PDA

Bekijk Volledige Versie : Villahuur, wat moeten we echt niet vergeten mee te nemen?



RdP
21-07-08, 12:33
Ik heb hier al wel iets over gelezen, maar kon het niet echt meer vinden.

Welke zaken zijn een must om mee te nemen van een villa. En dan bedoel ik niet de voor de hand liggende zaken zoals: de rest van de familie, paspoorten etc....
Nee ik bedoel zaken die daar niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn, heel erg duur zijn etc....

Gr,

Rien

Njit
21-07-08, 12:42
Volgens mij is er bijna niks wat NIET in de Wallmart te koop is. Alleen je Hollandsche beleg zoals Hagelslag, Vruchtenhagel, Gestampte muisjes etc kun je daar niet krijgen.

RdP
21-07-08, 13:35
Volgens mij is er bijna niks wat NIET in de Wallmart te koop is. Alleen je Hollandsche beleg zoals Hagelslag, Vruchtenhagel, Gestampte muisjes etc kun je daar niet krijgen.

Okay, die jongens van mij zijn gek op hagelslag, dus ik gooi wel een pak in de koffer....:razz:

Njit
21-07-08, 13:47
Je hebt wel Chocolate Sprinkles maar dat is voor de taartversiering. Beetje duur om dat op brood te doen :)

jet
21-07-08, 14:26
Inderdaad, ik geloof dat typisch nederlands broodbeleg het enige is wat niet te koop is daar. Maar voor het ontbijt genoten mijn kids van de honderden verschillende soorten cereals die daar te koop zijn (Lucky Charms waren favoriet!). En tussen de middag aten we vaak muffins of subs. Je hebt daar geen lekker bruin brood zoals hier. Dat was eigenlijk het enige wat ik een beetje miste na drie weken vakantie: een lekkere bruine boterham met kaas! :)

6foot6
21-07-08, 21:17
theedoek/vaatdoek

raygwencaith
21-07-08, 21:25
theedoek/vaatdoek

Bij ons waren die in de villa aanwezig en anders haal je een setje bij Wal*Mart. We hebben daar vorig jaar leuek mickey setjes gekocht.

Ik neem volgend jaar een flessie Curry mee dat hebben ze niet

Michael
21-07-08, 21:27
Koffie en/of thee.

RdP
21-07-08, 21:31
Okay dat is al aardig wat (Curry, hagelslag en Koffie), mogen die dingen zo mee in de koffer ?? Alleen vers voedsel is verboden toch ?? (Zoals fruit en vlees...)

Gr,

Rien

SjonnieM
22-07-08, 01:07
Bijna alles is daar goed te verkrijgen, maar als je veel electronica meeneemt (laptop, ipod, videocamera, gsm...) zou ik een verloopstekker en een contactdoos meenemen heb ik ook gedaan en er veel plezier van gehad (was al een tip op dit forum). Als je een koffieleut (en geen oploskoffie drinkt) bent zou ik een pak koffie meenemen, dat gaat bij mij de volgende keer zeker mee.

Veel plezier.

corrus
22-07-08, 09:56
Washandjes kennen ze ook niet...

JKG
22-07-08, 11:39
Ik zie al een gouden toekomst, een bedrijfje opzetten en 'wash hands' verkopen :razz: naast kroketten en frkandellen met echte hollandse mayo.

Njit
22-07-08, 11:44
In zo'n wagen langs alle villa's rijden:

http://www.oudvalkenburgzh.nl/pictures/melkhandelouwersloot/LA31+.jpg

corrus
22-07-08, 19:34
Ik zie al een gouden toekomst, een bedrijfje opzetten en 'wash hands' verkopen :razz: naast kroketten en frkandellen met echte hollandse mayo.

Wash Hands???

I never make me preasure, maar Wash Hands kun je daar niet verkopen. :grin:

Syllvia
22-07-08, 19:42
Voor degene die niet zonder washandjes kunnen: Wegwerp van het kruidvat.

groetjes Sylvia

JKG
22-07-08, 20:28
Wash Hands???

I never make me preasure, maar Wash Hands kun je daar niet verkopen. :grin:

Preasure? Wat is dat?
Wash Hands, ik vond het netjes vertaald. ;)
Of bedoel je pressure, als in druk (maken)? :)
Zijn die Amerikanen zo vies dat ze zich nooit lekker wassen met zo'n lappie waar je je hand in steekt?

Ik neem er altijd wel een paar mee van huis, ipv wegwerpen. Zoveel ruimte nemen ze niet in, in mn koffertje.

