Chair Lift - guests must be over 32 inches or 80cm
Tikes Peak - guests must be 48 inches or 122cm AND UNDER

Typhoon Lagoon


Humunga Kowabunga - guests must be over 48 inches or 122cm
Storm Slides - guests must be over 60 inches or 145cm
Ketcha Kiddee Creek - guests must be 48 inches or 122cm AND UNDER

Heidi85
29-12-08, 11:53
Een kleine toevoeging...


Typhoon Lagoon :


Crush 'n' Gusher - Minimaal 122 cm, kinderen mogen niet op schoot, probeer ook niet stiekem met een kleiner kind boven te komen want dan word je alsnog weggestuurd. (er wordt op 2 verschillende plekken op lengte gecheckt)

Bay Slide - Alleen voor kinderen kleiner dan 152 cm

Shark Reef - Kinderen onder 10 jaar moeten een ouder bij zich hebben.
Ik heb zelf zowel in Typhoon Lagoon als Blizzard Beach gewerkt en beide parken zijn uitstekend geschikt voor zowel kleinere als grotere kinderen.

Zolang je als ouder je kind niet alleen aan hun lot overlaat in het kindergedeelte (wat schokkend vaak gebeurt) zullen kinderen het onwijs naar hun zin hebben, bijvoorbeeld bij de family raft rides waar ze samen met hun ouder(s) in kunnen. (Gangplank Falls in Typhoon Lagoon en Teamboat Springs in Blizzard Beach)

Lady-M
03-01-09, 17:57
Hier nog een Typhoon Lagoon fan! Bij mijn zoons van 10, 12 en 14 was dit waterpark ook favoriet, vooral vanwege die enorme golven in het golfslagbad :razz: Ik vond inderdaad die drinkbekers ideaal. Lekker ongegeneerd één beker kopen en met z'n allen uit drinken. \\:D/ Wij waren er afgelopen zomer, dus bloedheet! De temperatuur liep op tot ruim 40 graden. Ik draag hier zelden een zonnebril, maar daar is het echt nodig! Veel zonnebrandcreme ook. Ik was zonder echtgenoot, dus die busjes met inspuit-spul vond ik echt ideaal! De heren smeren zichtzelf nog niet (goed genoeg) in, dus moeders kon aan de bak. Gewoon even spuiten en klaar is Kees. Bij de Wallmart te koop voor een paar dollar. In de waterparken zijn dezelfde busjes een stuk duurder.
In Blizzard Beach verdwaalde ik steeds (bijzonder slecht ontwikkeld richtingsgevoel) en Aquatica vond ik veel te druk. (misschien omdat het net geopend was?) Ik had vorig jaar van die flex-tickets waarmee je overal in kon, maar de volgende keer koop ik gerichter tickets, omdat ik nu weet wat we wel en niet leuk vinden. Wij waren ook gek op Busch Gardens en Sea World. O, ik moet hier niet teveel rondstruinen, want het begint weer te kriebelen! :-P

Ieniminie
22-03-09, 08:54
Kan ik de kaartjes voor Typhoon Lagoon ook al thuis online kopen?
Tot nu toe heb ik er nog niet veel over kunnen vinden.

Michael66
22-03-09, 09:16
Nee, zie de website van Disney: http://disneyworld.disney.go.com/tickets-passes/ Verkoop "at any Disny Waterpark", oftewel: aan de kassa.

Dat zijn gewoon de ééndaagse tickets, en die worden ook niet aangeboden door andere ticket-brokers.

Als je toch al naar Disney gaat kun je misschien beter de Waterpark Fun & More optie bij je tickets overwegen.

MichelUSA
21-04-09, 13:11
Ik lees in dit topic heel veel over de Disney en Seaworld waterparken, in juni zitten we een aantal dagen in Orlando voordat we aan een rondje Florida beginnen.

Ons hotel ligt pal naast Wet & Wild wat het opzich wel makkelijk maakt om daar een dagje te verblijven, kunnen jullie mij dit park aan- of afraden??

