PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema jip: Miami - Orlando - Panama city 2008



jip
27-07-08, 13:22
Beste,
22 oktober vertreken wij voor 12 dagen naar Florida.
Mijn echtgenoot gaat er in Panama City op 1/11 een Iron Man doen.
Ik ben vreantwoordelijk voor de vakantie vooraf.
Is mijn planning realistisch en welk hoogtepunt vergeet ik ???
dag 1 : aankomst Miami rond 17.00 u
dag 2: Key Largo (zwemmen met dolfijnen)
dag 3. naar Key West
dag 4: Key West
dag 5: naar Everglades - naar Orlando
dag 6 - 7 - 8 : parken Walt Disney
dag 9 : Cape Canaveral - apalachicola
dag 10 : Panama City
dag 11 : Iron Man Panama City
dag 12 : back home

Heeft iemand nog tips voor hotels ???
Vergeet ik iets interessants ???

grtjes, Huberte:p:p:p

Yvet
27-07-08, 15:03
Er zitten wel wat dingen in het schema wat iets teveel van het goede is denk ik.

Dag 2, zwemmen met dolfijnen is vaak vroeg op de dag en dan moet je dus mega mega vroeg gaan rijden om op tijd daar te zjn.
Goed kijken voor welk tijdstp je dus kunt boeken om te zwemmen, het beste zou zijn ergens begin van de middag.

Dag 5, van Key West door de Everglades naar Orlando is een volle dag rijden, niks bekijken maar echt alleen rijden.
Ik zou dan zeggen slaap ergens halverwege langs de kust en rij de volgende dag naar Orlando.

Voor dag 9 en verder weet ik geen reistijden dus dat zou ik even goed uitzoeken, als je op dag 9 naar KSC wilt reken dan op een goede 4 uur daar bezig zijn, daar komen vanuit Orlando duurt een ruim uurtje.

pascalbrouwers
27-07-08, 18:01
zoals yvet al aangeeft.
Zwemmen met dolfijnen later op dag plannen.
Zou wel nog diezelfde dag nog doorrijden naar Key West.
Om daar 1 volle dag te blijven, is naar mijn inziens te weinig.
Blijf minimaal 2 nachten, krijg je geen spijt van.

Dag 4-5 Zou ik terug naar miami rijden, of eventueel ft lauderdale.
Bezoek van daaruit de everglades.
Ga je alleen naar een alligator farm, heb je nog tijd genoeg om naar Orlando te knarren.
Vergeet niet dat je dan zeker 4 tot 5 uur in de auto zit.
Neem wel de florida's turnpike = sneller maar wel een tolweg.

Denk dat je reis interresant genoeg is :smile:
Wordt wel een vermoeiende.....

Pascal

Teleton
27-07-08, 20:01
Is mijn planning realistisch en welk hoogtepunt vergeet ik ???Vergeet ik iets interessants ???:p:p:p

Oeps, en ik begrijp dat er ook nog kinderen meegaan? Jouw schema lijkt wel een goede voorbereiding op The Iron Man. Gewoon doorgaan, no matter what. Het komt op conditie aan, verstand op 0, blik op oneindig. Als je de kilometers maar haalt en liefst in recordtijd:-\"

Het barst van de hoogtepunten in Florida, maar gezien het aantal geplande kilometers, denk ik niet dat er veel tijd voor méér is. Als je echt de hoogtepunten wil beleven (da's wat anders dan zien...) neem dan de tijd. Begin met het aantal kilometers dat je over die 9 dagen maakt eens globaal uit te rekenen. Zet dat om in het aantal uren dat je met het gezin in de auto zult zitten. Bepaal dan wat je echt wilt en kunt met dit reisgezelschap. Zoals je al aan de andere reacties kunt zien, ben ik niet de enige die het ietsjes teveel van het goede vind.

De beste tip die je kunt krijgen is: Maak keuzes. Gezien de sport van je echtgenoot (en/en niet of/of) is dat misschien wat veel gevraagd, maar wel oprecht gemeend. Remember: Florida's too much......