Njit, jij gaat met een SRV wagentje alle villa's rond met washandjes? :razz:

Teleton
22-07-08, 20:51
Voor we in de handdooks and pocketdooks discussie terecht komen;)....misschien hier weer een bruikbare tip:oops::

Volgens mij heeft Njit begin dit jaar eens een foto van een eigengemaakt snoer met een Amerikaanse stekker en Nederlandsche stopcontacten geplaatst. Ik kan het bericht helaas niet meer vinden. En ik ben nogal van de zoekfunctie...[-o<[-o<

Maar als je je laptop, je oplader en je telefoon meeneemt en deze daar tegelijk wil opladen, koop dan nu bij de bouwmarkt zo'n goedkoop verlengsnoer met 3 of meer stopcontacten. Knip de stekker er hier vast af en neem een klein schoevendraaiertje mee.

Ren direct na aankomst naar de Walmart ( dat zeg ik Walmart) en koop een Amerikaanse stekker. Schroef de handel daar in elkaar en je kunt vooruit. Echt niet vergeten......De mijne ligt al gereed:razz:

Mickey99
22-07-08, 21:08
Volgens mij heeft Njit begin dit jaar eens een foto van een eigengemaakt snoer met een Amerikaanse stekker en Nederlandsche stopcontacten geplaatst. Ik kan het bericht helaas niet meer vinden. En ik ben nogal van de zoekfunctie...[-o<[-o<

Deze? http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=601

Teleton
22-07-08, 21:20
Deze?ttp://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=601 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=601)

Deze!

Ik had al bij Martijn gezocht, verlengsnoer, stekker, stopcontact.....:oops: Maar dit is hem! Vond het een hele slimme....

Mickey99
22-07-08, 21:25
Nou,ja hij is gevonden ;)

Wij nemen trouwens ook altijd zo'n stekkerdoos mee alleen laten wij de gewone stekker eraan zitten. We gebruiken in Amerika dan zo'n verloopstekkertje, dat werkt ook prima.

Njit
22-07-08, 22:30
Wij doen het ook zo. Effect is hetzelfde. En dan kunnen we hem ook nog in andere landen gebruiken waar ze een afwijkende stekker hebben (andere landen? bestaan die dan? Ja die bestaan!)

JKG
23-07-08, 00:09
Wat je ook echt niet moet vergeten is een pen mee te nemen in het vliegtuig om die I94 en dat andere formulier in te vullen!! Want pennen worden niet verstrekt. :)

reneefrankrijk
23-07-08, 08:38
Als je een koffieleut (en geen oploskoffie drinkt) bent zou ik een pak koffie meenemen, dat gaat bij mij de volgende keer zeker mee.

Veel plezier.

Wij drinken wel oploskoffie maar we gaan hem deze keer toch wel meenemen want de koffie daar is gewoon vies, en ik moet zeggen dat ik toch echt niet kieskeurig ben met koffie. Brrr.
Washandjes neem ik ook standaard altijd mee.

Ta2 Gerrit
23-07-08, 09:48
Er is daar echt wel goeie koffie, hoor. Mijn eega is een echte koffiejunk en vindt de (ook al in het "koffie zetten" topic genoemde) Folgers Classic Roast, rode bus, zwart deksel, zeer acceptabel en niet veel verschillend van "onze" D-E.
Het was even zoeken en testen, maar die is het geworden voor ons.

En ik vindt hem ook wel lekker :-)

6foot6
23-07-08, 09:56
En vergeet de koffiemelk niet, dat is daar echt "de helft van de helft"

Mickey99
23-08-08, 19:50
Nog even wat vragen aan de ervaren villa-gebruikers;

Wij gaan deze keer dus voor het eerst in een villa en ik vroeg me af hoe het zit met het gebruik van de vaatwasser en wasmachine.

Gebruiken ze in Florida ook van die blokjes voor in de vaatwasser? Kopen jullie die daar of neem je er een paar vanuit Nederland mee? Ik heb geen idee hoe groot die verpakkingen zijn. Aangezien wij maar voor 2 weken gaan en ik denk niet dat we elke dag de vaatwasser gaan gebruiken...

Hetzelfde met wassen in de wasmachine? Wijst het de weg vanzelf of liggen er bijv. gebruiksaanwijzingen in de villa?

corrus
23-08-08, 19:57
Wat we niet moeten vergeten???

ETEN... voor de terugvlucht van Washington naar Amsterdam... :mrgreen:

raygwencaith
23-08-08, 20:15
@Mickey99. Wij gebruiken thuis Dreft maar voor naar de Villa nemen we gewoon een doosje van de Lidl mee. Doen het uitstekend daar. Wij vinden de vepakkingen daar gewoon te groot.