Ta2 Gerrit
21-04-09, 13:37
Het is wat minder fantasierijk aangekleed dan de voornoemde parken, maar zeker leuk om je een dag (of een deel daarvan) te vermaken, met al z'n glijbanen. Gewoon doen!

pascalbrouwers
21-04-09, 20:36
Die andere waterparken zijn toch wel heel veel beter.
Klopt wat Gerrit zegt, maar ik zou toch liever naar 1 vd parken gaan waarnaar dit topic vernoemd is.

En mijn favorietje Typhoon Lagoon...

Groet,
Pascal

Zelos
24-04-09, 20:03
Ben ik de enige die Wet 'n Wild echt enorm tegen vond vallen? Ik ben nogal een coaster en snelheid fan en totaal NIETS in Wet 'n Wild kon mij bekoren. Ik vond het allemaal erg mager. Wel creatief enzo, maar daar kwam ik niet voor. Ook de vrije val naar beneden viel me tegen. Veel te kort en na 5 keer doet die je ook niks meer...

Micktomar
10-05-09, 17:16
Wat ik me dus afvraag, wij gaan in de zomer, en dan is het natuurlijk overal bloedje heet!, Ik neem aan dat dan de tegels/grond/beton aan je voeten ook het kookpunt hebben bereikt, mag je dus met een soort van water/surf schoenen de atractie's in of valt het allemaal reuze mee?

Teleton
10-05-09, 17:24
in of valt het allemaal reuze mee?

Dat in ieder geval! Het wijst de weg vanzelf. Veel mensen lopen op slippers door het park, anderen kunnen het blootsvoets. Zelf ben ik een gevoelig typetje, dus schiet ik al snel de slippers aan. Je kunt je slippers of badschoenen, indien nodig, gerust voor de attractie laten staan.

nancy1
27-05-09, 08:06
Een keer in de maand juli naar Typhoon geweest, vond het erg massaal. Het was te druk, super lange wachtijen bij de glijbanen en (hebben er maar 2 gedaan :(). Golfslagbad wel geweldig.

Nu 2 jaar achter elkaar in april/mei naar Aquatica geweest. Erg overzichtelijk park, genoeg ligplekken, mooi aangelegd en leuke glijbanen. Misschien iets minder heftig en apart dan in de andere parken, maar vooral voor kinderen helemaal goed!

damian08
10-06-09, 13:50
Hallo,
Wow wat haal je hier veel informatie van af zeg!! Ben me maar gelijk gaan aanmelden, want aan deze site heb je wat, mijn complimenten!
Ik ben al een aantal keer naar Orlando geweest, maar altijd zonder kinderen.
Nu heb ik een zoontje van nu 10 maanden, maar willen volgend jaar September weer naar Florida (huwelijksreis) Nu is mijn vraag, zijn die zwembaden nou ook wat voor een kleintje van 2?
Denk aan Wet n Wild, Aquatica en natuurlijk de waterparken van Disney. Ik kan me alleen maar de Thrill rides herinneren,omdat we daar alleen voor gingen, nu wordt dat dus heel anders. Hoop graag op reacties.

Groetjes Natalie

pascalbrouwers
10-06-09, 16:02
de waterparken zijn ook leuk voor kleine kinderen.
Persoonlijk vind ik Wet & wild en Blizzard Beach minder geschikt.

Aquatica en Typhoon lagoon kan heel goed.

Pascal

cindy74
10-06-09, 17:58
Yep zeker te doen met kleine kinderen .
Tyfoon lagoon is erg leuk en ook geschikt voor kleintjes .

Disneyfan1970
11-06-09, 02:02
Blizzard beach is op zijn minst net zo geschikt als Typhoon Lagoon, aangezien ze hier ook een vrij groot gedeelte hebben voor de allerkleinste.


de waterparken zijn ook leuk voor kleine kinderen.
Persoonlijk vind ik Wet & wild en Blizzard Beach minder geschikt.

Aquatica en Typhoon lagoon kan heel goed.

Pascal

muriel
12-06-09, 13:09
wij gaan deze zomer laatste week July en eerst augustus. Maar ga je in aquatica ook niet door een buis tussen de dolfijnen?
Heeft Bushgardens ook een waterpark in de buurt?

