PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema joanna: Miami (27 sep) - New York (21 okt)



joanna
17-07-08, 21:24
dag 1 Vliegen op miami, aankomst 14:20 uur, Starlite hotel, strand/eten
dag 2 Miami Bayfront Marketplace, boottour langs rich and famous, sightseeing Miami
dag 3 Vroeg vertrek richting Keys, doel Looe Key, tussenstop DUIKSHOP Florida City/strand/visbrug
dag 4 Duik/snorkeldag Looe Key, boottocht nog bespreken
dag 5 kamer Looe Key, bezoek aan Key West, onderweg nog van strand/vissen genieten 7 miles bridge? Grass Key: dolfijnen
dag 6 Dag Keys, overnachten richting terugweg/John Pennekamp Statepark of Theather of the sea
dag 7 Vertrek richting Homestead, indien niet gedaan kan nu ook John Pennekamp of theatre of the sea, Outlet en Walmart -kan ook savonds-
dag 8 Vroeg vertrek richting Naples via Tamiamitrail door Everglades, onderweg airboatride maken en fiets-tramtocht Shark Valley
dag 9Naples, stranddag, vissen? eventueel terug naar Everglades voor airboatride indien dag 8 niet gelukt, zonsondergang Naples!
dag 10 Naples op tijd vertrek, Wat er nog leuk is te doen (vissen/duiken?), in de middag vertrekken richting Tampa, Miromar outlets
dag 11 Vertrek richting Tampa, onderweg strand -Sanibel Island?-/ overnachten St.Petersburg kijken bij Kitesurfen
dag 12 Aankomst Tampa => Bush Gardens, door naar Crystal River
dag 13 Duik/snorkeldag met Manatees, boottocht bespreken , daarna vertrek richting St Augustine (200km) via Ocala, onderweg overnachten?
dag 14 St Augustine verkennen
dag 15 Via Daytona Beach op terugweg naar Orlando
dag 16 Orlando Jippie Pretpark/Universal Halloween night/seaworld
dag 17 Orlando Jippie Pretpark/cape canaveral-disney?
dag 18 Orlando Jippie Pretpark/winkels
dag 19 Orlando 9.30 auto inleveren ,11.50 uur vertrek naar Washington – Southwest Airlines. Wandeling old town Alexandria, avond Korean Memorial ivm verlichting, reflecting pool
dag 20 Washington highlights, indien mogelijk avondtrein Baltimore, anders dineren met familie Petra/VS van dit blog
dag 21 Baltimore verkennen, must see nog in stemming, bezoek Debby
dag 22 vertrek naar Philadelphia – ochtend; Philly highlights
dag 23 Vertrek naar NY ochtendtrein, B&B Harbour House Staten Island
dag 24 NY highlight, must see nog in stemming
dag 25 NY, laatste dag, vertrek naar Amsterdam 19.30

pascalbrouwers
17-07-08, 22:04
mooie schema.
Hoop dat je nog genoeg vrije dagen over hebt, om bij te komen van deze trip ;) :lol:

Als ik het goed lees gaan jullie voor 1 dag naar key west.
Denk er aan dit is een tripje....Voor 1 dag :shock: ik ga er liever langer heen.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Pascal

joanna
18-07-08, 00:01
Die dagen zijn natuurlijk op, haha. Maar gelukkig is t weer snel weekend als we terugkomen. Alleen donderdag en vrijdag werken. Vorig jaar soortgelijke route maar bijna week korter. Dit jaar konden we dus wat langer op het strand blijven hangen.

Key West willen we na onze duiktrip naartoe gaan rijden (we zitten dan al "laag", genieten van de avond. De volgende dag nog wat rondkijken en dan op ons gemakje richting terug naar "boven". Vorig jaar zijn we er ook geweest voor 1 nacht en dat vonden we genoeg, hebben toen nog een boottocht en snorkeltoer gedaan. Zo kun je er toch elke keer weer iets nieuws ontdekken. Dit jaar zijn onze pijlen wat meer op strand/snorkel/duiken/vissen gericht. Als ik weer eens met zijn tweetjes ga blijf ik er wellicht wel een paar daagjes. Want leuk is het er zeker.
gr,
Ann

Harm
18-07-08, 07:00
Als je een liefhebber van Kitesurfen bent stop als je onderweg bent naar Key West dan even bij Anny’s Beach ter hoogte van mile marker 70. dit is een klein strandje met een boardwalk waar veel gesurft word.
Harm

joanna
18-07-08, 19:40
Bedankt voor de tip Harm. Ik vind het gewoon leuk om naar te kijken maar mijn zoon des te meer. Aangezien we met een hele groep gaan proberen we voor ieder wat wils te vinden. Hoewel de afspraak is meeste stemmen gelden. Dit strandje nemen we zeker mee in de planning.
gr,
Ann

chantalm88
29-07-08, 21:09
toch nog even een vraagje, ik weet dat vele van jullie al vaak naar de pretparken zijn geweest!! wij willen naar de volgende pretparken maar waar bestellen jullie de kaarten?