Toen wij voor het eerst gingen gaf Theo van AV ons het advies om het wasmiddel TIDE no bleach te nemen. Is een uitstekend wasmiddel.

Ik wil je wel als tip meegeven om de droger met eigen kleding deze niet te hoog te zetten want dan krijg je snel babykleertjes. Wij nemen zelf altijd een waslijntje en knijpers mee en hangen daar het meest aan op. Beddegoed, handdoekken, sokken enz gaan in de droger.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.

Mickey99
23-08-08, 20:22
Gwenda bedankt voor de tips! Mocht ik nog meer willen weten dan volgt dat nog wel ;)

Karin17
23-08-08, 20:41
Sonja, ik had tabletten voor de vaatwasser meegenomen en ter plaatse een flesje (echt een flesje hoor ca. 1 litr.) vloeibaar wasmiddel gekocht. Ik twijfelde ook een beetje over de wasmachine, maar heb toen de shirtjes op stand Delicate gezet. Werkte perfect.
En inderdaad opletten met de droger, niet te heet drogen en eventueel op een hangertje in de badkamer na laten drogen.
Wat leuk dat ik jou nu eens een tip kan geven!
Groetjes,
karin:p

Syllvia
23-08-08, 20:44
Nog even wat vragen aan de ervaren villa-gebruikers;
Wij gaan deze keer dus voor het eerst in een villa en ik vroeg me af hoe het zit met het gebruik van de vaatwasser en wasmachine.


Wij namen de blokjes voor de vaatwasser mee, ik had op 1 per dag gerekend.

Wasmiddel had ik ook meegenomen, een fles fijnwasmiddel. Ik had geen idee hoe groot de verpakkingen zijn in FL, dus gewoon mijn eigen merk meegenomen. We hadden ook geen zin om in Florida naar wasmiddel te zoeken.

Wij hebben 2x in een villa gelogeerd en de wasmachine spreekt voor zich. Naar NL begrip vond ik het eenvoudige machines, die eenvoudig in te stellen zijn.

groetjes Sylvia

Mickey99
23-08-08, 20:46
Jullie ook bedankt Karin en Sylvia!

Leuk he om tips te geven? ;)

Ik ben een "newbie" op het gebied van villahuur en nu het al wat dichterbij komt zit ik al aan dat soort dingetjes te denken.

disney fan
24-08-08, 09:00
Nog even wat vragen aan de ervaren villa-gebruikers;

Wij gaan deze keer dus voor het eerst in een villa en ik vroeg me af hoe het zit met het gebruik van de vaatwasser en wasmache

Hetzelfde met wassen in de wasmachine? Wijst het de weg vanzelf of liggen er bijv. gebruiksaanwijzingen in de villa?
Wij zijn al in heel wat vila&#180;s geweest en wij halen altijd een fles vloeibaar spul voor de vaatwasser bij de Walmart. Kost daar weinig!
Soms heb je geluk en staat er nog zo&#180;n fles van de vorige toerist. Wij laten het daar ook altijd achter.
De eerste keer had ik ook wat tabletten van thuis meegenomen en dacht ik zet &#180;m vast niet iedere dag aan maar toen had ik wel mooi tabletten te kort.

Neem meestal een klein doosje poeder voor de wasmachine mee uit Nederland want daar hebben ze vooral mega grote verpakkingen voor de was en die maak je nooit op in 2 weken. Heb maar 1 keer gebruiksaanwijzingen in de villa aangetroffen maar het spreekt altijd voor zich.
De machines zijn altijd zeer eenvoudig te bedienen.

Veel plezier in de vila, zal zeker prima bevallen!

Groetjes Disney fan

Syllvia
24-08-08, 09:29
Jullie ook bedankt Karin en Sylvia!

Leuk he om tips te geven? ;)

Ik ben een "newbie" op het gebied van villahuur en nu het al wat dichterbij komt zit ik al aan dat soort dingetjes te denken.

Haha ja, dat is leuk :)

Ik heb ook nog een vraag, over de was. Heeft iemand ervaring met een wasserette. Wat kost dat ongeveer, moet je er afgepaste munten in doen? kun je daar ter plekke wasmiddel kopen? Zijn die machines op warmte instelbaar?

groetjes Syl

Nita
24-08-08, 12:11
Moet zeggen dat ik op een pak hagelslag ;-) na eigenlijk nooit iets meeneem op vakantie. Ik zie het wel als ik op de plaats van bestemming aankom en tot nu toe ben ik nooit iets tekort gekomen. Verheug me er nu al op om te gaan shoppen bij Walmart en Publix...