Njit
12-06-09, 13:18
Er is inderdaad een buis waarmee je door het dolfijnen-basin gaat. Maar stel je daar niet teveel van voor:

-vosBAOXdY0

Tegenover Busch Gardens is een waterpark:



Adventure Island

Right across the street from Busch Gardens here in Tampa Bay, Adventure Island's 30 acres provide water-soaked excitement for guests of all ages. Escape to the soothing Key West atmosphere where corkscrew slides, waterfalls, a wave pool, and other family attractions create a tranquil atmosphere and hours of sun-drenched fun.

Zie http://www.adventureisland.com/ai2/ . Heb er zelf geen ervaring mee maar de plaatjes zien er iig leuk uit..

muriel
12-06-09, 13:22
Zullen we dan maar adventure island doen maar 20 min met de auto en het is weer wat anders.

flowerscaper
12-06-09, 13:27
Het Beste waterpark is niet meer open helaas!

RIVER COUNTRY.

Voor mij puur jeugd sentiment!

T is en blijft n beetje zeer doen!

Njit
12-06-09, 13:29
Je kan van te voren al entree-kaarten kopen voor beide parken. Scheelt je weer geld. Zie http://www.buschgardens.com/bgt2/Purchase/Visitors.aspx


Het Beste waterpark is niet meer open helaas!

RIVER COUNTRY.

Voor mij puur jeugd sentiment!

Helaas nooit kunnen doen. Maar de filmpjes zien er leuk uit:

VArObNa-1SA

muriel
12-06-09, 18:32
Dank voor de info kunnen we beide parken doen.
We gaan ook eentje doen in orlando. Ik heb al een jaarkaartje voor seaworld dus kan ik dezelfde dag ook nog eens een waterpark mee pikken.. Alleen is hier zoveel info en pro en contra, dat ik echt niet meer weet wat uitkiezen

dejo
24-02-10, 15:54
Beste florida gangers,
Wij staan voor een moeilijke keuze. Wij hebben 6 volle dagen te vertoeven in Orlando hierdoor kunnen we niet alle parken bezoeken.
Wij hebben op onze lijst het volgende:

Universal studio's
land of adventure
seaword
bushgardens
aquatica of wet n wild.

welke van de 2 waterparken raden jullie aan? Wij gaan met 2 kinderen van 12 en 18. Ik weet dat Aquatica vrij nieuw is.

Alvast bedankt,

Solange

Teleton
24-02-10, 16:13
welke van de 2 waterparken raden jullie aan? O, jee....er is al een topic over dit onderwerp (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7165&highlight=Aquatica)waar al meer dan 100 berichten staan. Zonde om er hier weer een discussie over te starten, toch? Aangeraden wordt er eigenlijk niet één park, je keuze kan je immers prima maken op basis van de ervaringen van forumleden. Bezoek ook de sites van beide parken eens, welk park je ook kiest, iets vergelijkbaars hebben we in Nederland niet, dus je zult je best vermaken. Persoonlijk weet ik het wel, het begint met een A en eindigt op een a.......

dejo
24-02-10, 16:17
thanks Teleton.
Na het lezen wist ik het nog steeds niet.
vandaar mijn vraag hier . Ik kies ook voor a-a, maar ik had begrepen dat wnw meer rides heeft voor het jeugdige volk.

thanks anyway

Teleton
24-02-10, 16:49
Na het lezen wist ik het nog steeds niet.
Zoals wel vaker gezegd, de één houd van de dochter, de ander van de moeder en de derde van allebei......Misschien schiet er nog iemand te hulp.

Ennne... A-a is beslist geen kinderachtig park hoor, de attracties doen in mijn beleving niet onder voor W&W.

corrus
24-02-10, 17:39
Apples & Oranges...

Wet'n Wild is de oudste van de twee..
Aquatica is vrij nieuw en een flink stuk ruimer opgezet...