- Magic Kingdom
- Hollywood Studios MGM
- Universal Studios
- Seaworld
- Bush Gardens

gr. Chantal

HenkR
29-07-08, 23:21
Chantalm,
Op het forum kun je vinden waar welke kaarten en voor hoeveel dagen goedkoop zijn.
Magic Kingdom en MGM zijn 2 parken bij 1 concern
Universal is 1
Seaworld en Bush Garden is weer 1 concern.
Nu vind ik dat en MGM en Universal wellicht iets te veel van hetzelfde is al zijn de parken niet te vergelijken. Je kunt je kosten besparen door bv Universal te laten vallen en een 3e Disney erbij te nemen. Bv Epcot

Teleton
30-07-08, 10:11
Hi Chantal,

misschien heb je iets aan deze links:
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3112&page=20
http://www.seaworld.com/orlando/default.aspx
http://www.universalorlando.com/tickets.php

In het kort: Meerdaagse Disneytickets koop je in de meeste gevallen voordeliger vooraf hier, tenzij je maar 1 of twee parken bezoekt. Seaworld Bush Gardens en Universal hebben (combi) aanbiedingen met e-tickets. Vergelijk de prijzen maar eens en maak je keuze.

Qua thema en sfeer is er naar mijn gevoel een groot verschil tussen Hollywood Studio's en Universal. Ze zijn inderdaad niet goed vergelijkbaar.Je kunt ze gerust beiden bezoeken, maar nog beter, ga eerst naar de sites en kijk zelf welke attracties jullie zouden willen bezoeken.

Succes met de voorbereidingen, enne...vergeet de zoekfunctie niet..

chantalm88
30-07-08, 20:26
Bedankt voor de tips, We hebben de keuze gemaakt voor MGM en Universal beide wat anders maar op de een of andere manier trekt Epcot ons niet zo... Wie weet voor als we langer naar Orlando gaan om dan alle 4 de parken te bekijken maaar zoals je in ons reisschema ziet dat gaat helaas niet passen!!! Omdat we daar ook een dag Seaworld gaan doen!!!

gr. Chantal

Teleton
31-07-08, 09:09
keuze gemaakt voor MGM en Universal

Altijd goed....er zijn touwens geen verkeerde keuzes. Veel plezier!

chantalm88
04-08-08, 09:16
De keuze en de planning voor de 3 dagen orlando zijn nu echt gemaakt:

1) Universal Studios + Halloween Horror Night
2) Seaworld
3) Afsluiten met Magic Kingdom

en in Tampa gaan we naar Busch Gardens

joanna
24-08-08, 17:38
dag 24 NY highlight, must see nog in stemming: New Jersey Nets - NY Knicks 7.30 IZOD Centre NJ/Basketball NBA pre season
dag 25 NY, laatste dag, vertrek naar Amsterdam 19.30

Zo weer wat geregeld: kaartjes voor langgekoesterde wens: basketball game.

robertbu
24-08-08, 21:50
He Joanna,

jullie hebben zo te zien een druk schema, leuk om te zien dat jullie ook naar de Halloween party gaan bij Disney. Voor ons is het de eerste keer dat we naar Florida gaan, maar ook wij hebben ervoor gekozen om naar de Halloween party te gaan en wel op 13 oktober. We hebben er nu al ontzettend veel zin in.
Jullie straks ook heel veel plezier en geniet van jullie vakantie.

Groetjes,
Marion & Robert

chantalm88
24-08-08, 23:20
PS> Zit net nog even te kijken op de site van Disney en de site van Universals... het is beide op 12 oktober.. weet je 100&#37; zeker dat het wel op de 13e is??? Want ik zie op beide site deze data niet vermeld.. Als ik jou was zou ik toch nog even checken als we het beide inderdaad over Mickey's not-so-scary halloween party hebben?? Of over Halloween Horror Night at Universals!!!??? <

Ok&#233; ook heel leuk natuurlijk alleen een kleine aanpassing op die van jou wij gaan naar de Halloween Horror Night van Universal en niet van Disney... dat is op 12 oktober!!

Jullie ook veel plezier toegewenst natuurlijk op jullie eerste tripje... en misschien tot in Disney!!!

Vorig jaar hadden de maasjes een nog strakker schema!!! Nu meer strand dagen ingepland!!!

gr. Chantal