Mickey99
24-08-08, 12:19
Heeft iemand ervaring met een wasserette. Wat kost dat ongeveer, moet je er afgepaste munten in doen? kun je daar ter plekke wasmiddel kopen? Zijn die machines op warmte instelbaar?


Tot nu toe hebben wij wel eens een wasje gedraaid in een wasserette bij een hotel. Je moet daar gepast betalen met quarters. Meestal kost een was draaien $ 2,00 (8 quarters) en ook drogen kost $ 2,00. Er hangt vaak ook een automaat waar je quarters kunt wisselen. In ons geval hing er vaak ook een automaat waar je een klein doosje wasmiddel kon kopen (ik meen dat die $ 1,00 waren). De machines kon je op koud, warm en middelmatig zetten.

We deden het meestal als we een ochtendje bij het zwembad gingen liggen. Wasprogramma duurt een half uurtje en drogen ook dus na een uurtje heb je een schone was.

Susie One
24-08-08, 12:24
Wat bij ons straks in de koffers gaat zijn pepermunt, drop, wasmiddel, brinta (wij eten elke ochtend een bord brinta) 2 plastic bekers, borden en bestek (om onderweg evt te picknicken).

Susie One:-P

Michael66
24-08-08, 14:00
Over wasmachines is een uitgebreid topic: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=939&highlight=wasmachine

ietie
24-08-08, 20:56
kaasschaaf en hollandse jonge kaas

kentcourt
24-08-08, 21:09
Marinade voor de sate en satesaus voor de BBQ.
Pakjes drinken voor de kinderen. Hoef je niet van alles uit te proberen.

raygwencaith
24-08-08, 21:45
kaasschaaf en hollandse jonge kaas


Weet je t van de kaas wel zeker, dat mag je toch niet invoeren

cant51
24-08-08, 21:55
Weet je t van de kaas wel zeker, dat mag je toch niet invoeren

Kaas kun je wel invoeren als het vacuum verpakt is neem al jaren veel
stukken kaas mee voor Amerikaanse vrienden en nooit problemen gehad
alleen de vraag bij de Douane of we nog een stukje over hadden, maar er
gelijk achteraan "just kidding and a big :grin: "

JKG
24-08-08, 22:02
Wordt dat geen zweetkaas na zeg pak 'm beet een uur of 18 reizen? (van deur tot deur)

corrus
25-08-08, 10:39
Nee... beslist niet...

Wij nemen al jaren kaas mee op deze manier...

raygwencaith
25-08-08, 17:19
Ok dan gaan we dat volgend jaar ook maar eens meenemen. Vind de NL kaas toch wel de lekkerste.

Wat er ook echt bij ons mee gaat is een fles zoete currysaus van de Oliehorn, jammie jammie jammie

JKG
25-08-08, 17:25
Valt me weer mee dan van de kaas!
Ik neem helemaal niets mee.. ja een reep chocola die in het vliegtuig al op is :mrgreen:

ietie
25-08-08, 17:27
Ik doe de kaas als laatste in de koffer en neem stukjes van een pond mee omdat dat iets langer vers blijft, gaat prima!

mirjam-p
25-08-08, 20:33
Wij hadden dus weer teveel mee. Je kunt in de Walmart zoveel lekkere dingen kopen. Een vakantie zonder hagelslag is echt geen ramp. Pancakes bij het ontbijt; succes verzekerd. In onze woning was alles aanwezig, voldoende linnengoed, zelfs keukenhanddoeken en vaatdoeken, waspoeder, filterzakjes, vaatwaspoeder enz.

Michael66
25-08-08, 23:03
Zo'n potje met zout, peper en verschillende kruiden gaat bij ons altijd mee. En de 110V nachtlampjes die we een paar jaar terug bij Walmart hbben aangeschaft. En een scherp mes (de messen in veel van de villa's die wij hadden waren vaak enorm bot).

Wat ik overigens altijd meeneem op vakantie waar-dan-ook-heen is een paar meter dun touw en een rol isolatietape. Op de één of andere manier komt dat altijd wel ergens van pas. Het touwtje heb ik dit jaar gebruikt als waslijn (het wasrek was wel erg vies) en als sleutelring (de twee autosleutels van de huurauto zitten altijd aan één ring, waarom ... geen idee). De isolatietape was perfect om de telefoonkabel voor de internetverbinding tussen aansluiting en tafel aan de vloer te bevestigen zodat je er niet over kon vallen.

Call me crazy ... :lol:

JKG
26-08-08, 10:33
Michael McGuyver ;)

Sunshine State
01-09-08, 11:17
(de twee autosleutels van de huurauto zitten altijd aan één ring, waarom ... geen idee)..

Call me crazy ... :lol:

Ha goeie tip =D>.!!