Maar ze zijn alletwee even NAT

HKB
25-02-10, 16:24
Ik zou voor Aquatica gaan,omdat wij Wet'n Wild wat verouderd vinden.Wij gaan in ieder geval met onze kleine naar Aquatica.
Succes

pascalbrouwers
25-02-10, 16:41
Ga maar naar Aquatica, zul je geen spijt van krijgen.
Ben er 3 keer geweest, eigenlijk voor mijn dochtjertje hahahaha zij vind het een geweldig zwemparadijs.
Ben het hier ook wel mee ens maar mijn voorkeur gaat uit naar typhoon lagoon, maar dat was je vraag niet :-$
Laat W&W maar voor wat het is.

succes,
Pascal

Ta2 Gerrit
25-02-10, 18:11
Ook bij W&W staan ze natuurlijk niet stil, en wordt er regelmatig geinnoveerd.
Ik zag van de week nog een promofilm op TV en dat zag er niet verkeerd uit.
Veel nieuwe en best wel spectaculaire waterattracties.

Natuurlijk kun je het niet vergelijken met het nieuwe megadure Aquatica, maar om het nou maar meteen te vergeten is ook wat overdreven.
Een miljoen bezoekers per jaar denken er in ieder geval anders over.

Wittmann
01-03-10, 18:57
Ik heb er geen idee van waar we best naartoe gaan op onze derde dag in Orlando. We zijn beiden 28, is een waterpark dan wel nog iets voor ons? Misschien zijn deze parken meer gericht op het jongere volkje?

<<Mod Michael66: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp.>>

pascalbrouwers
02-03-10, 10:32
Zoals ik al eerder geschreven heb, typhoon lagoon is mijn favoriet. lijkt mij een leuk park voor jullie. Wij komen er al jaren, en blijft leuk. Alleen de muziek al die daar gedraaid wordt geeft je een heel relaxed gevoel. Zou dit toch eens overwegen.

Ik ben 1 keer in W&W geweest. Vond er niets aan, maarja wij waren dan ook al verwent doordat we eerst in 1 vd disney waterparken geweest waren.

greetz,
Pascal

Teleton
02-03-10, 10:40
We zijn beiden 28, is een waterpark dan wel nog iets voor ons? Misschien zijn deze parken meer gericht op het jongere volkje?


Ik vroeg me even af, bij welk volkje je eigenlijk hoort als je 28 bent........;). Als je er een keer geweest bent, dan weet je pas hoe leuk je vraag eigenlijk is. De attracties in de zwemparken zijn afgestemd op ieder volkje. Als je één keer tegen de reuzengolf in de Surfpool van Typhoon Lagoon bent ingezwommen en bent neergekwakt, weet je dat het geen kinderspeelplaats is. Als je één keer een rondje in de Castaway Creek hebt gemaakt, weet je pas echt wat relaxen is. Kortom, niet twijfelen en gewoon een mooie dag voor uittrekken. Kijk voor alle attracties eens op de site (http://disneyworld.disney.go.com/parks/typhoon-lagoon/attractions/).

Michael66
02-03-10, 12:26
Eigen volkje eerst! Laat dat jongere (en vooral ook oudere 50+-Teleton:-\"-) volk maar wegbljven bij Aquatica, dan is er meer plaats voor ons 40-plus-met-of-zonder-kids-volkje! =D>:smile:=D>

Nee joh, zwemparken zijn van en voor alle leeftijden. In het weekend trekken er wel wat meer jongeren heen, maar over het algemeen is het publiek zeer gemengd.

En allemaal hebben ze de grootste lol !!!

Wittmann
02-03-10, 13:14
Het spreekt allemaal aan!
Zowel TL als Aquatica spreken aan, maar Shark Reef bij TL lijkt me net dat ietsje meer. Komend weekend eens overleggen met de wederhelft :-D

In Orlando komen we aan op maandag, dus dins-woe-dond parken en vrijdag trug richting miami met een tussenstop in Cape Canaveral. Op maandagmorgen stijgen we weer op. 4 dagen lijkt me dus helaas wat te veel van het goede. :cry:

carmen1988
24-07-10, 14:29
Ik zou graag jullie menig willen hebben over het volgende. Ik wil dit jaar weer een waterpark bezoeken. Vorig jaar zijn we naar Typhoon Lagoon geweest. Nu lijkt me Aquatica ook wel leuk. Alleen hoor van sommige mensen dat Typhoon lagoon leuker is. Wat vinden jullie??

kol
25-07-10, 18:32
Ik vind Typhoon Lagoon het leukst. Op de tweede plaats Blizzard Beach en op de derde plek Aquatica. Natuurlijk is dit erg persoonlijk. (Het allerleukst vind ik Discovery Cove. Natuurlijk veel duurder, en een ander soort waterpark.)

ferret
25-07-10, 18:35
1 Typhoon Lagoon
2 Blizzard Beach
3 Aquatica
4 Wet and Wild

cindy74
25-07-10, 20:03
voor mij komt tyfoon lagoon ook op 1

carmen1988
25-07-10, 23:39
Ok thanks voor jullie mening.

Ik vond Discovery cove ook erg leuk, zou ik het liefst elk jaar doen! Maar toch wel prijzig voor elk jaar.

nancy1
26-07-10, 08:30
Ik vind dat de keuze voor een waterpark ook erg af hangt van de gezinssituatie.
Ga je met oudere kinderen of alleen volwassenen, vind ik Typhoon het leukst.
Zijn de kinderen wat kleiner, vind ik Blizzard Beach en Aquatica leuker.
Wij hebben 2 kids, 1 van 9 en en van 12. Bij mij komt Blizzard op 1, Aquatica op 2 en Typhoon op 3.

carmen1988
26-07-10, 11:11
Wij hebben nog geen kids, dus gaan met zijn 2en. Vorig jaar naar Thypoon lagoon geweest vonden we erg leuk. Blizzard beach spreekt me niet zo aan vooral door het thema met sneeuw en ijs. Vindt een Tropische setting leuker.

an25
04-08-10, 05:25
Typhoon lagoon staat op nummer 1, gevolgd door blizzard beach. Aquatica vinden wij wat minder omdat dit alweer kleiner en veel drukker was als de voorgaande parken (ruim 1uur wachten voor een 8 seconden rit het water in.)

A.Hofman
04-08-10, 09:32
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar een waterpark, Aquatica. We hebben niet echt gekozen voor dit park, maar in combinatie met Seaworld en Bushgardens is het heel voordelig.
Voor losse tickets hadden we waarschijnlijk voor Typhoon Lagoon gekozen.

karin1433
22-08-10, 20:39
Wij zijn afgelopen weken in beide waterparken geweest (BB en TL). Er ware altijd kluisjes te huur. Een kleine kluisjes kost na aftrek van de borg 8 dollar en een groot kluisje 10.00 dollar.

sunita
03-10-10, 20:57
ik vond aquatica het leukste.. om de wildwaterbaan. en de bandjesrivier vond ik daar ook het leukste. die van disney waren ook mooi hoor! maar ik moest eigenlijk overal alleen in en dan kun je bijna nergens in.. bijna alles is op 2 personen gericht. het golfslagbad van blizzard beach was wel super! we zijn ook langs wet 'n wild gelopen..zag er ook leuk uit.

kathy
03-10-10, 22:01
Wij vonden Aquatica heel leuk, zeker omdat er een lazy en een iets wildere river is. De wild river is overigens ook lekker zonder zwemvest te doen als je van jezelf goed kunt drijven in het water.

Helaas moet ik zeggen dat de Tyfoon Lagoon lazy river niet zo lekker is als die van Aquatica. (helaas omdat we eigenlijk echt Disney fans zijn en daar alles het beste vinden) De lazyriver is net wat te ondiep voor onze lange benen, dus als je niet op de band zit maar er in hangt dan moet je echt je benen optrekken om niet over de grond te schuren.
De Typhoon lagoon heeft leuke, aardig hoge golven en geeft om de zoveel tijd een enorme vloedgolf weg. En die is echt hoog ! Ik schat als je op een diepte van 1,5 meter staat dat hij toch wel 1,5 / 2 meter boven je uit komt. Echt heel erg gaaf !

Je kunt duidelijk het verschil in ouderdom merken tussen de Disney waterparken en Aquatica als je op afwerking en sanitair let. Maar al die waterparken zijn gewoon fantastisch, lekker genieten voor een paar uur !

christophe
06-07-11, 11:23
Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen welk waterpark ik moet kiezen (hebben tijd om er één te doen). Wet'n wild heb ik 15 jaar geleden gedaan, de disney parken 5 jaar geleden. Denk nu dus aan adventure island of aquatica.
Kan je aquatica vergelijken met de disney parken?

Njit
06-07-11, 11:37
Je kan vast door Aquatica lopen: http://maps.google.com/maps?q=aquatica+orlando&hl=en&ll=28.414616,-81.456885&spn=0.01842,0.038581&sll=37.0625,-95.677068&sspn=33.984987,79.013672&z=15&layer=c&cbll=28.414497,-81.456867&panoid=RK7NVkz1b_ToyUTsJSWAFw&cbp=12,294.8,,0,0

En door Adventure Island: http://maps.google.com/maps?q=adventure+island+tampa&hl=en&ll=28.04112,-82.414087&spn=0.009242,0.01929&sll=28.414503,-81.456885&sspn=0.018608,0.038581&z=16&layer=c&cbll=28.04112,-82.414087&panoid=UpMkRBh97zCemI2eCHID_w&cbp=12,169.74,,0,4.14

christophe
06-07-11, 20:34
Ik heb uiteindelijk de upgrade genomen bij discovery cove en het wordt dus aquatica.

<<Moderator Michael66: Berichten / vragen over Discovery Cove heb ik naar het desbetreffende onderwerp verplaatst.>>

loesje
04-10-11, 15:23
Zou het mogelijk zijn om in januari een waterpretpark te doen of is dat daar dan te koud voor?

marijke8
04-10-11, 16:30
Volgens mij zijn de waterparken in januari gesloten. Wordt meestal onderhoud gepleegd. Kijk is op de site van de waterparken voor de openingstijden.
Gr,
Marijke

Tans4USA
04-10-11, 17:00
Disney's Typhoon Lagoon:
- gesloten van 4 december 2011 t/m 17 maart 2012

Disney's Blizzard Beach:
- gesloten van 30 oktober 2011 t/m 3 december 2011

[verwijderd]
04-10-11, 18:09
Zoals ze ons 2 jaar geleden zeiden bij een hotel waar wij verbleven:

Als Europeaan kan je gerust gaan zwemmen in december maar voor ons Amerikanen is het te koud.

Tja, voor Januari zal je dus gewoon even moeten kijken wat de temperaturen zijn op dat moment want er zijn recentelijk wat koudere winters geweest in Florida.

corrus
04-10-11, 19:01
Het zwemwater in de Disney waterparken zijn heel goed verwarmd (28 graden)

natascha666
04-10-11, 19:06
Wij (europeanen) zijn gewoon bikkels :P

Ik neem volgende maand ook gewoon heel positief mn badkleding mee, dan kunnen we nog kijken....

corrus
04-10-11, 19:41
Met een zwembadwatertemperatuur van 28 graden Celsius is iedereen een bikkel... :roll:

Disneyfan1970
06-10-11, 08:07
Wij hebben dit wel eens gedaan eind december, prima te doen. En als je een mooie dag uitkiest met zon, dan kun je zelfs nog lekker opdrogen / zonnen.

Jeroen

loesje
06-10-11, 16:24
oei als ze gesloten zijn wordt het wel moeilijk om een bikkel te zijn hé :-D

Flo-Ridah
06-10-11, 17:52
Ja, dan ben je pas echt een bikkel... Naar binnen gaan als het dicht is :D

rolandino
06-10-11, 19:42
Je kunt dan natuurlijk nog wel virtueel genieten (weer of geen weer) door er met streetview (http://maps.google.com/maps?q=Aquatica&hl=en&ll=28.416249,-81.455652&spn=0.008898,0.016512&sll=28.042331,-82.411446&sspn=0.003551,0.005466&hq=Aquatica&hnear=Aquatica+-+SeaWorld%27s+Water+Park,+5800+Water+Play+Way,+Orl ando,+Florida+32821&t=h&layer=c&cbll=28.416667,-81.456416&panoid=fVSFVbe8ii3frCP4PqIRPQ&cbp=12,263.76,,0,1.6&z=17&vpsrc=0)doorheen te lopen ;-)

natascha666
06-10-11, 20:52
dan willen we wel een fotoke als bewijs he! :P

baluga
18-06-12, 21:20
Zijn er Florummers die het laatste jaar nog naar Wet 'n Wild zijn geweest? We zijn vorig jaar naar Aquatica geweest en dat was helemaal te gek. Nu zag ik dat Wet 'n Wild ook een nieuw geedelte heeft geopend en ik ben benieuwd naar de ervaringen. Laat maar horen!

maantje71
19-06-12, 07:40
wij zijn afgelopen jaar (juli 2011) in wet `n wild geweest.
we hebben dit gedaan omdat het op de flexticket zat.
maar onze mening is dat aquqtica veel en veel leuker is.
we zijn 1 keer die vakantie naar wet `n wild geweest en zeker 3 keer naar aquatica.


wet `n wild is veel ouder en aquatica is natuurlijk nog niet zo oud.

Briggy
19-06-12, 10:00
Ik ben in januari dit jaar naar Wet 'n wild gegaan. Het golfslagbad was dicht, weet niet waarom.

Blastaway beach is het nieuwe gedeelte geopend op 2 juni, speciaal voor kinderen en familie.

http://i48.tinypic.com/scara1.jpg

Ik vond het park heel erg leuk, alleen kan het niet vergelijken, het is het enigste water park wat ik bezocht.

Wel vond ik alles er netjes uitzien, het eten was lekker bij Bubba’s BBQ & Chicken en er zaten een paar spannende attracties bij.

belgske
19-06-12, 10:43
voorlopig zijn we enkel in Aquatica geweest en dat is uitstekend bevallen... Dat mag dit jaar weer een bezoek van ons verwachten. Mede doordat we over flextickets beschikken, zal ook Wet 'n Wild voor ons geen onbekend terrein meer zijn na deze zomer.

damian08
19-06-12, 15:18
Ik vind Wet n Wild geen verkeerd park hoor, gaan er altijd wel heen.
Het is niet zo mooi opgezet als bijvoorbeeld de Disney waterparken of Aquatica maar
wel leuke glijbanen zoals de Disco h20.
En nu hebben ze er ook nog een kindergedeelte geopend wat helemaal leuk is want ze hadden niet echt glijbanen voor kinderen.
Ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die binnenkort gaan!

reentje
19-06-12, 22:18
Oh dat is heel jammer, wij waren er vorig jaar en toen was er een gedeelte voor kinderen tot 48 inch, met glijbanen en een kleine lazy river. Mijn dochtertje was toen drie en kon daar heerlijk spelen en glijden zonder dat ze daar omver werd gelopen door de wat oudere kinderen. Ze heeft zelfs heerlijk liggen slapen in de lazy river. Maar zoals ik het nu zie is dat hele gedeelte vervangen.

Holandesa
05-08-12, 20:49
Beste kenners,
Is er een waterpark dat je met kleine kinderen kan gaan (4 en 2 jaar)?
Of kan ik dat beter overslaan?
gr. & alvast bedankt voor de tips!

A.Hofman
05-08-12, 23:14
Onze dochter was net 4 toen we voor het eerst naar Aquatica gingen. Voor de kleintjes er genoeg (ondiep) speelplezier. Zwemvesten zijn verplicht(voor kids) en voldoende aanwezig.

Het "Walkabout Waters" gedeelte vond ze geweldig.
XlvUY0YikOA

De stroomversnelling "Roa's Rapids" was eerst een beetje eng, maar na een paar minuten was ze al gewent, en dobberde ze vrolijk rond. Ook voor grote "kinderen" is er genoeg te beleven.

combinatie tickets met Seaworld, Buschgardens oid zijn zeker aan te bevelen.

Teleton
06-08-12, 08:06
Of kan ik dat beter overslaan?
Ben je mal? De Disneywaterparken en Aquatica zijn geschikt voor peuters, kleuters, pubers, pappa's, mamma's , opa's en oma's.....

Schil
06-08-12, 15:48
Hoe zit het in Amerika eigenlijk met kids en verplichte zwemvesten ? Tot welke leeftijd is dit ?
Mijn zoons zijn 6 & 11 en die van 6 heeft zijn A diploma ( die van 11 uiteraard allebei)

Ritchie
06-08-12, 19:44
Volgens mij is het dan niet verplicht, ik weet niet of dit wettelijk verplicht is, echter ga je naar Typhoon Lagoon, en wilt echt de hoge golf in.... misschien is het dan wel raadzaam

Teleton
06-08-12, 19:52
Hoe zit het in Amerika eigenlijk met kids en verplichte zwemvesten ? Naast leeftijdsrestricties zijn er ook minimale lengtes vastgesteld. Bovendien verschillen de voorschriften per park, in Aqautica wordt er streng op het gebruik van een zwemvest toegezien. Lees de info over Disney (http://kingdommagictravel.com/disneyworld/water_parks/blizzard_beach.htm) en Aquatica (http://www.aquaticabyseaworld.com/FAQ.aspx) .

Schil
06-08-12, 20:16
hmm Aquatica en Wet N Wild heb ik bij de Orlando flexticket en beide zijn dus 48" wat 122cm is , jongste is nu 116cm dus hij moet 6cm groeien tot de Mei vakantie :)

Ritchie
07-08-12, 11:31
Op de Disney site kan ik niks over leeftijden in combinatie met een life vest vinden, alleen: "Children under the age of 10 will need to be accompanied by an adult"

Bij Aquatica staat echter wel: "Safety is our No. 1 concern, therefore, all guests under 48" are required to wear life vests on most attractions. Please see specific ride regulation signs for details"

ilssse
17-01-14, 14:47
Welk waterpark vind je het leukste en waarom?
Ik vind ze er allemaal leuk uit zien, kan niet kiezen!!Wie kan mij helpen :D

Michael66
17-01-14, 14:57
Hahaha! Je bent echt niet de enige met dat waterpark probleem.

Ik heb je vraag daarom toegevoegd aan het bestaande dilemma-onderwerp: "Welk waterpark".
Lees eens wat eerdere berichten, misschien heb je er wat aan.

Ikzelf vind ze allemaal wel erg leuk. Mijn keuze hangt vooral af van wat ik verder in de vakantie ga doen. Van welke grote themaparken ik ga bezoeken. Want dan ga ik naar het zwempark dat bij dat themapark hoort. De toegangsprijs vind ik dan nog enigzins acceptabel. Voor komende zomer heb ik kaartjes voor Walt Disney World, dus ga ik naar Typhoon Lagoon en Blizzard Beach.

Ritchie
17-01-14, 15:20
Dat blijft moeilijk, de meeste waterparken hebben hun eigen thema, en het ene spreekt je meer aan dan het andere. Blijft persoonlijk.
Tip: bekijk gewoon wat filmpjes op youtube.

FloridaVerslaafde
17-01-14, 17:40
Ben het helemaal met Richie eens. Wij hebben als favoriet "Typhoon Lagoon"


http://www.youtube.com/watch?v=R83LQJtmBWQ


:cool:

Ritchie
18-01-14, 01:22
De mijne is Typhoon Lagoon, dan Blizzard Beach en dan Aquatica

moonlight91
18-01-14, 09:40
ik denk toch ook dat ik Typhoon Lagoon op 1 zet ...
(al moet ik zeggen dat Discovery Cove voor ons het ultime waterpark is.. maar dat valt in een andere categorie..)

pzomerdijk
18-01-14, 12:57
1. Aquatica, mooi ingericht park met veel waterfun, mooi ,,strand'', altijd voldoende stoelen
2. Blizzard Beach, leuk thema ,,winter'', kabelbaan naar boven, ook altijd wel vrije stoelen te vinden, goede sfeer, gratis parkeren.
3. Wet 'n Wild, leuk centraal golfbad, gezellige sfeer rondom hoofdbad, wel de oudste voorzieningen, ik was daar al in 1988.
4. Typhoon Lagoon, naast de fantastische golfslag, toch het minst favoriet, maar blijft wel zeer de moeite waard, gratis parkeren.